Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 233 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Soms helpt het om op de "ontgrendelen" knop van de autosleutel te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• high
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
JB076 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:14:
Soms helpt het om op de "ontgrendelen" knop van de autosleutel te drukken.
Heb volgens mij alles geprobeerd wat ik met de autosleutel kan doen. (dicht/open/ dubbel klikken, etc) Tot nu toe helpt niks. Probeer vanavond thuis de reservesleutel nog. Anders wordt het een tripje naar de garage morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
high schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:13:
Heb net een week de ID4 in bezit. Prima ervaring tot vandaag. De oplaadklep krijg ik namelijk niet open. Is dit een bekend probleem? Zo ja, wat is de oplossing?
2x snel ontgrendelen van de auto op je sleutel indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• high
DevonS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:28:
[...]

Bedankt voor de snelle reacties. Dit ook net geprobeerd, maar helpt ook niet. Is het ook handmatig van binnenuit te openen? Las daar iets over, maar dat gaat meer over het ontkoppelen van een vastzittende oplaadstekker.. Bij mij is het dus de klep die niet opengaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-06 12:41
Rubenus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:20:
[...]

Zomer of winter? Hangt natuurlijk van het merk band af, maar dit is extreem duur. Niet heel netjes van A-point. Voor mijn ID3 was ik een dikke 1000 kwijt voor een set winterbanden (bridgestone).

Overigens geen aanrader de Bridgestone band (Blizzak005). Maakt een resonerend geluid tussen de 80/90 km/u. Dus kies deze niet!

Van mijn LM mag ik de banden niet vervangen bij A-point trouwens. Nu snap ik waarom. Bij een Profile tyrecenter werken ze ook nog heel strak op afspraak (nooit wachten en altijd binnen 3 kwartier verwisseld) dus alleen maar pro's om daar de banden te laten doen.
Thanks. Ik ga inderdaad wel even langs bij een echte bandenboer. Ik ga denk ik voor dezelfde bandjes die er nu op zitten. Daar heb ik geen klachten van.

Overigens ben ik al lang blij dat dat ik al ruim 60K op de eerste set bandjes heb gedaan. Er kunnen er denk ik nog wel paar duizend bij. Met mijn vorige auto (Golf variant) kon ik maximaal 40-45K doen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 15:45
Ik ben afgelopen week met de ID.3 (1St Plus, 58KW) naar Zagreb, Croatië gereden. En 4 dagen later weer terug. Zo'n 1350km heen en ook weer terug.

Voor het eerst kwam ik erachter dat de VW navigatie in Duitsland laadstops inplant, en de ETA (estimated time of arrival) inschat inclusief laadstops. En dat werkt echt wel goed (alleen jammer dat omdat ik kaart materiaal van 21.11 had, nog niet alle laadpalen er goed instaan).

Wat ik ook snel merkte is dat sneller rijden, betekent later aankomen (want meer en langere laadstops). Met een gemiddelde snelheid van 110km/uur was de aankomsttijd het vroegst.

De A3 is wel een enorme "baustelle". Met de verkeersbord herkenning, relaxed in de rechterbaan, alleen af en toe inhalen, en dan de auto het werk laten doen met de ACC. Viel me alleszins mee. De laatste 10-20 km voor het laden even op het gas (wat niet altijd ging door de wegwerkzaamheden) en dan had ik laadsnelheden van 110kW. Als dat niet ging, dan was het meestal 74-75kW.

Dus, twee uur rijden, dan 30-35 min pauze, koffie, toilet bezoek etc.

Over de hele rit 15.6 kW / 100km gemiddeld gehaald. Nu met de truc van MeinID de navigatie database naar 22.9 ge-update. Had ik van te voren moeten doen, had wat afgelegen (lees: low-cost) Fastned laadpalen gescheeld.

Ook in Zagreb/Kroatië zijn er laadpalen, maar daar moet je de Plugsurfing app voor hebben. Ik heb in Slovenië op de heenweg bij Ionity bij Pesnica geladen, en omdat ik in Zagreb niet veel gereden heb, kon ik daar op de terugweg ook weer prima laden.

Duitsland en Oostenrijk gaat allemaal prima. Bijna alle tankstations en Autohof hebben snelle laadpalen.

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28
high schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:35:
[...]

Bedankt voor de snelle reacties. Dit ook net geprobeerd, maar helpt ook niet. Is het ook handmatig van binnenuit te openen? Las daar iets over, maar dat gaat meer over het ontkoppelen van een vastzittende oplaadstekker.. Bij mij is het dus de klep die niet opengaat..
Misschien helpt een beetje duwen op de laadklep en tegelijkertijd meermaals op de knop deur openen van je sleutel drukken?

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Denk dat de laadklep dan echt kapot is, dat is een bekend issue. Enige oplossing is naar de dealer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:28
DevonS schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:28:
[...]

Dit, of het keyless openen van de voorportieren opent ook de oplaadklep.

Met het keyless openen van de achterklep gaat de laadklep niet open. Wat gek is aangezien ik eerst de laadkabel pak of opberg.

Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• high
toen ik thuis kwam en het nog een keer wilde proberen stond de laadklep open. Daarna deed hij het weer zoals het hoort. Hoop dat het een eenmalig iets was, want het is behoorlijk irritant... Bedankt voor het meedenken allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:29
Van de week hetzelfde probleem met de laadklep. Wilde niet open gaan, na paar minuten ging ie plots open 🤔, uiteraard van alles geprobeerd met sleutel, deuren, etc. Snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
Bij mijn ID3 heb ik vaak dat het laadklepje niet goed sluit als ik bij afgesloten auto de stekker er uit haal en het klepje probeer te sluiten. Als de auto open is heb ik dat probleem niet. Lijkt iets te maken te hebben met de functie ‘ac-kabel automatisch ontgrendelen’.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:02
Bug of feature, tegen de tijd dat dit via een OTA is gefixt ben je 3 auto's verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:08
Ro ofzo schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:58:
[...]

Bug of feature, tegen de tijd dat dit via een OTA is gefixt ben je 3 auto's verder.
Ondertussen zijn er al mensen met 3.2 dus het is wel aan het versnellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:51
blinded schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:20:
[...]

Ondertussen zijn er al mensen met 3.2 dus het is wel aan het versnellen!
Dat is positief natuurlijk. Voor auto's met fabriek af 3.0 lijkt het allemaal wel aardig te gaan dus. Auto's met fabriek af 2.3 blijft blijkbaar een lastig verhaal (3.0 is al een jaar geleden aangekondigd). Alleen lijkt daar sinds deze week ook verbetering in te zitten gelukkig. Vraag me dan alleen af of dit met software of hardware te maken heeft. Ik vermoed de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:50
Jakkie takkie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:29:
Bij mijn ID3 heb ik vaak dat het laadklepje niet goed sluit als ik bij afgesloten auto de stekker er uit haal en het klepje probeer te sluiten. Als de auto open is heb ik dat probleem niet. Lijkt iets te maken te hebben met de functie ‘ac-kabel automatisch ontgrendelen’.
Dit lijkt een 'feature'. Ik vind het ook heel irritant want ik wil die kabel er gewoon uit kunnen halen als ik langsloop en zie dat m'n auto opgeladen is zonder dat ik de sleutel bij me hoef te hebben. Hopelijk fixen ze dat ooit nog eens maar heb er geen vertrouwen in |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 16:36
unex154 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:41:
[...]

Dit lijkt een 'feature'. Ik vind het ook heel irritant want ik wil die kabel er gewoon uit kunnen halen als ik langsloop en zie dat m'n auto opgeladen is zonder dat ik de sleutel bij me hoef te hebben. Hopelijk fixen ze dat ooit nog eens maar heb er geen vertrouwen in |:(
Je kunt zelf kiezen of de kabel moet ontgrendelen na volladen.
Of werkt die opie niet? nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 07:14
Rubenus schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:29:
[...]

Dat is positief natuurlijk. Voor auto's met fabriek af 3.0 lijkt het allemaal wel aardig te gaan dus. Auto's met fabriek af 2.3 blijft blijkbaar een lastig verhaal (3.0 is al een jaar geleden aangekondigd). Alleen lijkt daar sinds deze week ook verbetering in te zitten gelukkig. Vraag me dan alleen af of dit met software of hardware te maken heeft. Ik vermoed de hardware.
Ik vermoed ook hardware. Ik heb de "I want OTA mail" tijdig ingestuurd, maar nog geen aankondiging gehad. De twee eerdere updates bij de dealer liepen ook iedere keer vertraging in het updateproces op. Mogelijk heeft mijn auto bepaalde specs, waarbij de software (update) niet zo lekker doorloopt of zo. (4.1M van december 2020 met warmtepomp en trekhaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Rubenus schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:29:
[...]

Ik ben benieuwd of je van ota 3.0 ook snel naar 3.1 en 3.2 gaat updaten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
laten we eerst probleemloos 3.0 krijgen

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 14:19
Ik heb helaas ook nog geen mail ontvangen over het meedoen aan de 3.0 test groep, dit kan te maken hebben met het feit dat ik vrij laat was met het aanmelden natuurlijk en dat ze het op volgorde doen.

Kan iemand mij trouwens een link sturen waar VW de berichten hierover plaatst want op de Facebook pagina zie ik alleen maar “advertentie posts”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:39
Vaelin schreef op donderdag 3 november 2022 @ 18:48:
Ik heb helaas ook nog geen mail ontvangen over het meedoen aan de 3.0 test groep, dit kan te maken hebben met het feit dat ik vrij laat was met het aanmelden natuurlijk en dat ze het op volgorde doen.

Kan iemand mij trouwens een link sturen waar VW de berichten hierover plaatst want op de Facebook pagina zie ik alleen maar “advertentie posts”
Nee, ik was er snel bij maar niets ontvangen nog. Misschien zit ponponpon er weer tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:05
Ik heb helaas ook nog geen mail ontvangen over het meedoen aan de 3.0 test groep, …en dat ze het op volgorde doen.
Hahaha Volkswagen die iets op volgorde doet, of het nou over bestelling, hardware of software gaat, is wel een heel erge bold assumption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Is een vastgezet bericht van gisteren van Volkswagen op deze groep:
https://www.facebook.com/groups/volkswageniddriversclub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vraagje: Is er in de ID3 ergens een optie om een sleutel te koppelen of kan dat alleen bij de dealer?

Kwam er een paar dagen geleden achter dat één sleutel ontkoppeld is door de 2.4 update.

Comfort ontgrendelen stond ook uit, dat heb ik weer aangezet. Wel zo fijn dat de achterklep weer gewoon open gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat er met al die laadkleppen van jullie aan de hand is... Geen idee. De mijne ontgrendeld prima en zoals ie altijd deed.
C0C0 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:23:
[...]

Met 2.3 werkt die functie keurig. Ik gebruikte het altijd voor de thuislocatie.

Sinds 2.4 zijn laadlocaties stuk. Dus inmiddels gebruik ik het al even niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Ultraman op 03-11-2022 20:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:09
FlowDesign schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:50:
Vraagje: Is er in de ID3 ergens een optie om een sleutel te koppelen of kan dat alleen bij de dealer?

Kwam er een paar dagen geleden achter dat één sleutel ontkoppeld is door de 2.4 update.

Comfort ontgrendelen stond ook uit, dat heb ik weer aangezet. Wel zo fijn dat de achterklep weer gewoon open gaat.
Wagensleutel synchroniseren:
Naast de wagen gaan staan.
Tweemaal kort na elkaar de knop op de wagensleutel indrukken.
OF:
Wagen met de noodsleutel openen.
Contact inschakelen Met knop op de stuurkolom Let op: om het contact in te schakelen, de wagensleutel in de bekerhouder resp. in het opbergvak in de middenconsole leggen Motorstart.
De synchronisatie is afgerond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-06 14:19
barber schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:43:
[...]

Is een vastgezet bericht van gisteren van Volkswagen op deze groep:
https://www.facebook.com/groups/volkswageniddriversclub
Tuurlijk is het een gesloten Facebook groep, lekker duidelijk en open manier van communiceren |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unex154
C0C0 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 12:23:
[...]

Dat werkt wel, maar als je vervolgens de kabel er uit haalt kun je de laadklep niet helemaal sluiten, want je auto staat op slot. Hij blijft dan een cm open staan, en sprint open zodra je de auto van het slot haalt. Wat ik heel onlogisch vind en er voor zorgt dat je praktisch gezien als nog nooit de kabel kan weghalen zonder je sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 10:04
Mooi man, ik denk ff dit topic bietje doornemen. Lees alleen posts over de FW :+

Misschien dat ik binnenkort ook weer ga leasen en vind de ID3 wel een praktische auto. Zal dan in ons gezin als 2e auto gebruikt worden.

Heb je met de ID3 echt een laadpaal thuis nodig of kan je ook een standaard WCD met 230v gebruiken om te laden?
Wij hebben 3x25 ampere als ik me niet vergis kan ik dan max 11Khw pu laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:51
Unknown Alien schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:29:
Mooi man, ik denk ff dit topic bietje doornemen. Lees alleen posts over de FW :+

Misschien dat ik binnenkort ook weer ga leasen en vind de ID3 wel een praktische auto. Zal dan in ons gezin als 2e auto gebruikt worden.

Heb je met de ID3 echt een laadpaal thuis nodig of kan je ook een standaard WCD met 230v gebruiken om te laden?
Kan natuurlijk al ben je dan 16+ uur bezig voor een volle accu. Plus de veiligheidsrisico's (waterdichtheid, langdurig een stopcontact belasten) en de laadverliezen met een granny charger had ik gewoon een laadpaal geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-05 23:49
unex154 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:03:
[...]

Dat werkt wel, maar als je vervolgens de kabel er uit haalt kun je de laadklep niet helemaal sluiten, want je auto staat op slot. Hij blijft dan een cm open staan, en sprint open zodra je de auto van het slot haalt. Wat ik heel onlogisch vind en er voor zorgt dat je praktisch gezien als nog nooit de kabel kan weghalen zonder je sleutel.
Hmmmmm. Of ik lees het verkeerd hier, maar ik haal 's ochtends gewoon de kabel er uit, en sluit het laadklepje als de auto nog op slot staat. (heb wel de functie "AC-kabel automatisch ontgrendelen" aan staan).
Als ik de auto later op de dag van het slot haal, blijft het klepje gewoon dicht van mijn ID.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 10:04
Rubenus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:42:
[...]

Kan natuurlijk al ben je dan 16+ uur bezig voor een volle accu. Plus de veiligheidsrisico's (waterdichtheid, langdurig een stopcontact belasten) en de laadverliezen met een granny charger had ik gewoon een laadpaal geinstalleerd.
Heb je zelf de laadpaal geinstalleerd en aangesloten?

Ik zie dat het aanschaffen ervan rond de €500 kost excl. aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Laatst online: 25-04 21:52
Rubenus schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:42:
[...]

Zijn er harde cijfers over die verliezen bij een ID?

Ik laad al meer dan een jaar met de 10A VW granny op een losse groep, voldoet voor mij prima. Ik overweeg de zonneplan Charge laadpaal die eraan komt, omdat ik ook al hun zonnepanelen met omvormers heb. Minder verlies is altijd goed, ook omdat ik met een warmtepomp in bestelling niet meer alles weg kan salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
N0EL schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:09:
[...]

Hmmmmm. Of ik lees het verkeerd hier, maar ik haal 's ochtends gewoon de kabel er uit, en sluit het laadklepje als de auto nog op slot staat. (heb wel de functie "AC-kabel automatisch ontgrendelen" aan staan).
Als ik de auto later op de dag van het slot haal, blijft het klepje gewoon dicht van mijn ID.4
Hmm en heb je dan de sleutel bij je of niet? Ik zal eens een foto/filmpje maken volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
Andere vraag, hoe kan ik checken of mijn auto de terugroepactie van de batterijmodule heeft? Ik heb nog niks van m'n dealer gehoord oid, maar heb geen hoge pet van ze op. Ik vermoed namelijk dat 1 (of misschien zelfs 2?) cellen het niet goed doen.

Ik heb gisteren 97% van m'n accu leeggereden in 2 ritten, totaal 279 km met een gemiddeld verbruik van 17,0 kwh/100 km (volgens de auto zelf). Dit zou beteken dat ik maar een beschikbare capaciteit heb van 279*17/100 / 0,97 = 48,90 kWh.

Vannacht bijgeladen naar 80% (dus 77% er bij), m'n laadpaal geeft aan dat hij er 42,23 kWh in heeft gestopt. Met een laadverlies van 10% heeft de batterij ongeveer 38,01 kWh gekregen, waarbij ik dan op een beschikbare capaciteit van 49,36 kWh kom (38,01 / 0,77). Heel vergelijkbaar met bovenstand getal dus.

Verder geeft de GOM nu weer aan dat 271 km range heb met 80%, wat mooi overeenkomt met een gemiddeld van 17,0 bij een accu van 58 kWh, maar ik red dat dus nooit. Ik heb ook consistent dat tijdens het rijden de GOM niet klopt en harder terugloopt dan het aantal km wat ik rij.

Al met al twijfel ik dus aan m'n batterij, kan ik ergens een VIN check doen oid?

(ID.3 1st)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

Termy

valt er nog wat te fragge?

unex154 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:40:
Andere vraag, hoe kan ik checken of mijn auto de terugroepactie van de batterijmodule heeft? Ik heb nog niks van m'n dealer gehoord oid, maar heb geen hoge pet van ze op. Ik vermoed namelijk dat 1 (of misschien zelfs 2?) cellen het niet goed doen.

Ik heb gisteren 97% van m'n accu leeggereden in 2 ritten, totaal 279 km met een gemiddeld verbruik van 17,0 kwh/100 km (volgens de auto zelf). Dit zou beteken dat ik maar een beschikbare capaciteit heb van 279*17/100 / 0,97 = 48,90 kWh.

Vannacht bijgeladen naar 80% (dus 77% er bij), m'n laadpaal geeft aan dat hij er 42,23 kWh in heeft gestopt. Met een laadverlies van 10% heeft de batterij ongeveer 38,01 kWh gekregen, waarbij ik dan op een beschikbare capaciteit van 49,36 kWh kom (38,01 / 0,77). Heel vergelijkbaar met bovenstand getal dus.

Verder geeft de GOM nu weer aan dat 271 km range heb met 80%, wat mooi overeenkomt met een gemiddeld van 17,0 bij een accu van 58 kWh, maar ik red dat dus nooit. Ik heb ook consistent dat tijdens het rijden de GOM niet klopt en harder terugloopt dan het aantal km wat ik rij.

Al met al twijfel ik dus aan m'n batterij, kan ik ergens een VIN check doen oid?

(ID.3 1st)
Dat klinkt wel erg laag idd. Je kan met een OBD dongle wat dingen uit lezen zoals min/max voltage van de cellen. Als dat ver uit elkaar ligt zou dat een indicatie kunnen zijn dat je een gare cel hebt. Een andere optie is om bij laag % van de accu (5% of zo) vol gas te geven op de snelweg. Als hij dan in storing gaat dan heb je het waarschijnlijk ook. Maar ja, of je dat wilt doen is een andere vraag :P.

Ik vroeg het mijn dealer overigens ook omdat ik een relatief oude ID3 heb (12/2020) maar die gaf aan dat er geen terugroepactie op mijn VIN stond. Niet een heel moeilijke vraag verder voor ze.

Uiteindelijk kun je ook gewoon stellen dat als je vermoed dat je onder de 80% van de capaciteit zit dat je in aanmerking komt voor vervanging onder garantie dus dan moeten ze gewoon een SoH test doen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riklo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-07-2023
Hehe, net bericht gekregen dat mijn ID4 18 maanden na bestelling bij de dealer is toegekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Mijn ID3 staat in de verkoop, mocht je interesse hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
unex154 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:40:

(ID.3 1st)
ID3.1M
Ik ervaar hetzelfde. In de zomer op 90% krijg ik 335km op de GOM, maar zelfs met het mooie weer de afgelopen maanden haal ik dat niet. 300km is wel de max, maar meestal sta ik al eerder aan de laadpaal. Gemiddeld verbruik staat dan echt maar op 15,6. De laatste 50km bereik op de GOM loopt minder hard terug dan daarvoor overigens, dus ik weet niet precies hoe ver ik echt zou komen tot leeg.
In de winter houdt het wel op bij 200-215km bereik op 90%. Gewoon woon/werk verkeer, niks geks.

Het gekke is dat ik sinds 2.4 software wel een echt lager verbruik heb op de meter, maar ik in de praktijk NIET verder kom dan voor de battery-heating-fix.
Overigens gister de winterbanden eronder, vanochtend 9 graden: woon-werk verkeer inclusief file (dus amper 90km/u aangetikt op de A4) is gewoon weer een verbruik van 19kWh/100km.
Ik ben dus ook benieuwd of alle cellen nog wel fris zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Soeski schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:02:
[...]

ID3.1M
Ik ervaar hetzelfde. In de zomer op 90% krijg ik 335km op de GOM, maar zelfs met het mooie weer de afgelopen maanden haal ik dat niet. 300km is wel de max, maar meestal sta ik al eerder aan de laadpaal. Gemiddeld verbruik staat dan echt maar op 15,6. De laatste 50km bereik op de GOM loopt minder hard terug dan daarvoor overigens, dus ik weet niet precies hoe ver ik echt zou komen tot leeg.
In de winter houdt het wel op bij 200-215km bereik op 90%. Gewoon woon/werk verkeer, niks geks.

Het gekke is dat ik sinds 2.4 software wel een echt lager verbruik heb op de meter, maar ik in de praktijk NIET verder kom dan voor de battery-heating-fix.
Overigens gister de winterbanden eronder, vanochtend 9 graden: woon-werk verkeer inclusief file (dus amper 90km/u aangetikt op de A4) is gewoon weer een verbruik van 19kWh/100km.
Ik ben dus ook benieuwd of alle cellen nog wel fris zijn.
De battery heating fix zit in 3.0 toch? Dus effect daarvan kun je nog niet zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
robhuls schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:28:
[...]

Zijn er harde cijfers over die verliezen bij een ID?

Ik laad al meer dan een jaar met de 10A VW granny op een losse groep, voldoet voor mij prima. Ik overweeg de zonneplan Charge laadpaal die eraan komt, omdat ik ook al hun zonnepanelen met omvormers heb. Minder verlies is altijd goed, ook omdat ik met een warmtepomp in bestelling niet meer alles weg kan salderen.
Ik heb het een tijdje bijgehouden en ja die verliezen zijn aanzienlijk, meer dan 10% in ieder geval. Granny charger moet je echt alleen maar gebruiken voor noodgevallen. Ook langzaam laden op 3-fasen is niet aan te raden, oplaadcyclus heeft gewoon verliezen en heel simpel gezegd is dat gewoon vermogen x tijd. Dus ieder uurtje dat je er af kunt snoepen scheelt. Is niet helemaal lineair natuurlijk omdat je bij sneller laden iets meer warmte verlies hebt. Idealiter gewoon laden met 3x16A is het beste energetisch gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 07:27
dstaals schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:11:
[...]

De battery heating fix zit in 3.0 toch? Dus effect daarvan kun je nog niet zien.
In 2.4 (2.3.0 912) zit ook al een optimalisatie voor het opwarmen van de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie

Ik zou echt een (eenvoudige) laadpaal nemen. Ik vindt het persoonlijk heerlijk dat ik nooit meer hoef te tanken. En route laden is bijna nooit nodig, wij komen bijna overal in NL waar we moeten zijn op 1 lading heen en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
unex154 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:29:
[...]

Hmm en heb je dan de sleutel bij je of niet? Ik zal eens een foto/filmpje maken volgende keer.
Heb het nog even getest. Alles op slot. Sleutel niet bij mij en laadklepje gaat gewoon dicht!
ID.4 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:10
Jakkie takkie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:18:
[...]

Ik zou echt een (eenvoudige) laadpaal nemen. Ik vindt het persoonlijk heerlijk dat ik nooit meer hoef te tanken. En route laden is bijna nooit nodig, wij komen bijna overal in NL waar we moeten zijn op 1 lading heen en terug.
Ja, dat realiseerde ik me laatst ook! We zien alleen nog tankstations van binnen als de kinderen naar het toilet moeten, of op hele lange reizen. Scheelt toch wel weer in de nodeloze uitgaven en qua tijd :-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 08:29
vandaag weer een OTA update ontvangen op 3.0, nu iets met juridisch, wat bug fixes en de shop, lijkt toch wat meer beweging te zijn nu benieuwd of 3.1 zich binnenkort ook laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:23
ik222 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:28:
[...]

Die is simpel zelf op te lossen. Scherm eerst helemaal open doen. Dan in een keer helemaal dicht en als hij dicht is de knop nog 5 seconden vasthouden. En dan weer helemaal open en als hij helemaal open is de knop nog 5 seconden vasthouden. Daarna werkt het weer gewoon, is inderdaad puur kalibratie :)

Was bij mij ook niet gedaan door de dealer, dus even zelf gedaan.
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik doe eerst het scherm helemaal open, maar 'in een keer helemaal dicht' is een beetje vaag, want als ik schuif gaat het scherm maar een heel klein stukje. Als ik op een of andere manier precies goed schuif en mijn vinger vast houd, dan gaat hij wel helemaal dicht. Is dat wat je bedoelt? Maar goed, als het scherm dan dicht is, en ik houd het 5 seconden vast en het lukt me ook nog om hetzelfde truukje in één keer toe te passen voor het openen en ik houd hem als hij helemaal open is ook nog 5 seconden vast, dan nog werkt het niet. Ik hoor ook geen bevestigend signaal o.i.d.

Is er misschien iets dat ik niet goed doe? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dfader schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:27:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik doe eerst het scherm helemaal open, maar 'in een keer helemaal dicht' is een beetje vaag, want als ik schuif gaat het scherm maar een heel klein stukje. Als ik op een of andere manier precies goed schuif en mijn vinger vast houd, dan gaat hij wel helemaal dicht. Is dat wat je bedoelt? Maar goed, als het scherm dan dicht is, en ik houd het 5 seconden vast en het lukt me ook nog om hetzelfde truukje in één keer toe te passen voor het openen en ik houd hem als hij helemaal open is ook nog 5 seconden vast, dan nog werkt het niet. Ik hoor ook geen bevestigend signaal o.i.d.

Is er misschien iets dat ik niet goed doe? 8)7
Dat is inderdaad wat ik bedoel, hij moet in een keer zonder te stoppen helemaal open, 5 seconden vasthouden en dan ook weer in een keer zonder te stoppen helemaal dicht en ook dan weer 5 seconden vasthouden.

Het vergt inderdaad wat oefening met die touch knop om dit goed voor elkaar te krijgen, ik had ook 3 pogingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023

Nee volgorde en Volkswagen daar klopt niks van, ik heb ongeveer 5 min nadat het bericht was gepost een mail gestuurd en heb tot op heden ook geen reactie ontvangen.
Je zou verwachten dat ze een lijst hebben met welke modellen ze willen testen en die op volgorde van binnenkomst vullen. Ik heb overigens een 4.1 M en zat in de 1 ste batch van de ID 4 die werden uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 04-06 10:32

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

edkreuk schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:20:
[...]

Nee volgorde en Volkswagen daar klopt niks van, ik heb ongeveer 5 min nadat het bericht was gepost een mail gestuurd en heb tot op heden ook geen reactie ontvangen.
Je zou verwachten dat ze een lijst hebben met welke modellen ze willen testen en die op volgorde van binnenkomst vullen. Ik heb overigens een 4.1 M en zat in de 1 ste batch van de ID 4 die werden uitgeveleverd.
Hier dezelfde auto en dezelfde reactie :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
ik222 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:19:
[...]

Dat is inderdaad wat ik bedoel, hij moet in een keer zonder te stoppen helemaal open, 5 seconden vasthouden en dan ook weer in een keer zonder te stoppen helemaal dicht en ook dan weer 5 seconden vasthouden.

Het vergt inderdaad wat oefening met die touch knop om dit goed voor elkaar te krijgen, ik had ook 3 pogingen nodig.
Eh, is het nou eerst open dan dicht (zoals deze post) of eerst dicht en dan open (zoals je eerdere post)? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-06 22:48

mhe59

ID.5 Pro Performance

pveatx schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:11:
Ik ben afgelopen week met de ID.3 (1St Plus, 58KW) naar Zagreb, Croatië gereden. En 4 dagen later weer terug. Zo'n 1350km heen en ook weer terug.

Voor het eerst kwam ik erachter dat de VW navigatie in Duitsland laadstops inplant, en de ETA (estimated time of arrival) inschat inclusief laadstops. En dat werkt echt wel goed (alleen jammer dat omdat ik kaart materiaal van 21.11 had, nog niet alle laadpalen er goed instaan).

Wat ik ook snel merkte is dat sneller rijden, betekent later aankomen (want meer en langere laadstops). Met een gemiddelde snelheid van 110km/uur was de aankomsttijd het vroegst.

De A3 is wel een enorme "baustelle". Met de verkeersbord herkenning, relaxed in de rechterbaan, alleen af en toe inhalen, en dan de auto het werk laten doen met de ACC. Viel me alleszins mee. De laatste 10-20 km voor het laden even op het gas (wat niet altijd ging door de wegwerkzaamheden) en dan had ik laadsnelheden van 110kW. Als dat niet ging, dan was het meestal 74-75kW.

Dus, twee uur rijden, dan 30-35 min pauze, koffie, toilet bezoek etc.

Over de hele rit 15.6 kW / 100km gemiddeld gehaald. Nu met de truc van MeinID de navigatie database naar 22.9 ge-update. Had ik van te voren moeten doen, had wat afgelegen (lees: low-cost) Fastned laadpalen gescheeld.

Ook in Zagreb/Kroatië zijn er laadpalen, maar daar moet je de Plugsurfing app voor hebben. Ik heb in Slovenië op de heenweg bij Ionity bij Pesnica geladen, en omdat ik in Zagreb niet veel gereden heb, kon ik daar op de terugweg ook weer prima laden.

Duitsland en Oostenrijk gaat allemaal prima. Bijna alle tankstations en Autohof hebben snelle laadpalen.
Dank je wel voor de verwijzing naar Meinid, ik heb het zo uitgevoerd en…. het werkt, eerst naar terug van 21.9 naar 21.2, maar nu staat 22.10 erop ! :) _/-\o_
En dat na bijna 2 jaar….
Nu nog naar OTA 3.0……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
ik222 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:19:
[...]

Geen idee hoe ik het uiteindelijk gedaan heb, maar het is gelukt! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dfader schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:55:
[...]

Eh, is het nou eerst open dan dicht (zoals deze post) of eerst dicht en dan open (zoals je eerdere post)? O-)
Je begint vanuit de dichte positie, dus je zorgt er eerst voor dat hij helemaal dicht is (maar het maakt niet hoe je daar komt, in een keer of niet). Daarna dus eerst in een keer helemaal open, 5 seconden vasthouden en daarna in een keer helemaal dicht en 5 seconden vasthouden.

Goed dat het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:17
Gisteren mijn tweedehands ID4 gaan halen bij de VW dealer (1st max uit 2021). Rijdt heerlijk, heel blij mee!

Hierbij paar kleine vraagjes:
- is het mogelijk om het verbruik op het display te krijgen waar nu de ACC (links) en km/u (rechts) staan?
- ik rijd quasi altijd in B. Wanneer raden jullie aan om in D te rijden?
- tot nu toe quasi altijd in eco gereden. Ik vind dat hij dan al heel sportief is. Is er een groot verschil in verbruik tussen eco en comfort enz?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Laatst online: 21-05 15:24

NWA

MatteC schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:41:
Gisteren mijn tweedehands ID4 gaan halen bij de VW dealer (1st max uit 2021). Rijdt heerlijk, heel blij mee!

- is het mogelijk om het verbruik op het display te krijgen waar nu de ACC (links) en km/u (rechts) staan?
- tot nu toe quasi altijd in eco gereden. Ik vind dat hij dan al heel sportief is. Is er een groot verschil in verbruik tussen eco en comfort enz?

Bedankt!
-nee, nu niet. Straks in 3.0 wel. Check maar eens de bjorn nyland id.bus review.
-dat is een hele discussie. Voornamelijk over de voordelen die het heeft om af en toe je remschijven schoon te remmen, geloof ik. Dat doe je in D vaker dan in B. Ik wissel van D op de snelweg naar B in de bebouwde kom. Ik vind het doorzeilen in D prettig, maar vind het inhouden in B fijn op de korte stukjes van kruising naar bocht. Kijk wat je zelf fijn vindt!
-ook dat moet je zelf ervaren. Ik vind de verschillen niet heel opvallend in het rijgedrag zelf. Wel heeft de auto in ECO wel meer feedback om zuinig te rijden, zoals automatisch inhouden bij het toerijden naar een rotonde. Probeer eens de individual settings. Kun je wat meer de auto je eigen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Geef je de voorkeur aan geel of groen? Alles is persoonlijk. Maar here we go.
MatteC schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:41:

Bedankt!
1. Nee. Kan pas vanaf software 3.1
2. Altijd. B rijden is irritant, schokkerig en je passagiers worden er misselijk van. B gebruik je in de bergen. In Nederland gebruik je D. Als je, je gas los laat, rolt hij uit. Als je dan remt, regenereert hij. Zodra je de eco voorspel stand aan heb staan, dan zal hij automatisch remmen (lees regenereren) bij verkeer voor je dat afremt(ook zonder acc ingeschakeld) en bochten, rotondes etc. Het is even wennen, maar na een tijdje super!

YouTube: Why D Mode is so much better in the VW ID.3 than any other EV!

3. Ik betwijfel of je quasi altijd in eco hebt gereden. De huidige software zet m automatisch terug op comfort, elke keer dat je in de auto stapt. Ook al lijkt eco geselecteerd, de instellingen van comfort worden gebruikt. Dus tenzij je elke keer actief eco opnieuw geselecteerd hebt, heb je quasi altijd in comfort gereden. Het is voornamelijk ander gedrag van je acc, de rest zijn dingen die je zelf bepaalt met je rechtervoet.

[ Voor 3% gewijzigd door AkroBatik op 05-11-2022 20:37 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:17
Bedankt voor de feedback!
Precies wel wat verschillen ivm B en D :-)

Ander vraagje, bij de dealer zeiden ze dat het erg belangrijk was om de navigatie van de auro zelf te gebruiken om te fastchargen onderweg zodat de batterij voorbereid kan worden en het laden sneller gaat.
Kan ik dan niet gewoon mijn waze (Apple car play) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MatteC schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:47:
Bedankt voor de feedback!
Precies wel wat verschillen ivm B en D :-)

Ander vraagje, bij de dealer zeiden ze dat het erg belangrijk was om de navigatie van de auro zelf te gebruiken om te fastchargen onderweg zodat de batterij voorbereid kan worden en het laden sneller gaat.
Kan ik dan niet gewoon mijn waze (Apple car play) gebruiken?
Dat zij mijn dealer ook, maar is vooralsnog niet van toepassing. Batterij voorbereiden zit zelfs nog niet in niet in 3.1

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

Reed vanmiddag met een aanhanger achter de auto achteruit. 2 keer een noodstop gehad omdat de auto de voorkant van de aanhanger zag.
Zat zelfs in die achteruitrijhulp in de camera, maar ik moet ergens een setting zijn vergeten om die functie uit te zetten. Hebben jullie enig idee?
De trekhaak is de af fabriek uitval versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:03
AkroBatik schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:07:

[...]

1. Nee. Kan pas vanaf software 3.1
2. Altijd. B rijden is irritant, schokkerig en je passagiers worden er misselijk van. B gebruik je in de bergen. In Nederland gebruik je D. Als je, je gas los laat, rolt hij uit. Als je dan remt, regenereert hij. Zodra je de eco voorspel stand aan heb staan, dan zal hij automatisch remmen (lees regenereren) bij verkeer voor je dat afremt(ook zonder acc ingeschakeld) en bochten, rotondes etc. Het is even wennen, maar na een tijdje super!

YouTube: Why D Mode is so much better in the VW ID.3 than any other EV!

3. Ik betwijfel of je quasi altijd in eco hebt gereden. De huidige software zet m automatisch terug op comfort, elke keer dat je in de auto stapt. Ook al lijkt eco geselecteerd, de instellingen van comfort worden gebruikt. Dus tenzij je elke keer actief eco opnieuw geselecteerd hebt, heb je quasi altijd in comfort gereden. Het is voornamelijk ander gedrag van je acc, de rest zijn dingen die je zelf bepaalt met je rechtervoet.
Schokt de ID4 dan zo?

Ikzelf rij een EV altijd in de stand met maximale regeneratie, want ik hou er niet van om te moeten remmen.
Met m'n Kia kan dat gewoon soepel.

Bij regeneratie op nul moet je steeds remmen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

Termy

valt er nog wat te fragge?

Het is dan ook rijkelijk overdreven om te stellen dat B niet geschikt is voor NL en dat het je passagiers misselijk maakt. Dan heb je blijkbaar gewoon geen gevoel in je rechter voet.

Ik vond zeilen in D ook prettig maar ik rijd nu altijd in B omdat ik het gewoon veel soepeler vind om vrijwel niet te hoeven remmen op volledig tot stilstand komen na. Mijn passagiers zijn nog nooit misselijk geworden en merken niet eens dat ik in B rijd.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zoals al aangegeven, zoveel mensen, zoveel smaken.

Hier waarom ik geen B gebruik.
- Ik vind het fijn dat 3 functies gescheiden zijn; accelereren met het ”gas” pedaal, zeilen met pedalen los en vertragen met het rem pedaal.
- Het regenereren werkt precies evengoed in de D stand, enkel wordt het getriggerd door af te remmen ipv gaspedaal doseren
- ik gebruik 90% van de tijd acc, dus dan gebruik je überhaupt geen pedalen maar bij het annuleren van de acc schiet de auto automatisch in vol regenereren in stand B, wat ik erg onwenselijk vind.
- de eco stand werkt voor mij super fijn. One-pedal driving zonder de noodzaak dat zelf te doseren

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 20:48
2. Altijd. B rijden is irritant, schokkerig en je passagiers worden er misselijk van. B gebruik je in de bergen. In Nederland gebruik je D.
Dat is jouw mening. Ik ben het daar niet mee eens, ik vind B prettiger rijden. Maar ik ben dan ook geen lifetime automaatrijder, misschien maakt dat nog wat uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
Ik rij bijna altijd in B. Kwestie van je voet rustig houden en passagiers hebben vziw nergens last van.
Het enige minpunt van de ACC i.c.m. B is dat als ik aan het accelereren ben en ik zet 'm dan vervolgens vast op een snelheid, de ACC nog ff een paar km/u verder accelereert om dan vervolgens weer te afremmen. Dat gebeurt in de D stand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 00:05
Mooi dus dat er 2 opties zijn!

Mijn voorkeur komt 100% overeen met wat AkroBatik schrijft (al vermoed ik dat bij bullet 3 'B' wordt bedoeld, niet 'D')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:39
NWA schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:41:
Reed vanmiddag met een aanhanger achter de auto achteruit. 2 keer een noodstop gehad omdat de auto de voorkant van de aanhanger zag.
Zat zelfs in die achteruitrijhulp in de camera, maar ik moet ergens een setting zijn vergeten om die functie uit te zetten. Hebben jullie enig idee?
Als je de trekhaak erop zet of uitklapt, gaat die dan niet in de trekhaak modus? (Bij de id3 geeft die dat aan)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB076
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVioq7rJEu1j-E7P08ZgNiS5qeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHVbpRAary3UnwRgDYTrGAnq.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk gaat mobiel uploaden goed. Nog bedankt aan degene met de 3D print een tijdje geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
AMARONE schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:03:
[...]

Als je de trekhaak erop zet of uitklapt, gaat die dan niet in de trekhaak modus? (Bij de id3 geeft die dat aan)
Volgens mij ziet de auto dat door de stekker. Als je een aanhanger hebt met een stekker met gecorrodeerde contacten zou dat wel eens mis kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
juanpabloo schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:46:
Mooi dus dat er 2 opties zijn!

Mijn voorkeur komt 100% overeen met wat AkroBatik schrijft (al vermoed ik dat bij bullet 3 'B' wordt bedoeld, niet 'D')
Er is idd geen goed of fout, je hebt niet voor niets de keuze tussen D en B. Ik ben ook een B rijder, ideaal maar het is gewoon wat je zelf prettig vindt. Het schokkerig rijden herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Er is weer een nieuwe versie van de app. Toen ik deze net opende had mijn auto ineens andere velgen en die zilveren striping van de First Edition. In werkelijkheid heeft mijn auto die niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign

2. Altijd. B rijden is irritant, schokkerig en je passagiers worden er misselijk van. B gebruik je in de bergen. In Nederland gebruik je D.
Dit vind ik echt zo'n achterlijke manier van communiceren hè. Eerst zeggen alles is persoonlijk, om dan vervolgens jouw eigen mening neer te pennen als een voldongen feit.

Ik zal dan ook ff mijn mening met jou delen: ik rijd altijd in B omdat ik 1 pedal driving ideaal vind. Ik wil 't liefst m'n rempedaal nooit hoeven te gebruiken. Daarom vind ik ook dat de IDx wat mij betreft nog harder mag afremmen (regenereren) in B dan ie doet.

En dan nog een stukje ongezouten mening: als jouw medepassagiers bij jou in de auto misselijk worden van de B stand, dan ligt dat aan hoe jij rijdt, niet aan de auto. Niet iedereen heeft blijkbaar even goede beheersing over hun rechtervoet. Til jij misschien heel je voet op? Of laat je je hak wel op de bodem staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Team B

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:52
jahaa.. stop nou met dat gezever over B vs D. Elke twee maanden komt dit gezever terug in dit topic.
Rij gewoon zoals je zelf prettig vindt. Het voegt echt niets toe aan dit topic wat iedereen beter of slechter vindt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:37
Jakkie takkie schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:14:
Er is weer een nieuwe versie van de app. Toen ik deze net opende had mijn auto ineens andere velgen en die zilveren striping van de First Edition. In werkelijkheid heeft mijn auto die niet.
ID4.1
Uhm..Mijn auto is nog steeds honey yellow in de app.... Dat de velgen al bijna 2 jaar 21inch zijn vind ik niet eens zo erg. Maar hem wit maken zou wel heel fijn zijn. (App versie 1.40.0 1maand oud, iPhone)

[ Voor 4% gewijzigd door densterdad2 op 06-11-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:35:
jahaa.. stop nou met dat gezever over B vs D. Elke twee maanden komt dit gezever terug in dit topic.
Rij gewoon zoals je zelf prettig vindt. Het voegt echt niets toe aan dit topic wat iedereen beter of slechter vindt.
Nee precies. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

Jakkie takkie schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:46:
[...]

Volgens mij ziet de auto dat door de stekker. Als je een aanhanger hebt met een stekker met gecorrodeerde contacten zou dat wel eens mis kunnen gaan.
Dat zou goed kunnen idd, misschien zat de stekker er niet goed genoeg in. Dank voor het meedenken! De trekhaak zelf was wel helemaal vastgezet , dat had ik gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
NWA schreef op maandag 7 november 2022 @ 01:21:
[...]

Dat zou goed kunnen idd, misschien zat de stekker er niet goed genoeg in. Dank voor het meedenken! De trekhaak zelf was wel helemaal vastgezet , dat had ik gechecked.
Het systeem met de trekhaak is bij de ID serie een stuk geavanceerder dan bij een ‘gewone’ auto en daarmee ook wat gevoeliger voor dat soort dingen. Ik kreeg tot mijn verbazing zelfs een melding in m’n display toen ik even op de fietsendrager ging hangen om de fiets die daar op stond goed vast te zetten. Leek wel alsof de kogel druk werd gemeten, misschien met de schokbrekers oid (DCC). Iemand dat wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
densterdad2 schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:41:
[...]

ID4.1
Uhm..Mijn auto is nog steeds honey yellow in de app.... Dat de velgen al bijna 2 jaar 21inch zijn vind ik niet eens zo erg. Maar hem wit maken zou wel heel fijn zijn. (App versie 1.40.0 1maand oud, iPhone)
Ik heb nu ook weer de ‘originele auto’ 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 09:08
Rolluikje van het middenconsole wil bij mij (ID4) niet meer volledig open, maximaal een centimeter of 4. Ik lees dat bij andere VW’s de oorzaak vaak een bankpasje of soortgelijks is wat ergens tussen is gekomen.

Iemand enig idee of je de zijkanten eenvoudig (en zonder schade) kan loshalen?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 14:59

Flappiewappie

Hier nog meer

JB076 schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:45:
[Afbeelding]

Hopelijk gaat mobiel uploaden goed. Nog bedankt aan degene met de 3D print een tijdje geleden!
Linkje naar de 3d print? dit is nize!

Hier staat wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
pietermx schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:51:
Rolluikje van het middenconsole wil bij mij (ID4) niet meer volledig open, maximaal een centimeter of 4. Ik lees dat bij andere VW’s de oorzaak vaak een bankpasje of soortgelijks is wat ergens tussen is gekomen.

Voor en achterkant met een plastic splitter openen en omhoogtrekken. trek je bijna gehele bovenkant van middenconsole.

1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Y8eIhKQJMzNTySACm7m1ejSrgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kAPARechFlkcAte5p8cfKxyK.png?f=fotoalbum_large

2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPYpDNg0MCFS8_NPodo3Tsrhh2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/21S1JwQXJcLydM01F0QXMd8j.png?f=fotoalbum_large

3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI4l259KmXtjbH5XP8eFY5jeeVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ujftKzUycJTPrQWETB8ZeDS.png?f=fotoalbum_large

LET OP: Stap 2 & 3 heeft connectoren die je even los moet klikken.. niet in 1 ruk omhoogtrekken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB076
Flappiewappie schreef op maandag 7 november 2022 @ 09:24:
[...]

Linkje naar de 3d print? dit is nize!
Cardo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:45:
[Afbeelding]

Ik kwam deze online tegen als houder van de laadkabel. Bevalt me tot nu toe uitstekend! Aanrader voor wie de kabel altijd achterin gooit: https://www.printables.co...w-id3-charging-cable-hook
Deze was het.

[ Voor 12% gewijzigd door JB076 op 07-11-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-06 07:39

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@Simply1337 : kan jij ook afbeeldingen vinden hoe je die afdekplaat bovenop het dashboard los kan maken? ik zou daar erg mee geholpen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Hansoverdiep schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:08:
@Simply1337 : kan jij ook afbeeldingen vinden hoe je die afdekplaat bovenop het dashboard los kan maken? ik zou daar erg mee geholpen zijn
welke afdekplaat. dan post ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

bovenop het dashboard onder de voorruit zit een grote grijze afdekplaat die loopt vanaf de linkerzijde tot even voorbij het midden van het dashboard. als het je niet lukt om dat te vinden dan moet ik straks een foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 15:17
Hansoverdiep schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:31:
bovenop het dashboard onder de voorruit zit een grote grijze afdekplaat die loopt vanaf de linkerzijde tot even voorbij het midden van het dashboard. als het je niet lukt om dat te vinden dan moet ik straks een foto maken
hij heeft het heads up display, dus hij heeft die plaat niet.

waarom wil je die los maken dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
pietermx schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:51:

ik heb afgelopen zomer hetzelfde mogen doen. was eigenlijk heel eenvoudig.
enige wat je nodig hebt is een oud bankpasje / plastic pasje of i.d. om de zijkanten van dat glimmende stuk plastic even omhoog te wippen (hele unit moet recht verticaal omhoog, dus niet het plastic uitbuigen!).
Was echt een klusje van max een half uurtje.
Als dat glimmende plastic eruit is, kun je de bovenkant van het harde plastic vanuit binnen naar buiten duwen en dan omhoog halen (dacht ik). Rolluikje kan dan uit de geleider waardoor je de boosdoener kunt verwijderen.
heb zelf niet eens de stekkers losgehaald geloof ik.

edit:

denk dat deze alles wel laat zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOgvyG7LUffUUV1UMDmIYC7XP4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBQrse2YykYJIehHmgZAC7O7.jpg?f=fotoalbum_large

de 4 metalen glimmende klemmen boven in houden dat glimmende plastic vast.
(en nee ik had die bak niet eens eruit hoeven tillen, maar hij lag er los in, dus gelijk even de rommel onder de bak opgeruimt)
mocht je vragen hebben, stuur een dm.

[ Voor 27% gewijzigd door sl1000 op 07-11-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@sl1000 : ik heb geen HUD en die plaat rammelt op slecht wegdek, vandaar dat ik hem wil losmaken en kijken of ik met wat vilt eronder het stiller kan krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
Hansoverdiep schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:56:
@sl1000 : ik heb geen HUD en die plaat rammelt op slecht wegdek, vandaar dat ik hem wil losmaken en kijken of ik met wat vilt eronder het stiller kan krijgen
gevalletje garantie zou ik zeggen? bij sommigen gaat dat ding ook omhoog staan. Blijkbaar waren er problemen met de eerdere generatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Hansoverdiep schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:31:
Zelfde manier voor HUD versie, alleen zit er een gat in het midden voor de HUD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_bBVf8GMzUTA8jhjaVvE8-mXAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GNoobYYChBUs5yOlE6ro2unx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ok, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
NWA schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:41:
Dan zit je stroomstekker niet goed. Zodra de stekker van de aanhanger wordt ingeplugd schakelt hij al die zaken uit. bij achterruit rijden zie je dan ook een aanhanger ingetekend.
(of ze hebben je auto verkeerd gecodeerd)

[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 07-11-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 10:26

SFA

ik222 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Dat heeft nog nooit betrouwbaar gewerkt, dat is een bug in de auto software die er al sinds de introductie van de ID.X modellen in zit.

Volgens Volkswagen is het in de aankomende 3.0 update (eindelijk) opgelost.
Mijn ID.4 heeft afgelopen week zo'n nieuwe kleine accu gekregen en een update naar 2.4.
Nu kijk ik in mijn systeem en staat er 2.3.. Ik VW gebeld zeggen ze dat het systeem dat inderdaad niet toont maar dat hij zeker naar 2.4 is geüpdatet? 8)7
Alleen met 2.4 zou je binnenkort naar 3.0 kunnen gaan maar die beste man van VW zegt dat zij zelf ook niet weten wanneer wat uitgerold wordt.

Heel vreemd in mijn optiek.. Iemand met een ID.4 al wel op 2.4 of hoger?

ID.4 1ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 11:38
SFA schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:14:
[...]

Mijn ID.4 heeft afgelopen week zo'n nieuwe kleine accu gekregen en een update naar 2.4.
Nu kijk ik in mijn systeem en staat er 2.3.. Ik VW gebeld zeggen ze dat het systeem dat inderdaad niet toont maar dat hij zeker naar 2.4 is geüpdatet? 8)7
Alleen met 2.4 zou je binnenkort naar 3.0 kunnen gaan maar die beste man van VW zegt dat zij zelf ook niet weten wanneer wat uitgerold wordt.

Vorige pagina ook over gehad:
ik222 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:41:
[...]

0912 is gewoon netjes 2.4, dus de update is helemaal gelukt. Volkswagen is alleen vergeten het ID software versienummer bij te werken met deze software versie waardoor heel veel mensen deze vraag logischerwijs stellen. Maar geen zorgen dus, het is helemaal goed gegaan :)
Battery Life legt het ook uit op Youtube:
YouTube: My VW Id.3 has Software 2.4 - Surprise at the charger!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:34

Haan

dotnetter

SFA schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:14:
[...]

Dit is pas 100 keer voorbij gekomen hier.. Versie 0910 = 2.3 Versie 0912 = 2.4

@Simply1337 misschien handig om dit eens in de startpost bij te werken?

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 07-11-2022 14:40 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 23:19
Cool, destijds gemist. Rolt vanmiddag bij een collega uit de printer :) .

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
niet veel mensen leest de openingspost.. als ik de modbreak(bove nquickreply) kon aanpassen zonder elke keer een mod te pesten dan gaat het makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Electromonkey schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:58:
[...]

Cool, destijds gemist. Rolt vanmiddag bij een collega uit de printer :) .

Thanks!
Zo.. Die heeft een snelle printer, of print hij hem niet in 0.2mm ??
Pagina: 1 ... 233 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.