Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 232 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 13:33
Jakkie takkie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:31:
[...]

Er zijn ook problemen bekend met de betreffende knoppen waardoor ze minder nauwkeurig of slecht werken. Ik heb er vlak na aanschaf nieuwe knoppen in gekregen.
Ik heb heel soms dat de knopjesunit even een paar minuten niet of nauwelijks reageert, alsof ‘ie vastloopt.
Verder is het voor mij vooral gewenning, prima te doen.
In een ideale situatie zou je de ‘+10-knop’ nog zelf kunnen instellen. Ik rij zelf altijd op gps dus bij de id3 is de gewenste snelheid dan 55, 85, 105 of 135.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 29-08 13:33
Ultraman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:33:
[...]

De nieuwe accu heeft juist ietsjes minder capaciteit: 49 Ah vs 51 Ah. Maar het is een ander type: EFB+ vs conventioneel loodzuur..
[…]
Dus ik heb het makkelijk tov VW Cariad in dat opzicht B)
Mooie uitleg! Mag vaker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:55

Termy

valt er nog wat te fragge?

Gecko123 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Bij rijmodus is de stuurinrichting in sport merkbaar zwaarder dan in comfort.

Andere instellingen ken ik niet.
Beide auto's stonden op comfort en aangezien ze allebei een 1st plus zijn is alles verder hetzelfde. Banden leken ook hetzelfde zover ik me herinner.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:48
juanpabloo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:47:
[...]
Ik heb heel soms dat de knopjesunit even een paar minuten niet of nauwelijks reageert, alsof ‘ie vastloopt.
Verder is het voor mij vooral gewenning, prima te doen.
In een ideale situatie zou je de ‘+10-knop’ nog zelf kunnen instellen. Ik rij zelf altijd op gps dus bij de id3 is de gewenste snelheid dan 55, 85, 105 of 135.
Hier hetzelfde.
Met als gevolg dat ik wil invoegen op de snelweg en de ID3 ineens afremt omdat ie een 100 bord herkent langs de weg 8)7 . Vervolgens weer met de gaspedaal bij versnellen en de Set knop gebruiken.

Net als 30 zones die soms herkend worden terwijl er letterlijk nergens een bord te bekennen is. Het liefst rijd ik zowel binnen als buiten de bebouwde kom op de cruise control, maar soms doet ie echt hele gekke dingen.

Voor de rest trouwens uitermate tevreden met mijn ID3 die ik nu 2 weken heb (afgeleverd met 3.1 software)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-07 17:16
m181087 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Hier hetzelfde.
Met als gevolg dat ik wil invoegen op de snelweg en de ID3 ineens afremt omdat ie een 100 bord herkent langs de weg 8)7 . Vervolgens weer met de gaspedaal bij versnellen en de Set knop gebruiken.

Net als 30 zones die soms herkend worden terwijl er letterlijk nergens een bord te bekennen is. Het liefst rijd ik zowel binnen als buiten de bebouwde kom op de cruise control, maar soms doet ie echt hele gekke dingen.

Voor de rest trouwens uitermate tevreden met mijn ID3 die ik nu 2 weken heb (afgeleverd met 3.1 software)
Je kan uitzetten dat hij reageert op de verkeersborden e.d.
Dan past hij alleen de snelheid aan wanneer jij het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:38
Hij mag een nachtje bij de dealer blijven.. regeling unit moet vervangen worden... Dat wordt dus naar de dealer om de kinderstoel en mijn laadpas op te halen...

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:54
PB1983 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:54:
Hij mag een nachtje bij de dealer blijven.. regeling unit moet vervangen worden... Dat wordt dus naar de dealer om de kinderstoel en mijn laadpas op te halen...
Zal me verbazen als dat bij 1 nachtje blifjt.. of niet @FlowDesign ? :9

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40
DonJunior schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:11:
[...]

Zal me verbazen als dat bij 1 nachtje blifjt.. of niet @FlowDesign ? :9
Ik wil het niet jinxen voor hem :X :o

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
NWA schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Ik had er speciaal een smiley achter gezet... :) als uiting van "jouw mening, is jouw mening en das goed".
En, geef even aan waar je moeite mee hebt in een tekst, in plaats van het zo op de persoon te spelen.
Alles goed. Zo zie je maar dat een smiley erbij ook niet altijd helpt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:48
initdebug schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:42:
[...]
Je kan uitzetten dat hij reageert op de verkeersborden e.d.
Dan past hij alleen de snelheid aan wanneer jij het doet
Dat dacht ik ook.
Ik weet zeker dat ik het uit heb gezet, maar net even gecheckt. Stond inderdaad weer aan. Nu weer uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O95mxnxuHbqdoNPE6gwKV-jjEps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Kdp3rPiz6FqkHpI2FYlXYGR.jpg?f=fotoalbum_large
ID.3 1st Plus 11-2020

Herkent iemand deze scheuren in de deurpanelen? Ik heb het zowel links als rechtsvoor. Mijn garantie loopt binnenkort af dus ik wil het gaan melden. Maar wil eigenlijk even weten of het iets wat vaker voorkomt.

Op facebook suggereerde iemand dat ze wellicht de deurpanelen een keer los gehad hebben bij de dealer om één of andere reden en dat ze dit niet op de juiste manier los getrokken hebben.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik rij nu bijna een jaar id.3 en het is een fijne auto, maar soms wordt ik echt knetter en knettergek van die kleine softwarestoringen. :X

Een heel jaar geen probleem en vanmorgen ineens geen weergave van actueel verbruik, en dus ook geen berekening van gemiddeld verbruik. Iets wat ik echt best belangrijk vind, niet eens in een EV maar gewoon in het algemeen.

Reset van infotainment een aantal keer (knop uit lang indrukken tot ie reset) hielp niet.

Herkent iemand dit? gaat dit vanmiddag gewoon weer werken? Ik kan hier echt heel slecht tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@RodeStabilo Bijzonder.. specifiek en alleen je verbruik? Dus je had wel gewoon snelheid informatie en een werkend mediasysteem?
Gaf ie wel de laadhoeveelheid (SoC)?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:12:
@RodeStabilo Bijzonder.. specifiek en alleen je verbruik? Dus je had wel gewoon snelheid informatie en een werkend mediasysteem?
Yes, alles werkte gewoon behalve verbruik. Bleef op 0.0 staan, en daardoor gemiddeld verbruik ook op -,--

Lange tijd en sinds laden ook geen gemiddeldes.
Ja dat ook wel, dat verbruik was echt het enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 20:24
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:09:
… vanmorgen ineens geen weergave van actueel verbruik, en dus ook geen berekening van gemiddeld verbruik. …
Exact hetzelfde (geen verbruik, gemiddeld verbruik bleef op “-“ staan) gehad een tijdje na de 2.4 update (geen idee of het ermee te maken had), de volgende rit werkte het gewoon weer. Daarna ook niet meer voor gekomen.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
pietermx schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:16:
[...]

Exact hetzelfde (geen verbruik, gemiddeld verbruik bleef op “-“ staan) gehad een tijdje na de 2.4 update (geen idee of het ermee te maken had), de volgende rit werkte het gewoon weer. Daarna ook niet meer voor gekomen.
Ik ben altijd zo blij als ik iemand tref die het kan herkennen en een 'oplossing' weet. Ik had hem al bijna ingeruild :P d:)b

heb sinds augustus idd wel 2.4

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 28-10-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:29:
[...]
Ik ben altijd zo blij als ik iemand tref die het kan herkennen en een 'oplossing' weet. Ik had hem al bijna ingeruild :P d:)b

heb sinds augustus idd wel 2.4
Voor een Ford Mach-E zeker.. >:)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:36:
[...]

Voor een Ford Mach-E zeker.. >:)
Ja is dat wat? :P

Of heb ik een inside joke gemist :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
Ik rij nu bijna een jaar id.3 en het is een fijne auto, maar soms wordt ik echt knetter en knettergek van die kleine softwarestoringen. :X

Een heel jaar geen probleem en vanmorgen ineens geen weergave van actueel verbruik, en dus ook geen berekening van gemiddeld verbruik. Iets wat ik echt best belangrijk vind, niet eens in een EV maar gewoon in het algemeen.

Reset van infotainment een aantal keer (knop uit lang indrukken tot ie reset) hielp niet.

Herkent iemand dit? gaat dit vanmiddag gewoon weer werken? Ik kan hier echt heel slecht tegen.
Heb ik ook eens een keer gehad. De volgende rit werkte het gewoon weer. Blijft altijd een verrassing zo'n VW ID.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08 14:58

Had ik enkele weken terug ook. De klok en de thermometer toonden toen ook geen waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 21:38

delorean7

Let's take the Aston toni

pietermx schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:16:
[...]

Id4 1st ook gehad - tijdklok viel weg en verbruikswaarneming daarmee ook. In afwisseling met nog 2 andere heftige storingen - eigenlijk elke week was het wel een keer raak. Uiteindelijk heeft men iets vervangen aan de boordcomputer wat het heeft hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
RodeStabilo schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

offtopic:
dat laatste..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
FlowDesign schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Ik wil het niet jinxen voor hem :X :o
Net toen ik op kantoor was, kreeg ik een belletje.. dat ie klaar was :) Maar kreeg wel van de dealer te horen.. dat ik wel heel veel geluk had, want die unit voor de SOS-module hadden ze gelukkig op voorraad.. Anders was het inderdaad een paar weken wachten.

Wat ik van de dealer begreep is dat de 3.0 update vrij snel er aangaat komen.. En zei inderdaad er ook even bij dat het lijkt aan de versienummering dat 2.3 er nog opstaan.. Maar dat wist ik door jullie al :)

Stond wel al een WeCharge update klaar, toen ik de ID.3 in onlinemodus zette.

[ Voor 25% gewijzigd door PB1983 op 29-10-2022 09:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 08:47
Net een OTA update gehad op 3.0, maar kan je nog ergens de gedetailleerde release notes vinden behalve wat in de auto wordt weergegeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 12:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:37:
Net een OTA update gehad op 3.0, maar kan je nog ergens de gedetailleerde release notes vinden behalve wat in de auto wordt weergegeven?
Is dit een beetje wat je zoekt? https://www.meinid.com/wiki/entry/9-id-software-3-0/

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-08 13:06
Zijn er mensen die ook last hebben dat het bedieningspaneel van het volume en zender keuze soms vast staat of dat hij op het pijltje naar boven vast staat waardoor hij als een gek door alle radio favorieten gaat en je hem hoort klikken?

Ik heb dat hij soms heel zwaar gaat en dan weer helemaal niet meer te gebruiken is, als ik dan de auto parkeer en een paar uur later weer de auto gebruik dan werkt het weer totdat het weer vast staat.

Ik heb al een afspraak staan bij de dealer maar ik word er af en toe gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 12:59
Auto bij dealer weg gebracht voor de update. Was lastig omdat ik geen orginele trekhaak van volkswagen had. Toch hebben ze het gedaan en handmatig de trekhaak aangevinkt. Nu kijk ik ik bij de updates en zie onderstaand. Dit is toch niet de goede software versie? Zou toch 2.4 moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9OgpmB66QLMKO3PL7Rq-OR8PnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnPqOtBy3FR57R02cSEKYV5Z.jpg?f=fotoalbum_large

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-08 23:14

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Rusky schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:28:
Auto bij dealer weg gebracht voor de update. Was lastig omdat ik geen orginele trekhaak van volkswagen had. Toch hebben ze het gedaan en handmatig de trekhaak aangevinkt. Nu kijk ik ik bij de updates en zie onderstaand. Dit is toch niet de goede software versie? Zou toch 2.4 moeten zijn?

[Afbeelding]
Nee is goed. Heb je geen info van de dealer gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Rusky schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:28:

[Afbeelding]
0912 is gewoon netjes 2.4, dus de update is helemaal gelukt. Volkswagen is alleen vergeten het ID software versienummer bij te werken met deze software versie waardoor heel veel mensen deze vraag logischerwijs stellen. Maar geen zorgen dus, het is helemaal goed gegaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
https://www.thestreet.com...ord-buries-key-technology

Ford en VW hebben Argo AI afgeschoten en begraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Yes alleen de tussentijdse OTA updates staan er niet tussen helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:52
Iemand enig idee hoe ik mijn ID.4 een factory reset kan geven? Via instellingen —> fabrieksinstellingen werkt het wel, maar uiteindelijk krijg ik de melding “helaas kon uw infotainmentsystewm niet op fabrieksinstellingen worden teruggezet”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vraagje: is er ergens een instelling waarmee je kunt instellen of de achterklep wel/niet open gaat wanneer je één keer op de knop deur openen van de afstandsbediening drukt?
Heb het idee dat er door de 2.4 update iets veranderd is, omdat de achterklep niet altijd open gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 09:39
FlowDesign schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:28:
Vraagje: is er ergens een instelling waarmee je kunt instellen of de achterklep wel/niet open gaat wanneer je één keer op de knop deur openen van de afstandsbediening drukt?
Heb het idee dat er door de 2.4 update iets veranderd is, omdat de achterklep niet altijd open gaat.
Volgens mij niet specifiek voor de achterklep (ben niet in de buurt van mijn auto dus kan niet checken). Wel kun je ergens bij "comfort openen" of zoiets aangeven of er 1 portier of alle portieren ontgrendeld worden. Dat kon in oudere FW versies ook al, dus da's vast niet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
MJMaverick schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

Volgens mij niet specifiek voor de achterklep (ben niet in de buurt van mijn auto dus kan niet checken). Wel kun je ergens bij "comfort openen" of zoiets aangeven of er 1 portier of alle portieren ontgrendeld worden. Dat kon in oudere FW versies ook al, dus da's vast niet wat je zoekt.
Vermoed dat die instelling misschien per ongeluk niet meer aanstaat. Morgen ff checken. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 12:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

turkeyhakan schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:41:
Iemand enig idee hoe ik mijn ID.4 een factory reset kan geven? Via instellingen —> fabrieksinstellingen werkt het wel, maar uiteindelijk krijg ik de melding “helaas kon uw infotainmentsystewm niet op fabrieksinstellingen worden teruggezet”.
Deed mijn ID.3 ook. Heb hem wel tig keer gereset toen, telkens die melding. Maar een reset leek toch te zijn uitgevoerd:
Ik kreeg na reboot de first setup wizard voor mijn neus. Alle settings stonden voor zover ik kon opmerken weer stock. Laatste bestemmingen-lijst in de navigatie was leeg.
Ik gok dat de resetfunctie een reset uitvoert en vervolgens ook testfuncties draait om te zien of alles op een verwachtte waarde staat. En zodra er ook maar één niet correct test, dat je dan die melding krijgt.

Is bij jou niet het geval dat alles verder vergeten is?

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2022 20:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:52
Ultraman schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Deed mijn ID.3 ook. Heb hem wel tig keer gereset toen, telkens die melding. Maar een reset leek toch te zijn uitgevoerd:
Ik kreeg na reboot de first setup wizard voor mijn neus. Alle settings stonden voor zover ik kon opmerken weer stock. Laatste bestemmingen-lijst in de navigatie was leeg.
Ik gok dat de resetfunctie een reset uitvoert en vervolgens ook testfuncties draait om te zien of alles op een verwachtte waarde staat. En zodra er ook maar één niet correct test, dat je dan die melding krijgt.

Is bij jou niet het geval dat alles verder vergeten is?
Alles is vergeten inderdaad, maar de vraag is vanwaar die foutmelding.. ach ja, ik ben sowieso helemaal niet tevreden over het hele eco systeem van VW. Zelfs mijn Kia had een beter multimediasysteem. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Ik hoor dat de 3.0 OTA update weer een week is uitgesteld in Duitsland. Nederland zal volgend jaar aan de beurt zijn verwacht ik. 8)7

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 11:34

Flappiewappie

Hier nog meer

maik73 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 09:03:
Ik hoor dat de 3.0 OTA update weer een week is uitgesteld in Duitsland. Nederland zal volgend jaar aan de beurt zijn verwacht ik. 8)7
Is er een plek waar VW officieel communiceert? Facebook groepen en vage nieuwsberichten komen zo weinig professioneel over.

Ondertussen zijn ze toch wel wat transparantie waard met dit soort langslepende issues?

Hier staat wat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 29-08 10:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Flappiewappie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Is er een plek waar VW officieel communiceert? Facebook groepen en vage nieuwsberichten komen zo weinig professioneel over.

Ondertussen zijn ze toch wel wat transparantie waard met dit soort langslepende issues?
Wat zou de app daar toch een logische plek voor zijn. O-)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:37:
Nederlandse auto?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Net de auto bij TB ingeleverd voor de bandenwissel. Kreeg te horen "dat er nog een update openstond". Joh.

Kon wel ingepland worden. 2 februari :O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Van het weekend iets bijzonders meegemaakt. Ik was aan het rijden op de snelweg en opeens kreeg ik een rode waarschuwing dat de veiligheidsmaatregelen of systemen uitgeschakeld waren en toen ging zowel de klein hud als de infotainment scherm op zwart. Alles viel ook uit (cruisecontrol etc) en de auto kon alleen nog rijden (gelukkig) en werd het systeem gereset en toen deed alles het weer alsof er niks gebeurd was...

Ik zit nog op de 2.1 software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JB076 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:24:
Net de auto bij TB ingeleverd voor de bandenwissel. Kreeg te horen "dat er nog een update openstond". Joh.

Kon wel ingepland worden. 2 februari :O.
Niet een beetje vroeg voor de bandenwissel?
Het is 20 graden buiten.. :|

Heb mijn bandenwissel inclusief update bij TB gepland op 1 december.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Naverion schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:44:
Van het weekend iets bijzonders meegemaakt. Ik was aan het rijden op de snelweg en opeens kreeg ik een rode waarschuwing dat de veiligheidsmaatregelen of systemen uitgeschakeld waren en toen ging zowel de klein hud als de infotainment scherm op zwart. Alles viel ook uit (cruisecontrol etc) en de auto kon alleen nog rijden (gelukkig) en werd het systeem gereset en toen deed alles het weer alsof er niks gebeurd was...

Ik zit nog op de 2.1 software
Zelfs dàt hebben ze bij VW nageaapt van Tesla :+

Heb het zelf eigenlijk nooit met m'n ID3 (m'n Tesla M3 deed dit wel af en toe, vandaar) maar het is wel iets wat zo af en toe hier in 't topic gemeld wordt, dus je bent niet de enige.

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 31-10-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Ik heb de nieuwe winterbanden al in de garage liggen, maar ik wacht voorlopig ook nog ff tot eind november met de montage :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NWA
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

Als de ruitenwisvloeistof op is, dan laat de auto je dat wel weten, zeg...
Meerdere keren per rit krijg je dan de melding, en het gekke is: er lijkt geen vast interval oid aan gekoppeld.

De melding komt, wanneer de melding komt... ook al heb je net een minuut geleden er ook al 1 gehad. Want rijden zonder ruitenvloeistof ist verboten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naverion
  • Laatst online: 08-01 14:48
NWA schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:59:
Meerdere keren per rit krijg je dan de melding, en het gekke is: er lijkt geen vast interval oid aan gekoppeld.

De melding komt, wanneer de melding komt... ook al heb je net een minuut geleden er ook al 1 gehad. Want rijden zonder ruitenvloeistof ist verboten!
Zeeeeeer herkenbaar, ik weet niet hoe snel ik naar de winkel ben gereden na 2-3 willekeurige (luide) meldingen. Het is dus wel effectief _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

haha jup.. maar dat was bij voorgaande Volkswagens ook al wel zo hoor.
Sensor die tijdens het rijden de vloeistof ziet komen en gaan in golven.
Veel plezier met die disco!

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Laatst online: 29-08 21:47
DonJunior schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:12:
[...]

haha jup.. maar dat was bij voorgaande Volkswagens ook al wel zo hoor.
Sensor die tijdens het rijden de vloeistof ziet komen en gaan in golven.
Veel plezier met die disco!
Apart, die van mij was pas geleden op maar heb echt 0 meldingen gehad.
Er kwam toch echt niks meer uit de sproeier tot ik hem bijvulde.
Of heeft niet iedere ID.3 die sensor? Ik heb een 1st plus uit 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Frank_P schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:24:
[...]

Ik ook, en ik heb de melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Niet elke ID.3 / VW heeft die sensor. Zit op het Winterpakket dacht ik.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign

Als je langer dan een uur doorrijdt komt er een Flammenwerfer uit het stuur om het nog wat meer kracht bij te zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
DonJunior schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Die 20 graden had ik een paar weken geleden niet ingecalculeerd :+.

Met werk dat deels op locatie en deels thuis is, part time ouderschap en wonen in zowel Breda als Utrecht ben ik al lang blij als ik dit soort afspraken een beetje handig ingepland krijg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Vanochtend was de lane assist super irritant. Constant vond hij dat ik te veel naar links reed. Heb 'm maar uit gezet zo irritant vond ik 't worden. Op de rit naar huis was alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 11:34

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik rij al een half jaar zonder ruitenwisservloeistof - mijn motorkap is kapot, althans het mechanisme om hem op te doen.

Nooit een melding gehad.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Flappiewappie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

<offtopic>sooo true, triest en irritant dat bedrijven en overheden er van uit gaan dat je het okay vind om via fb, google of twitter met heb wensen te communiceren </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

FlowDesign schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:39:
[...]

Als je langer dan een uur doorrijdt komt er een Flammenwerfer uit het stuur om het nog wat meer kracht bij te zetten!
Die zit toch in de uitlaat?

Oh, nee wacht... 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
SiNaga schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:41:
[...]

<offtopic>sooo true, triest en irritant dat bedrijven en overheden er van uit gaan dat je het okay vind om via fb, google of twitter met heb wensen te communiceren </offtopic>
Helemaal eens, is idioot. Moest laatst iets vragen over onze vakantie aan TUI. Telefonisch niet bereikbaar ivm personeelstekort, contact alleen mogelijk via Twitter of Facebook….. ik speciaal een Facebook account daarvoor nieuw leven in geroepen (stond al tijden gedeactiveerd) maar nooit een reactie terug gehad. Ook niet op de matige review die ik heb gegeven trouwens.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
NWA schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

Die zit toch in de uitlaat?

Oh, nee wacht... 7(8)7
Nee onder de stoel in de HV batterij, daar kun je een aardige vlammenwerper mee maken 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
het was een OTA op 3.0 niet naar 3.0. Mijne is fabrieksaf met 3.0 geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

mitchdc schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:34:
[...]

Ik probeer hem altijd een beetje "omhoog" te drukken, er zit een randje op die knop en daar druk ik tegen aan voor 1 km. Het vergt wat gewenning maar nu lukt het me eigenlijk foutloos.
Afgelopen dagen mijn duim iets verder uitgestoken maar de uiterste rand van de knop en daar is het een stuk minder gevoelig.

Lukt nu om snel een paar km te verhogen zonder dat ie ineens afrond naar tientallen .

Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
[...]

Raar,... ik heb een 1st plus van 2020 en ik krijg die meldingen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
RaymondD schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Raar,... ik heb een 1st plus van 2020 en ik krijg die meldingen wel.
De uitrusting kan best verschillen. Een auto voor de Duitse markt heeft waarschijnlijk standaard een winterpakket. Dat was vroeger al zo. Auto’s voor de Oostenrijkse markt zoals die van mij en die van Flow hebben standaard een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 07:50

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

bovenop het dashboard zit een plastic plaat die volgens mij aanleiding geeft voor rammelend geluid op klinkerwegen. Is die plaat eenvoudig te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 07:57
Hansoverdiep schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:38:
bovenop het dashboard zit een plastic plaat die volgens mij aanleiding geeft voor rammelend geluid op klinkerwegen. Is die plaat eenvoudig te verwijderen?
Ah, ik ben dus niet te enig. Irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@KingsCrown nu nog uitzoeken hoe je dat onderdeel zonder beschadigingen los kan maken. Verwacht dat het gewoon vastgeklikt zit. Dus voorzichtig met kunststof lepel eronder zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

De uitrusting kan best verschillen. Een auto voor de Duitse markt heeft waarschijnlijk standaard een winterpakket. Dat was vroeger al zo. Auto’s voor de Oostenrijkse markt zoals die van mij en die van Flow hebben standaard een warmtepomp.
Hebben wij eigenlijk het winterpakket erop? Of welke losse opties zijn dat eigenlijk? Los van waarschuwing sproeivloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 23:09

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

FlowDesign schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:14:
[...]

Hebben wij eigenlijk het winterpakket erop? Of welke losse opties zijn dat eigenlijk? Los van waarschuwing sproeivloeistof.
Verwarmde sproeiers 8)

Bij ICE VW’s vaak ook stoelverwarming. Maar die zijn geloof ik standaard bij EV’s. Jammer dat ze het logo (en dus radar) niet verwarmd hebben net als bij Mercedes.

Oplossing voor het aan/uit van de sensor is trouwens om hem iets verder leeg te maken. Dan blijft het lampje gewoon branden.

[ Voor 22% gewijzigd door AkroBatik op 01-11-2022 15:30 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:14:
[...]

Volgens is er bij de ID3 geen winterpakket zoals dat er vroeger op de Golf was. Verwarmde ruitensproeiers zitten bij mij in het Comfort pakket net als de verwarmde spiegels. In de Golf heb ik ook een zwaardere 12v accu is en een groter ruitensproeier reservoir met indicatie. In de specs van J&K staat niets over dat reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:30:
[...]

Volgens is er bij de ID3 geen winterpakket zoals dat er vroeger op de Golf was. Verwarmde ruitensproeiers zitten bij mij in het Comfort pakket net als de verwarmde spiegels. In de Golf heb ik ook een zwaardere 12v accu is en een groter ruitensproeier reservoir met indicatie. In de specs van J&K staat niets over dat reservoir.
Verwarmde spiegels heb ik ook, of die sproeiers verwarmd zijn geen idee.

Als je op de website van myvolkswagen je auto gekoppeld hebt, kun je de lijst met opties inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

in myVolkswagen zie ik dat keurig netjes staan bij de wagenuitrusting:
- 'Zonder kopplamsproeiers / met indicatie sproeiervloeistofpeil'
- 'Ruitensproeiers vóór verwarmd'

zal liggen aan het pakket wat je hebt. Ik heb een ID.4 Pro Business Athlon Edition da's volgens mij incl. het Comfort pakket.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 13:44
Ik heb een ID4 1st vanaf januari 2021 met nu 61000 op de teller staan. Hij is vorige week bij A-Point Hoofddorp geweest voor de 12V update.

Ze meldden mij tevens dat alle 4 de banden scheef zijn afgesleten, wellicht vanwege lage bandenspanning. Er zit nog wel voldoende profiel op bij de markers.
Ze hebben nu een prijsopgaaf gedaan. Ruim 2000 euro voor het vervangen van 4 banden. Redelijk aan de prijs lijkt mij. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
theobe schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:34:
Ik heb een ID4 1st vanaf januari 2021 met nu 61000 op de teller staan. Hij is vorige week bij A-Point Hoofddorp geweest voor de 12V update.

Ze meldden mij tevens dat alle 4 de banden scheef zijn afgesleten, wellicht vanwege lage bandenspanning. Er zit nog wel voldoende profiel op bij de markers.
Ze hebben nu een prijsopgaaf gedaan. Ruim 2000 euro voor het vervangen van 4 banden. Redelijk aan de prijs lijkt mij. Wat is jullie ervaring?
2000 Euro is belachelijk.
Maar hoeveel inch hebben we het over?

Als 't een leaseauto is, dan laat je banden normaliter toch bij Euromaster en dergelijke vervangen?
Sowieso is de bandenboer goedkoper dan de dealer.

Als 't geen lease is: Je kunt ook zelf banden bestellen bij Oponeo en dan €100 à €120 betalen voor montage bij je lokale bandenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Vanmorgen de mail ontvangen dat 3.0 klaar staat voor mijn ID.4. Als ik de mail goed begrijp :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJCp-aaBIwQ28BJ0f5BMtAmmWdc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jcUOvw52c2cJpmbGI8sY46eC.png?f=fotoalbum_large

2.3 kwam op een woensdag, dus of hij komt vandaag of exact over een week.

Edit:
Mensen op meinid hebben de mail ook:
https://www.meinid.com/th...lle-versionen/?pageNo=347

[ Voor 22% gewijzigd door mitchdc op 02-11-2022 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 11:32
mitchdc schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:33:
Vanmorgen de mail ontvangen dat 3.0 klaar staat voor mijn ID.4. Als ik de mail goed begrijp :P

[Afbeelding]

Edit:
Heb jij je aangemeld middels de "I want OTA" manier? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
mitchdc schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:33:

[Afbeelding]

Edit:
Jeuj... O-) Ik zie nu ook dat VW zelf melding maakt op de feestboek pagina dat ze er klaar voor zijn en dat je de komende dagen een mail krijgt als je jezelf hebt opgegeven.

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Rubenus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:44:
[...]

Ja, ik heb die mail verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Rubenus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 10:44:
[...]

ja ik heb de mail ook, is afkomstig van info@notification.volkswagen.de
is dus n.a.v. de "I want OTA"-mail.

Straks als de auto weer thuis is maar eens wat proberen of er een update te triggeren is.

[ Voor 13% gewijzigd door aardbeix15 op 02-11-2022 11:14 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[ID3Bpro]

Net gebeld door VW TB Breda.
"Uw afspraak op 1 december voor bandenwissel en 2.4 update moet ik helaas wijzigen. Voor de 2.4 update moet bij uw ID.3 eerst de hoog voltage (HV) accu (andere terugroepactie) gecontroleerd en indien nodig deels vervangen worden. Daarna kan ik pas de 2.4 update doen..het eerstvolgende vrije moment van onze HV monteur is begin februari..

Ik word er wel écht een beetje simpel van dat werkelijk alles moeilijk en langzaam moet gaan bij VW. Mijn afspraak voor de 2.4 update staat al weken, maar nu hebben ze maar één mannetje wat HV handelingen kan doen en die is pas rond februari beschikbaar om de HV accu te inspecteren. Pas na de HV controle/reparatie kunnen ze de 2.4 update doen. Ze krijgen van VW maar één keer een tijdslot vergoed om die 2.4 te doen en als ze de 2.4 eerst doen, dan de HV controle, dan moeten ze, aldus henzelf, de 2.4 daarna opnieuw doen.
Ben de auto 3 dagen kwijt aldus de beste man.

Overigens wel nog nagevraagd hoe dat zit met de 12v accu leveringen, maar dat ging in de begin weken inderdaad niet zo lekker maar nu gaat dat helemaal prima, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

hoe lang moet je verbinding hebben met 4G voordat deel 1 van OTA 3.0 is geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 29-08 22:17
[ID3 first plus.]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjK8LLaEmHOxvTC_PkYQgFXRfm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoIaIfnAPb5dbZ3eqIz2PQgE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg deze melding als ik iets naar de auto wil sturen terwijl ik vorige week de nieuwe 12V accu heb gehad met de 2.4 update. Iemand die dit herkend? Zijn ze een bitje vergeten te resetten o.i.d?
Heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het vreemde is ook dat de melding instantaan verschijnt als je probeert iets naar de auto te sturen. Meestal duren verbindingsfouten wel langer.
Het bereik haalt hij daarentegen wel netjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrys
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-11-2024
aardbeix15 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:13:
[...]

ja ik heb de mail ook, is afkomstig van info@notification.volkswagen.de
is dus n.a.v. de "I want OTA"-mail.

Straks als de auto weer thuis is maar eens wat proberen of er een update te triggeren is.
Ja ik heb de mail ook. Dus ben benieuwd.
Nu nog niet beschikbaar iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
DonJunior schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:13:

Mij maakten ze van de week nog wijs dat ik voor accu + 2.4 de auto maar 1 dag kwijt zou zijn. Ook pas in februari, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-07 00:17
Kreeg net ook een email van vw over de "ID. Software 3.0 – de nieuwe Over-the-Air-update voor jouw ID."

Gaat het nu dan echt gebeuren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier geen mail gehad, terwijl ik me wel had aangemeld. Dus ik gok dat dit betekent dat mijn ID.4 niet geschikt is ofzo, zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Laatst online: 29-08 22:17
leinenga schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:23:
[ID3 first plus.]
[Afbeelding]

Ik krijg deze melding als ik iets naar de auto wil sturen terwijl ik vorige week de nieuwe 12V accu heb gehad met de 2.4 update. Iemand die dit herkend? Zijn ze een bitje vergeten te resetten o.i.d?
Heb de app al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Het vreemde is ook dat de melding instantaan verschijnt als je probeert iets naar de auto te sturen. Meestal duren verbindingsfouten wel langer.
Het bereik haalt hij daarentegen wel netjes op.
Ok, laat maar. Blijkbaar tijdelijk hikje. Nu werkt het ineens wel weer. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
ik222 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:50:
Hier geen mail gehad, terwijl ik me wel had aangemeld. Dus ik gok dat dit betekent dat mijn ID.4 niet geschikt is ofzo, zucht...
Ze geven aan de komende dagen en dat iedereen die een mail heeft gestuurd de update krijgt

"everyone who had sent us the "I want OTA 3.0"-email in the given time period, yes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983

Ik was.. althans de leasemaatschappij, destijds rond de 1000 kwijt voor vier nieuwe winterbanden op de ID.3. Dus 2000 euro is echt belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:50:
Dat lijkt mij een voorbarige conclusie, tenzij je nog geen 2.4 op je ID4 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:13:
[ID3Bpro]

Net gebeld door VW TB Breda.
"Uw afspraak op 1 december voor bandenwissel en 2.4 update moet ik helaas wijzigen. Voor de 2.4 update moet bij uw ID.3 eerst de hoog voltage (HV) accu (andere terugroepactie) gecontroleerd en indien nodig deels vervangen worden. Daarna kan ik pas de 2.4 update doen..het eerstvolgende vrije moment van onze HV monteur is begin februari..

Ik word er wel écht een beetje simpel van dat werkelijk alles moeilijk en langzaam moet gaan bij VW. Mijn afspraak voor de 2.4 update staat al weken, maar nu hebben ze maar één mannetje wat HV handelingen kan doen en die is pas rond februari beschikbaar om de HV accu te inspecteren. Pas na de HV controle/reparatie kunnen ze de 2.4 update doen. Ze krijgen van VW maar één keer een tijdslot vergoed om die 2.4 te doen en als ze de 2.4 eerst doen, dan de HV controle, dan moeten ze, aldus henzelf, de 2.4 daarna opnieuw doen.

Overigens wel nog nagevraagd hoe dat zit met de 12v accu leveringen, maar dat ging in de begin weken inderdaad niet zo lekker maar nu gaat dat helemaal prima, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Maar, valt jouw auto überhaupt binnen de periode van productiedata waar de terugroepactie voor de HV accu voor geldt? Als dat zo is zou je daar toch reeds een brief voor hebben moeten ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 11:32

Zomer of winter? Hangt natuurlijk van het merk band af, maar dit is extreem duur. Niet heel netjes van A-point. Voor mijn ID3 was ik een dikke 1000 kwijt voor een set winterbanden (bridgestone).

Overigens geen aanrader de Bridgestone band (Blizzak005). Maakt een resonerend geluid tussen de 80/90 km/u. Dus kies deze niet!

Van mijn LM mag ik de banden niet vervangen bij A-point trouwens. Nu snap ik waarom. Bij een Profile tyrecenter werken ze ook nog heel strak op afspraak (nooit wachten en altijd binnen 3 kwartier verwisseld) dus alleen maar pro's om daar de banden te laten doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rubenus op 02-11-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:20
ik wil de 3.0 pret niet bederven. maar ik heb al 3.0 op mijn id3 pure.
heb af en toe front assist niet beschikbaar, en de id light die een eigen leven heeft.

naar dealer toe gaan of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Slingertj3 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:03:
ik wil de 3.0 pret niet bederven. maar ik heb al 3.0 op mijn id3 pure.
heb af en toe front assist niet beschikbaar, en de id light die een eigen leven heeft.

naar dealer toe gaan of?
Met 2.4 heb ik ook dat front assist beperkt beschikbaar is, vaak is het dan wat mistig en verdwijnt het na een minuut of 5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JB076 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:35:
[...]

Mij maakten ze van de week nog wijs dat ik voor accu + 2.4 de auto maar 1 dag kwijt zou zijn. Ook pas in februari, dat wel.
Dat klopt ook. Maar ze hebben dus nog twee dagen vooraf nodig om de HV accu te controleren en evt (deels) te vervangen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
FlowDesign schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:15:
[...]

Maar, valt jouw auto überhaupt binnen de periode van productiedata waar de terugroepactie voor de HV accu voor geldt? Als dat zo is zou je daar toch reeds een brief voor hebben moeten ontvangen?
Denk het wel. Neem aan dat ze dat wel weten bij VW
De eerste generaties IDx-en vertelde de beste man mij aan de telefoon.
Mijne is van bouwjaar 2020

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:57:
[...]

Denk het wel. Neem aan dat ze dat wel weten bij VW
De eerste generaties IDx-en vertelde de beste man mij aan de telefoon.
Mijne is van bouwjaar 2020
Welke maand in 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Overigens, als iemand toevallig op zoek is naar een set winterbanden in 19 inch, ik heb 4 zgan banden met ContiSeal in de aanbieding. Heb ik alleen afgelopen winter mee gereden, hooguit een paar duizend kilometer.

Continental WinterContact TS 850 P
215/50R19 93 T FR, ContiSeal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• high
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb net een week de ID4 in bezit. Prima ervaring tot vandaag. De oplaadklep krijg ik namelijk niet open. Is dit een bekend probleem? Zo ja, wat is de oplossing?
Pagina: 1 ... 232 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.