Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 230 ... 391 Laatste
Acties:

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-01 23:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SFA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:15:
De WeConnect ID app is sowieso belabberd maar waarom werkt dit niet? Heeft iemand een tip? Ik wil gewoon pas laden wanneer het daltarief in gaat.

Met deze instelling heeft hij maar ongeveer 10% geladen vannacht..

[Afbeelding]
Dat werkt pas vanaf software 3.0. Althans dat is mij voorgehouden.

Ik zeg net twee posts hierboven dat ik juist op deze feature al twee jaar wacht :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
ik222 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Dat heeft nog nooit betrouwbaar gewerkt, dat is een bug in de auto software die er al sinds de introductie van de ID.X modellen in zit.

Volgens Volkswagen is het in de aankomende 3.0 update (eindelijk) opgelost.
ik kan bevestigingen dat het in 3.0 vooralsnog wel goed werkt.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

Wat mij op is gevallen is dat veel reviewers bij de ID.5 aangeven dat de 20 inch velgen een stuk comfortabeler zouden rijden dan de 21 inch. Hoe zijn jullie (ook al reageer ik richting jou, anderen mogen natuurlijk ook) ervaringen hier mee?
Persoonlijk gevoel:

DCC met 21" is comfortabeler dan 20" zonder DCC.

20" zonder DCC deinst teveel.
19" met DCC op "comfort" is ook iets te beweegelijk (persoonlijk)

19" met DCC op stand 2/3 "tussen comfort en sport" = 21" op comfort

DCC = Dynamic Chassis Control.

Maar als ik NU weer de keuze zou moeten maken:
all round zou ik toch de 20" nemen en ook liefst met DCC.. toch wat meer wang, goedkopere banden, comfortabeler bij niet-asfalt wegen. mooiere velgen, iets strakkere wegligging tov 19" (DCC lost dit ook op voor 19)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:44
Simply1337 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Persoonlijk gevoel:

all round zou ik toch de 20" nemen en ook liefst met DCC.. toch wat meer wang, goedkopere banden, comfortabeler bij niet-asfalt wegen. mooiere velgen, iets strakkere wegligging tov 19" (DCC lost dit ook op voor 19)
Hm. Ik heb gekozen voor de 20" en zonder DCC. Achteraf had ik misschien wel dat DCC willen hebben, maar goed. Vind de 20" inderdaad ook mooier dan die 21", dat is zoveel glimmend staal vind ik.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Persoonlijk gevoel:

Helemaal eens. 21inch met DCC in comfort rijdt top, met zware belading wil ik hem nog weleens op sport zetten.

Met de 19” winterbanden rijd ik veel vaker in sportstand.

.

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-01 09:58
Ultraman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:41:
[...]

Maak je niet druk. Als je nu op 2.3 zit mis je niks. Als ik kon downgraden van 2.4 naar 2.3 deed ik het meteen.
De iets hogere snellaadpiek gebruik ik nooit en iets meerverbruik door opwarmen van koude batterij is voor mij een non-issue. De regressie rondom het vergeten van laadlocaties vind ik dan weer wel irritant. Dat werkte voorheen en nu is het nutteloos. Prima omheen te werken door de slider goed te zetten. Maar automatisch de stekker ontgrendelen is er niet meer bij.

Ik wacht met smart op 3.0 die de regressie zou moeten oplossen en eindelijk werkend uitgesteld laden brengt waar ik al twee jaar op wacht. Maar om nu (weer) mee te doen aan de bèta...
Volgens mij doen we allemaal al 2 jaar mee met béta-testen 8)7 Vreemd dat iedereen steeds andere problemen blijft signaleren..... Automatisch de stekker ontgrendelen werkt bij mij (nog steeds) na de upgrade. Laadlokaties en uitgesteld laden heb ik denk ik maar 1 keer werkend gehad sinds ik de auto heb. Ondertussen is de behoefte een stuk minder, want ik wil juist laden als de zpanelen energie opwekken (en het liefst ook met het vermogen dynamisch wat er op dat moment opgewekt wordt/over blijft na andere energieverbruikers in huis).

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

kisik schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Volgens mij doen we allemaal al 2 jaar mee met béta-testen 8)7 Vreemd dat iedereen steeds andere problemen blijft signaleren..... Automatisch de stekker ontgrendelen werkt bij mij (nog steeds) na de upgrade. Laadlokaties en uitgesteld laden heb ik denk ik maar 1 keer werkend gehad sinds ik de auto heb. Ondertussen is de behoefte een stuk minder, want ik wil juist laden als de zpanelen energie opwekken (en het liefst ook met het vermogen dynamisch wat er op dat moment opgewekt wordt/over blijft na andere energieverbruikers in huis).
Software 2.3 was voor mij eigenlijk aardig goed. Enkel uitgesteld laden was een feature die wel zichtbaar/instelbaar was maar totaal niet werkte. Wat ik nog steeds belachelijk vind, want dat had VW 6 jaar geleden gewoon werkend in de GTE wagens, maar het zij zo.
Over 2.3 was ik op zich tevreden. Ja er mag meer komen, maar het was t.o.v 2.1 een vooruitgang. Dat ze dan van 2.3 naar "2.4" zaken stuk gooien vind ik erg slordig. Geeft het gevoel alsof men de software maar matig test.

Automatisch de stekker ontgrendelen werkt mogelijk nog wel met 2.4, maar dan alleen voor alle laadpalen. Het onthouden van laadlocaties is namelijk defect. Na busrust (meen zo'n 15 a 20 minuten geparkeerd zijn) vergeet de wagen alle locaties. Ik kom met regelmaat op verschillende plekken. Op ons kantoor doen we kabeltje wisselen, bij een andere klant is het prettig als ik minder vermogen vraag en ik heb altijd een ander laadmaximum ingesteld gehad per locatie. Dat alles is met het vergeten van de laadlocaties niet meer mogelijk.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ben wel blij met 2.4, het infotainment voelt een stuk rapper aan.

Wel zou het fijn zijn als we meer met apps tronity kunnen doen. Of met de app van vw zelf. zoals ik al eerder zij. De instap KIA van m'n ouders kan al 10x mee dan wij met onze 2.x auto's

Frustrerend.
Ultraman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:48:
Geeft het gevoel alsof men de software maar matig test.
Of teveel druk vanuit de organisatie om het maar uit te brengen.

[ Voor 30% gewijzigd door RodeStabilo op 12-10-2022 12:52 ]

• eLeKicK
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Gisteren mocht ik mijn ID.3 ontvangen. Van fabriek af met software 3.1.0.

Nu merk ik dat de auto bepaalde settings niet lijkt op te slaan. Bijvoorbeeld:
- Rijprofiel "individueel" zet regelmatig alles terug naar "comfort"
- Daarnet was ook mijn sfeerverlichting gereset, en eerder was de helderheid anders
- Temperatuur lijkt soms vanzelf ingesteld te worden (niet door voorklimatisatie)

Hangt dit af van het gebruik van de app? Connectiviteit van de wagen met internet?

Kan ik ergens "opslaan" drukken zodat dit met mijn gebruikersprofiel bijgehouden wordt?

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-01 11:06

SFA

ik222 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Dat heeft nog nooit betrouwbaar gewerkt, dat is een bug in de auto software die er al sinds de introductie van de ID.X modellen in zit.

Volgens Volkswagen is het in de aankomende 3.0 update (eindelijk) opgelost.
Ik ben benieuwd. Iemand al ervaring met deze functie in 3.0? Is toch een vrij essentiële functie, zeker met de huidige energieprijzen..

ID.4 1ST

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
eLeKicK schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:43:

- Daarnet was ook mijn sfeerverlichting gereset, en eerder was de helderheid anders
- Temperatuur lijkt soms vanzelf ingesteld te worden (niet door voorklimatisatie)

Hangt dit af van het gebruik van de app? Connectiviteit van de wagen met internet?

Kan ik ergens "opslaan" drukken zodat dit met mijn gebruikersprofiel bijgehouden wordt?
Helaas bekende problemen die (kennelijk) in de nieuwe software nog steeds niet zijn opgelost.

Je hebt het over een gebruikersprofiel, is het bij 3.1 eindelijk mogelijk om meerdere profielen aan te maken?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jakkie takkie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Helaas bekende problemen die (kennelijk) in de nieuwe software nog steeds niet zijn opgelost.

Je hebt het over een gebruikersprofiel, is het bij 3.1 eindelijk mogelijk om meerdere profielen aan te maken?
Zucht. Weer regressies op andere plekken t.o.v. 2.3 en 2.4. Hoe krijgen ze het voor elkaar :z
RodeStabilo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:51:
Ben wel blij met 2.4, het infotainment voelt een stuk rapper aan.
Hier geen verschil t.o.v. 2.3 in dat vlak. Staat ook niet in de bekende veranderingen van 2.4.
Software 2.3 was daarentegen wel een significante verbetering t.o.v. 2.1. Als je nog op 2.1 zat zul je dat verschil zeker merken.
Of teveel druk vanuit de organisatie om het maar uit te brengen.
Zou kunnen, maar dat komt dan op hetzelfde neer toch :D

[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 12-10-2022 15:18 ]

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Een tijd geleden ging het hier over krakende dakramen. Mijn ID4 van maart '22 heeft dat ook. Gister heb ik het voor het eerst mogen meemaken. Dat onderdeel is (was?) in de productie dus nog niet verbeterd. Of MY23 ID4's dat ook hebben weet ik natuurlijk niet...

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• eLeKicK
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-11-2025
Jakkie takkie schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Ik heb dit gisterenavond even geprobeerd met mijn vriendin, maar zij moest daarvoor ook de app installeren.
Momenteel hebben we dit nog niet verder uitgetest.
Het systeem hing wel vast toen we op de knop duwden om het profiel aan te maken d:)b

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:56
Ultraman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Zucht. Weer regressies op andere plekken t.o.v. 2.3 en 2.4. Hoe krijgen ze het voor elkaar :z

[...]

Hier geen verschil t.o.v. 2.3 in dat vlak. Staat ook niet in de bekende veranderingen van 2.4.
Software 2.3 was daarentegen wel een significante verbetering t.o.v. 2.1. Als je nog op 2.1 zat zul je dat verschil zeker merken.

[...]

Zou kunnen, maar dat komt dan op hetzelfde neer toch :D
Je kent het toch wel, iedere stap vooruit is 10 stappen terug… ik merk eigenlijk geen verschil tussen 2.3 en 2.4…

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Mitchell2.24v schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:51:
Een tijd geleden ging het hier over krakende dakramen. Mijn ID4 van maart '22 heeft dat ook. Gister heb ik het voor het eerst mogen meemaken. Dat onderdeel is (was?) in de productie dus nog niet verbeterd. Of MY23 ID4's dat ook hebben weet ik natuurlijk niet...
Mijn ID4.1M is er 2x voor langs de garage geweest. Er wordt iets gesmeerd waarna het een tijdje weg is. Begint inmiddels weer terug te komen, zal ook te maken hebben met het koudere weer. Misschien nog maar eens melden bij het wisselen van de banden.

Geen drama verder, vooral bij schuin over drempels is het merkbaar. Betwijfel of het ooit "opgelost" zal worden.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Paganstars schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Je kent het toch wel, iedere stap vooruit is 10 stappen terug… ik merk eigenlijk geen verschil tussen 2.3 en 2.4…
Als je geen gebruik maakt van laadlocaties is er eigenlijk ook geen direct merkbaar verschil qua functionaliteit.
Buiten dat is zijn de aanpassingen aan de BMS:
- trapsgewijs en minder intens verwarmen van de batterij
- iets hogere piek bij snelladen
wel merkbaar.
En het schijnt dat de (achteruitrijd)camerabeelden wat scherper zijn geworden.

• barber
  • Niet online
ja rune schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:16:
Iemand ervaring met het vernieuwen van de achterruitwisser bij de ID. 3? Volgens de Bosch app zou de A 284 H erop moeten. Online vind ik hem echter nergens, alleen de A 282 H. Past die ook?

(Voorruitwissers zijn wel verkrijgbaar, betreffen de Bosch AP30U zoals al eens eerder voorbij gekomen op dit forum)
Ben jij nog ergens de A284H tegen gekomen?
De A282H past namelijk niet.

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Ik kan alleen maar dit vinden, lijkt me wel de goede te zijn.

https://www.nieuweruitenw...achterwisser-vw-id-3.html

Lynk&co 02 software 1.2.4 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 21:54
eLeKicK schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:43:

Mijn ID.5 heeft exact hetzelfde probleem, dealer geeft aan dat ook niet ID.x modellen dit vertonen... 8)7

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 10-01 18:46
Klopt, mijn Passat B8 had geen profielen en werkte top. Toen naar een Arteon met profielen. En continue instellingen kwijt.

Van mij mag profielen functie gewoon uitgeschakeld worden.

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-01 11:20
kisik schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:32:
[...]

Waarschijnlijk heb je wel wat zaken geprobeerd. Ik merk dat als ik mijn pas tegen de laadpaal hou en dan echt wacht tot dat deze helemaal klaar is en dan naar de auto loop, de stekker eruit haal dit wel werkt. Doe ik het andersom gebeurt het me vaak dat de stekker in de auto vast blijft zitten en ik dus de sleutel moet gebruiken. Allicht proberen waard

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09-2025
barber schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Nee, de A284H nog niet kunnen vinden. Bij een onderdelenhandel in de buurt stond hij wel in het systeem, maar hij kon geen prijs zien en hem dus ook (nog?) niet bestellen.

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09-2025
KrlGl schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Ik kan alleen maar dit vinden, lijkt me wel de goede te zijn.

https://www.nieuweruitenw...achterwisser-vw-id-3.html
Helaas, maar als ik de afbeeldingen daarvan mag geloven komt die overeen met de A282H en lijkt ook niet te passen als ik hem vergelijk met de houder van mijn ID. 3.

• pietermx
ja rune schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Helaas, maar als ik de afbeeldingen daarvan mag geloven komt die overeen met de A282H en lijkt ook niet te passen als ik hem vergelijk met de houder van mijn ID. 3.
Doorgaans zitten er meerdere houders in de verpakking, zolang de lengte in ieder geval maar klopt zou dat geen probleem moeten zijn…

Never mind; misschien wel voor achter.

[ Voor 5% gewijzigd door pietermx op 13-10-2022 21:43 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Little pleasures in life:

Even wat langer achter een andere ID.4 hangen zodat het ACC plaatje overeenkomt met de auto voor je.

Nice!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
NWA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:34:

Even wat langer achter een andere ID.4 hangen zodat het ACC plaatje overeenkomt met de auto voor je.

Nice!
Was het ook een blauwe? :+

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:14
Ook een leuk detail trouwens dat er ook plaatjes zijn van een tweewieler en een vrachtwagen.

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Met een zwart dak! *O*

Maar nee helaas, het was een leigrijze -O-

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 11:14
Gisteren mijn id3 max weer terug gekregen met een vervangen accu module, ik merk geen verschil maar het zal wel goed zijn 😄

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:59
ja rune schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

3.1+
Hier onlangs vervangen tijdens 2.4 update/1ste 2 jaarlijkse beurt, VW artikel nr. V10A955427 9B9 Aero-wisserblad-satijnzwart
Totaal prijs incl. Btw, € 16,27

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:44
Opeens viel het me op dat ik verschillende ID.4's zie rijden waar de achterlichten een andere LED uitstraling hebben. Zoals te zien is op deze Reddit post eigenlijk.

Was mij nog niet eerder opgevallen, zijn dat nieuwe modellen oid?

Edit: zit zelf meer onderzoek te doen en zie dat dit gewoon de GTX / IQ led lijkt te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door KaiseRRuby op 14-10-2022 14:31 ]

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Dat zijn hier in NL de standaard achterlichten. Aan voorzijde zijn het de lampen die hier in design pakket zitten (IQ light met led strip, idd standaard op GTX).

[ Voor 56% gewijzigd door BB72 op 14-10-2022 16:22 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ja voorzijde is idd zelfde als IQ Light, zit ook op mijn Pro Business uit 2021. Wel zonder verlicht VW logo.

Je kan ook kekke animaties kiezen voor de lichten achter bij IQ-light, is dat ook zo bij de niet-IQ-lights?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OYGXzCToWfWHBXIU-OqI-Pl1FQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iBmNzGazuX3Xa1GxGaJxEK0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjmCcstkBXOZzU6ui2Eip0gJ4DI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/jEQshSSXOIJ4hIVCnVVwaIgY.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 123% gewijzigd door aardbeix15 op 15-10-2022 06:23 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
SFA schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 07:15:
De WeConnect ID app is sowieso belabberd maar waarom werkt dit niet? Heeft iemand een tip? Ik wil gewoon pas laden wanneer het daltarief in gaat.

Met deze instelling heeft hij maar ongeveer 10% geladen vannacht..

[Afbeelding]
Stekker app werkt fantastisch. Heb zelf uur variabel stroom tarief. “Stekker” app zorgt er voor dat op het goedkoopste uur geladen wordt.

https://www.stekker.com/

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:44
@hansworst1 Jup, gebruik ik inderdaad ook icm dal/piek tarief.

*sowieso

• hansworst1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08-2025
DonJunior schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:20:
@hansworst1 Jup, gebruik ik inderdaad ook icm dal/piek tarief.
@DonJunior Bij easyenergy heb je per uur een ander tarief. Werkt perfect met de app. Aangezien auto zo’n 2/3 van m’n stroomverbruik is heb ik de laagste tarieven. Daar kan piek / dal tarief niet tegen op.

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-01 22:24

mhe59

ID.5 Pro Performance

hansworst1 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Stekker app werkt fantastisch. Heb zelf uur variabel stroom tarief. “Stekker” app zorgt er voor dat op het goedkoopste uur geladen wordt.

Mijn ervaring met stekker is dat deze 100% oplaad terwijl het ingeschaled staat in de ID app op 80%.

Hoe kan ik dat voorkomen ?

• DonJunior
@mhe59 euh.. in de Stekker.app de instellingen goed zetten? Bij het starten van het laden geef je in de stekker.app aan hoeveel deze moet laden door de slider te verschuiven.

*sowieso

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

DonJunior schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:04:
@mhe59 euh.. in de Stekker.app de instellingen goed zetten? Bij het starten van het laden geef je in de stekker.app aan hoeveel deze moet laden door de slider te verschuiven.
Ja dat heb ik dan aangegeven tot 80% slim laden, maar de volgende dag is de auto 100% opgeladen.

Laden id app staat ingesteld op 80%

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 22:01
mhe59 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:07:
[...]

Ja dat heb ik dan aangegeven tot 80% slim laden, maar de volgende dag is de auto 100% opgeladen.

Laden id app staat ingesteld op 80%
Dan is je ID nog voorzien van software versie 2.3 en heb je, al dan niet onbewust, laadlocaties gedefineerd c.q. aangezet waar bv die 100% is gedefineerd

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

DiGiDoG schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:17:
[...]

Dan is je ID nog voorzien van software versie 2.3 en heb je, al dan niet onbewust, laadlocaties gedefineerd c.q. aangezet waar bv die 100% is gedefineerd
Maar als ik thuiskom en de auto aan de thuislader koppel en laden start wordt deze wel tot 80% geladen en als ik stekker dus gebruik laadt deze op tot 100% :?

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
DonJunior schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:04:
Ik gebruik Tibber voor stroom.

Die zijn volgens mij ook goedkoper dan Frank of EasyEnergy door lagere vaste kosten en kleinere opslag op kWh tarief.

Via Tibber app kun je een module activeren die de auto keurig laat starten zodra (bijvoorbeeld rond 02:00 of 03:00u in de nacht) het laagste tarief in gaat. Het laden kun je laten stoppen op een % dat je in de WeConnect app hebt ingesteld. Ik heb dit sinds 1 oktober en werkt perfect.

• MisterYorick
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-12-2023
Hi,

Heeft er hier al iemand zijn ID.X afgeleverd gekregen met een Multimedia pakket plus (degene met subwoofer).

Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn en waar/hoe de subwoofer in de kofferbak is geplaatst.

Heb mijn ID4 eind januari besteld en staat nu op week 6 2023 in de planning, wachten duurt lang maar hopelijk wordt het wel beloond.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
Cardo schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Plaatje toegevoegd als bewijs ;). Nagenoeg de hele weg 95KM op de cruise control gereden dat betekende 92km/h op de GPS. Als die 13.4 kWh/100 klopt dan mis ik dus gewoon ruim 100km, het gevoel wat ik eerder had. Iemand ervaring met het verbruik dat niet zou kloppen?
Hier lijkt inderdaad iets niet te kloppen. Ik zou langs de dealer gaan.

Dezelfde berekening had ik afgelopen woensdag gedaan. Ik had in een enkele reis 263 km afgelegd tegen een verbruik van 17,5 kWh/100km. Met aardig wat stukken met 130 km/u. Wat toen neerkwam op 86% accu. Ik kom dan uit op (0,175*263/0,86=) 53,5 van de 58 kWh bruikbare capaciteit.

Dat is best een verschil met jouw ~42 kWh.

[ Voor 3% gewijzigd door Gecko123 op 16-10-2022 11:39 ]

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:49
Ik heb een id3 als voorloper gekregen. Nu is de software erin nog pre 2.1. Zitten ook aardig wat bugs in merk ik. OTA kan bij deze versie nog niet. Hoe lang heeft de dealer hiervoor nodig? Iemand ervaring mee?

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2025
synx6 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:16:
Ik heb een id3 als voorloper gekregen. Nu is de software erin nog pre 2.1. Zitten ook aardig wat bugs in merk ik. OTA kan bij deze versie nog niet. Hoe lang heeft de dealer hiervoor nodig? Iemand ervaring mee?
Wisselt per auto maar gemiddeld een dag gok ik zo.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:49
TWFpa2Vs schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Wisselt per auto maar gemiddeld een dag gok ik zo.
Dank! Ik ga maar eens bellen! Toch lang een dag…

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
synx6 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

Dank! Ik ga maar eens bellen! Toch lang een dag…
Je krijgt gewoon vervangend vervoer mee. Waarschijnlijk moet de auto ook z'n 24 maanden onderhoudsbeurt hebben en hij krijgt een nieuwe 12v accu.

---

Sinds gisteravond gegevens in de app niet actueel. Auto wel online.

[ Voor 10% gewijzigd door RaymondD op 16-10-2022 14:41 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Jakkie takkie
synx6 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:16:
Achter aan sluiten denk ik. Voor zover ik weet wordt de update van 2.1 naar 2.3 vooralsnog niet meer uitgevoerd. Je moet dus een een afspraak maken voor 2.4, dan doen ze eerst 2.3, dan de 12v accu en 2.4. En aangezien er een flinke wachtrij is voor de 12v accu zou het me verbazen als het je dit jaar nog lukt. De eerste komen begin december binnen als het goed is, wellicht dat het je lukt om een gecancelde afspraak van een ander over te nemen.

• Vighu
  • Laatst online: 08-01 21:54
MisterYorick schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:38:
Hi,

Heeft er hier al iemand zijn ID.X afgeleverd gekregen met een Multimedia pakket plus (degene met subwoofer).

Ik ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn en waar/hoe de subwoofer in de kofferbak is geplaatst.

Heb mijn ID4 eind januari besteld en staat nu op week 6 2023 in de planning, wachten duurt lang maar hopelijk wordt het wel beloond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpcUzg_NiAqYlZgz5ZXzTW264Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyAts8AXFrBd87wiTWTj17cI.jpg?f=fotoalbum_large

De audio en subwoofer heb ik getest tijdens een proefrit. Nu is audio zo’n onderwerp waarover je heel moeilijk kunt spreken als je definitie van ‘goede audio’ niet gelijk is. Dat gezegd hebbende vind ik de ‘audio upgrade’ persoonlijk net zo belabberd als de originele audio.

Heb er zelf dan ook voor gekozen om alle speakers te upgraden, versterkers, dsp en custom subwoofer (op dezelfde plek onder de klep maar dan vullend) te installeren. Dit geeft mij wel het gewenste niveau van hifi in de auto :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vighu op 16-10-2022 21:42 ]

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

initdebug schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Maakt in principe niet uit welke hardware je hebt van OBDeleven, maar je moet volgens mij wel het pro abbonement hebben om de long coding aan te kunnen passen.
Vraagje, kan je hiermee ook instellen dat de radio aanblijft als je uitstapt en pas uitgaat als je de auto afsluit ?
Of heb je daarvoor naast het Pro pakket ook credits nodig ?

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-12-2025
mhe59 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:05:
[...]

Vraagje, kan je hiermee ook instellen dat de radio aanblijft als je uitstapt en pas uitgaat als je de auto afsluit ?
Dat zou ik niet weten uit mijn hoofd. Je kan een heleboel aanpassen (met enige voorzichtigheid uiteraard). Om Long Coding aan te passen heb je geen credits nodig, wel het pro pakket.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
Ik zag hem hier niet tegenkomen dus ik wil hem toch even benoemen.

Mocht men nog versie 2.1 of 2.3 hebben en gebruikmaken van (en gehecht zijn aan) de uitgesteld ladenfunctie (er schijnen auto's te zijn waarbij dit wél prima werkt...) overweeg dan om update 2.4 nog niet te laten uitvoeren. Bij mij verdwijnt de hele laadlocatie gedurende de nacht en doet het dus niet. Dit schijnt bij meerdere auto's het geval te zijn. Battery Life heeft hier geloof ik ook een video van gemaakt.

In de vorige versies 2.1 en 2.3 was deze onbetrouwbaar maar in versie 2.4 werkt hij dus helemaal niet (bij mij) en lijkt het dus nog een verslechtering dan dat het al was. Versie 3.0 zou het geloof ik moeten werken maar die is nog niet uitgebracht (hiervoor is wel weer de garageupdate 2.4 een vereiste).

Voor de rest zijn wel wat voordelen aan 2.4 zoals hier benoemd maar dan ben je vast gewaarschuwd :-).

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
mhe59 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:05:
[...]

je wilt je zitsensor uitschakelen en ja dat kan. Auto gaat dan alleen afsluiten via de knop.

of als je niet wilt coderen gewoon gordel achterom vastklikken voordat je opstaat.. kleine moeite ;)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• MisterYorick
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-12-2023
Vighu schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

[Afbeelding]

De audio en subwoofer heb ik getest tijdens een proefrit. Nu is audio zo’n onderwerp waarover je heel moeilijk kunt spreken als je definitie van ‘goede audio’ niet gelijk is. Dat gezegd hebbende vind ik de ‘audio upgrade’ persoonlijk net zo belabberd als de originele audio.

Heb er zelf dan ook voor gekozen om alle speakers te upgraden, versterkers, dsp en custom subwoofer (op dezelfde plek onder de klep maar dan vullend) te installeren. Dit geeft mij wel het gewenste niveau van hifi in de auto :)
Snap de definitie kwestie zeker. Ik kom van een Golf VII (standaard) af en rij nu tijdelijk een Peugeot 3008. Die laatste is om te janken dat vind iedereen denk ik.

Ik vermoed dat het voor mij in ieder geval veel beter zal zijn (in vergelijk). Vooral goed/fijn om te weten dat de sub slim/handig is weggewerkt en geen enorme ruimte in neemt.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
NWA schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:34:

Nice!
Grappig, ik had niet verwacht dat ze dat zouden aanpassen per model. Alle auto's voor me zijn ID.3's op het display'tje. (3.1M heb ik zelf).

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Simply1337 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

je wilt je zitsensor uitschakelen en ja dat kan. Auto gaat dan alleen afsluiten via de knop.

of als je niet wilt coderen gewoon gordel achterom vastklikken voordat je opstaat.. kleine moeite ;)
Thnxs, dat ga ik proberen, is idd een kleine moeite :)

• DonJunior
Soeski schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:19:
[...]

Grappig, ik had niet verwacht dat ze dat zouden aanpassen per model. Alle auto's voor me zijn ID.3's op het display'tje. (3.1M heb ik zelf).
Gebeurt ook niet.. maar als je in een ID.4 rijdt.. dan is het plaatje in het scherm ook een ID.4... dus als je dan zelf achter een ID.4 gaat rijden.. dan matcht het.. ;)

*sowieso

• Jakkie takkie
DonJunior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

Gebeurt ook niet.. maar als je in een ID.4 rijdt.. dan is het plaatje in het scherm ook een ID.4... dus als je dan zelf achter een ID.4 gaat rijden.. dan matcht het.. ;)
In 3.1 zitten een ‘hidden mode’ waarbij je met een toetscombinatie het autootje kunt veranderen in Mario Kart. Volgens mij volumeknop en klima knop 5 seconden tegelijk indrukken.

• DonJunior
@Jakkie takkie Als er één bedrijf vollop hun licenties en rechten zit is het Nintendo wel.. geloof niet dat VW zich die juridische ellende op hun dak gaat halen. ;)

*sowieso

• AkroBatik
  • Laatst online: 17:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Jakkie takkie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:28:
[...]

In 3.1 zitten een ‘hidden mode’ waarbij je met een toetscombinatie het autootje kunt veranderen in Mario Kart. Volgens mij volumeknop en klima knop 5 seconden tegelijk indrukken.
Je hebt je lolbroek al aan hoor ik.

Als de software ontwikkelaars tijd hebben gehad voor bewuste easter eggs, dan rijdt ik hem morgen met voorpui en al de showroom in.

.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
AkroBatik schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 00:17:
[...]

Je hebt je lolbroek al aan hoor ik.

Als de software ontwikkelaars tijd hebben gehad voor bewuste easter eggs, dan rijdt ik hem morgen met voorpui en al de showroom in.
LOL. Misschien beter gewoon verkopen dan :+
Pssst... In Duitsland zijn nog Mach-E's uit voorraad leverbaar. Niet verder vertellen 🤭🤐

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:09
Ik rij ook nog steeds de ID3 Plus, met genoegen moet ik zeggen.

Zojuist weggebracht voor 2.3 > 2.4 update. Zeggen twee dagen nodig te hebben maar hopelijk vanmiddag al klaar.

Verwacht niet veel van de update zoals ik hier lees maar goed. Heb totaal geen problemen enz. met 2.3 gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Kanter op 19-10-2022 08:48 ]

• Jakkie takkie
Kanter schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:47:

Zojuist weggebracht voor 2.3 > 2.4 update. Zeggen twee dagen nodig te hebben maar hopelijk vanmiddag al klaar.

Verwacht niet veel van de update zoals ik hier lees maar goed.
Bijzonder dat ze bij jou dealer nog wel 12v accu’s hebben?

• Kanter
Jakkie takkie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

Bijzonder dat ze bij jou dealer nog wel 12v accu’s hebben?
Hmm afspraak was twee maanden geleden ofzo gemaakt dus wellicht een voorraad aangelegd?

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwacht niet veel van de update zoals ik hier lees maar goed. Heb totaal geen problemen enz. met 2.3 gehad.
Klopt. Belangrijkste is het verbeterde batterij verbruik bij korte ritjes bij koud weer.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:14
Net de winterbandenwissel ingepland bij TB in Breda. Nog wel geinformeerd naar de update, maar die plannen ze voorlopig niet meer in.

Nou ja, het zal wel. Auto bevalt prima op 2.1.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58
DonJunior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

Ja, zo bedoelde ik het aanpassen per model ook. Je rijdt een ID.4 dus alle auto's op het plaatje zijn ID.4's. Zoals bij mij dus alle auto's ID.3's zijn?

• Flappiewappie
  • Laatst online: 11-01 12:51

Flappiewappie

Hier nog meer

JB076 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:27:
Net de winterbandenwissel ingepland bij TB in Breda. Nog wel geinformeerd naar de update, maar die plannen ze voorlopig niet meer in.

Nou ja, het zal wel. Auto bevalt prima op 2.1.
Ik had hetzelfde plan; mijn ID3 moet voor de eerste beurt (2 jaar oud?), winterbanden, en wat mankementjes; dacht kunnen ze ook meteen de update doen omdat hij waarschijnlijk de komende twee jaar weer niet naar de garage hoeft. Zou wel mijn voorkeur hebben. Iemand die weet hoe dit zit bij Broekhuis?

Onderstaande trouwens het bewijs dat je prima met een ID3 naar Tarifa kan rijden vanuit NL ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_zF7JJfylyk6YSf_6HJIIoG1v4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KX72iJ5V2UhgDh50LlUfaoCK.jpg?f=fotoalbum_large

Hier staat wat

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Tarin

Just plain weird.

FlowDesign schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

LOL. Misschien beter gewoon verkopen dan :+
Pssst... In Duitsland zijn nog Mach-E's uit voorraad leverbaar. Niet verder vertellen 🤭🤐
Klopt het dat een Mach-E ruim 20.000 Euro duurder is dan een vergelijkbare ID.4?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N88ew2zgAG_1etk7pLb4p-DisQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmYibvX3KnYKbevibSAgFzEI.png?f=fotoalbum_large

Zodra een E-Auto duurder wordt dan 60.000 Euro wordt dat namelijk wel een dingetje...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1t4Kwj_n-yD39Txfzhynk-Eb60=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FACmIQhn4bCrxRE5YWYIFvL1.png?f=fotoalbum_large
Bij aanname dat de maandelijjkse leasekosten gelijk zijn, zou een Mach-E me bijna 2 keer zo veel kosten als een ID.4.. voor dat geld kan ik waarschijnlijk een E-Klasse of in ieder geval een dikke C-Klasse Touring leasen.

[ Voor 66% gewijzigd door Tarin op 19-10-2022 16:58 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-01 11:06

SFA

hansworst1 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:04:
[...]

Dank voor de tip maar maar ik ben niet echt enthousiast over die app. Hij is heel traag en ik zie alleen een niets zeggend grafiekje "PRIJZEN". Ik zie verder ook geen laadhistorie ofzo.. Ik wacht wel op die update van VW en kijk wel of de standaard app dan wel nuttig is.

ID.4 1ST

• Jakkie takkie
Flappiewappie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:24:
[...]

Ik had hetzelfde plan; mijn ID3 moet voor de eerste beurt (2 jaar oud?), winterbanden, en wat mankementjes; dacht kunnen ze ook meteen de update doen omdat hij waarschijnlijk de komende twee jaar weer niet naar de garage hoeft. Zou wel mijn voorkeur hebben. Iemand die weet hoe dit zit bij Broekhuis?

Onderstaande trouwens het bewijs dat je prima met een ID3 naar Tarifa kan rijden vanuit NL ;)

[Afbeelding]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat nergens in de EU de betreffende accu’s verkrijgbaar zijn maar bij Broekhuis wel. Belletje en je weet het. Ik heb mijn afspraak begin september gepland en ben begin december aan de beurt, dan krijgen de dealers in NL naar verluid de eerste lading accu’s weer binnen.

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Hallo allemaal, tot vandaag redelijk vrij van storingen gebleven. Alleen nu het grote display dat niets meer laat zien.

Ik lees dat meer mensen het hebben gehad en dit konden oplossen door de power knop 10/15 sec in te drukken. Dat helpt bij mij helaas niet.
Denken jullie dat het los trekken van zekering 20 kan helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGoT2Wn6B_pgcw8zt2We6w692i4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9XCnUFxZpTcGdwo5umFaw9O.jpg?f=fotoalbum_large

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ralphdavidvdb schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:59:
Hallo allemaal, tot vandaag redelijk vrij van storingen gebleven. Alleen nu het grote display dat niets meer laat zien.

Ik lees dat meer mensen het hebben gehad en dit konden oplossen door de power knop 10/15 sec in te drukken. Dat helpt bij mij helaas niet.

[Afbeelding]
Kwaad kan het trekken van F20 in ieder geval niet. Dus een poging waard als je het mij vraagt. Ik zou het trekken (en er uit laten) combineren met 20 minuten rust. Na zo'n periode van busrust zie je soms gekke problemen ook vanzelf verdwijnen.

• Jakkie takkie
ralphdavidvdb schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:59:

[Afbeelding]
Start hij we opnieuw op als je de power button ingedrukt houdt? Ik had het vorige week ook voor de eerste keer en ik moest de knop lang ingedrukt houden, voor mijn gevoel langer dan 15 seconden. Daarna startte hij opnieuw op en kreeg ik eerst alle storingsmeldingen zoals gebruikelijk maar die verdwenen snel weer.

Bij mij ontstond de storing trouwens toen ik een usb-stickje met muziek had laten zitten maar dat kan toeval zijn. Ik had de storing nl. nog nooit gehad maar ook nog nooit dat stickie er in laten zitten.

• ralphdavidvdb
Jakkie takkie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:32:
[...]

Start hij we opnieuw op als je de power button ingedrukt houdt? Ik had het vorige week ook voor de eerste keer en ik moest de knop lang ingedrukt houden, voor mijn gevoel langer dan 15 seconden. Daarna startte hij opnieuw op en kreeg ik eerst alle storingsmeldingen zoals gebruikelijk maar die verdwenen snel weer.

Bij mij ontstond de storing trouwens toen ik een usb-stickje met muziek had laten zitten maar dat kan toeval zijn. Ik had de storing nl. nog nooit gehad maar ook nog nooit dat stickie er in laten zitten.
Nou, ik zie het backlight even aan gaan. Er lijkt ook een geluid via de speakers hoorbaar. Soort klikje. Dus toen dacht ik, nou nu gaat hij opnieuw opstarten, maar niets.
Heb het ook geprobeerd met 30 seconden ingedrukt houden. Geen succes.

Net zekering 20 er maar uit gehaald. Ik doe hem er over 20 min weer in. Ben benieuwd.

• FlowDesign
Tarin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:38:
[...]

Klopt het dat een Mach-E ruim 20.000 Euro duurder is dan een vergelijkbare ID.4?

[Afbeelding]

Zodra een E-Auto duurder wordt dan 60.000 Euro wordt dat namelijk wel een dingetje...
[Afbeelding]
Bij aanname dat de maandelijjkse leasekosten gelijk zijn, zou een Mach-E me bijna 2 keer zo veel kosten als een ID.4.. voor dat geld kan ik waarschijnlijk een E-Klasse of in ieder geval een dikke C-Klasse Touring leasen.
Als je het hebt over "vergelijkbaar" qua accucapaciteit, vermogen, opties en accessoires, dan denk ik dat het niet zo veel scheelt en zeker geen 20k€. Een Mach-E Extended Range heeft om te beginnen al 98 kWh accu ipv 77. Maar ik kan uit je screenshot niet opmaken wat je precies met elkaar aan het vergelijken bent.

Wat betreft de belasting, wil je 'm in Duitsland leasen? Dat is nml de Duitse bijtelling in je screenshot.

Wat betreft subsidie ligt de bovengrens bij 65k€, maar dan van de kale nettoprijs zonder opties en accessoires. Die lijsten kun je vinden onder "BAFA E Auto Förderung Liste".
Of ze voor de Duitse bijtelling ook met de kale nettoprijs rekenen weet ik niet (maar ik dacht van niet).

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
ralphdavidvdb schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:41:
[...]

Nou, ik zie het backlight even aan gaan. Er lijkt ook een geluid via de speakers hoorbaar. Soort klikje. Dus toen dacht ik, nou nu gaat hij opnieuw opstarten, maar niets.
Heb het ook geprobeerd met 30 seconden ingedrukt houden. Geen succes.

Net zekering 20 er maar uit gehaald. Ik doe hem er over 20 min weer in. Ben benieuwd.
Ik heb dit helaas ook gehad. Bij mij moest toen een regelapparaat vervangen worden... Mijn achteruitrijcamera was het enige beeld dat ik op het scherm kreeg, verder bleef hij zwart. En op op het kleine scherm ontbreekt info.

Suc6

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

Vandaag gebeld door Muntstad dat ze het regelapparaat binnen hadden en de update uitgevoerd hebben *O*. Toch wat vlotter dan 5 december :*).

Nu gaan ze nog uitgebreid testen of alles ok is met de auto maar einde van de updateperikelen lijkt in zicht!

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Sloetz
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-01-2025
Flappiewappie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:24:
[...]
Iemand die weet hoe dit zit bij Broekhuis?
Ik ben afgelopen maandag gebeld door Broekhuis Zwaag dat de afspraak van 24 okt voor de 12V accu + 2.4 update niet kon doorgaan vanwege geen accu’s maar dat die begin november zouden worden geleverd. Mijn afspraak is daarom verplaatst naar 7 november. Heb gelijk de winterbandenwissel er maar bij laten schrijven.

VW ID.4 Max 2021

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:26
Sloetz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 02:42:
[...]
Ik ben afgelopen maandag gebeld door Broekhuis Zwaag dat de afspraak van 24 okt voor de 12V accu + 2.4 update niet kon doorgaan vanwege geen accu’s maar dat die begin november zouden worden geleverd. Mijn afspraak is daarom verplaatst naar 7 november. Heb gelijk de winterbandenwissel er maar bij laten schrijven.
ik heb mijn auto gisteren weggebracht bij Broekhuis (Barneveld) en daar heb ik niks gehoord dat ze ze niet zouden hebben. Had wel een sos storing, moesten ze wat vervangen. Dus me auto nog niet terug. Maar was verwachting vandaag wel. afspraak had ik 14 sept gemaakt.

mijn pc

• ralphdavidvdb
MJMaverick schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:19:
[...]

Ik heb dit helaas ook gehad. Bij mij moest toen een regelapparaat vervangen worden... Mijn achteruitrijcamera was het enige beeld dat ik op het scherm kreeg, verder bleef hij zwart. En op op het kleine scherm ontbreekt info.

Suc6
Gisteravond met de zekeringen gespeeld, aan/uit knop meerdere keren lang ingedrukt gehouden, geen resultaat.
Vanochtend rijdt mijn vrouw weg, alles doet het weer...

Bijzondere auto's...

Hopelijk houdt hij het nu vol tot mijn geplande software update eind november!

• DonJunior
ralphdavidvdb schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Gisteravond met de zekeringen gespeeld, aan/uit knop meerdere keren lang ingedrukt gehouden, geen resultaat.

Bijzondere auto's...

Dat is elke keer toch? Ik had precies dit ook een week of twee geleden.
Helemaal geen beeld op zowel media- als het dashboardscherm.
Auto weggezet en half uurtje later weer gepakt werkte alles weer. 8)7

*sowieso

• BB72
  • Nu online
Elektronica in de VAG auto's van tegenwoordig lijken (helaas) vergelijkbaar met de elektronica in Franse auto's (heb dit mogen ervaren in verschillnde merken/modellen Franse auto's).. Alhoewel die laatste het tegenwoordig wel beter voor elkaar lijken te hebben.

De multimedia in mijn bijna 4 jaar oude Skoda Kodiaq heeft ook allerlei rare kuren. Soms doet hij het dagen achter elkaar goed en dan gaat er van alles mis (geen geluid, touchscreen dat niets doet, instellingen weg, navigatie die niet werkt, etc). Ook dit lost zich dan weer vanzelf op. Lijkt er dus op dat ik daar met mijn ID.4 (krijg hem over 4 weken) niet vanaf ben.

• pietermx
ralphdavidvdb schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Bijzondere auto's...

Ik heb hetzelfde ooit één keer gehad, 1,5 jaar geleden, nooit weer voorgekomen. Had toen een rit van 1,5 uur zonder scherm. Dag later werkte alles weer O-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Zijn er al mensen met een "Nederlandse" ID.3 met software 3.0?

• Jakkie takkie
BB72 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:34:
Elektronica in de VAG auto's van tegenwoordig lijken (helaas) vergelijkbaar met de elektronica in Franse auto's (heb dit mogen ervaren in verschillnde merken/modellen Franse auto's).. Alhoewel die laatste het tegenwoordig wel beter voor elkaar lijken te hebben.

De multimedia in mijn bijna 4 jaar oude Skoda Kodiaq heeft ook allerlei rare kuren. Soms doet hij het dagen achter elkaar goed en dan gaat er van alles mis (geen geluid, touchscreen dat niets doet, instellingen weg, navigatie die niet werkt, etc). Ook dit lost zich dan weer vanzelf op. Lijkt er dus op dat ik daar met mijn ID.4 (krijg hem over 4 weken) niet vanaf ben.
We moeten het ook niet overdrijven. Het komt voor maar ik heb het zelf tot nog toe ook pas 1 keer gehad en was ook zo weer opgelost. Bovendien denk ik dat jij nieuwere hard- en firmware hebt als de 2020/2021 auto’s.

Al met al zijn er ook heel veel mensen die heel tevreden zijn mijzelf incluis.

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DevonS schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:43:
Zijn er al mensen met een "Nederlandse" ID.3 met software 3.0?
Ik vermoed van niet. Hier nog niets over gehoord, daarbij heeft VW pas een week geleden aangekondigd om te gaan plannen in buiten Duitsland te gaan beginnen met het updaten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• BB72
  • Nu online
Mijn auto heeft inderdaad de 3.1 software (ID.4 Pro 77kwh/204pk Moonstone Grey + Style Interieur Pakket, Comfort Pakket Plus, Design Pakket, Multimedia Pakket Plus, Assistance Pakket, Drammen 20", Trekhaak)

[ Voor 67% gewijzigd door BB72 op 20-10-2022 13:53 ]

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:54
Tukk schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:46:
[...]

Ik vermoed van niet. Hier nog niets over gehoord, daarbij heeft VW pas een week geleden aangekondigd om te gaan plannen in buiten Duitsland te gaan beginnen met het updaten.
Volgens mij worden nieuwe met 3.0 of zelfs 3.1 uitgeleverd

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
Mijn voorruit van de ID.3 is inmiddels vervangen door dealer De Waal maar repte met geen woord over steenslag; ze wisten eigenlijk ook niet wat de scheur vanaf onderen in de ruit veroorzaakte.Enfin, is een verzekeringskwestie.
Kreeg een Seat Terraco mee als vervanging ... wat een k-bak.

• Tukk
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

voog schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Volgens mij worden nieuwe met 3.0 of zelfs 3.1 uitgeleverd
Die had ik me inderdaad niet bedacht.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:51
De laatste keer dat het scherm geen beeld gaf had ik aan het volgend kruispunt waar ik moest stoppen de auto uitgezet en terug gestart. En alles werkte weer :*)

• DonJunior
IndyVS schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:32:
De laatste keer dat het scherm geen beeld gaf had ik aan het volgend kruispunt waar ik moest stoppen de auto uitgezet en terug gestart. En alles werkte weer :*)
Is ook wel mooi om te zien.. van die random plaatsen waar je een ID.3 langs de kant ziet staan.. dan weet je gewoon "Ah die moet even zijn mediascherm resetten" >:)

*sowieso

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:37

Tarin

Just plain weird.

FlowDesign schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:38:
[...]

Als je het hebt over "vergelijkbaar" qua accucapaciteit, vermogen, opties en accessoires, dan denk ik dat het niet zo veel scheelt en zeker geen 20k€. Een Mach-E Extended Range heeft om te beginnen al 98 kWh accu ipv 77. Maar ik kan uit je screenshot niet opmaken wat je precies met elkaar aan het vergelijken bent.

Wat betreft de belasting, wil je 'm in Duitsland leasen? Dat is nml de Duitse bijtelling in je screenshot.

Wat betreft subsidie ligt de bovengrens bij 65k€, maar dan van de kale nettoprijs zonder opties en accessoires. Die lijsten kun je vinden onder "BAFA E Auto Förderung Liste".
Of ze voor de Duitse bijtelling ook met de kale nettoprijs rekenen weet ik niet (maar ik dacht van niet).
Okee, ik had niet gezien dan de Extended Range daadwerkelijk een grotere accu heeft dan de ID.4 Pro maar hij heeft ook wat minder bagageruimte, toch?, maar goed, als ik een Premium ('mijn' bestelde id.4 heeft ook fancy matrix LED en 19"-velgen) met panoramadak en een kleurtje configureer zit ik op € 71.400, nog steeds zo'n 15k duurder dan de ID.4.

Ik woon en werk in Duitsland, een leaseauto van de zaak betekent hier dat je maandelijks over 1% van de cataloguswaarde belasting betaalt omdat het een soort verkapt loon is ('geldwerter Vorteil') - voor hybride auto's met genoeg elektrisch bereik geldt 0,5%, en voor BEVs onder de €60.000 geldt 0,25% - boven de is het direct 0,5%.
Wat ik duurder lease dan mijn budget betaal ik van mijn loon ('gehaltsverzicht'); Ford is van wat ik de vorige keer in de offertes heb gezien niet echt goedkoper dan Volkwagen, dus dat zal de grotere belassinglast niet direct opheffen vrees ik.

Eventuele milieubonussen worden (helaas) niet meegerekend in de berekening.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• FlowDesign
Tarin schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:12:
[...]

Okee, ik had niet gezien dan de Extended Range daadwerkelijk een grotere accu heeft dan de ID.4 Pro maar hij heeft ook wat minder bagageruimte, toch?, maar goed, als ik een Premium ('mijn' bestelde id.4 heeft ook fancy matrix LED en 19"-velgen) met panoramadak en een kleurtje configureer zit ik op € 71.400, nog steeds zo'n 15k duurder dan de ID.4.

Ik woon en werk in Duitsland, een leaseauto van de zaak betekent hier dat je maandelijks over 1% van de cataloguswaarde belasting betaalt omdat het een soort verkapt loon is ('geldwerter Vorteil') - voor hybride auto's met genoeg elektrisch bereik geldt 0,5%, en voor BEVs onder de €60.000 geldt 0,25% - boven de is het direct 0,5%.
Wat ik duurder lease dan mijn budget betaal ik van mijn loon ('gehaltsverzicht'); Ford is van wat ik de vorige keer in de offertes heb gezien niet echt goedkoper dan Volkwagen, dus dat zal de grotere belassinglast niet direct opheffen vrees ik.

Eventuele milieubonussen worden (helaas) niet meegerekend in de berekening.
Ik wist dat de Mustang flink duurder is geworden, maar het verschil is indd best groot, echter vind ik 91 kWh (usable) accu vs. 77 kWh best een fors verschil, en hij is ook aardig wat rapper. Prijs vanaf €62,950 volgens ev-database.nl ?

Met een Standard range vergelijken kan ook, maar die heeft 'slechts' 70 kWh (usable). Prijs vanaf €56,500?

• Kanter

Nou hij staat erop hoor en accu was vervangen.

Merk ietsiepietsie sneller maar dat kan ook placebo gevoel zijn. Eens de changelog lezen wat er uberhaupt is aangepast.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

Vandaag m'n ID.3 first plus opgehaald. Groene laadmeter en een Tony Chocolonely met speciale up-to-date-wikkel erbij. Geen idee of iedereen dat chocolaatje krijgt maar ik vond het wel grappig. Uiteindelijk heb ik ook met redelijk minimaal ongemak 3000 km gereden die niet op mijn teller geteld zijn dus ik klaag verder niet.

Op naar 3.0 ;).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
Termy schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:32:
Vandaag m'n ID.3 first plus opgehaald. Groene laadmeter en een Tony Chocolonely met speciale up-to-date-wikkel erbij. Geen idee of iedereen dat chocolaatje krijgt maar ik vond het wel grappig. Uiteindelijk heb ik ook met redelijk minimaal ongemak 3000 km gereden die niet op mijn teller geteld zijn dus ik klaag verder niet.

Op naar 3.0 ;).
Ik kreeg er alleen een bon voor een gratis basis wasprogramma van de krasstraat erbij. Verder geen info, ook niet over aankomende 3.0 update, geen chocola, geen groene laadschijf.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Pagina: 1 ... 230 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.