Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 208 ... 375 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
MLLL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Zou je die auto niet eens laten nakijken?
Wat je beschrijft lijkt mij levensgevaarlijk en absoluut niet mogen kunnen....
het is exact het gedrag wat de bugfix summier beschrijft. VW intern/Cariad was het dus bekend.

Leg dit uit bij de dealer dat je auto soms niet wilt remmen vanwege software keuzes. en succes met een monteur erbij want ik kan het niet op commando laten zien/voelen. randvoorwardes moeten kloppen :/

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thrillseeka-
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 13:35
Afgelopen week een 'test' gedaan met het verbruik met en zonder een racefiets op het dak icm een seasucker. Ik vond het toch wel spannend, voorheen stond de fiets op een glazen dak en kon je hem tijdens de reis in de gaten houden, maar nu zonder panoramadak is dat wat lastiger en moet je het doen met de schaduw op de weg of de reflectie in autoruiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ap4IBWz7w4ECTgZ8NRco6s6orU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIcTNRQNSgT1szFrQmdtk0WB.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft een reguliere woon-werk trip van ongeveer 185 km retour, dus er zijn verschillen ontstaan door files etc. maar de overige omstandigheden waren hetzelfde (Lichtbewolkt, 21/22c, W3/4, aantal inzittenden).

De 0-meting (zonder fiets op het dak):
Afstand: 186km
Gem verbruik: 16.0kWh / 100km
vGem: 63km/h
Tijd: 2:53

Seasucker test op het dak (zadelpen omlaag en alle attributen losse verwijderd.
Afstand: 188km
Gem verbruik: 17.3kWh / 100km
vGem: 75km/h
Tijd: 2:33

! note: Ik had tijdens de 0-meting een flinke file en dus langere reistijd, lagere snelheid dus minder last van luchtweerstand. Het was een wonder dat ik geen file had tijdens de tweede rit, dus het werkelijke gemiddelde verbruik zou bij de 0-meting nog een fractie hoger moeten liggen mijns inziens als het vGem gelijk zou zijn door de hogere snelheid. Misschien heb ik volgende week nog een succsvolle poging om de 0-meting nog een keer te doen zonder files.

Conclusie: het verbruik neemt toe met ongeveer 1 kWh/100km als er een racefiets op een seasucker op het dak gemonteerd staat.

[ Voor 0% gewijzigd door Thrillseeka- op 06-07-2022 09:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 14:50
FlowDesign schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:41:
Udenhout heeft de optie nog niet online staan. Die hebben geleerd van hun fout een paar weken geleden ;)
Zonder oormerk in het systeem vanuit VW/Pon krijgt de dealer de werkzaamheden niet betaald, dus ik ben erg sceptisch dat de mensen die het online gepland hebben daadwerkelijk de upgrade gaan krijgen. Wellicht enkele die net geluk hebben dat hun auto ook dat oormerk heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-07 14:50
Thrillseeka- schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:54:
Afgelopen week een 'test' gedaan met het verbruik met en zonder een racefiets op het dak icm een seasucker. Ik vond het toch wel spannend, voorheen stond de fiets op een glazen dak en kon je hem tijdens de reis in de gaten houden, maar nu zonder panoramadak is dat wat lastiger en moet je het doen met de schaduw op de weg of de reflectie in autoruiten.
[Afbeelding]

Het betreft een reguliere woon-werk trip van ongeveer 185 km retour, dus er zijn verschillen ontstaan door files etc. maar de overige omstandigheden waren hetzelfde (Lichtbewolkt, 21/22c, W3/4, aantal inzittenden).

! note: Ik had tijdens de 0-meting een flinke file en dus langere reistijd, lagere snelheid dus minder last van luchtweerstand. Het was een wonder dat ik geen file had tijdens de tweede rit, dus het werkelijke gemiddelde verbruik zou bij de 0-meting nog een fractie hoger moeten liggen mijns inziens als het vGem gelijk zou zijn door de hogere snelheid. Misschien heb ik volgende week nog een succsvolle poging om de 0-meting nog een keer te doen zonder files.

Conclusie: het verbruik neemt toe met ongeveer 1 kWh/100km als er een racefiets op een seasucker op het dak gemonteerd staat.
Dat valt me erg mee, maar moet zeggen dat dit ook wel een erg mooi compact fietsje is zo.
zet er een gemiddelde mamma fiets op met een kinderzitje en je schrikt je wel het leplazerus van het verbruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
sl1000 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Dat valt me erg mee, maar moet zeggen dat dit ook wel een erg mooi compact fietsje is zo.
zet er een gemiddelde mamma fiets op met een kinderzitje en je schrikt je wel het leplazerus van het verbruik
vergeet een fietstas niet dat fungeert als een parachute :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
sl1000 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Zonder oormerk in het systeem vanuit VW/Pon krijgt de dealer de werkzaamheden niet betaald, dus ik ben erg sceptisch dat de mensen die het online gepland hebben daadwerkelijk de upgrade gaan krijgen. Wellicht enkele die net geluk hebben dat hun auto ook dat oormerk heeft gekregen.
Ik ben er binnenkort nog voor iets anders, en dan vraag ik het wel even na hoe dat zit. Plannen kon pas vanaf begin augustus, al kan dat ook door vakanties want het beurtje wat ik voor een andere auto moet doen moest ik ook een maand op wachten.

Kan me niet voorstellen dat ze dit op eigen houtje doen.Zijn toch dure grapjes met leenauto erbij.

Verder moet je dan als VW ook niet zo'n berichtje op facebook zetten. dan wek je gewoon de suggestie dat heet (binnekort) kan.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 06-07-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:47
[Afbeelding]

Lijkt me een beetje kort door de bocht conclusie.

Hoe zat het met de richting en kracht van de wind? En hoogteverschil? Heb je daar ook rekening mee gehouden?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
FlowDesign schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:41:
Udenhout heeft de optie nog niet online staan. Die hebben geleerd van hun fout een paar weken geleden ;)
Van Mossel Valkenswaard, gisteren stond de 2.4 software update online om te boeken. Vandaag niet meer. Gisteren geboekt voor 27 Juli, vandaag email van de vestiging dat ze de software update nu nog niet hebben maar eind Juli wel. Op mijn vraag aangaande de accuwissel was het antwoord dat ze daar nog geen info over hadden. We zien het wel einde maand :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrillseeka-
FlowDesign schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:55:
[...]

Lijkt me een beetje kort door de bocht conclusie.

Hoe zat het met de richting en kracht van de wind? En hoogteverschil? Heb je daar ook rekening mee gehouden?
Eens, dat het kort door de bocht is, maar beide keren windkracht 3/4 uit de richting West. De route was Hoorn-Amersfoort in de ochtend. Amersfoort-Hoorn in de namiddag en omdat het een retour op één dag was, zijn ze op de som van de kilometers redelijk te vergelijken(geen appels met peren, meer elstar met jonagold :+ ), maar idealiter zou je 2 identieke auto naast elkaar een ronde moeten laten afleggen. Uiteraard neemt met meer wind de weerstand ook toe en dus stijgt het verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Thrillseeka- schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Eens, dat het kort door de bocht is, maar beide keren windkracht 3/4 uit de richting West. De route was Hoorn-Amersfoort in de ochtend. Amersfoort-Hoorn in de namiddag en omdat het een retour op één dag was, zijn ze op de som van de kilometers redelijk te vergelijken(geen appels met peren, meer elstar met jonagold :+ ), maar idealiter zou je 2 identieke auto naast elkaar een ronde moeten laten afleggen. Uiteraard neemt met meer wind de weerstand ook toe en dus stijgt het verbruik.
Dan had je op de heenweg toch iets meer de wind (schuin) van achteren en op de heenweg meer (schuin) van voren, afhankelijk van hoe je gereden bent.

Hoogteverschil lijkt me verwaarloosbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-07 15:44
ID.3 is weer terug (was gistermiddag al klaar). Versnellingsswitch bleek opnieuw het euvel te zijn. Deze is vervangen voor een verbeterde versie. Dealer vertelde dat ik over een paar maanden wel weer terug mocht komen voor 2.4 en de accuwissel, maar dat gebeurt dan wel weer net als 2.1 in fases.

[ Voor 3% gewijzigd door PB1983 op 06-07-2022 13:17 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PB1983 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:16:
ID.3 is weer terug (was gistermiddag al klaar). Versnellingsswitch bleek opnieuw het euvel te zijn. Deze is vervangen voor een verbeterde versie. Dealer vertelde dat ik over een paar maanden wel weer terug mocht komen voor 2.4 en de accuwissel, maar dat gebeurt dan wel weer net als 2.1 in fases.
Wat is bouwjaar en maand van jouw ID3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 14:38
[Afbeelding]

Bevalt het een beetje zo'n seasucker? Ik zou het toch wel spannend vinden als mijn fiets met zuignappen op het dak vast staat... Op mijn Cupra kan geen trekhaak en geen dakdrager, dus moet nu weer met 2 fietsen in de auto klooien. Het gaat, maar fijn is anders..

Ik denk dat het stuur het grootste probleem is wat betreft weerstand, maar ik denk dat daar weinig tegen te doen is. Als je het stuur los maakt moet je het nog steeds ergens kwijt. Zou het verwijderen van de pedalen ook nog enig effect kunnen hebben?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:26
Ik (id3 first 58kwh, >50k op de teller) doe een rondje noord Spanje en zit na 3500 kilometers op een zeer schappelijke verbruik van 17. Dat is dus gecombineerd binnenwegen en normaal doorrijden op de snelweg (110-130), met airco vol aan en koelbox+ladende telefoons, en volle bepakking.

Reis ging verrassend goed, al was er 1 x een plek waar normale laadpalen niet werkten en bij de laatste optie m’n leaseRFID niet werkte en de tankkaart/credit card in weer een nieuwe app niet werd geaccepteerd.

Een andere keer was mijn laatste alternatief een toevallig gespot normaal stopcontact in een hoekje aan een kolom in een parkeergarage. Dat bleek uiteindelijk perfect.

Tot in noord Spanje zweer ik bij IONITY, al geeft Frankrijk sowieso de stops met laadplekken aan de snelweg goed aan.

Gisteren kwam een Kia EV6 naast me te staan bij een lader. Daar zie je dat de techniek snel gaat. Laden met 220 waar ik van 100 snel vrij snel naar 50 zakte. Die auto had dus meer kwhs erin na 8 minuten dan ik na 25 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka-
M@cer schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Bevalt het een beetje zo'n seasucker? Ik zou het toch wel spannend vinden als mijn fiets met zuignappen op het dak vast staat... Op mijn Cupra kan geen trekhaak en geen dakdrager, dus moet nu weer met 2 fietsen in de auto klooien. Het gaat, maar fijn is anders..

Ik denk dat het stuur het grootste probleem is wat betreft weerstand, maar ik denk dat daar weinig tegen te doen is. Als je het stuur los maakt moet je het nog steeds ergens kwijt. Zou het verwijderen van de pedalen ook nog enig effect kunnen hebben?
In eerste instantie vond ik het ook spannend, net als nu de eerste keer op een niet-glas dak. Maar in het verleden ook wel 130+ gereden met de fiets op de seasucker, dus het vertrouwen komt vanzelf. Pedalen zou je eraf kunnen halen, maar dat zouden marginal gains zijn mi.

Kan natuurlijk ook gewoon de kinderen en/of vrouw thuis laten en de fiets in de auto meenemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
FlowDesign schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:26:
[...]

Wat is bouwjaar en maand van jouw ID3?
September 2020.. Vorig jaar was ie ook al vervangen, maar toen ging ie nog wel in zijn B/D of R :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
M@cer schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:37:
[...]

Mocht je interesse hebben, ik heb nog zo'n set waar 2 fietsen op kunnen nieuw in een doos liggen en ik ga die toch niet meer gebruiken omdat ik binnenkort een andere auto heb.

Had 't gekocht voor wanneer ik wat verder weg zou gaan mountainbiken maar dat is er door tijdgebrek ook nog niet van gekomen.

Stuur maar een PB als je interesse hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Thrillseeka- schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:34:
[...]

In eerste instantie vond ik het ook spannend, net als nu de eerste keer op een niet-glas dak. Maar in het verleden ook wel 130+ gereden met de fiets op de seasucker, dus het vertrouwen komt vanzelf. Pedalen zou je eraf kunnen halen, maar dat zouden marginal gains zijn mi.

Kan natuurlijk ook gewoon de kinderen en/of vrouw thuis laten en de fiets in de auto meenemen. :+
Of je vrouw en kinderen op 't dak, lekker rustig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:59
Via de onderhoudswebsite bij mijn lokale dealer is de 2.4 update inmiddels in te plannen, MAAR het bij te boeken gelijkwaardig vervangend vervoer geldt "tegen dagtarief" of zelfs een Upje moet nog €22,50 kosten. Het enige wat gratis is, is een fiets.......

Waar stond ook al weer dat er gratis vervangend vervoer voor deze update beschikbaar wordt gesteld. Het is wel lastig fietsen met mijn gratis vervangende vervoer als ik 110km enkele reis heb te doen.....

En nu ik er zo over nadenk.... de updates zijn pas in te plannen vanaf 29-8 op alle vestigingen. Ik denk dat überhaupt de beperkte beschikbaarheid van huurauto's een knelpunt is.... zeker in de vakantie.

En nu heb ik de quote van VW.nl gevonden: "Je Volkswagen dealer zorgt ervoor dat je zonder kosten mobiel blijft tijdens deze operatie. " Bij navraag ivm mijn dealer bij webcare van VW nl krijg ik de reactie "Ik begrijp het heel goed. Helaas kan ik hier niks over zeggen, uiteindelijk gaat de dealer hier over."

Begrijp ik het goed dat andere dealers dus wel gratis een vervangende auto beschikbaar stellen, die dan schijnbaar niet door VW nl wordt vergoed? Ik kan het me haast niet voorstellen.

[ Voor 44% gewijzigd door kisik op 06-07-2022 18:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-07 20:00
Ik snap niet dat werkelijk iedereen nu die update ZELF gaat zitten inplannen, in plaats van gewoon wachten, zoals gevraagd, tot je opgeroepen wordt.
Als je opgeroepen wordt hebben ze meer info en kunnen ze je ook voorzien van vervangend vervoer. Als je dingen zelf online gaat regelen betaal je altijd voor je eigen vervangend vervoer omdat dit een standaard planner is.

Dus stop alsjeblieft met zulke vragen stellen en wacht gewoon tot je wordt opgeroepen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kan ook goed zijn dat je afspraak alsnog afgekeurd word omdat de update nog niet vrijgegeven is voor je chassisnummer. Doen ze dat bij PON?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:31
Net te horen gekregen dat mijn ID.4 afgeleverd is bij de dealer 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik kreeg een uitnodiging voor de 2.4 update bij een dealer waar ik nog nooit geweest ben en wat hier 30 minuten vandaan rijden is terwijl er een dealer bij mij op 3 minuten rijden vandaan zit 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-07 20:01
darud schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:28:
Ik kreeg een uitnodiging voor de 2.4 update bij een dealer waar ik nog nooit geweest ben en wat hier 30 minuten vandaan rijden is terwijl er een dealer bij mij op 3 minuten rijden vandaan zit 😄
Hoe komt die dealer aan jouw gegevens dan? Heb je die als service partner in de WeConnect App aangegeven? Of ben je daar een keer geweest voor aankoop/onderhoud/reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
heeft er iemand ook 'last' van het feit dat de id3 de instellingen van het klimaatbeheer niet onthoud? ene keer doet hij het toevallig wel en andere keer niet. Ik heb het bijna altijd uit staan en lekker een raampje open. Maar elke keer gaat hij bij opstarten toch weer vol aan, en door die trage software duurt het even voordat je hem uit kan zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Direct koelen bij ontgrendelen kun je sowieso uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 16:12

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

firejelle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:52:
heeft er iemand ook 'last' van het feit dat de id3 de instellingen van het klimaatbeheer niet onthoud? ene keer doet hij het toevallig wel en andere keer niet. Ik heb het bijna altijd uit staan en lekker een raampje open. Maar elke keer gaat hij bij opstarten toch weer vol aan, en door die trage software duurt het even voordat je hem uit kan zetten....
Gebruik je wellicht de app wel eens? Hij neemt de daarop ingestelde temperatuur mee.

.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:00
DonJunior schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:01:
Ik snap niet dat werkelijk iedereen nu die update ZELF gaat zitten inplannen, in plaats van gewoon wachten, zoals gevraagd, tot je opgeroepen wordt.
Als je opgeroepen wordt hebben ze meer info en kunnen ze je ook voorzien van vervangend vervoer. Als je dingen zelf online gaat regelen betaal je altijd voor je eigen vervangend vervoer omdat dit een standaard planner is.

Dus stop alsjeblieft met zulke vragen stellen en wacht gewoon tot je wordt opgeroepen.
Dat komt omdat PON het zeer waarschijnlijk weer gaat verpesten. VW had hier duidelijk een lijn moeten trekken, oudste id3 1st eerst en dan naar nieuwigheid de rest. Gewoon op volgorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@AMARONE Dat is een aanname die je doet. Buiten dat, wat heeft dat er mee te maken dat mensen niet meer kunnen lezen? Er stond toch duidelijk "Neem geen contact op, u wordt vanzelf gecontacteerd"

.. dus gaan mensen het allemaal zelf proberen in te plannen en vervolgens vragen stellen in dit topic: "Waarom werkt het niet.." Ja hallo..

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:31
Naast het goeie bericht dat hij klaar staat ook direct met 3.0 software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosterloo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-07 17:42
Goed nieuws.

Ik heb onderstaand als antwoord op mijn afspraak voor de recall naar update 2.4
Officieel kunnen wij de ‘’recall’’ nog niet zien, maar er is ons wel het groen licht gegeven dat we de afspraken vanaf 11-8 mogen plannen waar mogelijk.
Mijn update staat gepland voor 1 september 2022 :D

[ Voor 8% gewijzigd door Oosterloo op 07-07-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 14:25
TWFpa2Vs schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:55:
Dan zal mijn ID.4 ook wel 3.0 hebben. Wordt over 3-4 weken bij de dealer afgeleverd. Moet dan nog trekhaak onder, dus hoop ergens in augustus de auto op te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Volgens een vriend van mij die bij a-point (Almere) werkt hebben ze op 5 juli pas het informatiepakket vanuit de fabriek ontvangen en kunnen ze het vanaf 11 juli pas uitvoeren.

De klanten worden ook zelf benaderd door hun (heb het over a-point), en is de verwachting dat het eind juli begin augustus wordt ivm de planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 18:01:

Uiteindelijk heb ik het niet online geregeld maar vanwege de vraag over vervangend vervoer (stond online als niet gratis) gebeld en daar hadden ze die info wel.

Komt echt wel goed hoor :)

Verder is de informatievoorziening niet geweldig; als je geen FB hebt dan mis je deze info al in de eerste plaats.Gezien de hoeveelheid auto's die terugmoeten is het ook wel een klusje om klanten te benaderen. Misschien sturen ze je alsnog een mail dat je het online moet doen anders heb ik medelijden met de klantenservicemedewerkers.

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 07-07-2022 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54
Hallo,
een collega van mij heeft de uitnodiging binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqUPULfY7DDzMT1y05xz1D-YVt8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/chaEK8oa54Zt2B6iiF7zeztI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 10:30
firejelle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:52:
Mijn ID.4 doet dit ook. Hij lijkt de instellingen af en toe te onthouden, maar niet altijd.
JB076 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:03:
Ik denk niet dat dit met direct koelen te maken heeft, het is puur het onthouden van hoe het klimaatbeheer ingesteld is, niet of het aangaat.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
xetri schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:13:
Hallo,

[Afbeelding]
Heeft je collega 2.3 fabrieksaf of is het een oudje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Weet iemand of we met 2.4 dan wel 3.x meer gaan kunnen doen met bijvoorbeeld Tronity? De functionaliteit blijft een beetje sneu op dit moment.

[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 07-07-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Vandaag mijn eerste 'serieuze' echte storing gehad. Beeld achteruit rij camera deed het niet bleef knipperen en gaf geen actueel beeld van de situatie achter mij. Gelukkig deden de spiegels en het gezonde verstand het nog wel. Later geen last meer gehad van een haperend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54
Simply1337 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:07:
[...]

Heeft je collega 2.3 fabrieksaf of is het een oudje.
Id.3 First edition, dus zeker niet 2.3 vanaf de fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 20:28
JB076 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:03:
Hoe doe je dat?

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
TWFpa2Vs schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:55:
Kijk, dat zijn de betere berichten!! Nice

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
andreasvdwal schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:10:
Vandaag mijn eerste 'serieuze' echte storing gehad. Beeld achteruit rij camera deed het niet bleef knipperen en gaf geen actueel beeld van de situatie achter mij. Gelukkig deden de spiegels en het gezonde verstand het nog wel. Later geen last meer gehad van een haperend beeld.
Ah dat heb ik ook! Dit euvel komt bij mij steeds vaker voor, dus heb daarvoor een afspraak gemaakt voor de 11e van augustus. Zodra ik weet wat het is, laat ik hier wel weer een berichtje achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 10:30
Het zit sowieso in de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0ZlH2tc5yBe1QwsONVUwBuGnF8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YwKMAJ878MnZW9ONs129v1ar.png?f=fotoalbum_large

Maar kan ook ingesteld worden vanuit de auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkgsYoldPs3skuZQYUeI1ekqwM4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hqqaUASkogZaH4pEQS9BRCEd.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Mitchell2.24v op 07-07-2022 13:59 ]

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 21-07 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

xetri schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:13:
Hallo,

[Afbeelding]
Ik ook zojuist, van Ames. 21 Juli wordt de update naar 2.4 uitgevoerd en krijgt de auto een nieuwe Accu.
Edit: Alles was gratis, inclusief thuisophalen en vervangend vervoer.

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 07-07-2022 19:46 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Ik heb ook de uitnodiging gehad van Ames voor mijn ID.3 First Edition, maar dat is niet de service partner die ik in Weconnect heb staan.

Het lijkt er op dat ze daar dus niet al te veel mee doen.

Ames is wel de partij die mijn auto destijds geleverd heeft, maar die zitten nogal ver weg terwijl de VW dealer die ik als service partner ingevuld had hier om de hoek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Benieuwd hoe ze dat hier in BE weer gaan geregeld krijgen :')
Zo ophaal/afhaal service is super nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zojuist de 2.4 update ingepland bij Udenhout Eindhoven op maandag 18 juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

7o9 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 06:56:
Ik heb ook de uitnodiging gehad van Ames voor mijn ID.3 First Edition, maar dat is niet de service partner die ik in Weconnect heb staan.

Het lijkt er op dat ze daar dus niet al te veel mee doen.

Ames is wel de partij die mijn auto destijds geleverd heeft, maar die zitten nogal ver weg terwijl de VW dealer die ik als service partner ingevuld had hier om de hoek zit.
Exact hetzelfde hier. Der staat ook in de mail een stuk dat mogelijk een lokalere dealer de werkzaamheden mogelijk daadwerkelijk gaat uitvoeren.

Met breng en haal maakt hem me eigenlijk weinig uit, Ames was de eerste. Punt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Tukk schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:14:
[...]
Met breng en haal maakt hem me eigenlijk weinig uit, Ames was de eerste. Punt.
Kan wel zijn, maar ik vind het onzinnig dat ze tussen Dordrecht en Eindhoven op en neer gaan rijden voor deze update.

Gratis breng en haal service kost tijd en is ook niet erg duurzaam. Voor mij maakt dat wat uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@FlowDesign Wel fijn voor de volgende bestuurder :D

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:17:
@FlowDesign Wel fijn voor de volgende bestuurder :D
Haha indd. Dacht als ik snel terecht kan dan plan ik het nog ff in voordat ik 'm verkoop :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
7o9 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Kan wel zijn, maar ik vind het onzinnig dat ze tussen Dordrecht en Eindhoven op en neer gaan rijden voor deze update.

Gratis breng en haal service kost tijd en is ook niet erg duurzaam. Voor mij maakt dat wat uit.
Bij Udenhout Eindhoven kun je 'm sinds vanochtend zelf inplannen. Ik kon vanaf 18 juli terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Begrijp ik nou goed dat, ook al heb je 2.3 erop staan, je alsnog naar de garage moet voor 2.4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@theHoff Ja.. want 2.4 bevat niet alleen een software update maar ook een 12v Accu wissel.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
theHoff schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:24:
Begrijp ik nou goed dat, ook al heb je 2.3 erop staan, je alsnog naar de garage moet voor 2.4?
Was je al lang niet meer in dit topic geweest? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FlowDesign schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Was je al lang niet meer in dit topic geweest? :D
Haha wel een tijdje meegelezen. Maar na al het gedoe met m'n ID.4 ben ik er niet meer zo enthousiast over en dus bezoek ik dit topic ook wat minder. Aan de ene kant verbaast het me niet hoor, maar aan de andere kant is het toch wel bijzonder.
Broekhuis heeft nog niks erover op de site staan. Was ook al hoop gedoe om een afspraak te maken om naar 2.3 te gaan, daar wilden ze eigenlijk niet echt aan meewerken en ander onderhoud aan andere auto's ging voor. Gelukkig heb ik nog een terugroepactie open staan waar ik al 2 keer voor ben geweest maar waar ze steeds de onderdelen niet voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

DonJunior schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:27:
@theHoff Ja.. want 2.4 bevat niet alleen een software update maar ook een 12v Accu wissel.
Afgezien van die nieuwe accu staat in de uitnodiging "De update zorgt ervoor dat u de volgende update(s) over-the-air kunt installeren.".

Volgens mij beloofden ze dat bij de vorige update (2.1?) waar de auto voor terug moest ook al?

In dat opzicht is het verwonderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-07 16:21
7o9 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Afgezien van die nieuwe accu staat in de uitnodiging "De update zorgt ervoor dat u de volgende update(s) over-the-air kunt installeren.".

Volgens mij beloofden ze dat bij de vorige update (2.1?) waar de auto voor terug moest ook al?

In dat opzicht is het verwonderlijk.
Volgens mij bedoelen ze hiermee dat 2.4 vereist is voor 3.0 OTA update. Als je op 2.1 / 2.3 zit krijg je geen update naar 3.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

@Stockbaard Zo kun je het ook lezen inderdaad.

Ik las het alsof 2.4 niet OTA kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
2.3 was een OTA update die kon nadat je 2.1 in de werkplaats of af fabriek had.

3.0 is ook weer OTA maar die gaat ook andere modules updaten (HV lader bijvoorbeeld) die in 2.1 en 2.3 nog niet over the air te updaten zijn, daarvoor krijg je dus nu 2.4 in de werkplaats. Dus inderdaad 2.4 is niet OTA mogelijk. Bovendien tegelijk met 2.4 krijgen de meeste auto’s ook een nieuwe 12V accu omdat het huidige type snel stuk blijkt te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 08-07-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Ik heb nog een vraag over het laden onderweg en dan met name in het buitenland. Deze stel ik in dit topic omdat de vraag specifiek betrekking heeft op de ID.x.

Zijn er mensen in dit topic die net als ik een laadpas van de ANWB/Eneco hebben en deze al in het buitenland hebben gebruikt icm met navigeren via Google Maps met meerdere laadstops? Ik zag bij toeval dat je via deze pas ook kunt laden bij Ionity. Is google maps ook de handigste app om te navigeren tussen de verschillende Ionity laadpunten of kan ik dat beter op een andere manier doen (ingebouwde nav)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@Jakkie takkie En wat is dan je vraag met specifieke betrekking tot de ID.x ??
Je stelt mijnsinziens gewoon een vraag over laden en welke app het makkelijkst is om te navigeren..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Mijn vraag is eigenlijk of ik dan het beste de ID.x navigatie kan gebruiken (of gebruik je dan wecharge?) en dan automatisch bij Ionity uitkom als ik naar (in dit geval) Berlijn rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Jakkie takkie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:13:
Ik heb nog een vraag over het laden onderweg en dan met name in het buitenland. Deze stel ik in dit topic omdat de vraag specifiek betrekking heeft op de ID.x.

Zijn er mensen in dit topic die net als ik een laadpas van de ANWB/Eneco hebben en deze al in het buitenland hebben gebruikt icm met navigeren via Google Maps met meerdere laadstops? Ik zag bij toeval dat je via deze pas ook kunt laden bij Ionity. Is google maps ook de handigste app om te navigeren tussen de verschillende Ionity laadpunten of kan ik dat beter op een andere manier doen (ingebouwde nav)?
Je kan de WeCharge app wel gebruiken om te navigeren (of het adres in de ID.3 navigatie invoeren).. Maar je kan ook gewoon de Ionity App gebruiken :Y. Geeft ook gelijk het aantal vrije palen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
PB1983 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Je kan de WeCharge app wel gebruiken om te navigeren (of het adres in de ID.3 navigatie invoeren).. Maar je kan ook gewoon de Ionity App gebruiken :Y. Geeft ook gelijk het aantal vrije palen aan.
Kijk dat zocht ik dus. Ik heb geen Ionity abbo maar kan daar wellicht wel een account aanmaken zonder abbo. Ga ik even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:30:
[...]

Kijk dat zocht ik dus. Ik heb geen Ionity abbo maar kan daar wellicht wel een account aanmaken zonder abbo. Ga ik even proberen.
Ik zou me niet blind staren op alleen ionity. In Duitsland kom je minstens net zoveel snelladers van EnBW tegen, plus nog Fastned en Shell hier en daar.

Misschien net zo handig om eens een route te maken met ABRP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Ik zou me niet blind staren op alleen ionity. In Duitsland kom je minstens net zoveel snelladers van EnBW tegen, plus nog Fastned en Shell hier en daar.

Misschien net zo handig om eens een route te maken met ABRP.
Dan doe ik de heenweg met Ionity en terug met ABRP, die heb ik al tijden op mijn telefoon staan maar nog nooit gebruikt. Het komt namelijk bijna nooit voor dat ik onderweg moet laden (2x gedaan nu). Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Jakkie takkie schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:27:
Mijn vraag is eigenlijk of ik dan het beste de ID.x navigatie kan gebruiken.
Als je 3.0 hebt ja, zo niet nee. Laadpassen topic voor info voordat Taro weer rood ziet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

In de laatste update van de app (iPhone versie) worden we al weer lekker gemaakt met versie 3.1.

Eerst maar eens 2.4 en dan ben ik benieuwd hoe lang updates nog relevant blijven voor mijn oude ID.3 First Edition.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDau4NFGoSx26u5l0LARWGVtWbw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2m2yJtmyASlPejolhqpuFtaR.png?f=user_large

Met name met alle waarschuwingen en errors die iedereen hier meldt moet er wel wat van te maken zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door 7o9 op 08-07-2022 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 20:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1KOeB35RleUrEmo3NW_0xSf0dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgVytATj01KII8V3Mru4iPtN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qT6EwsDvy90DEOZH9n63FFW3ryE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Man4GePJQHKGCvxX6xEexfmh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HThgzr1dYFGAwBxxkqbH61vSr4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYLo547WY3Qn9JbZsgXdOMq5.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de Android users...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-07 11:07
ID.3P first
Afspraak staat voor de 2.4 update en wisseling 12v accu in week 32 bij de dealer incl vervangende auto. Laat 3.0 daarna maar komen😀 Al 21 maanden een tevreden ID rijder.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ooit wordt het nog weleens wat met die software van VW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb vandaag onschuldig een mailtje naar Muntstad gestuurd met de vraag hoe het zit met de update naar 2.4 maar kreeg te horen dat ik door Volkswagen zelf benaderd moet worden en dan de update voor mijn auto nog niet vrijgegeven staat.

Dit betreft een first plus van december 2020 dus ik had de stiekeme hoop dat deze relatief vlot aan de beurt is. Recent ook wat geknipper van de achteruitrijcamera gehad dus wat dat betreft mag het sowieso wel..

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:00
Termy schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:18:
Ik heb vandaag onschuldig een mailtje naar Muntstad gestuurd met de vraag hoe het zit met de update naar 2.4 maar kreeg te horen dat ik door Volkswagen zelf benaderd moet worden en dan de update voor mijn auto nog niet vrijgegeven staat.

Dit betreft een first plus van december 2020 dus ik had de stiekeme hoop dat deze relatief vlot aan de beurt is. Recent ook wat geknipper van de achteruitrijcamera gehad dus wat dat betreft mag het sowieso wel..
Ik heb 1 van de eerste in Nederland en heb nog niets gehoord dus ik help je graag uit die droom dat er logica in zit bij PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
AMARONE schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 00:34:
[...]

Ik heb 1 van de eerste in Nederland en heb nog niets gehoord dus ik help je graag uit die droom dat er logica in zit bij PON.
Ligt er ook aan welke Dealer en hoeveel beschikbare monteurs ze de komende periode hebben. Gisteren Wittebrug gesproken en deze gaan pas eind van de maand de eerste brieven versturen. Na de zomer zullen de meeste van ons pas aan de beurt zijn, precies 12 maanden na 2.3.

En dealers kunnen ook niks eerder doen als je VIN niet is vrijgegeven anders kunnen ze werkzaamheden niet claimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
edkreuk schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:56:
[...]
En dealers kunnen ook niks eerder doen als je VIN niet is vrijgegeven anders kunnen ze werkzaamheden niet claimen.
VIN vrijgegeven gaat gewoon in één keer in bulk lijkt mij. Op basis van het hele bestand wordt van de dealers verwacht dat ze hun klanten een brief sturen. Dat dealers daar mee willen wachten kunnen ze blijkbaar zelf beslissen, maar die VIN's zijn gewoon bekend bij de fabrikant, bij PON en bij de dealers. Dealers die zeggen van niet zeggen dat gewoon om een smoesje te hebben om niet nu al die brieven uit te sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 09-07-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-07 11:07
ID.3P first
Ik ben binnenkort toe aan een bandelwissel, 36.000 km. Ik zit te denken aan all season banden. Er is hier al een en ander over geschreven maar dateert alweer van even geleden. Zijn er nog recente ervaringen, positief/negatief? Alvast dank voor de reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-07 19:11
Krijgen we geen rit-administratie bij 3.0? Nergens gelezen dus vrees van niet.
Dat vond ik zo makkelijk in 2016 bij "m'n" Passat GTE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
mcmiles schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:49:
ID.3P first
Ik ben binnenkort toe aan een bandelwissel, 36.000 km. Ik zit te denken aan all season banden. Er is hier al een en ander over geschreven maar dateert alweer van even geleden. Zijn er nog recente ervaringen, positief/negatief? Alvast dank voor de reacties.
Het is dat m'n auto nieuw geleverd op nieuwe zomerbanden stond, dus toen heb ik voor een extra set winterbanden gekozen. Zodra beide sets versleten zouden zijn, zou ik ook all-season banden eronder gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
ID.3P first
Ik heb gekozen voor all-season in het winterseizoen. Ik had het idee dat het zeker wel iets uit maakt maar ik durf niet te zeggen hoeveel precies. Wel zoveel dat ik heb besloten hier niet het hele jaar op te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 11:04

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ID.3P first
Heb mijn auto sinds half april en all season banden. Ben er tot nu toe wel tevreden over, maar nog niet over ijs of sneeuw gereden.

Het verbruik van mijn auto is heel constant; 17,5kwh per 100km. Wat gelijk staat aan 350km als ik tot 80% heb opgeladen.

Nadeel van All season banden is wel dat je zelf je banden on moet pompen. Anders doen ze het 2x per jaar voor je bij het wisselen B)

Edit:
Wat ik trouwens heerlijk vind aan de ID4 is de controle.
Nog nooit zoveel controle gehad over een auto. Met name het gas geven en remmen enz kun je heel precies doen. Alleen wat schepere bochten moet je van je gas af. Dan voel je het gewicht van de auto toch wel in de bocht hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door AndereKoekoek op 11-07-2022 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Eerste kennismaking met VW Id Software 3.1 :) :)

YouTube: First Look at VW Id Software 3.1 - It is AWESOME !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
AndereKoekoek schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:48:
Edit:
Wat ik trouwens heerlijk vind aan de ID4 is de controle.
Nog nooit zoveel controle gehad over een auto. Met name het gas geven en remmen enz kun je heel precies doen. Alleen wat schepere bochten moet je van je gas af. Dan voel je het gewicht van de auto toch wel in de bocht hangen.
Vind ik in de ID.3 ook zeker niet slecht, prima wegligging :Y

Wat ik trouwens wel een beetje apart vind van de ID.3, ondanks dat het een RWD is, voelt ie een tikkeltje onderstuurd aan. Ik moet iets vroeger insturen dan m'n gevoel zou zeggen, omdat ie a) niet zo direct instuurt als ik zou willen en b) je de neus niet echt de bocht in kunt drukken door gas bij te geven zoals je dat met een Tesla of een BMW bijvoorbeeld zou doen.
Een Tesla Model 3 hoek je een stuk strakker de bocht om, maar nogmaals, de ID3 heeft echt een prima wegligging :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik zag trouwens dat de SEPP subsidie voor 2ehands EV's inmiddels ook vergeven is voor dit jaar. Waarschijnlijk een voordeel voor mij wanneer ik m'n ID3 te koop zet, dan hoef ik als particulier niet meer daarop te concurreren met bedrijven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Die was al een tijdje uit, ben vooral benieuwd hoe lang ik moet wahten tot ik het heb.
AndereKoekoek schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:01:
3.1. is ook al in het wild gespot.
Zitten wel wat leuke veranderingen in zoals je verbruik op je kleine scherm.

YouTube: First Look at VW Id Software 3.1 - It is AWESOME !!!

Maar goed... Vooralsnog nog aan het wachten op 2.4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Termy

Termy

Gisteren een stuk naar midden Duitsland gereden. Ongeveer 350 km wat ik potentieel zou kunnen halen in 1 keer als ik 100 rijd maar aangezien ik toch het randje niet wilde opzoeken en ik ook wel benieuwd was hoe 160 km/u in deze auto is ging ik toch voor een laadstop. Met Waze navigeren via android auto want voor ABRP moest ik premium hebben en dat vond ik de moeite niet waard. Misschien nu wel want dan had ik waarschijnlijk gewoon over de snelweg gereden na de lader en die ook in 1 keer gevonden :p. Alleen de straat invullen en niet het exacte adres was duidelijk een blunder haha. En waze leidde me niet terug naar de snelweg zoals ABRP van plan was, maar daar kwam ik wat laat achter.

Het was alweer even geleden dat ik in Duitsland reed dus op 1 afslag van de snelweg werd ik enigszins verrast door hoe krap de bocht was na korte uitrit. Daar ging ik dus even glijden op vochtig wegdek :o. Schurende banden maar verder niet de controle verloren of zo. Ik was eerlijk gezegd verbaasd dat ie zo makkelijk ging glijden, nooit eerder meegemaakt, behalve bij een slipcursus dan. Zal wel ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn dat de weg glad was (regen na tijdje droog of zo, maar ik zag geen schuim of gekleurde vlekken die je anders typisch ziet) en toch vrij hard de uitrit op, aangezien ik pas laat echt ging remmen na uit laten rollen van iets van 120-130.

Ach, zonder kleerscheuren aangekomen en 160 km/u doet ie erg comfortabel en stil. Jammer dat het verbruik dan tegen de 30 kWh/100 km aan zit :+.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Dus.... iemand al 2.4?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:08
Ik mag aankomende zaterdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07 07:36
Donderdag komen ze mijn (lease) ID.3 Business ophalen voor de 2.4 update (en vervanging dus van de 12V accu).
Best snel eigenlijk.
Kreeg mail via Ames, afspraak ingepland voor aanstaande vrijdag.
Werd teruggebeld dat er probleem was met de planning, en of de afspraak verzet kon worden naar aanstaande donderdag.
Ze komen auto dan ophalen en laten een vervangende auto achter.
Zelf woon ik in Tilburg, de ID.3 gaat dus einde rijden voor deze update aktie. 8)7
Kon blijkbaar niet bij de "lokale" dealer hier in Tilburg.
"We" gaan het beleven......

[ Voor 4% gewijzigd door woertm000 op 12-07-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Zal me benieuwen dan. De Bredase VW dealer zit een paar straten verderop, maar mijn auto is destijds geleverd door A-Point in Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik had in 1e instantie een afspraak geregeld voor 10 oktober maar ik hield de planner in de gaten van m'n dealer en nu heb ik er 1 op 19/7 :D. Op fietsafstand van m'n huis dus ik knal zo m'n fiets in de auto en fiets terug.

Ik heb wel nog slechts een 'afspraakverzoek' gekregen na de planner ingevuld te hebben maar aangezien dit m'n 1e auto is en 1e garageafspraak heb ik geen idee of dit nu al ok is of niet. Ach, ik merk het nu a.s. dinsdag wel :). 8 uur 's ochtends al afleveren :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JB076 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:41:
Zal me benieuwen dan. De Bredase VW dealer zit een paar straten verderop, maar mijn auto is destijds geleverd door A-Point in Amsterdam...
Same here.. mijne is in onderhoud bij TB in Breda, maar ik heb hem gehaald bij Ames in Dordrecht.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Je kunt al bij veel dealers online inplannen.
Ames, Pondealer, udenhout, Maas autogroep, De Waal, Pouw.
Wealer zegt 2.1. bellen is handiger
M. de Koning heeft een ID.x Update, ook niet direct 2.4., bellen is handiger.

Muntstad, broekhuis, A-point, Century, Hoogenboo, Vallei nog niet online
A-point kun je bellen > mid/eind augustus

Mossel niet te checken.

Succes Allen!

EDIT: wss nog enkele groepen vergeten.

[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 12-07-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-07 19:11
Dank voor info. Meteen een afspraak gemaakt bij PON/Hilversum 16 sept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-07 16:46
Mijn ID.4 1st Max staat er momenteel voor bij Ames Sliedrecht. Ben benieuwd :-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Simply1337 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:54:

Mossel niet te checken.

Succes Allen!

van Mossel ook te plannen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_BDAEl5MUEaLFp_oTiP9iQcJpg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ahH7w6DruMPZvUGfsdLFF5XT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Simply1337 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:54:

Mossel niet te checken.

Succes Allen!

Muntstad wel ook online, daar zit ik nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 07:49

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Bij Century Assen kan ik pas 29/08 terecht voor update 2.4 en nieuwe 12 V accu, in ieder geval hebben ze dan al de nodige ervaring opgedaan

[ Voor 14% gewijzigd door Hansoverdiep op 12-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
Bij Wittebrug staat ie er nog niet op, maar vorige week maandag vertelde ze mij dat ze het in ieder geval bij de vestiging op afroep gingen doen.

Pagina: 1 ... 208 ... 375 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.