Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 205 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:32
Thrillseeka- schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:34:
[...]

<offtopic>
Daar heb ik een disselbak. Heb nog geen tijd gehad om te kijken of de fiets daar nog bijpast. Vouwwagen werd vorig jaar geleverd 1 dag voor vertrek 8)7
</offtopic>

<iets-minder-offtopic>
Ik denk dat de extra drag wel gaat meevallen, de racefietsen zijn ontworpen om zo min mogelijk luchtweerstand te bieden, het frontale oppervlak van een racefiets is van zichzelf al klein en geoptimaliseerd en icm seasucker zonder voorwiel en alle andere 'losse' onderdelen van de fiets zal het geen hele grote energy drain opleveren. Lastigste met een fiets op het dak is dat je niet meer door de snelste poortjes bij de tol kan :'(
</iets-minder-offtopic>
Ik had eerst ook de fiets op het dak bij mijn vorige auto. Sinds de ID.4 heb ik de disselbak eraf gehaald en daar een fietsendrager voor in de plaats geplaatst. Ook al is de racefiets aerodynamisch, het zorgt voor serieuze luchtweerstand + je kon idd niet meer door snelle poortjes.

Op de achtergrond nog een ID.4 met vouwwagen. Foto is van vorige jaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJvYaDigFsmJQfCBlIXEmXXBC1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8AuHW8tSHBdDIDmyr2BUa4x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
DonJunior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Auto vanochtend weer opgehaald.. conclusie is.. gewoon een nieuwe accu er in. Geen update naar 2.4 meteen (uiteraard direct even gecontroleerd)
Beetje een tegenvaller wel.. maar ach.. ik heb de ID.3 weer terug. Dat is fijn.
Eigenlijk ook wel blij dat het gewoon de accu was. Met het aflopen van garanties binnenkort van de eerste ID.3's is het wel fijn te weten dat dit soort problemen nog vrij simpel op te lossen zijn.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
sl1000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:36:

Lol, komt me heel bekend voor :D
We hebben hier beiden een bedrijfswagen (cheap in Belgie) en mijn vriendin pakt dan alsnog mijn auto mee. Met als uitvlucht dat een automaat fijner rijdt. Dat wist ik al, daarmee dat ik een automaat gekozen had.

Toen zij moest kiezen wou ze absoluut een manuele, want een automaat is voor oude mensen (refererend naar het feit dat ik 10 jaar ouder ben).

Ze heeft al gezegd dat ik over mijn nieuwe leasebak niet veel zelf zal beschikken want EV rijdt nog fijner :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Ik heb een daxara 168 bagagekar met een erg korte dissel. Als ik de racefiets daarop monteer kan ik geen bochten meer maken :(

Denk dat ik voor 2 weken de racefiets maar in de garage moet laten staan en de hardloopschoenen moet meenemen...

De kar zorgt al voor extra verbruik, ik wil niet nog veel kortere stints gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
RaymondD schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:50:
[...]

Eigenlijk ook wel blij dat het gewoon de accu was. Met het aflopen van garanties binnenkort van de eerste ID.3's is het wel fijn te weten dat dit soort problemen nog vrij simpel op te lossen zijn.
Zou dit straks de grote PON smerige truuk zijn? Omwisselen maar tegen betalen want na garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
@AMARONE Dat lijkt me sterk hoor. Het is namelijk nu al bekend. Als ze dit zouden gaan doen kunnen ze ook een rechtzaak verwachten van heel veel boze ID.3 eigenaren (inclusief leasemaatschappijen).
Als die een keer hun krachten bundelen dan komt VW gewoon weer in slecht licht net als met Dieselgate.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:11
Helaas hier nu na een half jaar de SOS storing aanwezig (ID3 Pro S). Ik weet ieder geval wat me te wachten staat na een zoekactie in dit topic. Het is een erg fijne auto, maar ik ben stiekem toch wel een beetje teleurgesteld dat ie al zo snel naar de garage moet. Lijkt ook echt een kwaaltje te zijn als ik dit topic en andere fora lees helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Rubenus ugh.. dat is vervelend inderdaad. Is het een lease of prive auto. In het eerste geval hopen dat de leasemaatschappij niet te moeilijk gaat doen en dat je de auto door mag rijden als de garage wacht op onderdelen.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

Vandaag voor het eerst in een jaar zekering 19 (luikje links naast het stuur open maken, van links gezien in de 2e rij de 3e 5 ohm zekering van boven) er even uit moeten halen omdat de auto niet meer online kwam. Wat -als het normaal werkt- je niet opvalt, maar als het uitvalt opvallend snel bloedirritant wordt. Vooral dat je het opladen van de auto niet meer via de app (hoe vol kansen voor verbetering die ook zit) kan zien is dan niet meer "een handige gadget".

Na het verwijderen even de auto afsluiten, bakkie koffie doen buiten sleutelbereik, dan zekering terug prikken, weer de auto afsluiten en buiten sleutelbereik de nagel- en neusobjecten inspecteren, deur openen, zitten en kijken of de auto bij het starten weer verbinding heeft.

Ik hoefde zekering 20 niet te trekken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:11
DonJunior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:11:
@Rubenus ugh.. dat is vervelend inderdaad. Is het een lease of prive auto. In het eerste geval hopen dat de leasemaatschappij niet te moeilijk gaat doen en dat je de auto door mag rijden als de garage wacht op onderdelen.
Betreft een lease auto. Heb nog geen contact met ze gehad. Keep you posted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
AMARONE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:46:
[...]

Zou dit straks de grote PON smerige truuk zijn? Omwisselen maar tegen betalen want na garantie?
Mijn vermoeden is dat de batterijen (van het type dat beter geschikt is) maar beperkt beschikbaar zijn en dat deze ingezet worden voor productie van nieuwe auto’s. Maar blijft speculatie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Forumbezoeker schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Sinds vorige week heb ik mijn ID.4 weer terug. Ze hebben de hoogvolt lader vervangen, deze was blijkbaar stuk plus wat terugroep acties uitgevoerd. De werkplaats kon mij alleen niet vertellen welke want ze werken nog met papier en ze konden het handschrift van de monteur niet lezen + de terugroep acties was omschreven in een code. . Ze hebben de software niet geupdate, zit nog op 2.3.0 . Qua duur is de auto dus een weekje weg geweest. Ik ben blij dat ik weer lekker ID.4 kan rijden. Als je hem niet hebt en iets anders rijdt (Audi Q2 + Skoda Octavia leen auto's) weet je wat je mist :)
Nog even een update over bovenstaand issue.. een aantal dagen later had ik weer problemen met laden. Uiteraard weer een afspraak gemaakt met de garage die direct aangaven dat het lang ging duren omdat het geen bekend probleem was en ze de hoogvolt lader al hadden vervangen. De dag voor de afspraak herinnerde ik me dat ze mijn auto niet vol wilde laden omdat er geen laadpas in de auto lag (dit had ik gevraagd omdat ik direct na het ophalen bij de garage weer een lange afstand moest rijden). Hieruit concludeerde ik zelf dat ze waarschijnlijk niet de laadkabel hebben getest. Kortom zelf even gebeld naar de garage, gevraagd of ik een kabel mocht lenen en daarna 5 laadstations getest. Wat denk je.. tadaa overal laadt de ID.4 in één keer. Kortom laadkabel kapot. Omdat dit een garantie geval was moest de auto alsnog een dag naar de garage omdat ze het zelf moesten constateren om een nieuwe laadkabel onder garantie uit te leveren. Denk ik eens mee te denken en zelf tijd te investeren, was ik alsnog een de auto een dag kwijt plus de moeite om weer alle kinderstoeljes om te bouwen... Maar goed, tip van de dag. Laad je auto niet goed? Test eerst de laadkabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Forumbezoeker Wauw.. wat een verhaal weer. En wat achterlijk weer van de garage om die auto dan een dag nog te houden. Dat hadden ze prima binnen een uurtje kunnen testen (waar je dan dus op kan wachten)
Soms zijn ze zo tegendraads bij VW, dat staat me qua service wel echt tegen om afspraken te maken bij hen.

Wel fijn dat je probleem nu opgelost is en een onwijs goede tip.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
sl1000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:54:
[...]

mijn ervaring is dat alles op het dak enorm veel extra verbruik vreet.
een dakdrager met dakkoffer zorgde voor een hoger verbruik (25KW@110) dan een complete vouwwagen achter de auto (20KW@105). Nu is een fiets een stuk kleiner, maar ik zou niet opkijken van 15 tot 20% extra.

drager achter op de achterruit zou mogelijk efficiënter zijn.
Geen ervaring met electrisch, maar mijn benzineverbruik nam 10% toe met een fiets op het dak.
Om nog maar te zwijgen van de enorme herrie die het maakt.
Ik zou zeker kijken naar een optie achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 52kwh ID4 en op 100% kom ik niet boven de 315 range.
Vorig jaar zelfde periode zat ik nog netjes op de beloofde 340. Zou er dan al degradatie zijn?

Ik laad 1 of 2x per week naar 80%. In al die tijd heb ik maar een 10-tal keer 100% geladen gezien het beperkte gebruik.

Op zich maakt het niet zoveel uit aangezien deze toch in augustus geruild wordt voor een benzine, maar na 1 jaar degradatie zou echt wel jammer zijn.
Als ik er zo over nadenk mag ik 100km range rekenen voor 80km afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:27:
Vorig jaar zelfde periode zat ik nog netjes op de beloofde 340. Zou er dan al degradatie zijn?

Ik laad 1 of 2x per week naar 80%. In al die tijd heb ik maar een 10-tal keer 100% geladen gezien het beperkte gebruik.

Op zich maakt het niet zoveel uit aangezien deze toch in augustus geruild wordt voor een benzine, maar na 1 jaar degradatie zou echt wel jammer zijn.
Degradatie bepalen aan de hand van wat je aan range op de gom ziet is onmogelijk. Die range is namelijk enorm afhankelijk van welke ritjes je recent gemaakt hebt onder welke omstandigheden en met welke rijstijl. Dat dit van keer tot keer enkele tientallen kilometers verschilt is onvermijdelijk.

Ik haal met mijn 77kWh ID.4 nu ongeveer 450km bij 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00

Eigen keuze om terug maar benzine te gaan? Gewoon nieuwsgierig wat mensen beweegt om weer van elektrisch af te stappen. Kan me er voor mezelf niet echt iets bij voorstellen.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
ID4Pro

Vanochtend kwam ik bij de auto (eigen laadpaal) en zag ik tot m'n verbazing dat ie tot 100% was opgeladen.
Ook de opgeslagen laadlocaties zijn weg. Normaal heb ik m'n eigen huis als locatie met een maximum van 80% ingesteld. Ik gebruik zelf de stekker.app om het laden te beheren maar gisteren heeft m'n vrouw de auto ingeplugd en is ie gewoon normaal gaan laden.

Geen idee waarom mn opgeslagen laadlocatie weg is en ook geen idee waarom de auto spontaan tot 100% ging laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
LastSamurai schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:45:
ID4Pro

Vanochtend kwam ik bij de auto (eigen laadpaal) en zag ik tot m'n verbazing dat ie tot 100% was opgeladen.
Ook de opgeslagen laadlocaties zijn weg. Normaal heb ik m'n eigen huis als locatie met een maximum van 80% ingesteld. Ik gebruik zelf de stekker.app om het laden te beheren maar gisteren heeft m'n vrouw de auto ingeplugd en is ie gewoon normaal gaan laden.

Geen idee waarom mn opgeslagen laadlocatie weg is en ook geen idee waarom de auto spontaan tot 100% ging laden.
Omdat dat hele systeem volgens mij nog totaal onbetrouwbaar is, pas met software 2.4 of 3.0 zou dat volgens mij goed moeten gaan werken inclusief het gepland opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@LastSamurai Welkom bij de club... die heb ik ook gehad met mijn ID.3. Sindsdien laad ik de auto altijd met de stekker app.
Uitgesteld laden en overige laadgerelateerde instellingen werken 9 van de 10 keer prima, tot je ze ineens spontaan kwijt bent (wat ik dus meermaals heb gehad)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
(jarig!)

Ik kom met dezelfde batterij en auto niet verder dan 280km als ik mazzel heb. Gemiddeld 115km snelweg ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Na wat snelweg-intensieve ritten (met airco) krijg ik nu op 100% 370 km of zo te zien. Dat was eerder boven de 400 met meer gemixte ritten. Ik zie ook iets van 15-16 kWh/100 km als ik 105 op de snelweg rijdt dus ruim 300 km moet ik wel halen met m'n 58 kWh ID.3.

@Verwijderd Is die 52 kWh een typo? Zover ik weet bestaan er alleen 58 en 77 kWh ID4's en dat is netto. Eigenlijk is de batterij in alle varianten van ID.x groter dan dat.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
Eindelijk toegekomen aan het inrichten van een dashboard in Home Assistant. Ziet er best strak uit, jammer dat de feedback van de acties wat lang duurt. (maar dat ligt meer aan de backend van VW). Onderstaand 2 screenshotjes (wel/niet laden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVzq7ByRXPZhjyQk0z4JgYqv0IE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdy2MmsPWjuat7ckYVmdog2C.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZmayUvg4rd4R3uyN9jG0O1szyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7oZ8FuPm8jOQDpBRpfVmx2Q.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de complete YAML, inclusief welke custom plugins & cards er zijn gebruikt: https://github.com/IIStev...-cards/tree/main/mobility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Heb nu weer een nieuw probleem met mijn ID.3 first: redelijk luide (vooral met raam open goed hoorbaar) metaalachtige klik bij optrekken en soms ook bij gas los in B-stand.

De auto is al bij de dealer geweest voor diagnose; volgens hen is er iets losgeraakt bij/aan de aandrijfas wat gekit moet worden (?). Vind het een beetje een onduidelijk verhaal en vraag me af wat kit gaat doen mbt de aandrijfkrachten, maar oké. De aandrijfas moet er in elk geval af en daarna moet het 6 uur drogen. Iemand al iets vergelijkbaars aan de hand gehad?

Vraag me overigens af of het echt dit is, ik voel de 'klik' namelijk ook in mijn stuur bij het optrekken dus dan zou ik eerder verwachten dat het uit de voorwielophanging komt of zo. Maar goed, binnenkort wordt het gerepareerd dus dan weten we of het probleem verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:22
II Stevow II schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:07:
Eindelijk toegekomen aan het inrichten van een dashboard in Home Assistant. Ziet er best strak uit, jammer dat de feedback van de acties wat lang duurt. (maar dat ligt meer aan de backend van VW). Onderstaand 2 screenshotjes (wel/niet laden).

[Afbeelding][Afbeelding]

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de complete YAML, inclusief welke custom plugins & cards er zijn gebruikt: https://github.com/IIStev...-cards/tree/main/mobility
Met een paar regeltjes code in een automatisering kun je 'm ook uitbreiden zodat HA het laden automatisch op een juist tijdstip start, gebaseerd op een te kiezen eind tijd.
Hiermee krijg je eigenlijk dezelfde functionaliteit als de stekker app, maar dan in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:38

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

tinustilburg schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:34:
Heb nu weer een nieuw probleem met mijn ID.3 first: redelijk luide (vooral met raam open goed hoorbaar) metaalachtige klik bij optrekken en soms ook bij gas los in B-stand.

De auto is al bij de dealer geweest voor diagnose; volgens hen is er iets losgeraakt bij/aan de aandrijfas wat gekit moet worden (?). Vind het een beetje een onduidelijk verhaal en vraag me af wat kit gaat doen mbt de aandrijfkrachten, maar oké. De aandrijfas moet er in elk geval af en daarna moet het 6 uur drogen. Iemand al iets vergelijkbaars aan de hand gehad?

Vraag me overigens af of het echt dit is, ik voel de 'klik' namelijk ook in mijn stuur bij het optrekken dus dan zou ik eerder verwachten dat het uit de voorwielophanging komt of zo. Maar goed, binnenkort wordt het gerepareerd dus dan weten we of het probleem verholpen is.
Stond de auto hold aan bij het wegrijden? Misschien de break release di traag reageert?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W116-1964
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-08-2024

Hallo Tinus,

Mijn ID3 first heeft precies dezelfde klacht. Een klik geluid, bij mij duidelijk van de achteras en een duidelijke schok bij het optrekken vooral nadat je stevig hebt geremd. Dit was duidelijk hoorbaar toen ik in de file in een tunnel stond met open ramen.
Volgens Pon Hilversum ligt het probleem aan de keerringen van de achteras. Er is een schrijven van Volkswagen hierover en inderdaad reparatie duurt 6 uur waarbij de achteras gedemonteerd moet worden en nieuwe keerringen moeten worden gelijmd. Blijkbaar dus al een bekend probleem.

Maandag 4 July staat de afspraak voor reparatie. Klachten begonnen net dat ruim 50 duizend op de klok stonden. Bij jou?

Gr Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Interessant, bedankt voor het beschikbaar stellen. Mijn HA is nu even INOP maar ik houdt het zeker in gedachten. 1 opmerking: linksonder, moet dat niet kW zijn ipv kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiGiDoG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:06

Ik heb exact hetzelfde euvel - al meer dan een jaar - en moet nog mee naar de dealer. Ik ben benieuwd.
In een van de FB groepen las ik dat het bij iemand een stabilisatorstang (V) was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RaymondD schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Eigen keuze om terug maar benzine te gaan? Gewoon nieuwsgierig wat mensen beweegt om weer van elektrisch af te stappen. Kan me er voor mezelf niet echt iets bij voorstellen.
Voor minstens 1 jaar zit ik op een ander project en dus andere werkgever.
Ik had de kans voor opnieuw een EV als lease te kiezen (reeds beschikbaar Polestar 2 66kwh) maar nu bewust een benzine gekozen voor het ‘gemak’.
Ik zal iets verdere afstanden moeten rijden dan vandaag en vaker.

De 52kwh ID4 is een kleine batterij en ik kon toen niet hoger kiezen door budget limieten maar zelfs in beperkt gebruik vond ik die wat tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Termy schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:56:
Na wat snelweg-intensieve ritten (met airco) krijg ik nu op 100% 370 km of zo te zien. Dat was eerder boven de 400 met meer gemixte ritten. Ik zie ook iets van 15-16 kWh/100 km als ik 105 op de snelweg rijdt dus ruim 300 km moet ik wel halen met m'n 58 kWh ID.3.

@Verwijderd Is die 52 kWh een typo? Zover ik weet bestaan er alleen 58 en 77 kWh ID4's en dat is netto. Eigenlijk is de batterij in alle varianten van ID.x groter dan dat.
Nee geen typo. Geleverd in 06/2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
Electromonkey schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:27:
Net via de handleiding (thanks @Simply1337 !!) een nieuw VW ID aangemaakt. Tot nu toe zie ik alleen het Free tarief staan in de app. Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?

Ik kan voor Free kiezen en de kaart aanvragen maar wil even voorkomen dat ik er dan voor een jaar aan vastzit :) .

De auto heb ik nog niet gekoppeld overigens.

[...]

Deze heb ik ook ingevuld. Ik hoop dat degene die het moet verwerken de tissues klaar heeft staan. Aardig wat feedback gegeven O-) .
Je moet je auto koppelen, anders krijg je geen tarief te zien

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 24-06-2022 08:33 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
En trouwens groetjes uit Dubrovnik, Kroatie :w
Veel zuidelijker gaan we niet meer :+
Lees de berichten over een weekje weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 23:37:
[...]

Nee geen typo. Geleverd in 06/2021.
Ah, dit is blijkbaar de pure/kleine variant van de ID.4. Zou kunnen zweren dat ik daar eerder 58 kWh voor had gezien maar blijkbaar niet.

@Techno laadsnelheid suggereert vermogen en kWh is energie, niet vermogen, dus dat moet een foutje zijn idd.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Techno schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Interessant, bedankt voor het beschikbaar stellen. Mijn HA is nu even INOP maar ik houdt het zeker in gedachten. 1 opmerking: linksonder, moet dat niet kW zijn ipv kWh?
Scherp... heb het meteen aangepast.

@sl1000 Zeker mogelijk inderdaad. Heb alleen geen eigen laadpaal, dus daar heb ik me (nog) niet mee bezig gehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 15:47
Simply1337 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:02:
En trouwens groetjes uit Dubrovnik, Kroatie :w
Veel zuidelijker gaan we niet meer :+
Lees de berichten over een weekje weer terug ;)
Wauw, ben je daar met de ID4? Ik wist eigenlijk niet beter dan dat er weinig laadpalen zijn in Kroatië, zeker in Dalmatië. Als je daar bent met de ID4 kun je dan vertellen wat je ervaringen zijn?

In ieder geval veel plezier, echt ontzettend mooi land, bijzondere stad, fantastisch eten, lekkere wijn en aardige mensen :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simply1337
dfader schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 05:50:
[...]

Wauw, ben je daar met de ID4? Ik wist eigenlijk niet beter dan dat er weinig laadpalen zijn in Kroatië, zeker in Dalmatië. Als je daar bent met de ID4 kun je dan vertellen wat je ervaringen zijn?

In ieder geval veel plezier, echt ontzettend mooi land, bijzondere stad, fantastisch eten, lekkere wijn en aardige mensen :P
Check mn insta stories van kroatie 1 dan 2 tot nu toe (highlights) (voetnoot).

** Knip, openbaar laden hoort niet in dit topic. **

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 24-06-2022 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:16

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 24-06-2022 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337

[ Voor 116% gewijzigd door Taro op 24-06-2022 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
W116-1964 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Hallo Tinus,

Mijn ID3 first heeft precies dezelfde klacht. Een klik geluid, bij mij duidelijk van de achteras en een duidelijke schok bij het optrekken vooral nadat je stevig hebt geremd. Dit was duidelijk hoorbaar toen ik in de file in een tunnel stond met open ramen.
Volgens Pon Hilversum ligt het probleem aan de keerringen van de achteras. Er is een schrijven van Volkswagen hierover en inderdaad reparatie duurt 6 uur waarbij de achteras gedemonteerd moet worden en nieuwe keerringen moeten worden gelijmd. Blijkbaar dus al een bekend probleem.

Maandag 4 July staat de afspraak voor reparatie. Klachten begonnen net dat ruim 50 duizend op de klok stonden. Bij jou?

Gr Chris
Ah helder. Nu begrijp ik tenminste wat het probleem is. Bij mij staat de teller op 31.000km...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeJ-ife_lcezn2bjM3o-5SA4UMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ylIdghgjxrI88xQX5eNLIsa.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist naar stap 2 in honeymoon, maandag wordt er gestart met de productie oOo

Hoelang duurde de volgende stappen bij jullie tot levering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchdc
(jarig!)
II Stevow II schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:07:

[Afbeelding][Afbeelding]

Ziet er goed uit! Super om te zien dat mn integratie goed gebruikt wordt :) Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenH
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ik heb de we connect ID app, en ID5, en ik zie linksbovenaan een slotje staan boven de wagen in de app. Maar hem sluiten of openen lukt nog niet...

Een collega met zelfde app en ID4 had geen slotje in de app ..

Hopelijk is dit een eerste stap in remote lock/unlock functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:03
LievenH schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:37:
Ik heb de we connect ID app, en ID5, en ik zie linksbovenaan een slotje staan boven de wagen in de app. Maar hem sluiten of openen lukt nog niet...

Volgens mij geeft het icoontje slechts aan of de auto op slot zit (of niet). Open / sluiten met de sleutel, niet te veel verwachten :N

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
(jarig!)
LievenH schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:37:

3.x geeft meer waardes in de app. Waaronder de vergrendelingsstatus. Het openen en sluiten vd auto is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012

Freakie1NL

Grote Baas

Hebben hier rijders trouwens ooit een oproep ontvangen voor de 2.1 update?

Heb mijn auto aan een voormalig collega 'gegeven' waarbij zowel de leasemaatschappij als de werkgever voor de auto dus niet veranderen. Hoe komt dan ooit de oproep bij hem terecht? Heb overigens zelf nooit de oproep voor 2.1 ontvangen, maar gewoon lokale dealer netwerk in Utrecht hiervoor benaderd. Dat is een andere dealer dan leverende dealer (gelukkig overigens, waardeloze dealer was dat).

Dus voor de 12V , 3.0 update ben ik benieuwd hoe die ooit bij mijn voormalig collega terecht komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Freakie1NL op 25-06-2022 11:27 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
mitchdc schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:01:
[...]

3.x geeft meer waardes in de app. Waaronder de vergrendelingsstatus. Het openen en sluiten vd auto is geen optie.
Interessant... wordt dit ook al exposed via de API? Of hangt dat ook af van de software van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
Freakie1NL schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:19:

Heb mijn auto aan een voormalig collega 'gegeven' waarbij zowel de leasemaatschappij als de werkgever voor de auto dus niet veranderen. Hoe komt dan ooit de oproep bij hem terecht? Heb overigens zelf nooit de oproep voor 2.1 ontvangen, maar gewoon lokale dealer netwerk in Utrecht hiervoor benaderd. Dat is een andere dealer dan leverende dealer (gelukkig overigens, waardeloze dealer was dat).
Volgens de website van PON-dealers wat noordelijer van Utrecht kun je voor de 2.1 update een afspraak voor een kostenloze update inplannen

https://www.pondealer.nl/...en-id-software-2-1-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012

Freakie1NL

Grote Baas

SiNaga schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Volgens de website van PON-dealers wat noordelijer van Utrecht kun je voor de 2.1 update een afspraak voor een kostenloze update inplannen

https://www.pondealer.nl/...en-id-software-2-1-update
Joh 2.1 zit er nu ondertussen al bijna een jaar op. Gaat om of er echt mensen ooit zijn opgeroepen. Leuk voor Tweakers die dit topic lezen en dat wel fixen, maar er zijn ID.X rijders die hier anders geen weet van hebben.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Freakie1NL schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:19:

Dus voor de 12V , 3.0 update ben ik benieuwd hoe die ooit bij mijn voormalig collega terecht komt.
Ik denk op dezelfde manier als dat eventuele boetes bij je voormalig collega terechtkomen en bijvoorbeeld een nieuwe groene kaart. De werkgever geeft aan de LM door wie de berijder is, ook als dat wijzigt.

Voor de terugroepactie zal Volkswagen / de dealer de LM benaderen die het bericht dan doorzetten naar de berijder. Maar ik denk dat als je er zelf niet achteraan gaat dat je bij veel leasemaatschappijen de update gewoon krijgt bij het volgende onderhoud / bandenwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
ik222 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:34:
[...]
Voor de terugroepactie zal Volkswagen / de dealer de LM benaderen die het bericht dan doorzetten naar de berijder. Maar ik denk dat als je er zelf niet achteraan gaat dat je bij veel leasemaatschappijen de update gewoon krijgt bij het volgende onderhoud / bandenwissel.
Ik hoop het voor je.

De LM waar ik mee te maken heb is PON. Begin deze maand hebben ze de 12V batterij moeten bekijken vanwege een storingsmelding. Niets vervangen, niets geupdate (behalve de kaart). Ik zit nog vrolijk op 2.1 met de oorspronkelijke accu, ondanks aandringen. “u wordt ter zijner tijd benaderd”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heeft iemand al eens geprobeerd zo'n update in Duitsland te halen? Wellicht doen ze er daar wat minder moeilijk over?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
_eLMo_ schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:50:
Heeft iemand al eens geprobeerd zo'n update in Duitsland te halen? Wellicht doen ze er daar wat minder moeilijk over?
Update is simpelweg nog niet uit. Ook in Duitsland niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
(jarig!)
II Stevow II schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:30:
[...]

Interessant... wordt dit ook al exposed via de API? Of hangt dat ook af van de software van de auto?
Ja, alleen voor 3.0 auto’s. Maar die zijn nog schaars :) zodra ze uitgezocht zijn voeg ik ze toe aan mijn integratie. Maar daarvoor ben ik afhankelijk van andere https://github.com/tillsteinbach/WeConnect-python

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
mitchdc schreef op zondag 26 juni 2022 @ 05:27:
[...]

Ja, alleen voor 3.0 auto’s. Maar die zijn nog schaars :) zodra ze uitgezocht zijn voeg ik ze toe aan mijn integratie. Maar daarvoor ben ik afhankelijk van andere https://github.com/tillsteinbach/WeConnect-python
In Amerika leveren ze nu gelijk 3.1 uit. Zal me niks verbazen dat ze dat hier in Europa ook gaan doen. 2.4, en dan gelijk door naar 3.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrillseeka-
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 22:10
Inmiddels ben ik al ruim een maand verder en nog steeds geen herstelde id.4. Ik begrijp van de schadehersteller dat de problemen zitten in de aanlevering van de bodemplaat. Levertijd is na een maand wachten nog steeds onbekend. Enige voordeel is dat ik geen laadpaal stress zal ervaren op vakantie, maar ik zou toch liever met de ev op vakantie gaan. Ik ga nog maar even in een hoekje zielig zitten huilen en wachten tot de verlossing, want dit forum lezen is meer een soort van afgunst kweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Ik krijg binnenkort een ID.4 Pro van het werk. Hoe klinkt de standaard soundsystem in deze VW? Mijn Kia heeft een 320 watt JBL systeem en die klinkt voor dagelijks gebruik prima, mede dankzij de subwoofer. Maar de ID.4 heeft volgens mij een stuk minder watt.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 27-06-2022 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
De ID.4 Pro klinkt zonder subwoofer echt heel goed, maar ja, je mist alles onder de 45Hz ofzo. Het viel mij niet tegen, maar als je een nummertje draait zoals "Alicia Keys - Is It Insane (Unlock)", dan ga je wel wat missen ;)

Persoonlijk dus wel de optie genomen, als ik de auto niet had mogen uitzoeken had ik er wel mee kunnen leven. Nu heb ik ook een e-Niro Executive (met JBL dus), en thuis een mooie B&W setup.

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 27-06-2022 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-04 08:41
Mbt de geluidssettings: wil iemand goede equalizer setttings delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
sopkip schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:20:
Mbt de geluidssettings: wil iemand goede equalizer setttings delen?
[ID.3 pro]
? Dat ljkt me toch per persoon verschillen?
Ik ben zelf een enorme bass-head maar mijn vrouw moet juist niets van mijn equalizer instellingen hebben.
Daarbij, zoveel is er toch niet aan te passen..? Tenminste in mijn auto niet.. drie schuifjes, low-mid-high. That's it.
Ik kan nog niet eens met de fader spelen (want geen speakers in de achterdeuren :/ )

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
_eLMo_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:09:
De ID.4 Pro klinkt zonder subwoofer echt heel goed, maar ja, je mist alles onder de 45Hz ofzo. Het viel mij niet tegen, maar als je een nummertje draait zoals "Alicia Keys - Is It Insane (Unlock)", dan ga je wel wat missen ;)

Persoonlijk dus wel de optie genomen, als ik de auto niet had mogen uitzoeken had ik er wel mee kunnen leven. Nu heb ik ook een e-Niro Executive (met JBL dus), en thuis een mooie B&W setup.
En klinkt je Niro beter t.o.v. de ID.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:28:
[...]

En klinkt je Niro beter t.o.v. de ID.4?
Kan ik niet zeggen voor het laag, aangezien het subwoofer pakket niet op de demo zat (is hij überhaupt al geleverd?).

Qua alles behalve het sublaag vond ik de ID.4 een stuk beter klinken. Bij mijn Niro moest ik het hoog flink terugschroeven voordat het acceptabel klonk, de speakers tegen de voorruit zijn vrij schel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
_eLMo_ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Kan ik niet zeggen voor het laag, aangezien het subwoofer pakket niet op de demo zat (is hij überhaupt al geleverd?).

Qua alles behalve het sublaag vond ik de ID.4 een stuk beter klinken. Bij mijn Niro moest ik het hoog flink terugschroeven voordat het acceptabel klonk, de speakers tegen de voorruit zijn vrij schel.
De ID.4 heeft een 6+1 systeem. Betekent die 1 een subwoofer?

Mijn ID wordt pas over 2 maand geleverd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Nee de +1 is een center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
DonJunior schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:23:
[...]

[ID.3 pro]
? Dat ljkt me toch per persoon verschillen?
Ik ben zelf een enorme bass-head maar mijn vrouw moet juist niets van mijn equalizer instellingen hebben.
Daarbij, zoveel is er toch niet aan te passen..? Tenminste in mijn auto niet.. drie schuifjes, low-mid-high. That's it.
Ik kan nog niet eens met de fader spelen (want geen speakers in de achterdeuren :/ )
In de Polo had ik de lage tonen altijd op +9 staan en de rest ergens in het midden, dan was het te doen. Las vooraf niet heel veel goeds over de 4+1 speakers in de ID3, maar ik vind het erg meevallen! Nou scheelt het misschien dat het vanaf een Polo al wat sneller een upgrade is. Als je een Golf met Dynaudio gewend was dan is de ervaring vast anders.

Het andere veelgenoemde nadeel, de knoppen op het stuur en het trage scherm, heb ik eigenlijk ook nog helemaal niet als nadeel ervaren.

Verder na 2,5 week en enkele honderden kilometers eigenlijk alleen maar lof over de auto. Rijdt heerlijk, de kids zijn er helemaal weg van, en hij staat best fraai voor de deur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 17:06
De ID Aero is gepresenteerd: https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F

Fraaie auto, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JB076 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:16:
[...]

.. Als je een Golf met Dynaudio gewend was dan is de ervaring vast anders.

..
Een beetje mijn 'probleem'.

Al had ik vorige week dus een e-golf met standaard audio, dan doet de ID.3 het inderdaad zo slecht nog niet.
Mis alleen oprecht de speakers achter. De soundstage is nu gewoon heel 'cheap'.

Ach zodoende leren we weer.. de volgende auto moet wat beter getest worden op audio.

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 27-06-2022 17:55 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
DonJunior schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:23:
[...]

Een beetje mijn 'probleem'.

Al had ik vorige week dus een e-golf met standaard audio, dan doet de ID.3 het inderdaad zo slecht nog niet.
Mis alleen oprecht de speakers achter. De soundstage is nu gewoon heel 'cheap'.

Ach zodoende leren we weer.. de volgende auto moet wat beter getest worden op audio.
Heeft Volkswagen ooit uit kunnen leggen waarom ze bij een 40k+ kostende 1st editie auto niet even 2 extra speakers achterin konden monteren?

Het plastic van het interieur is hard maar oogt verder prima. Maargeen speakers achterin, dat is echt cheap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Weer een aardige workaround, wellicht kan iemand deze bevestigen.

De navigatie database wilde niet updaten. Dus ik heb de laatste versie van internet gedownload, omdat het verhaal ging dat daarna de updates weer binnen zouden moeten komen.

Deze geïnstalleerd hebbende bleef de versie op 21.7 staan. Verder heb ik er niet veel aandacht aan besteed en bij regelmatig checken bleef hij gewoon op deze versie staan.

Nu haalde ik vd week de usb stick uit de auto, die was er al die tijd gewoon ingebleven en vanmiddag stond hij ineens op 22.5.

Aangezien dit over een paar maanden tijd gaat, kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen, maar het lijkt er op dat het verwijderen van de usb-stick toch de update geïnitieerd heeft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
AkroBatik schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:26:
Weer een aardige workaround, wellicht kan iemand deze bevestigen.

De navigatie database wilde niet updaten. Dus ik heb de laatste versie van internet gedownload, omdat het verhaal ging dat daarna de updates weer binnen zouden moeten komen.

Deze geïnstalleerd hebbende bleef de versie op 21.7 staan. Verder heb ik er niet veel aandacht aan besteed en bij regelmatig checken bleef hij gewoon op deze versie staan.

Nu haalde ik vd week de usb stick uit de auto, die was er al die tijd gewoon ingebleven en vanmiddag stond hij ineens op 22.5.

Aangezien dit over een paar maanden tijd gaat, kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen, maar het lijkt er op dat het verwijderen van de usb-stick toch de update geïnitieerd heeft.
was zekering 19 en 20 eruit trekken niet voldoende geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wij zijn in de race voor vervanging van onze BMW i3, helaas maken ze die niet meer en moeten we daarom uitwijken naar een andere elektrische auto.

Op de shortlist staat o.a. Een ID3. Klopt het dat er bij de ID3 Pro Edition (want ik zie ook geen andere) eigenlijk vrijwel geen opties meer zijn? Ik zie in de configurator alleen maar andere velgen en een warmtepomp maar geen zaken als leren bekleding, glazen dak, speakers en dat soort zaken. Klopt het dat je dat soort zaken niet kunt aanpassen?

Wij zijn nog niet bij de dealer geweest maar ik dacht misschien weet iemand dat hier zo?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Donstil Hoorde het van de week op BNR dat veel fabrikanten gestopt zijn met het vele opties aanbieden en zoveel mogelijk vaste configuraties uitleveren vanwege de grillen van de chiptekorten.

Grote kans dat VW hier ook op deze manier mee omgaat.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:13:
@Donstil Hoorde het van de week op BNR dat veel fabrikanten gestopt zijn met het vele opties aanbieden en zoveel mogelijk vaste configuraties uitleveren vanwege de grillen van de chiptekorten.

Ja ik was al bang dat er zoiets achter zou zitten, wat ik begrijpelijk maar ook jammer vind.
Wij kunnen best wat langer wachten namelijk maar kunnen een aantal opties nu niet kiezen die voor ons wel belangrijk zijn (zoals een glazen dak bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
DonJunior schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:13:

kan kloppen, op de Duitse site kan. je bvb geen Assistance plus of hud meer bestellen via de configurator bij een ID.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Donstil Zou toch even het topic nog goed doorlezen en dan bepalen of je echt het glazen dak wilt hebben.
Ik had in mijn vorige auto (Golf Variant) een glazen panorama dak.. dat vond ik echt heerlijk.. helaas kon dat niet op mijn ID.3 destijds .. maar de mensen die het wel hebben die zie alleen maar klagen over krakende daken etc.
Al weet ik oprecht net of dit op dit moment nog zo is.. maar in de winterperiode zag je die berichten erg vaak voorbij komen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:27:
@Donstil Zou toch even het topic nog goed doorlezen en dan bepalen of je echt het glazen dak wilt hebben.
Ik had in mijn vorige auto (Golf Variant) een glazen panorama dak.. dat vond ik echt heerlijk.. helaas kon dat niet op mijn ID.3 destijds .. maar de mensen die het wel hebben die zie alleen maar klagen over krakende daken etc.
Al weet ik oprecht net of dit op dit moment nog zo is.. maar in de winterperiode zag je die berichten erg vaak voorbij komen.
Ooh dat is een goeie tip, daar ga ik mijzelf zeker even op inlezen!
Ik heb het op al mijn auto's gehad tot nu toe en vind het ruimtelijke gevoel heerlijk (open heb ik het niet eens zo vaak), mijn vrouw haar [small](grotere)]/small] auto heeft het bijvoorbeeld niet en dat geeft toch een wat meer opgesloten gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik had in mijn oude Golf ook een panoramadak en heb daar heel veel gebruik van gemaakt. Zeer fijne optie. Het glazen dak in de ID3 nu gebruik ik nauwelijks. Met dit weer is het veel te heet. In de winter wil het nog wel eens kraken inderdaad, vond dat zelf niet heel hinderlijk.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:40:
[..]In de winter wil het nog wel eens kraken inderdaad, vond dat zelf niet heel hinderlijk.
Grappig.. ik word in mijn Alfa helemaal debiel van al de kraakjes en piepjes.. 'Da's karakter zeggen ze dan'.
Nou ben blij dat ik met de ID.3 zonder gepiep of gekraak gewoon kan forensen hoor.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 20:51
DonJunior schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:27:
Mijn ID.4 is van maart '22 en heeft een glazen dak. Ik heb er nog geen winter mee gehad, maar tot nu toe vind ik het fantastisch! Lekker veel licht en inderdaad een ruimtelijker gevoel.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:57
Freakie1NL schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:33:
[...]

Joh 2.1 zit er nu ondertussen al bijna een jaar op. Gaat om of er echt mensen ooit zijn opgeroepen. Leuk voor Tweakers die dit topic lezen en dat wel fixen, maar er zijn ID.X rijders die hier anders geen weet van hebben.
Jazeker, ik heb destijds meerdere mailtjes gehad van de dealer (Ames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Ik moest laatst mijn ID.3 voor de hiervoor besproken accu problemen brengen naar de dealer, maar ik gaf daar ook aan dat ik een fluitend geluid hoorde van het kachelsysteem.

Nu gaven zij aan dat dat de airco is en dus normaal? Hebben anderen hier ook last van in hun ID.3? Want het voelt niet normaal dat ik de airco kan horen 'fluiten' bij een auto van 40k... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 17:06
Naverion schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:19:
Ik moest laatst mijn ID.3 voor de hiervoor besproken accu problemen brengen naar de dealer, maar ik gaf daar ook aan dat ik een fluitend geluid hoorde van het kachelsysteem.

Nu gaven zij aan dat dat de airco is en dus normaal? Hebben anderen hier ook last van in hun ID.3? Want het voelt niet normaal dat ik de airco kan horen 'fluiten' bij een auto van 40k... :'(
Hier ook een geluid/fluit, afhankelijk van hoe hard de climate control moet koelen. Mijn dealer gaf na onderzoek aan dat dit bij elke auto is, maar dat het pas bij een EV gaat opvallen door de stilte. Ik had echter enigszins het idee dat ze simpelweg niet wisten hoe ze het moesten oplossen en daarom maar dit als uitleg gaven….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro1990
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik rijd zelf een ID.4 First Pro 77Kwh sinds februari 2021. Ik heb momenteel bijna 45.000 KM op de teller staan en rijd vooral snelwegkilometers. Ik laad vooral thuis en dan veelal tot 100%. Ik twijfel inmiddels wel zo verstandig is. Voor mijn gevoel tikte ik vorig jaar rond deze tijd makkelijker de 475-500 aan qua range op basis van 100% maar de laatste tijd kom ik niet veel verder dan 450/450. Zou er al degradatie kunnen plaatsvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:35
Maestro1990 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:52:
Ik rijd zelf een ID.4 First Pro 77Kwh sinds februari 2021. Ik heb momenteel bijna 45.000 KM op de teller staan en rijd vooral snelwegkilometers. Ik laad vooral thuis en dan veelal tot 100%. Ik twijfel inmiddels wel zo verstandig is. Voor mijn gevoel tikte ik vorig jaar rond deze tijd makkelijker de 475-500 aan qua range op basis van 100% maar de laatste tijd kom ik niet veel verder dan 450/450. Zou er al degradatie kunnen plaatsvinden?
Zou zeker kunnen! De degradatie van de accu is altijd het grootst aan het begin van de levensduur van de batterij, daarna normaliseert de degradatie. Zie onderstaande link voor een voorbeeld van de Model S/X batterijen: https://maartensteinbuch....battery-degradation-data/.

Daarnaast is het laden tot 100% niet verstandig als je weinig degradatie wilt, aangeraden wordt om de batterij tussen de 20% en 80% opgeladen te houden (uitzondering is o.a. de LFP-batterij, maar die wordt momenteel niet door VW gebruikt). Als je niet iedere dag 400+ km rijdt en je op je oprit kan laden, zou ik 80% aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Mraze schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Hier ook een geluid/fluit, afhankelijk van hoe hard de climate control moet koelen. Mijn dealer gaf na onderzoek aan dat dit bij elke auto is, maar dat het pas bij een EV gaat opvallen door de stilte. Ik had echter enigszins het idee dat ze simpelweg niet wisten hoe ze het moesten oplossen en daarom maar dit als uitleg gaven….
Ik kreeg hetzelfde gevoel over de uitleg.. Mijn collega rijdt een ix3 en zijn airco hoor je simpelweg niet. Ik heb tijdens proefritten en bij de vervangende auto (ook ID.3) tijdens reparatie ook geen fluit geluid gehoord.

Heb je dan ook dat de auto bij koude buiten temperaturen de auto wel goed warm houdt, maar op het moment dat de auto op temperatuur is dan koelt de auto automatisch de 'cabine' waardoor het weer koud wordt. Verwarming brengt zichzelf niet meer automatisch op een warmer temperatuur en dan moet ik handmatig de verwarming hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Vandaag na wikken wegen toch maar m'n leasecontract uitgebreid met een trekhaak.
Toen ik de auto bestelde dacht ik dat ik de fietsen wel op het dak ging zetten maar dat valt me vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Daar heeft mijn Golf 7.5 Variant uit 2019 ook last van, vooral als de bijrijder-roostertjes dicht zijn en er toch vrij aktief gekoeld moet worden. Roostertjes op een kiertje en het fluiten is weg.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Kunnen we ophouden met dat “auto van <xx>k”? Het zegt echt helemaal niks, en iedereen weet dat EV’s duurder zijn dan ICE’s vanwege de accu’s, en dat je ook nog eens in een compleet nieuw eerste generatie nieuw platform zit dat simpelweg gebreken gaat hebben. Als je ooit in een Aston Martin of Ferrari hebt gezeten met 40.000km op de klok dan snap je dat geld weinig zegt over duurzaamheid/kwaliteit </rant> :+

Prima dat je klaagt hoor, zodat ze shizzle fixen, maar dat bedrag heeft er weinig mee te maken en voelt eigenlijk meer alsof het te duur voor je was :')

(Laten we wel wezen, onze ID.3/4’s zitten eigenlijk op (of onder) het niveau van een benzine polo comfortline qua interieur afwerking.)

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 28-06-2022 18:19 . Reden: Sorry ik was chagarijnig 🤣 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk dat ik een maandagmorgen model ID.3 heb. Nu een dik halfjaar dit exemplaar in gebruik, maar de mankementen zijn redelijk:

- Regelmatig wil de auto niet uit P naar N of D. Enige oplossing is de auto laten rusten en het 30-60 minuten later nog eens te proberen. In de tussentijd kan je er niet mee rijden.
- Sporadisch melding 'storing aandrijflijn' tijdens het rijden. Vanaf dat punt kan ie niet meer naar N of R wisselen, handig met parkeren...
- Keyless Access werkt niet altijd (geen reactie bij aanraken handgreep).
- Achterklep ontgrendelt niet altijd volledig. Dus soms blijft ie 'hangen'. Moet je via de achterbank bij de kofferruimte.
- Terugroepactie (iets met ruitensproeier).
- Lichtbalk in dashboard onder voorruit is deels defect.
- Plastic handgreep van portier clipt niet goed vast aan rest van de deur dus je trekt het er zo vanaf.

Gaat allemaal opgelost worden door de garage zodra de onderdelen binnen zijn, maar ik had eigenlijk niet zoveel issues verwacht voor een auto met net 12k op de teller.

Als dit de tegenwoordige staat van VW is dan wijk ik voor de volgende toch uit naar een ander merk.

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 28-06-2022 19:18 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Filmpje van de ID.Aero (wat overigens nog een soort van conceptnaam is voor zover ik begreep)

YouTube: all-new stunning Volkswagen EV sedan! Is the VW Aero the electric Pa...

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
spone schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:16:
Ik denk dat ik een maandagmorgen model ID.3 heb. Nu een dik halfjaar dit exemplaar in gebruik, maar de mankementen zijn redelijk:

- Regelmatig wil de auto niet uit P naar N of D. Enige oplossing is de auto laten rusten en het 30-60 minuten later nog eens te proberen. In de tussentijd kan je er niet mee rijden.
- Sporadisch melding 'storing aandrijflijn' tijdens het rijden. Vanaf dat punt kan ie niet meer naar N of R wisselen, handig met parkeren...
- Achterklep ontgrendelt niet altijd volledig. Dus soms blijft ie 'hangen'. Moet je via de achterbank bij de kofferruimte.
- Plastic handgreep van portier clipt niet goed vast aan rest van de deur dus je trekt het er zo vanaf.

Gaat allemaal opgelost worden door de garage zodra de onderdelen binnen zijn, maar ik had eigenlijk niet zoveel issues verwacht voor een auto met net 12k op de teller.

Als dit de tegenwoordige staat van VW is dan wijk ik voor de volgende toch uit naar een ander merk.
Polestars hebben vergelijkbare problemen in de eerste twee bouwjaren.
Kia / Hyundai hebben veel 12v accu gezeik gehad (net als Tesla).

Elk merk heeft wel iets. Alles behalve de terugroepactie en lichtbalk konden wel eens gerelateerd zijn aan 1 onderdeel. Als je daar door alle crisissen dan zo lang op moet wachten is het wel pijnlijk ja.

Een van de redenen dat ik blij ben dat VW naar 4 jaar garantie gaat op EV’s voor bouwjaar 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

DonJunior schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:18:
Filmpje van de ID.Aero (wat overigens nog een soort van conceptnaam is voor zover ik begreep)

YouTube: all-new stunning Volkswagen EV sedan! Is the VW Aero the electric Pa...
Ziet er cool uit, maar hoe lang is dat ding eigenlijk? En komt er een Variant of Shooting Brake en wat is daar de CW-waarde van? Met de kleinere frontale oppervlakte en lagere CW-waarde (0,23 voor de Aero, 0,28 voor de ID.4) vind ik het eigenlijk jammer dat ze niet eerst deze op de markt hebben gezet..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
spone schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:16:

Ik snap dat het een flink lijstje is maar een groot deel zijn vrij simpele en permanente fixes voor.

- De eerste generatie versnelling selector / schakelende aan het stuur was zwak, dat verklaart punt 1 en 2. Daar zetten ze een nieuwe van op en dan is het opgelost.
- Lichtbalk heb ik niet eerder gehoord maar goed alle elektronica kan stuk, ook dat is een kwestie van vervangen en het is definitief opgelost.
- Paneel wat los zit is waarschijnlijk een kwestie van een paar nieuwe klemmetjes en dan zit het weer netjes vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

_eLMo_ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Polestars hebben vergelijkbare problemen in de eerste twee bouwjaren.
Kia / Hyundai hebben veel 12v accu gezeik gehad (net als Tesla).

Elk merk heeft wel iets. Alles behalve de terugroepactie en lichtbalk konden wel eens gerelateerd zijn aan 1 onderdeel. Als je daar door alle crisissen dan zo lang op moet wachten is het wel pijnlijk ja.

Een van de redenen dat ik blij ben dat VW naar 4 jaar garantie gaat op EV’s voor bouwjaar 2023.
Hmm , omdat andere merken problemen hebben maakt het natuurlijk niet minder irritant als je de genoemde problemen die Spone noemt ondervindt.

Zijn ook best wel irritante dingetjes ,een vastlopend scherm of een spiegeltje die niet uitklapt is te doen, maar een uur wachten om de auto weer te kunnen gebruiken , of niet in zijn achteruit willen da's iets anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
DonJunior schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:18:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxkpAWri_TQ2Otk-VDpnq81TvFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Azl4AETlmywanl7UFeCPa2qa.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie auto hoor, vond de concept nog iets strakker zelfs. Qua interieur hopelijk iets zoals die in Duitsland staat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Hmm , omdat andere merken problemen hebben maakt het natuurlijk niet minder irritant als je de genoemde problemen die Spone noemt ondervindt.

Zijn ook best wel irritante dingetjes ,een vastlopend scherm of een spiegeltje die niet uitklapt is te doen, maar een uur wachten om de auto weer te kunnen gebruiken , of niet in zijn achteruit willen da's iets anders
Ja, zeker, ik doelde meer op het gedeelte dat hij naar een ander merk uitwijkt.

Als ik een uur zou moeten wachten voor ik kon rijden had ik ‘m daarna linea recta voor de voordeur van de dealer gezet, en vervangend vervoer geeist. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23

Je hoort de ventilator en afhankelijk van de stand van de roosters idd een licht fluitend geluid. Ik zet de roosters altijd helemaal open (apart hoe dat werkt trouwens) dan is het minimaal.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
AMARONE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:47:
[...]

[Afbeelding]

Mooie auto hoor, vond de concept nog iets strakker zelfs. Qua interieur hopelijk iets zoals die in Duitsland staat heeft.
Vergeet dat maar, wordt gewoon een voortzetting van de Id.4/5 en Buzz. Ik verwacht geen grote afwijkingen maar misschien worden we verrast:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik let echt nooit op het verbruik, maar vind de "lange tijd" statistieken voor mijn doen best OK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZzprOcfJebXPO1hM0BjVG2_rnsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQavf3YXvwkE6pUCMCFk2m8F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l-PbQNVS7kq7sdQ60gEmyUurk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYsTpf8urp6wvRE0R5wXrrIs.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 205 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.