*sowieso
Inderdaad een bug. Bij remmen tijdens acc werkt het regeneratief remmen niet. Acc cancelen op je stuur en dan remmen, en het werkt wel. Je ziet ook dat het balkje niet groen wordt, maar gewoon in het midden blijft staan.unex154 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:38:
Hoe vaak hebben jullie dat hij niet regeneratief remt? Ik heb het echt te vaak voor m'n gevoel, meerdere keren per rit. Ik vind het heel vervelend omdat de remkracht anders is als hij alleen op de remmen remt, dus als je niet oplet 'schiet je door', want je moet harder op het pedaal drukken. Ik let er dus continu op. Als het nog kan rem loslaten en gelijk weer opnieuw remmen pakt hij wel weer regeneratief op. Ik ben er nu nou nog niet achter waar het door kan komen ook.
En tweede ergernis, ik heb "automatically release AC cable" aanstaan, want laad op m'n oprit en dan kan ik de kabel gelijk terughangen voor het instappen. Alleen als je de sleutel niet op zak hebt, kun je de laadpoort niet helemaal sluiten, deze blijft dan 1 cm open staan en springt direct open als je de auto ontgrendeld. Wie bedenkt er in godsnaam een functie waarbij je de kabel wel losgooit maar vervolgens je de klep niet goed dicht kan doen![]()
(ID.3 1st)
.
Bekend bug van systeem, wordt gefixt met 3.0 [of was het 2.4 al?].unex154 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:38:
Hoe vaak hebben jullie dat hij niet regeneratief remt? Ik heb het echt te vaak voor m'n gevoel, meerdere keren per rit. Ik vind het heel vervelend omdat de remkracht anders is als hij alleen op de remmen remt, dus als je niet oplet 'schiet je door', want je moet harder op het pedaal drukken. Ik let er dus continu op. Als het nog kan rem loslaten en gelijk weer opnieuw remmen pakt hij wel weer regeneratief op. Ik ben er nu nou nog niet achter waar het door kan komen ook.
komt eigenlijk door doordat het systeem begint te remmen (standje D), maar je neemt het remmen over [wilt harder remmen], behalve dat het systeem niet remt TOTDAT je op het kracht komt van het al gegeven remkracht van het system komt. moment daartussen val je dus in een "gat' en dat voelt als doorschieten.
in andere woorden: als je op het moment van doorschieten bij een relatief harde remactie van de computer niet remt alsof je een noodstop uitoefent... dan kun je op je voorganger knallen

heb mn remschijf ermee kromgetrapt.. na wissel ook religieus op standje B.
[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 16-06-2022 13:17 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Geen idee wat (en of) er is geüpdate. Kan ik de update terug vinden die (misschien toch) is uitgevoerd? Of is dit niet meer te achterhalen?
Die melding had ik ook en de 12v accu is vervangen.DonJunior schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:54:
Vandaag was ik aan de beurt:
[Afbeelding]
"12V accu is zwak. Opladen door te rijden"
Dus maar even aan de lader gehangen..
[Afbeelding]
Vreemd genoeg gaat de melding ook niet weg na het opladen via de acculader..ViNOK16Bit schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:14:
[...]
Die melding had ik ook en de 12v accu is vervangen.
Dan toch maar de garage bellen.
*sowieso
Je hebt kans dat de auto de accu is gaan proberen te laden terwijl jou lader er aan hing. Zou wel bijzonder zijn, want het voltage zou natuurlijk zijn gaan stijgen ten tijde van het opladen.
Wat ook kan: de 12V batterijmonitoring is in de war? Auto's van tegenwoordig, o.a. die met start&stop systeem, hebben vaak een 12V accumonitoring er in zitten. Daarmee schatten ze de capaciteit van de accu in. Bij start&stop systemen bepalen ze zo of ze wel de motor af kunnen zetten of dat ze beter de motor laten draaien. Ik heb een Polo gehad die rond zo'n kantelpunt zat met zijn accu. Die had lange periode stil gestaan op het parkeerterrein van de zaak.
Je kunt inderdaad de garage bellen. De recall zit er niet voor niets aan te komen rond die 12V accu's. Ze maken flink meer cycles dan men vooraf had bedacht. Ze worden voor dit type accu verkeerd belast en daar houden ze niet van.
Mocht je toch nog zelf wat willen controleren/hobbyen:
Als die batterijmonitoring in de war is... zou ik zelf eens een accupool loshalen. En dan na een poos eens de accu meten qua voltage. Heb je de 12V accu eigenlijk al eens gemeten? Hoeveel volt meet je?
Nadat je hem vol hebt geladen met een acculader mag je ~12.6V verwachten.
Indien OK, weer aansluiten.
Dan kun je nog eens testen of de auto de accu wel bij laad. Voltage bekijken met de auto "aan".
Ik heb de multimeter wel eens op de voorruit gelegd (bij de Polo die ik hiervoor had) zodat ik hem vanaf de bestuurdersstoel kon zien. Die Polo klaagde ook vaak over de accu. Dat zat hem er in dat hij een flinke periode had stil gestaan. Motor gestart en toen zag ik wel keurig 14.5V. De ID.x gaat niet altijd zo hoog, maar je zou iig een stijging moeten zien wanneer de wagen ingeschakeld is.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Thanks voor het meedenken. Ik zit nu al bij de garage. Gebeld en kon direct terecht voor controle.Ultraman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:08:
Hoeveel Volt meet je op de 12V accu ?
Je hebt kans dat de auto de accu is gaan proberen te laden terwijl jou lader er aan hing. Zou wel bijzonder zijn, want het voltage zou natuurlijk zijn gaan stijgen ten tijde van het opladen.
Wat ook kan: de 12V batterijmonitoring is in de war? Auto's van tegenwoordig, o.a. die met start&stop systeem, hebben vaak een 12V accumonitoring er in zitten. Daarmee schatten ze de capaciteit van de accu in. Bij start&stop systemen bepalen ze zo of ze wel de motor af kunnen zetten of dat ze beter de motor laten draaien. Ik heb een Polo gehad die rond zo'n kantelpunt zat met zijn accu. Die had lange periode stil gestaan op het parkeerterrein van de zaak.
Je kunt inderdaad de garage bellen. De recall zit er niet voor niets aan te komen rond die 12V accu's. Ze maken flink meer cycles dan men vooraf had bedacht. Ze worden voor dit type accu verkeerd belast en daar houden ze niet van.
Mocht je toch nog zelf wat willen controleren/hobbyen:
Als die batterijmonitoring in de war is... zou ik zelf eens een accupool loshalen. En dan na een poos eens de accu meten qua voltage. Heb je de 12V accu eigenlijk al eens gemeten? Hoeveel volt meet je?
Nadat je hem vol hebt geladen met een acculader mag je ~12.6V verwachten.
Indien OK, weer aansluiten.
Dan kun je nog eens testen of de auto de accu wel bij laad. Voltage bekijken met de auto "aan".
Ik heb de multimeter wel eens op de voorruit gelegd (bij de Polo die ik hiervoor had) zodat ik hem vanaf de bestuurdersstoel kon zien. Die Polo klaagde ook vaak over de accu. Dat zat hem er in dat hij een flinke periode had stil gestaan. Motor gestart en toen zag ik wel keurig 14.5V. De ID.x gaat niet altijd zo hoog, maar je zou iig een stijging moeten zien wanneer de wagen ingeschakeld is.
Heb wel enige ervaring met auto's en klussen (ik rijd een Alfa haha)
.. gisteren gewoon even snel de acculader eraan gehangen (optimate 7) en verder niets gecontroleerd. Uiteindelijk gaf deze na een tijdje "groen" (je zag hem met de tijd oplopen van Leeg, Laden naar Ok. maar blijkbaar heeft dit toch niet geholpen. Nu lekker aan de garage om het uit te zoeken.
*sowieso
Haha... ik heb meerdere Fiats gehad en we hebben nog steeds een oer-betrouwbare Panda.DonJunior schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Thanks voor het meedenken. Ik zit nu al bij de garage. Gebeld en kon direct terecht voor controle.
Heb wel enige ervaring met auto's en klussen (ik rijd een Alfa haha)
.. gisteren gewoon even snel de acculader eraan gehangen (optimate 7) en verder niets gecontroleerd. Uiteindelijk gaf deze na een tijdje "groen" (je zag hem met de tijd oplopen van Leeg, Laden naar Ok. maar blijkbaar heeft dit toch niet geholpen. Nu lekker aan de garage om het uit te zoeken.
Graag gedaan. Als je zo snel terecht kunt dikke prima. Dan had ik die optie ook gepakt
Benieuwd wat er uit komt.
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 16-06-2022 10:26 ]
Heb mijn post daarvan zojuist gevonden: Ultraman in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 16-06-2022 11:36 ]
ja DIE melding is bij mij ook wel verdwenen ..Ultraman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:33:
Toen ik de melding "12V accu is zwak. Opladen door te rijden" kreeg is deze wel weer verdwenen. Zo te zien was dat precies een jaar geleden. Dat was nog met 0564 (<2.1) software zelfs.
Heb mijn post daarvan zojuist gevonden: Ultraman in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
.. (heb er nu alleen een kritieke fout voor terug
*sowieso
DonJunior schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:35:
[...]
ja DIE melding is bij mij ook wel verdwenen ..
.. (heb er nu alleen een kritieke fout voor terug)
Er is onderzoek gedaan en het blijkt NIET de accu te zijn (surprised pikachu face) maar mogelijk de omvormer. Voor verder onderzoek.. jullie raden het al.. moet de auto blijven staan en krijg ik een vervangende auto mee.
*sowieso
De bovengenoemde 12v foutmelding ook gekregen en accu moest vervangen worden. Deze week was mijn hud (klein schermpje en het grote scherm) helemaal op zwart gegaan en ik kon 0 informatie zien. De auto resetten door 15 min ervan weg te zijn, hielp niet. Uiteindelijk naar de dealer gereden, op advies van de VW wegenwacht, en hebben zij de auto twee dagen later teruggeven. Zij hadden een update doorgevoerd en nu deed alles het weer? Maar wat er nou precies mis was? Kreeg niet echt heel veel info mee.
Verder bevalt de ID.3 wel! Enige 'klacht' die ik heb is dat de lane-assistance mij af en toe de dood probeert in te jagen heb ik het idee! (gekscherend)
Dat gevoel heb ik ook nog altijd.Naverion schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:42:
Verder bevalt de ID.3 wel! Enige 'klacht' die ik heb is dat de lane-assistance mij af en toe de dood probeert in te jagen heb ik het idee! (gekscherend)
Vaak lijkt het alsof het systeem er omgedraaid in zit.
Rijd ik bijna op de rechter lijn, geeft de auto aan dat ik tegen de linker lijn aan zit en stuurt me naar rechts.
Ik hoop dat je hem sneller terug krijgt dan mijn id.4. Maand geleden van achteren aangereden op de A1(geen letsels), maar vooralsnog staan de onderdelen in backorder en wordt de teruglever datum steeds met een week doorgeschoven en staat nu op eind juni, omdat de onderdelen niet leverbaar zijn. Als vervangend vervoer een nieuwe Qashqai gekregen, niet verkeerd, maar geen EV en al zijn voordelenDonJunior schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:50:
Ik zit nu dus nog bij de deale en er komt net een medewerker naar me toe.
Er is onderzoek gedaan en het blijkt NIET de accu te zijn (surprised pikachu face) maar mogelijk de omvormer. Voor verder onderzoek.. jullie raden het al.. moet de auto blijven staan en krijg ik een vervangende auto mee.
Oh dat is heel zuur.Thrillseeka- schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:04:
[...]
Ik hoop dat je hem sneller terug krijgt dan mijn id.4. Maand geleden van achteren aangereden op de A1(geen letsels), maar vooralsnog staan de onderdelen in backorder en wordt de teruglever datum steeds met een week doorgeschoven en staat nu op eind juni, omdat de onderdelen niet leverbaar zijn. Als vervangend vervoer een nieuwe Qashqai gekregen, niet verkeerd, maar geen EV en al zijn voordelen
Ik heb specifiek om een electrische vervangende auto gevraagd.. en heb nu een e-Golf mee.
Je zou eens moeten vragen of je mag wisselen van tijdelijke auto naar electrisch.
Sowieso bijzonder dat je een Nissan krijgt bij de VW dealer?? Of hoe zit dat?
*sowieso
Het is een zakelijke lease constructie. Er was in de pool sowieso geen auto beschikbaar, dus kreeg ik een huurauto mee. Mis vooral de trekhaak, met het oog op triatlon wedstrijden en aankomende vakantieperiode. Toch maar weer eens de lease maatschappij bellen...DonJunior schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:09:
[...]
Oh dat is heel zuur.
Ik heb specifiek om een electrische vervangende auto gevraagd.. en heb nu een e-Golf mee.
Je zou eens moeten vragen of je mag wisselen van tijdelijke auto naar electrisch.
Sowieso bijzonder dat je een Nissan krijgt bij de VW dealer?? Of hoe zit dat?
Volgens de autodealer waar ik mee te maken heb wordt dit vanuit VW geen recall genoemd, maar iets eufemistisch met de lading productverbetering. De achterliggende gedachte zal ongetwijfeld zijn dat VW hier zichzelf geen druk en verplichtingen oplegt. Wanneer ik het relaas van Simply1337 lees mbt een remsysteem met nukken wat met een update die je niet zelf kunt installeren (maar samen met het andere type accu wordt geïnstalleerd), dan heb ik wel een dubbel gevoel er bij dat VW dit geen recall noemt en traag is met de uitrol.Ultraman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:08:
(…)Je kunt inderdaad de garage bellen. De recall zit er niet voor niets aan te komen rond die 12V accu's. Ze maken flink meer cycles dan men vooraf had bedacht. Ze worden voor dit type accu verkeerd belast en daar houden ze niet van.(…)
Simply1337 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:29:
[...]
Bekend bug van systeem, wordt gefixt met 3.0 [of was het 2.4 al?].(…)in andere woorden: als je op het moment van doorschieten bij een relatief harde remactie van de computer niet remt alsof je een noodstop uitoefent... dan kun je op je voorganger knallen[dit is een gevoel, want emergency assist neemt gewoon over als je niet oplet, mn bumper ook een keer gered lol ]
heb mn remschijf ermee kromgetrapt.. na wissel ook religieus op standje B.
Toen ik de auto net had, gaf die steeds aan dat ik steeds over de lijn reed. Waardoor je dus steeds een waarschuwingsgeluid kreeg. Dat is nu minder geworden, maar het is mij nog altijd onduidelijk waarom. Ik rij niet anders en bovendien, rij ik volgens mij helemaal niet zo vaak over de lijn. Soms gaat tie 1 a 2x af, terwijl ik in mijn spiegels kan zien dat ik binnen de lijnen rijd.7o9 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:00:
[...]
Dat gevoel heb ik ook nog altijd.
Vaak lijkt het alsof het systeem er omgedraaid in zit.
Rijd ik bijna op de rechter lijn, geeft de auto aan dat ik tegen de linker lijn aan zit en stuurt me naar rechts.
Zo jammer dat je de lane assist niet uit kan zetten. (Of althans, het kan wel, maar alleen voor die rit als ik het goed begrijp)
Ik heb begrepen dat hij zou leren waar je graag rijdt en dus na een tijdje minder gaat aangeven als je zoals mij graag liever wat meer naar de zijkant rijdt dan echt in het midden van de strepen.Naverion schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:49:
[...]
Toen ik de auto net had, gaf die steeds aan dat ik steeds over de lijn reed. Waardoor je dus steeds een waarschuwingsgeluid kreeg. Dat is nu minder geworden, maar het is mij nog altijd onduidelijk waarom. Ik rij niet anders en bovendien, rij ik volgens mij helemaal niet zo vaak over de lijn. Soms gaat tie 1 a 2x af, terwijl ik in mijn spiegels kan zien dat ik binnen de lijnen rijd.
Zo jammer dat je de lane assist niet uit kan zetten. (Of althans, het kan wel, maar alleen voor die rit als ik het goed begrijp)
Okay, dat verklaart het een en ander en dat vermoeden had ik ook. Alleen het voelde gek om hardop te zeggen: volgens mij 'leert' de auto van mijn rijgedrag.Annun schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:54:
[...]
Ik heb begrepen dat hij zou leren waar je graag rijdt en dus na een tijdje minder gaat aangeven als je zoals mij graag liever wat meer naar de zijkant rijdt dan echt in het midden van de strepen.
Volgens mij is dat pas een functie van 3.0, de huidige software doet dat nog niet.Annun schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 07:54:
[...]
Ik heb begrepen dat hij zou leren waar je graag rijdt en dus na een tijdje minder gaat aangeven als je zoals mij graag liever wat meer naar de zijkant rijdt dan echt in het midden van de strepen.
Maar als er meerdere routes worden berekend hoe kun je die dan kiezen ? Elke keer als ik probeer een route aan te tikken denkt ie dat ik een plaats wil selecteren. Hoe doen jullie dat ?
Sterker nog een of andere knuppel heeft er over nagedacht. 1st edities die nog niet zijn geupdate (zijn die er uberhaupt nog... 12 volt probleem....) hadden de laadpoort niet op slot zitten. Nooit gesnapt waarom ze deze (niet uitschakelbare) optie hebben toegevoegd, alsof iemand stroom gaat jatten..[b]unex154 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
En tweede ergernis, ik heb "automatically release AC cable" aanstaan, want laad op m'n oprit en dan kan ik de kabel gelijk terughangen voor het instappen. Alleen als je de sleutel niet op zak hebt, kun je de laadpoort niet helemaal sluiten, deze blijft dan 1 cm open staan en springt direct open als je de auto ontgrendeld. Wie bedenkt er in godsnaam een functie waarbij je de kabel wel losgooit maar vervolgens je de klep niet goed dicht kan doen![]()
(ID.3 1st)
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
2 dagen voor vervangen voor een 12 volt accu? Of was het de HV accu?ViNOK16Bit schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:28:
@DonJunior @Ultraman
Bij mij ging de melding ook niet weg na opladen en een flink stuk rijden. De garage heeft de accu onder garantie vervangen. Ik was de (lease)auto wel 2 dagen kwijt.
VW ID.4 Max 2021
Tenminste wel lekker snel klaar met de standupSloetz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:32:
Vanochtend kreeg ik in de WeConnect app bij Profiel een melding om feedback te geven over de app. Er zat een survey achter met relevante vragen en scoremogelijkheden. Ook een aantal vrije velden om verbeteringen aan te geven. Geen idee of ze er iets mee gaan doen maar hoe meer feedback we geven hoe beter de app kan worden ga ik vanuit (als software ontwikkelaar). Al heb ik momenteel het idee dat een product owner en development team ontbreekt en er alleen een webcare medewerker in het scrum team zit.
*sowieso
Ben ik ook wel benieuwd naar.LastSamurai schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:27:
Maar als er meerdere routes worden berekend hoe kun je die dan kiezen ? Elke keer als ik probeer een route aan te tikken denkt ie dat ik een plaats wil selecteren. Hoe doen jullie dat ?
*sowieso
Inzoomen op het rijdlabel. Ze zouden hier een betere oplossing voor kunnen verzinnen. Dat alles naast de route opties geen touch input heeft.LastSamurai schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:27:
Een vraag over het interne navigatiesysteem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het steeds vaker gebruik omdat de aanwijzing in het stuurdisplay beter en fraaier zijn dan GoogleMaps.
Ik kan voor Free kiezen en de kaart aanvragen maar wil even voorkomen dat ik er dan voor een jaar aan vastzit
De auto heb ik nog niet gekoppeld overigens.
Deze heb ik ook ingevuld. Ik hoop dat degene die het moet verwerken de tissues klaar heeft staan. Aardig wat feedback gegevenSloetz schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:32:
Vanochtend kreeg ik in de WeConnect app bij Profiel een melding om feedback te geven over de app. Er zat een survey achter met relevante vragen en scoremogelijkheden. Ook een aantal vrije velden om verbeteringen aan te geven. Geen idee of ze er iets mee gaan doen maar hoe meer feedback we geven hoe beter de app kan worden ga ik vanuit (als software ontwikkelaar). Al heb ik momenteel het idee dat een product owner en development team ontbreekt en er alleen een webcare medewerker in het scrum team zit.

[ Voor 67% gewijzigd door Electromonkey op 17-06-2022 16:38 ]
:strip_exif()/f/image/4Alv1CLn6qz0XiJn2d4DxHaU.jpg?f=fotoalbum_large)
Het rijden is alvast een genot, moet nu vooral eens dagtrips inplannen om beter gevoel te krijgen over realistisch batterijverbruik. En beter gewend raken aan de afmetingen, draaicirkel etc.
Moesten er specifieke vragen zijn, zal mijn best doen ze te beantwoorden 😅
Jazeker, meer foto's! Enkel met zo'n teaser kom jij niet wegLievenH schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:25:
Steam/Epic: Deurstopper
Yes! Respect voor de kleurkeuze! #teamBlauwLievenH schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:25:
Heb mijn ID5 pro ontvangen (BE) wat een reusachtige indruk geeft die na een Peugot 308. Ik ben hem nog volop aan het ontdekken, maar de software die erop staat is de 3.0 en werkt goed op eerste zicht.
[Afbeelding]
Het rijden is alvast een genot, moet nu vooral eens dagtrips inplannen om beter gevoel te krijgen over realistisch batterijverbruik. En beter gewend raken aan de afmetingen, draaicirkel etc.
En inderdaad.. wij willen foto's zien
*sowieso
Mooie wagen, maar die 3.0 dat is pas de showsteler, hier kunnen wij alleen maar van dromenLievenH schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:25:
Heb mijn ID5 pro ontvangen (BE) wat een reusachtige indruk geeft die na een Peugot 308. Ik ben hem nog volop aan het ontdekken, maar de software die erop staat is de 3.0 en werkt goed op eerste zicht.
[Afbeelding]
waarom maak je van zo'n mooie auto zo'n beroerde foto? ;-)Moesten er specifieke vragen zijn, zal mijn best doen ze te beantwoorden 😅
Je bedoelt de kleine draaicirkel? Dat went snel!LievenH schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:25:
En beter gewend raken aan de afmetingen, draaicirkel etc.
Zijn de deuren ge-wraped ?LievenH schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:25:
[Afbeelding]
Ik kan alleen vinden dat de onderzijde van de deuren ook zwart zijn.
Bij de ID.5 is dit wel gewoon meegespoten, daarnaast lopen de voor en achter bumper ook door tot deze hoogte.spencer_830 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:46:
[...]
Zijn de deuren ge-wraped ?
Ik kan alleen vinden dat de onderzijde van de deuren ook zwart zijn.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Nog even geduld, in 2028 is het zover!IndyVS schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:01:
[...]
Mooie wagen, maar die 3.0 dat is pas de showsteler, hier kunnen wij alleen maar van dromen
1 cm = 10 mm = 10000 µm
12 volt accu. En omdat ze van alles door moesten meten en onder garantie de accu vervangen zou het lang duren. Misschien nog overleg met de leasemaatschappij.. Ik kon eigenlijk pas 13 juli terecht vanwege de drukte, maar ben eerder gegaan en hem als gestrande auto neergezet.Freakie1NL schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:48:
[...]
2 dagen voor vervangen voor een 12 volt accu? Of was het de HV accu?
Spiegel hangt nog half aan de auto maar het achterlicht is echt compleet gebroken en in stukken op de grond.
Foto niet voor mensen met een zwak hart:
(vandaar de spoiler tag)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NK7DdMzZ6nKK9j5XRtJ4hyWH.jpg?f=user_large)
VW heeft de kwaliteit van de ID.3 wel serieus genomen en doorgetrokken in zelfs de modelauto's.
*sowieso
Kan je gewoon mee rond blijven rijden zolang alles het doet, ze halen in de garage alleen de melding weg maar mogen de 12V accu niet vervangen van VW. Ik heb dit ook gehad maar vanwege de 2.4 actie doen ze niks meer voor die tijd.DonJunior schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:53:
Sterker nog.. de melding is zojuist veranderd naar:
Storing 12V elektrische installatie - Werkplaats opzoeken, alstublieft.
De auto staat daar nu toch al sinds donderdagochtend.. dus ik denk dat er iets meer aan de hand is dan bij jouw melding.
Sterker nog, volgens de man in de garage, die er naar heeft gekeken zeg maar, werkte de inverter (de 'dynamo' voor de 12v accu) niet meer goed. Het was beter als ik er juist niet meer mee verder zou rijden omdat de kans dat ik zou stranden zeer groot zou zijn.
*sowieso
Ja, er is kans dat je strandt inderdaad, dit was bij mij ook en zei hij ook wel. Maarja, dan moest ik maar weer bellen. Ze gingen er niks aan doen. De man zei letterlijk "zo lang alles het nog doet, kan je gewoon rijden". Ja, da's zeker waar...DonJunior schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:24:
@Soeski Okee ik zal de garage even op de hoogte stellen..
De auto staat daar nu toch al sinds donderdagochtend.. dus ik denk dat er iets meer aan de hand is dan bij jouw melding.
Sterker nog, volgens de man in de garage, die er naar heeft gekeken zeg maar, werkte de inverter (de 'dynamo' voor de 12v accu) niet meer goed. Het was beter als ik er juist niet meer mee verder zou rijden omdat de kans dat ik zou stranden zeer groot zou zijn.
Ik heb er overigens bijna 5 weken mee gereden, die melding.
[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 19-06-2022 13:30 ]
Sorry, had niet veel tijd vrijdag/zaterdag. Vandaag de tijd gehad om eindelijk eens te rijden en foto's te nemen. Maar wat een vingerafdrukmagneet op het dashboard 😅Deurstopper schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:12:
[...]
Jazeker, meer foto's! Enkel met zo'n teaser kom jij niet weg
:strip_exif()/f/image/OlWTIaO5Ocdr6b2Wn9JyQ8bZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fTdnc9kEUFKS4EY76M3m0V7L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HWBn8yTGX5Cxp7Hj9KHtwSBn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HdH91JQZtcJvmYqNsulzNuWO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Me0CC91vxnl6OIggjjxPdhuK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ea7HbbpQhokskyPitnzxa8Ge.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eb4yZu1RwVQ8lyMnXo3GQWqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nTQHNm44YhwanSiIJ9eV4ap3.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie wagen hoor! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee.LievenH schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:12:
[...]
Sorry, had niet veel tijd vrijdag/zaterdag. Vandaag de tijd gehad om eindelijk eens te rijden en foto's te nemen. Maar wat een vingerafdrukmagneet op het dashboard 😅
Leuk om deze foto's te zien. Volgens mij de eerste ID.5 'in het wild'?
ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red
Owjee, Arval 🙈LievenH schreef op zondag 19 juni 2022 @ 14:12:
[...]
Sorry, had niet veel tijd vrijdag/zaterdag. Vandaag de tijd gehad om eindelijk eens te rijden en foto's te nemen. Maar wat een vingerafdrukmagneet op het dashboard 😅
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kwam er dinsdag eentje met 140 voorbij op de Autobahn. Heb zelf lange tijd 130-135 gereden over de Autobahn. Het was niet zo heel goed voor de range, maar was wel lekker snel bij de Ionity laadpaalMitchell2.24v schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:26:
[...]
Mooie wagen hoor! Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee.
Leuk om deze foto's te zien. Volgens mij de eerste ID.5 'in het wild'?
Stond een Duitser met een EQA een beetje lacherig te doen, toen mijn ID.3 nog met maar 45kwh stond op te laden. Zei, ik heb geen haast.. Of ik nu nog 10 of 15 minuten moet wachten
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Uit ervaring weet ik dat de spiegel weer te lijmen is met secondelijm. Sindsdien zorg ik wel dat mijn ID.3 buiten bereik is van ons 2 jarige buurjongetje.DonJunior schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:14:
Vandaag verrast met een gebroken spiegel én gebroken achterlicht unit.
Spiegel hangt nog half aan de auto maar het achterlicht is echt compleet gebroken en in stukken op de grond.
Foto niet voor mensen met een zwak hart:
(vandaar de spoiler tag)
spoiler:[Afbeelding]
VW heeft de kwaliteit van de ID.3 wel serieus genomen en doorgetrokken in zelfs de modelauto's.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Volgende keer even terug lachen met de opmerking dat AA/Carplay en een app voor de ID.X standaard zijn en niet op een optie lijst staan.PB1983 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:12:
[...]
Kwam er dinsdag eentje met 140 voorbij op de Autobahn. Heb zelf lange tijd 130-135 gereden over de Autobahn. Het was niet zo heel goed voor de range, maar was wel lekker snel bij de Ionity laadpaal
Stond een Duitser met een EQA een beetje lacherig te doen, toen mijn ID.3 nog met maar 45kwh stond op te laden. Zei, ik heb geen haast.. Of ik nu nog 10 of 15 minuten moet wachten.
Dat is bluffen, want als ze vragen om die app eens te laten zien dan sta je voor aap.Freakie1NL schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:51:
[...]
Volgende keer even terug lachen met de opmerking dat AA/Carplay en een app voor de ID.X standaard zijn en niet op een optie lijst staan.
Hoewel de app zeer brak is, prefeer ik het boven geen app.7o9 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:56:
[...]
Dat is bluffen, want als ze vragen om die app eens te laten zien dan sta je voor aap.
Zo goed was mijn Duits ook weer niet. Lachmomentje had ik al, toen hij stond te kloten om de fast charger van Ionity werkend te krijgen. Heel soepeltjes de laad kabel aansluiten, (MTC/Eneco) pas voor de paal, 10-15 seconden wachten tot de connectie met de auto gemaakt werd..Freakie1NL schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:51:
[...]
Volgende keer even terug lachen met de opmerking dat AA/Carplay en een app voor de ID.X standaard zijn en niet op een optie lijst staan.
Dat ie maar met 43kwh stond te laden, was dat ie eigenlijk nog te veel range had. Het was of een Ionity laadplaats met een speeltuin of.. een natte kinderstoel
[ Voor 13% gewijzigd door PB1983 op 20-06-2022 09:09 ]
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Id.3 Ist bij de jachthaven weggezet met 68% / 262 km Gom en 6 weken later teruggevonden met 67% / 257 km Gom.
Geen probleem, dus.
Tussentijds niet op de app gekeken, dus de auto lekker laten slapen die 6 weken.
Het duurde na ophalen wel weer een dag voordat de app weer verbinding met de auto had. Kennelijk gaat de auto echt in een diepe coma als je hem lang wegzet.
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Kan dit in de winter bij sterk vriesweer wel optreden? Ik neem aan dat de auto dan de HV accu op een minimumtemperatuur houdt.KrlGl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:52:
Weer een keertje de phantom drain in de praktijk kunnen testen.
Id.3 Ist bij de jachthaven weggezet met 68% / 262 km Gom en 6 weken later teruggevonden met 67% / 257 km Gom.
Geen probleem, dus.
Tussentijds niet op de app gekeken, dus de auto lekker laten slapen die 6 weken.
Het duurde na ophalen wel weer een dag voordat de app weer verbinding met de auto had. Kennelijk gaat de auto echt in een diepe coma als je hem lang wegzet.
Vanochtend de eerste wat langere rit (69 km) kunnen maken. Rijdt ik rustig met een gangetje van 106 km/u over de snelweg zie ik als gemiddeld verbruik (sinds start): 14,0 kWh per kilometer.
Hoe dan? Dit soort waarden heb ik bij de ID.3 echt nog nooit gezien. Daar zit ik met moeite op 19,0 kWh.
Ander pluspunt van de e-Golf: Daar heb je nog harde/echte knopjes in het interieur en eentje daarvan is voor het uitschakelen van de soundgenerator buiten de auto. Dat is goud. Kun je 's avonds laat gewoon zonder herrie (want ik vind de ID.3 echt luider van mijn Alfa) de straat in.
Hoe dan ook.. tot op heden nog helemaal niets vernomen van de garage. Geen idee wanneer ik mijn ID.3 terug krijg.
*sowieso
sta je met 5 minuten stil toch?Rijdt ik rustig met een gangetje van 106 km/u over de snelweg zie ik als gemiddeld verbruik (sinds start): 14,0 kWh per kilometer.
Met moeite op 19 met zo’n kleine auto? Ik heb geen ID.3 maar met de Niro zit ik met dit weer makkelijk op 15kWh/100km, 14 als ik idd 100km/h ofzo aanhoud.DonJunior schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:46:
Opvallend: Ik heb nu dus een e-Golf uit 08/2020 als leenauto mee als vervangend vervoer voor de ID.3
Vanochtend de eerste wat langere rit (69 km) kunnen maken. Rijdt ik rustig met een gangetje van 106 km/u over de snelweg zie ik als gemiddeld verbruik (sinds start): 14,0 kWh per kilometer.
Hoe dan? Dit soort waarden heb ik bij de ID.3 echt nog nooit gezien. Daar zit ik met moeite op 19,0 kWh.
Ander pluspunt van de e-Golf: Daar heb je nog harde/echte knopjes in het interieur en eentje daarvan is voor het uitschakelen van de soundgenerator buiten de auto. Dat is goud. Kun je 's avonds laat gewoon zonder herrie (want ik vind de ID.3 echt luider van mijn Alfa) de straat in.
Hoe dan ook.. tot op heden nog helemaal niets vernomen van de garage. Geen idee wanneer ik mijn ID.3 terug krijg.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
e-Golf is een fijne auto. Nadelen t.o.v. ID.3 zijn: langzaam laden, iets minder ruimte, kleinere accu. Voor de rest alleen maar voordelen. 19kWh gemiddeld met de ID.3 vind ik wel hoog trouwens. Ik zit momenteel op rond de 15 en in de winter op 19. Met mijn Hyundai Ioniq had ik gemiddeld over het hele jaar 13,5kWh/100km, dat mis ik nog steeds wel een beetje.DonJunior schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:46:
Opvallend: Ik heb nu dus een e-Golf uit 08/2020 als leenauto mee als vervangend vervoer voor de ID.3
Dat je de e-sound module uit kunt schakelen mag niet meer. Er is een één of andere europese regel die zegt dat auto's die na een bepaalde datum zijn toegelaten zijn geluid moeten maken, iets met voetgangersveiligheid.
In mijn eerste ID.3 had ik ook moeite met lagere waarden te krijgen, de auto die ik nu rij kom ik met het weer van de afgelopen weken tot 16 kWh per 100 km. En dan rij ik meestal met 120 kmph op de ACC. Misschien eens door de garage naar laten kijken?DonJunior schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:46:
...
...
Sorry voor het g woord...
[ Voor 4% gewijzigd door MJMaverick op 20-06-2022 11:58 ]
Weet je zeker dat je warme dagen met warme dagen vergelijkt?DonJunior schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:46:
Met mijn ID.4 haal ik gemakkelijk 15.5KW/100KM @106KM/h
dus ik zou verwachten dat de ID3 daar nog wel 2KW onder moet kunnen zitten.
@sl1000 Ja ik vergelijk echt warm met warm. Zeg maar de afgelopen week.
In de winter reed ik gemiddelden rond de 24kWh.
@Bushie hahaha ja goed punt.. 1km moet dus 100km zjin.
@RaymondD Ja was me opgevallen dat de e-golf thuis maar 7kW trekt uit de 3-fasen laadpaal.
Maar dat is voor mij prima.. 's avonds aan de oplader, 's ochtends een volle auto
Van die e-sound modules was ik me bewust inderdaad.. maar wel tof dat het nog kan op de e-Golf.
@_eLMo_ Wat ik begreep is dat de Niro sowieso efficienter is dan de ID.3 dus dat kan wel kloppen wat je zegt.
*sowieso
Ik gebruik de airco zeer zelden en als het zonnig is, staat de ventilatie gewoon uit en rijd ik met de venster omlaag of op een kier. Ik gebruik ook nooit voorklimatisatie, ik heb hier geen behoefte aan. Uiteraard bij kouder weer zet ik wel de verwarming op hé.DonJunior schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:12:
@IndyVS What the F.. hoe dan.
@sl1000 Ja ik vergelijk echt warm met warm. Zeg maar de afgelopen week.
In de winter reed ik gemiddelden rond de 24kWh.
@Bushie hahaha ja goed punt.. 1km moet dus 100km zjin.
@RaymondD Ja was me opgevallen dat de e-golf thuis maar 7kW trekt uit de 3-fasen laadpaal.
Maar dat is voor mij prima.. 's avonds aan de oplader, 's ochtends een volle auto
Van die e-sound modules was ik me bewust inderdaad.. maar wel tof dat het nog kan op de e-Golf.
@_eLMo_ Wat ik begreep is dat de Niro sowieso efficienter is dan de ID.3 dus dat kan wel kloppen wat je zegt.
Heb m'n verbruik in km/kwh staan. Even omrekenen kom ik op 13,3 kwh/100 km. Dat is wel onder lente/zomerse omstandigheden met af en toe AC aan.IndyVS schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:02:
Ik zit nu op een verbruik van 12 kWh/100km, ID. 3 Pro Performance.
Ook met een elektrische auto probeer ik het maximale eruit te halen, scheelt uiteindelijk ook weer geld aan de laadpaal.
[ Voor 16% gewijzigd door RodeStabilo op 20-06-2022 12:45 ]
Iemand enig idee waarom ik alleen het free abonnement bij WeCharge kan kiezen? Nieuw account, Duitsland opgegeven als land en auto nog niet gekoppeld.Electromonkey schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:27:
Net via de handleiding (thanks @Simply1337 !!) een nieuw VW ID aangemaakt. Tot nu toe zie ik alleen het Free tarief staan in de app. Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Ik kan voor Free kiezen en de kaart aanvragen maar wil even voorkomen dat ik er dan voor een jaar aan vastzit.
De auto heb ik nog niet gekoppeld overigens.
[...]
Deze heb ik ook ingevuld. Ik hoop dat degene die het moet verwerken de tissues klaar heeft staan. Aardig wat feedback gegeven.
Ik doelde meer op snelladen. Met de e-golf haal je ongeveer 40kW. Dat is op lange ritten echt irritant.DonJunior schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:12:
De aanbiedingen die er in het begin waren bij de 1st edition zijn er niet meer. Het is nu helemaal niet interessant meer op met Elli te laden?Electromonkey schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:56:
[...]
Iemand enig idee waarom ik alleen het free abonnement bij WeCharge kan kiezen? Nieuw account, Duitsland opgegeven als land en auto nog niet gekoppeld.
Als ik het plus abonnement kan krijgen zoals hieronder (ik een 4 1st edition overigens, weet niet of dat nog uitmaakt), dan scheelt dat nog best als ik op vakantie ga. Apart dat ik nu helemaal geen keuze heb in de app.RaymondD schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:16:
[...]
De aanbiedingen die er in het begin waren bij de 1st edition zijn er niet meer. Het is nu helemaal niet interessant meer op met Elli te laden?
/f/image/wMhM2gGLat3L0zmKyeO4JtjC.png?f=fotoalbum_large)
Ik zou de Bonnet app gebruiken met een tarief van 0,41 euro per kWh. Geldt voor Ionity, Fastned en Allego fast charge palen. Dit maakt het Elli abonnement overbodig.Electromonkey schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:23:
[...]
Als ik het plus abonnement kan krijgen zoals hieronder (ik een 4 1st edition overigens, weet niet of dat nog uitmaakt), dan scheelt dat nog best als ik op vakantie ga. Apart dat ik nu helemaal geen keuze heb in de app.
[Afbeelding]
Kijk ook eens bij https://www.joinbonnet.com . Zonder abonnement kom je op 41 cent uit per Kwh, met zelfs tot 30 cent.Electromonkey schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:23:
[...]
Als ik het plus abonnement kan krijgen zoals hieronder (ik een 4 1st edition overigens, weet niet of dat nog uitmaakt), dan scheelt dat nog best als ik op vakantie ga. Apart dat ik nu helemaal geen keuze heb in de app.
[Afbeelding]
/f/image/CLJcp78p4c3mMktXvYEndnAW.png?f=fotoalbum_large)
Die refill abonnementen bij Bonnet kan je alleen in je thuisland gebruiken, dus niet op vakantie:W116-1964 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:38:
[...]
Kijk ook eens bij https://www.joinbonnet.com . Zonder abonnement kom je op 41 cent uit per Kwh, met zelfs tot 30 cent.
[Afbeelding]
/f/image/k9l4v06z4DHWovVqD50Z791T.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door theobe op 20-06-2022 13:49 ]
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Volgens mij speelt dit pas bij temperaturen lager dan -25°C.IndyVS schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:31:
[...]
Kan dit in de winter bij sterk vriesweer wel optreden? Ik neem aan dat de auto dan de HV accu op een minimumtemperatuur houdt.
Ik weet uit de Tesla model S manual dat je die niet langer dan 24 uur aan -30°C mag blootstellen zonder dat die aan de lader hangt.
Wat VW er over zegt heb ik nog niet kunnen vinden.
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ik ben dit ook nog niet tegengekomen, maar dat zijn al extreme temperaturen die we hier niet rap gaan hebben.KrlGl schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:15:
[...]
Volgens mij speelt dit pas bij temperaturen lager dan -25°C.
Ik weet uit de Tesla model S manual dat je die niet langer dan 24 uur aan -30°C mag blootstellen zonder dat die aan de lader hangt.
Wat VW er over zegt heb ik nog niet kunnen vinden.
Hierbij het bewijs (oke het is een voorspelling, maar tegenwoordig is hij heel accuraat)IndyVS schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:02:
Ik zit nu op een verbruik van 12 kWh/100km, ID. 3 Pro Performance.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bQ3l3uVgFXiFCTKRCLdIMRgk.jpg?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 20-06-2022 20:38 ]
Thanks! Ik had er een account om gratis te laden, nooit gekeken wat precies de rest van de tarieven doetW116-1964 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:38:
[...]
Kijk ook eens bij https://www.joinbonnet.com . Zonder abonnement kom je op 41 cent uit per Kwh, met zelfs tot 30 cent.
[Afbeelding]

Thanks, mooi overzicht!theobe schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:37:
[...]
Ik zou de Bonnet app gebruiken met een tarief van 0,41 euro per kWh. Geldt voor Ionity, Fastned en Allego fast charge palen. Dit maakt het Elli abonnement overbodig.
Klopt hoor, was vooral even i.v.m. de handleiding en gebruik van de WeConnect app zoals hier geplaatst.RaymondD schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:29:
Laden in het buitenland is een beetje offtopic hier. Daar is een ander topic voor. En ja, dat kan goedkoper dan met Elli.
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Ik zit eraan te denken om m'n racefiets mee te nemen op vakantie.
Daarbij wil ik gebruik maken van een Seasucker op het dak. Dat is een zuignap drager.
Enig idee wat dit met het verbruik gaat doen met een fiets op het dak?
Iemand praktijk ervaring?
Auto vanochtend weer opgehaald.. conclusie is.. gewoon een nieuwe accu er in. Geen update naar 2.4 meteen (uiteraard direct even gecontroleerd)Soeski schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:30:
[...]
Ja, er is kans dat je strandt inderdaad, dit was bij mij ook en zei hij ook wel. Maarja, dan moest ik maar weer bellen. Ze gingen er niks aan doen. De man zei letterlijk "zo lang alles het nog doet, kan je gewoon rijden". Ja, da's zeker waar...
Ik heb er overigens bijna 5 weken mee gereden, die melding.
Beetje een tegenvaller wel.. maar ach.. ik heb de ID.3 weer terug. Dat is fijn.
*sowieso
mijn ervaring is dat alles op het dak enorm veel extra verbruik vreet.KingsCrown schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:19:
Goedemorgen!
Daarbij wil ik gebruik maken van een Seasucker op het dak. Dat is een zuignap drager.
een dakdrager met dakkoffer zorgde voor een hoger verbruik (25KW@110) dan een complete vouwwagen achter de auto (20KW@105). Nu is een fiets een stuk kleiner, maar ik zou niet opkijken van 15 tot 20% extra.
drager achter op de achterruit zou mogelijk efficiënter zijn.
Ik doe dit inderdaad ook al jaren met een seasucker op het dak, maar was op zoek naar dezelfde ervaring met de id.4 Ik zat er aan te denken om de fiets eens thuis te laten en eerst maar eens het verbruik van de id.4 icm de vouwwagen op de proef te stellen. Ook omdat ik toch in een 'saai fiets' stuk van Frankrijk zit. Net te ver van de Pyreneeën en kust routes die rijd ik al genoeg in Noord-Holland.KingsCrown schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:19:
Goedemorgen!
Past de fiets niet op de dissel van de vouwwagen dan? daar gaan bij mij de fietsenThrillseeka- schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:04:
[...]
Ik doe dit inderdaad ook al jaren met een seasucker op het dak, maar was op zoek naar dezelfde ervaring met de id.4 Ik zat er aan te denken om de fiets eens thuis te laten en eerst maar eens het verbruik van de id.4 icm de vouwwagen op de proef te stellen. Ook omdat ik toch in een 'saai fiets' stuk van Frankrijk zit. Net te ver van de Pyreneeën en kust routes die rijd ik al genoeg in Noord-Holland.
Jij kreeg wel een nieuwe accu? Bijzonder weer van VW. Ze kregen expliciet geen toestemming meer uit DLD van VW voor een nieuwe accu, ook al is de accu niet goed meer.DonJunior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Auto vanochtend weer opgehaald.. conclusie is.. gewoon een nieuwe accu er in. Geen update naar 2.4 meteen (uiteraard direct even gecontroleerd)
Beetje een tegenvaller wel.. maar ach.. ik heb de ID.3 weer terug. Dat is fijn.
Ik moet zeggen, ik vond het ook bijzonder. Ook nog gevraagd hoe het dan zit met de recall en de nieuwe accu die dan geplaatst gaat worden, of ik dan weer terug moet komen voor een nieuwe accu. Daarop kreeg ik ook maar een half antwoord waarop ze (vrouw achter de balie die echt wel heel erg haar best deed en behulpzaam probeerde te zijn) bevestigde dat er een 'recall' aan zit te komen betreft de accu en dat men per situatie zou kijken of een nieuwe accu nodig was (dus in mijn situatie zou dat dan niet zijn want ik heb in dat geval al een nieuwe accu) en hoe de update gedaan zou worden.Soeski schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:39:
[...]
Jij kreeg wel een nieuwe accu? Bijzonder weer van VW. Ze kregen expliciet geen toestemming meer uit DLD van VW voor een nieuwe accu, ook al is de accu niet goed meer.
*sowieso
huurauto vergoeden en kapotte auto telkens afslepen is duurder lijkt me.Soeski schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:39:
[...]
Jij kreeg wel een nieuwe accu? Bijzonder weer van VW. Ze kregen expliciet geen toestemming meer uit DLD van VW voor een nieuwe accu, ook al is de accu niet goed meer.
kwestie van even de motorkap opentrekken en zien wat ze gemonteerd hebben, niet?DonJunior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:47:
[...]
Ik moet zeggen, ik vond het ook bijzonder. Ook nog gevraagd hoe het dan zit met de recall en de nieuwe accu die dan geplaatst gaat worden, of ik dan weer terug moet komen voor een nieuwe accu. Daarop kreeg ik ook maar een half antwoord waarop ze (vrouw achter de balie die echt wel heel erg haar best deed en behulpzaam probeerde te zijn) bevestigde dat er een 'recall' aan zit te komen betreft de accu en dat men per situatie zou kijken of een nieuwe accu nodig was (dus in mijn situatie zou dat dan niet zijn want ik heb in dat geval al een nieuwe accu) en hoe de update gedaan zou worden.
Had ik normaal ook gedaan.. ware het niet dat mijn vrouw direct de auto geclaimed heeft en nu de hort op is (ik werk thuis..) vanavond eens kijken ja.sl1000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:24:
[...]
kwestie van even de motorkap opentrekken en zien wat ze gemonteerd hebben, niet?
*sowieso
<offtopic>sl1000 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:05:
[...]
Past de fiets niet op de dissel van de vouwwagen dan? daar gaan bij mij de fietsen
Daar heb ik een disselbak. Heb nog geen tijd gehad om te kijken of de fiets daar nog bijpast. Vouwwagen werd vorig jaar geleverd 1 dag voor vertrek

</offtopic>
<iets-minder-offtopic>
Ik denk dat de extra drag wel gaat meevallen, de racefietsen zijn ontworpen om zo min mogelijk luchtweerstand te bieden, het frontale oppervlak van een racefiets is van zichzelf al klein en geoptimaliseerd en icm seasucker zonder voorwiel en alle andere 'losse' onderdelen van de fiets zal het geen hele grote energy drain opleveren. Lastigste met een fiets op het dak is dat je niet meer door de snelste poortjes bij de tol kan
</iets-minder-offtopic>
Lol, komt me heel bekend voorDonJunior schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:30:
[...]
Had ik normaal ook gedaan.. ware het niet dat mijn vrouw direct de auto geclaimed heeft en nu de hort op is (ik werk thuis..) vanavond eens kijken ja.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.