Route die in een vreemd land ineens niet berekend kan worden heeft vaak te maken met het feit dat je auto het contact met de kaartservers kwijt is. Vooraf kun je dat herkennen aan de navigatiedatabase versie die niet helemaal up to date blijft. Oplossing daarvoor is een reset naar fabriek instellingen doen op het infotainment, daarna werkt het dan weer.PB1983 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:55:
Aan de navigatie van de ID.3 heb je in Denemarken vrij weinig. Krijg gelijk de melding, dat de route niet berekend kan worden. Het probleem kan ook "tussen stuur en stoel" zijn, maar heb ook problemen met de navigatie via Android auto. Die blijft ook op sommige punten gewoon hangen.
Mijn Database stond nog steeds op 21.5
Zojuist even fabrieksinstelling terug gezet.... Even gewacht. Auto weer online, maar als ik wil verbinden met we connect zegt ie: Even geduld a.u.b.....
Dit blijft een paar minuten staan, daarna springt ie weer terug naar het menu.
Straks nogmaals proberen. 4G signaal is bijna vol.
Zojuist even fabrieksinstelling terug gezet.... Even gewacht. Auto weer online, maar als ik wil verbinden met we connect zegt ie: Even geduld a.u.b.....
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Zojuist de Polo met 79.900 kilometers ingewisseld voor een ID.3 met 7373 km. ervaring.
Eerste indruk; wat een fijne kar! Nog een beetje klooien met de soms wel erg enthousiaste rijhulpassistenten en dan wordt het nog wel wat.
Zal hier de komende tijd vast nog wel wat vragen komen stellen.
Eerste indruk; wat een fijne kar! Nog een beetje klooien met de soms wel erg enthousiaste rijhulpassistenten en dan wordt het nog wel wat.
[ Voor 13% gewijzigd door JB076 op 09-06-2022 15:43 ]
GefeliciteerdJB076 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:42:
Zojuist de Polo met 79.900 kilometers ingewisseld voor een ID.3 met 7373 km. ervaring.
Wat voor uitvoering van de ID3 heb je gekocht? En hoeveel moest die kosten?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Het is een witte ID.3 1st Plus die ik van een vertrokken collega heb kunnen overnemen (in de lease dus).
Origineel van december 2020, daar is de portemonnee erg blij mee.
Volgens mij moet je eenmalig het navigatie bestand downloaden op een USB stick en hem daar vanaf halen (gaat automatisch als je de stick in de linker aansluiting doet). Daarna gaat het vanzelf.maik73 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:13:
Mijn Database stond nog steeds op 21.5
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Ga je heel veel plezier van hebben!JB076 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:42:
Had ik al eens geprobeerd maar ook daarna gaat ie helaas niet vanaf dan automatisch updaten.Jakkie takkie schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:02:
[...]
Volgens mij moet je eenmalig het navigatie bestand downloaden op een USB stick en hem daar vanaf halen (gaat automatisch als je de stick in de linker aansluiting doet). Daarna gaat het vanzelf.
Daar ga je veel plezier van hebben.. de rijhulpsystemen is een kwestie van wennen (ermee om leren gaan)JB076 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:56:
Het is een witte ID.3 1st Plus die ik van een vertrokken collega heb kunnen overnemen (in de lease dus).
Over het algemeen zijn ze ook echt behulpzaam, maar soms iets te enthousiast.. dat klopt.
Veel plezier er van!
@JB076 Ineens valt me je username op.. hebben we hier met een mede-bredanaar te maken?
[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 09-06-2022 18:22 ]
*sowieso
Jazeker!DonJunior schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:43:
[...]
Daar ga je veel plezier van hebben.. de rijhulpsystemen is een kwestie van wennen (ermee om leren gaan)
Over het algemeen zijn ze ook echt behulpzaam, maar soms iets te enthousiast.. dat klopt.
Veel plezier er van!
@JB076 Ineens valt me je username op.. hebben we hier met een mede-bredanaar te maken?
Ik zit nog op 21.7.....ik222 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:59:
[...]
Ik zou toch resetten, gegarandeerd dat je nu ook problemen krijgt als je bijvoorbeeld met de auto op vakantie gaat. Dan zal je navigatie ergens over de grens uitvallen.
Jou auto is namelijk duidelijk de verbinding met de kaartservers kwijt, anders zat hij nu wel op 22.4.
Vorige week gereset, en daarna echt wel wat langere afstanden gereden, maar komt geen update door bij mij😐
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Toch eens proberen op de manier die ik aangaf. Baat het niet dan schaadt het niet.Sandrioni schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:12:
[...]
Ik zit nog op 21.7.....
Vorige week gereset, en daarna echt wel wat langere afstanden gereden, maar komt geen update door bij mij😐
Nice! Dan zal ik vanaf nu rondkijken naar een witte 1st in en rondom Breda. Wel zwaaien dan he.

*sowieso
Volkswagen adviseerde mij de wagen 20 seconden offline te zetten en/of een locatie te zoeken met sterk(er) signaal.Jakkie takkie schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:21:
[...]
Toch eens proberen op de manier die ik aangaf. Baat het niet dan schaadt het niet.
hahaha7o9 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:47:
[...]
Je moet op alle auto's letten. En fietsers, voetgangers, etc.
@JB076 Een mat blauwe met antraciete velgen... kan bijna niet missen.
[ Voor 17% gewijzigd door DonJunior op 10-06-2022 08:33 ]
*sowieso
Ik heb wat info van de We-support desk uit Deutschland aangaande de software update. Naar mijn weten is het nog niet zo expliciet aan de orde gekomen, ik kon het iig niet zo snel vinden en het stond niet in de gepinde post van Simply. Ik had ze gemaild in de (ijdele) hoop tijdens de vakantierit naar Spanje mogelijk wat sneller van de snellader te kunnen.
"Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u wilt weten of de Software 3.0 Update voor de zomervakantie beschikbaar zal zijn.
Helaas staat deze update pas gepland voor eind van het jaar.". (Ik heb ze net een reply gestuurd met de vraag welk jaar ze bedoelen: 2023 of 2024)
Die Herbert Diess maar een beetje stoer doen in december 2021 over alles wat 3.0 gaat brengen, om dit vervolgens een jaar later pas beschikbaar te hebben. Lekkere fail weer.
Het antwoord kwam overigens heel snel en is veel uitgebreider dan bovenstaand , onder meer met een heel uitvoerige uitleg waarom ook 2.4 nodig is. (kudo's!)
"Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u wilt weten of de Software 3.0 Update voor de zomervakantie beschikbaar zal zijn.
Helaas staat deze update pas gepland voor eind van het jaar.". (Ik heb ze net een reply gestuurd met de vraag welk jaar ze bedoelen: 2023 of 2024)
Die Herbert Diess maar een beetje stoer doen in december 2021 over alles wat 3.0 gaat brengen, om dit vervolgens een jaar later pas beschikbaar te hebben. Lekkere fail weer.
Het antwoord kwam overigens heel snel en is veel uitgebreider dan bovenstaand , onder meer met een heel uitvoerige uitleg waarom ook 2.4 nodig is. (kudo's!)
[ Voor 4% gewijzigd door kisik op 10-06-2022 10:05 ]
Ik denk niet dat er nog een update komt dit jaar. VW heeft veel beloofd, maar helaas op software gebied mij volledig laten vallen. Dat zal voor mij een reden zijn om geen VW meer te kiezen als volgende auto..... Helaas, want de auto rijdt verder heel fijn (maar ben ook een gadget freak).....kisik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:47:
I
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Kun je deze uitgebreide informatie misschien met ons delen?kisik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:47:
Uit uw schrijven hebben wij begrepen dat u wilt weten of de Software 3.0 Update voor de zomervakantie beschikbaar zal zijn.Stockbaard schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:17:
[...]
Kun je deze uitgebreide informatie misschien met ons delen?
Helaas staat deze update pas gepland voor eind van het jaar. Een vereiste voor de 'OTA' 3.0 Update, is dat de 2.4 software op uw auto zit. Deze zal binnenkort beschikbaar zijn via uw dealer.
Met onze Volkswagen ID. modellen. hebben wij gemerkt dat de 12 volt accu zwaarder belast wordt dan normaal. Dit komt onder meer door de nieuwe eisen die andere systemen aan de accu stellen.
De ID. modellen kunnen bijvoorbeeld via de app gewekt worden, om de status van het voertuig te bekijken of pre-Airconditioning te starten.
Ook tijdens de over-the-air updates (OTA), die een uur of langer kunnen duren, worden de regeleenheden gewekt. De 12 volt-accu moet gedurende deze periode wakker blijven en zorgen voor de stroomvoorziening van afzonderlijke regeleenheden. Dit resulteert in een relatief hoge ruststroom.
Als de buitentemperaturen ook laag zijn, betekent dit extra belasting voor de batterij. Daarom hebben wij besloten om een betere batterij te installeren. Een “deep-cycle” accu die beter is toegerust om aan de eisen van deze verbruikers te voldoen en een langere levensduur heeft.
Om ervoor te zorgen dat deze batterij ook optimaal communiceert met alle andere systemen, installeren wij in de loop van de servicecampagne, een nieuwe softwareversie: de ID. Software 2.4.
De nieuwe 12 volt accu kan in combinatie met de nieuwe softwareversie het energieverbruik verminderen en daarmee het bereik van de ID. vergroten. Na een “pitstop” bij de Service Partner is de ID. dan klaar voor de volgende grote stap: de over-the-air update -ID. software 3.0.
Zodra de ID. Software 2.4 beschikbaar is, zult u hierover een uitnodiging krijgen van uw Volkswagen service partner.
Ja, kunnen we doen. Ik ga niet op vakantie van de zomer.ik222 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:59:
[...]
Ik zou toch resetten, gegarandeerd dat je nu ook problemen krijgt als je bijvoorbeeld met de auto op vakantie gaat. Dan zal je navigatie ergens over de grens uitvallen.
Jou auto is namelijk duidelijk de verbinding met de kaartservers kwijt, anders zat hij nu wel op 22.4.
Ik denk dat een reset een wel goed idee is, maar dat doe ik dan wel na de aankomende update van de software. Schone lei. Nu werkt alles, blijf ik er voorlopig lekker af
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Mijn ouders hebben gisteren (eindelijk) hun ID3 ontvangen.
De software staat op 2.3.0.
Ik ga er vanuit dat de nieuw geleverde ID's geen "pitstop" service meer nodig hebben en direct naar 2.4 kunnen updaten.
Ik ga er vanuit dat de nieuw geleverde ID's geen "pitstop" service meer nodig hebben en direct naar 2.4 kunnen updaten.
Daar ga ik eerlijk gezegd niet vanuit. Hier is volgens mij nog geen harde guidance vanuit VW gekomen, maar ik heb niet gelezen dat 2.4 uberhaupt als OTA update wordt aangeboden. Voor 2.4 zal denk ik altijd langs de dealer moeten dus.spencer_830 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:55:
hahahaha.. schattig. Iemand is nog niet bekend met Volkswagen.spencer_830 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:55:
Dat is niet erg... komt vanzelf. Maar nee ik denk dat je gewoon terug mag voor een nieuwe accu én een software update.
Wellicht kan je kijken of jij een andere accu hebt dan wij.. maar ik betwijfel het.
Voor locatie van de 12V batterij zie: https://www.vwidtalk.com/...cement-how-to-video.2513/
*sowieso
Je zult sowieso terug moeten naar de dealer voor 2.4, dit omdat 2.4 geen OTA update is.spencer_830 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:55:
Zijn er hier ook mensen die geprobeerd hebben levering te weigeren zonder 2.4?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Vroeger, toen je met sleuteltje 10 en dop 13 je accu kon wisselen in 1 minuutje tijd :-)DonJunior schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:13:
[...]
hahahaha.. schattig. Iemand is nog niet bekend met Volkswagen.
Dat is niet erg... komt vanzelf. Maar nee ik denk dat je gewoon terug mag voor een nieuwe accu én een software update.
Wellicht kan je kijken of jij een andere accu hebt dan wij.. maar ik betwijfel het.
Voor locatie van de 12V batterij zie: https://www.vwidtalk.com/...cement-how-to-video.2513/
Das war einmalBushie schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:15:
[...]
Vroeger, toen je met sleuteltje 10 en dop 13 je accu kon wisselen in 1 minuutje tijd :-)
*sowieso
Dan kan je dus lang wachten op je auto_eLMo_ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:15:
[sarcasme]_eLMo_ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:15:
Gezien de wachtlijsten lijkt me dat echt een goed idee
[/sarcasme]
"Ooh u wilt de auto niet omdat deze niet op software 2.4 zit? Dat is prima dan maken we een andere klant op de wachtlijst blij met uw auto.. dag meneer"
*sowieso
De eerste keer dat Front Assist op de Polo ingreep was al even schrikken (groot rood icoon in het tellerdisplay), maar die lichtbalk onder de volle breedte van de voorruit is helemaal niet te missen zeg
kisik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:02:
[...]
De nieuwe 12 volt accu kan in combinatie met de nieuwe softwareversie het energieverbruik verminderen en daarmee het bereik van de ID. vergroten.

VW is wel van de scholing 'over promise, under deliver' .
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Die 12V accu zal de range niet verbeteren, maar nieuwe software kan dat natuurlijk wel.Freakie1NL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:54:
[...]
![]()
![]()
hoe bedenken ze het daar in Wolfsburg.
VW is wel van de scholing 'over promise, under deliver' .
Het kan een beetje kromme vertaling uit 't Duits zijn geweest.
ergens.. hebben ze wel gelijk.. 12v hoeft minder vol, dus minder bijladen.. dus minder energieconsumptie... wie de kleine niet eert..
anyway, als je geen 3.0 vanaf fabriek hebt MOET je langs de dealer voor 2.4 [hopelijk dit keer de FiFo principe ipv wie het hardste schreeuwt (ook wel fair voor de 1st id3's van sept 2020).
Er is een weekmoment eind 21/begin22 waarbij als je auto dan is gebouwd je dan geen nieuwe 12v nodig hebt, maar je hebt wel 2.4 nodig wat alleen lokaal kan worden geupdated. Waarom? er worden meer/alle(?) hardware vrijgegeven voor toekomstige OTA updates.
anyway, als je geen 3.0 vanaf fabriek hebt MOET je langs de dealer voor 2.4 [hopelijk dit keer de FiFo principe ipv wie het hardste schreeuwt (ook wel fair voor de 1st id3's van sept 2020).
Er is een weekmoment eind 21/begin22 waarbij als je auto dan is gebouwd je dan geen nieuwe 12v nodig hebt, maar je hebt wel 2.4 nodig wat alleen lokaal kan worden geupdated. Waarom? er worden meer/alle(?) hardware vrijgegeven voor toekomstige OTA updates.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Thanks voor de tip! Reset deed wonderen. Navigatiedatabase ging ook naar 22.4 en ritten konden weer berekend worden. Problemen met Android auto en de Google Maps was ook snel gefixt door een reboot van de telefoon. Ook de sync met We Connect lijkt nu ook soepeler te verlopenik222 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:58:
[...]
Route die in een vreemd land ineens niet berekend kan worden heeft vaak te maken met het feit dat je auto het contact met de kaartservers kwijt is. Vooraf kun je dat herkennen aan de navigatiedatabase versie die niet helemaal up to date blijft. Oplossing daarvoor is een reset naar fabriek instellingen doen op het infotainment, daarna werkt het dan weer.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Ik krijg sinds kort bij het wegrijden soms (vaak) de melding “Storing Elektrische Kinderbeveiliging”. Deze melding verdwijnt weer na een paar seconden, en het systeem lijkt ook gewoon te werken.
Meer mensen bekend met deze melding? Software bugje of wellicht toch een hardware probleempje, mede aangezien het eerder niet aanwezig was.
Meer mensen bekend met deze melding? Software bugje of wellicht toch een hardware probleempje, mede aangezien het eerder niet aanwezig was.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Meer mensen met af en toe spontane reset van entertainment systeem? Halverwege de rit ineens een zwart scherm, na tijdje Volkswagen logo en daarna de keuze online/offline etc. Nu 3 keer gehad in de laatste 2 weken. Daarvoor 1 keer eerder, lang geleden.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik had exact dat vorige week. Nu zo ongeveer 1500 kilometer mee gereden en dit is nu 1 keer gebeurd. Zal wel een bitje ongevallen zijn.RaymondD schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:16:
Meer mensen met af en toe spontane reset van entertainment systeem? Halverwege de rit ineens een zwart scherm, na tijdje Volkswagen logo en daarna de keuze online/offline etc. Nu 3 keer gehad in de laatste 2 weken. Daarvoor 1 keer eerder, lang geleden.
Hoi allen,
Ik heb einde januari een ID5 besteld (BE) via leasing werk. Die is aangekomen en kan hem vrijdag afhalen. Dus eerste leveringen in BE ook bezig. Ik ben zeer verrast gezien de snelle levering... En ben zeer benieuwd naar mijn eerste elektrische ervaring. Wat is de beste Europese app voor laadpalen te vinden volgens jullie?
Ik heb einde januari een ID5 besteld (BE) via leasing werk. Die is aangekomen en kan hem vrijdag afhalen. Dus eerste leveringen in BE ook bezig. Ik ben zeer verrast gezien de snelle levering... En ben zeer benieuwd naar mijn eerste elektrische ervaring. Wat is de beste Europese app voor laadpalen te vinden volgens jullie?
Gefeliciteerd, wat voor uitvoering heb je besteld? Zit zelf te wachten op mijn in december bestelde ID.5 (NL).LievenH schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:15:
Hoi allen,
Even de rode topic waarschuwing lezen als je post ;PLievenH schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:15:
[…]
Wat is de beste Europese app voor laadpalen te vinden volgens jullie?
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Gefeliciteerd met je levering, mooie auto!
[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 12-06-2022 09:05 ]
Dat is wel heel snel hè. Wat hadden ze initieel als leverdatum gezegd?LievenH schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:15:
Hoi allen,
Wij hebben sinds feb/maart (weet het al niet meer juist) een ID4 in bestelling staan maar daar hadden ze toch Q1 2023 gezegd.
Q1 2023? Ik denk eerder, ik begrijp dat de productie capaciteit goed loopt. Wij hebben 2 weken terug een ID.4 besteld en word week 48 geproduceerd.powaq schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:52:
[...]
Dat is wel heel snel hè. Wat hadden ze initieel als leverdatum gezegd?
Wij hebben sinds feb/maart (weet het al niet meer juist) een ID4 in bestelling staan maar daar hadden ze toch Q1 2023 gezegd.
Yep dat was er toch gezegd toen. Jan/feb waarschijnlijk. Het is m’n vriendin haar lease auto en zij is helemaal niet geïnteresseerd in het opvolgen hier van
. Hij komt wanneer hij komt zegt ze.
Zal haar eens proberen haar laten bellen naar de dealer voor een update.
Maar daar op afgaande moeten we misschien wel week 40 ofzo kunnen verwachten. Maar goed dat is start van productie natuurlijk en nog niet levering.
Zal haar eens proberen haar laten bellen naar de dealer voor een update.
Maar daar op afgaande moeten we misschien wel week 40 ofzo kunnen verwachten. Maar goed dat is start van productie natuurlijk en nog niet levering.
[ Voor 21% gewijzigd door powaq op 12-06-2022 15:19 ]
Uhhh bijtellings verschil...powaq schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:15:
Yep dat was er toch gezegd toen. Jan/feb waarschijnlijk. Het is m’n vriendin haar lease auto en zij is helemaal niet geïnteresseerd in het opvolgen hier van. Hij komt wanneer hij komt zegt ze.
.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Bijtellingsverschil is 5.000€ drempel… €300 bruto per jaar dus. Niet zo boeiend meer.
Niet van toepassing. We wonen in België.
New ID.5 ProVighu schreef op zondag 12 juni 2022 @ 03:08:
[...]
Gefeliciteerd, wat voor uitvoering heb je besteld? Zit zelf te wachten op mijn in december bestelde ID.5 (NL).
Pro 77 kWh 128 kW (174 pk)
Blue Dusk Metallic
+Comfort "Plus" pack
+Assistance pack
Inderdaad, verschoot er ook van. Leasing gaf november als leverdatum aan. 😅powaq schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:52:
[...]
Dat is wel heel snel hè. Wat hadden ze initieel als leverdatum gezegd?
Dit weekend proefgereden in een ID5 GTX versie met 300pk. Morgen ochtend weer inleveren helaas. Dit rijdt buitengewoon goed. Zeer stil, ook op de voorruit en erg comfortabel. Stoelen zitten prima en achterin zit je wat hoger dan in andere auto's en de beenruimte is ook groot genoeg.
De rijbegeleiding doet prima werk: AAC en snelheidserkenning op de borden of op de kaart. Van het meesturen had ik meer verwacht: hij slingert meer dan mijn Kia Niro, bovendien wordt er erg links in de baan gehouden op de rechterkant van de snelweg.
De hele bediening via het scherm is even wennen en ik hoop dat je alle piepjes kunt uitzetten, wat een ergernis. Een ouderwetse misser is het dashboard dat in de voorruit spiegelt. Dat had ik al jaren niet meer gezien. Het openen van de achterdeuren valt ook niet mee, daar zit denk ik een bug in.
Voor de rest een uitstekend rijdende auto, waarbij ik zou opteren voor de minst krachtige versie. Maar goed eerst maar een horen wat mijn huidige auto waard is.
De rijbegeleiding doet prima werk: AAC en snelheidserkenning op de borden of op de kaart. Van het meesturen had ik meer verwacht: hij slingert meer dan mijn Kia Niro, bovendien wordt er erg links in de baan gehouden op de rechterkant van de snelweg.
De hele bediening via het scherm is even wennen en ik hoop dat je alle piepjes kunt uitzetten, wat een ergernis. Een ouderwetse misser is het dashboard dat in de voorruit spiegelt. Dat had ik al jaren niet meer gezien. Het openen van de achterdeuren valt ook niet mee, daar zit denk ik een bug in.
Voor de rest een uitstekend rijdende auto, waarbij ik zou opteren voor de minst krachtige versie. Maar goed eerst maar een horen wat mijn huidige auto waard is.
[ Voor 5% gewijzigd door bert pit op 12-06-2022 22:38 ]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Het verschil tussen de standaard ‘lane assist’ en de optionele ‘travel assist’ is dan ook enorm. Ik vermoed dat je laneassist hebt gebruikt. Tijdens mijn proefritten heb ik beide getest om het verschil te ervaren, voor mij was travelassist een nobrainerbert pit schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:35:
Dit weekend proefgereden in een ID5 GTX versie met 300pk. Morgen ochtend weer inleveren helaas. Dit rijdt buitengewoon goed. Zeer stil, ook op de voorruit en erg comfortabel. Stoelen zitten prima en achterin zit je wat hoger dan in andere auto's en de beenruimte is ook groot genoeg.
Heb dit een paar keer gehad terwijl ik Android Auto gekoppeld had en toen wilde switchen naar het climate systeem.. Alsof het net allemaal even teveel werd, ineens een herstart.RaymondD schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:16:
Is een paar keer achterelkaar (paar ritjes) meer gebeurd een tijdje terug.. sindsdien niet meer meegemaakt.
*sowieso
Ik wilde eigenlijk de GTX vanwege 4WD en wat sneller naar de 100.
Maar PON had bedacht dat de koper van een 2200kg wegende SUV in een GTX uitvoering natuurlijk een sportieve auto wilde! Met blauw leer! En rode stiksels!
En oh ja, de blauwe lak (matchend bij interieur) kan niet op de GTX, alleen grijstinten en rood!
Dus toen werd het de trage variant met een mooier interieur.
Als ze gewoon net als in Amerika de “GTX” een “AWD” hadden genoemd met dezelfde interieurs als de normale had ik ‘m graag gehad.
Maar PON had bedacht dat de koper van een 2200kg wegende SUV in een GTX uitvoering natuurlijk een sportieve auto wilde! Met blauw leer! En rode stiksels!
En oh ja, de blauwe lak (matchend bij interieur) kan niet op de GTX, alleen grijstinten en rood!

Als ze gewoon net als in Amerika de “GTX” een “AWD” hadden genoemd met dezelfde interieurs als de normale had ik ‘m graag gehad.
Hahah, nou precies mijn gedachten_eLMo_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 00:18:
![]()
![]()

Bijkomend voordeel van de Pro Performance is een mooiere voorbumpe, meer range, en sneller snelladen. Dus dat is mooi meegenomen
En dat hebben ze sinds.... 4 dagen._eLMo_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 00:18:
![]()
![]()
Id.4 4Motion
Nog niet in de nederlandse config, wel in de duitse
https://www.volkswagen-ne...-version-for-the-id4-8001
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 13-06-2022 08:26 ]
Mmmm, ID4 Tech besteld juni 21, vermoedelijke leverdatum nu week 38 - 2022_eLMo_ schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:58:
[...]
Q1 2023? Ik denk eerder, ik begrijp dat de productie capaciteit goed loopt. Wij hebben 2 weken terug een ID.4 besteld en word week 48 geproduceerd.

Met 265pk ook, allemaal van die tussenversies, nu hebben ze 175, 205, 265 en 300pk, terwijl ze allemaal dezelfde achtermotor hebben, en die GTX / 4-motion waarschijnlijk ook dezelfde voor motorSimply1337 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:24:
[...]
En dat hebben ze sinds.... 4 dagen.
Id.4 4Motion

Maar dat nieuwe model zal ook wel een flinke meerprijs weer meebrengen. Dealer gaf indicatieve prijzen dat per september (MY2023) de prijs €1900 omhoog gaat, en per 01-01-2023 de prijs nog eens €1000 omhoog ging.
Ik heb al getekend

Heb ik ook gehad. Dealer gaf aan: minimaal 5 keer snel achter elkaar kinderslot er op en er weer af. Hopelijk helpt dat bij jou ook. Bij mij werkte het wonderlijk genoeg.pietermx schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:47:
Ik krijg sinds kort bij het wegrijden soms (vaak) de melding “Storing Elektrische Kinderbeveiliging”. Deze melding verdwijnt weer na een paar seconden, en het systeem lijkt ook gewoon te werken.
Ik vast sparen 😐. Zelfde config als de Skoda Enyaq RS denk ik?Simply1337 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:24:
[...]
En dat hebben ze sinds.... 4 dagen.
Id.4 4Motion
Ik heb ook even gekeken wat het verschil zou zijn en heb zover mogelijk mijn (in november 2021 bestelde) id.4 samengesteld. Op de Duitse website, want in Duitsland besteld._eLMo_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:25:
[...]
Met 265pk ook, allemaal van die tussenversies, nu hebben ze 175, 205, 265 en 300pk, terwijl ze allemaal dezelfde achtermotor hebben, en die GTX / 4-motion waarschijnlijk ook dezelfde voor motor![]()
Maar dat nieuwe model zal ook wel een flinke meerprijs weer meebrengen. Dealer gaf indicatieve prijzen dat per september (MY2023) de prijs €1900 omhoog gaat, en per 01-01-2023 de prijs nog eens €1000 omhoog ging.
Ik heb al getekendBlij met m'n RWD, haha.
Nu bij elkaar geklikt is hij € 3244,90 goedkoper, maar dan missen:
- Het complete Design-paket incl. "plus" (a € 2700), dus geen getinte ramen achter, matrix-LED, 3D-achterlichten, lichtbalk, panoramadak
- "Plus" bij Interieur Style, dus geen elektrisch inklapbare buitenspiegels, geen ergoActive-stoelen en geen massagefunctie.
- "Plus" bij Infotainment, dus geen 12" navi? En geen AR-HUD
- "Plus" bij Assistenzpaket, dus geen Travel/Side Assist en elektrische/easy-open achterklep, Area View, automatisch inparkeren.
Ik weet niet in hoeverre daarvan elementen in de standaarduitrusting overgenomen zijn, maar zo kaal had ik hem niet besteld - dan was ik nog even gaan kijken voor iets anders. Vooral de stoelen, getinte ramen, buitenspiegelsn en assistentiesystemen zou ik missen ten opzichte van mijn huidige Golf (die onder de 40.000 zat).
Kan wel zijn dat het even gaat duren aangezien al die opties momenteel niet bestelbaar zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Tarin op 13-06-2022 13:55 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Matrixlampen, panoramadak, subwoofer en travel assist zijn allemaal musts voor mij, dus xD
Mij maakt de levertijd ook niet zoveel uit. Dealer zegt week 48, ik laat hem pas 31-12 op kenteken zetten dan.
Mijn huidige leasebak kan pas februari 2023 terug, dus als hij een half jaar later komt vind ik het ook prima en rijd ik die nog wel ff door (kan tot de 160.000km).
Mij maakt de levertijd ook niet zoveel uit. Dealer zegt week 48, ik laat hem pas 31-12 op kenteken zetten dan.
Mijn huidige leasebak kan pas februari 2023 terug, dus als hij een half jaar later komt vind ik het ook prima en rijd ik die nog wel ff door (kan tot de 160.000km).
Ik als sinds ik hem kreeg 1,5 jaar. Er lijkt niks aan de hand en het verdwijnt ook vanzelf. Soms tijden geen melding.pietermx schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:47:
Enyaq RS = ID.4/5 GTX [220kW/300pk]Jakkie takkie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:41:
[...]
Ik vast sparen 😐. Zelfde config als de Skoda Enyaq RS denk ik?
Enyaq 80x [4x4] = ID.4 4Motion [195kW/265pk]
AWD zijn wel de trage laders met hoge laadpiek. RWD de snelle laders, maar met een constantere curve
Misschien iets minder vaak op de bolletjes letten; de tekst rechts lijkt mij - het is maar een suggestie - relevanter.
K... Dacht ik goed op te letten, stel ik de laad gerelateerde vraag toch in dit topic.
Wat een fijne auto he die ID4.
Hadden jullie ook een korte update dit weekend?
Mijn vrouw had de auto mee op dat moment. Dus geen idee wat er geupdate is...
Wat een fijne auto he die ID4.
Hadden jullie ook een korte update dit weekend?
Mijn vrouw had de auto mee op dat moment. Dus geen idee wat er geupdate is...
[ Voor 88% gewijzigd door KingsCrown op 13-06-2022 14:23 ]
Laadplekken niet, dit topic welKingsCrown schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:01:
…
Zijn er nog nog laadplakken die ik absoluut moet vermijden?
…

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
(niet dat het mij wat uitmaakt, maar de MODs wel)
[ Voor 14% gewijzigd door pietermx op 13-06-2022 14:07 ]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ja, behalve dat ik de melding kreeg dat deze niet tijdens het rijden uit te voeren was en daarna heb ik er niets meer van gezien.
Blijft een curieus systeem.
Hi,goldenace007 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:14:
Hi,
Ben benieuwd of iemand weet hoe het probleem te verhelpen om mijn ID.4 Pro weer te laten snelladen. Gisteren 2x goed gegaan op weg naar Zuid-Frankrijk maar vandaag bij zowel Tesla als ander snelladers na insteken stekker gaat het rode lampje branden en melding op Dashboard “ wagen kon niet volledig worden geladen. Raadpleeg wagendoc.. “
Kan hem nog wel via normale lader (22kw) opladen maar snelladen dus niet. Kom gelukkig morgen nog wel op de eindbestemming met volla accu maar voor terugweg niet echt fijn. Volkswagen wilde hem al laten weg slepen maar daar maar even mee gewacht.
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ?
Lekkere start van de vakantie..
Grtz
Ronald
Zijn inmiddels weer terug van de vakantie. Tijdens ons verblijf geen snelladers meer in de omgeving en storing nog wel met dealer in NL overlegd (maar kwam niets uit, uitlezen wanneer we terug waren).
Op de terugweg met volle accu vertrokken en na 330 KM de stop om bij te laden tot de overnachting. Dat was met 22KW lader dus 3 uur+ nodig gehad. Verbruik op 2e deel ging vrij hard (ook door de warmte/airco) en tijdens korte stop bij Aire toch nog maar eens een snellader geprobeerd). En lampje werd zowaar groen en laden als een speer. 2e dag ook nogmaals snellader gebruikt en ook weer zonder problemen.
M.a.w. het lijkt erop dat probleem na een langere stilstand spontaan weg is. Dealer maar afgebeld...
Misschien dat iemand er iets aan heeft als hij/zij dezelfde melding op het scherm krijgt.
Grtz
Ronald
Ik weet niet precies wat er wel en niet aan stond, maar hij reageerde tot mijn verbazing wel redelijk als er slechts één lijn rechts op de weg stond, ook werd de snelheid aangepast bij bochten, afslagen, rotondes en ook bij verkeersborden. Bovendien hield hij ook rekening met de snelheid die door de navigatie werd aangegeven. Dus ik vermoed dat dat wel de travel assist was.Vighu schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:45:
[...]
Het verschil tussen de standaard ‘lane assist’ en de optionele ‘travel assist’ is dan ook enorm. Ik vermoed dat je laneassist hebt gebruikt. Tijdens mijn proefritten heb ik beide getest om het verschil te ervaren, voor mij was travelassist een nobrainer
Hoewel het best redelijk werkt vond ik hem juist slingeren als er twee lijnen op we weg stonden, of juist te veel links houden. Ach ja het is ook een beetje haarsplijterij, want al die systemen helpen enorm en het is een bijzonder fijne auto.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Weet iemand op dit forum of dat gedrag met de ACC er met een van de updates sindsdien of die er aan zitten te komen is verholpen?g kruijt schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:21:
Ik zoek naar de functie om de verkeersborden herkenning uit te zetten ivm directe aanpassing van ACC, nog niet gevonden toen ik vandaag voor het eerst op de snelweg reed. Het is behoorlijk irritant dat hij in 1 keer naar 130 schiet (terwijl overdag 100 de max is). Ook meldingen bij borden '90 - bij regen' worden letterlijk geïnterpreteerd. Als het regent dan remt ie s'avonds van 130 in no time naar 90 km/u. (…)
ACC is heerlijk maar je moet wel steeds alert zijn dat de auto op de snelweg niet met enige regelmaat vrolijk in de ankers gaat waar andere weggebruikers dat niet verwachten.
is een instelling.. verkeersbordherkenning/preview uitschakelen onder ACC
Dat is een “oplossing” totdat de bugs geplet zijnSimply1337 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:26:
is een instelling.. verkeersbordherkenning/preview uitschakelen onder ACC
dat is geen bug, is letterlijk hoe het werkt.SiNaga schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:43:
[...]
Dat is een “oplossing” totdat de bugs geplet zijn
ACC snelheid aanpassen adhv verkeersborden zichtbaar voor je camera, Wat nu en dan dus de onderbord mist of een verkeersbord van de afrit pakt.
Andere is aanpassen adhv navigatie.
Nou verklaar mij dit maar dan:Simply1337 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:58:
[...]
dat is geen bug, is letterlijk hoe het werkt.
ACC snelheid aanpassen adhv verkeersborden zichtbaar voor je camera, Wat nu en dan dus de onderbord mist of een verkeersbord van de afrit pakt.
Andere is aanpassen adhv navigatie.
Ik heb alle opties UIT staan (extra gechekt)
Vervolgens rijdt ik met ACC op 90 km/u richting het eerste bord van 50 km per uur. (Vanaf een 80 km/u weg richting de stad)
Mee dat de auto het bord opmerkt begint deze resoluut met regeneren tot iets van 55 km/u.
Dit terwijl ik dus de optie 'verkeersbordherkenning' epxliciet UIT heb staan. Evenals de optie onder het ACC menu om de snelheid er op aan te passen.
Ik weet niet.. maar dat is in mijn ogen echt wel een bug.
*sowieso
Bij mij gaat de auto ook in de ankers wanneer op de parallelweg 30 km/h borden staan. Toch maar uitgezet.
Dat is toch echt een instelling of iets wat gewoon defect is. Ik heb dat nog nooit gehad de afgelopen. 25.000km. De acc reageert normaal gesproken alleen op het overige verkeer of objecten in je rijrichting.DonJunior schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:04:
[...]
Nou verklaar mij dit maar dan:
Vervolgens rijdt ik met ACC op 90 km/u richting het eerste bord van 50 km per uur. (Vanaf een 80 km/u weg richting de stad)
Mee dat de auto het bord opmerkt begint deze resoluut met regeneren tot iets van 55 km/u.
Dit terwijl ik dus de optie 'verkeersbordherkenning' epxliciet UIT heb staan. Evenals de optie onder het ACC menu om de snelheid er op aan te passen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jakkie takkie op 13-06-2022 22:09 ]
Dat is de zogenaamde Eco Assistent die dit doet. Die zorgt er ook voor dat de auto toch gaat regenereren in de D stand als je op een voorganger inloopt met het gas los.DonJunior schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:04:
[...]
Nou verklaar mij dit maar dan:
Die optie kun je ook gewoon uitzetten
Inderdaad. Soms heb ik wel eens dat ie denkt dat ik een afrit pak terwijl ik gewoon op de snelweg blijft. Dan wil ie gaan afremmen tot 60.
Kwestie van streepje gas geven en je bent er doorgaans van af. Er zijn genoeg andere momenten waarbij ik die Eco Assistent wel handig vind.
Kwestie van streepje gas geven en je bent er doorgaans van af. Er zijn genoeg andere momenten waarbij ik die Eco Assistent wel handig vind.
Maar als de Eco Assistent iets doet dan zie je dat toch als feedback ook terug in je dashboard (icoontje met een voet van het pedaal)?ik222 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:10:
[...]
Dat is de zogenaamde Eco Assistent die dit doet. Die zorgt er ook voor dat de auto toch gaat regenereren in de D stand als je op een voorganger inloopt met het gas los.
Die optie kun je ook gewoon uitzetten
Ik zal er op letten of dat inderdaad gebeurd.. en dan eens testen met Eco Assistent aan en uit.
*sowieso
Dat was inderdaad ook mijn gedachte toen ik je verhaal las. De eco assistent. Ik vind hem echt super handig zodra je er aan gewent bent maar uiteindelijk toch maar weer uitgezet.
Dat voetje geeft toch aan dat je beter kan stoppen met gas geven?
[ Voor 16% gewijzigd door AutisticPinguin op 13-06-2022 22:47 ]
*opgelost
[ Voor 92% gewijzigd door Roelio86 op 14-06-2022 09:19 ]
Dat voetje zie ik ook maar daar doet de auto verder niets mee.AutisticPinguin schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:44:
Dat was inderdaad ook mijn gedachte toen ik je verhaal las. De eco assistent. Ik vind hem echt super handig zodra je er aan gewent bent maar uiteindelijk toch maar weer uitgezet.
Niet altijd, alleen als de auto vindt dat je het gas los moet laten volgens mij voor bijvoorbeeld een bocht of kruising.DonJunior schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:32:
[...]
Maar als de Eco Assistent iets doet dan zie je dat toch als feedback ook terug in je dashboard (icoontje met een voet van het pedaal)?
Ik zal er op letten of dat inderdaad gebeurd.. en dan eens testen met Eco Assistent aan en uit.
Onder Assists
Onder ACC
Eerste en Laatste vinkje Uitschakelen.
Auto gaat niet meer aanpassen adhv verkeersborden of wegprofiel adhv navigatiedata
Onder ACC
Auto gaat niet meer aanpassen adhv verkeersborden of wegprofiel adhv navigatiedata
Klopt. Heb ik gelijk uitgezet na dat ik ineens 60 reed op de A2 bij Vianen omdat meneer een bord dacht te zien.Simply1337 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:20:
Onder Assists
Onder ACC
Wat ik wel fijn vind is dat de eco assistent nog wel eea doet, ik zie een voetje als ik gas moet lossen, rotonde signalen in de display en de auto remt dan keurig af tot een behapbare snelheid. Ook op de snelweg in D mode houdt de auto keurig afstand tot zn voorganger als je het gas loslaat, je voelt dan de regeneratie toenemen tot je er achter rijdt. Werkt zeer goed, ook zonder wegprofiel, borden of navigatiedata.
Ik zie alleen af en toe een soort afrit symbool in m'n display, weet iemand wat dat doet ?
bedoel je een symbool van een kruispunt dat ook in beeld komt naast het voetje, net zoals een symbool van een rotonde
nee, dezeHansoverdiep schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:04:
bedoel je een symbool van een kruispunt dat ook in beeld komt naast het voetje, net zoals een symbool van een rotonde
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZRVYmkZBgSC9y3DLqaCQu99r.jpg?f=user_large)
Alleen geen idee wat de auto dan anders doet.
herken ik niet, zal beter gaan opletten want misschien krijg ik dat symbool ook wel
Yup, je ziet (vaak ruim) voordat ie iets gaat ondernemen dat "pedaal lossen voetje"-icoon. Kwestie van dan even een streepje geven wanneer je op cruise control staat en je voorkomt de false positive.DonJunior schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:32:
[...]
Maar als de Eco Assistent iets doet dan zie je dat toch als feedback ook terug in je dashboard (icoontje met een voet van het pedaal)?
Dat doet ie bij mij alleen in de buurt van een MacDonalds.LastSamurai schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:43:
[...]
nee, deze
[Afbeelding]
Alleen geen idee wat de auto dan anders doet.
Is de snelheid van het afremmen ook niet afhankelijk van de rij modus? Ik rij altijd op comfort en die paar keer dat ik hem al aam hogere snelheid een verkeerd bod heb zien herkennen vond ik nu niet dat hij echt in de ankers ging. Hij begon te vertragen en dan nam ik het even terug over.
Hoe vaak hebben jullie dat hij niet regeneratief remt? Ik heb het echt te vaak voor m'n gevoel, meerdere keren per rit. Ik vind het heel vervelend omdat de remkracht anders is als hij alleen op de remmen remt, dus als je niet oplet 'schiet je door', want je moet harder op het pedaal drukken. Ik let er dus continu op. Als het nog kan rem loslaten en gelijk weer opnieuw remmen pakt hij wel weer regeneratief op. Ik ben er nu nou nog niet achter waar het door kan komen ook.
En tweede ergernis, ik heb "automatically release AC cable" aanstaan, want laad op m'n oprit en dan kan ik de kabel gelijk terughangen voor het instappen. Alleen als je de sleutel niet op zak hebt, kun je de laadpoort niet helemaal sluiten, deze blijft dan 1 cm open staan en springt direct open als je de auto ontgrendeld. Wie bedenkt er in godsnaam een functie waarbij je de kabel wel losgooit maar vervolgens je de klep niet goed dicht kan doen
(ID.3 1st)
En tweede ergernis, ik heb "automatically release AC cable" aanstaan, want laad op m'n oprit en dan kan ik de kabel gelijk terughangen voor het instappen. Alleen als je de sleutel niet op zak hebt, kun je de laadpoort niet helemaal sluiten, deze blijft dan 1 cm open staan en springt direct open als je de auto ontgrendeld. Wie bedenkt er in godsnaam een functie waarbij je de kabel wel losgooit maar vervolgens je de klep niet goed dicht kan doen

(ID.3 1st)
Voor zover ik weet remt hij altijd regeneratief als je in de B rijdt. Enige situatie waarin dit anders werkt is als je op cruise rijdt maar harder dan de ingestelde snelheid (om wat voor reden dan ook).unex154 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:38:
Hoe vaak hebben jullie dat hij niet regeneratief remt? Ik heb het echt te vaak voor m'n gevoel, meerdere keren per rit. Ik vind het heel vervelend omdat de remkracht anders is als hij alleen op de remmen remt, dus als je niet oplet 'schiet je door', want je moet harder op het pedaal drukken. Ik let er dus continu op. Als het nog kan rem loslaten en gelijk weer opnieuw remmen pakt hij wel weer regeneratief op. Ik ben er nu nou nog niet achter waar het door kan komen ook.
En tweede ergernis, ik heb "automatically release AC cable" aanstaan, want laad op m'n oprit en dan kan ik de kabel gelijk terughangen voor het instappen. Alleen als je de sleutel niet op zak hebt, kun je de laadpoort niet helemaal sluiten, deze blijft dan 1 cm open staan en springt direct open als je de auto ontgrendeld. Wie bedenkt er in godsnaam een functie waarbij je de kabel wel losgooit maar vervolgens je de klep niet goed dicht kan doen![]()
(ID.3 1st)
Klepje zou gewoon dicht moeten kunnen, ik doe dit ook altijd zo. Problemen met het wel of niet sluiten van het klepje komen wel eens voor volgens mij, college heeft er al eens een schroevendraaier tussen moeten steken. Zou ik even naar laten kijken.
Dit heb ik als ik op Travel Assist/ACC rij en de auto remt zelf af (met regeneratie) voor b.v. een rotonde. De auto wil dan altijd naar 30KM/u. Als ik dan zelf rem is de regeneratie weg. Rem loslaten en opnieuw remmen is dan de 'oplossing'. Wat ook werkt om de auto in B te laten staan, dan lijkt het beter te werken.unex154 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:38:
Heb dit bij VW aangedragen in de Facebook groep, maar volgen VW was dit normaal
Dat is niet normaal, klepje blijft bij mij altijd dicht zitten. Lijkt er op dat het slotje niet goed werkt (hoor ik meer, meestal dat deze niet open wil). De optie is alleen voor locken van de kabel en niet het deurtjeEn tweede ergernis, ik heb "automatically release AC cable" aanstaan, want laad op m'n oprit en dan kan ik de kabel gelijk terughangen voor het instappen. Alleen als je de sleutel niet op zak hebt, kun je de laadpoort niet helemaal sluiten, deze blijft dan 1 cm open staan en springt direct open als je de auto ontgrendeld. Wie bedenkt er in godsnaam een functie waarbij je de kabel wel losgooit maar vervolgens je de klep niet goed dicht kan doen
het niet regeneratief remmen herken ik. tot nu toe alleen als ik vrij plotseling zelf rem vanuit ACC. Gekke is dat ik dit ook had bij mijn Opel Ampera e. ik tik nu eerst met de rem de ACC uit en trap dan opnieuw op de rem om dit euvel te voorkomen. lijkt er op dat de software niet snel genoeg kan omgaan met zo'n actie van plotseling remmen vanuit rijden op de ACC.
Ik heb exact hetzelfde probleem met de laadpoort, volgens mij wordt de sluiting soms vergrendeld en daardoor kan de pin niet helemaal naar binnen.unex154 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:38:
En tweede ergernis, ik heb "automatically release AC cable" aanstaan, want laad op m'n oprit en dan kan ik de kabel gelijk terughangen voor het instappen. Alleen als je de sleutel niet op zak hebt, kun je de laadpoort niet helemaal sluiten, deze blijft dan 1 cm open staan en springt direct open als je de auto ontgrendeld. Wie bedenkt er in godsnaam een functie waarbij je de kabel wel losgooit maar vervolgens je de klep niet goed dicht kan doen![]()
(ID.3 1st)
Nog iets wat ik raar vind. Je moet tweemaal de auto ontgrendelen om de laadpoort te openen, dat kan toch gerust al van de eerste maal. Als je aan het laden bent moet je maar éénmaal drukken. Dat vind ik ook niet logisch, als je iets uit de auto wilt halen stop je ook het laden meteen. Dit had andersom moeten werken

Vandaag was ik aan de beurt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LqMS40QAr1Liy2UQ94p7KtCp.jpg?f=user_large)
"12V accu is zwak. Opladen door te rijden"
Dus maar even aan de lader gehangen..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LqMS40QAr1Liy2UQ94p7KtCp.jpg?f=user_large)
"12V accu is zwak. Opladen door te rijden"
Dus maar even aan de lader gehangen..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LVrsCqVOWFSPAySb66t926j0.jpg?f=user_large)
*sowieso
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.