Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 202 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:20
** Offtopic. **

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 02-06-2022 18:37 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
** Offtopic. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 02-06-2022 18:37 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

FlowDesign schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Als ik het goed begrijp gelden deze laadsnelheden niet voor de 58 kWh variant, klopt dat?
Dat is wel wat hij aangeeft in het begin van het verhaal. Hij heeft een 58 kW Id.3 getest met 3.0 en daar zijn de verschillen in de curves een stuk kleiner in vergelijking met de 82 kW pakketten.

Het verslag van die laatste test is hier te zien:
https://youtu.be/cqbtG1Bf_gk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:46
** Offtopic. **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 02-06-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-09 13:21
** Offtopic. **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 02-06-2022 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
** Offtopic. **

[ Voor 120% gewijzigd door Taro op 02-06-2022 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Wederom een reminder: Zie de topicwaarschuwing ivm thuis laden, openbare laadpalen, laadpassen en providers... Dergelijke berichten horen hier echt niet thuis, daar zijn andere topics voor.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:04
Het wordt steeds gezelliger in die VW ID owners groep op FB 😂

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mraze
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:34
t2faag schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:34:
Ik heb geen Facebook, zou je een update kunnen geven wat er aan de hand is? Steeds meer geklaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
Mraze schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:05:
[...]

Ik heb geen Facebook, zou je een update kunnen geven wat er aan de hand is? Steeds meer geklaag?
Jup, je mist er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
...

[ Voor 98% gewijzigd door FlowDesign op 02-06-2022 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
sl1000 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:30:
[...]

Jup, je mist er niks aan.
Ik snap er niks van. 36k verder en bijna 1,5 jaar en tot nu nog steeds blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Denman_ schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:53:
Ja, dat is zeker iets voor een volgende keer.
Durf te stellen dat VW de laadhistorie wel heeft, maar niet inzichtelijk maakt voor de gebruikers.
Een verklaring laten ondertekenen door de werkgever van het aantal ritten x km x "gemiddeld verbruik" naar je werk is mogelijk voldoende voor de belastingdienst.

Dan heb je wellicht toch nog een groot deel te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:22
Feedback op moderatie mag in het feedback topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 03-06-2022 18:53 ]

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Feedback op moderatie mag in het feedback topic, maar dat wist je al.

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 03-06-2022 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Zijn er hier al mensen met ervaringen rondom verbruik met een aanhanger achter de ID.4? Dus wat je normaal verbruikt vs met een aanhanger erachter?

Aan de ene kant verbruik je natuurlijk meer, maar normaal rijd ik 130km/h onderweg op vakantie, en met aanhanger maar 90-100km/h. Dus ik kan me voorstellen dat het in de praktijk dus best meevalt.

Bijvoorbeeld van 19kWh/100km naar 23 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Md87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 16:22
De levering van de ID.5 lijkt begonnen (in Duitsland) :
https://www.waz-online.de...I7NVJODM2OGWQQAHIWTM.html

Hopelijk beginnen ze hier ook snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Weet niet in hoeverre Volkswagen hier ook last van zal hebben, maar mijn moeders Kia e-Niro (nieuwe model) zou in augustus geleverd moeten worden en nu gaf de dealer aan dat het Harman Karton audiosysteem voor vertraging zou zorgen en levering dan op z'n vroegst begin 2023 zou worden. Volkswagen gebruikt volgens mij ook HK voor de Premium audio, dus daar zou weleens hetzelfde issue kunnen bestaan.

Terzijde: Kia heeft aangeboden om hun eigen audiosysteem in te bouwen en dan in de plaats van HK audio komt er een HUD bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10
t2faag schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:34:
Logisch ook. Wat een farce met die update weer naar 2.4 en 3.0

Als leaserijder maak ik me minder druk maar ik snap het wel die negativiteit. Alles door hoe vw dit oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
Ze hadden dat hele software update verhaal beter niet in de marketing kunnen gebruiken. Nu hebben mensen verwachtingen gekregen die niet waar worden gemaakt. Mijn e-Golf kreeg nooit een software update, maar dat werd ook niet zo verkocht, dus maakte me ook nergens druk om. De auto deed het 4 jaar later nog steeds prima. Dat geldt voor de ID.3 ongetwijfeld ook.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 03-06-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
FlowDesign schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:14:
Weet niet in hoeverre Volkswagen hier ook last van zal hebben, maar mijn moeders Kia e-Niro (nieuwe model) zou in augustus geleverd moeten worden en nu gaf de dealer aan dat het Harman Karton audiosysteem voor vertraging zou zorgen en levering dan op z'n vroegst begin 2023 zou worden. Volkswagen gebruikt volgens mij ook HK voor de Premium audio, dus daar zou weleens hetzelfde issue kunnen bestaan.

Terzijde: Kia heeft aangeboden om hun eigen audiosysteem in te bouwen en dan in de plaats van HK audio komt er een HUD bij.
alleen in china kun je HK krijgen

Audi q4 heeft sonos als premium

Skoda/VW heeft naamloze "premium".door extra sub en speakers.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:46:
Ze hadden dat hele software update verhaal beter niet in de marketing kunnen gebruiken. Nu hebben mensen verwachtingen gekregen die niet waar worden gemaakt. Mijn e-Golf kreeg nooit een software update, maar dat werd ook niet zo verkocht, dus maakte me ook nergens druk om. De auto deed het 4 jaar later nog steeds prima. Dat geldt voor de ID.3 ongetwijfeld ook.
Punt is wel dat het ID.x platform een paar heel vervelende issues heeft die gewoon echt opgelost moeten worden en wat al veel te lang duurt. Ik bedoel dan met name het extreme verbruik bij korte ritten in de winter en voor sommige mensen het gepland opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 16:30
FlowDesign schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:14:

Als VW het Harman Karton audio systeem gebruikt in de ID.4 snap ik wat van de geluidskwaliteit :P

Misschien dat ik dat systeem nog wel een keer upgrade, want het is toch wel vrij slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
ik222 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:15:
[...]

Punt is wel dat het ID.x platform een paar heel vervelende issues heeft die gewoon echt opgelost moeten worden en wat al veel te lang duurt. Ik bedoel dan met name het extreme verbruik bij korte ritten in de winter en voor sommige mensen het gepland opladen.
Dit en dat ze “beloven” elke 12 weken met een update te komen. Helaas is hiervan nog niks uitgekomen. Als ze slim waren hadden ze al kleine updates door gevoerd elke zoveel weken. Bug fixes enzo. En dan af en toe een nieuwe feature uitrollen. Dan hou je de meeste mensen tevreden, want je geeft regelmatig een update.

Maar blijkbaar hebben ze erg grote problemen bij de software divisie van VW als je de berichten op die FB groep leest. Dus worden veel mensen of beter gezegd een aantal harde roepers erg boos en dat over heerst dan op die FB groep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
_eLMo_ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:39:
Zijn er hier al mensen met ervaringen rondom verbruik met een aanhanger achter de ID.4? Dus wat je normaal verbruikt vs met een aanhanger erachter?

Aan de ene kant verbruik je natuurlijk meer, maar normaal rijd ik 130km/h onderweg op vakantie, en met aanhanger maar 90-100km/h. Dus ik kan me voorstellen dat het in de praktijk dus best meevalt.

Bijvoorbeeld van 19kWh/100km naar 23 ofzo.
Zoek op YT naar kanaal van Nextmove (Duits), zij hebben een test gedaan.
TLDW: als je 90 rijdt met een lage aanhanger ipv 120 zonder aanhanger is je range 9% gróter. Een hoge aanhanger heeft wel een negatieve invloed op je range.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
wheli schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Zoek op YT naar kanaal van Nextmove (Duits), zij hebben een test gedaan.
TLDW: als je 90 rijdt met een lage aanhanger ipv 120 zonder aanhanger is je range 9% gróter. Een hoge aanhanger heeft wel een negatieve invloed op je range.
Nice, dank voor de info :)

Dus met aanhanger met motor erop of een vouwwagen oid (ipv een caravan) gaat eigenlijk prima :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Mijn ervaring met een Erde daxara 168, met een rit naar Denemarken. Gemiddeld 100 kmph op de snelweg aangehouden.
Temperatuur van 13gr buiten.

Ik hoop van de zomer naar Frankrijk onder de 21kw per 100km uit te komen, gezien de gunstige temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6whBiV8jrvbEiyoUIP5JNjqK6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0uyGkKEqw59hVNTF5EanEl8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Nice! Dat is echt prima te doen dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

ik222 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:02:
In mijn ID.4 is het standaard geluidssysteem prima, daar heb je ook gewoon speakers achter e.d. al geef ik toe dat ik ook niet heel kritisch ben op geluid ofzo, heel vaak geniet ik juist ook van de stilte in de auto :)

Een Ford Mustang Mach E moet je natuurlijk ook vergelijken met de ID.4, niet met de ID.3. Als je vanaf een ID.3 komt snap ik dat het een enorm stap vooruit zal gaan zijn :)

Ik ben na een jaar nog steeds heel blij met de ID.4, zou ik nu een nieuwe auto moeten uitzoeken dan zou hij zeker weer op de shortlist staan. Waarschijnlijk samen met de Kia EV6, de Ford Mustang Mach E en ik denk toch ook wel de Polestar 2. De Polestar 2 vind ik een heel gaaf model, al heb ik daar wel wat twijfels bij de ruimte.
Niet helemaal mee eens, ja qua segment is een ID.3 een C segment. Een ID.4 is niets meer dan een SUV of te wel een J segment (C). Maar ongeacht of je eventueel een ID.4 in een J segment (D) zou plaatsen staat vast dat VW met de ID.3 wel veel berijders die voor een nieuwe keuze staan weg heeft gejaagd bij VW.

Iets eerder dan @FlowDesign gaf ik aan naar een Polestar 2 te gaan. Toen ging in dit topic ook een mini discussie over in soort gelijke strekking.

@FlowDesign gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:16:
Zojuist een aflevering van Kijken zonder Kopen terug gekeken en de eigenaar reed een ID.3 first.
Iemand van hier toevallig?
Dan zou je hem even willen meedelen dat zijn vrouw/vriendin zich veel te verwent gedraagt? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Deurstopper schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:01:
Zijn er hier ook gebruikers van de Sonniboys in de ID3?
Hoe zijn de ervaringen?

Twijfel om te gaan tinten of enkel de Sonniboys :)
1st Plus had ik, maar alsnog originele VW zonneschermen gebruikt. Zou zeker beide kunnen aanraden, maar met zonneschermen beginnen is makkelijker. Als je overigens even goed zoekt op mijn naam dan zijn ze dichterbij dan je denkt (VW originele) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
En heeft er al iemand gekeken naar het onderdeel nummer van het Amerikaanse lichtgevende VW logo (voorop)?

Asking for a friend :9 :+ O-)

-Edit:
code:
1
2
11A-853-600-A-AWA  <- VW Logo met LED
11G-973-702-A <- Connectors

https://www.vwidtalk.com/...tallation-mod.1646/page-3

Het is prima te doen behalve dat de connectors er niet zitten, dus of een nieuwe kabelboom voor dat stuk, of splitsen van de light bars naast het logo (dat werkt zonder fouten).

- Edit 2:

https://www.k-electronic-...ogo-Kuehlergrill-ID4.html

Ding ding ding ding :*)
NICHT passend für ID.4 Modelle mit Umfeldkamerasystem / "AreaView" / Umgebungskamera (= PR-Nummer: KA6 , Kamera im VW Emblem).
:'( :'( :'(

[ Voor 80% gewijzigd door _eLMo_ op 03-06-2022 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
_eLMo_ schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:53:
En heeft er al iemand gekeken naar het onderdeel nummer van het Amerikaanse lichtgevende VW logo (voorop)?

Asking for a friend :9 :+ O-)

-Edit:
code:
1
2
11A-853-600-A-AWA  <- VW Logo met LED
11G-973-702-A <- Connectors

https://www.vwidtalk.com/...tallation-mod.1646/page-3

Het is prima te doen behalve dat de connectors er niet zitten, dus of een nieuwe kabelboom voor dat stuk, of splitsen van de light bars naast het logo (dat werkt zonder fouten).

- Edit 2:

https://www.k-electronic-...ogo-Kuehlergrill-ID4.html

Ding ding ding ding :*)

[...]

:'( :'( :'(
en als je de kofferklep logo van china wilt importeren.. kan ik je ook alvast zeggen dat het niet past :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@_eLMo_ Verschillende mensen, verschillende wensen zullen we maar zeggen ;)

Ik was juist aan het zoeken of die lichtbalk voorop ook gewoon uit kan.
Vind het persoonlijk een hoog 'kijk mij nou electrisch rijden'-gehalte hebben, dus mag wat mij betreft gewoon uit.

Net als die sound generator onder de 30km per uur. Zat laatst in een electrische Volvo.. die maken geen geluid als je rustig rijdt.
Nou is dat wel de andere kant van het spectrum, want soms wil je wél voetgangers attenderen op je aanwezigheid, zonder direct je claxon te gebruiken. Optioneel zou dus helemaal mooi zijn, dat als ik savonds thuis kom ik die herrie gewoon uit kan zetten.

Voor mijn gevoel maakt de ID3 meer geluid dan de benzine auto's in de straat.. vooral opmerkelijk als je savonds door de straat rijdt.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t2faag
Berichtje op de FB groep;

Volkswagen ID. Drivers Club
Volkswagen ID. ·
Admin

Dear all,
As you know, it‘s our goal and stated claim to keep you up to date with the latest developments of the ID. family. This is especially true for the development and the rollout of new ID. software.
With that being said, we are happy to provide you with new information about the ID. software updates.

First things first:
The development of the ID. software 2.4 has been completed. We will inform you about the exact date for when this starts in the workshops later this month.

What happens in the meantime?
To provide you with a smooth experience, we are preparing our workshops throughout Europe for the update. This includes, for example supplying our Volkswagen service partners with the new, improved 12-volt battery, which is a part of this free update.

In parallel, we are finalizing the ID. software 3.0 over-the-air update. This includes, most importantly, ensuring a successful installation of the 3.0 update on vehicles with ID. software 2.4 installed. We are also preparing a website page for each of the updates, which will describe the update process and the content of both updates in more detail.

When can I make an appointment for ID. software 2.4 and the new 12-volt battery?
The standard procedure of the campaign has not changed. You will be invited by your Volkswagen partner to schedule an appointment for the update after the start date has been announced. The update itself will take about one working day. Replacement mobility will be provided.

What happens after the 2.4 update?
After the workshop update has been carried out, the ID. software 3.0 over-the-air update will be gradually made available for all vehicles that have received ID. software 2.4.
We will keep you informed about new developments.

Best regards,
Your Volkswagen ID. Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik ben echt benieuwd hoe dat weer gaat zijn in Nederland straks. Ik wil de dealer niet lastigvallen maar het liefst ben ik er zo vroeg mogelijk bij. In september is de auto ook 2 jaar dus kom maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Deze week heb ik mijn ID.3 1st leasebak in ontvangst mogen nemen. De software versie die er op zit is 2.1. Ik ben te laat berijder geworden om nog een opt-in te krijgen voor de upgrade naar 2.3. Van VW heb ik een statement gekregen dat ik om die reden geen OTA update kan ontvangen naar deze versie toe.

Ik snap sowieso niet dat die update per se gepusht moet worden. Wat is het bezwaar dat de download niet geforceerd kan worden?

Helaas wilde of kon de dealer niet voor levering de 12V accu vervangen en de auto al voorzien met software versie 2.4.
Ik ben benieuwd wanneer ik wordt uitgenodigd voor deze upgrades - als ik de informatie en reacties bekijk de afgelopen maanden, dan krijg ik de indruk dat dit proces voor iedereen tergend langzaam gaat; ik heb nog geen reacties voorbij zien komen dat iemand al 2.4 heeft ontvangen ondanks dat de rollout in Q2 plaats zou vinden, waar Q3 al op ons af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25
“ Replacement mobility will be provided.”

Maar voor PON vast niet gratis (evt. op de dealer zijn eigen kosten).

Overigens heb ik voldoende aan een fiets :-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
DonJunior schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:19:
@_eLMo_ Verschillende mensen, verschillende wensen zullen we maar zeggen ;)

Ik was juist aan het zoeken of die lichtbalk voorop ook gewoon uit kan.
Vind het persoonlijk een hoog 'kijk mij nou electrisch rijden'-gehalte hebben, dus mag wat mij betreft gewoon uit.

Net als die sound generator onder de 30km per uur. Zat laatst in een electrische Volvo.. die maken geen geluid als je rustig rijdt.
Nou is dat wel de andere kant van het spectrum, want soms wil je wél voetgangers attenderen op je aanwezigheid, zonder direct je claxon te gebruiken. Optioneel zou dus helemaal mooi zijn, dat als ik savonds thuis kom ik die herrie gewoon uit kan zetten.

Voor mijn gevoel maakt de ID3 meer geluid dan de benzine auto's in de straat.. vooral opmerkelijk als je savonds door de straat rijdt.
In dat forum kun je ook zien hoe de lichtbalk los kan, er zitten twee connectors achterop. Loshalen en goed intapen en ze zijn uit zonder schade.

De sound generator, ik snap wat je bedoeld. Mijn Kia heeft ‘m nog uitschakelbaar, maar vanaf 2020 of 2021 ofzo is het verplicht geworden en niet uitschakelvaar. Geloof me, het geluid van je ID.x valt mee vergeleken de sound generator van Kia.
Maar idd, uitschakelbaar was beter imho. Als ik nu ‘s ochtends vroeg achteruit de oprit af moet ofzo zet ik ‘m even uit.
Uit werkt idd ook niet, want als je dan door een drukke straat rijd, of in een grote stad, lopen mensen letterlijk zo voor je auto de straat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
SiNaga schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:31:
Deze week heb ik mijn ID.3 1st leasebak in ontvangst mogen nemen. De software versie die er op zit is 2.1. Ik ben te laat berijder geworden om nog een opt-in te krijgen voor de upgrade naar 2.3. Van VW heb ik een statement gekregen dat ik om die reden geen OTA update kan ontvangen naar deze versie toe.

Ik snap sowieso niet dat die update per se gepusht moet worden. Wat is het bezwaar dat de download niet geforceerd kan worden?

Helaas wilde of kon de dealer niet voor levering de 12V accu vervangen en de auto al voorzien met software versie 2.4.
Ik ben benieuwd wanneer ik wordt uitgenodigd voor deze upgrades - als ik de informatie en reacties bekijk de afgelopen maanden, dan krijg ik de indruk dat dit proces voor iedereen tergend langzaam gaat; ik heb nog geen reacties voorbij zien komen dat iemand al 2.4 heeft ontvangen ondanks dat de rollout in Q2 plaats zou vinden, waar Q3 al op ons af komt.
Dang, er worden nog ID’s uitgeleverd met versie 2.1 terwijl de ID.4 (GTX) nu standaard met 3.0 al uit de fabriek komt rollen? Oof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
_eLMo_ schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Dang, er worden nog ID’s uitgeleverd met versie 2.1 terwijl de ID.4 (GTX) nu standaard met 3.0 al uit de fabriek komt rollen? Oof!
Bouwjaar 2020 (1st) met amper kilometers (1000) er op. Op die manier kan ik de komende jaren dus nog genieten van 8% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:50

Termy

valt er nog wat te fragge?

Mijn gebruikte ID.3 first plus was volgens de verkoper volledig geüpdatet maar heeft ook slechts 2.1. Verder kon zeker niet meer nu met 2.4 in aantocht? Op zich rijdt ie prima dus heel schokkend is het niet, maar van wat ik er van gelezen heb zal het wel een prettige update zijn.

Eerst maar eens We Connect ID goed aan de praat krijgen.. de QRcode had er gisteren nog geen zin in (zg geen internet, ook al zag ik 4G staan) maar ik las hier al dat het de volgende dag 'gewoon' gaat werken. Zo weer even proberen.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Termy schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:25:
Mijn gebruikte ID.3 first plus was volgens de verkoper volledig geüpdatet maar heeft ook slechts 2.1. Verder kon zeker niet meer nu met 2.4 in aantocht? Op zich rijdt ie prima dus heel schokkend is het niet, maar van wat ik er van gelezen heb zal het wel een prettige update zijn.

Eerst maar eens We Connect ID goed aan de praat krijgen.. de QRcode had er gisteren nog geen zin in (zg geen internet, ook al zag ik 4G staan) maar ik las hier al dat het de volgende dag 'gewoon' gaat werken. Zo weer even proberen.
Bij mijn opdrachtgever rijden een stuk of 20 ID3’s allemaal met nog de oude software en eigenlijk zonder problemen. Geen idee waarom die niet geüpdatet zijn. Allemaal first plus modellen van ergens oktober 2020.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
SiNaga schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:31:

De meeste antwoorden vind je hier
t2faag schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:46:
Berichtje op de FB groep;

Volkswagen ID. Drivers Club
Volkswagen ID. ·
Admin

Dear all,
As you know, it‘s our goal and stated claim to keep you up to date with the latest developments of the ID. family. This is especially true for the development and the rollout of new ID. software.
With that being said, we are happy to provide you with new information about the ID. software updates.

First things first:
The development of the ID. software 2.4 has been completed. We will inform you about the exact date for when this starts in the workshops later this month.

What happens in the meantime?
To provide you with a smooth experience, we are preparing our workshops throughout Europe for the update. This includes, for example supplying our Volkswagen service partners with the new, improved 12-volt battery, which is a part of this free update.

In parallel, we are finalizing the ID. software 3.0 over-the-air update. This includes, most importantly, ensuring a successful installation of the 3.0 update on vehicles with ID. software 2.4 installed. We are also preparing a website page for each of the updates, which will describe the update process and the content of both updates in more detail.

When can I make an appointment for ID. software 2.4 and the new 12-volt battery?
The standard procedure of the campaign has not changed. You will be invited by your Volkswagen partner to schedule an appointment for the update after the start date has been announced. The update itself will take about one working day. Replacement mobility will be provided.

What happens after the 2.4 update?
After the workshop update has been carried out, the ID. software 3.0 over-the-air update will be gradually made available for all vehicles that have received ID. software 2.4.
We will keep you informed about new developments.

Best regards,
Your Volkswagen ID. Team
Zo spectaculair is de 2.3 update niet. Mijn enige wens is een perfect werkende uitgesteld laden maar begreep dat dit rechtstreeks met de huidige 12V batterij te maken heeft wat met de 2.4 update verholpen zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
Zo spectaculair is de 2.3 update niet. Mijn enige wens is een perfect werkende uitgesteld laden maar begreep dat dit rechtstreeks met de huidige 12V batterij te maken heeft wat met de 2.4 update verholpen zou moeten zijn.
Functioneel ben ik helemaal gelukkig met deze auto. De ACC is super. Ik kijk vooral uit naar de 3.0 update met de verbeterde navigatieplanning om de meest optimale laadstops in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
M’n ID4 leek van de week gemaakt te zijn. Dat na 7 maanden. Ik had geen 4G en kon dus geen QR code genereren. Nu kan dit wel maar krijg ik nog steeds geen updates of verkeersinfo binnen en krijg ik ook geen informatie op m’n WeConnect app binnen.

Nu het maffe, ik zit vast in online mode. Hiervoor altijd in offline mode. Kortom, ik zie wel 4G, ik kan dus ook een QR code krijgen of juridische informatie lezen (er is dus soort van verbinding), ook kan ik de auto koppelen met de App middels de QR, maar zie ik geen informatie over m’n auto en werkt klimatiseren ook niet.

Vreemd toch? Iemand een idee? Ik heb WeConnect al een mail gestuurd maar wie weet herkent iemand dit.

Geprobeerd:
- app opnieuw geïnstalleerd
- fabrieksinstellingen (krijg wel de melding dat niet alle instellingen teruggezet konden worden)
- kan dus niet de auto in offline mode zetten (stuck)
- 4G maximaal bereik (alle streepjes)

Update: net de zekering F19 en F20 eruit getrokken en heb eindelijk verbinding 😃

[ Voor 4% gewijzigd door Galvatron op 04-06-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:55:
[...]

Bij mijn opdrachtgever rijden een stuk of 20 ID3’s..
Eiffel toevallig? Met die rood gewrapte ID3s?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Gecko123 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:43:
[...]

De meeste antwoorden vind je hier
[...]

2.3 is behoorlijk spectaculair als je een van de eerste 1st rijders bent geweest. 2.1 en alles ervoor is zo verschrikkelijk traag en laggy dat 2.3 een verademing is, terwijl ook die versie nog laggy is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

AMARONE schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:57:
[...]

2.3 is behoorlijk spectaculair als je een van de eerste 1st rijders bent geweest. 2.1 en alles ervoor is zo verschrikkelijk traag en laggy dat 2.3 een verademing is, terwijl ook die versie nog laggy is.
Oh, dat klinkt wel goed dan want 2.1 valt me nu alleszins mee. Op YouTube videos vond ik het een stuk trager eruit zien dan het nu voor me voelt en als 2.3+ beter is dan zal het zelfs voor een zeikerd als ik wel prima zijn :).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
AMARONE schreef op zondag 5 juni 2022 @ 00:57:
[...]

Bedoel je hier niet de laggy oorspronkelijke versie? Ik heb nu 2.1 en stoor me in het algemeen en tijdens het rijden niet heel erg aan de traagheid maar sneller is altijd beter. Met spectaculair bedoel ik meer in de richting van nieuwe functionaliteit bugfixes.
SiNaga schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:56:
[...]

Functioneel ben ik helemaal gelukkig met deze auto. De ACC is super. Ik kijk vooral uit naar de 3.0 update met de verbeterde navigatieplanning om de meest optimale laadstops in te plannen.
Dit zou inderdaad mooi zijn. Ik vind google maps erg lekker navigeren. Ik hoop dat Android Auto een update krijgt voor EV's en wat functies van ABRP en Chargemap krijgt inclusief SOC% van de auto geintegreerd. Al die zaken in 1 app. Ik zou er dan zelfs voor willen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:15:
Vandaag een ID.4 Pro besteld.

Levertijd: week 48 verwacht.

Vanaf september komt er een 2023 model (1900€ pricehike, indicatief) en vanaf 01-2023 nog eens 1000€ erbij (indicatief). Grootste verandering is dat de USB-C poorten ook fastcharging voor Apple apparaten gaan ondersteunen.

Met het 2023 model komt er ook een nieuwe kleur: Azul blauw, vroeger op de VW Up. Deze kleur hebben wij besteld (met zilver/zwart dak).

[Afbeelding]

Zin in!
Self quote, ik ben nog wat vergeten, vanaf MY 2023 4 jaar garantie op de hele ID.4 ipv 2 jaar.
Mijn verkoper zei dat alle elektrische auto’s 4 jaar gaan krijgen vanaf MY23 net als brandstof auto’s al een tijdje krijgen bij VW.

Aandrijflijn garantie onveranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
Eigenlijk triest dat ze anno 2022 nog auto's op de markt durven te zetten met slechts 2 jaar garantie. Dat krijg je ook bij een broodrooster van 30 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Kwam deze in autoweek tegen, viel me niet tegen voor de ID.4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HEHK_i4Fp35MygCbpRxTi-8Kx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEltBXuqS9qHJycHwwLX7teQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:14:

[Afbeelding]
Broodje aap lijst, de EV6 en de ID.4 staan er allebei op als 77kWh. Terwijl de EV6 77.4kWh bruto heeft, en 72.5kWh netto bruikbaar, versus 82kWh bruto en 77kWh netto voor de ID.4.

Appels en peren enzo.

Als je de ID.4 dus / 77 * 72.5 doet kom je nagenoeg hetzelfde uit als de EV6.
Nog steeds niet slecht hoor, voor zo’n grote auto (de EV6 is echt wel een slag kleiner).
Maar degene die de lijst heeft samengesteld wist niet echt wat hij aan het doen was.

De model Y heeft 75 netto / 82 bruto, dus hoe zie die ingeschoten hebben :S

En de Kia EV6 met 72kWh netto met 20kWh/100km tegen de Kia Soul 64kWh netto met 17,1kWh/100km…

EV6 is dan max 360km vs 375km voor de Soul. Hoezo staat de Soul dan zo laag en met 280km????

En de ID.3 Pro staat daar met een verbruik van 26,8kWh/100km???????

Ik vermoed dat er grote fouten in zitten rondom metingen.
Berg op/af, temperatuur, wind…

[ Voor 35% gewijzigd door _eLMo_ op 06-06-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Test methode stond er niet bij volgens mij volladen, zitten en 130 rijden tot hij leeg is 🙈 volgens het artikel waren er ook wisselende omstandigheden.

[ Voor 24% gewijzigd door TWFpa2Vs op 06-06-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Inderdaad er klopt wel meer niet. Een ID.4 GTX kan met 4 wiel aandrijving en meer vermogen nooit verder komen dan een standaard ID.4. Toch toont de tabel dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50
_eLMo_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:40:
[...]

Self quote, ik ben nog wat vergeten, vanaf MY 2023 4 jaar garantie op de hele ID.4 ipv 2 jaar.
Mijn verkoper zei dat alle elektrische auto’s 4 jaar gaan krijgen vanaf MY23 net als brandstof auto’s al een tijdje krijgen bij VW.

Aandrijflijn garantie onveranderd.
Hi Marowi, heb je ergens gelezen/gehoord dat de garantie voor de ID4 naar 4 jaar gaat. Ik kan het niet vinden en mijn dealer geeft aan 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Andre61 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:13:
[...]

Hi Marowi, heb je ergens gelezen/gehoord dat de garantie voor de ID4 naar 4 jaar gaat. Ik kan het niet vinden en mijn dealer geeft aan 2 jaar?
Dit is mij mondeling verteld en later per mail bevestigd voor MY23.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUxHFknJxatFh5YuFwaw7gH-1ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ez0d1BcpTuILbLTaThCdmYQn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
_eLMo_ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:05:
[...]

Broodje aap lijst, de EV6 en de ID.4 staan er allebei op als 77kWh. Terwijl de EV6 77.4kWh bruto heeft, en 72.5kWh netto bruikbaar, versus 82kWh bruto en 77kWh netto voor de ID.4.

Appels en peren enzo.
Helaas is het wel appels met appels. jij gaat af van de data van EV-database.. en die ging vanuit van bjorn nyland z/'n winter capaciteit test.

fabrieksaf is bruot/netto niet zoveel anders dan de MEB 77 kwh batterij back.

Ikzelf ben ook met de EV6 boven de 76 kWh (mogelijke) capaciteit gekomen [interpollerend van 80% gebruik, maar je snapt het]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Simply1337 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:25:
[...]

Helaas is het wel appels met appels. jij gaat af van de data van EV-database.. en die ging vanuit van bjorn nyland z/'n winter capaciteit test.

Ikzelf ben ook met de EV6 boven de 76 kWh (mogelijke) capaciteit gekomen [interpollerend van 80% gebruik, maar je snapt het]
De 82kWh bruto versus 77.4kWh bruto is toch geen interpretatie? Dat is toch gewoon een feit?

Doel jij erop dat de ene auto wellicht meer de “buffers” boven/onder laat gebruiken dan de ander?
Imho zou je in zo’n tabel van alle voertuigen of de bruto of de netto capaciteit op moeten nemen, maar geen mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:25:
[...]

Klopt:
- EV6: 82,5 / 77,4 kWh
- IDX: 82 / 77 kWh

De EV6 heeft dus op papier zelfs net iets meer capaciteit dan de IDX 77kWh.

Verder zijn al die tests natuurlijk een momentopname. Weer, verkeer, banden, etc. alles heeft invloed. Zonder meer data is het lijstje dan ook niet zoveel waard.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
_eLMo_ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:36:
[...]

De 82kWh bruto versus 77.4kWh bruto is toch geen interpretatie? Dat is toch gewoon een feit?
77,4 voor de EV6 is netto, niet bruto.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Wellicht ben je in de war met de ioniq5 MY21/22 die wel 72.5 netto heeft. vanaf MY23 zal het rechtgetrokken worden met de andere EGMP platform broeders (kia ev6 / Genesis GV60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
pietermx schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:38:
[...]

77,4 voor de EV6 is netto, niet bruto.
Ah okay, nevermind, ik had verwacht dat de netto bruikbare capaciteit een soort gok is, maar de bruto capaciteit word juist slecht gespecificeerd xD Wauw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign

[Afbeelding]
Bedankt, maar deze lijst is compleet zinloos en kan zo de prullenbak in.
De ene is getest bij 3 graden en regen, de ander bij 20 graden en zon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE

[Afbeelding]
Autoweek begrijpt er niet zoveel van. Gewoon Bjorn gebruiken voor testen, die zit er veel realistischer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:27
AMARONE schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Autoweek begrijpt er niet zoveel van. Gewoon Bjorn gebruiken voor testen, die zit er veel realistischer in.
https://docs.google.com/s...vnoFBw/edit#gid=735351678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

De auto nu voor het eerst aan de (publieke) laadpaal gehangen en bij de 1e keer kijken in We Connect ID zag ik dat ie van 32 naar 38% gegaan was met nog 2h10 te gaan, maar nu anderhalf uur later staat er nog steeds exact dit terwijl hij beweert 'just now' ververst te zijn.

Dit is natuurlijk vrij waardeloos. Doe ik iets fout of hoe krijg ik hem fatsoenlijk geüpdatet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 22:52

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Termy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:20:
De auto nu voor het eerst aan de (publieke) laadpaal gehangen en bij de 1e keer kijken in We Connect ID zag ik dat ie van 32 naar 38% gegaan was met nog 2h10 te gaan, maar nu anderhalf uur later staat er nog steeds exact dit terwijl hij beweert 'just now' ververst te zijn.

Dit is natuurlijk vrij waardeloos. Doe ik iets fout of hoe krijg ik hem fatsoenlijk geüpdatet?
Heel zelden heb ik dit ook. Heb het opgelost door de app af te sluiten en opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

niki_lauda schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:47:
[...]

Heel zelden heb ik dit ook. Heb het opgelost door de app af te sluiten en opnieuw te starten.
Meerdere keren gedaan maar dat werkte niet. Ik heb net de auto opgehaald en snap nu ook waarom: z'n internet doet het niet meer. Geen idee waarom maar de auto afsluiten/instappen mocht ook niet baten. Toen ik in 1e instantie instapte na het laden zag ik nog wel streepjes bij de verbinding maar kreeg al een melding dat er iets was en daarna was het gewoon pleite.

Dit werkte eerder wel gewoon.. even pech met storing of wat zou hier aan de hand zijn? Een zoektocht in dit topic suggereert wel iets over zekeringen eruit trekken maar dat lijkt me wel weer wat ver gaan als 1e optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Als je een zekering eruit trekken wat ver vindt gaan dan is de eerste optie om je media te herstarten door de aan/uit knop ongeveer 10 seconden vast te houden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enieuwlaar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:40
Derde optie is melden bij we-support@volkswagen.de (kan in het Nederlands). Zij kunnen het op afstand oplossen (probleem bij hun eigen servers). Tweede oplossing werkte bij mij niet.

[ Voor 11% gewijzigd door enieuwlaar op 07-06-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

In de handleiding staat dat je met de draadloze oplader je telefoon en wearables kunt opladen.

Is het iemand al gelukt om zijn/haar smartwatch op te laden in de Id4?

Zelf heb ik een Samsung Galaxy active 2, maar opladen in de auto lukt mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

@DonJunior @enieuwlaar blijkbaar was even een nachtje slapen ook goed voor de auto. Bij opstarten kwam ie weer vragen of ik online wilde en had ik gewoon prima 4G bereik. App geforceerd herstart en een sync geforceerd (hij dacht nog dat ik aan't laden was, dus die slider naar links gedaan) en toen snapten ze het allemaal weer.

Nou ja, hopen dat dit een zeldzame glitch was en anders volgende keer even het systeem resetten. Daar had ik gisteren even niet meer aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:40:
[...]

Hopelijk kan dat bij bestaande auto's ook nog verlengd worden. Zou wel zo netjes zijn om dat aan te bieden.

Edit: heb het even nagevraagd bij mijn verkoopadviseur, en die wist niets van de vier jaar fabrieksgarantie op MY23 of evt verlengingen.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 08-06-2022 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
RodeStabilo schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:47:
[...]

Hopelijk kan dat bij bestaande auto's ook nog verlengd worden. Zou wel zo netjes zijn om dat aan te bieden.

Edit: heb het even nagevraagd bij mijn verkoopadviseur, en die wist niets van de vier jaar fabrieksgarantie op MY23 of evt verlengingen.
Kan helaas alleen bij aanschaf van de nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 12:29
Reken maar op een glitch maar niet een zeldzame. Ik heb dit zeer regelmatig.
Wat ook irritant is: laden staat ingesteld op bv 80% maar ik bedenk dat de rit toch langer wordt. Als ik de doellading dan naar 90 of 100% zet in de app (auto aan de lader) dan gaat hij regelmatig toch niet verder laden.
Nouja, first world problems

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
[...]

Het is niet voor niks dat die garantie bij MY23 komt natuurlijk, haha. Als jij verwacht dat een dealer / importeur speciaal voor jou de garantie gaat aanpassen (zonder dat de fabrikant dat op dat model doet), dan verwacht je echt te veel hoor, haha. Je hebt getekent voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

wheli schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:43:
Reken maar op een glitch maar niet een zeldzame. Ik heb dit zeer regelmatig.
Wat ook irritant is: laden staat ingesteld op bv 80% maar ik bedenk dat de rit toch langer wordt. Als ik de doellading dan naar 90 of 100% zet in de app (auto aan de lader) dan gaat hij regelmatig toch niet verder laden.
Nouja, first world problems
Ok, nou ja, goed om mentaal op voorbereid te zijn dan iig. Ik had hem hier ook op 80% staan maar toen ik aankwam was hij pas bij 78%, ook al was ik er later dan de aangegeven eindtijd (minuten, geen uren) van de sessie. Dat zal dan wel een te optimistische schatting zijn geweest en niet dat het gewoon random op 78% gestopt is..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
[...]

Zelfs als het zou kunnen dan niet bij PON. Bij dat bedrijf moet je altijd uitgaan van het kan niet, te duur of Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
AMARONE schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:53:
[...]
Zelfs als het zou kunnen dan niet bij PON. Bij dat bedrijf moet je altijd uitgaan van het kan niet, te duur of Nee.
Ik meen dat ik het bij een Duitse auto wel eens heb gezien. De ‘Jahreswagen’ hebben vaak een langere garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Termy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:30:
[...]

Ok, nou ja, goed om mentaal op voorbereid te zijn dan iig. Ik had hem hier ook op 80% staan maar toen ik aankwam was hij pas bij 78%, ook al was ik er later dan de aangegeven eindtijd (minuten, geen uren) van de sessie. Dat zal dan wel een te optimistische schatting zijn geweest en niet dat het gewoon random op 78% gestopt is..?
Dat hij random op een ander percentage stopt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik denk dat hij simpelweg nog niet klaar was met laden.

De schatting die de auto afgeeft klopt over het algemeen op zich prima zolang de laadsnelheid hetzelfde blijft, alleen als de laadpaal bijvoorbeeld gaat loadbalancen dan duurt het laden nu eenmaal langer en is het laden dus ook alsnog later klaar.

En kleine veranderingen in de laadsnelheid kunnen bijvoorbeeld ook al komen doordat de netspanning een beetje veranderd, als die zodra de zon onder is of tijdens de avondspits bijvoorbeeld zakt van 235 naar 225V dan scheelt dat 480W laadvermogen als je aan het laden bent op 3 x 16A. Dat scheelt bij het laden van 50kWh toch al zo'n 12 minuten.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 08-06-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Het is niet voor niks dat die garantie bij MY23 komt natuurlijk, haha.
Waarom precies?
Als jij verwacht dat een dealer / importeur speciaal voor jou de garantie gaat aanpassen (zonder dat de fabrikant dat op dat model doet), dan verwacht je echt te veel hoor, haha. Je hebt getekent voor 2 jaar.
Ik spreek helemaal niet de verwachting uit dat ze dat 'speciaal' voor mij doen. Waaruit concludeer je dit?

ach met al die prijsverhogingen en ook nog eens kalere modellen heb ik alsnog een goede deal kunnen maken. daar kan die extra garantie niet tegenop.

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 08-06-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Extra garantie kun je gewoon bijkopen, hoeft nml niet persé via Volkswagen, het is nml gewoon een verzekering die je dan afsluit. Verschil is dat een importeur zoiets meestal aanbiedt en dan wordt een garantiegeval netjes via hen opgelost.
Bij mijn motor (KTM) werkt het zo en dat gaat ook prima, bij PON zou ik er minder vertrouwen in hebben dat het netjes wordt opgelost. Zou iig van tevoren heel goed de kleine lettertjes lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Waarom precies?

[...]

Ik spreek helemaal niet de verwachting uit dat ze dat 'speciaal' voor mij doen. Waaruit concludeer je dit?

ach met al die prijsverhogingen en ook nog eens kalere modellen heb ik alsnog een goede deal kunnen maken. daar kan die extra garantie niet tegenop.
Ik verwacht dat ze na 2 jaar alle problematische onderdelen geïdentificeerd en vervangen hebben in het nieuwe modeljaar. Dan gaan ze oudere modellen natuurlijk niet upgraden qua garantie. Als ze nog niet geen problemen hebben ontwikkelt blijft dat wellicht ook zo tot voorbij die 2 jaar, haha.

Sorry, als je de reputatie van PON kent (zelfs de verkoper deed er laconiek over richting mij), dan snap je dat überhaupt het idee al zeeeer onwaarschijnlijk is, haha.

7% hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
_eLMo_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Ik verwacht dat ze na 2 jaar alle problematische onderdelen geïdentificeerd en vervangen hebben in het nieuwe modeljaar. Dan gaan ze oudere modellen natuurlijk niet upgraden qua garantie. Als ze nog niet geen problemen hebben ontwikkelt blijft dat wellicht ook zo tot voorbij die 2 jaar, haha.

Sorry, als je de reputatie van PON kent (zelfs de verkoper deed er laconiek over richting mij), dan snap je dat überhaupt het idee al zeeeer onwaarschijnlijk is, haha.

7% hier
Je hoeft niet achter elke zin "haha" te typen hoor, daar hebben we gewoon smileys voor ;)

Overigens ben ik het wel met je eens :)
Gratis extra garantie gaat nevernooitnie gebeuren. Erbij kopen kan normaliter wel via bepaalde kanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

_eLMo_ schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Het is niet voor niks dat die garantie bij MY23 komt natuurlijk, haha. Als jij verwacht dat een dealer / importeur speciaal voor jou de garantie gaat aanpassen (zonder dat de fabrikant dat op dat model doet), dan verwacht je echt te veel hoor, haha. Je hebt getekent voor 2 jaar.
Een fabrikant die vertrouwen heeft in haar producten doet het blijkbaar wel

Nieuwe én huidige bezitters met auto's tot tot 10 jaar als ik het goed begrijp.

https://pers.toyota.nl/to...ieuwe-en-huidige-klanten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:27
Ook maar de boel gereset Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFDyXehFp8mwGOaF-DNMdcJAP-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfkPvLGWzHjBlSqQLmd81L0m.jpg?f=fotoalbum_largestond op 22.1
Is dit nu de meest recente versie? Navi 22.4

[ Voor 27% gewijzigd door densterdad2 op 08-06-2022 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jaar 22 maand 4. Zou best kunnen dat dat de recentste is.

Het zegt niet alles. Mijne zit op 21.9. Waarschijnlijk mis ik dan wat nieuwere wegen of aanpassingen. Maar zaken als wegafsluitingen komen wel prima door. Ben benieuwd of mijn versie misschien omhoog gaat na de aankomende updates van de ID Software dit jaar.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
densterdad2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:57:
Ook maar de boel gereset [Afbeelding]stond op 22.1
Is dit nu de meest recente versie? Navi 22.4
Hoe heb je dat Volkswagen logo in de home-knop gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
https://www.ad.nl/video/p...entrein-in-leusden-308728

Nu duurt de update naar 2.4 nog langer. Goederentrein bij Pon ontspoort, hopelijk niet gevuld met batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
SiNaga schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:28:
[...]

Hoe heb je dat Volkswagen logo in de home-knop gekregen?
Moet je minimaal versie 2.3 hebben en dan ergens onder de algemene instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
edkreuk schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:49:
https://www.ad.nl/video/p...entrein-in-leusden-308728

Nu duurt de update naar 2.4 nog langer. Goederentrein bij Pon ontspoort, hopelijk niet gevuld met batterijen.
Ik gok op kolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ultraman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:27:
Jaar 22 maand 4. Zou best kunnen dat dat de recentste is.

Het zegt niet alles. Mijne zit op 21.9. Waarschijnlijk mis ik dan wat nieuwere wegen of aanpassingen. Maar zaken als wegafsluitingen komen wel prima door. Ben benieuwd of mijn versie misschien omhoog gaat na de aankomende updates van de ID Software dit jaar.
Ik zou toch resetten, gegarandeerd dat je nu ook problemen krijgt als je bijvoorbeeld met de auto op vakantie gaat. Dan zal je navigatie ergens over de grens uitvallen.

Jou auto is namelijk duidelijk de verbinding met de kaartservers kwijt, anders zat hij nu wel op 22.4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 11:30
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:21:
In de handleiding staat dat je met de draadloze oplader je telefoon en wearables kunt opladen.

Is het iemand al gelukt om zijn/haar smartwatch op te laden in de Id4?

Zelf heb ik een Samsung Galaxy active 2, maar opladen in de auto lukt mij niet
Net even een testje gedaan met mijn Samsung Galaxy Watch4, maar die werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
N0EL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:23:
[...]

Net even een testje gedaan met mijn Samsung Galaxy Watch4, maar die werkt ook niet
Lijkt me ook sterk, de Samsung Gear S2 (verre voorloper van de jouwe) laadt niet eens op met de wireless fast charger van Samsung zelf (welke ik gebruik voor mijn Samsung S9)
Dat komt omdat de spoel te groot is en die in de watch te klein. (die matchen qua magnetisch veld niet helemaal en dus wordt er niet geladen)

In de auto werkt de lader prima voor de telefoon, dus ik vermoed dat daar ook gewoon een te grote spoel in zit om te werken met een smartwatch.
Sowieso is de lader in de auto dermate 'gevoelig' voor plaatsing van de telefoon, dat ik hem niet meer gebruik. Die van mij gaat gewoon lekker aan de kabel (ligt er naast, net zo makkelijk en nog sneller, qua laden, ook)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

DonJunior schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:43:
[...]

Lijkt me ook sterk, de Samsung Gear S2 (verre voorloper van de jouwe) laadt niet eens op met de wireless fast charger van Samsung zelf (welke ik gebruik voor mijn Samsung S9)
Dat komt omdat de spoel te groot is en die in de watch te klein. (die matchen qua magnetisch veld niet helemaal en dus wordt er niet geladen)

In de auto werkt de lader prima voor de telefoon, dus ik vermoed dat daar ook gewoon een te grote spoel in zit om te werken met een smartwatch.
Sowieso is de lader in de auto dermate 'gevoelig' voor plaatsing van de telefoon, dat ik hem niet meer gebruik. Die van mij gaat gewoon lekker aan de kabel (ligt er naast, net zo makkelijk en nog sneller, qua laden, ook)
Op mijn s21 zit ook een draadloze lader. Daar kan ik mijn telefoon, Galaxy watch en zelfs (de case van) mijn draadloze oordopjes mee opladen.
Het is dus wel mogelijk om verschillende types apparaten op te laden met één lader.

Op weg naar het werk heb ik mijn watch door heel het bakje bewogen. En steeds een minuutje op 1 plek gehouden omdat het soms ook even duur voordat de telefoon pakt.

Maar denk wel dat ik nu met zekerheid kan zeggen dat Samsung wearables er niet mee opgeladen kunnen worden. Enkel de telefoons.. wel jammer.

Heb vaker dat mijn horloge s ochtends leeg is dan mijn telefoon :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
AndereKoekoek schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:07:
[...]

Op mijn s21 zit ook een draadloze lader. Daar kan ik mijn telefoon, Galaxy watch en zelfs (de case van) mijn draadloze oordopjes mee opladen.
Het is dus wel mogelijk om verschillende types apparaten op te laden met één lader.

..
De S21 speelt hierin een klein beetje vals en bestaat niet uit één lader. Kijktip: YouTube: Galaxy S21 Ultra Teardown! - Its bigger than you think....

Vanaf 1.24 kun je zien dat de S21 een tweetal inductiespoelen heeft: Een grote voor draadloos laden én een kleinere voor het opladen van andere, kleinere, apparaten zoals wearables.

Met alle besparingen die VW heeft doorgevoerd op de ID 3 geloof ik er vrij weinig van dat VW meer dan één inductiespoel heeft gebruikt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Aan de navigatie van de ID.3 heb je in Denemarken vrij weinig. Krijg gelijk de melding, dat de route niet berekend kan worden. Het probleem kan ook "tussen stuur en stoel" zijn, maar heb ook problemen met de navigatie via Android auto. Die blijft ook op sommige punten gewoon hangen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Pagina: 1 ... 202 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.