Ik zat eigenlijk te azen op een Kia EV6, maar die zou ik dan sowieso nieuw hebben moeten bestellen met een jaar levertijd.
De subsidieregels in Duitsland worden per 1-1-2023 versoberd (minimaal €3.190 minder subsidie volgens ADAC). Nieuwe regeling wordt echter pas helemaal officeel bekend gemaakt in juli ofzo, en de verwachting is dat de prijzen van de EV6 voor een MY23 ook nog zullen stijgen.
Verder is het natuurlijk ietwat onzeker wat de prijzen van tweedehands EV's in een jaar tijd doen.
Afijn, financieel gezien dus beter om iets te kopen wat snel leverbaar is. Nu zag ik vandaag op de Duitse Ford site ineens weer een 2021 model voor een interessante prijs, die vanuit voorraad leverbaar is en we dus in Duitsland subsidie voor aan kunnen vragen en na minimaal 6 maanden en 6.000 km kan ik 'm vervolgens importeren. Uiteindelijk heb ik dan weer een nieuwe auto en een leuke upgrade voor een paar duizend Euro.
Verder vinden we beiden de Mustang echt veeeeel mooier dan de EV6. De EV6 had ik vooral op het oog voor het snelle snelladen en de 7 jaar garantie.
De Mustang vind ik gewoon een best dikke upgrade ten opzichte van de ID.3 en ik wilde erg graag een auto met trekhaak. De Mustang mag tot
750 1.000 kg trekken en dat is voor ons meer dan genoeg