Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 200 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@Pim1986
Ik ervaar hetzelfde, eerst met een iPhone 11 en nu met een iPhone 13. Neerleggen = laden. Stukje rijden: melding dat het laden is gestopt. Weer een stukje rijden: melden dat-ie laadt. Weer een stukje rijden: melding dat het laden is gestopt. Enzovoort enzovoort.

Met andere woorden: het laden werkt, maar met tientallen onderbrekingen. En elke onderbreking is een melding. Met andere woorden: je wordt afgeleid door het (wel/niet) draadloos laden. Dus gebruik ik dat niet meer, veel te gevaarlijk in het hedendaagse verkeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Pim1986 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:02:
[...]

Moet zeggen (misschien afkloppen) dat het bij mij in mijn ID4 (1st edition) eigenlijk altijd zonder enig probleem werkt - ik gebruik een iPhone (12). Begint direct te laden zodra ik het toestel in het vak leg.
Hier ook geen problemen met de iPhone 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier de SOS module weer stuk voor de 2e keer van de ID4.1M. Al van alles geprobeerd, maar geen leven in te krijgen.
Mijn normale garage heeft pas over 5 weken tijd voor diagnose. Een ander filiaal wel "al" over 2 weken.
Mijn suggestie om dan nu alvast een SOS module te bestellen werd een beetje raar ontvangen. Eerst maar eens de diagnose en dan maar de module bestellen als het nodig is. Dus dat gaat waarschijnlijk wel weer even duren bij elkaar. Hopelijk mag ik van de leasemaatschappij wel de auto rijden tussen diagnose en wachten op SOS module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
barber schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:45:
Hier de SOS module weer stuk voor de 2e keer van de ID4.1M.
Hier ook al een poosje kapot. Maar stoor me er niet aan. Zegt wel zsm garage opzoeken. Maar heb geen zin in dat gezeur. Gaat om een id3 first

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
4.1. Max

Ik heb de laatste tijd heel vaak als ik bij een openbare laadpaal laadt, dat als ik alleen sta, de auto perfect laadt en als er een 2e bij komt (Tesla/Audi) dat dan bij mij het laden stopt.
Dit heb ik nu bij meerdere laadpalen, alleen bij een echt oude paal gaat het goed. Het zijn laadpalen van Engie, hebben er meer gebruikers hier last van.
Waarom zou de Tesla wel doorgaan met laden en de Id4 er mee stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Termy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:06:
@RaymondD @Skidsteer @Simply1337 @FlowDesign

Ok, dat klinkt dan wel alsof het prima is om een first te kopen. Het zal idd op z'n beste een jonggebruikte zijn (ergens tussen 0 en 40000 km, maar de meeste opties lijken <10000 km te zitten). We willen niet nieuw bestellen want de levertijden maken dat niet echt redelijk, tenzij iemand me kan vertellen dat dat tegenwoordig meevalt (en dan heb ik het over hoogstens een maand).

We hebben ook geen heel specifieke voorkeuren die het moeilijk maken een gebruikte te vinden. 58 kWh, achteruitrijcamera, SEPP beschikbaar en verder is het ons om het even, hoewel ik een voorkeur heb voor kleine wielen ivm efficiëntie. Tenzij grotere wielen echt significant verschil geven, dan moeten het 18" velgen worden. Ook geen rode, maar aangezien ik nog geen rode gezien heb zal dat niet moeilijk zijn om te ontwijken hehe.
De kings red kleur is later pas gekomen en niet beschikbaar op de 1st. Achteruitrijcamera zit volgens mij alleen op de 1st Plus en 1st max. Vanaf de Plus versie werden de 19 inch Andoya velgen standaard geleverd en de max versie had 20 inch. Bij de 1st editions waren niet zoveel keuzemogelijkheden. Je kon eigenlijk alleen kiezen tussen 1st, 1st Plus en 1st Max.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Volgens mij heb ik weer een melding primeur te pakken voor dit forum:

Tijdens het rijden: "drukverlies band links achter" :o ik heb mijn fair share met lekke banden wel gehad dus kneep hem wel even (vooral omdat ik met de mrs op weg was voor een citytrip).

De auto voelde prima. Rustig naar pompstation gereden, band gecontroleerd op schade, aan de luchtpomp gehangen: links achter stond netjes op 2.63bar. :? De rest was vergelijkbaar. Rondom weer op 2.8bar gezet en de bandenspanning gereset. Daarna geen meldingen meer gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:30
oZy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:08:

Tijdens het rijden: "drukverlies band links achter" :o ik heb mijn fair share met lekke banden wel gehad dus kneep hem wel even (vooral omdat ik met de mrs op weg was voor een citytrip).
......
Echt niet. Ik had een lekke band afgelopen zomer boven op een berg in Italie op een zaterdag avond!
Probeer dan maar eens hulp te krijgen.
Banden onder mijn ID4 zijn de 21" versie. Helemaal een ramp!

Er staat ergens nog een foto van de situatie hier op het forum

Linkje naar post: N0EL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 7% gewijzigd door N0EL op 23-05-2022 22:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
oZy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:08:

De auto voelde prima. Rustig naar pompstation gereden, band gecontroleerd op schade, aan de luchtpomp gehangen: links achter stond netjes op 2.63bar. :? De rest was vergelijkbaar. Rondom weer op 2.8bar gezet en de bandenspanning gereset. Daarna geen meldingen meer gehad.
Dat kan ook een andere oorzaak hebben, bijvoorbeeld als je met je auto over een oneffen weg rijdt of door een grote hobbel. Lekkage wordt nl. gedetecteerd door verschil in rotatie snelheid. Heb ik met mijn Golfjes ook al eens gehad.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:11

Termy

valt er nog wat te fragge?

RaymondD schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:49:
[...]

De kings red kleur is later pas gekomen en niet beschikbaar op de 1st. Achteruitrijcamera zit volgens mij alleen op de 1st Plus en 1st max. Vanaf de Plus versie werden de 19 inch Andoya velgen standaard geleverd en de max versie had 20 inch. Bij de 1st editions waren niet zoveel keuzemogelijkheden. Je kon eigenlijk alleen kiezen tussen 1st, 1st Plus en 1st Max.
We zoeken niet per se specifiek naar een first, maar die lijken wel voornamelijk beschikbaar te zijn. Wel makkelijk dat we wat dat betreft dus specifiek naar alleen de first plus hoeven te kijken want de gewone first heeft geen camera en de max is te duur voor de SEPP.

Als er een nieuwere Pro is met de juiste specs is dat ook prima, maar daar zie ik er weinig van. Dat dat zo is maakte mij dus een beetje voorzichtig met de 1st. Ik vroeg me af of daar iets mee is dat die er meer zijn dan de gewone pro, maar misschien is dat omdat de 1st gewoon ouder is.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:35

Freakie1NL

Grote Baas

Termy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 01:33:
[...]

We zoeken niet per se specifiek naar een first, maar die lijken wel voornamelijk beschikbaar te zijn. Wel makkelijk dat we wat dat betreft dus specifiek naar alleen de first plus hoeven te kijken want de gewone first heeft geen camera en de max is te duur voor de SEPP.

Als er een nieuwere Pro is met de juiste specs is dat ook prima, maar daar zie ik er weinig van. Dat dat zo is maakte mij dus een beetje voorzichtig met de 1st. Ik vroeg me af of daar iets mee is dat die er meer zijn dan de gewone pro, maar misschien is dat omdat de 1st gewoon ouder is.
Het is natuurlijk je eigen geld maar als particulier zou ik op dit moment zeker geen 1st kopen. Rij zelf een 1st Plus lease (nog 1 week). Wetende dat hij nu al qua hardware verouderd is, meer dan helft van de nieuwe functies die VW gaat releasen met hun software update kan hij qua hardware niet aan.

Hou daar wel rekening mee.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:11:
[...]

Het is natuurlijk je eigen geld maar als particulier zou ik op dit moment zeker geen 1st kopen. Rij zelf een 1st Plus lease (nog 1 week). Wetende dat hij nu al qua hardware verouderd is, meer dan helft van de nieuwe functies die VW gaat releasen met hun software update kan hij qua hardware niet aan.

Hm, dit is in tegenspraak met wat men hier eerder schreef en dat alle features er gewoon naar komen. Heb je een bron of voorbeelden van wat niet naar de first zou komen?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:11:
[...]

Verouderd? Dit is natuurlijk relatief. De opties zijn leuk vooral de ACC (is standaard) maar niet essentieel. De ID.3 met een 58kWh batterij garandeert jarenlang rijplezier.

Kijk vooral naar wat je echt minimaal nodig hebt qua range en laadsnelheid en maak een gedegen afweging want de prijzen zijn echt gek momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Termy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Hm, dit is in tegenspraak met wat men hier eerder schreef en dat alle features er gewoon naar komen. Heb je een bron of voorbeelden van wat niet naar de first zou komen?
O.a park assist zal niet beschikbaar zijn, ook niet op de Max. Mist sensoren aan de zijkant. Is in dit topic wel eens langs gekozen, aldaar ook meer voorbeelden van wat nog meer niet.

Rond dit bericht van @Soeski is het er over gegaan en staan meer voorbeelden van wat niet.

Soeski in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 16% gewijzigd door Freakie1NL op 24-05-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:20:
[...]

O.a park assist zal niet beschikbaar zijn, ook niet op de Max. Mist sensoren aan de zijkant. Is in dit topic wel eens langs gekozen, aldaar ook meer voorbeelden van wat nog meer niet.
Ah ok, ik zal eens kijken of daar iets tussen staat dat relevant is.

@Gecko123 ik had al wel begrepen dat het duur is tegenwoordig maar de prijzen lijken vooral rond nieuwprijs te zitten van jong gebruikte, niet per se veel duurder. Of zie ik dat verkeerd?

Maar goed, uiteindelijk kopen we geen auto om winst te maken dus als we hier idd jarenlang prima mee kunnen rijden dan is dat ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:20
Termy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:24:
[...]
jarenlang prima mee kunnen rijden dan is dat ok.
Het is geen Golf he..
Jarenlang prima rijden met een VW was voorheen logisch maar dit zijn VWs babystapjes naar electrificering.. Zoals de support nu is (qua software updates en ondersteuning/service vanuit VW zelf) zou ik absoluut geen eigen geld in het IDx project steken.
Ik rijd nu een ID.3 in de lease, en dat is prima te doen, fijne auto. Maar ik weet niet of ik mensen zou aanraden deze auto prive te kopen eigenlijk. Dan zou ik wachten op een volgende generatie wellicht. Dat de eerste echte problemen verholpen zijn.
Zeker omdat nu niet duidelijk is hoe de auto's gaan zijn als de garantie van VW verloopt en hoe VW dan qua coulance gaat reageren. Een electrische auto heeft weinig bewegende onderdelen dus snel zal er niet iets stuk gaan.. maar ALS.. volgens mij ben je dan voor de hoofdprijs aan de beurt.. Prima voor de leasemaatschappij.. maar of je dat prive moet willen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Tja, wachten op betere tech is nooit handig want dan wacht je eeuwig. Als je iets wilt hebben is het een kwestie van kijken wat er nu beschikbaar is. De jarenlang rijden was in referentie naar de opmerking van @Gecko123.

@Freakie1NL ah ja, die features. Ja, daar word ik niet warm van tbh :p. ACC zou wel leuk zijn als het kan maar ook gewone CC is al prettig. We rijden niet heel veel. Het is meer dat we na jaren deelauto's gebruiken, en sinds dit jaar alleen elektrische, we nu graag de stap willen maken naar een eigen auto aangezien we een verse baby hebben en een eigen parkeerplaats wat dat allemaal wat relaxter maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

@Termy

Dan komt het vast goed. Elke ID.3 1st (volgens mij überhaupt elke ID.3) heeft ACC.

Ben toen zelf in de lease voor de plus gegaan ivm de achteruitrijcamera. Verder is het voor een baby een perfecte auto. De achterbank is namelijk relatief hoog qua instap dus scheelt jullie als ouders veel rugklachten.

Voordeel voor 1st, al weet ik niet zeker of de standaard 1st dat ook heeft of alleen vanaf de plus, zijn de getinte achterruiten. Mijn dochtertje is daar erg blij mee als de zon schijnt. Heb wel alsnog zonnescherm van VW gebruikt.

Die komen overigens beschikbaar. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
Termy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:24:
[...]

Ah ok, ik zal eens kijken of daar iets tussen staat dat relevant is.

@Gecko123 ik had al wel begrepen dat het duur is tegenwoordig maar de prijzen lijken vooral rond nieuwprijs te zitten van jong gebruikte, niet per se veel duurder. Of zie ik dat verkeerd?

Maar goed, uiteindelijk kopen we geen auto om winst te maken dus als we hier idd jarenlang prima mee kunnen rijden dan is dat ok.
Precies 1 jaar geleden heb ik een nieuwe ID.3 Business 58kWh gekocht voor 37k incl BTW. Nieuwprijs op dit moment weet ik niet. Maar voor dezelfde auto nu tweedehands met 20.000-40.000 kmstand betaal je 40-42k (bron: viabovag) . Mijn auto is in 1 jaar tijd in plaats van minder nu 4.000 euro meer waard geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:29:
[...]

Het is geen Golf he..
Jarenlang prima rijden met een VW was voorheen logisch maar dit zijn VWs babystapjes naar electrificering.. Zoals de support nu is (qua software updates en ondersteuning/service vanuit VW zelf) zou ik absoluut geen eigen geld in het IDx project steken.
Ik rijd nu een ID.3 in de lease, en dat is prima te doen, fijne auto. Maar ik weet niet of ik mensen zou aanraden deze auto prive te kopen eigenlijk. Dan zou ik wachten op een volgende generatie wellicht. Dat de eerste echte problemen verholpen zijn.
Zeker omdat nu niet duidelijk is hoe de auto's gaan zijn als de garantie van VW verloopt en hoe VW dan qua coulance gaat reageren. Een electrische auto heeft weinig bewegende onderdelen dus snel zal er niet iets stuk gaan.. maar ALS.. volgens mij ben je dan voor de hoofdprijs aan de beurt.. Prima voor de leasemaatschappij.. maar of je dat prive moet willen.
Ik rij een id.3 privé en ik maak me daar niet zo druk om. klachten over service etc van VW zijn al sinds mensenheugenis. Er kunnen zeker dingen beter, maar dat is bij een Tesla o.i.d net zo hoor. ook bij MB is de infotainment traag op hun duurste EQB platformen bijvoorbeeld :P

Wel vind ik de twee jaar fabrieksgarantie erg matig voor zo'n auto, dat is waar. En zonder de mogelijkheden om deze uit te breiden. Het is dat ik een lange en goede band met m'n dealer heb maar anders zou ik wat minder gerust zijn.

In de nederlandse wet staat trouwens niet zoiets over een garantietermijn, maar meer over verwachte levensduur. Dat is dus prima aanvechtbaar na de 'garantieperiode'

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Garantie is inmiddels toch al weer een tijdje flink langer op de ID.x serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:28:
Garantie is inmiddels toch al weer een tijdje flink langer op de ID.x serie?
Even snel in de huidige folder gekeken; nog steeds 2 jaar.

@Gecko123 Ze zijn idd wel een stuk duurder geworden. Een id.3 Pro met 58 KW is nu al 44K, ik heb maar iets meer betaald voor m'n 77kwh Pro S. en de 44K is nog op 18 inch staal ook :o :o :o

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Even snel in de huidige folder gekeken; nog steeds 2 jaar.

@Gecko123 Ze zijn idd wel een stuk duurder geworden. Een id.3 Pro met 58 KW is nu al 44K, ik heb maar iets meer betaald voor m'n 77kwh Pro S. en de 44K is nog op 18 inch staal ook :o :o :o
Iets duurder wel ja. Een ID.3 Pro Business (58kWh, 150kW) kostte in december 2020 net iets meer dan € 41000.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Ultraman schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:02:
[...]

Iets duurder wel ja. Een ID.3 Pro Business (58kWh, 150kW) kostte in december 2020 net iets meer dan € 41000.
41k was ook de prijs voor dit model nog in april 2021. Toen kon ik dit nog afdingen naar 37k incl. voorrijkosten en een gratis granny charger. Er was toen veel voorraad van wagens die in december 2020 nog op kenteken waren gezet ivm de 8% bijtelling.

Ik denk dat gezien de schaarste momenteel er weinig op voorraad is en het afdingen weinig of niets meer oplevert.

Het was toen een goed moment in de tijd betreft vraag en aanbod en de belastingbijtelling. De auto werd met update 2.1 uitgeleverd dus de grootste softwarebugs waren er al uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Gecko123 op 24-05-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Gecko123 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:23:
Ik denk dat gezien de schaarste momenteel er weinig op voorraad is en het afdingen weinig of niets meer oplevert.
Klopt, iets van 500 euro meen ik en dat was alleen maar omdat ik bij die toko al een aantal andere nieuwe auto's had gekocht. Ik had ook bijna tot geen keus, maar als ik zo nu kijk ben ik er blij mee want de 77kwh lijkt niet eens meer bestelbaar. Zelfs het ontbreken van subsidie maakte me destijds al niet uit en nu gezien de ontwikkelingen nog minder.

(dit was eind 2021 trouwens)

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:42:
@Termy

Dan komt het vast goed. Elke ID.3 1st (volgens mij überhaupt elke ID.3) heeft ACC.

Voordeel voor 1st, al weet ik niet zeker of de standaard 1st dat ook heeft of alleen vanaf de plus, zijn de getinte achterruiten. Mijn dochtertje is daar erg blij mee als de zon schijnt. Heb wel alsnog zonnescherm van VW gebruikt.

Onze 1st basic heeft ACC, maar geen getinte achterruiten

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Freakie1NL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Ja dat werkt, tijdens reis naar Denemarken gebruikt met Life data. Ergens in dit topic kan je daar meer even lezen.
En je weet zeker dat je deze direct in ABRP zonder hulp van EVnotify gebruikt hebt?

Hij vind hier de dongle niet eens, programma als Torque werkt wel prima dus de dongle werkt wel.

De Vgate gaat inderdaad naar 30 minuten uit en pas weer aan als je hem opnieuw aansluit, maar die werd temminste herkend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Rev! schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:26:
[...]

En je weet zeker dat je deze direct in ABRP zonder hulp van EVnotify gebruikt hebt?

Hij vind hier de dongle niet eens, programma als Torque werkt wel prima dus de dongle werkt wel.

De Vgate gaat inderdaad naar 30 minuten uit en pas weer aan als je hem opnieuw aansluit, maar die werd temminste herkend |:(
:X :D

Had verkeerd gelezen bij de dongle die was doorgestuurd. Dacht qua naam is hetzelfde....

Ik heb deze en die werkt zelfstandig samen met ABRP. https://www.amazon.de/dp/...19610681_fb_remail_prodpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:21
Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Had verkeerd gelezen bij de dongle die was doorgestuurd. Dacht qua naam is hetzelfde....

Ik heb deze en die werkt zelfstandig samen met ABRP. https://www.amazon.de/dp/...19610681_fb_remail_prodpg
Owjee, ik heb de Konnwei gisteren besteld, als hij zo wordt afgeleverd kan ik hem meteen retourneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:42:
[...]

Ok, kan dus retour...

3x is scheepsrecht zeggen ze toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

N0EL schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:55:
[...]

Echt niet. Ik had een lekke band afgelopen zomer boven op een berg in Italie op een zaterdag avond!
Probeer dan maar eens hulp te krijgen.
Banden onder mijn ID4 zijn de 21" versie. Helemaal een ramp!

Er staat ergens nog een foto van de situatie hier op het forum

Linkje naar post: N0EL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Die primeur laat ik graag aan jou >:) het ging mij meer om de melding (ik kon geen andere "drukverlies" meldingen vinden in dit topic) en hoe de wagen ermee omging :-) gelukkig was het het bij mij loos alarm *afkloppen*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:12:
[...]

In de nederlandse wet staat trouwens niet zoiets over een garantietermijn, maar meer over verwachte levensduur. Dat is dus prima aanvechtbaar na de 'garantieperiode'
Ik wens je dan veel succes , PON is nou niet de meest coulante importeur. Volgens mij hebben zij het woord "producteigenschap " uitgevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:20:
[...]

Rond dit bericht van @Soeski is het er over gegaan en staan meer voorbeelden van wat niet.

Soeski in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Maar wat je nu noemt is het geval voor alle id.3 modellen die tot nu toe uitgeleverd zijn. Die sensoren zitten er pas op vanaf nu ongeveer. Dus dan hou je alleen de optie nu bestellen, jaar wachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Gecko123 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Precies 1 jaar geleden heb ik een nieuwe ID.3 Business 58kWh gekocht voor 37k incl BTW. Nieuwprijs op dit moment weet ik niet. Maar voor dezelfde auto nu tweedehands met 20.000-40.000 kmstand betaal je 40-42k (bron: viabovag) . Mijn auto is in 1 jaar tijd in plaats van minder nu 4.000 euro meer waard geworden.
Inderdaad behoorlijk duurder geworden. Vorig jaar juli stonden nog meer dan 1000 stuks ID.3 1st uit nov/dec 2020 op voorraad. Dat had zeker invloed op de prijs. Ik betaalde in juli 36000 (geen inruil) voor mijn 1st Plus. SEPP subsidie eraf maakte 34k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
MLLL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:38:
[...]

Ik wens je dan veel succes , PON is nou niet de meest coulante importeur. Volgens mij hebben zij het woord "producteigenschap " uitgevonden _/-\o_
Zullen we het niveau wat hoger houden dan dit soort getroll?

Oh ik zie dat het gros van je reacties in dit topic anti-PON is :z

[ Voor 21% gewijzigd door RodeStabilo op 24-05-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Heb sinds kort een ID4 pro (van een collega overgenomen en wat kaal in de opties)
Leuke auto! Heb wel meteen in de ACC het herkennen van de verkeersborden uitgezet.
Echt levensgevaarlijk. De auto ging ineens vol op de rem, of vol gas. :+

Wel wat korte vragen:

1. Bij het openen via de afstandsbediening opent alleen de bestuurdersdeur. (bij 2x drukken wel de passagier)
Is er ergens in te stellen dat altijd alle deuren open gaan met 1x drukken? ik kon het nog niet vinden.

2. Ik heb basis ACC als optie. In de file trekt hij soms uit zichzelf op, en soms moet ik het gaspedaal kort aanraken. Is dit een bug? of bij design?

3. Meer mensen problemen met het registreren van de ID connect app?
Ik kom niet verder bij de laatste handeling (scannen QR code).

Dank alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door C6DL op 24-05-2022 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:19:
[...]

Die 2 jaar garantie spreekt toch boekdelen? Zoveel vertrouwen hebben ze blijkbaar niet in de ID-reeks.
Toyota geeft momenteel 5 keer langere garantie.

Zie niet in wat voor getroll dat moet zijn, het zijn gewoon feiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22
RodeStabilo schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:19:
[...]

Ik ben het niet vaak met @MLLL eens, maar 2 jaar garantie vind ik ook karig en PON zijn per definitie criminelen.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
C6DL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:57:
Heb sinds kort een ID4 pro (van een collega overgenomen en wat kaal in de opties)
Leuke auto! Heb wel meteen in de ACC het herkennen van de verkeersborden uitgezet.

Wel wat korte vragen:

1. Bij het openen via de afstandsbediening opent alleen de bestuurdersdeur. (bij 2x drukken wel de passagier)
Is er ergens in te stellen dat altijd alle deuren open gaan met 1x drukken? ik kon het nog niet vinden.

Dank alvast!
First Max sinds dit weekend dus ben net zelf tegen deze twee dingen aangelopen. Eerste: bij wageninstellingen, exterieur kun je op een gegeven moment de deuren kiezen. Hier staat een optie bij die bij jou staat ingesteld op dat maar 1 deur opengaat. Kun je instellen dat ze allemaal opengaan.

M.b.t. de weconnect app: ik had dat de QR code maar niet gegenereerd kon worden. De auto zei dat hij er geen internet was en mijn privacyinstellingen niet goed stonden. Na een paar keer de infotainment opnieuw opstarten (aan/uit meer dan 10 seconden indrukken) lukte het alsnog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

Wel wat korte vragen:

2. Ik heb basis ACC als optie. In de file trekt hij soms uit zichzelf op, en soms moet ik het gaspedaal kort aanraken. Is dit een bug? of bij design?

Dank alvast!
1. instelling in wagen. deur sloten. zit in exterieur volgens mij. kun je alle deuren selecteren.

2. binen X seconden en/of auto net niet stil staat gaat het vanzelf. met travelassist (traffic jam assist) zou hij automatisch optrekken binnen 10sec(?). Heb jij niet, dus pedaal indrukken.

3. probeer een andere dag weer.. soms die QR code genereren is kut. wat help is om niet in een garage te proberen maar op een open veld met wat beter bereik.

en privacy mode aan = geen qr code, geen internet

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123

Ik denk uit veiligheid dat hij na een paar seconden uitschakeld.

Gaspedaal aanraken of op restore knop op het stuur gaat die weer rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Oeps

[ Voor 98% gewijzigd door Gecko123 op 24-05-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Gecko123 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:40:
[...]

Ik denk uit veiligheid dat hij na een paar seconden uitschakeld.

Gaspedaal aanraken of op restore knop op het stuur gaat die weer rijden.
@C6DL Dit is inderdaad 'by-design' en uit veiligheid zo geprogrammeerd.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de_menne
  • Laatst online: 14-09 22:29
Voor de fans van de ID BUZZ, de eerste prijzen staan online:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3peT0SEwdI5qe4iFkE3gQZOKeA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaobY1iNrTc3wNHevV98ESWo.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.volkswagen-co...odellen/id-buzz.html#MOFA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Zonder navigatie in het basismodel. Hoe kun je dan een laadstation zoeken? Beetje vreemd als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Na configuratie kom uit op een slordige 74.000 euro inclusief BTW... auw..
Afbeeldingslocatie: https://r-media.volkswagen.com/v1/VW/15A/2023/MP1/20220704/nl-BE-be/9675/IL/0B1,0S0,0TC,1D0,1J2,1KB,1LC,1R8,2JG,2ZP,3FA,3KD,3LJ,3ME,3RC,3U7,41M,4A3,4DE,4EE,4GX,4HM,4K6,4L6,4S1,4UF,5BR,5F1,5I6,5PN,5Q4,5R4,5XJ,6C2,6FG,6I1,6L0,6M3,6T2,6YD,76H,7UT,7W2,7Y0,8A2,8AV,8I6,8IV,8J3,8M1,8N6,8RT,8T8,8VP,9CL,9M0,9T1,9Z3,A8C,AV1,EL5,ER1,ES7,FS5,GE1,GW2,J9D,K8G,KA2,KH4,KS0,L0L,N2Y,NI0,NZ2,Q2J,QC1,QE3,QW5,U9E,UD2,VF4,243,881/D6Explore1/b19d7b4a-df80-487c-908a-47785dbb35fc/3288f03b9e072393e03a424434a72825fdd6ae466877db789c3c0b7cc0cc4cf1.jpg

..al vind ik het in het blauw (#teamblauw) ook wel leuk

Afbeeldingslocatie: https://r-media.volkswagen.com/v1/VW/15A/2023/MP1/20220704/nl-BE-be/3S3S/IG/0B1,0S0,0TC,1D0,1J2,1KB,1LC,1R8,2JG,2ZP,3FA,3KD,3LJ,3ME,3RC,3U7,41M,4A3,4DE,4EE,4GX,4HM,4K6,4L6,4S1,4UF,5BR,5F1,5I6,5PN,5Q4,5R4,5XJ,6C2,6FG,6I1,6L0,6M3,6T2,6YD,76H,7UT,7W2,7Y0,8A2,8AV,8I6,8IV,8J3,8M1,8N6,8RT,8T8,8VP,9CL,9M0,9T1,9Z3,A8C,AV1,EL5,ER1,ES7,FS5,GE1,GW2,J9D,K8G,KA2,KH4,KS0,L0L,N2Y,NI0,NZ2,Q2J,QC1,QE3,QW5,U9E,UD2,VF4,243,881/D6Turntable1/b19d7b4a-df80-487c-908a-47785dbb35fc/cceb6f3594801b44348fec9efde32437b65ec67036dec0114c46fbcce92018e2.png?width=960

[ Voor 21% gewijzigd door DonJunior op 24-05-2022 22:52 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Gecko123 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:49:
[...]

Zonder navigatie in het basismodel. Hoe kun je dan een laadstation zoeken? Beetje vreemd als je het mij vraagt...
Gebruik jij daarvoor de eigen navi?
Lang leve Android Auto.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Freakie1NL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:42:
@Termy

Ben toen zelf in de lease voor de plus gegaan ivm de achteruitrijcamera. Verder is het voor een baby een perfecte auto. De achterbank is namelijk relatief hoog qua instap dus scheelt jullie als ouders veel rugklachten.

Ja, klinkt alsof de first plus (of een vergelijkbare Pro) de favoriet is. Jammer dat het nu wat duurder is dan vorig jaar. Maar ja, so be it.

Gelukkig veroorzaakt de huidige crisis niet alleen een duurdere auto maar ook een hoge terugleververgoeding. Beetje om het even onder de streep :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

DonJunior schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Na configuratie kom uit op een slordige 74.000 euro inclusief BTW... auw..
[Afbeelding]

..al vind ik het in het blauw (#teamblauw) ook wel leuk

[Afbeelding]
Moet ik het nog zeggen? :9 en gewoon met een zwart dak!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:39
Gecko123 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:49:
[...]

Google maps. Ik heb nu sinds december een ID4 heb de ingebouwde navi 1 keer gebruikt om dat lichtje onder de ruit eens te zien werken. Daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 21:56
DonJunior schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Gebruik jij daarvoor de eigen navi?
Lang leve Android Auto.
Verschrikkelijk, ik rij al 1,5 jaar met de navi en dit werkt imo prima. Laadstations zoeken werkt verder wel ruk en zou bij de 3.0 eindelijk ook op niveau moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Forumbezoeker schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:22:
[...]

Nadat ik gisteren avond weer 30 minuten en 4 palen verder was en vanochtend weer een weigerende oplaad sessie had toch maar de dealer gebeld. Deze heeft de ID4.1 uitgelezen en geconstateerd dat er inderdaad een elektrische storing is en de auto moet worden gerepareerd. Mijn vraag of het dagen of weken gaat duren werdt beantwoord met; ik heb maar twee monteurs die eraan kunnen werken (de rest moet nog in opleiding), kortom weken. Ik dacht op een paar kleine storingen na met de ID4.1 ongeschonden erdoorheen te komen, maar helaas ik ben ook aan de beurt :X. De terugroep acties worden uitgevoerd (iets met een kabel vervangen?). De accu vervangen t.b.v. 3.0 wordt pas gedaan als mijn auto wordt opgeroepen.. (heerlijk hoe klantgericht dit werkt..).
Sinds vorige week heb ik mijn ID.4 weer terug. Ze hebben de hoogvolt lader vervangen, deze was blijkbaar stuk plus wat terugroep acties uitgevoerd. De werkplaats kon mij alleen niet vertellen welke want ze werken nog met papier en ze konden het handschrift van de monteur niet lezen + de terugroep acties was omschreven in een code. . Ze hebben de software niet geupdate, zit nog op 2.3.0 . Qua duur is de auto dus een weekje weg geweest. Ik ben blij dat ik weer lekker ID.4 kan rijden. Als je hem niet hebt en iets anders rijdt (Audi Q2 + Skoda Octavia leen auto's) weet je wat je mist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Ik blijf het vreemd vinden dat dit soort componenten ‘zomaar’ kapot gaan, net als allerlei andere elektronische componenten die je hier langs ziet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Jakkie takkie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:31:
Ik blijf het vreemd vinden dat dit soort componenten ‘zomaar’ kapot gaan, net als allerlei andere elektronische componenten die je hier langs ziet komen.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom dingen stuk gaan en vervangen worden. Hoogvoltladers in auto's hebben nog niet de veelvoud en tientallen jaren ontwikkeling gehad zoals de meeste componenten in brandstofautos.

Daarbij denk ik dat we met dit soort fora we ook veel vaker horen dat er iets stuk gaat. Afijn dat is alleen speculatie van mijn zijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Precies dat, mensen gaan niet elke dag posten dat hun auto heel is gebleven en hem/haar comfortabel en veilig van A naar B heeft gebracht 😁

Daarom staan forums vol met klachten en defecten want daar heb je last van, is ongelukkig of kost geld 🙈

[ Voor 28% gewijzigd door TWFpa2Vs op 26-05-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

M.i. alle punten eens en terecht de Mégane als winnaar benoemd. En als iemand die het niet op Franse heeft zegt dat genoeg.

https://www.autoreview.nl...-beter-dan-volkswagen-id3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Freakie1NL schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:01:
M.i. alle punten eens en terecht de Mégane als winnaar benoemd. En als iemand die het niet op Franse heeft zegt dat genoeg.

https://www.autoreview.nl...-beter-dan-volkswagen-id3
De meeste punten zijn puur subjectief en % staat in de ID.3 ook met 3.0. de navigatie boven het stuur zou wel mooi zijn, geen idee of dat komt. Dacht dat je wel de eerstvolgende afslag of zo ziet?

Anyway, ik ben niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ultraman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:34:
Nou... deed mijn auto het zo goed (op één keer na), waarover ik laatst zelfs nog reclameerde. Nu is het tegendeel waar: ik moet mij voegen bij de club ID.X-loze ID.X berijders. (waar aanmeldformulier?)
En sinds gistermiddag kan ik mij weer voegen bij de club. Sjimmie (ID.3 Business) woensdagmiddag weer op kunnen halen.

Bleek dat het systeem had gedetecteerd dat er spanning van de HV accu ergens op de carrosserie stond. Dat kan natuurlijk niet en schiet de wagen vol in de veilige baksteenmodus.
Dat is opgelost, maar of dat een kwestie van meldingen wissen en door of een echte reparatie was... dat is mij niet bekend.
Dinsdag ben ik gebeld met de uitleg van die status en dat de HV expert hem graag mee naar huis nam voor een proefrit om te ontdekken of er fouten naar voren kwamen.
Ook was er een tweede melding: mijn airbags stonden op fase 1 (primen). Of er iets met de auto gebeurd was was de vraag. Uh nee... Nou met slepen alleen dan. De staalkabel had een hap genomen in de bumper linksvoor. Gelukkig alleen in plastic en rubber, waardoor alles aardig is mee bewogen en er voor zover te zien niets kapot is gegaan. Maar iets dieper of harder de de airbags waren gepoft. :X

Na het telefoontje herinnerde ik mij dat ik ergens in december/januari geloof ik een keer van achter ben aangetikt. Corsa tegen mij aangerold op een licht hellend stuk toen bestuurster haar rem per ongeluk los liet en naar voren rolde. Schadeformulier ingevuld en alles voor de zekerheid. Al was er geen zichtbare schade, bumper niet ontzet en alle sensoren deden het prima. Daar is toen buiten die formaliteit en het insturen er van technisch niets mee mee gedaan.
Maar kunnen airbags sinds dat moment op fase 1 hebben gestaan? Dat is al maanden geleden...

Hoe dan ook: auto weer voor de deur. Ook al paar korte stukken gereden zonder problemen, als vanouds. Vanmiddag opgeladen en net los getrokken. Morgen een wat verdere rit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 26-05-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Ultraman schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:34:
[...]

En sinds gistermiddag kan ik mij weer voegen bij de club. Sjimmie (ID.3 Business) woensdagmiddag weer op kunnen halen.

Bleek dat het systeem had gedetecteerd dat er spanning van de HV accu ergens op de carrosserie stond. Dat kan natuurlijk niet en schiet de wagen vol in de veilige baksteenmodus.
Dat is opgelost, maar of dat een kwestie van meldingen wissen en door of een echte reparatie was... dat is mij niet bekend.
Dinsdag ben ik gebeld met de uitleg van die status en dat de HV expert hem graag mee naar huis nam voor een proefrit om te ontdekken of er fouten naar voren kwamen.
Ook was er een tweede melding: mijn airbags stonden op fase 1 (primen). Of er iets met de auto gebeurd was was de vraag. Uh nee... Nou met slepen alleen dan. De staalkabel had een hap genomen in de bumper linksvoor. Gelukkig alleen in plastic en rubber, waardoor alles aardig is mee bewogen en er voor zover te zien niets kapot is gegaan. Maar iets dieper of harder de de airbags waren gepoft. :X

Na het telefoontje herinnerde ik mij dat ik ergens in december/januari geloof ik een keer van achter ben aangetikt. Corsa tegen mij aangerold op een licht hellend stuk toen bestuurster haar rem per ongeluk los liet en naar voren rolde. Schadeformulier ingevuld en alles voor de zekerheid. Al was er geen zichtbare schade, bumper niet ontzet en alle sensoren deden het prima. Daar is toen buiten die formaliteit en het insturen er van technisch niets mee mee gedaan.
Maar kunnen airbags sinds dat moment op fase 1 hebben gestaan? Dat is al maanden geleden...

Hoe dan ook: auto weer voor de deur. Ook al paar korte stukken gereden zonder problemen, als vanouds. Vanmiddag opgeladen en net los getrokken. Morgen een wat verdere rit.
Wat gaven ze als oorzaak op van de HV op carrosseriemelding? Kwam dat spontaan tijdens het rijden op? Of toen je wilde wegrijden?

Heb je zelf de auto gesleept of hebben zij dat zo "vakkundig" gedaan? Zo'n sleepoog steekt toch uit? Of hebben ze er zelf 1 gebruikt die te kort was?

Wat betekent fase 1 primen precies? Is het erg om daarmee rond te rijden? Krijg je daar geen melding van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gecko123 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Heb je zelf de auto gesleept of hebben zij dat zo "vakkundig" gedaan? Zo'n sleepoog steekt toch uit? Of hebben ze er zelf 1 gebruikt die te kort was?
Afsleepdiensten zie ik altijd gebruik maken van een kabel aan een voorwiel om hem op de lader te trekken. Die kabel gaat dan onder de bumper door. Vermoed dat het zo is gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Patrock schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:53:
[...]

Afsleepdiensten zie ik altijd gebruik maken van een kabel aan een voorwiel om hem op de lader te trekken. Die kabel gaat dan onder de bumper door. Vermoed dat het zo is gedaan.
Dat hoort alleen niet.. De kans dat je daarmee de bumper aan gruzelementen trekt is vrij groot en het is ook niet bevorderlijk voor je velg.

Een goede afsleepdienst gebruikt gewoon netjes het daarvoor bestemde afsleepoog.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:48
Een verstandige bestuurder heeft dat sleepoog gemonteerd terwijl je staat te wachten op de sleepdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De storing begon bij mij op de oprit zondagochtend. Zaterdag nog gereden naar familie en terug. Zondagochtend wilde ik hem van de oprit rollen om daar wat te klussen. En toen ik instapte "poing poing" storing elektrosysteem. Baksteen.

Afslepen doen ze, in mijn ervaring, aan de draagarm. In mijn geval de draagarm linksvoor. Wanneer de auto recht voor de bergwagen staat gaat dat prima. Is al eens eerder zo gedaan, zonder problemen. Dat was toen voor de 0364 -> 2.1 update ook gedaan.
Het ging nu mis omdat mijn auto er in een lichte bocht op ging. Onder de hoek trok ie er lekker in.
Sleepoog gebruiken ze juist niet. Dat vroeg ik nog. Antwoord was dat doen ze alleen als het echt niet anders kan.
Vanaf moment dat hij er was heb ik niks meer aangeraakt. Antwoord gegeven op zijn vragen, sleutel gegeven en hem zijn werk laten doen. En hij deed het verder netjes hoor, aardige gozer, alleen shit dat het net mis ging met die kabel.

Ik had amper tijd om de spullen uit de auto te halen. Dat was ik aan het doen toen hij aan kwam rijden. Telefoniste gaf aan dat ie er met een uur tot anderhalf uur zou zijn. Dat was rond lunchtijd. Npg geen twintig minuten later stond hii al voor mijn deur. Ik was net begonnen de kinderstoelen er uit te halen.

Oorzaak van de HV op carrosseriemelding heb ik helaas niet. Is mij niet verteld en in de notities stond het ook niet. Euvel was verholpen. Ik vermoed dat men de boel een reset heeft gegeven, diagnose en testrit en daarbij niets vreemds naar voren is gekomen. Maar dat is giswerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Bushie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:09:
Een verstandige bestuurder heeft dat sleepoog gemonteerd terwijl je staat te wachten op de sleepdienst.
Tenzij je langs de snelweg staat, dan wacht je netjes achter de vangrail, met de wielen van je auto richting de vangrail gedraaid.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
Mocht iemand hier ooit tegenaan lopen, doe er je voordeel mee!

Wanneer je een aanhanger / boot aankoppeld, vervolgens achteruit gaat rijden, deurtje open doet en al hangend uit je portier gaat hangen. Dan doet de ID4 een noodstop. Bij navraag blijkt dat de auto denkt dat hij van een helling rolt en er niemand meer in de auto zit. Ik schrok me werkelijk dood van de noodstop toen ik een boot ter water moest laten 😁.

Nog een andere vraag.
Bij een publieke laadpaal (eneco) wilt de laadkabel niet ontgrendelen na het laden. Vervolgens moet ik het service nummer bellen en na een reset kan ik pas ontkoppelen. Het lijkt erop dat hij de transactie niet stopt met mijn badge. Hebben jullie dit vaker meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Hi,

Ben benieuwd of iemand weet hoe het probleem te verhelpen om mijn ID.4 Pro weer te laten snelladen. Gisteren 2x goed gegaan op weg naar Zuid-Frankrijk maar vandaag bij zowel Tesla als ander snelladers na insteken stekker gaat het rode lampje branden en melding op Dashboard “ wagen kon niet volledig worden geladen. Raadpleeg wagendoc.. “

Kan hem nog wel via normale lader (22kw) opladen maar snelladen dus niet. Kom gelukkig morgen nog wel op de eindbestemming met volla accu maar voor terugweg niet echt fijn. Volkswagen wilde hem al laten weg slepen maar daar maar even mee gewacht.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ?

Lekkere start van de vakantie..

Grtz

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
goldenace007 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:14:
Hi,

Ben benieuwd of iemand weet hoe het probleem te verhelpen om mijn ID.4 Pro weer te laten snelladen. Gisteren 2x goed gegaan op weg naar Zuid-Frankrijk maar vandaag bij zowel Tesla als ander snelladers na insteken stekker gaat het rode lampje branden en melding op Dashboard “ wagen kon niet volledig worden geladen. Raadpleeg wagendoc.. “

Kan hem nog wel via normale lader (22kw) opladen maar snelladen dus niet. Kom gelukkig morgen nog wel op de eindbestemming met volla accu maar voor terugweg niet echt fijn. Volkswagen wilde hem al laten weg slepen maar daar maar even mee gewacht.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ?

Lekkere start van de vakantie..

Grtz

Ronald
Enige wat je kan proberen is om de CCS stekker goed vast te houden totdat het laden gestart is en het groene lampje brand (beetje omhoog houden / gewicht van de kabel opheffen).

Anders zal dit echt reparatie door de dealer vereisen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
ik222 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:55:
[...]

Enige wat je kan proberen is om de CCS stekker goed vast te houden totdat het laden gestart is en het groene lampje brand (beetje omhoog houden / gewicht van de kabel opheffen).

Anders zal dit echt reparatie door de dealer vereisen vrees ik.
Hi,

Heb ik geprobeerd ook, totaal 3x twee palen geprobeerd maar allemaal zelfde resultaat.

Begin van de week nogmaals proberen, wie weet heb ik geluk. Maar vrees dat ik terugreis iets anders moet plannen. Ben geen hardrijder dus 450km moet bijna lukken op 1 100 % volle accu. Vertrouwen in de auto is wel ff weg ..

Als iemand nog andere ideeën heeft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
goldenace007 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:07:
[...]

Hi,

Heb ik geprobeerd ook, totaal 3x twee palen geprobeerd maar allemaal zelfde resultaat.

Begin van de week nogmaals proberen, wie weet heb ik geluk. Maar vrees dat ik terugreis iets anders moet plannen. Ben geen hardrijder dus 450km moet bijna lukken op 1 100 % volle accu. Vertrouwen in de auto is wel ff weg ..

Keertje een pool van de 12V accu losmaken, 3 minuten wachten en weer vastmaken. Met een beetje geluk start ie dan vanalles opnieuw op.

Overigens heb ik ook weleens bij een snellader een pakje zakdoekjes onder de CCS stekker geklemd, zodat de stekker goed omhoog bleef staan. Deed ik dat niet hield het laden telkens na een paar minuten op.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
TWFpa2Vs schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:56:
Precies dat, mensen gaan niet elke dag posten dat hun auto heel is gebleven …
Mijn id.3 First met 45.000 op de teller is heel gebleven :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Termy

Termy

Gisteren wat proefritten gemaakt en een ID.3 First Plus gekocht :D. Vrijdag mogen we als het goed is aansluiten als ID.3 eigenaar in dit topic :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Termy schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 08:38:
Gisteren wat proefritten gemaakt en een ID.3 First Plus gekocht :D. Vrijdag mogen we als het goed is aansluiten als ID.3 eigenaar in dit topic :).
Gefeliciteerd! 🥳

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
goldenace007 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:07:
[...]

Hi,

Als je een vervangende auto kan krijgen dan zou ik hem laten wegslepen zoals vw suggereerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
FlowDesign schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:07:
[...]

Keertje een pool van de 12V accu losmaken, 3 minuten wachten en weer vastmaken. Met een beetje geluk start ie dan vanalles opnieuw op.

Overigens heb ik ook weleens bij een snellader een pakje zakdoekjes onder de CCS stekker geklemd, zodat de stekker goed omhoog bleef staan. Deed ik dat niet hield het laden telkens na een paar minuten op.
Dit zou ik echt allemaal niet doen. De auto geeft aan dat er een probleem is, je weet niet wat er mis mee is. Neem contact op met de dealer waar de auto vandaan komt en volg hun adviezen. De auto valt gewoon onder garantie, en dit probleem is kritisch want dit beperkt waar je hem voor kan gebruiken (namelijk lange ritten). Het laatste wat je denk ik moet doen is aansluitingen loshalen tenzij de dealer dit adviseerd. Vraag desnoods om een vervangende auto en leef met het probleem totdat de garage er naar gekeken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
C6DL schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:54:
Mocht iemand hier ooit tegenaan lopen, doe er je voordeel mee!

Wanneer je een aanhanger / boot aankoppeld, vervolgens achteruit gaat rijden, deurtje open doet en al hangend uit je portier gaat hangen. Dan doet de ID4 een noodstop. Bij navraag blijkt dat de auto denkt dat hij van een helling rolt en er niemand meer in de auto zit. Ik schrok me werkelijk dood van de noodstop toen ik een boot ter water moest laten 😁.
Heb ik ook een keer gehad toen ik enthousiast op de ouderwetse manier achteruit probeerde te rijden met m’n rechterarm op de leuning van de bijrijdersstoel. Kwam kennelijk iets los van de stoelzitting en BAM daar stond ik binnen 0,1 seconde stil 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
AMARONE schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:18:
Even los van de software maar qua design is dit wel echt lekker :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welk model is dit?
Vanaf wanneer zou dit te bestellen zijn?

Op het einde van dit jaar kan ik een nieuwe leasewagen bestellen en deze ziet er inderdaad goed uit. De ID4 vindt ik teveel SUV en de ID buzz teveel bus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:31
de_menne schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Welk model is dit?

Op het einde van dit jaar kan ik een nieuwe leasewagen bestellen en deze ziet er inderdaad goed uit. De ID4 vindt ik teveel SUV en de ID buzz teveel bus :)
ID Aero of ID Aero B. Productie start ergens in 2023, officiële aankondiging moet nog gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
de_menne schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Welk model is dit?

Id vizzion, zie hier

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 23:07
Leuk maar is die 'Mixed Reality'-bril ook op sterkte ;) verkrijgbaar? Net als op de motor verplicht je helm wordt het bij VW verplicht je bril op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand een idee van de huidige levertijd van een ID.4 Pro met assistent plus / comfort / multimedia style plus / trekhaak?

Ik begrijp dat nu eigenlijk vooral nog de stoelgeheugens (die hebben wij) en het panoramadak (hebben we niet) remmend werken.

Verkoper geeft aan dat levering voor zomer 2023 geen probleem is.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Van mijn ID4 1st van (12/2020) privé auto deed de airco het niet meer. Bij de garage bleek 85% van het koelmiddel al "verdampt". Geen teken van lekkage te zien. (ook geen beschadiging oid) Nu stellen ze dat dat geen garantie is en ook niet onder de 6 j. vrij onderhoud valt. Kortom dus gewoon betalen. Ik vind het erg merkwaardig. Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Witzwart schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:33:
Van mijn ID4 1st van (12/2020) privé auto deed de airco het niet meer. Bij de garage bleek 85% van het koelmiddel al "verdampt". Geen teken van lekkage te zien. (ook geen beschadiging oid) Nu stellen ze dat dat geen garantie is en ook niet onder de 6 j. vrij onderhoud valt. Kortom dus gewoon betalen. Ik vind het erg merkwaardig. Iemand nog een suggestie?
Wat een onzin van de garage zeg. Voet bij stuk houden. Een airco systeem hoort zijn druk te behouden en kan en mag niet lekken. Dat is dan een weldegelijk een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Na 1,5 jaar al je koelmiddel verdampt??? Lijkt me zeker garantie.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
Bedankt. 5,16m lang 😳. Zal dus pas beginnen van 80k ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Koudemiddel verdampt niet spontaan. Als er nog maar 15% in zit heb je per definitie een lekkage. Ik zou voor een 2nd opinion gaan bij een andere dealer. Als er dan een externe beschadiging van bijvoorbeeld je condensor blijkt is het wellicht geen garantie maar anders wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
Gecko123 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:14:
[...]

Dit zou ik echt allemaal niet doen. De auto geeft aan dat er een probleem is, je weet niet wat er mis mee is. Neem contact op met de dealer waar de auto vandaan komt en volg hun adviezen. De auto valt gewoon onder garantie, en dit probleem is kritisch want dit beperkt waar je hem voor kan gebruiken (namelijk lange ritten). Het laatste wat je denk ik moet doen is aansluitingen loshalen tenzij de dealer dit adviseerd. Vraag desnoods om een vervangende auto en leef met het probleem totdat de garage er naar gekeken heeft.
Soms ben je te bang.
Er zijn maar weinig mannen in dit topic volgens mij die nu of vroeger ook nog weleens zelf aan hun auto of motor sleutelden.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 29-05-2022 00:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
FlowDesign schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:21:
[...]

Soms ben je te bang.
Er zijn maar weinig mannen in dit topic volgens mij die nu of vroeger ook nog weleens zelf aan hun auto of motor sleutelden.
Vroeger en nu (vriendin heeft ook nog auto) ! :P
Maar de ID.3 is zakelijk, dus daar doe ik sowieso niks aan, behalve wat basis dingen misschien zoals ruitenwissers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Frank_P schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Vroeger en nu (vriendin heeft ook nog auto) ! :P
Maar de ID.3 is zakelijk, dus daar doe ik sowieso niks aan, behalve wat basis dingen misschien zoals ruitenwissers.
Snap ik. Als er echt iets stuk is dan breng ik 'm ook naar de garage.
Maar als ik bijvoorbeeld op vakantie een dergelijk noodgeval heb, dan wil ik zelf nog wel even iets proberen :)

Een tijd geleden was hier iemand aan het opperen dat zelf een zekering even eruit halen om het modem weer online te krijgen voor hem echt al veel te heftig was... Ja sorry, maar dan heb je denk ik echt een heel andere jeugd gehad dan ik 😄
Wij waren vroeger al telkens aan brommers en karts aan het sleutelen, daarna aan oude Volvos en meer recent aan motoren. En nee, ik heb geen opleiding daarvoor gehad, heb vermoedelijk zoals de meesten hier een IT gerelateerde opleiding gehad. Maar goed, ieder z'n ding :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadget Freak
FlowDesign schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:39:
Een tijd geleden was hier iemand aan het opperen dat zelf een zekering even eruit halen om het modem weer online te krijgen voor hem echt al veel te heftig was... Ja sorry, maar dan heb je denk ik echt een heel andere jeugd gehad dan ik 😄
Ik zag dat ook, en dan denk je toch echt wat zo iemand doet op een technisch forum zoals Tweakers. Ik heb een lease ID.4, ik ga er echt niet zelf aan sleutelen, maar ook ik heb "de zekering truc" gedaan (want de dealer wist dit niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Gadget Freak schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Ik zag dat ook, en dan denk je toch echt wat zo iemand doet op een technisch forum zoals Tweakers. Ik heb een lease ID.4, ik ga er echt niet zelf aan sleutelen, maar ook ik heb "de zekering truc" gedaan (want de dealer wist dit niet).
Wat ik op dit forum doe ik mijn mening verkondigen en wat ik in die situatie zou doen en waarom. Je vind dus eigenlijk dat je niet op prijs stelt dat ik dit doe op dit forum. Of begrijp ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Jullie adviezen zijn allemaal prima en als ze werken is dit super en ben ik niet tegen. Ik plaats alleen een kanttekening met hoe ik dit zelf zou aanpakken. In mijn werk zie ik veel schades (en ongelukken door elektriciteit) waardoor ik wat terughoudender ben. Is deze invalshoek soms erg of wordt dit niet gewaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
Gecko123 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:13:
Wat ik op dit forum doe ik mijn mening verkondigen en wat ik in die situatie zou doen en waarom. Je vind dus eigenlijk dat je niet op prijs stelt dat ik dit doe op dit forum. Of begrijp ik dit verkeerd?
Mijn excuses, dat is niet wat ik bedoelde.
Ik kom hier voor een groot deel voor ervaringen en meningen. Maar het is ook een technisch forum, dus als je hier komt, dan ben je waarschijnlijk technisch. En een zekering verwijderen en weer terugplaatsen is niet echt hogere wiskunde.
Dus nu mijn echte vraag: wat is je achtergrond, hoe kom je op dit forum terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Gadget Freak schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:21:
[...]

Mijn excuses, dat is niet wat ik bedoelde.
Ik kom hier voor een groot deel voor ervaringen en meningen. Maar het is ook een technisch forum, dus als je hier komt, dan ben je waarschijnlijk technisch. En een zekering verwijderen en weer terugplaatsen is niet echt hogere wiskunde.
Dus nu mijn echte vraag: wat is je achtergrond, hoe kom je op dit forum terecht?
Ik ben 32 en werk in de installatie- en elektrotechniek, zowel ervaring in industrie als in de infra. Ik volg al ruim 20 jaar tweakers over verschillende onderwerpen, begonnen met zelfbouw pc en hier ook wat kennis over domotica en serversystemen opgedaan. Sinds mei vorig jaar zelf een ID.3 gekocht vandaar dat ik op dit forum zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
@Gecko123
Duidelijk!
Maar wat weerhoudt je dan om even een zekering eruit te halen en een kwartier later weer terug te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Gadget Freak schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:50:
@Gecko123
Duidelijk!
Maar wat weerhoudt je dan om even een zekering eruit te halen en een kwartier later weer terug te plaatsen?
Niets. Een zekering er uit halen en terugplaatsen is helemaal niets mis mee. Sterker nog ze zijn er voor gemaakt. Vroeger werd je geacht dit onderweg te kunnen net als een lampje vervangen. Als je hem wel op dezelfde posities terugplaatst is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:18

Haan

dotnetter

Even iets heel anders tussendoor, heeft iemand ervaring met drie volwassenen op de achterbank van de ID.4? Is dat een beetje comfortabel te doen voor een rit van 70km?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Gadget Freak schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:36:
[...]

Maar wat bedoel je hier dan met "zo iemand"? Als je het anders had bedoeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Gecko123 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Maar wat bedoel je hier dan met "zo iemand"? Als je het anders had bedoeld?
Meningen en ervaringen delen is waar een forum voor bedoeld is, dus helemaal prima :)

Alleen een zekering niet willen verwijderen en in plaats daarvan veel tijd kwijt zijn om ermee naar de dealer te gaan, dat snapten velen waaronder ik gewoon niet.

Mijn opmerking ging ook een beetje over het gebrek aan zelfredzaamheid bij sommige mensen, niet persé bij jou. Zo van, wat doe je in een noodsituatie? Ga je zelf iets proberen, zoals bijvoorbeeld een reservewiel onder je auto zetten bij een lekke band en dergelijke, of ga je dan liever 4 uur op de wegenwacht zitten wachten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaymondD
Haan schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:40:
Even iets heel anders tussendoor, heeft iemand ervaring met drie volwassenen op de achterbank van de ID.4? Is dat een beetje comfortabel te doen voor een rit van 70km?
Lijkt me wel toch? ID4 is behoorlijk ruim en het is geen wereldreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

FlowDesign schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:22:
[...]
Alleen een zekering niet willen verwijderen en in plaats daarvan veel tijd kwijt zijn om ermee naar de dealer te gaan, dat snapten velen waaronder ik gewoon niet.
Ik begrijp wat je zegt en je hebt een punt maar ondanks dat ik het vaak genoeg gelezen heb hier weet ik niet of ik dit zelf zo gemakkelijk zou doen met mijn (lease) ID.3.

Kwaad kan het ongetwijfeld niet maar als het de bedoeling was dan zou je haast denken dat er ergens een reset knop zou zijn die effectief hetzelfde doet.

Gelukkig heb ik het tot op heden niet nodig gehad. Genoeg irritatie over de beperkte software, maar gelukkig geen serieuze storingen vooralsnog.

Voor mij is dit niet noodzakelijk een technisch (deel van het) forum, er zijn ook meer dan genoeg niet-technische onderwerpen. Ik volg hier de ervaringen en nieuws.
Pagina: 1 ... 200 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.