Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 199 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Rev! schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Top, ik heb ze ook al een lange tijd gekoppeld maar ik heb ABRP nog nooit gebruikt. Wil het deze zomer gaan gebruiken als ik naar Italie ga.
Werkt prima :Y

Soms loopt ie qua SoC indd wel een klein beetje achter, maar het is goed genoeg :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Rev! schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:12:
[...]

Vorig jaar in Duitsland op de terug van vakantie hele stukken op 160 gereden, kan me niet herrineren dat de range zo snel terugliep eerlijk gezegd.

Werkt trionity + abrp tegenwoordig al met live data? Of heb ik daar nog steeds een ODB dongle voor nodig?
logisch toch, als je altijd 100 kmh rijdt en spontaan dubbele gaat verbruiken dan gaat je raad-maar-wat meter ook van slag en moet het snel kalibreren.

Als je na een sessie 160 hebt gereden, gaat laden en weer 160 gaat rijden komt de raad-maar-wat meter goed in de buurt van je actuele bereik. het duurt gewoon even, maar komt wel goed in de buurt.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Weet iemand of we met de 3.0 update ook ineens meer kunnen met bv de Tronity app? Het begint toch wel beschamend te worden dat m'n ouders met een Kia Picanto meer met een app kunnen dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 20:07:
[...]

Werkt prima :Y

Soms loopt ie qua SoC indd wel een klein beetje achter, maar het is goed genoeg :)
Toevallig een oude ODB dongle teruggevonden (ding van 15 jaar oud), tot mijn verbazing werkte hij ook nog. Kon hem koppelen met EvNotify (helaas niet met ABRP zelf) en kon EvNotify weer koppelen met ABRP. Meer mensen die deze setup gebruiken? las met de de search dat de computer over de zeik kan gaan van EvNotify, iemand dat nog in de praktijk ervaren? Of kan ik toch gewoon beter een koppeling met Tronity gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Rev! schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Toevallig een oude ODB dongle teruggevonden (ding van 15 jaar oud), tot mijn verbazing werkte hij ook nog. Kon hem koppelen met EvNotify (helaas niet met ABRP zelf) en kon EvNotify weer koppelen met ABRP. Meer mensen die deze setup gebruiken? las met de de search dat de computer over de zeik kan gaan van EvNotify, iemand dat nog in de praktijk ervaren? Of kan ik toch gewoon beter een koppeling met Tronity gebruiken?
Een dongle heeft het nadeel dat ie storingen in je auto kan veroorzaken, daarnaast werkt ie alleen maar wanneer de auto aan is.
Tronity werkt gewoon altijd en je hebt geen dongle nodig.
Zolang Tronity gratis is zou ik niet permanent met een dongle rond willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
FlowDesign schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Een dongle heeft het nadeel dat ie storingen in je auto kan veroorzaken, daarnaast werkt ie alleen maar wanneer de auto aan is.
Tronity werkt gewoon altijd en je hebt geen dongle nodig.
Zolang Tronity gratis is zou ik niet permanent met een dongle rond willen rijden.
Het is alleen voor de reis zelf, verder red ik me prima zonder die data en ga ik die dongle ook niet gebruiken

Ik toch maar even een dongle besteld die direct zou moeten werken met ABRP, dan zou die net wat meer data moeten binnen krijgen en accurater moeten werken volgens dit schema:

https://abetterrouteplanner.com/compare/livedata/

Calibration - Calibration to your exact car is possible with this data, because detailed car data is available.

Al zag ik dat ik het eerste gedeelte van reis ook gewoon kon inplannen met de VW navigatie zelf inclusief laadstops, maar ik ben liever goed voorbereid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Rev! schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Het is alleen voor de reis zelf, verder red ik me prima zonder die data en ga ik die dongle ook niet gebruiken

Ik toch maar even een dongle besteld die direct zou moeten werken met ABRP, dan zou die net wat meer data moeten binnen krijgen en accurater moeten werken volgens dit schema:

https://abetterrouteplanner.com/compare/livedata/

Calibration - Calibration to your exact car is possible with this data, because detailed car data is available.

Al zag ik dat ik het eerste gedeelte van reis ook gewoon kon inplannen met de VW navigatie zelf inclusief laadstops, maar ik ben liever goed voorbereid ;)
Welke dongle heb je besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:21
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, hou ons vooral op de hoogte.. Wil ook nog een dongle aanschaffen voor ik komende zomer naar Italië ga met de Cupra.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Ohja, die had ik ook en meteen weer teruggestuurd.
Elke keer dat je je auto uitzet gaat deze ook uit en daarna niet vanzelf weer aan. Dus elke keer dat ding eruit en erin doen was ik snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Mijn Veepak dongle van Amazon triggerde het alarm als de auto op slot stond+laden, direct retour dus. Tijdens de wintersport-retour viel me op hoe nauwkeurig de inschatting van ABPR was van de SoC. Max 2% afwijking heb ik hem op kunnen betrappen. Als je dus goed de aanvangs-SoC na laden ingeeft en waar nodig onderweg live corrigeert heb je helemaal niet zo'n dongle nodig voor een accurate inschatting.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Klinkt allemaal niet echt positief, maar het was de enige die ik kon vinden voor een redelijke prijs die wel schijnt te werken. We zullen het zien. Anders maar de oude dongle + ev notify met trionity als backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Had vaak dat ik na een onderbreking mijn Android auto/Spotify niet meer werkend kreeg.

Kwam er laatst achter dat dit ook gebeurd met de deurbel. Als iemand aanbelt komt er een notificatie en kan dan via de telefoon iets zeggen. App geminimaliseerd ben wilde het geluid niet terug komen in de auto.

Ben erachter gekomen dat als ik de app die Spotify onderbrak echt afsluit op mijn telefoon, dan komt het geluid meteen weer terug.

Lijkt erop alsof het op de achtergrond Spotify overruled ondanks dat het geminimaliseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpl1
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Vanmiddag zomerbanden terug laten plaatsen. Nu krijg ik allerlei meldingen bij inschakelen dat hulpsystemen niet beschikbaar zijn, zoals de rem bekrachtiging, Frontassist, ACC, Travel Assist.
Heb al een keer de multimedia opnieuw laten opstarten. Ook Set gedaan bij de bandenspanning.
Iemand een idee? Krijg zo gauw niet een tip gevonden.
Gaat om een ID4 Pro met 2.3 software die tot heden behoorlijk stabiel bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Klinkt als een 12v issue. Dat kan op de gekste momenten/manieren worden getriggerd. Al eens geprobeerd hem aan de lader te hangen? Als er iets mis is met de module wordt de 12v accu dan weer opgeladen.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
AndereKoekoek schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:50:
Had vaak dat ik na een onderbreking mijn Android auto/Spotify niet meer werkend kreeg.

Kwam er laatst achter dat dit ook gebeurd met de deurbel. Als iemand aanbelt komt er een notificatie en kan dan via de telefoon iets zeggen. App geminimaliseerd ben wilde het geluid niet terug komen in de auto.

Ben erachter gekomen dat als ik de app die Spotify onderbrak echt afsluit op mijn telefoon, dan komt het geluid meteen weer terug.

Lijkt erop alsof het op de achtergrond Spotify overruled ondanks dat het geminimaliseerd is.
Goeie tip! Heb het soms dat draadloos AA wel opstart en netjes het scherm laat zien in de auto. Maar de muziek vervolgens uit mijn broekzak komt :/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DonJunior schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Goeie tip! Heb het soms dat draadloos AA wel opstart en netjes het scherm laat zien in de auto. Maar de muziek vervolgens uit mijn broekzak komt :/
Dat heb ik dan weer nooit, maar wél dat sporadisch na een telefoongesprek Spotify met geen mogelijkheid meer afspeelt in de auto. Enige optie is dan herstarten (Sony Xperia 5). Krijg deze week een iPhone 13 Pro Max, wil ik het ook even mee gaan proberen want ben onbekend met Carplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Rev! schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:29:
Klinkt allemaal niet echt positief, maar het was de enige die ik kon vinden voor een redelijke prijs die wel schijnt te werken. We zullen het zien. Anders maar de oude dongle + ev notify met trionity als backup.
Ik heb een KONWEI dongel met Bluetooth. Deze heeft een aan/uit knop dus lekker er in laten zitten. Alarm gaat niet af, geen gedonder mee. Zit een knop op om 'm aan te zetten na starten auto, maakt vij snel verbinding en klaar.
https://www.bol.com/nl/nl...JKyw.4_17.20.ProductImage

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTtvDUOBrSb6tKbtaMwzjRfps68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AOV6F2T82W70WWtx94bRVZIv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JHEG0uHGaST5FMub1kEFY-iC-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eONBXCm7eadz4dQR5O7qFaxi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2KSrhO7zNzRGGgEus92ilUGPpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJNXfQ8UIFeggWNKXgugo9nZ.jpg?f=fotoalbum_large

Curpra stond toevallig op dezelfde parkeerplaats. Ter vergelijking m'n ID3 er ff naast gezet :)

Toch vind ik de Cupra zowel van binnen als van buiten beter geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Rev! schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:29:
Gewoon terugsturen en die Konnwei bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zo verschillen smaken, qua buitenkant heb ik liever de ID.3. :Y
Binnenkant... dan zou ik eerst een Cupra Born van binnen moeten zien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik blijf het bij de ID.3 zonde vinden dat de achterklep zwart is, gespoten in de carrosserie kleur zou wat mij betreft echt veel mooier zijn. Al dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit tegenwoordig een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Exorcist schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:17:
Dat heb ik dan weer nooit, maar wél dat sporadisch na een telefoongesprek Spotify met geen mogelijkheid meer afspeelt in de auto. Enige optie is dan herstarten (Sony Xperia 5). Krijg deze week een iPhone 13 Pro Max, wil ik het ook even mee gaan proberen want ben onbekend met Carplay.
CarPlay werkt vlekkeloos voor navigeren en bellen, maar muziek (Apple en Spotify) heeft soms een kleine hapering. Ik gebruik CarPlay draadloos, eerst met een iPhone 11, nu met een iPhone 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
ik222 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:44:
Ik blijf het bij de ID.3 zonde vinden dat de achterklep zwart is, gespoten in de carrosserie kleur zou wat mij betreft echt veel mooier zijn. Al dacht ik ergens gelezen te hebben dat dit tegenwoordig een optie is?
In combinatie met moonstone grey vind ik de zwarte achterklep juist wel mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Gadget Freak schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:51:
[...]

CarPlay werkt vlekkeloos voor navigeren en bellen, maar muziek (Apple en Spotify) heeft soms een kleine hapering. Ik gebruik CarPlay draadloos, eerst met een iPhone 11, nu met een iPhone 13.
Zet WiFi van je auto uit en de hapering is weg :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Curpra stond toevallig op dezelfde parkeerplaats. Ter vergelijking m'n ID3 er ff naast gezet :)

Smaken verschillen, maar hier vind ik dat de Cupra de ID3 totaal overclassed. Zoveel beter vormgegeven, van binnen en van buiten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Ik heb een KONWEI dongel met Bluetooth. Deze heeft een aan/uit knop dus lekker er in laten zitten. Alarm gaat niet af, geen gedonder mee. Zit een knop op om 'm aan te zetten na starten auto, maakt vij snel verbinding en klaar.
Die gebruik ik ook, enige wat al anderhalf jaar stabiel werkt in de ID3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Freakie1NL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:18:
[...]

Smaken verschillen, maar hier vind ik dat de Cupra de ID3 totaal overclassed. Zoveel beter vormgegeven, van binnen en van buiten.
Grappig, gisteren een Born gezien in de file, dus even goed kunnen kijken, maar niet mijn cup-of-tea. Veel te druk met al die tribals en nep diffusers. Wat dat betreft vind ik de ID.3 iets rustiger/serieuzer ogen.
Seat heeft, naar mijn bescheiden mening, iets te veel tierelantijnen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Soeski schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:27:
[...]

Die werkt ook direct met abrp?

@Freakie1NL of @Soeski zouden jullie dit nog even kunnen bevestigen? Dan ga ik die ook bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rev! op 20-05-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 15:13

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DonJunior schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:22:
[...]

Grappig, gisteren een Born gezien in de file, dus even goed kunnen kijken, maar niet mijn cup-of-tea. Veel te druk met al die tribals en nep diffusers. Wat dat betreft vind ik de ID.3 iets rustiger/serieuzer ogen.
Eens, alhoewel ik de koplampen echt wat strenger en daardoor mooier vind.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
@pietermx
Dank, zal het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Freakie1NL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:18:
[...]

Dat is toch ook wat 'ie zegt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
De Cupra zou zich goed lenen voor een Nightrider modificatie (lees: rode led bar aan de voorkant).

Ik vind de Cupra er wat chiquer uitzien m.u.v. de achterkant, daar is (imo) de ID.3 beter uit de verf gekomen.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
NB Het gaat dan om de optie WiFi scanning / zoeken naar netwerken o.i.d.. Je auto dus niet laten zoeken naar externe WiFi netwerken. Is ook wel ergens in dit topic terug te vinden.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Dat is toch ook wat 'ie zegt? :)
Zeker, onduidelijk quote van mij. Wilde de foto's erbij, maar de opmerking sloeg op @Ultraman , dat is de persoon zonder smaak >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
ik222 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:44:
Hier in de straat stond een witte die dat had maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het geen porum vond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkie takkie
FlowDesign schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vindt de Born ook heel geslaagd aan de buitenzijde, hij ziet er ook wat gestroomlijnder uit. Binnenzijde heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Rev! schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:58:
[...]

Die werkt ook direct met abrp?

@Freakie1NL of @Soeski zouden jullie dit nog even kunnen bevestigen? Dan ga ik die ook bestellen.
Ja dat werkt, tijdens reis naar Denemarken gebruikt met Life data. Ergens in dit topic kan je daar meer even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Born heb ik naar gekeken, maar het aankoopproces was me te modern. Wil gewoon naar de dealer gaan, om de tafel zitten. Inruilprijs bespreken en afwachten maar

Voor de rest vind ik het wel een fraaie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
RodeStabilo schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:34:
Weet iemand of we met de 3.0 update ook ineens meer kunnen met bv de Tronity app? Het begint toch wel beschamend te worden dat m'n ouders met een Kia Picanto meer met een app kunnen dan wij.
Heeft iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:41
ID,4 besteld, verwachtte levering 01/05/2023 :'(

[ Voor 1% gewijzigd door Warpozio op 20-05-2022 11:26 . Reden: emoji aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Warpozio schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:02:
ID,4 besteld, verwachtte levering 01/05/2023 :(
En waarom ben je boos? Dit had je niet zien aankomen of?
Dit is bij geen enkel merk anders op het moment.. niet alleen in autowereld maar ook in de keuken- en houtsector. De bouw en installatiebedrijven hebben het ook moeilijk (aka druk)
De hele wereld staat op zijn kop sinds de Corona lockdowns alles in de soep heeft gedraaid.
Een Just-In-Time proces is natuurlijk supertof voor je bedrijf.. tot de supplychain onderuit gaat (door bijvoorbeeld een dergelijke pandemie) en dan ga je problemen krijgen.
Over het hele proces.. en zie hier ..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Warpozio schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:02:
ID,4 besteld, verwachtte levering 01/05/2023 :(
Minder dan 1 jaar, heb jij effe mazel! Ga maar uit dat het 1-8-2023 gaat worden :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
DonJunior schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:22:
[...]

Mijn mening ook, veel te druk waar de id3 toch tijdlozer is. Van binnen hebben ze allebei goede en mindere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Een collega heeft de Born in het blauw, en dat vind ik toch best een fraaie kar. Verderop op het parkeerterrein stond de ID.3 die ik waarschijnlijk kan gaan overnemen en die oogt in de 1st Plus uitvoering (metallic wit, 19 inch wielen, getinte ruiten) toch ook helemaal niet verkeerd.

Ben in het wild al een paar keer een ID.3 tegengekomen met zo'n saaie matte grijze tint er op en wieldoppen eronder, dat is toch eigenlijk geen porem voor een auto van 30K+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Afgelopen woensdag de twee weken oude ID.4 afgeleverd bij de dealer voor controle. De 360 graden camera werkte niet altijd, alleen na het verwijderen van de zekering gaven alle camera's weer beeld. Dit hebben ze zelf bij aflevering al geconstateerd want die specifieke zekering zat omgedraaid in de zekering kast wat ik al vreemd vond. En een paar dagen erna vond ik nog een punttang onder de stoel. :)

Maar goed, ze hebben op aanwijzing van PON een aantal dingen gecontroleerd en daar kwam niks geks uit. Advies van pon was om een bepaalde module dan maar te vervangen. Helaas niet op voorraad bij Volkswagen dus daar komen we later nog eens een keer voor terug.

Had ook gevraagd om te kijken of ze 2.4 al er op konden zetten maar dit helaas niet, zoals verwacht.
DonJunior schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:08:
[...]

En waarom ben je boos? Dit had je niet zien aankomen of?
Tja, dan hoor ik vandaag van een collega die twee maanden geleden een hybride DS7 heeft besteld dat die over drie weken geleverd gaat worden.

Dus niet elk merk heeft er last van. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
AutisticPinguin schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:43:
[..]

Tja, dan hoor ik vandaag van een collega die twee maanden geleden een hybride DS7 heeft besteld dat die over drie weken geleverd gaat worden.

Dus niet elk merk heeft er last van. :)
Dat is gewoon een voorraad model lijkt me.. zo kan ik het ook. Geen hond koopt een DS dus die kunnen gewoon voorraden aan leggen bij wijze van spreken. ALS er dan eens een keer iemand komt kunnen ze zeggen "Nee hoor wij hebben geen last van leveringsproblemen.. over drie weken heeft u 'de door u samengestelde auto'" (terwijl ze die specificatie gewoon al op voorhand gemaakt hadden)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:31
Hebben meer mensen problemen om Android auto wireless te verbinden?
Mijn vriendin met een One Plus werkt alles prima.
Maar mijn Huawei P30 krijg ik niet verbonden. (zelfde android auto versie, beide op Android 11)

Heb BT al opnieuw gekoppeld.
Ik las dat de wifi verbinding soms ook nodig was.
Dus ik heb voor de zekerheid geconnect met de auto, maar ook hierbij geen resultaat.

Any idea's?

[ Voor 3% gewijzigd door C6DL op 20-05-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@C6DL Had er in het begin wat moeite mee. Wat ik toen deed was in het auto menu bij AppConnect de Wifi in- of uitschakelen. Op een of andere manier triggerde dat iets in de auto waardoor AA wel gevonden werd op de telefoon.
Soms werkt het ook om AA op de telefoon een geforceerde stop te geven.

Nu sinds enkele weken geen problemen eigenlijk (bedenk ik me nu ineens) ik stap in en binnen een minuut ben ik verbonden en speelt de muziek. En daar hoef ik niets voor te doen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:00:
[...]

Dat is gewoon een voorraad model lijkt me.. zo kan ik het ook. Geen hond koopt een DS dus die kunnen gewoon voorraden aan leggen bij wijze van spreken. ALS er dan eens een keer iemand komt kunnen ze zeggen "Nee hoor wij hebben geen last van leveringsproblemen.. over drie weken heeft u 'de door u samengestelde auto'" (terwijl ze die specificatie gewoon al op voorhand gemaakt hadden)
Nog 2 weken een ID.3 hier. Mijn P2 is ondertussen besteld, zou oktober geleverd moeten worden ...fingers crossed

Dan zullen we zien of bestelde modellen van wat meer populaire auto's, niet voorradig, nog relatief snel geleverd kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Freakie1NL op 21-05-2022 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Freakie1NL en wat ga je in de tussentijd rijden?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:08:
@Freakie1NL en wat ga je in de tussentijd rijden?
Skoda Plugin Hybride, hopen dat elektrische rijden daarmee voor het grootste gedeelte mogelijk is. Elektrische rijden is verslavend rustgevend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:48
pffff wat gaat dat bolletje langzaam naar rechts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7x_tlU-naGNHXLdCWear0vbFrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L65CkKUBsa7UCiKHwfu77HnV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Freakie1NL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 06:41:
[...]

Nog 2 weken een ID.3 hier. Mijn P2 is ondertussen besteld, zou oktober geleverd moeten worden ...fingers crossed

Dan zullen we zien of bestelde modellen van wat meer populaire auto's, niet voorradig, nog relatief snel geleverd kunnen worden.
Is dat dan de geüpgrade Polestar 2? Of welke heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Laatst online: 08:06
Bushie schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:31:
pffff wat gaat dat bolletje langzaam naar rechts
[Afbeelding]
Gedeelde smart is halve smart :+

Ik heb inmiddels het idee dat Honeymoon handmatig door de dealer aangepast wordt. Heb nu meerdere malen updates van de dealer uit VIP gekregen die niet verwerkt stonden in Honeymoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
honeymoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpl1
  • Nu online
Jakkie takkie schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:27:
Klinkt als een 12v issue. Dat kan op de gekste momenten/manieren worden getriggerd. Al eens geprobeerd hem aan de lader te hangen? Als er iets mis is met de module wordt de 12v accu dan weer opgeladen.
Opladen heeft helaas geen effect gehad. Ook een nachtje slapen voor de wagen niet.
Gisteren ruim 400km gereden zonder ACC, lekker ouderwets.
Garage gebeld, eind juni hebben ze pas ruimte om op afspraak langs te gaan. Dan kunnen ze uitlezen wat er mis is. Lekkere tegenvaller :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:48
track and trace website van VW voor je nieuwe auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Is dat dan de geüpgrade Polestar 2? Of welke heb je besteld?
MY23 dus inderdaad geüpgrade (gezien standaard range) dus in plaats van 63 nu 69 kWh accu en iets meer vermogen. Maar let wel bij ID.3 is het netto vermogen, bij Polestar is het bruto vermogen. Volgens mij zit hij dan rond 64 netto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

bartpl1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Opladen heeft helaas geen effect gehad. Ook een nachtje slapen voor de wagen niet.
Garage gebeld, eind juni hebben ze pas ruimte om op afspraak langs te gaan. Dan kunnen ze uitlezen wat er mis is. Lekkere tegenvaller :-(
Onacceptabel. Je zal zien dat er een module kapot is die 20 weken levertijd heeft. Ik zou elke vw garage bellen die je kan vinden. De garantie is niet dealer afhankelijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Bushie schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:07:
[...]
track and trace website van VW voor je nieuwe auto
Ga ik bij Broekhuis eens vragen of ze dit ook gebruiken 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Freakie1NL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:19:
[...]

MY23 dus inderdaad geüpgrade (gezien standaard range) dus in plaats van 63 nu 69 kWh accu en iets meer vermogen. Maar let wel bij ID.3 is het netto vermogen, bij Polestar is het bruto vermogen. Volgens mij zit hij dan rond 64 netto.
Scheelt toch weer :)

Enige jammere vind ik de voorwielaandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:41:
[...]

Scheelt toch weer :)

Enige jammere vind ik de voorwielaandrijving.
Eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Broekhuis in Alkmaar geeft aan dat het Honeymoon systeem heel beroerd werkt door alle vertragingen 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Laatst online: 08:06
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:58:
Broekhuis in Alkmaar geeft aan dat het Honeymoon systeem heel beroerd werkt door alle vertragingen 😞
Dat zou een hele goeie verklaring zijn voor mijn ervaring met Honeymoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Freakie1NL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Zeker, onduidelijk quote van mij. Wilde de foto's erbij, maar de opmerking sloeg op @Ultraman , dat is de persoon zonder smaak >:) ;)
Met mijn nickname en avatar... Kan ik daar weinig tegen inbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
Iemand ervaring met een granny charger? Mijn ID3 krijgt maar 1kW van de lader. Diezelfde lader geeft een Tesla model 3 en golf gte 2,3kW (handmatig ingesteld op 10A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:35
Stockbaard schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:32:
Iemand ervaring met een granny charger? Mijn ID3 krijgt maar 1kW van de lader. Diezelfde lader geeft een Tesla model 3 en golf gte 2,3kW (handmatig ingesteld op 10A)
Verminderde AC laadstroom aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
Ronvgs schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:40:
[...]

Verminderde AC laadstroom aangevinkt?
Is niet aangevinkt. Lampje bij de laadpoort wordt ook niet groen, maar laadt dus wel. Amperage is niet in te stellen in de auto zelf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartpl1
  • Nu online
AkroBatik schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:18:
[...]

Onacceptabel. Je zal zien dat er een module kapot is die 20 weken levertijd heeft. Ik zou elke vw garage bellen die je kan vinden. De garantie is niet dealer afhankelijk.
Zou er door bandenwissel schade aan een module kunnen optreden?
Dat zou dan heel slordig zijn van de bandenspecialist (= niet bij VW) en het zou ook betekenen dat VW in het ontwerp dit blijkbaar nogal kwetsbaar heeft gemaakt voor schade bij een terugkomende onderhoudshandeling.
Ik had meer het gevoel dat deze foutmeldingen door een sensor of door software zouden zijn ontstaan.
Maar dat zal pas blijken als de wagen is uitgelezen in de werkplaats.
Als het schade betreft in plaats van een storing dan zal dat nog een discussie kunnen opleveren tussen leasemaatschappij, bandenspecialist en VW.
Wel een goed idee om wat andere VW garages te bellen in de buurt, niet enkel de leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:48
Freakie1NL schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:19:
[...]

67 kWh netto. Zie EV database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Stockbaard schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Is niet aangevinkt. Lampje bij de laadpoort wordt ook niet groen, maar laadt dus wel. Amperage is niet in te stellen in de auto zelf toch?
Heb je niet een melding in je auto dat ie alleen in noodmodus kan laden?
Dat had ik namelijk heel vaak met de originele VW granny charger. Dan deed ie ook max 1 kW.

Uiteindelijk heb ik een nieuwe granny charger gekregen en sindsdien probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
ff een vraagje voor de andere Home Assistant gebruikers onder ons:

In de Tronity newsletter van vandaag stond een leuke ioBroker integratie, die je auto automatisch op gaat laden wanneer je solar een minimaal vermogen levert en wanneer tevens je SoC onder een bepaald percentage is:
http://xg5jn.mjt.lu/nl2/xg5jn/5y3yj.html

Aangezien Stekker.app ook in je auto het laden kan stoppen en starten via de VW API, net als de We Connect ID app, zou dit toch ook moeten kunnen met een Home Assistant integratie, al dan niet met Node Red? Iemand al zoiets gemaakt toevallig? :)

Zie ook:
https://help.tronity.io/h...ity_comment_5688280740370

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
FlowDesign schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:07:
[...]

Heb je niet een melding in je auto dat ie alleen in noodmodus kan laden?
Dat had ik namelijk heel vaak met de originele VW granny charger. Dan deed ie ook max 1 kW.

Uiteindelijk heb ik een nieuwe granny charger gekregen en sindsdien probleem opgelost.
Thanks, ik krijg inderdaad die melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:06
Stockbaard schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Zoals @FlowDesign aangeeft, vermoed ik ook dat de auto in noodlaadtoestand gaat. Bij mij kon de auto de stekker niet vergrendelen. Er wordt op het grote scherm een melding getoond en de auto maakt ook een piepje. Het laadsymbool op het kleine scherm knippert ook.

Ik had hier enkele weken last van. De dealer kon er niet meteen iets aan doen. Iets erna werkte alles terug normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

Onze zoektocht naar onze 1e auto komt nu spoedig tot het punt dat we de knoop gaan doorhakken en onze keuze is gevallen op een ID.3. We willen graag de 58 kWh variant en dan is er dus de keuze tussen de first (plus/max) en de courante Pro. Is er een reden om van de First weg te blijven? Zover ik kan zien worden die net zo geüpdatet als de huidige (dus niet de refresh die eraan komt) Pro's dus ik denk dat er geen verschil is. Klopt dat?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Termy schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:05:
Onze zoektocht naar onze 1e auto komt nu spoedig tot het punt dat we de knoop gaan doorhakken en onze keuze is gevallen op een ID.3. We willen graag de 58 kWh variant en dan is er dus de keuze tussen de first (plus/max) en de courante Pro. Is er een reden om van de First weg te blijven? Zover ik kan zien worden die net zo geüpdatet als de huidige (dus niet de refresh die eraan komt) Pro's dus ik denk dat er geen verschil is. Klopt dat?
Ik denk dat er weinig verschil is tussen de 1st en pro's van 2020 en begin 2021. Ergens halverwege 2021 is er wel een verandering geweest. De auto's werden vanaf een bepaald moment met v2.3 af fabriek geleverd. Die auto's kunnen tot 120kW laden terwijl de eerdere auto's tot 100kW kunnen laden. De bedoeling is dat de eerdere auto's die update in laadsnelheid alsnog krijgen maar wanneer dat gaat gebeuren is onduidelijk.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
bartpl1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Ik heb dit met mijn ID3 gehad. De dealer had een software update van de front radar gedaan en dat heeft alles verholpen. Zoek inderdaad de dealer in de buurt die je het snelst kan helpen. Ben met mijn Id3 inmiddels al bij 3 verschillende locaties geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou... deed mijn auto het zo goed (op één keer na), waarover ik laatst zelfs nog reclameerde. Nu is het tegendeel waar: ik moet mij voegen bij de club ID.X-loze ID.X berijders. (waar aanmeldformulier?)

Gisteren nog een eind mee gereden. Met 16% lading voor de deur gezet en gedacht: die laad ik zondagmiddag of avond wel weer op voor de maandag. Hoef toch nergens naar toe :)

Ik wilde de ID.3 van de oprit rijden om daar wat plek vrij te maken. Ik doe hem van het slot en vrijwel direct hoor ik een "poing" vanuit het dash komen. "Storing: elektrisch systeem" en "Storing: aandrijfsysteem". Niet in de versnelling willen: oftewel: 'U kunt de pot op ik beweeg geen cm.'
Nou dat heb ik dus één keer eerder gehad en toen was de oplossing simpel:
code:
1
2
3
4
5
6
12V controleren():
  if vol genoeg: then
    accupool loshalen; 
    sleep 30; 
    accupool terugmonteren; 
  done.

12V leek in orde: 12.1V verbonden met wagen. Lijkt laag maar dat is onder last van alle systemen die aan staan. Onbelast ging het vlot omhoog naar 12.4V. Niet vol, maar ook niet leeg. Voor de zekerheid de acculader nog even aan de accu gehad voor een uur. Weer aangesloten, toen gaf de multimeter 12.5V aan: keurig.
Maar nog steeds: Storing in beide systemen. We gaan niet bewegen vandaag.

Accupakket nog keurig 16%, opladen wilde hij ook niet aan beginnen.
Shit...

Gebeld. 20 minuten later een berger voor de deur. Auto wilde nog wel in de N (vrij). Samen van de oprit geduwd en met een klein bochtje voor de berger gekregen. Bij het takelen heeft de staalkabel een kleine hap genomen in mijn bumper linksonder (great...). Waarschijnlijk omdat ie iets schuin er op moest. Lijkt niks significants te zijn, iig geen gelakte delen. Maar ze mogen er even naar kijken.

Als leenauto een Audi A3 Limousine meegekregen. Daar had ik een beetje geluk mee denk ik. ;)
Zeker blij mee. Het is een mooie wagen, fijne stoel, alles zit heel degelijk in elkaar. Rolt goed, stuurt goed, alles wat je van zo'n auto verwacht. Wel mis ik mijn ACC, daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Oh en wat is dat ineens weer gek om een benzine automaat te rijden. Je voelt de schakelmomenten zo goed. Wanneer ik in een handgeschakelde auto rijd merk je dat niet zo, want je bent er bewuster mee bezig.
Ook is ie duidelijk krapper dan de ID.3.

Ben heel benieuwd wat er mis is en hoe lang het gaat duren.
Als het wat langer duurt dan hoop ik dat ze de terugroepactie en bijbehorende software update meteen mee pakken als dat kan. Hij is weliswaar even uitgesteld, maar ik mag toch hopen dat ze auto's die in de werkplaats staan meteen meepikken? Ik laat het wel weten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:40
Inderdaad. Enige verschil zit 'm in de opties die de verschillende 58kWh pro/1st-plus modellen hebben. Voor zover ik heb gelezen wordt enkel de 77kWh versie anders behandeld qua updates aan de laadsnelheid en toekomstige V2G-functies ;( (bi-directioneel laden).

De enige ID.3 die nu nieuw te bestellen is is de "Pro Edition" en die ziet er qua prijs/opties wat karig uit.

Gaan jullie shoppen voor een auto uit voorraad ergens? Tweedehands? Kan je een 1st edition uberhaupt nog nieuw vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
FlowDesign schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:13:
ff een vraagje voor de andere Home Assistant gebruikers onder ons:

In de Tronity newsletter van vandaag stond een leuke ioBroker integratie, die je auto automatisch op gaat laden wanneer je solar een minimaal vermogen levert en wanneer tevens je SoC onder een bepaald percentage is:
http://xg5jn.mjt.lu/nl2/xg5jn/5y3yj.html

Aangezien Stekker.app ook in je auto het laden kan stoppen en starten via de VW API, net als de We Connect ID app, zou dit toch ook moeten kunnen met een Home Assistant integratie, al dan niet met Node Red? Iemand al zoiets gemaakt toevallig? :)

Zie ook:
https://help.tronity.io/h...ity_comment_5688280740370
Je kan het laden starten en stoppen vanuit Home Assistant. Dus als je ook een P1 integratie of het systeem van je zonnepanelen aan Homeassistant hebt geknoopt dan moet dat zeker kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ultraman schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:34:
Nou... deed mijn auto het zo goed (op één keer na), waarover ik laatst zelfs nog reclameerde. Nu is het tegendeel waar: ik moet mij voegen bij de club ID.X-loze ID.X berijders. (waar aanmeldformulier?)

Gisteren nog een eind mee gereden. Met 16% lading voor de deur gezet en gedacht: die laad ik zondagmiddag of avond wel weer op voor de maandag. Hoef toch nergens naar toe :)

Ik wilde de ID.3 van de oprit rijden om daar wat plek vrij te maken. Ik doe hem van het slot en vrijwel direct hoor ik een "poing" vanuit het dash komen. "Storing: elektrisch systeem" en "Storing: aandrijfsysteem". Niet in de versnelling willen: oftewel: 'U kunt de pot op ik beweeg geen cm.'
Nou dat heb ik dus één keer eerder gehad en toen was de oplossing simpel:
code:
1
2
3
4
5
6
12V controleren():
  if vol genoeg: then
    accupool loshalen; 
    sleep 30; 
    accupool terugmonteren; 
  done.

12V leek in orde: 12.1V verbonden met wagen. Lijkt laag maar dat is onder last van alle systemen die aan staan. Onbelast ging het vlot omhoog naar 12.4V. Niet vol, maar ook niet leeg. Voor de zekerheid de acculader nog even aan de accu gehad voor een uur. Weer aangesloten, toen gaf de multimeter 12.5V aan: keurig.
Maar nog steeds: Storing in beide systemen. We gaan niet bewegen vandaag.

Accupakket nog keurig 16%, opladen wilde hij ook niet aan beginnen.
Shit...

Gebeld. 20 minuten later een berger voor de deur. Auto wilde nog wel in de N (vrij). Samen van de oprit geduwd en met een klein bochtje voor de berger gekregen. Bij het takelen heeft de staalkabel een kleine hap genomen in mijn bumper linksonder (great...). Waarschijnlijk omdat ie iets schuin er op moest. Lijkt niks significants te zijn, iig geen gelakte delen. Maar ze mogen er even naar kijken.

Als leenauto een Audi A3 Limousine meegekregen. Daar had ik een beetje geluk mee denk ik. ;)
Zeker blij mee. Het is een mooie wagen, fijne stoel, alles zit heel degelijk in elkaar. Rolt goed, stuurt goed, alles wat je van zo'n auto verwacht. Wel mis ik mijn ACC, daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Oh en wat is dat ineens weer gek om een benzine automaat te rijden. Je voelt de schakelmomenten zo goed. Wanneer ik in een handgeschakelde auto rijd merk je dat niet zo, want je bent er bewuster mee bezig.
Ook is ie duidelijk krapper dan de ID.3.

Ben heel benieuwd wat er mis is en hoe lang het gaat duren.
Als het wat langer duurt dan hoop ik dat ze de terugroepactie en bijbehorende software update meteen mee pakken als dat kan. Hij is weliswaar even uitgesteld, maar ik mag toch hopen dat ze auto's die in de werkplaats staan meteen meepikken? Ik laat het wel weten hier.
Vervelend als een auto je ineens in de steek laat… Ben wel benieuwd hoe lang dit duurt en wat het probleem uiteindelijk was. Ik heb wel eens gelezen dat dit vaak een defecte pomp in het koelsysteem van het HV accu pakket is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Skidsteer schreef op maandag 23 mei 2022 @ 00:33:
[...]

Inderdaad. Enige verschil zit 'm in de opties die de verschillende 58kWh pro/1st-plus modellen hebben. Voor zover ik heb gelezen wordt enkel de 77kWh versie anders behandeld qua updates aan de laadsnelheid en toekomstige V2G-functies ;( (bi-directioneel laden).

De enige ID.3 die nu nieuw te bestellen is is de "Pro Edition" en die ziet er qua prijs/opties wat karig uit.

Gaan jullie shoppen voor een auto uit voorraad ergens? Tweedehands? Kan je een 1st edition uberhaupt nog nieuw vinden?
De pre-MY22 ID.3's autos die nog niet op 120kW kunnen laden zullen deze update krijgen met 3.0.
Batterijverwarm-logic wat op de MY22 autos zitten komt met 2.4 voor de oude autos.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 10:26
Wat zijn jullie ervaringen met de draadloze phone charger? Ik heb sinds kort een telefoon die dit weer ondersteund, maar ik merk dat hij in de auto heel vaak de verbinding verliest en dan weer opnieuw begint met laden. Deze screenshot laat ook mooi zien dat hij ook echt niet aan het laden is, dit was 1 autorit en ik pak mijn telefoon niet tijdens het rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3rsHvgLNc6sAsCs9LUZDsItB-E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mJVcGXGz5cCEqpleSvR8CS6V.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
mitchdc schreef op maandag 23 mei 2022 @ 06:47:
[...]

Je kan het laden starten en stoppen vanuit Home Assistant. Dus als je ook een P1 integratie of het systeem van je zonnepanelen aan Homeassistant hebt geknoopt dan moet dat zeker kunnen!
Welke integratie / API gebruik je dan in HA om starten en stoppen van laden te activeren? Heb je daar een linkje van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
II Stevow II schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:56:
Wat zijn jullie ervaringen met de draadloze phone charger? Ik heb sinds kort een telefoon die dit weer ondersteund, maar ik merk dat hij in de auto heel vaak de verbinding verliest en dan weer opnieuw begint met laden. Deze screenshot laat ook mooi zien dat hij ook echt niet aan het laden is, dit was 1 autorit en ik pak mijn telefoon niet tijdens het rijden:

[Afbeelding]
Allereerst... je hebt echt een pokke naam om te taggen.. dus dan maar een quote.
Hoe vol was je telefoon? Want de telefoon kan ook zelf stoppen met laden als deze vol genoeg zit en het later weer hervatten.

Heb zelf geen problemen met draadloos laden (Samsung S9)
Al sluit ik hem tegenwoordig wel aan via de kabel ivm Android Auto.. Draadloos laden laadt niet genoeg bij als je ook draadloos Android Auto aan hebt staan. Met de kabelverbinding krijg je iets meer vermogen erbij.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024

[Afbeelding]
Had hetzelfde probleem, met Iphone, bleek propje papier onder in het "laadvakje" te zitten. Hierdoor zakte de telefoon niet ver genoeg in het vak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12

[Afbeelding]
de telefoon er andersom (180 graden gedraaid, wel glas boven) in leggen wil soms ook wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde ervaring.

En ook dat het draadloos laden niet snel genoeg laadt bij gebruik van Android Auto. Dan loopt de batterij nog steeds leeg.
Misschien dat mijn hoesje er voor zorgt dat er net wat te veel afstand is. Of dat mijn telefoon iets te groot is (Samsung S21).
Nu redt mijn batterij het meestal prima, dus ik vind het geen ramp. Maar in de praktijk gebruik ik het draadloos laden dus vrijwel nooit omdat het weinig toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 10:26
@DonJunior Haha excuses... niet bij stil gestaan toen ik mijn account creëerde :D hij was in bovenstaande periode van 58% naar 54% gezakt, dus zelfs meer verlies dan bijgeladen. Maar dat kan inderdaad komen door wat @ralphdavidvdb ook al aangeeft, Android Auto verbruikt draadloos meer dan draadloos laden kan bijladen.

Wel interessant, want ik heb dus ook de Samsung S21. Ik zal nog eens proberen om hem er andersom in te leggen, of zonder hoesje om te zien of dat het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Wil je een nieuwe bestellen of een jong gebruikte kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ik222 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:34:
[...]

Vervelend als een auto je ineens in de steek laat… Ben wel benieuwd hoe lang dit duurt en wat het probleem uiteindelijk was. Ik heb wel eens gelezen dat dit vaak een defecte pomp in het koelsysteem van het HV accu pakket is.
Oh... ja, zou ook best kunnen. Ben benieuwd wat ze gaan vinden.
Vanochtend stond mijn auto nog op dezelfde plek als we hem gisteren hebben achtergelaten bij de dealer. Maar dat was nog best vroeg.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Even los van de software maar qua design is dit wel echt lekker :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFmmraPKt9VptGqowRTekNtLLIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C335wuo9bhoppMEJI7I5h1dZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRSKmcnYEWkY-T0Qt4fzappbZcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYvzKOxwsegMpnNZ43mMH7OY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxkpAWri_TQ2Otk-VDpnq81TvFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Azl4AETlmywanl7UFeCPa2qa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

AMARONE schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeh, en dan in blauw, in combinatie met dat zwarte dak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
Wat zijn jullie ervaringen met de draadloze phone charger?
Beroerd.
Zowel mijn eigen telefoon (iPhone) als de iPhones van familieleden en de Android telefoons van collega's (Oppo, Samsung S20/21). Continu melding van starten en stoppen met laden.

Nu vind ik draadloos laden sowieso niks, dus ik heb gewoon een kabeltje daarvoor in m'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

@RaymondD @Skidsteer @Simply1337 @FlowDesign

Ok, dat klinkt dan wel alsof het prima is om een first te kopen. Het zal idd op z'n beste een jonggebruikte zijn (ergens tussen 0 en 40000 km, maar de meeste opties lijken <10000 km te zitten). We willen niet nieuw bestellen want de levertijden maken dat niet echt redelijk, tenzij iemand me kan vertellen dat dat tegenwoordig meevalt (en dan heb ik het over hoogstens een maand).

We hebben ook geen heel specifieke voorkeuren die het moeilijk maken een gebruikte te vinden. 58 kWh, achteruitrijcamera, SEPP beschikbaar en verder is het ons om het even, hoewel ik een voorkeur heb voor kleine wielen ivm efficiëntie. Tenzij grotere wielen echt significant verschil geven, dan moeten het 18" velgen worden. Ook geen rode, maar aangezien ik nog geen rode gezien heb zal dat niet moeilijk zijn om te ontwijken hehe.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
18" is de kleinste wielmaat op een ID.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
@AMARONE Als het even kan dan wordt dit wel de opvolger van de ID.3 ja.. wat een plaatje!

@NWA Blauw met een zwart dak is sowieso goed!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DALmg_N6rbwKn5eaq0DvwL9_awU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWtqRjxiiZkiDrJalKYcg2Ka.jpg?f=fotoalbum_medium
8)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-08 18:19

[Afbeelding]
Moet zeggen (misschien afkloppen) dat het bij mij in mijn ID4 (1st edition) eigenlijk altijd zonder enig probleem werkt - ik gebruik een iPhone (12). Begint direct te laden zodra ik het toestel in het vak leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:18:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt dit de facelift vd ID3 ;)

Steam/Epic: Deurstopper

Pagina: 1 ... 199 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.