Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 21 ... 381 Laatste
Acties:

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-07 19:37
JosBonsio schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:41:
Ik heb de Webasto Pure Black Edition. Ik wilde het meest simpele model geen connectiviteit, gewoon laden. Dan is de Webasto een van de goedkopere modellen op de markt. Voor 600 euro incl. BTW aangeschaft.

https://webasto-charging....pure-black-edition-1.html
Zo! die is dan opeens een stuk duurder geworden :?
Had deze ook op mijn lijstje staan, maar ik had hem destijds ook voor 600 zien staan.

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
Rev! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:20:
Vraag me toch af wat voor zwarte magie er in die e-Niro en Kona zitten? Ze hebben volgens mij maar 100km gereden en aan de hand daarvan het bereik berekend, ben erg benieuwd of het dan daadwerkelijk klopt.
Over de 600km bij normaal gebruik zie ik (niro rijder) ook niet gebeuren, maar de Koreanen zijn gewoon super-efficiënt. Bij het Franse Caradisiac testen ze altijd op dezelfde manier: net zo lang de periferique rondrijden totdat ze nog net een afrit nemen kunnen. Bij de Kona halen ze maar liefst 734km! Totaal irreële omstandigheden natuurlijk, maar gelijk voor alle auto's, en beter dan de Tesla S 100d.
YouTube: La Hyundai Kona EV jusqu'à la panne : plus forte que Tesla !

• LeslieRietveld
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik heb vandaag in Duitsland de Id charger Connect gehaald.
Daar is die wel leverbaar :-)

Zit vlak over de grens bij Arnhem, de verkoper verwacht ook meer Nederlandse klanten.
Ik weet niet wat er in de App van We connect zit maar vast ook functies die werken met de Id Charger.

• KupkuH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 22:37
Rev! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:20:
Vraag me toch af wat voor zwarte magie er in die e-Niro en Kona zitten? Ze hebben volgens mij maar 100km gereden en aan de hand daarvan het bereik berekend, ben erg benieuwd of het dan daadwerkelijk klopt.
Ook het feit dat een warmtepomp wel of niet erin gebouwd zit wordt niet naar gekeken. Verwacht dat een ID3 met warmtepomp andere resultaten neer zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05
Basss schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:32:
[...]

Ook het feit dat een warmtepomp wel of niet erin gebouwd zit wordt niet naar gekeken. Verwacht dat een ID3 met warmtepomp andere resultaten neer zet.
In de zomer? Denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:29
Basss schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:32:
[...]

Warmtepomp doet niet met die weer. In de winter zie je pas echt de magie van de Koreanen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KupkuH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 22:37
kdeboois schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:01:
[...]

Warmtepomp doet niet met die weer. In de winter zie je pas echt de magie van de Koreanen.
Klopt helemaal. Het is wel opvallend dat de auto’s die een warmtepomp hebben de wltp kilometers bijna halen of zelfs voorbij gaan. Verschil bij stadsverkeer en snelweg is ook groot. (Zie Nextmove vergelijkings test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 22:27
LeslieRietveld schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:35:
Ik heb vandaag in Duitsland de Id charger Connect gehaald.
Daar is die wel leverbaar :-)

Zit vlak over de grens bij Arnhem, de verkoper verwacht ook meer Nederlandse klanten.
Ik weet niet wat er in de App van We connect zit maar vast ook functies die werken met de Id Charger.
Misschien nog iets om even bij stil te staan: Hoe gaat deze Connected lader connecten? Als dat met een ingebouwde simkaart gaat, dan zit er vast ook een simkaart in van een Duits mobiel netwerk. Meestal zit daar geen roaming mogelijkheid op. Of kan je hem ook gewoon aan de UTP klikken?

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 11-09-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Hij hangt gewoon in Wlan of met UTP.
De pro heeft alleen een simkaart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanTr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-11-2020
Vandaag bericht ontvangen, ik kan mijn MAX op maandag 21-9 ophalen, dealer Wittebrug Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTr
By the way, heeft iemand een idee of bij de MAX de auto je stoelinstelling onthoud op basis van je sleutel? Als mijn vrouw de 2e sleutel gebruikt herkent de auto dan de specifieke andere instelling van stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 12:51
JanTr schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:35:
By the way, heeft iemand een idee of bij de MAX de auto je stoelinstelling onthoud op basis van je sleutel? Als mijn vrouw de 2e sleutel gebruikt herkent de auto dan de specifieke andere instelling van stoel?
Dat vraag ik me ook af, Meestal kan je nu gewoon de handleiding al downloaden van een auto. Iemand die al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 08:19
C0C0 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:37:
[...]

Dat vraag ik me ook af, Meestal kan je nu gewoon de handleiding al downloaden van een auto. Iemand die al gevonden?
Ik heb de handleiding even (kort) doorgespit, maar daar staat alleen hoe de (elektrische) stoelen bediend moeten worden. Ik kon niks vinden over geheugen - volgens mij zat dat er ook niet in.
Dat gezegd hebbende, ik heb een pre-release handleiding die niet volledig is, dus het is zeker geen uitgemaakte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker888
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-10 21:26
Soeski schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:48:
[...]

Ik heb de handleiding even (kort) doorgespit, maar daar staat alleen hoe de (elektrische) stoelen bediend moeten worden. Ik kon niks vinden over geheugen - volgens mij zat dat er ook niet in.
Dat gezegd hebbende, ik heb een pre-release handleiding die niet volledig is, dus het is zeker geen uitgemaakte zaak.
Er zit jammer genoeg geen geheugenfunctie in de Max. Had het graag als optie er bij willen kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Tweaker888 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:57:
[...]

Er zit jammer genoeg geen geheugenfunctie in de Max. Had het graag als optie er bij willen kunnen kopen.
Die functie komt pas bij de SEAT en de SKODA versie. Gemiste kans weer voor VW. Al was het maar met een memory 1, 2, 3 knopje naast de zitting. Men wil je blijkbaar wel laten voelen dat je een polo rijdt voor het geld van een VW. De 3 euro en 30 cent voor de chip en het knopje zullen het niet geweest zijn. ;w

Voor de niet electrisch verstelbare stoelen wordt dit blijkbaar ook voelbaar gemaakt door een extra dunne handle voor de hoogteverstelling van de stoel. Er is misschien zelfs wel overgestapt naar een andere leverancier omdat de oorspronkelijke handle blijkbaar te weinig speling had voor dit marktsegment ;) Na een proefrit was ik echt blij dat hij nog steeds niet was afgebroken. :X

[ Voor 28% gewijzigd door ucsdcom op 11-09-2020 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 12:25
Voor mensen die snel een ID3 willen rijden wellicht leuk om te horen dat bij de VW dealer in Veenendaal buiten een aantal ID3 staan met een grote sticker ‘voorraad’ erop.
Ik reed over de A12 en zag er een stuk of 5 staan :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Smobbo schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:06:
Voor mensen die snel een ID3 willen rijden wellicht leuk om te horen dat bij de VW dealer in Veenendaal buiten een aantal ID3 staan met een grote sticker ‘voorraad’ erop.
Ik reed over de A12 en zag er een stuk of 5 staan :) !
Pouw zegt nog altijd er 86 op voorraad te hebben, dus ze hebben er 1 verkocht de afgelopen 2 weken. Gaat hard :+
En nu weer 87... de verkoop ging niet door zeker? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Soeski op 12-09-2020 11:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Heren, even tussendoor: ik verwacht een boel plaatjes zodra jullie uw nieuwe auto's in ontvangst hebben genomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:01

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Afgelopen donderdag proefgereden in de id3, vrijdag gekocht en over 3 weken rijden. Heb begrepen dat Pon extra auto's heeft kunnen krijgen vandaar dat er nog voorraad is. Heb gereden in de Basic (Duitse) versie. Omwille van comfort ook deze versie gekozen (18 inch velgen), kleur white. Heb u een Ampera e en de id3 is toch wel wat anders qua rijden, achterwielaandrijving (geen aandrijfreacties in stuur), zeer stil en fraai model.

[ Voor 0% gewijzigd door Hansoverdiep op 13-09-2020 07:29 . Reden: 18 inch ipv 10 inch ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 06:49

MLLL

Palm Treo 650

Hansoverdiep schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:16:
Afgelopen donderdag proefgereden in de id3, vrijdag gekocht en over 3 weken rijden. Heb begrepen dat Pon extra auto's heeft kunnen krijgen vandaar dat er nog voorraad is. Heb gereden in de Basic (Duitse) versie. Omwille van comfort ook deze versie gekozen (10 inch velgen), kleur white. Heb u een Ampera e en de id3 is toch wel wat anders qua rijden, achterwielaandrijving (geen aandrijfreacties in stuur), zeer stil en fraai model.
10 inch? Zitten er kruiwagenwielen onder?

• Soeski
Hansoverdiep schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:16:
Afgelopen donderdag proefgereden in de id3, vrijdag gekocht en over 3 weken rijden. Heb begrepen dat Pon extra auto's heeft kunnen krijgen vandaar dat er nog voorraad is. Heb gereden in de Basic (Duitse) versie. Omwille van comfort ook deze versie gekozen (10 inch velgen), kleur white. Heb u een Ampera e en de id3 is toch wel wat anders qua rijden, achterwielaandrijving (geen aandrijfreacties in stuur), zeer stil en fraai model.
Nice! Er zijn mensen die veel eerder besteld hebben en 'm pas later krijgen dan jij, of nog niks gehoord hebben van de dealer voor een planning. Zo gaat het wel vaker met pre-bookers, uiteindelijk ben je soms later dan mensen die gewoon "naar de winkel gaan en het product kopen". Veel plezier alvast!

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 12-09-2020 14:44 ]

• naii11
Zojuist uit interesse even A-point in Amsterdam bezocht. Er stonden 3-4 ID3's binnen en twee buiten.

Materiaalgebruik valt reuze mee. Het interieur is prima te doen, behalve inderdaad de deurbekleding, maar dat zal ook wel wennen. Stuur voelt prima aan en ziet er prima uit, i.t.t. het stuurwiel van de Model 3.. Scherm groot genoeg, ook leuk het scherm achter het stuur. Hoofd- en beenruimte prima. Geluid van de deuren openen en sluiten ook prima. Ik zou zeggen, het interieur voldoet ruim, alhoewel niet de VW-premium van voor 2014.

Helaas niet in mogen rijden, alle proefritten waren vergeven. Binnenkort even rijden, benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de Model 3.

Overigens, die man zei dat er 300 voertuigen uit voorraad leverbaar waren, veelal First Edition plus en max, dus geen basis. Die zijn allemaal uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 16:06
naii11 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:14:
Zojuist uit interesse even A-point in Amsterdam bezocht. Er stonden 3-4 ID3's binnen en twee buiten.
Wij zitten met ons kantoor 200 meter bij A-Point vandaan (en zijn ook klant van elkaar). Een collega had afgelopen donderdag een uurtje een ID.3 Basis meegekregen. Heb er helaas maar een (heel) klein rondje in kunnen rijden, want moest weer een vergadering in. Indrukken die ik in die paar minuten opgedaan heb:
  • Veel verschil tussen de rij-modi. In de Sport-modus redelijk vinnig en direct - niet de modus voor alledag, wel leuk om af en toe vlot weg te rijden. De auto is snel genoeg voor alle situaties, maar niet om (letterlijk en figuurlijk) van achterover te slaan.
  • Prettig qua demping/vering.
  • ESP grijpt niet té vroeg in.
  • Stoelen van de Basis minder fijn dan de 'Max-stoelen' die in de auto bij Pon zaten.
  • Geen 'hoogwaardig' gevoel bij het interieur.
  • Een open deur, maar: de stilte! Daarmee in eerste instantie ook een gebrek aan beleving bij een sprintje - dit komt echter door mijn referentiekader.
Uiteraard is een paar minuten veel te kort om ergens over te oordelen, dus dit zijn puur wat vluchtige rij-indrukken. Wel heb ik mezelf nu voorgenomen om nog een paar weken extra te genieten van de ritten met m'n huidige auto, totdat de ID.3 Max klaar staat...

iRacing Profiel

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:05
Riep vw niet een jaar geleden dat alle 1st editions meteen verkocht waren? Of men was niet helemaal eerlijk, of ze hebben er op magische wijze een stuk meer gemaakt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdeboois
Dat waren ze ook, aan de dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
stylezzz schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 21:01:
Riep vw niet een jaar geleden dat alle 1st editions meteen verkocht waren? Of men was niet helemaal eerlijk, of ze hebben er op magische wijze een stuk meer gemaakt ;)
Maja, VW riep dat ze 30.000 reservations hadden op de ID.3

Maar blijkbaar staat dus verre van gelijk met het aantal daadwerkelijke bestellingen :+
Logisch ook, als je zegt dat ze voor €30.000 te koop gaan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:36
bottom line schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:35:
[...]

Maar blijkbaar staat dus verre van gelijk met het aantal daadwerkelijke bestellingen :+
Het is inderdaad geen prijspakker.
Ik zie dat veel mensen de Max uitvoering kiezen en voor dat geld kun je veel ander moois kopen.

Als je ziet waar de e-Golf nu voor wordt gedumpt dan houd ik mijn hart vast voor de restwaarde van de ID.3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

de ca 12000 euro meerprijs voor de Max tov Basic vind ik fors als je ziet wat je daarvoor extra krijgt. omdat de e-Golf er nu uitgaat is die dumpprijs wel te begrijpen, dat was (is) bij de Ampera e ook zo. als de id3 aanslaat zal de restwaarde vast meevallen. zoals eerder aangegeven heb ik omwille van comfort voor de Basic gekozen (18 inch velgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Restwaarde zou ik me niet te druk om maken. De huidige generatie EV is de eerste generatie die voor nagenoeg iedereen genoeg range heeft om geen range angst te krijgen. Alles onder de 40 kWh bruikbare accu is dat niet en zal voornamelijk als 2e auto gebruikt worden. Daarvoor zijn de prijzen te hoog en dat zie je in de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Hansoverdiep schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:42:
de ca 12000 euro meerprijs voor de Max tov Basic vind ik fors als je ziet wat je daarvoor extra krijgt. omdat de e-Golf er nu uitgaat is die dumpprijs wel te begrijpen, dat was (is) bij de Ampera e ook zo. als de id3 aanslaat zal de restwaarde vast meevallen. zoals eerder aangegeven heb ik omwille van comfort voor de Basic gekozen (18 inch velgen).
Comfort is subjectief. De extra gelaagde voorruit, de betere stoelen, extra luidsprekers, draadloos telefoon laden, goede verlichting in- en buiten de auto en de diverse assistentie functies vallen bij mij juist onder comfort.
Dat je dan 19" of 20" velgen hebt zal wat straffer rijden, maar ook dat kan nog steeds prima zijn en niet hard of stuiterend overkomen (geen ervaring mee nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
bottom line schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:35:
[...]

Volgens mij pakken de dealers ook nog wat extra marge. Toen ik gisteren met die jongen van A-point sprak, had hij het over 40k, 45k en 50k voor de 1st varianten. Op de website staat echter 38k, 43k en 49k. Zo makkelijk ronden we niet af als het over 2000 euro gaat.

Overigens wil VW volgens mij nog 60.000 ID3's verkopen in 2020, in heel Europa. Als je de Duitse vanafprijzen ziet, en de bijna € 10.000,- subsidie die kopers in Dld krijgen, zal dat best eens kunnen. Veel hype ook in Duitsland over de nieuwe ID3. Van harte gegund, VW is Europa's grootste en zij moeten snel marktleider worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Dat je dan 19" of 20" velgen hebt zal wat straffer rijden, maar ook dat kan nog steeds prima zijn en niet hard of stuiterend overkomen (geen ervaring mee nog).
Heb inmiddels een proefrit in de Basis en de Max gemaakt. Het onderstel is ook met de 20inch velgen verrassend comfortabel, dat had ik veel stugger verwacht. Bevestigde gelukkig mijn keuze voor de Max (twijfelde over omruilen van de velgen naar 19inch maar dat is niet nodig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buz
  • Laatst online: 13-10 15:08

buz

Mijn dealer liet een lijstje zien waarin staat dat hij drie procent marge heeft op een id3.

Overigens hebben we een plus besteld, omdat het verschil in prijs tussen de plus en de max EN de 4000 subsidie mislopen, was teveel voor de portemonnee.

De meerprijs van de plus tov de basis vond ik ook al hoog, maar het gebrek aan een achteruitrijcamera op de basis vond ik een te groot gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 06:49

MLLL

Palm Treo 650

buz schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:45:
Mijn dealer liet een lijstje zien waarin staat dat hij drie procent marge heeft op een id3.
Onze leverancier die schroeven levert geeft 80% korting als je de factuur mag geloven. Dit zegt precies niets .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
Waarom is het zo moeilijk voor auto fabrikanten om duidelijk te zijn over de accu?

Ik wilde kijken hoeveel een ID3 zou kosten, ga naar configurator, ga naar het de tab 'accu', staat er geen enkele informatie in over de accu. Alleen over de electromotor.

https://configurator.volkswagen.nl/id3/1st?stap=motoren

https://configurator.volk...amenvatting?code=J136UU#/

En dit is niet per se een klacht tov auto fabrikanten, maar ook op Marktplaats is er nog steeds geen standaard optie is om de accugrootte aan te geven. Én verkopers vertikken het om het in de tekst er bij te zetten. De accugrootte is toch een van de belangrijkste specificaties van een EV. Waarom is het zo moeilijk om deze informatie standaard te vermelden?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
aicaramba schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:42:
Waarom is het zo moeilijk voor auto fabrikanten om duidelijk te zijn over de accu?

Ik wilde kijken hoeveel een ID3 zou kosten, ga naar configurator, ga naar het de tab 'accu', staat er geen enkele informatie in over de accu. Alleen over de electromotor.

https://configurator.volkswagen.nl/id3/1st?stap=motoren

https://configurator.volk...amenvatting?code=J136UU#/

En dit is niet per se een klacht tov auto fabrikanten, maar ook op Marktplaats is er nog steeds geen standaard optie is om de accugrootte aan te geven. Én verkopers vertikken het om het in de tekst er bij te zetten. De accugrootte is toch een van de belangrijkste specificaties van een EV. Waarom is het zo moeilijk om deze informatie standaard te vermelden?
Hoe meer ze je informeren, hoe beter je kan vergelijken met andere merken en de prijzen naast elkaar kan leggen. Door het beperkt te houden, koop je een bepaald merk/type auto puur op vooroordelen en uiterlijk/gevoel.

Als ze alle specs erbij geven, dan zullen bepaalde merken waarschijnlijk wel klanten verliezen en bij een concurrent shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is dat niet omdat er momenteel maar 1 soort accu verkrijgbaar is?

Iets anders, bij de 1st zitten geen run-flat banden en krijg je dus een 12 volt compressor. Alleen begrijp ik ook dat de 1st geen sigaretten aansteker heeft maar alleen usb-c. Werkt die compressor dan op usb-c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00
Rev! schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:28:

Iets anders, bij de 1st zitten geen run-flat banden en krijg je dus een 12 volt compressor. Alleen begrijp ik ook dat de 1st geen sigaretten aansteker heeft maar alleen usb-c. Werkt die compressor dan op usb-c?
De compressor werkt met een patroon volgens mij. Eenmalig te gebruiken en je band trouwens ook :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Staat toch echt een 12 volt compressor in de optie lijst?

Wil tzt toch kijken of ik niet een thuiskomer kan regelen voor op vakantie, met de huidige auto het gepresteerd om elk jaar wel een lekke band te krijgen die niet meer te repareren waren en dan is het toch wel erg fijn als je niet meteen afgesleept hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:32
Rev! schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:28:

De 1st heeft die banden juist wel, in de achterbak zit wel een 12 volt aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:59:
[...]

De 1st heeft die banden juist wel, in de achterbak zit wel een 12 volt aansluiting.
Nee de Plus en Max hebben "airstop" banden, de 1st niet. De plus en Max hebben ook een 12 volt aansluiting in de kofferbak, de 1st niet. Vandaar mijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-10 11:49
Week 41 gaat het worden hier hoor ik net!

Auto moet nog op transport vanuit Duitsland.
De ID3 van een collega schijnt deze week al te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

goede vraag over de voeding van de compressor. Het lijkt mij dat je het benodigde vermogen voor de compressor niet uit een usb-c aansluiting kan halen. we horen of zien het vast snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rev! schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:02:
[...]

Nee de Plus en Max hebben "airstop" banden, de 1st niet. De plus en Max hebben ook een 12 volt aansluiting in de kofferbak, de 1st niet. Vandaar mijn vraag :P
Ik begreep het verkeerd, ik doelde inderdaad op de plus en max. De andere vraag weet ik zelf niet.
eitje84 schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:12:
Week 41 gaat het worden hier hoor ik net!

Auto moet nog op transport vanuit Duitsland.
De ID3 van een collega schijnt deze week al te komen.
Bij mij week 39, collega's moet ik nog horen. Ben ze nog niet op de weg tegengekomen (was za+zo in Duitsland), wel op de trailer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Nee. volgens mij rijdt er nog geen één eindgebruiker in Nederland (op die ene man na die 'm op TV al kreeg). Afleveringen beginnen wel deze week, dus misschien vandaag al wat lucky drivers. Nog niemand op het forum die 'm heeft zo te zien ook.
Zelf nog geen informatie gekregen, maar verwacht week 42.
/edit: Post verduidelijkt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 14-09-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Soeski schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:42:
Nee. volgens mij rijdt er nog geen één in Nederland (op die ene man na die 'm op TV al kreeg). Afleveringen beginnen wel deze week, dus misschien vandaag al wat lucky drivers. Nog niemand op het forum die 'm heeft zo te zien ook.
Ik heb al foto’s binnen gekregen van Pon personeel die er mee rond rijden. Of telt dat niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID.3
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Die van mij is bij Pon en komt deze week bij Munstad binnen (bevestigd vanuit Pon). Een dezer dagen wordt ik gebeld om afleverings-afspraak te plannen.

N.B. Dank nog aan een ieder voor de eerdere adviezen rondom mijn twijfel. Toch voor de ID.3 gekozen ook omdat we echt niet zonder fatsoenlijkse auto kunnen en op korte termijn iets moeten. (Nu alleen een Seat Mii hier voor de deur).

Fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:05
Zojuist kwam ik langs tb in breda, en daar stonden er toch wel denk 10 in diverse kleuren zonder kenteken klaar om uitgeleverd te worden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30
Het lijkt erop dat ze nu echt begonnen zijn met uitleveren. https://www.volkswagen.nl...3-in-nederland-de-weg-op/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:58

fewips

Huurautospecialist

Soeski schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:42:
Nee. volgens mij rijdt er nog geen één eindgebruiker in Nederland (op die ene man na die 'm op TV al kreeg). Afleveringen beginnen wel deze week, dus misschien vandaag al wat lucky drivers. Nog niemand op het forum die 'm heeft zo te zien ook.
/edit: Post verduidelijkt ;)
Ik heb anders deze net in Amsterdam ontmoet en dit lijkt me toch echt consumentenbakkie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YanLNPT-MuihZprfl9qGMGmSmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H80zOXpNA7jnfsubeAd8F7ee.jpg?f=fotoalbum_large

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 20:59
Mooie spot! :)
Welke kleur is dit? Mangan grey?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
aaahaaap schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:43:
[...]

Mooie spot! :)
Welke kleur is dit? Mangan grey?
Plus versie mangan gray, ik word steeds blijer met mijn keuze voor die kleur. Mooi hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:27
Echt een hele mooie kleur! wauw. Ben blij dat ik die ook heb.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JanTr
Misschien ben ik een van de 1e gelukkigen, maandag aanstaande om 11h aflevering MAX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Mijn dealer belde vrijdag dat de velgen die ik erbij had besteld pas 2e week oktober vanuit Italie geleverd werden.
Kan dus kiezen of de standaard 20 inch van de Max of wachten totdat de velgen er misschien 2e week oktober komen.
De trekhaak kwam sowieso later.

Ik ga dan toch voor levering volgende week donderdag met de standaard velgen, de verkoper zou nog zijn best gaan doen het toch voor elkaar te krijgen.
Ik ben benieuwd wat er volgende week onder de deken staat..

Grappig dat iedereen zijn keuze maakt in kleur, mij viel de Mangan Grey erg tegen en ben geswitcht naar Moonstone Grey.
Daar ben ik dan weer erg happy mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 16:56
Mail van a-point:

Jij bent binnenkort één van de allereerste rijders van de ID.3.
Daarom mag jij deel uitmaken van de exclusieve First Movers Club.

In de First Movers Club delen Volkswagen insiders en experts exclusieve kennis over alles wat met de ID.3 te maken heeft. Ook krijg je de kans om te connecten met andere ID.3 enthousiastelingen. Deel jullie ervaringen en krijg tips en tricks om het meeste uit je ID.3 ervaring te halen.

Om je aan te melden voor de First Movers Club heb je deze code nodig:
NL03XXX

Een heleboel exclusieve informatie en interessante gesprekken wachten op je!

Ik zal 's ff kijken... ...kom op met die moonstone max ! :)

....shit, 't is facebook, zit niet op fb en wil niet op fb |:(

[ Voor 4% gewijzigd door KoezzyEV op 15-09-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
buz schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:45:

Overigens hebben we een plus besteld, omdat het verschil in prijs tussen de plus en de max EN de 4000 subsidie mislopen, was teveel voor de portemonnee.

De meerprijs van de plus tov de basis vond ik ook al hoog, maar het gebrek aan een achteruitrijcamera op de basis vond ik een te groot gemis.
In het Duitse "Agentur" model wat Volkswagen gebruikt, krijgt de verkopende/afleverende dealer een provisie van 2500,- euro per verkochte ID.3. Hiervan moet de marketing, proefritten, transport, rijklaarmaken poetsen, etc. gedaan worden. De rijklaarmaak kosten en het transport zitten al bij de prijs in. Dure verkopers heeft jouw dealer dan!

In jouw geval zou de dealer dan zo'n 1200,- euro per verkochte auto overhouden. Dat zou betekenen dat hij dan 1300,- euro aan kosten zou maken per verkoop. Het model van PON ken ik niet, maar aangezien niemand korting mag geven ga ik er vanuit dat dit vergelijkbaar zal zijn.

Wel is de marge op de wielensets nu nog flink. Over een maand of 3 komen pas de sets met minder marge uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Vanmiddag even een proefritje gemaakt in een Max, prima A naar B auto. de HUD ga ik wel echt missen want het display zit wel erg dicht op je neus waardoor je er snel overheen kijkt.

Ook even snel een 1st bekeken, en die heeft ook gewoon 12v in de kofferbak waarmee je dus de compressor kan voeden.

Miste wel een beetje de punch bij het optrekken die je bij een Tesla of zelfs een Ampera-E wel voelt. Maar al met al gewoon een goede auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
KoezzyEV schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:38:
Mail van a-point:

In de First Movers Club delen Volkswagen insiders en experts exclusieve kennis over alles wat met de ID.3 te maken heeft. Ook krijg je de kans om te connecten met andere ID.3 enthousiastelingen. Deel jullie ervaringen en krijg tips en tricks om het meeste uit je ID.3 ervaring te halen.

NL03XXX

Dus first mover voordeel is enkel een exclusief forum om onderling te praten? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Laatst online: 09:27
Klopt. Waar je ook nog eens Facebook voor moet hebben....want het is een Facebook pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
KoezzyEV schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:38:
Mail van a-point:

NL03XXX

Geeft een goed gevoel he? Binnenkort je nieuwe auto ophalen! Alvast gefeliciteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoezzyEV
naii11 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:13:
[...]

Geeft een goed gevoel he? Binnenkort je nieuwe auto ophalen! Alvast gefeliciteerd.
THX ! Jij ook? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Ik heb vorig jaar 'mijn' nieuwe Model 3 in ontvangst mogen nemen. Toevallig op 14 september 2019 haha.

De ID3 was er helaas niet.. Maar ik mag ook niet klagen.

• AMARONE
bottom line schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:01:
[...]

Dus first mover voordeel is enkel een exclusief forum om onderling te praten? :+
In Nederland wel ja (PON), in het buitenland is de 1st mover meer..denk aan een welkompakket/2000kwh gratis laden/ 3 maanden gratis op de lease / gratis winterbanden+velgen. En daarnaast inderdaad toegang om de auto te verbeteren (helaas op facebook) waaruit ook updates kunnen volgen.

• bottom line
AMARONE schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:47:
[...]

In Nederland wel ja (PON), in het buitenland is de 1st mover meer..denk aan een welkompakket/2000kwh gratis laden/ 3 maanden gratis op de lease / gratis winterbanden+velgen. En daarnaast inderdaad toegang om de auto te verbeteren (helaas op facebook) waaruit ook updates kunnen volgen.
Nee die 2000kWh was een First edition voordeel.
De rest kan inderdaad wel kloppen als first mover. Sucks to be dutch, denk ik dan :P

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Kacang schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:09:
Klopt. Waar je ook nog eens Facebook voor moet hebben....want het is een Facebook pagina.
hmm... dat zou een no-go voor mij zijn. Ga me zeker niet aanmelden bij Facebook.

Signature van nature

• Soeski
bottom line schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:07:
[...]

Nee die 2000kWh was een First edition voordeel.
De rest kan inderdaad wel kloppen als first mover. Sucks to be dutch, denk ik dan :P
En ook die hebben we volgens mij niet. Net als de granny charger - hier een accessoire, andere landen inbegrepen. Misschien vindt VW/PON dat de laadinfra in Nederland al zo goed is, dat dit niet nodig is.

• bottom line
Soeski schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:07:
[...]

En ook die hebben we volgens mij niet. Net als de granny charger - hier een accessoire, andere landen inbegrepen. Misschien vindt VW/PON dat de laadinfra in Nederland al zo goed is, dat dit niet nodig is.
Denk dat PON ervan uitgaat dat niemand op reis zal gaan met de ID.3.
Want dat zijn momenten wanneer je de granny charger het meest gebruikt.

• AMARONE
Soeski schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:07:
[...]

En ik vergeet de warmtepomp die PON niet nodig vond hier maar makkelijk erin had gekund voor dezelfde prijs als je dan toch al zoveel aan het besparen bent. Boeven zijn het.

Die kabel heb ik op het laatste moment niet genomen (leasebudget was vol), mijn leasemanager zei ook nog van waar ga je dat gebruiken dan? Bij hotels etc. lijkt me het ook maar onhandig om dat te regelen daar op locatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Volgens Leaseplan krijg je de granny gewoon meegeleverd, ben benieuwd of ik ze eraan kan houden ;)

Overigens is de granny maar 200,- , geen schokkend bedrag mocht je hem echt nodig hebben. Lijkt me zelf wel handig als op de camping staat of ergens een huisje/AirBNB huurt.

Wat me vooral bijgebleven van de proefrit van gisteren is bijgebleven is dat de auto lekker ruimtelijk van binnen aanvoelt, mijn huidige auto zit in hetzelfde segment maar voelt veel krapper aan.

• KoezzyEV
Ik wil voor hotel / camping / zomerhuisje nog instelbare laadkabel (8A / 10A / 13A / 16A instelbaar) kopen.
Mocht iemand een goede tip hebben...

• eitje84
[b]

Overigens is de granny maar 200,- , geen schokkend bedrag mocht je hem echt nodig hebben. Lijkt me zelf wel handig als op de camping staat of ergens een huisje/AirBNB huurt.
Dat zou voor mij ook de reden zijn om er een bij te kopen.

Iemand een idee hoe lang dat duurt om hem van 20% naar 80% te krijgen?
Hoeft geen wetenschappelijke studie te zijn afgerond op 0,000 seconden, maar hebben we het over 8 uur of 48 uur? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
eitje84 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:00:
[...]

Dat zou voor mij ook de reden zijn om er een bij te kopen.

Iemand een idee hoe lang dat duurt om hem van 20% naar 80% te krijgen?
Hoeft geen wetenschappelijke studie te zijn afgerond op 0,000 seconden, maar hebben we het over 8 uur of 48 uur? ;)
Je laadt dan ongeveer met 3.6kWh dus deel je accu grootte door dit getal en je weet hoeveel uur je ongeveer/zeker nodig gaat hebben :).

• eitje84
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:15:
[...]

Je laadt dan ongeveer met 3.6kWh dus deel je accu grootte door dit getal en je weet hoeveel uur je ongeveer/zeker nodig gaat hebben :).
Kiek, thnx, daar hebben we wat aan.
Heel grof zit je dan op 12 uur voor 80% is nog best wel de moeite voor op de camping oid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID.3
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:15:
[...]

Volgens mij is het stopcontact maximaal 10A is; 2,3 kWh laden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
ID.3 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:55:
[...]

Volgens mij is het stopcontact maximaal 10A is; 2,3 kWh laden dus.
Een stopcontact geeft maximaal 3750watt op 16A. Als de Granny lader 10A is dan is dat inderdaad ongeveer 2,3kW per uur in je accu.
Laat ik stellen dat de meeste wagens in een lange nacht (10-12 uur) de 80% halen :).

Ik zou hem sowieso aanschaffen, altijd handig op een camping of bij een (vakantie)huisje of in nood. Ik heb ook een verlengsnoer van 10m in de frunk samen met de granny lader. Dan moet het allemaal heel gek lopen :).

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 16-09-2020 16:58 ]

• kdeboois
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:25:
[...]

Een stopcontact geeft maximaal 3750watt op 16A. Als de Granny lader 10A is dan is dat inderdaad 2,3kWh.
Laat ik stellen dat de meeste wagens in een lange nacht (10-12 uur) de 80% halen :).

Ik zou hem sowieso aanschaffen, altijd handig op een camping of bij een (vakantie)huisje of in nood. Ik heb ook een verlengsnoer van 10m in de frunk samen met de granny lader. Dan moet het allemaal heel gek lopen :).
Ik denk toch echt dat er 2,3 kW bij 10A door de Granny geleverd gaat worden.

• GeeMoney
kdeboois schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:33:
[...]

Ik denk toch echt dat er 2,3 kW bij 10A door de Granny geleverd gaat worden.
Per week? Per dag?
Als we het dan toch over details hebben :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarryH
  • Laatst online: 13-10 22:02
Continu (kW zonder h)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• kdeboois
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:41:
[...]

Per week? Per dag?
Tot de batterij vol is of de BMS gaat knijpen. Of er moet een stroomstoring voorbij komen.

• GeeMoney
kdeboois schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:45:
[...]

Tot de batterij vol is of de BMS gaat knijpen. Of er moet een stroomstoring voorbij komen.
Dat klopt maar hij wil weten hoeveel uur hij moet laden om een volle accu te krijgen.
Daarom dat ik er kWh schreef. Ik heb het nu anders opgelost voor je :).

• kdeboois
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:47:
[...]

Dat klopt maar hij wil weten hoeveel uur hij moet laden om een volle accu te krijgen.
Daarom dat ik er kWh schreef. Ik heb het nu anders opgelost voor je :).
Klopt nog niet. Als je met 10A laadt zal er per uur ongeveer 2,3 kWh in je batterij komen. Daar moeten de verliezen nog vanaf. De Granny levert namelijk bij 10A 2,3 kW en niet 2,3kW / h of 2,3 kWh maar echt gewoon 2,3 kW.

• GeeMoney
kdeboois schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:51:
[...]

Klopt nog niet. Als je met 10A laadt zal er per uur ongeveer 2,3 kWh in je batterij komen. Daar moeten de verliezen nog vanaf. De Granny levert namelijk bij 10A 2,3 kW en niet 2,3kW / h of 2,3 kWh maar echt gewoon 2,3 kW.
Daarom zeg ik ook ongeveer. :) continu met een wisselend rendement rekenen is natuurlijk ook niet te doen.

Weten wat een stopcontact kan leveren (kW) is anders dan vragen hoeveel uur het duurt hoelang mijn accu vol zit bij welk vermogen. Dan is het handig om uit te drukken in kWh. Overigens zijn beiden “goed”.

Anyway: on-topic! Kopen die granny charger :).

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 16-09-2020 17:05 ]

• kdeboois
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:58:
[...]

Daarom zeg ik ook ongeveer. :) continu met een wisselend rendement rekenen is natuurlijk ook niet te doen.

Weten wat een stopcontact kan leveren (kW) is anders dan vragen hoeveel uur het duurt hoelang mijn accu vol zit bij welk vermogen. Dan is het handig om uit te drukken in kWh. Overigens zijn beiden “goed”.

Anyway: on-topic! Kopen die granny charger :).
Dan is het nog altijd een aantal kWh in een bepaalde tijd in uren.

• GeeMoney
kdeboois schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:09:
[...]

Dan is het nog altijd een aantal kWh in een bepaalde tijd in uren.
Nee, een kWh is al uitgedrukt in uren.
Een 4kW apparaat 1 uur gebruiken betekend 4kWh. Dan zeg je niet 4kWh per uur.
Maar genoeg erover denk ik. Eigenlijk moeten we in Joules rekenen >:)

Volgende week ga ik even kijken naar een ID.3 met een collega. Die heeft een uitnodiging staan ivm zijn reservering. (Koop, geen lease dus bijtelling niet van toepassing)
Ben vooral benieuwd naar de materialen en de stoelen.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 16-09-2020 17:24 ]

• kdeboois
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:20:
[...]

Nee, een kWh is al uitgedrukt in uren.
Een 4kW apparaat 1 uur gebruiken betekend 4kWh. Dan zeg je niet 4kWh per uur.
Maar genoeg erover denk ik. Eigenlijk moeten we in Joules rekenen >:)
4 kW vermogen 1 uur 4 kWh energie: klopt
Als je wil weten over hoe lang het duurt om een bepaalde hoeveelheid energie op te slaan in een batterij dan je dat prima in kWh per uur doen. Natuurlijk is gewoon het vermogen van de lader vermelden de enige juiste manier. Dat weiger jij te doen op de een of andere manier 😉

• GeeMoney
kdeboois schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:31:
[...]

4 kW vermogen 1 uur 4 kWh energie: klopt
Als je wil weten over hoe lang het duurt om een bepaalde hoeveelheid energie op te slaan in een batterij dan je dat prima in kWh per uur doen. Natuurlijk is gewoon het vermogen van de lader vermelden de enige juiste manier. Dat weiger jij te doen op de een of andere manier 😉
Omdat het net zo goed is als “kWh per uur” te gebruiken :). Nogmaals, het is niet fout en kWh is geen formele eenheid.
Als ik zeg dat het gaat om 12 peren per uur heb je 100% gelijk ;).

/message out.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ID.3
Zojuist bericht van Munstad mijn ID.3 staat maandag 21 sept klaar!

Nog 4 nachtjes slapen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 10:42
ID.3 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:12:
Zojuist bericht van Munstad mijn ID.3 staat maandag 21 sept klaar!

Nog 4 nachtjes slapen
Gaaf en gefeliciteerd!
Hier komen ze hem de 25e afleveren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buz
  • Laatst online: 13-10 15:08

buz

Spannend hoor en ook gefeliciteerd!
En wat wordt er precies bij jullie afgeleverd?

oooo ik moet nog zo lang wachten (ergens in oktober zeiden ze). En ik vind dat wel moeilijk.

Veel plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

goedemorgen, klopt het dat de 1st basic geen gedeelde achterbank heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
Hansoverdiep schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:45:
goedemorgen, klopt het dat de 1st basic geen gedeelde achterbank heeft?
Jawel, 1/3 - 2/3 Alleen geen skiluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ok, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 19:06
Heeft iemand al een online instructieboekje weten te bemachtigen? Ongeacht de taal.
Ik was vanmorgen bij de dealer, en heb twee VIN-nummers (WVWZZZZZXXX001111 en WVWZZZYYXXX001112), maar die geven op de site van VW dat er geen inhoud beschikbaar is.

[ Voor 6% gewijzigd door Lesilhouette op 18-09-2020 12:39 ]

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Lesilhouette schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:06:
Heeft iemand al een online instructieboekje weten te bemachtigen? Ongeacht de taal.
Ik was vanmorgen bij de dealer, en heb twee VIN-nummers ), maar die geven op de site van VW dat er geen inhoud beschikbaar is.
Kan je die nummers zo plaatsen hier? Maar het online boekje is nog niet beschikbaar wat ik las van gebruikers in Duitsland, de papieren krijg je er wel bij.

[ Voor 5% gewijzigd door AMARONE op 18-09-2020 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 10:42
buz schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 10:20:
Spannend hoor en ook gefeliciteerd!
En wat wordt er precies bij jullie afgeleverd?

oooo ik moet nog zo lang wachten (ergens in oktober zeiden ze). En ik vind dat wel moeilijk.

Veel plezier alvast!
De ID.3 1ST Plus - Mangan Grey.
Sterkte nog even met wachten, al zal de tijd vast snel genoeg voorbij gaan. (y)

Ps, begreep van de autodealer dat de versie met de kleur Moonstone Grey op een latere datum uitgeleverd zal worden, nog niet bekend wanneer.
Weet niet of anderen met de Moonstone Grey versie al wel een datum door hebben gekregen?

[ Voor 21% gewijzigd door Darkmach op 18-09-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 19:06
AMARONE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:21:
[...]

Kan je die nummers zo plaatsen hier? Maar het online boekje is nog niet beschikbaar wat ik las van gebruikers in Duitsland, de papieren krijg je er wel bij.
Hm, voor de zekerheid heb ik het aangepast. Ik kreeg van de (Duitse) Youtuber Battery Life de melding dat de versie waarvan hij de hoogtepunten besproken heeft de melding dat de/die handleiding niet meer online staat.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:51
Gespot in mijn straat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNXoue61FIcdYFmFdnfudjLzqG4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZGfLNPXELYirTNigHu4VEl5Z.png?f=fotoalbum_medium

Even op klikken voor een grote versie

[ Voor 5% gewijzigd door fisherman op 18-09-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
Lesilhouette schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:51:
[...]

Hm, voor de zekerheid heb ik het aangepast. Ik kreeg van de (Duitse) Youtuber Battery Life de melding dat de versie waarvan hij de hoogtepunten besproken heeft de melding dat de/die handleiding niet meer online staat.
Ze staan nog steeds in de Quote van kurk_droog 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:26
GeeMoney schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:41:
[...]

Per week? Per dag?
kW = kJ/s
A = C/s

Alles per seconde dus. ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 381 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.