Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 20 ... 381 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:59

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:46:
[...]

Het maakt mij allemaal niet uit, maar je zit alleen maar te bashen op vw hier. Het hoeft niet hoor, je kan dit topic ook overslaan.
Ik weet niet precies wat je met bashen bedoelt, maar het is gewoon een constatering.
2 jaar is erg mager, op bedrijfswagens van VW zit ook maar 2 jaar garantie...

Maar als je leaset maakt het allemaal niet uit, privé zou ik mij toch achter mijn oren krabben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
ID.3 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:21:
[...]

Het gaat inderdaad om een privé aankoop en ik wil wel graag onder de subsidie grens blijven (€ 45.000).
Ik denk dat de ID.3 voor 99,9% van de ritten voldoet aan mijn wensen. En de 30+ km range die je inlevert op de Enyaq 60 t.o.v. de ID.3 is ook nog wel iets om over na te denken.
Waar voor veel gevallen geldt dat je dan altijd we kan blijven wachten, zou ook ik in dat geval liever wachten op de Skoda. Ziet eruit als meer ruimte en auto volr je geld. Echter kennen we inmiddels de trucjes wel met de mooie vanaf prijzen..hoewel het nu alleen die specifieke versie is die ze leveren (zoals het er staat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05
ID.3 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:21:
[...]

Het gaat inderdaad om een privé aankoop en ik wil wel graag onder de subsidie grens blijven (€ 45.000).
Ik denk dat de ID.3 voor 99,9% van de ritten voldoet aan mijn wensen. En de 30+ km range die je inlevert op de Enyaq 60 t.o.v. de ID.3 is ook nog wel iets om over na te denken.
Als je niet voor de full option ID.3 ging, zou ik wachten op de Skoda.
Is betuttelend dat je bij de basis en plus versie enkel een pingpong rijstrookbescherming hebben.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:45
Ik zou de levertijd ook meenemen in je overweging. Skoda geeft aan 'Begin 2021 komt de ENYAQ iV naar verwachting naar Nederland'.

Dat kan natuurlijk heel goed eind Q1 2021 zijn, oftewel eind maart. Zo werkte het bij de ID.3 zelf ook (zomer = eind zomer). Dat is dan een half jaar na de ID.3 en kan dus nog wel even duren. Samen met de onzekerheid van de prijzen zou ik er in ieder geval rekening mee houden dat de uiteindelijke Enyaq deal toch minder sterk is t.o.v. de ID.3 dan je eerst hoopte.

Dat vind ik zelf ook goed vergelijkbaar met de hoop van velen dat het ook wel, net zoals in Duitsland, snel mogelijk was geweest om de ID.3 zelf te configureren (Pure, Pro, Pro S etc.) en nog in 2020 te krijgen. Dat is tot op heden ook tegengevallen..

Overigens wel een vette bak, die Enyaq.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Net zoals de loterij altijd, straks live een id3 afgeleverd in een of ander rijk dorpje in het achterland.

Verder zal er wel niets spannends gemeld worden, trein kwam afgelopen maandag met 200 auto's per trein. Hoeveel treinen zouden er komen per dag?

[ Voor 51% gewijzigd door AMARONE op 03-09-2020 19:07 ]

• juanpabloo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5Ga0vqdngEVS4PkLGqtjFheiEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dk444z59B9agQLbOwa6hghZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Weten we ook meteen waarom 'ie gisteren op kenteken is gezet: voor het live-event van vandaag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
juanpabloo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:47:
[Afbeelding]

Weten we ook meteen waarom 'ie gisteren op kenteken is gezet: voor het live-event van vandaag!
Leuk voor die gast, maar wat een dooie mus verder. Er is geen reden om niet gewoon te leveren, of vertel er iets over :')

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13-10 04:09
Bij de rdw staat hij als een ID pro en het is een stationwagen, maar dat doet vw wel meer. Onze camper is ook een stationwagen volgens de rdw.

• Rev!
  • Niet online
Is die kleur nou groen of blauw irl? Verschilt nogal per filmpje/foto.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45
Turquase :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Net weer langs Pon gereden, en de trailers rijden op en af met id3 erop 😁. Ik hoop dat ze uitleveren binnen nu en 3 weken. Volgende week 3 fase aansluiting thuis en laadpaal. Dan kan het feest beginnen 🥳

• AMARONE
  • Nu online
Mistymo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:52:
Net weer langs Pon gereden, en de trailers rijden op en af met id3 erop 😁. Ik hoop dat ze uitleveren binnen nu en 3 weken. Volgende week 3 fase aansluiting thuis en laadpaal. Dan kan het feest beginnen 🥳
Ik hoorde vanmiddag nog dat mijne in Duitsland staat en de levering voor week 41 staat. Geen idee of dat klopt, helemaal als de treinen en trailers op en aanrijden lijkt me dat sterk. Overvoorzichtigheid van de dealer?

Maar dat klinkt goed dat het zelfs nu nog doorgaat.

[ Voor 7% gewijzigd door AMARONE op 03-09-2020 21:28 ]

• Mistymo
AMARONE schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:25:
[...]

Ik hoorde vanmiddag nog dat mijne in Duitsland staat en de levering voor week 41 staat. Geen idee of dat klopt, helemaal als de treinen en trailers op en aanrijden lijkt me dat sterk. Overvoorzichtigheid van de dealer?

Maar dat klinkt goed dat het zelfs nu nog doorgaat.
Pffff week 41 duurt nog wel even. Trouwens welke heb je besteld? Heb meteen zo,n kogel erbij genomen voor weinig 😏

• AMARONE
  • Nu online
Mistymo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:16:
[...]

Pffff week 41 duurt nog wel even. Trouwens welke heb je besteld? Heb meteen zo,n kogel erbij genomen voor weinig 😏
Vraag het mij af of dit echt waarheid is. We gaan het zien wat mensen allemaal spotten de komende dagen bij dealers.

Ik heb een Plus, mangan gray met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-05-2023
Mijn Id-3 Max staat vanaf afgelopen woensdag bij de dealer.
Ik wacht op uitlevering, ze zullen hem nu wel aan het klaar maken zijn.
Zal vast geen week meer duren.

De id charger Connect heb ik besteld bij een dealer in Duitsland, die komt daar in week 42 voor levering.

Daar kan ik wel op wachten heb een publieke paal vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
LeslieRietveld schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:44:
Mijn Id-3 Max staat vanaf afgelopen woensdag bij de dealer.
Ik wacht op uitlevering, ze zullen hem nu wel aan het klaar maken zijn.
Zal vast geen week meer duren.

De id charger Connect heb ik besteld bij een dealer in Duitsland, die komt daar in week 42 voor levering.

Daar kan ik wel op wachten heb een publieke paal vlakbij.
Welke dealer als ik vragen mag? 11 september kan jij gaan rijden dus, klaarmaken zal niet zo lang duren verder.

Zou Volkswagen alle pre-order auto's in Nederland hebben kunnen krijgen de afgelopen week?

------------------------------ID.4----------------------------------
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRhQrWBh-2VwD1wrmb1XfddbJ_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p53qjy4629jpEfZbLlUPIOF0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG1QOuojYhv9ZSiJa-xElz4Pvj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7lHVmO0zhtxjx0v7LTbSWoL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ozn9w30i0lCRolnmb0v_FkokCLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AP4u2MerPpJ7s8CMLaVLDf1r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUBqVmPFww8AruyZwnSkiIe0pvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQfnGqDCLxi38D3MbrbWD9c8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door AMARONE op 04-09-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08

buz

Wij hebben de plus besteld na een proefrit vorige week in een ID3 met Duits kenteken.
Er was blijkbaar voldoende reserve of mensen die toch afgezegd hebben. De dealer in Groningen gaf aan te kunnen leveren in oktober.
Wachten is wel moeilijk hoor... :Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:25
https://opendata.rdw.nl/V...D-3-op-kenteken/9sr4-cbit

De 2e auto is inmiddels geregistreerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 08:19
Haha... sarcasm mode? :)
Heeft iemand al een formulier ingevuld voor de 1st Movers Club? In Portugal, Engeland en Duitsland hebben mensen zich ingeschreven. In Nederland lees/hoor ik er niks over.
Levering begint volgende week vrijdag Europa breed. We zullen er dus snel veel meer op kenteken gaan zien. Nog 6 weken wachten; het schiet al op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
[quote]AMARONE schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:47:
[...]

Welke dealer als ik vragen mag? 11 september kan jij gaan rijden dus, klaarmaken zal niet zo lang duren verder.

Zou Volkswagen alle pre-order auto's in Nederland hebben kunnen krijgen de afgelopen week?

"Ik kan 11 september niet ben ik racen in Assen, wil iemand de auto voor mij ophalen 8)7 8)7 "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:36

Ziet er goed uit!

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Soeski schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:06:
[...]

Haha... sarcasm mode? :)
Heeft iemand al een formulier ingevuld voor de 1st Movers Club? In Portugal, Engeland en Duitsland hebben mensen zich ingeschreven. In Nederland lees/hoor ik er niks over.
Levering begint volgende week vrijdag Europa breed. We zullen er dus snel veel meer op kenteken gaan zien. Nog 6 weken wachten; het schiet al op!
Zeg dat wel ja. Man, duurt lang zo'n laatste week. En ik vrees voor de levering van mijn auto, hoor helemaal niets en ben bang dat ze oprecht niet alle prebookers in de komende week kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:20:
[...]

Zeg dat wel ja. Man, duurt lang zo'n laatste week. En ik vrees voor de levering van mijn auto, hoor helemaal niets en ben bang dat ze oprecht niet alle prebookers in de komende week kunnen bedienen.
Nee, maar hoeveel mensen kunnen nou ook precies de komende week(en) de auto krijgen? Moet maar net je leasecontract al afgelopen zijn (of net aflopen) in die weken, die kans is niet zo groot. Wij hebben twee collega's die net uit de lease zijn en zij kunnen dus z.s.m., maar ik en een andere collega moeten gewoon nog even wachten tot de huidige lease afgelopen is. De dealer moet 'm dus maar ff goed bewaren en mooi houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Soeski schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:27:
[...]

Nee, maar hoeveel mensen kunnen nou ook precies de komende week(en) de auto krijgen? Moet maar net je leasecontract al afgelopen zijn (of net aflopen) in die weken, die kans is niet zo groot. Wij hebben twee collega's die net uit de lease zijn en zij kunnen dus z.s.m., maar ik en een andere collega moeten gewoon nog even wachten tot de huidige lease afgelopen is. De dealer moet 'm dus maar ff goed bewaren en mooi houden :)
Ja, maar de dealer heeft daar geen zicht op. Dus als jij 2 maanden moet wachten kan jouw auto al bij de dealer staan terwijl ik morgen kan rijden en dus moeten wachten tot die in nl is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:20:
[...]

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:06
Ik weet sinds begin februari dat ik een ID.3 kan verwachten. Die paar weekjes meer of minder maken nu ook niet meer zoveel uit :p (het jaar vliegt voor mijn gevoel toch al voorbij)

Heb wel een mailtje naar de dealer gestuurd vandaag, maar verwacht niet direct een datum te krijgen... We horen het wel. Verder zullen er inderdaad genoeg auto's zijn die niet direct geleverd hoeven te worden, waardoor de dealer andere auto's eventueel naar voren kan halen. Zo hebben wij er ook nog een aantal die pas eind oktober geleverd hoeven te worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MetaalMan schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 21:59:
Ik weet sinds begin februari dat ik een ID.3 kan verwachten. Die paar weekjes meer of minder maken nu ook niet meer zoveel uit :p (het jaar vliegt voor mijn gevoel toch al voorbij)

Heb wel een mailtje naar de dealer gestuurd vandaag, maar verwacht niet direct een datum te krijgen... We horen het wel. Verder zullen er inderdaad genoeg auto's zijn die niet direct geleverd hoeven te worden, waardoor de dealer andere auto's eventueel naar voren kan halen. Zo hebben wij er ook nog een aantal die pas eind oktober geleverd hoeven te worden.
Ik denk echter al wel dat VIN numbers zijn toegewezen aan bestellers, dus dat ze dat niet om gaan gooien. Alle prebookers in Duitsland kregen hun VIN nummer al een tijd geleden door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Soeski schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:31:
[...]

Ik denk echter al wel dat VIN numbers zijn toegewezen aan bestellers, dus dat ze dat niet om gaan gooien. Alle prebookers in Duitsland kregen hun VIN nummer al een tijd geleden door.
Dat wel inderdaad, maar alle auto's zijn geproduceerd en staan zometeen klaar in NL. Als een dealer weet dat een auto bijvoorbeeld pas in oktober naar de klant/leasemij hoeft dan zullen ze het op kenteken zetten en lever-klaar maken van die auto vast tot later uitstellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Vandaag langs de dealer geweest om de Max uitvoering te bekijken. Hij heeft in de computer gechecked en de leverdatum is week 42. Dan nog op kenteken zetten etc en week 43 kan ik rijden 🤨. Dealer gaf ook aan dat alle id3 die nu geleverd gaan worden nog een software update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Mistymo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:18:
Vandaag langs de dealer geweest om de Max uitvoering te bekijken. Hij heeft in de computer gechecked en de leverdatum is week 42. Dan nog op kenteken zetten etc en week 43 kan ik rijden 🤨. Dealer gaf ook aan dat alle id3 die nu geleverd gaan worden nog een software update krijgen.
Apart dat dit zo lang moet duren, of zou het systeem niet up to date zijn?

Al 11 hele id3s op naam...
https://opendata.rdw.nl/V...D-3-op-kenteken/9sr4-cbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
AMARONE schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:14:
[...]

Apart dat dit zo lang moet duren, of zou het systeem niet up to date
Ik denk dat de id3 die nu geleverd gaan worden nog niet de nieuwste software hebben. Dus die moeten nog door de dealers ge-update worden voor ze naar de klant gaan. Diegene die nu nog in Duitsland staan die hebben al de nieuwste update. Trouwens de we-connect id3 app komt naar waarschijnlijkheid pas in januari 🤬. Dus voorverwarmen of koelen is dus nog niet mogelijk. De software voor augment reality en apple car play komt ook waarschijnlijk in januari en zal gaan via air update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Mistymo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:59:
[...]

Ik denk dat de id3 die nu geleverd gaan worden nog niet de nieuwste software hebben. Dus die moeten nog door de dealers ge-update worden voor ze naar de klant gaan. Diegene die nu nog in Duitsland staan die hebben al de nieuwste update. Trouwens de we-connect id3 app komt naar waarschijnlijkheid pas in januari 🤬. Dus voorverwarmen of koelen is dus nog niet mogelijk. De software voor augment reality en apple car play komt ook waarschijnlijk in januari en zal gaan via air update.
Dat zou kunnen, hoewel ze deze week op transport gingen dus kan mij voorstellen dat die update er ook al op zit? Maar het zou tegenvallen als de auto echt pas week 40 komt, erg laat imo. De app werkt gewoon al toch mits je een vin nummer hebt of missen die functies nog? (in Duitsland zit het erop namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
AMARONE schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:18:
[...]
De app werkt gewoon al toch mits je een vin nummer hebt of missen die functies nog? (in Duitsland zit het erop namelijk)
Dealer zei dat de connect app in Nederland niet is maar later komt. Weet niet of het in Duitsland wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Mistymo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:03:
[...]

Dealer zei dat de connect app in Nederland niet is maar later komt. Weet niet of het in Duitsland wel werkt
Die app staat gewoon in de app store hoor :) we connect id, zoek maar. Ik krijg elke keer de indruk dat de dealer geen ruk weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-10 11:49
https://twitter.com/jstac.../1302266152966664196?s=20

Staan er al een hoop in NLD blijkbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s32TOnbX2yayXDpXDvcIvoNT_80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVyllQxXcYmpaAfaSc2xNQFh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
AMARONE schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:18:
[...]
Dat zou kunnen, hoewel ze deze week op transport gingen dus kan mij voorstellen dat die update er ook al op zit? Maar het zou tegenvallen als de auto echt pas week 40 komt, erg laat imo. De app werkt gewoon al toch mits je een vin nummer hebt of missen die functies nog? (in Duitsland zit het erop namelijk)
Vergeet niet dat elke auto nog door de dealer moet nagekeken worden en kleine dingen worden aangepast, zodat de klant geen cosmetische beschadigingen enzovoort kan vinden. Daar kruipt ook tijd in.
Maar vanaf 28 september was toch sowieso de gepubliceerde datum van de uitleveringen dacht ik?

Dat is namelijk het grootste verschil met (gebrek aan) service van Tesla, waar je de auto gewoon krijgt vanaf het moment dat hij uit de boot rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
AMARONE schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:15:
[...]

Die app staat gewoon in de app store hoor :) we connect id, zoek maar. Ik krijg elke keer de indruk dat de dealer geen ruk weet.
Hmmm zie hem idd staan in de AppStore. Maar gister stond het er nog niet volgens mij. Naja even downloaden maar vast 😁. Nu maar hopen dat hij de leverdatum verkeerd heeft, al ben ik bang voor niet en moet ik gewoon wachten tot week 43

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
Vandaag een update gekregen: naar verwachting wordt de batch met o.a. mijn auto over +/- 2 weken uitgereden naar de dealer. Daarna wordt contact opgenomen om een aflevermoment af te spreken. Dan zitten we dus inderdaad al gauw zo richting eind september (week 40), schat ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
MetaalMan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:08:
Vandaag een update gekregen: naar verwachting wordt de batch met o.a. mijn auto over +/- 2 weken uitgereden naar de dealer. Daarna wordt contact opgenomen om een aflevermoment af te spreken. Dan zitten we dus inderdaad al gauw zo richting eind september (week 40), schat ik.
lucky you, ik hoor helemaal niks van mn dealer, kan er bekant elke dag achteraan bellen. Ik was zogenaamd nummer 17 (ze moeten er 160 uitreiden, doen er 25 per week) maar ik zit niet bij de eerste 25 auto's

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistymo
Ben benieuwd welke tweaker met foto zijn id3 als eerste post. Paar maanden geleden had ik minder last met wachten, nu die id3’s gearriveerd zijn lijken de dagen weken te duren en weken maanden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Ik heb vorige week proefrit gereden terwijl mijn kleur daar al op parkeerplaats stond (zonder kenteken)
je zou zeggen dat die paar weekjes extra na 1,5 jaar wachten wel te doen is

Dat is dus echt fakenews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Elon Musk heeft er wel al mogen inzitten :)

https://www.linkedin.com/...-6708652585454190592-yCmJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
looyenss schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:10:
[...]

lucky you, ik hoor helemaal niks van mn dealer, kan er bekant elke dag achteraan bellen. Ik was zogenaamd nummer 17 (ze moeten er 160 uitreiden, doen er 25 per week) maar ik zit niet bij de eerste 25 auto's
Ik hoor ook helemaal niets, moet er zelf achteraan en van mij mogen ze hem gewoon voor de showroom zetten met 'draaiende motor' dat ik instap en wegrij ipv nog weken te moeten wachten.

Er staan wel 10 a 15 hele ID.3's op kenteken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Iedereen mag erin zitten.
Ook als je niet besteld hebt kan je "gewoon" een proefrit boeken. Ome musk is niet bevoorrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
looyenss schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:22:
[...]

Ook als je niet besteld hebt kan je "gewoon" een proefrit boeken. Ome musk is niet bevoorrecht
Wel wat geduld opbrengen - de proefritten zitten al vol tot in oktober en zijn max. 30 minuten. Ze hopen volgende week meer proefvoertuigen te hebben om aan de vraag te voldoen.

/edit: Dit geldt voor Wittebrug, andere info heb ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 07-09-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
looyenss schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:22:
[...]

ID.4 wel, dus hij krijgt wel ergens voorrang op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Soeski schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:25:
[...]

Wel wat geduld opbrengen - de proefritten zitten al vol tot in oktober en zijn max. 30 minuten. Ze hopen volgende week meer proefvoertuigen te hebben om aan de vraag te voldoen.
serieus? ik heb hem anderhalf uur meegehad vorige week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Is er ergens een overzicht trouwens welke dealers er 1 hebben staan? Of weet iemand toevallig een 1st te staan in de buurt van Haarlem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Rev! schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:17:
Is er ergens een overzicht trouwens welke dealers er 1 hebben staan? Of weet iemand toevallig een 1st te staan in de buurt van Haarlem?
Ik denk dat elke vw dealer er op dit moment wel een paar in de showroom heeft. Of bedoel je om proef te rijden? Zou gewoon de dichtstbijzijnde dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Ik ben zaterdag nog bij de dealer geweest. Nog even een proefrit gemaakt in de Plus versie.
Ik ben heel blij dat ik voor de Max heb gekozen, veel beter stoelen en ik vind het panoramadak gewoon fijn om te hebben ipv zo'n dicht dak. Zal wel te maken hebben met de laatste auto's die ik heb gehad die habben ook allemaal panorama dak.

Wat ik ook heb gedaan, ik ben geswitcht van kleur. Ik zag de witte versie de Mangan grey en Moonstone grey staan en ik vond de Moonstone grey er echt het beste uitkomen, de lijnen zijn gewoon mooier vergeleken met de Mangan grey. De witte versie deed die me een beetje kil aan.

In Moonstone Grey is het een dijk van een auto ik heb er andere wielen onder laten zetten, dat dan weer wel.
Ik kon de auto zo meenemen want de versie die ze nu hebben staan als showroom auto die wil ik.
Maar er staat er 1 op transport dus daar wacht ik wel op. Die paar weken extra maken mij niet zoveel uit, wat ik nu rij is ook geen straf en de trekhaak kan ik nog even goed gebruiken, die moet ik helaas straks missen.....

Is het iemand opgevallen dat in alle kleuren ID3 het logo achterop altijd in het wit is, klein detail maar het viel mij op.

[ Voor 3% gewijzigd door LeslieRietveld op 07-09-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
LeslieRietveld schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:56:
Ik ben zaterdag nog bij de dealer geweest. Nog even een proefrit gemaakt in de Plus versie.
Ik ben heel blij dat ik voor de Max heb gekozen, veel beter stoelen en ik vind het panoramadak gewoon fijn om te hebben ipv zo'n dicht dak. Zal wel te maken hebben met de laatste auto's die ik heb gehad die habben ook allemaal panorama dak.

Wat ik ook heb gedaan, ik ben geswitcht van kleur. Ik zag de witte versie de Mangan grey en Moonstone grey staan en ik vond de Moonstone grey er echt het beste uitkomen, de lijnen zijn gewoon mooier vergeleken met de Mangan grey. De witte versie deed die me een beetje kil aan.

In Moonstone Grey is het een dijk van een auto ik heb er andere wielen onder laten zetten, dat dan weer wel.
Ik kon de auto zo meenemen want de versie die ze nu hebben staan als showroom auto die wil ik.
Maar er staat er 1 op transport dus daar wacht ik wel op. Die paar weken extra maken mij niet zoveel uit, wat ik nu rij is ook geen straf en de trekhaak kan ik nog even goed gebruiken, die moet ik helaas straks missen.....

Is het iemand opgevallen dat in alle kleuren ID3 het logo achterop altijd in het wit is, klein detail maar het viel mij op.
Da's wel vet - dat je 'm zo mee mocht nemen. Je zou de 2e in NL zijn met een ID.3 dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo

In Moonstone Grey is het een dijk van een auto ik heb er andere
Huh mijn dealer gaf aan dat ik op de Max geen andere wielen erop kon zetten 🤔.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online

Exact de redenen waarom ik eigenlijk een Max zou willen maar helaas.

Wel grappig dat ik juist het omgekeerde had.. De witte vind ik inderdaad koud en een taxi lijken, turquoise vind ik niets en gaat mij vervelen maar gelukkig wel wat kleur op de weg, ik zou eerst moonstone krijgen maar nu hoe vaker ik hem zie ik blij ben met mangan gray...vooral samen met de grijze spiegels, daklijst, stikkers en velgen oogt het echt als 1 geheel. :)

Maar je kon hem dus al gewoon krijgen als je het echt wou, apart. Ik weet niet of ik zou kunnen wachten(behalve als de binnenkant van alle kijkers al vertrapt zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Volgens mij kan je toch zelf beslissen welke wielen je eronder wil hebben.
Ik kreeg dacht ik € 1600 inruil voor de standaard 20 inch wielen.
Zal tzt een foto plaatsen van het geheel.

Ik heb ook de optie trekhaak voor de fietsendrager genomen en de knipperlichten dynamisch in de spiegels, achterkant heeft dat al wel aan de voorkant is niet mogelijk.

Inderdaad grappig Kurk_Droog dat je andersom geswitcht bent. Blijkt maar weer hoe moeilijk het is om vanaf een plaatje een kleur te kiezen. Dat maken verschillen.
Ik wacht wel op degene die al op transport staat, zal nog een paar weekjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Waarschijnlijk laat ik die sticker op de C-pilaar verwijderen. Ik vind het geen meerwaarde op een witte auto en daarnaast hou ik niet zo van stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
mouluh schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:25:
Waarschijnlijk laat ik die sticker op de C-pilaar verwijderen. Ik vind het geen meerwaarde op een witte auto en daarnaast hou ik niet zo van stickers.
Laat je even weten hoe het gelukt is? De dealer durft het er niet af te halen op de mijne omdat ie niet weet wat voor residue het achter laat 🤔 mijn is trouwens mangan grey maar wil die stickers er ook af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Over wat voor een stickers gaat het dan??

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Inderdaad snap ik niet waarom die stickers erop zitten.
Ik vind het nogal maf, het staat zeker niet lelijk, het breekt de boel optisch.

Er zullen wel heel wat uurtjes design ontwerpen inzitten voordat deze beslissing is genomen.

Het is er gewoon opgeplakt, lijkt me echt geen probleem deze eraf te halen.

Maar het witte VW logo achterop vind ik persoonlijk ook een rare keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Sircuri schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:34:
Over wat voor een stickers gaat het dan??
Die aan de zijkant die naar het dak loopt.
LeslieRietveld schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:43:

Er zullen wel heel wat uurtjes design ontwerpen inzitten voordat deze beslissing is genomen.

Volgens mij zijn die stickers alleen voor de 1st edition? Ze zijn er inderdaad opgeplakt, maar de dealer gaf aan ze er niet zelf af te mogen halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Oh die "druppels" bedoel je?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
LeslieRietveld schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:43:
Inderdaad snap ik niet waarom die stickers erop zitten.
Ik vind het nogal maf, het staat zeker niet lelijk, het breekt de boel optisch.

Sterker nog in Duitsland kan je deze "Optie" los bestellen voor een slordige 477euro.
Is ook incl daklijn en spiegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker888
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-10 21:26
Ik vind de stickers ook lelijk, gelukkig gaf onze dealer ook aan dat ze verwijderd kunnen worden. Dat gaat hij ook doen. Wat betreft de velgen, die kon ik dan weer niet omruilen. Het gaat om een max versie, ondertussen begin ik ze wel aardig te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenAns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-02-2021

Mag ik vragen voor welke velgen je gekozen hebt? En wat kreeg je voor de standaard 20 inch velgen van je dealer? Ik zit te denken aan de zwarte Loen velgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
Wel raar dat de ene dealer zegt dat de Max velgen niet omgeruild kan worden en de andere dealer er gewoon geld voor geeft om om te ruilen. Had liever de 19 inch plus velgen gehad en geld toe. Dealer geeft aan dat de Max velgen speciaal qua aero dynamica is en dat dat op de zwaardere Max hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
Ik speculeer(!), maar dergelijke omruil-handelingen leveren een dealer ook weer 'gedoe' op, waar misschien niet elke dealer op zit te wachten. Ze kunnen de ingeruilde Max-velgen niet zondermeer op een Plus zetten en lopen dus de kans er een tijdje mee te blijven zitten. Geen idee wat voor regelingen een dealer eventueel met Pon heeft v.w.b. inruil van wielen.

Evengoed vind ik het vreemd - alle losse velgen staan op de optielijst, dus je zou deze er onder moeten kunnen laten zetten...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Ook in dit geval puur weer de onwetendheid van de dealer. De c stijl sticker snap ik dan weer wel dat ze in algemeenheid hier liever niet aankomen.

Vandaag weer 1 op kenteken gezet, 9000 te gaan. Gaat snel.

[ Voor 17% gewijzigd door AMARONE op 08-09-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Grappig ,ik wil juist zo'n sticker op de c-stijl van mijn Cadillac. Gaat ie zeker 5km/u sneller van *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 09:20

Flappiewappie

Hier nog meer

YouTube: Der Elektroauto Check: VW ID.3 gegen Tesla Model 3, Aiways U5, Kia e...

ID3 op alle vlakken zijn meerdere bekennen in de Model 3, maar ook in de Kona en Niro (qua range en km/u laden).

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Flappiewappie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:48:
YouTube: Der Elektroauto Check: VW ID.3 gegen Tesla Model 3, Aiways U5, Kia e...

ID3 op alle vlakken zijn meerdere bekennen in de Model 3, maar ook in de Kona en Niro (qua range en km/u laden).
Ik zou als ik jou was de video toch nog eens kijken. De ID.3 is een goede middenmotor op alle vlakken terwijl de andere pieken op enkele/een vlak(ken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Flappiewappie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:48:

Speciaal voor @Flappiewappie heb ik de video een tweede keer bekeken omdat ik me afvroeg of mijn vooringenomenheid meespeelt (ik krijg een ID.3). Dat lijkt niet zo te zijn. Mijn conclusie is in ieder geval als volgt:

Kofferraum: ID.3 > Tesla M3
Platz im Fond: ID.3 > Tesla M3
Preise: ID.3 > Tesla M3
Landstrassenreichweite: ID.3 > Tesla M3
Autobahreichweite: Tesla M3 > ID.3
Ladegeschwindigket: Tesla M3 > ID.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
juanpabloo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:35:
[...]

Speciaal voor @Flappiewappie heb ik de video een tweede keer bekeken omdat ik me afvroeg of mijn vooringenomenheid meespeelt (ik krijg een ID.3). Dat lijkt niet zo te zijn. Mijn conclusie is in ieder geval als volgt:

Nou doe je alleen net of er geen andere auto’s in de vergelijking waren. 😉 groetjes van een e-Niro rijder.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
juanpabloo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:35:
[...]

Kofferruimte voor ID.3? Wel heel kort door de bocht.
In de model 3 krijg je 160l meer in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
bottom line schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:51:
[...]

Kofferruimte voor ID.3? Wel heel kort door de bocht.
In de model 3 krijg je 160l meer in..
Als je het überhaupt door de opening krijgt wel ja ;) .
En dat lijstje is natuurlijk met nog 10 punten over en weer uit te breiden. Vergelijken is menselijk maar ze verschillen ook zo erg.
0-100 duidelijk Tesla
Efficiency duidelijk Tesla
Prijs (vanaf) nu nog ID.3
Hogere zit -> ID.3
Sportiever rijgedrag -> Model 3
En zo kunnen we nog wel even doorgaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
GeeMoney schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:57:
[...]

Als je het überhaupt door de opening krijgt wel ja ;) .
Alles wat ze meehadden (of wat normaliter iemand meeneemt op reis) past perfect in de koffer van een sedan.
Men komt pas in de problemen als je naar de bouwmarkt ofzo gaat. Maar dat zijn dingen die ik ook niet in de ID.3 gestoken zie worden.
Dat ze een slechte stapellaar bij de Tesla hadden gezet, zorgt wel voor een slecht beeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Daar ging het mij niet om. Ik reageerde puur op de conclusie die door @Flappiewappie wordt getrokken uit een filmpje, waarbij bovenstaande 6 aspecten worden vergeleken. De conclusie uit dat filmpje is gewoon anders en dan vind ik wel dat je daar eerlijker mee kan omgaan. Als je een andere mening hebt is dat prima, zoals een deel van de andere vervolgreacties ook mooi verwoorden.

@bottom line voor wat betreft liters kan dat best, maar ook hier verwijs ik weer naar het filmpje: de Tesla M3 lijkt blijkbaar minder praktisch als je een aantal lompe voorwerpen hebt (koffers, koelbox).

Dat er nog meer aspecten zijn, zoals @GeeMoney terecht aangeeft, is ook zeker waar. Persoonlijk vind ik de software van de Tesla's ook erg gaaf en die van de ID.3 moet zich nog maar bewijzen na de software-update..

En de reactie van @kdeboois laat zien dat er ook duidelijke winnaars waren: de Koreanen en de Chinese nieuwkomer. Range en ruimte erg indrukwekkend en overtuigend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
Wat maken die tests toch allemaal uit. Zijn allemaal prima EV’s. De een heeft voorkeur voor dit, de ander dat. Ik rijd maar 50km woon werkverkeer en dat kunnen ze allemaal. Heb op werk een privé laadpaal en thuis ook. De ID3 kreeg ik als een blijk van waardering van werkgever, dus ben allang tevreden. De opties vervullen al mijn wensen (massagestoel is heerlijk) dus heb niks te klagen. En ja een ander zal weer een tesla fijner vinden of een Niro etc. Moet het hard dan pak ik de 911 wel 😁

[ Voor 4% gewijzigd door Mistymo op 08-09-2020 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
juanpabloo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:14:

@bottom line voor wat betreft liters kan dat best, maar ook hier verwijs ik weer naar het filmpje: de Tesla M3 lijkt blijkbaar minder praktisch als je een aantal lompe voorwerpen hebt (koffers, koelbox).
Als hij nu was begonnen met die koelbox, dan kan hij die sportzak gewoon in de frunk gooien. Een sportzak is handelbaarder dan een plastic box.
En hij heeft nog gaten gelaten vanachter, dus erg veel moeite deed hij niet om het erin te laten passen. Want die knuffel past nog perfect in de koffer. Kijk nog maar eens op snelheid 0.25.
Dan hadden de andere mensen toch veel meer moeite nodig om alles erin te krijgen (behalve dan bij de E-Niro. Daar had je ook nog plaats vrij.), want bij de andere auto's hebben ze gewoon het stapelen uit de video geknipt.

Als jij je ID.3 hebt, zal wel eens langskomen en we doen een echte wedstrijd om te zien wat we in de auto's krijgen. Dan zie je heus wel dat ID.3 hiervoor onderdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Klinkt goed!

Ik vind een EV-vergelijk overigens zelf juist wel super interessant. Dat heb ik ook met eerdere (benzine)auto's gedaan, juist omdat iedereen andere zaken belangrijk(er) vindt.

Meer vergelijkingen is daarnaast meer aandacht voor elektrisch rijden, en dat kan niet-EV rijders misschien net over de streep trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:27
De plakkers kan je er vermoedelijk gewoon met een föhn vanaf halen. De warme lucht maakt de lijm zacht. En dan zal de plakker wel los komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Vraag me toch af wat voor zwarte magie er in die e-Niro en Kona zitten? Ze hebben volgens mij maar 100km gereden en aan de hand daarvan het bereik berekend, ben erg benieuwd of het dan daadwerkelijk klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:08
Rev! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:20:
Vraag me toch af wat voor zwarte magie er in die e-Niro en Kona zitten? Ze hebben volgens mij maar 100km gereden en aan de hand daarvan het bereik berekend, ben erg benieuwd het dan daarwerkelijk klopt.
Niet als ze van punt A naar B rijden en vervolgens niet terug naar punt A.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor levering van mijn Id3 Max Moonstone grey op 24 september.

@JeroenAns De originele velgen heb ik geruild voor de 20 inch Continental Matisse zwart gepolijst.

[ Voor 6% gewijzigd door LeslieRietveld op 09-09-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
LeslieRietveld schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:49:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor levering van mijn Id Max Moonstone grey op 24 september.

@JeroenAns De originele velgen heb ik geruild voor de 20 inch Continental Matisse zwart gepolijst.
Eerste bevestigde leverafspraak in dit forum voor zover ik weet. Spannend! :)
Pouw adverteert overigens nog steeds dat ze OP=OP voorraad hebben, wees er snel bij! En vervolgens staat er al een kleine 2 weken dat ze er 87 nog vrij op naam hebben staan. Er is er dus nog niet één verkocht? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Soeski op 09-09-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
LeslieRietveld schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:49:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor levering van mijn Id3 Max Moonstone grey op 24 september.

Lekker hoor. Eerder kon het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeslieRietveld
Geen idee, of het eerder kon.

Er staat er 1 gereed, dezelfde als dat ik krijg, als voorraad auto.
Maar ik denk dat ze die als showroom model willen houden.

Die van mij stond afgelopen zaterdag op transport en kan de 24e geleverd worden.
Eerst zou die begin oktober aan me uitgeleverd worden maar de 24e kon ook en dat kwam mij beter uit.

Er moet ook. nog het een en ander op de auto gezet worden.
Dat kost ook vast tijd, die trekhaak lijkt me een dingetje.

• McSteve
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:30
Nog geen afspraak voor levering hier maar als het goed is gaat het wel voor de 20ste september gebeuren.

Er zou een event zijn waarbij 100 auto's te gelijk afgeleverd gingen worden in Den Haag op 20 september. Door corona gaat dat niet meer door zou de levering ook later plaatsvinden, maar gelukkig kon ik wel levering rond 20ste behouden.

Zag in eerder gedeelde RDW link dat er nu 26 ID3 zijn geregisteerd waarschijnlijk voornamelijk dealer auto's?

Ik heb trouwens te horen gekregen dat steunhaak niet op tijd geleverd wordt en dus pas ergens in oktober geplaatst gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
Rev! schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:20:
Vraag me toch af wat voor zwarte magie er in die e-Niro en Kona zitten? Ze hebben volgens mij maar 100km gereden en aan de hand daarvan het bereik berekend, ben erg benieuwd of het dan daadwerkelijk klopt.
Mijn ervaring (Ioniq) is dat de batterijpercentages niet geheel lineair zijn. Van 100-80% zitten meer kilometers in dan van 20-0%. Niet rampzalig maar wel genoeg om zo'n test niet representatief te laten zijn en het hangt nogal van het traject, wind, weer en andere toevaligheden af. Maar het blijft zeker zo dat de koreaanse aandrijflijnen efficient zijn en ik me afvraag of Volkswagen dat op dit moment beter doet. Ik denk het niet eigenlijk.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
juanpabloo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:14:
Daar ging het mij niet om. Ik reageerde puur op de conclusie die door @Flappiewappie wordt getrokken uit een filmpje, waarbij bovenstaande 6 aspecten worden vergeleken. De conclusie uit dat filmpje is gewoon anders en dan vind ik wel dat je daar eerlijker mee kan omgaan. Als je een andere mening hebt is dat prima, zoals een deel van de andere vervolgreacties ook mooi verwoorden.

Dat er nog meer aspecten zijn, zoals @GeeMoney terecht aangeeft, is ook zeker waar. Persoonlijk vind ik de software van de Tesla's ook erg gaaf en die van de ID.3 moet zich nog maar bewijzen na de software-update..

En de reactie van @kdeboois laat zien dat er ook duidelijke winnaars waren: de Koreanen en de Chinese nieuwkomer. Range en ruimte erg indrukwekkend en overtuigend.
leuke test, laat de ID.3 als middenmoter uitkomen. In de basic uitvoering zeker acceptabel, maar als max veel te duur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• st_naram
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 22:26
Vandaag gebeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLIFaZrTVu9jg3gnyqw19V_1P_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h9gkdurjCKMy0ccy1D15PqjV.png?f=user_large

• Mistymo
Gefeliciteerd hoor, jammer dat ik nog zo lang moet wachten 🤨. Naja vandaag laadpaal aangesloten thuis en 3 fase in de meterkast geregeld. Dus ben er helemaal klaar voor 😁

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Beetje lekker maken. Kan net zo goed over een Fiat Panda gaan. Dit is weinig overtuigend :+

Signature van nature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• st_naram
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 22:26
[quote]Sircuri schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:53:
[...]

Beetje lekker maken. Kan net zo goed over een Fiat Panda gaan. Dit is weinig overtuigend :+
[/quote

In het mailtje staat de ID.3 ook niet vernoemd. Wel is dit deel toegevoegd met een foto erbij. Hopelijk maakt dat het overtuigend. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUDtu0-l_EQFSJRzvEZJqaZOoi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g4gCuzi6QTUCJVE8r23QnKQz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Nu online
Niets gehoord nog behalve dat de dealer mij opbelt/mailt. Het zal aan mij liggen maar mijn geduld is niet voldoende om niet morgen te kunnen rijden :')

[ Voor 5% gewijzigd door AMARONE op 10-09-2020 15:58 ]

• Mistymo
Hebben jullie ook allemaal een thuis laadpaal? En zo ja welke heb je genomen voor je id3?

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Ik heb de Webasto Pure Black Edition. Ik wilde het meest simpele model geen connectiviteit, gewoon laden. Dan is de Webasto een van de goedkopere modellen op de markt. Voor 600 euro incl. BTW aangeschaft.

https://webasto-charging....pure-black-edition-1.html

• C0C0
  • Laatst online: 12:51
Toch alles opgelost met werkgever.

Leverdatum 'eind van de maand' :?

Lader van Wallbox via groenopladen (volgende week aangesloten). Met onderstaande paal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m66dwXb0r4XfIvu5bYoKdOejeHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WNcy1rTuSj5hBWJOvb3DF45r.png?f=user_large

Moet voor 3-fases aanvragen bij Enexis een foto opsturen van meterkast. Kan dit al voordat de meterkast is voorbereid voor 3-fases?

• Mistymo
C0C0 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:49:

Moet voor 3-fases aanvragen bij Enexis een foto opsturen van meterkast. Kan dit al voordat de meterkast is voorbereid voor 3-fases?
Vandaag is door stedin 3 fase aangesloten. Ik moest gewoon een foto sturen van de huidige meters/meterkast. Had nog niks voorbereid. Belangrijk was wel dat gister de Electricien de voorbereiding had gedaan. Dus denk om afspraak in te plannen foto’s van je huidige meterkast volstaat

• Mistymo
JosBonsio schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:41:
Ik heb de Webasto Pure Black Edition. Ik wilde het meest simpele model geen connectiviteit, gewoon laden. Dan is de Webasto een van de goedkopere modellen op de markt. Voor 600 euro incl. BTW aangeschaft.

https://webasto-charging....pure-black-edition-1.html
Die hebben wij ook op ons werk. Heb thuis de newmotion vanwege pasje zaak en makkelijk te declareren
Pagina: 1 ... 20 ... 381 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.