Wordt vcds bij de dealer ondersteund? Verlies je dan de adaptieve cc?MerijnB schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:41:
[...]
Zover ik weet kan je dit achteraf bij de Id4 nog aanzetten met vcds.
Nee en neeturkeyhakan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:42:
[...]
Wordt vcds bij de dealer ondersteund? Verlies je dan de adaptieve cc?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Met een leaseauto wil ik dan ook geen aanpassingen doen die niet door de dealer worden ondersteund :-)
Ik snap je terughoudendheid (had ik ook). Met mijn laatste twee lease vag auto's uiteindelijk wel wat wijzigingen gemaakt, mocht de volgende weer vag worden ws weer. Ik erger me er ook enorm aan dat je niet kunt schakelen tussen CC en ACCturkeyhakan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:45:
[...]
Met een leaseauto wil ik dan ook geen aanpassingen doen die niet door de dealer worden ondersteund :-)
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Maar waarom dan?MerijnB schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:41:
[...]
Ik snap je terughoudendheid (had ik ook). Met mijn laatste twee lease vag auto's uiteindelijk wel wat wijzigingen gemaakt, mocht de volgende weer vag worden ws weer. Ik erger me er ook enorm aan dat je niet kunt schakelen tussen CC en ACC
Ik stel m'n acc bijvoorbeeld in op 110 kmh, zolang de weg vrij is blijft ie dat rijden. Kom ik te dichtbij remt ie vanzelf af enzovoorts.
Het enige waar je iets anders mee om moet gaan is dat je iets eerder naar links moet gaan bij inhalen, of je moet ff overrulen met het gaspedaal, that's it.
Maar misschien zijn jullie dwangmatige bumperklevers?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Maandag mijn auto ook weer opgehaald, hij was blijkbaar al de 26e klaar maar ze hadden een sms naar het verkeerde nummer gestuurd... Ze hebben de versnellingen hendel vervangen
Opvallend is dat het middelste scherm al 2x is vastgelopen sindsdien, ik heb dat sinds december 2020 pas 2x eerder meegemaakt.
Ik had in die periode een Audi A3 uit 2021 als leenauto waarvan het middelste scherm ook 1x is vastgelopen in die periode(auto had ook virtual cockpit wat wel bleef werken), wat alleen was op te lossen door de aan/uit knop van de radio in de houden, vraag me af of het dus ID.3 specifiek is of gewoon iets van VAG.
@bovenstaande reacties, de Audi had alleen CC en ACC is 1 van de dingen die ik het meeste miste, vond de CC juist irritant op de snelweg, je moet hem dan continu weer uit en aan schakelen.
Opvallend is dat het middelste scherm al 2x is vastgelopen sindsdien, ik heb dat sinds december 2020 pas 2x eerder meegemaakt.
Ik had in die periode een Audi A3 uit 2021 als leenauto waarvan het middelste scherm ook 1x is vastgelopen in die periode(auto had ook virtual cockpit wat wel bleef werken), wat alleen was op te lossen door de aan/uit knop van de radio in de houden, vraag me af of het dus ID.3 specifiek is of gewoon iets van VAG.
@bovenstaande reacties, de Audi had alleen CC en ACC is 1 van de dingen die ik het meeste miste, vond de CC juist irritant op de snelweg, je moet hem dan continu weer uit en aan schakelen.
Hangt er vanaf hoeveel je dit gebruikt...Vandaag nieuw verlengingsvoorstel ontvangen. Helaas niet met zelfde voorwaarde. Free was 55ct per kWh laden bij Ionity. Nu toch aan een abbo van 10euro per maand vrees ik.
Laten we leuk blijven tegen elkaar
Ik ben niet iemand die heel kort afstand houdt (als ik mezelf vergelijk met anderen). Wel wat korter dan ACC doet. Als ik met ACC op de snelweg rijdt is de afstand tot je voorganger zo groot dat mensen er makkelijk tussen gaan. Op zich is dat niet zo erg, maar ACC gaat dan meteen weer afstand nemen en dan komt er weer iemand tussen. In mijn beleving wordt het rijden met ACC op een meerbaansweg (waar dus zijdelinge bewegingen zijn) hierdoor erg onrustig. Eerder naar links gaan kan, maar is wel erg vroeg anders gaat de auto afremmen. Als je er maar een klein snelheidsverschil is moet je ver van te voren naar links en duurt het erg lang voor je weer naar rechts kan.FlowDesign schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 00:29:
[...]
Maar waarom dan?
Ik stel m'n acc bijvoorbeeld in op 110 kmh, zolang de weg vrij is blijft ie dat rijden. Kom ik te dichtbij remt ie vanzelf af enzovoorts.
Het enige waar je iets anders mee om moet gaan is dat je iets eerder naar links moet gaan bij inhalen, of je moet ff overrulen met het gaspedaal, that's it.
Maar misschien zijn jullie dwangmatige bumperklevers?
Je zult bij beide moeten corrigeren en ik vind de correcties bij ACC veel vervelender (op de snelweg).
Helemaal mee eens, want zeker nu met de 100 km/h regel zijn de snelheids verschillen weer zo klein dat je op deze manier soms niet voorbij iemand komt zonder even gas bij te geven.MerijnB schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:34:
[...]
Ik ben niet iemand die heel kort afstand houdt (als ik mezelf vergelijk met anderen). Wel wat korter dan ACC doet. Als ik met ACC op de snelweg rijdt is de afstand tot je voorganger zo groot dat mensen er makkelijk tussen gaan. Op zich is dat niet zo erg, maar ACC gaat dan meteen weer afstand nemen en dan komt er weer iemand tussen. In mijn beleving wordt het rijden met ACC op een meerbaansweg (waar dus zijdelinge bewegingen zijn) hierdoor erg onrustig. Eerder naar links gaan kan, maar is wel erg vroeg anders gaat de auto afremmen. Als je er maar een klein snelheidsverschil is moet je ver van te voren naar links en duurt het erg lang voor je weer naar rechts kan.
Je zult bij beide moeten corrigeren en ik vind de correcties bij ACC veel vervelender (op de snelweg).
Wat wel helpt is de ACC op sport stand te zetten. Dan wordt de afstand korter tot je voorganger. Ik heb dus de bij de individuele rijmodus alles op comfort staan, behalve ACC, die staat op sport. werkt wel beter
In mijn ervaring maakt de sport stand de afstand niet korter, maar het afremmen en versnellen wordt 'agressiever', dat kan tot gevolg hebben dat de sportstand op sommige momenten minder afstand houdt (eco mode zal meer als een 'elastiek' reageren), maar stel dat je voorganger een vaste snelheid rijdt zal sportstand niet dichterbij komen dan een van de andere standen.t2faag schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:51:
[...]
Helemaal mee eens, want zeker nu met de 100 km/h regel zijn de snelheids verschillen weer zo klein dat je op deze manier soms niet voorbij iemand komt zonder even gas bij te geven.
Wat wel helpt is de ACC op sport stand te zetten. Dan wordt de afstand korter tot je voorganger. Ik heb dus de bij de individuele rijmodus alles op comfort staan, behalve ACC, die staat op sport. werkt wel beter
Mijn infotainment loopt ook regelmatig vast;Rev! schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 00:34:
Maandag mijn auto ook weer opgehaald, hij was blijkbaar al de 26e klaar maar ze hadden een sms naar het verkeerde nummer gestuurd... Ze hebben de versnellingen hendel vervangen
- Scherm gaat wel aan en zit in het hoofdmenu maar vervolgens reageert hij niet meer.
- Scherm blijft zwart en gaat helemaal niet meer aan of uit
Ik wijt het aan de connectie met mijn telefoon.
- Scherm blijft hangen in de spraak bediening modus en reageert niet meer
In alle gevallen moet ik mijn infotainment resetten door het inhouden van de aan/uitknop van het scherm.
Ik heb het idee dat het bij mij ligt aan de connectie met mijn telefoon.
Vaak ben ik aan het bellen en als ik instap wil hij natuurlijk meteen connectie maken met het infotainment systeem en daar loopt hij soms op vast denk ik.
Ik heb ook net zoals iedereen vaak last van een herstartend systeem bij navigatie.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat het infotainment systeem sowieso zwart bleef en niet meer aan wilde (ook niet met reset).
Dat werkte dan pas volgende dag weer nadat de auto echt in diepe slaap is gegaan of iets.
Mijn conclusie, de wagen rijdt fijn, de rest is niet VW-waardig.
Sterker nog, ik vind het eigenlijk schandalig dat je zulke bagger software kan uitbrengen en vervolgens er ook nog veel te lang over doet om het te fixen met veel te veel loze beloften.
Mijn auto is lease, maar privé koop ik nooit meer een VW.
Dan koop ik liever een Toyota of iets, dat mag dan door sommigen als saai of iets worden bestempeld, maar hun commitment voor een goed product en betrouwbaarheid is iets wat ik erg kan waarderen.
Oh dat is echt goud dan.turkeyhakan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:40:
[...]
Ik ook niet, maar ik wil wel de optie om normale cc te gebruiken op bijv. de snelweg. Bij mijn Niro kan ik zelf bepalen of ik acc, cc of de limiter wil gebruiken.
Dat VW dit niet doet snap ik helemaal niets van (waarschijnlijk veiligheid of weet ik wat) maar geen mensen gewoon de optie.
Maar goed, om daarvoor nou in een Niro te blijven rijden.. hmm .
Ach gelukkig, smaken verschillen.
*sowieso
Ik rijd veel dus dan is zo’n CC wel een belangrijke feature.DonJunior schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:43:
[...]
Oh dat is echt goud dan.
Dat VW dit niet doet snap ik helemaal niets van (waarschijnlijk veiligheid of weet ik wat) maar geen mensen gewoon de optie.
Maar goed, om daarvoor nou in een Niro te blijven rijden.. hmm .
Ach gelukkig, smaken verschillen.
En in mijn Niro heb ik de volgende voordelen:
- benzinemotor
- leren bekleding
- zonnedak
- stoelverwarming achter
- achteruitrijcamera
- JBL soundsystem
- Geblindeerde achterruiten
Vandaar dat het niet opweegt om nu voor de ID.4 te kiezen.
En ja bij de ID.4 is meer mogelijk, maar daar hangt dan ook weer een ander prijskaartje aan :-)
[ Voor 29% gewijzigd door turkeyhakan op 12-05-2022 09:30 ]
kantelpunt -> 1400km per jaar rijden/laden in het buitenland.
toevoeging:densterdad2 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:28:
[...]
is ook niet ionity only meer. vorige abo kreeg je CPO tarief bij overige snelladers, nu is het vast op 0.47€/kwh
dus of je nou aan een allego [FR/BE/NL/DE], total[FR/NL], enbw[DE], kelag[AT], enel x[IT], iberdeola[ES], etc etc etc paal hangt. je betaald 0.47/kwh.
helaas werkt fastned niet met wecharge. dan zou het al helemaal feest zijn.
edit: en alle andere laadrmaatschappijen te gebruiken als wecharge van andere landen [niet compleet]
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 12-05-2022 10:01 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Dit wist je voordat je een proefrit ging rijden natuurlijk ook al. Dus een beetje een vreemd argument om 'benzinemotor' als voordeel te benoemen.turkeyhakan schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:23:
[...]
Ik rijd veel dus dan is zo’n CC wel een belangrijke feature.
- benzinemotor
[..]
En ja bij de ID.4 is meer mogelijk, maar daar hangt dan ook weer een ander prijskaartje aan :-)
Ik heb thuis zowel benzine (de Alfa) als een Electrische ID.3
100% dat ik liever in de ID.3 rijd. Electrisch rijdt zoveel fijner (veel betere response op het acceleratiepedaal)
*sowieso
Het gaat over laden, maar dit is zo'n mooie aanbieding dat ik het toch ff wil delen.
Als je een nieuw account maakt in de Bonnet app en dan meteen die 3e code gebruikt bij registratie, krijg je de eerste 3 volgende laadbeurten gratis. Werkt bij Fastned en Allego, volgens mij ook bij Evbox.
https://nl.pepper.com/kor...t-1e-charge-gratis-236677
Als je een nieuw account maakt in de Bonnet app en dan meteen die 3e code gebruikt bij registratie, krijg je de eerste 3 volgende laadbeurten gratis. Werkt bij Fastned en Allego, volgens mij ook bij Evbox.
@FlowDesign Ik heb een leasepas dus voor mij niet relevant maar wel een toffe deal als je dit prive moet betalen.
*sowieso
Vreemd argument? Vanuit jouw kant wellicht, maar niet vanuit mijn kant. Aangezien ik voor een keuze sta en mijn voorkeur naar een elektrische auto gaat, maar ..DonJunior schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Dit wist je voordat je een proefrit ging rijden natuurlijk ook al. Dus een beetje een vreemd argument om 'benzinemotor' als voordeel te benoemen.
Ik heb thuis zowel benzine (de Alfa) als een Electrische ID.3
100% dat ik liever in de ID.3 rijd. Electrisch rijdt zoveel fijner (veel betere response op het acceleratiepedaal)
Helemaal wanneer je binnenkort nog een keer ver weg gaat of op vakantie, kun je 3 x gratis snelladen. Zie net bijvoorbeeld dat als ik via de Duitse A3 naar Oostenrijk rijdt, er best veel Fastned laders op de route zijn, plus nog een paar andere ondersteunde snelladers.DonJunior schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:15:
@FlowDesign Ik heb een leasepas dus voor mij niet relevant maar wel een toffe deal als je dit prive moet betalen.
Allego heeft trouwens maar weinig >100kW laders in Duitsland, valt me tegen.
Precies dit inderdaad. Natuurlijk houdt SPORT stand niet minder afstand, dat zou gek zijn. Dit heb ik ook al meemraals getest op mijn ID3.1M. SPort, ECO, Comfort - de middenstand is de middenstand qua afstand, ongeveer 2 seconden. in Sport reageert het alleen feller op wijzigingen, dus dat kan je juist fijn vinden of onrustig.MerijnB schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:08:
[...]
In mijn ervaring maakt de sport stand de afstand niet korter, maar het afremmen en versnellen wordt 'agressiever', dat kan tot gevolg hebben dat de sportstand op sommige momenten minder afstand houdt (eco mode zal meer als een 'elastiek' reageren), maar stel dat je voorganger een vaste snelheid rijdt zal sportstand niet dichterbij komen dan een van de andere standen.
Menen die zeggen dat de ACC op de kortste afstand veel teveel ruimte laat (dat is slechts 1 (!) seconde) in het Nederlandse verkeer snap ik wel, maar - probeer nog maar eens op tijd te reageren als je er nog korter op gaat zitten zelf. Succes - en bedankt alvast voor de volgende file vanwege kop/staart botsing waar ik in stil sta
Maar? Maar wat?turkeyhakan schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:25:
[...]
Vreemd argument? Vanuit jouw kant wellicht, maar niet vanuit mijn kant. Aangezien ik voor een keuze sta en mijn voorkeur naar een elektrische auto gaat, maar ..
Je gaat orienteren op electrisch.. maar benzine blijft voor jou een pluspunt ??
Waarom ga je dan kijken naar electrisch ?? (oprechte vraag) en waarom blijft benzine voor jou dan toch een pluspunt opleveren in je lijstje?
*sowieso
Dat is wel lang geleden - dat ik benzinemotor als voordeel voorbij heb horen komen haha. Geluid, bokkeriger (gister weer gemerkt in een Polo 1.0 TSI), minder prestaties, elke week 80-100 euro kwijt aan benzine, meer onderhoud... ach je weet het wel. Ik heb collega's die niet elektrisch wilde rijden en nu ze het wel doen, wil niemand meer terug naar benzine.turkeyhakan schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:23:
[...]
Ik rijd veel dus dan is zo’n CC wel een belangrijke feature.
- benzinemotor
- leren bekleding
- zonnedak
- stoelverwarming achter
- achteruitrijcamera
- JBL soundsystem
- Geblindeerde achterruiten
In mijn huidige Tiguan is de korste afstand langer dan 1 seconde, in ieder geval voor mijn gevoel. Ik zal eens proberen dat wat serieuser te bekijken. Misschien dat met nieuwe auto's de afstand korter is geworden en daarmee de ergens een stuk minder?Soeski schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:29:
[...]
Precies dit inderdaad. Natuurlijk houdt SPORT stand niet minder afstand, dat zou gek zijn. Dit heb ik ook al meemraals getest op mijn ID3.1M. SPort, ECO, Comfort - de middenstand is de middenstand qua afstand, ongeveer 2 seconden. in Sport reageert het alleen feller op wijzigingen, dus dat kan je juist fijn vinden of onrustig.
Menen die zeggen dat de ACC op de kortste afstand veel teveel ruimte laat (dat is slechts 1 (!) seconde) in het Nederlandse verkeer snap ik wel, maar - probeer nog maar eens op tijd te reageren als je er nog korter op gaat zitten zelf. Succes - en bedankt alvast voor de volgende file vanwege kop/staart botsing waar ik in stil sta
Al die mensen die tegenwoordig met 103 kmh op de linkerbaan aan het "inhalen" zijn word ik per definitie al gestoord van. Blijf dan gewoon lekker rechts rijden met 100 ofzo.MerijnB schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:34:
[...]
Ik ben niet iemand die heel kort afstand houdt (als ik mezelf vergelijk met anderen). Wel wat korter dan ACC doet. Als ik met ACC op de snelweg rijdt is de afstand tot je voorganger zo groot dat mensen er makkelijk tussen gaan. Op zich is dat niet zo erg, maar ACC gaat dan meteen weer afstand nemen en dan komt er weer iemand tussen. In mijn beleving wordt het rijden met ACC op een meerbaansweg (waar dus zijdelinge bewegingen zijn) hierdoor erg onrustig. Eerder naar links gaan kan, maar is wel erg vroeg anders gaat de auto afremmen. Als je er maar een klein snelheidsverschil is moet je ver van te voren naar links en duurt het erg lang voor je weer naar rechts kan.
Als je inhaalt, geef dan gewoon ff gas bij.Of doe ff met 1 tik op het stuur de ACC verhogen naar 110 of zelfs naar 120. Blijf iig niet links met een slakkengang. Al dat langzame gedoe op de linkerbaan is echt irritant.
Nou, ik dacht toch echt dat ik het met testen tussen eco en sport kortere afstand had, maar goed ga het nog een testen en misschien een foto's maken met referentieSoeski schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:29:
[...]
Precies dit inderdaad. Natuurlijk houdt SPORT stand niet minder afstand, dat zou gek zijn. Dit heb ik ook al meemraals getest op mijn ID3.1M. SPort, ECO, Comfort - de middenstand is de middenstand qua afstand, ongeveer 2 seconden. in Sport reageert het alleen feller op wijzigingen, dus dat kan je juist fijn vinden of onrustig.

Maar ik heb dus al eens mee gemaakt dat door de afstand die de auto houdt er een auto zich er tussen propt en ik er vervolgens bijna achter op zat, omdat er daarvoor in eens vol op de rem getrapt wordt. Mijn auto had de auto die zich er tussen propte nog maar net gedetecteerd volgens mijn display, hopelijk heeft die wat vertraging met de echte sensoren, maar lang leven de sensoren die de noodstop maakte, anders had ik er vol op gezeten

Oh echt? helemaal niet zo naar gekeken, maar dat is best weinig, dan wordt het in eens interessant om dat toch af te sluiten voor vakanties...densterdad2 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:28:
[...]
De rijbeleving van een elektrische auto is niet te vergelijken met die van een ICE. Maar om het hiermee af te sluiten: de ID.4 Pro + comfort pakket valt helaas buiten de wensen die ik heb, waar ik nu wel de beschikking over heb. Bijkomend voordeel is dat ik straks wel gewoon op vakantie kan met mijn eigen auto i.p.v. een huurauto.Soeski schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:35:
[...]
Dat is wel lang geleden - dat ik benzinemotor als voordeel voorbij heb horen komen haha. Geluid, bokkeriger (gister weer gemerkt in een Polo 1.0 TSI), minder prestaties, elke week 80-100 euro kwijt aan benzine, meer onderhoud... ach je weet het wel. Ik heb collega's die niet elektrisch wilde rijden en nu ze het wel doen, wil niemand meer terug naar benzine.
Kantelpunt is neem ik aan berekend op vergelijk tussen de ionity prijzen. Ik maak ook gebruik van andere laadpassen zoals de gratis Maingau pas waarmee ik ook goedkoper kan laden bij niet-ionity, dus dat abbo van 2,99 zou sowieso al vrij zinloos zijn, maar je hoeft ook niet altijd bij ionity te laden, in Nederland en Duitsland zeker niet.t2faag schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Oh echt? helemaal niet zo naar gekeken, maar dat is best weinig, dan wordt het in eens interessant om dat toch af te sluiten voor vakanties...
Stel je gaat naar Frankrijk op vakantie, dan zou ik wel die van 9,99 overwegen.
Ja, je hebt mensen die snijden en 'm er echt voor gooien. Maar dat zou je zonder ACC ook hebben, dat maakt dan niet uit. Tenzij je zegt "nee, want dan houd ik het gat zo klein dat iemand dat niet doet" - dan hebben we mijn vorige punt te pakken: Dan zit je zo dicht op je voorganger dat je er in no time opknalt als deze remt.t2faag schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:39:
[...]
Nou, ik dacht toch echt dat ik het met testen tussen eco en sport kortere afstand had, maar goed ga het nog een testen en misschien een foto's maken met referentie
Maar ik heb dus al eens mee gemaakt dat door de afstand die de auto houdt er een auto zich er tussen propt en ik er vervolgens bijna achter op zat, omdat er daarvoor in eens vol op de rem getrapt wordt. Mijn auto had de auto die zich er tussen propte nog maar net gedetecteerd volgens mijn display, hopelijk heeft die wat vertraging met de echte sensoren, maar lang leven de sensoren die de noodstop maakte, anders had ik er vol op gezeten
Ben het met je eens dat de ACC relatief laat reageert op invoegers, maargoed - je ziet het gebeuren dus je kunt zelf ook handelen. Mensen die snijden en er tussen prikken zul je altijd blijven hebben. Ik vind het doorgaans juist wel prima ontspannend rijden op de middelste afstand. Als er dan iemand tuissen gaat remt de auto weer wat af en houdt weer 2 seconden afstand. Fine, ik kom liever heel thuis.
FlowDesign schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:38:
[...]
Al die mensen die tegenwoordig met 103 kmh op de linkerbaan aan het "inhalen" zijn word ik per definitie al gestoord van. Blijf dan gewoon lekker rechts rijden met 100 ofzo.
Als je inhaalt, geef dan gewoon ff gas bij.Of doe ff met 1 tik op het stuur de ACC verhogen naar 110 of zelfs naar 120. Blijf iig niet links met een slakkengang. Al dat langzame gedoe op de linkerbaan is echt irritant.
offtopic:
Dat probleem ligt grotendeels bij jezelf. Waarom moet iemand de vMax overschrijden omdat jij dat te langzaam vind. Het is een maximumsnelheid he, geen minimumsnelheid. Subtiel verschil
Dat probleem ligt grotendeels bij jezelf. Waarom moet iemand de vMax overschrijden omdat jij dat te langzaam vind. Het is een maximumsnelheid he, geen minimumsnelheid. Subtiel verschil
[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 12-05-2022 14:28 ]
RodeStabilo schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:52:
[...]
offtopic:
Dat probleem ligt grotendeels bij jezelf. Waarom moet iemand de vMax overschrijden omdat jij dat te langzaam vind. Het is een maximumsnelheid he, geen minumumsnelheid. Subtiel verschil
offtopic:
Daar heb je volkomen gelijk in, mijn punt is meer, als je toch niet of nauwelijks harder rijdt dan het verkeer rechts, blijf dan gewoon rechts en ga niet anderen op de linkerbaan op lopen houden
Ik chargeer het een beetje want meestal boeit het me niet en ga ik gewoon met de stroom mee. Maar sommige mensen blijven eeuwig links naast een auto rechts hangen, alsof een vrachtwagen aan het inhalen is. Geef dan ff een tikkie gas bij.
Daar heb je volkomen gelijk in, mijn punt is meer, als je toch niet of nauwelijks harder rijdt dan het verkeer rechts, blijf dan gewoon rechts en ga niet anderen op de linkerbaan op lopen houden
Ik chargeer het een beetje want meestal boeit het me niet en ga ik gewoon met de stroom mee. Maar sommige mensen blijven eeuwig links naast een auto rechts hangen, alsof een vrachtwagen aan het inhalen is. Geef dan ff een tikkie gas bij.
Kleine aanvulling, je kunt ze allemaal gebruiken. In totaal 5 laadbeurten gratis, erg fijn (ook voor je werkgeverFlowDesign schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:12:
Het gaat over laden, maar dit is zo'n mooie aanbieding dat ik het toch ff wil delen.
Beetje OT, gisteren heb ik als 2de auto een Model 3 Standard Range mogen ontvangen. Komende weken maar even flink vergelijken, eerste indruk is dat de app in ieder geval een stuk beter is
Vandaag is de ID.3 van mijn vrouw dan ook gesneuveld... De display achter het stuur en het multimedia scherm geven niet meer thuis. Ze blijven volledig zwart, ook na een hele nacht de auto uit gezet te hebben. De ANWB is er nog bij geweest, maar die lijkt er weinig mee te kunnen.
Vanmorgen de auto dus maar naar de garage gebracht. Helaas hebben die het zo druk dat ze niet verwachten dat de auto snel weer beschikbaar is. Even afwachten hoe lang het gaat duren. Tot nu toe weinig gekkigheid gehad met de auto.
Vanmorgen de auto dus maar naar de garage gebracht. Helaas hebben die het zo druk dat ze niet verwachten dat de auto snel weer beschikbaar is. Even afwachten hoe lang het gaat duren. Tot nu toe weinig gekkigheid gehad met de auto.
Ik lees iets over een bundel aanschaffen voordat je dat kan gebruiken. Weet je daar iets van?FlowDesign schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:12:
wellicht niet het goede topic hiervoor
[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 12-05-2022 12:14 ]
Hoeft niet je kan gewoon pay as yo go gebruiken, omgerekend 41 cent per kwh. alle drie de codes zijn toe te voegen waardoor je vijf gratis ladingen hebt.
[ Voor 34% gewijzigd door TWFpa2Vs op 12-05-2022 12:14 ]
Balen! Is dit een leaseauto? Hoe heeft VW of de LM dit opgelost, ik neem aan dat je vervangend vervoer nodig hebt?Kickasz schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:01:
Vandaag is de ID.3 van mijn vrouw dan ook gesneuveld... De display achter het stuur en het multimedia scherm geven niet meer thuis. Ze blijven volledig zwart, ook na een hele nacht de auto uit gezet te hebben. De ANWB is er nog bij geweest, maar die lijkt er weinig mee te kunnen.
Bonnet en kortingscodes wordt hier uitvoerig besproken.
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Iemand ervaring met spatlappen op de ID.3?
b.v.
https://www.torque-allian...3-mud-flaps-splash-guards
Hoop dat de achterkant iets minder snel vuil wordt.
b.v.
Ga je merken in je range denk ik.C0C0 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:56:
Iemand ervaring met spatlappen op de ID.3?
b.v.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Deze week de buzz bekeken, belangrijkste feature, de achterbank kan er eenvoudig uit in het produktiemodel. Dus voor mij gaat dit hem worden.
Ook is SEBA subsidie voor allebei de utivoeringen mogelijk (dankzij de verwijderbare achterbank ?) volgens VW. Nou ja, eerst zien dan geloven.
Ook zijn er een trekhaak, dakdragers en alle zaken die een auto echt een praktisch iets maken. Dus dat wordt de auto lekker vies maken van binnen en buiten.
En volgens de verkopers, 220V aansluting om fiets op te laden, da's dan wel iets voor heeeel veel later als ik zo oud ben dat ik een electrische fiets nodig heb. De aansluiting is natuurlijk erg handig voor andere zaken.
Enige minpuntje is een lelijke bobbel midden op de "motorkap" van binnenuit gezien. Valt voor een lange zoals ik, 1.93, extra op.
Prijzen die genoemd werden (omdat ze al gelekt waren op internet) : 65.000,- inc btw voor de -pro versie- gewone bus, 46.500 ex btw voor de cargo.
En er is een 1st uitvoering als eerste , ik weet niet of ik daar nou wel zo blij mee zou moeten zijn...
Ook is SEBA subsidie voor allebei de utivoeringen mogelijk (dankzij de verwijderbare achterbank ?) volgens VW. Nou ja, eerst zien dan geloven.
Ook zijn er een trekhaak, dakdragers en alle zaken die een auto echt een praktisch iets maken. Dus dat wordt de auto lekker vies maken van binnen en buiten.
En volgens de verkopers, 220V aansluting om fiets op te laden, da's dan wel iets voor heeeel veel later als ik zo oud ben dat ik een electrische fiets nodig heb. De aansluiting is natuurlijk erg handig voor andere zaken.
Enige minpuntje is een lelijke bobbel midden op de "motorkap" van binnenuit gezien. Valt voor een lange zoals ik, 1.93, extra op.
Prijzen die genoemd werden (omdat ze al gelekt waren op internet) : 65.000,- inc btw voor de -pro versie- gewone bus, 46.500 ex btw voor de cargo.
En er is een 1st uitvoering als eerste , ik weet niet of ik daar nou wel zo blij mee zou moeten zijn...
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
Zijn we straks eindelijk verlost van die bumperklevende Transporters op de snelweg.. krijgen we straks de ID.Buzz er voor terug. Wel een mooie combi trouwens voor de last mile. Met je Buzz bij een P+R aan de laadpaal en vervolgens met je e-bike de stad in 
Nou ja, heb het geluk dat ik als ik naar de klant ga, gewoon het hele stuk met de e-bike kan doen
Nou ja, heb het geluk dat ik als ik naar de klant ga, gewoon het hele stuk met de e-bike kan doen
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Wat is SEBA?joezzt schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:04:
Deze week de buzz bekeken, belangrijkste feature, de achterbank kan er eenvoudig uit in het produktiemodel. Dus voor mij gaat dit hem worden.
Overigens is een e-bike niet alleen voor bejaarden hoor 😂 Wij hebben onze 2e auto (benzine) heel bewust eruit gedaan in de weet dat we er een mooie e-bike voor in de plaats zouden nemen. Als er geen e-bikes waren hadden we de 2e auto misschien niet verkocht.
Nadat ik gisteren avond weer 30 minuten en 4 palen verder was en vanochtend weer een weigerende oplaad sessie had toch maar de dealer gebeld. Deze heeft de ID4.1 uitgelezen en geconstateerd dat er inderdaad een elektrische storing is en de auto moet worden gerepareerd. Mijn vraag of het dagen of weken gaat duren werdt beantwoord met; ik heb maar twee monteurs die eraan kunnen werken (de rest moet nog in opleiding), kortom weken. Ik dacht op een paar kleine storingen na met de ID4.1 ongeschonden erdoorheen te komen, maar helaas ik ben ook aan de beurtForumbezoeker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:55:
ID4.1 ik heb sinds 1-2 maanden problemen met laden aan openbare laadpalen of de laadpalen bij mijn werk (ik heb geen eigen laadpaal). Het maakt niet uit welk merk of locatie. Soms moet ik 10 pogingen doen voordat het laden start of uiteindelijk toch niet start. Er is geen pijl op te trekken. Heb al van alles geprobeerd. Eerst de stekker in de paal, dan in de auto, de auto op slot en dan de pas er tegen aan. En alle varianten daaromheen. De ene keer geeft de auto een rood lampje, de andere keer spuugt de laadpaal de stekker er zelf uit en soms blijft de paal gewoon knipperen. Het gekke is dus dat de auto na enkele pogingen of even een klein rondje rijden en dan nog een keer proberen soms in één keer wel start met laden.
Iemand enig idee waaraan dit kan liggen of iemand die dit probleem herkend?

Subsidieregeling Emissieloze Bedrijfsauto’s (SEBA)FlowDesign schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:10:
[...]
Wat is SEBA?
Overigens is een e-bike niet alleen voor bejaarden hoor 😂 Wij hebben onze 2e auto (benzine) heel bewust eruit gedaan in de weet dat we er een mooie e-bike voor in de plaats zouden nemen. Als er geen e-bikes waren hadden we de 2e auto misschien niet verkocht.
Toen ik mijn vorige lease-auto 5 jaar geleden kreeg, heb ik toen ook gelijk mijn auto verkocht. Voor het geld daarvan heb ik ook nog een leuke e-bike kunnen kopen. Maar goed, werd toen als midden dertiger in de familie ook meteen als oude lul gezien....
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Volgens mij is dit softwarematig op te lossen dus dien een verzoek in zou ik zeggen.MerijnB schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:41:
[...]
Ik snap je terughoudendheid (had ik ook). Met mijn laatste twee lease vag auto's uiteindelijk wel wat wijzigingen gemaakt, mocht de volgende weer vag worden ws weer. Ik erger me er ook enorm aan dat je niet kunt schakelen tussen CC en ACC
De (on)mogelijkheid tussen ACC en gewone CC te kunnen schakelen is hier of in het algemene VW-Topic al eens langsgekomen, ik meen me te herinneren dat het een keuze van VW voor veiligheid zou kunnen zijn - als je gewend bent dat je ACC mooi voor je remt, is het mogelijk een vervelende verrassing als degene die je auto het laatst heeft gebruikt op CC terug heeft geschakeld.niki_lauda schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:08:
[...]
Volgens mij is dit softwarematig op te lossen dus dien een verzoek in zou ik zeggen.
Zo zijn mijn vrouw en ik het niet eens over het nut van Auto Hold
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Vandaag was ik aanwezig bij de ID.Buzz Sneak Preview Tour in Eindhoven. Nu weten we inmiddels allemaal wel hoe de ID.Buzz eruit ziet, dus vandaar dat ik enkel de (in mijn ogen) Tweakers-waardige plaatjes met jullie deel 

Dit was één van de tien handgebouwde prototypes. Een proefrit zat er dus niet in.

Dit was één van de tien handgebouwde prototypes. Een proefrit zat er dus niet in.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Nice, dat is mijn garage. Heb een afspraak voor 14 juni geplandPebbeles schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:29:
Bij Van Udenhout in Eindhoven lijkt de update naar 2.4 leverbaar te zijn:
[Afbeelding]
Het is gelukkig een lease auto. Dus vervangend vervoer is geregeld vanuit de VW dealer. Ze heeft een knappe auto mee gekregen. Ik ben benieuwd hoe lang ze erin moet rijden. Het is even afwachten hoe lang het gaat duren.Rubenus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:41:
[...]
Balen! Is dit een leaseauto? Hoe heeft VW of de LM dit opgelost, ik neem aan dat je vervangend vervoer nodig hebt?
Bij Van Mossel Tilburg net ook een afspraak gepland. Kon wel pas 7 juni terechtPebbeles schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:29:
[Afbeelding]
Bijzonder.. ik dacht dat we zouden worden opgeroepen??AndereKoekoek schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:13:
[...]
Bij Van Mossel Tilburg net ook een afspraak gepland. Kon wel pas 7 juni terecht
*sowieso
Oproep komt waarschijnlijk nog.DonJunior schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:41:
[...]
Bijzonder.. ik dacht dat we zouden worden opgeroepen??
Bij mijn auto denken ze trouwens telkens dat 2.3 er nog niet opstaat terwijl ik één van de eerste was met 2.3. Sturen ze me vanochtend een email dat ik die zelf installeren kan via OTA, zoals in dit filmpje. En ik denk, hóe dan?!
YouTube: Hoe werkt de Over-the-Air update van een Volkswagen ID.? | Volkswage...
Bijzonder dat we in Nederland dan voorlopen?
Inderdaad bijzonder, mijn dealer (Van Tilburg Bastiaans) gaf gisteren nog aan dat ze update niet wilde installeren totdat de auto wordt opgeroepen.. Dit terwijl mijn auto er toch al staat met een storing.FlowDesign schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:53:
[...]
Oproep komt waarschijnlijk nog.
Bij mijn auto denken ze trouwens telkens dat 2.3 er nog niet opstaat terwijl ik één van de eerste was met 2.3. Sturen ze me vanochtend een email dat ik die zelf installeren kan via OTA, zoals in dit filmpje. En ik denk, hóe dan?!
YouTube: Hoe werkt de Over-the-Air update van een Volkswagen ID.? | Volkswage...
Ik was weer een halfjaar stuk op navi-versie 21.9.Freakie1NL schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:21:
[...]
Nou het is mij eindelijk gelukt. Wie weet bij jou ook als je hem eindelijk terug hebt.
Nodig:
-) Database van Golf 8 2020 model (via https://www.volkswagen.nl...tainment/navigatie-update)
-) USB c stick (geheel leeg)
Gedownloade bestand op USB zetten (root directory). En in de ID.3 plaatsen. Je zal een bericht ontvangen met er kan geen media afgespeeld worden. Maar gewoon in de USB poort laten zitten. Bij mij heeft het 2 dagen geduurd maar dan heb je uiteindelijk 20.3
Dacht ga de bovenstaande methode doen door offline navi-map te downloaden, te plakken op je root van je usb-stick en pluggen maar.
Na eerste week en uren rijden. geen update of verschil.
Tweede week heb ik bestand uitgepakt in root van usb stick en zo verbonden... ook niks.
eergisteren heb ik mijn infotainment gereset en dus weer alles goed moet zetten en mijn we connect id app weer moest verbinden etc. En ja hoor, binnen 8 uur was het van 21.9 naar 22.3.

dus ja, geen idee. online was auto altijd verbonden, maar dit gebeurt me de tweede keer dat ik een volledige reset moet uitvoeren om navi map up-to-date te krijgen.
Gisteren m'n dealer in Gouda gebeld, maar die kon er nog weinig over zeggen.
Misschien maar een tripje naar Tilburg plannen......
Misschien maar een tripje naar Tilburg plannen......
Ook bij van Mossel staat het in de onderhoudsportaal. Ingelogd en vinkje gezet bij 2.4 update en kreeg daarna een kalender.DonJunior schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:41:
[...]
Bijzonder.. ik dacht dat we zouden worden opgeroepen??
Heb nog geen bevestiging gehad, maar verwacht vandaag wel een bericht.
Goed om te lezen.. ik zit ook bij TB. Hoef ik daar dus niet aan te kloppenForumbezoeker schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:07:
[...]
Inderdaad bijzonder, mijn dealer (Van Tilburg Bastiaans) gaf gisteren nog aan dat ze update niet wilde installeren totdat de auto wordt opgeroepen.. Dit terwijl mijn auto er toch al staat met een storing.

*sowieso
Udenhout Eindhoven heeft mij net laten weten dat er nog GEEN 2.4 update is en ze hebben het nu ook uit hun online planner verwijderdAndereKoekoek schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:10:
[...]
Ook bij van Mossel staat het in de onderhoudsportaal. Ingelogd en vinkje gezet bij 2.4 update en kreeg daarna een kalender.
Heb nog geen bevestiging gehad, maar verwacht vandaag wel een bericht.

Ben bang dat ik ook maar eens een reset moet gaan doen, bij mij komen ook geen navi updates binnen.Simply1337 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:09:
[...]
Ik was weer een halfjaar stuk op navi-versie 21.9.
Dacht ga de bovenstaande methode doen door offline navi-map te downloaden, te plakken op je root van je usb-stick en pluggen maar.
Tweede week heb ik bestand uitgepakt in root van usb stick en zo verbonden... ook niks.
eergisteren heb ik mijn infotainment gereset en dus weer alles goed moet zetten en mijn we connect id app weer moest verbinden etc. En ja hoor, binnen 8 uur was het van 21.9 naar 22.3.![]()
dus ja, geen idee. online was auto altijd verbonden, maar dit gebeurt me de tweede keer dat ik een volledige reset moet uitvoeren om navi map up-to-date te krijgen.
Zijn weer lekker profesioneel bezig dus bij VW.FlowDesign schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:12:
[...]
Udenhout Eindhoven heeft mij net laten weten dat er nog GEEN 2.4 update is en ze hebben het nu ook uit hun online planner verwijderd
Wat valt me dit toch van ze tegen zeg. Zo'n miljoenen bedrijf wat dit soort basis zaken niet geregeld krijgt. Heel jammer.
*sowieso
Edit : Duidelijk, daarom kon ik m niet vinden.Pebbeles schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:29:
[Afbeelding]
Dealer in Gouda kon er ook niet zoveel over zeggen. Moest wachten op een oproep.
[ Voor 20% gewijzigd door LastSamurai op 13-05-2022 09:15 ]
waarschijnlijk was het een interne vinkje wanneer je wordt gebeld en een afspraak wordt gepland. Ach. Hoop was van korte duur
Lange termijn info wordt ook gereset als je waarde eraan hecht. kiekje schieten voordat je op reset druktFlowDesign schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:13:
[...]
Ben bang dat ik ook maar eens een reset moet gaan doen, bij mij komen ook geen navi updates binnen.
€ 250.000.000.000 elk jaar, om precies te zijn. Het voelt bij mij aan als onderschatting vanuit het management, mogelijk gecombineerd met wat verkeerde beslissingen. Kan me anders niet voorstellen waarom dit anders zo gaat.DonJunior schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:13:
[...]
Zijn weer lekker profesioneel bezig dus bij VW.
Wat valt me dit toch van ze tegen zeg. Zo'n miljoenen bedrijf wat dit soort basis zaken niet geregeld krijgt. Heel jammer.
Bron: https://www.statista.com/...volkswagen-ag-since-2006/
[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 13-05-2022 09:47 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Heb zelf wel een bevestiging gekregen vanuit van Mossel. 7 juni maar eens zien hoe of wat. Ze hebben nog een paar weken
Ze hebben niet voor niets baasje softwareontwikkeling de laan uit gestuurd vorig jaar hèTukk schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:46:
[...]
€ 250.000.000.000 elk jaar, om precies te zijn. Het voelt bij mij aan als onderschatting vanuit het management, mogelijk gecombineerd met wat verkeerde beslissingen. Kan me anders niet voorstellen waarom dit anders zo gaat.
Bron: https://www.statista.com/...volkswagen-ag-since-2006/
Zojuist gebeld met Pouw Apeldoorn, op basis van kenteken (ID.4 Pro 2021) werd aangegeven dat er geen "recall" open staat. Nog maar even afwachten dus..
Lijkt mij ook vreemd dat er op de drivers club bijvoorbeeld geen berichten zijn. Duitsland loopt vaak toch iets voor daarin.
Ik heb zojuist geïnformeerd bij Van Mossel Tilburg (omdat mijn auto daar vandaan komt) en aangegeven dat ik de update naar 2.4 wilde omdat ik begreep dat zij deze al aanbieden.AndereKoekoek schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:55:
Heb zelf wel een bevestiging gekregen vanuit van Mossel. 7 juni maar eens zien hoe of wat. Ze hebben nog een paar weken
Zij geven aan nog niet de update uit te voeren omdat deze nog niet 'live' is vanuit VW omdat er nog een fout inzit.
Het zou me dus verbazen als ze bij jou iets anders zeggen.
je kan het wel aanvinken in de werkplaatsplanner van Van Mossel Tilburg & WaalwijkFrank_P schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:15:
[...]
Ik heb zojuist geïnformeerd bij Van Mossel Tilburg (omdat mijn auto daar vandaan komt) en aangegeven dat ik de update naar 2.4 wilde omdat ik begreep dat zij deze al aanbieden.
Zij geven aan nog niet de update uit te voeren omdat deze nog niet 'live' is vanuit VW omdat er nog een fout inzit.
En bij andere vestigingen weer niet, dus is beetje wazig nog.
Ik ben net gebeld voor Van Mossel Tilburg.mitchdc schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:42:
[...]
je kan het wel aanvinken in de werkplaatsplanner van Van Mossel Tilburg & Waalwijk![]()
En bij andere vestigingen weer niet, dus is beetje wazig nog.
Ze geven aan dat zodra de uitrol begint, je een brief/bericht krijgt wanneer je een afspraak kunt maken.
Dit gaat in batches omdat de werkplaatsen het anders niet aankunnen.
Kortom je hebt geen idee wanneer je aan de beurt bent.
Het zou mij dus verbazen als je het zelf kan inplannen.
Dat gezegd hebbende, eigenlijk zou het me ook niet verbazen gezien het feit wat ik allemaal al gezien en meegemaakt heb

Als je dan nu al bedenkt dat de meeste garages maar 1 of 2 monteurs hebben voor de ID.x familie, en een zomerbandenwisselafspraak al 5 weken duurde - is in Q3 de update naar 2.4 nog in volle gang. Mogelijk pas eind Q4 iedereen op 2.4 en een nieuwe accu, net in de winter en "op tijd". Misschien gaan ze wel 3.0 al pushen en krijg je die aangeboden zodra je met 2.4 bij de dealer weg rijdt.Frank_P schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Ik ben net gebeld voor Van Mossel Tilburg.
Ze geven aan dat zodra de uitrol begint, je een brief/bericht krijgt wanneer je een afspraak kunt maken.
Dat gezegd hebbende, eigenlijk zou het me ook niet verbazen gezien het feit wat ik allemaal al gezien en meegemaakt heb
Hallo Frank,Frank_P schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:15:
[...]
Ik heb zojuist geïnformeerd bij Van Mossel Tilburg (omdat mijn auto daar vandaan komt) en aangegeven dat ik de update naar 2.4 wilde omdat ik begreep dat zij deze al aanbieden.
Ik heb ook niet gebeld. Als je een account aanmaakt en je auto koppelt, dan krijg je een vinkje te zien ID 2.4 update. Die kun je aanvinken en krijg je vervolgens dat je vanaf half juni ongeveer terecht kunt.
Mocht de update 1 juni vrijgegeven worden dan ben ik er op tijd bij. Mocht het later zijn, dan krijg ik vanzelf een belletje dat ze de afspraak annuleren. Laat me graag verrassen
Vinkje ID 2.4 update in de app of op de site? ik zie het vinkje niet na koppelen auto.AndereKoekoek schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:09:
[...]
Hallo Frank,
Ik heb ook niet gebeld. Als je een account aanmaakt en je auto koppelt, dan krijg je een vinkje te zien ID 2.4 update. Die kun je aanvinken en krijg je vervolgens dat je vanaf half juni ongeveer terecht kunt.
Mocht de update 1 juni vrijgegeven worden dan ben ik er op tijd bij. Mocht het later zijn, dan krijg ik vanzelf een belletje dat ze de afspraak annuleren. Laat me graag verrassen
Vervolgens onderhoud inplannen en van vragen ze wat voor onderhoud. Daar staat ie tussen:mark1978 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:32:
[...]
Vinkje ID 2.4 update in de app of op de site? ik zie het vinkje niet na koppelen auto.
:strip_exif()/f/image/vwZTEOgCrG2ysluCpUK6f6vT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou voor de brandstofreiniging gaanAndereKoekoek schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:43:
[...]
Vervolgens onderhoud inplannen en van vragen ze wat voor onderhoud. Daar staat ie tussen:
[Afbeelding]

Iedereen heeft er recht op maar het zou ze sieren als ze de id3 1st rijders eerst laten updaten.Frank_P schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Ik ben net gebeld voor Van Mossel Tilburg.
Ik kon alleen kiezen voor 1 liter extra olie 😅
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Mijn ID.4 doet nu 503KM op een lading. Erg netjes.Jakkie takkie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:43:
Lang geleden dat ik dit als range zag. Dit keer geen geintje trouwens 😉
Daarentegen is mijn compressor module stuk (volgens OBDeleven zit er “incompatible” software in) dus ik rij ook op z’n zuinigst momenteel.
Dealer heeft natuurlijk pas over 3 weken tijd

Wat is een compressor module?sl1000 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:11:
[...]
Mijn ID.4 doet nu 503KM op een lading. Erg netjes.
Daarentegen is mijn compressor module stuk (volgens OBDeleven zit er “incompatible” software in) dus ik rij ook op z’n zuinigst momenteel.
Dealer heeft natuurlijk pas over 3 weken tijd
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Iets voor de airco denk ik.
Dit dus. Computer die de airco pomp aanstuurt
Heel interessant. Ik heb zelf een Enyaq, en ik worstel hier al een paar maanden mee. Skoda NL verwijst naar een website waar geen info op staat, anders dat het zelfupdatend moet zijn. De dealer spuit onzin als dat je op veel locaties in het land moet rijden en dat de kaart vanzelf update als je dat doet. Niemand die iets weet. Maar dit ga ik zeker proberen.Simply1337 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:09:
[...]
eergisteren heb ik mijn infotainment gereset en dus weer alles goed moet zetten en mijn we connect id app weer moest verbinden etc. En ja hoor, binnen 8 uur was het van 21.9 naar 22.3.![]()
Wat doe je precies bij een reset van het infotainment systeem, alleen de optie terugzetten naar fabrieksinstellingen?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
AMARONE schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:10:
[...]
Vanuit klantvriendelijkheid had ik er als VW alles aan gedaan om dat op die manier proberen op te lossen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik had precies hetzelfde, reed al een paar maanden met de 21.9 kaarten met het idee dat die vanzelf geüpdate worden. Wittebrug gemaild of ze dit kunnen updaten als ik toch binnenkort naar de werkplaats moet. Kreeg als antwoord dat ik dit zelf via We connect ID moest doen?Simply1337 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:09:
[...]
Ik was weer een halfjaar stuk op navi-versie 21.9.
Dus ook via de VW website Navi bestanden gedownload en uitgepakt op USB gezet en hier een paar dagen mee rond gereden. Geen map-update.. Toen maar fabrieksreset van infotainment gedaan en alles op nieuw ingesteld. En idd, na een dag de 22.3 kaarten
ja gewoon fabrieksinstellingen, Moest wel eerst mn auto verwijderen van de app voordat ik weer de auto "opnieuw" kon registeren via telefoon, maar a la het werkt.Armada schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 01:04:
[...]
Heel interessant. Ik heb zelf een Enyaq, en ik worstel hier al een paar maanden mee. Skoda NL verwijst naar een website waar geen info op staat, anders dat het zelfupdatend moet zijn. De dealer spuit onzin als dat je op veel locaties in het land moet rijden en dat de kaart vanzelf update als je dat doet. Niemand die iets weet. Maar dit ga ik zeker proberen.
Wat doe je precies bij een reset van het infotainment systeem, alleen de optie terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Een stomme reden is waarschijnlijk dat het paar honderd keer per maand backend servers offline gaan en wanneer het weer terug online komt verliest het gewoon connectie met de navi map update server en wordt er niks meer gepusht.
Factory Reset is is niet zo spannend, behalve dat je alle instellingen en gegevens wist, maar navi en handleiding update krijg je weer binnen
Ik zit nu op 360-ish km. Rijdt iets te vaak 110+ kmh 
maar ga het weer zeggen. MEB autos worden belachelijk energiezuinig vanaf 18 graden. gewoon niet normaal zuinig
maar ga het weer zeggen. MEB autos worden belachelijk energiezuinig vanaf 18 graden. gewoon niet normaal zuinig
Ja zomer vakantie is geen enkel probleem met de ID3, wintersport daarentegen...Simply1337 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:10:
Ik zit nu op 360-ish km. Rijdt iets te vaak 110+ kmh
Hier staat wat
Dan ben je een uur langer onderweg.Flappiewappie schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:23:
[...]
Ja zomer vakantie is geen enkel probleem met de ID3, wintersport daarentegen...
Afgelopen winter 1.000 km naar Oostenrijk gedaan. 3 volwassenen erin en verder flink volgeladen met smalle deel achterbank plat.
Het duurt wat lang maar het is prima te doen op één dag.
Id4 laadsnelheid naar 4kW. Auto geeft aan dat "alleen noodladen mogelijk" is. Iemand ervaring mee? Het is mooi weer en accu op 3%.
Update:
Al opgelost, kabel er uit en weer in lost het probleem op. Fijn om met de lage energie uur tarieven maximaal te kunnen laden.... 😀
Update:
Al opgelost, kabel er uit en weer in lost het probleem op. Fijn om met de lage energie uur tarieven maximaal te kunnen laden.... 😀
[ Voor 35% gewijzigd door hansworst1 op 14-05-2022 14:38 ]
2 opties:hansworst1 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:34:
Id4 laadsnelheid naar 4kW. Auto geeft aan dat "alleen noodladen mogelijk" is. Iemand ervaring mee? Het is mooi weer en accu op 3%.
Update:
1. slot van lader kapot
2. lader hangt net uit het slot, maar maakt contact.
lader stoppen en vervolgens even opnieuw starten en je plug even goed aandrukken.
Nou, slap me silly and call me donkey, het werkte ook hier met de Enyaq: 22.3 is geïnstalleerd. Geweldig!Simply1337 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:07:
[...]
ja gewoon fabrieksinstellingen, Moest wel eerst mn auto verwijderen van de app voordat ik weer de auto "opnieuw" kon registeren via telefoon, maar a la het werkt.
Een stomme reden is waarschijnlijk dat het paar honderd keer per maand backend servers offline gaan en wanneer het weer terug online komt verliest het gewoon connectie met de navi map update server en wordt er niks meer gepusht.
Factory Reset is is niet zo spannend, behalve dat je alle instellingen en gegevens wist, maar navi en handleiding update krijg je weer binnen
Armada schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:29:
[...]
Nou, slap me silly and call me donkey, het werkte ook hier met de Enyaq: 22.3 is geïnstalleerd. Geweldig!
offtopic:
onderhuids is het gewoon hetzelfde techniek, deze "trick" ook geldig voor Cupra Borns! Q4's loopt dan weer anders, moet via dealer >.>
onderhuids is het gewoon hetzelfde techniek, deze "trick" ook geldig voor Cupra Borns! Q4's loopt dan weer anders, moet via dealer >.>
Simply1337 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:54:
[...]
offtopic:
offtopic:
Ja en toch zijn er kleine verschillen, zo kan je bij VW blijkbaar wel zelf een recente update downloaden van de site en op een stick zetten. Die mogelijkheid hebben we helemaal niet bij Skoda. En toch ook vreemd dat dit niet bekend is bij Skoda NL helpdesk en dealers en dat er wat meer op VAG niveau qua informatie gecoördineerd wordt. Geen idee of dat niet goed loopt op VAG niveau of op Pon niveau.
Ja en toch zijn er kleine verschillen, zo kan je bij VW blijkbaar wel zelf een recente update downloaden van de site en op een stick zetten. Die mogelijkheid hebben we helemaal niet bij Skoda. En toch ook vreemd dat dit niet bekend is bij Skoda NL helpdesk en dealers en dat er wat meer op VAG niveau qua informatie gecoördineerd wordt. Geen idee of dat niet goed loopt op VAG niveau of op Pon niveau.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.