Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 196 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

FJP84 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:04:
[...]

Baken. Hoe was de rit richting Parijs en waar heb je geladen?
Op de heenweg heb ik geladen op Aire de Baralle. Daar staat 2x 150kwh en 1x 50kwh.
Klein speeltuintje voor de kids met een picknicktafel ernaast, eettentje en schone toiletten. Was wel een fijne locatie.

Daarvoor ook naar de Proviridis lager in Dourges gereden. Daar staat 6x150kwh op een industrieterrein paar minuten van de snelweg af. Maar daar was verder niks; geen bankje, winkeltje, toiletten etc. Alleen beton en 6 laders. Mijn Shell Recharge en e-flux passen werden daar niet geaccepteerd, dus verder gereden naar Aire de baralle. Overigens was daar iemand met een Mustang en een Shell Recharge druppel die er wel kon laden. Geen idee waarom het mij niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
AndereKoekoek schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:10:
Weekendje Disney achter de rug en kan niet zeggen dat het met een EV echt een succes was :(

Davy Crockett Ranch heeft al meer dan een half jaar problemen met hun laadpalen, dus moest bij het park opladen. Bij Disney zelf zijn 4! laadpalen en.... elke dag stonden dezelfde Nederlandse kentekens aan de laadpaal. Iemand in een Tesla sprak me nog aan en zei om 7.50 daar te hebben gestaan en te laat zijn geweest om te laden.
Als je zó vroeg daar moet zijn om élke dag op te laden, dan sta je sowieso vooraan dus geen idee waarom je dan per se aan de laadkabel moet staan. Soort van handdoekje leggen met je EV. Mocht die EV bestuurders hier zitten en zichzelf herkennen; je bent een egoïstische lamlul. Maar goed... tot zo ver mijn rant.

Dan maar keer in de avond ergens gaan laden. Tesla laders nog niet vrijgegeven, andere laders wel geplaatst en niet operationeel, laders defect, benzineauto geparkeerd voor de laadpalen etc etc.
Uiteindelijk 40 minuten verder bij Velizy 2 Tesla supercharger terecht gekomen en tot 85% opgeladen. Het aantal EVs in Frankrijk was echt bijzonder laag en de helft van wat we hebben zien rijden had een NL ketenen.

Gisteren met 66% vertrokken bij Disney en onderweg weer eea defect,storingen etc. Na een uur een voorstadje terecht gekomen van Parijs en met 80kwh, op een 150kwh lader, kunnen opladen. Dachten gaan maar even bij de Burger king voor een late lunch en dan zo ver mogelijk opladen. Kreeg ik bij 82% de melding dat de auto niet verder opgeladen kon worden en het verzoek om opnieuw te proberen. Na 3x geprobeerd te hebben steeds dezelfde melding en terug gereden met de 82%.

Onderweg een paar tankstations gehad met slechts 1 laadpaal en 3-5 (Nederlandse) auto's in de wachtrij. Uiteindelijk met nog 50km in de accu bij Froyennes terecht gekomen en daar wel met 124kwh kunnen opladen. Vanuit daar met 125km/h naar Tilburg gereden en nu nog 20% in de accu.

Verbruik van de ID4 was
105 km/h: 19,7 kwh (Frankrijk)
125 km/h: 22,5kwh (Belgie/Nederland)
20kwh op de snelweg met 105 km/h.

Auto rijdt wel echt heel comfortabel. Gisteren ongeveer 7(ipv 4) uur onderweg geweest en de hele rit gewoon lekker comfortabel in de auto gezeten. Had na lange autoritten wel last van mijn onderrug vaak, maar in de ID4 totaal geen last van :)
Frankrijk...tsja. Het is echt balen maar niet geheel verrassend dat het daar totaal niet op orde is. Wij hebben een aantal weken geleden een busje gehuurd en zijn met de hele familie tegelijk vertrokken. Precies om deze reden.

Ik hoop dat het van de zomer beter te doen is richting Italie O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

turkeyhakan schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:13:
Goedendag,

Ik rijd op dit moment een Kia Niro en ben mij aan het oriënteren op een ID.4 Pro met Comfort pakket.
Deze heeft het 25,4 cm display, hoe bevalt die? En zijn jullie tevreden over de ingebouwde speakers?
Heb zelf altijd de premium audio systemen gehad in de voorgaande auto's of zelfs iets in laten bouwen.
Het audiosysteem in de ID.4 is imho een beetje aan de matige kant. Zeker als je de muziek wat harder(over de 50%), dan trekken de speaker het niet echt meer. Luister zelfveel naar rock en muziek met een bass.
Overigens heb ik nog het 'oude' audio systeem. Als je nu besteld, dan krijg je bij het multimedia pakket een subwoofer erbij.

Er zijn wel hele mooie setjes te koop her en der met echt een goed geluid. O.a. Focal biedt een set speciaal voor de ID4 aan, maar dan heb je het over 2500 euro incl inbouw. Bijvoorbeeld hier: https://www.dnbinbouwstat...-volkswagen-id4-pakket-6/

Op de website van Focal zie je overigens meerdere varianten van de setjes. Comfort, Pro, drive setjes die ze op de markt hebben gebracht.

Voor mij is het een leaseauto en heb beetje aan de equalizer lopen schuiven totdat het acceptabel was. Uiteindelijk wen je er ook wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Electromonkey schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:13:
[...]

Frankrijk...tsja. Het is echt balen maar niet geheel verrassend dat het daar totaal niet op orde is. Wij hebben een aantal weken geleden een busje gehuurd en zijn met de hele familie tegelijk vertrokken. Precies om deze reden.

Je merkt wel dat de laadpalen nu wel echt een opmars maken. Heb er een aantal gehad die wel geplaatst waren, maar nog niet aangesloten/geactiveerd. Zelfs de plasticjes zaten nog op de schermen en de rfid reader.

Iemand gesproken met die vanuit Zuid Frankrijk kwam en zei dat het wel echt goed te doen was.
Alleen het stuk tussen de Belgisch grens en Parijs is wat beperkt.

Overigens ook gehad dat Shell Recharge, Eflux, charge map én abrp zeiden dat er geen laadpaal op een tankstation was, maar bij het voorbij rijden ik ze toch zag staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

AndereKoekoek schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:10:
Weekendje Disney achter de rug en kan niet zeggen dat het met een EV echt een succes was :(

Davy Crockett Ranch heeft al meer dan een half jaar problemen met hun laadpalen, dus moest bij het park opladen. Bij Disney zelf zijn 4! laadpalen en.... elke dag stonden dezelfde Nederlandse kentekens aan de laadpaal. Iemand in een Tesla sprak me nog aan en zei om 7.50 daar te hebben gestaan en te laat zijn geweest om te laden.
Als je zó vroeg daar moet zijn om élke dag op te laden, dan sta je sowieso vooraan dus geen idee waarom je dan per se aan de laadkabel moet staan. Soort van handdoekje leggen met je EV. Mocht die EV bestuurders hier zitten en zichzelf herkennen; je bent een egoïstische lamlul. Maar goed... tot zo ver mijn rant.
Ik was laatst bij de Efteling en daar hebben ze maar liefst 174(!) laadplekken _/-\o_ Daar kwamen we helaas pas achter toen we al ergens op het gewone parkeerterrein stonden, die laadplekken staan vlak bij de ingang, dus dat scheelt weer een stuk lopen ook ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 09-05-2022 11:36 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
Electromonkey schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:13:
[...]

Naar Italië via Duitsland en dan Oostenrijk of Zwitserland is helemaal prima, meer dan genoeg snelladers :Y

Frankrijk is gewoon... Ja Frankrijk hè... Gewoon vermijden dat land, per definitie, om heel veel redenen 😂

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
FlowDesign schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Naar Italië via Duitsland en dan Oostenrijk of Zwitserland is helemaal prima, meer dan genoeg snelladers :Y

Frankrijk is gewoon... Ja Frankrijk hè... Gewoon vermijden dat land, per definitie, om heel veel redenen 😂
Ah dat is wel echt goed om te horen. Kijk er ook wel naar uit, stuk spannender dan met een ICE :9 .

Haha ja er is verder maar 1 reden om er te zijn en dat is het pretpark waar Koekoek het over heeft :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
Ik hoop dat er binnenkort meer info volgt over de SW update en nieuwe modellen en fotos. Dan zijn we een beetje van de laadpal/pas/plaats posts af. Het gaat hier 9 van de 10 berichten alleen nog maar over laadpalen en laden en pasjes en vakanties.
Niet erg, maar het heeft mijn interesse niet dus ik sift er doorheen op zoek naar inhoudelijke ID.X posts ;)
Is er niet een apart topic voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Soeski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:54:
Ik hoop dat er binnenkort meer info volgt over de SW update en nieuwe modellen en fotos. Dan zijn we een beetje van de laadpal/pas/plaats posts af. Het gaat hier 9 van de 10 berichten alleen nog maar over laadpalen en laden en pasjes en vakanties.
Niet erg, maar het heeft mijn interesse niet dus ik sift er doorheen op zoek naar inhoudelijke ID.X posts ;)
Jazeker, daar is een apart topic voor:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 14:01
Een ontopic vraag dan: ik overweeg de sonniboys te kopen voor de Id.4 omdat de simpele zonneschermpjes niet voldoen. Wat zijn jullie ervaringen? En waar hebben jullie besteld? Sonniboy.nl of sonniboynederland.nl ?

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

wheli schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:08:
Een ontopic vraag dan: ik overweeg de sonniboys te kopen voor de Id.4 omdat de simpele zonneschermpjes niet voldoen. Wat zijn jullie ervaringen? En waar hebben jullie besteld? Sonniboy.nl of sonniboynederland.nl ?
Zelf besteld via Sonniboynederland en waren binnen 2 dagen binnen. Ben er zelf heel erg tevreden over.
In mijn vorige auto, met geblindeerde ramen, hadden de kinderen nog wel eens last van de zon.

De afgelopen maand ongeveer 1500km gereden met de kinderen en veel zonnige dagen gehad, maar nog geen enkele opmerking over een te felle zon. En het ziet er verder ook gewoon strak uit. (zie eerder foto's van mij in dit topic). Als je door hebt hoe te installeren, dan heb je ze er binnen 10 minuten in zitten.
Duurde bij mij echter een uur voor ik door had dat de klemmetje ónder het rubber moeten.

Wel 1 klein puntje: De achteruit sluit niet helemaal aan bij mij. Van buitenaf zie je niks, maar als ik in de spiegel kijken dan zie ik een randje licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Haan schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:33:
[...]

Ik was laatst bij de Efteling en daar hebben ze maar liefst 174(!) laadplekken _/-\o_ Daar kwamen we helaas pas achter toen we al ergens op het gewone parkeerterrein stonden, die laadplekken staan vlak bij de ingang, dus dat scheelt weer een stuk lopen ook ;)
Hahaha dat hadden we begin dit jaar ook. Vervolgens geleerd dat je specifiek moet vragen aan de verkeersbegeleiders of je mag laden en dan sturen ze je de goede kant op.

Overigens parkeren de mensen daar ook als debielen. In plaats van netjes aansluiten slaan ze complete vakken over (soms zelfs 2 vakken) en vervolgen loop je dus langs die rij zie je hele stukken leeg omdat ze gewoon niet goed aansluiten (en tja je gaat zelf niet helemaal doorrijden als je aan komt rijden, je sluit gewoon netjes achter aan)
Dus daar moet de Efteling nog wel een extra verkeersregelaar fixen want blijkbaar is dat te lastig voor sommige EV rijders.

Ja die laadplekker dat doet de Efteling wel goed. Overigens ook zeker 70% van de palen uiteindelijk bezet afgelopen mei vakantie. Volgens mij waren ze ook alweer aan het uitbreiden want EV gaat hard in NL.

@Soeski Sorry ,, ik zie nu jouw berichtje pas.. Je hebt helemaal gelijk ook. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 09-05-2022 12:42 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
wheli schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:08:
Heb de mijne via https://www.privacyshades...-2020-heden-autozonwering
(dan even de ID.4 variant opzoeken.. ik was lui en heb snel een bookmark gekopieerd.. sorry)
Heb ze ook in mijn Alfa en ook in mijn voorgaande Golf Variant en de Renault Megane gehad.
Ik bestel ze bij elke nieuwe leaseauto sowieso al op voorhand. Scheelt namelijk een hoop kinderhandjes op de ramen achter (sorry bijna smetvrees hier haha)

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
Soeski schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:54:
Sommige mensen vergeten (naar mijn mening) dat een topic als dit ook gewoon een beetje een sociaal aspect heeft. Wat mij betreft mag het dus ook over aan EV gerelateerde onderwerpen en ervaringen gaan, volgens mij moeten we daar niet al te moeilijk over doen. Het houdt het topic ook een beetje levendig, vooral wanneer er eigenlijk toch niks nieuws te melden valt over de ID serie (omdat VW toch traag is met updates) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Overigens was iemand hier onlangs - overigens terecht - aan het klagen dat de wind zo hard klappert wanneer je met je raam open rijdt. Ik heb dat ook gemerkt, echter ook een hele simpele gratis oplossing voor. Als je het raam rechts ook maar een klein beetje open zet, dan is het geklapper links echt veeeeel minder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
FlowDesign schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:57:
Overigens was iemand hier onlangs - overigens terecht - aan het klagen dat de wind zo hard klappert wanneer je met je raam open rijdt. Ik heb dat ook gemerkt, echter ook een hele simpele gratis oplossing voor. Als je het raam rechts ook maar een klein beetje open zet, dan is het geklapper links echt veeeeel minder :)
Ik zet altijd mijn ramen achter een klein stukje open inderdaad. Met de Sonniboys erbij wordt het klapperen en stuk minder.. stuk prettiger rijden.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Heeft iemand hier de originele zonwering van VW in zijn ID.4? En zo ja, goed of minder goed?

Deze: https://shop.volkswagen.n...rimline=gtx&cid=3&o=price

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

DonJunior schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:41:
[...]

Hahaha dat hadden we begin dit jaar ook. Vervolgens geleerd dat je specifiek moet vragen aan de verkeersbegeleiders of je mag laden en dan sturen ze je de goede kant op.

Overigens parkeren de mensen daar ook als debielen. In plaats van netjes aansluiten slaan ze complete vakken over (soms zelfs 2 vakken) en vervolgen loop je dus langs die rij zie je hele stukken leeg omdat ze gewoon niet goed aansluiten (en tja je gaat zelf niet helemaal doorrijden als je aan komt rijden, je sluit gewoon netjes achter aan)
Dus daar moet de Efteling nog wel een extra verkeersregelaar fixen want blijkbaar is dat te lastig voor sommige EV rijders.

Ja die laadplekker dat doet de Efteling wel goed. Overigens ook zeker 70% van de palen uiteindelijk bezet afgelopen mei vakantie. Volgens mij waren ze ook alweer aan het uitbreiden want EV gaat hard in NL.

@Soeski Sorry ,, ik zie nu jouw berichtje pas.. Je hebt helemaal gelijk ook. O-)
Hoe werkt het dan als de auto klaar is met laden en je bent nog binnen? Moet de auto dan weg, of kun je hem laten staan, al zou ik dat zelf wel wat aso vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:11
ID.4 Pro Max (5/2021)

Na 14.000km zo goed als probleemloze kilometers (waarvan 4500km met een caravan erachter) nu helaas een "ongemakje".

Vorige week woensdag ging ik op weg richting mijn werk (35km enkele reis) en nog voor ik de straat uit was gingen zowel mijn infotainment scherm als het scherm achter mijn stuur uit.
Na een paar honderd meter de auto geparkeerd en even uitgestapt, op slot, gewacht, en weer ingestapt.
Het kleine scherm achter het stuur (en de HUD met AR) ging soort van aan (heel zwakjes, bijna niet te zien) maar het infotainment scherm bleef zwart.

Met het selecteren van de achteruit kwam er warempel wel beeld van de camera's op het infotainment scherm, al was dat een knipperende (aan/uit/aan/uit) demonstratie. Omdat ik toch wel graag mijn werk wilde bereiken (en het rijden op zich prima ging die paar honderd meter) besloten om gewoon aan de trip te beginnen.

Na een km of 2 kwam er weer wat duidelijker beeld op het kleine scherm, maar de snelheidsmeter stond nog steeds op 0km/u. Weer een aantal km verder begon de auto toch te vinden dat ik een bepaalde snelheid had, al waren de HUD en het kleine scherm het niet met elkaar eens (55 om 70 bijv.) los van dat de snelheid niet klopte zat er ook een enorme lag in.
Ook het gebruik van het knipperlicht (dat wel werkte) gaf soms wel en soms niet een akoestisch signaal.

Bijna arriverend op mijn werk leken de 2 weer de juiste snelheid te tonen en was ook de lag grotendeels weg.

De auto een paar uur met rust gelaten om daarna nog eens te controleren of er al leven in het infotainment scherm zat. Helaas, nog steeds niets.

In de middag weer naar huis gereden (best rustig zonder radio) en nadat ik donderdag ochtend de caravan had opgehaald maar eens de stoute schoenen aan getrokken om een reset te doen. (12v accu even los)
Helaas had dit ook niet het gewenste resultaat. Donderdag was de dealer vanwege 5 mei niet bereikbaar, dus vrijdag gebeld. 3 weken wachttijd.... 8)7
Nadat ik gewoon netjes en vriendelijk uitgelegd had dat ik nu bijvoorbeeld mijn stuurwiel verwarming niet uit kan zetten (30min hete handen is 1 keer leuk...) en zo nog wat voorbeelden, kon ik vandaag toch al terecht.

De dealer heeft de boel uitgelezen, de storing doorgegeven aan de importeur en die vervolgens aan de fabriek. De storing is bekend daar (dus niet uniek) en er word gewerkt aan een oplossing, maar die is er momenteel (hardware ofwel software) nog niet... ETA, onbekend. :o
Ze zullen nu wekelijks de boel uitvragen bij VW, maar mijn vakantie over 3 weken lijkt nu soort van "onthand" te gaan worden.

Ik lees hier veel mee, maar eerlijk gezegd had ik deze storing nog niet eerder voorbij zien komen.

Word vervolgd...

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
NWA schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:04:
[...]

Hoe werkt het dan als de auto klaar is met laden en je bent nog binnen? Moet de auto dan weg, of kun je hem laten staan, al zou ik dat zelf wel wat aso vinden.
offtopic:
Voor nu zijn daar geen regels over bij de Efteling. Maar er zijn zoveel plaatsen dat het op dit moment nog niet relevant is.
Kan me voorstellen dat er met de tijd wel een dergelijke regeling komt, maar ja, dan moet je wel het park af en weer terug op. Weet niet of ze daar zo happig op zijn. Maar goed dat is behoorlijk offtopic.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Klinkt als een zwakke 12v accu. Zeker omdat het gedurende rit weer 'beter' wordt en na een periode stilstaan weer minder.
Hang je 12v accu eens een nachtje aan een druppellader.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Update:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404496&layout=2&sort=org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
Ja je kan je stem niet meer wijzigen.. dat is lichtelijk onhandig. Ik was een beetje lomp en had op een link geklikt in de hoop dat ik dan de betreffende auto als voorbeeld zou zien.. maar toen had ik ineens al gestemd.

:X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Een koreaan met Smart Frequency Dampers (SFD) aka Dynamische Chassis Control (DCC) van ID.x.

Vanaf MY23 dus tweedehands zal het je niet lukken :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
DonJunior schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:11:
[...]

Klinkt als een zwakke 12v accu. Zeker omdat het gedurende rit weer 'beter' wordt en na een periode stilstaan weer minder.
Hang je 12v accu eens een nachtje aan een druppellader.
Het werd gedurende de eerste rit beter (het display achter het stuur). Na een periode stilstaan was er geen verandering (meer).

Meer zo van, omdat er iets (wat het infotainment systeem aanstuurt) kapot is gegaan dit tijdelijk ook andere systemen beïnvloeden. Die andere systemen werken dus meteen al weer na die eerste rit, maar dat infotainment scherm blijft zwart (tenzij je achteruit rijdt/parkeersysteem oproept).

Ik zal de 12v accu eens meten, al verwacht ik dat de dealer dit ook wel uit een foutcode/meting gehaald zou kunnen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door x-RaY99 op 10-05-2022 08:35 ]

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Binnenkort mag ik mijn lease ID3 in ontvangst nemen, echter met wieldoppen.
Om voor de komende 4 jaar een set LM-velgen aan te schaffen zie ik ook niet echt zitten.
Nu kwam ik op een Engels forum iemand tegen die zijn wieldoppen heeft gespoten.
Ziet er, voor een wieldop, al een stuk netter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4ulIyQEXosc61wlMEipJZWjltc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rMOiGUMMm1V7cff4gGOmXq1r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb20Q4TVe73gGXMZ9ddF6Rzg8-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3q8qsoT4bHlEQW0v5iDFg3eg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wz4lXNW6EHoyhr1AgZpr1_LSAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbF9wtAv0nk9ahXtfMbmSiMr.png?f=fotoalbum_large

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Deurstopper schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:43:
Binnenkort mag ik mijn lease ID3 in ontvangst nemen, echter met wieldoppen.
Om voor de komende 4 jaar een set LM-velgen aan te schaffen zie ik ook niet echt zitten.
[..]
Waarom niet? Dat heb ik ook gedaan.. Hier ook een ID.3 in de lease met doppen. Ben zelfs dezelfde dag dat ik de auto ontving doorgereden naar de velgenboer en heb direct de banden om laten zetten.
Ik ga toch echt niet 4 jaar lang met doppen rijden. En de velgen verkoop je daarna gewoon weer op Marktplaats.. ;)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:02
turkeyhakan schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Hoe is de algehele kwaliteit in de auto?
Hmmm, waar zal ik beginnen. Voor mij is de ID.4 een groot rijdend conflict. Hij rijdt erg fijn, en zit goed. Het interieur ziet er netjes uit. Het is in ieder geval al duidelijk dat ik (als ik er enigszins controle over heb) niet meer terug zal switchen naar een ICE. de EV-ervaring is echt super.

Maar... Er zijn zoveel kleine puntjes van irritatie dat ik al hardop heb uitgesproken dat ik het leasecontract niet uitzit als dit niet verbetert. Vooral de bediening stoor ik me soms enorm aan. Mijn vorige auto (Golf 7.5) was gewoon echt veel beter in dit opzicht.
  • De touch-knoppen op het stuur zijn veel te gevoelig. Ik luister niet zoveel naar muziek, dus heb er vooral last van bij de cruise control. En er is een workaround, dat weet ik. Maar ik wil gewoon dat dit goed werkt. Zoiets simpels als een knop op het stuur.
  • De parkeer-sensoren. Vaak remt de auto bij uitparkeren zonder dat ik enig idee heb waarvoor. Geen indicatie in het scherm (zowel sensoren als camera) en niets in de spiegels.
  • De bediening van volume en temperatuur in de middenconsole is niet verlicht. In het donker bijstellen is dus niet bijzonder handig.
  • De lane-assist gaat inmiddels bij elke trip buiten de bebouwde kom inmiddels standaard uit. Dat ding blijft maar zeuren dat ik moet sturen, terwijl ik mijn handen aan het stuur heb. Dat deed de Golf ook, maar veel minder vaak.
  • De navigatie-database bevat diverse locaties waar navigeren niet werkt. Het hele infotainmentsysteem reset zichzelf dan.
  • De deuropener (die handgreep) werkt soms wel in een keer en soms niet. in het begin ging dat altijd goed, nu niet meer. Volgorde van handelingen zou verschil maken (eerst riem af, of whatever). Maar ook dat moet gewoon werken en doet het dus te vaak niet. Zo'n handgreep moet je als bestuurder of passagier niet bij na hoeven denken.
De bouwkwaliteit heb ik nog niets op aan te merken, maar mijn auto is ook nog zo goed als nieuw (geleverd begin maart 2022). Er zijn in deze thread al de nodige problemen voorbij gekomen, waarvan ik hoop ze niet zelf mee te maken.

Ondanks dit alles zal ik het erg jammer vinden als ik de auto 'moet' teruggeven. Ik hoop echt dat het een en ander met updates of terugroepacties nog verbetert wordt, want dit zou een heel goede auto kunnen zijn.

Laat je overigens niet alleen leiden door mijn negatieve verhaal, er zijn hier ook voldoende mensen die wél heel tevreden zijn.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Hmmm, waar zal ik beginnen. Voor mij is de ID.4 een groot rijdend conflict. Hij rijdt erg fijn, en zit goed. Het interieur ziet er netjes uit. Het is in ieder geval al duidelijk dat ik (als ik er enigszins controle over heb) niet meer terug zal switchen naar een ICE. de EV-ervaring is echt super.

Maar... Er zijn zoveel kleine puntjes van irritatie dat ik al hardop heb uitgesproken dat ik het leasecontract niet uitzit als dit niet verbetert. Vooral de bediening stoor ik me soms enorm aan. Mijn vorige auto (Golf 7.5) was gewoon echt veel beter in dit opzicht.
  • De touch-knoppen op het stuur zijn veel te gevoelig. Ik luister niet zoveel naar muziek, dus heb er vooral last van bij de cruise control. En er is een workaround, dat weet ik. Maar ik wil gewoon dat dit goed werkt. Zoiets simpels als een knop op het stuur.
  • De parkeer-sensoren. Vaak remt de auto bij uitparkeren zonder dat ik enig idee heb waarvoor. Geen indicatie in het scherm (zowel sensoren als camera) en niets in de spiegels.
  • De bediening van volume en temperatuur in de middenconsole is niet verlicht. In het donker bijstellen is dus niet bijzonder handig.
  • De lane-assist gaat inmiddels bij elke trip buiten de bebouwde kom inmiddels standaard uit. Dat ding blijft maar zeuren dat ik moet sturen, terwijl ik mijn handen aan het stuur heb. Dat deed de Golf ook, maar veel minder vaak.
  • De navigatie-database bevat diverse locaties waar navigeren niet werkt. Het hele infotainmentsysteem reset zichzelf dan.
  • De deuropener (die handgreep) werkt soms wel in een keer en soms niet. in het begin ging dat altijd goed, nu niet meer. Volgorde van handelingen zou verschil maken (eerst riem af, of whatever). Maar ook dat moet gewoon werken en doet het dus te vaak niet. Zo'n handgreep moet je als bestuurder of passagier niet bij na hoeven denken.
De bouwkwaliteit heb ik nog niets op aan te merken, maar mijn auto is ook nog zo goed als nieuw (geleverd begin maart 2022). Er zijn in deze thread al de nodige problemen voorbij gekomen, waarvan ik hoop ze niet zelf mee te maken.

Ondanks dit alles zal ik het erg jammer vinden als ik de auto 'moet' teruggeven. Ik hoop echt dat het een en ander met updates of terugroepacties nog verbetert wordt, want dit zou een heel goede auto kunnen zijn.

Laat je overigens niet alleen leiden door mijn negatieve verhaal, er zijn hier ook voldoende mensen die wél heel tevreden zijn.
Mitchel, met betrekking tot je probleem bij parkeren, is er een trucje. Je moet namelijk je rempedaal zacht in drukken, dan weet de auto dat jij in control bent.

De meeste zaken zijn herkenbaar, maar heb daar mijn weg in gevonden. Mbt de handgreep, dit heb ik nog nooit ervaren in de 1,5 jaar en 35k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De bediening van volume en temperatuur in de middenconsole is niet verlicht. In het donker bijstellen is dus niet bijzonder handig.
Dit is zo'n beetje m'n grootste ergernis. Vreemd dat ze dat op een id.4 dat ook niet hebben verbeterd.

Welke flapdrol is dat vergeten? Als wij dat hier binnen een week kunnen constateren is dat in een nieuw modeljaar toch zo opgelost. Onbegrijpelijk.

Nog een ergernis; m'n ouders hebben een Kia Picanto die 10x meer met hun app kunnen dan ik. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door RodeStabilo op 10-05-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Dat van die touch knoppen vind ik wel bijzonder, bij mijn eigen ID.4 werkt dat vlekkeloos en echt uitstekend. Daarentegen heb ik een paar maanden terug een keer een leen ID.3 meegekregen waarbij het een groot drama was. Kortom als dat niet goed werkt zou ik er gewoon garantie op claimen.

Handgreep heb ik zelf ook nog nooit last van gehad buiten de allereerste keer, toen moest ik even wennen aan het elektronisch gestuurde slot in plaats van een mechanische hendel.

Parkeren met de ID.4 is echt een kwestie van wennen denk ik, in het begin had ik dat ook wel maar nu ik eraan gewend ben is het totaal geen issue meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:05
x-RaY99 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:45:
ID.4 Pro Max (5/2021)

Na 14.000km zo goed als probleemloze kilometers (waarvan 4500km met een caravan erachter) nu helaas een "ongemakje".

Vorige week woensdag ging ik op weg richting mijn werk (35km enkele reis) en nog voor ik de straat uit was gingen zowel mijn infotainment scherm als het scherm achter mijn stuur uit.
Na een paar honderd meter de auto geparkeerd en even uitgestapt, op slot, gewacht, en weer ingestapt.
Het kleine scherm achter het stuur (en de HUD met AR) ging soort van aan (heel zwakjes, bijna niet te zien) maar het infotainment scherm bleef zwart.

Met het selecteren van de achteruit kwam er warempel wel beeld van de camera's op het infotainment scherm, al was dat een knipperende (aan/uit/aan/uit) demonstratie. Omdat ik toch wel graag mijn werk wilde bereiken (en het rijden op zich prima ging die paar honderd meter) besloten om gewoon aan de trip te beginnen.

Na een km of 2 kwam er weer wat duidelijker beeld op het kleine scherm, maar de snelheidsmeter stond nog steeds op 0km/u. Weer een aantal km verder begon de auto toch te vinden dat ik een bepaalde snelheid had, al waren de HUD en het kleine scherm het niet met elkaar eens (55 om 70 bijv.) los van dat de snelheid niet klopte zat er ook een enorme lag in.
Ook het gebruik van het knipperlicht (dat wel werkte) gaf soms wel en soms niet een akoestisch signaal.

Bijna arriverend op mijn werk leken de 2 weer de juiste snelheid te tonen en was ook de lag grotendeels weg.

De auto een paar uur met rust gelaten om daarna nog eens te controleren of er al leven in het infotainment scherm zat. Helaas, nog steeds niets.

In de middag weer naar huis gereden (best rustig zonder radio) en nadat ik donderdag ochtend de caravan had opgehaald maar eens de stoute schoenen aan getrokken om een reset te doen. (12v accu even los)
Helaas had dit ook niet het gewenste resultaat. Donderdag was de dealer vanwege 5 mei niet bereikbaar, dus vrijdag gebeld. 3 weken wachttijd.... 8)7
Nadat ik gewoon netjes en vriendelijk uitgelegd had dat ik nu bijvoorbeeld mijn stuurwiel verwarming niet uit kan zetten (30min hete handen is 1 keer leuk...) en zo nog wat voorbeelden, kon ik vandaag toch al terecht.

De dealer heeft de boel uitgelezen, de storing doorgegeven aan de importeur en die vervolgens aan de fabriek. De storing is bekend daar (dus niet uniek) en er word gewerkt aan een oplossing, maar die is er momenteel (hardware ofwel software) nog niet... ETA, onbekend. :o
Ze zullen nu wekelijks de boel uitvragen bij VW, maar mijn vakantie over 3 weken lijkt nu soort van "onthand" te gaan worden.

Ik lees hier veel mee, maar eerlijk gezegd had ik deze storing nog niet eerder voorbij zien komen.

Word vervolgd...
Klinkt heel erg als iets wat ik vorig jaar bij mijn Enyaq heb gehad.
Ik zal wat linkjes posten naar wat ik destijds heb ervaren, en hoe het opgelost is:

Eerste melding van de storing: klik
Nog wat info: klik
Zekeringen loshalen hielp niet: klik
Wat het nog wel deed: klik
Eerste dealerbezoek: geen storingen gevonden
2 weken later nieuw dealerbezoek: 5F module is kapot

Nadat deze unit was vervangen (werd binnen 1 dag geleverd) draaide alles weer.
Overigens had de dealer er even één uit een voorraad model uitgebouwd om zeker te zijn dat dit het euvel was.

Wellicht kan je met deze info de dealer bellen. Succes, en hopelijk lossen ze het snel op voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:22:
[...]

Een koreaan met Smart Frequency Dampers (SFD) aka Dynamische Chassis Control (DCC) van ID.x.

Vanaf MY23 dus tweedehands zal het je niet lukken :+
Ik snap je post niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
ik222 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Dat van die touch knoppen vind ik wel bijzonder, bij mijn eigen ID.4 werkt dat vlekkeloos en echt uitstekend. Daarentegen heb ik een paar maanden terug een keer een leen ID.3 meegekregen waarbij het een groot drama was. Kortom als dat niet goed werkt zou ik er gewoon garantie op claimen.

Handgreep heb ik zelf ook nog nooit last van gehad buiten de allereerste keer, toen moest ik even wennen aan het elektronisch gestuurde slot in plaats van een mechanische hendel.

Parkeren met de ID.4 is echt een kwestie van wennen denk ik, in het begin had ik dat ook wel maar nu ik eraan gewend ben is het totaal geen issue meer.
Klopt van die knoppen, had mijn auto ook en was zo vervangen onder garantie.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
RandomNick schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:45:
[...]

Ik zal wat linkjes posten naar wat ik destijds heb ervaren, en hoe het opgelost is:

Overigens had de dealer er even één uit een voorraad model uitgebouwd om zeker te zijn dat dit het euvel was.

Wellicht kan je met deze info de dealer bellen. Succes, en hopelijk lossen ze het snel op voor je.
Dit is als 2 druppels water wat ik ervaar! Super bedankt, ik ga de dealer bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:02
smirri schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:17:
Mitchel, met betrekking tot je probleem bij parkeren, is er een trucje. Je moet namelijk je rempedaal zacht in drukken, dan weet de auto dat jij in control bent.
Die truuk met het rempedaal pas ik al toe, maar blijkbaar is dat (net als alles in mijn exemplaar) erg gevoelig. Ik zal er vast aan wennen. Vind het wel jammer dat een oudere en goedkopere auto (mijn vorige Golf 7.5) al deze dingen zoveel beter deed.
smirri schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:17:
De meeste zaken zijn herkenbaar, maar heb daar mijn weg in gevonden. Mbt de handgreep, dit heb ik nog nooit ervaren in de 1,5 jaar en 35k
Soms gaat het goed, en soms niet. Ik ben er in ieder geval nog niet aan gewend. Meestal gaat de deur maar half uit het slot. Zoals ik al zei wil ik deze auto best graag een fijne auto vinden, dus ik geef het nog wat tijd.
Jakkie takkie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:27:
Klopt van die knoppen, had mijn auto ook en was zo vervangen onder garantie.
Goeie info, bedankt. Ik zal binnenkort eens contact opnemen met de dealer.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
RandomNick schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:45:
[...]

Gebeld:

"Hartelijk dank voor het meedenken, de 5F module is inderdaad bijzonder vaak de kern van het probleem bij deze storingen. Wij zien dit bij zowel de ID.3 als de ID.4 (en broertjes/zusjes). Helaas is dit bij uw auto niet de oplossing, de fabriek heeft expliciet aangegeven dat het vervangen van de module uw probleem niet zal oplossen. Wij en vooral u zitten met smart te wachten op een oplossing vanuit Volkswagen en zodra wij die hebben zullen wij die uitvoeren."

Ofwel de modules zijn toch een tikkie duur (of simpelweg niet voorradig) of het is daadwerkelijk een ander probleem bij mij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 17:41
Mitchell2.24v schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:44:
[[...]

Soms gaat het goed, en soms niet. Ik ben er in ieder geval nog niet aan gewend. Meestal gaat de deur maar half uit het slot. Zoals ik al zei wil ik deze auto best graag een fijne auto vinden, dus ik geef het nog wat tijd.
Eerst je remedaal loslaten en dan pas de deur openen, dan gaat hij gewoon open. Dat was bij mij de truuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 16:16
[...]
Hij heeft wat onhebbelijkheden.

Hij kruipt slecht en 'duwt niet door'. Dus als je kruipend (gas los en rem los) ergens weg wil rijden dan blijft ie wel eens hangen voor een drempel, geef je dan gas dan schiet ie er over heen. Kan best aan mij liggen, maar na jaren diesel met automaat ben ik er aan gewend om zonder gas ergens uit te kunnen rijden.

Gisteren bij een klant had ik de verkeerde slagboom en moest ik achteruitrijden. Er lag een drempel en ik wilde daar achteruit over heen, Nee, dus. Ik rij rustig naar achter, auto ziet drempel en klapt vol de rem erin. Ik dacht dat ik iets had geraakt.

Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik met rijden soms vervelend vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
neem een kia//hyundai met adaptieve suspensie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
LastSamurai schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:04:
[...]

Hij heeft wat onhebbelijkheden.

Hij kruipt slecht en 'duwt niet door'. Dus als je kruipend (gas los en rem los) ergens weg wil rijden dan blijft ie wel eens hangen voor een drempel, geef je dan gas dan schiet ie er over heen. Kan best aan mij liggen, maar na jaren diesel met automaat ben ik er aan gewend om zonder gas ergens uit te kunnen rijden.

Gisteren bij een klant had ik de verkeerde slagboom en moest ik achteruitrijden. Er lag een drempel en ik wilde daar achteruit over heen, Nee, dus. Ik rij rustig naar achter, auto ziet drempel en klapt vol de rem erin. Ik dacht dat ik iets had geraakt.

Dat zijn eigenlijk de enige dingen die ik met rijden soms vervelend vind.
Ik heb dit (gelukkig) nog nooit meegemaakt, dat er in de ho-ijzers wordt gegaan bij een drempel ofzo. Precies zoals je beschrijft, stroompedaal los en de auto blijft rollen (behoudens AUTOHOLD) en kan netjes over drempels rollen e.d. Als ik stroom moet bijgeven dan gaat die heel gedecideerd en niet met een schok. In SPORT modus wel iets assertiever, maar prima te doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
x-RaY99 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Dit is als 2 druppels water wat ik ervaar! Super bedankt, ik ga de dealer bellen :)
Dat was ook mijn 1e gedachte toen ik jouw relaas las :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
x-RaY99 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Gebeld:

"Hartelijk dank voor het meedenken, de 5F module is inderdaad bijzonder vaak de kern van het probleem bij deze storingen. Wij zien dit bij zowel de ID.3 als de ID.4 (en broertjes/zusjes). Helaas is dit bij uw auto niet de oplossing, de fabriek heeft expliciet aangegeven dat het vervangen van de module uw probleem niet zal oplossen. Wij en vooral u zitten met smart te wachten op een oplossing vanuit Volkswagen en zodra wij die hebben zullen wij die uitvoeren."

Ofwel de modules zijn toch een tikkie duur (of simpelweg niet voorradig) of het is daadwerkelijk een ander probleem bij mij ;w
Oei.. dat is een tegenvaller. Heel benieuwd wat het dan wel is. Hoop vooral dat het niet te lang duurt voor je. Ik heb indertijd zo'n 3 weken met zwart scherm rondgereden, en was het toen wel flink zat.
Moet zeggen dat de meeste wachttijd bij de dealer zat voordat het probleem goed onderzocht kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:31
Ik mag me na een lange oriëntatiefase ook bij dit topic gaan voegen.
Heb een ID.4 First Pro Max uit 2021 (voorraad) gekocht. Nagenoeg met alle opties die je kunt verzinnen erop. Wordt binnenkort geleverd.

De proefrit was erg overtuigend, wat een comfort, ruimte en wat een auto.
Nu heeft deze ID.4 enkel alarmklasse 1 (startonderbreker), wat ik een beetje karig vindt voor een auto van deze waarde. Heb VW reeds gevraagd of zij inbouwen van een (luid) diefstalalarm aanbieden.

Afwachtende wat de opties zijn, heeft iemand ervaring met VW of derde partijen om een alarm in te laten bouwen?
Het liefst zonder abonnementsdienst zoals de klasse 4/5 volgsystemen.

Overigens heb ik ook de beoogde verzekeraar gevraagd naar alarmeisen. Ik hoop met een klasse 3 uit te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 07:46
Vinslo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:39:
Ik mag me na een lange oriëntatiefase ook bij dit topic gaan voegen.
Heb een ID.4 First Pro Max uit 2021 (voorraad) gekocht. Nagenoeg met alle opties die je kunt verzinnen erop. Wordt binnenkort geleverd.

De proefrit was erg overtuigend, wat een comfort, ruimte en wat een auto.
Nu heeft deze ID.4 enkel alarmklasse 1 (startonderbreker), wat ik een beetje karig vindt voor een auto van deze waarde. Heb VW reeds gevraagd of zij inbouwen van een (luid) diefstalalarm aanbieden.

Afwachtende wat de opties zijn, heeft iemand ervaring met VW of derde partijen om een alarm in te laten bouwen?
Het liefst zonder abonnementsdienst zoals de klasse 4/5 volgsystemen.

Overigens heb ik ook de beoogde verzekeraar gevraagd naar alarmeisen. Ik hoop met een klasse 3 uit te kunnen.
Weet je het zeker? ik heb een Tech uit 2021 met een goedgekeurd Klasse 3 alarm af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
samv5 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:25:
[...]

Weet je het zeker? ik heb een Tech uit 2021 met een goedgekeurd Klasse 3 alarm af fabriek.
Ik vond het ook vreemd. Het stond niet in de uitvoeringslijst, maar zou wel onderdeel moeten uitmaken van de Max uitvoering.

Heb de verkoper erop bevraagd en bevestigde dat er alleen een startonderbreker op zat. :?
Het is me niet opgevallen tijdens de proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Gisteren in ene ioniq 5 gezeten. Qua afwerking zag ik echt geen verschil tussen een id3 of Ioniq5. Vond die 5 er zelfs nog goedkoper uitzien met al die plastic ogende knopjes. Ook qua achteruitkijk camera was de kwaliteit van het beeld een stuk minder scherp.

Maar volkswagen heeft in die zin in zijn eigen voet geschoten, men verwacht gewoon wat meer dan dat ze nu leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Heeft een van jullie een goed beeld van het verschil tussen het normale onderstel en het ‘sport onderstel’ uit het sport pakket?

Zijn het andere veren? Andere schokdempers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Vinslo schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:34:
[...]

Ik vond het ook vreemd. Het stond niet in de uitvoeringslijst, maar zou wel onderdeel moeten uitmaken van de Max uitvoering.

Heb de verkoper erop bevraagd en bevestigde dat er alleen een startonderbreker op zat. :?
Het is me niet opgevallen tijdens de proefrit.
1st (max) heeft alleen klasse 1 fabriek af

MY22 autos en MY21 GTX's hebben interieuralarm erbij (optie niveau afhankelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:52:
Gisteren in ene ioniq 5 gezeten. Qua afwerking zag ik echt geen verschil tussen een id3 of Ioniq5. Vond die 5 er zelfs nog goedkoper uitzien met al die plastic ogende knopjes. Ook qua achteruitkijk camera was de kwaliteit van het beeld een stuk minder scherp.

Maar volkswagen heeft in die zin in zijn eigen voet geschoten, men verwacht gewoon wat meer dan dat ze nu leveren.
Sowieso vind ik het interieur van de Ioniq 5 erg lelijk. EV6 ziet er van binnen m.i. echt veel beter uit, ondanks ook daar sommige goedkoop ogende knopjes (eigenlijk alleen die in de deuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Simply1337 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:00:
[...]

1st (max) heeft alleen klasse 1 fabriek af

MY22 autos en MY21 GTX's hebben interieuralarm erbij (optie niveau afhankelijk)
Mijn MY21 ID.4 Pro Performance Tech (uit juni 2021) heeft ook een klasse 3 alarm af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
ik222 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:26:
[...]

Mijn MY21 ID.4 Pro Performance Tech (uit juni 2021) heeft ook een klasse 3 alarm af fabriek.
Dat is dan ook geen 1st max, zoals @Simply1337 aangaf :')

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
ik222 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:26:
[...]

dat is nou net een grensovergang tussen MY21 en 22. volgens mij sinds april bestel-/leverbaar vanaf family of tech. heb prijslijst even niet bij de hand :P

tegenwoordig zijn alle optie pakketen los aan te vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mijn VIN is het wel echt MY21, maar het is inderdaad geen 1st, dat laatste is volgens mij bepalend.

Ook nog even de oude prijslijst van destijds erbij gezocht, 1st modellen hebben het inderdaad niet maar alle uitvoeringen daarna wel met uitzondering van de Life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l25bdxjHtGEiGtF-60FQ7WmvXKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFUPf51tRte7flRaAAX7dvan.jpg?f=fotoalbum_large

Het was al bekend maar nu ei delijk ook een bericht van VW. Het is wel echt te triest voor woorden hoeveel moeite ze met die software hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@AMARONE Oh dat is wel zuur zeg.
Nja eerlijk is eerlijk, liever dat het wat langer duurt maar ze er goed naar kijken dan dat het te snel uitgerold wordt en we straks met nóg meer gezeik zitten.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Is er een trucje om van de melding te komen mbt het stuurwiel vasthouden?

Heb op de snelweg vaak het stuur gewoon wat ontspannen vast. Krijg echt heel vaak de waarschuwing mbt het stuurwiel, terwijl ik het stuur gewoon vast heb.

Slinger dan een beetje aan het stuur om van de melding af te zijn, maar vind het niet zo'n veilig idee om met 110km/h bewust op de snelweg te moeten gaan slingeren ivm een melding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@AndereKoekoek Herkenbaar inderdaad.
Enige 'truc' die ik dan toepas is lane-assist uitschakelen.
Niet wat je wilt, maar wel veiliger dan een auto die de hele tijd aan het zeuren en onnodig corrigeren is

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

3.1. is ook al in het wild gespot.
Zitten wel wat leuke veranderingen in zoals je verbruik op je kleine scherm.

YouTube: First Look at VW Id Software 3.1 - It is AWESOME !!!

Maar goed... Vooralsnog nog aan het wachten op 2.4

[ Voor 24% gewijzigd door AndereKoekoek op 11-05-2022 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AndereKoekoek schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:01:

Laten we hopen dat het snel kan gaan zodra 2.4 eindelijk wordt uitgerold. Zitten toch wel wat dingen in 3.1 die er eigenlijk vanaf het begin gewoon in hadden moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:06

Ziet er uit als een leuke update! Helaas nog geen voorbereiding van de batterij op snelladen bij 3.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Laten we hopen dat het snel kan gaan zodra 2.4 eindelijk wordt uitgerold. Zitten toch wel wat dingen in 3.1 die er eigenlijk vanaf het begin gewoon in hadden moeten zitten.
Ik had exact deze gedachte bij het zien van de video. Verbruik bv in het kleine display. (ook irritant trouwens dat de instelling niet onthouden wordt; ik moet altijd eerst view naar rechts swipen om niet met een zwart ongebruikt blok te zitten.

Maar is er uberhaupt al informatie over wanneer we 3.0 kunnen verwachten? (ik zie dat plaatje hierboven maar is me niet duidelijk of dat over 2.4 of 3.0 gaat)

[ Voor 24% gewijzigd door RodeStabilo op 11-05-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
ID4.1 ik heb sinds 1-2 maanden problemen met laden aan openbare laadpalen of de laadpalen bij mijn werk (ik heb geen eigen laadpaal). Het maakt niet uit welk merk of locatie. Soms moet ik 10 pogingen doen voordat het laden start of uiteindelijk toch niet start. Er is geen pijl op te trekken. Heb al van alles geprobeerd. Eerst de stekker in de paal, dan in de auto, de auto op slot en dan de pas er tegen aan. En alle varianten daaromheen. De ene keer geeft de auto een rood lampje, de andere keer spuugt de laadpaal de stekker er zelf uit en soms blijft de paal gewoon knipperen. Het gekke is dus dat de auto na enkele pogingen of even een klein rondje rijden en dan nog een keer proberen soms in één keer wel start met laden.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen of iemand die dit probleem herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
IndyVS schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Ik heb de type 2 stekker van de 230 V lader nog eens bekeken. In de onderste 2 fase connectors zitten geen metalen hulzen, wat normaal is want het is een 1 fase lader. Echter zorgt dit ervoor dat de stekker vanonder niet spant op de pinnen en hierdoor wat kan bewegen.

Ook staan de hulzen van de andere connectors feller open dan deze van de kabel voor publieke palen. Dit kan misschien te wijten zijn door gebruik.
Vergeten om een update te plaatsen.

Opeens werkt het laden terug probleemloos en sindsdien niets meer gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
FlowDesign schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:37:
[...]

Ik hoop toch eigenlijk wel dat ze 2.4 gewoon overslaan dope die vertraging nu en meteen als je daar toch staat 3.0 erop gezet krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:16:
[...]

Ik hoop toch eigenlijk wel dat ze 2.4 gewoon overslaan dope die vertraging nu en meteen als je daar toch staat 3.0 erop gezet krijgt.
Zoiets hoop ik ook. Of dan meteen 3.1 zou helemaal mooi zijn en verloren tijd goedmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
IndyVS schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:16:
[...]

Vergeten om een update te plaatsen.

Opeens werkt het laden terug probleemloos en sindsdien niets meer gemerkt.
Bijzonder dat het bij jou wel ineens weer werkt. Zou het met de buitentemperatuur te maken kunnen hebben?

Bij mij hebben ze de 230V lader omgeruild en sindsdien geen problemen meer gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
FlowDesign schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Bijzonder dat het bij jou wel ineens weer werkt. Zou het met de buitentemperatuur te maken kunnen hebben?

Bij mij hebben ze de 230V lader omgeruild en sindsdien geen problemen meer gehad :)
Dat zou best kunnen, ik hou het zeker in het achterhoofd voor het najaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

2.4 is dealer

3.x is ota

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 15:12
[...]

2.4 is nodig om het systeem geschikt te maken voor verdere upgrades. maar eens, als de dealer er dan gelijk 3.0 of 3.1 op kan zetten, zou dat nog fijner zijn.
Vermoed alleen dat ze dat niet graag doen, hoe langer de auto bij de dealer staat, hoe duurder het namelijk wordt voor VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AndereKoekoek schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:30:
Is er een trucje om van de melding te komen mbt het stuurwiel vasthouden?

Heb op de snelweg vaak het stuur gewoon wat ontspannen vast. Krijg echt heel vaak de waarschuwing mbt het stuurwiel, terwijl ik het stuur gewoon vast heb.

Slinger dan een beetje aan het stuur om van de melding af te zijn, maar vind het niet zo'n veilig idee om met 110km/h bewust op de snelweg te moeten gaan slingeren ivm een melding 8)7
Nouja, slingeren... een hele kleine beweging, zelfs zonder dat je wielen eigenlijk reasgeren (dus in het dooie punt) is genoeg. Nu heb ik TA dus 1 duim erop is genoeg (capacitief stuur), maar toen ik een PLUS had vond ik wel dat er vaker "gezeurd" werd maar een minimale aanraking is genoeg.
Ik heb nu een leen Polo met Lane Assist en die meldt ook dat ik in het midden moet rijden of mijn stuur vast moeten houden (terwijl mijn hand er op ligt, maar - niet capacitiet uiteraard) en dan is een hele kleine "twitch" genoeg. Niet zo groot dat mijn richting echt verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Tarin

Just plain weird.

Soeski schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Nouja, slingeren... een hele kleine beweging, zelfs zonder dat je wielen eigenlijk reasgeren (dus in het dooie punt) is genoeg. Nu heb ik TA dus 1 duim erop is genoeg (capacitief stuur), maar toen ik een PLUS had vond ik wel dat er vaker "gezeurd" werd maar een minimale aanraking is genoeg.
Ik heb nu een leen Polo met Lane Assist en die meldt ook dat ik in het midden moet rijden of mijn stuur vast moeten houden (terwijl mijn hand er op ligt, maar - niet capacitiet uiteraard) en dan is een hele kleine "twitch" genoeg. Niet zo groot dat mijn richting echt verandert.
Zelfde hier met de Golf 7.5 - af en toe heel lichtjes aan het stuur wiebelen, alleen vasthouden is niet genoeg. Is irritant op lange stukken AAC op een recht stuk rustige Autobahn, ik kijk uit naar de ID.4 met capacitief stuur.

Ben wel benieuwd, toen ik in november bestelde nog ~10 maanden volgens carwow, kort daarna 10-12 en nu 12-14 maanden. Vanaf juli heb ik geen We Connect Plus meer, maar eens puzzelen of het zinvol is dat te verlengen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 11-05-2022 12:30 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:49

Ziet er goed uit maar zelf zit ik niet te wachten op spelletjes in het entertainmentscherm. Volgens mij kan de IT-afdeling beter alle energie steken in auto gerelateerde onderwerpen ipv spelletjes.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
sl1000 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:59:
[...]

2.4 is nodig om het systeem geschikt te maken voor verdere upgrades. maar eens, als de dealer er dan gelijk 3.0 of 3.1 op kan zetten, zou dat nog fijner zijn.
Vermoed alleen dat ze dat niet graag doen, hoe langer de auto bij de dealer staat, hoe duurder het namelijk wordt voor VW.
Dat snap ik, maar 3.0 heeft 2.4 natuurlijk in zich dus de dealer zou dat net zo goed in 1x kunnen doen. Lijkt me qua tijd niet heel veel meer te kosten als dat 2.1 of 2.4 kost qua installeren.

Vanuit klantvriendelijkheid had ik er als VW alles aan gedaan om dat op die manier proberen op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:53:
[...]

Ziet er goed uit maar zelf zit ik niet te wachten op spelletjes in het entertainmentscherm. Volgens mij kan de IT-afdeling beter alle energie steken in auto gerelateerde onderwerpen ipv spelletjes.
Ja eens, of Spotify bijvoorbeeld nog snappier maken. En vooral veel focus leggen op de navigatie, laadstations en routeplanning icm laadstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
AMARONE schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:10:
[...]
Dat snap ik, maar 3.0 heeft 2.4 natuurlijk in zich dus de dealer zou dat net zo goed in 1x kunnen doen. Lijkt me qua tijd niet heel veel meer te kosten als dat 2.1 of 2.4 kost qua installeren.

Vanuit klantvriendelijkheid had ik er als VW alles aan gedaan om dat op die manier proberen op te lossen.
Of dat je na installatie van 2.4 een melding krijgt dat je 3.0 kan downloaden. Kan je nog kiezen wanneer je dit wilt.

Ach ja, valt (nog langer) af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Dan hoop ik wel dat je van 2.3 naar 3.x kan want anders krijgen dealers het nog druk :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
RodeStabilo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:53:
[...]

Dan hoop ik wel dat je van 2.3 naar 3.x kan want anders krijgen dealers het nog druk :X
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Geeft niet heeeeeeeeelemaal antwoord op de vraag :P , maar ik heb het vermoeden dat je voor 2.4 naar de dealer moet en daarna pas naar 3.x kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Wie heeft 2.4 nodig?
Alle ID.3/ID.4's moeten terug naar de werkplaats [behalve fabrieksaf 3.0] ID.5 komt fabrieksaf 3.0.

Hoe kun je 2.4 krijgen?
Dealer/Importeur[PON] CONTACTEERT jou!

Heb je 2.3 nodig voor 2.4?
Nee, je kunt direct van 2.1 naar 2.4. Het zal alleen langer bij de werkplaats staan.

Wanneer kun je 2.4 verwachten?
Q2 2022. April-Juni. persoonlijke verwachting: voor zomer.

Wat houdt Update 2.4 in?
1. Vervanging 12v Batterij bij de werkplaats
2. Optimalisatie batterijverwarming. [2.3 fabrieksaf heeft dit deels, Cupra Born heeft dit update al]
3. Batterijverwarming mogelijk terwijl je verbonden bent met laadpaal
4. Snelladen snelheidsverhoging - 58/62 kwh naar 120 kW (2.3 fabrieksaf heeft dit al, verder geoptimaliseerd), 77/82 kwh naar 135 kW Komt met 3.0
5. Gepland laden werkt (incl. interieurverwarming]

Welke beantwoordt hij voor jou nog niet?

[ Voor 10% gewijzigd door TWFpa2Vs op 11-05-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
RodeStabilo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:27:
[...]

Geeft niet heeeeeeeeelemaal antwoord op de vraag :P , maar ik heb het vermoeden dat je voor 2.4 naar de dealer moet en daarna pas naar 3.x kan.
enige wat er anders gaat verlopen als je fabrieksaf 2.3 hebt is dat je 12v accu niet wordt vervangen (als deze al nieuwe versie is), maar moet alsnog naar de dealer voor 2.4 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:28:
Welke beantwoordt hij voor jou nog niet?
Of je van 2.3 naar 3.x kan ;) dus OTA zonder dealerbezoek.
Kijk we horen van alles over 3.0 en nu 3.1 maar 2.4 heeft nog niemand.

Kost me onnodig tijd en dus geld immers. Werkplaatsen zijn allemaal dicht in het weekend, heb geen dealer in de stad en ik werk gewoon 40H.

Gewoon onnodig gedoe. Heb je mooie OTA updates moet je alsnog naar een dealer.

[ Voor 48% gewijzigd door RodeStabilo op 11-05-2022 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Goed punt! Niemand hier heeft het update pad volgens mij al doorlopen. Ik mag toch hopen dat ze als het kan direct zo hoog mogelijk terug leveren als hij al bij de dealer moet staan voor de update / upgrade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
TWFpa2Vs schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:36:
Goed punt! Niemand hier heeft het update pad volgens mij al doorlopen. Ik mag toch hopen dat ze als het kan direct zo hoog mogelijk terug leveren als hij al bij de dealer moet staan voor de update / upgrade.
Update pad is al uitgelegd hoe het gaat verlopen, maar kan opnieuw:

als volgt:
0. PANIEK er is een NIEUWE UPDATE. 2.4
0,5. Werkplaatsafspraak maken voor update.. achterkomen dat het niet kan want gaat in VIN-batches. Eerste de oude modellen [is het idee]
0,75. Wachten... <-------- hier zijn we nu
1. Eindelijk een belletje van je dealer [gekoppeld aan de onderhoudsdealer wat in de app staat]
2. Auto wordt geupdate naar 2.4 [1 werkdag]
3. wachten op OTA 3.0 [uren, dagen, weken, maanden, kwartalen, jaar?]
4. Installeer deel 1 van 3.0 (~8 uur)
5. Installeer deel 2 van 3.0 (~6 uur)
6. Wachten op OTA 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinenga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:53
Wanneer kun je 2.4 verwachten?
Q2 2022. April-Juni. persoonlijke verwachting: voor zomer.
Volgens mij is niemand hier op het forum hiervoor al opgeroepen?
De helft van deze periode is al voorbij, dus ik moet nog zien dat iemand voor de zomer iets hoort, laat staan dat iedereen deze upgrade voor de zomer heeft.
Maar misschien heb ik het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
leinenga schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Volgens mij is niemand hier op het forum hiervoor al opgeroepen?
De helft van deze periode is al voorbij, dus ik moet nog zien dat iemand voor de zomer iets hoort, laat staan dat iedereen deze upgrade voor de zomer heeft.
Maar misschien heb ik het mis.
niemand in europa is nog geroepen.

zelfde met 2.1 gebeurd. veel bombarderie aangekondigd om achter te komen dat initiele update toch faalt en nog enkele weken extra nodig hadden om te starten :O

nu met 2,4.. same shit different day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
RodeStabilo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:31:
[...]

Of je van 2.3 naar 3.x kan ;) dus OTA zonder dealerbezoek.
Kijk we horen van alles over 3.0 en nu 3.1 maar 2.4 heeft nog niemand.

Kost me onnodig tijd en dus geld immers. Werkplaatsen zijn allemaal dicht in het weekend, heb geen dealer in de stad en ik werk gewoon 40H.

Gewoon onnodig gedoe. Heb je mooie OTA updates moet je alsnog naar een dealer.
Van 2.3 naar 3.x kan dus niet, 2.4 bij de dealer is een verplichte tussenstap.

Maar goed je krijgt voor zover ik weet voor de 2.4 update gratis vervangend vervoer. Dus dan breng ik mooi de auto om 8.00 uur bij de dealer, rij ik daarna met vervangend vervoer naar mijn werk en haal ik de auto ergens rond 17.30 weer op. Geen probleem, kom maar op met die update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
ik222 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Van 2.3 naar 3.x kan dus niet, 2.4 bij de dealer is een verplichte tussenstap.

Maar goed je krijgt voor zover ik weet voor de 2.4 update gratis vervangend vervoer. Dus dan breng ik mooi de auto om 8.00 uur bij de dealer, rij ik daarna met vervangend vervoer naar mijn werk en haal ik de auto ergens rond 17.30 weer op. Geen probleem, kom maar op met die update :)
Haha, ik waardeer je optimisme! :)
Zo vlot zal het niet gaan vrees ik. Ik heb net de auto terug met een defecte accu, die gaan ze niet meer vervangen. De fabriek gaf geen goedkeuring, ik moet wachten tot de 2.4 actie. Ze hopen volgende week of de week erna "meer info" te krijgen, maar nu weet de dealer nog niks. Niemand is nog uitgenodigd en niemand heeft een nieuwe accu of 2.4
De foutmelding (12V laag) en daarna "storing elektrisch aandrijfsysteem" kan terug komen, maar ze doen er tot 2.4 niks meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ergens is dit wel bizar, krijg je dan nog iets van compensatie of mag dit allemaal zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

Volgens mij rijd je dan ook niet meer lekker, elke rit kan ie er mee ophouden en zoiets lijkt altijd te gebeuren op de meest ongelegen momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Forumbezoeker schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:55:
ID4.1 ik heb sinds 1-2 maanden problemen met laden aan openbare laadpalen of de laadpalen bij mijn werk (ik heb geen eigen laadpaal). Het maakt niet uit welk merk of locatie. Soms moet ik 10 pogingen doen voordat het laden start of uiteindelijk toch niet start. Er is geen pijl op te trekken. Heb al van alles geprobeerd. Eerst de stekker in de paal, dan in de auto, de auto op slot en dan de pas er tegen aan. En alle varianten daaromheen. De ene keer geeft de auto een rood lampje, de andere keer spuugt de laadpaal de stekker er zelf uit en soms blijft de paal gewoon knipperen. Het gekke is dus dat de auto na enkele pogingen of even een klein rondje rijden en dan nog een keer proberen soms in één keer wel start met laden.

Iemand enig idee waaraan dit kan liggen of iemand die dit probleem herkend?
Mijn vrouw had dit ook bij bepaalde laadpalen. De stekker bij de paal moest er goed extra diep wordn ingestoken. Probeer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
x-RaY99 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Gebeld:

Ik las op een ander forum die over soortgelijke klachten sprak. Die heeft 20 seconden het aan/uit knopje (?) van de infotainment ingedrukt gehad en daarna was het weg, met wat foutmeldingen. Daarna auto uitgezet en na een paar minuten weer verder gereden, toen was alles weer ok.

Long shot maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
TWFpa2Vs schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:33:
Ergens is dit wel bizar, krijg je dan nog iets van compensatie of mag dit allemaal zomaar?
Neuh, dit is het. Het zou terug kunnen komen en je _zou_ stil kunnen vallen, dan maar gewoon bellen en af laten slepen. Maarja, na 5 weken was er niks aan de hand, dongel gaf netjes accu 14V aan elke keer (zal wel bijgeladen worden steeds door de batterij) dus ... we wachten af.
Ze denken dat het software is en geen hardware issue, al laadde de accu niet meer (goed) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
MLLL schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:44:
Volgens mij rijd je dan ook niet meer lekker, elke rit kan ie er mee ophouden en zoiets lijkt altijd te gebeuren op de meest ongelegen momenten.
Eerste paar dagen niet inderdaad, maar na weken die melding zien met een piepje vergat ik het op den duur gewoon. Instappen en rijden. 't zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Soeski schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Neuh, dit is het. Het zou terug kunnen komen en je _zou_ stil kunnen vallen, dan maar gewoon bellen en af laten slepen. Maarja, na 5 weken was er niks aan de hand, dongel gaf netjes accu 14V aan elke keer (zal wel bijgeladen worden steeds door de batterij) dus ... we wachten af.
Ze denken dat het software is en geen hardware issue, al laadde de accu niet meer (goed) op.
Ik zou dan iig een paar startkabels of zo'n mobiele acculader meenemen in de auto. Daar valt wellicht iets mee te redden wanneer je stilvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
Vandaag in de ID.4 gereden. Mijn eerste indruk:

- kwaliteit van de pro uitvoering is normaal
- ruime auto
- stuurt goed
- veel comfort
- goede stoelen
- hoge zitpositie
- audio is erg ondermaats
- prestaties (204 pk) zijn prima
- multimediasysteem is ok
- het meest vervelende is dat je de adaptieve cruise control niet kunt uitzetten en dus de “domme” cruise control niet kunt gebruiken

Toch maar in de Niro blijven rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
turkeyhakan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:13:
Vandaag in de ID.4 gereden. Mijn eerste indruk:

- het meest vervelende is dat je de adaptieve cruise control niet kunt uitzetten en de “domme” cruise control kunt gebruiken
Ik zou juist geen auto zonder adaptive cc meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:27
FlowDesign schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:23:
[...]

Ik zou juist geen auto zonder adaptive cc meer willen.
Ik ook niet, maar ik wil wel de optie om normale cc te gebruiken op bijv. de snelweg. Bij mijn Niro kan ik zelf bepalen of ik acc, cc of de limiter wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:43
turkeyhakan schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:40:
[...]

Ik ook niet, maar ik wil wel de optie om normale cc te gebruiken op bijv. de snelweg. Bij mijn Niro kan ik zelf bepalen of ik acc, cc of de limiter wil gebruiken.
Zover ik weet kan je dit achteraf bij de Id4 nog aanzetten met vcds.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Pagina: 1 ... 196 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.