Weekendje Disney achter de rug en kan niet zeggen dat het met een EV echt een succes was
Davy Crockett Ranch heeft al meer dan een half jaar problemen met hun laadpalen, dus moest bij het park opladen. Bij Disney zelf zijn 4! laadpalen en.... elke dag stonden dezelfde Nederlandse kentekens aan de laadpaal. Iemand in een Tesla sprak me nog aan en zei om 7.50 daar te hebben gestaan en te laat zijn geweest om te laden.
Als je zó vroeg daar moet zijn om élke dag op te laden, dan sta je sowieso vooraan dus geen idee waarom je dan per se aan de laadkabel moet staan. Soort van handdoekje leggen met je EV. Mocht die EV bestuurders hier zitten en zichzelf herkennen; je bent een egoïstische lamlul. Maar goed... tot zo ver mijn rant.
Dan maar keer in de avond ergens gaan laden. Tesla laders nog niet vrijgegeven, andere laders wel geplaatst en niet operationeel, laders defect, benzineauto geparkeerd voor de laadpalen etc etc.
Uiteindelijk 40 minuten verder bij Velizy 2 Tesla supercharger terecht gekomen en tot 85% opgeladen. Het aantal EVs in Frankrijk was echt bijzonder laag en de helft van wat we hebben zien rijden had een NL ketenen.
Gisteren met 66% vertrokken bij Disney en onderweg weer eea defect,storingen etc. Na een uur een voorstadje terecht gekomen van Parijs en met 80kwh, op een 150kwh lader, kunnen opladen. Dachten gaan maar even bij de Burger king voor een late lunch en dan zo ver mogelijk opladen. Kreeg ik bij 82% de melding dat de auto niet verder opgeladen kon worden en het verzoek om opnieuw te proberen. Na 3x geprobeerd te hebben steeds dezelfde melding en terug gereden met de 82%.
Onderweg een paar tankstations gehad met slechts 1 laadpaal en 3-5 (Nederlandse) auto's in de wachtrij. Uiteindelijk met nog 50km in de accu bij Froyennes terecht gekomen en daar wel met 124kwh kunnen opladen. Vanuit daar met 125km/h naar Tilburg gereden en nu nog 20% in de accu.
Verbruik van de ID4 was
105 km/h: 19,7 kwh (Frankrijk)
125 km/h: 22,5kwh (Belgie/Nederland)
20kwh op de snelweg met 105 km/h.
Auto rijdt wel echt heel comfortabel. Gisteren ongeveer 7(ipv 4) uur onderweg geweest en de hele rit gewoon lekker comfortabel in de auto gezeten. Had na lange autoritten wel last van mijn onderrug vaak, maar in de ID4 totaal geen last van