Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 195 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
Freakie1NL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? Zat nu nog met een Shell/TNM pass van werkgever die toch overal werkt dus geen moeite gedaan.

Ik maak echter overstap naar andere werkgever en andere leaseauto. Dus dacht ik pak gezien ik een 1st heb nog even een WeCharge af te sluiten. Tips van dit topic gevolgd om dit via een nieuw account met Duitse instellingen te doen. Enfin zo kunnen aanvragen maar alleen de kosteloze versie zonder korting kon ik daarbij selecteren?
Kijk net ff in de app en zo te zien hebben die fuckers alle We Charge abbo's gewoon aangepast.

Eerst mooie beloftes doen en die vervolgens niet nakomen is blijkbaar een ding bij VW.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:07
FlowDesign schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:07:
[...]

Kijk net ff in de app en zo te zien hebben die fuckers alle We Charge abbo's gewoon aangepast.

Eerst mooie beloftes doen en die vervolgens niet nakomen is blijkbaar een ding bij VW.
Zelfde geldt voor de Skoda Powerpass. Ik dacht eind maart te bestellen maar ik dacht toch nog even te wachten want pas vanaf juli komt het van pas. Is per 1 april het gratis Ionity kortingsabonnement de nek omgedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
Freakie1NL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:43:
[...]

Ik maak echter overstap naar andere werkgever en andere leaseauto. Dus dacht ik pak gezien ik een 1st heb nog even een WeCharge af te sluiten. Tips van dit topic gevolgd om dit via een nieuw account met Duitse instellingen te doen. Enfin zo kunnen aanvragen maar alleen de kosteloze versie zonder korting kon ik daarbij selecteren?
Ik kan via de app ook geen abo meer afsluiten, kon voorheen wel.
Let verder wel op, bij Ionity is dit een goede deal maar bij veel andere buitenlandse laders is wecharge tot wel 4x duurder dan shell recharge pas ( beide zonder abo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik weet overigens wel redelijk zeker, dat ik vóór die aanpassing van We Charge, alweer voor een jaar verlengd had. Op dat moment nog gratis We Charge Go met ionity voor 55 cent.
Ik zie dit alleen momenteel niet terug in de app, dus ben benieuwd wat ik straks krijg zodra m'n huidige afloopt op 26 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
iemand een SS van nieuwe prijzen van wecharge?

ipc als je abonnement had afgesloten kon je het 3x verlengen voor hetzelfde tarief (kost wat, je hebt wat)

edit: en als je meteen verlengt plak het de 12 maanden achter je huidige einddatum.

[ Voor 21% gewijzigd door Simply1337 op 03-05-2022 08:38 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:06
Simply1337 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:28:

ipc als je abonnement had afgesloten kon je het 3x verlengen voor hetzelfde tarief (kost wat, je hebt wat)

edit: en als je meteen verlengt plak het de 12 maanden achter je huidige einddatum.
BE tarieven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dnvvk2iHBLrjt1Px8R70Df0z4Bk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kz8bgDue1K0gSILRP9h7awU4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wkp58FDobb5QhfI0dz4HbjtjNQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2djwIAshHbSPdsWL3abc34K5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcprOPgPva6qxz7j9kETeSnhGMI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMRWbEvcNNwndFdgX3VzagJH.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 122% gewijzigd door IndyVS op 03-05-2022 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
FlowDesign schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:07:
[...]

Ik dacht tegen de zomer We Charge Go af te sluiten aangezien het abonnement toen nog de eerste 12 maanden gratis was en Ionity tegen 55 cent.

Nu krijg je een schamele €3 korting en moet je wel Ionity volle pot betalen. Dan laat ik het :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:05
Simply1337 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:28:

Mijn eerste contractsduur van een jaar (GO, laden toen nog voor €0,55 per kWh bij Ionity) loopt bijna af. Verlengen lukt me (nog) niet. Wellicht tegen het einde van de looptijd. (juli 2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
dacht dat het nog niet zichtbaar was op de website.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ezqgA8C.png

hmm.. ja okey gratis versie mist de 55 cent/kwh variant, maar kijkend als een alles-in-1 kaart is het wellicht een betere deal om de plus variant wel te nemen. kost je wel 120 in een jaar, maar heb je ipc zo eruit als je in een jaar op zn minst 10x snellaad.

Ionity stijgt van 30 naar 35 cent, maar als tegenprestatie kun je bij ALLE DC laders die verbonden zijn met Wecharge wel voor 47 cent laden en bij AC 37 cent.

Welke DC laders zijn verbonden bij wecharge [even rond hoofdsteden gekeken]:
<Heel Europa?
Ionity

<Nederland>
Aral/BP
Allego
LastMileSolutions
Vattenfall
Shell Recharge

<Belgie>
Allego
EVBox
LastMileSolutions
TotalEV

<Duitsland>
Aral/BP
EnBW
E-On
smartlab
has.to.be.
chargepoint

<oostenrijk>
Kelag
ElectroDrive
Moon

<italie>
EnelX
Recharge
Greenflux
Queenenergy

<zwitserland>
Virta
Move
Green Motion

<Luxemburg>
Kiwhi
TotalEV

<Frankrijk>
TotalEV
Izivia
Indigo
Metropolis
Freshmile

<Spanje>
Endesa
Iberdrola
GiC

<portugal>
niks?

<Denemarken>
Clever
E-On
Virta
Allego

etc etc etc.

Conclusie
nieuwe abo vorm is volgens mij veel beter doordat het een bijna alles-in-1 kaart is geworden bijna in heel europa waardoor de laadpasjungle langzamerhand verledentijd begint te worden.

VAG/Elli heeft dit GOED aangepakt. Ten koste van ionity, maar die hebben ze rechtgetrokken met hun eigen ionity abo (17eu).

kost je 5 cent meer bij ionity, maar je krijgt wel toegang tot andere AC/DC laders met een vaste prijs per kwh ervoor terug [frankrijk/finland per minuut]. En ja, ook een tijdslimit hoe lang je verbonden kunt blijven.

Ik twijfel om mn huidige te annuleren en deze te nemen. 5 cent meer vs gemak.
30 cent/kwh is langterm goedkoper >:)

EDIT: PON DOE ES WAT. Stuur wat geld richting Elli en activeer WeCharge voor alle Nederlandse VW gebruikers.

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 03-05-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
densterdad2 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Mijn eerste contractsduur van een jaar (GO, laden toen nog voor €0,55 per kWh bij Ionity) loopt bijna af. Verlengen lukt me (nog) niet. Wellicht tegen het einde van de looptijd. (juli 2022)
mijne kon ik in maart verlengen voor eind mei, wellicht omdat nieuwe contractvorm nog niet bekend was.
Maar na bovenstaande gezien te hebben twijfel ik of alleen 30 cent/kwh bij ionity beter is dan nieuwe contractvorm waar je overal relatief goedkoop kunt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Nieuwe contract korting is maar 1 jaar geldig. prijzen van AC/DC/Ionity kunnen na een jaar weer anders zijn.

Oude abonnement heb je de mogelijkheid om 2x te verlengen voor hetzelfde tarief (kleine lettertjes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
IndyVS schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:27:
[...]

Ik dacht tegen de zomer We Charge Go af te sluiten aangezien het abonnement toen nog de eerste 12 maanden gratis was en Ionity tegen 55 cent.

Nu krijg je een schamele €3 korting en moet je wel Ionity volle pot betalen. Dan laat ik het :-(
Ik heb bij Skoda Powerpass een nieuw account gemaakt met woonadres maar met land Duitsland. De pas op laten sturen naar NL. Daarmee is het nog wel gelukt om 1jr gratis Ionity korting abonnement te regelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:53:
dacht dat het nog niet zichtbaar was op de website.
[Afbeelding]

hmm.. ja okey gratis versie mist de 55 cent/kwh variant, maar kijkend als een alles-in-1 kaart is het wellicht een betere deal om de plus variant wel te nemen. kost je wel 120 in een jaar, maar heb je ipc zo eruit als je in een jaar op zn minst 10x snellaad.

Ionity stijgt van 30 naar 35 cent, maar als tegenprestatie kun je bij ALLE DC laders die verbonden zijn met Wecharge wel voor 47 cent laden en bij AC 37 cent.

Welke DC laders zijn verbonden bij wecharge [even rond hoofdsteden gekeken]:
<Heel Europa?
Ionity

<Nederland>
Aral/BP
Allego
LastMileSolutions
Vattenfall
Shell Recharge

<Belgie>
Allego
EVBox
LastMileSolutions
TotalEV

<Duitsland>
Aral/BP
EnBW
E-On
smartlab
has.to.be.
chargepoint

<oostenrijk>
Kelag
ElectroDrive
Moon

<italie>
EnelX
Recharge
Greenflux
Queenenergy

<zwitserland>
Virta
Move
Green Motion

<Luxemburg>
Kiwhi
TotalEV

<Frankrijk>
TotalEV
Izivia
Indigo
Metropolis
Freshmile

<Spanje>
Endesa
Iberdrola
GiC

<portugal>
niks?

<Denemarken>
Clever
E-On
Virta
Allego

etc etc etc.

Conclusie
nieuwe abo vorm is volgens mij veel beter doordat het een bijna alles-in-1 kaart is geworden bijna in heel europa waardoor de laadpasjungle langzamerhand verledentijd begint te worden.

VAG/Elli heeft dit GOED aangepakt. Ten koste van ionity, maar die hebben ze rechtgetrokken met hun eigen ionity abo (17eu).

kost je 5 cent meer bij ionity, maar je krijgt wel toegang tot andere AC/DC laders met een vaste prijs per kwh ervoor terug [frankrijk/finland per minuut]. En ja, ook een tijdslimit hoe lang je verbonden kunt blijven.

Ik twijfel om mn huidige te annuleren en deze te nemen. 5 cent meer vs gemak.
30 cent/kwh is langterm goedkoper >:)

EDIT: PON DOE ES WAT. Stuur wat geld richting Elli en activeer WeCharge voor alle Nederlandse VW gebruikers.
Nee, jij VINDT dat ze dit goed hebben aangepakt, omdat het voor jouw use case misschien beter uitpakt. Anderen hebben een andere use case dan jij.

Voor mensen die alleen sporadisch snelladen, bijvoorbeeld alleen op vakantie, zitten niet te wachten op een vast abonnement en dan wordt korting op ionity ineens ontnomen, terwijl er altijd de indruk gewekt is dat je korting bij ionity zou krijgen als je een auto koopt van een merk uit de ionity groep.

P.S.: Ik moest echt lang nadenken wat je met ipc bedoelde 😅 Die afkorting is voor mij wat ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
FlowDesign schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:09:
[...]

Nee, jij VINDT dat ze dit goed hebben aangepakt, omdat het voor jouw use case misschien beter uitpakt. Anderen hebben een andere use case dan jij.

Voor mensen die alleen sporadisch snelladen, bijvoorbeeld alleen op vakantie, zitten niet te wachten op een vast abonnement en dan wordt korting op ionity ineens ontnomen, terwijl er altijd de indruk gewekt is dat je korting bij ionity zou krijgen als je een auto koopt van een merk uit de ionity groep.

P.S.: Ik moest echt lang nadenken wat je met ipc bedoelde 😅 Die afkorting is voor mij wat ongebruikelijk.
reality check: PON/Nederlandse accounts hebben geen WeCharge mogelijkheid. dus mensen die niet op de fora zitten weten uberhaupt niet dat het mogelijk is. VW NL heeft er NOOIT mee geadverteerd. Wat ze bij de Enyaq WEL hebben gedaan en het later WEL mogelijk is geweest om het te gebruiken [Bedankt VER ervoor]. Zelfde grap is met de Cupra. NL account heeft niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:49:
[...]

reality check: PON/Nederlandse accounts hebben geen WeCharge mogelijkheid. dus mensen die niet op de fora zitten weten uberhaupt niet dat het mogelijk is. VW NL heeft er NOOIT mee geadverteerd. Wat ze bij de Enyaq WEL hebben gedaan en het later WEL mogelijk is geweest om het te gebruiken [Bedankt VER ervoor]. Zelfde grap is met de Cupra. NL account heeft niks
Ja ok, klopt. Omdat PON een aandeel heeft in Shuttle proberen ze dat te pushen.

Overigens heb ik mijn ID3 in Duitsland gekocht, dus dan verwacht ik sowieso de Duitse bijkomstigheden erbij te ontvangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:49
FlowDesign schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Klopt helemaal, ooit een offerte voor laadpaal gehad. Bizar hoog bedrag vroegen ze. Als je vertelt dat andere aanbieders een stuk lager zijn krijg je een arrogante reactie.
Overigens heb ik mijn ID3 in Duitsland gekocht, dus dan verwacht ik sowieso de Duitse bijkomstigheden erbij te ontvangen :P

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
FlowDesign schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Dit is gelijkaardig aan de VW ID. Chargers die niet in België verkrijgbaar zijn omdat D’Ieteren (importeur) via hun dochterbedrijf laadstations plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Voor mijn ID.4 ben ik opzoek naar een nieuwe kentekenplaathouder, zonder tekst of met alleen een zwarte rand. Weet iemand waar je deze voor de ID.4 kunt krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
iRinze schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:17:
Voor mijn ID.4 ben ik opzoek naar een nieuwe kentekenplaathouder, zonder tekst of met alleen een zwarte rand. Weet iemand waar je deze voor de ID.4 kunt krijgen?
die dingen zijn toch universeel?
https://www.winparts.nl/c...er-tekstrand/p241221.html

[ Voor 20% gewijzigd door TWFpa2Vs op 03-05-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
iRinze schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:17:
Gewoon bij de automaterialen zaak. Heb die van mij bij Brezan gehaald tegelijk met de kentekenplaten.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Zoiets heb ik ook op m'n ID3 gezet omdat de Nederlandse platen niet helemaal lekker in de Duitse houders pasten.

Had ze bij de Technische Centrale gekocht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 21:48
Ik krijg (hopelijk) week 44-2022 een ID5. Mag dat ook in deze topic?

Volkswagen ID.5 BEV 77 kWh 128 kW Pro
Comfort Pakket Plus
Assistance Pakket Plus
Multimedia Pakket Plus
Top-Sport Interieur Pakket Plus (Platinum Grey / zwart)
Metallic lak 'Kings Red'
Trekhaak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Jt3p2eitCUjKTBSQCDCCwAQU44=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k78GLRTIoLIUPL6DZlQ4ZVww.jpg?f=user_large

[ Voor 89% gewijzigd door Bushie op 04-05-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Bushie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:21:
Alleen als je er een paar mooie foto’s bij zet :P
Welke kleur, uitvoering details?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:45

Volkswagen ID.5 BEV 77 kWh 128 kW Pro
Comfort Pakket Plus
Assistance Pakket Plus
Multimedia Pakket Plus
Top-Sport Interieur Pakket Plus (Platinum Grey / zwart)
Metallic lak 'Kings Red'
Trekhaak
[Afbeelding]
Mag ik vragen wanneer je deze hebt besteld ?

Ik heb in december een ID4 besteld (lease), maar de dealer heeft nog geen idee wanneer deze wordt geleverd, waarschijnlijk dit jaar niet meer.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:02
Ik krijg (hopelijk) week 44-2022 een ID5.

[...]

Metallic lak 'Kings Red'
Goeie kleur :*)

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie

Ik heb in december een ID4 besteld (lease), maar de dealer heeft nog geen idee wanneer deze wordt geleverd, waarschijnlijk dit jaar niet meer.....
Vorige week, ID5 is net uit, waarschijnlijk geeft VW prio aan de ID5 om deze ook daadwerkelijk op de weg te krijgen. Waren allemaal gereserveerde productieplekken, en daar kon ik (gelukkig) gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
spencer_830 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:30:
[...]

Waar heb je besteld en wat? Ik heb op 11 april mijn handtekening gezet onder een private leasecontract bij VW Broekhuis in Alkmaar en mijne wordt geproduceerd in week 24. Begreep dat ze slots hadden ingekocht / gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
<mag weg>

[ Voor 76% gewijzigd door Bushie op 04-05-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spencer_830
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:45
TWFpa2Vs schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Waar heb je besteld en wat? Ik heb op 11 april mijn handtekening gezet onder een private leasecontract bij VW Broekhuis in Alkmaar en mijne wordt geproduceerd in week 24. Begreep dat ze slots hadden ingekocht / gereserveerd.
Ik heb de volgende auto besteld:
Volkswagen ID.4 77kWh 150kW Pro Auto 5d
Mangan Grey metallic (5V5V)
Comfort package (PBM)
Assistance "Plus" package (WD4)
Sport package (PSG)
Interior Style "Plus"
Trekhaak (1M6)

Deze is op 20 december besteld via de lease maatschappij van mijn werk.
Ik geloof dat Ames in Dordrecht deze gaat leveren.
Via de leasemaatschappij heb ik het bericht gekregen dat men voorlopig nog niet weet wanneer deze geleverd zal worden.
Een collega van mij heeft in November ook een ID4 besteld, hij heeft wel alle opties aangevinkt en zijn leverdatum staat nu op 16 december.
Ik hoop natuurlijk dat ik hem eerder krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
05-05 komen de eerste productie ID.5's op de weg

sowieso in duitsland, NL weet ik nog niet, maar verwacht hetzelde

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 04-05-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik heb mijn ID.5 op 23-12 besteld (eerste dag dat deze bestelbaar was bij de VW dealer. Verwachtte levering is week 28 (was w13->w30->w31).

Ik blijf het vreemd vinden dat mijn order zo ver naar achteren is geschoven ondanks dat mijn order zo vroeg geplaatst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08 10:27
Vighu schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:17:
Ik heb mijn ID.5 op 23-12 besteld (eerste dag dat deze bestelbaar was bij de VW dealer. Verwachtte levering is week 28 (was w13->w30->w31).

Ik blijf het vreemd vinden dat mijn order zo ver naar achteren is geschoven ondanks dat mijn order zo vroeg geplaatst is.
Volg het nieuws, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Onderstaande van Duitse site gekopieerd:

Mein Händler hat den Batterietausch und das Update gestern gemacht. VW hatte das wohl auch freigegeben für die Autos die aktuell "in der Überführung sind" und dafür auch die Batterien schon zur Verfügung gestellt. Damit sollte wohl verhindert werden das die Kunden zwei Wochen nach Auslieferung gleich wieder ins AH müssen.

Ende vom Lied ist, das Update hat ein Steuergerät zerstört zu welchem aktuell keine Aussage getroffen werden kann wann dieses wieder Verfügbar ist. Fahrzeugübergabe somit auf unbestimmte Zeit verschoben!

(Memo an mich selbst, seit niemals bei den ersten dabei wenn ein Anfänger wie VW Updates anbietet)

Jammer dat het nog niet van een leien dakje gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bushie schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:46:
[...]

Vorige week, ID5 is net uit, waarschijnlijk geeft VW prio aan de ID5 om deze ook daadwerkelijk op de weg te krijgen. Waren allemaal gereserveerde productieplekken, en daar kon ik (gelukkig) gebruik van maken.
Precies dit. Mijn moeder heeft vorige week het nieuwe model Kia e-Niro besteld uit de lijst met door de dealer voorbestelde voertuigen. Zodra zo'n voorbestelling daadwerkelijk verkocht is aan een klant, krijgt deze voorrang. Verwachte levering is daardoor al ergens rond juli / augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
BanDijk schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Volg het nieuws, zou ik zeggen.
Dat spreekt voor zich natuurlijk, waar het mij om gaat is de verdeling van de wél geproduceerde auto’s. Het heeft er alle schijn van dat het niet op basis van FiFo geleverd wordt. Het lijkt erop dat de dealers bepaalde orders voorrang geven om niet duidelijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 15:12
Hansoverdiep schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:39:
Onderstaande van Duitse site gekopieerd:

Mein Händler hat den Batterietausch und das Update gestern gemacht. VW hatte das wohl auch freigegeben für die Autos die aktuell "in der Überführung sind" und dafür auch die Batterien schon zur Verfügung gestellt. Damit sollte wohl verhindert werden das die Kunden zwei Wochen nach Auslieferung gleich wieder ins AH müssen.

Ende vom Lied ist, das Update hat ein Steuergerät zerstört zu welchem aktuell keine Aussage getroffen werden kann wann dieses wieder Verfügbar ist. Fahrzeugübergabe somit auf unbestimmte Zeit verschoben!

(Memo an mich selbst, seit niemals bei den ersten dabei wenn ein Anfänger wie VW Updates anbietet)

Jammer dat het nog niet van een leien dakje gaat!
hmm verklaard dus de uitstel van 2.4. Als de upgrade in xx percentage een module sloopt dan willen ze dat natuurlijk voorkomen. blijf het vreemd vinden dat ze hun QA zo slecht op orde hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vighu schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Dat spreekt voor zich natuurlijk, waar het mij om gaat is de verdeling van de wél geproduceerde auto’s. Het heeft er alle schijn van dat het niet op basis van FiFo geleverd wordt. Het lijkt erop dat de dealers bepaalde orders voorrang geven om niet duidelijke redenen.
Volgens mij heeft het weinig met voorrang te maken, hooguit kun je geluk hebben dat jou dealer een auto al langer in bestelling had staan en nog voor je kan aanpassen.

Maar nee het zal zeker geen FiFo zijn, de fabriek doet simpelweg zijn best om zoveel mogelijk auto's uit te leveren en maakt waarschijnlijk een zo optimaal mogelijke planning. De volgorde van bestelling aanhouden heeft daar waarschijnlijk beperkte prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
sl1000 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:11:
[...]

hmm verklaard dus de uitstel van 2.4. Als de upgrade in xx percentage een module sloopt dan willen ze dat natuurlijk voorkomen. blijf het vreemd vinden dat ze hun QA zo slecht op orde hebben
En precies dit is ook het enorme verschil tussen Tesla en de rest. Eerst werd Tesla door de rest uitgelachen, omdat ze vrijwel alle onderdelen zelf ontwikkelden en produceerden, in plaats van alles in te kopen bij toeleveranciers.

Nu zie je dus dat de verticale integratie van Tesla onnoemelijk veel voordelen geeft, met name op het vlak van software, omdat je veel beter en bovendien zelf, in de hand hebt met welke onderdelen je software moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Reactie van We Support op wat (kritische) vragen
1) Hoe kan een (groot) bedrijf als Volkswagen een app uitbrengen die klaarblijkelijk zo slecht getest wordt dat basisfuncties niet eens goed werken? Past Volkswagen geen functionele tests toe bij app development, of dekken deze niet de volledige functionaliteit?
Uiteraard worden er tests uitgevoerd voordat updates worden uitgebracht. Dit verhindert echter niet in alle gevallen het optreden van fouten, die vervolgens in het kader van verdere updates moeten worden gecorrigeerd. Onze excuses voor het eventuele ongemak
2) Aangezien de app al sinds de aankoop van mijn ID.4 in december 2020 slecht werkt (soms goed, soms niet, soms half) rijst bij mij de vraag: Worden ID.X klanten van het eerste uur gecompenseerd en zo ja op welke wijze? Straks is WeConnect al verlopen nog voordat het fatsoenlijk & stabiel heeft gewerkt.
Wij kunnen kijken of u in aanmerking komt voor compensatie als u het probleem bij ons meldt op het moment dat het probleem zich voordoet
3) Zoals u zal weten, heeft de software van de auto zelf (2.3) de nodige bugs (bv. vertraagd opladen, storing van het infotainmentsysteem bij het navigeren op bepaalde locaties, enz.). Eerder werd gecommuniceerd dat er 4 keer per jaar een update zou volgen om dergelijke bugs op te lossen en nieuwe functies toe te voegen. We zijn inmiddels een aantal kwartalen verder zonder een update. Wanneer kan ik een update verwachten om de bekende bugs op te lossen?
Momenteel wordt gewerkt aan de volgende updates. De aankomende update maakt deel uit van een serviceactie bij een servicepartner, waarbij gratis een nieuwe 12V-accu wordt meegeleverd. Een exacte datum kan op dit moment niet worden gegeven. We vragen vriendelijk om wat geduld.

---

Ik kan er (als developer zijnde) echt niet bij dat zoiets simpels als het weergeven van de SoC in de iOS / Android apps niet eens fatsoenlijk werkt na een update. Ik heb niet het idee dat er echt fatsoenlijk getest wordt door het team wat verantwoordelijk is voor die apps... :F

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
sl1000 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:11:
[...]
blijf het vreemd vinden dat ze hun QA zo slecht op orde hebben
totaal niet op orde bedoel je.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:58
pietermx schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:23:
Ik kan er (als developer zijnde) echt niet bij dat zoiets simpels als het weergeven van de SoC in de iOS / Android apps niet eens fatsoenlijk werkt na een update. Ik heb niet het idee dat er echt fatsoenlijk getest wordt door het team wat verantwoordelijk is voor die apps... :F
Als embedded developer durf ik wel heel hard op gokken dat het grootste deel van de problemen niet komt van de app zelf. Ik vermoed dat het meeste veroorzaakt wordt door kost optimalisaties voor data verbruik. VW betaalt momenteel alle data zelf, dus er is een hoge incentive om minder communicatie te doen.

Daarnaast heb ik ook begrepen dat standby communicatie op de 12V batterij gedaan wordt momenteel nog. Met het bekende feit dat ze die batterij blijkbaar nu al te snel slopen zullen ze ook daarom minder communicatie willen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Zoals ik net al zei, als je moet integreren met weet ik hoeveel verschillende onderdelen van verschillende leveranciers en die elke paar maanden ook kleine wijzigingen aanbrengen in hun spullen, dan kun je erop wachten dat het één groot drama wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Annun schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:49:
[...]

Als embedded developer durf ik wel heel hard op gokken dat het grootste deel van de problemen niet komt van de app zelf. Ik vermoed dat het meeste veroorzaakt wordt door kost optimalisaties voor data verbruik. VW betaalt momenteel alle data zelf, dus er is een hoge incentive om minder communicatie te doen.
...
Ik denk niet dat VW zich druk maakt om een paar extra bytes voor bv. het opvragen van de SoC t.o.v. de GB's aan kaartupdates. :N

Dit is gewoon het ontbreken van een goed testprotocol, dergelijke tests wil je automatisch uitvoeren voor elke release / update. -O-

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
pietermx schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:04:
[...]

Ik denk niet dat VW zich druk maakt om een paar extra bytes voor bv. het opvragen van de SoC t.o.v. de GB's aan kaartupdates. :N

Dit is gewoon het ontbreken van een goed testprotocol, dergelijke tests wil je automatisch uitvoeren voor elke release / update. -O-
punt is de verschillende versies van de hardware en de impact die dat heeft op het testen.

Ik vermoed dat ze dit maar tegen een subset van de hardware getest hebben, en niet alle.
als je 35 modules hebt en elke module heeft na 2/3 jaar minstens 2 revisies, dan kun je 35^2=1225 mogelijke permutaties gaan testen.
En dan heb je nog het gedonder dat toeleveranciers "quick hacks" hebben toegepast door de covid tekorten.
stel dat voor module x memory chip x niet beschikbaar is en ze pakken dan chip y, maar passen niet het externe revisie nummer aan, dan weet VW niet dat het stiekem andere HW is.
Dan kun je bij een firmware update naar VWs eigen code ineens gedonder krijgen dat deze die chip niet herkent en de module dus "bricked" door de upgrade.
Ik vermoed dat dat de complexiteit is waar VW tegen aanloopt momenteel.

(natuurlijk is dit een versimpelde weergave van de werkelijkheid en is de werkelijkheid anders maar toch)

Alle (verborgen) permutaties tracken en testen wordt uiteindelijk zo goed als ondoenlijk. Tesla heeft dit dus beter begrepen door hun software in maar 3 units te proppen, en die units ook zelf te ontwikkelen .

[ Voor 23% gewijzigd door sl1000 op 04-05-2022 14:30 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:58
sl1000 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:25:
[...]

punt is de verschillende versies van de hardware en de impact die dat heeft op het testen.

Ik vermoed dat ze dit maar tegen een subset van de hardware getest hebben, en niet alle.
als je 35 modules hebt en elke module heeft na 2/3 jaar minstens 2 revisies, dan kun je 35^2=1225 mogelijke permutaties gaan testen.
En dan heb je nog het gedonder dat toeleveranciers "quick hacks" hebben toegepast door de covid tekorten.
stel dat voor module x memory chip x niet beschikbaar is en ze pakken dan chip y, maar passen niet het externe revisie nummer aan, dan weet VW niet dat het stiekem andere HW is.
Dan kun je bij een firmware update naar VWs eigen code ineens gedonder krijgen dat deze die chip niet herkent en de module dus "bricked" door de upgrade.
Ik vermoed dat dat de complexiteit is waar VW tegen aanloopt momenteel.

(natuurlijk is dit een versimpelde weergave van de werkelijkheid en is de werkelijkheid anders maar toch)

Alle (verborgen) permutaties tracken en testen wordt uiteindelijk zo goed als ondoenlijk. Tesla heeft dit dus beter begrepen door hun software in maar 3 units te proppen, en die units ook zelf te ontwikkelen .
Yep, dat is zeker een groot probleem bij het testen van deze zaken. En zelfs maar een paar permutaties testen duurt gewoon verschrikkelijk lang, dus dan gebeuren de testen niet vaak genoeg meer en daar begint de miserie dan.

Verticale integratie helpt veel, maar ook Tesla is niet heilig qua software. Hun flash wordt kapot geschreven probleem is ook nog niet zo lang geleden en wouden ze daar eerst niet de klant zelf voor laten betalen voor het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
FlowDesign schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:00:
Zoals ik net al zei, als je moet integreren met weet ik hoeveel verschillende onderdelen van verschillende leveranciers en die elke paar maanden ook kleine wijzigingen aanbrengen in hun spullen, dan kun je erop wachten dat het één groot drama wordt.
Dan reden er over 5 jaar nog geen ID. Modellen rond :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
sl1000 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:25:
[...]

De hard-/software in/van de auto zal niet noemenswaardig veel invloed hebben op app.
Zolang de API om (o.a.) de SoC uit te lezen maar werkt, en dat is het geval, ligt het echt bij de developers van de app. Alleen al het feit dat het in de op-één-na-laatste versie van de app goed functioneerde en na de laatste appupdate niet meer zegt al genoeg.
Wellicht is het alleen getest met een 3.0 auto of (waarschijnlijker) überhaupt niet volledig.

Er wordt veel software ontwikkeld zonder goed test protocol, en dan krijg je dit soort problemen al snel. Developer A maakt functie 1, developer B wijzigt functie 2 en sloopt daarmee functie 1. Aangezien developer A geen (volledige) tests heeft geschreven is zijn functie stuk.

Jou verhaal m.b.t. testen heeft betrekking op de software van de auto zelf, een andere ramp _O-

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
pietermx schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:22:
[...]

De hard-/software in/van de auto zal niet noemenswaardig veel invloed hebben op app.
Zolang de API om (o.a.) de SoC uit te lezen maar werkt, en dat is het geval, ligt het echt bij de developers van de app. Alleen al het feit dat het in de op-één-na-laatste versie van de app goed functioneerde en na de laatste appupdate niet meer zegt al genoeg.
Wellicht is het alleen getest met een 3.0 auto of (waarschijnlijker) überhaupt niet volledig.

Er wordt veel software ontwikkeld zonder goed test protocol, en dan krijg je dit soort problemen al snel. Developer A maakt functie 1, developer B wijzigt functie 2 en sloopt daarmee functie 1. Aangezien developer A geen (volledige) tests heeft geschreven is zijn functie stuk.

Jou verhaal m.b.t. testen heeft betrekking op de software van de auto zelf, een andere ramp _O-
Ik schreef dit met de uitstel van 2.4 in gedachte.
Voor de WeConnectID app geef ik je helemaal gelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:34
Onze ID.3 is wederom uitgesteld. Nu naar week 20 (16/22 mei) bij de importeur en week 22 (30 mei / 5 juni) uitleveren door de dealer. Oorspronkelijk zou hij in week 8 worden geproduceerd.
Nou hebben we weinig klagen, want we hebben hem pas begin februari besteld (gereserveerd plekje van de dealer), maar toch... wat duurt wachten lang ;)

We hebben een ID.3 Pro 62Kwh 150Kw besteld.
East Derry 18" velgen
Assistance Pakket Plus
Comfort Pakket
Scale Silver metallic (we wilden een vrolijk kleurtje, maar dan werd het al snel eind 2022, begin 2023...)

Veel gehoord commentaar op de ID.3 is het hard plastic interieur, maar ja.... we komen uit een 14 jaar oude Mazda 6 (1.8 touring uit 2008), dus nieuw hard plastic interieur is al een upgrade :D
(Overigens heeft de 6 ons nooit in de steek gelaten, wat een fijne auto is dat).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
HuJuh schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:08:
Onze ID.3 is wederom uitgesteld. Nu naar week 20 (16/22 mei) bij de importeur en week 22 (30 mei / 5 juni) uitleveren door de dealer. Oorspronkelijk zou hij in week 8 worden geproduceerd.
Nou hebben we weinig klagen, want we hebben hem pas begin februari besteld (gereserveerd plekje van de dealer), maar toch... wat duurt wachten lang ;)

We hebben een ID.3 Pro 62Kwh 150Kw besteld.
East Derry 18" velgen
Assistance Pakket Plus
Comfort Pakket
Scale Silver metallic (we wilden een vrolijk kleurtje, maar dan werd het al snel eind 2022, begin 2023...)

Veel gehoord commentaar op de ID.3 is het hard plastic interieur, maar ja.... we komen uit een 14 jaar oude Mazda 6 (1.8 touring uit 2008), dus nieuw hard plastic interieur is al een upgrade :D
(Overigens heeft de 6 ons nooit in de steek gelaten, wat een fijne auto is dat).
Moet bij die naam van die velgen telkens aan deze serie denken :D

Afbeeldingslocatie: https://static.posters.cz/image/750/posters/derry-girls-kitchen-i87611.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Vandaag maar eens geprobeerd hoe dat werkt bij een Tesla supercharger..
Tip; kijk vlak van te voren of de locatie beschikbaar is. Ik kom namelijk aan in Zevenaar, plek zat en ik zet hang hem er aan, maar helaas... out-of-order toen ik in de app keek. Was er een monteur van Tessla bezig bij een andere paal, dus samen even gekeken en hij bellen, maar zij vonden het ook vreemd dat die het niet deed. Hij was namelijk met een andere set palen bezig.

Gelukkig is Duiven niet ver weg, dus daar maar heen... en daar ging alles goed. Laden ging alleen wel "traag". Starte met 12% en hij kwam niet hoger dan 60kW.

Een ander, maar bekend nadeel blijft die korte kabel... Had misschien de auto wel iets rechter kunnen zetten, maar ach het was rustig. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PputRFDYp-cGkSBXoAgtbXI8OHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDBpUh14J00wIleDV0L9b2Qe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zx7N_juyLXIo3IwD8NMWAV5qAMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHm191FEDpxBjGynNahvpszH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NxsLYyN13SS5sdL0JySJzKUsaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rczBgRgzJBbaXv81sa2LQkmz.jpg?f=fotoalbum_large

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:01
Dude!! Wtf.. anders is je interieur even ranzig :X

.. ik ben echt autist met doekjes in de auto en heb over de bekerhouders zo'n 'anti-vingerafdruk' houder zitten. (dit)
Serieus als er vingers op het hoogglans zwart van de deuren of op het scherm zitten.. ik pak meteen een doekje om het weg te halen.

.. en dan zie ik foto's zoals deze.. HOE DAN?! hahaha :?

Maar buiten dat.. thanks voor het delen van je ervaring met betrekking tot de Tesla laders. Ga er zelf denk ik nooit gebruik van maken maar interessant om te zien.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
DonJunior schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:09:
[...]

.. ik ben echt autist met doekjes in de auto en heb over de bekerhouders zo'n 'anti-vingerafdruk' houder zitten. (dit)
Serieus als er vingers op het hoogglans zwart van de deuren of op het scherm zitten.. ik pak meteen een doekje om het weg te halen.

Maar buiten dat.. thanks voor het delen van je ervaring met betrekking tot de Tesla laders. Ga er zelf denk ik nooit gebruik van maken maar interessant om te zien.
Hahahaha, ik blijf aan t poetsen. Echt geen zin in… maar de zon doet ook veel hoor, vind t zelf nog wel meevallen in de auto in t echt ;)

En over de tesla lader. Dit was even een test om te kijken of en hoe t werkt. Ga er verder ook geen gebruik van maken, al kan het op vakantie of bij lange rit wel een serieuze optie zijn. Kijk alleen al naar de laadplek bij metz, 6 plekken voor gewone EV,s en heeeeel veel voor tesla… dus als ze die allemaal openstellen 👍🏼. Nu is is die bij Nancy al wel open voor niet tesla, maar durfde het niet aan om daar te leeg aan te komen laatst.

[ Voor 19% gewijzigd door t2faag op 06-05-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:34
[...]
Gelukkig! Ik dacht dat ik de enige was. Doekjes, vuilniszakjes, keukenrol.... alles ligt in de auto. Maar eerlijk, met kinderen op de achterbank blijf je wel bezig. Gelukkig is het zwarte plastic van de huidige Mazda gewoon mat. Ik zal met de ID.3 vast ook grootgebruiker gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Ik ook, standaard een microvezeldoekje in de auto...ik háát hoogglans daarom ook, poets het gelijk schoon maar is natuurlijk een gebed zonder einde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Oh god, net als van die motorrijders die meer tijd spenderen aan hun motor poetsen dan daadwerkelijk gas geven met dat hok :')

Door de wasstraat en dan ook stofzuigen / soms afstoffen doe ik wel één keer per maand ofzo, maar ik ga niet continu vingers wegpoetsen, dan blijf je bezig :P

In m'n Model 3 had ik voor de hele middenconsole wel zo'n op maat gemaakte matte brushed metal-look 3M folie zelf geplakt, dat was wel beter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@FlowDesign De wat??? De WASSTRAAT???

Hahaha nee mijn auto gaat gewoon met de hand.. elke week. Twee emmer systeem en daarna netjes afdrogen voor het beste resultaat ...

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:40

Tarin

Just plain weird.

Ik heb vandaag tijdens de bandenwissel van de Golf (laat, maar ik had niet eerder tijd omdat ik constant onderweg was..) nog een keertje in de ID.4 gezeten die daar stond en ben nog niet teleurgesteld dat ik hem heb besteld. Hij miste qua opties best een boel, maar het was wel interessant de verschillen in bijv. de achterlichten met de completere ID.5 te kunnen vergelijken, hoewel ik de doorlopende rode units ook niet lelijk vind, dat 3D-effect zie je toch vooral van dichtbij.
Nu nog kijken wanneer hij geleverd wordt, besteld in november en ik heb geen zin om onze wagenparkbeheerder lastig te vallen - de Golf rijdt voorlopig ook nog prima.

Van de ID.5 vond ik de kofferbak qua ruimte best behoorlijk ruim, maar de hoeveelheid ruimte die mijn hoofd had als ik op de achterbank zat (voor mijn gevoel ongeveer -5 cm) was jammer. Onze hele familie is lang (ik ben 1m96) dus dat wordt niks als ik een keer m'n vader, broers of neven mee moet nemen of als ik een keertje achterin moet zitten.
Het model wat er stond was vrij compleet (grote navi-scherm, elektrisch verstelbare stoelen, panoramadak, automatische kofferbakklep) maar de velgen waren klein, wat ik eigenlijk mooier vond dan die 21", daarmee lijkt het op de foto's iig net een speelgoedautootje.

[ Voor 13% gewijzigd door Tarin op 06-05-2022 15:23 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
Tarin schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:21:
Ik heb vandaag tijdens de bandenwissel van de Golf (laat, maar ik had niet eerder tijd omdat ik constant onderweg was..) nog een keertje in de ID.4 gezeten die daar stond en ben nog niet teleurgesteld dat ik hem heb besteld. Hij miste qua opties best een boel, maar het was wel interessant de verschillen in bijv. de achterlichten met de completere ID.5 te kunnen vergelijken, hoewel ik de doorlopende rode units ook niet lelijk vind, dat 3D-effect zie je toch vooral van dichtbij.
Ach, ik heb vandaag ook pas bandenwissel. Bijna 6 weken wachttijd, eerder was er geen plek bij Wittebrug groep (alle vestigingen in de buurt geprobeerd).

Hopelijk krijg je een probleemloze auto met 3.0 voorgeinstalleerd!
Mijn defecte 12V accu wordt nu getest en weer opgeladen (ze stellen het vervangen uit....) om te kijken of deze misschien tóch vervangen moet worden (ID.3M van 2020 - je weet inmiddels wel, met zo'n slechte 12V accu die tóch vervangen moet worden...).
Gezien de terugroepactie nog niet formeel is begonnen zitten ze dus tijd te verspillen met een tussenweg. Zonde hoor. Ik kan een handgeschakelde Polo ophalen straks, ze stoppen ermee voor het weekend. Logisch wel als je al zo achter loopt met bandenwissels en ander werk, dan ga je lekker op tijd naar huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Van de ID.5 vond ik de kofferbak qua ruimte best behoorlijk ruim, maar de hoeveelheid ruimte die mijn hoofd had als ik op de achterbank zat (voor mijn gevoel ongeveer -5 cm) was jammer. Onze hele familie is lang (ik ben 1m96) dus dat wordt niks als ik een keer m'n vader, broers of neven mee moet nemen of als ik een keertje achterin moet zitten.
Met 1,92m ben ik lang (alleen vergeleken met jou niet :) ) en ik kan achterin m'n ID.4 zeer ruim zitten, zowel qua beenruimte als hoofdruimte, als de voorstoel voor mij afgesteld staat.

Ik denk dus dat de ID.4 een prima keuze is voor jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
DonJunior schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:44:
@FlowDesign De wat??? De WASSTRAAT???

Hahaha nee mijn auto gaat gewoon met de hand.. elke week. Twee emmer systeem en daarna netjes afdrogen voor het beste resultaat ...
Dat deed ik vroeger ook, maar daar ben ik nu echt te lui voor _O-

Ik ga wel altijd naar een goede en moderne wasstraat die niet krast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2faag
FlowDesign schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:34:
[...]

Ik was den auto zo af en toe in de wasbox, met hoge druk en borstel. de wasstraat aantal keer geprobeerd, maar die krijgt nooit onder de spoiler schoon 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
12mm minder hoofdruimte in de ID.5 t.o.v. De ID.4 op de achterbank :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 21:56
FlowDesign schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:34:
[...]

Zelfs met baby doekjes krijg je krassen op deze lak.

Maar dat hoogglans is een gigantische misser in elke auto. Ik snap niet dat ze niet gewoon gekozen hebben voor geborsteld aluminium of jusot meer hout. Toch te conservatief bij vw. Ik poets trouwens alleen de eerste week mijn auto, nu 1,5 jaar verder is de krasstraat alleen het bezoeken waar dbij veel vogelkak of een trip voor een vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:14:
[...]

Zelfs met baby doekjes krijg je krassen op deze lak.
Geen last van 🤷

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:45
De truk met hoogglans is na het poetsen een laagje van een vet product aanbrengen zoals een dashboard spray zo zie je de vetadrukken van je vingers minder . Werkt op Inox ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
oldie127 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:29:
De truk met hoogglans is na het poetsen een laagje van een vet product aanbrengen zoals een dashboard spray zo zie je de vetadrukken van je vingers minder . Werkt op Inox ook perfect.
Wat gebruik jij hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:49
Over wasstraten gesproken, ik ben er nog niet doorheen gegaan met de ID4, welke functies moet ik eigenlijk uitzetten voor ik met een elektrische auto de wasstraat in rij?

Denk sowieso de anti-rol functie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Galvatron schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:20:
Over wasstraten gesproken, ik ben er nog niet doorheen gegaan met de ID4, welke functies moet ik eigenlijk uitzetten voor ik met een elektrische auto de wasstraat in rij?

Denk sowieso de anti-rol functie toch?
anti-rol in z'n vrij (waarom is dat uberhaupt een ding) en zorgen dat je automatische ruitenwissers uit staan, naast dat is het vaak een kwestie van niet je rem indrukken en wachten tot je van de band of gaat natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:45
Ik gebruik poorboys natural look . Werkt goed de eerste weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Vaelin schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:32:
[...]

anti-rol in z'n vrij (waarom is dat uberhaupt een ding) en zorgen dat je automatische ruitenwissers uit ostaan, naast dat is het vaak een kwestie van niet je rem indrukken en wachten tot je van de band of gaat natuurlijk.
Ik zou voor de zekerheid de voet sensor van de achterklep nog uitschakelen als je die hebt. Heb wel eens gehoord dat zo’n ding open is gegaan in de wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Volgens mij ligt de server van VW er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
Jakkie takkie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:54:
Volgens mij ligt de server van VW er weer uit.
Ja, hier ook problemen

Edit:
Alles teug in orde hier

[ Voor 8% gewijzigd door IndyVS op 07-05-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik222 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:39:
[...]

Ik zou voor de zekerheid de voet sensor van de achterklep nog uitschakelen als je die hebt. Heb wel eens gehoord dat zo’n ding open is gegaan in de wasstraat.
Mijn huidige seat heeft het maar nog nooit gebeurd 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
IndyVS schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:06:
[...]

Ja, hier ook problemen
Hier ook, kon eerst helemaal niet inloggen. Nu weer wel maar er lijken nu geen auto’s meer gekoppeld aan mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vaelin schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:32:
[...]

anti-rol in z'n vrij (waarom is dat uberhaupt een ding) en zorgen dat je automatische ruitenwissers uit staan, naast dat is het vaak een kwestie van niet je rem indrukken en wachten tot je van de band of gaat natuurlijk.
Wat is anti-rol? Hetzelfde als auto-hold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
JB076 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:14:
De Polo loopt dit jaar uit de lease, zojuist offerte binnen voor een ID.3 :7

Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor die er daadwerkelijk is.
Nou, een nieuwe bestellen is intussen volstrekt kansloos geworden. Maar een vertrokken collega heeft er een achtergelaten die waarschijnlijk kan overnemen.

Bijzonder genoeg heeft nog niemand me kunnen vertellen welke uitvoering precies. Op basis van de informatie uit het kenteken vermoed ik een witte 1st Plus. DET 23-12-2020, dus nog net met 8% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
FlowDesign schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:48:
[...]

Wat is anti-rol? Hetzelfde als auto-hold?
Vrij is niet vrij om te rollen totdat je de rem intrapt en bevestigd dat hij daarna weg mag rollen. Het is in mijn optiek niets meer dan een extra handeling voordat je auto echt in z’n vrij staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
JB076 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:22:
[...]

Nou, een nieuwe bestellen is intussen volstrekt kansloos geworden. Maar een vertrokken collega heeft er een achtergelaten die waarschijnlijk kan overnemen.

Bijzonder genoeg heeft nog niemand me kunnen vertellen welke uitvoering precies. Op basis van de informatie uit het kenteken vermoed ik een witte 1st Plus. DET 23-12-2020, dus nog net met 8% bijtelling.
Prima, altijd doen met 8% bijtelling. 1st Plus is ook een mooie uitvoering. Vergelijkbaar nieuw bestellen komt op circa 47k cataloguswaarde, heeft 16% bijtelling en je moet meer dan een jaar wachten.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Hier een korte ervaring van mijn vakantiereis in de meivakantie. Deze week hebben wij het snelladen van de ID.3 Pro S (77kWh) getest tijdens een rit van 550 km. Laadsnelheden zijn prima, maar de omstandigheden waren dan ook ideaal. Getopt op 130KW bij een aankomst SOC van 11%, 200km gereden en buitentemperatuur van 20 graden. Zo uiteindelijk in 30 minuten van 11 naar 75 procent geladen. Dik tevreden hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Vaelin schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:16:
[...]

Vrij is niet vrij om te rollen totdat je de rem intrapt en bevestigd dat hij daarna weg mag rollen. Het is in mijn optiek niets meer dan een extra handeling voordat je auto echt in z’n vrij staat.
Ok, dit herken ik helemaal niet van mijn ID3. Ik zet 'm gewoon in N met de schakelaar achter het stuur en that's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Rubenus schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:30:
Hier een korte ervaring van mijn vakantiereis in de meivakantie. Deze week hebben wij het snelladen van de ID.3 Pro S (77kWh) getest tijdens een rit van 550 km. Laadsnelheden zijn prima, maar de omstandigheden waren dan ook ideaal. Getopt op 130KW bij een aankomst SOC van 11%, 200km gereden en buitentemperatuur van 20 graden. Zo uiteindelijk in 30 minuten van 11 naar 75 procent geladen. Dik tevreden hierover.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_839wAWhOiHPLXMZv08K5pVMZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K2xay2rjo1dlgFsOUNYFwcxl.png?f=fotoalbum_large

Hier ook mooie chargecurve op een 58kWh ID.3 1st Pro. Eerste keer dat ik echt de chargecurve gehaald heb die hij zou moeten halen. Accu goed op temperatuur, goede buitentemperatuur en niet al te hoge start SoC. (Grafiek komt uit Home Assistant). Tot 90% doorgeladen aangezien we nog zaten te eten in het restaurant en ik in de Fastned app zag dat niet alle stalls bezet waren (en er dus niemand op me stond te wachten).

[ Voor 7% gewijzigd door RaymondD op 07-05-2022 23:28 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Rubenus schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:30:
Wat was de route en welke stops heb gemaakt en waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
ff een vraagje tussendoor:

Stel je zou een crossover SUV Coupé achtige EV uit kunnen zoeken voor rond de 50k, welke zou je dan kiezen en waarom? (toelichting in de comments svp :) )

Poll: Welke EV van rond 50k€ zou je kiezen?
VW ID5 RWD
Skoda Enyaq Coupé IV RWD
Polestar 2 RWD
Volvo C40 RWD
Hyundai Ioniq 5 RWD
Kia EV6 RWD
Anders...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404496&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
FlowDesign schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:40:

Stel je zou een crossover SUV Coupé achtige EV uit kunnen zoeken voor rond de 50k, welke zou je dan kiezen en waarom? (toelichting in de comments svp :) )

VW ID5
Skoda Enyaq Coupé iV
Polestar 2
Volvo C40
Hyundai Ioniq 5
Kia EV6
Anders...
[Afbeelding]
vraag je dit voor een vriend? 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
FlowDesign schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:40:

VW ID5
Skoda Enyaq Coupé iV
Polestar 2
Volvo C40
Hyundai Ioniq 5
Kia EV6
Anders...
[Afbeelding]
VW ID5 Pro Performance - die achterkant met de geïntegreerde spoiler en IQ achterlichten :9~ , de voorbumper, de enorme ruimte in de gehele auto was ook doorslaggevend voor mij, echt een spaceship 🚀
• VW ID.5 GTX - minder mooie voorbumper, mindere draaicirkel, minder range, minder snel laden dan de pro
• Skoda Enyaq Coupé iV - achterzijde minder dan de ID.5, interieur mooi maar niet minimalistisch (te herkenbaar van de ICE auto’s), alleen leverbaar als awd op het moment
• Polestar 2- geen vlakke vloer, te krap voor mijn gebruik, middenconsole vervelend komt tegen mijn benen aan, berucht onzuinig (?), ik zie nu al hoeveel er rijden dit wordt de nieuwe model 3, iedereen rijd erin
• Volvo C40 - dit was mijn tweede keuze, echter geen vlakke vloer, te krap voor mij ondanks formaat, nog onzuiniger dan de polestar, verder heel aantrekkelijk en android auto vond ik ook top!
• Hyundai Ioniq 5 - technisch heel verleidelijk maar te klein,
• Kia EV6 - idem, en uitstraling staat mij niet aan…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:44

Freakie1NL

Grote Baas

Rond de 50K in elk geval helemaal niets meer vanuit de VAG groep.

Waardeloze ervaringen ervaringen met VAG sinds ik de ID.3 1st Plus rij.

Qua marketing is het een top organisatie, maar qua dienstverlening en performance/voortgang van upgrades heb ik nog nooit een merk/groep ervaren die slechter is dan VAG.

Op basis van de poll voor Polestar 2 gekozen. Ruimte gezien nog klein gezin niet nodig. Qua interieur meer mijn smaak dan de Koreaanse broers. Maar anders die. C40 vind ik echt lelijk.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
De C40 vind ik er in het echt wel een stuk beter uitzien dan op de foto's.

Bij de Enyaq Coupé ben ik uitgegaan van de RWD die vanaf juni/juli te bestellen is. Achterlichten vind ik wel tegenvallen.

Binnenruimte is voor mij niet heel belangrijk. Een echte trekhaak, goede range en snel snelladen wel.

Als privérijder vind ik de 7 jaar garantie vooral een groot voordeel van Hyundai en Kia.
Ioniq 5 zou ik nooit kopen omdat ik het interieur verschrikkelijk lelijk vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
FJP84 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 00:14:
[...]

Wat was de route en welke stops heb gemaakt en waar?
Betreft Nederland Berlijn. Bij Groningen de grens over via Hannover. Op deze route zijn ruim voldoende laadplekken. Voor mijn gevoel bijna vergelijkbaar met de Nederlandse snelweg. Betrof voornamelijk Aral snelladers. Met zuinig rijden zou het met 1 laadstop kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Weet niet of het aan mij ligt..... Maar het lijkt erop dat sinds zaterdag de app communicatie sterk verbeterd is. Heb 3x een adres doorgestuurd naar mijn auto via de app die er alle 3 meteen waren!

Zou het dan echt.....?? _/-\o_

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
maik73 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:27:
Weet niet of het aan mij ligt..... Maar het lijkt erop dat sinds zaterdag de app communicatie sterk verbeterd is. Heb 3x een adres doorgestuurd naar mijn auto via de app die er alle 3 meteen waren!

Net getest, niks aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000

Heeft bij mij dus echt nog nooit gewerkt. zo af en toe probeer ik het nog eens, maar 't verschijnt nooit in de auto. of ik het nu lang van te voren doe, vlak van te voren, of als ik al in de auto zit.
geinig hoe dat bij iedereen anders werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Weekendje Disney achter de rug en kan niet zeggen dat het met een EV echt een succes was :|

Davy Crockett Ranch heeft al meer dan een half jaar problemen met hun laadpalen, dus moest bij het park opladen. Bij Disney zelf zijn 4! laadpalen en.... elke dag stonden dezelfde Nederlandse kentekens aan de laadpaal. Iemand in een Tesla sprak me nog aan en zei om 7.50 daar te hebben gestaan en te laat zijn geweest om te laden.
Als je zó vroeg daar moet zijn om élke dag op te laden, dan sta je sowieso vooraan dus geen idee waarom je dan per se aan de laadkabel moet staan. Soort van handdoekje leggen met je EV. Mocht die EV bestuurders hier zitten en zichzelf herkennen; je bent een egoïstische lamlul. Maar goed... tot zo ver mijn rant.

Dan maar keer in de avond ergens gaan laden. Tesla laders nog niet vrijgegeven, andere laders wel geplaatst en niet operationeel, laders defect, benzineauto geparkeerd voor de laadpalen etc etc.
Uiteindelijk 40 minuten verder bij Velizy 2 Tesla supercharger terecht gekomen en tot 85% opgeladen. Het aantal EVs in Frankrijk was echt bijzonder laag en de helft van wat we hebben zien rijden had een NL ketenen.

Gisteren met 66% vertrokken bij Disney en onderweg weer eea defect,storingen etc. Na een uur een voorstadje terecht gekomen van Parijs en met 80kwh, op een 150kwh lader, kunnen opladen. Dachten gaan maar even bij de Burger king voor een late lunch en dan zo ver mogelijk opladen. Kreeg ik bij 82% de melding dat de auto niet verder opgeladen kon worden en het verzoek om opnieuw te proberen. Na 3x geprobeerd te hebben steeds dezelfde melding en terug gereden met de 82%.

Onderweg een paar tankstations gehad met slechts 1 laadpaal en 3-5 (Nederlandse) auto's in de wachtrij. Uiteindelijk met nog 50km in de accu bij Froyennes terecht gekomen en daar wel met 124kwh kunnen opladen. Vanuit daar met 125km/h naar Tilburg gereden en nu nog 20% in de accu.

Verbruik van de ID4 was
105 km/h: 19,7 kwh (Frankrijk)
125 km/h: 22,5kwh (Belgie/Nederland)
20kwh op de snelweg met 105 km/h.

Auto rijdt wel echt heel comfortabel. Gisteren ongeveer 7(ipv 4) uur onderweg geweest en de hele rit gewoon lekker comfortabel in de auto gezeten. Had na lange autoritten wel last van mijn onderrug vaak, maar in de ID4 totaal geen last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
t2faag schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:36:
Gelukkig is Duiven niet ver weg, dus daar maar heen... en daar ging alles goed. Laden ging alleen wel "traag". Starte met 12% en hij kwam niet hoger dan 60kW.
Bij Tesla chargers wordt soms capaciteit verdeeld over 2 laders toch? Ik ben daar niet helemaal in thuis maar meen zoiets gehoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Goedendag,

Ik rijd op dit moment een Kia Niro en ben mij aan het oriënteren op een ID.4 Pro met Comfort pakket.

Deze heeft het 25,4 cm display, hoe bevalt die? En zijn jullie tevreden over de ingebouwde speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54

Ik wacht nog op mijn bestemming, ingevoerd op vrijdag 29 april. Nog niet aangekomen in de auto haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
mitchdc schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:10:
[...]

Bij Tesla chargers wordt soms capaciteit verdeeld over 2 laders toch? Ik ben daar niet helemaal in thuis maar meen zoiets gehoord te hebben.
Correct. Dit is overigens bij de meeste 'dubbele' laadpalen zo. Als je bij een Tesla punt komt en er staan al wat auto's kijk of je een lader kunt overslaan zodat je inderdaad niet hoeft te 'delen' dat is wat voordeliger voor de laadsnelheid.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 16:02
turkeyhakan schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:13:
Goedendag,

Ik rijd op dit moment een Kia Niro en ben mij aan het oriënteren op een ID.4 Pro met Comfort pakket.

Deze heeft het 25,4 cm display, hoe bevalt die? En zijn jullie tevreden over de ingebouwde speakers?
Ik heb een ID.4 Pro met Comfort pakket (dus geen plus). Dat scherm bevalt me prima. Misschien dat een groter scherm beter of prettiger zou zijn, maar aan dit scherm mis ik niets. De speakers vind ik ook best goed. Ben geen audiofiel en luister (helaas, door ooraandoening) niet vaak in de auto naar muziek, maar wanneer ik dat wel doe, klinkt het prima.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
AndereKoekoek schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:10:
Weekendje Disney achter de rug en kan niet zeggen dat het met een EV echt een succes was :(

Davy Crockett Ranch heeft al meer dan een half jaar problemen met hun laadpalen, dus moest bij het park opladen. Bij Disney zelf zijn 4! laadpalen en.... elke dag stonden dezelfde Nederlandse kentekens aan de laadpaal. Iemand in een Tesla sprak me nog aan en zei om 7.50 daar te hebben gestaan en te laat zijn geweest om te laden.
Als je zó vroeg daar moet zijn om élke dag op te laden, dan sta je sowieso vooraan dus geen idee waarom je dan per se aan de laadkabel moet staan. Soort van handdoekje leggen met je EV. Mocht die EV bestuurders hier zitten en zichzelf herkennen; je bent een egoïstische lamlul. Maar goed... tot zo ver mijn rant.

Dan maar keer in de avond ergens gaan laden. Tesla laders nog niet vrijgegeven, andere laders wel geplaatst en niet operationeel, laders defect, benzineauto geparkeerd voor de laadpalen etc etc.
Uiteindelijk 40 minuten verder bij Velizy 2 Tesla supercharger terecht gekomen en tot 85% opgeladen. Het aantal EVs in Frankrijk was echt bijzonder laag en de helft van wat we hebben zien rijden had een NL ketenen.

Gisteren met 66% vertrokken bij Disney en onderweg weer eea defect,storingen etc. Na een uur een voorstadje terecht gekomen van Parijs en met 80kwh, op een 150kwh lader, kunnen opladen. Dachten gaan maar even bij de Burger king voor een late lunch en dan zo ver mogelijk opladen. Kreeg ik bij 82% de melding dat de auto niet verder opgeladen kon worden en het verzoek om opnieuw te proberen. Na 3x geprobeerd te hebben steeds dezelfde melding en terug gereden met de 82%.

Onderweg een paar tankstations gehad met slechts 1 laadpaal en 3-5 (Nederlandse) auto's in de wachtrij. Uiteindelijk met nog 50km in de accu bij Froyennes terecht gekomen en daar wel met 124kwh kunnen opladen. Vanuit daar met 125km/h naar Tilburg gereden en nu nog 20% in de accu.

Verbruik van de ID4 was
105 km/h: 19,7 kwh (Frankrijk)
125 km/h: 22,5kwh (Belgie/Nederland)
20kwh op de snelweg met 105 km/h.

Auto rijdt wel echt heel comfortabel. Gisteren ongeveer 7(ipv 4) uur onderweg geweest en de hele rit gewoon lekker comfortabel in de auto gezeten. Had na lange autoritten wel last van mijn onderrug vaak, maar in de ID4 totaal geen last van :)
Balen. Hoe was de rit richting Parijs en waar heb je geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Mitchell2.24v schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Ik heb een ID.4 Pro met Comfort pakket (dus geen plus). Dat scherm bevalt me prima. Misschien dat een groter scherm beter of prettiger zou zijn, maar aan dit scherm mis ik niets. De speakers vind ik ook best goed. Ben geen audiofiel en luister (helaas, door ooraandoening) niet vaak in de auto naar muziek, maar wanneer ik dat wel doe, klinkt het prima.
Hoe is de algehele kwaliteit in de auto?
Pagina: 1 ... 195 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.