Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 191 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-09 08:18

mhe59

ID.5 Pro Performance

J.W schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:52:
[...]

Herkenbaar. Uitgesteld laden via WeConnect app is onbetrouwbaar.

Ik doe het nu via stekker app en geen problemen meer
Ik was ook heel enthousiast met de stekker.app ben hiermee eind maart mee begonnen en had op 31 maart het bekende 12v accu probleem ! Helemaal leeg en dus dood.
Op zich was dit snel verholpen en kon ik na hulp van de anwb weer rijden. De app niet gebruikt tot gisteren en ….. vanmorgen weer de 12v problematiek en de auto weer dood.
Staat 46600 km op de teller, ik gebruik de app even niet meer tot na de 2.4 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Ik heb ook sinds een week de 12V laag melding, die weg ging en nu omgetoverd is naar storing elektrosysteem, werkplaats bezoeken.
Heb geinformeerd of ik daadwerkelijk naar de werkplaats moet, en het antwoord was "zolang alles werkt kun je gewoon blijven rijden".
Dus ik rijd nu rond met een geel uitroepteken en die melding elke dag. Maarja, alles doet 't dus het zal wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Soeski schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:21:
Ik heb ook sinds een week de 12V laag melding, die weg ging en nu omgetoverd is naar storing elektrosysteem, werkplaats bezoeken.
Heb geinformeerd of ik daadwerkelijk naar de werkplaats moet, en het antwoord was "zolang alles werkt kun je gewoon blijven rijden".
Dus ik rijd nu rond met een geel uitroepteken en die melding elke dag. Maarja, alles doet 't dus het zal wel...
Ik zou daar niet mee blijven rijden, ik zou direct naar de dealer rijden en die het laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobboersma
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-04-2022
NWA schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:51:
[...]

die niet een bestuurdersstoel kan maken die in dezelfde positie blijft staan
Wat bedoel je precies met de bestuurdersstoel die niet in positie blijft staan? Bij mijn ID.3 moet ik steeds de rugleuning weer rechtop zetten. Volgens de dealer is dat geen bekend probleem van de ID.3. Dus ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
jacobboersma schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:40:
[...]

Wat bedoel je precies met de bestuurdersstoel die niet in positie blijft staan? Bij mijn ID.3 moet ik steeds de rugleuning weer rechtop zetten. Volgens de dealer is dat geen bekend probleem van de ID.3. Dus ik ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben.
Jawel dat heb ik een paar keer eerder gelezen op verschillen forums, komt vaker voor is alleen geen echte oplossing voor.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Soeski schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:21:
Je komt geheid een keer stil te staan. Ik heb het ook gehad, eerst daalde de spanning van de 12v accu een beetje (gewoon zelf gemeten), later ging hij steeds vaker naar 0 volt, dan is hij echt kapot. Als hij 0 volt wordt en je staat niet bij een lader kom je geen centimeter meer voor of achteruit. Dealer heeft hem bij mij vervangen en daarna nooit meer gehad.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
Na 3 dagen een offline auto gehad te hebben toch maar de zekeringentruc gedaan. Alleen zekering f19 loste niks op. Toen zekering f19 en f20 getrokken, terug gezet, auto 20 min met rust gelaten. Daarna had ik direct weer verbinding. 2e keer dat me dit gebeurt, vorige keer was augustus 2021.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Jakkie takkie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:57:
[...]

Je komt geheid een keer stil te staan. Ik heb het ook gehad, eerst daalde de spanning van de 12v accu een beetje (gewoon zelf gemeten), later ging hij steeds vaker naar 0 volt, dan is hij echt kapot. Als hij 0 volt wordt en je staat niet bij een lader kom je geen centimeter meer voor of achteruit. Dealer heeft hem bij mij vervangen en daarna nooit meer gehad.
Ik zal even via OBD kijken hoe erg het is al. Ik ga over een maand voor de bandenwissel (eerder was er geen plek) en ik wil niet nu een nieuwe 12V accu om vervolgens over een maand uitgenodigd te worden voor... een 12V accu wissel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
Vighu schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:48:
Om het wachten wat te verzachten ben ik alvast mijn audio upgrade aan het plannen voor als de auto (ID.5) eindelijk geleverd wordt. Nu vroeg ik mij af of een van jullie de moeite zou willen nemen om de opslagruimte onder de kofferbak op te meten :*)

Ik neem namelijk aan dat deze ruimte niet anders is dan de ID.4.

Het gaat om de ruimte zónder de piepschuim insert zoals op onderstaande foto te zien:

[Afbeelding]
Ik heb net even snel gekeken. Het 'tapijt' dat er in zit, lijkt vast te zitten onder de plastic rand waar de kofferdeksel op rust. Ik zal binnenkort de troep even uit die bak halen en de boel opmeten. Zo op het eerste gezicht wordt dat niet een heel nauwkeurige meting, omdat je het tapijt dus niet heel eenvoudig weg krijgt, zonder de hele boel te demonteren. De bak loopt door onder de plastic afdekking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXzfgwV06ifaefm7w6UNGUOGiX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HG7QyOmkpqxC2bB4hkOqmCNx.jpg?f=fotoalbum_large

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:44
[...]

Jawel, is zeker wel een bekend probleem. Zie mijn eerdere posts hierover en ook een paar meldingen van anderen.
Ik heb inmiddels een nieuwe voorstoel n.a.v dit probleem omdat ze het niet konden fixen met de originele stoel. Of het nu goed werkt weet ik nog niet omdat er nog een onderdeel mist die in nabestelling staat. :+

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
NWA schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:51:
[...]

Eeh, een autofabrikant die een auto maakt met een achterlichtmodule die bij een beetje zonnewarmte al ......
Ik vind het een mooie samenvatting. Toch rijd de auto lekker en zit ik nog altijd met een smile in de auto. :)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
maik73 schreef op maandag 11 april 2022 @ 07:27:
[...]

Ik vind het een mooie samenvatting. Toch rijd de auto lekker en zit ik nog altijd met een smile in de auto. :)
Dit.
Plus 90% van de problemen die hier benoemt worden .. die heb ik zelf nog nooit ervaren met mijn ID.3 Business Pro van 12/2020
Enige wat ik heb gehad is inderdaad een keer of twee een melding van de achterlichtmodule (die vanzelf ook weer weggaat) en dat getrut met die app.
Verder echt een heerlijke auto waar ik oprecht elke dag weer van geniet.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
DonJunior schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:31:
[...]

Dit.
Plus 90% van de problemen die hier benoemt worden .. die heb ik zelf nog nooit ervaren met mijn ID.3 Business Pro van 12/2020
Enige wat ik heb gehad is inderdaad een keer of twee een melding van de achterlichtmodule (die vanzelf ook weer weggaat) en dat getrut met die app.
Verder echt een heerlijke auto waar ik oprecht elke dag weer van geniet.
Hier sluit ik me met mijn ID3 pro business volledig bij aan. Wat een fijne auto. Paar keer het versnelde knipperlichteffect gehad en een keer of 3 geen verbinding (allen weer vanzelf opgelost) maar thats it. Stoplichtsprintjes blijven leuk (ook voor een 48 jarige :-) ), voor mij nooit meer een conventionele brandstofauto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
dstaals schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:18:
[...]

voor mij nooit meer een conventionele brandstofauto.
Als tweede auto hebben we een Seat Ibiza.. Voordat ik de Cupra Born had (lees ID3) vond ik het altijd een heerlijke en leuke auto om in te rijden naast mijn Skoda Karoq.. Nu ik 2 maanden in een EV rijdt stap ik nog wel eens in de Ibiza en voelt het alsof ik in een ouderwetse auto rij.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
M@cer schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:58:
[...]

Als tweede auto hebben we een Seat Ibiza.. Voordat ik de Cupra Born had (lees ID3) vond ik het altijd een heerlijke en leuke auto om in te rijden naast mijn Skoda Karoq.. Nu ik 2 maanden in een EV rijdt stap ik nog wel eens in de Ibiza en voelt het alsof ik in een ouderwetse auto rij.
Heel herkenbaar.. heb dat met de Alfa Giulietta. Dat was echt mijn 'speelauto' .. nu pak ik gewoon liever de ID.3 .. zet ik op standje Sport en dan heb ik ook meer dan genoeg lol. En dat zonder herrie en getrut van warmrijden van de motor, oliepijlen etc.. gewoon instappen en gaan. Heerlijk.
Zelfs zo dat ik voor prive ook aan het overwegen ben om de Giulietta de deur uit te doen en lekker electrisch te gaan rijden. Hoef ik helemaal nooit meer aan de pomp te staan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
[...]

Hier ook hetzelfde probleem. Bij mijn ID.3 is vorige week voor de tweede keer de rugleuning vervangen. Dus nu even afwachten of het helpt. Na de eerste keer was dat in elk geval niet zo. Het leek de dealer ook beter om de complete stoel te vervangen maar goed, Pon bepaalt...

En donderdag gaat ie weer terug omdat mijn remschijven krom zijn. Ik hoef bij de servicebalie inmiddels niet meer te zeggen waar ik voor kom. Maar dat is niet perse een goed teken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 19:04
Zou het al zin hebben contact op te nemen met de dealer over de terugroep actie voor de accu en 2.4 update?

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 19:22
t2faag schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:56:
Zou het al zin hebben contact op te nemen met de dealer over de terugroep actie voor de accu en 2.4 update?
Nee, dat denk ik niet. Heb afgelopen week contact gehad, ze hebben me op een lijstje gezet om als een van de eersten gecontacteerd te worden zodra hij beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

https://www.bndestem.nl/a...is-anders-boete~a9b1470e/

Ik vind dit een lastige. Heb zelf mijn eigen laadpaal/oprit en op het werk ook, maar het komt natuurlijk ook genoeg voor dat ik ergens mijn auto parkeer, laad, en pas nadat deze vol is terugkeer. Dag aan het strand: auto vol, weer aankleden, terug naar de auto, verplaatsen en weer terug naar het strand? Wat als mensen in de nacht ergens moeten laden? Auto vol, opstaan, verplaatsen?

Genoeg haken en ogen aan dit verhaal. Ik begrijp de frustratie maar de praktijk is een stuk weerbarstiger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
@Exorcist Is inderdaad een beetje dubbel. Kan me voorstellen dat als je aankomt met een lege auto en deze paal in je navigatie had staan (en nu nog maar 3% hebt) dat je graag wilt laden. Dan is een laadpaalklever niet relaxt. Aan de andere kant snap ik ook dat je niet halverwege je werk/strand sessie je auto gaat verplaatsen.
Al is dat nu dan misschien de nieuwe realiteit en moeten we onze sessie er op aanpassen.

Eerlijk is eerlijk, nu parkeer ik de auto ook nog wel eens op een vrije 'electrisch laden' plek .. simpelweg omdat die het dichtste bij is. Dan laad ik de auto wel op, maar eigenlijk is dat niet (altijd) nodig.. Nu ik dit typ en er over nadenk voelt dat ook niet helemaal sociaal.. hmm..

Tot een half jaar geleden waren er altijd laadplekker te over.. maar dit wordt rap minder en minder dus ik denk dat we ons allemaal aan elkaar moeten aanpassen.

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:57
Ik zie vaak bij mij in de buurt waar ik ga laden een PHEV aan de andere paal staan die steevast al vol is als ik mijne ophaal. En er vaak al stond toen ik mijn auto aan de lader hing, dus al een hele tijd vol. Nu is er daar altijd wel een plek vrij van de twee, maar toch, wel wat asociaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Iemand schreef hier één dezer dagen dat de dealers weten dat het eraan zit te komen, maar dat ze nog niks ermee kunnen zolang er geen groen licht vanuit VW of PON komt.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13
DonJunior schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:08:
@Exorcist Is inderdaad een beetje dubbel. Kan me voorstellen dat als je aankomt met een lege auto en deze paal in je navigatie had staan (en nu nog maar 3% hebt) dat je graag wilt laden. Dan is een laadpaalklever niet relaxt. Aan de andere kant snap ik ook dat je niet halverwege je werk/strand sessie je auto gaat verplaatsen.
Al is dat nu dan misschien de nieuwe realiteit en moeten we onze sessie er op aanpassen.

Eerlijk is eerlijk, nu parkeer ik de auto ook nog wel eens op een vrije 'electrisch laden' plek .. simpelweg omdat die het dichtste bij is. Dan laad ik de auto wel op, maar eigenlijk is dat niet (altijd) nodig.. Nu ik dit typ en er over nadenk voelt dat ook niet helemaal sociaal.. hmm..

Tot een half jaar geleden waren er altijd laadplekker te over.. maar dit wordt rap minder en minder dus ik denk dat we ons allemaal aan elkaar moeten aanpassen.
De oplossing is simpel: idle fees. Bij Tesla en in sommige landen is dit al gewoongoed geworden. Het is een laadplek en geen parkeerplek. Ik wist overigens niet dat er vanuit de gemeentes daadwerkelijk boetes voor werden uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
Ro ofzo schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:44:
[...]

De oplossing is simpel: idle fees. Bij Tesla en in sommige landen is dit al gewoongoed geworden. Het is een laadplek en geen parkeerplek. Ik wist overigens niet dat er vanuit de gemeentes daadwerkelijk boetes voor werden uitgekeerd.
In het reglement (wat overigens heel goed verstopt staat op de website) van de gemeente staat dat je je voertuig binnen 2 uur na volladen moet verplaatsten. Echter staat er ook dat het tussen 22:00 en 6:00 een gewone parkeerplek is, waarbij niet (deels) elektrische auto's er ook gewoon mogen parkeren.

Dus zet je auto aan de lader om 19:30 en hij is klaar om 20:30 en je haalt de auto niet binnen 2 uur op.. dan is er niks aan de hand >:) Moet je wel vroeg je bed uit, om niet als laadpaalplakker gezien te worden :D

Er wordt op dit moment niet op gehandhaafd, maar pas wanneer er klachten komen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in een andere topic thuis O-) O-) Op mijn werk zijn er laadpalen zat, maar als ie vol is, is wel de ongeschreven regel om je auto weg te halen

Nogmaals heb ik in de wijk niet echt last van (phev-)laadpaalplakkers, kan mijn ID.3 bijna altijd wel kwijt. En anders zijn genoeg palen in de wijk beschikbaar:)

[ Voor 4% gewijzigd door PB1983 op 11-04-2022 16:43 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
helaas niet. de upgrade gaat in waves en VW bepaald wie er in welke wave komt

edit: althans zo is me verteld door de dealer. dealer mag pas een klant uitnodigen als de auto door vw "geoormerkt" is.

[ Voor 17% gewijzigd door sl1000 op 11-04-2022 17:07 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
PB1983 schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:40:
[...]

In het reglement (wat overigens heel goed verstopt staat op de website) van de gemeente staat dat je je voertuig binnen 2 uur na volladen moet verplaatsten. Echter staat er ook dat het tussen 22:00 en 6:00 een gewone parkeerplek is, waarbij niet (deels) elektrische auto's er ook gewoon mogen parkeren.

Dus zet je auto aan de lader om 19:30 en hij is klaar om 20:30 en je haalt de auto niet binnen 2 uur op.. dan is er niks aan de hand >:) Moet je wel vroeg je bed uit, om niet als laadpaalplakker gezien te worden :D

Er wordt op dit moment niet op gehandhaafd, maar pas wanneer er klachten komen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in een andere topic thuis O-) O-) Op mijn werk zijn er laadpalen zat, maar als ie vol is, is wel de ongeschreven regel om je auto weg te halen

Nogmaals heb ik in de wijk niet echt last van (phev-)laadpaalplakkers, kan mijn ID.3 bijna altijd wel kwijt. En anders zijn genoeg palen in de wijk beschikbaar:)
Hoezo vroeg je bed uit? Elke auto die daar 's avonds parkeert hoeft toch niet persé om 6u weg?

Ik vind het echter wel zo netjes om je auto 's avonds gewoon weer ergens anders te zetten als ie 's avonds al op tijd vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
FlowDesign schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:17:
[...]

Hoezo vroeg je bed uit? Elke auto die daar 's avonds parkeert hoeft toch niet persé om 6u weg?

Ik vind het echter wel zo netjes om je auto 's avonds gewoon weer ergens anders te zetten als ie 's avonds al op tijd vol is.
Vind ik ook netjes en eigenlijk meer dan normaal, haal hem meestal binnen 10 min nadat ie vol genoeg zit ook van de lader. Is ook een mooi voor in between Teams meetings :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 15:37
densterdad2 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:29:
ID4.1 sinds gisteren geen 4g/3g-verbinding meer..... Mn App wordt hierdoor ook niet meer geupdate. Wat te doen?
Afgelopen weekend opgelost door zekering19 eruit te halen zoals aangegeven door mede forum-leden. Na 30min weer 4G verbinding. WeConnect ID-app doet het sindsdien ook weer.

[ Voor 4% gewijzigd door densterdad2 op 11-04-2022 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
[...]

Ik heb dit ook gehad, de dealer heeft de auto toen een paar dagen gehouden om het zelf te kunnen testen. Uiteindelijk hebben ze het mechanisme in de stoel vervangen en sindsdien geen problemen meer. (a-point)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
PB1983 schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:40:
[...]

Hier staan regelmatig elektrische deel auto's enkele dagen aan de laadpaal in de wijk. Dat is wel irritant. Zelf zet ik meestal 's avonds rond een uur of 9 de auto aan de laadpaal zodat s morgens weer een volle accu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
andreasvdwal schreef op maandag 11 april 2022 @ 22:38:
[...]

Hier staan regelmatig elektrische deel auto's enkele dagen aan de laadpaal in de wijk. Dat is wel irritant. Zelf zet ik meestal 's avonds rond een uur of 9 de auto aan de laadpaal zodat s morgens weer een volle accu heb.
Sommige deelauto's hebben hun eigen parkeerplaats bij een laadpaal, maar dan moet het op het verkeersbord staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-lBpjFSyMhwgRguseDPpQMx-90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEjut2K6CSErzI3Sjhylo9rc.jpg?f=fotoalbum_large

Zo kon ik dus gister avond niet meer laden..... Was wel na 21:00.... dus deze 'electrische' Vito mocht daar staan?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
maik73 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:07:
[Afbeelding]

Zo kon ik dus gister avond niet meer laden..... Was wel na 21:00.... dus deze 'electrische' Vito mocht daar staan?
Niet-elektrische auto's hebben op zo'n plek niks te zoeken. Ik denk dat deze diesel-Vito bestuurder het heel bewust doet om EV-rijders te pesten, anders probeer je je bus niet daar tussen te prakken.

Er staat ook niks van tijden op het bord, dus dan geldt het toch gewoon altijd? Of is dat per gemeente anders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Laadperikelen hebben niets met de ID.x te maken, daar is een apart topic over: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLeKicK
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 15:29
Hey allen, volg al een tijdje het forum.
Onlangs postte ik dit bericht al, maar zonder reactie, dus poging twee :-)

Via LM eind oktober een ID.3 Pro performance (58kWh, 204pk) besteld.
Redelijk kaal aangezien opties zelf bij te betalen waren.
Originele leveringsdatum was eind mei, maar is al opgeschoven naar eind september.

Nu zie ik op de VW configurator dat voor de ID.3 enkel nog de Pro performance te bestellen is. Dit nu inclusief comfort pack, assistance pack en upgrade van interieur. Meerprijs is zo'n 4000 euro.

Wellicht een vraag waar niemand direct zicht op heeft, maar nu is mijn vraag wat ik mag verwachten voor mijn wagen. Een "2021" model (dat misschien niet eens in 2022 geleverd wordt), of een "2022" model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@eLeKicK Maar hoe kunnen wij daar nu op antwoorden? Ik snap je vraag wel.. maar ik denk dat er maar één instantie op kan antwoorden.. en dat is de VW dealer (cq PON)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
eLeKicK schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:45:
Hey allen, volg al een tijdje het forum.
Onlangs postte ik dit bericht al, maar zonder reactie, dus poging twee :-)

Via LM eind oktober een ID.3 Pro performance (58kWh, 204pk) besteld.
Redelijk kaal aangezien opties zelf bij te betalen waren.
Originele leveringsdatum was eind mei, maar is al opgeschoven naar eind september.

Nu zie ik op de VW configurator dat voor de ID.3 enkel nog de Pro performance te bestellen is. Dit nu inclusief comfort pack, assistance pack en upgrade van interieur. Meerprijs is zo'n 4000 euro.

Wellicht een vraag waar niemand direct zicht op heeft, maar nu is mijn vraag wat ik mag verwachten voor mijn wagen. Een "2021" model (dat misschien niet eens in 2022 geleverd wordt), of een "2022" model?
Wat betreft opties krijg je in principe gewoon waar je destijds voor betaald hebt, dus in dat opzicht zal het gewoon exact de auto zijn zoals besteld in 2021. Je krijgt echter wel een MY2022, dat betekent dus o.a. waarschijnlijk 3.0 vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@ik222 'in principe'.. 'waarschijnlijk'
ergo... gewoon even bellen met de dealer

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
of een glashalfvol antwoord: Gratis upgrade!!!! *O*

Kleine lettertjes: Bovenstaande antwoord kunnen geen rechten worden ontleend.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLeKicK
Ik begrijp dat jullie dit inderdaad niet met zekerheid kunnen zeggen, no worries :-)
Ik vroeg me gewoon af hoe dit typisch in zijn werk gaat en misschien wist iemand dit. Het blijft een redelijk uitzonderlijke situatie dat de wachttijd > 1j bedraagt en er al refreshes worden voorgesteld nog voor de vorige refreshes uitgevoerd zijn (bij wijze van spreken).

Bedankt voor de antwoorden.
Ik hoop alvast dat de interieur-upgrade er bij zit. Ik vond het uitzicht van de standaard stoelen maar niets, maar dit lijkt wel mooi verbeterd te zijn.
Wat de andere opties betreft... Dromen mag, maar niet betaald is niet betaald :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:34:
Laadperikelen hebben niets met de ID.4 te maken, daar is een apart topic over: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Zit jij nou gewoon ID3 en ID5 rijders te discrimineren? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:35:
[...]

Zit jij nou gewoon ID3 en ID5 rijders te discrimineren? :P
Oeps, ik had daar per ongeluk ID.4 getypt inderdaad :P

Gelukkig zijn er vanwege leveringsproblemen in waarschijnlijk nog geen ID.5 rijders om te kunnen discrimineren O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:42:
[...]
Gelukkig zijn er vanwege leveringsproblemen in waarschijnlijk nog geen ID.5 rijders om te kunnen discrimineren O-)
Maar anders hadden we het gewoon gedaan! 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 20:52
eLeKicK schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:01:
Ik begrijp dat jullie dit inderdaad niet met zekerheid kunnen zeggen, no worries :-)
Ik vroeg me gewoon af hoe dit typisch in zijn werk gaat en misschien wist iemand dit. Het blijft een redelijk uitzonderlijke situatie dat de wachttijd > 1j bedraagt en er al refreshes worden voorgesteld nog voor de vorige refreshes uitgevoerd zijn (bij wijze van spreken).

Bedankt voor de antwoorden.
Ik hoop alvast dat de interieur-upgrade er bij zit. Ik vond het uitzicht van de standaard stoelen maar niets, maar dit lijkt wel mooi verbeterd te zijn.
Wat de andere opties betreft... Dromen mag, maar niet betaald is niet betaald :-)
Ben je ingedekt tegen tussentijdse "prijsupgrades" ivm de dikke vette inflatie en schaarste aan bepaalde grondstoffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLeKicK
kisik schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:52:
[...]

Ben je ingedekt tegen tussentijdse "prijsupgrades" ivm de dikke vette inflatie en schaarste aan bepaalde grondstoffen?
Het betreft een bedrijfswagen, dus geleased via bedrijf. Ik heb begrepen dat de bestelling alleszins niet zomaar zou geannuleerd worden en dat de prijsstijging niet zomaar doorgereken zou worden.

Dat is overigens waarom het een auto met weinig opties betreft aangezien deze wel zelf betaald dienden te worden en we na afloop van de lease er toch niets van terug zouden krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply1337
Zullen we weer wat leven blazen in dit topic?

Hierbij de nieuwe laadcurves voor 77kwh/RWD autos vanaf update 3.0.
AWD's[GTX] hebben een net andere, maar nog langzamere curve fyi.

Paar keypunten:
Accu mag warmer worden dan 36-ish graden. gaat richting 50 nu. wat weer ervoor zorgt dat je langer op een hogere laadvermogen kunt laden.
Boven 100kw tot 70%, daarna liniair tot 90% naar 30kw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQrtqs-UlGKiRiJKS_lms4VYCn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F13YuPkdUGFEsnYxW8HQj2XD.png?f=fotoalbum_large

7-80% in 29 mins.
tot 70% in 25 mins.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ILWrtlR4Tt2g-rcCt3aSD_LO_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EIfvRa9i5qd7VpDGHNmj4iG5.png?f=fotoalbum_large

CARIAD heeft goed afgekeken van de dikke ETRON :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Simply1337 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:27:

Paar keypunten:
Accu mag warmer worden dan 36-ish graden. gaat richting 50 nu. wat weer ervoor zorgt dat je langer op een hogere laadvermogen kunt laden.

[Afbeelding]

7-80% in 29 mins.
tot 70% in 25 mins.
[Afbeelding]

Geeft je toch ongeveer 10 minuten winst als alles meezit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
@Simply1337 Ik wilde wel leven inblazen in het topic.. maar toen dacht.. "Ja maar da's alleen maar negatief wat ik wil schrijven.. dus doe maar niet"
Maar bij dezen dan..
Ik kruip van de week 's avonds in bed en wil nog even snel controleren hoe de auto er bij staat.
Ik open de WeCharge app en swipe, per ongeluk, de climatecontrol een halve graad lager (is een widget op mijn homepagina)
Vervolgens gaat dus keihard het alarm van de auto af.
Halve straat buiten om half 12 's avonds *oeps *
(overigens was dat dan wel weer een fijn gevoel om te weten .. dat de buren in ieder geval ook alert zijn)

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:39:
@Simply1337 Ik wilde wel leven inblazen in het topic.. maar toen dacht.. "Ja maar da's alleen maar negatief wat ik wil schrijven.. dus doe maar niet"
Maar bij dezen dan..
Ik kruip van de week 's avonds in bed en wil nog even snel controleren hoe de auto er bij staat.
Ik open de WeCharge app en swipe, per ongeluk, de climatecontrol een halve graad lager (is een widget op mijn homepagina)
(overigens was dat dan wel weer een fijn gevoel om te weten .. dat de buren in ieder geval ook alert zijn)
_O-

maar enigzins ook echt belachelijk dat dit gebeurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Maar bij dezen dan..
Maar je alarm gaat af omdat de climatecontrol op juiste wijze geactiveerd wordt??? Dat hoort ook niet volgens mij.
Ik heb de auto nu bijna anderhalf jaar en nog nooit het alarm gehoord... Geen idee of het er op zit :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@maik73 Heb het alarm nu een keer of 3 af laten gaan.
Waarvan 2x door een deur die half in het slot hing (want kinderen die de deur niet altijd even goed dicht doen).. beetje wind tegen de half open deur en je hebt feest (wat ik opzich prima vind)
Deze van de app vond ik niet tof.. en merk dat ik nu ook amper de app nog durf te openen als ik niet in de buurt ben.
Nu zit ik bijvoorbeeld op kantoor en staat de auto in de parkeergarage. .. no way dat ik de app ga openen meer..

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:58:
@maik73 Heb het alarm nu een keer of 3 af laten gaan.
Waarvan 2x door een deur die half in het slot hing (want kinderen die de deur niet altijd even goed dicht doen).. beetje wind tegen de half open deur en je hebt feest (wat ik opzich prima vind)
Deze van de app vond ik niet tof.. en merk dat ik nu ook amper de app nog durf te openen als ik niet in de buurt ben.
Nu zit ik bijvoorbeeld op kantoor en staat de auto in de parkeergarage. .. no way dat ik de app ga openen meer..
waarschijnlijk is het iets doms als dat het interieuralarm koude/warme luchtstroom voelt en dan wordt getriggerd.

wel triest. Volgende keer bij de dealer achterlaten en clima starten :+

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 14-04-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Maar bij dezen dan..
Heb je een OBD dongel er in zitten? Dit schijnt de oorzaak te zijn voor het sf gaan van het alarm bij sommige mensen. Ik heb deze er ook inzitten maar nog nooit het alarm getriggerd (Ik heb een KONWEI dongel en daar gebeurt dit blijkbaar niet mee).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:06
Hier dan ook maar wat positieve info:

Morgen mijn eerste proefrit in een ID.5 Pro maken :)

Ik hoop dat het de pro performance is en dat hij verder qua specs een beetje lijkt op mijn order. Daarnaast hoop ik dat Travel en Park assist plus erop zitten, lijkt me leuk om dat te testen!

Wat ik verder ga doen is het interieur inclusief de kofferbak scannen zodat ik het e.e.a. kan gaan plannen/ontwerpen voor de toekomstige audio upgrade.

Het wrappen van de zilveren ‘lijst’ boven de ramen is ingepland. Mijn GMP velgen liggen inmiddels ook klaar voor wissel op dag 1, nu de auto nog :')

[ Voor 3% gewijzigd door Vighu op 14-04-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 07:32
Simply1337 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:08:
[...]

waarschijnlijk is het iets doms als dat het interieuralarm koude/warme luchtstroom voelt en dan wordt getriggerd.

wel triest. Volgende keer bij de dealer achterlaten en clima starten :+
Jammer dat de dealer altijd de auto in offline mode zet :+

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
pietermx schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:50:
[...]

Jammer dat de dealer altijd de auto in offline mode zet :+
Mijn dealer niet (van den udenhout den bosch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 00:13

Paar keypunten:

[Afbeelding]

7-80% in 29 mins.
tot 70% in 25 mins.
[Afbeelding]

Ziet er veelbelovend uit maar in het huidige uitroltempo van de software bij VW ben ik 2 lease-autos verder voor de volgende update binnen is.

Zit plug and charge nou ook in 3.0 of komt dat nog later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Soeski schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:58:
[...]

Heb je een OBD dongel er in zitten? Dit schijnt de oorzaak te zijn voor het sf gaan van het alarm bij sommige mensen. Ik heb deze er ook inzitten maar nog nooit het alarm getriggerd (Ik heb een KONWEI dongel en daar gebeurt dit blijkbaar niet mee).
Thanks voor de tip, was er inderdaad bekend mee, maar nee, hoer geen OBD dongel. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Paar keypunten:
Bedankt voor de info! Dat is een beste jump van de curve. Heb je deze info ook voor de 58 kWh auto's (zoals de ID.3)? Ik heb een v2.3 af fabriek en kan max 130 kW laden als temp hoog genoeg en SoC laag genoeg. Wordt dit ook beter of blijft hetzelfde met v3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ro ofzo schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:12:
[...]

Ziet er veelbelovend uit maar in het huidige uitroltempo van de software bij VW ben ik 2 lease-autos verder voor de volgende update binnen is.

Zit plug and charge nou ook in 3.0 of komt dat nog later?
Plug en Charge en voorverwarmen als je naar snellader gaat komt op zn vroegst met 3.1. wellicht 3.2. dat zou dan alsnog Q4 2022 kunnen zijn :)
Techno schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:20:
[...]

Bedankt voor de info! Dat is een beste jump van de curve. Heb je deze info ook voor de 58 kWh auto's (zoals de ID.3)? Ik heb een v2.3 af fabriek en kan max 130 kW laden als temp hoog genoeg en SoC laag genoeg. Wordt dit ook beter of blijft hetzelfde met v3.0?
Een ID.3 met 130kw(niet 120kw?) is al een "upgrade" tov oude curve waarbij het tot 100kw gaat. Alle oude modellen met 58kwh (en 45?) krijgt deze update met 3.0. Voertuigen die al zo snel kunnen laden zullen hetzelfde blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
Simply1337 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:56:
Een ID.3 met 130kw(niet 120kw?) is al een "upgrade" tov oude curve waarbij het tot 100kw gaat. Alle oude modellen met 58kwh (en 45?) krijgt deze update met 3.0. Voertuigen die al zo snel kunnen laden zullen hetzelfde blijven.
Hmm, dan is onderstaande grafiek wel interessant.
Was eind maart na een tijdje Deutsche Autobahn, start 6% SoC. Opgenomen met Carscanner Pro.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f1gYX0s/Screenshot-20220414-192123.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Techno schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:29:
[...]

Hmm, dan is onderstaande grafiek wel interessant.
Was eind maart na een tijdje Deutsche Autobahn, start 6% SoC. Opgenomen met Carscanner Pro.
[Afbeelding]
fabriekswaarde is 120kw, dat het onder "juiste" omstandigeheden hoger gaat is bekend met de nieuwe firmware van batterijen.

Gaat wss ook hetzelfde gebeuren met de 77kwh variant, niet pieken bij 135, maar 5-10-15kw hoger onder juiste omstandigheden. GTX gaat zelfs naar 170kw voor een kort moment, maa rdipt ook hard naar beneden.

Is waarschijnlijk gedaan om minder "gezeur" te krijgen dat er geen 120kw geladen kan worden en dat de auto bij meerdere mogelijke weersomstandigheden het "beloofde" laadsnelheid toch behaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Vighu schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:46:
Hier dan ook maar wat positieve info:

Morgen mijn eerste proefrit in een ID.5 Pro maken :)

Ik hoop dat het de pro performance is en dat hij verder qua specs een beetje lijkt op mijn order. Daarnaast hoop ik dat Travel en Park assist plus erop zitten, lijkt me leuk om dat te testen!

Wat ik verder ga doen is het interieur inclusief de kofferbak scannen zodat ik het e.e.a. kan gaan plannen/ontwerpen voor de toekomstige audio upgrade.

Het wrappen van de zilveren ‘lijst’ boven de ramen is ingepland. Mijn GMP velgen liggen inmiddels ook klaar voor wissel op dag 1, nu de auto nog :')
Nice... lekker bezig. Mag ik vragen wat je precies bedoeld met 'kofferbak scannen' ?

Als je de zilveren lijst wrapt, dan hou je in essentie toch juist een kalere versie van de ID.x series?
Zo grappig hoe dat in de jaren is gegaan.. vroeger kreeg je standaard zwarte raamlijsten en juist chroom bij de wat luxere modellen. En sinds een aantal jaar is het ineens niet meer mooi om chroom te hebben rondom de ramen en moet alles weer zwart. Sterker nog bij sommige merken moet je juist bijbetalen om het weer zwart te krijgen. Zo bijzondere trend vind ik dat.

Welke wielen heb je gekocht?
Heb zelf 18" AEZ Steam in het antraciet onder mijn ID.3 laten zetten (ook meteen de eerste dag, ophalen bij de dealer en direct door naar de velgenspecialist haha)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
DonJunior schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:22:
[...]

Nice... lekker bezig. Mag ik vragen wat je precies bedoeld met 'kofferbak scannen' ?

Als je de zilveren lijst wrapt, dan hou je in essentie toch juist een kalere versie van de ID.x series?
Zo grappig hoe dat in de jaren is gegaan.. vroeger kreeg je standaard zwarte raamlijsten en juist chroom bij de wat luxere modellen. En sinds een aantal jaar is het ineens niet meer mooi om chroom te hebben rondom de ramen en moet alles weer zwart. Sterker nog bij sommige merken moet je juist bijbetalen om het weer zwart te krijgen. Zo bijzondere trend vind ik dat.

Welke wielen heb je gekocht?
Heb zelf 18" AEZ Steam in het antraciet onder mijn ID.3 laten zetten (ook meteen de eerste dag, ophalen bij de dealer en direct door naar de velgenspecialist haha)
Wat ik ga doen is met de Lidar scanner op mijn iPhone/iPad een scan maken. Dit model kan ik dan importeren in mijn 3d programma’s. Zo kan ik ten alle tijden maten en vormen van nisjes en vakken controleren. Zie het als een digitale mal van het gescande oppervlak :)

Het is inderdaad een verandering van de chrome trend. Dit zien we natuurlijk niet alleen in de autoindustrie maar ook in interieur, fashion etc. Kleur en materiaalgebruik veranderd (soms cyclisch) en het beeld van ‘luxe’ daarbij ook.

Overigens zie je dat de GTX standaard de ‘sierlijst’ in het antraciet/zwart heeft. Ik denk dat dit een typisch voorbeeld van smaak is. VW lijkt te denken dat de gemiddelde Pro koper de zilverensierlijst waardeert en de GTX koper van sportief houdt en dus de zwarte lijst mooier zal vinden.

Wat ik bijvoorbeeld designtechnisch moeilijk te volgen vind is de keuze in voorbumper op de ID.5. De voorbumper van de Pro vind ik vele male mooier dan de GTX voorbumper, hij is unieker, sportiever en in lijn met de R line van bijvoorbeeld de Golf. Voor mij was dit, naast het kinderachtige blauwe interieur met rode stiksels, de rede om zeker geen GTX te kopen.

Velgen zijn de Rebel velgen van GMP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
-

[ Voor 199% gewijzigd door Vighu op 15-04-2022 08:51 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 22:18
Mijn ID.3 1st had vannochtend iets meer moeite met wakker worden dan normaal. Hij dacht tijdens het rijden dat hij nog aan het laden was, dit ging gelukkig weg nadat ik het laad menu opende.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYgKrgub1Zx7NtbX0d07UYAr4Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9rugRcXLIsPD8xJewNSm1Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Als goed kijkt zie je een deel van het laad symbool achter de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:29:
[...]

Korte update.

Er zijn leveringsproblemen met de module die kapot is waardoor de SOS-functie het niet doet. Volgende week vrijdag is het vroegste moment dat ze hopen dat het er is en zu mijn 3.1st weer vrijgeven om mee te kunnen rijden. Dat is dus minimaal 2 weken wachten omdat het product er gewoon niet is.

BTW, de module kost 600 euro ex BTW. |:(
(wel nog binnen garantie)
Vanaf vandaag exact twee weken m'n auto kwijt, nog geen nieuws over een onderdeel dat onderweg is om hem te maken. :(

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 14:31
Tukk schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:44:
[...]

Vanaf vandaag exact twee weken m'n auto kwijt, nog geen nieuws over een onderdeel dat onderweg is om hem te maken. :(
Ik heb al enige weken hetzelfde probleem. Storing SOS module. Er staat een afspraak op 25-04 om de module te vervangen. Omdat de auto van mij zelf is kan ik gewoon doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM1966
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-03 17:55

RM1966

ID.4 1st 77kWh

Gugi101 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb al enige weken hetzelfde probleem. Storing SOS module. Er staat een afspraak op 25-04 om de module te vervangen. Omdat de auto van mij zelf is kan ik gewoon doorrijden.
Bij mij enkele weken de SOS module vervangen. Module was niet op voorraad. Tijdens “wachten op onderdeel” De ID.3 gewoon kunnen gebruiken. (Geen LM) wel document moeten ondertekenen dat ik op de hoogte was van het defect.

RM ID.4 1st 77kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
RM1966 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:59:
[...]

Bij mij enkele weken de SOS module vervangen. Module was niet op voorraad. Tijdens “wachten op onderdeel” De ID.3 gewoon kunnen gebruiken. (Geen LM) wel document moeten ondertekenen dat ik op de hoogte was van het defect.
Bij mij werkt internet niet, SOS werkt ook niet, rij zo al rond sinds ik de ID4 in november heb gekregen. Nooit een formulier moeten ondertekenen, heb wel aan de leasemaatschappij doorgegeven dat ik hun aansprakelijk stel. Zij wisten niet eens dat het in Europa verplicht is.

Auto is inmiddels 3 keer bij garage geweest, 3 keer hebben ze de oorzaak niet kunnen oplossen. Garage zegt volledig afhankelijk te zijn van PON, die stellen voor wat ze moeten doen. Het lijkt een gebed te worden zonder einde, garage geeft ook aan nu weer te wachten op wat PON nu weer gaat voorstellen. Vrij kansloos van PON dat het na bijna 6 maanden nog niet opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 19-09 08:16
Vandaag eindelijk naar stap 4 in honeymoon. VIN is bekend en zou onderweg naar Apoint zijn.

Kan alleen natuurlijk in het VIN niet ontdekken wanneer die geproduceerd is. Ik had een originele productie in week 4 dacht ik. Ben zo benieuwd of ik de extra parkeersensoren en dergelijke krijg.

Nog een paar weekjes geduld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Modeljaar kan je achterhalen vanuit je VIN nummer, N is 2022 M is 2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfTAm8AMvEVIDirr-kyAjgYwZYo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/riHgcB1JPY7o25BcA4ZmtsM5.webp?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door TWFpa2Vs op 16-04-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

TWFpa2Vs schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:34:
Modeljaar kan je achterhalen vanuit je VIN nummer, N is 2022 M is 2021

[Afbeelding]
Denk dat het andersom is?

N is 2021
M is 2022

Mijn auto is weliswaar 15-03 afgetekend in de fabriek, maar heb toch wel echt het oude model excl sensoren.

Zelf heb ik een N in mijn vin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
AndereKoekoek schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 08:58:
[...]

Denk dat het andersom is?

N is 2021
M is 2022

Mijn auto is weliswaar 15-03 afgetekend in de fabriek, maar heb toch wel echt het oude model excl sensoren.

Zelf heb ik een N in mijn vin
https://www.vdocs.eu/nl/modeljaar-bepalen/

loopt naar mijn weten altijd op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn ID4.1M heeft modeljaar M in het VIN nummer en is uit december 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
M = 2021 en N = 2022, mijne heeft ook M uit juni 2021. Het nieuwe modeljaar gaat meestal ergens in september in.

Maar wat Volkswagen nu gedaan heeft is dat auto’s na productiedatum X standaard met 3.0 van de band rollen en dan ook die extra sensoren hebben. Dat staat helemaal los van het modeljaar en is daarmee ook niet zichtbaar in het VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Sinds de laatste app update wordt de laadstatus niet meer bijgewerkt. Ook kan het voorkomen dat het home scherm en het auto scherm verschillende waarden laten zien. App stoppen en opnieuw starten doet wel een refresh. Is dit een bekend probleem? Ik heb iOS 15.4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik222 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:34:
M = 2021 en N = 2022, mijne heeft ook M uit juni 2021. Het nieuwe modeljaar gaat meestal ergens in september in.

Maar wat Volkswagen nu gedaan heeft is dat auto’s na productiedatum X standaard met 3.0 van de band rollen en dan ook die extra sensoren hebben. Dat staat helemaal los van het modeljaar en is daarmee ook niet zichtbaar in het VIN.
2022 "modeljaar" met vin nummer N is al ingegaan sinds begin Juli 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Gadget Freak schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:24:
Sinds de laatste app update wordt de laadstatus niet meer bijgewerkt. Ook kan het voorkomen dat het home scherm en het auto scherm verschillende waarden laten zien. App stoppen en opnieuw starten doet wel een refresh. Is dit een bekend probleem? Ik heb iOS 15.4.1.
Jup, het is de app die bagger is. Ook de widget is niet te vertrouwen.
ik lees dezelfde waarden uit via de API en die kloppen wel altijd.
ze hebben de 6-wekelijks release schedule, dus ze zullen het over een maand wel fixen of zo.

Probleem is begonnen nadat ze de app hebben bijgewerkt voor de 3.0 software functies, sindsdien is het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
sl1000 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:32:
[...]

ze hebben de 6-wekelijks release schedule, dus ze zullen het over een maand wel fixen of zo.

Probleem is begonnen nadat ze de app hebben bijgewerkt voor de 3.0 software functies, sindsdien is het mis.
Helaas herken ik je verhaal. Jammer dat ze dit niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Hier ook (Android).

Moet telkens de app eerst ff afsluiten (wegswipen) en opnieuw starten, dan update ie pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:45
[...]

Ik heb daarom een OVMS systeem besteld. Zijn er Tweakers die willen helpen om code te schrijven voor de ID.3 en ID.4? Mijn doel is om alles wat je met car scanner uit kunt lezen in Home Assistant te krijgen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
wlbbrhzn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:09:
[...]

Ik heb daarom een OVMS systeem besteld. Zijn er Tweakers die willen helpen om code te schrijven voor de ID.3 en ID.4? Mijn doel is om alles wat je met car scanner uit kunt lezen in Home Assistant te krijgen…
Ik wens je veel succes. Pertinent zo'n dongle in de auto laten zitten heeft tot nu toe bij sommigen wat nare gevolgen gehad. De auto kan er iig van in de war raken. Onder andere alarm af laten gaan en accu leegtrekken en algeheel vage foutmeldingen.

Ik zou het gewoon proberen via de API van VW, net zoals bijvoorbeeld Tronity doet. Sommigen hier hebben dat al in HA weten te integreren.

[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 16-04-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Weet iemand of de standaard koplampen op een pro volledig led zijn maar zonder lenzen of is dim en grootlicht gewoon halogeen?

Heeft iemand misschien ook een foto van verlichting aan in het donker of hoe is het zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Gadget Freak schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:24:
Exact hetzelfde hier, blijft continu op 80% staan. Voorverwarmen werkt wel prima (de auto reageert meestal binnen een paar seconden).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:58:
Weet iemand of de standaard koplampen op een pro volledig led zijn maar zonder lenzen of is dim en grootlicht gewoon halogeen?

Heeft iemand misschien ook een foto van verlichting aan in het donker of hoe is het zicht?
Geen idee of het standaard is op een Pro, maar mijn ID3 Pro Performance heeft full LED matrix verlichting en ik vind het geweldig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Hmm kan het op internet niet goed vinden heb een id.4 Pro in bestelling staan (private lease) en ik zie in de prijslijst dat hij led heeft maar heb niet voor de led upgrade gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:12:
Hmm kan het op internet niet goed vinden heb een id.4 Pro in bestelling staan (private lease) en ik zie in de prijslijst dat hij led heeft maar heb niet voor de led upgrade gekozen.
Volgens mij is full led matrix het meest uitgebreide, dus dat zal de led upgrade zijn.

Zou echter kunnen dat het verschil in het meedraaien in bochten en intelligent grootlicht zit en dat één niveau lager nog steeds volledig led is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
FlowDesign schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:04:
[...]

Geen idee of het standaard is op een Pro, maar mijn ID3 Pro Performance heeft full LED matrix verlichting en ik vind het geweldig :Y
Ik ben er ook erg blij mee maar de led matrix (IQ.Light) verlichting is momenteel helemaal niet meer te bestellen in NL op de ID.3

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
We gaan het meemaken, dacht misschien heeft iemand een id4 zonder IQ.light.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 18:44
TWFpa2Vs schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:24:
Deze demo lijkt te bevestigen dat de standaard koplampen ook volledig LED zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Skidsteer schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:25:
[...]

Deze demo lijkt te bevestigen dat de standaard koplampen ook volledig LED zijn :)
Thanks, deze heb ik dus niet kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
wlbbrhzn schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:09:
[...]

Ik heb hiervoor een integratie gemaakt via de apo die de app ook gebruikt
https://github.com/mitch-dc/volkswagen_we_connect_id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

TWFpa2Vs schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 22:24:
Ik heb een Id4 Pro zonder iq light.
Alle lampen zijn wel led lampen.
De achterlichten zijn bijv. niet opgebouwd uit van die rechthoekjes.

Als je Googled dan zie je de verschillen van de achterlampen:
https://www.google.com/search?q=rear+lights+id4

Voor kun het verschil o.a. zien aan de dagrijverlichting. IQ light heeft volgens mij rondom dagrijverlichting en ik heb alleen de bovenste rand.

Ben trouwens wel echt heel erg tevreden met de 360 view parking optie. Kan op het scherm zien of ik exact binnen de lijnen sta van een parkeerplek.
En je kunt ook de camera aan de zijkanten op het grote scherm inschakelen zodat je heel strak langs een stoeprand kunt parkeren. Echt top zo!

Sonniboys zitten er ook in en ziet er strak uit. Zal dit weekend eens foto's maken ervan. Was wel even puzzelen voor ik door had dat die klemmetjes ONDER de rubbers moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Owja nog een vraag:

1 van mijn deuren achter gaat niet zo goed dicht. Die moet ik echt hard dicht gooien en anders blijft ie 1cm open staan.
Iemand dit eerder gehad? Zelf kunnen verhelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb hem vrij kaal besteld in de vorm van de pro zonder aanvullende opties. Ik wilde de kosten eens wat lager houden en nu kwam ik ook in aanmerking voor de subsidie.

Ik ga hooguit de achteruitrijcamera missen maar dat is misschien ook gewoon even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
AndereKoekoek schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:45:
Owja nog een vraag:

1 van mijn deuren achter gaat niet zo goed dicht. Die moet ik echt hard dicht gooien en anders blijft ie 1cm open staan.
Iemand dit eerder gehad? Zelf kunnen verhelpen?
Zet het kinderslot er eens op en vervolgens weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Wat betreft de achterlichten, ondanks dat ze al eens vervangen zijn blijft vocht (condens) een terugkerend “probleem”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SE1qYpmLeNXjQ73XrxyIufrea2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCjgqhoqUD7SEFekF8kgYYb4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGlJ4IvppP-2HLxOOxOvnfWSBSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssWQvmXuT5b30wCBOYu3Vv8f.jpg?f=fotoalbum_large

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Ik heb me wel eens laten vertellen dat condens bij led lampen wel vaker voorkomt en zolang het wegtrekt geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Bij de Tesla Model 3 die ik had, viel het mij op dat er zelfs bewust een gaatje in de plastic kap van de achterlichtunits zit, zodat het kan "ademen".

Pagina: 1 ... 191 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.