Ro ofzo schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:44:
[...]
De oplossing is simpel: idle fees. Bij Tesla en in sommige landen is dit al gewoongoed geworden. Het is een laadplek en geen parkeerplek. Ik wist overigens niet dat er vanuit de gemeentes daadwerkelijk boetes voor werden uitgekeerd.
In het reglement (wat overigens heel goed verstopt staat op de website) van de gemeente staat dat je je voertuig binnen 2 uur na volladen moet verplaatsten. Echter staat er ook dat het tussen 22:00 en 6:00 een gewone parkeerplek is, waarbij niet (deels) elektrische auto's er ook gewoon mogen parkeren.
Dus zet je auto aan de lader om 19:30 en hij is klaar om 20:30 en je haalt de auto niet binnen 2 uur op.. dan is er niks aan de hand

Moet je wel vroeg je bed uit, om niet als laadpaalplakker gezien te worden
Er wordt op dit moment niet op gehandhaafd, maar pas wanneer er klachten komen. Maar goed, dit hoort eigenlijk in een andere topic thuis

Op mijn werk zijn er laadpalen zat, maar als ie vol is, is wel de ongeschreven regel om je auto weg te halen
Nogmaals heb ik in de wijk niet echt last van (phev-)laadpaalplakkers, kan mijn ID.3 bijna altijd wel kwijt. En anders zijn genoeg palen in de wijk beschikbaar:)
[
Voor 4% gewijzigd door
PB1983 op 11-04-2022 16:43
]