@
TWFpa2Vs Een Polestar is gewoon veel mooier afgewerkt aan de binnenkant en straalt (m.i.) veel meer luxe uit dan een ID.3.
Bedoel mijn ID.3 heeft een fiscale waarde van 43K. Ga straks een Polestar rond de 48~49K leasen. Maar daar merk je minder de bezuinigingen in op dan bij VW. Bedoel een auto zonder achter speakers voor 43K. Het is in dit topic hier al vaker over gegaan en wil niet een hele discussie starten. Mijn persoonlijke mening is dat Polestar meer kwaliteit en luxe uitstraalt dan een ID.3 en ID.4. Een Enyaq kan je redelijk luxe maken, maar dan zit je al snel richting 55~60K.
Let op dat de nieuwe Polestar met 69 kWh accu geleverd worden. Dat is significant meer dan een ID.3/4 met 58 kWh.
De ruimte van een ID.4 en Enyaq heb ik (nog) niet nodig. Zelf niet te groot, vrouw voor vrouw wel (even lang als ik), en klein dochtertje. Tja veel ruimte heb je dan niet nodig.
Bovendien is een Polestar 2 nou ook weer niet klein, ja het is duidelijk dat het niet op een BEV only platform staat en had ruimer kunnen zijn maar het is prima.
Die stoelen zijn trouwens echt geweldig.
Daarnaast ben ik persoonlijk erg teleurgesteld in de wijze waarop VW de software aanvliegt. Rij nu al 1,5 jaar met een ID.3 en pas 1 echte update meegemaakt. Terwijl er al zoveel belooft is.
Wat dat betreft heeft Polestar een veel betere bewezen trackrecord.
Enige minpunt van de Polestar ten opzichte van de ID.X vind ik de voorwielaandrijving in plaats van achter.
Nogmaals mijn mening. Is natuurlijk afhankelijk van situatie wat men belangrijk acht.
@
TWFpa2Vs Betreft de leasedeal; Dat is wel een goede deal zeg!