Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 192 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 07:32
TWFpa2Vs schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:04:
Ik heb me wel eens laten vertellen dat condens bij led lampen wel vaker voorkomt en zolang het wegtrekt geen probleem is.
Het trekt inderdaad wel weg, en laat ook geen sporen achter. Bij de originele achterlichten (die dus vervangen zijn) was dat een ander verhaal, lag op een gegeven moment een plasje water onderin.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 08:23
Vocht in de verlichting komt inderdaad heel veel voor en is niet te voorkomen. Kan ook geen kwaad zo lang de elektronica niet vochtig wordt.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dit zijn trouwens de Sonniboys in de ID4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hn0shwyWplWOzo7ml2gs6GRA2j4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ar9NXXZvq9LPbOAsSD62Yfa3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_X7BNLqZVeJZOJihjB92ejDFmv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yotoHwziFoI4nzTrT0Mnj2SH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:45
FlowDesign schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:29:
[...]

Ik wens je veel succes. Pertinent zo'n dongle in de auto laten zitten heeft tot nu toe bij sommigen wat nare gevolgen gehad. De auto kan er iig van in de war raken. Onder andere alarm af laten gaan en accu leegtrekken en algeheel vage foutmeldingen.

Ik zou het gewoon proberen via de API van VW, net zoals bijvoorbeeld Tronity doet. Sommigen hier hebben dat al in HA weten te integreren.
Ik heb met mijn dongle geen problemen gehad.
Je kunt er veel meer mee uitlezen dan via de API van VW. Bijv. temperatuur en voltage per batterijcel, gps locatie. Ook kun je zaken op afstand bedienen: deuren, lichten, spiegels, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Kleine update inzake mijn ID4 internet probleem. Heb wel wereldbolletje met 4G (wit van kleur) maar heb geen internet, geen mogelijkheid om QR code te creëren, geen navigatie update, etc.

Geprobeerd:

- F19 / F20 zekering erin eruit werkt niet
- infotainment systeem terug zetten naar fabrieksinstellingen, eindigt met melding dat ‘volledig reset niet is gelukt’
- PON dacht dat het de SOS module was, nieuwe module besteld (600 euro), garage vervangen maar werkte niet.
- ik heb de SOS knop maar ingedrukt, want volgens PON doet deze het niet..”hallo 112 centrale, wilt u politie,..,” Werkt dus wel. Het wereldbolletje ging van 4G naar E verbinding.

Mijn vermoeden is dat ik een normaal werkende auto heb, het 4G signaal verandert ook qua streepjes, dus dit werkt ook, maar ik denk dat ik geen signaal terug krijg van de servers, alsof je een eSIM kaart hebt maar dan zonder Data abonnement. Kan het zijn dat CAR-Net dit is vergeten te activeren?

Of kan het zijn dat ik helemaal gee eSIM kaart geïnstalleerd heb? Kan je dat ergens zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Galvatron op 17-04-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probeer eens een paar keer achter elkaar een factor reset te doen? Mogelijk lukt hij dan wel en kun je dan alsnog de auto aanmelden via de QR code.

Andere optie wat ik wel eens ergens gelezen heb bij dit probleem is Bluetooth tethering op je telefoon aanzetten of de auto tijdelijk verbinden met een WiFi hotspot. Maar geen idee of dat ook echt helpt, hoe dan ook kan proberen geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Galvatron schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:38:
Kleine update inzake mijn ID4 internet probleem. Heb wel wereldbolletje met 4G (wit van kleur) maar heb geen internet, geen mogelijkheid om QR code te creëren, geen navigatie update, etc.

Geprobeerd:

- F19 / F20 zekering erin eruit werkt niet
- infotainment systeem terug zetten naar fabrieksinstellingen, eindigt met melding dat ‘volledig reset niet is gelukt’
- PON dacht dat het de SOS module was, nieuwe module besteld (600 euro), garage vervangen maar werkte niet.
- ik heb de SOS knop maar ingedrukt, want volgens PON doet deze het niet..”hallo 112 centrale, wilt u politie,..,” Werkt dus wel. Het wereldbolletje ging van 4G naar E verbinding.

Mijn vermoeden is dat ik een normaal werkende auto heb, het 4G signaal verandert ook qua streepjes, dus dit werkt ook, maar ik denk dat ik geen signaal terug krijg van de servers, alsof je een eSIM kaart hebt maar dan zonder Data abonnement. Kan het zijn dat CAR-Net dit is vergeten te activeren?

Of kan het zijn dat ik helemaal gee eSIM kaart geïnstalleerd heb? Kan je dat ergens zien?
Wij kunnen alleen maar gissen. Ik zou naar de garage gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 15:37
Gecko123 schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:11:
[...]

Wij kunnen alleen maar gissen. Ik zou naar de garage gaan..
Vrees dat de garage ook aan t gissen is.....trial and error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Heb van We Connect mail gekregen vandaag, op zich bijzonder op 2e paasdag. Ze geven aan dat de auto op 15 april een QR code heeft gekregen, toen stond hij in de garage. Echter is er geen registratie gedaan. Ik ga het vandaag nog eens proberen, locatie zoeken met 5 streepjes bereik en dan de procedure weer eens doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Gecko123 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 22:47:
[...]

Zojuist de 30.500 km aangetikt in de ID.3 op de oorspronkelijke zomerbanden (geen winterwissel gedaan) en nog steeds genoeg profiel. Ik rijd dan ook 95% van de tijd als een bejaarde (geen grap) met hier en daar een uitspatting als ik er zin in heb, dat scheelt wellicht in de slijtage.

Michelin geloof ik Goodyear EfficientGrip Preformance R18. Slijtage voor en achter lijkt redelijk gelijk op te gaan. Als ik toch moet kiezen lijkt achter ietsie pietsie harder te gaan, maar slechts minimaal.
Heb de schuifmaat gepakt en nog even goed gemeten. Er zitten van die slijtage-indicatoren 1,6mm in de groeven. Vanaf daar meet ik :

Achter: nog 4mm (dus 5,6mm)
Voor: nog 4,5mm (dus 6,1mm)
Stand nu is 32.200 km.

Achter slijt dus iets harder. Ik weet niet hoeveel mm er nieuw op een band zit maar Dit valt me alles mee. Er zat nieuw 8,1 mm op deze band.

[ Voor 6% gewijzigd door Gecko123 op 22-04-2022 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 08:16
Ik heb vandaag bij Apoint de ID.5 in echt gezien. Wel een mooie wagen maar ik heb er de eerste 15 minuten echt overheen gekeken. Ik dacht dat het een ID.4 was.

Daarna nog een proefrit in een ID.4 gtx gedaan. Gewoon omdat het kon. Ik had wel de first Max eens een keer gereden maar dit was de eerste keer in de GTX. Wel lekker hoor, die acceleratie.

Hopelijk nog twee weken wachten en dan kan ik mijn Arteon omruilen voor de GTX. 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRPJgu93KThPgvfwft8VLxK51YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOL14XOjgR2XzSDPcT2dn78I.jpg?f=fotoalbum_large

Gespot in de buurt, UK kenteken. Wellicht een Range Rover of Jeep? Groot en lomp in ieder geval. Vermoed een plug-in met optie voor DC / snelladen.

[ Voor 5% gewijzigd door pietermx op 18-04-2022 19:56 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:32
pietermx schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:55:
[Afbeelding]

Gespot in de buurt, UK kenteken. Wellicht een Range Rover of Jeep? Groot en lomp in ieder geval.
Ben geen expert en kan het zelf ook zeker niet beter, maar dit is volgens mij niet heel netjes gedaan.

Het patroon sluit niet netjes op elkaar aan en staat de wrap nou bol op de achterklep?

[ Voor 7% gewijzigd door nyand op 18-04-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
nyand schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:57:
[...]

… en staat de wrap nou bol op de achterklep?
Ja, is over een bolling heen ge-wrapped.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:13
Ga vrijdag ff een proefritje in een Kia EV6 maken, gewoon ff benieuwd hoe dat rijdt :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
nyand schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:57:
[...]

Ben geen expert en kan het zelf ook zeker niet beter, maar dit is volgens mij niet heel netjes gedaan.

Het patroon sluit niet netjes op elkaar aan en staat de wrap nou bol op de achterklep?
Dit soort wraps worden nooit netjes gedaan.. of in ieder geval zelden. Boeit ook niet want na de testritten gaat die wrap er weer af.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
pietermx schreef op maandag 18 april 2022 @ 19:55:
[Afbeelding]

Gespot in de buurt, UK kenteken. Wellicht een Range Rover of Jeep? Groot en lomp in ieder geval. Vermoed een plug-in met optie voor DC / snelladen.
Next-Gen Range Rover PHEV Productie Trim. Kofferklep is dit keer wel modelpassend.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik wou hier nog even klagen over de app over de realtime status van de acculading. Meende dat dat voorheen werkte maar gezien de recenties in de app store ben ik niet de enige die is opgevallen dat het niet meer werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
@RodeStabilo Klopt, je moet nu echt pull-to-refresh doen wil het kloppen. De app lijkt er inderdaad niet op vooruit te gaan. Het lijkt zelfs allemaal slechter te werken dan eerst.

Ben zelfs helemaal gestopt met het uitgesteld laden vanuit de VW app daar de @Stekker.app het wél doet en fijner werkt. Auto zit nu altijd, zoals ingesteld netjes vol als ik weg wil.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:15:
@RodeStabilo Klopt, je moet nu echt pull-to-refresh doen wil het kloppen. De app lijkt er inderdaad niet op vooruit te gaan. Het lijkt zelfs allemaal slechter te werken dan eerst.
Pull-to-refresh maakt voor mij ook niet uit. De recenties spreken allemaal over afsluiten van de app voordat het bijgewerkt is.
Ben zelfs helemaal gestopt met het uitgesteld laden vanuit de VW app daar de @Stekker.app het wél doet en fijner werkt. Auto zit nu altijd, zoals ingesteld netjes vol als ik weg wil.
Interessant. Kan je daar ook info uit halen over real-time ladingshoeveelheid?

@DonJunior ik was al idd EVen wezen testen; ik doe niets met eigen laadpalen maar de refresh werkt wel beter in ieder geval. Ik mis alleen een batterijpercentage.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 19-04-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@RodeStabilo Je ziet inderdaad de GOM (dus hoeveel KM de auto nog kan rijden)
Niet het percentage.
Belangrijker voor mij is dat ik kan aangeven dat ie tijdens daltarief moet gaan laden en liever niet daarbuiten.
Dat werkt echt goed.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
DonJunior schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:15:
@RodeStabilo Klopt, je moet nu echt pull-to-refresh doen wil het kloppen.
Pull to refresh werkt ook niet. De app gaat met sprongen achteruit. Het is afsluiten en opnieuw opstarten. K*t-app!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 07:52

J.W

RodeStabilo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:19:
[...]

Pull-to-refresh maakt voor mij ook niet uit. De recenties spreken allemaal over afsluiten van de app voordat het bijgewerkt is.

[...]

Interessant. Kan je daar ook info uit halen over real-time ladingshoeveelheid?

@DonJunior ik was al idd EVen wezen testen; ik doe niets met eigen laadpalen maar de refresh werkt wel beter in ieder geval. Ik mis alleen een batterijpercentage.
Naast stekker app, raad ik je ook Tronity aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWmh-SFarF-_Er2f6uD95UwZ9ys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SpDpqghEgCzj6nUMUtfgFkSc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Eerste helft van mei kun je de ID Buzz in het echt bewonderen, ze doen een rondje langs de VW dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
J.W schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:30:
[...]

Naast stekker app, raad ik je ook Tronity aan:

[Afbeelding]
Dat ziet er helemaal goed uit. Ook die website. Waarom kan VW ons dit niet aanbieden? :'(
Jammer dat het betaald is maar niet perse een obstakel
Yes, the Volkswagen ID.3 and the ID.4 are supported by TRONITY. However, currently only information on battery charges can be retrieved.
Is dat het enige wat de app voor deze auto's kan?
Dashboard is gewoon leeg (of ik heb geen geduld dat kan ook)

edit: nu staat er wat data over de SoC. Heb gezocht in dit topic en idd de functionaliteit is idd beperkt voor de id.x reeks. jammer maar wat niet is kan nog komen.

[ Voor 32% gewijzigd door RodeStabilo op 19-04-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat komt omdat de VW API helaas beperkt is, dingen als verbruik en rit registratie zitten daar gewoon nog niet in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
RodeStabilo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:32:
[...]

Dat ziet er helemaal goed uit. Ook die website. Waarom kan VW ons dit niet aanbieden? :'(

[...]

edit: nu staat er wat data over de SoC. Heb gezocht in dit topic en idd de functionaliteit is idd beperkt voor de id.x reeks. jammer maar wat niet is kan nog komen.
Het enige wat je niet krijgt in Tronity zijn gegevens van je reizen, omdat die data niet gedeeld wordt. Zo heb je dus ook geen verbruiksgegevens.

Wat je wel hebt is SoC en geschatte range en de data van het opladen. De laadsessies kun je aan tarieven koppelen, zodat je inzicht krijgt in je kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 07:52

J.W

RodeStabilo schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:32:
[...]

[...]

Momenteel is het gratis, omdat ze niet alle functionaliteiten kunnen bieden voor de ID.x .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
AutisticPinguin schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:58:
Ik heb vandaag bij Apoint de ID.5 in echt gezien. Wel een mooie wagen maar ik heb er de eerste 15 minuten echt overheen gekeken. Ik dacht dat het een ID.4 was.

Daarna nog een proefrit in een ID.4 gtx gedaan. Gewoon omdat het kon. Ik had wel de first Max eens een keer gereden maar dit was de eerste keer in de GTX. Wel lekker hoor, die acceleratie.

Hopelijk nog twee weken wachten en dan kan ik mijn Arteon omruilen voor de GTX. 🤤
Klinkt goed! Hopelijk heb je er een hoop plezier van! Persoonlijk vind ik die 6.1 sec voor een sportieve versie van een electrische auto wat aan de “trage” kant. Maar het is sowieso beter dan de standaard 😀👍

Veel veilige KM !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
In principe met je eens hoor! Echter kom ik van een Arteon met 7.9 seconden voor 0 naar 100. En dat is al snel genoeg. Dus de GTX met 6.2 is voor mij al prima.

Daarnaast, welk sneller alternatief heb je op dit moment in dezelfde prijsklasse? Merken die bij mij op smaak afvielen waren Tesla (op nr 1), Kia, Hyundai, Ford, Franse auto’s.

Zodra ze van de Arteon een EV maken met sportievere specs zou ik daar direct naar kijken. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
firejelle schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:47:
Persoonlijk vind ik die 6.1 sec voor een sportieve versie van een electrische auto wat aan de “trage” kant. Maar het is sowieso beter dan de standaard 😀👍
Want jij rijdt altijd met piepende banden weg?
Je verslijt minstens 2 sets banden per jaar?
Je hebt, ondanks dat je elektrisch rijdt, schijt aan het milieu?

En wat is "standaard"?

Een "standaard" gezinsauto (wat is dat eigenlijk???) doet er zo'n 15 seconden over om van 0 naar 100 km/u te gaan, een ID.4 doet dat ik 8,5 s. Wat mij betreft rap zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Gadget Freak schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:33:
[...]

En wat is "standaard"?

Een "standaard" gezinsauto (wat is dat eigenlijk???) doet er zo'n 15 seconden over om van 0 naar 100 km/u te gaan, een ID.4 doet dat ik 8,5 s. Wat mij betreft rap zat.
15 seconden? Dat haalde vroeger (17 jaar geleden) mijn Volvo 142 uit 1973 op LPG zelfs al "bijna" 🤣

Volgens mij doet een gemiddelde (beetje suffe) gezinsauto het wel in 10 à 12 seconden.

Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk, maar ik zou ook geen EV meer willen die veel trager is dan m'n ID3 met 204 pk. Maar goed, ik rijd ook een motor met 175 pk, dus voor de één voelt snelheid wat anders aan dan voor een ander.

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 20-04-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-09 14:49
Is het mogelijk in te stellen dat de auto bij een stoplicht stil staat zonder de rem ingetrapt te houden?

Hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 18:16
Matthijscc schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:10:
Is het mogelijk in te stellen dat de auto bij een stoplicht stil staat zonder de rem ingetrapt te houden?

Hoor graag.
Zeker, ff de rem nog wat verder intrappen, auto hold gaat dan aan (zie je ook in het display verschijnen dan), voet kan dan van de rem.

Of je moet 'm iedere keer voor een stoplicht in N zetten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rednax2 op 20-04-2022 12:18 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
rednax2 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:16:
[...]

Zeker, ff de rem nog wat verder intrappen, auto hold gaat dan aan (zie je ook in het display verschijnen dan), voet kan dan van de rem.
Maar dan moet je de Auto Hold wel aan hebben staan.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 11:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gadget Freak schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:33:
[...]

En wat is "standaard"?

Dat is toch niet het punt? Het punt is dat is VW een ID4 met een performance label neerzet waarbij de prestaties voor een performance label (zeker naar EV standaarden) maar matig zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 14:57
Wat een gezever en geklaag de laatste tijd in dit topic. Ja, ik weet dat ik het kan negeren, maar men....

Nee de id3/4 is niet de snelste. Er is altijd wel iemand met een snellere, of langere. ;) Überhaupt is snelheid relatief met zo'n hoog/zwaar bakbeest.
GTX heeft meer te maken met extra plastic en labeltjes... En image building ipv performance.

Geniet gewoon lekker vd stilte en vlotheid van je elektromobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 10:14
FlowDesign schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:31:
[...]

15 seconden? Dat haalde vroeger (17 jaar geleden) mijn Volvo 142 uit 1973 op LPG zelfs al "bijna" 🤣
Haha! Mijn eerste auto, Volvo 340 GL Variomatic uit 1987 nam ik over van mijn oud oom en die deed er toen 20 seconde over. Toen ik hem van de hand deed nog eens getest en toen waren er gelukkig wat secondes vanaf gesnoept.

Anyways, wij moeten nog even geduld hebben. De aanleverdatum van onze ID.3 schuift de laatste weken telkens een week op. Kan de Dealer niet veel aan doen, maar iets meer informatie dan alleen "Wordt later geproduceerd dan initieel gepland" vanuit Volkswagen zou fijn zijn.

En eens @KingsCrown , dat snel optrekken maakt me weinig uit. Ik heb liever meer kilometers. Maar goed, ik rij dan ook als een trut :P

[ Voor 8% gewijzigd door HuJuh op 20-04-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-09 14:49
RaymondD schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:19:
[...]

Maar dan moet je de Auto Hold wel aan hebben staan.
Waar is dit in te stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 15:12
[...]

Volgens mij doet een gemiddelde (beetje suffe) gezinsauto het wel in 10 à 12 seconden.

Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk, maar ik zou ook geen EV meer willen die veel trager is dan m'n ID3 met 204 pk. Maar goed, ik rijd ook een motor met 175 pk, dus voor de één voelt snelheid wat anders aan dan voor een ander.
Mijn vorige Skoda Fabia Combi (door mijn collega's ook wel de babyblauwe burgerbak genoemd), deed er volgens Skoda ook 9,8 seconden over. Maar goed, mag van mijn vrouw niet meer zo hard optrekken.. Goed punt die twee of drie seconden later thuis maakt dan ook niet zo heel veel uit. :Y

Daarentegen zegt mijn dochtertje van 3 bij elk verkeerslicht al standaard "Autoachtbaan". :D

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Onder andere wanneer je in het hoofdscherm dat notificatie ding naar beneden swiped, als het goed is zie je daar een grote Auto Hold button.

Allereerste keer dat ik een proefritje in een ID3 maakte kon ik 't ook niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
PB1983 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:57:
[...]
Maar goed, mag van mijn vrouw niet meer zo hard optrekken..
Ik ben denk ik een beetje Oost-Indisch doof voor zulke meningen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
revolution-nl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:24:
Het punt is dat is VW een ID4 met een performance label neerzet waarbij de prestaties voor een performance label (zeker naar EV standaarden) maar matig zijn.
Wat is je EV referentiepunt?

Ja, de ID.4 is traag vergeleken met Tesla, maar kan gewoon goed meekomen met bijvoorbeeld Kia, ook niet echt een kleine EV maker.

Een GTX is sneller dan een basismodel, en heeft ook een net wat hogere topsnelheid. Maar het is vooral voor het oog (en de beleving): hij ziet er snel uit.

Maar ook een GTX is voor op de openbare weg, en niet circuit Zandvoort, en overdag is de maximum snelheid 100 km/u, dus waar hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
[...]

Mijn vorige auto (een suffe Qashqai) deed het ruim binnen 12 seconden, maar een gemiddelde niet al te nieuwe Scenic redt dat niet, al is 15 seconden misschien wat veel.

Een motor met 175 pk is morbide snel. Heb je een doodswens, of moet je een tekort elders compenseren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gadget Freak schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:17:
[...]

Wat is je EV referentiepunt?

Ja, de ID.4 is traag vergeleken met Tesla, maar kan gewoon goed meekomen met bijvoorbeeld Kia, ook niet echt een kleine EV maker.

Een GTX is sneller dan een basismodel, en heeft ook een net wat hogere topsnelheid. Maar het is vooral voor het oog (en de beleving): hij ziet er snel uit.

Maar ook een GTX is voor op de openbare weg, en niet circuit Zandvoort, en overdag is de maximum snelheid 100 km/u, dus waar hebben we het over?
De EV6 GT-Line doet 5.2, de GT doet 3.5. Het MEB platform kan wat dat betreft gewoon niet concurreren met het e-GMP platform en andere concurrenten

Nogmaals voor een performance label met dual motor is het gewoon erg matig qua specificaties dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet voldoet voor de openbare weg ;)

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 20-04-2022 14:26 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
revolution-nl schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:24:
Nogmaals voor een performance label met dual motor is het gewoon erg matig qua specificaties dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet voldoet voor de openbare weg ;)
Duidelijk!

De GTX gaat een beetje terug naar de oude Golf GTI: vooral optische opsmuk, prestaties zijn ondergeschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gadget Freak schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:28:
[...]

Duidelijk!

De GTX gaat een beetje terug naar de oude Golf GTI: vooral optische opsmuk, prestaties zijn ondergeschikt.
Dat geld niet echt voor de eerdere en latere GTI's, die kunnen in hun segment prima hun mannetje staan _/-\o_

Volgens mij waren ze vooral rond het jaar 2000 matig binnen hun segment.

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 20-04-2022 14:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlowDesign
Gadget Freak schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:22:
[...]

Een motor met 175 pk is morbide snel. Heb je een doodswens, of moet je een tekort elders compenseren?
Waar slaat dit nou weer op? Beetje een kansloze opmerking hoor.

Al heeft een motor 800 pk, wat ermee gebeurt zit altijd nog in je eigen rechterhand. En over het algemeen zijn motorrijders verreweg de beste autorijders, omdat ze gewend zijn veel beter op te letten. Heeft allemaal niks met compensatie of wat dan ook te maken, sommige mensen kicken nu eenmaal wat meer op snelheid dan een ander. Misschien vind jij puzzelen al spannend genoeg, moet jij weten :)

Goed, terug on-topic.
Het ging over zogenaamd sportieve GTX modellen en vergeleken met andere (sportieve) EV's zijn ze gewoon niet heel snel, dat zie ik ook zo. Maar een VW wordt per definitie ook niet als enorm sportief of snel in de markt gezet, want daar hebben ze onder andere Porsche, Audi en Cupra al voor. Een Golf GTI is wel sportief, maar ook niet extreem snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AutisticPinguin schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:31:
In principe met je eens hoor! Echter kom ik van een Arteon met 7.9 seconden voor 0 naar 100. En dat is al snel genoeg. Dus de GTX met 6.2 is voor mij al prima.

Daarnaast, welk sneller alternatief heb je op dit moment in dezelfde prijsklasse? Merken die bij mij op smaak afvielen waren Tesla (op nr 1), Kia, Hyundai, Ford, Franse auto’s.

Zodra ze van de Arteon een EV maken met sportievere specs zou ik daar direct naar kijken. 😂
VW Aero B [MEB]
Audi A6 Avant Etron [PPE]

Audi :9~
Prijs ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Laatst online: 18-09 11:15
Simply1337 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:08:
[...]

VW Aero B [MEB]

Prijs ;w
Ging daar deze maand geen nieuwe concept car van komen?
Tot nu toe nog niks gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
gerre1 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:22:
[...]

Ging daar deze maand geen nieuwe concept car van komen?
Tot nu toe nog niks gezien :(
Vanaf morgen in Auto China 2022 in Beijing... oh wacht gecanceld omdat covid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:08:
[...]

VW Aero B [MEB]
Audi A6 Avant Etron [PPE]

Prijs ;w
En als we nog langer wachten SSP

https://arstechnica.com/c...rm-across-all-its-brands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Iemand als iets vernomen over de 2.4 update. Batterij liggen al een tijd bij de dealer, ze verwachten pas half mei te starten met de update, vernam ik vandaag
Je ziet of hoort verder vrij weinig over 2.4, eerder dat ze nog druk aan het testen zijn voor V3.0.

Ik begreep uit het filmpje van Battery Life dat ook de Travel Assist met swarm data alleen beschikbaar is voor de auto's met de nieuwe sensoren. Kan iemand dat bevestigen?

Zou toch wel erg zijn als we allemaal op een V3.0 wachten en we alleen een update in de HUD en Batterij mangement krijgen en dat voor de rest je auto van rond de 60K de hardware ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
edkreuk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:41:
Iemand als iets vernomen over de 2.4 update. Batterij liggen al een tijd bij de dealer, ze verwachten pas half mei te starten met de update, vernam ik vandaag
Je ziet of hoort verder vrij weinig over 2.4, eerder dat ze nog druk aan het testen zijn voor V3.0.

Ik begreep uit het filmpje van Battery Life dat ook de Travel Assist met swarm data alleen beschikbaar is voor de auto's met de nieuwe sensoren. Kan iemand dat bevestigen?

Zou toch wel erg zijn als we allemaal op een V3.0 wachten en we alleen een update in de HUD en Batterij mangement krijgen en dat voor de rest je auto van rond de 60K de hardware ontbreekt.
Tsja die update.... hij boeit me niet zo (krijgt er weinig extra's voor).
Aan de andere kant de belofte elke 10 weken een update te doen is heel ver te zoeken.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
edkreuk schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:41:

Zit er ook met smart op te wachten, vooral ook om de stap naar 3.0 te maken. Als 2st rijder mist de hardware dus blijkbaar (4 sensoren, wat een domme besparing toen) maar kijk ik vooral uit naar een sneller systeem en de verbeterde navigatie icm laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 10:46
Zijn hier meer ID.x rijders die navigatieproblemen hebben in/rondom Arnhem? Ik heb het een ruime maand geleden gehad, en gister weer. Vorige keer was het me niet duidelijk wat exact de oorzaak was, nu wel.

Ik rijd van Amsterdam naar Arnhem op de ingebouwde navigatie. Dat gaat goed tot ik bij de A12 de N224 opdraai. Eerste stuk gaat ook nog en van vanaf het tweede stoplicht begint het hele infotainment systeem zich te herstarten. Bij wijze van test heb ik gister de navigatie niet direct weer aangezet, omdat ik de route inmiddels wel een beetje ken. Dan blijft alles netjes draaien. Zet ik de navigatie toch aan, dan gaat het infotainmentsysteem zichzelf na enkele tientallen meters weer herstarten.

Terug hetzelfde verhaal. Dus rechts van de rode lijn lijkt navigeren naar een adres in Arnhem te leiden tot een crash en herstart van het hele infotainmentsysteem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vM9dS8qPfD7WVJ7pg3_DE6kDKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y1XdCZ9OOONLQBRPDxJdD1eW.png?f=fotoalbum_large

Vandaag moet ik dezelfde ronde nog een keer maken, dus nu zal ik de ingebouwde navigatie niet gebruiken. Ik weet er alternatieve opties bestaan, maar verwacht natuurlijk wel dat de ingebouwde navigatie minstens werkt voor gewoon van A naar B navigeren.

Iemand hier ervaring mee? Of beter nog: is een oplossing voor? Qua updates staat de auto op 2.3 en de navigatie op 22.1.

Ik heb een flink aantal ID.x-en zien rondrijden of geparkeerd zien staan. Het lijkt me sterk dat die allemaal niet kunnen navigeren in dat gebied.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Mitchell2.24v schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:53:
Zijn hier meer ID.x rijders die navigatieproblemen hebben in/rondom Arnhem? Ik heb het een ruime maand geleden gehad, en gister weer. Vorige keer was het me niet duidelijk wat exact de oorzaak was, nu wel.
........
Ja dit komt bij mij ook voor, maar dan in een ander gebied.
Veel mensen hebben hier last van.
Het scherm wordt dan ineens zwart en de boel start opnieuw op en dat blijft zich herhalen.
Bij mij is dat voornamelijk bij navigatie richting het zuiden van het land.
Het lijkt wel of er ergens een corruptie zit in de data van de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Frank_P schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:05:
[...]

Het scherm wordt dan ineens zwart en de boel start opnieuw op en dat blijft zich herhalen.
Ja, dat idee heb ik ook. Dat er achter de schermen een null-reference of iets dergelijks voorkomt.

Ik heb het aan de dealer gemeld, maar dat levert tot nu toe nog niet echt iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Mitchell2.24v @Frank_P Ik weet dat VW gebruik maakt van het Vodafone netwerk. Zou het kunnen dat er hier op de door jullie aangeven locatie een Vodafone bereik probleem is, dat het systeem daarop crasht?
Als ik even afga op de foto van @Mitchell2.24v zie ik wel dat Vodafone daar een 'gat' heeft rond dat stuk,

https://www.vodafone.nl/s...code=3811ex#dekkingskaart

Het is maar een wilde gok van mijn kant he.. ik ben geen expert maar zou zoiets kunnen beredeneren.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:57
AMARONE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:02:
[...]

Zit er ook met smart op te wachten, vooral ook om de stap naar 3.0 te maken. Als 2st rijder mist de hardware dus blijkbaar (4 sensoren, wat een domme besparing toen) maar kijk ik vooral uit naar een sneller systeem en de verbeterde navigatie icm laadpalen.
Het maakt me op zich niet zoveel uit omdat ik de auto besteld heb met wat er op dat moment op zat, alle beloftes van toekomst heb ik genegeerd. Maar die sensoren zitten me wel wat dwars. Ik heb die zijdelingse sensoren dus wel gewoon op onze tweede auto, een Golf 7.5 Variant die we in 2020 tweedehands gekocht hebben om onze hond in te vervoeren. De parkeersensoren op die auto zijn daardoor dus ook gewoon beter, omdat ze ook zijdelingse info hebben. Ik snap echt niet waar die besparingsdrang is van gekomen, die paar ultrasone sensoren zou ik zelfs gewoon voor bijbetalen indien ze beschikbaar waren geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
DonJunior schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:12:
@Mitchell2.24v @Frank_P Ik weet dat VW gebruik maakt van het Vodafone netwerk. Zou het kunnen dat er hier op de door jullie aangeven locatie een Vodafone bereik probleem is, dat het systeem daarop crasht?
Als ik even afga op de foto van @Mitchell2.24v zie ik wel dat Vodafone daar een 'gat' heeft rond dat stuk,

https://www.vodafone.nl/s...code=3811ex#dekkingskaart

Het is maar een wilde gok van mijn kant he.. ik ben geen expert maar zou zoiets kunnen beredeneren.
Dat is een interessante benadering, dank je! Als ik die kaart bekijk, dan komt dat 'gat' gedeeltelijk overeen met het gebied waar de navi crasht. Ook door het centrum van Arnhem heen heb ik de crashes, en daar is de dekking wel goed. Het zou iets met elkaar te maken kunnen hebben.

Edit net voordat ik op verstuur druk: Overigens lijkt het 'gat' vooral om 5G dekking te gaan. De 4G dekking ziet er volgens mij wel goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Annun schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:15:
[...]

Het maakt me op zich niet zoveel uit omdat ik de auto besteld heb met wat er op dat moment op zat, alle beloftes van toekomst heb ik genegeerd. Maar die sensoren zitten me wel wat dwars. Ik heb die zijdelingse sensoren dus wel gewoon op onze tweede auto, een Golf 7.5 Variant die we in 2020 tweedehands gekocht hebben om onze hond in te vervoeren. De parkeersensoren op die auto zijn daardoor dus ook gewoon beter, omdat ze ook zijdelingse info hebben. Ik snap echt niet waar die besparingsdrang is van gekomen, die paar ultrasone sensoren zou ik zelfs gewoon voor bijbetalen indien ze beschikbaar waren geweest.
Dat valt me eerlijk gezegd ook wel wat tegen. Ik kom uit een Golf 7.5 en daar was de parkeer-ervaring (zónder camera) een stuk beter dan in de ID.4. Die 4 sensoren aan de zijkant hadden qua gebruiksgemak wel verschil gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:34

Freakie1NL

Grote Baas

Ik ben binnenkort geen ID.3 rijder meer.

Ik ga wisselen van werkgever en helaas kan ik mijn bijtellingsknaller niet meenemen.

Wel is zeker dat ik opnieuw een BEV ga leasen, maar ik ga niet voor de ID.3
Ik ga voor de Polestar 2.

Dit omdat het verschil in bijtelling rond de 44-50K range toch minimaal is door de nieuwe bijtellingregels van 2022 dat ik het de meerprijs van een Polestar 2 t.o.v. een ID.3 meer dan waard vind.

Hoewel de auto periodiek toch een glimlach kan bezorgen is de gehele ervaring met de ID.3, en VW in het bijzonder, niet positief. Dit was voor mij de eerste keer VW, maar voorlopig ook de laatste keer.

** Het is niet toegestaan producten aan te bieden op het forum. Dat mag in dit geval op Vraag & Aanbod overig of op een ander platform. **

[ Voor 50% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:16 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Frank_P schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:05:
[...]

Ik heb dit 1x in Italië gehad, ineens ging de navigatie uit en daarna werkte het ook niet meer. Blijkbaar corrupte data, ik heb toen 2 zekeringen eruit getrokken en de dag erna deed de navigatie zijn nieuwste update van de mapdata waarna het wel werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Afgelopen weekend mogen proefrijden in een ID3 en moet zeggen dat ik positief ben verrast!
Het enige waar ik tegenaan loop met m'n 2 meter lengte is de niet in hoogte verstelbare gordels.
Hij valt niet echt over m'n linkerschouder, maar schuurt echt tegen de hoek van m'n schouder aan.
Zijn er hier meer die enige herkenbaarheid ervaren?

Ook het anders positioneren v/d stoel lijkt e.e.a. niet echt te verbeteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Deurstopper op 21-04-2022 10:30 ]

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@Freakie1NL Jammer dat je dit topic gaat verlaten. Wel onwijs tof dat je nu een Polestar kunt gaan rijden, als ik de keuze had gehad tussen beiden had ik het ook wel geweten inderdaad. 8)
Stomme is, mijn ervaring met VW was tot de ID.3 altijd een stuk beter. VW heeft met de ID.x series gewoon een bijzondere besparingsronde gedaan en dat kost ze nu gewoon klanten. En terecht.

Hoe dan ook, wanneer krijg je de Polestar?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@Deurstopper .. een ID.4 geen optie met die lengte?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:41:
@Freakie1NL Jammer dat je dit topic gaat verlaten. Wel onwijs tof dat je nu een Polestar kunt gaan rijden, als ik de keuze had gehad tussen beiden had ik het ook wel geweten inderdaad. 8)
Stomme is, mijn ervaring met VW was tot de ID.3 altijd een stuk beter. VW heeft met de ID.x series gewoon een bijzondere besparingsronde gedaan en dat kost ze nu gewoon klanten. En terecht.

Ik zal wel actief blijven in het topic. Kan dan altijd vragen beantwoorden van mensen, blijft gewoon leuk topic dankzij vaste gebruikers zoals TS, en jij.

Betreft Polestar, leasemaatschappij geeft 4 maanden aan. Polestar geeft op hun site midden juli aan als je nu besteld, maar ook dat je niet kan bestellen. 8)7 . Enfin ook die is getroffen door chip te korten; kofferbak sensor zal nageleverd worden en door Volvo dealer geplaatst moeten worden. DAB ontbreekt en is vervangen door internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:42:
@Deurstopper .. een ID.4 geen optie met die lengte?
Wat mij betreft wel, maar mijn werkgever staat alleen de ID3 toe in de lease.. :)
Het is verder geen enorme ramp, maar vraag me af of er hier meerdere langere Tweakers dit is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Deurstopper schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:03:
[...]

Wat mij betreft wel, maar mijn werkgever staat alleen de ID3 toe in de lease.. :)
Het is verder geen enorme ramp, maar vraag me af of er hier meerdere langere Tweakers dit is opgevallen.
Zelf 1,80 dus hier geen ervaring mee. Maar ik neem aan dat je de stoel zelf hoger en lager hebt geprobeerd te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Freakie1NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:06:
[...]

Zelf 1,80 dus hier geen ervaring mee. Maar ik neem aan dat je de stoel zelf hoger en lager hebt geprobeerd te zetten?
Jazeker, zo goed als de laagste stand. Nu moet ik wel zeggen dat dit een model was met elektrische stoel verstelling. Wellicht dat de handmatige nog iets verder kan zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Deurstopper schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:03:
[...]

id4/enyaq/ev6/ioniq5/xc40 buitenbereik?

Check the Kia E-Niro, MG's ZS / MG 5 of Aiways U5 niet de moeder mooiste of snelste, wel betaalbaar als je een grote EV zoekt als het echt een EV moet. Alleen zijn wel FWD met magere laadsnelheden/bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Simply1337 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:20:
[...]

id4/enyaq/ev6/ioniq5/xc40 buitenbereik?

Check the Kia E-Niro, MG's ZS / MG 5 of Aiways U5 niet de moeder mooiste of snelste, wel betaalbaar als je een grote EV zoekt als het echt een EV moet. Alleen zijn wel FWD met magere laadsnelheden/bereik.
Vraag me oprecht af of deze allemaal "ruimer" zijn voorin. Zelfs verschil tussen de ID3 en ID4 is te verwaarlozen volgens mij (quote van random website: 2. Ruimte
Doordat de ID.4 net iets langer is dan de ID.3, heb je in de ID.4 iets meer ruimte op de -achterbank-. Terwijl de ID.3 ook al heel ruim wordt genoemd! )

Ikzelf ben 193 en nooit last van iets met een gordel oid. Wel handmatige stoel.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik rijd van Amsterdam naar Arnhem op de ingebouwde navigatie. Dat gaat goed tot ik bij de A12 de N224 opdraai. Eerste stuk gaat ook nog en van vanaf het tweede stoplicht begint het hele infotainment systeem zich te herstarten. Bij wijze van test heb ik gister de navigatie niet direct weer aangezet, omdat ik de route inmiddels wel een beetje ken. Dan blijft alles netjes draaien. Zet ik de navigatie toch aan, dan gaat het infotainmentsysteem zichzelf na enkele tientallen meters weer herstarten.

Terug hetzelfde verhaal. Dus rechts van de rode lijn lijkt navigeren naar een adres in Arnhem te leiden tot een crash en herstart van het hele infotainmentsysteem.
[Afbeelding]

Vandaag moet ik dezelfde ronde nog een keer maken, dus nu zal ik de ingebouwde navigatie niet gebruiken. Ik weet er alternatieve opties bestaan, maar verwacht natuurlijk wel dat de ingebouwde navigatie minstens werkt voor gewoon van A naar B navigeren.

Iemand hier ervaring mee? Of beter nog: is een oplossing voor? Qua updates staat de auto op 2.3 en de navigatie op 22.1.

Ik heb een flink aantal ID.x-en zien rondrijden of geparkeerd zien staan. Het lijkt me sterk dat die allemaal niet kunnen navigeren in dat gebied.
Toevallig heb ik exact de weg die jij daar toont eergisteren gereden. Alleen dan net de andere kant op, vanaf Arnhem richting Ede. Navigatie stond al vanaf thuis aan en heeft nergens op de route problemen gegeven.
Ik heb trouwens nog nooit een navigatiecrash gezien!

Wel loopt de mijne iets achter qua kaartmateriaal. Bij mij staat versie 21.9 er (nog) op.
Daar lijkt hij te blijven hangen... terwijl voorheen ik die versie wel om de zoveel tijd zag updaten.
Hopelijk krijgt dat met 2.4 of 3.0 een schop?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:19:
Ik ben binnenkort geen ID.3 rijder meer.
Mensen komen mensen gaan. C'est la vie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Flappiewappie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:30:
[...]

Vraag me oprecht af of deze allemaal "ruimer" zijn voorin. Zelfs verschil tussen de ID3 en ID4 is te verwaarlozen volgens mij (quote van random website: 2. Ruimte
Doordat de ID.4 net iets langer is dan de ID.3, heb je in de ID.4 iets meer ruimte op de -achterbank-. Terwijl de ID.3 ook al heel ruim wordt genoemd! )

Ikzelf ben 193 en nooit last van iets met een gordel oid. Wel handmatige stoel.
iedereen is net anders lang he.. ene heeft lange bovenlichaam, ander lange benen. als je een lange bovenlichaam hebt en je kunt je gordel niet kan aanpassen in hoogte is dat gewoon kut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb dit 1x in Italië gehad, ineens ging de navigatie uit en daarna werkte het ook niet meer. Blijkbaar corrupte data, ik heb toen 2 zekeringen eruit getrokken en de dag erna deed de navigatie zijn nieuwste update van de mapdata waarna het wel werkte weer.
Welke zekeringen had je er toen uitgetrokken?

Ik had in maart exact hetzelfde als jij, maar dan al vanaf het moment dat ik vanuit Duitsland Oostenrijk binnen reed. De hele week in Oostenrijk deed de navi het toen niet meer. Op de terugweg, precies vanaf dat we weer in Duitsland kwamen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Deurstopper schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:10:
[...]

Jazeker, zo goed als de laagste stand. Nu moet ik wel zeggen dat dit een model was met elektrische stoel verstelling. Wellicht dat de handmatige nog iets verder kan zakken?
Waar woon je ergens in de buurt? Ik heb geen elektrische stoelen. Kan gerust even proefzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Freakie1NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:38:
[...]

Waar woon je ergens in de buurt? Ik heb geen elektrische stoelen. Kan gerust even proefzitten.
Omgeving Leiden, maar toch bedankt! Ik ga van het weekend even bij de dealer langs. Wellicht dat daar nog een ID3 met handverstelling staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:05:
[...]

Mensen komen mensen gaan. C'est la vie
Dat klopt. Vermoed ook wel dat over >3 jaar dit topic meer zal leeglopen. Want nieuwe ID.X op kenteken loopt wel flink terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
FlowDesign schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:04:
[...]

Welke zekeringen had je er toen uitgetrokken?

Ik had in maart exact hetzelfde als jij, maar dan al vanaf het moment dat ik vanuit Duitsland Oostenrijk binnen reed. De hele week in Oostenrijk deed de navi het toen niet meer. Op de terugweg, precies vanaf dat we weer in Duitsland kwamen werkte het weer.
Zekering 19 en 20, daarna een nachtje laten staan en de volgende ochtend werkte alles weer waarna de navigatie ook eindelijk de laatste updates kregen.

Dit komt verder volgens mij vooral doordat vw de navigatie update op basis van de gebieden waar je rijdt waar dan iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Freakie1NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:06:
[...]

Dat klopt. Vermoed ook wel dat over >3 jaar dit topic meer zal leeglopen. Want nieuwe ID.X op kenteken loopt wel flink terug.
Dat ligt er aan.. als VW de SpaceVizzion (aka Aero B) een beetje op orde krijgt dan zie ik mezelf wel switchen van ID.3 naar die. Mogelijk heet die dan ook ID.space ofzo.. dus dan blijven we lekker hangen in dit topic ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
#metoo Lijkt me dat Volkswagen daar wel een echte knaller mee gaat neerzetten. Heb ik weer wat om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 19-09 15:12
Als ik nu kijk wat er op de markt gaat komen de komende 2,5 jaar, dan weet ik het eerlijk gezien nog niet wat mijn volgende leasebak gaat worden. VW had inderdaad een flinke slag geslagen om net voor de nieuwe fiscale regels twee modellen op de markt te brengen.

Echter is de vrije merkkeuze bij mijn werkgever komen te vervallen, dus alles wat Koreaans en Japans is, kan ik sowieso afstrepen. Alle Duitse en Franse merken kan ik sowieso nog kiezen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
DonJunior schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:41:

Benieuwd, waarom zijn jullie beide zo wild van de polestar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Polestar 2 is zeker een hele mooie auto en een mooie upgrade komende vanaf de ID.3. Maar voor dat geld kun je ook zo’n beetje een ID.4 / Enyac kopen / leasen. En die zijn dan toch weer een heel stuk ruimer dan de Polestar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
ik heb hem namelijk ook overwogen maar hij is bij mij afgevallen omdat hij duurder was in de private lease en met name ook in de meer kilometers. Maar ook de ruimte achterin en kofferbak viel tegen. ik kom vanuit de zakelijke lease maar private lease is tegenwoordig interessanter met een mobiliteitvergoeding. ik rij straks een id4 pro Voor € 605 per maand inclusief btw en 20.000 km per jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

@TWFpa2Vs Een Polestar is gewoon veel mooier afgewerkt aan de binnenkant en straalt (m.i.) veel meer luxe uit dan een ID.3.

Bedoel mijn ID.3 heeft een fiscale waarde van 43K. Ga straks een Polestar rond de 48~49K leasen. Maar daar merk je minder de bezuinigingen in op dan bij VW. Bedoel een auto zonder achter speakers voor 43K. Het is in dit topic hier al vaker over gegaan en wil niet een hele discussie starten. Mijn persoonlijke mening is dat Polestar meer kwaliteit en luxe uitstraalt dan een ID.3 en ID.4. Een Enyaq kan je redelijk luxe maken, maar dan zit je al snel richting 55~60K.

Let op dat de nieuwe Polestar met 69 kWh accu geleverd worden. Dat is significant meer dan een ID.3/4 met 58 kWh.

De ruimte van een ID.4 en Enyaq heb ik (nog) niet nodig. Zelf niet te groot, vrouw voor vrouw wel (even lang als ik), en klein dochtertje. Tja veel ruimte heb je dan niet nodig.

Bovendien is een Polestar 2 nou ook weer niet klein, ja het is duidelijk dat het niet op een BEV only platform staat en had ruimer kunnen zijn maar het is prima.

Die stoelen zijn trouwens echt geweldig.

Daarnaast ben ik persoonlijk erg teleurgesteld in de wijze waarop VW de software aanvliegt. Rij nu al 1,5 jaar met een ID.3 en pas 1 echte update meegemaakt. Terwijl er al zoveel belooft is.

Wat dat betreft heeft Polestar een veel betere bewezen trackrecord.

Enige minpunt van de Polestar ten opzichte van de ID.X vind ik de voorwielaandrijving in plaats van achter.

Nogmaals mijn mening. Is natuurlijk afhankelijk van situatie wat men belangrijk acht.

@TWFpa2Vs Betreft de leasedeal; Dat is wel een goede deal zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AutisticPinguin
Op het begin ook serieus over de polestar nagedacht, op zich prima in budget. Maar toen de GTX uitkwam was dat voor mij echt een nobrainer.

Een collega heeft hem full options vorige maand wel besteld en het is dan zeker een hele strakke wagen. Maar dan wel met de extra optie pakketten, dat maakt hem in mijn ogen wel af.

Gelukkig rijden we niet allemaal in dezelfde auto. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:25

[Afbeelding]

Ja enorm veel problemen mee! Ik ken gelukkig het gebied op m'n duimpje.Heb het probleem niet alleen in Arnhem maar door het hele land heen. Ook op de A7 in de buurt van Drachten en in de polder.
Ben _VAAK_ naar de garage geweest, ze kunnen niets voor me betekenen. Navigatie module vervangen, nieuwste updates geïnstalleerd. Het enige wat ze nu kunnen doen is "wachten tot de volgende update"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Freakie1NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:03:
@TWFpa2Vs Een Polestar is gewoon veel mooier afgewerkt aan de binnenkant en straalt (m.i.) veel meer luxe uit dan een ID.3.

Bedoel mijn ID.3 heeft een fiscale waarde van 43K. Ga straks een Polestar rond de 48~49K leasen. Maar daar merk je minder de bezuinigingen in op dan bij VW. Bedoel een auto zonder achter speakers voor 43K. Het is in dit topic hier al vaker over gegaan en wil niet een hele discussie starten. Mijn persoonlijke mening is dat Polestar meer kwaliteit en luxe uitstraalt dan een ID.3 en ID.4. Een Enyaq kan je redelijk luxe maken, maar dan zit je al snel richting 55~60K.

Let op dat de nieuwe Polestar met 69 kWh accu geleverd worden. Dat is significant meer dan een ID.3/4 met 58 kWh.

De ruimte van een ID.4 en Enyaq heb ik (nog) niet nodig. Zelf niet te groot, vrouw voor vrouw wel (even lang als ik), en klein dochtertje. Tja veel ruimte heb je dan niet nodig.

Bovendien is een Polestar 2 nou ook weer niet klein, ja het is duidelijk dat het niet op een BEV only platform staat en had ruimer kunnen zijn maar het is prima.

Die stoelen zijn trouwens echt geweldig.

Daarnaast ben ik persoonlijk erg teleurgesteld in de wijze waarop VW de software aanvliegt. Rij nu al 1,5 jaar met een ID.3 en pas 1 echte update meegemaakt. Terwijl er al zoveel belooft is.

Wat dat betreft heeft Polestar een veel betere bewezen trackrecord.

Enige minpunt van de Polestar ten opzichte van de ID.X vind ik de voorwielaandrijving in plaats van achter.

Nogmaals mijn mening. Is natuurlijk afhankelijk van situatie wat men belangrijk acht.

@TWFpa2Vs Betreft de leasedeal; Dat is wel een goede deal zeg!
Tuurlijk alles is persoonlijk, maar je kunt een ID.3 ook absoluut niet vergelijken met een ID.4 of Enyac kwa luxe en afwerking. De ID.4 en Enyac zijn in de luxere varianten echt een heel stuk luxer afgewerkt dan de ID.3. Dat ze dan 55k+ kosten is wel waar inderdaad.

Zelf heb ik een ID.4 Tech waarin het Style interieur pakket zit, dan heb je dus het dashboard en de zijpanelen bekleed met leer en de elektrisch verstelbare stoelen waar hetzelfde keer en alcantara gecombineerd wordt. Dat vind ik echt heel mooie en luxe afwerking. In de Enyac kun je vergelijkbare pakketten kiezen en je je zelfs nog keus uit verschillende materialen.

Een tijdje terug heb ik een paar dagen een leen ID.3 gehad (1st plus) en dat is wel karig afgewerkt inderdaad met veel hard plastic. Het schijnt overigens wel dat dit in de nieuwe ID.3 modellen ook sterk verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

ik222 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:03:
[...]

Tuurlijk alles is persoonlijk, maar je kunt een ID.3 ook absoluut niet vergelijken met een ID.4 of Enyac kwa luxe en afwerking. De ID.4 en Enyac zijn in de luxere varianten echt een heel stuk luxer afgewerkt dan de ID.3. Dat ze dan 55k+ kosten is wel waar inderdaad.
8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

ik222 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:18:
Polestar 2 is zeker een hele mooie auto en een mooie upgrade komende vanaf de ID.3. Maar voor dat geld kun je ook zo’n beetje een ID.4 / Enyac kopen / leasen. En die zijn dan toch weer een heel stuk ruimer dan de Polestar.
Het gaat over Polestar en ID.3, hier haal je zelf ID.4 en Enyaq erbij. En dan gek vinden dat ik die meeneem in de beantwoording op de vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat vind ik ook juist helemaal niet gek, ik zeg juist dat voor het geld wat een Polestar 2 kost ik persoonlijk liever een ID.4 of Enyac zou leasen. Als je een Polestar 2 leuk aankleed kom ik ook op 56k, dat is net zo duur als mijn ID.4. Afwerking en opties zijn dan vergelijkbaar maar dan heeft de ID.4 veel meer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Niet mijn doel om hier een discussie te starten over smaak of keuzes. Was gewoon benieuwd naar de redenatie tot. Voor mij was de keuze primair financieel.

[ Voor 15% gewijzigd door TWFpa2Vs op 21-04-2022 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
Ultraman schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:35:
[...]

Toevallig heb ik exact de weg die jij daar toont eergisteren gereden. Alleen dan net de andere kant op, vanaf Arnhem richting Ede. Navigatie stond al vanaf thuis aan en heeft nergens op de route problemen gegeven.
Die kant op had ik het ook, terug naar huis. Vandaag dezelfde route heen en terug nog eens gedaan met AA/Waze en dat ging helemaal prima.
Ik heb trouwens nog nooit een navigatiecrash gezien!

Wel loopt de mijne iets achter qua kaartmateriaal. Bij mij staat versie 21.9 er (nog) op.
Daar lijkt hij te blijven hangen... terwijl voorheen ik die versie wel om de zoveel tijd zag updaten.
Hopelijk krijgt dat met 2.4 of 3.0 een schop?
Oké, dat is interessant, dank je! Dit lijkt de theorie te bevestigen dat het een fout in het kaartmateriaal betreft.
Gideon_92 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:50:
Ja enorm veel problemen mee! Ik ken gelukkig het gebied op m'n duimpje.Heb het probleem niet alleen in Arnhem maar door het hele land heen. Ook op de A7 in de buurt van Drachten en in de polder.
Ben _VAAK_ naar de garage geweest, ze kunnen niets voor me betekenen. Navigatie module vervangen, nieuwste updates geïnstalleerd. Het enige wat ze nu kunnen doen is "wachten tot de volgende update"
Bedankt voor je bevestiging. En dat klinkt wel erg vervelend. Gelukkig ben ik het alleen nog in Arnhem tegen gekomen.

Zou jij eens kunnen zien welke versie jouw navigatiedatabase heeft?

Mijn dealer begint overigens meteen de boel af te schuiven. Sorry daar kunnen we niets aan doen, neem maar contact op met PON. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
@Mitchell2.24v Lekkere dealer dan. Onder het mom. 'de auto hebben we verkocht.. wij hebben onze centjes binnen.. succes ermee'

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
TWFpa2Vs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:14:
[...]

Benieuwd, waarom zijn jullie beide zo wild van de polestar?
De Polestar heeft wél speakers achter. Punt.

haha nee zonder gekheid, ik vind de. Polestar zoveel beter afgewerkt. Een ID4 of Enyaq is mij te groot. Ben zelf totaal geen fan van SUV-like modellen. Liefst station of hatchback. Al kan ik een mooie Giulia ook wel waarderen. <3

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:25
Mitchell2.24v schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:37:
[...]

Zou jij eens kunnen zien welke versie jouw navigatiedatabase heeft?

Mijn dealer begint overigens meteen de boel af te schuiven. Sorry daar kunnen we niets aan doen, neem maar contact op met PON. 8)7
Dealer wijst inderdaad naar VW. "Wanneer zij met een update komen mogen wij pas wat doen"
Laatste bezoek/ controle van de software had ik versie 21.11
Gelukkig ben ik het alleen nog in Arnhem tegen gekomen
Klein nadeel wanneer je in Arnhem woont je er dus elke keer last van hebt. Gebruik tegenwoordig enkel Maps / ABRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

TWFpa2Vs schreef op donderdag 21 april 2022 @ 22:23:
Niet mijn doel om hier een discussie te starten over smaak of keuzes. Was gewoon benieuwd naar de redenatie tot. Voor mij was de keuze primair financieel.
Voor mij was de keuze initieel, en nu ook nog, voornamelijk financieel.

In 2020 was een ID.3 nog aantrekkelijk want geheel 8%. Nu in 2022 ziet de bijtellingswereld en weer heel anders uit en kunnen we (gelukkig?) weer meer voor smaak kiezen.

Jij least volgens mij privé? Dan ziet het gehele plaatje er natuurlijk ook weer anders uit. Dan is verbruik etc ook relevant. Want volgens mij is de Polestar in vergelijking met de VAG BEVS een zuipschuit. En die laatste zijn al niet al te zuinig.

[ Voor 19% gewijzigd door Freakie1NL op 22-04-2022 07:07 ]

Pagina: 1 ... 192 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.