kisik schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Met alleen zomerbanden ga je sws spijt krijgen. Als je stil staat op een klein stukje ijzig wegdek, dan komt de auto geen millimeter van zijn plaats ivm ingrijpende veiligheidssystemen. De auto even naar voren duwen kan je ook vergeten.
Afhankelijk van je aantal km/s pj of je wel of niet met wintersport plant te gaan en je budget heb je keuze tussen 4 seizoenen, evt. met snowflake of anders gewoon extra winterbanden (eventueel op velg).
Let bij de keuze voor de banden idd op de logo's op de banden. In Duitsland is het berg+sneeuwvlok symbool verplicht om als "geschikte band voor winterse omstandigheden" te gelden, niet onbelangrijk voor de verzekering, alleen een M+S is niet meer voldoende.
Daarnaast heb ik voor de all-seasons lang gezocht naar een band met die symbolen die op 20 inch velgen passen. En dan speelt voornamelijk de maat van de voorbanden je parten, want die zijn er nauwelijks. Voor de 19 inch wielen speelt dit minder.
Voor de pakketten: dat is vooral een persoonlijke keuze, maar het comfortpakket zou ik willen aanbevelen ivm de verwarmbare en geluidsisolerende voorruit, stuurwiel en stoelen. Ik haat ruiten krabben, zeker nu dat met een druk op de knop via de pre heat functie automatisch kan. Ik vind het plus pakket dan weer het geld niet waard.
Het assistance pakket wil ik ook aanraden, vanwege de achteruitrijcamera. Het is een grote auto en voor de meeste laadlocaties zul je achteruit in parkeren. Dan is die camera erg handig. Ook hier vind ik het pluspakket het geld niet waard, al is het met minder overtuiging dan bij het comfort pakket. Travel assist is wel een mooie feature, maar dan weer minder goed gedaan als in een Tesla, en als dat je ding is, dan zou ik geen VW versie nemen en lekker doorsparen voor een Tesla.
Ik heb wel een warmtepomp genomen, omdat ik zelf geen eigen laadplek heb. Dan is de investering voor de extra kilometers range dat mij wel waard. Ook al is dat in de praktijk nog maar de vraag of dat ook daadwerkelijk waargemaakt wordt. Ik hoop, dat ze er nog een update overheen gooien om de warmtepomp
meer efficiënt te maken. Maar, als je zelf een laadplek hebt, zou ik het niet doen en lekker die 1000 euro ergens anders voor gebruiken.
Tenslotte zou ik het design plus pakket overwegen, IQ Light is erg handig als je veel op donkere wegen rijdt, en met het pluspakket krijg je ook de isolerende zijruiten, en een panoramadak.
Die heb ik zelf niet, en mis ik wel een beetje.
En blue dusk met een zwart dak nemen natuurlijk, dat spreekt vanzelf

, dat betekent ook het exterieur pakket erbij van 660 euro, maar dat zilveren accent op de C stijl en op de achterbumper geeft het exterieur poetsen net even wat meer voldoening dan dat saaie zwart.
[
Voor 0% gewijzigd door
NWA op 13-01-2022 09:32
. Reden: typo's ]