Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 108 ... 390 Laatste
Acties:

• andreasvdwal
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
DonJunior schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:29:
[...]

Ik geef alleen aan dat er meer vrijheid is dan je wellicht in eerste instantie zou denken, als je maar overlegt, zowel met de werkgever als de LM. Terwijl jij het praktisch deponeert als feit dat het een 'no-go' is. Want dat is dus niet het geval.
Ik denk dat het erg verschilt per werkgever. Bij sommige ben je zelfs gebonden aan de kleur van je auto. Bij mijn huidige werkgever ben ik nergens aan gebonden als je binnen het budget blijft of je moet gewoon bij betalen. Denk er nog wel aan om in mijn 3.T een dubbele bodem in te bouwen in de kofferbak. Maar heb er niet zoveel zin in om die na beeindiging er weer uit te halen. Ik vraag mij ook af of daar zo moeilijk over gedaan wordt tenzij je er natuurlijk een puinhoop van maakt.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:39
@andreasvdwal Nee dat klopt, dat begrijp ik. Bij mijn vorige werkgever mocht ik ook vrij weinig. Maar net als de velgen (om een voorbeeld te noemen) die koop ik zelf, ik leg de banden van de LM over en zo kan ik wel voldoen aan de bandenregels maar heb ik mijn eigen velgen. Die verkoop ik na afloop ook weer zelf zodat ik geodkoper uit ben dan dure velgen mee te 'leasen'.
Afgelopen auto wel de velgen via de LM geregeld maar dan betaal je gewoon bizar veel en na afloop heb je nog niks. Dus mijn tip was meer.. ga er niet standaard van uit dat het niet mag maar informeer bij werkgever en LM of het is toegestaan.

*sowieso

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-11-2025

NWA

Valt mij op dat Volkswagen de euro 2020 reclameborden heeft aangepast van de ID: ze hebben er nu een regenboogvlag als achtergrond in gezet.
Vind het wel gedurfd eigenlijk: een naar mijn mening behoudend Duits merk die zich zo activistisch uit (lijkt) te spreken, ik vind het niet verkeerd. Of verkopen ze niet veel in Hongarije?

(Er zijn ook andere adverteerders die het doen, trouwens: dacht booking en Heineken ook...)

[ Voor 12% gewijzigd door NWA op 28-06-2021 19:44 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
NWA schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:40:
Valt mij op dat Volkswagen de euro 2020 reclameborden heeft aangepast van de ID: ze hebben er nu een regenboogvlag als achtergrond in gezet.
Vind het wel gedurfd eigenlijk: een naar mijn mening behoudend Duits merk die zich zo activistisch uit (lijkt) te spreken, ik vind het niet verkeerd. Of verkopen ze niet veel in Hongarije?

(Er zijn ook andere adverteerders die het doen, trouwens: dacht booking en Heineken ook...)
Volgens mij is dat al hele EK het geval. Ik heb het nog niet anders gezien.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dracula schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:46:
[...]

Volgens mij is dat al hele EK het geval. Ik heb het nog niet anders gezien.
Nee hoor. Was eerst een blauwe achtergrond.

• NWA

NWA

theHoff schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:47:
[...]

Nee hoor. Was eerst een blauwe achtergrond.
Dacht ik ook, beetje een overloop van blauw naar licht paarsig.

Zie nu ook dit:
https://www.ad.nl/euro-20...en-voor-de-druk~ac310f10/

[ Voor 22% gewijzigd door NWA op 28-06-2021 19:51 ]

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 16:59

Dit is een reactie van de UEFA op de kritiek die ze kregen omtrent de situatie in Hongarije en het daar geen standpunt in innemen. Aan het begin van het EK waren er 'eigen' achtergronden bij de borden, nu hebben meerdere adverteerders (booking bijvoorbeeld) net als VW een regenboog.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:46
ID.3P
Gisteren 680km gereden, hoofdzakelijk snelweg in Duitsland gereden maar geen updates ontvangen, ook van de navi niet. 100% vertrokken en twee ladestops gemaakt. Relaxt rijden die ID.3

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2025
Iemand nog een leuke kooptip om je laadkabel netjes op te kunnen bergen zodat ie niet in de kofferbak rondslingert 😆

De originele opbergbox op de VW shop vind ik te duur. Heb van die ronde tassen gezien maar ben benieuwd naar jullie ideeën. Helaas kan hij niet onder de vloer van de kofferbak 🙄 ID3 1st plus.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:27
Rutjes87 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:07:
Iemand nog een leuke kooptip om je laadkabel netjes op te kunnen bergen zodat ie niet in de kofferbak rondslingert 😆

De originele opbergbox op de VW shop vind ik te duur. Heb van die ronde tassen gezien maar ben benieuwd naar jullie ideeën. Helaas kan hij niet onder de vloer van de kofferbak 🙄 ID3 1st plus.
De laadkabel past wel onder de vloer hoor :)
Gewoon vrij ruim oprollen en dan over de breedte verticaal erin duwen.

Ik heb trouwens vrijwel altijd zo'n plastic vouwkratje achterin welke ik met zo'n spin heb vastgezet aan de haken in de kofferbak. Meestal voor boodschappen, maar daar zou je ook je laadkabel in kunnen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 28-06-2021 21:42 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb de laadkabel in het onderste vak van de kofferbak van mijn ID.4 gestopt. Daarnaast heb ik een haak besteld zodat de kabel nooit op de grond hangt en heb ik een simpele handoek in de auto gelegd om hem af te drogen als hij nat is.

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2025
FlowDesign schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Ik heb trouwens vrijwel altijd zo'n plastic vouwkratje achterin welke ik met zo'n spin heb vastgezet aan de haken in de kofferbak. Meestal voor boodschappen, maar daar zou je ook je laadkabel in kunnen doen.
Meteen even geprobeerd en dat lukt inderdaad. Net aan hoor want er liggen ook wat hesjes, spanbandjes en slotbout setje. Ik ben wat sceptisch om geen kabelbreuk te krijgen oid 🙃

• MJMaverick
Rutjes87 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:03:
[...]
... Ik ben wat sceptisch om geen kabelbreuk te krijgen oid 🙃
Ik berg mijn kabel daar altijd op, en zowel bij de stekkers als in de rest van het snoer heb ik nooit een knik. Ik ben absoluut niet bang voor kabelbreuken iig. De stugheid van de kabel maakt knikken ook erug lastig ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door MJMaverick op 28-06-2021 22:30 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-01 13:22

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

FlowDesign schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Ik heb van de collega’s van Skoda deze besteld: https://shop.skoda.nl/aut...021&trimline=style&cid=20

Echt top om bagage mee vast te zetten!

.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:46

Ik heb deze opbergtas gekocht van €9,95 en bevalt prima https://www.evchargeking.com/nl/opbergtas

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Iemand nog een leuke kooptip om je laadkabel netjes op te kunnen bergen zodat ie niet in de kofferbak rondslingert
Er zit toch een opbergtas/hoes bij? Zwarte van stof die je kunt sluiten met een koord. Die van mij zit in de bijgesloten hoes achterin en die ligt met zijn haak vast aan zo'n montage-oog. In mijn geval de linker top tether geloof ik, dan blijft ie nog redelijk rechtop staan in de linker hoek.

Hij kan overigens wel onder de mat in het "trekhaak" compartiment, dat past. Handig vind ik het iets minder, plus het uitstekende schroefoog daar... ga ik mijzelf of de kabel een keer aan bezeren als ik hem daar leg. Maar het kan wel, er zijn er die dat doen.

Wil je toch een andere optie: koop de originele valse bodem? Die is verkrijgbaar in een webshop. Volgens mij is die in dit topic wel eens voorbij gekomen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ultraman op 28-06-2021 22:57 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:09
Ultraman schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:54:
[...]

Er zit toch een opbergtas/hoes bij? Zwarte van stof die je kunt sluiten met een koord. Die van mij zit in de bijgesloten hoes achterin en die ligt met zijn haak vast aan zo'n montage-oog. In mijn geval de linker top tether geloof ik, dan blijft ie nog redelijk rechtop staan in de linker hoek.

Hij kan overigens wel onder de mat in het "trekhaak" compartiment, dat past. Handig vind ik het iets minder, plus het uitstekende schroefoog daar... ga ik mijzelf of de kabel een keer aan bezeren als ik hem daar leg. Maar het kan wel, er zijn er die dat doen.

Wil je toch een andere optie: koop de originele valse bodem? Die is verkrijgbaar in een webshop. Volgens mij is die in dit topic wel eens voorbij gekomen.
Niet bij iedereen, ik was 1 van de eerste die de id3 uitgeleverd kreeg en daar zat de kabel in een goedkoop plastic tasje :')

Nu geeft dat verder niet want ik rol de kabel op en smijt die gewoon los achterin. De trekhaak ligt wel in dat bakje maar die moet ik er maar uithalen, bij drempels geeft dat een harde bonk soms.

Het mooiste zou zijn om te investeren in die dubbele vloer, kost je wel 140 euro of iets.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:14

Freakie1NL

Grote Baas

Haha precies hoe eerder de auto besteld hoe goedkoper het vanuit VW moest. Hier ook een plastic boodschappen tas waarin de laadkabel geleverd is.

Gebruik hem echter heel weinig (thuislader met vaste kabel) waarmee die plek die @FlowDesign aanstipt al maanden voor mij die ideale plek is.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• ik222
  • Niet online
Bij mijn zaterdag opgehaalde ID.4 Tech zit hij ook alleen in een goedkope plastic verpakkingszak. Niets om hem steeds opnieuw terug in te doen.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hier zat er ook niks bij, ik heb een soortgelijke tas als @mcmiles gekocht die kan je ook netjes aan de boodschappentas haakjes ophangen.

Bij de 230v kabel zat dan wel weer een nette hoes...

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 13:16
Freakie1NL schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:50:
Haha precies hoe eerder de auto besteld hoe goedkoper het vanuit VW moest. Hier ook een plastic boodschappen tas waarin de laadkabel geleverd is.

Gebruik hem echter heel weinig (thuislader met vaste kabel) waarmee die plek die @FlowDesign aanstipt al maanden voor mij die ideale plek is.
Ik wou zeggen, I can top that. Gewoon een doorzichtige plastic wegwerp zak. Geen tas of iets anders moois. Maar - ik zie dat de meer mensen dat niet gekregen hebben. Auto ook al vroeg besteld vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 29-06-2021 10:03 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Nou een paar weken verder en dik tevreden over de ID.3 1st 58kw.

Het rijdt prima en woon-werkverkeer gaat lekker rustig, beter dan het OV!

Minpuntjes zijn dat mijn telefoon niet super werkt qua android auto, op een of andere manier wordt het scherm niet meer gemirrored. Dus flitsmeister e.d. moet op zich laten wachten.

De QR code voor id connect kan niet worden gegenereerd als ik het open in de infotainment, ook via VIN in de id connect app geeft een generieke foutmelding.

Vanochtend was het dat de navigatie op "navigatie nog niet beschikbaar" staan, hopelijk is dat de update? Het was in ieder geval wel even spannend om het op de borden en gevoel te rijden!

Maar dit zijn allemaal dingen die ik kan missen, dus ik duik er wel nog even achteraan als ik tijd heb.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• FlowDesign
kKaltUu schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:32:
Nou een paar weken verder en dik tevreden over de ID.3 1st 58kw.

Het rijdt prima en woon-werkverkeer gaat lekker rustig, beter dan het OV!

Minpuntjes zijn dat mijn telefoon niet super werkt qua android auto, op een of andere manier wordt het scherm niet meer gemirrored. Dus flitsmeister e.d. moet op zich laten wachten.

De QR code voor id connect kan niet worden gegenereerd als ik het open in de infotainment, ook via VIN in de id connect app geeft een generieke foutmelding.

Vanochtend was het dat de navigatie op "navigatie nog niet beschikbaar" staan, hopelijk is dat de update? Het was in ieder geval wel even spannend om het op de borden en gevoel te rijden!

Maar dit zijn allemaal dingen die ik kan missen, dus ik duik er wel nog even achteraan als ik tijd heb.
Wat voor telefoon heb je?

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Nokia 7.2, dacht ergens te zien dat AA nog niet helemaal ondersteund wordt op deze telefoon. Er wordt wel automatisch via BT geconnect, en de telefoon geeft een notificatie dat AA gestart wordt. Vervolgens als ik de telefoon via USB-C koppel dan gebeurt er niets.

Heb het wel 1 keer aan de praat gekregen bij de eerste koppeling, dus het is wel mogelijk. Zal vanmiddag even met wireless / wired spelen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09-2025
kKaltUu schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Nokia 7.2, dacht ergens te zien dat AA nog niet helemaal ondersteund wordt op deze telefoon. Er wordt wel automatisch via BT geconnect, en de telefoon geeft een notificatie dat AA gestart wordt. Vervolgens als ik de telefoon via USB-C koppel dan gebeurt er niets.

Heb het wel 1 keer aan de praat gekregen bij de eerste koppeling, dus het is wel mogelijk. Zal vanmiddag even met wireless / wired spelen.
Je moet eens proberen je BT uit te zetten. Dus eerst telefoon aansluiten met kabel. Vervolgens BT uitzetten. Ik had dezelfde issue met mijn telefoon. Eerste keer koppelen doet het wel en vervolgens niet.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

JosBonsio schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Je moet eens proberen je BT uit te zetten. Dus eerst telefoon aansluiten met kabel. Vervolgens BT uitzetten. Ik had dezelfde issue met mijn telefoon. Eerste keer koppelen doet het wel en vervolgens niet.
Thanks! Ik heb ook developer options in AA aangezet, maar na jouw suggestie werkte het direct met kabel (en draadloos).

[ Voor 3% gewijzigd door kKaltUu op 29-06-2021 13:07 ]

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-01 10:24
Dat maakt Hongaren net zoveel uit als dat het de gemiddelde Nederlander uitmaakt dat grote bedrijven in het middenoosten het niet zo op hebben met bepaalde westerse vrijheden en dat naar voren laten komen in reclames, dieselgate bij VW, zelfmoord netten bij Foxconn / Apple fabrieken enzovoorts, de lijst is eindeloos. De gemiddelde consument is niet principieel en zal het echt een worst wezen of er een regenboogvlag hangt of niet.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

leecher schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:25:
[...]

Dat maakt Hongaren net zoveel uit als dat het de gemiddelde Nederlander uitmaakt dat grote bedrijven in het middenoosten het niet zo op hebben met bepaalde westerse vrijheden en dat naar voren laten komen in reclames, dieselgate bij VW, zelfmoord netten bij Foxconn / Apple fabrieken enzovoorts, de lijst is eindeloos. De gemiddelde consument is niet principieel en zal het echt een worst wezen of er een regenboogvlag hangt of niet.
Niet helemaal mee eens. Juist dat VW tijdens het EK regenboog vlaggen toont maakt mij als klant van VW dan weer enigszins trots op zo'n merk.
Of ik primaire mijn keuze er door laat beïnvloeden dat niet, maar secundaire speelt het altijd mee.

Idem met Suit Supply enige jaren geleden. Daardoor blijf ik mijn pakken daar kopen. Of dat anders niet was geweest weet ik niet, maar het helpt mij wel als consument blijven bij een merk als die zich durft uit te spreken in dingen waarin in geloof. (Vrijheid).

• Stevevp
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-12-2025
3.1m - hier weer iets waar ik niet uitkom: bijna elke locatie in het buitenland (Oostenrijk of Italië bijvoorbeeld) via de std. Navigatie geeft deze melding.
Natuurlijk hou ik abrp aan maar het liefst heb ik de std. Navigatie daarnaast aan. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cn6ktgIav17nlNIFhsaMqCtXf6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c47EMOV6mIPzmNTFsGhWK2HI.jpg?f=fotoalbum_large

• MJMaverick
Stevevp schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:00:
3.1m - hier weer iets waar ik niet uitkom: bijna elke locatie in het buitenland (Oostenrijk of Italië bijvoorbeeld) via de std. Navigatie geeft deze melding.
Natuurlijk hou ik abrp aan maar het liefst heb ik de std. Navigatie daarnaast aan. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
[Afbeelding]
Heb je misschien tolwegen uitgesloten in de route-opties? Of een andere optie die een route onmogelijk maakt? Welk interface gebruik je om het adres in te voeren, de land -> stad -> straat interface of de tik-raak-voor-een-knaak interface? Ik zie namelijk nogal ander gedrag tov elkaar.

Ik heb net een aantal adressen in Duitsland, Italië en Spanje geprobeerd en de navi komt met een route voor al die adressen..

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:53
Stevevp schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:00:
[Afbeelding]
Stuur eens een foto van je instellingen ("Setup").

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• franstrein
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07-2025
Goedenavond,

We zijn serieus aan het overwegen om een EV te kopen in de komende weken. Één selectiecriterium is de reële actieradius, daarom waren we blij met de Id.3 Pro S die nu te bestellen is.
Alleen daar kan in Nederland geen Head-up display in “vanwege gewichtsbeperkingen” aldus de prijslijst. In Duitsland en België kan dat echter wel.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb twee dealers en ook Pon om uitleg gevraagd maar krijg geen echte antwoorden. Ik vraag me af of dit een tijdelijke beperking is en of dit tzt weer wijzigt.
Het zou jammer zij als ik de Id.3 koop en dat het dan kort daarna wel mogelijk is.

Bedankt voor jullie hulp,
Frans

• delorean7
  • Laatst online: 05-01 22:26

delorean7

Let's take the Aston toni

Hebben anderen ook problemen met de achteruitrij camera? Hier vrij regelmatig zwarte schermen met meerde camera logo’s met een kruis erdoorheen (4.1Max)

• leecher
  • Laatst online: 10-01 10:24
Freakie1NL schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:21:
[...]

Niet helemaal mee eens. Juist dat VW tijdens het EK regenboog vlaggen toont maakt mij als klant van VW dan weer enigszins trots op zo'n merk.
Of ik primaire mijn keuze er door laat beïnvloeden dat niet, maar secundaire speelt het altijd mee.

Idem met Suit Supply enige jaren geleden. Daardoor blijf ik mijn pakken daar kopen. Of dat anders niet was geweest weet ik niet, maar het helpt mij wel als consument blijven bij een merk als die zich durft uit te spreken in dingen waarin in geloof. (Vrijheid).
Ja, jij, en heus nog wel meer mensen. Maar het gros interesseert het echt niets.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Stevevp
pietermx schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:51:
[...]

Zal zo eens een foto van de setup maken!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
franstrein schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:19:
Goedenavond,

We zijn serieus aan het overwegen om een EV te kopen in de komende weken. Één selectiecriterium is de reële actieradius, daarom waren we blij met de Id.3 Pro S die nu te bestellen is.
Alleen daar kan in Nederland geen Head-up display in “vanwege gewichtsbeperkingen” aldus de prijslijst. In Duitsland en België kan dat echter wel.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb twee dealers en ook Pon om uitleg gevraagd maar krijg geen echte antwoorden. Ik vraag me af of dit een tijdelijke beperking is en of dit tzt weer wijzigt.
Het zou jammer zij als ik de Id.3 koop en dat het dan kort daarna wel mogelijk is.

Frans
Dat verbaast mij. Een steunhaak kan niet maar een Hud vanwege gewicht lijkt mij sterk. Het kan zijn dat deze optie voor Nederland gewoon niet beschikbaar gemaakt is er zijn wel vaker uitvoeringsverschillen tussen landen. Misschien is dit overigens tijdelijk ivm wereldwijde leveringsproblemen met allerlei electronisch onderdelen het blijft gissen vrees ik. Die uitvoering heeft trouwens wel een fantastische range dus wat dat betreft wel een aanrader.
Edit vergelijk je misschien de 4 en 5 zitsuitvoeringen? Misschien dat het bij de 5 zits niet kan omdat die op de limiet zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Alfred66 op 29-06-2021 19:03 ]

• MJMaverick
delorean7 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:20:
Hebben anderen ook problemen met de achteruitrij camera? Hier vrij regelmatig zwarte schermen met meerde camera logo’s met een kruis erdoorheen (4.1Max)
In mijn ID.3 heb ik heeeel soms dat wanneer ik de auto aan zet en direct in de achteruit dat de er geen camerabeeld is maar zwart. De rest van de interface is er wel. Is het alleen bij de achteruitrijcamera of ook bij het 360 graden beeld?

• MJMaverick
Alfred66 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:59:
[...]
Dat verbaast mij. Een steunhaak kan niet maar een Hud vanwege gewicht lijkt mij sterk. Het kan zijn dat deze optie voor Nederland gewoon niet beschikbaar gemaakt is er zijn wel vaker uitvoeringsverschillen tussen landen. Misschien is dit overigens tijdelijk ivm wereldwijde leveringsproblemen met allerlei electronisch onderdelen het blijft gissen vrees ik. Die uitvoering heeft trouwens wel een fantastische range dus wat dat betreft wel een aanrader.
Edit vergelijk je misschien de 4 en 5 zitsuitvoeringen? Misschien dat het bij de 5 zits niet kan omdat die op de limiet zit.
& @franstrein

Ik zie op de vw nl site niets staan over 4- of 5-zits uitvoeringen. En bij de Pro S inderdaad niet het Mulitmedia Plus pakket waar o.a. 6+1 speakers en de HUD in zitten. Bizar wat mij betreft want met name de speakers zou ik er wel graag in hebben. HUD is leuk maar op dit moment vind ik het niet meer dan een gimmick die weinig tot niets toevoegt want exact dezelfde info als het stuurkolom-display weergeeft. Misschien dat dit in de toekomst nog anders wordt.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 11:57
ID.3 is inderdaad na 5 dagen weer in onlinemodus gekomen. Volgende week toch naar de dealer op het te bekijken. Ze willen graag weten hoe en waarom dit nu optreed.

ID.3 Pro S Limited Edition

• NWA

NWA

Freakie1NL schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:21:
[...]

@leecher: Ik vind dat er toch wel een verschil zit tussen de reactie van de consument op de (naar mag ik toch hopen) onbedoelde misstanden die je noemt en hoe de consument zou kunnen reageren op een bewust activistische opstelling van in dit geval van VW.
Natuurlijk, je kunt je afvragen hoe de misstanden niet een logische consequentie zijn van de businessmodellen van deze bedrijven, maar mij lijkt het toch niet dat dit als doel wordt nagestreefd, wetende dat een consument er geen fluit om geeft.
Dat VW dit actief doet, lijkt mij toch een risico op een mindere verkoop. Misschien niet door een reactie van de gemiddelde Hongaarse koper (die zal het inderdaad waarschijnlijk aan de anus oxideren) maar lijkt het mij wel mogelijk dat bijvoorbeeld de Hongaarse douane wat minder hard loopt bij het inklaren van VW'tjes. Het risico van tegengas vanuit officiële hoek, lijkt mij dan weer niet ondenkbaar...
@Freakie1NL : Ik ben ook wel een beetje trots. Stom eigenlijk hoe dat werkt, heb zelf niet veel met de specifieke LHBTIQ+ (excuus, maar ik heb de juiste typering niet paraat) groep, eigenlijk ook niet echt met VW als merk, maar vind het in een breder "vrijheid" perspectief gezien wel belangrijk om een standpunt in te nemen. En op één of andere manier straalt de keuze van VW dan ook weer af op mij omdat ik in een auto van ze rij. En ik merk dat ik dat toch prettig vind.

• FlowDesign
Even terugkomend op de dashcam discussie, aangezien ik geen achterruitrijcamera in m'n ID3 heb, bedacht ik mij ineens dat een dashcam met ook een camera achter wel een leuk en betaalbaar alternatief kan zijn.

Heb momenteel de Xiaomi 70mai A800 op het oog, maar misschien iemand hier nog andere suggesties?

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
delorean7 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:20:
Deze kreeg ik voor het eerst gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CP4umTKu4k5od4p2OQlrV35SAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsGauy3NbuoswRNOD393PuIb.jpg?f=fotoalbum_large

5 min later werkte het weer... Wellicht iets te warm geworden onder de zon

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Id.3 pro 's is ook pas bestelbaar in NL.. Ik zou echt wachten op de Tour5 of importeren van Duitsland.

Tour5 heeft toch meer gewenste opties... Zoals een 5 zitter.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
Simply1337 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Deze kreeg ik voor het eerst gisteren:

[Afbeelding]

5 min later werkte het weer... Wellicht iets te warm geworden onder de zon
Kan ook een slechte aansluiting zijn icm warmweer en of trillingen. Even dealer bellen wellicht een probleem dat vaker voorkomt. Misschien krijg je tijdelijk wel een mooie leenauto mee. Hopla. 7(8)7

• FlowDesign
sl1000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 00:05:
[...]

Achter de binnen spiegel zit 12 volt en ik dacht ook 5volt voor de camera. Hier kun je wat van “lenen” voor je dash cam. Op VWidtalk liet iemand zien hoe
Dat voor de Id4 te monteren (en ik ga er gemakshalve even van uit dat de electronics achter de spiegel gelijk is)
Heb je daar nog een linkje van?

Kon alleen iets vinden van ID. Furkan, maar die had het totaal anders aangesloten in z'n ID4 (niet erg netjes IMHO).

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
pietermx schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 17:51:
[...]

Dat werkt inderdaad niet, maar je kan wel gewoon een tussenstop invoeren en dan vanaf daar weer verder calculeren. In Italie zijn ook niet zo heel veel laders. Je moet vaak wel de snelweg af. Althans dat was wat ABRP aangaf. Hopelijk werkt het wel met de volgende update.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FlowDesign schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Kon alleen iets vinden van ID. Furkan, maar die had het totaal anders aangesloten in z'n ID4 (niet erg netjes IMHO).
Beter zoeken. In dit topic zijn zeker 3 vormen van aansluiting inclusief foto's gepresenteerd. Kleine tip, 1 daarvan is van mij.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:15
FlowDesign schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:30:
[...]

https://www.vwidtalk.com/...th-gps-installation.1386/

en hier een foto hoe het er uit ziet:
https://www.vwidtalk.com/attachments/img_1699-jpeg.3654/

• Stevevp
edkreuk schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Hier de setup, denk dat dit de belangrijkste instellingen zijn. Het probleem is dus dat de laadstops tussendoor niet worden weergegeven, dan weigert hij dienst. Als ik zonder laadstops navigeer kom ik er overigens wel. Maar het moet toch mogelijk zijn de laadstops weer te geven?

Dat werkt inderdaad niet, maar je kan wel gewoon een tussenstop invoeren en dan vanaf daar weer verder calculeren. In Italie zijn ook niet zo heel veel laders. Je moet vaak wel de snelweg af. Althans dat was wat ABRP aangaf. Hopelijk werkt het wel met de volgende update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xboIEx3b9X0CBFxbsWpvktP4iOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhCc9HGutwWNnulzYBbvd1S6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FvDcYMUFN5p0IZw3ejmzltyAsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqS3Q7iLGgLn5hIhDasYE3Cu.jpg?f=fotoalbum_large

• FlowDesign
Thanks, gevonden :)

Op zich zou het natuurlijk een boel gedoe schelen om de 12V bij de spiegel te pakken, maar ik denk dat die alleen stroom kan geven wanneer het contact aan staat. Dan is de F52 zekering gebruiken misschien toch beter, die kan nml ook stroom leveren wanneer het contact uit staat.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 07:59
Heeft er hier al iemand een fietsdrager op de klep? en welk merk / type heb je dan?
Ik zit zelf hiervoor ook te kijken wat erop kan.

mijn pc

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
En r is weer een update van de We Connect ID app.... Met Apple Maps integratie ... of je er wat van merkt.... wss niet :-/

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-01 17:31
franstrein schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 18:19:
Goedenavond,

Frans
Gewicht lijkt me een drogreden. Waarschijnlijker is het gebrek aan chips voor de HUD. Alleen te leveren zonder HUD en als je die persé wil, wachten tot 2022 vermoed ik.

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-01 17:31
PB1983 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:31:
ID.3 is inderdaad na 5 dagen weer in onlinemodus gekomen. Volgende week toch naar de dealer op het te bekijken. Ze willen graag weten hoe en waarom dit nu optreed.
Waarschijnlijk server storingen bij VAG. Mijn Enyaq had het ook en diverse anderen idem.

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2022 18:24 ]

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Verwijderd Wat jij een verlengkabel noemt is een laadkabel voor bij een openbare laadpaal.

Verwijderd

JeroenE schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:08:
@Verwijderd Wat jij een verlengkabel noemt is een laadkabel voor bij een openbare laadpaal.
Inderdaad ja.
Thanks

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 17:59:
Tot mijn verbazing zit er onderaan in de koffer:
- een gewone thuislader
- een compressor pomp voor je banden op 12v
- een 32A 480V 3meter verlengkabel

Had ik niet verwacht, noch besteld. Of is dit standaard bij een ID.4?
[Afbeelding][Afbeelding]
Lader was standaard op de 1st editions maar daarna voor zover ik weet niet meer. In elk geval zat er geen bij in mijn ID.4 Pro Tech...

Wellicht is het bij de City uitvoeringen anders?

• Soeski
ik222 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:10:
[...]

Lader was standaard op de 1st editions maar daarna voor zover ik weet niet meer. In elk geval zat er geen bij in mijn ID.4 Pro Tech...

Wellicht is het bij de City uitvoeringen anders?
De thuislader was niet standaard helaas, maar een 199 euro accessoire. Bijna niemand heeft deze erbij gekregen, behoudens via enkele hele lieve dealers als geste voor het wachten/problematiek of als goede klant misschien. Wel apart - bij zo'n beetje alle andere auto's krijg je dit erbij (de Zoë niet overigens).

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Compressor krijg je erbij als je geen runflat banden hebt.

Verwijderd

Ok dat is dan ook weer duidelijk :)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

maik73 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:30:
En r is weer een update van de We Connect ID app.... Met Apple Maps integratie ... of je er wat van merkt.... wss niet :-/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxvvR12js1OGvHkyhLnPZIlcN8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xULdOjLYeatsovDDkv4qle2E.jpg?f=fotoalbum_large

Of ze zijn wat vergeten, of je merkt het inderdaad niet :Y)

.

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:06
Rev! schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 18:23:
Compressor krijg je erbij als je geen runflat banden hebt.
Hoe kun je zien of je runflat banden hebt.
Welke versies hebben dat?

• MJMaverick
Ronvgs schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:53:
[...]

Naar mijn weten levert VW op geen enkele ID model of uitvoering run flats. Maar dat kan ik mis hebben. Uberhaupt weinig VWs met run flats, alle redelijk nieuwe modellen en uitvoeringen die ik gereden heb hadden allemaal een compressor.

Edit: hhmmm, misschien dat de Airstop banden van VW hun versie van run flats is. Die zitten volgens de configurator op de standaard 20" van de ID.4

[ Voor 15% gewijzigd door MJMaverick op 30-06-2021 22:05 ]

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-01 18:24
Ik heb 21" onder mijn ID.4 Pro Max, maar geen compressor te vinden. Wel al de kabels / laders als extra.

• MJMaverick
N0EL schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:50:
Ik heb 21" onder mijn ID.4 Pro Max, maar geen compressor te vinden. Wel al de kabels / laders als extra.
Interesting. Weet je of daar ook Airstop banden onder zitten? Compressor(tje ;) zit bij mij in een zwarte hoes/tas met rits en ligt in het ruimte onder de vloer van de bagageruimte achterin waar ook de laadkabel in opgeruimd kan worden.

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik heb geen compressor (wel mobility service xD) en wel een gewone laadkabel gekregen. De Granny charger heb ik er op mijn blauwe ogen bijgekregen (A).

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• FlowDesign
Ik heb ook van die banden met zo'n seal aan de binnenkant op de 19" velgen van m'n ID3 Pro Performance.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:09
Ronvgs schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:53:
[...]

In de specificaties, maar het staat ook op de banden zelf.

De id3.1p had ze ook standaard.

• ik222
  • Niet online
MJMaverick schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 21:19:
[...]

Naar mijn weten levert VW op geen enkele ID model of uitvoering run flats. Maar dat kan ik mis hebben. Uberhaupt weinig VWs met run flats, alle redelijk nieuwe modellen en uitvoeringen die ik gereden heb hadden allemaal een compressor.

Edit: hhmmm, misschien dat de Airstop banden van VW hun versie van run flats is. Die zitten volgens de configurator op de standaard 20" van de ID.4
Alleen de 18" velgen (op de city en style) hebben volgens de prijslijst een compressor.

Alle andere banden / uitvoeringen hebben Airstop banden en dan dus geen compressor.

• delorean7

delorean7

MJMaverick schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:11:
[...]

In mijn ID.3 heb ik heeeel soms dat wanneer ik de auto aan zet en direct in de achteruit dat de er geen camerabeeld is maar zwart. De rest van de interface is er wel. Is het alleen bij de achteruitrijcamera of ook bij het 360 graden beeld?
Klopt interface is er dan maar alle cameravlakken zijn zwart

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:45
delorean7 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:38:
[...]

Klopt interface is er dan maar alle cameravlakken zijn zwart
Ik kan met vrij grote zekerheid zeggen dat dit echt in de camera zit.
Het in mijn Enyaq net ruim 2 weken rondgereden met een zwart scherm, om dat de infotainment control unit was overleden, maar al die tijd heeft de achteruitrij camera het gewoon gedaan, precies op de plek waar deze normaal ook komt (vult niet het hele scherm). Dit gaat dus buiten je entertainment om, er is alleen een plaats voor het beeld in 'gereserveerd' waar de camera zijn beeld laat zien.
Oo basis hiervan lijkt me dat het in je camera zit.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-01 11:57
jdbiggelaa schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Waarschijnlijk server storingen bij VAG. Mijn Enyaq had het ook en diverse anderen idem.
Dan wel een fout gevonden in de software . Zodra de ID.x geen verbinding kan maken met de servers van VAG, dan kon je de auto ook niet in offline modus zetten om en deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

ID.3 Pro S Limited Edition

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
AkroBatik schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]

Of ze zijn wat vergeten, of je merkt het inderdaad niet :Y)
Bij mij wel Apple hoor, geen Google logo meer onderin de kaart en als je op "Juridische informatie" klikt rechtsonder dan komt TomTom logo in beeld samen met Apple trademark. Zou kunnen dat dit alleen op de iPhone is en Android nog draait op Google?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:39
dstaals schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Bij mij wel Apple hoor, geen Google logo meer onderin de kaart en als je op "Juridische informatie" klikt rechtsonder dan komt TomTom logo in beeld samen met Apple trademark. Zou kunnen dat dit alleen op de iPhone is en Android nog draait op Google?
Lijkt me inderdaad niet dat Android op Apple Maps gaat draaien..

*sowieso

• maik73
Het is inmiddels juli en helaas is er nog steeds geen update voor 2.1!
VW waar blijf je???? Mensen die meer weten???

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Soeski
maik73 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:19:
Het is inmiddels juli en helaas is er nog steeds geen update voor 2.1!
VW waar blijf je???? Mensen die meer weten???
Wat bedoel je precies? 2.1 is er en werkt goed, mis je iets?

• maik73
Soeski schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:30:
[...]

Wat bedoel je precies? 2.1 is er en werkt goed, mis je iets?
Ik mis zeker veel. Om maar een paar kleine dingen te noemen:
- Versturen van adres naar auto via app (duurt soms tot 3 dagen)
- Camera's zijn regelematig zwart
- Massage gaat regelmatig aan zonder aan de knoppen te hebben gezeten
- Profielen per sleutel (instellingen stoel, spiegels etc)
- Af en toe uitvallen van hulpsystemen (gebeurd gelukkig steeds minder)

Volkswagen heeft beloofd dat ze de auto met software up-to-date houden (zowel bug fixes als nieuwe features). Dan moeten ze dat ook doen. In de bijna 60.000 euro die voor de auto betaald is, zit deze service meegenomen. Als daar weinig tot niets mee gedaan wordt.... Er is beloofd dat 2.3 (of 2.4 ) half juni uitgerold zou gaan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door maik73 op 01-07-2021 12:41 ]

• Soeski
maik73 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:40:
[...]

Ik mis zeker veel. Om maar een paar kleine dingen te noemen:
- Versturen van adres naar auto via app (duurt soms tot 3 dagen)
- Camera's zijn regelematig zwart
- Massage gaat regelmatig aan zonder aan de knoppen te hebben gezeten
- Profielen per sleutel (instellingen stoel, spiegels etc)
- Af en toe uitvallen van hulpsystemen (gebeurd gelukkig steeds minder)

Volkswagen heeft beloofd dat ze de auto met software up-to-date houden (zowel bug fixes als nieuwe features). Dan moeten ze dat ook doen. In de bijna 60.000 euro die voor de auto betaald is, zit deze service meegenomen. Als daar weinig tot niets mee gedaan wordt.... Er is beloofd dat 2.3 (of 2.4 ) half juni uitgerold zou gaan worden.
Ok, vervelend inderdaad. Misschien is 2.1 niet helemaal gelukt op jouw uitvoering?
- Versturen van adres naar auto heeft hier nog nooit langer geduurd dan dat ik de straat uit ben (misschien heb je slechte ontvangst? Ik heb 1 streepje 4G thuis).
- Camera's zwart heb ik nog niet meegemaakt, werkt snel en perfect.
- Massage aan/uit spontaan heb ik niet meegemaakt
- Profielen per sleutel heb ik sowieso niet en is ook nooit beloofd
- Uitvallen hulpsystemen heel incidenteel bij zware regen, verder altijd werkend

Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat jij een ID4 hebt en ik een ID3. Mogelijk is er met de ID4 inderdaad nog meer mis, dat zou kunnen natuurlijk. Er zal vast nog een boel opgelost gaan worden - maar jij hebt de problemen met de ID3 in het begin niet meegemaakt gelukkig - dat ging veel verder dan jouw bugjes. Ik had een totaal onbruikbare auto tot 2x toe en ben hem 2 weken na leveren aaneensluitend 47 dagen kwijt geweest vanwege hard- en software defecten. Toen 2.0 gekregen en nieuwe hardware, en sindsdien probleemloos, ook na 2.1 update. Mogelijk is er bij jou toch nog wat mis met de h/w of s/w in 2.1
Geduld of ff terugbrengen naar de dealer :)

• maik73
Nee de problemen bij de ID3 als in het begin heb ik gelukkig niet meegemaakt... Maar heb mijn auto ook al 6 maanden en heb de ID4 ook met versie 2.0 gereden waarbij er ook wel wat meer aan mankeerde dan nu...
De meeste issues die ik heb hebben andere hier op dit forum gelukkig ook, dus ik ben niet de enige.

Het gaat er gewoon om dat VW zijn beloftes moet nakomen.

• Soeski
maik73 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Nee de problemen bij de ID3 als in het begin heb ik gelukkig niet meegemaakt... Maar heb mijn auto ook al 6 maanden en heb de ID4 ook met versie 2.0 gereden waarbij er ook wel wat meer aan mankeerde dan nu...
De meeste issues die ik heb hebben andere hier op dit forum gelukkig ook, dus ik ben niet de enige.

Het gaat er gewoon om dat VW zijn beloftes moet nakomen.
Dat komen ze vast ook wel, maar het is nogal een operatie voor een niet-software bedrijf zoals VW. Dit is geheel nieuw terrein voor ze de afgelopen jaren en dat merk je nu nog.
Het enige waar ik me "zorgen" om maak is dat ze er achter komen over een jaar (of 2) dat ze dingen willen verbeteren/toevoegen wat niet meer werkt op de "oude" hardware van de 1st Editions - te trage CPU, te weinig geheugen of te oude sensortechniek/camera's.

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-01 21:42

oZy

Soeski schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:10:
Terwijl ik dit typ realiseer ik me dat jij een ID4 hebt en ik een ID3. Mogelijk is er met de ID4 inderdaad nog meer mis, dat zou kunnen natuurlijk. Er zal vast nog een boel opgelost gaan worden - maar jij hebt de problemen met de ID3 in het begin niet meegemaakt gelukkig - dat ging veel verder dan jouw bugjes. Ik had een totaal onbruikbare auto tot 2x toe en ben hem 2 weken na leveren aaneensluitend 47 dagen kwijt geweest vanwege hard- en software defecten. Toen 2.0 gekregen en nieuwe hardware, en sindsdien probleemloos, ook na 2.1 update. Mogelijk is er bij jou toch nog wat mis met de h/w of s/w in 2.1
Geduld of ff terugbrengen naar de dealer :)
Ik heb een 4.1M sinds eind december en heb zowel met v2.0 als met v2.1 (nu 3 weken) geen last van de beschreven klachten (spontane massage, uitvallende hulpsystemen, cameras zwart) of andere mankementen. Ik heb er ca. 10K km mee gereden.

Het versturen van een adres vanuit de app heb ik 1x geprobeerd begin van dit jaar en dat duurde idd lang. Tijdens het wachten overgestapt op Google Maps navigatie en die gebruik ik sindsdien.

Ik zie ook wel dat er veel ruimte ter verbetering is voor de app integratie en er zijn wel wat zaken die ook in de auto leuk zouden zijn zoals hogere laadsnelheid ofzo maar die stonden ook niet in de brochure toen ik de auto kocht dus daar klaag ik niet over.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 23:05
Vergeet de bugs bij het uitgesteld laden niet. Onder de leaserijders wellicht niet interessant maar ik heb de auto zelf aangeschaft en met name in de winter zal de accu goed vol moeten met dagelijks vaak 230 km.

Ik vind goed omgaan met de accu erg belangrijk zodat ik over een paar jaar nog steeds een goede actieradius heb en zo min mogelijk hoef te snelladen. Dat vind ik belangrijk. Nu moet ik savonds direct volladen om zeker te weten dat hij sochtends voldoende vol is. Met name in de winter zou het prettig zijn om vlak voor vertrek te laden ivm goede batterijtemperatuur.

Direct laden tot 50%. En laden tot 70-100% bij vertrek. Dit werkt nu nog niet betrouwbaar! (ID3B)

[ Voor 8% gewijzigd door Gecko123 op 01-07-2021 13:32 ]

• FlowDesign
Soeski schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:21:
[...]

Dat komen ze vast ook wel, maar het is nogal een operatie voor een niet-software bedrijf zoals VW. Dit is geheel nieuw terrein voor ze de afgelopen jaren en dat merk je nu nog.
Het enige waar ik me "zorgen" om maak is dat ze er achter komen over een jaar (of 2) dat ze dingen willen verbeteren/toevoegen wat niet meer werkt op de "oude" hardware van de 1st Editions - te trage CPU, te weinig geheugen of te oude sensortechniek/camera's.
Of geen 5G modem voor zover ik weet.

Overigens heeft Tesla over de loop der jaren ook gratis hardware uitgewisseld. Zou mooi zijn als VW dat ook nog gaat doen, want de CPU die het infotainment systeem verzorgt heeft er nu al merkbaar moeite mee.

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-01 14:51
een vraagje voor de ID4 rijders: welke telefoonhouder hebben jullie: op dashboard, ventilatierooster, middenspiegel, bekerhouder, voorruit
ik heb nog 1 houder voor ventilatierooster, maar dat lijkt me niet de meest ideale positie voor de telefoon in deze wagen.
bekerhouder mount lijkt me wel ideaal, nooit fan geweest van zuignappen op de voorruit

[ Voor 16% gewijzigd door SiegmundB op 01-07-2021 14:03 ]

Verwijderd

SiegmundB schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:01:
een vraagje voor de ID4 rijders: welke telefoonhouder hebben jullie: op dashboard, ventilatierooster, middenspiegel, bekerhouder.
ik heb nog 1 houder voor ventilatierooster, maar dat lijkt me niet de meest ideale positie voor de telefoon in deze wagen.
Mag ik vragen waarom je nog je phone nodig hebt (in het zicht)?
Ik gooi die altijd op de charge pad en klaar.

Om hierboven aan te sluiten, hoe gebeuren die updates?
Is dat via de ingebouwde e-sim of moet dit via wifi?

• mitchdc
  • Laatst online: 04-01 11:20
een vraagje voor de ID4 rijders: welke telefoonhouder hebben jullie: op dashboard, ventilatierooster, middenspiegel, bekerhouder, voorruit
bekerhouder mount lijkt me wel ideaal, nooit fan geweest van zuignappen op de voorruit
Qua telefoonhouders is er in mijn ogen maar 1 merk en dat is brodit:
https://www.broditcenter....ries&id=0&pid=71478&cid=0

(niet alleen voor Volkswagen ID.X maar eigenlijk altijd go-to :p)

Is wel duur, maar zit stevig, zit niet vast aan je ruit en er zijn altijd opties waarbij je ook je luchtroosters heel houd.

[ Voor 8% gewijzigd door mitchdc op 01-07-2021 14:09 ]

• SiegmundB
Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:05:
[...]

met android auto loopt meeste idd via het ingebouwde scherm. ik dacht vooral aan occasioneel gebruik met ABRP

• maik73
[...]

Updates komen via de ingebouwde sim .... dmv OTA (Over The Air)

• FlowDesign
[...]

Telefoon als tweede scherm ernaast is voor mij een must. Lang niet alle apps zijn beschikbaar op Android Auto (zoals Camsam en Flitsnav). Daarnaast is het gewoon makkelijker met ff snel berichtje bekijken etc.
En twee schermen zijn eigenlijk altijd beter dan één :P

• FlowDesign
Ik heb een iOttie Easy One Touch 4 met wireless charging.

Nu ben ik niet zo kapot van de wireless charging, omdat m'n Samsung S21 nogal warm wordt wanneer de zon schijnt en Auto Android tegelijkertijd draait. Bij teveel warmte schakelt Samsung vanzelf het draadloos opladen uit.

De lange zuignaparm daarentegen is wel top, want zo kun je de zuignap aan de achterkant van het infotainmentscherm plakken en heb je je telefoon mooi links van je scherm en binnen bereik van je rechterhand, vlak achter je stuur :)

• Soeski
SiegmundB schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:10:
[...]

met android auto loopt meeste idd via het ingebouwde scherm. ik dacht vooral aan occasioneel gebruik met ABRP
ABRP werkt prima via Android Auto juist, erg fijn!

• SiegmundB
Soeski schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:15:
[...]

oh okay, ik dacht dat die nog steeds beta was. als ik de auto eindelijk krijg (momenteel 13/7 aankomst in be, maar nog steeds niet status productie - id4max) zal ik het eerst proberen
dankje

• FlowDesign
Soeski schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:15:
[...]

Nou, de Android Auto versie is nog wel wat beperkt qua functionaliteit vind ik.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

dstaals schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Bij mij nu ook Apple.

Wat wel opvalt is dat ik nu de stoelverwarming niet meer kan inschakelen via de app. Dat kon eerst wel. Meer mensen die dat hebben?

.

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-09-2025
AkroBatik schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Bij mij nu ook Apple.

Wat wel opvalt is dat ik nu de stoelverwarming niet meer kan inschakelen via de app. Dat kon eerst wel. Meer mensen die dat hebben?
Zelfde probleem, geen idee hoe ik die nu aan krijg. Er is wel een nieuw kopje onder instellingen waar je kunt aangeven of je rechts of links wilt verwarmen. Het zou zomaar kunnen dat dit ook de stoelverwarming regelt, al zou ik dat dan liever per keer gewoon instellen.

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-01 14:45
theHoff schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:41:
[...]

Even de juiste zekering er een tijdje uithalen misschien. Ik had ongeveer hetzelfde probleem bij m'n ID.4 en met alle resets van de wereld kreeg ik dit niet opgelost, totdat ik zekering 19 had verwijderd en weer had geplaatst na 5 minuten.
Oude post, maar zoeken werkt in ieder geval >:) Ik heb sinds gisteren dit probleem en ik ga, zodra de auto weer hier is, zekering 19 eruit halen en terug stoppen en dan laat ik even weten of dit heeft geholpen.

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01 20:32
Hopelijk niet al te ver off topic deze vraag.

Rij met veel plezier sinds oktober 2020 (20.000km, zonder problemen!) een ID3 1st. lease (bedrijfsauto = eigendom van mijn werkgever) met privé gebruik.

Nu staat de vakantie voor de deur, en het plan is om met de daktent een rondje Noorwegen te doen.
Los van het feit dat we dan op de heen weg 3 uur aan het laden zijn kan er geen daktent op de ID3... bummer :(

Dus de fleet manager gevraagdt of ik een pool auto mee kan krijgen. Is lastig allemaal blijkbaar, antwoord duurt al 4 weken...

Een collega heeft een diesel die ze sinds Corona nauwelijks gebruikt en het prima vindt om voor de tijd te ruilen.

Nu voor de snack: Ik betaal 8% over mijn auto, mijn collega betaald 0 (geen prive gebruik)
Hoe zou de fiscus dat zien?

NB: bij auto's zijn eigendom van mijn werkgever, dus contact opnemen met de lease maatschappij gaat weinig opleveren ;)

• delorean7

delorean7

Dit dus met enige regelmaat, na paar minuten rijden doet ie het dan weer wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0jSKI7ZF8hhqLmyTNMzR0ar7Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1GAXEXzHnVdXTcErokfoV7K.jpg?f=fotoalbum_large

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:51

Flappiewappie

Hier nog meer

eitje84 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:29:
Hopelijk niet al te ver off topic deze vraag.

Rij met veel plezier sinds oktober 2020 (20.000km, zonder problemen!) een ID3 1st. lease (bedrijfsauto = eigendom van mijn werkgever) met privé gebruik.

Nu staat de vakantie voor de deur, en het plan is om met de daktent een rondje Noorwegen te doen.
Los van het feit dat we dan op de heen weg 3 uur aan het laden zijn kan er geen daktent op de ID3... bummer :(

Dus de fleet manager gevraagdt of ik een pool auto mee kan krijgen. Is lastig allemaal blijkbaar, antwoord duurt al 4 weken...

Een collega heeft een diesel die ze sinds Corona nauwelijks gebruikt en het prima vindt om voor de tijd te ruilen.

Nu voor de snack: Ik betaal 8% over mijn auto, mijn collega betaald 0 (geen prive gebruik)
Hoe zou de fiscus dat zien?

NB: bij auto's zijn eigendom van mijn werkgever, dus contact opnemen met de lease maatschappij gaat weinig opleveren ;)
Wat verwacht je precies aan antwoord - volgens mij geef je het antwoord zelf al. 0% vs. 8% gaat gewoon niet, leen beleid is afhankelijk van je werkgever. Die daktent is een (rare?) keuze.

Mijn tip: koop een tent, gooi hem in de achterbak en gas op die lolly (pak gewoon een nachtje in camping/hotel op de heenweg - kan je meteen laden).

Hier staat wat

Pagina: 1 ... 108 ... 390 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.