[Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2020/2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 120 Laatste
Acties:
  • 253.890 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anoniem: 1638126 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 06:44:
[...]

Welkom in 2022. Graelish tekent voor zes seizoenen. In die periode draait ManCity een omzet van minimaal £3.000.000.000, omdat jij, ik en iedereen hier op het forum toch ook stiekem ManCity kijkt.
Nagenoeg niet, vind er geen zak aan hoe ze spelen met 7 middenvelders ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 11:52

Typhone

Who Dares Wins

Best apart dat sommigen hier positief staan tegenover 'middelen' die aangegrepen zouden kunnen worden om Messi speelgerechtigd te laten zijn door de Spaanse voetbalbond.

We hebben het over een club die dieprode cijfers schrijft en waar om sentimentele redenen een medewerker binnenboord gehouden moet worden omdat een contract van 6 miljoen euro per jaar niet afdoende is. Plaats dit even in het grotere geheel binnen de voetbalwereld waarin meerdere clubs (Chievo heb ik nog niet gehoord) de afgrond ingaan omdat COVID-19 ze de nek om heeft gedraaid. En nu omdat er toevallig Messi op de rug staat zou het goed zijn dat de algemene regels maar even aangepast worden? Waanzin hoor.

Ben benieuwd wat hij gaat doen maar kan me zomaar voorstellen dat hij zomaar eens kan stoppen. Spreekt geen Engels, zal overal ingepast moeten worden wordt in Engeland fors onderuit geschoffeld verwacht ik en Paris SG zal hem wel kunnen betalen maar of hij daar gelukkig wordt betwijfel ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:59:
offtopic:
over het schuingedrukte, het is eveneens altijd gemakkelijk om te stellen dat iemand die veel heeft inkomsten moet laten liggen want dat heeft hij/zij niet nodig. Vanuit iemand anders portemonee redeneren is te gemakkelijk ;)
Na meerdere jaren 150m per jaar is dat ook gewoon prima vast te stellen zonder een insider te zijn. Daar hoef je niet voor doorgestudeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Na meerdere jaren 150m per jaar is dat ook gewoon prima vast te stellen zonder een insider te zijn. Daar hoef je niet voor doorgestudeerd te hebben.
Daar heeft genoeg van op football-leaks gestaan met name de sponsorcontracten. Die waren al hoger per kwartaal dan het inkomen van Pogba per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Gelukkig ken je alle ins en outs van wat Messi met zijn geld doet/wil doen en of meer inkomsten zomaar kan laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

Meerdere huizen in verschillende landen, mooie auto's, zakgeld voor de vrouw, zwijggeld voor alle escapades, kan hard gaan hoor. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:40:
[...]

Gelukkig ken je alle ins en outs van wat Messi met zijn geld doet/wil doen en of meer inkomsten zomaar kan laten liggen.
Hij had sowieso een aflopend contract en dus voor komend seizoen geen vaststaande inkomsten. En je weet als voetballer dat het zomaar voorbij kan zijn met de volgende blessure. Zeker als je al 34 bent.

Dus als hij nu nog niet genoeg geld bij elkaar heeft gevoetbald om rond te komen dan denk ik dat hij geïnvesteerd heeft in een varkensfokkerij of zijn financiële zaken heeft laten regelen door Josep Maria Bartomeu. :+

edit: Je hebt uiteraard wel gelijk dat we niet in z'n portemonnee kunnen kijken hoor, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij nu nog voor het geld moet spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gaius op 06-08-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gaius schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Hij had sowieso een aflopend contract en dus voor komend seizoen geen vaststaande inkomsten. En je weet als voetballer dat het zomaar voorbij kan zijn met de volgende blessure. Zeker als je al 34 bent.
Daarom zocht hij natuurlijk ook een contract voor 5 jaar ;)
edit: Je hebt uiteraard wel gelijk dat we niet in z'n portemonnee kunnen kijken hoor, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij nu nog voor het geld moet spelen.
Het is redelijk onwaarschijnlijk maar als de kans er is om alsnog een flinke financiele injectie te krijgen waarom zou je dat dan laten liggen. BV Messi is geen liefdadigheidsinstelling en zo ook niet FC Barcelona. Zowel Messi heeft veel aan FC Barcelona te danken maar dat gaat andersom natuurlijk ook net zo goed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:38
Anoniem: 1638126 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Er staan berichten in de Spaanse media van vandaag dat de nieuwe aankopen nog niet speelgerechtigd zijn voor de competitie.
Klopt. Ze mogen van La Liga maximaal iets van 347 miljoen aan salarissen uitgeven komend seizoen. Zitten ze nog 120 miljoen boven, zelfs zonder Messi. Dat is de helft van vorig jaar.

Succes Barca om de puinhopen op te ruimen…

Er stond ergens een artikel hoe ze onder de vorige voorzitter onderhandelden over spelers. Dat heet gewoon geld smijten Oprah stijl.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07 17:15

Knap, erg knap om dit voor elkaar te krijgen. Inkomsten zullen nu ook wel zakken als de shirtverkoop daalt doordat Messi vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:38
Pompi schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:13:
[Twitter]
Knap, erg knap om dit voor elkaar te krijgen. Inkomsten zullen nu ook wel zakken als de shirtverkoop daalt doordat Messi vertrekt.
La Liga wil deel van de TV rechten geloof ik verkopen aan een investeringsfonds voor 2.3 miljard om wat helicopter geld over de clubs uit te strooien, maar surprise surprise Barca en ook Madrid zijn tegen. Nu is die deal ook idioot… voor 50 jaar.

Zou wel handig zijn om bij Barca de gaten te dichten.

Kunnen ze failliet gaan ? Geloof dat ze ook nog iets van 150 miljoen transfers moeten betalen dit jaar en kortlopende leningen moeten aflossen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

La Liga wil deel van de TV rechten geloof ik verkopen aan een investeringsfonds voor 2.3 miljard om wat helicopter geld over de clubs uit te strooien, maar surprise surprise Barca en ook Madrid zijn tegen. Nu is die deal ook idioot… voor 50 jaar.
Nogal. Van wat ik begrijp is de deal voor 10% van de tv-rechten voor de komende 50 jaar en krijgt Barcelona daar 270 miljoen euro voor (eenmalig). In 2019/2020 kreeg Barcelona 165 miljoen euro voor de tv-rechten.

Dus: 10% van 165 miljoen is 16,5 miljoen. Dat x 50 is 825 miljoen euro totaal (excl. eventueel stijgende inkomsten door nieuwe deals/inflatie/etc). Dus als Barcelona die deal zou ondertekenen boren ze zichzelf dik 500 miljoen door de neus.

Dat is ook gewoon een enorm slechte deal natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
loekf2 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Zou wel handig zijn om bij Barca de gaten te dichten.

Kunnen ze failliet gaan ? Geloof dat ze ook nog iets van 150 miljoen transfers moeten betalen dit jaar en kortlopende leningen moeten aflossen.
Volgens mij zorgt die deal er ook voor dat de Super League niet door zou kunnen gaan, dus zou mij niks verbazen dat dat er ook mee te maken heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Messi naar PSG je verwacht het niet,

‘Messi geeft jawoord en kiest voor sensationele overstap naar PSG’

https://www.ad.nl/buitenl...erstap-naar-psg~acb5bf5a/

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34
Slasher schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:07:
Messi naar PSG je verwacht het niet,

‘Messi geeft jawoord en kiest voor sensationele overstap naar PSG’

https://www.ad.nl/buitenl...erstap-naar-psg~acb5bf5a/
En de geruchten zijn nu dat Aguero heel erg boos is en kijkt of er een legale uitweg is om Barca te verlaten. Aan hem is beloofd dat hij met Messi zou gaan spelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07 22:11
Neemt wat mij betreft toch wel flink wat glans af van die jongen. PSG. :( Een Ronaldo ging tenminste naar Juventus vanwege de supporters en waardering die hij daar kreeg met die omhaal. Messi is zoals altijd gehuld in stilte en gaat even wat extra olie/sjeik/dictator miljoentjes ophalen. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:22
Emgeebee schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:01:
Neemt wat mij betreft toch wel flink wat glans af van die jongen. PSG. :( Een Ronaldo ging tenminste naar Juventus vanwege de supporters en waardering die hij daar kreeg met die omhaal. Messi is zoals altijd gehuld in stilte en gaat even wat extra olie/sjeik/dictator miljoentjes ophalen. Bah.
Idd, heel vervelend om na deze tegenslag verder te moeten gaan in een soort van vriendenteam.
Daarnaast doet PSG al een paar jaar mee in de top van de champions league en zal het financieel ook wel goed zitten.

Rustig afbouwen in de Franse competitie en de krachten sparen voor de champions league. Ze hebben daar wel een bizar team inmiddels.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:33
PSG, sowieso een zielloze club met een voorkeur voor een bijelkaar gekocht elftal vedettes, die bij voorkeur "over the hill' zijn en geen sportieve honger meer hebben. Misschien past Messi daar wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:32
PSG, nee het ging hem helemaal niet om het geld. :r

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik kan er niet bij hoe een club als PSG maar spelers kan aantrekken zonder enige limiet. Uit de Franse competitie en daarmee gemoeide uitzendrechten zullen de opbrengsten niet denderend zijn en eveneens zal het bereiken van de halve finale CL ook niet dekkend zijn om allerlei spelers te kunnen kopen. Volgens de FFP regels zou PSG dus alleen spelers kunnen aantrekken als de inkomsten in verhouding staan. Ik vraag me dus af hoeveel “sponsor” inkomsten PSG van de Qatarese staat krijgt om dit allemaal mogelijk te maken. Dat de Spaanse en Italiaanse clubs er een financiële wanboel van gemaakt hebben is evident maar dit slaat werkelijk alles.

Overigens geldt hetzelfde voor Manchester City. Die schijnen ook een overgewaardeerde sponsorcontract te hebben met Ethihad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:29
Gaius schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Nogal. Van wat ik begrijp is de deal voor 10% van de tv-rechten voor de komende 50 jaar en krijgt Barcelona daar 270 miljoen euro voor (eenmalig). In 2019/2020 kreeg Barcelona 165 miljoen euro voor de tv-rechten.

Dus: 10% van 165 miljoen is 16,5 miljoen. Dat x 50 is 825 miljoen euro totaal (excl. eventueel stijgende inkomsten door nieuwe deals/inflatie/etc). Dus als Barcelona die deal zou ondertekenen boren ze zichzelf dik 500 miljoen door de neus.

Dat is ook gewoon een enorm slechte deal natuurlijk.
Heeft Barca niet zelf de tv rechten verkocht van hun wedstrijden?

Toch apart hoe PSG al die dingen zomaar kan doen.
Je zou bijna zeggen dat ze via constructies alles geld van de eigenaar krijgen, maar dat kan natuurlijk niet.

/Sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bossie schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:13:
[...]

Idd, heel vervelend om na deze tegenslag verder te moeten gaan in een soort van vriendenteam.
Daarnaast doet PSG al een paar jaar mee in de top van de champions league en zal het financieel ook wel goed zitten.

Rustig afbouwen in de Franse competitie en de krachten sparen voor de champions league. Ze hebben daar wel een bizar team inmiddels.
Bizar team of bizarre verzameling spelers?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

dcell schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

En de geruchten zijn nu dat Aguero heel erg boos is en kijkt of er een legale uitweg is om Barca te verlaten. Aan hem is beloofd dat hij met Messi zou gaan spelen :+
Wat dacht je van Memphis :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Messi zag de bui al hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Die heeft nu een kans om daadwerkelijk de vrije trappen over te schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En omdat Juve een van de weinige clubs was die hem gewoon 20-30m wilde betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

En omdat Juve een van de weinige clubs was die hem gewoon 20-30m wilde betalen...
En krijgt hij niet ook nog een dikke zak met geld elk jaar van de familie die eigenaar is onder het mum van sponsoring van FCA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-07 04:22
Plekje naar de bank voor Werner?

Of misschien gaat Tuchel met twee spitsen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:05
Harry Nak schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:07:
Plekje naar de bank voor Werner?

Of misschien gaat Tuchel met twee spitsen spelen.
In ieder geval beter voor Werner, is meer een hangende spits dan een diepe spits. Bij Leipzig speelde die ook meer als 2de spits.

Kan perfect samen spelen met Lukaku in het 3-4-3 systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

115m voor iemand die ze ooit al hadden en niet goed genoeg vonden, ze doen een Pogba’tje :P

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 07-08-2021 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:13
Mooi dan kan Dumfries nu naar Inter :p

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Slasher schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

115m voor iemand die ze ooit al hadden en niet goed genoeg vonden, ze doen een Pogba’tje :P
Chelsea die ff 20 goals er bij koopt, de titelstrijd gaat alleen maar spannender worden :P

Ben alleen bang dat als Kane alsnog naar City gaat dat voornamelijk de strijd om plek 2 erg spannend gaat worden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben benieuwd hoeveel overheidssteun Man City, Man Utd en Chelsea gekregen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:09:
[...]

In ieder geval beter voor Werner, is meer een hangende spits dan een diepe spits. Bij Leipzig speelde die ook meer als 2de spits.

Kan perfect samen spelen met Lukaku in het 3-4-3 systeem.
Dat wordt dan de bank voor Havertz. Ik vond hem net goed gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:05
Harry Nak schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 01:24:
[...]

Dat wordt dan de bank voor Havertz. Ik vond hem net goed gaan spelen.
Hoezo, Chelsea speelt rond de 60 wedstrijden per jaar dus er is genoeg ruimte voor te rouleren.
Havertz zal sowieso wel basisspeler zijn in die 3 mansvoorhoede in de meeste matchen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Man-man-man..... die persconferentie van Messi.... spijt me zeer maar mag ik ff?

"I cried all the way to the bank"

Speel dan voor noppes.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ik heb steeds meer het idee dat hij dat van zijn vader niet mag en zelf niet in staat is een zakelijke beslissing te nemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Ankona schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:04:
[...]
Ik heb steeds meer het idee dat hij dat van zijn vader niet mag en zelf niet in staat is een zakelijke beslissing te nemen.
Kan het mij niet voorstellen, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Maar wel vreemd ben je zo op een voetstuk gezet, donder je er zo dom er vanaf voor wat rotcenten.
(disclaimer: met rotcenten, ja het is erg veel maar voor hem gok ik zo maar van niet)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:54
simons schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:02:
Man-man-man..... die persconferentie van Messi.... spijt me zeer maar mag ik ff?

"I cried all the way to the bank"

Speel dan voor noppes.
hij kan na zijn voetbalcarriere altijd nog acteur worden, wat een krokodillentranen zeg,

sneue gast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:31

Quad

Doof

Sergiño Dest heeft de dresscode niet helemaal meegekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXlMblPXERhOhgHNcWoOo3x3Tbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fim7kGopoiBrqsrjD8Rg21FV.jpg?f=fotoalbum_large

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

simons schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Kan het mij niet voorstellen, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Maar wel vreemd ben je zo op een voetstuk gezet, donder je er zo dom er vanaf voor wat rotcenten.
(disclaimer: met rotcenten, ja het is erg veel maar voor hem gok ik zo maar van niet)
Ja hij heeft veel sympathie verloren bij veel mensen gok ik zo.

Komop, naar PSG ga je alleen maar heen voor de centen. Net als veel andere voetballers daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:23
Quad schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:45:
Sergiño Dest heeft de dresscode niet helemaal meegekregen.
[Afbeelding]
welke dresscode? Ik zie niemand in 1 soort tenue. Moet ie lekker zelf weten toch?
Misschien was hij blij met de olympische titel van USA in basketbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:54
Waarom Messi niet gratis voor FC Barcelona had mógen spelen:

https://m.fcupdate.nl/voe...rcelona-had-mogen-spelen/

Gruwelijk wanbeleid dus bij barca..

[ Voor 33% gewijzigd door Steefmeister op 08-08-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Steefmeister schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:35:

Gelezen en inderdaad als dit waar is, dan wil ik mijn voorgaande bericht graag nuanceren.
Maar ergens vind ik het wel moeilijk te geloven dat een Spaanse bond zo in de weg wil liggen, beiden zijn akkoord met de forse daling waarom moet een bond daar dan alsnog voor gaan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Ik denk dat dit meer een journalist is die de melk heeft horen klotsen maar niet weet waar de tepel hangt.

Hij refereert aan een stuk Spaans arbeidsrecht. Zou kunnen dat dat zo bestaat. Maar dan mag je wel de vraag stellen of voetballers een "normale" werkgevers/werknemers relatie hebben of als zelfstandige (of andere vorm) een contract hebben.
Daarnaast, als je gratis voetbalt, ben je dan nog werknemer? Of ben je dan amateurvoetballer die maandelijks netjes een tientje contributie betaalt? (dat tientje zou als dat pro-forma zou moeten echt de drempel niet zijn)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Dat Messi naar PSG gaat is ook gewoon niet goed voor de beeldvorming. Vreselijke club. Net als City.

In geloof verder vrij weinig van dat verhaal van maximaal 50% minder. Dat zou betekenen dat geen enkele Spaanse club hem dat salaris zou mogen bieden. Immers ook een nieuw contract. Verder ga je een contract beide aan. Waarom zou de ontvanger beter af zijn zonder contract dan met 50% verlaging?!
Dat is koekoek. Alleen in geval het nieuwe contract onder minimum loon zou komen geloofde ik er iets van.

Ten tweede maakte laliga zo hun eigen competitie kapot, kan me niet voorstellen dat dat het doel is.

[ Voor 80% gewijzigd door GAIAjohan op 09-08-2021 00:54 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

De salary cap voor dit seizoen is verlaagd van 656 miljoen naar 347 miljoen vanwege de verliezen van vorig seizoen.

Jouw favoriete club komt net zo goed in de problemen met een dergelijke verlaging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:39
Anoniem: 1638126 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:28:
[...]

De salary cap voor dit seizoen is verlaagd van 656 miljoen naar 347 miljoen vanwege de verliezen van vorig seizoen.

Jouw favoriete club komt net zo goed in de problemen met een dergelijke verlaging.
Wat mij betreft een goed iets, de topclubs in de Spaanse competitie hebben zo'n belachelijk hoge schulden, goed dat La Liga hier wat aan doet :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ik vind het wel bijzonder hoe die clubs aan die schulden kunnen komen. Op een gegeven moment hebben andere bedrijven toch ook wel door dat de rekeningen niet betaald worden en gaan niet meer leveren. Die andere partijen kunnen clubs zijn die spelers willen verkopen, de spelers die hun salaris willen ontvangen, maar ook de energie bedrijven, facilitaire dienstverleners, beveiliging, terreinonderhoud etc. Overal is geld voor nodig.

Dat de overheid het toestaat dat de fiscale rekening open blijft staan is een ding, maar ik heb de indruk dat de financiële puinhoop iets groter is dan alleen geen belasting betalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03
https://www.vi.nl/nieuws/...-van-megaschuld-barcelona

Volgens bovenstaand artikel zit het grootste deel van de schuld bij bankleningen, salarissen en termijnbetalingen voor transfersommen. Ajax krijgt nog miljoenen voor de transfer van Frenkie, maar heeft dit afgedekt met een garantstelling.

Voor andere partijen is het lastig om hun geld op te eisen. Bij faillissement zijn ze alles kwijt, dus wacht/hoopt men denk ik op een overname of ander wonder. Ondertussen kan het wanbeleid doorgaan.

Overigens vind ik het beleid van La Liga zeker niet streng. Met al dat geld heeft Barca sportief voordeel tov andere clubs, een uitzondering voor Messi maken zou klassenjustitie van de bond zijn. In feite is men al te soepel door de huidige transfers toe te staan: Memphis Depay, Sergio Aguëro, Eric García, Emerson Royal, grotendeels transfervrij, maar wel dikke salarissen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:14
Ik weet niet wat erger is, een Spaanse club die honderden miljoenen schuld heeft en dure spelers koopt of een Engelse club die honderden miljoenen uit discutabele bronnen krijgt toegeschoven en dure spelers koopt.

Wat ik wel weet is dat het geen ruk meer met sport te maken heeft.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:57:
Ik weet niet wat erger is, een Spaanse club die honderden miljoenen schuld heeft en dure spelers koopt of een Engelse club die honderden miljoenen uit discutabele bronnen krijgt toegeschoven en dure spelers koopt.

Wat ik wel weet is dat het geen ruk meer met sport te maken heeft.
Vind het beide wel prima, bij de Spaanse club is de huidige situatie het gevolg van een beleidsplan waarin Covid niet in de forecasts was meegenomen (waar wel). Echter als je op grote voet leeft dan is de impact van het wegvallen van de inkomsten nu eenmaal vele malen groter.

Met de Engelse clubs zie ik ook geen probleem aangezien de cashflow daar simpelweg aangevuld word door externe partijen (kapitaal eigenaar). Naar mijn inziens heeft dit juist de Premier League de leukste competitie gemaakt aangezien het eerst voornamelijk om Man-U en Arsenal ging maar nu doen er 3-4 clubs mee om het kampioenschap. Daarnaast moet je je afvragen of de huidige tv-inkomsten voor de Premier League ook gerealiseerd zouden worden als het nog steeds om 1-2 clubs zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Nee, of PSG dan zo aantrekkelijk is. Simpele rukcompetitie maar wel een Ali El Zandbak die er voor de lol een vermogen in pompt om dure poppetjes aan zijn verzameling toe te voegen.

Leuk voor de sport allemaal.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ankona schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:47:
Nee, of PSG dan zo aantrekkelijk is. Simpele rukcompetitie maar wel een Ali El Zandbak die er voor de lol een vermogen in pompt om dure poppetjes aan zijn verzameling toe te voegen.

Leuk voor de sport allemaal.
Wat dacht je dat er met FC Utrecht zou gebeuren als Van Seumeren (hoe schrijf je dat) Miljardair was ipv miljonair ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:23:
Overigens vind ik het beleid van La Liga zeker niet streng. Met al dat geld heeft Barca sportief voordeel tov andere clubs, een uitzondering voor Messi maken zou klassenjustitie van de bond zijn. In feite is men al te soepel door de huidige transfers toe te staan: Memphis Depay, Sergio Aguëro, Eric García, Emerson Royal, grotendeels transfervrij, maar wel dikke salarissen.
Al die spelers mogen pas geregistreerd worden als Barca de boel financieel op orde heeft.
Hebben ze dat niet, speelt bv Depay ook geen competitie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Messi is akkoord met PSG en vliegt naar Parijs om transfer af te ronden

En de grootste verrassing ooit is nu werkelijkheid. Nu nog wat gemeenplaatsen als "ik wil graag met Neymar en Mbappe spelen", "PSG heeft een visie voor de toekomst die past bij de mijne", "het heeft niets met geld te maken, het gaat om ambitie" etc.

Misschien een bingo kaart voor maken?

[ Voor 49% gewijzigd door gambieter op 10-08-2021 12:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M@cer
35 miljoen per seizoen, die krokodillentranen van deze flapdrol zijn ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen. :X

Als je dan ziet hoe je afgelopen 2 weken op de OS kan genieten van sport, waarbij veel sporters (paar uitzonderingen) voor een fractie van deze bedragen hun prestaties leveren, dan is voetbal echt heel erg ziek. :r

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 10-08-2021 12:59 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bossie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:36:
[...]

Vind het beide wel prima, bij de Spaanse club is de huidige situatie het gevolg van een beleidsplan waarin Covid niet in de forecasts was meegenomen (waar wel). Echter als je op grote voet leeft dan is de impact van het wegvallen van de inkomsten nu eenmaal vele malen groter.

Met de Engelse clubs zie ik ook geen probleem aangezien de cashflow daar simpelweg aangevuld word door externe partijen (kapitaal eigenaar). Naar mijn inziens heeft dit juist de Premier League de leukste competitie gemaakt aangezien het eerst voornamelijk om Man-U en Arsenal ging maar nu doen er 3-4 clubs mee om het kampioenschap. Daarnaast moet je je afvragen of de huidige tv-inkomsten voor de Premier League ook gerealiseerd zouden worden als het nog steeds om 1-2 clubs zou gaan.
De PL de leukste competitie? Laat me niet lachen.

Al dat geld heeft voor complete competitievervalsing gezorgd. Het is al decennia geen level playing field meer in het Europees voetbal. Clubs die 20 jaar terug sportief geen moer te zoeken hadden in de CL staan nu jaar op jaar bij de laatste 8 omdat ze cash injecties krijgen van malafide personen. Andere clubs mogen honderden miljoenen uitgeven die ze niet hebben. Deze clubs kopen tieners weg bij clubs uit kleinere competities en stallen ze ter opleiding bij andere clubs zodat er geen enkele manier is waarop deze teams ooit nog tot een sportieve topprestatie kunnen komen. En de UEFA organiseert het allemaal zo dat de rijkere clubs rijk blijven en het gat met de kleinere clubs steeds groter wordt.

Geld heeft het voetbal totaal kapot gemaakt.

Edit: Over PL clubs die meedoen om het kampioenschap: 7 van de laatste 10 titels zijn naar City en Chelsea gegaan. De kruimels waren voor Liverpool, United en Leicester. Ik weet niet hoe spannend jij dat vindt maar ik zou het typeren als 'voorspelbaar'. Nog afgezien van het feit dat United en Liverpool ook enorme budgetten hebben die misschien niet uit de olie of van de russische maffia komen maar wel orders of magnitude groter dan wat er in de Eredivisie rondloopt.

Trouwens leuke pub quiz vraag: Wie is de laatste Engelse coach die een PL titel won en met welke club? Om even te illustreren hoe Engels de PL nog is.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Al dat geld heeft voor complete competitievervalsing gezorgd. Het is al decennia geen level playing field meer in het Europees voetbal. Clubs die 20 jaar terug sportief geen moer te zoeken hadden in de CL staan nu jaar op jaar bij de laatste 8 omdat ze cash injecties krijgen van malafide personen. Andere clubs mogen honderden miljoenen uitgeven die ze niet hebben. Deze clubs kopen tieners weg bij clubs uit kleinere competities en stallen ze ter opleiding bij andere clubs zodat er geen enkele manier is waarop deze teams ooit nog tot een sportieve topprestatie kunnen komen. En de UEFA organiseert het allemaal zo dat de rijkere clubs rijk blijven en het gat met de kleinere clubs steeds groter wordt.

Edit: Over PL clubs die meedoen om het kampioenschap: 7 van de laatste 10 titels zijn naar City en Chelsea gegaan. De kruimels waren voor Liverpool, United en Leicester. Ik weet niet hoe spannend jij dat vindt maar ik zou het typeren als 'voorspelbaar'. Nog afgezien van het feit dat United en Liverpool ook enorme budgetten hebben die misschien niet uit de olie of van de russische maffia komen maar wel orders of magnitude groter dan wat er in de Eredivisie rondloopt.

Trouwens leuke pub quiz vraag: Wie is de laatste Engelse coach die een PL titel won en met welke club? Om even te illustreren hoe Engels de PL nog is.
fergeson bij united?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je noemt een Schot een Engelsman. Dat is normaal goed genoeg voor de doodstraf :p

Het correcte antwoord is dat er nog nooit een Engelse coach de Premier League heeft gewonnen.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 10-08-2021 13:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03
Aangezien Schotland en Engeland op voetbalgebied 2 aparte landen zijn, is dat niet correct.

Laatste Engelsman was Howard Wilkinson met Leeds in 1992.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
M@cer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:59:
35 miljoen per seizoen, die krokodillentranen van deze flapdrol zijn ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen. :X
Wat moet de speler in kwestie dan? Komende seizoenen - zolang hij niet voor Barcelona kan en mag spelen - thuis blijven zitten en "zijn" club aanmoedigen? De combinatie niet blij zijn dat hij niet voor Barcelona uit mag blijven komen (waarbij zover ik media mag geloven een deel komt door arbeidsrecht en het maximale wat een werknemer mag inleveren en anderzijds FFP in La Liga door de maximale salariskosten als percentage van de omzet) en daarna doorschakelen naar een volgende club kan toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Sempy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Aangezien Schotland en Engeland op voetbalgebied 2 aparte landen zijn, is dat niet correct.

En toen bestond de Premier League niet eens...
Napo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

Wat moet de speler in kwestie dan? Komende seizoenen - zolang hij niet voor Barcelona kan en mag spelen - thuis blijven zitten en "zijn" club aanmoedigen? De combinatie niet blij zijn dat hij niet voor Barcelona uit mag blijven komen (waarbij zover ik media mag geloven een deel komt door arbeidsrecht en het maximale wat een werknemer mag inleveren en anderzijds FFP in La Liga door de maximale salariskosten als percentage van de omzet) en daarna doorschakelen naar een volgende club kan toch gewoon?
Maar waarom dan naar een club als PSG?? Als je echt een grote speler bent had hij ook een kleinere club kunnen kiezen om te laten zien dat hij echt zo'n grote speler is (zoals bv Maradona bij Napoli).
Door voor PSG te kiezen laat je zien dat het je alleen maar om het geld gaat.

Een speler mag blijkbaar niet meer verdienen dan 50% van zijn laatste contract.. Dan is het probleem niet nu ontstaan maar al in een veel eerder stadium van elk jaar maar meer en meer willen verdienen...

[ Voor 109% gewijzigd door M@cer op 10-08-2021 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:04
Speelt Wijnaldum alsnog met Messi :P

PSG heeft echt een achterlijk goed team straks (wel vrij verouderde spelers). Ik ben benieuwd hoe dat gaat met Messi, Mbappé en Neymar voorin. Nu zijn ze haast verplicht de CL te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
M@cer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:54:
Maar waarom dan naar een club als PSG?? Als je echt een grote speler bent had hij ook een kleinere club kunnen kiezen om te laten zien dat hij echt zo'n grote speler is (zoals bv Maradona bij Napoli).
Hij zal waarschijnlijk overal wel een contract kunnen krijgen als hij genoeg wil inleveren, wil hij dat niet - en dat is niet verwonderlijk, waarom zou je zomaar wat geld laten liggen wat je probleemloos kan ophalen - dan blijven er een paar clubs over.

Dan zal de kans op prijzen, medespelers en speelstijl uitmaken. Effectief houd je dan een aantal clubs over en het was vooraf al evident dat PSG daar tussen zou zit.

Niet iedere spelers is even geschikt voor een kleine club. Menig speler bij Barcelona/PSG zou waarschijnlijk niet uit de verf komen bij een kleine club juist door de speelstijl die daar bij hoort.
Door voor PSG te kiezen laat je zien dat het je alleen maar om het geld gaat.
Net zoals Wijnaldum destijds PSG enkel voor het geld koos? En zo wel meer capabele spelers die uitkomen bij PSG enkel en alleen voor het geld of zou er wellicht wat meer achter zitten? PSG enkel als optie zien door het geld is te kortzichtig, zeker kijkende naar het team dat er inmiddels staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
M@cer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:54:
[...]

Een speler mag blijkbaar niet meer verdienen dan 50% van zijn laatste contract.. Dan is het probleem niet nu ontstaan maar al in een veel eerder stadium van elk jaar maar meer en meer willen verdienen...
Willen en krijgen. Moet een speler dan tegen de club zeggen "Nee, dat wat je nu biedt om mij te behouden is te veel, nergens voor nodig!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 12:44
Allemaal leuk, maar hij is al 34 jaar.
Wel heerlijk komend seizoen FIFA 22 alleen maar PSG vs PSG ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:08
Denk je dat Messi overtuigd zou kunnen worden van een tikfout, en dat de werkelijke club PSV is?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Napo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Net zoals Wijnaldum destijds PSG enkel voor het geld koos? En zo wel meer capabele spelers die uitkomen bij PSG enkel en alleen voor het geld of zou er wellicht wat meer achter zitten? PSG enkel als optie zien door het geld is te kortzichtig, zeker kijkende naar het team dat er inmiddels staat.
Wijnaldum heeft het voor mij ook wel afgedaan door voor die afschuwelijke club te kiezen.. Je kiest niet voor PSG voor je sportieve doelen, daar gaat het maar om 1 ding.. PSG is wat mij betreft echt de paria van het voetbal. Alleen maar geld, geld en nog meer geld, het speeltje van een foute sjeik die als een klein kind zijn zin wil doordrijven door de CL te winnen.

De enige hoop die ik heb is dat ze dit jaar wederom de CL niet winnen, maar dan kopen ze volgend jaar wel weer wat nieuwe spelers bij.

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 10-08-2021 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

gambieter schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:53:
Messi is akkoord met PSG en vliegt naar Parijs om transfer af te ronden

En de grootste verrassing ooit is nu werkelijkheid. Nu nog wat gemeenplaatsen als "ik wil graag met Neymar en Mbappe spelen", "PSG heeft een visie voor de toekomst die past bij de mijne", "het heeft niets met geld te maken, het gaat om ambitie" etc.

Misschien een bingo kaart voor maken?
Voor de bingokaart:

- PSG is de club van mijn dromen
- Als klein jongetje wou ik graag bij PSG spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Sjurm schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:00:

PSG heeft echt een achterlijk goed team straks (wel vrij verouderde spelers). Ik ben benieuwd hoe dat gaat met Messi, Mbappé en Neymar voorin. Nu zijn ze haast verplicht de CL te winnen
Je bedoelt een verzameling achterlijk goede spelers. Of het een goed team wordt moet nog maar blijken. Afgelopen jaren presteerden ze ook niet op het niveau dat je van de individuele kwaliteiten zou verwachten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:53
Napo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:01:
[...]

Hij zal waarschijnlijk overal wel een contract kunnen krijgen als hij genoeg wil inleveren, wil hij dat niet - en dat is niet verwonderlijk, waarom zou je zomaar wat geld laten liggen wat je probleemloos kan ophalen - dan blijven er een paar clubs over.
Omdat je al een half land kan opkopen met het geld dat je verdient hebt en absoluut geen geld meer nodig hebt. Waar komt die enorme hebzucht toch vandaan? Of het begrip dat mensen daar nog voor kunnen hebben.

Zelfs met alleen het rendement op het geld dat hij al heeft (hij lijkt me nou niet het type gast die alles erheen heeft verbrast) zal hij in de komende 2000 van zijn levens al nooit meer een dag hoeven werken als 'ie daar geen zin meer in heeft. Ziekelijk om dan toch nog voor het geld te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
M@cer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Wijnaldum heeft het voor mij ook wel afgedaan door voor die afschuwelijke club te kiezen.. Je kiest niet voor PSG voor je sportieve doelen, daar gaat het maar om 1 ding..
Wijnaldum kon blijkbaar kiezen om of bij Liverpool te blijven, naar FC Barcelona te gaan of naar PSG te gaan. Kijkende naar de situatie van vorig jaar en ambities die spelers hebben is de keuze tussen PSG en FC Barcelona op dit moment niet heel lastig. FC Barcelona is op dit moment - en dat was vorig jaar ook al zo - een puinhoop, daar instappen is meer de oude droom van de club in zijn goede tijden dan dat het daadwerkelijk matched met wat het nu is.

Geld was bij beide clubs geen struikelblok en dat is nu juist het probleem waar FC Barcelona mee zit. Hoeveel beter is een FC Barcelona ivm PSG dan?
PSG is wat mij betreft echt de paria van het voetbal. Alleen maar geld, geld en nog meer geld, het speeltje van een foute sjeik die als een klein kind zijn zin wil doordrijven door de CL te winnen.
En dan nu een analyse waarom FC Barcelona niet in staat was om een speler als Messi te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Snowdog schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Ziekelijk om dan toch nog voor het geld te kiezen.
Welke keuze had hij dan moeten maken die in jouw ogen wel acceptabel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Snowdog schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Omdat je al een half land kan opkopen met het geld dat je verdient hebt en absoluut geen geld meer nodig hebt. Waar komt die enorme hebzucht toch vandaan? Of het begrip dat mensen daar nog voor kunnen hebben.

Zelfs met alleen het rendement op het geld dat hij al heeft (hij lijkt me nou niet het type gast die alles erheen heeft verbrast) zal hij in de komende 2000 van zijn levens al nooit meer een dag hoeven werken als 'ie daar geen zin meer in heeft. Ziekelijk om dan toch nog voor het geld te kiezen.
Idd, hij is zo blind van het geld dat hij vergeet dat geld slechts een middel is om het leven leuk te maken.

Als er iemand alle keuzes van de wereld heeft is hij het wel. Geen idee hoe zijn gezin er verder over denkt, maar papa gaat weer voor de centen, iedereen moet zich verder maar schikken. Parijs zal best een leuke stad zijn als je daar geen vrienden hebt en de taal niet spreekt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:53
Napo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Doen waar 'ie zin in heeft. Dat leek toch echt bij Barca blijven, alleen is nog altijd niet duidelijk of dat nou uberhaupt mogelijk was of niet. Maar goed, denk dat daar altijd wel een oplossing voor te vinden zou zijn geweest als er echt een wil was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:40:
[...]
Geen idee hoe zijn gezin er verder over denkt, maar papa gaat weer voor de centen, iedereen moet zich verder maar schikken.
_O-

Hij is inderdaad al meerdere keren van land gewisselt enkel en alleen om meer geld binnen te kunnen halen. De argumenten worden van een steeds bedenkelijker niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Snowdog schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Doen waar 'ie zin in heeft. Dat leek toch echt bij Barca blijven, alleen is nog altijd niet duidelijk of dat nou uberhaupt mogelijk was of niet. Maar goed, denk dat daar altijd wel een oplossing voor te vinden zou zijn geweest als er echt een wil was geweest.
Was vast wel een of andere club geweest die een rare huurconstructie op had willen zetten, geen idee of de salaris cap op die manier omzeilt had kunnen worden. Maar er zijn raardere constructies in voetbal geweest.

Bijvoorbeeld met die Japanse club waar Iniesta speelt, want daar hebben ze al een samenwerkingsverband mee en dan hadden die een leuk statement kunnen maken dat ze Messi op een 1 jarig contract gecontracteerd hadden. Zij even groot in het nieuws en Barca Messi terug en dan spelen ze nog een of andere oefenwedstrijd ofzo

[ Voor 21% gewijzigd door Pompi op 10-08-2021 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Als de wil er echt was dan was Messi nooit uit zijn contract gelopen. Achteraf dikke krokodillentranen om het voor de fans geloofwaardig te laten lijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Napo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Wijnaldum kon blijkbaar kiezen om of bij Liverpool te blijven, naar FC Barcelona te gaan of naar PSG te gaan. Kijkende naar de situatie van vorig jaar en ambities die spelers hebben is de keuze tussen PSG en FC Barcelona op dit moment niet heel lastig. FC Barcelona is op dit moment - en dat was vorig jaar ook al zo - een puinhoop, daar instappen is meer de oude droom van de club in zijn goede tijden dan dat het daadwerkelijk matched met wat het nu is.

Geld was bij beide clubs geen struikelblok en dat is nu juist het probleem waar FC Barcelona mee zit. Hoeveel beter is een FC Barcelona ivm PSG dan?
Waarom zou Wijnaldum alleen tussen deze 3 clubs kunnen kiezen?? Ik denk dat er veel meer clubs interesse zouden hebben in Wijnaldum (volgens mij werd Bayern ook genoemd bv). Dan is de franse competitie toch wel de competitie waar je als jongetje van gedroomd hebt. :?

Maar goed, PSG heeft al zijn "sterren" binnen, lekker met de oliedollars zwaaien en ze komen vanzelf wel op je af. Een nietszeggende club zonder enkele historie of internationale achterban voordat die sjeik ze overnam. Ze hadden beter een verzoek bij de UEFA in kunnen dienen om gewoon de CL te kopen volgend jaar...

Ik wil trouwens niet zeggen dat andere clubs beter zijn hoor, want een groepje van X clubs (welke jammer genoeg nog steeds groeit), zorgt voor deze problemen. Een middelmatige speler als Grealish die voor zoveel geld wordt verkocht.

[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 10-08-2021 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
Ankona schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:51:
Als de wil er echt was dan was Messi nooit uit zijn contract gelopen. Achteraf dikke krokodillentranen om het voor de fans geloofwaardig te laten lijken.
Ik denk dat ze wel veel last hebben gehad van die Bartomeu, die is echt verguist en de meeste financiale wanprestaties van de afgelopen jaren zijn ook wel duidelijk naar hem terug te leiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Áls Messi bij Barcelona had willen blijven had hij z'n contract niet af laten lopen maar had hij 'm vorig jaar of eerder al lang verlengd.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
M@cer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

Waarom zou Wijnaldum alleen tussen deze 3 clubs kunnen kiezen?? Ik denk dat er veel meer clubs interesse zouden hebben in Wijnaldum (volgens mij werd Bayern ook genoemd bv).
Als je de geruchten hebt gevolgd waren deze drie clubs eigen de enige waar enigszins constant de interesse van werd herhaald, geen graadmeter of dit de werkelijkheid is natuurlijk maar ik stel mijn beeld graag bij mocht je daar input voor hebben.
Dan is de franse competitie toch wel de competitie waar je als jongetje van gedroomd hebt. :?
Tijden veranderen en PSG is geen club die kansloos is voor de CL, een prijs die elke speler wel wil winnen. Dat PSG vroeger die positie niet had is een feit maar tijden veranderen, historie is niets meer dan dat maar je moet ook naar de situatie van vandaag en morgen kijken.
M@cer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:09:
[...]
Een nietszeggende club zonder enkele historie of internationale achterban voordat die sjeik ze overnam.
Er is wat dat betreft niets ergs aan dat clubs kunnen doorgroeien naar een club van internationale relevantie en daarmee een historie kunnen opbouwen, de manier waarover kan je discussieren.

Er zijn clubs met "historie" die niet meer bestaan en niet meer op het hoogste niveau acteren. Er zijn clubs die historie hebben kunnen schrijven ondanks de gigantische geldstromen van extra geldschieters. Juist dat een kleine club kan doorstromen naar competities als de CL is een prachtig iets. De huidige structuur beperkt dat steeds meer en gaat steeds meer naar een systeem waar de gevestigde orde (met of zonder historie) de competitie in bedwang houdt.
Ze hadden beter een verzoek bij de UEFA in kunnen dienen om gewoon de CL te kopen volgend jaar...
Zoals het verleden ons heeft laten zien is dit geen zekerheid. Geld is zeker een middel maar geen garantie voor prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:01
Napo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Een contract accepteren bij PSG voor 5 miljoen per jaar. Dan laat je zien dat je niet onderdeel van het probleem wilt zijn. Voor het geld hoeft hij het echt niet meer te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Maarten_E schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:07:
Denk je dat Messi overtuigd zou kunnen worden van een tikfout, en dat de werkelijke club PSV is?
Dat hoop ik niet. Dan gaan de gemeentelijke belastingen in Eindhoven fors omhoog >:) })

Wel mooi hoor die Messi. Huilen huilen bij Barca om een contract wat niet doorgaat. En dan toch 35 miljoen per jaar netto willen pakken. Had dan een regeling getroffen met Barcelona als het je echt nergens om ging.

[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 10-08-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:08
Typhone schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:54:
[...]

Dat hoop ik niet. Dan gaan de gemeentelijke belastingen in Eindhoven fors omhoog >:) })

Wel mooi hoor die Messi. Huilen huilen bij Barca om een contract wat niet doorgaat. En dan toch 35 miljoen per jaar netto willen pakken. Had dan een regeling getroffen met Barcelona als het je echt nergens om ging.
Even rekenen.
35 miljoen/ 250.000 inwoners (grof gezegd) is 140 euro per jaar. Da's te doen per inwoner! })

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Typhone schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:54:
Had dan een regeling getroffen met Barcelona als het je echt nergens om ging.
Aan wat voor afspraken zat je te denken.

Ik heb aardig wat berichten langs zien komen dat blijven financieel geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Anoniem: 1638126 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Ik heb aardig wat berichten langs zien komen dat blijven financieel geen optie is.
Geen salaris, dat was niet verboden. Wellicht een regeling voor compensatie over 1-2 jaar of een andere regeling met de socio's. Ik weet alleen niet hoe het dan zit met een bod van een andere club uiteraard. Maar dan ga je juridisch verder dan wij allemaal kunnen gaan.

Alleen als het hem zo om Barcelona was te doen had hij eerder ook al salaris kunnen inleveren met het oog op het financiële plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
gambieter schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Je noemt een Schot een Engelsman. Dat is normaal goed genoeg voor de doodstraf :p
Hanged, drawn and quartered om precies te zijn.
Het correcte antwoord is dat er nog nooit een Engelse coach de Premier League heeft gewonnen.
+1 scherp, ik bedoelde Wilkinson maar jij hebt inderdaad gelijk :P
Sjurm schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:00:

De echte wereld is geen FIFA of Pro Evo Soccer gelukkig. Best individuele kwaliteiten garanderen nog steeds niet teamwinst, zelfs met de miljarden die er rondgaan in dit circus..
Anoniem: 1638126 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Zijn salaris is maar een percentage van zijn inkomsten lijkt me. Zelfs als hij gratis voor Barca zou spelen harkt hij nog miljoenen binnen aan sponsorgeld lijkt me.

Maar goed, ik ga een individu niet aanspreken op zijn eigen besluit om zijn (binnenkort afgelopen) carriere maximaal te gelde te maken. Dat zou het gros hier ook niet doen lijkt me. Wel jammer dat hij het nodig heeft gevonden om de belasting ook nog eens te ontduiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Sempy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:53:
[...]

ah ja, ik vind dat ook zo verwarrend. Dat het de ene keer Engeland en Schotland zijn, maar een dag later is het weer VK (Olympische spelen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Typhone schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Geen salaris, dat was niet verboden. Wellicht een regeling voor compensatie over 1-2 jaar of een andere regeling met de socio's. Ik weet alleen niet hoe het dan zit met een bod van een andere club uiteraard. Maar dan ga je juridisch verder dan wij allemaal kunnen gaan.

Alleen als het hem zo om Barcelona was te doen had hij eerder ook al salaris kunnen inleveren met het oog op het financiële plaatje.
Minimumsalaris in La Liga voor spelers van 23 jaar en ouder is 78.000 euro bruto. Geen salaris was al geen optie. Ik doel verder op de berichten, die in de Spaanse media staan, dat bij een nieuw contract het basissalaris minimaal 50% van het oude contract moet zijn.

De vier nieuwe transfervrije aankopen hebben naar verluidt voor een fooi getekend en zijn nog niet speelgerechtigd.

Van elke 4 euro die een club bespaart op de salariskosten van de huidige selectie mag er één naar nieuwe spelers. Daarom proberen ze ook krampachtig spelers als Pjanić te lozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Al dat geld heeft ervoor gezorgd dat de Premier League tegenwoordige bizarre tv-gelden ontvangt waar elke club van meeprofiteerd. Prima toch ?

Daarnaast zijn door de brede top van de Premier League er ontzettend vaak leuke duels ipv one-club-competities (BL, L1, La Liga) met een overmaat aan saaie wedstrijden (hoeveel gaat Messie vandaag scoren etc).

Ik zie het probleem niet, voor mij is de amusementwaarde alleen maar omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
En waardoor de CL en de EL helemaal vol zitten met Engelse clubs waardoor kleinere competities never nooit niet meer competitief zijn in Europees verband.

Ik weet niet of jij een Brits paspoort hebt maar ik in elk geval niet.

En wat betreft amusementswaarde, ik zie niet waarom de PL met al die dure spelers noodzakelijk vermakelijker is dan de Eredivisie. De beste en duurste spelers staan niet garant voor vermaak. Afgezien van het feit dat ik niks heb met al die Engelse clubs, want, geen Brits paspoort.

Ok, Canaries :P

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2021 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:58
Typhone schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:22:
[...]

Volgens dit verhaal van de NOS was het echt onmogelijk, mede doordat La Liga eist dat een speler voor een relatieve marktwaarde in de boeken staat.

Wat overigens ook betekent dat het misschien wel mogelijk was geweest als Barca niet Memphis, Aguero had aangetrokken en anderen van de hand had gedaan. Op een bepaalde manier is het dus een bewuste keuze van de directie, die ze nu mooi kunnen afwentelen op de regels van La Liga, hulie, huilie.

Interessant ook dat de man achter de relatief strenge regels van La Liga, nu blijkbaar bij de UEFA zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

KingKoning schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

Volgens dit verhaal van de NOS was het echt onmogelijk, mede doordat La Liga eist dat een speler voor een relatieve marktwaarde in de boeken staat.

Wat overigens ook betekent dat het misschien wel mogelijk was geweest als Barca niet Memphis, Aguero had aangetrokken en anderen van de hand had gedaan. Op een bepaalde manier is het dus een bewuste keuze van de directie, die ze nu mooi kunnen afwentelen op de regels van La Liga, hulie, huilie.

Interessant ook dat de man achter de relatief strenge regels van La Liga, nu blijkbaar bij de UEFA zit.
Dat klopt maar dat had Barcelona al lang kunnen zien aankomen. In elk geval de beleidsbepalers hadden bij corona wel even kunnen doorrekenen wat de impact was. Of zoals het een goed beleidsmaker betaamt: niet zulke risico's nemen met een speler die het contract op 30 of 31 jarige leeftijd tekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ziyech, de beste speler van vanavond, geblesseerd eraf. Schouder / sleutelbeen..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Goed gezien van de scheids, jammer voor ZIY.

Die Rustiger is niet echt goed bij zijn hoofd. Mocht RM zich melden, meteen verkopen die gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Wesley wil trainer worden, begint nu interessant te praten en daarbij zijn wenkbrauwen te fronzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
Wat een penaltykiller die Kepa!

Maar ik denk dat Mendy het ook wel zou kunnen.
Pagina: 1 ... 47 ... 120 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken