Valt wel mee imo, ik vind Sterling eigenlijk een beetje tegenvallen. Maar goed, als hij zo een goeie actie maakt en scoort of de goal daaruit valt dan is alles weer anders natuurlijktoolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:20:
[...]
Voor mij verreweg de zwakste schakel bij City. Op een heel enkele keer na komt er niet meer uit dan pasjes opzij/achteruit.
En bij Ajax was dit een penalty tegen
Die Belg is een watje.
Als je huilend van het veld moet strompelen, ben je gezakt voor het voetbalexamen. Een beetje ballen tonen hoort ook bij het spelletje.
Rugby'ers of wielrenners gaan door, totdat ze uit het speelveld worden gehaald door de organisatie. Dat zou bij voetbal ook een welkome regel zijn.
Als je huilend van het veld moet strompelen, ben je gezakt voor het voetbalexamen. Een beetje ballen tonen hoort ook bij het spelletje.
Rugby'ers of wielrenners gaan door, totdat ze uit het speelveld worden gehaald door de organisatie. Dat zou bij voetbal ook een welkome regel zijn.
Gewoon een contactsport van voetbal maken, dan ben je meteen van al dat gezeik afmavaros schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:25:
Die Belg is een watje.
Echt af en toe....mavaros schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:25:
Die Belg is een watje.

Het gaat mij niet specifiek om deze wedstrijd, maar elke wedstrijd van CitySnowdog schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:24:
[...]
Valt wel mee imo, ik vind Sterling eigenlijk een beetje tegenvallen. Maar goed, als hij zo een goeie actie maakt en scoort of de goal daaruit valt dan is alles weer anders natuurlijk
en jij bent gezakt voor het examen medeleven tonenmavaros schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:25:
Die Belg is een watje.
Ik zie lang niet alle wedstrijden, maar de wedstrijden die ik zie vind ik hem vaak vrij goed eigenlijk en zeker niet de zwakke schakel.toolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:30:
[...]
Het gaat mij niet specifiek om deze wedstrijd, maar elke wedstrijd van City
Vraag me af waarom Pulisic (was hij toch) daar niet de bal gewoon stukje vooruit trapt en een volle sprint eruit trekt, hij staat net in het veld. Leek een geweldige countermogelijkheid iig.
Maak je niet druk. Ik ben alweer weg.
Als je voetbal niet snapt, dan hoor je er niet naar te kijken, ipv mij of anderen te wijzen op......
Veel plezier verder vanavond.
doeimavaros schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:32:
[...]
Als je voetbal niet snapt, dan hoor je er niet naar te kijken, ipv mij of anderen te wijzen op......
Pulisic wat doe je!
(Je wil niet weten hoe lang ik dacht dat hij een Kroaat of Serviër was.)
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als jij niet ziet wat er gebeurt (punt van schouder tegen hoofd) en hem dan een aansteller noemt....mavaros schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:32:
[...]
Bij rugby gaan ze er dan ook gewoon vanaf.
Sterling past totaal niet meer bij ManCity. Andere spelers zijn beter geworden, Sterling eerder slechter.Snowdog schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:24:
Valt wel mee imo, ik vind Sterling eigenlijk een beetje tegenvallen. Maar goed, als hij zo een goeie actie maakt en scoort of de goal daaruit valt dan is alles weer anders natuurlijk
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat heb je in principe bij elke Amerikaan, allemaal importMaarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:33:
Pulisic wat doe je!
laat hem maar...hij heeft blijkbaar al teveel hersenletsel opgelopen door wel door te gaantoolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:34:
[...]
Als jij niet ziet wat er gebeurt (punt van schouder tegen hoofd) en hem dan een aansteller noemt....
Bij rugby gaan ze er dan ook gewoon vanaf.
Oké, stel je voor dat Aguero de winnende maakt in de 89ste minuut...
Martin Tyler krijgt een hartaanval!
Martin Tyler krijgt een hartaanval!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Die valt echt heel erg tegen ja. Laat zich ook steeds makkelijk vallen.gambieter schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:34:
[...]
Sterling past totaal niet meer bij ManCity. Andere spelers zijn beter geworden, Sterling eerder slechter.
Ok boomerHarribo schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:07:
Niet vergeten vanavond te kijken om 21 uur welke miljonair met zijn club de CL pakt!
Nah, het is gewoon dikke crap. Maar goed, je moet iets. We accepteren het allemaal, dat blijkt wel. Geeft wel aan dat het allemaal geen crap boeit, want we kijken toch wel. Sad state of the world.
Maar goed, tijd voor Ziyech zou ik zeggen. Jammer dat hij zo weinig speeltijd krijgt. Dat is ergens toch ook wel een beetje pech.
Dommigheid kent geen tijd. Als je de Bruyne een beetje kent, had je dit soort populistische uitspraken nooit gedaan.mavaros schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:25:
Die Belg is een watje.
Hoera nog een anti voetballer erbij bij Chelsea. Zo'n selectie en dan zo'n schijtbakkenvoetbal spelen, brrr.. Ookal is het succesvol.
De goodwill die ze (van mij) kregen toen ze Lampard aanstelden die de jeugd een kans gaf met aanvallend voetbal is totaal weer verdwenen. Hoop dat Ziyech komende zomer een transfer maakt dan kan ik dit team weer lekker gaan negeren op tv.
De goodwill die ze (van mij) kregen toen ze Lampard aanstelden die de jeugd een kans gaf met aanvallend voetbal is totaal weer verdwenen. Hoop dat Ziyech komende zomer een transfer maakt dan kan ik dit team weer lekker gaan negeren op tv.
[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 29-05-2021 22:42 ]
Maar hij is miljonair!!!!11!1!1!remco112 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Dommigheid kent geen tijd. Als je de Bruyne een beetje kent, had je dit soort populistische uitspraken nooit gedaan.
Dom gewauwel inderdaad. 1 oog zat dicht en een hersenschudding viel niet uit te sluiten.
Vind het ook maar een saai en vervelend team, maar denk veel Chelsea fans het geen fuck uitmaakt op dit momenttoolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:41:
Hoera nog een anti voetballer erbij bij Chelsea. Zo'n selectie en dan zo'n schijtbakkenvoetbal spelen, brrr.. Ookal is het succesvol.
In het voetbal gaat het er ook om de tegenstander onschadelijk te maken. Tüchel krijgt het voor elkaar City te ontregelen, dusdanig dat City daar niet onderuit kan voetballen. Blijkt ook uit de kansen die beide clubs kregen in de eerste helft.toolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:41:
Zie liever Chelsea winnen dan City, ook al is het voetbal van City mooier, tactisch worden ze te vaak geklopt.
Ik vind het persoonlijk gewoon mooier dat Pep niet wint en City nog altijd geen CL heeft gewonnen. Chelsea had dat toch al wel, dus dan maar nog een keer Chelsea. Belachelijke reden, maar goed, dat hoort erbij wanneer het voetbal isMaarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:48:
[...]
In het voetbal gaat het er ook om de tegenstander onschadelijk te maken. Tüchel krijgt het voor elkaar City te ontregelen, dusdanig dat City daar niet onderuit kan voetballen. Blijkt ook uit de kansen die beide clubs kregen in de eerste helft.
Zie liever Chelsea winnen dan City, ook al is het voetbal van City mooier, tactisch worden ze te vaak geklopt.
En City heeft bizar veel geld uitgegeven.Maarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:48:
[...]
In het voetbal gaat het er ook om de tegenstander onschadelijk te maken. Tüchel krijgt het voor elkaar City te ontregelen, dusdanig dat City daar niet onderuit kan voetballen. Blijkt ook uit de kansen die beide clubs kregen in de eerste helft.
Niet iedereen zal het met me eens zijn maar ik vind dat Pep sinds zijn vertrek bij Barca niets meer heeft gepresteerd.
Heerlijk het opzwepen van Tüchel!
Enige redenen dat ik het Chelsea minder niet gun dan City zijn Pep, Ziyech en Thiago Silva (die blijkbaar nog nooit een Europese prijs heeft gewonnen?).Snowdog schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:51:
[...]
Ik vind het persoonlijk gewoon mooier dat Pep niet wint en City nog altijd geen CL heeft gewonnen. Chelsea had dat toch al wel, dus dan maar nog een keer Chelsea. Belachelijke reden, maar goed, dat hoort erbij wanneer het voetbal is
Bjj Barca had ie Messi, Xavi en Iniesta in bloedvorm. Poeh wat moeilijk presteren dat konden jij en ik ook.Deadsy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:51:
[...]
En City heeft bizar veel geld uitgegeven.
Niet iedereen zal het met me eens zijn maar ik vind dat Pep sinds zijn vertrek bij Barca niets meer heeft gepresteerd.
City valt me echt heel erg tegen. Die vind ik niet CL finale waardig. Allemaal veel te langzaam tegen zo’n sterk verdedigend Chelsea

yup.toolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:54:
[...]
Enige redenen dat ik het Chelsea minder niet gun dan City zijn Pep, Ziyech en Thiago Silva (die blijkbaar nog nooit een Europese prijs heeft gewonnen?).
[...]
Bjj Barca had ie Messi, Xavi en Iniesta in bloedvorm. Poeh wat moeilijk presteren dat konden jij en ik ook.
Ik zeg sinds Barca omdat hij toen wel de CL wist te winnen.
Met een bizar goed Bayern lukte dat niet en City idem ondanks dat hij bij City bizar veel geld heeft mogen uitgeven
Begrijp mij niet verkeerd. Als je uit Manchester komt en je bent altijd een Citizen geweest, dan is deze opmars geweldig. Maar voor iedere andere voetbalfan is de trend van het opkopen van voetbalclubs en het pompen van geld een slechte voor het voetbal.
Zou toch leuk zijn als de eerstvolgende nieuwe City trainer met fluitend gemak de treble pakt?Deadsy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:55:
[...]
yup.
Ik zeg sinds Barca omdat hij toen wel de CL wist te winnen.
Met een bizar goed Bayern lukte dat niet en City idem ondanks dat hij bij City bizar veel geld heeft mogen uitgeven
Simpelweg door het eindeloos breien te vervangen door meer directer voetbal.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Chelsea heeft toch precies hetzelfde gedaan?Maarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:56:
Begrijp mij niet verkeerd. Als je uit Manchester komt en je bent altijd een Citizen geweest, dan is deze opmars geweldig. Maar voor iedere andere voetbalfan is de trend van het opkopen van voetbalclubs en het pompen van geld een slechte voor het voetbal.
Als ze Kane kopen en het spel op hem afstemmen winnen ze de komende 5 jaar op rij alles wat er te winnen valt.Bossie schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Zou toch leuk zijn als de eerstvolgende nieuwe City trainer met fluitend gemak de treble pakt?
Simpelweg door het eindeloos breien te vervangen door meer directer voetbal.
Niet met zulke gigantische bedragen vziw. Nog steeds een koopclub, het is kiezen tussen twee kwaden.toolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:57:
[...]
Chelsea heeft toch precies hetzelfde gedaan?
2 miljard aan inkomende transfers sinds Abramovic eigenaar is (2003?), wist Sierd te vertellen.Maarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:58:
[...]
Niet met zulke gigantische bedragen vziw. Nog steeds een koopclub, het is kiezen tussen twee kwaden.
Chelsea was de club die er mee begon naar mijn weten.Maarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:58:
[...]
Niet met zulke gigantische bedragen vziw. Nog steeds een koopclub, het is kiezen tussen twee kwaden.
Krijg ik toch gelijk.
Sloop je tegenstander met anti voetbal en je staat met de hoofdprijs te pronken.
Dat is denk ik ook een reden dat Ajax een zooitje Zuid Amerikanen heeft gekocht. Die kunnen goed houthakken als het nodig is.
Sloop je tegenstander met anti voetbal en je staat met de hoofdprijs te pronken.
Dat is denk ik ook een reden dat Ajax een zooitje Zuid Amerikanen heeft gekocht. Die kunnen goed houthakken als het nodig is.
Het blijft toch gek om te zien dat ze allebei emoties tonen, de een verdriet de andere blijdschap. Ze hebben echt alles, verdienen miljoenen p.j, maar kennelijk doet de CL-finale toch (nog) genoeg met hun. 
Vind het allebei niet super leuke ploegen, je ziet ook echt dat ze allebei echt doorheen zitten, maar opzicht wel vermakelijk.
Edit: Heerlijk trouwens al die BN'ers op SBS! Krijg er niet genoeg van!
Vind het allebei niet super leuke ploegen, je ziet ook echt dat ze allebei echt doorheen zitten, maar opzicht wel vermakelijk.
Edit: Heerlijk trouwens al die BN'ers op SBS! Krijg er niet genoeg van!

[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 29-05-2021 23:01 ]
Yep, met Gullit, Zola, Di Matteo, Vialli etcVos schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:00:
[...]
Chelsea was de club die er mee begon naar mijn weten.
Lekker Match of the Day kijken om Gullit te zien, eigenlijk volg ik de club sindsdien omdat ze toch altijd leuke spelers hebben (of een Spaanse houthakker)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik gok er eerlijk gezegd op dat hij niet blijft, of inderdaad de garantie krijgt dat hij weer miljoenen mag uitgeven.Deadsy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:01:
Ik gok dat Pep 150mln gaat uitgeven
Misschien kan hij wel naar PSG als Spurs hun vorige trainer terughalen, er zijn gekkere dingen gebeurt.
Precies daarom is Chelsea eigenlijk ook gewoon een kutclub, lately lijkt het iets minder te zijn, maar ze hebben nog altijd 18 teams waarvan de helft verhuurd is door heel Europa. Toch hebben ze de laatste jaren in het eerste team wat minder geïnvesteerd dan daarvoor, dat is opzich enigszins positief I guess.Vos schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:00:
[...]
Chelsea was de club die er mee begon naar mijn weten.
Maar goed, velen zijn er blij mee als Ajax hetzelfde kan doen in NL, dus vanuit dat oogpunt snap ik alle kritiek niet zo goed. Het is gewoon jammer dat voetbal geëvolueerd is tot dit spelletje. Maar dat hoort bij onze huidige samenleving I guess.
Anyway, ik zag ook liever Chelsea winnen dan Man City tonight, voelde toch iets beter dan Man City. Volgend jaar is het niet anders though. Het zijn altijd de rijke teams, welke teams dat ook zijn.
En dan bij PSG 150mln uitgevenHollowGamer schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:03:
[...]
Ik gok er eerlijk gezegd op dat hij niet blijft, of inderdaad de garantie krijgt dat hij weer miljoenen mag uitgeven.
Misschien kan hij wel naar PSG als Spurs hun vorige trainer terughalen, er zijn gekkere dingen gebeurt.
Volgens mij viel het in die tijd wel mee, het was pas toen Abramovich of hoe hij ook moge heten de club overnam dat het echt vorm aannam?Bossie schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:02:
[...]
Yep, met Gullit, Zola, Di Matteo, Vialli etc
Lekker Match of the Day kijken om Gullit te zien, eigenlijk volg ik de club sindsdien omdat ze toch altijd leuke spelers hebben (of een Spaanse houthakker)
Pep gaat zeker blijven, hij heeft het bij Man City naar zijn zin en hij is daar de grote man die alles mag beslissen, die gaat daar echt niet weg.HollowGamer schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:03:
[...]
Ik gok er eerlijk gezegd op dat hij niet blijft, of inderdaad de garantie krijgt dat hij weer miljoenen mag uitgeven.
Yep, dat begon een paar jaar later iddSnowdog schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:09:
[...]
Volgens mij viel het in die tijd wel mee, het was pas toen Abramovich of hoe hij ook moge heten de club overnam dat het echt vorm aannam?
Zou het niet hilarisch zijn als Laporta gaat hengelen bij Manchester City naar de diensten van Guardiola?
Dacht dat Laporta de CL wilde winnenMaarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:26:
Zou het niet hilarisch zijn als Laporta gaat hengelen bij Manchester City naar de diensten van Guardiola?
Die theorie heb ik ergens anders ook al voorbij zien komen, maar vervolgens werd genoemd dat Laporta de naam Guardiola niet meer heeft genoemd sinds de race om het voorzitterschap begon. Kans lijkt me niet zo groot.Maarten_E schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:26:
Alleen aan Kane al. En dan de rest nog.Deadsy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:01:
Ik gok dat Pep 150mln gaat uitgeven
250M package deal met Sonaldo.
Blij als Ajax 3 teams bij elkaar koopt en dan verhuurt? No way. moet er niet aan denken.Snowdog schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:05:
Maar goed, velen zijn er blij mee als Ajax hetzelfde kan doen in NL, dus vanuit dat oogpunt snap ik alle kritiek niet zo goed. Het is gewoon jammer dat voetbal geëvolueerd is tot dit spelletje. Maar dat hoort bij onze huidige samenleving I guess.
Idd, of dat een rijke gast komt die elk jaar er een flinke zak met geld in pompt.toolkist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:50:
[...]
Blij als Ajax 3 teams bij elkaar koopt en dan verhuurt? No way. moet er niet aan denken.
Liever op eigen kracht
Gelukkig kan dat bij Ajax niet.. Gebeurt het ooit wel, is het voor mij einde supporterschap.Deadsy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:52:
[...]
Idd, of dat een rijke gast komt die elk jaar er een flinke zak met geld in pompt.
Liever op eigen kracht
Maakt het wat uit dan of het "op eigen kracht" of een gast die er geld in pompt is dan? Anders is het prima? Het is allebei hetzelfde, zeker met de manier waarop het geld op dit moment verdeeld wordt. Het gaat echt gewoon nergens meer om (en dat zeg ik niet omdat ik tegen Ajax zou zijn ofzo, absoluut niet), maar dit is totaal off-topic hier.Deadsy schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:52:
[...]
Idd, of dat een rijke gast komt die elk jaar er een flinke zak met geld in pompt.
Liever op eigen kracht
Tuurlijk maakt dat uit. Of je door eigen fatsoenlijk beleid prijzen wint en daarmee geld verdient, of je denkt niet na en koopt gewoon alles omdat de eigenaar toch wel geld blijft aanleveren. Dat verschil is toch rijkelijk duidelijk.Snowdog schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:15:
[...]
Maakt het wat uit dan of het "op eigen kracht" of een gast die er geld in pompt is dan? Anders is het prima? Het is allebei hetzelfde, zeker met de manier waarop het geld op dit moment verdeeld wordt. Het gaat echt gewoon nergens meer om (en dat zeg ik niet omdat ik tegen Ajax zou zijn ofzo, absoluut niet), maar dit is totaal off-topic hier.
"Fatsoenlijk beleid", ja omdat je CL haalt en daarmee tonnen geld binnenhaalt en spelers verkoopt in leagues die (mede dankzij eigenaren die veel geld binnenbrengen) belachelijk veel geld binnenhalen. It's all the same... Als je dat niet ziet...toolkist schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:57:
[...]
Tuurlijk maakt dat uit. Of je door eigen fatsoenlijk beleid prijzen wint en daarmee geld verdient, of je denkt niet na en koopt gewoon alles omdat de eigenaar toch wel geld blijft aanleveren. Dat verschil is toch rijkelijk duidelijk.
Edit: en laten we niet doen alsof een Barca of Real Madrid anders zijn, die doen net zo goed als vele "topteams" mee in dit spelletje ook zonder sjeik...
[ Voor 11% gewijzigd door Snowdog op 30-05-2021 01:24 ]
Wat een onverwachte overwinning, City beetje overklast.
Champions of Europe!!
Champions of Europe!!
De sjeik heet daar overheid of bank. Daarom zitten ze nu ook zwaar in de problemen. Door corona krijgt het algemeen geld ook een knauw.Snowdog schreef op zondag 30 mei 2021 @ 01:19:
[...]
Edit: en laten we niet doen alsof een Barca of Real Madrid anders zijn, die doen net zo goed als vele "topteams" mee in dit spelletje ook zonder sjeik...
Schaf de CL maar af niet? Het is het spelletje van een beperkte rijke groep geworden.
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 30-05-2021 09:57 ]
Wat een onzin, volgens mij zitten ze daar voornamelijk in de knel omdat ze beleid voeren gebaseerd op meerjarig begrotingen inclusief inkomsten van volle stadiums.Harribo schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:54:
[...]
De sjeik heet daar overheid of bank. Daarom zitten ze nu ook zwaar in de problemen. Door corona krijgt het algemeen geld ook een knauw.
Schaf de CL maar af niet? Het is het spelletje van een beperkte rijke groep geworden.
Bij Barcelona hebben ze daarnaast een paar behoorlijke flaters geslagen qua transfers/trainers wat nogal impact op hun financiën heeft terwijl Real bijvoorbeeld juist hun stadium plannen hebben versneld omdat het stadium immers toch niet gebruikt kan worden.
De champions league zal altijd een spelletje van de rijken blijven, dat zal ook niet veranderden tenzij er behoorlijk wat veranderingen komen op het gebied van FFP of er systemen komen zoals im de MLS.
Ja maar normaal sprong de overheid en de banken wel bij maar volgens mij is die geldkraan wat dicht kan ik me zo voorstellen.Bossie schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:45:
[...]
Wat een onzin, volgens mij zitten ze daar voornamelijk in de knel omdat ze beleid voeren gebaseerd op meerjarig begrotingen inclusief inkomsten van volle stadiums.
Bij Barcelona hebben ze daarnaast een paar behoorlijke flaters geslagen qua transfers/trainers wat nogal impact op hun financiën heeft terwijl Real bijvoorbeeld juist hun stadium plannen hebben versneld omdat het stadium immers toch niet gebruikt kan worden.
De champions league zal altijd een spelletje van de rijken blijven, dat zal ook niet veranderden tenzij er behoorlijk wat veranderingen komen op het gebied van FFP of er systemen komen zoals im de MLS.
Er zijn toch ook meer clubs die die inkomsten missen, die zitten niet allemaal zo in de piepzak als deze 2 clubs.
Gebroken neus en oogkas. Maar verder is hij echt een watje hoor!mavaros schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:25:
Die Belg is een watje.
https://twitter.com/debru.../1398944269348573188?s=21
Waarom is dat populistisch?remco112 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Dommigheid kent geen tijd. Als je de Bruyne een beetje kent, had je dit soort populistische uitspraken nooit gedaan.
Die Belg had het elftal op sleeptouw moeten nemen, maar hij liep met een blauw oog van het veld.
Ik kijk niet in driedelig pak naar voetbal, anders was ik wel fan van Polo geworden. Voetbal is naast mooi spelen ook vechten. Dat je met een gebroken poot nog de beslissende goal kan maken. Dat soort zaken. Als de leider in die strijd afhaakt, dan ga je ook de wedstrijd niet winnen. En dat is ook gebeurd.
Dat heeft geen hout met populistisch denken te maken. Waarom denk je dat Ajax Zuid Amerikanen in het elftal implementeert?
edit: Dat hij een gebroken schedel heeft, wist ik niet. Dat is dan weer wel een reden om van het veld te gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door mavaros op 30-05-2021 14:44 ]
"Die Belg" werd door z'n trainer in de spits geparkeerd... "Die Belg" is een briljante middenvelder, geen spits.mavaros schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:35:
[...]
Waarom is dat populistisch?
Die Belg had het elftal op sleeptouw moeten nemen, maar hij liep met een blauw oog van het veld.
Dat zal allemaal wel.
De Bruine heeft zich niet ontpopt tot de leider van het elftal.
ManC kan prima voetballen, maar na de vakkundige uitschakeling van de Belg, lag ManC op de knieën. Sta je daar met je hogereschoolvoetbalkunsten.
De Bruine kan de rol van leider gewoon niet aan. Nu niet, maar morgen misschien wel, dus het blijft een gevaarlijk mannetje als we met Oranje tegen de Belgen moeten spelen.
ManC kan prima voetballen, maar na de vakkundige uitschakeling van de Belg, lag ManC op de knieën. Sta je daar met je hogereschoolvoetbalkunsten.
De Bruine kan de rol van leider gewoon niet aan. Nu niet, maar morgen misschien wel, dus het blijft een gevaarlijk mannetje als we met Oranje tegen de Belgen moeten spelen.
Alles goed met je?mavaros schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:25:
Dat zal allemaal wel.
De beste man heeft een neusbreuk, oogkas breuk en waarschijnlijk een hersenschudding.
Geen twijfel dat hij van het veld moest. Feit is wel dat hij er gisteren niet stond, al dan niet geholpen door de trainer. Ik vond hem in de halve finales wel heel sterk, dus ik geef hem het voordeel van de twijfel.Chelseamarre123 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:34:
[...]
Alles goed met je?
De beste man heeft een neusbreuk, oogkas breuk en waarschijnlijk een hersenschudding.
Wat mij betreft volledig aan Guardiola toe te rekenen. Als je Kane op linksback zet presteert ie ook niet.DeKever schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:49:
[...]
Geen twijfel dat hij van het veld moest. Feit is wel dat hij er gisteren niet stond, al dan niet geholpen door de trainer. Ik vond hem in de halve finales wel heel sterk, dus ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Als Kane een beetje werkt aan zijn tackle, is ie al beter dan Reguilon.toolkist schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Wat mij betreft volledig aan Guardiola toe te rekenen. Als je Kane op linksback zet presteert ie ook niet.
Reguilon is een oogappel van Mourinho die na het ontslag van diens "vaderfiguur" door het ijs is gezakt.
Xbox Live: Springbok NL
Ancelotti terug naar Real Madrid, goede keuze maar ook eentje die ik tenminste zelf niet zag aankomen.
Ben vooral benieuwd wat Everton nu gaat doen en of Conte nog weer ergens zijn 352/532 gaat implementeren
Ben vooral benieuwd wat Everton nu gaat doen en of Conte nog weer ergens zijn 352/532 gaat implementeren
Die schijnen Nuno (die vorige week ofzo opstapte bij Wolverhampton) te willen halen.Bossie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:38:
Ancelotti terug naar Real Madrid, goede keuze maar ook eentje die ik tenminste zelf niet zag aankomen.
Voor de EK liefhebbers, reacties mogen in SPRT feedback.
Outerspace schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:17:
[...]
Belofte maakt schuld:
We opteren voor een community driven topicstarts. Dan hebben jullie zelf enige invloed op de inhoud.
Voorstel:
EK 2021 - Oranje / Rode Duivels (natuurlijk enige overlap met Poule C en B )
• EK 2021 - Poule A
• EK 2021 - Poule B
• EK 2021 - Poule C
• EK 2021 - Poule D
• EK 2021 - Poule E
• EK 2021 - Poule F
• EK 2021 - Finales (achtste, kwart, half, finale)
Het topic Het grote Nederlands elftal Topic 2020/2021 kan tot en met het EK nog mee (al moeten we onze Belgische vrienden in het topic zetten), na het EK wordt er een nieuw deel opgezet.
Slowchat is toegestaan tijdens de wedstrijden. Dit laten we ook toe bij andere wedstrijden (f1/voetbal/wielrennen). Daarbuiten graag tot een minimum beperken.
Als jullie een betere opzet hebben, dan luisteren we graag naar het voorstel.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Past wel goed bij de rest van het team. Mooie successen in het verleden, maar inmiddels over the hill. Ik hoop voor hem dat ie mag investeren, maar ik betwijfel het. Ik heb het idee dat ze voor Ancelotti zijn gegaan omdat (huidige) top-managers met een stevig verlanglijstje komen en Ancelotti eerder al had aangegeven dat ie sowieso ja zou zeggen. Ik ben vooral benieuwd of Zidane nog een derde keer komt zodra Ancelotti er (weer) uitgegooid wordt.Bossie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:38:
Hoi iedereen, voor het EK hebben we per poule een topic. T.z.t. komt er voor de finales nog een apart topic. Mochten jullie dus over het EK willen praten dan kan dat in een van deze topics.
Groep A
Groep B - Belgie
Groep C - Nederland
Groep D
Groep E
Groep F
Met goedkeuring van @Outerspace
Groep A
Groep B - Belgie
Groep C - Nederland
Groep D
Groep E
Groep F
Met goedkeuring van @Outerspace
Het lijkt er op dat Wijnaldum toch naar PSG gaat. Franse bronnen hebben het er over dat het allemaal rond is.
Persoonlijk had ik niet voor PSG gekozen, denk dat je bij Barcelona ook goed zou kunnen verdienen, en in La Liga zou je in een aansprekender competitie zou komen te spelen, en qua leven zou je daar ook denk ik beter zitten. Maar goed als je het salaris kan verdubbelen zou ik dat ook doen waarschijnlijk.ElPaco schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:55:
Het lijkt er op dat Wijnaldum toch naar PSG gaat. Franse bronnen hebben het er over dat het allemaal rond is.
Maar ik denk dat "Gini" het sportieve makkelijk zou kunnen prevaleren boven het financiële, wat hij IMO in dit geval niet doet. Maar goed hij moet het zelf weten
Elect a clown, expect a circus.
Dat laatste ben ik het wel mee eens, maar je kan je afvragen of het echt alleen puur financieel is.Slasher schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:02:
[...]
Persoonlijk had ik niet voor PSG gekozen, denk dat je bij Barcelona ook goed zou kunnen verdienen, en in La Liga zou je in een aansprekender competitie zou komen te spelen, en qua leven zou je daar ook denk ik beter zitten. Maar goed als je het salaris kan verdubbelen zou ik dat ook doen waarschijnlijk.
Maar ik denk dat "Gini" het sportieve makkelijk zou kunnen prevaleren boven het financiële, wat hij IMO in dit geval niet doet. Maar goed hij moet het zelf weten
Er zijn natuurlijk genoeg voetballers die dat inderdaad doen, maar als je al zoveel hebt verdiend en financieel onafhankelijk bent en sowieso nog altijd zoveel gaat verdienen, waar je ook voor kiest, dan zou ik het apart vinden als je alsnog voor het geld kiest.
PSG heeft echter wel bijna de finale van de CL gehaald en hebben een team dat op dit moment wellicht beter is dan het team van Barca (waar het bovendien een rommeltje is). Als GIni zelf zou zeggen dat het een sportieve keuze is, dan zou ik dat dan ook helemaal niet zo vreemd vinden en daar valt wel wat voor te zeggen imo.
@Snowdog PSG heeft inderdaad een beter team, maar geen kampioen in eigen land waar je makkelijk met 2 vingers in een neus kampioen kan worden gezien het beschikbare spelersmateriaal.
En gefeliciteerd
En gefeliciteerd
Elect a clown, expect a circus.
Toen de eerste geruchten naar buiten kwamen dat hij naar Barca zou vertrekken zei iedereen dat het dom was omdat hij totaal niet in dat systeem past. Wat dat betreft snap ik de (sportieve) keuze voor PSG wel. Daarnaast zit je bij Barca onder een coach waarvan iedereen weet dat de voorzitter hem weg wil hebben, zou je daar echt vrijwillig heen gaan?Slasher schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:02:
[...]
Persoonlijk had ik niet voor PSG gekozen, denk dat je bij Barcelona ook goed zou kunnen verdienen, en in La Liga zou je in een aansprekender competitie zou komen te spelen, en qua leven zou je daar ook denk ik beter zitten. Maar goed als je het salaris kan verdubbelen zou ik dat ook doen waarschijnlijk.
Daarnaast was afgelopen jaar natuurlijk een uitzondering dat ze geen kampioen werden. Ik denk dat het zeker niet alleen met geld te maken heeft.
Als ie de CL nog een keer wil winnen heeft ie bij PSG in ieder geval/1 een veel betere kans dan bij Barca. En je kunt bijvoorbeeld wel zeggen '5 m is genoeg' , maar als een ander dan 8m betaalt zou ik echt niet weten waarom je niet daarvoor zou gaan. Ik kan genoeg dingen verzinnen om met die extra 3m te doen.Snowdog schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:13:
[...]
Dat laatste ben ik het wel mee eens, maar je kan je afvragen of het echt alleen puur financieel is.
Er zijn natuurlijk genoeg voetballers die dat inderdaad doen, maar als je al zoveel hebt verdiend en financieel onafhankelijk bent en sowieso nog altijd zoveel gaat verdienen, waar je ook voor kiest, dan zou ik het apart vinden als je alsnog voor het geld kiest.
PSG heeft echter wel bijna de finale van de CL gehaald en hebben een team dat op dit moment wellicht beter is dan het team van Barca (waar het bovendien een rommeltje is). Als GIni zelf zou zeggen dat het een sportieve keuze is, dan zou ik dat dan ook helemaal niet zo vreemd vinden en daar valt wel wat voor te zeggen imo.
Ondertussen mag Ziyech dus weg bij Chelsea. Als ik PSG was zou ik hem ook halen, krijgen Neymar en Mbappe eindelijk eens wat fatsoenlijke ballen aangespeeld
Niet alleen dat, het hele team is toe aan een rebuild. Maar daar is geen geld voor. En Gini is nu 30, heeft nog een paar goede jaren voor zich waarschijnlijk. Ga je die spelen bij een club in overlevingsstand en chaos, of ga je die voor 2x zoveel geld spelen bij een club die serieus gaat voor de CL?ElPaco schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:38:
[...]
Toen de eerste geruchten naar buiten kwamen dat hij naar Barca zou vertrekken zei iedereen dat het dom was omdat hij totaal niet in dat systeem past. Wat dat betreft snap ik de (sportieve) keuze voor PSG wel. Daarnaast zit je bij Barca onder een coach waarvan iedereen weet dat de voorzitter hem weg wil hebben, zou je daar echt vrijwillig heen gaan?
Lijkt mij geen moeilijke keuze.
Weet niet of men het er al over heeft gehad, maar is het wel slim om nu een Copa te spelen in Brazilie?
Als club ga je dan denk ik toch wel kijken of er een legale manier is om je speler niet te laten gaan.
Als club ga je dan denk ik toch wel kijken of er een legale manier is om je speler niet te laten gaan.
Ik heb er niemand over gehoord, maar Pristina en Inter Club d'Escaldes zijn door naar de volgende ronde!
[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 24-06-2021 07:22 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De UEFA heeft net de uitdoelpunten regel afgeschaft. Kunnen ze toch nog goede beslissingen nemen
Mwoh ik had daar niet zoveel moeite mee, alhoewel we daar regelmatig mee het schip in zijn gegaan. Het had ook wel z'n charme.Chelseamarre123 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:16:
De UEFA heeft net de uitdoelpunten regel afgeschaft. Kunnen ze toch nog goede beslissingen nemen
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik ben het er wel eens mee, dat deze regel wordt afgeschaft. Vooral omdat ik verlenging ook altijd wel wat vind hebben, maar dat kwam zo weinig omdat 2x exact dezelfde stand toch wel heel zelden was.Chelseamarre123 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:16:
Nu kun mogelijk je stellen dat de club die de 2e wedstrijd thuis speelt een voordeel heeft ,want als er verlenging komt spelen die 120 minuten thuis itt 90.
Echter zullen wedstrijden nu wel langer spannend blijven omdat als de 1e wedstrijd 0-2 eindigde het bij een 1-0 stand vervolgens al bijna afgelopen was.
Prima beslissing. Die regel heeft sinds 2005 bij PSV, AZ en Ajax voor heel wat ellende gezorgd.
Maar in fairness ook PSV de EC1 opgeleverd in 1988.
Maar in fairness ook PSV de EC1 opgeleverd in 1988.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Manchester United is lekker bezig tot zover.
Sancho & Varane (zo lijkt het).
Hopelijk kunnen ook die weer echt mee gaan spelen om de titel.
Sancho & Varane (zo lijkt het).
Hopelijk kunnen ook die weer echt mee gaan spelen om de titel.
Patrick Vieira zou(?) de de nieuwe trainer van Crystal Palace worden - dat is toch ook in Londen 
Die zie ik nog wel eens trainer bij ons worden > Arsenal dus
Hopelijk voor Arsenal fans niet, heeft een dramatische trainerscarriere.JAN-B schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:22:
Patrick Vieira zou(?) de de nieuwe trainer van Crystal Palace worden - dat is toch ook in Londen
Messi is inmiddels een paar dagen contractloos.. ik denk dat hij wel bij Barcelona blijft, ook omdat Agüero is gekomen. Al zie ik hem ook een avontuur aangaan bij PSG, net als bijvoorbeeld Ramos. Voor PSG hebben ze dan ineens een mega-sterrenteam bij elkaar, en met een beetje fantasie komt Ronaldo zich ook nog aansluiten (of heeft hij al bij getekend?). Op zich zou dat interessant zijn, anderzijds een wanhoopspoging van PSG, aangezien Ronaldo / Messi / Ramos op leeftijd zijn. En dat allemaal omdat Bakker daar voetbalt natuurlijk.
...
Of hij blijft hangt af van hoe hebberig hij is. De geruchten gaan dat andere senior spelers salaris moeten inleveren zodat Barca een vette contract aan Messi kan aanbieden om hem te behouden. Zou goed voor de sfeer in de kleedkamer zijnLuxicon schreef op zondag 4 juli 2021 @ 10:19:
Messi is inmiddels een paar dagen contractloos.. ik denk dat hij wel bij Barcelona blijft, ook omdat Agüero is gekomen. Al zie ik hem ook een avontuur aangaan bij PSG, net als bijvoorbeeld Ramos. Voor PSG hebben ze dan ineens een mega-sterrenteam bij elkaar, en met een beetje fantasie komt Ronaldo zich ook nog aansluiten (of heeft hij al bij getekend?). Op zich zou dat interessant zijn, anderzijds een wanhoopspoging van PSG, aangezien Ronaldo / Messi / Ramos op leeftijd zijn. En dat allemaal omdat Bakker daar voetbalt natuurlijk.
Mbappe heeft nog een 1 jarig contract en wil voorlopig niet verlengen, daar zou dan nog iets kunnen gebeuren.
Al zal Messi na de Copa America wel gewoon bijtekenen.
Al zal Messi na de Copa America wel gewoon bijtekenen.
https://www.vi.nl/nieuws/...erkelijke-vertrekregelingdcell schreef op zondag 4 juli 2021 @ 12:03:
[...]
Of hij blijft hangt af van hoe hebberig hij is. De geruchten gaan dat andere senior spelers salaris moeten inleveren zodat Barca een vette contract aan Messi kan aanbieden om hem te behouden. Zou goed voor de sfeer in de kleedkamer zijn
Ik lees dit vooral als - jullie mogen jullie contract inleveren zodat je ergens wel kunt gaan spelen, want wij hebben ruimte in het budget nodig voor Messi.
Waarbij de eventueel vertrekkende spelers waarschijnlijk niet het salaris gaan opstrijken die ze nu bij Barca krijgen. Er zitten “absurde” salarissen tussen die ze wellicht alleen bij PSG of een Engelse topclub zouden kunnen krijgenmaar lang niet alle spelers zijn even gewild.Bossie schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:04:
[...]
https://www.vi.nl/nieuws/...erkelijke-vertrekregeling
Ik lees dit vooral als - jullie mogen jullie contract inleveren zodat je ergens wel kunt gaan spelen, want wij hebben ruimte in het budget nodig voor Messi.
Een Frenkie de Jong zou nog makkelijk verkocht kunnen worden. Sergio Busquets bijv. is al vrij lastig want die heeft nauwelijks restwaarde meer of Barca moet hem transfervrij laten vertrekken.
Op de schopstoel zitten bijv. Pjanic. Die heeft ook nauwelijks restwaarde meer. Umtiti zit op dezelfde stoel en de kans is klein dat iemand een gok op hem neemt gezien zijn blessureverleden. Dembele zou wel veel kunnen opleveren maar die is ook vaker geblesseerd dan dat hij speelt. Als Barca hem verkoopt voor pak en beet 50 miljoen schrijven ze flink wat af op hem.
Oftewel anderen mogen het langer aanblijven van Messi faciliteren. Linksom of rechtsom.
Umtiti en Pjanic willen ze lozen door contract te ontbinden:dcell schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:44:
[...]
Waarbij de eventueel vertrekkende spelers waarschijnlijk niet het salaris gaan opstrijken die ze nu bij Barca krijgen. Er zitten “absurde” salarissen tussen die ze wellicht alleen bij PSG of een Engelse topclub zouden kunnen krijgenmaar lang niet alle spelers zijn even gewild.
Een Frenkie de Jong zou nog makkelijk verkocht kunnen worden. Sergio Busquets bijv. is al vrij lastig want die heeft nauwelijks restwaarde meer of Barca moet hem transfervrij laten vertrekken.
Op de schopstoel zitten bijv. Pjanic. Die heeft ook nauwelijks restwaarde meer. Umtiti zit op dezelfde stoel en de kans is klein dat iemand een gok op hem neemt gezien zijn blessureverleden. Dembele zou wel veel kunnen opleveren maar die is ook vaker geblesseerd dan dat hij speelt. Als Barca hem verkoopt voor pak en beet 50 miljoen schrijven ze flink wat af op hem.
Oftewel anderen mogen het langer aanblijven van Messi faciliteren. Linksom of rechtsom.
https://www.vi.nl/nieuws/...erkelijke-vertrekregeling
echter de heren willen niet. Umtiti mag tot en met 2023 nog 35 miljoen vangen (2 jaar dus), Pjanicmzelfs 50 miljoen voor drie jaar.
Salarishuis bij Barcelona is echt idioot, maar is algemeen bekend. Goeie zaak dat de Liga ze achter de vodden zit, ook gezien Messi. Daar speelt dacht ik dat ze hem na z’n actieve carriere als soort ambassadeur willen blijven doorbetalen en dus salariskosten kunnen uitsmeren. Spaanse bond vind het niet ok.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Busquets zijn ze denk ik juist zo kwijt, omdat ie geen transfersom kost. Clubs als Inter zijn heel gevoelig voor 'goedkope' grote namen.dcell schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:44:
[...]
Waarbij de eventueel vertrekkende spelers waarschijnlijk niet het salaris gaan opstrijken die ze nu bij Barca krijgen. Er zitten “absurde” salarissen tussen die ze wellicht alleen bij PSG of een Engelse topclub zouden kunnen krijgenmaar lang niet alle spelers zijn even gewild.
Dembele heeft nog een contract voor een jaar, het lijkt me heel sterk dat die nog 50m op gaat leveren. Zeker nu ie nog een flinke tijd geblesseerd is. Zeg maar dag tegen je 130m...
Transfervrij wellicht wel voor Busquets daar ben ik het mee eens. Gaan ze nog wat geld vragen dan gaat niemand het doen.toolkist schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:30:
[...]
Busquets zijn ze denk ik juist zo kwijt, omdat ie geen transfersom kost. Clubs als Inter zijn heel gevoelig voor 'goedkope' grote namen.
Dembele heeft nog een contract voor een jaar, het lijkt me heel sterk dat die nog 50m op gaat leveren. Zeker nu ie nog een flinke tijd geblesseerd is. Zeg maar dag tegen je 130m...
Overigens is Inter net zo broke ass als Barca
Als ze Lukaku, Lautaro en Barella maar niet verkopen, hebben ze nog steeds een top teamdcell schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:42:
Overigens is Inter net zo broke ass als Barcadat is ook de reden waarom Conte is gaan lopen. Ze wilden hem niet ondersteunen met geld voor nieuwe spelers. Nu gaan ze ook Hakimi verkopen aan PSG.
(vergeet bijna Stefan
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken