w00t Firmino
Het begrip luizenclub krijgt weer een nieuwe dimensie
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Oh damn, zo onverdiend die tegentreffer. En zo'n kloteregel dat uitdoelpunten dubbel tellen.
Tjonge das echt 2x niet al te best van de keeper.
Mooi zuur als dat het verschil gaat maken
Mooi zuur als dat het verschil gaat maken
Hopen dat Liverpool er nog 1 bij prikt. Zie die galbakkenclub van een Atletico liever niet doorgaan.
Dit geeft Atletico niet meer weg vrees ik, wat een klojo die Adrian zeg. Denk je van Karius af te zijn heb je die clown op doel staan.
Het is wel de reserve doelman natuurlijkVlassie1980 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:04:
Dit geeft Atletico niet meer weg vrees ik, wat een klojo die Adrian zeg. Denk je van Karius af te zijn heb je die clown op doel staan.
Zoals in de IT reeds bewezen: zorg altijd voor een capabele backup.
[ Voor 70% gewijzigd door dr.lowtune op 11-03-2020 23:07 ]
Gadverdamme... Zo jammer dit...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Haha, die Adrian gaat op de transferlijst vrees ik.
Lekker keepertje hoor
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die keeper doucht straks alleen en voor de laatste keer in die kleedkamer mag ik hopen.
Lekker goaltje hoor!
Doei doei Liverpool
Doei doei Liverpool
liverpool 500 kansen 2 goals, AM 1,5e kans 2 goals
Ik moet tot 2000 terug gaan voordat ik een ploeg zo onterecht heb zien winnen.
Keeper stond niet geweldig maar hij kon dat schot echt niet goed aan zien komen. Ook gewoon geweldig ingeschoten.
Nou nou, niet zo overdrijven het is niet alsof Liverpool 2/3 uitgespeelde kansen heeft gehad.D-e-n schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:11:
Ik moet tot 2000 terug gaan voordat ik een ploeg zo onterecht heb zien winnen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
AM gaat de bus nu parkeren zoals nog nooit eerder vertoond
Denk het niet, daar is dit AM het team niet voor.Grindtegel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:13:
AM gaat de bus nu parkeren zoals nog nooit eerder vertoond
Verdedigen zullen ze wel, maar reken maar op nog een paar snoeiharde counters als Liverpool nog meer alles of niets gaat spelen.
Verwijderd
Eerder 15 idd, die schoten op doel gemist?Bossie schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:12:
[...]
Nou nou, niet zo overdrijven het is niet alsof Liverpool 2/3 uitgespeelde kansen heeft gehad.
En zo zie je het verschil tussen een top keeper als Allison of Oblak, en een goede keeper als Adrian.
[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 11-03-2020 23:22 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oblak heeft in zijn eentje liverpool verslagen
Inmiddels ook een voetballer die het Corona virus heeft trouwens, Rugani van Juventus.
Als ook tactisch van SimeoneGrindtegel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:20:
Oblak heeft in zijn eentje liverpool verslagen
Nou, denk dat zelfs de grootste Liverpool fans dit nu niet meer onterecht kunnen noemen 
Atletico was gewoon beter, jammer genoeg. Liverpool is op kwaliteit verslagen.
Klaar.... Maar dan toch nog even het publiek met YNWA erover. Dat zijn niet van die gloryhunters in ieder geval.
Ploeg is wel erg in verval nu hoor. Die mogen blij zijn dat ze zo'n straatlengte voorsprong hebben.
Ploeg is wel erg in verval nu hoor. Die mogen blij zijn dat ze zo'n straatlengte voorsprong hebben.
Best slechte avond van die Adrian.
Die Llorente van AM speelde wel goed
Tja. Erg onnodig maar zo zie je maar, het is moeilijk om van Atletico te winnen, maar je ken zomaar van ze verliezen.
Atletico heeft het slim afgemaakt in de verlenging en Liverpool heeft zichzelf in de voet geschoten, Oppan Brexit-style. Wop wop wop.
Atletico heeft het slim afgemaakt in de verlenging en Liverpool heeft zichzelf in de voet geschoten, Oppan Brexit-style. Wop wop wop.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
2 goals van een verdedigende middenvelderHarribo schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:33:
Best slechte avond van die Adrian.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Beter? Welke pot kijk je? Ze hebben de hele reguliere speeltijd praktisch geen kans gehad. Liverpool was vrij slordig voorin, het viel steeds ook net verkeerd, maar was zoveel beter.Krukar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:32:
Nou, denk dat zelfs de grootste Liverpool fans dit nu niet meer onterecht kunnen noemen
Dat Atletico er bij het open huis achterin nog eentje bij prikt op het einde is enkel voor de statistieken maar zegt geen bal over de wedstrijd tot de 2-1.
Dat is ook een beetje scorebord journalistiek. Zo slecht was het spel an sich niet.Vlassie1980 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:32:
[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 11-03-2020 23:39 ]
Dat maakt bij AM weinig uit wie hem maakt als het maar gebeurd. Het aantal kansen wat zij hebben gehad kun je op 1 hand tellen waarmee ze dus dodelijk effectief zijn.
Het enige wat ik AM aan kan rekenen is dat het positie spel vandaag slordig was. In de heen wedstrijd was dat echt zoveel beter dan vandaag.
Dezelfde als jij, denk ik? Ik heb toch een groot deel van de wedstrijd een Atletico gezien dat beter was dan Liverpool. In de eerste helft was Liverpool beter, in de 2de Atletico en in de verlenging ook Atletico. Ze maken daarbij ook gewoon 3 goede goals (1ste is ene duidelijke fout van de keeper, 2de kun je over discussieren, 3de is gewoon een goede zuivere goal).D-e-n schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:36:
[...]
Beter? Welke pot kijk je? Ze hebben de hele reguliere speeltijd praktisch geen kans gehad. Liverpool was vrij slordig voorin, het viel steeds ook net verkeerd, maar was zoveel beter.
Dat Atletico er bij het open huis achterin nog eentje bij prikt op het einde is enkel voor de statistieken maar zegt geen bal over de wedstrijd tot de 2-1.
Atletico heeft het Liverpool spelletje goed door, speelt daar goed op in en countert vlijmscherp, daarbij hebben ze tevens genoeg kansen gecreëerd gedurende de wedstrijd, waarbij natuurlijk duidelijk is dat Atletico er effectiever mee omging dan Liverpool (11 om 6 schoten op doel).
Maar goed, met een statement als "welke pot kijk je" zul je het er wel niet mee eens zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 11-03-2020 23:45 ]
Klopt, maar het is vooral om ook aan te geven dat het daar voorin nog niet echt loopt helaas.Miki schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:39:
[...]
Dat maakt bij AM weinig uit wie hem maakt als het maar gebeurd. Het aantal kansen wat zij hebben gehad kun je op 1 hand tellen waarmee ze dus dodelijk effectief zijn.
Het enige wat ik AM aan kan rekenen is dat het positie spel vandaag slordig was. In de heen wedstrijd was dat echt zoveel beter dan vandaag.
Athletico met een spits die 20-30 maakt doet simpelweg mee voor La Liga en de champions league.
@Krukar
Ik snap die analyse dus echt totaal niet. Tot aan de laatste minuut heb ik geen enkel moment het idee gehad dat Atletico ging scoren. Het is niet zoals Getafe dat, ook met verdedigend spel, Ajax een paar keer goed deed wegkomen.
Derde goal was ook een keepers fout voor mij maar die was voor de statistiek en deed er niet toe.
Ik snap die analyse dus echt totaal niet. Tot aan de laatste minuut heb ik geen enkel moment het idee gehad dat Atletico ging scoren. Het is niet zoals Getafe dat, ook met verdedigend spel, Ajax een paar keer goed deed wegkomen.
Derde goal was ook een keepers fout voor mij maar die was voor de statistiek en deed er niet toe.
[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 11-03-2020 23:50 ]
Wat hebben Getafe en Ajax te maken met Liverpool - AtleticoD-e-n schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:49:
@Krukar
Als je dat idee niet hebt gehad heb je die 2 hele goede counters in de 2de helft dus al gemist, evenals die paar keer dat Atletico goed tot aan de 16 kwam. Liverpool stond bij vlagen gewoon zeer slecht en (imho) was Wijnaldum eigenlijk de enige aan Liverpool kant die echt een goede pot aan het spelen was. Salah en Chamberlain bij vlagen goed spelend. Henderson, Gomez en op bepaalde momenten Van Dijk vielen gewoon door de ondergrens voor dit niveau.
Met 70% balbezit voor Liverpool ga je natuurlijk niet een halve wedstrijd lang een Atletico zien dat pressievoetbal speelt, maar de momenten die ze konden pakken in de omschakeling, pakten ze zeer goed en effectief. Ook dat is gewoon voetbal.
'Goal voor de statistiek' snap ik ook niet helemaal maar dat zal aan mij liggen dan? Ook die goal is gewoon een goal en van de 3 goals van Atletico was dat misschien wel juist degene die het meest aantoonde hoe kwetsbaar Liverpool af en toe was.
[ Voor 4% gewijzigd door Krukar op 12-03-2020 00:00 ]
Dat klopt, Atletico maakte totaal geen aanspraak op de winst, qua spelbeeld.D-e-n schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:49:
@Krukar
Maar ja, vooringenomenheid zal er altijd zijn om de mening te kleuren.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Gewoon ter vergelijk. Ook een bewuste counterende ploeg, ander spelbeeld.Krukar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:56:
[...]
Wat hebben Getafe en Ajax te maken met Liverpool - Atletico
Het AD is het volgens mij ook gewoon met me eens dus zoiets geks zeg ik niet.
Na de 2-1 ging Liverpool paniekerig voetballen en vielen er gaten die er daarvoor niet vielen. Dat heeft dus geen bal te maken met het spelbeeld van de wedstrijd toen het nog een wedstrijd was. Dat is scorebord journalistiek.Goal voor de statistiek' snap ik ook niet helemaal maar dat zal aan mij liggen dan? Ook die goal is gewoon een goal en van de 3 goals van Atletico was dat misschien wel juist degene die het meest aantoonde hoe kwetsbaar Liverpool af en toe was.
Het AD... dat is toch die krant die 9 van de 10 keer een opstelling totaal verkeerd gokt? Wat zij over sport vinden...
Qua voetbal gericht op verdedigen en counteren kun je Atletico en Getafe wel vergelijken ja, qua rollebollen enzo een stuk minder, daarin gaat Getafe veel verder dan het huidige Atletico.
Het vroegere Atletico daarentegen...
Qua voetbal gericht op verdedigen en counteren kun je Atletico en Getafe wel vergelijken ja, qua rollebollen enzo een stuk minder, daarin gaat Getafe veel verder dan het huidige Atletico.
Het vroegere Atletico daarentegen...
Atletico had gewoon geluk dat ze Oblak onder de lat hebben staan, die was echt fenomenaal gisteravond. Atletico maakte tijdens de reguliere speeltijd nergens aanspraak op, ze kwamen zelfs niet tot een counter, dus ik snap die conclusie niet @Krukar.
https://twitter.com/Caley...tatus/1237870631024095234 - Expected goals van de wedstrijd. Ik was nog aan het zoeken naar een overzicht van enkel de reguliere speeltijd. Ik kan me voorstellen dat de extra tijd, met de gaten die Liverpool liet vallen, wel wat deden met deze statistiek.
Knap van Atletico, maar dit heeft in mijn ogen niks met tactiek te maken, ze zijn 95 minuten lang overklast door Liverpool en met alle geluk van de wereld blijft de schade in de reguliere speeltijd nog beperkt.
https://twitter.com/Caley...tatus/1237870631024095234 - Expected goals van de wedstrijd. Ik was nog aan het zoeken naar een overzicht van enkel de reguliere speeltijd. Ik kan me voorstellen dat de extra tijd, met de gaten die Liverpool liet vallen, wel wat deden met deze statistiek.
Knap van Atletico, maar dit heeft in mijn ogen niks met tactiek te maken, ze zijn 95 minuten lang overklast door Liverpool en met alle geluk van de wereld blijft de schade in de reguliere speeltijd nog beperkt.
Uiteindelijk natuurlijk wel. Vind ik zelf ook nog wel eens moeilijk te accepteren als het tegen Ajax gebeurt, maar een keeper die een hele goede pot speelt waardoor je zelf niet/te weinig scoort heeft niks met geluk te maken.JanW schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:57:
Die fancy expected goal "statistieken" zou ik verder ook vooral heel erg negeren want dat blijven uiteindelijk maar aannames.
Idd, je weet dat Athletico zo gaat spelen want dat is simpelweg kun kracht. De hele strategie was volgens mij simpelweg om het gebruikelijke verdedigende spel te spelen. Het enige wat telt is de eerste goal zo lang mogelijk uit te stellen (of voorkomen) zodat Liverpool steeds meer risico moet gaan nemen gedurende de wedstrijd waardoor Athletico zelf in mogelijkheid word gesteld om te counteren.D-e-n schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:38:
[...]
Gewoon ter vergelijk. Ook een bewuste counterende ploeg, ander spelbeeld.
Het AD is het volgens mij ook gewoon met me eens dus zoiets geks zeg ik niet.
[...]
Na de 2-1 ging Liverpool paniekerig voetballen en vielen er gaten die er daarvoor niet vielen. Dat heeft dus geen bal te maken met het spelbeeld van de wedstrijd toen het nog een wedstrijd was. Dat is scorebord journalistiek.
Liverpool had simpelweg door moeten pressen zonder verdedigend extra risico's te nemen. Het had alleen een leuke wedstrijd kunnen worden als Liverpool in het begin meteen 1 of 2 maal gescoord zodat Athletico zelf de uitgoal moet maken om verder te kunnen.
Jinxed it.Maarten_E schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:25:
Hup Liverpool, hup Dortmund!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nou de CL en EL liggen ook stil.
Marca: UEFA schort alle wedstrijden in Champions League en Europa League op

La liga gaat ook niet voetballen, dit was eerst zonder publiek voor 2 weken.
Ik had dus kaartje voor Valencia tegen Levante en Barca tegen Leganes. Vliegtuig ticket trein tickets airbnb en nog wat meer kosten.
La liga gaat ook niet voetballen, dit was eerst zonder publiek voor 2 weken.

[ Voor 35% gewijzigd door DoeEensGek op 12-03-2020 13:41 ]
De UEFA zou blijkbaar ook Roma en Inter gevraagd hebben om zich terug te trekken uit de UEL. Uiteraard niet gebeurd maar wat dacht de UEFA dat er zou gebeurenDoeEensGek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:38:
Nou de CL en EL liggen ook stil.
La liga gaat ook niet voetballen, dit was eerst zonder publiek voor 2 weken.Ik had dus kaartje voor Valencia Levante en Barca Leganes. Vliegtuig ticket trein tickets airbnb en nog wat meer kosten.

Laat ze nu ook maar eens duidelijkheid scheppen over het EK want dan kunnen veel competities eventueel inhaalwedstrijden plannen. Het is volgens mij ook niet heel slim om halve volksverhuizingen toe te staan alleen maar omdat de UEFA hun centjes moet vangen.
"There is no reason to change the Euro 2020 schedule," a UEFA spokesman has told Goal.
— GOAL (@goal) 12 maart 2020
"UEFA is in contact with the relevant international and local authorities regarding the coronavirus and its development."
No national associations have requested to postpone the tournament. pic.twitter.com/MnCWtrFFDv
[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 12-03-2020 13:44 ]
BREAKING: All players at an unnamed Premier League club are today being tested for the coronavirus after three first-team players displayed symptoms. (Telegraph)
— SPORTbible (@sportbible) 12 maart 2020
Ik verwacht dat seizoen 19/20 gewoon bekend gaat staan als nooit afgemaakt.
Echt van de zotte. Kan er niks anders van maken.Pompi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:43:
[...]
De UEFA zou blijkbaar ook Roma en Inter gevraagd hebben om zich terug te trekken uit de UEL. Uiteraard niet gebeurd maar wat dacht de UEFA dat er zou gebeuren.
Comunicado Oficial.#RealMadrid
— Real Madrid C.F. (@realmadrid) 12 maart 2020
Translate:
Real Madrid C. F. communicates that a player of our first team of basketball has given positive after the realized tests of coronavirus COVID-19.
From this moment the recommendation has been carried out of remaining in quarantine both to the first team of basketball and to the first team of football, since facilities share two staff in the Ciudad Real Madrid.
Also, it has been decided to close the facilities of our sports city and one recommends also that there should remain in quarantine the whole personnel of Real Madrid that gives his services in the Ciudad Real Madrid.
The parties that were foreseen for today and tomorrow, corresponding to the Euroleague of basketball and LaLiga of football, will not be disputed.
[ Voor 95% gewijzigd door DoeEensGek op 12-03-2020 14:11 ]
Atlético was gewoon kansloos tot vriend Adrian een handje kwam helpen (was nog best een moeilijke bal om direct te nemen, dacht al meteen 'waarom neemt ie 'm niet eerst aan' voordat de goal al viel). Ze waren gewoon op weg net zo'n faalprestatie neer te zetten als tegen Juventus toen. Na de 2-0 thuisoverwinning waarin ze echt Juventus helemaal overklassten waren ze in de uitwedstrijd geen schim meer van die eerste wedstrijd. Had eigenlijk ook geen twijfel dat 3-1 er makkelijk in zat tot ie er natuurlijk weer aan de andere kant in ging (blijkbaar nog steeds niet ingevoerd dat uitgoals niet tellen in de verlenging).toolkist schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:14:
[...]
Uiteindelijk natuurlijk wel. Vind ik zelf ook nog wel eens moeilijk te accepteren als het tegen Ajax gebeurt, maar een keeper die een hele goede pot speelt waardoor je zelf niet/te weinig scoort heeft niks met geluk te maken.
Die fancy expected goal "statistieken" zou ik verder ook vooral heel erg negeren want dat blijven uiteindelijk maar aannames.
De 2-2 zet ik op rekening van van Dijk die al bij de zijlijn had kunnen ingrijpen toen Felix de bal net wat te ver voor zich uit speelde alleen bleef ie er weer op een afstandje naar kijken

Dat het nog 2-3 is geworden kwam ik vanochtend pas achter
Al met al een goede partij neergezet en vooral aan zichzelf (en Oblak) te danken dat ze eruit liggen. Mané dacht ook weer dat ie in Cirque du Soleil aan het optreden was en Salah moest en zou in de kruising scoren (of wellicht dacht ie dat het de enige open hoek bij Oblak was).
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 12-03-2020 22:26 ]
Als ze toch bezig zijn bij de UEFA kunnen ze inmiddels net zo goed alle europacup wedstrijden annuleren/ uitstellen. Frankfurt - Basel gaat al nergens over zo in een leeg stadion en een returnwedstrijd die waarschijnlijk niet eens in Zwitserland gespeeld mag worden (voorgesteld het weer in Frankfurt te doen). Op zich zou een enkele wedstrijd op neutraal terein misschien nog wat zijn voor de volgende fases van het toernooi. PSG- Dortmund onder normale omstandigheden had ik ook nog maar moeten zien ...
Net Wolfsburg - Shakhtar ook weer zonder publiek. En allemaal lekker shirtje ruilen
.
Het EK uitstellen zou deze keer nog makkelijker gaan dan normaal gesproken aangezien er niet echt één organiserend land is en de negatieve impact zo gedeeld gaat worden. Al zal het voor een land als Roemenië waarschijnlijk de enige keer zijn dat daar ook maar een deel van een (groot) eindtoernooi zal plaats vinden. Staan nu wel op de Trump approved list maar tegen die tijd zal corona vast geen punt meer zijn en zullen ze tegen reizende supporters ook geen bezwaar meer hebben.
Net Wolfsburg - Shakhtar ook weer zonder publiek. En allemaal lekker shirtje ruilen

Het EK uitstellen zou deze keer nog makkelijker gaan dan normaal gesproken aangezien er niet echt één organiserend land is en de negatieve impact zo gedeeld gaat worden. Al zal het voor een land als Roemenië waarschijnlijk de enige keer zijn dat daar ook maar een deel van een (groot) eindtoernooi zal plaats vinden. Staan nu wel op de Trump approved list maar tegen die tijd zal corona vast geen punt meer zijn en zullen ze tegen reizende supporters ook geen bezwaar meer hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 12-03-2020 23:17 ]
https://www.vtbl.nl/nieuw...ief-getest-op-coronavirus
Gezellig, heel Arsenal team kan in quarantaine
Echt ook gewoon Arsenal he..DoeEensGek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:29:
Nou dan kan die wedstrijd ook afgelast worden dit weekend.
Arsenal Club statement: COVID-19
[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 12-03-2020 23:32 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
En de club waar ze het laatst tegen gespeeld hebben kan ook al hun spelers/staf laten testen.DoeEensGek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:29:
Voetbal is echt perfect om een virus te laten verspreiden.
Handjes geven, mandekking etc.
En na de wedstrijd weer terug naar de eigen stad.
zwetenDeadsy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:32:
[...]
En de club waar ze het laatst tegen gespeeld hebben kan ook al hun spelers/staf laten testen.
Voetbal is echt perfect om een virus te laten verspreiden.
Handjes geven, mandekking etc.
En na de wedstrijd weer terug naar de eigen stad.
Er waren al berichten over de voorzitter van Olympiakos waar ze tegen gespeeld hebben in de EL. Dat kan maar zo gegaan zijn dus....Deadsy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:32:
[...]
En de club waar ze het laatst tegen gespeeld hebben kan ook al hun spelers/staf laten testen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Al de tweede speler van Juventus.
Nummer drie zal dan wel snel volgen, samen met nummer 4 etc.
https://www.vi.nl/nieuws/...i-test-positief-op-corona
Bij Chelsea nu ook. Kwestie van tijd dat er in de PL ook niet gespeeld wordt.
Bij Chelsea nu ook. Kwestie van tijd dat er in de PL ook niet gespeeld wordt.
Outside Premier League HQ where big decisions have to be made today about this weekend’s fixtures and what happens with the rest of the season due to coronavirus now affecting four clubs
— Laura Scott (@LauraScott__) 13 maart 2020
Live again on @BBCBreakfast just after 8am pic.twitter.com/kkKZ4qsRyZ
https://www.bbc.com/sport/live/football/51867944Manchester City defender Benjamin Mendy is self-isolating as a precaution after a member of his family was admitted to hospital displaying symptoms of coronavirus.
Mendy, 25, trained with his team-mates as normal on Thursday.
"The club is aware that a family member of a senior men's team player is in hospital with symptoms of a respiratory illness," said a City statement.
"He has undergone tests at hospital one of which is for Covid-19."
The statement added: "Until the results are known, the player in question in self isolating as a precaution."
[ Voor 84% gewijzigd door SR8 op 13-03-2020 08:45 ]
En ze waren van plan om gewoon met publiek te gaan spelen...
Het zal ook wel gecancelled worden.
Ik verbaas me dat de Britse regering (Boris) gewoon niet zegt ALLE bijeenkomsten tot eind Maart/begin April basta. Twee clubsdutchgio schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:45:
En ze waren van plan om gewoon met publiek te gaan spelen...
gaan niet spelen, leg dan ook maar de competitie stil.
Maar ja... Sky Sports geld is heilig in de PL.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is dan weer ontkracht door een Juve watcher.
🔴 FAKE NEWS!
— Romeo Agresti (@romeoagresti) 12 maart 2020
De uitleg in het VK was dat als ze nu alles dicht zouden gooien het te vroeg gebeurt, en mensen er na een paar weken genoeg van zouden hebben waardoor de adviezen tegen die tijd niet meer worden opgevolgd.loekf2 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:08:
[...]
Ik verbaas me dat de Britse regering (Boris) gewoon niet zegt ALLE bijeenkomsten tot eind Maart/begin April basta. Twee clubs
gaan niet spelen, leg dan ook maar de competitie stil.
Maar ja... Sky Sports geld is heilig in de PL.
De VP van West Ham vind dat als de competitie nog langer stil ligt dat dit seizoen dan ongeldig verklaard moet worden.
ps. West Ham staat vlak boven de streep en zou kunnen degraderen.
Zullen Liverpool en Wolverhampton leuk vinden...Deadsy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:43:
De VP van West Ham vind dat als de competitie nog langer stil ligt dat dit seizoen dan ongeldig verklaard moet worden.

Op kop is het vrijwel zeker dat Liverpool wint, in Nederland (ja ik weet het, buitenlands topic) zou je nog aan een finale tussen Ajax/AZ kunnen denken zonder publiek, maar voor de titel in de PL maakt het toch geen snars uit?
[ Voor 24% gewijzigd door Maarten_E op 14-03-2020 13:53 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En dat laatste is het enige waar het die eikel om gaat. Puur egoisme.Deadsy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:43:
Precies. De voorsprong is dusdanig dat als er geen wedstrijd meer word gespeeld dat iedereen het wel eens zal zijn dat de titel naar Liverpool moet.Maarten_E schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:51:
[...]
Zullen Liverpool en Wolverhampton leuk vinden...
Op kop is het vrijwel zeker dat Liverpool wint, in Nederland (ja ik weet het, buitenlands topic) zou je nog aan een finale tussen Ajax/AZ kunnen denken zonder publiek, maar voor de titel in de PL maakt het toch geen snars uit?
@gambieter
Het is een vrouw, dus trut zal beter passen.
https://www.vi.nl/nieuws/...bij-algehele-afgelasting-
Zelfde is onzinnig om dan dezelfde 4 clubs als dit seizoen in te schrijven voor de CL van volgend seizoen.
City is geschorst en Tottenham staat nu dusdanig laag dat ze het echt niet verdienen.
En dan zou Mourinho ook weer terug zijn..Deadsy schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:06:
[...]
Precies. De voorsprong is dusdanig dat als er geen wedstrijd meer word gespeeld dat iedereen het wel eens zal zijn dat de titel naar Liverpool moet.
@gambieter
Het is een vrouw, dus trut zal beter passen.
https://www.vi.nl/nieuws/...bij-algehele-afgelasting-
Zelfde is onzinnig om dan dezelfde 4 clubs als dit seizoen in te schrijven voor de CL van volgend seizoen.
City is geschorst en Tottenham staat nu dusdanig laag dat ze het echt niet verdienen.

https://www.nu.nl/coronav...n-minder-wedstrijden.html
Ik vraag mij bij dit soort berichten altijd een paar dingen af.
Overigens ben ik het niet eens met het idee om te zorgen dat er minder wedstrijden zijn, maar dat kan je ook doen door afspraken te maken over:
Ik vraag mij bij dit soort berichten altijd een paar dingen af.
- Wie wordt er beter van;
- Wat betekent dit voor voetbalfans;
- Wat zal de achterliggende reden/ gedachte zijn.
- Degene die er beter van wordt/ worden zijn de grote clubs, want die kunnen met elkaar toch een kleiner toernooitje spelen waar het prijzengeld wel enorm zal zijn t.a.v. het 'niveau' daar net onder. Nog minder kans voor kleine clubs/ clubs uit kleine voetballanden ook eens deel te nemen aan het toernooi.
En natuurlijk de voetbalbond die nog meer geld weet te sleuren uit (sponsor)contracten en dergelijke. - Voetbalfans van grote clubs zien nog meer alleen 'topwedstrijden' van hun eigen club, we zien ieder jaar dezelfde affiches en wedstrijdjes omdat er geen verandering meer is in de competities/ toernooien. Fans van clubs uit kleinere landen hebben nog maar 0,0% kans dat hun club die jaarlijks kampioen wordt ooit tegen een club uit de elite kan spelen (in een wedstrijd, anders dan vriendschappelijk)
- De achterliggende gedachte zal wel zijn dat er nog meer topwedstrijden zijn, die heel veel (sponsor)geld opleveren, de over de gehele wereld wel te verkopen zijn. Daarbij zullen de inkomsten van de betreffende clubs in vergelijking met clubs die buiten de boot vallen nog veel verder omhoog schieten en ontstaat een situatie waarin de elite elkaar in stand houdt.
Overigens ben ik het niet eens met het idee om te zorgen dat er minder wedstrijden zijn, maar dat kan je ook doen door afspraken te maken over:
- Het aantal teams in landelijke competities;
- Het aantal 'extra toernooien' in een land (denk aan FA cup én league cup in Engeland) beperken tot 1 bekertoernooi naast de competitie, waarbij wedstrijden op neutraal terrein (dus ook over 1 wedstrijd) worden gespeeld;
- Wedstrijden in de CL op neutraal terrein te voetballen, en niet over 2 maar over 1 wedstrijd te spelen. Dit heeft als bijkomend voordeel ook dat het allemaal finales zijn, en clubs niet alleen maar uit proberen de 0 te houden om het thuis af te maken.
- Het aantal internationale toernooien/ wedstrijden te beperken, iedere vrije dag teveel wordt tegenwoordig opgevuld met interlands en toernooien per continent;
- Een voetbalvrije periode (wellicht per continent) af te stemmen, waarin de competities stil liggen maar ook geen internationaal toernooi wordt gepland.
- Er is geen nacompetitie voor het bepalen van Europees voetbal en degradatie. De vorm van het moment wordt daarmee weggenomen en het gaat over prestaties over een heel seizoen.
- 4 wedstrijden in de PL per club;
- in de beker zijn er geen returns, scheelt ook al gauw 4 wedstrijden;
- Er is 1 beker toernooi, scheelt ook al gauw 4 wedstrijden;
- In de CL ook al gauw 6 wedstrijden (poulefase van 6 naar 3 wedstrijden en dan de rondes na de poulefase ook maar 1 ipv 2 wedstrijden);
- Het schrappen van nacompetitie scheelt ook weer 4 wedstrijden per seizoen.
[ Voor 32% gewijzigd door jbdeiman op 23-03-2020 11:56 ]
Bij gebrek aan voetbal was ik zelfs al begonnen met het kijken van samenvattingen van de net begonnen Wit-Russische competitie. Niveautje hoor, maar het is iets.
YouTube: Беларуская федэрацыя футбола
YouTube: Беларуская федэрацыя футбола
[ Voor 20% gewijzigd door sambalbaj op 23-03-2020 13:33 ]
Ik las "ergens" dat Man United het weer wil doen: na van Persie en Sanchez zouden ze belangstelling hebben voor Aubameyang 
ik hoop maar dat het een gerucht is.
en bij van Persie dacht ik ook: dat doet die nooit, want hij zei nog: ik heb net een huis gekocht in Londen, maar iedereen weet hoe dat afgelopen is.
dus, je weet maar nooit
en bij van Persie dacht ik ook: dat doet die nooit, want hij zei nog: ik heb net een huis gekocht in Londen, maar iedereen weet hoe dat afgelopen is.
dus, je weet maar nooit
Ik vermoed dat dat weer een verzinsel is van de pers. Het is de laatste jaren sowieso makkelijk om iedere speler met een beetje talent aan United te linken. Vanuit de beter ingevoerde/betrouwbare bronnen is deze link nog niet naar voren gekomen in ieder geval en hij past ook niet echt in het profiel wat ze zoeken voor United tegenwoordig.JAN-B schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:42:
Ik las "ergens" dat Man United het weer wil doen: na van Persie en Sanchez zouden ze belangstelling hebben voor Aubameyang
dus, je weet maar nooit
Nu lees ik weer dat Real Madrid belangstelling heeft voor Aubemayang 
Arsenal laat hem niet naar een PL club gaan, eigenlijk wel logisch
Arsenal laat hem niet naar een PL club gaan, eigenlijk wel logisch
Knettergek:
https://www.ad.nl/buitenl...teams-in-hotels~a27fa487/
https://www.dailymail.co....ine-football-returns.html
Spelers in een hotel in quarantaine. Stadions zonder publiek.
hoop dat Harry Keane voet bij stuk houd.
Maar ja... alles voor een miljard GBP van Sky per jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 30-03-2020 09:38 ]
Zou Kane dan ook afstand doen van een groot deel van z'n salaris? Of moet de Engelse regering dan die clubs een deeltijd ww regeling geven?loekf2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:37:
Knettergek:
Ik zou eens op moeten zoeken wat het aandeel TV rechten voor engelse clubs betekent. Je kon al zien dat het bij bv. Juventus pijn ging doen qua cash flow. Spelers daar leveren nu al deel van salaris in.toolkist schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:46:
[...]
Zou Kane dan ook afstand doen van een groot deel van z'n salaris? Of moet de Engelse regering dan die clubs een deeltijd ww regeling geven?
Kane moet nog terugkomen van een blessure, die speelt zelf voorlopig toch nog niet lijkt me.
Die is wel gebaat bij verder uitstel.
Op de traditionele grote 6 na zullen die zo'n beetje 60-90% van de totale inkomsten zijn (Bij Everton bv 133 van de 187m). Bij de clubs daarboven een minder groot aandeel maar die missen nu dan ook een stuk tv en prijzengeld uit Europa.loekf2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:03:
[...]
Ik zou eens op moeten zoeken wat het aandeel TV rechten voor engelse clubs betekent. Je kon al zien dat het bij bv. Juventus pijn ging doen qua cash flow. Spelers daar leveren nu al deel van salaris in.
Plus hij verliest geen kans op een grote prijs als ze de competitie annuleren. Makkelijk roepen dus (en daarmee erg sneu).dutchgio schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:12:
Kane moet nog terugkomen van een blessure, die speelt zelf voorlopig toch nog niet lijkt me.
[ Voor 24% gewijzigd door toolkist op 30-03-2020 15:21 ]
Gevonden:toolkist schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Op de traditionele grote 6 na zullen die zo'n beetje 60-90% van de totale inkomsten zijn (Bij Everton bv 133 van de 187m). Bij de clubs daarboven een minder groot aandeel maar die missen nu dan ook een stuk tv en prijzengeld uit Europa.
[...]
Plus hij verliest geen kans op een grote prijs als ze de competitie annuleren. Makkelijk roepen dus (en daarmee erg sneu).

Top in Engeland doet het met 150 miljoen GPB per jaar.
Als ik ook het artikel in het AD lees:
https://www.ad.nl/buitenl...bij-risicoclubs~a34dbe5b/
Dan zijn sommige clubs echt niet goed bezig. Barcelona 60% van de begroting gaat op aan salarissen (500 miljoen van 850 miljoen omzet/inkomsten). Juve zit op 68% van de begroting .. .314 miljoen aan salarissen. Ook nog flink bedrag aan leningen (450 miljoen).
Soort pyramide spel. Als dan de CL en TV inkomsten wegvallen is het snel schluss.
[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 30-03-2020 15:42 ]
Ja, net als in de F1 stort het hele systeem in als de inkomsten wegvallen. De CL heeft toch ook een inkomsten verdeling waarbij de grootste clubs sowieso meer vangen dan de kleintjes? Dus Ajax ontvangt voor de halve finale minder dan Barcelona. Zo houdt je de huidige machtsverhoudingen gewoon in stand . Wat dat betreft misschien wel goed als het nu helemaal in elkaar stort en er een nieuw eerlijker systeem komt.
Verwijderd
Zo knettergek vind ik het niet, los van gezondheidsrisico's (en het feit dat 1 krant het van 'bronnen' heeft). TV kijkend publiek heeft wat te doen vanuit huis en clubs houden TV inkomsten ook voor de komende jaren op peil. Voor mij is het niet nodig maar je kon al aan voelen komen dat ze iets gingen doen om het seizoen af te maken. Ik las ook dat er plannen waren om de laatste wedstrijden in twee weken af te werken. Elke dag een nieuwe speelronde. Ook dat verhaal moet met een korrel zout worden genomen.loekf2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:37:
Knettergek:
____
Harry Keane zou eind april zijn terugkeer maken. Harry Kane: Tottenham striker 'in a good place' with recovery - http://www.bbc.com/sport/football/52021306
Blijft knetter gek:
https://www.vi.nl/nieuws/...oping-europese-toernooien
Ze snappen het nog steeds niet.
Ik zou in Juli in bv. Italie of Spanje nog steeds in een volgepakt stadion gaan zitten.De UEFA is voornemens de resterende Champions League- en Europa League-duels in juli en augustus af te werken, zo bericht de Duitse zender ZDF woensdagmiddag.
Van een officiële mededeling is nog geen sprake. De UEFA is rond 12.00 uur begonnen aan een videoconference, waarin vertegenwoordigers van nationale bonden worden bijgepraat over de voortgang van de vijftien dagen geleden ingestelde werkgroepen.
Deze comités kregen de opdracht te kijken naar de voetbalkalender en bijvoorbeeld de impact van wijzigingen op de transfermarkt. Veel contracten lopen immers op 30 juni af. De UEFA zal deze regelgeving dus tijdelijk moeten laten aanpassen door de FIFA, die toch al bezig is met deze materie.
Volgens de ZDF is het idee van de UEFA om de Europese toernooien zoals gebruikelijk parallel te laten verlopen met de nationale competities. De juni-interlands gaan dan naar de herfst en de kans is groot dat het nieuwe Europese seizoen later zal beginnen. Het uitvoerend comité van de UEFA, het belangrijkste beslissingsorgaan van de bond, heeft de plannen naar verluidt nog niet goedgekeurd.
De Champions League is momenteel pas halverwege de achtste finale: vier kwartfinalisten staan vast. In de Europa League zijn slechts zes heenduels in de achtste finale afgewerkt.
Waar lees jij iets over volle stadions dan?loekf2 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:14:
Blijft knetter gek:
[...]
Ik zou in Juli in bv. Italie of Spanje nog steeds in een volgepakt stadion gaan zitten.
Ik neem aan dat je dit nog steeds niet zou doenloekf2 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:14:
Blijft knetter gek:
[...]
Ik zou in Juli in bv. Italie of Spanje nog steeds in een volgepakt stadion gaan zitten.
Elect a clown, expect a circus.
Nee, ik lees niets over stadions met of zonder publiek. Maar de wedstrijden die nog gespeeld moeten worden:Slasher schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:31:
[...]
Ik neem aan dat je dit nog steeds niet zou doen
Bayern v Chelsea
Barcelona v Napoli
Manchester City v Real Madrid
Juventus v Lyon
en bij de EL zie ik nog bv. Sevilla - Roma staan.
Succes UEFA...
Hoe gaat ze dit trouwens regelen met de contractstatus van spelers?
Want het contract van sommige spelers loopt doodleuk af op 30 juni...
Want het contract van sommige spelers loopt doodleuk af op 30 juni...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
De spelers van Barca leveren flink salaris in zodat de club de salarissen van de normale medewerkers kunnen betalen.
Maar ze zijn wel van plan om deze zomer flink geld uit te geven aan transfers volgens de geruchten -.-
Maar ze zijn wel van plan om deze zomer flink geld uit te geven aan transfers volgens de geruchten -.-
Ja, het gerucht is dat ze LM willen kopen als opvolger als die andere LM ooit eens stoptDeadsy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:36:
en dan is er ook nog een gerucht dat ze N Jr willen kopen
1 vd 2 zal het denk ik wel worden.JAN-B schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:38:
[...]
Ja, het gerucht is dat ze LM willen kopen als opvolger als die andere LM ooit eens stopt
OK, liever niet LM, laat die maar blijven waar die nu zit
Zijn het nu ook al misdadigers?JAN-B schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:38:
[...]
Ja, het gerucht is dat ze LM willen kopen als opvolger als die andere LM ooit eens stopt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In dit topic bespreken we de buitenlandse clubs.
Alle wedstrijden CL/ EL mogen hier besproken worden.
De clubs uit de Nederlandse / Belgische competitie bespreken we in [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2022/2023
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken