Noiz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:01:
[...]
Is het niet altijd zo dat de speelstijl bij een speler moet passen om er voor te zorgen dat hij goed presteert? Daarnaast zijn medespelers ook erg belangrijk. United is crap geweest de laatste jaren. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Maar het is ook wat makkelijk om spelers volledig af te schrijven door die periode.
Lindelöf bijvoorbeeld heeft een centrum moeten vormen met Smalling, Jones of Rojo voor langere tijd. Je ziet nu Maguire er naast staat dat het spel van Lindelöf er ook sterk op vooruit is gegaan. Zeker bij CB's zie je juist dat de combinatie erg sterk is omdat ze vaker elkaar complementeren. Bailly heeft tot nu toe vooral veel blessures gehad waardoor het lastig wordt om het te beoordelen. Hij heeft in ieder geval wel rare fratsen af en toe, maar ook genialiteit. Juist de combinatie met (alweer) Maguire zorgt er voor dat Bailly ook sterker voor de dag komt.
Je wil vooral betrouwbaarheid centraal achterin en dat is nou net wat Bailly niet is. Hij heeft dit seizoen al wel 4 wedstrijden gespeeld waarvan 1 zonder Maguire naast hem, dus stellen dat hij sterker voor de dag komt, of dankzij Maguire, is denk ik iets wat je vooral graag denkt te willen zien want dat kun je na zo weinig wedstrijden nooit stellen.
Wat betreft transfers zie je sinds OGS er zit wel een bepaald plan. Ja, er wordt nog steeds veel geld uitgegeven maar dat is jammer genoeg ook hoe de markt is tegenwoordig. De focus zit veel meer op de lange termijn met jonge Britse talenten gecombineerd met enkele buitenlandse toppers. Bellingham (dat manneke van Birmingham) is 1 van de talenten die ze graag willen aantrekken en waar inderdaad veel geld voor betaald zal moeten worden. Zal altijd een gok zijn maar als het goed uitpakt hoor je over een paar jaar niemand meer erover. Spelers als Ferdinand en Rooney waren ook gigantisch duur in de periode dat ze gekocht werden.
Geloof jij dat Man Utd, of OGS, nog een paar jaar de tijd krijgt van de supporters zonder noemenswaardige successen? Ik niet.
Skriniar zou ik zeker geen verkeerde aankoop vinden, maar kijkende naar de progressie van Lindelöf (en Bailly en Tuanzebe daarachter) moet je je afvragen of men 80m+ moet besteden aan nog een CB op dit moment (zelfde met Gaya nu zichtbaar is dat Shaw veel meer laat zien met de concurrentie van Williams). Dat geld kan beter besteed worden aan posities waar de noodzaak groter is op dit moment.
We verschillen van mening, maar ik ben ervan overtuigd dat het blijkbaar betere spel van Shaw een 'incident' is. Hoezo maakt zou hij nu wel het licht gezien hebben met een jeugdspeler achter hem, en niet toen Young er nog liep en een veel grotere bedreiging voor z'n basisplaats was?
Sancho lijkt de gewenste kandidaat te zijn voor de RW positie (waar Rashford en Martial niet spelen) en zal zoals het er naar uit ziet een flink bedrag moeten kosten. Willian past niet in het beleid dat ze op dit moment voeren (buiten het feit dat ik sowieso geen fan van hem ben / hem niet zo geweldig vindt) en zou alleen voor het geld komen. Hopelijk hebben we geleerd van Sanchez om dat niet meer te doen.
Ik vraag me zeer af of Sancho wel naar Man Utd wil komen als die geen CL spelen. Ik zie hem zelf eerder naar Chelsea gaan.
Daarnaast zal een nieuwe DM ook benodigd zijn. Matic speelt de afgelopen periode weer sterk maar wordt ook ouder. Buiten dat is het toch veelal de selectie breder maken. Veel van de middenvelders die jij noemt worden nu veelvuldig met United in verband gebracht of zijn dat in het verleden al gedaan. Met 3 of 4 gerichte aankopen erbij (afhankelijk van de verkoop van Pogba) zal United weer een erg sterk team hebben.
Overigens kan er ik niet bij waarom je Coutinho zou noemen. Sinds zijn vertrek bij Liverpool heeft hij niks meer laten zien terwijl hij meer dan genoeg kansen heeft gehad. Heb niet het gevoel dat hij zou passen in het voetbal dat United voor ogen heeft.
Omdat hij bij Liverpool heeft laten zien een heel erg goede speler te zijn, die ook al aangepast is aan het Premier League voetbal. Als je hem voor 70m kunt halen zou ik dat zeker doen.
Wat denk jij/vind jij dat het type voetbal is wat Man Utd voor ogen heeft/moet hebben? Ik hoop zelf op het aanvallende voetbal van vroeger met pressing naar voren. Dat zie ik OGS echt never nooit voor elkaar krijgen. Onder hem denk ik dat Man Utd niet verder komt dan achterin de boel dichttimmeren en de spitsen het maar uit laten zoeken.