Voor een aanstaande badkamer renovatie ben ik opzoek naar het juiste elektrisch gereedschap om een badkamer meubel te maken. De badkamer wil ik met een wat kleiner budget een cosmetische upgrade geven. Daarom ben ik van plan om zelf een meubel te maken. Door het zelf te doen kan ik een hoop besparen.Dat meubel wil ik gaan maken van eikenhouten planken van ongeveer 4 cm dik.
Daarnaast wil ik binnenkort ook alle plinten bij ons thuis gaan vervangen en misschien ooit nog ander laminaat plaatsen.
De laatste jaren heb ik relatief kleine projecten gehad waarbij ik hout heb bewerkt.
Iedere keer was het leuk om te doen, maar het gebrek aan het juiste gereedschap is toch wel een beperkende factor.
De afgelopen dagen heb ik veel rond geneusd op diverse fora, sites en YouTube. Waar ik eerst alleen opzoek was naar een cirkelzaag is de invalzaag nu ook kanshebber. Als ik voor 1 moet kiezen heb ik al een paar keer gelezen dat het het beste is om te kiezen voor de invalzaag.
Wat ik ook heb gezien is dat je met een cirkelzaag en een
DIY zaagtafel ook goed recht kan zagen.
De zaag moet verstek kunnen zagen, rechte en nette zaagsneden kunnen maken en gewoon goed werken.
Mijn budget ligt rond de 150 euro. Hier zal ik geen professionele kwaliteit voor krijgen, maar hopelijk wel genoeg voor het huis, tuin en keuken gebruik.
Voorlopig heb ik nu de op een shortlist:
- Scheppach PL55
- Bosch GKS 190
- Makita HS7601J
Wat is een goede keus?