Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 11:32

MJV

Codeoranje schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:31:
De afhandeling van de actie gaat inderdaad wat vaag . Ikzelf heb vorig weekend gepoogd een accu en zaklamp te claimen . Dit in 2 aparte formulieren. Van de accu heb ik een bevestiging maar van de lamp niet. Nu is het nog geen april dus ik wacht het nog even af maar ik heb zo’n vermoeden dat het bij de lamp niet helemaal vanzelf gaat.
Dat is wel vreemd, ik had precies hetzelfde formulier voor accu en zaklamp, en het cadeau werd op basis van product aangegeven.

Overigens vind ik dat de actie bij Makita eigenlijk al jaren goed loopt, alleen is het soms even geduld hebben. Maar als je al één accu hebt is dat toch niet zo erg?

Hier zaklamp en accu (invalzaag en slagschroevendaaier) paar dagen na elkaar aangevraagd, en na een bevestigingsmail en goedkeuring ook binnen paar dagen na elkaar mail dat het hier in het dorp klaar lag.

[ Voor 12% gewijzigd door MJV op 08-02-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 06:54:
[...]

Neem de lichtste Makita 18V body erbij?

Bijv. DDF083ZJ https://www.makita.nl/artikel/ddf083zj.html Met een 3ah accu net 1,1kg.
1.1 is met de kleine 5s1p (1.5/2.0Ah) accu, de 3ah is een 10 cel die het totaalgewicht op 1.3kg brengt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

bbbrumbrum schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:53:
[...]

1.1 is met de kleine 5s1p (1.5/2.0Ah) accu, de 3ah is een 10 cel die het totaalgewicht op 1.3kg brengt. :+
Ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
wheel schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 07:23:
[...]

Universeel is bijna nooit de beste optie voor een klus in specifiek materiaal. Laat staan in het toch wel harde beton. Dat kan toch niet serieus een verrassing zijn?
Niet verrast dat het niet snel ging. Maar dat de schijven gewoon wegsmelten had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 06:54:
[...]

Neem de lichtste Makita 18V body erbij?

Bijv. DDF083ZJ https://www.makita.nl/artikel/ddf083zj.html Met een 3ah accu net 1,1kg.
Hmm, ook een optie. Scheelt echter maar 0.5kg met de zware variant... Die Bosch is met accu net geen kilo, dat scheelt wel een hoop.

Nouja, ik weet toch alweer hoe dit gaat. Ik heb m'n keuze al gemaakt, moet alleen nog aan mezelf verantwoorden om even 200 euries af te tikken :+

Trouwens, zie nu ook de GSR 12V-15, in plaats van die 35. 80 euro goedkoper en qua specs niet veel minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 13:38
_Brake_ schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:18:
[...]Lijkt me niet, dan moet je tot het einde van het kwartaal wachten voor het geval je meerdere apparaten in het bewuste kwartaal koopt.
Ja, klinkt niet heel logisch. Kan het op de site niet goed vinden. Ga alvast een accu en zaklamp claimen voor m’n stofzuiger en slagschroevendraaier. Later deze maand mogelijk nog een invalzaag en schroefmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:55
Ik lees al tijden mee in dit topic en heb diverse zaken aangekocht. Nu was het tijd voor de scheppach pl55. Mooie machine, maar ik kan nergens een goede case/koffer er voor vinden. Mijn oude bosch cirkelzaag had dit wel en das toch wel een voordeel in de auto en zo. Iemand tips voor een case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

timovd

Voorsprong door techniek

@PolderPloer! Die Bosch zat waarschijnlijk in een L-boxx? Die kun je ook gewoon los kopen, alleen moet je zeker weten dat het past in bijvoorbeeld een 3x hoogte (weet even de hoogte niet, maar kun je opzoeken).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier de elementen van het l boxx systeem:

https://www.bosch-profess...selementen-2494254-ocs-c/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-05 22:56
@ allen voor de makita actie.
Waarom het nu mede langer duurt is (volgens vertegenwoordiger van makita) dat het te vaak gebeurde dat machines dubbel geregistreerd werden, oftewel bestellen, registreren voor de gratis accu en dan machine weer terug sturen.
Daarom nu de langere verwerkingstijd zei de vertegenwoordiger.
Waarom het nu alleen via een pakketpunt gaat kon hij ook niet zeggen, mogelijk komt dat door de externe partij die daar goede afspraken over heeft met GLS?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Annuk schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:27:
@ allen voor de makita actie.
Waarom het nu mede langer duurt is (volgens vertegenwoordiger van makita) dat het te vaak gebeurde dat machines dubbel geregistreerd werden, oftewel bestellen, registreren voor de gratis accu en dan machine weer terug sturen.
Daarom nu de langere verwerkingstijd zei de vertegenwoordiger.
Waarom het nu alleen via een pakketpunt gaat kon hij ook niet zeggen, mogelijk komt dat door de externe partij die daar goede afspraken over heeft met GLS?
Zal ook wel eens niet. Dat soort grappen zorgt ervoor dat een fabrikant gewoon dit soort acties niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:00
Zoektocht naar een afkortzaag heb ik er twee gevonden die qua specs dichtbij elkaar liggen.

De Makita heeft iets meer lengte specs en je krijgt een zaklamp erbij. Metabo ziet er wat solieder uit in mijn optiek.
Metabo ziet er wel handig uit met het verlengen van je oppervlakte, en de laser schijnt een stuk beter te zijn dan die van de Makita voeding vs batterijen o.a.

Makita LS1018LN
of de
Metabo KGGS 254 LM

Jullie een advies of eventueel een hele andere machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05 09:50

MLLL

Palm Treo 650

Uit ervaring weet ik dat de Makita prima is. Degene die jij laat zien heeft de motor gekanteld zodat je ook balken van 70mm kan afkorten. Wij hebben nog de oude versie en die redt dat net niet. Laser is ook nauwkeurig, beter dan mijn Milwaukee afkortzaag, die gaat steeds van maat af, dus die heb ik uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Falcon Heavy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:16:
Zoektocht naar een afkortzaag heb ik er twee gevonden die qua specs dichtbij elkaar liggen.

De Makita heeft iets meer lengte specs en je krijgt een zaklamp erbij. Metabo ziet er wat solieder uit in mijn optiek.
Metabo ziet er wel handig uit met het verlengen van je oppervlakte, en de laser schijnt een stuk beter te zijn dan die van de Makita voeding vs batterijen o.a.

Makita LS1018LN
of de
Metabo KGGS 254 LM

De Makita heeft AFAIK iets meer afstelmogelijkheden en is wat nauwkeuriger. Laser op batterij is wel een (klein) nadeel. Je vergeet ‘m nog wel eens uit te zetten, en dan is ie leeg.

Nadeel/eigenschap van beide machines is dat ze ver naar achteren uitsteken vanwege het ontwerp met de stangen. Weet niet hoeveel ruimte je hebt om hem neer te zetten? Een ander ontwerp is vaak ook weer een stuk duurder, maar wie weet het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
MJV schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:19:
[...]

De Makita heeft AFAIK iets meer afstelmogelijkheden en is wat nauwkeuriger. Laser op batterij is wel een (klein) nadeel. Je vergeet ‘m nog wel eens uit te zetten, en dan is ie leeg.

Nadeel/eigenschap van beide machines is dat ze ver naar achteren uitsteken vanwege het ontwerp met de stangen. Weet niet hoeveel ruimte je hebt om hem neer te zetten? Een ander ontwerp is vaak ook weer een stuk duurder, maar wie weet het overwegen waard.
Ik hoor dat vaker dat er meer afstel mogelijkheden zijn maar ik kan dat nergens echt vinden wat dat precies is.

Die stangen ben ik bekend mee maar ander ontwerp is echt een paar honderd euro duurder meteen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Laatst online: 07-05 07:03
Falcon Heavy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:16:
Zoektocht naar een afkortzaag heb ik er twee gevonden die qua specs dichtbij elkaar liggen

Ik heb de ls1018 van makita, nog met vergrendeling blijkbaar. Heel fijn en accuraat toestel. Wel erg zwaar dus FF verplaatsen is FF zuchten ;)

Zoals gezegd, hij is vrij groot. De stangen schuiven helemaal uit in tegenstelling tot een opvolger hiervan (ben het typenr even kwijt). Als je beperkt bent in ruimte zou ik een andere kiezen. Je kan deze NL niet tegen een muur zetten. Dan gaan de stangen niet meer schuiven. Ik gebruik hem met statief van makita of, zoals ik ooit nog eens moet maken, op een eigen kastje met wielen. Minder plaats innemen zo.

Maat echt, fijn toestel. De laser is voldoende duidelijk zichtbaar btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Volgens mij is dat de LS1019L bijna twee keer zo duur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Falcon Heavy schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:55:
[...]

Ik hoor dat vaker dat er meer afstel mogelijkheden zijn maar ik kan dat nergens echt vinden wat dat precies is.

Die stangen ben ik bekend mee maar ander ontwerp is echt een paar honderd euro duurder meteen helaas.
Mocht de zaag niet meer 100% haaks zagen dan is de geleider los te halen en weer netjes haaks af te stellen. Ik weet niet of dat bij de Metabo ook kan.

Ook onderdelen zijn voor Makita goed verkrijgbaar, juist in case. Deze week nieuw "knopje" voor verstek moeten halen (zaag uitgeleend...) en dat is probleemloos en goedkoop bestelbaar.

En een tafel of onderstel is wel handig erbij, maar die zijn vrij universeel. Voor mijn ls1018l heb ik er een van Bosch. Die was de helft goedkoper dan onderstel van Makita.

[ Voor 26% gewijzigd door MJV op 09-02-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 23:37
Hmm, mn bosch gsr 10,8V-15 heeft sinds een weekje een brandlucht. Hij werkt nog prima, maar raar is het wel.

Ik zie dat zn vervanger (met 12V in typenaam) op dit moment echt heel goedkoop is in dld.

De 12V-35 brushless kost 35 euro meer. Op zich ook een optie: iets sterker, maar vooral ook iets meer toeren. Dat mistte ik wel aan mn ouwe getrouwe machientje.

Ff nog half uurtje nadenken en dan bestellen.

De FC versie is geen optie. Die kost het dubbele (met opzetstukken) en heeft twee hulpstukjes extra (ik heb al een versie van deze machine met alleen bithouder).
Afgelopen 10.000 schroeven het ik die opzetstukken niet gemist, dus voor dat geld koop ik er dan liever een makita ddf483 bij oid. Heb ik meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Raymond schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:38:
De FC versie is geen optie. [...] Afgelopen 10.000 schroeven het ik die opzetstukken niet gemist.
Wat je niet kent mis je niet ;)

Ik kan echt niet meer zonder.

Ik had hetzelfde met mijn multitool. Er zijn genoeg klussen geweest die ik zoveel beter had kunnen doen met een multitool, maar ja, toen had ik hem nog niet.

[ Voor 22% gewijzigd door CurlyMo op 09-02-2020 20:36 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:38:

De 12V-35 brushless kost 35 euro meer. Op zich ook een optie: iets sterker, maar vooral ook iets meer toeren. Dat mistte ik wel aan mn ouwe getrouwe machientje.
De gsr 12V-35 is het geworden :)

Bosch Professional 12V System Akku Bohrschrauber GSR 12V-35 (max. Drehmoment hart/weich: 35/20 Nm, ohne Akkus und Ladegerät, im Karton) https://www.amazon.de/dp/..._r_wa_apa_i_-KgqEbZ6MZ6BC

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik zal vast niet de enige zijn die op een trap altijd loopt te kloten met beschikbare ruimte en waar je alles laat tijdens het klussen. Aangezien de machines een riemclip hebben en die van Makita relatief smal zijn , heb ik het volgende gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49513190681_9dab4f3783_b.jpg

Deze beugeltjes zijn precies de goede maat voor de riemclips en tijdens het klussen kan ik hier de machines aan hangen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49512672178_974a1c2361_b.jpg

Vanmiddag gelijk een uitgebreide test kunnen doen met het opnieuw aanleggen van elektra in m'n garage. Daarbij moest ik heel wat gaten boren en schroeven, dus continu van machine wisselen en dit werkte super.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05 09:50

MLLL

Palm Treo 650

Afbeeldingslocatie: https://www.ez-catalog.nl/Asset/9f21af8b3ff74244b2adb28ec5fbfdc2/ImageFullSize/Trap-Sierra-SEO-USP-1-Gereedschapsbakje.jpg

Bij mijn Altrextrap kun je de machines aan de zijkant haken met de clip en heb je een bakje om je zooi in te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MLLL schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:42:
[Afbeelding]

Bij mijn Altrextrap kun je de machines aan de zijkant haken met de clip en heb je een bakje om je zooi in te doen
en dat bakje gebruik ik niet meer, niet de eerste keer dat de schroevendraaiers of verfkwasten me om me oren vliegen als ik na het klussen de trap wegpak, verzet, of in elkaar vouw.

ik weet het, ik weet het, 100% #usererror maar een gewaarschuwd mensch et cetera :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Fraggert schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:57:
[...]

en dat bakje gebruik ik niet meer, niet de eerste keer dat de schroevendraaiers of verfkwasten me om me oren vliegen als ik na het klussen de trap wegpak, verzet, of in elkaar vouw.

ik weet het, ik weet het, 100% #usererror maar een gewaarschuwd mensch et cetera :+
Die Dus. Haha, heel herkenbaar. Mij ook al te vaak overkomen. Dus gebruik het bakje ook niet meer :+

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 15:39
Is dit geen optie?

Afbeeldingslocatie: https://altrex.com/assets/cache/laddercaddys-2_11442_700x840.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

M4uSzi schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:24:
[...]
Die Dus. Haha, heel herkenbaar. Mij ook al te vaak overkomen. Dus gebruik het bakje ook niet meer :+
fjieuwww...nog iemand _O- gelukkig maar, ik twijfelde nog of ik het neer moest pennen :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 19:18
Fraggert schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:57:
[...]

fjieuwww...nog iemand _O- gelukkig maar, ik twijfelde nog of ik het neer moest pennen :P :+
Herkenbaar.... 8)7
Zo'n bakje gaat dan ook weer in de weg zitten denk ik.

[ Voor 37% gewijzigd door hansvk op 10-02-2020 09:44 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
deepbass909 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 00:17:
Ik zal vast niet de enige zijn die op een trap altijd loopt te kloten met beschikbare ruimte en waar je alles laat tijdens het klussen. Aangezien de machines een riemclip hebben en die van Makita relatief smal zijn , heb ik het volgende gedaan:
[Afbeelding]

Deze beugeltjes zijn precies de goede maat voor de riemclips en tijdens het klussen kan ik hier de machines aan hangen:
[Afbeelding]

Vanmiddag gelijk een uitgebreide test kunnen doen met het opnieuw aanleggen van elektra in m'n garage. Daarbij moest ik heel wat gaten boren en schroeven, dus continu van machine wisselen en dit werkte super.
Prima oplossing, ik heb zelf zon stanley fatmax gereedschapgordel waar alles op en in kan.

Zit ook nog eens comfortabel, kan het iedereen iig aanraden. Ruimte voor je tangen, schroevendraaiers, schroeven en hamer en voor je machines. Een bosch 12v past zelfs in de grote zakken :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Ik had geen zin om weken te wachten op de accu's om mijn Tower of Power te kunnen gebruiken, dus heb voor naast de vier 5.0Ah accu's die via de actie komen alvast een 2.0 Ah accu gekocht voor € 32,50. Mooie prijs, plus ik kan alvast de boel testen en (beperkt op 1 kleine accu) gebruiken, en uberhaupt een fijn idee om ook een licht gewicht accu'tje te hebben!

[ Voor 7% gewijzigd door EMP op 10-02-2020 10:12 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@EMP Die 2.0Ah accu's zijn heel fijn voor de boor/schroefmachines. Lekker veel schroeven met weinig gewicht. Heb ooit de schroef/boormachine expres in de versie met 2 2.0Ah accu's gekocht omdat het de grootste capaciteit in de kleinste behuizing was.
Alle andere apparaten (die ik heb) zijn gebaat bij meer power, dus 5.0 Ah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

EMP schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:08:
Ik had geen zin om weken te wachten op de accu's om mijn Tower of Power te kunnen gebruiken, dus heb voor naast de vier 5.0Ah accu's die via de actie komen alvast een 2.0 Ah accu gekocht voor € 32,50. Mooie prijs, plus ik kan alvast de boel testen en (beperkt op 1 kleine accu) gebruiken, en uberhaupt een fijn idee om ook een licht gewicht accu'tje te hebben!
Dat is een goede tip! Ik wil nog een kleine accu voor de DTD155ZJ, zodat die nog wat handzamer wordt. De 5.0Ah is eigenlijk een beetje overkill voor die machine en maakt hem onnodig zwaar.
KillaZ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Prima oplossing, ik heb zelf zon stanley fatmax gereedschapgordel waar alles op en in kan.

Zit ook nog eens comfortabel, kan het iedereen iig aanraden. Ruimte voor je tangen, schroevendraaiers, schroeven en hamer en voor je machines. Een bosch 12v past zelfs in de grote zakken :+
Ik heb bij onze Chinese vrienden daarvoor deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H877242a8c50a4a86866b67568487affcJ/Multifunctionele-Boor-Holster-Taille-Tool-Bag-Waterdichte-Elektrische-Taille-Riem-Tool-Bag-Moersleutel-Hamer-Schroevendraaier-Tool.jpg

en de linker van deze 2:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1di0OXhD1gK0jSZFsq6zldVXaE/Multifunctionele-Oxford-Tool-Heuptas-Meerdere-Pouch-Houtbewerking-Elektricien-Hardware-Gewijd-Reparatie-Kit-Tool-Tas-met-Riem.jpg
Ongetwijfeld niet zo sterk als een Stanley, maar wel maar een fractie van de prijs.
Ik heb ze alleen nog niet kunnen testen, door Chinees nieuwjaar en het Corona-virus lijkt het allemaal een beetje stil te liggen in China...

Zeker als je op veel plekken bezig bent of geen trap gebruikt, vind ik dit soort tasjes super werken. Ik heb al een tijdje een simpele met alleen 2 grote vakken en gebruik die best veel.
Bij een ladder wel, maar bij een keukentrap niet. Zo'n bak kan je niet op de bovenste beugel kwijt. Bovendien moet je bij een keukentrap ook uitkijken niet teveel gewicht eraan te hangen. Bij mijn trap gaat het qua stabiliteit nog goed als ik er niet op sta, maar je merkt echt wel dat hij topzwaar wordt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 14:54
deepbass909 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:04:
[...]

Dat is een goede tip! Ik wil nog een kleine accu voor de DTD155ZJ, zodat die nog wat handzamer wordt. De 5.0Ah is eigenlijk een beetje overkill voor die machine en maakt hem onnodig zwaar.

[...]

Ik heb bij onze Chinese vrienden daarvoor deze besteld:
[Afbeelding]

en de linker van deze 2:
[Afbeelding]
Ongetwijfeld niet zo sterk als een Stanley, maar wel maar een fractie van de prijs.
Ik heb ze alleen nog niet kunnen testen, door Chinees nieuwjaar en het Corona-virus lijkt het allemaal een beetje stil te liggen in China...

Zeker als je op veel plekken bezig bent of geen trap gebruikt, vind ik dit soort tasjes super werken. Ik heb al een tijdje een simpele met alleen 2 grote vakken en gebruik die best veel.

[...]

Bij een ladder wel, maar bij een keukentrap niet. Zo'n bak kan je niet op de bovenste beugel kwijt. Bovendien moet je bij een keukentrap ook uitkijken niet teveel gewicht eraan te hangen. Bij mijn trap gaat het qua stabiliteit nog goed als ik er niet op sta, maar je merkt echt wel dat hij topzwaar wordt.
Ik heb zo'n losse tas gehad, maar een riem die net op de heupen valt zit gedurende een dag wat comfortabeler vind ik :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ervaring is dat aan het einde van de rit een simpele emmer nog het meest veelzijdig is. Haak eraan en klaar.

En als je dan gek wil doen dan pak je deze erbij,

https://www.amazon.de/dp/...fRID=7AXVAY7A23X2N7FCRBM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

KillaZ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Ik heb zo'n losse tas gehad, maar een riem die net op de heupen valt zit gedurende een dag wat comfortabeler vind ik :)
Beiden kan je ook met een heupriem omhangen, daar heb ik ze juist op uitgezocht ;)
Anoniem: 93986 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:12:
Mijn ervaring is dat aan het einde van de rit een simpele emmer nog het meest veelzijdig is. Haak eraan en klaar.

En als je dan gek wil doen dan pak je deze erbij,

https://www.amazon.de/dp/...fRID=7AXVAY7A23X2N7FCRBM7
Die hang je alleen dan weer niet zo makkelijk aan je riem ;) Ik heb die tasjes ook altijd vol zitten met bijv. grijpvoorraad. Gisteren zaten er bijv. schroeven en pluggen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Beiden kan je ook met een heupriem omhangen, daar heb ik ze juist op uitgezocht ;)

[...]

Die hang je alleen dan weer niet zo makkelijk aan je riem ;) Ik heb die tasjes ook altijd vol zitten met bijv. grijpvoorraad. Gisteren zaten er bijv. schroeven en pluggen in.
Die is dan ook niet bedoelt aan je riem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 93986 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:16:
[...]

Die is dan ook niet bedoelt aan je riem?
Met die bedoel je de Makita tasemmer die je deelde? Natuurlijk kan je hem daar wel aanhangen, maar zo'n ding weegt al snel te veel en is onhandig groot om continu aan je riem te hebben hangen. Zo'n Makita tas vul je met gereedschap dat je op je werkplek nodig hebt (zodat je niet tig-keer heen en weer hoeft te lopen), en zet je binnen handbereik of hang je aan een ladder of steiger. Die heuptassen zijn voor de gereedschappen en materialen die je op ieder moment binnen handbereik wil hebben.

Gisteren was ik bijv. bezig elektra in de garage aan te leggen. Dan zit in m'n huidige heuptas (en zakken van de werkbroek) dus schroeven en pluggen voor het monteren van dozen en beugels, een spanningszoeker, potlood en stift, duimstok, knip- en striptang en geïsoleerde schroevendraaiers in de maten die ik op dat moment gebruik.
In zo'n emmer zou dan de rest van de spullen zitten die ik incidenteel nodig heb, zoals andere tangen, losse bitjes en boren, de grote voorraad materiaal, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepbass909 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Met die bedoel je de Makita tasemmer die je deelde? Natuurlijk kan je hem daar wel aanhangen, maar zo'n ding weegt al snel te veel en is onhandig groot om continu aan je riem te hebben hangen. Zo'n Makita tas vul je met gereedschap dat je op je werkplek nodig hebt (zodat je niet tig-keer heen en weer hoeft te lopen), en zet je binnen handbereik of hang je aan een ladder of steiger. Die heuptassen zijn voor de gereedschappen en materialen die je op ieder moment binnen handbereik wil hebben.

Gisteren was ik bijv. bezig elektra in de garage aan te leggen. Dan zit in m'n huidige heuptas (en zakken van de werkbroek) dus schroeven en pluggen voor het monteren van dozen en beugels, een spanningszoeker, potlood en stift, duimstok, knip- en striptang en geïsoleerde schroevendraaiers in de maten die ik op dat moment gebruik.
In zo'n emmer zou dan de rest van de spullen zitten die ik incidenteel nodig heb, zoals andere tangen, losse bitjes en boren, de grote voorraad materiaal, etc.
Emmer hang je gewoon met een haak aan de trap. Daar gaat dus ook de boormachine in. Maar goed, ieder zijn manier van werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 93986 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Emmer hang je gewoon met een haak aan de trap. Daar gaat dus ook de boormachine in. Maar goed, ieder zijn manier van werken.
Klopt, als ik buiten bezig ben, zoals 2 jaar terug kozijnen schuren, dan gaat al die zooi in een emmer. Als ik op een ladder sta en dat sowieso binnen handbereik. Heuptassen zijn handig als je juist veel verplaatst en steeds op een andere plek bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over die emmer of hoe op te hangen: van huis uit heb ik gewoon het gebruik van een spekhaak meegekregen. Stalen S van een cm of 20 aan je trap of ladder en daar een emmer aan. Dat gaat evht niet waaien. Kost nog eens geen kont ook niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Fraggert schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:57:
[...]

1 van de weinige "telsell- achtige" klusproducten die ik daadwerkelijk graag gebruik.

https://www.bol.com/nl/p/...-houder/9200000058765150/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:57:
[...]

1 van de weinige "telsell- achtige" klusproducten die ik daadwerkelijk graag gebruik.

https://www.bol.com/nl/p/...-houder/9200000058765150/
Briljant ding d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Er komt wel een andere user error om de hoek kijken.. Ik heb al 2 keer gehad dat het ding nog aan het raam hing en ik de trap al had weggehaald _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:15:
[...]

Er komt wel een andere user error om de hoek kijken.. Ik heb al 2 keer gehad dat het ding nog aan het raam hing en ik de trap al had weggehaald _O-
_O- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

The Eagle schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:52:
Over die emmer of hoe op te hangen: van huis uit heb ik gewoon het gebruik van een spekhaak meegekregen. Stalen S van een cm of 20 aan je trap of ladder en daar een emmer aan. Dat gaat evht niet waaien. Kost nog eens geen kont ook niet :)
Daarvan heb ik er een aantal in de garage hangen, voor een paar euro bij de Ikea gehaald _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Na een verbouwing in huis toch maar eens mijn gereedschapskist doorgenomen. Door de jaren heen is er relatief goedkoop zooi in gekomen en dat is te merken in het gebruik.
Want mijn Wiha PZ schroevendraaiers van een 20 jaar oud doen het nog steeds prima.
Maar de Gamma platte schroevendraaiers zijn allemaal afgerond. Tijd om die maar eens te vervangen.

Ik heb nu een lijstje bij Amazon gemaakt en twijfel alleen over de maten. https://www.amazon.de/hz/...SDK2VKCH3JV?ref_=wl_share
Heb nu een 3mm 5,5mm en een 8mm op het lijstje staan van Wiha Softfinish Electric. Voor de PZ schroeven heb ik al de Wiha Softfinish en wil wel verschillende kleuren in mijn bak, daarom de Electric.
Tevens een Wera Riemer en een Wiha Volt Detector, toch handig om die te hebben ipv een 2,- Gamma schroevendraaier in het stopcontact te steken.
Iemand misschien nog tips op de maten? Meer dan 3 wil ik er niet, zo vaak gebruik ik ze ook weer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Xavier op 11-02-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Xavier schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:34:
Na een verbouwing in huis toch maar eens mijn gereedschapskist doorgenomen. Door de jaren heen is er relatief goedkoop zooi in gekomen en dat is te merken in het gebruik.
Want mijn Wiha PZ schroevendraaiers van een 20 jaar oud doen het nog steeds prima.
Maar de Gamma platte schroevendraaiers zijn allemaal afgerond. Tijd om die maar eens te vervangen.

Ik heb nu een lijstje bij Amazon gemaakt en twijfel alleen over de maten. https://www.amazon.de/hz/...SDK2VKCH3JV?ref_=wl_share
Heb nu een 3mm 5,5mm en een 8mm op het lijstje staan van Wiha Softfinish Electric. Voor de PZ schroeven heb ik al de Wiha Softfinish en wil wel verschillende kleuren in mijn bak, daarom de Electric.
Tevens een Wera Riemer en een Wiha Volt Detector, toch handig om die te hebben ipv een 2,- Gamma schroevendraaier in het stopcontact te steken.
Iemand misschien nog tips op de maten? Meer dan 3 wil ik er niet, zo vaak gebruik ik ze ook weer niet.
Zou het niet handiger zijn gewoon een set te kopen? Bijvoorbeeld deze:
https://www.weragereedsch...m-xxl2-4013288144225.html

Of

https://www.weragereedsch...ie-100-4013288041715.html

En dan de specifieke zaken los kopen? Is volgens mij veel voordeliger.
twain4me schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:15:
[...]

Wow ik zou het echt niet durven met zuignappen een blik verf hoog op te hangen! :o :o

[ Voor 18% gewijzigd door Navi op 11-02-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 15:39
@Xavier Ik zou net als @Navi kiezen voor een set en uitbreiden met wat daarin mist. De Wera-schroevendraaiers hebben allemaal een kleurcodering (en maat) op het handvat. Bijvoorbeeld Wera Kraftform Big Pack 300 14-delige set. Die heeft 2x PZ, 3x PH, 5x Torx en 3x sleuf. Een priem en een spanningszoeker erbij en je kunt aardig vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Ik zou sowieso naar de slimFit kijken, als het VDE moet zijn. Voor de sleuf schroevendraaiers heb ik een set met 2.5, 3.5, 4.5 en 5.5, en heb nog niet het idee dat ik iets mis. De 2.5 is handig voor dingen als kroonsteentjes voor lampen e.d.

Overigens zou ik tegenwoordig niet meer dezelfde kwaliteit verwachten van Wiha als 20 jaar terug (of 10 jaar terug), en zou ik eerder naar Wera kijken voor nieuwe schroevendraaiers (of PB Swiss, als het iets meer mag kosten). Wiha had bij mijn weten in ieder geval een paar jaar terug wel wat problemen met kwaliteitscontrole. Mogelijk heeft dat ook te maken gehad met die Xiaomi Wiha setjes die je tegenwoordig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:46

Ik heb zelf deze https://www.werkzeugkoffe...rodukt/wiha/werkzeug-set/
Deze set bevalt mij uitstekend, prima tangen en schroevendraaiers. Volgens mij overlapt de inhoud jou lijstje ook redelijk. In 2016 voor 55 euro gekocht.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Navi schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Zou het niet handiger zijn gewoon een set te kopen? Bijvoorbeeld deze:
https://www.weragereedsch...m-xxl2-4013288144225.html

Of

https://www.weragereedsch...ie-100-4013288041715.html

En dan de specifieke zaken los kopen? Is volgens mij veel voordeliger.

[...]

Wow ik zou het echt niet durven met zuignappen een blik verf hoog op te hangen! :o :o
Het was niet zo hoog dat de luchtdruk aanzienlijk minder is hoor, en aangezien ik onder N.A.P woon is voor mij de eerste verdieping hetzelfde als voor vele de beganegrond. :P

Ik doe het ding een beetje tekort door het tellsell achtig te noemen, daarmee bedoelde ik vooral het handig maar beetje overbodig karakter van de spullen die daar langs komen. Ik heb hem jaren geleden bij bouwmaat gekocht, zuignapjes doen het nog prima.
Maar omdat ik hem soms ook heel erg lang niet gebruik hang ik hem wel altijd een nachtje op met een blikje water om te testen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
@Xavier

Ik ben het ook eens met de bovenstaande heren. Heb zelf ook een big pack gekocht van were (wel alles VDE), was toen goedkoper dan een gewone set en gebruik veel schroevendraaiers voor groepenkasten etc. dus dan is VDE perfect.

https://www.amazon.de/dp/...VDE&qid=1581419617&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Wow wat een hoop reacties! Bedankt allemaal!

Door de bomen zie ik het bos niet meer, maar dat komt wel goed. Nu aan het kijken welke serie van Wera het gaat worden. VDE tikt toch best aan. Maar ik ga toch niet in een groepenkast schroeven, dus volgens mij kan ik dan wel een simpeler setje gaan kopen. Keuzes keuzes keuzes. Bedankt allemaal voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Xavier schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:48:
Wow wat een hoop reacties! Bedankt allemaal!

Door de bomen zie ik het bos niet meer, maar dat komt wel goed. Nu aan het kijken welke serie van Wera het gaat worden. VDE tikt toch best aan. Maar ik ga toch niet in een groepenkast schroeven, dus volgens mij kan ik dan wel een simpeler setje gaan kopen. Keuzes keuzes keuzes. Bedankt allemaal voor de input!
VDE zou ik alleen nemen als je het ook echt nodig hebt. Vaak zit die isolatie in de weg en zijn ze dus onnodig duur. VDE heb je eigenlijk alleen nodig als je "onder spanning" werkt, iets wat een gemiddelde DHZ-er niet echt vaak doet.

Ik ben nu zelf bijv. bezig met elektra aan te leggen in de garage, maar dat gaat allemaal spanningsloos om de simpele reden dat dat sowieso prettiger werkt. Je hoeft dan nooit rekening te houden dat een draad heet kan zijn. En in huis kan je makkelijk even een groep spanningsloos maken.
En als het wel een keer onder spanning moet, heb ik zelf een goedkope set VDE-schroevendraaiers liggen.
Ik zou dus persoonlijk het budget eerder besteden aan betere standaard schroevendraaiers dan VDE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:49
Appie Heijn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Ik heb zelf deze https://www.werkzeugkoffe...rodukt/wiha/werkzeug-set/
Deze set bevalt mij uitstekend, prima tangen en schroevendraaiers. Volgens mij overlapt de inhoud jou lijstje ook redelijk. In 2016 voor 55 euro gekocht.
Ik heb deze zet ook, ook in 2016 gekocht voor 55,- 8)

Echt een hele fijne set! Zijn geld meer dan waard geweest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Ik heb deze zet ook, ook in 2016 gekocht voor 55,- 8)

Echt een hele fijne set! Zijn geld meer dan waard geweest tot nu toe.
Helaas nergens te koop, althans op ebay voor 140,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Laatst online: 05-05 04:43
Ik wil graag een nieuwe Boorhamer (combi) aanschaffen, en twijfel nog steeds tussen 3 verschillende.
De bosch 2-28F, de bosch 2-26F of de Makita HR2631FTJ.
Het prijsverschil ontloopt elkaar niet veel, de 2-26 is de goedkoopste (op amazon), maar ook de minste denk ik.
Wat adviseren jullie aan het doe-het-zelver die gewoon een goed stuk gereedschap wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:52
Naar mijn idee kwalitatief allemaal goed, de Bosch 2-28F slaat wel een stuk krachtiger dan de Makita (3,2 vs 2.4 joule). Afhankelijk van waar je het voor nodig hebt kan dat goed zijn of niet. Heb je de snelspanboorkop nodig? Over het algemeen is er wel een (accu)boormachine voorhanden.

Persoonlijk zou ik van die 3 voor de Bosch 2-28F gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zojuist de Makita machines opgehaald (mooi spul). Maar ik zit nu die formulieren in te vullen voor de accu, maar ik weet even niet welke Hornbach ik moet selecteren wanneer je deze online hebt besteld (met ophalen in vestiging).
Iemand een idee?
"Hornbach Nederland" in Houten? Of toch de Hornbach waar we 'm hebben opgehaald?
Maar elke vestiging staat ook tweemaal in de lijst, met telkens 2 verschillende 4-cijferige nummers achter de plaatsnaam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

@Piet91 wat staat er op je factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
henkie196 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:54:
[...]

Ik zou sowieso naar de slimFit kijken, als het VDE moet zijn. Voor de sleuf schroevendraaiers heb ik een set met 2.5, 3.5, 4.5 en 5.5, en heb nog niet het idee dat ik iets mis. De 2.5 is handig voor dingen als kroonsteentjes voor lampen e.d.

Overigens zou ik tegenwoordig niet meer dezelfde kwaliteit verwachten van Wiha als 20 jaar terug (of 10 jaar terug), en zou ik eerder naar Wera kijken voor nieuwe schroevendraaiers (of PB Swiss, als het iets meer mag kosten). Wiha had bij mijn weten in ieder geval een paar jaar terug wel wat problemen met kwaliteitscontrole. Mogelijk heeft dat ook te maken gehad met die Xiaomi Wiha setjes die je tegenwoordig ziet.
Na alle bomen van Wera toch eens naar PB Swiss gekeken en de classic lijn is prima.

Dat wordt een
PB 100.3 (5,5mm)
PB 100.5 (8mm)
PB 175 (3,5mm spanningszoeker)
Wera Priem

Dat wordt na de volgende klus maar een setje knipex :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Firma
HORNBACH Bouwmarkt (Nederland) B.V.
Postbus 1099
3430 BB NIEUWEGEIN
Hornbach Nederland zit volgens Makita in Houten, en de Hornbach in Nieuwegein is een compleet ander adres (postcode etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Xavier schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:16:
Na alle bomen van Wera toch eens naar PB Swiss gekeken en de classic lijn is prima.

Dat wordt een
PB 100.3 (5,5mm)
PB 100.5 (8mm)
Wera Priem

Ik ben zelf wel fan van de multicraft van PB Swiss, maar de keuze voor de verschillende maten is wel minder in die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Piet91 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:37:
[...]

[...]

Hornbach Nederland zit volgens Makita in Houten, en de Hornbach in NIeuwegein is een compleet ander adres (postcode etc.)
Houten is een kantoorpand. Nieuwegein is daadwerkelijk een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

[...]

[...]

Hornbach Nederland zit volgens Makita in Houten, en de Hornbach in NIeuwegein is een compleet ander adres (postcode etc.)
Had ik ook met het adres hier van de hornbach, ik heb gewoon het adres op de bon ingevuld (en niets geselecteerd) Ik heb nog even gekeken of de nummers misschien dealer nummers zijn van makita, maar daar kon ik ook niets over vinden.. Ik heb de gratis meuk nog niet binnen, dus of het goed gaat durf ik niet te zeggen :+ , maar volgens mij kan er weinig fout met het adres op de bon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

[...]

[...]

Aangezien er Hornbach Nederland staat zou ik die dus hanteren, stond er bij mij ook en dus Hornbach Nederland (Houten) aangeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MJV schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:22:
Aangezien er Hornbach Nederland staat zou ik die dus hanteren, stond er bij mij ook en dus Hornbach Nederland (Houten) aangeklikt.
Dit maar aangehouden.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Bij mij staat op de bon duidelijk filiaal Breda en toen ik tijdens registratie (3 minuten geleden) Hornbach Breda in tikte kwam de suggestie al.

Denk dat het niet zo heel erg uit maakt welke hornbach je selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Xavier schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:16:
[...]

Dat wordt een
PB 100.3 (5,5mm)
PB 100.5 (8mm)
Wera Priem

Let wel dat de handvaten van de Classic lijn gaan stinken als je ze ongeventileerd bewaard.
PB heeft als een van de weinige goede gleufschroevendraaiers, waar het laatste stukje parallel loopt ipv spits.. Helaas hebben ze dat niet toegepast op de VDE slim draaiers ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ik heb alles van de PB Classic VDE heerlijke grip zit daar op. Kan het iedereen aanraden.

[ Voor 40% gewijzigd door Falcon Heavy op 12-02-2020 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper89
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:35
Ik heb recentelijk een lamellenfrees gekocht en ben nu op zoek naar de lamellen zelf (voor een andere prijs dan +-40 euro voor 1000 stuks). Iemand een goede tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Jasper89 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:17:
Ik heb recentelijk een lamellenfrees gekocht en ben nu op zoek naar de lamellen zelf (voor een andere prijs dan +-40 euro voor 1000 stuks). Iemand een goede tip hiervoor?
https://www.idealo.de/preisvergleich/Typ/7640108022332.html

Op woodworking was er laatst iemand die teveel lamello's had en ze verkocht. Je kan ff kijken of hij ze nog heeft.

Mijn tip: Koop wel gewoon een doosje van 1000. Bij een klein projectje gaan er al tientallen doorheen, dus als je er 100 koopt, zijn ze snel op. Bovendien heb je daar ook niet zo'n machine voor, om hem niet te gebruiken :) Had je beter gewoon deuveltjes kunnen blijven gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:34:
Let wel dat de handvaten van de Classic lijn gaan stinken als je ze ongeventileerd bewaard.
PB heeft als een van de weinige goede gleufschroevendraaiers, waar het laatste stukje parallel loopt ipv spits.. Helaas hebben ze dat niet toegepast op de VDE slim draaiers ;(
Ik heb een aantal van die handvaten, bij verschillende klingen sets, en die zitten constant in een etui dat weer in een gereedschapskoffer zit, maar het is mij nooit opgevallen dat die klingen gaan stinken, eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

EMP schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:08:
Gisteren die accu ook besteld, €32,50 is een erg scherpe prijs en merk dat de 5,0Ah best wel zwaar in gewicht is vergeleken met de machine. En qua capaciteit hoeft de accu van mijn slagschroevendraaier ook echt niet zo groot te zijn. De afgelopen dagen ben ik er best veel mee in de weer en de 5.0Ah is misschien net het eerste blokje kwijt.

Het is wel lekker klussen met 2 machines binnen handbereik. Leidingen aanleggen en installatiedoosjes plaatsen gaat wel lekker snel. Met de DHP481 een 6mm gaatje prikken in baksteen, en daarna met de DTD155 de boel vastzetten. Geen gedoe met steeds moeten wisselen tussen de boor en bit, goede controle over het vastdraaien van de schroeven en boren gaat lekker snel.

* deepbass909 is een happy DIY-er

Alleen jammer dat het trekken van draden nog steeds evenveel tijd kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Is het niet zo dat de grotere machines (denk aan cirkelzagen en haakse slijpers) die kleine accu's (tot 3 Ah) slecht trekken omdat ze het benodigde vermogen niet kunnen leveren? Die kleine accu's hebben immers alleen 5 batterijtjes in serie i.p.v. de grotere waar ook nog eens 5 in parallel zitten. De cellen zouden dan tweemaal zoveel vermogen moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

iDaniel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:40:
Is het niet zo dat de grotere machines (denk aan cirkelzagen en haakse slijpers) die kleine accu's (tot 3 Ah) slecht trekken omdat ze het benodigde vermogen niet kunnen leveren? Die kleine accu's hebben immers alleen 5 batterijtjes in serie i.p.v. de grotere waar ook nog eens 5 in parallel zitten. De cellen zouden dan tweemaal zoveel vermogen moeten leveren.
In theorie is de kortsluitstroom van een accu > 2.0Ah (alles groter is 10-cel) het dubbele van een kleine accu, en daarmee dus ook het maximaal te leveren vermogen. Alleen zegt Makita daar zelf niks over in de beschrijving van de verschillende accu's.

Maar de grote machines verbruiken sowieso al dermate veel vermogen dat je hoe dan ook de capaciteit van een 5.0Ah of 6.0Ah wil hebben. Bij die machines speelt een beetje meer gewicht meer of minder ook lang niet zo veel als bij een slagschroevendraaier, waar het verschil 1,2 of 1,4 kg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
deepbass909 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Alleen jammer dat het trekken van draden nog steeds evenveel tijd kost...
Vandaar dat ik voor de komende verbouwing voorbedrade pijp ga kopen voor lange lengtes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
[...]

Komt wel goed. Alles ligt hierin: https://www.toolstation.n...ox-gereedschapsbak/p89821

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

michelv5 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:22:
[...]

Vandaar dat ik voor de komende verbouwing voorbedrade pijp ga kopen voor lange lengtes :D
dat scheelt wel, maar het is meer de puzzel en in de garage de grote hoeveelheid koppelpunten op korte afstand (langs een muur van 7 meter zitten bijv. al 4 lasdozen met meerdere schakeldraden en allemaal net niet lekker meer bereikbaar door spullen in de garage).

Ik moet nu nog de laatste meters naar de groepenkast en dat zijn wel altijd de dingetjes die het meeste tijd kosten uiteindelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 06:48
Mede door de adviezen van hier nu in het bezit van de Makita SP6000J invalzaag met geleiderail, tas en koffer. Daarnaast ook maar meteen de Makita VC2512L stofzuiger aangeschaft. Ik ben een blij mens.

Komend weekend maar eens wat rommelen :9~

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Falcon Heavy schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:27:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor de DCH274P2T-QW gegaan.
[Afbeelding]

Samen met de DCD791D2 totaal twee 4Ah accu's via de deWalt actie extra.
[Afbeelding]
Alles binnen en erg tevreden.

Het gewicht was vooraf niet helemaal duidelijk . Ik heb het een en ander gewogen en dit is het:

DeWalt DCH274P2T-QW
3.46 kg met 5ah accu
2.84 kg zonder accu

DeWalt DCD791D2
1.56 kg met 2ah accu
1.20 kg zonder accu

• kabeltjekabel
henkie196 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:17:
[...]

Ik heb een aantal van die handvaten, bij verschillende klingen sets, en die zitten constant in een etui dat weer in een gereedschapskoffer zit, maar het is mij nooit opgevallen dat die klingen gaan stinken, eerlijk gezegd.
Dan waait het er nog genoeg :P
deepbass909 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:07:
[...]

VDE zou ik alleen nemen als je het ook echt nodig hebt. Vaak zit die isolatie in de weg en zijn ze dus onnodig duur. VDE heb je eigenlijk alleen nodig als je "onder spanning" werkt, iets wat een gemiddelde DHZ-er niet echt vaak doet.

Ik ben nu zelf bijv. bezig met elektra aan te leggen in de garage, maar dat gaat allemaal spanningsloos om de simpele reden dat dat sowieso prettiger werkt. Je hoeft dan nooit rekening te houden dat een draad heet kan zijn. En in huis kan je makkelijk even een groep spanningsloos maken.
En als het wel een keer onder spanning moet, heb ik zelf een goedkope set VDE-schroevendraaiers liggen.
Ik zou dus persoonlijk het budget eerder besteden aan betere standaard schroevendraaiers dan VDE.
Bij de VDE Slim (van PB swiss) is de isolatie net zo dik als het uiteinde van de kling (het bit), dus heb je dat probleem niet.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben op zoek naar een verzameling boortjes waar ik weer even mee vooruit kan. Met name voor 'general' gebruik en vooral veelzijdig. Nu zit ik naar deze set te loeren; https://www.hbm-machines....m-150-delige-tin-borenset. Ik begrijp dat ik voor 3 tientjes geen topkwaliteit koop, en dat hoeft ook niet, maar is dit uberhaupt iets waar ik mee moet willen werken of zijn dit soort sets in basis een heel slecht idee?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• MJV

MJV

Pixeltje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:10:
Ik ben op zoek naar een verzameling boortjes waar ik weer even mee vooruit kan. Met name voor 'general' gebruik en vooral veelzijdig. Nu zit ik naar deze set te loeren; https://www.hbm-machines....m-150-delige-tin-borenset. Ik begrijp dat ik voor 3 tientjes geen topkwaliteit koop, en dat hoeft ook niet, maar is dit uberhaupt iets waar ik mee moet willen werken of zijn dit soort sets in basis een heel slecht idee?
Opzich is dat spul van HBM helemaal niet slecht qua prijs/kwaliteit.

Maar je hebt het over 'general' use, bedoel je daarmee alleen metaal? Want als je voor vanalles wat wat zoekt moet je een set met hout, ijzer en steenboren hebben. Dan heb je genoeg aan 3, 4, 5, 6, 8, en 10mm (x3).

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Ga er vanuit dat je deze alleen voor hout, staal en misschien baksteen kunt gebruiken. Als je in beton wilt boren, wat ik vaker doe dan ik eerst dacht, adviseer ik om los een goed betonboren setje te kopen. Ik heb zowel SDS boortjes voor mijn boorhamer en boortjes met een reguliere aansluiting voor mijn accuboor. Voor een goede SDS boor betaalde ik al snel 10-15 euro per boor. Ik heb een borenset voor accuboor van 20 euro voor 6 boortjes, maar ik merk dat de kwaliteit daarvan een stuk minder is.

• Pyramiden
  • Laatst online: 07-05 22:09
Alsjemenou schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:11:
[...]

Ga er vanuit dat je deze alleen voor hout, staal en misschien baksteen kunt gebruiken. Als je in beton wilt boren, wat ik vaker doe dan ik eerst dacht, adviseer ik om los een goed betonboren setje te kopen. Ik heb zowel SDS boortjes voor mijn boorhamer en boortjes met een reguliere aansluiting voor mijn accuboor. Voor een goede SDS boor betaalde ik al snel 10-15 euro per boor. Ik heb een borenset voor accuboor van 20 euro voor 6 boortjes, maar ik merk dat de kwaliteit daarvan een stuk minder is.
Ze zijn vooral voor staal. Hout kan ook wel, maar specifieke houtboren voeren de spanen meestal beter af, en boren iets fijner vanwege het centerpuntje. Baksteen zou ik afraden...

Tja, het is gewoon High Speeds Steel (HSS). Veel slechter als wat er in de bouwmarkt ligt kan het niet zijn. Die sets word je mee doodgegooid op veilingsites en wat al niet meer.

Voor de hoeveelheid boortjes kan je het altijd proberen. Je hebt er genoeg om te slopen. Voor beton/steen zou ik wel wat anders kiezen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 93986 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:22:
[...]

Tja, het is gewoon High Speeds Steel (HSS).
Wel met Titanium Nitride coating (voor wat het waard is).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Orion84 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:45:
[...]

Wel met Titanium Nitride coating (voor wat het waard is).
Yup, net als die KWB meuk uit de bouwmarkt. Dat doet ook niks weet ik uit ervaring. :P

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 13:20
[...]

Ik heb inderdaad een dichte gereedschapskist die elke keer onwijs stinkt als ik deze open maak, ik heb tot nu toe nooit gesnapt waar dit vandaan kwam. Ik weet zo niet welk merk schroevendraaiers ik hier in heb liggen maar het zou natuurlijk ook een ander stuk gereedschap kunnen zijn.
Ik had nooit bedacht dat het het gereedschap zelf zou kunnen zijn dus ga er iig eens naar zoeken. Bedankt!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:01

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thanks voor de reacties. Het is met name om een voorraad boortjes van allerlei maten te hebben voor in metaal en hout. Ik heb een prima set kwaliteitsboortjes voor metaal nu maar dat is alleen op de hele mm en ik merk dat ik vaak net de .5 tekort kom. Voor beton heb ik een andere set van 4mm tot 40 zo'n beetje, in ieder geval de maten die ik veel gebruik. Maar das ook SDS+ voor in de boorhammer.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Ik heb een zelfde soort set. Prima voor staal, hout (wel wat stroef soms) en bijvoorbeeld cellenbeton. Baksteen gaat, maar schuurt wel erg door de scherpe snede in die geulen voor spaanafvoer.

Kwaliteit is oke, maar natuurlijk niet top voor die prijs. Maar je komt er een heel end mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:49
Ik heb 4 jaar geleden staal (19 delig), hout (8 delig) en steenboor (7 delig) sets van Heller gekocht. Ze waren goedkoper dan de KWB/piranha boortjes van de bouwmarkten, en zijn véél, héél véél beter. Inmiddels heb ik ook tegelboortjes en SDS+ betonboren van Heller. Ik kan ze iedereen aanraden.
Het is echt een verademing om met goede kwaliteit boortjes te werken als je goedkope rommel gewend bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Nivado op 13-02-2020 10:11 ]

• Raymond
Ik heb van HBM het kobalt setje in stapjes van 0,1mm tot 6mm. Boortjes zijn prima. Ik boor ermee in hout, alu en staal. Je hebt betere boortjes voor meer geld. Maar er zijn ook veel slechtere boortjes te krijgen.
Met de HBM boortjes valt prima te werken, dat kan je van lang niet alle goedkope (action, bouwmarkt) boortjes zeggen.
Framoes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Ik heb een zelfde soort set. Prima voor staal, hout (wel wat stroef soms) en bijvoorbeeld cellenbeton. Baksteen gaat, maar schuurt wel erg door de scherpe snede in die geulen voor spaanafvoer.

Kwaliteit is oke, maar natuurlijk niet top voor die prijs. Maar je komt er een heel end mee.
Schrijf je hier nu dat je dit soort boren gebruikt voor baksteen en cellenbeton? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond op 13-02-2020 10:13 ]

• deepbass909

deepbass909

Ik heb exact dat kistje thuis liggen. Het is redelijk en daarmee is alles er wel mee gezegd. De dunne maten zijn niet heel stijf (de boortjes hebben de neiging iets weg te lopen, zelfs als je een centerpunt hebt gebruikt) en ik heb er in de tussentijd al meerdere gebroken.

Voor mij zijn het ragboren, boren waar ik zonder schuldgevoel mee in gips e.d. boor.
Framoes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Voor beton en steen zijn ze ook niet bedoeld, daarvoor wil je boren met een carbide-punt hebben. HSS snijdt in het materiaal, terwijl je bij steen harder dan gips wilt schrapen.
kabeltjekabel schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 00:15:
[...]

Dan waait het er nog genoeg :P

[...]

Bij de VDE Slim (van PB swiss) is de isolatie net zo dik als het uiteinde van de kling (het bit), dus heb je dat probleem niet.
Maar die zijn erg kostbaar. Als je VDE niet per sé nodig hebt, kan je in mijn ogen dus beter je geld uitgeven aan een betere set gewone schroevendraaiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Raymond schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Ik heb van HBM het kobalt setje in stapjes van 0,1mm tot 6mm. Boortjes zijn prima. Ik boor ermee in hout, alu en staal. Je hebt betere boortjes voor meer geld. Maar er zijn ook veel slechtere boortjes te krijgen.
Met de HBM boortjes valt prima te werken, dat kan je van lang niet alle goedkope (action, bouwmarkt) boortjes zeggen.

[...]

Schrijf je hier nu dat je dit soort boren gebruikt voor baksteen en cellenbeton? :?
Ja. Gaat prima als ik een paar gaten moet boren. Heb niet altijd en overal specifieke boortjes voor bij me of binnen handbereik. Van deze heb ik altijd een paar bij m'n accutollen in de kist of in m'n zak. Cellenbeton is sowieso hartstikke zacht. Boort bijna sneller dan hout met metaalboortjes.

Zo'n bak zit vol genoeg om af en toe een boortje als wegwerp te gebruiken.

• kabeltjekabel
deepbass909 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:21:

Maar die zijn erg kostbaar. Als je VDE niet per sé nodig hebt, kan je in mijn ogen dus beter je geld uitgeven aan een betere set gewone schroevendraaiers.
Ze zijn goedkoper dan van een VDE draaier de isolatie vernaggelen en dan weer een nieuwe moeten kopen. Maar inderdaad; geen VDE nodig; geen VDE kopen. Die slim draaiers flexen ook meer

• henkie196
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:21:
Ik heb exact dat kistje thuis liggen. Het is redelijk en daarmee is alles er wel mee gezegd. De dunne maten zijn niet heel stijf (de boortjes hebben de neiging iets weg te lopen, zelfs als je een centerpunt hebt gebruikt) en ik heb er in de tussentijd al meerdere gebroken.

Voor mij zijn het ragboren, boren waar ik zonder schuldgevoel mee in gips e.d. boor.
Ik heb thuis een setje (van Bosch) met daarin steen, hout, en staal boren, en naar mijn idee is dat vooral handig om een setje te hebben voor als je een wat minder reguliere maat nodig hebt. Bijkomend voordeel van zo'n kistje is dat je die later gewoon bij kunt vullen met nieuwe (betere) boortjes.
Voor beton en steen zijn ze ook niet bedoeld, daarvoor wil je boren met een carbide-punt hebben. HSS snijdt in het materiaal, terwijl je bij steen harder dan gips wilt schrapen.
Voor beton en steen heb ik goede boortjes, dat werkt echt veel fijner. Met een goede steenboor heb ik ook niet het gevoel een klopboor nog nodig te hebben.
PB Swiss schroevendraaiers zijn altijd kostbaar. Maar je hoeft ze ook maar één keer te kopen.

Welk type je koopt hangt er vanaf waar je het voor nodig denkt te hebben. Ik zie geen reden om niet een set met VDE schroevendraaiers te hebben, in ieder geval in sleuf en phillips, maar voor schroeven in een olie-achtige omgeving kan je beter van die harde handvaten hebben (zoals de classic of multicraft van PB Swiss), die zijn lekker makkelijk schoon te maken achteraf. Iets met softgrip wordt dan al gauw gevlekt, maar licht misschien nog weer even fijner in de hand (al die DRALL Stahlwille schroevendraaiers op het werk houden misschien fijn vast, maar zien er al gauw echt niet meer uit).

• kabeltjekabel
Doekje wasbezine knapt heel veel spul van op ;)

Mijn ratels hebben rode en zwarte kunststof in het handvat. Na afloop is dat soms allemaal zwart, maar met een doekje met wasbezine gaat dat er zo weer af. Voor de handen gebruik ik industriële wegwerphandschoenen.

Heb wasbezine hier zelfs in het keukenkastje staan. Voor pleisterresten en plakresten van prijsstickers etc.

[ Voor 17% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-02-2020 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CobraMic
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 14:20
PolderPloer! schreef op zondag 9 februari 2020 @ 08:18:
Ik lees al tijden mee in dit topic en heb diverse zaken aangekocht. Nu was het tijd voor de scheppach pl55. Mooie machine, maar ik kan nergens een goede case/koffer er voor vinden. Mijn oude bosch cirkelzaag had dit wel en das toch wel een voordeel in de auto en zo. Iemand tips voor een case?
Uit ervaring kan ik vertellen dat hij in een Mbox4 past met twee balkjes er onder. Ik heb die van Hitachi gebruikt met schuim in het deksel, het schuim houdt de pl55 mooi op zijn plaats en door de balkjes kan je er een paar zaagbladen onder kwijt.
Pagina: 1 ... 38 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic