Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-04 19:06
MeMoRy schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:56:
Daarom koop ik electrisch gereedschap dat ik weinig gebruik niet als accuvariant.... tegen de tijd dat ik de accu's nodig heb, zijn ze rot.
Zeker Li-ion heeft hier last van... die batterijen verouderen of je ze nu gebruikt of niet... zelfs als je zo op de aanbevolen 40% geladen houd...
Mee eens. Voor sommig gereedschap kan juist het kopen van de bedrade variant een weloverwogen keuze zijn.

Zo heb ik vorig jaar een lamellenfrees van makita gekocht. Daarbij bewust de keuze gemaakt om niet voor de accu variant te gaan omdat ik verwacht de rest van mijn leven met dat ding te doen en dan niet afhankelijk wil worden van eventuele accu’s. Als je dat ding niet dagelijks gebruikt heeft ‘ie praktisch het eeuwige leven. Daarnaast hoef je nooit op je laddertje drie hoog lamello’s te frezen dus vind ik het in zo’n geval ook geen toegevoegde waarde hebben :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 14:56

mark-k

AKA markkNL

titan1901 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:43:
[...]

Mee eens. Voor sommig gereedschap kan juist het kopen van de bedrade variant een weloverwogen keuze zijn.

Zo heb ik vorig jaar een lamellenfrees van makita gekocht. Daarbij bewust de keuze gemaakt om niet voor de accu variant te gaan omdat ik verwacht de rest van mijn leven met dat ding te doen en dan niet afhankelijk wil worden van eventuele accu’s. Als je dat ding niet dagelijks gebruikt heeft ‘ie praktisch het eeuwige leven. Daarnaast hoef je nooit op je laddertje drie hoog lamello’s te frezen dus vind ik het in zo’n geval ook geen toegevoegde waarde hebben :9 .
Zo werd ik er hier laatst op gewezen dat ik mn zaag ook niet op accu hoefde te kopen als ik de afzuiging eraan wilde hangen. Beetje stom om geen kabeltje te willen, maar een slang is dan weer geen probleem.

Alles dat niet 'handzaam' hoeft te zijn hoef je ook niet op accu te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
mark-k schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:55:
[...]

Zo werd ik er hier laatst op gewezen dat ik mn zaag ook niet op accu hoefde te kopen als ik de afzuiging eraan wilde hangen. Beetje stom om geen kabeltje te willen, maar een slang is dan weer geen probleem.

Alles dat niet 'handzaam' hoeft te zijn hoef je ook niet op accu te kopen.
Heb jij nog geen slangloze stofzuiger dan :o ?

Maar zonder gekheid: ik ben groot fan van accugereedschap voor bepaalde tools maar draadloos is niet per definitie altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41
Binnenkort gaat de aannemer hier starten met de bouw van onze nieuwe woning. Vanwege interesse, kosten, voldoening heb ik besloten om de elektra in overleg met een installateur zelf te doen. Denk hierbij voornamelijk aan het leggen/trekken/sleeuven van de kabels en het bij elkaar brengen in de meterkast.

Daarvoor is natuurlijk gereedschap nodig. Aangezien ik het gereedschap hiervoor momenteel niet heb zijn er meerdere opties.

Investeren in gereedschap wat ik vaker gebruik. Denk aan een goede boormachine en bijvoorbeeld een goede zaag. En voor het specifieke gedeelte zoals het slijpen van sleuven het gereedschap huren.

IPV huren gereedschap kopen, alleen zul je dan voor de goedkopere merken moeten gaan. Ik weet alleen niet of goedkoop hierin dan ook duurkoop is. Goedkope frees misschien genoeg voor 100 leidingen en daarna kapot? Net zo duur als een week huren.

Iemand toevallig ooit voor dezelfde keuze gestaan? Momenteel neig ik naar de eerste optie. Maar goed wellicht zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:13
Ik huur praktisch nooit. Alleen om de reden dat je dan minder tijdsdruk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

KraveN schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 00:33:
Binnenkort gaat de aannemer hier starten met de bouw van onze nieuwe woning. Vanwege interesse, kosten, voldoening heb ik besloten om de elektra in overleg met een installateur zelf te doen. Denk hierbij voornamelijk aan het leggen/trekken/sleeuven van de kabels en het bij elkaar brengen in de meterkast.

Daarvoor is natuurlijk gereedschap nodig. Aangezien ik het gereedschap hiervoor momenteel niet heb zijn er meerdere opties.

Investeren in gereedschap wat ik vaker gebruik. Denk aan een goede boormachine en bijvoorbeeld een goede zaag. En voor het specifieke gedeelte zoals het slijpen van sleuven het gereedschap huren.

IPV huren gereedschap kopen, alleen zul je dan voor de goedkopere merken moeten gaan. Ik weet alleen niet of goedkoop hierin dan ook duurkoop is. Goedkope frees misschien genoeg voor 100 leidingen en daarna kapot? Net zo duur als een week huren.

Iemand toevallig ooit voor dezelfde keuze gestaan? Momenteel neig ik naar de eerste optie. Maar goed wellicht zie ik iets over het hoofd.
Goede sleuvenfrees/muurfrees met geschikte stofzuiger kost je minimaal 1000 euro. Prima natuurlijk, maar als je die vervolgens niet meer gebruikt na je verbouwing....... Zou dan toch eens kijken wat zo'n ding in de verhuur kost.
Gewoon zorgen dat je alles in het voren hebt uitgetekend op de muren en je kan binnen een dag klaar zijn.

Boor en schroef machines is al ontzettend veel over geschreven in deze topics. Even zoeken zou ik zeggen. En dat spul is een no brainer. Gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:56
^^wat hij zegt, gewoon huren en goed voorbereiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41
Helder, optie 1 dus. Ik was niet zo zeer op zoek naar advies voor welke boormachine, maar meer huur of niet. En spul wat ikeenmalig gebruik gewoon huren dus. Bedankt @Raymond @Anoniem: 93986 @barry86

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Hier ooit een simpel Lidl-geval gehaald. Nadeel is wat weinig vermogen (was volgens mijn zwager vervelend in betonnen muren) en een relatief kleine freesdiepte.

Voordeel is dat ik op het gemak verdieping voor verdieping aan kon pakken. En dat je nog gereedschap hebt zodra de plannen wijzigen door of onvoorziene elementen als doorlopende lateien/balken/kolommen of de minstens even onvoorzienbare wispelturigheid van de wederhelft.

(Overigens wordt het tijdverlies al snel gecompenseerd door niet 2x heen en weer te moeten naar de Borent).

Ik heb zo een partijtje "wegwerp"- gereedschap dat na de verbouwing marktplaats op mag en voor het eerste bod mee gaat: breekhamer, snelbouwschroever, sleuven frees, tegelzaag, cement mixer. Hele setje heeft nog geen 300 euro gekost. Allemaal heel handig om te hebben tijdens de verbouwing, maar straks compleet overbodig. En hier was het praktisch/tijdtechnisch niet te doen om alle klussen in een keer te doen met een gehuurd apparaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Gebanned op 03-08-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:04

Alles heeft zo z'n voor en nadelen, maar een sleuvenzaag/frees zou ik huren.
Zelf veel shit mee gemaakt met zo'n simpele ferm van goed €100. En ze gaan altijd net kapot na sluitingstijd dus kan je alsnog niet verder.
De bouwzuiger kan je overwegen om zelf te kopen, daar heb je ook in de toekomst nog wel wat aan :)
Je kan nog overwegen een goede haakse slijper te kopen met een goede stofkap en diamant schijf om je sleuven te maken.

En verder natuurlijk wat hierboven al is gezegd, goed voorbereiden en evt 1 of 2 dagen huren, alles zagen/frezen en dan terug, uitbikken kan je wel weer doen in 'je eigen tijd'.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 18:11

Ik stond voor dezelfde keuze. Het ligt ook aan welk materiaal de meeste muren zijn, bij mij was alles of baksteen of beton.

Ik heb in één dag iets van 60 dozen geboord (kernen laten zitten) en de dag erna alle sleuven gezaagd. Kosten vielen wel mee alleen de slijtage kosten van de sleuvenzaag waren hoog. Waarschijnlijk omdat ik te hard duwde ipv de machine te laten werken. Tip maak de sleuven van boven naar beneden zodat de zwaartekracht meewerkt.

Als je het goed kan plannen vallen de kosten mee en met prof apparatuur kan je ook veel meters maken op 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist een MFT blad gemaakt, met behulp van m'n Makita frees en een freesmal van 247wood. De mal heb ik gebruikt met een 30mm kopieerring en een 20mm CMT freesbit.

Het is alleen niet helemaal goed gegaan. Sommige gaten zitten niet goed (lees: uit de lijn en niet haaks tov de rest) en ze hebben allemaal wat speling met de meegeleverde bench dogs.

Ik heb het nagemeten en de bench dogs zijn exact 20mm. De gaten zijn echter (ongeveer) 20,25mm. Is het gebruikelijk dat een 20mm freesbit niet exact 20mm is? Ik merkte het bij m'n goedkope van Ecotools ook, en toen heb ik een CMT gekocht. Maar daar is dus hetzelfde aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 03-08-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 11:08
@sOid
Wat is de gemeten diameter van de frees?
Indien dit exact 20mm is kan het misschien zijn dat de as van je frees niet helemaal recht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@akatar Goede vraag. Zal ik morgen even nameten. Bedoel je de as van het freesbitje of van de machine? Lijkt me beide eigenlijk onwaarschijnlijk. CMT is natuurlijk een A-merk frees en de Makita RT0700CX3J is ook gloednieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Indien de frees ≤ 20 mm is, dan blijft een kromme as of degene die de frees bediend had een slok teveel op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik zie zojuist deze aanbieding voorbij komen bij de Lidl. €60 voor een 500W kolomboormachine.
Nou zou het misschien niet supergoed zijn, maar voor dat geld kan je voor hobbymatig gebruik weinig verkeerds kopen lijkt mij? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
akatar schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:21:
Indien de frees ≤ 20 mm is, dan blijft een kromme as of degene die de frees bediend had een slok teveel op :)
Eerder een slok te weinig ;)

Overigens staat m'n originele vraag nog: hoort een frees altijd maatvast te zijn? Dus 20mm moet ook echt 20mm zijn?

Ik neem aan van wel, maar in bijvoorbeeld de dikte van multiplex zit ook altijd een marge. #justtobesure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ohhh wie o wie wil mij helpen. Ik ben echt heel slecht in gereedschap, heb al veel gehad van mijn opa's erfenis maar ik wil graag een goede accu boormachine aanschaffen. Omdat ik niet heel veel gebruik maak van de boormachine wil ik niet meer dan 100-150 euro betalen.

Wat ik ermee wil doen;

- zo nu en dan een gat boren in een binnenmuur
- hout boren
- schroeven in hout

Wat ik weet dat er niet mee kan;
- in plafond boren
- in een harde buitenmuur (vanuit binnen) boren

Ik heb wel deze gevonden:

https://www.coolblue.nl/product/652141/makita-df457dwe.html

https://www.coolblue.nl/p...ecker-bdchd18bafc-qw.html

Ik ben benieuwd :)

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
Ik zou ver van beide blijven,
Persoonlijk zou ik bv een van onderstaande kiezen:
https://www.ebay.nl/itm/B...ee6b7f:g:v3oAAOSwKPNc-qLt
of
https://www.ebay.nl/itm/B...1773c7:g:NEAAAOSwbiNdHRmX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9NWXsBR.png

Waar is deze bithouder goed voor? Dat gedeelte waar Bosch op staat kan vrijuit bewegen. Om een vaste afstand te kunnen boren/schroeven?

[ Voor 14% gewijzigd door Bobmeister op 04-08-2019 20:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Remko.me schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:32:
Ohhh wie o wie wil mij helpen. Ik ben echt heel slecht in gereedschap, heb al veel gehad van mijn opa's erfenis maar ik wil graag een goede accu boormachine aanschaffen. Omdat ik niet heel veel gebruik maak van de boormachine wil ik niet meer dan 100-150 euro betalen.

Wat ik ermee wil doen;

- hout boren
- schroeven in hout

- in plafond boren

Makita heeft 2 18V platformen, G en LXT...van die laatste zijn er 100+ machines waarbij je dezelfde accu kan gebruiken, dat G platform zou ik lekker links laten liggen als je toch voor een Makita wilt gaan.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Bobmeister schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:08:
[Afbeelding]

Waar is deze bithouder goed voor? Dat gedeelte waar Bosch op staat kan vrijuit bewegen. Om een vaste afstand te kunnen boren/schroeven?
Zit daar geen magneetje op of aan? Ik heb hier een bithouder van wera liggen waarbij er ook een gedeelte heen en weer kan schuiven, hier zit dan een magneetje die de schroeven vasthoud als je de schroef op het bitje plaatst.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb ook zo ding bij mn impact-bitsetje zitten.
Rotding :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
Remy!!!! schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:35:
Ik zie zojuist deze aanbieding voorbij komen bij de Lidl. €60 voor een 500W kolomboormachine.
Nou zou het misschien niet supergoed zijn, maar voor dat geld kan je voor hobbymatig gebruik weinig verkeerds kopen lijkt mij? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb ooit een tweedehands tafelboor gekocht voor 75 euro maar die is wel wat steviger.
Ik heb erg goede ervaringen met Lidl/Parkside spul. Supergoede prijs/kwaliteit.

Geen garanties though...

Als ik de ruimte had, zou ik hem zelf wel kopen... Ik heb niet twee tafelboormachines nodig... hoogstens een kolomboor met meer koppel en snelheidsinstellingen.... of liever een freesbank :9~

edit: B16 boorkopopname is bijzonder groot!

[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 04-08-2019 21:37 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik heb hem op mijn verlanglijstje gezet, eerdaags maar eens aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:32
Van deze boor heb ik de voorloper. Die motor achterop lijkt groot, maar echte moortje zit erin. Dat is een beetje nep en meer voor 't oog. Wat ik er jammer aan vindt is dat hij niet in een lager toerental kan dan 500. Voor staal(rvs) is het toch vaak te hoog. Ook linksom/rechtsom zou handig zijn geweest. Ik gebruik hem wel veel ff tussendoor vaak.

@Bobmeister ik heb ook zo'n zelfde bithouder van dewalt, geen idee waarvoor het moet dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:13
Bobmeister schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:08:
[Afbeelding]

Ik gebruik die altijd om met 1 hand te schroeven, die van mij is ook magnetisch. Dus bitje erin, schroef erin en huls omhoog schuiven tot puntje van de schroef net uitsteekt. Op die manier kan je, meestal, gewoon de punt van de schroef in het materiaal duwen en schroeven zonder je hand te gebruiken om de schroef te begeleiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat idd. Met name handig voor de langere schroeven die door hun gewicht niet aan een normale magnetische bithouder blijven hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 09:46

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb 'm ongeveer een jaar geleden gekocht. (De voorloper, PTBM 500 D4, zonder laser) Hij doet wat hij moet doen, maar ik moest er wel wat aan rommelen. Hij had wat speling op de as (dat is bijna helemaal te verhelpen door het boutje achter de noodstopschakelaar aan te draaien) en de tafel staat niet helemaal haaks op de booras (hij helt iets naar achteren) Dat heb ik opgelost door een houten plankje op de tafel te monteren met aan de achterkant 2 ringetjes ertussen. De diepte instelling werkt met een ringetje om de as van het draaikruis (heet dat zo?). Werkt ok, maar niet super precies. Ik gebruik hem vooral voor gaten voor schanieren in deurtjes etc.

Ik ben van plan om 'm binnenkort te verkopen en een Bosch PBD 40 aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aergrimm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09-2022
Remko.me schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:32:

Wat ik ermee wil doen;

- hout boren
- schroeven in hout

- in plafond boren

Ik heb deze: https://www.toolstation.nl/metabo-271-1-comboset/p51393 net als veel andere tweakers volgens mij. Bevalt me tot nu toe erg goed! De slagschroevendraaier gebruik ik nagenoeg niet, dus mss zoek ik nog naar een 2e accutol. Maar met de accutol heb ik 10 meter schutting geplaatst, geboord in de hardhouten palen (AVE) met 7,5 mm en dat ging als een zonnetje. Accu gaat ook best lang mee.

Vorige week ook deze gekocht: https://www.toolstation.n...0?searchstr=radio%20metab
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/65920.jpg

Lekker voor bij het klussen, of zoals afgelopen weekend bij de BBQ tijdens het kijken naar het varend corso.
Ik heb radio's gehad die het slechter deden! Genoeg geluid voor een tuin feestje, of tijdens het klussen. En er passen 12-18V accu's op! En op de 12v 2.0Ah deed hij het ongeveer 6 uur (DAB, 75-90% volume).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

aergrimm374 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:59:
[...]

Ik heb deze: https://www.toolstation.nl/metabo-271-1-comboset/p51393 net als veel andere tweakers volgens mij. Bevalt me tot nu toe erg goed! De slagschroevendraaier gebruik ik nagenoeg niet, dus mss zoek ik nog naar een 2e accutol. Maar met de accutol heb ik 10 meter schutting geplaatst, geboord in de hardhouten palen (AVE) met 7,5 mm en dat ging als een zonnetje. Accu gaat ook best lang mee.

Vorige week ook deze gekocht: https://www.toolstation.n...0?searchstr=radio%20metab
[Afbeelding]

Lekker voor bij het klussen, of zoals afgelopen weekend bij de BBQ tijdens het kijken naar het varend corso.
Ik heb radio's gehad die het slechter deden! Genoeg geluid voor een tuin feestje, of tijdens het klussen. En er passen 12-18V accu's op! En op de 12v 2.0Ah deed hij het ongeveer 6 uur (DAB, 75-90% volume).
Heeft ook BT zie ik. Es handig es. Tempting.....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:44
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een fatsoenlijke schroef/boormachine (klop is niet nodig) tot max 100 euro.

Nu kom ik via Lidl wel een 20V schroefmachine tegen maar deze week in de aanbieding ook een Black + Decker 18V set.

Mij bekruipt het gevoel dat Black + Decker niet meer is wat het geweest is, ik zie de laatste jaren ook alleen maar Metabo, DeWalt, Makita voorbij komen en af en toe nog eens Bosch.
Heeft iemand voor dit budget nog tips waar ik beter voor kan kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
Indien het budget met 20 euro omhoog kan zou ik persoonlijk voor deze kiezen:
https://www.mastertools.n...2v-2-0ah-li-ion-in-l-boxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:32
Anoniem: 639074 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

De standaard kolomboormachines hebben doorgaans geen van alle een linksomdraaiende boorkop en eerlijk gezegd heb ik dat ook nog nooit gemist. ;)
Dit feature vind je pas in het duurdere segment, of in de hier veelgenoemde groene hobbybob Bosch PBD 40.
Ik dacht tenminste dat die ook linksom kon draaien.
update
Volgens de gebruiksaanwijzing draait deze machine helaas niet linksom. :+

Linksom draaien is wel handig bij het tappen, maar met een tapapparaat in de machine gebeurt dat met een automatische omkeerinrichting eigenlijk eleganter.
Tapapparaat is ideaal, maar natuurlijk pas nodig bij veel gebruik. Maar als je veel met staal werkt, dan wil je nog weleens linksom en eigenlijk zou dat best simpel erop te maken moeten zijn. Maja misschien vraag ik teveel van een simpel huis tuin kolomboormachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

yorroy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:31:
Ik ben voor mijn vader op zoek naar een fatsoenlijke schroef/boormachine (klop is niet nodig) tot max 100 euro.

Nu kom ik via Lidl wel een 20V schroefmachine tegen maar deze week in de aanbieding ook een Black + Decker 18V set.

Mij bekruipt het gevoel dat Black + Decker niet meer is wat het geweest is, ik zie de laatste jaren ook alleen maar Metabo, DeWalt, Makita voorbij komen en af en toe nog eens Bosch.
Heeft iemand voor dit budget nog tips waar ik beter voor kan kiezen?
Dat is een B&D en dan zou ik liever een Bosch nemen.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb een oude Ferm, ook zo'n goedkoop ding en daar is hobbymatig niks mis mee :)

Die heb ik veel gebruikt om mijn luidsprekers te bouwen

Leuk voorbeeldje voor toen ik nauwkeurig en 100% haaks moest boren.

Ook nog een fototje van het boren van tapgaten in kleine staalstrips voor de bevestiging van de speakers

Dat werkt dus gewoon prima met zo'n ding _/-\o_

My 2 cents.......denk je echt sporadisch een kolomboor te gebruiken dan is zo'n instapper echt prima en een hele leuke aanvulling op je gereedschap.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
DoeEensGek schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:57:
Van deze boor heb ik de voorloper. Die motor achterop lijkt groot, maar echte moortje zit erin. Dat is een beetje nep en meer voor 't oog.
what the... :| Waarom!? Waarom extra formaat en gewicht toevoegen.
Wat ik er jammer aan vindt is dat hij niet in een lager toerental kan dan 500. Voor staal(rvs) is het toch vaak te hoog. Ook linksom/rechtsom zou handig zijn geweest.
Dat is ook mijn probleem met de meeste tafel- en kolomboormachines. In het beste geval gaan ze tot 240tpm omlaag. En linksdraaiend is geen optie. Daarom zou ik graag een freesbank willen... maar ja, geen ruimte en geen krachtstroom...
yorroy schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:31:
Ik struin wel eens BVA auctions en Troostwijk auctions af voor goedkope tweedehands tools. Dan vind je wel bijv een Makita 18V met twee accus voor ~100 euro...

Nieuw kan ook, maar ik weet niet of er in de 100 euro range een acceptabele accuboor te vinden is. Ik in een aanbieding heb de Ferm 12V gekocht bij de hoogvliet voor 20 euro. Ding doet alles best. Ik boor er zelfs staal mee. Bij de Action heb (of had zie ik nu) je de Ferm 16V Accuboormachine voor 30 euro, 25 euro in de aanbieding. Voor DIY gebruik voldoende.

Blijft wel dat moderne Ferm troep is in mijn ervaring. Ik had de tafelslijper, maar de stenen waren zo uit balans dat m'n hele werkhok schudde: uit veiligheidsoverwegingen maar weggegaan... slijpstenen kunnen exploderen! En de 12V accuboor doet het goed, maar soepel lopen is anders. Geen precisiewerktuig... Maar wat wil je voor die prijs.
(En Werckmann van de Action is helemaal troep! Zijkniptangen die niet knippen omdat de messen niet tegenover elkaar staan, ringsleutels die moeren doldraaien omdat ze te groot zijn, scroefbits die na 1x gebruiken kapot zijn...)
Fraggert schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:31:
Ik heb een oude Ferm, ook zo'n goedkoop ding en daar is hobbymatig niks mis mee :)

Leuk voorbeeldje voor toen ik nauwkeurig en 100% haaks moest boren.
Precies: oude Ferm dus... toen ze nog redelijk goede spullen maken.
Wel bijzonder dat de boor out-of-the-box haaks en nauwkeurig werkte. Ik heb vele uren gestoken in het haaks krijgen van mijn tafelboor: veilen, schuren, schrapen...

[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 06-08-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MeMoRy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:47:
Precies: oude Ferm dus... toen ze nog redelijk goede spullen maken.
Wel bijzonder dat de boor out-of-the-box haaks en nauwkeurig werkte. Ik heb vele uren gestoken in het haaks krijgen van mijn tafelboor: veilen, schuren, schrapen...
"haaks en nauwkeuring genoeg" zo beter dan? ;)

Ik weet niet wat jij verwacht van je kolomboor maar als jij een vergelijkbare boor hebt en die gaat zitten meten met een micrometer dan snap ik wel dat je lang bezig bent geweest ja. :+

misschien een ideetje voor onze @Remy!!!! om zo'n ouder exemplaar via marktplaats te scoren, zal mij niets verbazen als die wel te vinden zijn. Hoewel een nieuwe voor 6 tientjes garantie heeft en je bij marktplaats nooit weet wat te aantreft, even goed testen voor de aanschaf is wel aan te bevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Fraggert schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:59:
misschien een ideetje voor onze @Remy!!!! om zo'n ouder exemplaar via marktplaats te scoren, zal mij niets verbazen als die wel te vinden zijn. Hoewel een nieuwe voor 6 tientjes garantie heeft en je bij marktplaats nooit weet wat te aantreft, even goed testen voor de aanschaf is wel aan te bevelen.
Niet veel te vinden... Daar beginnen de prijzen ook bij 60 euro!!! zonder garanties...

edit: ohja, vergeten dat veel mensen het verschil niet weten tussen een kolomboor en een tafelboor...
meer resultaten

Nog steeds vragen mensen de hoofdprijs... die 60 euro lijkt me echt een koopje...
Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:19:
Een steen met onbalans kan je bij iedere stationaire slijpmachine overkomen. :P

De hoogteslag trim je er tamelijk eenvoudig af met een diamanttrimmer en de zijdelingse afwijking markeer je met een viltstift en compenseer je (in stilstand) met opvulmateriaal.
Net zolang tot je geen afwijking meer meet.

Op YouTube staan een paar zeer informatieve tutorials hoe je dit handig aanpakt.
Zo kun je zelfs de meest hevig trillende machine 100% stil krijgen. ;)
Ik ben voor een betere slijpmachine gegaan (Creusen DS8150 :9 )
Ferm is nu basis voor een DIY bandslijpmachine :P

Natuurlijk kan (en moet je misschien) je balanceren, maar ik heb liever dingen die out-of-the-box redelijke kwaliteit hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door MeMoRy op 06-08-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MeMoRy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

Niet veel te vinden... Daar beginnen de prijzen ook bij 60 euro!!! zonder garanties...

edit: ohja, vergeten dat veel mensen het verschil niet weten tussen een kolomboor en een tafelboor...
meer resultaten

Nog steeds vragen mensen de hoofdprijs... die 60 euro lijkt me echt een koopje...
tsja....het was maar een suggestie hoor.

Er hoeft er maar net 1 te koop te staan bij hem in de buurt, ik weet niet waar hij woont. En dit is ook een momentopname, er wordt regelmatig spul te koop aangeboden, gewoon rustig blijven kijken of zo'n zoekopdracht aanzetten in de marktplaats-app.

Ik heb mijn boor destijds geruild voor een oude analoge spiegelreflexcamera. Ook geen drol meer waard maar een kennis wou hem graag hebben voor zijn fotografie en ik kon zijn boor goed gebruiken, is geen enkele euro van portemonnee bij gewisseld.

En op marktplaats is een vraagprijs ook nog geen verkoopprijs natuurlijk. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 06-08-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Advies gevraagd. Ik heb me tijdens de Amazon dagen weer eens niet in kunnen houden, en per ongeluk 2 haakse spijkers gekocht. De Bosch 7-125 én de 13-125. Nu heb ik er nooit 1 gehad. Bij straten een tegelslijper gehuurd, en verder eigenlijk alleen wel eens gemist toen ik een stuk ijzer moest zagen.

Ik wil er 1 terugsturen, welke zouden jullie houden voor algemeen gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lankman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:05:
Advies gevraagd. Ik heb me tijdens de Amazon dagen weer eens niet in kunnen houden, en per ongeluk 2 haakse spijkers gekocht. De Bosch 7-125 én de 13-125. Nu heb ik er nooit 1 gehad. Bij straten een tegelslijper gehuurd, en verder eigenlijk alleen wel eens gemist toen ik een stuk ijzer moest zagen.

ik denk de 7-125, die heb ik zelf ook en vind de 700 watt ruim voldoende voor het werk dat jij schets.

Ik zou later eerder een 230mm-slijper erbij halen, dan kun je ook wat meer zoals klinkers, tegels stoepbandjes zonder te hoeven omkeren maar ook makkelijker grotere oppervlaktes slijpen/schuren.

Nu heb je 2 slijpers met een kleine slijpschijf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MeMoRy
en per ongeluk 2 haakse spijkers gekocht.
Haakse spijkers?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ClGMZaimN3tKEqzp8KidJWqb/full.png

Die zijn verdomde handig in die moeilijke hoekjes! :+

[ Voor 10% gewijzigd door MeMoRy op 06-08-2019 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MeMoRy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Haakse spijkers?
[Afbeelding]

Die zijn verdomde handig in die moeilijke hoekjes! :+
_O-

Net zo handig als die speciale voor in 't plafond :+

[YouTube: DE TIMMERMAN | REMBO & REMBO | VPRO | 1994]

@2:00 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 11:39

mutsje

Certified Prutser

geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Skitterend! Vond die magdat filmpjes van ze ook altijd zo mooi. Kon vroeger soms gewoon door na het stappen met eerst Purno, en daarna Rembo en Rembo.

[ Voor 87% gewijzigd door Lankman op 06-08-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Dit zou binnen 1 minuut op de Makita site te vinden moeten zijn, maar helaas...

Ik heb een Makita SP6000J invalzaag en een DKP180ZJ schaaf. Deze wil ik aansluiten op een nog te kopen Makita VC2512L. Past dit direct? Zijn er nog adapters nodig?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
-DarkShadow- schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:00:
Dit zou binnen 1 minuut op de Makita site te vinden moeten zijn, maar helaas...

Ik heb een Makita SP6000J invalzaag en een DKP180ZJ schaaf. Deze wil ik aansluiten op een nog te kopen Makita VC2512L. Past dit direct? Zijn er nog adapters nodig?
Je krijgt een adapter bij de stofzuiger die op bijzonder veel items past. Anders haal je voor 8 euro een adapter bij de toolstation ;-)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bij de stofzuiger zit een adapter inderdaad, plaatje. Alles links van het grijze geribbelde plastic (valse lucht regelaar) is van rubber dus past op de meeste apparaten.

Heb de stofzuiger op 4 niet-Makita machines gebruikt en tot nu toe geen extra adapters nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Hoe zie je eigenlijk dat dit een aanbieding is? Ik zou er op termijn ook wel een willen, maar als die nu echt een stuk goedkoper is, dan moet ik die termijn eens heroverwegen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Enigszins foutief verwoord, het is geen aanbieding, maar wel erg goedkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:13
Als parkside fan een hogedrukreiniger gekocht.
Zeer completeset, 150bar, ziet er solide uit, en met aluminiumwaterpomp.
Uiteraard voor een zachtprijsje (€90,-)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vnuhm8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:51
CurlyMo schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:01:
[...]

Hoe zie je eigenlijk dat dit een aanbieding is? Ik zou er op termijn ook wel een willen, maar als die nu echt een stuk goedkoper is, dan moet ik die termijn eens heroverwegen.
Bij de Lidl zijn dergelijke zaken meestal "zolang de voorraad strekt", oftewel het is te koop zolang het wordt aangeboden. In die zin is de term aanbieding niet onjuist. Soms, als het te lang duurt voor de voorraad op is, gooien ze er nog wat extra korting overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
Heb ik voor mezelf (en de vrouw-baas) eindelijk bedacht dat ik een afkortzaag niet zó vaak zal gebruiken dat een Einhell ook wel goedgenoeg is. Zal hem sowieso willen/moeten gebruiken voor het verstekzagen van de moestuinbakken volgend jaar, balken van Vuren 4.4x14.5

Zit ik bij de Einhell 2534 te kijken, en zaagt die onder een hoek "maar" 42mm, en dat is niet genoeg!
Voor andere 2x3-tjes kan ik natuurlijk gewoon de balk "staand" zagen.

https://www.hornbach.nl/s...Dual/5608565/artikel.html

Denken jullie dat deze er op 45 graden echt niet doorheen komt? Of moet ik echt met de hand (32x) de laatste 2 mm gaan zagen, iets waar ik echt super slecht in ben.

Zie dat de Metabo 254 (stond eerst op mn lijstje) wel de "volle" 44mm (nml 47mm) zou moeten kunnen zagen. maar die is 2x zo duur! maar aangezien het zaagblad net zo groot is, zouden ze dan niet hetzelfde moeten kunnen zagen?

of zou het lukken om gewoon de balk om te draaien, en de rest vanaf de andere kant te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar haal je vandaan dat die maar 42mm diep zaagt onder een hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:12:
Waar haal je vandaan dat die maar 42mm diep zaagt onder een hoek?
Bij de specificaties: Zaagcapaciteit 45° x 90° 340 mm x 42 mm.
https://www.einhell.nl/shop/nl-nl/tc-sm-2534-dual.html

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
uit de handleiding:
Miter cut to the left: .................................0° to 45°
Miter cut to the right: ...............................0° to 45°
Saw width at 90°: ............................340 x 75 mm
Saw width at 45°: ............................240 x 75 mm
Saw width at 2 x 45°
(double miter cut left): .....................240 x 42 mm
Saw width at 2 x 45°
(double miter cut right): ...................240 x 25 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

WouterB

3680 Wp

Die 42mm is de minimale zaagdiepte, en die zit op de uiteindes van de zaag. Bij jouw balkjes van 44x145 zal er waarschijnlijk 1 hoekje (die tegen de aanslag aan zit) niet gezaagd worden; ik vermoed dat dat bij het weghalen van de balk na het zagen al losbreekt.

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik heb ze beiden, en beiden hebben hun eigen toepassing. De 7-125 is perfect voor licht werk omdat hij zo klein is en weinig weegt. Voldoet bijna voor alles wel, ook goed met één hand vast te houden.

De 13-125 is al behoorlijk groter en zwaarder. Heb ik gekocht om, zoals hierboven al genoemd, met komschijven te werken. Als je zwaar moet schuren, borstelen of slijpen dan komt die kleine 7-125 te kort (kan erg heet worden).

Ben je niet van plan om komschijven of iets dergelijks te gebruiken zou ik eerst de 7-125 houden vanwege z'n formaat. Kun je later altijd nog een 13-125 erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thijsco19 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:19:
[...]

Bij de specificaties: Zaagcapaciteit 45° x 90° 340 mm x 42 mm.
Was handig geweest als je die er bij had gedaan. ;)

Maareh, hij doet toch ook gewoon 90x45gr op75mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:35:
[...]

Was handig geweest als je die er bij had gedaan. ;)

Maareh, hij doet toch ook gewoon 90x45gr op75mm?
Hoe zie je dat voor je met een balk/plank van 145*44?
WouterB schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:31:
Die 42mm is de minimale zaagdiepte, en die zit op de uiteindes van de zaag. Bij jouw balkjes van 44x145 zal er waarschijnlijk 1 hoekje (die tegen de aanslag aan zit) niet gezaagd worden; ik vermoed dat dat bij het weghalen van de balk na het zagen al losbreekt.
Denk dat ik het er dan maar op gok dat er wel wat marge in de specs zit.

[ Voor 44% gewijzigd door aergrimm op 07-08-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aergrimm374 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:42:
[...]

Hoe zie je dat voor je met een balk/plank van 145*44?
Dit staat er bij de specs,

Zaagcapaciteit 90° x 45° 240 mm x 75 mm

Maar goed, wellicht dat ik het iets anders voor mij zie als dat jij dat doet. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04 16:43
-- plank -- :+

Zaagcapaciteit 45° x 90° 340 mm x 42 mm

2 x zagen dus?

[ Voor 169% gewijzigd door CappieL op 07-08-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

Dit staat er bij de specs,

Maar goed, wellicht dat ik het iets anders voor mij zie als dat jij dat doet. :>
Denk het wel. Ik wil de balken "staand" gebruiken voor de moestuin bakken, dus 145mm hoog. Dat wil zeggen dat als ik verstek wil zagen, ik of 45gr naar de zijkant gedraaid moet, maar dan 145mm hoog. Of 45gr gekanteld, en dan 44m hoog, maar dan 145mm diep.

Wellicht dat ik het niet duidelijk uitgelegd heb. Nu wel hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
aergrimm374 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:12:
Denk het wel. Ik wil de balken "staand" gebruiken voor de moestuin bakken, dus 145mm hoog. Dat wil zeggen dat als ik verstek wil zagen, ik of 45gr naar de zijkant gedraaid moet, maar dan 145mm hoog. Of 45gr gekanteld, en dan 44m hoog, maar dan 145mm diep.
balken of planken? c.q. welk formaat?
In zijn ervaring is 45 graden met een cirkelzaag niet precies 45 graden...
Is 45gr frezen evt een optie? evt met tand-/groefverbinding:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41t87Y5EsyL.jpg
Zou ik voor kiezen...

edit: ah, ik lees de handleiding nu ook. Het gaat over een /double miter cut/ Ofwel dat je _twee_ hoeken tegelijk wil zagen. dus op twee assen gedraaid
Afbeeldingslocatie: https://images.homedepot-static.com/productImages/b85e3118-6e96-4c1a-9f4c-f4879ec733f8/svn/dewalt-miter-saws-dws780-64_1000.jpg

Als je maar 1 hoek van 45 graden hebt, kan hij wel de maximale 75mm halen...

[ Voor 93% gewijzigd door MeMoRy op 07-08-2019 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
aergrimm374 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:12:
[...]

Wellicht dat ik het niet duidelijk uitgelegd heb. Nu wel hoop ik.
Als je al een redelijke zaagsnede hebt kun je die gebruiken om de handzaag te laten geleiden. Kwestie van zaag wat horizontaler houden. Op een kort stukje kun je dan praktisch niet meer scheefzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

aergrimm374 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:19:
uit de handleiding:
Miter cut to the left: .................................0° to 45°
Miter cut to the right: ...............................0° to 45°

Saw width at 2 x 45°
Saw width at 2 x 45°
huh, dat is vreemd :)

double miter zou links en rechts toch echt beide gelijk moeten zijn, dus óf 42mm of 25mm 8)7

Uit de handleiding van die links van @thijsco19 volgt:

Zaagcapaciteit 90° x 90° 340 mm x 75 mm
Zaagcapaciteit 45° x 90° 340 mm x 42 mm
Zaagcapaciteit 45° x 45° 240 mm x 42 mm

Waar komt die 25mm vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Misschien motor die in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:41:
Misschien motor die in de weg zit?
volgens de handleiding zaagt hij dus gewoon zowel links als rechts 42mm bij doublemiter

dus ik snap niet waar die 25mm vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Fraggert schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

volgens de handleiding zaagt hij dus gewoon zowel links als rechts 42mm bij doublemiter

dus ik snap niet waar die 25mm vandaan komt.
In het engelse hoofdstuk van de handleiding staat inderdaad 25mm en niet 42mm. Aangezien op alle andere plekken* de website 42mm staat, denk ik dat het een tikfout in de handleiding is.

*In de handleiding staat inderdaad 25mm:

https://assets.einhell.co...660-1244582677.1565247660

Ik lees niet goed. Op de site staat een ander tabelletje dan in de handleiding. Op de site staat
Cutting width 90° x 90° 340 mm x 75 mm
Cutting width 90° x 45° 240 mm x 75 mm
Cutting width 45° x 90° 340 mm x 42 mm
Cutting width 45° x 45° 240 mm x 42 mm
(dus onder steeds andere hoeken)

In de handleiding staat:

Saw width at 2 x 45°
Saw width at 2 x 45°

En dat zijn dus twee specificaties voor de dubbele 45° zaagsnede, namelijk uitgesplitst naar links en rechts. En blijkbaar kan'ie dus rechts minder diep.

[ Voor 52% gewijzigd door Raymond op 08-08-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
Bedankt voor het meedenken/ kijken. Ik zaag de laatste 2mm wel met de hand, als er al 2mm over is.
Mocht ik hem tzt hebben staan, zal van de winter zijn, zal ik laten weten hoever ik kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:03:

En dat zijn dus twee specificaties voor de dubbele 45° zaagsnede, namelijk uitgesplitst naar links en rechts. En blijkbaar kan'ie dus rechts minder diep.
Goed gevonden _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aergrimm
Raymond schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Dat lijkt me trouwens best onhandig voor de rechtshandige klus-populatie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
aergrimm374 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:21:
[...]

Dat lijkt me trouwens best onhandig voor de rechtshandige klus-populatie 8)7
Dat maakt niet uit, het gaat erom dat je dan moet hannessen met je werkstuk om die 45graden zaagsnedes op 42mm te kunnen halen (of dat je niet gunstig door je zichtzijde van je werkstuk moet zagen, omdat je het anders niet voor elkaar krijgt. Met bijbehorende mindere afwerking tot gevolg).

Lijkt erger dan het is trouwens: Dat deze zaag naar twee kanten kan kantelen is een plus, genoeg afkortzagen (waaronder mijn KGS254M) die maar naar 1 kant kunnen kantelen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Raymond op 08-08-2019 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:24:
op de valreep nog snel ff een heggeschaar aangeschaft, om met de gratis-accu actie mee te kunnen doen. Schaar is wel 25 euro duurder dan bij amazon (85 vs 60 euro), maar dat wordt door de accu gecompenseerd :)

Kan ik de heg bij ons eens fatsoeneren :)
De DUH523Z is afgelopen weekend binnengekomen. Dat is het eenvoudigste model van Makita. Ik heb een 3Ah accu erin gedrukt en ben gaan snoeien. 25m beukenhaag aan 1 kant en 10 meter klimop. Accu was nog niet leeg daarna, maar de klus was klaar. Ging hardstikke soepel, beter dan met de geleende bosch groen 230V machine :D Ik ben aangenaam verrast :)
Zondagavond accu besteld, die was dinsdag alweer binnen, top geregeld.

Ik had niet verwacht dat ook deze basic machine al zo prima zou snoeien. Hij is natuurlijk wel splinternieuw, dus misschien dat het volgend jaar wat minder gaat, maar dat zien we dan wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Dank voor het meedenken met de haakse spijker. Heb besloten om de 13-125 te houden. Zal hem zelden gebruiken, maar hoop dat hij d3 klus dan wel aankan lig (behalve die zaken waar je een 230 voor nodig hebt natuuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

voor diegene die tegen een aankoop zitten te hikken en het aandurven (verzending en garantie), de britse pond zal wel weer een dikke duik gaan nemen.

Goede ontwikkeling voor de o.a. Axminster-fanboys hier d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g73jFe64Z0Y4ZHZBHyy1BLld/full.jpg

Haast 1 op 1 dus lekker makkelijk omrekenen :+

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 09-08-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Fraggert schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:31:
voor diegene die tegen een aankoop zitten te hikken en het aandurven (verzending en garantie), de britse pond zal wel weer een dikke duik gaan nemen.

Goede ontwikkeling voor de o.a. Axminster-fanboys hier d:)b

[Afbeelding]

Haast 1 op 1 dus lekker makkelijk omrekenen :+
Nice, hebben ook aardig wat Bosch 12v in het assorti. Die kantenfrees scheelt al snel 30 euro met bijvoorbeeld Toolmax.

Ik twijfel hier vooral of ik vanmiddag een DTD155 sub-compact of de DTD170 meeneem naar NL. Prijsverschil is minimaal (139 CAD vs. 150 CAD --> 95 vs 100 euro) en de 170 heeft wel hele mooie features.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
170 was er helaas niet meer, dus heb een 155 meegenomen. Klein, handzaam en voor 129 CAD een koopje :)

De dtd129 kan daarmee de deur uit, die is groter, lomper en iets sterker, maar dat verschil ga ik niet merken :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeMoRy
Ik heb trouwens een aantal dingen via aliexpress gekocht. Als in veel te veel hahaha.
Vaak gemiddeld qua kwaliteit, soms echt slecht, maar soms ook echt goed. Zijn er mensen die interesse hebben in wat ervaringen? Dan kan ik wel eens een overzichtje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
MeMoRy schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:33:
Ik heb trouwens een aantal dingen via aliexpress gekocht. Als in veel te veel hahaha.
Vaak gemiddeld qua kwaliteit, soms echt slecht, maar soms ook echt goed. Zijn er mensen die interesse hebben in wat ervaringen? Dan kan ik wel eens een overzichtje maken.
Ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13

orf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P9Eg6jrh99idegtOlvbbVTQM/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kDtclHbhJxW6dMnA1q3CAyOS/full.jpg

Zo, eindelijk!
Het was een behoorlijke klus om binnen te krijgen. De lintzaag was makkelijk, maar de cirkelzaag was met 4 man toch echt een flinke klus. In de brandpoort een heel hek met deur eruit moeten schroeven en de tuin in met een takel moeten doen. Maar het staat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
orf schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:36:
Zo, eindelijk!
... Maar het staat!
Mooi! (Jaloers)
Zorg je wel voor afzuiging? Ik zie nogal veel stof. Niet super voor je longen

[ Voor 23% gewijzigd door MeMoRy op 10-08-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-04 13:10
Ik ben op zoek naar een goede doppenset. Ik wil minimaal het volgende:

Ratel 1/4
Ratel 1/2
Verlengstuk
Kniestuk
Inbusset
Sleutels
Prettig als er ook schroevendraaier set bij zit omdat dan alles in 1 koffer zit.

Ik zoek eigenlijk een kwalitatieve set waar je een leven lang gebruik van kan maken. Ik was dus eerst op zoek naar Ironside maar daar kon ik geen goed gevulde koffer van vinden. Ik ben toen uitgekomen op het volgende makita p-90532 set.

Ik twijfel echter over de kwaliteit voor deze prijs. Ik begrijp dat er van Makita ook mindere kwaliteit in omloop is.

Ik woon twee hoog dus is prettig als ik alles in 1 koffer direct bij de hand heb. Ik bewaar mijn gereedschap liever niet in de schuur die ik beneden heb omdat deze nogal vochtig is. Ik gebruik gereedschap voor bijvoorbeeld voor klussen aan auto en fiets.

Heeft iemand een suggestie voor een goed merk met goed gevulde koffer? Ik iets van 400 euro een mooie prijs voor een inhoud zoals de makita die ik vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Berendhoo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:06:
Ik ben op zoek naar een goede doppenset. Ik wil minimaal het volgende:
Toen ik ben begonnen met autosleutelen, ben ik voor Gedore spullen gegaan. MEGAsterk.
Ik misbruik de doppen wel eens op mijn slagschroefmachine, maar ze blijven heel.

Ander onderwerp. Ik ben net begonnen met elektrodelassen en heb een partij laselektroden opgekocht. Nu heeft maar de helft van de elektrodes een opdruk (E5122, 309Mo, 316L, E6012, E6013, E6018, c.q. een heel assortiment).
Van de andere helft heeft weer een gedeelte geen markering, maar dat zijn vgls mij Ferm elektroden. Maar een groot gedeelte heeft een kleurcodering op de achterkant. C.q. een lichtroze, lichtblauwe, witte of lichtgele achterkant. Weet iemand wat deze kleurcodering betekent?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/46sRb1yEb6f5kpT7D3poGIW7/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
MeMoRy schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:41:
[...]

Toen ik ben begonnen met autosleutelen, ben ik voor Gedore spullen gegaan. MEGAsterk.
Ik misbruik de doppen wel eens op mijn slagschroefmachine, maar ze blijven heel.

Ander onderwerp. Ik ben net begonnen met elektrodelassen en heb een partij laselektroden opgekocht. Nu heeft maar de helft van de elektrodes een opdruk (E5122, 309Mo, 316L, E6012, E6013, E6018, c.q. een heel assortiment).
Van de andere helft heeft weer een gedeelte geen markering, maar dat zijn vgls mij Ferm elektroden. Maar een groot gedeelte heeft een kleurcodering op de achterkant. C.q. een lichtroze, lichtblauwe, witte of lichtgele achterkant. Weet iemand wat deze kleurcodering betekent?
[Afbeelding]
Roze punt is normaal om RVS te lassen. De andere elektroden zullen ook wel een dergelijke (ander materiaal) betekenis hebben?

@Berendhoo :
Kijk anders eens bij Bahco, die hebben mooie doppensetjes in een koffer. Voor 400 euro moet je daar wel kunnen vinden wat je zoekt voor kwalitatief goed spul. Kan alleen niet garanderen dat alles wat je zoekt dan in één set zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 02:09:
[...]

Beide machines zijn zo te zien eol en worden opgevolgd door de DTD171ZJ.
Op het eerste gezicht lijken de verschillen niet wereldschokkend, maar misschien heb ik het mis. ;)

Mooi machientje, dat wel en met 180Nm weer een miniem beetje sterker.
Wie dit verschil werkelijk kan voelen is knap. :)
De DTD155 blijft volgens mij bestaan als subcompact model (18V in 12V formaat). Makita heeft een hele serie compacte machines, met o.a. een boorhamer en recipro.

De DTD171 heeft tov de DTD170 extra lagers om de speling van de kop de minimaliseren. Schijnt vrijwel geen wiebel in te zitten. Daarnaast heb je boven de trekker een knopje zitten om snel te schakelen tussen je twee meestgebruikte standen. Verder zijn ze volgens mij praktisch identiek.

Hij is trouwens bij svh24.de heel voordelig. Met kortingcode via idealo.de betaal je €121 incl btw, ex verzenden (€6 a 7). Dat is echt een koopje. Voor dat geld heb je in NL net een DTD152. De budget-slagschroevendraaier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
titan1901 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:44:
Roze punt is normaal om RVS te lassen. De andere elektroden zullen ook wel een dergelijke (ander materiaal) betekenis hebben?
Top!
Ja, zoiets had ik gevonden. Arosta 316L heeft bijv een roze punt...
Misschien is het allemaal Arosta?

even doorgezocht op Arosta:Ik vond geen overzicht, maar wel een aantal links
Arosta 309H tip yellow
Arosta 308L-16/304L tip light blue
Arosta 2209-16/4462 tip white
Arosta 307-160 tip red
Arosta 316L tip pink

Zoiets? Lijkt dus allemaal RVS te zijn... gelukkig zijn die ferm voor staal ;)

Ook gevonden
Dus bij voorkeur de elektroden opslaan in een geconditioneerde ruimte. Als algemene regel voor een geconditioneerde ruimte geldt:
* Relatieve luchtvochtigheid niet hoger dan 50% ( liefst lager);
* Temperatuur minimaal 15°C hoger dan de buitentemperatuur met een minimum van 18°C;
Wut? Dat is voor een hobbyist toch niet te doen?
Weet iemand wanneer ik elektroden moet herdrogen?

[ Voor 23% gewijzigd door MeMoRy op 10-08-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
MeMoRy schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:04:
[...]

Top!
Ja, zoiets had ik gevonden. Arosta 316L heeft bijv een roze punt...
Misschien is het allemaal Arosta?

even doorgezocht op Arosta:Ik vond geen overzicht, maar wel een aantal links
Arosta 309H tip yellow
Arosta 308L-16/304L tip light blue
Arosta 2209-16/4462 tip white
Arosta 307-160 tip red
Arosta 316L tip pink

Zoiets? Lijkt dus allemaal RVS te zijn... gelukkig zijn die ferm voor staal ;)

Ook gevonden

[...]

Wut? Dat is voor een hobbyist toch niet te doen?
Weet iemand wanneer ik elektroden moet herdrogen?
Als ze nat geworden zijn :+ . No kidding btw.

Maar ik ging eigenlijk net vragen of de elektroden nog wel bruikbaar zijn als het een tweedehands partijtje is. Grote kans dat het oude elektroden zijn die vochtig geworden zijn. Voor een beetje oefenen geen probleem maar het hangt er een beetje vanaf wat je er mee van plan bent.

Mocht je overigens met die RVS elektroden gaan lassen: pas dan wel op want de slak springt daarbij vanzelf los na enige tijd. Dus zorgen dat je altijd een veiligheidsbril op hebt want je wilt dat niet in je ogen hebben. Het springt gemeen weg namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Framoes schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:51:
[...]

De DTD155 blijft volgens mij bestaan als subcompact model (18V in 12V formaat). Makita heeft een hele serie compacte machines, met o.a. een boorhamer en recipro.

De DTD171 heeft tov de DTD170 extra lagers om de speling van de kop de minimaliseren. Schijnt vrijwel geen wiebel in te zitten. Daarnaast heb je boven de trekker een knopje zitten om snel te schakelen tussen je twee meestgebruikte standen. Verder zijn ze volgens mij praktisch identiek.

Hij is trouwens bij svh24.de heel voordelig. Met kortingcode via idealo.de betaal je €121 incl btw, ex verzenden (€6 a 7). Dat is echt een koopje. Voor dat geld heb je in NL net een DTD152. De budget-slagschroevendraaier.
Thx voor de uitleg! Hij is idd erg compact :) Voor 121 is die 171 echt een koopje inderdaad, goed om te weten in ieder geval.

Enige wat ik nu nog zou willen toevoegen is een accu multitool, maar ik vermoed dat die ook wel in de Makita actie zou vallen. Nog maar even wachten dus. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MeMoRy
titan1901 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:15:
Mocht je overigens met die RVS elektroden gaan lassen: pas dan wel op want de slak springt daarbij vanzelf los na enige tijd. Dus zorgen dat je altijd een veiligheidsbril op hebt want je wilt dat niet in je ogen hebben. Het springt gemeen weg namelijk.
Top advies. Ik heb altijd laskap of veiligheidsmasker op.

Het is wel om te oefenen... Ik ben niet van plan hiermee iets van waarde te maken. Nu al zeker niet meer.

Maar ja. Mijn aliexpress ervaring. Ik heb al zo'n 228 bestelling op m'n naam staan pfff. maar ja, kost ook zo weinig. Maar een gedeelte daarvan was gereedschap. De rest elektronica.
Eerst de dompers:
  • Heteluchtsoldeerbout 8032 Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8Ai3wkTzIXKJkSafVq6yWgXXaK.jpg Deed het eerst best goed! Totdat m'n aardlek eruit vloog en het ding totalloss was. Bleek dat de aardedraad los in de behuizing hing en kortsluiting had gemaakt. Erg gevaarlijk. Geen reserveonderdelen voor te krijgen.
  • Bijna alle kleine boortjes: (meerdere links, bijv Deze Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8lmX5DyaMiuJk43PTq6ySmXXaU.jpg) zijn bijna altijd bot en wie heeft de tools om een 1mm boortje te slijpen???
  • 100mm machineklem Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8c0F_HtoSdeJk43Owq6ya4XXaE.jpg OK, maar 15 euro incl verzending... Maar zo krom als een banaan! Niet te gebruiken zoals ik hem ontving. Ik ben vele uren bezig geweest met frezen, vijlen, schrapen voordat hij een beetje recht was...
  • kruistafel Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8TTPEnHPJXKJkSafSq6yqUXXas.jpg Betaalbaar kruistafeltje voor 27 euro... Maar totaal niet geschikt voor precisiewerk of freeswerk. Zelfs als je hem afstelt zit er veel speling op beide assen.
  • blindklinkmoertang Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8iOvHpTzIXKJkSafVq6yWgXXa8.jpg de draad op de inzetstukken is niet eens gehard: M3 en M4 waren direct gebogen, de maat van M3 klopte niet: stripte de blindklinkmoeren. troep
  • Draadontbraamtool Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB82k47DyaMiuJk43PTq6ySmXXaz.jpg van RVS, dus erg zwak. Was ook direct bot. Verder is het niet te gebruiken voor draad onder M6... M8 eigenlijk.
  • Centreerborenset (ofwel voorsnijderset) Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB82pP3kpfJXKJkSamHq6zLyVXaF.jpg Zijn wel van HSS, maar zijn zo ongelooflijk slecht geslepen, dat het ook niet meer te corrigeren is met herslijpen.
  • 105 graden hex-koppelingAfbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/UTB8nF52vn_IXKJkSalUq6yBzVXaG.jpg
  • Loopt aan, is niet vast te houden, waardeloos.
  • Demagnetiseer magnetiseer magneetAfbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8_QDGkn_IXKJkSalUq6yBzVXad.jpg klein. De action heeft een grotere die ook bijna niets kost.
Dan de toppers:
  • Meetklok met magneetstandaard Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8L9dkmtnJXKJkSaiyxh7hwXXaF.jpeg voor 14 euro destijds veel waar voor je geld!
  • Tapborenset Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8xoTEkevJXKJkSajhq6A7aFXaj.jpg 1 woord: geniaal! Boor en tap in één. Ik heb ze al gebruikt voor meerdere projecten: metaal, plastic en hout. Scherp, sterk en goede maat. En 1 euro per boor, amazing.
  • Metalen schuifmaat met klok Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8Pe_iKMQydeJk43PUq6AyQpXan.jpg ik moest hem iets bijwerken, maar voor 14 euro veel waar voor je geld.
  • 0-14mm conische ruimer Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8tMCSr__IXKJkSalUq6yBzVXaB.jpg super om gaten in plaatstaal e.d. te ruimen. En dat voor een paar euro. (Jammer dat het RVS is en geen HSS)
  • metaalstift/kraspen met carbide puntAfbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8ulhVrTzIXKJkSafVq6yWgXXa5.jpg 1euro30. Bij de Hornbach betaal je 4 euro voor slechts een hardmetalen punt..
  • Slijpsteenvlaktool met diamant Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8bUZQKiaMiuJk43PTq6ySmXXa6.jpg Simpel, goedkoop en effectief
  • Meetklok Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8KtLnnXPJXKJkSahVq6xyzFXa8.jpg Een meetklok voor 7 euro! Ik moest de mijne wel open schroeven, omdat er wat metaalgruis in zat, maar zeer goede prijs kwaliteitsverhouding.
  • Carbide freesjes. Heb er al een paar gekocht en ze zijn allemaal hard, scherp en goed. En dat voor een paar euro's... probeer ze hier eens te kopen voor die prijs.
  • Ontbraamtool Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/ULB8RjdWEqrFXKJk43Ovq6ybnpXan.jpg Iets wat ik lang geleden had moeten kopen. De HSS mesjes zijn niet alleen geschikt om te ontbramen, maar snijden sowieso metaal weg. Ik heb ze dus ook al gebruikt om ovale gaten te maken (omdat dat voor een projectje nodig was). weer geen geld.
edit: Ik lees de lijst nog even terug.... en het lijkt wel alsof bijna alles nog wat werk nodig heeft gehad... misschien is dat ook wel zo. :+ Alles wat van aliexpress komt is nog niet helemaal af. China is goed voor halffabricaten :P

[ Voor 6% gewijzigd door MeMoRy op 11-08-2019 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oi, we hoeven miet al je 228 bestellingen te weten he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
The Eagle schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:57:
Oi, we hoeven miet al je 228 bestellingen te weten hè :P
Daarom zet ik er maar 16 neer... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goedkoop is vaak duurkoop.

Ben zelf niet zo van het AliExpress als het om gereedschap gaat. Heb niet het gevoel dat het echt allemaal degelijk is voor die prijs.
(onlangs wel een RCMloader kit voor mijn switch besteld via Ali!).

Vaak heb ik ook missers gehad bij de Action, gezworen er nooit meer iets te kopen maar daar denkt mijn vriendin toch anders over! :/

Maargoed ook ik heb een GedoreRed 172-delige set en WGB steeksleutel set omdat het compleet is en ik ook weer niet zoveel geld heb voor het betere werk.

Je moet soms consessies maken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-08-2019 08:48 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Pagina: 1 ... 4 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic