Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:19

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:01:
[...]
En een goede stofkap met stofzuiger.
Of zorgen dat je een boel extra "achteraf" schoonmaak tijd nodig hebt, en koop alleen een goede stofkap voor jezelf. (afhankelijk van je budget en tijd uiteraard). Niet de weg die ik zou kiezen overigens, maar als je ruimte toch leeg is, kan het een optie zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:00

Roy

Hobbies?

Aangezien de Makita accu-actie er weer aan zit te komen ben ik ook even mijn winkelwagentje aan het volgooien:
- Schaafmachine DKP180ZJ
- Multitool DTM51ZJX3
- Reciprozaag DJR188ZJ
- Excenterschuurmachine DBO180ZJ

En nu twijfel ik nog over de accu cirkelzaag, de DHS660 of DHS680. Het verschil zit hem voornamelijk in de positie van het zaagblad; links of rechts naast het handvat (zie YouTube: Left-Blade vs Right-Blade Circular Saws voor het verschil). Nu heb ik de SP6000 invalzaag met het blad rechts, en dat lijkt me eigenlijk ook wel handig bij de accu cirkelzaag (wegblazen stof en niet met je hand over het zaagblad). Maar ik zie ook wel veel voordelen van het blad links (stabiliteit en zichtlijn).
Mijn voorkeur nijgt nog naar de DHS660 met het blad rechts, maar zijn er nog andere argumenten om voor links of rechts te kiezen?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je dat ding niet standaard op een rail gebruikt zou ik het blad graag willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
De accu cirkelzaag (zowel rechts als links)gebruik ik meer uit de losse hand dan zijn stekker broertjes en dan is links eigenlijk echt niet zo verkeerd. Dan zie je de lijn/ het blad toch een stuk makkelijker (vooral in de minder ergonomische houdingen ;)

Je kan soms met een rechts blad of een links blad veder en of makkelijker zagen (dichter bij een muur o.i.d). dus beide hebben is zeker wel een voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
frisianstar schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:53:
Ik heb vorige week met de hulp van dit forum zowat alles afgezocht naar redelijke goede en betaalbare sleuvenfrezen...
Ten eerste is die van Lidl op dit moment niet verkrijgbaar.
Ik ben zojuist bij een Lidl filiaal geweest en daar hadden ze er nog 2 op voorraad voor 49,99 Wellicht geldt dat voor meer filialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Teijgetje schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:56:
Met een Rubi boortje dat ik ook nog had (maar eerst de dure de voorkeur gaf), was ik zo klaar, en die kosten een drol incl koeling. Een euro of 13 voor 1 maat.
Dat werkt als een malle.
Maandje of 2 geleden deze ook besteld na 'm hier voorbij te zien komen ("voor wanneer het nodig zou zijn", jwz O-)) en wow, wat een ongelooflijk topding. Keramische tegels boren is meestal de hel, maar met dit ding was het echt zo gepiept, zonder enige moeite. Bij deze dus nog een +100 voor dit setje _/-\o_ en de bazin is ook weer tevreden met d'r rekje in de badkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:35
Goede tip, moet binnenkort ook een douchestang ophangen. De installatievideo van Grohe zegt dat er geboord moet worden op een voeg, maar het kan toch ook gewoon door de tegels heen?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ja, maar als je niet _in_ de tegel wilt boren is in de voeg natuurlijk makkelijker. Ook makkelijker weer weg te werken als je toch iets anders / groter / kleiner wilt ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Maar tenzij je echt grote voegen hebt, loop je (naar mijn ervaring) ook weer het risico dat je de randen van de tegels beschadigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ik ben in de race voor een bosch GAS 18V 'mobiele' bouwstofzuiger voor erbij. Klinkt ideaal om niet meer mijn grote stofzuiger continue de trap op te hoeven slepen.

Weet iemand toevallig of er interessante bosch acties gaan komen vanaf januari?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
rens-br schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:04:
[...]

Ik ben zojuist bij een Lidl filiaal geweest en daar hadden ze er nog 2 op voorraad voor 49,99 Wellicht geldt dat voor meer filialen.
Inderdaad in de filialen kunner er nog liggen, ik geloof dat ik vandaag en morgen nog wat Lidls bezoek... :)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

prein2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:56:
Ik ben in de race voor een bosch GAS 18V 'mobiele' bouwstofzuiger voor erbij. Klinkt ideaal om niet meer mijn grote stofzuiger continue de trap op te hoeven slepen.

Hoewel ze licht en mobiel zijn, slepen ze zich helaas niet zelf naar boven ;)
Afhankelijk van welke versie zou ik amazon.de in de gaten houden. Daar zijn ze regelmatig in de aanbieding, of anders svh24.de Wat Bosch met actie/promo gaat doen zal wel in de loop van januari bekend worden gemaakt. Het is voor mij geen waardige vervanger van m'n starmix, maar wel een hele nuttige toevoeging voor het kleine werk.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

twain4me schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:50:
De accu cirkelzaag (zowel rechts als links)gebruik ik meer uit de losse hand dan zijn stekker broertjes en dan is links eigenlijk echt niet zo verkeerd. Dan zie je de lijn/ het blad toch een stuk makkelijker (vooral in de minder ergonomische houdingen ;)

Je kan soms met een rechts blad of een links blad veder en of makkelijker zagen (dichter bij een muur o.i.d). dus beide hebben is zeker wel een voordeel.
Dus eigenlijk moet ze gewoon allebei hebben :) . Denk niet dat ik mijn vrouw daarvan kan overtuigen :P

Maakt het nog veel verschil tussen een aluminium en magnesium zool?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Nu online

prein2

rockhopper schreef op maandag 30 december 2019 @ 16:47:
[...]

Hoewel ze licht en mobiel zijn, slepen ze zich helaas niet zelf naar boven ;)
Afhankelijk van welke versie zou ik amazon.de in de gaten houden. Daar zijn ze regelmatig in de aanbieding, of anders svh24.de Wat Bosch met actie/promo gaat doen zal wel in de loop van januari bekend worden gemaakt. Het is voor mij geen waardige vervanger van m'n starmix, maar wel een hele nuttige toevoeging voor het kleine werk.
Het kleine werk, daar wil ik hem ook voor gebruiken. Als ik m'n afkortzaag naar boven sleep, dan kan ik net zo goed mn starmix ipulse mee slepen. Maar als ik enkel wat gaten boor of, zoals nu, heb ik op zolder een 'lakstraat' ingericht. even opschuren met de muis en deze mobiele stofzuiger zie ik wel zitten..

Ik ga t in de gaten houden.. nu 96€ voor de body. wordt t dan nog goedkoper denk je?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
prein2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:31:
[...]

Het kleine werk, daar wil ik hem ook voor gebruiken. Als ik m'n afkortzaag naar boven sleep, dan kan ik net zo goed mn starmix ipulse mee slepen. Maar als ik enkel wat gaten boor of, zoals nu, heb ik op zolder een 'lakstraat' ingericht. even opschuren met de muis en deze mobiele stofzuiger zie ik wel zitten..

Ik ga t in de gaten houden.. nu 96€ voor de body. wordt t dan nog goedkoper denk je?
Ik heb hem in sept bij amazon voor €74 gekocht, kan dus zeker in de aanbieding goedkoper ;) volgens mij laatst rondom Black friday zelfs voor €71 gezien. Erg fijn ding verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@prein2 Voor mij was ie met Black Friday €72,19 (gas 10L) bij amazon.de
Maar ik zou hem voor 80€ ook zonder aarzelen bestellen. Voor dat bedrag komt hij regelmatiger voorbij bij zowel die Duitse shop als amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Slonzo schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:53:
Maar tenzij je echt grote voegen hebt, loop je (naar mijn ervaring) ook weer het risico dat je de randen van de tegels beschadigt...
Dit, inderdaad. Of als het erg harde tegels zijn, slaat je boor vast wanneer het de rand van één van de tegels bereikt.

Gewone wandtegels kom je meestal met een gewone tegel / steen boor ook wel door zonder problemen, maar echt harde tegels (gewoonlijk vloertegels, maar ik heb die ook wel eens aan een muur meegemaakt) moet je inderdaad zo'n diamandboor voor hebben. En dan maakt het weer niet uit of je in een voeg zit of niet, behalve misschien voor het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

prein2 schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:56:

Het is wel filterklasse L, te weinig voor schuren en boren geloof ik. Maar volgens TNO alsnog goed genoeg voor boren?

http://www.stofvrijwerken...10-met-diverse-boorhamers

Gebruik de accu’s niet regelmatig. Met een stofzuiger ze af toe flink belasten zou goed kunnen zijn? Aan de andere kant, met een 5 Ah accu kan je 20 minuten zuigen

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 30-12-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Die 20 minuten zal wel ongeveer kloppen. In combinatie met m'n festool deltaschuurmachine werk ik 'stofvrij' genoeg. Ik heb alleen nog een adapter nodig voor een betere aansluiting (tijdelijke oplossing ducttape werkt ook).
Of ik de TNO richtlijn haal.... geen idee, maar voor mijn doeleinden prima.
Voor grote schuur klussen wil ik sowieso ook de starmix hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hey guys,

iemand ervaring met een LED-bouwlamp voor allround-klussen in en om huis?

We zijn de slaapkamer aan het schilderen en wordt simpel van het brakke licht. Na 2 lagen witte krijtverf kan ik amper zien waar ik gebleven ben.

Ik heb 1 van deze op het oog:

https://www.ledlampaanbie...0-lumen-ip656000k-da.html
*accu
*10 watt LED
*700 lumen
*6000k daglicht wit

https://www.ledlampaanbie...300-lumen-ip65-6000k.html
*accu
*20watt LED
*1300 lumen
*6000k daglicht wit

Ik neig naar de 10watt/700 lumen uitvoering :) iemand nog wijze woorden?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrottjers
  • Laatst online: 23:50
Fraggert schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:38:
Hey guys,

We zijn de slaapkamer aan het schilderen en wordt simpel van het brakke licht. Na 2 lagen witte krijtverf kan ik amper zien waar ik gebleven ben.

*accu
*10 watt LED
*700 lumen
*6000k daglicht wit

*accu
*20watt LED
*1300 lumen
*6000k daglicht wit

Ik neig naar de 20watt uitvoering. Licht kun je niet genoeg hebben. Het prijsverschil is nou ook niet zo dat je het daarom maar niet moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
@Fraggert zeker dd 20w als je alleen deze keuzes hebt. Ik heb dezelfde OEM model (komen waarschijnlijk allemaal uit dezelfde fabriek in China) en zelfs daar heb ik soms nog te weinig licht ;)

Begrijp mij niet verkeerd, het is een prima handzaam ding, maar hij gaat niet je 6 meter lange kamermuur vol verlichten.

Mijn nr90ads1 is binnen, inclusief de DeWalt nagels (50 en 90 mm). Eerste indruk: groot! Gelukkig wel licht en handzaam. Het laadmechanisme werkt simpel (de achterkant is altijd open) en snel.

Bump fire mode is belachelijk, die ga ik voor mijn eigen veiligheid de eerste paar nagels niet gebruiken :+

Uiteindelijk heb ik 187 euro betaald incl. Verzenden en import. Nagels zijn 25 euro voor 2200 stuks op Amazon.

Hier ga ik veel plezier aan beleven met de zolderverbouwing :) *O*

ads1

[ Voor 52% gewijzigd door KillaZ op 31-12-2019 09:02 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mrottjers schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:46:
[...]

Ik neig naar de 20watt uitvoering. Licht kun je niet genoeg hebben. Het prijsverschil is nou ook niet zo dat je het daarom maar niet moet doen.
Thanks, het verschil in prijs is inderdaad geen issue hier.
KillaZ schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:55:
@Fraggert zeker dd 20w als je alleen deze keuzes hebt. Ik heb dezelfde OEM model (komen waarschijnlijk allemaal uit dezelfde fabriek in China) en zelfs daar heb ik soms nog te weinig licht ;)

Begrijp mij niet verkeerd, het is een prima handzaam ding, maar hij gaat niet je 6 meter lange kamermuur vol verlichten.
ok, thanks KillaZ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roy schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:31:

En nu twijfel ik nog over de accu cirkelzaag, de DHS660 of DHS680. Het verschil zit hem voornamelijk in de positie van het zaagblad; links of rechts naast het handvat (zie YouTube: Left-Blade vs Right-Blade Circular Saws voor het verschil). Nu heb ik de SP6000 invalzaag met het blad rechts, en dat lijkt me eigenlijk ook wel handig bij de accu cirkelzaag (wegblazen stof en niet met je hand over het zaagblad). Maar ik zie ook wel veel voordelen van het blad links (stabiliteit en zichtlijn).
Mijn voorkeur nijgt nog naar de DHS660 met het blad rechts, maar zijn er nog andere argumenten om voor links of rechts te kiezen?
hey Roy,

ik lees dat je al een SP6000 hebt, waar heb je dan nog zo'n kneiterdure accu-cirkelzaag voor nodig? Dat snap ik ff niet, is dat niet zonde van je centen joh :? :)

Enige dat ik me kan bedenken is dat het je om werkplekken is te doen waar geen stroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53

thijsco19

KTM 990 SMT

Fraggert schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:38:
Hey guys,

*accu
*10 watt LED
*700 lumen
*6000k daglicht wit

*accu
*20watt LED
*1300 lumen
*6000k daglicht wit

Het is jammer dat het allemaal kut kwaliteit licht is.
Sowieso 6000k is best 'koud' en soms zelfs al iets te blauw.
Persoonlijk heb ik veel liever 4500k tot 5000k Kelvin.
Veel warmer licht. Helemaal het beste is om een lamp te hebben met een CRI van 95+. Geeft dan goed en mooie de kleuren weer. Groen is dan ook gewoon groen.

Maar ja probeer dat maar te vinden als bouwlamp en mooi prijsje.

Dat gezegd hebbende, neem de 20 watt variant.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Ik heb hier gewoon een LED TL buis aan een lange snoer zitten. Werkt perfect :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thijsco19 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:03:
[...]

Het is jammer dat het allemaal kut kwaliteit licht is.
Sowieso 6000k is best 'koud' en soms zelfs al iets te blauw.
Persoonlijk heb ik veel liever 4500k tot 5000k Kelvin.
Veel warmer licht. Helemaal het beste is om een lamp te hebben met een CRI van 95+. Geeft dan goed en mooie de kleuren weer. Groen is dan ook gewoon groen.

Maar ja probeer dat maar te vinden als bouwlamp en mooi prijsje.

Dat gezegd hebbende, neem de 20 watt variant.
bedankt voor je bijdrage Thijsco.

het gaat mij niet zozeer om een exacte kleurbeleving maar meer dat ik uberhaupt kan zijn waar ik ben gebleven met verven. Ik verf het schrootjesplafond in de slaapkamer nu wit met matte krijt/kalkverf en het is soms heel erg slecht te zien of ik plekjes oversla.
CurlyMo schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:04:
Ik heb hier gewoon een LED TL buis aan een lange snoer zitten. Werkt perfect :p
ik zat nog wel te denken aan een simpele LED floodlight op een plankje en een snoer, kost ook geen drol, stuk handzamer dan een Jedi lightsaber ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2019 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 17:50
Nu we het toch over licht hebben; een korte tijd geleden werd hier (of een ander topic?) de draak gestoken over de veel te dure Festool verlichting, wat ik op zich goed kan begrijpen als je het als ''normale'' lichtbron ziet. Nu wil het toeval dat ik recent een verhaal hoorde van 2e hand (een vriend van een vriend, die schilder is) schijnt er daarentegen echt baat bij te hebben in donkere omstandigheden. Dit omdat deze daglicht dusdanig goed na kan bootsen zodat er in donkere omstandigheden een reëel beeld van de kleur in daglicht voordoet.

Zijn er mensen met eendezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anniedrew schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:33:
Nu we het toch over licht hebben; een korte tijd geleden werd hier (of een ander topic?) de draak gestoken over de veel te dure Festool verlichting, wat ik op zich goed kan begrijpen als je het als ''normale'' lichtbron ziet. Nu wil het toeval dat ik recent een verhaal hoorde van 2e hand (een vriend van een vriend, die schilder is) schijnt er daarentegen echt baat bij te hebben in donkere omstandigheden. Dit omdat deze daglicht dusdanig goed na kan bootsen zodat er in donkere omstandigheden een reëel beeld van de kleur in daglicht voordoet.

Zijn er mensen met eendezelfde ervaringen?
Festool verkoopt in de regel geen troep (imho) dus dat ding zal best goed zijn.

https://www.festool.nl/pr...er/200164---duo#Overzicht

de specs laten 8000 lumen zien met 5000K. Dat komt wel overeen met @thijsco19 zijn verhaal over kleurtemperatuur en kleurbeleving.

Nou is dat niet de enige lamp die Festool heeft maar het lijkt mij de meest gebruikelijk als werklamp/bouwlamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Fraggert schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:35:
[...]

hey Roy,

ik lees dat je al een SP6000 hebt, waar heb je dan nog zo'n kneiterdure accu-cirkelzaag voor nodig? Dat snap ik ff niet, is dat niet zonde van je centen joh :? :)

Enige dat ik me kan bedenken is dat het je om werkplekken is te doen waar geen stroom is.
De SP6000 werkt helemaal super, alleen is die best zwaar en gebruik ik hem alleen met de geleiderrail. Dat werkt super om erg nauwkeurig platen te zagen, maar soms wil ik ook gewoon even snel balkjes op maat zagen (zonder de afkortzaag mee te slepen), of even een plankje afzagen. Het is iid een luxe aanvulling, geen noodzaak :)

Blijf nog wel steeds de keuze tussen blad links/rechts erg lastig vinden. Ik vind de DHS680 mooier afgewerkt dan de DHS660, en hoor ook goede verhalen over het blad links, ik heb er alleen zelf geen ervaring mee...

DHS660
Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/DHS660ZJ_A1R0.jpg

DHS680
Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/DHS680_A1R0.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Roy op 31-12-2019 11:37 ]

Inderdaad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:33:
[...]

De SP6000 werkt helemaal super, alleen is die best zwaar en gebruik ik hem alleen met de geleiderrail. Dat werkt super om erg nauwkeurig platen te zagen, maar soms wil ik ook gewoon even snel balkjes op maat zagen (zonder de afkortzaag mee te slepen), of even een plankje afzagen. Het is iid een luxe aanvulling, geen noodzaak :)

Blijf nog wel steeds de keuze tussen blad links/rechts erg lastig vinden. Ik vind de DHS680 mooier afgewerkt dan de DHS660, en hoor ook goede verhalen over het blad links, ik heb er alleen zelf geen ervaring mee...

DHS660
[Afbeelding]

DHS680
[Afbeelding]
Ok, helder d:)b

wat ik men (lees: de youtube klussers/framers etc) altijd zie doen is een lijn trekken en die volg je niet zozeer met je zaagblad maar meer met de markering (meestal een pijltje/nokje) aan de voorzijde van de zool. Als je daar naar kijkt om een zaaglijn te volgen dan zou het mij worst zijn of dat zaagblad links of rechts zit.

Is een accu-decoupeerzaag niks voor je? Met je cirkelzaag kun je (ondanks de naam :+ ) geen cirkels zagen of andere vormen zagen :P .
Met een decoupeerzaag kun je snel een balkje afkorten, maar ook plaatmateriaal en afwijkende vormen. Samen met je SP6000 lijkt me dat veelzijdiger.

Je gaf ook het gewicht nog aan als reden, maar zodra je die SP6000 op de rails zet ben je die 4,4 kilo kwijt. Die accuzagen wegen iets lichter (tussen de 2,9 en 3,2kg), een decoupeerzaag is zelfs nog iets lichter (tussen de 2,4 en 2,6 kg of zelfs 2,2 kg) en in mijn ogen dus nog veelzijdiger als hij die erbij aanschaft.

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2019 13:33 . Reden: post aangevuld mbt gewichten van acccuzagen en decoupeerzagen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Fraggert schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:47:
[...]

Festool verkoopt in de regel geen troep (imho) dus dat ding zal best goed zijn.

https://www.festool.nl/pr...er/200164---duo#Overzicht

de specs laten 8000 lumen zien met 5000K. Dat komt wel overeen met @thijsco19 zijn verhaal over kleurtemperateur en kleurbeleving.

Nou is dat niet de enige lamp die Festool heeft maar het lijkt mij de meest gebruikelijk als werklamp/bouwlamp.
5000K zegt niets over de kwaliteit van het licht, dat gaat enkel over de kleurtemperatuur. Vanaf 4000K vind ik prima om in te werken, tot en met pak 'm beet 5700K. Daar boven wordt het licht wel heel erg blauw.

De kwaliteit van het licht moet je meer zoeken in de CRI waarde (al is die ook niet waterdicht) en bijvoorbeeld uniformiteit van het licht. CRI waarde van deze Festool lamp is 80, vrij gemiddeld voor LEDs, zeker niet exceptioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Oilman schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:52:
[...]

5000K zegt niets over de kwaliteit van het licht, dat gaat enkel over de kleurtemperatuur. Vanaf 4000K vind ik prima om in te werken, tot en met pak 'm beet 5700K. Daar boven wordt het licht wel heel erg blauw.

De kwaliteit van het licht moet je meer zoeken in de CRI waarde (al is die ook niet waterdicht) en bijvoorbeeld uniformiteit van het licht. CRI waarde van deze Festool lamp is 80, vrij gemiddeld voor LEDs, zeker niet exceptioneel.
weer wat geleerd d:)b

voor echte kleurweergave gebruik ik zelf een bouwlamp niet, ik kwast eerst een monsterpotje op de muur en bekijk dat op verschillende tijdstippen of me dat bevalt.
Mijn eigen zoektocht gaat om een lamp zodat ik kan zien waar ik ben gebleven met kwasten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:53

thijsco19

KTM 990 SMT

Bovenstaande Festool lamp ben ik wel eens in het wild tegengekomen op locatie. Ik kan je 1 ding zeggen, vind die prijs meer dan waard (voor een zzp'er /bedrijf. De exl BTW prijs dan).
Geeft toch een bak mooi licht.

Een CRI van 80 is misschien wel gemiddeld maar vele 'goedkopere' LED lampen (die met 6000k Kelvin + bijvoorbeeld) komen vaak niet bij de 70, zo rond de 60 CRI zullen ze zitten. Dan zie je het verschil met bijv die Festool wel, echt een wereld van verschil is dat.

/offtopic?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:34
@Fraggert een 10watt 600lumen is niet veel en ga je je aan ergeren tijdens het verven. Meerdere wordt al een ander verhaal. Zou sowieso meerdere nemen zodat licht van keer kanten komt.

Maar als het alleen voor afentoe gebruik is, dan zou ik eens mij de aldi of action kijken. Die hebben meestal ook bouwlampen staan. Aldi had een prima set een tijd geleden. Of net als ons een grote halogeen bouwlamp (kwart voor negen een lamp moeten halen en dan niet veel keus hebben, dan maar halogeen.) 3 kwart jaar staat hij waarschijnlijk toch in de schuur op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Roy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:33:
[...]

DHS660
[Afbeelding]

DHS680
[Afbeelding]
Tevreden DHS680 gebruiker hier. Ik vind de positie van het blad fijn, zeker als je balkjes afkort. Er zit bij mij nu een Diablo blad op en dat gaat als een tierelier. Het standaard blad wat er bij zat was verder prima.
Enige nadeel vind ik is dat als rechtshandige gebruiker de output dus ook vol op jou gericht staat. Daarnaast is de diepte instelling niet belachelijk nauwkeurig, maar daar gebruik ik zelf gewoon de duimstok voor.

Ik had hem voor 160 pond 3 jaar terug bij Axminster, maar ik gok dat jij hem in NL koopt vanwege de accu aktie?

Diablo_Blad

@Fraggert Om eerlijk te zijn ben ik door de positie van dit blad juist de lijn aan het blad methode gaan gebruiken mocht het nodig zijn. Voor plaatmateriaal leg ik er toch een lat naast, of pak ik straks een invalzaag.

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 31-12-2019 13:03 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Fraggert schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:25:
[...]

bedankt voor je bijdrage Thijsco.

het gaat mij niet zozeer om een exacte kleurbeleving maar meer dat ik uberhaupt kan zijn waar ik ben gebleven met verven. Ik verf het schrootjesplafond in de slaapkamer nu wit met matte krijt/kalkverf en het is soms heel erg slecht te zien of ik plekjes oversla.

[...]

ik zat nog wel te denken aan een simpele LED floodlight op een plankje en een snoer, kost ook geen drol, stuk handzamer dan een Jedi lightsaber ;)
Ik heb bouwlampen in alle soorten en maten en ik zweer bij de jedi lichtsabers.
  • Je ziet geen sterretjes als je er een keer perongeluk inkijkt.
  • Je hebt zelf controle over de buis die je erin zet. (wit, geel, daglicht etc.) mocht je van gedachte veranderen hoef je niet heel veel aan te passen.
  • Je kan hem buiten laten staan want naast soort van waterdicht jat niemand hem.
Heb ik een keer echt veel licht nodig? Dan pak ik er een 1000W hallogeen bij. led heb ik ook, maar gebruik ik nooit als werk lamp. (Met de uitzondering wanneer er meerdere mensen rond lopen, want er is er altijd wel 1 die de halogeen een schop geeft)

Ik heb mijn lichtsabers ook koppelbaar gemaakt, zodat ik ze in een keer kan uitzetten en ze niet 5 stopcontacten bezet houden. en door de multi-conection-plank (tm) :+ overal op te hangen
na de verbouwing upcycle ik de meeste als garage verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PXHXm2lMT6HS8CKqnpgeYvzr/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:44

bonzz.netninja

Niente baffi

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DoeEensGek schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:37:
@Fraggert een 10watt 600lumen is niet veel en ga je je aan ergeren tijdens het verven. Meerdere wordt al een ander verhaal. Zou sowieso meerdere nemen zodat licht van keer kanten komt.

Maar als het alleen voor afentoe gebruik is, dan zou ik eens mij de aldi of action kijken. Die hebben meestal ook bouwlampen staan. Aldi had een prima set een tijd geleden. Of net als ons een grote halogeen bouwlamp (kwart voor negen een lamp moeten halen en dan niet veel keus hebben, dan maar halogeen.) 3 kwart jaar staat hij waarschijnlijk toch in de schuur op zijn plaats.
de 20watter krijgt hier de meeste bijval, liever iets teveel licht, dan iets te weinig :)

mijn ervaringen met LIDL/ADLI spul is dusdanig dat ik die zooi niet meer koop, ik heb zo'n ding staan, wat een drama.
KillaZ schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:01:

@Fraggert Om eerlijk te zijn ben ik door de positie van dit blad juist de lijn aan het blad methode gaan gebruiken mocht het nodig zijn. Voor plaatmateriaal leg ik er toch een lat naast, of pak ik straks een invalzaag.
ok, zo gebruik ik mijn zaag nooit, ik gebruik mijn Mafell alleen op de rails, ook voor het afkorten van smal(ler) materiaal. Daar heb ik een kleine 80 cm rails voor.

ik was puur even met @Roy aan het meedenken omdat hij al een SP6000 in het arsenaal heeft zitten.
Daarom ook nog mijn vraag of hij al een deftige decoupeerzaag heeft.

Roy gaf ook het gewicht nog aan als reden, maar zodra je die SP6000 op de rails zet ben je die 4,4 kilo kwijt. Die accuzagen wegen iets lichter (tussen de 2,9 en 3,2kg), een decoupeerzaag is zelfs nog iets lichter (tussen de 2,4 en 2,6 kg of zelfs 2,2 kg) en in mijn ogen dus nog veelzijdiger als hij die erbij aanschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

KillaZ schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:01:
[...]

Tevreden DHS680 gebruiker hier. Ik vind de positie van het blad fijn, zeker als je balkjes afkort. Er zit bij mij nu een Diablo blad op en dat gaat als een tierelier. Het standaard blad wat er bij zat was verder prima.
Enige nadeel vind ik is dat als rechtshandige gebruiker de output dus ook vol op jou gericht staat. Daarnaast is de diepte instelling niet belachelijk nauwkeurig, maar daar gebruik ik zelf gewoon de duimstok voor.

Ik had hem voor 160 pond 3 jaar terug bij Axminster, maar ik gok dat jij hem in NL koopt vanwege de accu aktie?

[Afbeelding: Diablo_Blad]

Dat de stofuitlaat precies op jezelf gericht staat is idd wel een nadeel, maar fijn om even een ervaring van iemand te horen. Wegens de accu actie ben ik idd van plan hem in NL te kopen.
Fraggert schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:25:
[...]

ok, zo gebruik ik mijn zaag nooit, ik gebruik mijn Mafell alleen op de rails, ook voor het afkorten van smal(ler) materiaal. Daar heb ik een kleine 80 cm rails voor.

ik was puur even met @Roy aan het meedenken omdat hij al een SP6000 in het arsenaal heeft zitten.
Daarom ook nog mijn vraag of hij al een deftige decoupeerzaag heeft.

Roy gaf ook het gewicht nog aan als reden, maar zodra je die SP6000 op de rails zet ben je die 4,4 kilo kwijt. Die accuzagen wegen iets lichter (tussen de 2,9 en 3,2kg), een decoupeerzaag is zelfs nog iets lichter (tussen de 2,4 en 2,6 kg of zelfs 2,2 kg) en in mijn ogen dus nog veelzijdiger als hij die erbij aanschaft.
Meedenken wordt zeker gewaardeerd :).
Ik heb al enige tijd de DJV181ZJ decoupeerzaag, erg fijn apparaat! Om de een of andere reden vind ik het afkorten met een decoupeerzaag niet zo fijn, vooral als de balkjes wat breder/dikker zijn (bijvoorbeeld bij vuren balken die breder zijn 50mm). Misschien moet ik idd nog even goed nadenken of ik de cirkelzaag wel nodig heb, maar ik merk dat ik de accu apparaten fijner vind werken dan de 230v machines, en dat ik de zaaggeleider lastig vind klemmen op echt kleine stukjes.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:08:

Ik heb al enige tijd de DJV181ZJ decoupeerzaag, erg fijn apparaat! Om de een of andere reden vind ik het afkorten met een decoupeerzaag niet zo fijn, vooral als de balkjes wat breder/dikker zijn (bijvoorbeeld bij vuren balken die breder zijn 50mm). Misschien moet ik idd nog even goed nadenken of ik de cirkelzaag wel nodig heb, maar ik merk dat ik de accu apparaten fijner vind werken dan de 230v machines, en dat ik de zaaggeleider lastig vind klemmen op echt kleine stukjes.
graag gedaan d:)b

Wat ook nog een optie kan zijn is een goed japanse zaag voor wat kleiner spul, dat zaagt snel, nauwkeurig en een stuk prettiger dan zo'n grove bouw-handzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Roy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:08:
[...]

Dat de stofuitlaat precies op jezelf gericht staat is idd wel een nadeel, maar fijn om even een ervaring van iemand te horen. Wegens de accu actie ben ik idd van plan hem in NL te kopen.

[...]

Tja, ik gebruik hem best vaak voor wanneer de afkort of invalzaag niet handig of niet in de buurt is.

Laatst bijvoorbeeld een schutting tijdelijk gestut, dan heb je heel snel 2 palen op 45 graden gezaagd.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dit ouwe lijk van een lamp is mijn huidige overigens, de middelste lamp doet het trouwens al niet eens meer |:( :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J8v5kwdYC1Qeus7y9nkvevjK/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziet er idd uit als het straalkacheltje van mijn oma uit 1950. Als je er ook nog een snoer bij hebt waar de vellen aanhangen is de gelijkenis compleet :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:05
Ik heb hier nog ergens een oude 10watt led liggen; kostte niks, en dan heb je ook niks. Maar wel lekker compact in de kruipruimte.

Voor het normale kluswerk heb ik de 100W versie van deze.

(Plan was eigenlijk om 2x 50W te halen, maar die waren destijds niet op voorraad, toen maar de 100watt gehaald, met als idee dat ik er altijd nog een tweede bij kan halen).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:29
Met dank aan een aantal hier!
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3kJ6qQyB/IMG-20200101-084709.jpg
De 2 hamers zijn nog onderweg.

Volgens mij kom ik hier wel mee uit de voeten.
Wat ik later nog zou missen kan ik altijd nog even lenen of alsnog bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 20:15
Ik wil het nieuwe jaar goed beginnen met de aanschaf van een Makita invalzaag.
Echter er is nog wat twijfel tussen de accu of 220 variant.

Wat zouden jullie doen?

De SP6000J1X 230V kost 430 euro inclusief m box 2 geleiders + kopperstuk en een tas
DSP600PT2J1 Accu kost 680 euro inclusief 2 accu';s lader m box tas en 1 geleider. als je daar een geleider en koppelstuk aan toevoegt kost hij 809 en dat is dus 379 euro duurder voor de accu variant.

Voordelen: accu tov van stroom: Geen snoeren over / langs je werkstuk en werken op plekken waar geen stroom voor handen is.
nadelen: Accu's gaan na verloop van tijd kapot. zwaarder 1kg

Ik neig eerlijk gezegd toch wel voor de old skool 220 volt variant. Deze zal het bij weinig gebruik ook altijd blijven doen en dat snoer is weliswaar een nadeel maar als je er een stofzuiger op aansluit heb je toch ook al een slang aan je zaag zitten.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is helemaal afhankelijk waar je ermee gaat werken. Gebruik je dat ding alleen thuis dan zou ik gewoon voor 220 gaan. Ben je vaak op plaatsen waar 220 moeilijk bereikbaar is dan accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:58
Codeoranje schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 13:13:

Wat zouden jullie doen?

De SP6000J1X 230V kost 430 euro inclusief m box 2 geleiders + kopperstuk en een tas
DSP600PT2J1 Accu kost 680 euro inclusief 2 accu';s lader m box tas en 1 geleider. als je daar een geleider en koppelstuk aan toevoegt kost hij 809 en dat is dus 379 euro duurder voor de accu variant.

Voordelen: accu tov van stroom: Geen snoeren over / langs je werkstuk en werken op plekken waar geen stroom voor handen is.

Ik neig eerlijk gezegd toch wel voor de old skool 220 volt variant. Deze zal het bij weinig gebruik ook altijd blijven doen en dat snoer is weliswaar een nadeel maar als je er een stofzuiger op aansluit heb je toch ook al een slang aan je zaag zitten.
Persoonlijke kwestie, ik heb de accu variant en ben hier zeer over te spreken. Maatje van mij heeft een Festool en was uiterst verrast en positief over mijn accu Makita. Grote voordeel is uiteraard dat je de batterijen voor je andere machines ook kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

NeutraleTeun schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 08:53:
Met dank aan een aantal hier!
[Afbeelding]
De 2 hamers zijn nog onderweg.

Volgens mij kom ik hier wel mee uit de voeten.
Wat ik later nog zou missen kan ik altijd nog even lenen of alsnog bijkopen.
Mooi speelgoed. Bitset en die tangen komen me heel bekend voor.
Van de week nog met de zijkniptang in een paar fases een spiraalslot van de fiets open staan knippen :*)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Nu online

prein2

@Codeoranje Ik vind het accuspul van tegenwoordig echt fantastisch. Heb al mijn accuboormachines van milwaukee M12 (3 stuks en een kitspuit) en het grovere werk bosch blauw 18V (reciprozaag, cirkelzaag, decoupeerzaag, LED lamp met 2200 lumen (@hierboven:) en binnenkort ook een stofzuiger..).
Mn haakse slijper bv gebruik ik weinig en zit daarom gewoon aan een snoer..

Het grootste nadeel van accumateriaal is toch wel de 'courantheid'. Mijn oude cirkelzaag van 20 jaar oud doet het eigenlijk nog prima. Dat gaat een accusysteem nooit halen natuurlijk zonder geld te moeten blijven investeren in nieuwe accu's, laat staan of de leverancier niet is overgestapt naar een nieuw format.

Ik ben me dus aardig bewust dat mijn gereedschap harder afschrijft. Voorlopig weegt dat niet op tegen het voordeel, maar spul dat ik weinig gebruik koop ik hierdoor wel gewoon met een draadje.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Wat zouden jullie doen?

De 230V versie kopen en een stofzuiger, dat is de gouden combinatie. Zonder stofzuiger is het niet fijn werken en als er toch een slang naar de zaag gaat, maakt het 230V snoer ook niet meer uit. Dan schakelt de stofzuiger ook meteen mee in met de zaag. Mij krijg je niet meer aan de zagen/ frezen/ schaven op accu. Lekker dat het snoertje niet in de weg zit, maar je krijgt er een bak stof voor terug.

Recipro en decoupeer zijn de uitzonderingen natuurlijk, want daar komt weinig stof vanaf.

[ Voor 3% gewijzigd door -DarkShadow- op 01-01-2020 14:46 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je het dan helemaal mooi wilt doen knip je overal de draad door zodat er nog +/- 20 cm kabel aan het apparaat zit en monteer je onderstaande stekker.

Afbeeldingslocatie: https://www.neutrik.com/uploads/media/380x/09/3079-powercon-true1-kabelsteckverbinder.png

Het afgeknipte stuk draad plak je dan weer aan de stofzuigerslang vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:52
Goedemiddag, even een vraag
Ik kan een bosch blauw schroef-boormachine met korting kopen. Het betreft alleen een showmodel die al 3 jaar of langer staat.
De li-ion accu’s liggen dus ook al geruime tijd in ontladen toestand.
Kan dit schade hebben toegebracht aan de accu’s? Ik vraag me af of dit wel een wijze aankoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
Heb je een model en prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
forto schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:15:
Kan dit schade hebben toegebracht aan de accu’s?
Ja, li-ion houd er niet van lange tijd onder de 10% te zitten, en over langere tijd verliezen ze altijd wat lading dus dat kan foute boel zijn. Een li-ion kan op 40-60% best een tijdje op de plank liggen, een seizoen niet aanraken is niet gelijk het einde, maar 3 jaar is wel andere koek. Zolang de prijs nog steeds aantrekkelijk is wanneer je er vanuit gaat sowieso een nieuwe accu te moeten kopen dan kan het interessant zijn natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
De Makita DTD171ZJ is onderweg! Ben benieuwd, de Wera impact set is al binnen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik kan een bosch blauw schroef-boormachine met korting kopen. Het betreft alleen een showmodel die al 3 jaar of langer staat.
Kan dit schade hebben toegebracht aan de accu’s? Ik vraag me af of dit wel een wijze aankoop is.
Die accu's zijn volledig afgeschreven.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 19-09 22:10
Zoals al gezegd: welk model en prijs?
Bovendien, dat de machine zelf als showmodel in een winkel staat betekent niet dat je ook diezelfde oude accu's perse erbij geleverd krijgt. Er staat een productie maand + jaartal op de accu's, kan je die niet controleren? Dan kan je pas enigszins uitsluiten of ze echt 3 jaar oud zijn en waarschijnlijk dus slecht zijn.
Oudere 5 Ah accu's zijn imo nog prima bruikbaar in bijvoorbeeld bouwlampen etc, ook al zijn ze in de helft van de tijd van een nieuwe misschien leeg. Afhankelijk van prijs natuurlijk

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 01-01-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35

Wat zouden jullie doen?
Zoals gezegd de 220 doen vanwege de stofzuiger.

Ook een argument, dan houdt je geld over voor een extra liniaal. Ik heb zelf de kleine van Makita erbij gekocht omdat die van 140 voor mij eigenlijk altijd te lang is. ;)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Laatst online: 30-08 10:30
Zo, de eerste tool is besteld. Het is de Makita DJV182ZJ geworden met losse 5.0aH accu (ik moet 'm toch alvast kunnen gebruiken) en de DC18RD duo-lader. Ik ben héél benieuwd!

Ik heb de Makita site ook even doorgespit, maar helaas valt de DTD154 niet onder de accu-actie :(

[ Voor 22% gewijzigd door RevellNL op 01-01-2020 19:58 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
RevellNL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:39:
Zo, de eerste tool is besteld. Het is de Makita DJV182ZJ geworden met losse 5.0aH accu (ik moet 'm toch alvast kunnen gebruiken) en de DC18RD duo-lader. Ik ben héél benieuwd!
Mooie machine, alleen de softstart is soms irritant. Als de zaag niet genoeg weerstand meet (bijv als je een ibc vat in stukken zaagt), komt hij niet op toeren. Verder erg stil ook, maar dat vind ik van de meeste accu machines!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:42
Kon je die soft start niet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 13:45
Ik heb er ook ''last'' van met mijn DVJ182, geen ramp maar heel relaxt werken vind ik het niet. Op de DVJ182 zou ik niet weten hoe dit uit te schakelen is.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Ik zie dat in sommige handleidingen van Makita dit wel beschreven staat (zoals in https://www.makita.com.au...anuals/JV103DZ_manual.pdf deze australische versie) maar in andere weer niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vjxKTxW.jpg

Vraag me af of dit een hidden feature is? Ik heb zelf geen Makita decoupeerzaag dus kan het niet testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 13:45
Lijkt toch meer van toepassing te zijn op enkel de (nieuwere) 10,8v machines. Ik kreeg het bij de mijne zo snel in ieder geval niet voor elkaar op deze manier.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Zou alleen werken op de T greep versie, maar als het op de D greep variant ook kan dan houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wat zouden jullie doen?

Ik kocht de 220volt d:)b

Vanwege de kosten en omdat ik mijn invalzaag nagenoeg alleen gebruik in combi met mijn stofafzuiging en dus al een slang aangesloten heb.

Ik snap de voordelen van een accu-eco-systeem maar ik ben een thuisklusser en zit niet in de afbouw op de 16de etage ergens zonder stroom.

Ik bespaarde me die 380 euro of kocht daar nog wat ander gereedschap voor dat je misschien nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
_Brake_ schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:04:
Zou alleen werken op de T greep versie, maar als het op de D greep variant ook kan dan houd ik me aanbevolen!
Het ligt niet aan de greep de JV103 heeft een D greep en volgens de handleiding kan je de soft start ook uitzetten. Ik denk dat FSSF gelijk heeft en het alleen op de 12v versies zit niet op de 18v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Skidmarks schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Het ligt niet aan de greep de JV103 heeft een D greep en volgens de handleiding kan je de soft start ook uitzetten. Ik denk dat FSSF gelijk heeft en het alleen op de 12v versies zit niet op de 18v.
Krijg het hier op mijn T greep 18v ook niet voor elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25

BrZ

RevellNL schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:39:
Ik heb de Makita site ook even doorgespit, maar helaas valt de DTD154 niet onder de accu-actie :(
LIjkt op een foute weergave op de website, de slagschroevendraaiers doen wel gewoon mee:
https://www.makita.nl/dat...accu_q1_def_november.xlsx

Kijk overigens ook even naar de DTD171, die is voor bijna hetzelfde te krijgen als de DTD154.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
BrZ schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:58:
[...]

LIjkt op een foute weergave op de website, de slagschroevendraaiers doen wel gewoon mee:

Kijk overigens ook even naar de DTD171, die is voor bijna hetzelfde te krijgen als de DTD154.
Ik had de lijst gezien inderdaad en viel me ook op dat de DTD154 ertussen staat. En thanks voor de heads-up over de DTD171! Ziet er ook uit als een mooie machine en inderdaad ongeveer slechts €10 verschil..

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Over aansluiten van een stofzuiger gesproken, afgelopen vakantie heb ik een kozijn geschuurd en daarbij een slang van m'n vader gebruikt die op een normale stofzuiger aangesloten wordt. Voor dat doel heb ik een oude Miele stofzuiger die prima dienst doet.

Het nadeel was alleen wel dat de bewuste slang nogal zwaar en stug is en eigenlijk vooral in de weg zat. Echter was de slaapkamer waar het kozijn zit, na het schuren nog wel vrijwel stofvrij en was het dus zeker wel een nuttige toevoeging.

Ik wil nu dus zelf een universele slang gaan aanschaffen, waarbij de ene zijde op de pistoolgreep van een gewone stofzuiger moet passen en de andere zijde middels adapters op verschillende merken gereedschap gezet kan worden en die bij voorkeur licht en flexibel is.

Ik heb al wel rondgekeken, maar ik kom vooral merkspecifiek (vooral Festool) tegen op dit moment.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 10:25
deepbass909 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:49:
Over aansluiten van een stofzuiger gesproken, afgelopen vakantie heb ik een kozijn geschuurd en daarbij een slang van m'n vader gebruikt die op een normale stofzuiger aangesloten wordt. Voor dat doel heb ik een oude Miele stofzuiger die prima dienst doet.

Het nadeel was alleen wel dat de bewuste slang nogal zwaar en stug is en eigenlijk vooral in de weg zat. Echter was de slaapkamer waar het kozijn zit, na het schuren nog wel vrijwel stofvrij en was het dus zeker wel een nuttige toevoeging.

Ik wil nu dus zelf een universele slang gaan aanschaffen, waarbij de ene zijde op de pistoolgreep van een gewone stofzuiger moet passen en de andere zijde middels adapters op verschillende merken gereedschap gezet kan worden en die bij voorkeur licht en flexibel is.

Ik heb al wel rondgekeken, maar ik kom vooral merkspecifiek (vooral Festool) tegen op dit moment.
Is het niet goedkoper en makkelijker om aan de stofzuigerzijde ook een adapter te gebruiken? In mijn ervaring zijn bouwstofzuigerslangen vaak wat breder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BrZ schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:58:
[...]

Top, goede tip. Fijn zo'n machine zonder accu's en doos. Die doos heb ik als thuisklusser niet nodig en de accu krijg je alsnog (ok duurt een paar weken ;)) Daar wil ik dan wel even wachten totdat de actie is.

Maar ik de linkjes om je machine te registreren op de website van Makita doen het bij mij niet. Ze zijn allemaal afwezig. Hopelijk fixen ze dat snel bij Makita.
https://www.makita.nl/alle-aanbiedingen.html

edit: Euh, zie ik nu goed dat de DTD171Z niet meedoet aan de actie en de DTD171ZJ (met doos) wel?
Dan zou ik er niet zoveel mee opschieten.
Volgens de actievoorwaarden wel:
In de periode januari t/m april 2020 ontvang je van Makita op alle CXT- en LXT-machines (m.u.v. 14,4 V en combisets) t.w.v. €90,00 excl. BTW of meer een gratis accu.
Maar volgens de lijst dus niet...?
Ik heb het Makita gevraagd (en Toolmax...)

edit 2: Niet dus. Balen. Zo'n koffer is haast net zo duur als een accu. Het geldt alleen voor de door Makita Nederland gevoerde modelen. En die zijn er niet zonder koffer.
Jammer dat Makita gelijk gaat roepen dat ik het dan blijkbaar via het buitenland doe, terwijl een door hun erkende dealer het Z model gewoon voert. Nouja. We zien wel, weer wat geleerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Jelte op 02-01-2020 14:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Uncle Mel schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Is het niet goedkoper en makkelijker om aan de stofzuigerzijde ook een adapter te gebruiken? In mijn ervaring zijn bouwstofzuigerslangen vaak wat breder
Of er een adapter aan de stofzuigerzijde nodig is of niet, maakt mij op zich niet uit, de uitdaging zit hem meer aan de machinekant. Ik heb nu een Makita multitool en Bosch vlakschuurmachine en daar komt ongetwijfeld nog wel ander spul bij op termijn. En die hebben natuurlijk allemaal hun eigen aansluitingen.

Een bouwstofzuiger komt wellicht ook ooit nog wel (vooral om in de garage ook nat te kunnen zuigen), maar voor nu is de oude Miele de sjaak.

Overigens een andere aankoop in een iets andere categorie die mij heel positief bevallen is de afgelopen week, een Michelin 50 liter verticale compressor. Niet zo klein dat hij bij het minste of gerichte al buiten adem raakt, maar ook niet zo groot dat hij gelijk heel veel ruimte claimt.
En dankzij de verticale opbouw past hij mooi naast mijn werkbank:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49282223928_01643f5c9d_b.jpg

De blauwe slang is een cheapass 20 meter slang die ik ooit bij de Lidl heb gekocht. Die is qua binnendiameter eigenlijk te klein om ook maar iets nuttig te zijn met luchtgereedschap, maar voldoet prima voor een blaaspistool of bandenpomp.
De dikkere, zwarte slang is 5 meter met 10mm binnen diameter en laat genoeg lucht door voor m'n armoeiige Parkside Slagmoersleutel om wielbouten los te trekken (dat ding heeft ooit maar €25 gekost en is veel slapper dan m'n Makita accu slagmoersleutel :X ) Maar voor nog geen €100 haal je een luchtsleutel die over de 1000Nm (op papier) haalt mocht dat nodig zijn en dat geeft me wat betaalbare uitbreidingsmogelijkheden voor de nabije toekomst. En ja, ik weet het dat die maar kort te gebruiken is in deze combinatie, maar die is dan vooral voor de meest hardnekkige bouten en moeren die de Makita niet los krijgt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 22-09 17:48

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Norinco schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:00:
Hallo, ben op zoek naar bitjes die geschikt zijn voor slagschroevendraaiers. Nu wil ik ook iets langere bits hebben, zeg 50mm.
Nu heeft Wera een setje met 6 bitjes voor €26,95 met 6 langere bits.
https://www.weragereedsch...e-bits-4013288158635.html

Er is ook een Boschsetje voor €44,71.
https://www.toolnation.nl...et-36-delig.html?sqr=bit&

Maakt het iets uit qua kwaliteit?
Ik heb hier alleen maar langere bits van de Ecotools in zowel mijn slagschroevendraaier als twee schroeftollen. Een lange T20 en PH2 bit bij elke machine en ik kan met alles vooruit. En moet de eerste T20-bit nog verslijten, en dat na het verbouwen van een huis en het aanleggen van een voor- en achtertuin (incl. 2,5x5,5m douglas schuur). :Y)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
deepbass909 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:31:
[...]
Een bouwstofzuiger komt wellicht ook ooit nog wel (vooral om in de garage ook nat te kunnen zuigen), maar voor nu is de oude Miele de sjaak.
[...]
Je zou een cycloon kunnen bouwen om de levensduur van de stofzuiger wat te verlengen:
ThinkPadd in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 02-01-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 22-09 17:48

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

deepbass909 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:49:

Ik heb zelf (via Marktplaats) een Dewalt slang van ca. 4 meter, met daarbij een zak adapters en opzetstukken. Voor zowel mijn afkortzaag (Güde icm stuk afvoerpijp), invalzaag (Makita), als zaagtafel (Makita 2708 oudje met zelfbouw stofafzuiging op antisplinterkap en onder het zaagblad) heb ik het passend.
Die slang gaat weer op een Aliexpress cycloon op een Ikea plastic kratje (formaat ruwweg gelijk aan een systainer #4~). :9
aergrimm374 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:21:
Van de week een showroom model kapschuur "op de kop getikt". Helaas niet alle schroeven er netjes uit gekregen, dus een aantal zijn of dol, of afgebroken.

Tips? Uitdraai setje, de online ervaringen wisselen. Uitboren? Of anders boor ik er gewoon een gat naast, ook geen probleem!
Als de schroef nog uitsteekt kan je de snelspankop van je schroeftol over de schroef langzaam aandraaien, dan de snelspankop met de hand straktrekken en met de linksdraaiende stand de schroef eruit draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Goudvis op 02-01-2020 13:42 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online

Wat zouden jullie doen?

Heb net de SP6000J1X bij Hornbach gekocht. Niet de goedkoopste (dat is mastertools met 325 euro) dus bij Hornback krijg ik het verschil + 10% extra terug. Dus met 1 geleiderail voor nog geen 300 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ThinkPadd schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Je zou een cycloon kunnen bouwen om de levensduur van de stofzuiger wat te verlengen:
ThinkPadd in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
Als ik het voor meer dan incidenteel schuren zou gebruiken (en ruimte zat zou hebben), dan goede tip, maar voor mij is het eigenlijk puur voor die eens in de zoveel jaar dat binnen de boel geschilderd moet worden en ik niet wil dat na een dagje schuren alles onder een stoflaag zit. Met dat gebruik overleefd de stofzuiger het wel. Dit is zo'n Miele van inmiddels meer dan 20 jaar oud en nog van de onverwoestbare generatie.

En voor zagen is het niet nodig, dat doe ik buiten zonder afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Nu we toch bezig zijn in dit topic. Ik ben ook nog opzoek naar een leidingzoeker, voor mijn kabeltrekklus. Ik zie echter dat die apparaten nogal uiteen lopen kwa prijs. Van 50 euro tot apparaten van 500 tot 1000 euro. Maar waar zit het verschil in en wat is verstandig daarin?

Apparaten die ik zelf gevonden heb:
Stanley Materiaal detector 150 - 29 euro
Stanley FatMax Materiaal Detector 300 - 46 euro
Bosch Truvo - 50 euro (Reviews zijn niet bijster goed)
Bosch GMS 100 - 75 euro
Bosch GMS 120 - 104 euro

Iemand tips/ideeën voor apparaten?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 02-01-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
rens-br schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:17:
Nu we toch bezig zijn in dit topic. Ik ben ook nog opzoek naar een leidingzoeker, voor mijn kabeltrekklus. Ik zie echter dat die apparaten nogal uiteen lopen kwa prijs. Van 50 euro tot apparaten van 500 tot 1000 euro. Maar waar zit het verschil in en wat is verstandig daarin?

Bosch GMS 100 - 75 euro
Bosch GMS 120 - 104 euro

Ik heb zelf die Stanley FatMax gekocht toendertijd voor bij onze verbouwing en ben zeer ontevreden over dat apparaat. Ik vond hem heel onbetrouwbaar en gebruik hem daardoor ook eigenlijk nooit.

Hij is ook nogal onhandig in het gebruik doordat de "knoppen" aan de zijkant zitten en je hem aan beide kanten ingedrukt moet houden, dit luistert nogal nauw dus ik had erg vaak dat hij tijdens het zoeken weer uitging en ik het ding weer opnieuw moest instellen / afstellen.

[ Voor 9% gewijzigd door RevellNL op 02-01-2020 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bosch GMS 100 - 75 euro
Bosch GMS 120 - 104 euro

Ik heb die Bosch (of de voorloper die er erg op lijkt) . Hij wordt automatisch gevoeliger. Maar daardoor lijkt er dan overal iets te zitten..heb al een paar keer maar gewoon op de hoop van zege geboord want hij begon overal te piepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 22-09 16:11

Q-bone

Dusss...

_Brake_ schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 23:04:
werkt hier prima op de D greep 12v machine van makita (brushless).

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:35
Ik heb zelf de bosch d'tect 150, prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 16:40
Die Makita DTD171 lijkt me interessant. Echter websites welke een interessante prijs voeren zijn uitgesloten van de gratis accu actie.

Iemand een idee welke website, die wel in aanmerking komt voor deze actie, doorgaans de beste prijzen voert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
Laank schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:51:
Die Makita DTD171 lijkt me interessant. Echter websites welke een interessante prijs voeren zijn uitgesloten van de gratis accu actie.

Iemand een idee welke website, die wel in aanmerking komt voor deze actie, doorgaans de beste prijzen voert?
Ik heb hem bij mastertools besteld, die zijn meestal aardig scherp en bovendien goeie service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Nu online

prein2

Bosch GMS 100 - 75 euro
Bosch GMS 120 - 104 euro

koop bosch bij amazon.. das veel goedkoper:
https://www.amazon.de/dp/...kb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

Ik heb de GMS120. eens met bovenstaande betreft automatisch sensitiever worden. Het is een enorm gezoek met die apparaten, en na lang twijfelen moet je gewoon een keer ervoor gaan... Maar je komt er op zich wel uit, in ieder geval, ik heb nooit iets geraakt..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Heeft iemand ervaring met een triton cycloon voorafscheider en de bijbehorende winkel?
https://www.toolmax.nl/tr...mmer-23-liter-dca300.html

Heb ook zitten kijken naar een losse cycloon + los vat alleen dit wordt duurder dan deze kant en klare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 16:40
_Brake_ schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 23:54:
[...]

Ik heb hem bij mastertools besteld, die zijn meestal aardig scherp en bovendien goeie service.
Inderdaad een aardig scherpe prijs voor de DTD171ZJ (zoals hierboven al eerder vermeld komt de DTD171Z niet in aanmerking voor de gratis accu actie, en ik vind die Mbox wel praktisch). Op de een of andere manier is deze website tot nu toe aan mijn aandacht ontsnapt.

Bedankt voor de tip!

[ Voor 11% gewijzigd door Laank op 03-01-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Laank schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Inderdaad een aardig scherpe prijs voor de DTD171ZJ (zoals hierboven al eerder vermeld komt de DTD171Z niet in aanmerking voor de gratis accu actie, en ik vind die Mbox wel praktisch). Op de een of andere manier is deze website tot nu toe aan mijn aandacht ontsnapt.

Bedankt voor de tip!
Ik zag je reactie voorbijkomen en ben zelf ook opzoek en had een 153zj bij mastertools op het oog. Deze heeft hetzelfde koppel als de 171 alleen mist de standen schakelaar waardoor deze altijd 170nm geeft en je niet kan kiezen tussen 20 50 100 en 170.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
michelv5 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:03:
Heeft iemand ervaring met een triton cycloon voorafscheider en de bijbehorende winkel?
https://www.toolmax.nl/tr...mmer-23-liter-dca300.html

Heb ook zitten kijken naar een losse cycloon + los vat alleen dit wordt duurder dan deze kant en klare oplossing.
Niet mer de voorafscheider, heb eigen gemaakt. Via ome Ali. Maar wel met Toolmax. En daar heb ik geen klagen over. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Laank schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 22:51:

Hier staan in ieder geval alle officiële webdealers van Makita. Vaak is het een beetje zoeken welke het voordeligst is, al kan je de grote webshops (Coolblue en Alternate) al standaard negeren. Die zijn vrijwel altijd duurder dan de specialisten. Daarnaast staan er zowel gereedschaps- als agrarische shops tussen. Die laatste zijn ook zelden scherp met zaken als boormachines (als ze die überhaupt al hebben).

Mijn multitool heb ik laatst bij mtools.nl gehaald, die was daarmee het voordeligst, maar was vorig jaar juist weer relatief duur met mijn boormachine en slagmoersleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

RevellNL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:31:
Ik heb zelf die Stanley FatMax gekocht toendertijd voor bij onze verbouwing en ben zeer ontevreden over dat apparaat. Ik vond hem heel onbetrouwbaar en gebruik hem daardoor ook eigenlijk nooit.
Helder. Dat wordt hem dus niet en daarmee vallen alle nog goedkopere Stanley apparaten ook meteen af.
Mr_gadget schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:40:
Ik heb die Bosch (of de voorloper die er erg op lijkt) . Hij wordt automatisch gevoeliger. Maar daardoor lijkt er dan overal iets te zitten..heb al een paar keer maar gewoon op de hoop van zege geboord want hij begon overal te piepen..
Welke Bosch precies? Die Truvo of de 1xx-serie?
akatar schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:24:
Ik heb zelf de bosch d'tect 150, prima apparaat.
Dat geloof ik zeker voor die prijs, maar die is met ruim 500 euro een beetje boven budget.
Goede tip! Daar had ik nog niet gekeken.
Ik heb de GMS120. eens met bovenstaande betreft automatisch sensitiever worden.
Hoe moet ik mij dit voorstellen? Wat voor gedrag is dat precies?
Het is een enorm gezoek met die apparaten, en na lang twijfelen moet je gewoon een keer ervoor gaan... Maar je komt er op zich wel uit, in ieder geval, ik heb nooit iets geraakt..
'Een keer ervoor gaan' is natuurlijk niet handig als het gaat om leidingen zoeken. Het hele idee van zo'n ding is dat ik niet hoef te gokken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:35:
[...]

Hier staan in ieder geval alle officiële webdealers van Makita. Vaak is het een beetje zoeken welke het voordeligst is, al kan je de grote webshops (Coolblue en Alternate) al standaard negeren. Die zijn vrijwel altijd duurder dan de specialisten. Daarnaast staan er zowel gereedschaps- als agrarische shops tussen. Die laatste zijn ook zelden scherp met zaken als boormachines (als ze die überhaupt al hebben).

Mijn multitool heb ik laatst bij mtools.nl gehaald, die was daarmee het voordeligst, maar was vorig jaar juist weer relatief duur met mijn boormachine en slagmoersleutel.
Voor de accu actie hoef je niet persé te kopen bij deze winkels te kopen. Zolang het maar bij een NL (of belgische) winkel is gekocht.
In de actievoorwaarden wordt daar niet over gesproken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
[...]
Voor de accu actie hoef je niet persé te kopen bij deze winkels te kopen. Zolang het maar bij een NL (of belgische) winkel is gekocht.
Op https://www.makita.nl/alle-aanbiedingen.html lees ik toch echt:
Hier vind je alle aanbiedingen en acties van Makita, welke verkrijgbaar zijn bij officiële Makita dealers in Nederland.
Het is ook altijd al zo dat je bij het registreren de dealer moet kiezen uit een lijst. Winkels als gereedschapcentrum en dergelijke, die geen officieel dealer zijn, vallen dus wel degelijk buiten deze acties.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jelte schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:43:
[...]
Daar word toch juist wel over gesproken in de actievoorwaarden:
De acties gelden alleen als je de machine(s) kocht bij een officiële in Nederland
gevestigde Makita dealer. Op de dealerlocator van makita.nl kun je zien wie onze
officiële dealers zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Orion84 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:46:
[...]
Op https://www.makita.nl/alle-aanbiedingen.html lees ik toch echt:

[...]

Het is ook altijd al zo dat je bij het registreren de dealer moet kiezen uit een lijst. Winkels als gereedschapcentrum en dergelijke, die geen officieel dealer zijn, vallen dus wel degelijk buiten deze acties.
Precies, dat was vorig jaar identiek. Bij aanmelden moet je een dealer kiezen waar je hebt gekocht, en je kan alleen kiezen uit de officiële dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ah, crap. Wat een slangenkuil.

Je moet dus goed opletten dat je bij een officiële dealer je apparaat koopt. Maar ook bij die winkels moet je goed opletten wélke machine je koopt. Omdat ook de officiële dealers vrolijk modellen die makita nederland niet voert wél verkopen. En je dan dus alsnog niet mee kan doen met de accu actie.

[ Voor 89% gewijzigd door Jelte op 03-01-2020 09:52 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic