Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:50:
Hmm, daar heb ik gewoon een korte 1/2" ratel voor. En als het lomp moet met klein spul dan een 1/2->1/4" adapter, maar dit is een keus die ieder voor sich moet maken denk ik.
Dat kan ook, maar een 1/2" kop is nog altijd een stuk groter dan een 3/8" kop, dus dat werkt niet altijd. Ik heb ook jaren lang het gered met een 1/4"en een 1/2" set, maar een 3/8" set heeft zeker toegevoegde waarde. Het hangt gewoon ervanaf waar je de doppen en ratels voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06

Exigence

dnkroz

Inderdaad heel persoonlijk. Ik sleutel 90% met een 3/8 ratel. Fijnste maat qua formaat ratel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Petok schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:08:
[...]

Zelfde hier, goed te spreken over multitools voor allerlei klusjes in huis of op de boot. Stukje van de houten vloer af, uitsparing in nachtkastje voor kabels, oude troep (verf/gips) van de vloer schrapen, noem maar op. Mijn Parkside mag dan geen Fein zijn, toch tot nu toe dik tevreden mee.

Alleen is het me een raadsel welke opzetstukken nou op de Parkside kunnen. De handleiding vermeldt dat "de gangbare opzetstukken" ondersteund zijn, maar ik vraag me toch af of zo'n Starlock zaagje er bijvoorbeeld op past. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb dat apparaat ook. Superhandig zo nu en dan. Betreft je vraag opzetstukjes. Bij de action verkopen ze opzet stukjes. Die passen uit ervaring allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

webber87 schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:32:
[...]

Ik heb dat apparaat ook. Superhandig zo nu en dan. Betreft je vraag opzetstukjes. Bij de action verkopen ze opzet stukjes. Die passen uit ervaring allemaal.
Die passen dus niet op een starlock-apparaat. Had een paar wegwerp-opzetstukjes voor mijn starlock-apparaat, dat ging dus niet.

Kan vast alleen op goedkope apparaten oid. Bij de Hornbach uiteindelijk een schuurvoetje gekocht met starlock+.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is een Dremel 3000 geen betere optie (langere levensduur?) dan een parkside of bouwmarkt multitool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

grrr na paar uur wat groeven in de muur heeft de haakse slijper "tabee" gezegd .. bosch blauw ..
ik naast simpel paar stangen doorslijpen heeft hij hooguit 10 uur gedraaid ..
de keer testen nadat hij uit was gevallen heeft hij nog een paar keer gedraaid .. en gaf snel weer de geest ..

ik heb niet hard tegen de muur gedrukt juist de haakse slijper het werk laten doenj ..

voor mij geen bosch meer .. nu metabo ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@_ferry_ en @Petok jullie hebben mij overtuigd, zal hem op de wishlist zetten en de aanbiedingen in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 09:54

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Sa.Tan schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:35:
Ha, deze laatste bied wat ik bedoel! Nu maar eens uitdokteren om zelf te maken. Het gaat maar om 2mtr. overbrugging tot het punt waar ik het nodig ben en bij geen gebruik tegen de wand.
Heb zelf een PVC 50mm over het plafond geschroefd, en daaraan een verlengsnoer getywrapped. Zo hangt er 220V + afzuiging boven mijn hoofd. SP6000 en slang inpluggen en gaan.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rens-br schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:55:
@_ferry_ en @Petok jullie hebben mij overtuigd, zal hem op de wishlist zetten en de aanbiedingen in de gaten houden.
Ik kwam hem destijds voordelig tegen bij www.SVH24.de Maar wellicht dat black friday nog wat korting kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 09:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
_ferry_ schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:28:
[...]

Ik kwam hem destijds voordelig tegen bij www.SVH24.de Maar wellicht dat black friday nog wat korting kan geven.
Welke multitool van Fein heb jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vso schreef op maandag 9 november 2020 @ 01:10:
grrr na paar uur wat groeven in de muur heeft de haakse slijper "tabee" gezegd .. bosch blauw ..
ik naast simpel paar stangen doorslijpen heeft hij hooguit 10 uur gedraaid ..
de keer testen nadat hij uit was gevallen heeft hij nog een paar keer gedraaid .. en gaf snel weer de geest ..

ik heb niet hard tegen de muur gedrukt juist de haakse slijper het werk laten doenj ..

voor mij geen bosch meer .. nu metabo ..
Kak.

Hoezo was hij al een keer uitgevallen? En natuurlijk al buiten de garantieperiode?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
@henkie196 Volgens mij was dit ook wel een erg leuke deal geweest: Stahlwille 701/2 (digitale momentsleutel 1/4" 2-20 Nm).

Inmiddels ruim tevreden met de 730N/2, maar bovenstaande lijkt in verhouding tot de nieuwprijs wel een koopje. Hoe zit dat met kalibreren van digitale momentsleutels?

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 09-11-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Fraggert schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:22:
[...]

Kak.

Hoezo was hij al een keer uitgevallen? En natuurlijk al buiten de garantieperiode?
nee nog niet eerder uitgevallen, moet de bon nog opzoeken (toolstation) .. hij gaf wat stuiptrekkingen en uit met de pret ..

lees ik was bezig en opeens "plop" wat stuip trekkingen en toen klaar ermee .. oververhit (denk het niet hij was niet eens lauw) maar goed ik heb er weinig verstand van

[ Voor 20% gewijzigd door vso op 09-11-2020 10:08 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vso schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:07:
[...]

nee nog niet eerder uitgevallen, moet de bon nog opzoeken (toolstation) .. hij gaf wat stuiptrekkingen en uit met de pret ..

lees ik was bezig en opeens "plop" wat stuip trekkingen en toen klaar ermee .. oververhit (denk het niet hij was niet eens lauw) maar goed ik heb er weinig verstand van
je post leest namelijk alsof hij al eerder was uitgevallen, maar daar bedoelde je dus tijdens de slijpactie mee?

oververhit zou je wel moeten voelen, dan is zo'n motorhuis echt wel heet.

welk type is het? handig voor de zoekfunctie mocht iemand info over deze slijper willen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
kabeltjekabel schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:41:
[...]

Heb je niet al een bepaald systeem?

Bijvoorbeeld; ik heb Bosch Power Change Plus spullen voor gatzagen. Degene die ik mis koop ik met die aansluiting.
Ook daar voor gegaan. Dank voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 19:54
sloth schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:28:
Is een Dremel 3000 geen betere optie (langere levensduur?) dan een parkside of bouwmarkt multitool?
Totaal andere machines met een ander inzetbereik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Boudewijn schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:06:
[...]

Die passen dus niet op een starlock-apparaat. Had een paar wegwerp-opzetstukjes voor mijn starlock-apparaat, dat ging dus niet.

Kan vast alleen op goedkope apparaten oid. Bij de Hornbach uiteindelijk een schuurvoetje gekocht met starlock+.
Ik weet niet precies wat die Starlock behelst. Ik heb de de multitool dus van Parkside. Daar passen ze wel op: https://www.lidl-shop.nl/...X_RA9EyV-WoIaAu_lEALw_wcB

Just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:32:
@henkie196 Volgens mij was dit ook wel een erg leuke deal geweest: Stahlwille 701/2 (digitale momentsleutel 1/4" 2-20 Nm).

Inmiddels ruim tevreden met de 730N/2, maar bovenstaande lijkt in verhouding tot de nieuwprijs wel een koopje. Hoe zit dat met kalibreren van digitale momentsleutels?
Dat is zeker een koopje, als die verder helemaal in orde is. Calibratie voor een digitale momentsleutel is neem ik aan hetzelfde als met een gewone momentsleutel, je hebt een meetapparaat nodig en iets om aan te passen op de momentsleutel zelf. Bij de gewone momentsleutels doe je dat met een inbusboutje, ik neem aan dat het anders in te stellen is met een elektronische momentsleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

webber87 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:18:
[...]

Ik weet niet precies wat die Starlock behelst. Ik heb de de multitool dus van Parkside. Daar passen ze wel op: https://www.lidl-shop.nl/...X_RA9EyV-WoIaAu_lEALw_wcB

Just my two cents.
Starlock is de geklicentieerde formfactor van gereedschappen die je op je multitool klikt. Sommige merken hebben het, de goedkopere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rens-br schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:30:
[...]

Welke multitool van Fein heb jij precies?
Deze:
https://www.svh24.de/fein...offer-402936?fs=564038958
Er zijn wat verschillende varianten, maar deze heeft de quick release en gedempte kop. En een koffer met reeds wat tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@_ferry_ Ik zit ook te kijken en vond deze : https://www.bouwmaat.nl/f...ysteem/product/0000601340

Dat is dezelfde toch? Is even duur (als je NL btw meerekent op die Duitse site) en heeft nog wat meer attributen.

Ik twijfel zelf om die nu te kopen of toch nog op black friday te wachten maar ik heb nog niet zo vaak aanbiedingen op Fein gezien.

(Voor de zekerheid: ik weet dat je niet bedoelde dat die SVH perse de beste deal was, maar dat je die hebt)

[ Voor 34% gewijzigd door mddd op 09-11-2020 12:32 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 15:58
Ik heb een Makita freesmachine (drt50z), nu wil het freesje wisselen. Degene die er in zit is 6 mm dus ik maak gebruik van het insert-verloopje om van 8 naar 6 mm te gaan. De nieuwe frees is ook 6 mm, maar hij past er net niet in. Het verloopje van 8 naar 6 mm lijkt er te diep in te zitten, maar ik kan hem er uberhaupt niet meer uit krijgen. Is daar een truc voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:33
Vanwege Starlock heb ik een tweedehands Supercut aangeschaft (voor €90 van MP)..........(heb de eigen met verbrande motor nog liggen voor onderdelen evt, een nieuwe motor kwam bij Kruis op €180)
Van Starlock zijn ziw nog geen aftermarkt blaadjes te koop voor weinig, van de oude multikant wel.

Het handigste van een multitool is namelijk een scherp blaadje. ;)

(ongeacht het merk, ik ben ook wel blij verrast geweest door iemand die zelf een Parkside multitool had toen ik mijn supercut niet bij me had, die deed prima zijn werk)

[ Voor 29% gewijzigd door Teijgetje op 09-11-2020 13:50 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 19:54
Hier de eigenaar van een Bosch GOP 40-30 Multitool set (inclusief L-box en een tiental zaagbladen). Voordeel van de Bosch is de ledverlichting die op het zaagblad gericht is. Die zijn op dit moment rond de 230 euro op amazon en ik moet bekennen dat ik hem niet meer zou willen missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Teijgetje schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:46:
Vanwege Starlock heb ik een tweedehands Supercut aangeschaft (voor €90 van MP)..........(heb de eigen met verbrande motor nog liggen voor onderdelen evt, een nieuwe motor kwam bij Kruis op €180)
Van Starlock zijn ziw nog geen aftermarkt blaadjes te koop voor weinig, van de oude multikant wel.

Het handigste van een multitool is namelijk een scherp blaadje. ;)

(ongeacht het merk, ik ben ook wel blij verrast geweest door iemand die zelf een Parkside multitool had toen ik mijn supercut niet bij me had, die deed prima zijn werk)
Kijk eens naar de Smart bladen, die zijn Starlock aftermarket en bevallen mij erg goed.
Goedkoop is duurkoop bij dat soort dingen merk ik, ik gebruik het zakelijk en niets is zo vervelend als elke keer bladen wisselen na elke snede ongeveer.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mddd schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:22:
@_ferry_ Ik zit ook te kijken en vond deze : https://www.bouwmaat.nl/f...ysteem/product/0000601340

Dat is dezelfde toch? Is even duur (als je NL btw meerekent op die Duitse site) en heeft nog wat meer attributen.

Ik twijfel zelf om die nu te kopen of toch nog op black friday te wachten maar ik heb nog niet zo vaak aanbiedingen op Fein gezien.

(Voor de zekerheid: ik weet dat je niet bedoelde dat die SVH perse de beste deal was, maar dat je die hebt)
NL BTW? Gewoon daar gekocht, 19% BTW. 1 EU enzo. Destijds was dat 1 van de goedkoopste. Hebben we het wel over 2 jaar terug, en was het 200€ incl. verzenden.

Qua starlock, ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar dit lijken ook goede aftermarket opzetstukken:
https://www.multitool-shop.nl/bti-starlock-zaagbladen

Maargoed, met wat combi-packs op Amazon.de kom je vaak wel voordelig uit, als je ze per stuk in de bouwmarkt koopt zijn ze tamelijk aan de prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 09-11-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
RZor schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:58:
[...]

Kijk eens naar de Smart bladen, die zijn Starlock aftermarket en bevallen mij erg goed.
Daar kijk ik dus niet naar, de oude 12hoekjes zijn goedkoper. ;)
Ik gebruik ze ook voor werk en had weinig problemen met goedkope uit Engeland.

Maar goed te weten dat ze er inmiddels zijn, aftermarket Starlocks, voor als deze Supercut het opgeeft.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
_ferry_ schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:06:
[...]

NL BTW? Gewoon daar gekocht, 19% BTW. 1 EU enzo. Destijds was dat 1 van de goedkoopste. Hebben we het wel over 2 jaar terug, en was het 200€ incl. verzenden.

Qua starlock, ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar dit lijken ook goede aftermarket opzetstukken:
https://www.multitool-shop.nl/bti-starlock-zaagbladen

Maargoed, met wat combi-packs op Amazon.de kom je vaak wel voordelig uit, als je ze per stuk in de bouwmarkt koopt zijn ze tamelijk aan de prijs.
Winkels die meer dan x euro per jaar naar een ander land verkopen moeten de BTW van het bestemmingsland rekenen. In het verleden hadden zowel NL als DE 19%, nu heeft NL 21% en DE 16,5%. Wil je de Duitse BTW, moet je een Duits afleveradres regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:30
abbeyrules schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:28:
Ik heb een Makita freesmachine (drt50z), nu wil het freesje wisselen. Degene die er in zit is 6 mm dus ik maak gebruik van het insert-verloopje om van 8 naar 6 mm te gaan. De nieuwe frees is ook 6 mm, maar hij past er net niet in. Het verloopje van 8 naar 6 mm lijkt er te diep in te zitten, maar ik kan hem er uberhaupt niet meer uit krijgen. Is daar een truc voor?
Boven aan de as zitten 2 gaatjes (o.a. voor de as blokkering, kwam ik ook 1,5 jaar later achter), misschien kan je die gebruiken om te duwen. Verder zou ik de wartelmoer er helemaal af draaien en kijken of je daar iets kan los-wippen of pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:17
Meet die frees eens na. Zou goed kunnen dat je geen 6mm maar 1/4inch frees te pakken hebt. Dat is 6.33mm en past dan niet in de doorn.
Nivado schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:20:
[...]

Boven aan de as zitten 2 gaatjes (o.a. voor de as blokkering, kwam ik ook 1,5 jaar later achter), misschien kan je die gebruiken om te duwen. Verder zou ik de wartelmoer er helemaal af draaien en kijken of je daar iets kan los-wippen of pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
schijndel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:54:
Meet die frees eens na. Zou goed kunnen dat je geen 6mm maar 1/4inch frees te pakken hebt. Dat is 6.33mm en past dan niet in de doorn.

[...]
6,35 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:30
@abbeyrules
schijndel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:54:

[...]
Ik heb zelf geen 6mm of 1/4" bitjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benja_219
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-08 20:07
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en ga (dus) het een en ander doen qua klussen. Ik ben en wordt zeker geen grootverbruiker, maar in mijn zoektocht naar een accu schroefmachine zie ik nu dat de Bosch GSR 12 V-35 voor 125,- in de aanbieding is incl. 2 accu's, koffer - echter non FC..
Ik weet dat men hier fan is van dit product, maar klopt het dat ik kan wegkomen met de non FC versie? Zoals gezegd, komend jaar ga ik e.e.a. zelf doen, maar dat is relatief eenvoudig boor- (met boorhamer) en schroefwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Die FC is leuk, maar zeker niet noodzakelijk. Zonder FC is het nog steeds een prima schroef/boormachine.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Ik heb wel vaker hierover gepost, mijn meni g wijkt een beetje af van de mores hier: ik vind de fc leuk voor erbij, maar de non-fc is een fijnere, meer gebalanceerde machine.

Dus koop gerust de non-fc, daar heb je een prima machine aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
Ik ben ook in de markt voor een multitool, ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik een bedrade of met accu wil. Accu is natuurlijk gebruiksvriendelijker om overal te kunnen gebruiken, maar wel duurder.

Wat zijn jullie ervaringen met bedraad of accu? Ik ga hem in de eerste instantie bij een verbouwing van een nieuwe woning gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 20:40
Ik had eerst een bedrade versie en ben later overgestapt op de accu variant. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alleen de accu versie sneller pak maar ook handiger vind. Gewoon overal gebruiken zonder druk te maken om het snoer ( ik ben zo iemand die dan bij het weglopen z'n nek breekt over het snoer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 12-09 16:38
allard_070 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:12:
Ik ben ook in de markt voor een multitool, ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik een bedrade of met accu wil. Accu is natuurlijk gebruiksvriendelijker om overal te kunnen gebruiken, maar wel duurder.

Wat zijn jullie ervaringen met bedraad of accu? Ik ga hem in de eerste instantie bij een verbouwing van een nieuwe woning gebruiken.
Heb een bedrade en heb eigenlijk nooit last van de draad. Zit wel een draad van 4 meter aan waardoor eigenlijk altijd wel een stopcontact dichtbij genoeg zit :) Met een korte draad kan ik me voorstellen dat het hinderlijk wordt als je bijvoorbeeld ergens hoog bij moet of iets dergelijks. Iets om rekening mee te houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Ik heb mijn bedrade Multitool niet meer aangeraakt sinds ik de accu versie heb. Idem met m'n slijptol, het gemak van geen draden die in de weg zitten of een stopcontact moeten zoeken of wisselen met een stofzuiger of bouwlamp is de meerprijs snel waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Twijfels schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:40:
[...]

Heb een bedrade en heb eigenlijk nooit last van de draad. Zit wel een draad van 4 meter aan waardoor eigenlijk altijd wel een stopcontact dichtbij genoeg zit :) Met een korte draad kan ik me voorstellen dat het hinderlijk wordt als je bijvoorbeeld ergens hoog bij moet of iets dergelijks. Iets om rekening mee te houden dus.
Hier ook bedraad (ook lang snoer) en tevreden mee, met apparaten die ik niet zo vaak gebruikt heb ik liever snoer. Waarom? Geen gezeur met accu’s die leeg kunnen zijn of na x jaar niks meer waard zijn en het niet meer doen.
Ik heb apparaten met snoer die er al 10 jaar liggen en werken als je ze nodig hebt :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 12:23
Bij de meeste van mijn bedraade gereedschappen vervang ik direct de kabel voor een flexibele +6m kabel.
Dan heb je dat gezeik van stopcontacten zoeken etc ook bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:36
Hier een makita 18v op accu, en dat is toch echt goud waard! Dikke 20 minuten op een accu 5ah op vol vermogen! Meer dan genoeg voor een gemiddelde klus dag. En anders pak ik de 3ah accu’s erbij.

Nee voor mij niets anders meer. Zoveel meer vrijheid!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:47:
[...]

Hier ook bedraad (ook lang snoer) en tevreden mee, met apparaten die ik niet zo vaak gebruikt heb ik liever snoer. Waarom? Geen gezeur met accu’s die leeg kunnen zijn of na x jaar niks meer waard zijn en het niet meer doen.
Ik heb apparaten met snoer die er al 10 jaar liggen en werken als je ze nodig hebt :)
Als je bijna nooit klust is het eigenlijk zonde van de accus idd.
Maar als je een ecosysteem hebt, en ze regelmatig gebruikt gaan beide argumenten niet op.

Enige is dat je de accus eigenlijk op 40% oid wilt opslaan als je langer biet gebruikt, dat kost wel discipline, zeker met >8 accus in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb zowel apparatuur op 230 als op accu.
Bij multitoo, slijptol en accu boormachine vind ik de accu-functionaliteit erg fijn. De multitool is wel iets wat je ff snel pakt om in een klein hoekje te klussen, dan is accu sowieso +1. Wel zat ik al in een ecosysteem, waardoor ik de multitool zonde accu of kader heb gekocht .

Bij de rest is dat niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:11
barry86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:04:
Bij de meeste van mijn bedraade gereedschappen vervang ik direct de kabel voor een flexibele +6m kabel.
Slim idee, heb je een linkje naar een voorbeeld? Is dat dan neopreenkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik zit te twijfelen met Makita radio tussen de DMR 112 of de 115. Beiden nooit spelend gehoord en het enige verschil tussen de beiden dat ik kan vinden is de subwoofer speaker bij de DMR115.
Is die de meerprijs waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:41
dimi_v schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:55:
[...]

Inderdaad, een lang en soepel aansluitsnoer is fijn :)

Check of je een 2 of 3 aderig snoer nodig hebt. En 1,5mm2 is in veel gevallen veels te dik.
1mm2 of 0,75mm2 voldoet vaak prima.

Als type komt vaak H07RN-F voorbij maar H05RR-F is ook geschikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Sa.Tan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:54:
Ik zit te twijfelen met Makita radio tussen de DMR 112 of de 115. Beiden nooit spelend gehoord en het enige verschil tussen de beiden dat ik kan vinden is de subwoofer speaker bij de DMR115.
Is die de meerprijs waard?
bij de 115 zit de fm antenne in het handvat, ipv los. En hij kan sneller USB laden.

Als je toch een overpriced bouwradio koopt, smijt er dan idd 3 tientjes extra tegenaan en neem de betere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Benja_219 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:13:
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en ga (dus) het een en ander doen qua klussen. Ik ben en wordt zeker geen grootverbruiker, maar in mijn zoektocht naar een accu schroefmachine zie ik nu dat de Bosch GSR 12 V-35 voor 125,- in de aanbieding is incl. 2 accu's, koffer - echter non FC..
Ik weet dat men hier fan is van dit product, maar klopt het dat ik kan wegkomen met de non FC versie? Zoals gezegd, komend jaar ga ik e.e.a. zelf doen, maar dat is relatief eenvoudig boor- (met boorhamer) en schroefwerk.
Beiden >:)

Zie ook;
Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

De FC is (met boorkop) dus langer en zwaarder. Om het hoekje schroeven of met de excenterkop zijn leuke dingen. Ipv excenterkop kun je vaak ook wegkomen met een langere bithouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
Voor wat klussen in huis ben ik opzoek naar een bovenfrees. Ik wil er o.a. zo'n 50á60meter aan plinten mee vorozien van een mooie afwerking, en zo'n 20m aan plafondsierlijsten. En nog zo'n 12m aan sierlijsten voor onze ensuitekast. Ik zat zelf te denken aan de Triton bovenfrezen aangezien je die mooi kan inbouwen in een tafel, en dat lijkt mij wel zo handig zien hoeveel meters er gefreest moeten worden.
Maar nu twijfel ik een beetje tussen 2 frezen, en dan vooral om de opspanmaat:
Triton JOF001 Opspanmaat 6, 1/2" en 12mm.
Triton MOF001 Opspanmaat 1/4" en 8mm
Even buiten het feit dat de MOF001 krachtiger is, zijn er nog grote verschillen qua opspanmaat? Als ik een beetje rondkijk naar diverse freesjes scheelt het qua geld niet heel veel, maar misschien qua stevigheid van de freesschacht of zie ik nog wat anders over het hoofd?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nvermen
  • Laatst online: 25-08 19:56
Remy!!!! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:18:
Voor wat klussen in huis ben ik opzoek naar een bovenfrees. Ik wil er o.a. zo'n 50á60meter aan plinten mee vorozien van een mooie afwerking, en zo'n 20m aan plafondsierlijsten. En nog zo'n 12m aan sierlijsten voor onze ensuitekast. Ik zat zelf te denken aan de Triton bovenfrezen aangezien je die mooi kan inbouwen in een tafel, en dat lijkt mij wel zo handig zien hoeveel meters er gefreest moeten worden.
Maar nu twijfel ik een beetje tussen 2 frezen, en dan vooral om de opspanmaat:
Triton JOF001 Opspanmaat 6, 1/2" en 12mm.
Triton MOF001 Opspanmaat 1/4" en 8mm
Even buiten het feit dat de MOF001 krachtiger is, zijn er nog grote verschillen qua opspanmaat? Als ik een beetje rondkijk naar diverse freesjes scheelt het qua geld niet heel veel, maar misschien qua stevigheid van de freesschacht of zie ik nog wat anders over het hoofd?
Voor de Triton frezen kan je met het juiste opzetstuk alle schachtmaten gebruiken:
https://www.toolstation.be/search?q=Triton%20spantang

Uurtje geleden eindelijk de INCRA MagnaLOCK Plate voor mijn TRA001 kunnen bestellen zonder nog een nier aan verzendkosten te moeten bijleggen.
Eindelijk terug in stock bij Dieter Schmidt. *O*

[ Voor 7% gewijzigd door nvermen op 10-11-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
nvermen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:
[...]

Voor de Triton frezen kan je met het juiste opzetstuk alle opspanmaten gebruiken:
https://www.toolstation.be/search?q=Triton%20spantang
Ah top! Daar had ik nog niet eens naar gekeken _/-\o_
Dan een algemenere vraag, zit er dan nog veel verschil tussen de diverse frezen qua maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
Verknal je dan niet je recht op garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Remy!!!! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:29:
[...]

Ah top! Daar had ik nog niet eens naar gekeken _/-\o_
Dan een algemenere vraag, zit er dan nog veel verschil tussen de diverse frezen qua maat?
Je hebt 1/4" en 6mm. Die zijn vergelijkbaar (dunne as). Is voor een tafelfrees niet echt relevant (is meer voor lichte kantenfreesjes).

8mm: Typisch europees en ook meest gangbaar. Voor plintjes prima maat. Lekker universeel. Sterker dan 6mm, maar niet zo lomp en duur als 12mm

1/2" en 12mm: De stevige maat: Voor grote machines en flinke frezen. Prima voor in een tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Raymond schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:43:
[...]

Je hebt 1/4" en 6mm. Die zijn vergelijkbaar (dunne as). Is voor een tafelfrees niet echt relevant (is meer voor lichte kantenfreesjes).

8mm: Typisch europees en ook meest gangbaar. Voor plintjes prima maat. Lekker universeel. Sterker dan 6mm, maar niet zo lomp en duur als 12mm

1/2" en 12mm: De stevige maat: Voor grote machines en flinke frezen. Prima voor in een tafel.
Ok duidelijk, dan als laatste vraag. Ga ik voldoende hebben aan de JOF001 (1010W) voor mijn werkzaamheden? Ik vermoed dat de plinten/sierlijsten 12/18mm MDF zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvermen
Remy!!!! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:45:
[...]

Ok duidelijk, dan als laatste vraag. Ga ik voldoende hebben aan de JOF001 (1010W) voor mijn werkzaamheden? Ik vermoed dat de plinten/sierlijsten 12/18mm MDF zullen worden.
Afhankelijk van welke houtsoorten en de afnamehoeveelheid je gaat frezen, heb je al dan niet meer vermogen nodig.

Ook gewicht en formaat moet je niet uit het oog verliezen.
Ik heb de TRA001 en dat ding is niet echt een lichtgewicht :') Deze blijft wel permanent in mijn router tafel, voor het handwerk heb ik mijn Makitra DRT50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
nvermen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:47:
[...]

Afhankelijk van welke houtsoorten en de afnamehoeveelheid je gaat frezen, heb je al dan niet meer vermogen nodig.

Ook gewicht en formaat moet je niet uit het oog verliezen.
Ik heb de TRA001 en dat ding is niet echt een lichtgewicht :') Deze blijft wel permanent in mijn router tafel, voor het handwerk heb ik mijn Makitra DRT50
Ik vermoed dat het vooral MDF gaat worden, en bij mij komt ie ook onder mijn (nog te bouwen) router tafel te hangen.
Mocht ik lichter werk willen doen zal ik ook wel een lichte kantenfrees aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Remy!!!! schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:49:
[...]

Ik vermoed dat het vooral MDF gaat worden, en bij mij komt ie ook onder mijn (nog te bouwen) router tafel te hangen.
Mocht ik lichter werk willen doen zal ik ook wel een lichte kantenfrees aanschaffen.
Ik denk dat de mof een betere keuze is. Daar zit ook de 8mm spantang al bij (maar geen 12mm, die imho wat minder relevant is). Prijsverschil is dan nog maar 4 tientjes. De extra kracht en robuustheid is dat wel waard, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:58
ik zelf heb de MOF001, en ben er zeer tevreden over. Kijk ook even naar dit topic over de JOF001:

https://www.woodworking.n...jn-ervaring-slecht.23433/

en als ik op de Triton site kijk lijkt het erop dat op de JOF niet die handige instelbaarheid vanaf de bovenkant van de tafel erin zit:
Bij de MOF001 staat deze zin:

Tandheugel hoogteverstelling en tafel hoogte verstelhendel elimineren het gebruik van dure verstelmechanismen bij het gebruik op freestafels

en die staat niet bij de JOF001 (http://www.tritontools.co...dschap/Bovenfrezen/JOF001)

Tevens heeft de MOF001 standaard een 8mm spantang, en dat is wat je meestal wilt in europa.

Ik zou dus voor de MOF001 gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
Ik zit met veel gereedschappen in het makita 18v ecosysteem.
Dus ben erg blij met mijn accu multitool.
(En boormachines, slagschroevendraaier, klopboor , heggeschaar en grasmaaier)

Tijdens de grote verbouwing van mijn zwagers huis hebben we overal de elektra vervangen.
En hebben we weken zonder stopcontacten geklust.
Super handig om dan alles op accu te hebben en geen verlengsnoeren over de trap te moeten trekken.
Je hebt dan kluwen met kabels om je gereedschap heen zitten.
Die je in de koffer moet proppen of in de kast lekker in de knoop gaat zitten.

Mijn slijptol heeft 5 meter snoer wat eigenlijk niet fatsoenlijk in de koffer past.
En de SP6000j heeft een snoer wat makkelijk in de koffer gaat, maar je moet hem wel steeds oprollen terwijl hij aan een apparaat vast zit. (niet dat dat niet lukt, maar het kan handiger)

Ik ben bezig met het idee om overal een festool plug it staartje aan te zetten.
https://www.gereedschappr...1-XAQSEAQYAyABEgJ3a_D_BwE

En dan een of 2 van deze snoeren aan de muur hebben hangen.
Of een aansluiting op een automatisch oprolbare kabelhaspel.

https://www.mastertools.n...3eHwOnEAQYByABEgIA8vD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 12:38
FRANQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:03:

Wel direct een Festool prijsje ook. €22,50 voor een stekkertje? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvermen
[b]FRANQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:03:

Ik ben met een zelfde projectje begonnen. Maar de Festool plug-it is, zoals al eerder aangehaald, beetje aan de prijs 8)7

Mijn plan is om Neutrik Power Twist connectors te gebruiken.
NAC3FCA voor de snoeren
NACMPA1 voor de toestellen, mits wat 'tweaken' om het op een kabel te fitten.

Hopelijk kan ik in de komende weken het resultaat hier delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy!!!!
breagor schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:35:
ik zelf heb de MOF001, en ben er zeer tevreden over. Kijk ook even naar dit topic over de JOF001:

https://www.woodworking.n...jn-ervaring-slecht.23433/

en als ik op de Triton site kijk lijkt het erop dat op de JOF niet die handige instelbaarheid vanaf de bovenkant van de tafel erin zit:
Bij de MOF001 staat deze zin:

Tandheugel hoogteverstelling en tafel hoogte verstelhendel elimineren het gebruik van dure verstelmechanismen bij het gebruik op freestafels

en die staat niet bij de JOF001 (http://www.tritontools.co...dschap/Bovenfrezen/JOF001)

Tevens heeft de MOF001 standaard een 8mm spantang, en dat is wat je meestal wilt in europa.

Ik zou dus voor de MOF001 gaan als ik jou was.
Het is de MOF001 geworden 8) Nu nog op zoek naar een leuk setje frezen. Het liefst 1 die op bol.com staat want daar heb ik nog een leuke cadeaubon van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZ0Lcq8Tx0ZsjgLqGCEVZn8MqaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tZFJqFQv8aH6lcZyLsFG4T1e.jpg?f=fotoalbum_large

En de JOF001 heeft die hoogte aanpassing ook, maar de plek/stang is iets anders, zie dit filmpje. Hoe het qua veer e.d. zit weet ik dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
BrtH schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:34:
[...]

@FRANQ +1
Als je toch zelf gaat knutselen kun je voor de fractie van de prijs ook voor een Wieland stekker opteren. Ben je meteen compacter klaar ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
BrtH schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:34:
[...]

Ik hoef ook maar 2 apparaten en een snoer :)
Ik heb ook naar de neutrik connectoren gekeken, en dat zou mijn voorkeur (kostentechnisch) hebben als ik er 10 moest doen.

Nu is de festool connector gewoon even makkelijker.

En heb meteen iets voor op mijn sinterklaas lijstje wat niet meteen 300 euro kost :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:40
@FRANQ @nvermen Is het dan gewoon om kortere kabels aan de toestellen te doen, of heeft het nog een ander pluspunt?
Ik zou al direct een minpunt kunnen vinden in zo een kort staartje. Ik vind het langere snoer aan een SP6000 net handig om in de stofzuiger te steken.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Arator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:56:
@FRANQ @nvermen Is het dan gewoon om kortere kabels aan de toestellen te doen, of heeft het nog een ander pluspunt?
Ik zou al direct een minpunt kunnen vinden in zo een kort staartje. Ik vind het langere snoer aan een SP6000 net handig om in de stofzuiger te steken.
Kein Kabelsalad am die Arbeidsplatz.

Festool Plug-It systeem werkt daar heerlijk voor. Stukje zagen... decoupeerzagen, kantjes rondfrezen, schuren; allemaal met 1 netsnoer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
FRANQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:03:

Je hebt dan kluwen met kabels om je gereedschap heen zitten.
Die je in de koffer moet proppen of in de kast lekker in de knoop gaat zitten.

Mijn slijptol heeft 5 meter snoer wat eigenlijk niet fatsoenlijk in de koffer past.
Deze truc helpt wel om lange snoeren compact te houden.

YouTube: Skilsaw Cord Install and Storage Tip

Bij de bouwstofzuiger doe ik hetzelfde, maar dan neem ik het snoer enkel, niet dubbel. Te beginnen vanaf de machine, zodat op het eind enkel de stekker overblijft. Dan kan je het 'uittrekken' voor de afstand die je nodig hebt, de overlengte blijft mooi 'gehaakt' zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nvermen
Arator schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:56:
Zoals @kabeltjekabel al zei, het is makkelijker om alles ordelijk te houden, en mijn intentie is om dit te doen voor alle hand-toestellen die stofafzuiging gebruiken.
Dan fixeer ik mijn aangepaste elektriciteitskabel aan de stofzuigerslang, en kan ik snel tussen toestellen wisselen zonder spaghetti :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 13-06 13:45
verschil met een "af fabriek" festool verbinding en dit is dat bij de eerste de connector in je machine zit. Met zo'n kort stukje kabel hangt dat daar ook maar ergens te bengelen en kan het irritant zijn (blijven haken aan je geleider of de rand van je werkblad bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Ik geloof dat een tweaker hier al een keer zoiets heeft gemaakt, ik zal het eens opzoeken.
Ik kan het zo snel niet vinden maar volgens mij was het @L.N.. En Marius Hornberger heeft er ook een filmpje aan gewijd.

[ Voor 50% gewijzigd door Remy!!!! op 10-11-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:31
Ik heb het niet eerder gemeld, dus denk dat je het inderdaad eerder via LN weet, maar ik heb ondertussen ook enkele jaren in mijn schuur de neutrik connectoren.

Het werkt echt heerlijk met een automatisch haspel aan de muur, met een verloopstukje kun je ook eventueel nog gewone stekkers op het haspel aansluiten.

Ik heb nooit gehad dat het "kleine stukje" in de weg zat. Deze is te kort om storend te zijn.

Aan de andere kant can het verlengsnoer kan altijd nog een gewone stekker komen voor de autostart functie van een stofzuiger.

Zelf heb ik daar een klik aan uit afstandsbediening voor aangezien mijn stofzuiger geen stopcontact heeft.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Compact zou ik het niet willen noemen. Een gedoe, dat is het wel, imho. De insteek 'if you tangle your cord intentionally, it can never get tangled', dat klopt natuurlijk. Zoals ik zelf zeg: als er een knoop in het snoer zit, raakt het snoer nooit in de knoop. Gewoon de kabel dubbel pakken, nog een keer dubbel en evt nog een keer. Dan gewoon een - niet te strakke - knoop erin. Kaar.

Mijn bandschuurmachine en mijn cirkelzaag, dat zijn typisch van die machines met twee handgrepen waar je het snoer zo lekker omheen kunt wikkelen. Dan ga ik natuurlijk niet zitten knopen... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nou, de GSR 12v-35 FC (volledige set) is ook binnen. Er is wel duidelijk geen minuut te lang nagedacht over die inlay zeg :s. Allemaal van die vakjes waar de losse koppen een beetje halfbakken in passen, nergens echt een logische plek voor het netsnoer van de lader. Jammer weer. Maargoed, de besparing tov een Festool is dat wel waard, en daar zijn ze recent ook gestopt met nadenken over de inlays, dus ach...

Bij de inlay van de niet-FC lijkt er overal rekening gehouden te zijn met de 4 / 6 Ah accu's. Maar in de inlay van de FC zou dat direct in conflict komen met de lader.

Ik had op zich best een Festool T18+3 Set willen hebben, maar nu heb ik voor hetzelfde geld 80 euro minder een GSR 18v-60 + GSR 12v-35 + GSR 12v-35 FC, dus er valt goed te leven met het gemis aan Centrotec en systainer :+

En zoals gebruikelijk in Duitsland hadden ook deze keer alle verkeershufters een geel kenteken :z

[ Voor 57% gewijzigd door kabeltjekabel op 10-11-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09 21:55
Heeft iemand ervaring met de B-49638 of B-43044 van Makita?

https://www.klium.nl/maki...t-in-makpac-koffer-331027

Het lijkt mij verrekte handig om alle boortjes en bitjes in een M-box te hebben, maar vroeg me af of een set als deze qua inhoud een beetje mee kan. Ik ben een beetje klaar met voor elke klus action (werckmann) hout/ steen boortjes te halen, dus ben opzoek naar iets wat langer dan 1 middag meegaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SpelFaut schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:41:

Het lijkt mij verrekte handig om alle boortjes en bitjes in een M-box te hebben, maar vroeg me af of een set als deze qua inhoud een beetje mee kan. Ik ben een beetje klaar met voor elke klus action (werckmann) hout/ steen boortjes te halen, dus ben opzoek naar iets wat langer dan 1 middag meegaat.
Het zal vast langer meegaan dan 1 middag, maar veel bijzonders zal het niet zijn en zo'n koffer is nu ook weer niet de meest efficiënte manier om je accessoires mee te nemen (er zit een hoop lucht in).

Dat gezegd hebbende: kan natuurlijk best een prima basis zijn en als je het spul graag in een mbox hebt zitten is dit wel een aantrekkelijkere optie dan een losse mbox-1 kopen (die kost al snel de helft van zo'n gevulde koffer) en die vullen met losse accessoiresets. Je kan dan op termijn, als hier een en ander van versleten is evt. altijd nog de inlays er uit gooien en er gewoon losse doosjes schroeven, bitsetje, borensetje(s) in gooien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, voor het werk 3jaar terug aangeschaft. Het beste is het bitsetje, de rest is zeer matig van kwaliteit.
Dopjes waren al vrij snel rond van binnen en, de boren worden al bot als je er naar kijkt.

Daarnaast zijn de maatvoering ook niet echt de meest gebruikte. Het is makkelijker om het allemaal los samen te stellen.

In de meestal M-box 3 variant van een schroeftol past ook best veel bij.
Zeker als je de lader eruit haalt. Wij hebben het beleid dat de accu's op 2 locaties in het gebouw liggen met opladers erbij.
Pak de accu('s) die je nodig hebt, als de klus klaar is of einde dag weer netjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nvermen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:41:
[...]

Ik ben met een zelfde projectje begonnen. Maar de Festool plug-it is, zoals al eerder aangehaald, beetje aan de prijs 8)7

NAC3FCA voor de snoeren

Neem de True1, die kan je gewoon in elkaar steken zonder maf koppelbusje.
https://www.thomann.de/nl/neutrik_nac3fx_w_top.htm
https://www.thomann.de/nl/neutrik_nac3mx_w_top.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 07:40

Ik heb een set van Makita met bits en doppen in een koffertje. Ik heb het vooral gekocht voor het gemak dat je alles bij de hand hebt voor te klussen (buiten boortjes). De meest courante maten van bits zitten erin, en van elk bitje zit er wel een dubbel in.
Kwaliteit van de bits zijn zus en zo, maar als er eentje het begeeft, vervang ik die door een iets meer kwaliteitsvoller exemplaar.

edit : een voordeel van een dergelijke set, en ik vermoed dat meerdere merken dat wel zullen hebben, bij de bithouder opgedrukt welke bit het is. Voor mij ( :$ ) is dat handig, ik kan nog wel een Tx uit een Pz herkennen, maar welk formaat het is... Dus als op de doos met vijzen Tx20 staat, weet ik tenminste welke bit ik moet pakken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Arator op 11-11-2020 01:22 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

NAC3FCA voor de snoeren

Waar begin je mee dan? Ik heb voornamelijk Festool qua bedraad elektrisch gereedschap. Voor mij is het goedkoper de paar afwijkingen daarop om te bouwen voor 20 euro dan al het Festool spul om te bouwen.

Die Festool plug-it ombouwset is ook wel goedkoper te vinden trouwens.

Je moet die Neutrik connector ook maar net kwijt kunnen.

Ik heb al jaren een Plug-It ombouwsetje voor mijn (niet Plug-It, oude versie) EHL-65 in de kast liggen. Maar zo'n klont achter het apparaat zit ik ook niet op te wachten en gewoon geen zin om de behuizing te modden om het in te bouwen.

Om fatsoenlijk te schaven moet toch al de dikke slang er aan, en dat is ook al een afwijking tov het meeste andere gereedschap, dus ach.

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 10-11-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021

Leuk, maar koop gewoon eerder een losse M-Box en losse gereedschappen. In mijn Makita koffer zijn al drie a vier dingen al kapot gegaan, waar dunne boortjes en bitjes als eerste opgeven. Investeer wat meer geld in het beste gereedschap in zijn prijscategorie. Eventueel kan je zelf een inlay maken. Ja het kost wat meer en je bent meer tijd kwijt, maar de gereedschap zal significant langer mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 15:58
abbeyrules schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:28:
Dank voor de hulp, nieuwe frees is ook 6mm. Een tijd met een schroevendraaier zitten pielen en toen kwam het verloop los. Daarna paste de nieuwe frees gewoon netjes, dus het verloop zat dus te diep vastgeklemd.

Volgende vraag: ik ben op zoek naar setjes van: drevels, koudbeitels en (hout)vijlen. Ik kan er in dit topic niet echt wat over vinden, maar zijn daar aan te raden merken voor? Stanley en Bahco kan ik vinden, maar is er kwalitatief nog wat beters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielh3
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb de laatste tijd al wat vaker een vraag gepost en gezien ik altijd tot nieuwe inzichten kom heb ik er nu ook weer eentje!
Gezien niet al mijn apparaten op een accu draait en er helaas laatst een verlengsnoer is gesneuveld ben ik opzoek naar een aantal nieuwe in verschillende lengtes.

Het was een random bouwmarktsnoertje maar ik ben wel opzoek naar iets stevigere wat hopelijk langer meegaat
Ik zit nu te kijken naar een ip44 zodat ik het buiten ook prima kan gebruiken in een felle kleur zodat er niet nog eentje kapot gaat en met 3*2,5mm aders zodat er ook nog wat apparatuur op kan die iets meer vraagt!

Heeft iemand nog aanraders of is het allemaal een pot nat en kan ik net zo goed bij de lokale bouwmarkt iets nieuws halen? :?

[ Voor 3% gewijzigd door michielh3 op 10-11-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:10
Hoort in het aanbiedingen topic, waar de betreffende aanbieding reeds gemeld is. Tevens een link met een referentie er in.

[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 11-11-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
[...]

NAC3FCA voor de snoeren

Slim bedacht, maar zijn toch forse connectoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 12:23
dimi_v schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:55:
[...]

Ja neopreen kabel. En een voorbeeld heb ik niet, Iedereen kan zich toch een voorstelling maken hoe een langere stroomkabel er uitziet? 😉

[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 10-11-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
Haha grapjas @barry86 >:)

Bedoelde of je een link had van een mooie kwaliteit kabel met stekker er aan gegoten. Maargoed ik was al op weg geholpen door @Rob Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:19

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Er is zeker kwaliteitsverschil. 3x2,5 is moeilijk te vinden, en behalve als je je electrische auto wilt laden ermee ook overkill. Een 3x1,5 verlengsnoer mag 16A trekken, 3x2,5 20A.
michielh3 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:11:
Ik heb de laatste tijd al wat vaker een vraag gepost en gezien ik altijd tot nieuwe inzichten kom heb ik er nu ook weer eentje!
Gezien niet al mijn apparaten op een accu draait en er helaas laatst een verlengsnoer is gesneuveld ben ik opzoek naar een aantal nieuwe in verschillende lengtes.

Het was een random bouwmarktsnoertje maar ik ben wel opzoek naar iets stevigere wat hopelijk langer meegaat
Ik zit nu te kijken naar een ip44 zodat ik het buiten ook prima kan gebruiken in een felle kleur zodat er niet nog eentje kapot gaat en met 3*2,5mm aders zodat er ook nog wat apparatuur op kan die iets meer vraagt!

Heeft iemand nog aanraders of is het allemaal een pot nat en kan ik net zo goed bij de lokale bouwmarkt iets nieuws halen? :?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 23:28

D85

michielh3 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:11:

Tip. 1,5mm2 of 2,5mm2 in diverse lengtes en IP44. In 1,5mm2 ook in een wat opvallender kleurtje zoals je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Brennenstuhl heeft ook mooi spul qua verlengsnoeren. Ze hebben ze ook in het rood. En die grasmaaier dingen zijn natuurlijk oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Rob Z schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
[...]

Inderdaad, een lang en soepel aansluitsnoer is fijn :)

Check of je een 2 of 3 aderig snoer nodig hebt. En 1,5mm2 is in veel gevallen veels te dik.
1mm2 of 0,75mm2 voldoet vaak prima.

Als type komt vaak H07RN-F voorbij maar H05RR-F is ook geschikt.
Maar hoe soepel is het...?

Er zit echt een enorm verschil in verschillende netsnoeren. Sommigen hebben echt zo'n eigen wil terwijl anderen zich gewoon als een doodgekookte spaghettisliert houden; fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 18:53
*knip*

Daarvoor hebben we (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic waar deze al genoemd was.

[ Voor 75% gewijzigd door Orion84 op 11-11-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ik heb gewoon het oranje verlengsnoer van de action. Is een neopreem snoer dus werkt altijd mee en lekker flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:41
kabeltjekabel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:06:
[...]

Maar hoe soepel is het...?

Er zit echt een enorm verschil in verschillende netsnoeren. Sommigen hebben echt zo'n eigen wil terwijl anderen zich gewoon als een doodgekookte spaghettisliert houden; fantastisch.
Ja, pak voor de gein eens een HR07RN-F (dat is een spec. volgens mij) uit de bak van een campingwinkel en vergelijk die met een stuk merkkabel van LAPP ofzo |:(
Inderdaad heel lastig te beoordelen van afstand. (De apparaatsnoeren die ik in gebruik heb komen van de Technische Unie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

f*ck, weer een impulsaankoop... :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-J84NZSN2h4DZ2rZuxU8gzWtOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOu8IZVQzYCdP0aWb8YaUysc.jpg?f=fotoalbum_large

me is een sucker voor mini gereedschapssetjes.. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:28

Asteroid9

General Failure

teacher schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:17:
[...]

f*ck, weer een impulsaankoop... :9
[Afbeelding]

me is een sucker voor mini gereedschapssetjes.. :Y
Hou op mij in verleiding te brengen! :-(

* Asteroid9 heeft de pagina al 3x weggeklikt, ik heb hem echt niet nodig, maar toch.... O-)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

doooo it... you know you want it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
Is dat dezelfde (kleine) ratel die in die Tool Check box zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

ik weet het niet, ik mag hem nog niet uitpakken van mijn vrouw.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:32
Bobmeister schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:02:
Is dat dezelfde (kleine) ratel die in die Tool Check box zit?
Nee, die heeft een opening met een adapter om tussen bots en doppen te wisselen, deze heeft gelijk een 1/4" erin zitten. Grootte is dacht ik wel hetzelfde.
Pagina: 1 ... 153 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic