Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:43
TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

Thanks voor je info! Ik heb de 183 gekocht idd omdat die lekker compact is. Ik zag de actie bij makita maar is niet mogelijk staat er? Of moet ik de facutuur oid opsturen (heb ergens anders gekocht) en krijg je dan een 5 ah accu? Is mij niet echt duidelijk?

Overal waar de accu deal geldig is staat levertijd oktober. net als op de makita site. ik blijf bij mijn bestelling :D
Je moet je registreren bij makita. https://www.makita.nl/pro...verlengd-tm-augustus.html

staan 2 links 1 voor particulier en 1 voor zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
abbeyrules schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:27:
Iemand een suggestie voor een goed meetlint voor in de tuin? 30 of 50 meter?
Ik heb verder geen idee, maar BMI is over het algemeen best goed met rolmaten, en hebben ook meetbanden. Prijzen die ik zie lijken ook best redelijk. Tenzij je een sterke voorkeur hebt voor een metalen band, zou ik gewoon een fiber band hemen. Is stukken goedkoper en een stuk flexibeler. Ik zie ook wel van die meetbanden met een gesloten kast om de band, die zou ik niet nemen, want als je onvermijdelijk een keer wat vuil op op de band krijgt, is het met een open kast wat makkelijker om dat eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-04 14:09
abbeyrules schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:27:
Iemand een suggestie voor een goed meetlint voor in de tuin? 30 of 50 meter?
Ik gebruik deze:

https://www.toolstation.n...iOH6chKoxTYhoCynUQAvD_BwE

Puur voor deze gekozen omdat hij goedkoop en zwart/geel (past goed bij de rest van mijn gereedschap ;) ;) ) is.

Voor de 10 keer per jaar dat ik hem gebruik is hij perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
henkie196 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:34:
[...]

Als ik het zo zie, heeft de GST 90 geen snelwissel heeft voor het zaagje.
De 90 heeft wel een snelwisselsysteem: https://www.bosch-profess...v21_160992A4V4_201904.pdf

Ik sloeg ff aan op je bericht omdat ik me niet kon voorstellen dat Bosch nog decoupeerzaagmachines uitbrengt zonder snelwisselsysteem, daar dat systeem door hun bedacht is. Ik weet niet of ik daarmee abuis ben, en Bosch desondanks dus toch machines zonder snelwisselsysteem uitbrengt, maar deze GST90 heeft in ieder geval wel een snelwisselsysteem.

edit: oef wat is iedereen hier toch snel. blijkbaar waren diverse mensen me al voor. Maargoed, mijn uitleg waarom ik aansloeg biedt hopelijk nog wat toegevoegde waarde :)

[ Voor 10% gewijzigd door rbaidjoe op 17-08-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rbaidjoe schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

De 90 heeft wel een snelwisselsysteem: https://www.bosch-profess...v21_160992A4V4_201904.pdf

Ik sloeg ff aan op je bericht omdat ik me niet kon voorstellen dat Bosch nog decoupeerzaagmachines uitbrengt zonder snelwisselsysteem, daar dat systeem door hun bedacht is. Ik weet niet of ik daarmee abuis ben, en Bosch desondanks dus toch machines zonder snelwisselsysteem uitbrengt, maar deze GST90 heeft in ieder geval wel een snelwisselsysteem.
kuch :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:15
choman schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

Je moet je registreren bij makita. https://www.makita.nl/pro...verlengd-tm-augustus.html

staan 2 links 1 voor particulier en 1 voor zakelijk.
Bij voorwaarden staat dat je wel bij specifieke dealers gekocht moet hebben lees ik net. Ik heb dat niet gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Stilgar schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:46:
Ik ben op zoek naar een lichte accu schroef/boormachine. Voornamelijk voor schroeven en licht boorwerk (in hout/cellenbeton). Ik heb veel gelezen in dit topic, en was een beetje terechtgekomen op de Bosch GSR 12v-15 fc. De opzetstukken leken me erg handig. Ik keek nog even op de website van de Consumentenbond en daar kreeg deze machine een 1.0 (zeer slecht) voor de levensduur van de accu (met de uitleg dat ze de accu als onderdeel van de test 300x geladen/leeg hebben laten lopen), ik schrok daar toch een beetje van. Wat is jullie ervaring?

Overigens is de beste uit de test daar de dewalt DCD701, wat me ook een prima machine lijkt.
Mijn ervaring is dat ik testen van de Consumentenbond beter kan negeren. Ze zijn vaak incompleet, leggen nadruk op dingen die er in mijn ogen in de praktijk weinig toe doen en bovenal heb ik de indruk dat het gesponsorde verkapte advertorials zijn. Met andere woorden, het komt op mij over dat de fabrikant die het meeste betaald ook als testwinnaar naar boven komt. Let wel, dit zijn mijn indrukken met betrekking tot de consumentenbond.

Dan even over naar de 12v-15 fc. Ik heb zelf de 12v-35 fc, die bevalt prima. Daar zitten iets andere accu's bij (meer Ah) maar ik merk eigenlijk weinig van slechte levensduur. Het zal waarschijnlijk afhangen van hoeveel en hoe vaak je de schroefmachine gebruikt, maar om alleen al tot 300x laden te komen ben je als hobbyist al erg veel bezig. Ik denk dat het dus wel zal meevallen met het "zeer slecht". Als het echt slecht zou zijn, zou je allang meer reacties hier in dit topic gehad hebben, want het is een zeer geliefde machine die vele hebben.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DJR183 zaag is binnen (recipro). Ik probeerde net kleine (vochtige) takjes weg te zagen maar dat lukte niet. Kan dit helemaal niet met dit soort apparaten? En alleen grotere of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 23:17
Stilgar schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:46:
Ik ben op zoek naar een lichte accu schroef/boormachine. Voornamelijk voor schroeven en licht boorwerk (in hout/cellenbeton). Ik heb veel gelezen in dit topic, en was een beetje terechtgekomen op de Bosch GSR 12v-15 fc. De opzetstukken leken me erg handig. Ik keek nog even op de website van de Consumentenbond en daar kreeg deze machine een 1.0 (zeer slecht) voor de levensduur van de accu (met de uitleg dat ze de accu als onderdeel van de test 300x geladen/leeg hebben laten lopen), ik schrok daar toch een beetje van. Wat is jullie ervaring?

Overigens is de beste uit de test daar de dewalt DCD701, wat me ook een prima machine lijkt.
Check ff het aanbiedingen topic.
De 12-35 (non FC) is flink in de aanbieding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:56

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:51:
DJR183 zaag is binnen (recipro). Ik probeerde net kleine (vochtige) takjes weg te zagen maar dat lukte niet. Kan dit helemaal niet met dit soort apparaten? En alleen grotere of doe ik iets fout?
Moet gewoon kunnen. Wat doe je?
zaagje erin en gaan..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Laatst online: 07-07-2024
@rockhopper Hear hear!! Helemaal met je eens, ik vind dit een perfecte machine voor de lichte klusjes en ben blij dat ik er ook eentje in mijn bezit heb. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
prein2 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Moet gewoon kunnen. Wat doe je?
zaagje erin en gaan..
Net bv een takje van 0.5 cm en 1 van 1 cm. Gaat voor geen meter, ik heb een wood zaag met groffe tanden. Sta aardig voor lul met dat ding... Moet ik een ander zaagblad gebruiken?

ze zijn wel vochtig van binnen

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 17-08-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-03 14:00
Ik denk dat je grotere (lees stijvere) takken moet hebben. Of op een of andere manier je dunnere tak tegenhouden / vasthouden. Voor zo'n dunne tak kun je evt een fijner zaagblad pakken zodat ie in de tak gaat zagen ipv de tak vastgrijpt waardoor hij de tak heen en weer gaat slingeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:51:
Een recipro is natuurlijk geen snoeizaag, maar op zich zou je natuurlijk zo door een tak heen moeten jagen......

paar dingen:

*heb je een houtzaagblad? er zijn ook metaalzaagbladen en allround-demo/sloop-zaagbladen;
*kun je de zool van de zaag stevig tegen de tak aandrukken? een takje zwiept alle kanten op lijkt me?

Ik heb met een recipro een halve brandweertruck gesloopt dus een takje zou geen probleem moeten zijn :P

edit: er zijn me al een paar voor, ik denk dunne takjes en een heel grof zaagblad is geen ideale combinatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Een recipro is natuurlijk geen snoeizaag, maar op zich zou je natuurlijk zo door een tak heen moeten jagen......

paar dingen:

*heb je een houtzaagblad? er zijn ook metaalzaagbladen en allround-demo/sloop-zaagbladen;
*kun je de zool van de zaag stevig tegen de tak aandrukken? een takje zwiept alle kanten op lijkt me?

Ik heb met een recipro een halve brandweertruck gesloopt dus een takje zou geen probleem moeten zijn :P

edit: er zijn me al een paar voor, ik denk dunne takjes en een heel grof zaagblad is geen ideale combinatie
nog niet tegen de kolf geduwd, ik gebruik vrij groffe zaagjes, echter heb ik ook een bestelling lopen met minder groffe.

Ik ga eens testen weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

paar dingen:

HELD! ik moest hem idd tegen de kolf aanduwen dan gaat het instant. Alleen zijn takjes met prikkels eraan dan vervelend.... Die doe ik wel met de tang.

tnx

nog een hoop te leren.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

HELD! ik moest hem idd tegen de kolf aanduwen dan gaat het instant. Alleen zijn takjes met prikkels eraan dan vervelend.... Die doe ik wel met de tang.

tnx

you're welcome, en daarom is dit nou ook zo'n leuk topic d:)b

#senior recipro-vedette en ervaringsdeskundige :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Vcij7I6eLOhqlGEdveCjSvDDEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YPv988r77zfBGQyAu9SBt9cc.jpg?f=user_large

De achterste helft is in stukjes naar de schroothandelaar gegaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Fraggert schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

[Afbeelding]

Ziet er indrukwekkend uit :D Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

tnx

Volgens mij heb ik ooit een takkenzaagblad voor de recipro gehad. Werkte best aardig ;)

Zoiets: https://www.multitoolworl...s9mmq3Br3MgBoCN84QAvD_BwE

[ Voor 15% gewijzigd door Getto op 17-08-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:10

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Dunne takken zou ik ook gewoon met de snoeischaar doen. Minder herrie en net zo snel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Even een random tip voor mijn mede Tweakers omdat dit mij al zoveel gemak heeft opgeleverd. Heb je zowel een bedrade [insert]machine als stofzuiger? Koop dan even een master-slave stekkerdoos: https://www.amazon.nl/gp/product/B00C24Y4LS

Stop de stekker van de machine in de master en de stofzuiger in een van de slave poorten, en het moment dat je machine aangaat, gaat automatisch de stofzuiger ook aan. Goedkoop en rete handig!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een beetje stofzuiger die bedoeld is om te gebruiken als stofafzuiging bij gereedschap heeft die functie ingebouwd zitten :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

Aapje

Opel-beun
Fraggert schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

[Afbeelding]

Ik zeg niks O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/6JNxLDFigATSjgA3TjkIgEBi.jpg

Maar als semi-review van dit Makita monstertje:
https://www.coolblue.nl/p...djr186zk-zonder-accu.html

Klote om auto's te doen, weinig controle over de snelheid. Switch in de trigger had iets minder zwaar mogen zijn zeg maar ^^ zodat je 'm wat makkelijker kan doseren. Vooral als je een hele auto in stukken zaagt.... dan wil je nog wel verslappen zeg maar... Ding jenst wel een hele Corsa erdoor op 2 x 4AH accu's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat was na het verwijderen van alle roest? O-) :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11

Aapje

Opel-beun
Orion84 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:29:
[...]

Dat was na het verwijderen van alle roest? O-) :+
Roest deed mij weinig voor waar ik 'm gebruik...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FT99KKweEB5uVHVAUvPzkHtW.jpg
;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Aapje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:39:
[...]

[Afbeelding]
;)
Een stoel helemaal toegewijd om naar foto's van andere Corsa's te kijken. De liefde gaat diep bij jou :P

Wel toffe projectjes dat "bouw een kwart auto om tot sim" :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

henkie196 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Zo'n ingebouwd snoer in de slang is wel een goede uitvinding. Misschien iets minder handig als je er nog een cycloon tussen wil zetten. Weet ook niet hoe goed dat samen gaat als je anders dan Festool dingen erop aan wil sluiten.
Ja ik wil een cycloon in elkaar hobby-boppen, maar die zal ik niet altijd gebruiken. Ook hangt het nut nog een beetje af of ik nu een MT55 (Mafell) of TS55 (Festool) wil hebben, maar dat wordt wschl Mafell. Alhoewel alles in 1 ecosysteem wel handig is :+ .

Gips gaan we alleen hebben bij het zagen van wat gipsplaatjes, dus dat zal wel meevallen.

Die Starmix heeft wel een nette steel bij de stofzuiger, zoals een reguliere. Die is bij festool 150 euro: https://www.festool.nl/accessoires/203434---d36-bu-rs

Die 630 is een nette aanbieding, zie hem op diverse plekken voor diezelfde prijs.

Ik lees het niet in de specs terug: maar zit er op die CTL Midi ook nog gewoon een 230V outlet voor een niet-festool-device? En die slang met plugit, is dat standaard? Het wordt niet vermeld op de website. (ik zou het zuur vinden als ik daarom er nu een bestel en dan zo nog 250E voor een slang mag aftikken :+ )

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aapje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:39:
[...]

[Afbeelding]
;)
Ik wist niet dat SimCalibra ook bestond :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ga morgen de piranha workmatedogs ophalen. Setje is 4 stuks. Is het handig om meer dan 4 dogs in je workmate te hebben? Dingen zijn cheap en kan bv ook zo 3 pakjes halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aapje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

Ik zeg niks O-)
[Afbeelding]

Maar als semi-review van dit Makita monstertje:
https://www.coolblue.nl/p...djr186zk-zonder-accu.html

Klote om auto's te doen, weinig controle over de snelheid. Switch in de trigger had iets minder zwaar mogen zijn zeg maar ^^ zodat je 'm wat makkelijker kan doseren. Vooral als je een hele auto in stukken zaagt.... dan wil je nog wel verslappen zeg maar... Ding jenst wel een hele Corsa erdoor op 2 x 4AH accu's
Noice d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Boudewijn schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:27:
[...].

Ik lees het niet in de specs terug: maar zit er op die CTL Midi ook nog gewoon een 230V outlet voor een niet-festool-device? En die slang met plugit, is dat standaard? Het wordt niet vermeld op de website. (ik zou het zuur vinden als ik daarom er nu een bestel en dan zo nog 250E voor een slang mag aftikken :+ )
Ja, er zit een stopcontact op.
Nee, de plugit slang is niet standaard.

Ik vraag me af of die plugit slang wel zo fijn is. Lijkt me een beetje lomp ivm de standaard slang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Dat stopcontact zit op elke Festool stofzuiger en de slang met interne kabel is een losse optie. Mocht je iets zuigends van Festool kopen dan zou ik altijd de bluetooth afstandsbediening er bij doen. Het niet meer hoeven bukken als je met een accu-machine werkt is voor mij het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Ja, er zit een stopcontact op.
Nee, de plugit slang is niet standaard.

Ik vraag me af of die plugit slang wel zo fijn is. Lijkt me een beetje lomp ivm de standaard slang.
mja dan ga ik lekker voor de starmix denk ik. Die plugit kabel doe ik wel met een tiewrapje.
Dat stopcontact zit op elke Festool stofzuiger en de slang met interne kabel is een losse optie. Mocht je iets zuigends van Festool kopen dan zou ik altijd de bluetooth afstandsbediening er bij doen. Het niet meer hoeven bukken als je met een accu-machine werkt is voor mij het geld dubbel en dwars waard.
Yup dat is heel chill. Festool heeft ook BT accu's daarvoor, maar dat is niet echt een prio voor mij. Ik heb nu alleen een decoupeerzaag op accu, schuurmachine is bedraad, cirkelzaag wordt dat ook, en frees is dat sowieso. Maar dank voor de tip :)

[ Voor 43% gewijzigd door Boudewijn op 17-08-2020 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stilgar
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@rockhopper @Sa.Tan bedankt, ik vond het lijstje wat daar goed scoorde al een beetje apart, maar wilde het toch hier even checken. Klinkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 14:27

Nhz

Deventer

jadjong schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Dit is volgens mij niet juist. Een stopcontact is een optie, evenals een stopcontact met sensor om de stofzuiger in te schakelen bij gebruik van dat stopcontact. Ik dacht dit laatst nog op de Festool site gezien te hebben, zit nu op mobiel dus kan het zo snel/makkelijk niet terug vinden.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
Vraagje tussendoor. Weet iemand of er ergens rond Utrecht/Amsterdam een winkel zit waar ze DeWalt gereedschap op voorraad hebben. In de zin van: Waar ik langs kan gaan en echt even kan voelen hoe een machine in de hand ligt.

Binnenkort opzoek naar een nieuwe cirkelzaag en die wil ik even vasthouden voordat ik hem koop.

Helaas hebben de meeste grote bouwmarkten geen DeWalt en veel online shops hebben of geen showroom of zitten op 100KM afstand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:33

Illusion

(the art of)

TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:41:
Ik ga morgen de piranha workmatedogs ophalen. Setje is 4 stuks. Is het handig om meer dan 4 dogs in je workmate te hebben? Dingen zijn cheap en kan bv ook zo 3 pakjes halen?
Ik heb aan 4 nooit te weinig gehad. Meer zit alleen maar in de weg, tenzij je een handig bakje ervoor binnen handbereik hebt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 00:33

Illusion

(the art of)

Getto schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:06:
Vraagje tussendoor. Weet iemand of er ergens rond Utrecht/Amsterdam een winkel zit waar ze DeWalt gereedschap op voorraad hebben. In de zin van: Waar ik langs kan gaan en echt even kan voelen hoe een machine in de hand ligt.

Binnenkort opzoek naar een nieuwe cirkelzaag en die wil ik even vasthouden voordat ik hem koop.

Helaas hebben de meeste grote bouwmarkten geen DeWalt en veel online shops hebben of geen showroom of zitten op 100KM afstand :(
Bouwmaat XL amsterdam amstel?
“Het ijzerhuis” zaandam?
Gunters en meuser // isero.nl?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
MikeyMan schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

Ik moet idd folie en rabat delen vast maken. Nu kost de M12 nieter ook de hoofdprijs niet. Dus desnoods koop ik ze allebei. Maar als het samen kan nog beter natuurlijk.

Had verwacht dat dat standaard zo was, maar blijkbaar niet dus...

@Guru Evi voor rabatdelen zijn deze allemaal niet geschikt dus? :?
Je kan ook een handtacker of slag/hamertacker kopen voor folie. Voor €25-40 heb je er al een. Novus maakt prima handtackers. Slagtackers heb je van oa Stanley.

Voor rabatdelen zou ik een flinke nieter zoeken, die zeker 40mm nieten kan schieten. Of schroeven met potdekselschroeven/vlonderschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-04 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Framoes schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Je kan ook een handtacker of slag/hamertacker kopen voor folie. Voor €25-40 heb je er al een. Novus maakt prima handtackers. Slagtackers heb je van oa Stanley.

Voor rabatdelen zou ik een flinke nieter zoeken, die zeker 40mm nieten kan schieten. Of schroeven met potdekselschroeven/vlonderschroeven.
Handtacker heb ik al, maar dat geeft nogal klappen. Gezien ik flink wat meters moet maken, zal dat toch de M12 nieter worden.

Zoek ik nog wel een m18 uit voor de rabatdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 11:47
Ik zit te twijfelen tussen Milwaukee, Metabo, en Hikoki.
Over Hikoki lees ik op google dat zij wel eens moeilijk kunnen doen over de garantie.
Hoe en wat weet ik verder niet, dus of ik dit serieus moet nemen ? Misschien een tweaker met Garantie ervaringen bij Hikoki ?

Wat zou de ''beste'' machine zijn ? (licht gebruik, moet dan hopelijk wel 50 jaar mee kunnen, hooguit een nieuwe accu)

Milwaukee M18 FPP2A2-502X € 409https://www.toolstation.n...2a2-502x-combopack/p38711
Milwaukee M18 FPD2-502X € 369https://www.toolmax.nl/mi...ccu-klopboormachine.html?
Metabo SB 18 LTX-3 BL Q I € 313 + gratis accuhttps://www.toolmax.nl/me...achine-basic-metaloc.html
Hikoki DV18DBL2W4Z € 183 (enkel body)https://www.gereedschapce...oolborstelloos-80496.html

Misschien dat er voor Milwaukee, en Hikoki ook nog een leuke accu deal zit aan te komen ?

Ik heb voor nu nog geen andere 18V apparaten, hierom ben ik nu nog niet merkafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:24

timovd

Voorsprong door techniek

@slabetje, waarom 18V als het licht gebruik is? Kun je dan niet beter naar 10.8V gaan? Ik doe alles in en rondom het huis met Milwaukee M12. Het is lichter en compacter, dus voor mij geen reden om naar 18V te gaan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
timovd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:27:
@slabetje, waarom 18V als het licht gebruik is? Kun je dan niet beter naar 10.8V gaan? Ik doe alles in en rondom het huis met Milwaukee M12. Het is lichter en compacter, dus voor mij geen reden om naar 18V te gaan.
Ik heb gisteren de: DeWalt DCK2110C2T-QW XR via Ibood (€ 199) gekocht.
Het liefste heb ik 1, of 2 goede machines waar ik alles mee kan doen.
Het voordeel van deze 12v is dat deze handzaam zijn.

Of kan ik deze beter annuleren en voor een van bovenstaande uit de 18v gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
slabetje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:23:
Ik zit te twijfelen tussen Milwaukee, Metabo, en Hikoki.
Over Hikoki lees ik op google dat zij wel eens moeilijk kunnen doen over de garantie.
Hoe en wat weet ik verder niet, dus of ik dit serieus moet nemen ? Misschien een tweaker met Garantie ervaringen bij Hikoki ?

Wat zou de ''beste'' machine zijn ? (licht gebruik, moet dan hopelijk wel 50 jaar mee kunnen, hooguit een nieuwe accu)

Milwaukee M18 FPP2A2-502X € 409https://www.toolstation.n...2a2-502x-combopack/p38711
Milwaukee M18 FPD2-502X € 369https://www.toolmax.nl/mi...ccu-klopboormachine.html?
Metabo SB 18 LTX-3 BL Q I € 313 + gratis accuhttps://www.toolmax.nl/me...achine-basic-metaloc.html
Hikoki DV18DBL2W4Z € 183 (enkel body)https://www.gereedschapce...oolborstelloos-80496.html

Misschien dat er voor Milwaukee, en Hikoki ook nog een leuke accu deal zit aan te komen ?

Ik heb voor nu nog geen andere 18V apparaten, hierom ben ik nu nog niet merkafhankelijk.
Bij licht gebruik zou ik niet voor zulke zware machines (zowel power & gewicht) kiezen, dan zou ik eerder een goedkopere combopack doen zoals de Milwaukee zodat je eenvoudig kan switchen tijdens de klus of zoals eerder gezegd voor bijvoorbeeld het 12v accuplatform gaan.

Wil je delen waarom je twijfelt tussen die merken en niet voor bijvoorbeeld Makita of Bosch Professional gaat? Denk dat deze fabrikanten wel vaak goede accudeals hebben. Mijn gevoel zegt dat er bij Makita weer een paar aan zitten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Alsjemenou schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:35:
[...]

Bij licht gebruik zou ik niet voor zulke zware machines (zowel power & gewicht) kiezen, dan zou ik eerder een goedkopere combopack doen zoals de Milwaukee zodat je eenvoudig kan switchen tijdens de klus of zoals eerder gezegd voor bijvoorbeeld het 12v accuplatform gaan.

Wil je delen waarom je twijfelt tussen die merken en niet voor bijvoorbeeld Makita of Bosch Professional gaat? Denk dat deze fabrikanten wel vaak goede accudeals hebben. Mijn gevoel zegt dat er bij Makita weer een paar aan zitten te komen.
Deze machines heb ik puur uitgezocht op Nm, hoe meer hoe beter >:)
Bosch en Makita hebben geen machines in deze range (of zijn te duur)

Of iemand anders moet een goed alternatief hebben welke aardig in de buurt komt van bovenstaande lijst ?
Het merk maakt me dan niet zo veel uit, Bosch of Makita.

Ik ga er eigenlijk vanuit hoe meer Nm een machine kan leveren hoe beter de kwaliteit van de motor.
Hierdoor zal ik minder snel (hopelijk geen) 230v exemplaar nodig hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door slabetje op 17-08-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:24

timovd

Voorsprong door techniek

@slabetje, prima deal volgens mij. Zo te zien niet een die een paar jaar in een Brits stoffig magazijn heeft gelegen.
Met mijn M12 impact driver heb ik veel meer power dan nodig en ik doe er echt veel mee.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 14:56

mark-k

AKA markkNL

slabetje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:40:
[...]

Of iemand anders moet een goed alternatief hebben welke aardig in de buurt komt van bovenstaande lijst ?

Ik ga er eigenlijk vanuit hoe meer Nm een machine kan leveren hoe beter de kwaliteit van de motor.
Koop je n DTW1002 van Makita heb je 1000Nm op n slagmoersleutel, als je t daar niet mee kapot krijgt gebeurt het nergens mee.

Nu ff serieus, ik heb mn DTD481 nog nauwelijks gebruikt omdat mn 484 voor de meeste dingen voldoende is tot nu toe. Ik zou afgaan op reviews en niet de getalletjes die de fabrikant eraan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

Jongeneel verkoopt alleen maar DeWalt. Die hebben overal vestigingen.
MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Handtacker heb ik al, maar dat geeft nogal klappen. Gezien ik flink wat meters moet maken, zal dat toch de M12 nieter worden.

Zoek ik nog wel een m18 uit voor de rabatdelen ;)
Ik gebruik die handtacker en slagtacker vaak genoeg voor werk en dat is allemaal wel te overzien. Maar volgens mij wil je graag die op accu ;)

Bij de 18V dus wel die 2e generatie Milwaukee halen. Tenzij je van een machine houdt die spijkers niet goed inschiet.
[...]

Makita heeft er eentje met 120Nm (DDF/DHP481) en Bosch met 110Nm (GSR/GSB 18V 110). Beide volgens mij in dezelfde prijsklasse.

Meer Nm is overigens niet direct meer kwaliteit.

Kijk vooral even verder naar andere opties, want je wil niet constant met zo'n bakbeest rondsjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-04 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Framoes schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Ik gebruik die handtacker en slagtacker vaak genoeg voor werk en dat is allemaal wel te overzien. Maar volgens mij wil je graag die op accu ;)

Bij de 18V dus wel die 2e generatie Milwaukee halen. Tenzij je van een machine houdt die spijkers niet goed inschiet.
Ja het kan zijn dat dat ding wat ik nu heb gewoon slecht is hoor, maar die is niet lekker voor je handen. En als ik dan toch iets nieuws moet kopen is de keuze snel gemaakt. Moet iets van 100+m2 van folie voorzien de komende tijd.

Kan ik die gen2 uit de typenummers halen? Zie een 15, 16 en 18 staan... Allemaal uit de fuel serie. Maar misschien verkopen ze de oude niet meer.

Afwerkingstacker moet ik hebben dan denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ja ik wil een cycloon in elkaar hobby-boppen, maar die zal ik niet altijd gebruiken. Ook hangt het nut nog een beetje af of ik nu een MT55 (Mafell) of TS55 (Festool) wil hebben, maar dat wordt wschl Mafell. Alhoewel alles in 1 ecosysteem wel handig is :+ .

Gips gaan we alleen hebben bij het zagen van wat gipsplaatjes, dus dat zal wel meevallen.

Die Starmix heeft wel een nette steel bij de stofzuiger, zoals een reguliere. Die is bij festool 150 euro: https://www.festool.nl/accessoires/203434---d36-bu-rs

Die 630 is een nette aanbieding, zie hem op diverse plekken voor diezelfde prijs.

Die Starmix voor 630 is de iPulse 1635? Die exacte uitvoering heb ik ook. Mooi ding, complete levering ook. Naast de gewone steel en zuigmond zit er ook zo'n smal ding bij. En, misschien nog wel belangrijker, een adapter voor een Festool aansluiting (die de MT55cc bv. ook heeft, en volgens mij het meeste spul van Bosch ook, en waarschijnlijk anderen die ik zo gauw niet weet). Aansluiting voor systainer bovenop is ook een plus. Heb er ook nog een booradapter bijgekocht, lekker makkelijk stofvrij boren, erg belangrijk voor vrouwlief.

Ik denk dat die aanbieding op het moment toch wel de beste is voor een iPulse 1635, qua hoeveelheid meegeleverd spul en de prijs die je er voor moet betalen.

Qua gebruik heb je een stand met inschakelautomaat zonder automatische filterreiniging, een stand voor inschakelautomaat met automatische filterreiniging, en gewoon continue aan (met filterreiniging). Vermogen is instelbaar. Geluid is behoorlijk, maar denk niet meer dan bv. een Dyson, en oorkleppen zijn meestal toch wel verstandig.

Hier is de mijne, met schuurmachine er bij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oy8xMU1NrO0ugjXpEq-GwWDdaLY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EFOQlT9ja14FOdjMWOpHOExt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
Thanks allen voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Kan ik met mijn decoupeerzaag een tegel zagen? Is 1.5 cm dik.

Kan ik zoiets erop zetten? Ik moet een klein hoekje eruit zagen

https://www.mtools.nl/mak..._gEQMFt5xsoxoCnBMQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
MikeyMan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:02:
[...]

Ja het kan zijn dat dat ding wat ik nu heb gewoon slecht is hoor, maar die is niet lekker voor je handen. En als ik dan toch iets nieuws moet kopen is de keuze snel gemaakt. Moet iets van 100+m2 van folie voorzien de komende tijd.

Kan ik die gen2 uit de typenummers halen? Zie een 15, 16 en 18 staan... Allemaal uit de fuel serie. Maar misschien verkopen ze de oude niet meer.

Afwerkingstacker moet ik hebben dan denk ik?
Bij veel handtackers moet je idd best knijpen. Krijg je de polsen van een pannenkoekenbakker van. Ik pak meestal de slagtacker.

Die 15, 16 en 18 zijn de gauge van de nagels. In dezelfde volgorde is dat 1,8mm, 1,4mm en 1mm (dus 15Ga het grootst). Die op de NL site lijkt erg op de gene die op de US site als 'new' is aangemerkt, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik heb met 16Ga berken multiplex platen aan een schuin dak bevestigd, maar de kop van die nagels is wel vrij klein. Weet niet of dat goed werkt met buitenhout. Volgens mij hebben 15Ga nagels zo'n bredere T-kop en zijn die geschikter voor rabat. En heb voor een aannemer wel eens van die barn-stijl planken op een uitbouw bevestigd en die nieten waren volgens mij ook dikker dan 16Ga.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 17-08-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:52:

Een decoupeerzaag stuitert alle kanten op als hij het wat zwaarder te verduren krijgt. Ik vermoed dat dat met een tegel wel het geval gaat zijn. Kans op breken is dus zeer aanwezig.

Je kan beter een slijptol met diamantschijf pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Getto
TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:52:

Het is mogelijk maar niet ideaal. Slijptool gaat stukken beter. Mocht je echt niks anders hebben dan kan het maar wel goed je zaagblad koelen!

Zelf ooit een keer met een recipro een stuk steen gezaagd. Het ging maar zoals ik al zei absoluut niet ideaal.

Nog een tip: De steen kan ook wat stuiteren dus zorg ervoor dat hij niet kapot kan stuiteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Getto op 17-08-2020 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Framoes schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Bij veel handtackers moet je idd best knijpen. Krijg je de polsen van een pannenkoekenbakker van. Ik pak meestal de slagtacker.

Die 15, 16 en 18 zijn de gauge van de nagels. In dezelfde volgorde is dat 1,8mm, 1,4mm en 1mm (dus 15Ga het grootst). Die op de NL site lijkt erg op de gene die op de US site als 'new' is aangemerkt, maar zeker weten doe ik het niet.

Ik heb met 16Ga berken multiplex platen aan een schuin dak bevestigd, maar de kop van die nagels is wel vrij klein. Weet niet of dat goed werkt met buitenhout. Volgens mij hebben 15Ga nagels zo'n bredere T-kop en zijn die geschikter voor rabat. En heb voor een aannemer wel eens van die barn-stijl planken op een uitbouw bevestigd en die nieten waren volgens mij ook dikker dan 16Ga.
Slagtacker +1! 100m2 is niets, je slaat zo 1000 nietjes weg met dat ding.

Voor rabat RVS geringde bolkop nagels. Voornamelijk te krijgen op coil voor coilnailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

henkie196 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Die Starmix voor 630 is de iPulse 1635? Die exacte uitvoering heb ik ook. Mooi ding, complete levering ook. Naast de gewone steel en zuigmond zit er ook zo'n smal ding bij. En, misschien nog wel belangrijker, een adapter voor een Festool aansluiting (die de MT55cc bv. ook heeft, en volgens mij het meeste spul van Bosch ook, en waarschijnlijk anderen die ik zo gauw niet weet). Aansluiting voor systainer bovenop is ook een plus. Heb er ook nog een booradapter bijgekocht, lekker makkelijk stofvrij boren, erg belangrijk voor vrouwlief.

Ik denk dat die aanbieding op het moment toch wel de beste is voor een iPulse 1635, qua hoeveelheid meegeleverd spul en de prijs die je er voor moet betalen.

Qua gebruik heb je een stand met inschakelautomaat zonder automatische filterreiniging, een stand voor inschakelautomaat met automatische filterreiniging, en gewoon continue aan (met filterreiniging). Vermogen is instelbaar. Geluid is behoorlijk, maar denk niet meer dan bv. een Dyson, en oorkleppen zijn meestal toch wel verstandig.

Hier is de mijne, met schuurmachine er bij.
[Afbeelding]
Vet hoor. Dank je wel voor de toelichting! Binnenkort maar eens bestellen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
bbbrumbrum schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:01:
[...]

Slagtacker +1! 100m2 is niets, je slaat zo 1000 nietjes weg met dat ding.

Voor rabat RVS geringde bolkop nagels. Voornamelijk te krijgen op coil voor coilnailers.
Coil nailers zijn eigenlijk altijd op lucht en hij zoekt iets op accu van Milwaukee.

Dewalt heeft binnenkort eentje op accu, maar dat is dan weer net de verkeerde fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Framoes schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Coil nailers zijn eigenlijk altijd op lucht en hij zoekt iets op accu van Milwaukee.

Dewalt heeft binnenkort eentje op accu, maar dat is dan weer net de verkeerde fabrikant.
Heb de Dewalt accu framer gehad (en teruggestuurd) maar man dat konden mijn kantoorarmpjes niet aan.

De vrijheid van accumachine is goud, maar die dingen zijn huge en echt lochtzwaar vergeleken met de luchtvariant.

Voor deze framing nailers zijn ook geringde nagels te krijgen, helaas niet met volledig ronde kop, en deze zijn in EU relatief lastig te sourcen. Wellicht dat Milwaukee deze wel in t assortiment heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door bbbrumbrum op 17-08-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ThinkPadd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:54:
[...]

Een decoupeerzaag stuitert alle kanten op als hij het wat zwaarder te verduren krijgt. Ik vermoed dat dat met een tegel wel het geval gaat zijn. Kans op breken is dus zeer aanwezig.

Je kan beter een slijptol met diamantschijf pakken.
Hm ik blijf kopen :).

Kan ik hier wat mee? 32 euro inc diamantschijf

https://www.gamma.nl/asso...jper-hs-115hp-2/p/B562991

32 euro. Ik ga hem amper gebruiken maar voor 32 euro wel ok om te hebben. Kan altijd een slot doorzagen als een sleutel breekt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 23:32
[...]

Ik heb een 481 van Makita en die gebruik ik eigenlijk alleen bij 70mm gatzagen in gasbeton of bij ouderwetse vlinderboren. Voor normaal werk is er de 083 of 484 en als het door steen moet is er de sds-serie. Die 481(en zijn concurrenten) is veel te zwaar om langer dan vier schroeven vast te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:25:
[...]

32 euro. Ik ga hem amper gebruiken maar voor 32 euro wel ok om te hebben. Kan altijd een slot doorzagen als een sleutel breekt ofzo
Voor vijf euro meer had ik eerder dit jaar (mei) een Bosch blauw bij Amazon Duitsland. De in dit topic bekende GWS7-125 :P
Kun je zo'n ding niet lenen van iemand? Diamantschijf heeft Action wel goedkoop, evenals doorslijpschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ThinkPadd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:30:
[...]

Voor vijf euro meer had ik eerder dit jaar (mei) een Bosch blauw bij Amazon Duitsland. De in dit topic bekende GWS7-125 :P
Kun je zo'n ding niet lenen van iemand? Diamantschijf heeft Action wel goedkoop, evenals doorslijpschijven.
Als deze 32 euro ok is dan vind ik het wel handig om te hebben. Maar ben bang dat hij niet goed is?

Die. Gws is een stuk duurder nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Echt slecht zal hij niet zijn en de klus die je nu wilt gaan doen zal hij prima overleven.

Was meer om aan te geven dat als je de koopjes in de gaten houdt je ook A-merk spul kan krijgen voor bijna dezelfde prijs. Maar die GWS7-125 is nu inderdaad duurder. Laatste keer dat hij in de aanbieding was volgens Keepa plugin op 21 juli, toen was hij €42,99.

Edit: Die van Gamma is 115mm diameter. De Bosch is 125mm en daar zijn over het algemeen wat makkelijker slijpschijven voor te krijgen heb ik het idee (zoals die diamantschijf van Action bijv. :P )

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ThinkPadd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:37:
Echt slecht zal hij niet zijn en de klus die je nu wilt gaan doen zal hij prima overleven.

Was meer om aan te geven dat als je de koopjes in de gaten houdt je ook A-merk spul kan krijgen voor bijna dezelfde prijs. Maar die GWS7-125 is nu inderdaad duurder. Laatste keer dat hij in de aanbieding was volgens Keepa plugin op 21 juli, toen was hij €42,99.

Edit: Die van Gamma is 115mm diameter. De Bosch is 125mm en daar zijn over het algemeen wat makkelijker slijpschijven voor te krijgen heb ik het idee (zoals die diamantschijf van Action bijv. :P )
Deze is 32 euro met 2 schijven erbij. Volgens mij kan ik daar mijn tegel/steen mee slijpen. Er moet een hoekje uit, dat kan toch met dit ding? Denk dat ik hem verder echt amper ga gebruiken maar wil hem voor dit bedrag wel in huis hebben.

Als ik hiermee ook een slot kan doorslijpen is dat mss wel handig in de toekomst. (gebeurde vroeger nog wel eens met een sleutel) en wellicht ander werk ermee. Geen idee of ik hem ook voor een badkamer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 18:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben niet recent in de bouwmarkten zelf geweest, dus wellicht verstandig om even een belletje te wagen. Maar er zitten in de omgeving van Utrecht in ieder geval 2 bouwmaten XL (utrecht noord en nieuwegein), de pontmeyer heeft vaak ook Dewalt op voorraad. En wellicht kan je bij toolstation een aantal modellen even bekijken (bestellen onder voorbehoud zeg maar, al weet ik niet of ze per se aan betalen bij afhalen doen, nooit geschoten altijd mis)
En anders even de store locator gebruiken op de Dewalt website zelf.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Orion84 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:15:
Een beetje stofzuiger die bedoeld is om te gebruiken als stofafzuiging bij gereedschap heeft die functie ingebouwd zitten :)
Ja, maar das niet altijd handig.. Mijn Makita suckymachine mag maximaal 1400w doorgeven, dus de cirkelzaag opstarten aan de stofzuiger is er niet bij, daar heeft de stofzuiger een mening over.

Wat overigens wel gek is want volgens de website van Makita zou het EU model 2400-2600W door moeten kunnen geven, het AU/NZ model 1400. Heb het ding tocht echt gekocht in Nederland. Destijds niet op gelet eerlijk gezegd maar omdat het me de laatste tijd vaak gebeurde dat de stofzuiger niet wilde starten toch gaan opzoeken.

Ding is inmiddels ook een jaar oud dus ik denk niet dat ik ermee terugkan naar de webshop :|
Opgenomen vermogen : 1050 Watt
Max. aansluitwaarde : 2.600 Watt
Aldus de specs.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 06:39:
[...]

Ja, maar das niet altijd handig.. Mijn Makita suckymachine mag maximaal 1400w doorgeven, dus de cirkelzaag opstarten aan de stofzuiger is er niet bij, daar heeft de stofzuiger een mening over.

Wat overigens wel gek is want volgens de website van Makita zou het EU model 2400-2600W door moeten kunnen geven, het AU/NZ model 1400. Heb het ding tocht echt gekocht in Nederland. Destijds niet op gelet eerlijk gezegd maar omdat het me de laatste tijd vaak gebeurde dat de stofzuiger niet wilde starten toch gaan opzoeken.

Ding is inmiddels ook een jaar oud dus ik denk niet dat ik ermee terugkan naar de webshop :|

[...]

Aldus de specs.
wat voor cirkelzaag heb je dan?

kan het zijn dat er geen softstart op ziet en dus een hoog piekvermogen trekt bij inschakelen waardoor je stofzuiger zegt "bekijk het maar"?

Mijn Festool CTL26 mag 2400 watt hebben en dat was met 2500 watt Mafell zaagtafel geen enkel probleem, niet bij starten en ook niet bij zagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

[...]

Aldus de specs.
Retourneren misschien niet, maar garantie claimen zou toch wel moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:19:
[...]

Retourneren misschien niet, maar garantie claimen zou toch wel moeten kunnen?
Eensch, of er is wat aan de hand met dat ding, of ze maken hun claim niet waar en dan heb je een gevalletje conformiteitsbeginsel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:27
[...]

[...]

Aldus de specs.
Mijn afkortzaag zou 1500W trekken en die hang ik toch gewoon aan mijn makita stofzuiger, en die zou volgens zijn specs 2000W moeten kunnen doorgeven, dus mijn specs zijn minder dan de uwe.

[ Voor 5% gewijzigd door Arator op 18-08-2020 08:24 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:22:
[...]

Eensch, of er is wat aan de hand met dat ding, of ze maken hun claim niet waar en dan heb je een gevalletje conformiteitsbeginsel :)
Zal even een foto maken van de stofzuiger vanavond, er zit een sticker onder het stopcontact waar die max. 1400W op staat.

De cirkelzaag die ik heb is een Bosch, volgens mij is het de Bosch GKS 65 GCE, maar dat weet ik niet zeker. Hij gaat al een paar jaar mee. Gebruik hem vooral om plaatmateriaal klein te zagen met een fijn zaagblad (60t). Klinkt overigens niet alsof het ding softstart heeft, en met 1800W dus ook buiten spec voor de stofzuiger.
Eigenlijk best een hele fijne machine die, als je er een goed blad op hebt heel netjes zaagt. Het is geen invalzaag en daarmee soms onhandig maar ik wil mijn goede zaag niet wegdoen en een invalzaag kopen als er geen aanleiding toe is. Wanneer deze het begeeft komt er een invalzaag ;)

De afkortzaag kan trouwens wel op de stofzuiger maar die heeft dan ook softstart en valt met 1450w net buiten spec (en kennelijk binnen tolerantie)

Als sloop/bouw/ragzaag heb ik een oude praxis cirkelzaag liggen die ik alleen gebruik om bestaande dingen af te breken in huizen etc. Die is nog geen 1200W maar zo lomp gebouwd dat het ding alsnog de lampen doet knipperen als je die aan zet.

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 18-08-2020 08:29 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:27:
[...]

Zal even een foto maken van de stofzuiger vanavond, er zit een sticker onder het stopcontact waar die max. 1400W op staat.
Kijk ook even naar het modeljaar, want het model mag nog wel hetzelfde heten bij Makita, specs kunnen door de jaren heen afwijken.
Heb je de handleiding nog?

Die bosch zaag is een 1800 watt machine blijkt bij Bosch idd.

Ik heb in het begin een Festool Midi gehad, maar die schoot qua zuigkracht (volume én onderdruk) toch echt te kort bij zwaarder freeswerk en bijv kantbewerkingen.

Die heb ik verkocht en de zwaardere CTL26 voor terug moeten, een paar jaar later hebben ze
zowel de mini als de midi stofzuiger ge-upgrade naar dezelfde specs qua kracht en volume.

Als ze dat nou meteen hadden verzonnen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2020 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Welke schuurmachine zouden jullie aanraden om grote oppervlakken te schuren, in dit geval een gipsplaatwand waar de naden en schroeven zijn afgewerkt? Hierna ga ik ook een inbouwkast maken en schuren. Ik kom al snel op een excenter uit, maar ik twijfel tussen de volgende merken:

- Festool
- Rupes
- Mirka

Waarom deze merken? Alle drie merken gebruiken systainers, staan (na mijn weten) bekend om goede afzuiging en hebben een goede reputatie.

Wensen (geen eisen):
- grote schuurzool
- goede afzuiging (middels stofzuiger)
- systainer
- pré is dat er een a la Rotex stand op zit om snel grote hoeveelheden af te schuren voor toekomstige projecten. Mijn vraag daarbij is of bijvoorbeeld de Rotex 90 wel groot genoeg is om grote oppervlakten snel maar niet te aggressief te kunnen schuren, zoals een wand.
- <= €500 euro

Met alle drie merken zit je volgens mij wel goed, maar ik zie zoveel variaties (binnen merken) dat ik niet meer weet wat ik moet kiezen. Ik heb een TS55 dus zit al op het Festool platform, maar ik hoef niet per se alle apparaten met hetzelfde stroomkoord. Zolang er een Systainer bij zit kan ik lekker stapelen.

Liefst als je ervaring hebt met een van de bovenstaande merken, helemaal top zou zijn als je ervaring hebt met meerdere hiervan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Alsjemenou schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:37:
Welke schuurmachine zouden jullie aanraden om grote oppervlakken te schuren, in dit geval een gipsplaatwand waar de naden en schroeven zijn afgewerkt? Hierna ga ik ook een inbouwkast maken en schuren. Ik kom al snel op een excenter uit, maar ik twijfel tussen de volgende merken:

- Festool
- Rupes
- Mirka

Waarom deze merken? Alle drie merken gebruiken systainers, staan (na mijn weten) bekend om goede afzuiging en hebben een goede reputatie.

Wensen (geen eisen):
- grote schuurzool
- systainer
- pré is dat er een a la Rotex stand op zit om snel grote hoeveelheden af te schuren voor toekomstige projecten. Mijn vraag daarbij is of bijvoorbeeld de Rotex 90 wel groot genoeg is om grote oppervlakten snel maar niet te aggressief te kunnen schuren, zoals een wand.
- <= €500 euro

Met alle drie merken zit je volgens mij wel goed, maar ik zie zoveel variaties (binnen merken) dat ik niet meer weet wat ik moet kiezen. Ik heb een TS55 dus zit al op het Festool platform, maar ik hoef niet per se alle apparaten met hetzelfde stroomkoord. Zolang er een Systainer bij zit kan ik lekker stapelen.

Liefst als je ervaring hebt met een van de bovenstaande merken, helemaal top zou zijn als je ervaring hebt met meerdere hiervan.

Alvast bedankt!
Zoals eerder gemeld, ik heb een Rupes ER155TES (met systainer), en die is mij goed bevallen voor het schuren van de muren en de plafonds. Afzuiging is goed, schuurpapier loopt niet vol, en je ziet zelfs dat het zichzelf weer schoonmaakt als een stukje toevallig door een oneffenheid wel is volgelopen. Grote oneffenheden kunnen wel even duren om vlak te schuren, maar ik zou ook weer niet de muren met een geforceerde beweging willen schuren.

Ik geloof niet dat Rupes een machine heeft zoals een Rotex, die zowel geforceerde beweging heeft als willekeurige beweging, dus als je die allebei wilt hebben, zit je vast aan Festool, volgens mij (Bosch zou ook zoiets hebben, geloof ik). Ze hebben wel een EK150, bv., die ook een planetaire schuurmachine is, maar geloof niet dat die kan schakelen tussen beide opties. Of misschien ook wel, maar ik kan het niet terug vinden in de specs. Mirka heeft geen planetaire excenter (geforceerde beweging als een Rotex, dus), maar is verder wel behoorlijk aan de top voor schuurmachines.

Rotex 90 is de meest betaalbare Festool, maar 90mm lijkt me wel een beetje klein voor een wand te schuren. Als het alleen maar een zolder is, bv., maakt het wellicht niet zoveel uit, kost je alleen wat meer tijd. Deltavoet attachment is wel superhandig voor de hoekjes, natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

#outsidethebox :

Ik zit niet in de schuurmachines, maar een Hikoki-machine die je in een kartonnen doos kopt, past ook in een Festool systainer :P

Ik heb mijn hitachi slijper (met zijn bosch broertje) ook gewoon los in een L-boxx.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_pXSeJBeQuEJPirb3FkkDd2qvc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZlrjxWe208Xp1jr10kalThup.jpg?f=user_large

Iets ter overweging als je wel graag bij het Systainerstapelen van Festool blijft :)

Die systainers zijn ook nog eens in allerlei kleuren en maten te krijgen dus, ook makkelijk herkenbaar in je stapel kisten. Mijn Fein multitool zit in een knaloranje Tanos-kist en die zijn 100% gelijk aan de Festool bakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online

- Festool
- Rupes
- Mirka

Wensen (geen eisen):
- grote schuurzool
- systainer
- <= €500 euro

Alvast bedankt!
Je hebt ook nog een groene Mirka. maar zelf geen ervaringen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:09:
#outsidethebox :

Ik zit niet in de schuurmachines, maar een Hikoki-machine die je in een kartonnen doos kopt, past ook in een Festool systainer :P

Ik heb mijn hitachi slijper (met zijn bosch broertje) ook gewoon los in een L-boxx.

[Afbeelding]

Iets ter overweging als je wel graag bij het Systainerstapelen van Festool blijft :)

Die systainers zijn ook nog eens in allerlei kleuren en maten te krijgen dus, ook makkelijk herkenbaar in je stapel kisten. Mijn Fein multitool zit in een knaloranje Tanos-kist en die zijn 100% gelijk aan de Festool bakken.
Yep, systainers zijn gewoon los te koop. Ook in Festool kleurtjes, als je dat graag hebt. Ik had alleen voor de versie met systainer gekozen omdat dat goedkoper was dan schuurmachine + losse systainer was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
bbbrumbrum schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:19:
[...]

Heb de Dewalt accu framer gehad (en teruggestuurd) maar man dat konden mijn kantoorarmpjes niet aan.

De vrijheid van accumachine is goud, maar die dingen zijn huge en echt lochtzwaar vergeleken met de luchtvariant.

Voor deze framing nailers zijn ook geringde nagels te krijgen, helaas niet met volledig ronde kop, en deze zijn in EU relatief lastig te sourcen. Wellicht dat Milwaukee deze wel in t assortiment heeft?
Ik heb de Hitachi NT1865 en dat ding weegt blijkbaar 3,4Kg ;( Stond laatst op een ladder boven m'n hoofd een houten paneel vast te tacken. Dan sta je flink te zweten. Maar ik heb met pneumatisch ook vaak genoeg gehad dat de slang net te kort was, of ergens achter bleef hangen.
Fraggert schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:09:
[...]

#outsidethebox :

[Afbeelding]

Er zit volgens mij ook prijsverschil tussen de T-lock van Festool en BTI (oranje). Die laatste zijn vaak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:49:
[...]

Yep, systainers zijn gewoon los te koop. Ook in Festool kleurtjes, als je dat graag hebt. Ik had alleen voor de versie met systainer gekozen omdat dat goedkoper was dan schuurmachine + losse systainer was geweest.
ik bedoel ook in mijn voorbeeld dat een Systainer nou niet het doorslaggevende feit hoefde te zijn als een ander merk meer je ding is. Of iineen koffer komt di eniet pas op de huidige kisten die hij @Alsjemenou al heeft

Een Festool machine en losse systainer kopen is inderdaad meestal een minder slim plan dan de complete set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Framoes schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:56:
Er zit volgens mij ook prijsverschil tussen de T-lock van Festool en BTI (oranje). Die laatste zijn vaak goedkoper.
ja, klopt, alleen die BTI dingen hebben wel een enorm logo van .....BTI :+

Er zijn genoeg Tanos/Systainerlookalikes met een beetje speurwerk, zal even kijken of ik nog 1 kan vinden.

zoiets als dit is er wel t evinden

https://www.kofferundscha...e304554bbc81b784beaabcaa4

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2020 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Fraggert schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

ik bedoel ook in mijn voorbeeld dat een Systainer nou niet het doorslaggevende feit hoefde te zijn als een ander merk meer je ding is. Of iineen koffer komt di eniet pas op de huidige kisten die hij @Alsjemenou al heeft

Een Festool machine en losse systainer kopen is inderdaad meestal een minder slim plan dan de complete set. :)
Een systainer is echt niet leidend hoor, eens dat ik gewoon een losse systainer kan komen. Maar de genoemde merken die bekend staan om bouwkwaliteit en stofafzuiging komen toevallig allemaal in systainer, wat ik een handig systeem vindt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prein2

prein2

kan een mod de link naar het aanbiedingen en korting topic wijzigen naar /last?

ik ben niet zo geinteresseerd in de aanbiedingen van 2019 ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58
TweakerVincent schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:25:
[...]

Voor dit soort eenmalige klusjes is lenen of goedkoop huren via Peerby dus echt wel ideaal :Y Zat (fatsoenlijke A-merk) haakse slijpers beschikbaar via https://www.peerby.com/be...arch?query=haakse+slijper

[ Voor 12% gewijzigd door wheel op 18-08-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ik ben op zoek naar een gereedschapszuiger. Na wat surfen op het web kom ik tot de conclusie dat die apparaten een stukje duurder zijn dan wat ik had gedacht. Heeft iemand hier goeie tips over? Budget is max. €250.

Hij gaat voornamelijk gebruikt worden voor aansluiting op de schuurmachine, multitool, bovenfrees, afkortzaag en invalzaag. Incidenteel zal ik er ook wel eens gewoon mee stofzuigen (werkruimte) en water zuigen.

De twee laatst genoemde kunnen ze allemaal wel, maar hij dient dus ook geschikt te zijn voor koppeling aan gereedschap.

Ik zag zelf al de Kärcher WD6. Hierover lees ik opzich goeie reviews, behalve dat hij lomp en zwaar is en dat de slang eigenlijk te kort is (verlengstukken zijn wel verkrijgbaar).

Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
@Krijnemans Bosch GAS 20 is een optie.

[ Voor 11% gewijzigd door hansvk op 18-08-2020 10:35 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
prein2 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:15:
kan een mod de link naar het aanbiedingen en korting topic wijzigen naar /last?

ik ben niet zo geinteresseerd in de aanbiedingen van 2019 ;)
Fixed. Voor de volgende keer: een TR aanmaken kan ook en wordt sneller gezien. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Heb jij deze toevallig? Ik lees over een verlies van zuigvermogen wanneer bepaalde apparaten erop worden aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Ik heb een Kärcher WD3 PT Premium (met automatisch aan/uit, dit wil je zeker hebben) en doet het prima. Uiteraard wel een karretje omheen gebouwd en een cycloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
iscara schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:20:
Ik heb een Kärcher WD3 PT Premium (met automatisch aan/uit, dit wil je zeker hebben) en doet het prima. Uiteraard wel een karretje omheen gebouwd en een cycloon.
Karretje en cycloon komt wanneer hij in de werkplaats gebruikt gaat worden. Op het moment moet ik er nog veel mee in huis tillen en slepen. Dan is dat niet zo praktisch..

Heb je toevallig foto's van jouw set-up? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 27-04 15:58

JT

VETAK y0

Hmmmm...multitool nodig. Bosch blauw voor 50% waar je praktisch niet meer op afschrijft of een Lidl die 45 goedkoper en op accu is :P

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXXm3V4Yg1tC4YImT-66TYFspGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mnuFwO5DEpODcUu0UAhH3l8W.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 18-08-2020 12:34 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

JT schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:32:
Hmmmm...multitool nodig. Bosch blauw voor 50% waar je praktisch niet meer op afschrijft of een Lidl die 45 goedkoper en op accu is :P

Voor:
[Afbeelding]
Red devil : neem de blauwe!

Green angel: lidl is prima

JT gaat naar tweakers.... Wordt dus de blauwe d:)b

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Krijnemans schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Karretje en cycloon komt wanneer hij in de werkplaats gebruikt gaat worden. Op het moment moet ik er nog veel mee in huis tillen en slepen. Dan is dat niet zo praktisch..

Heb je toevallig foto's van jouw set-up? :+
Een hele oude foto op instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000

Voor:
[Afbeelding]
Als ik de posts in dit topic moet geloven, dan doen die hele cheape het niet goed. Maken meer herrie dan dat ze daadwerkelijk schuren/zagen.

Niet dat ik daar persoonlijk ervaring mee heb, want ik heb een Fein :+
Dus mijn advies: Niet zeuren en de Bosch halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krijnemans
Ziet er goed uit! Waar heb jij de cycloon en het reservoir vandaan gehaald?
Raymond schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Als ik de posts in dit topic moet geloven, dan doen die hele cheape het niet goed. Maken meer herrie dan dat ze daadwerkelijk schuren/zagen.

Ik ben ook zeer tevreden over mijn Fein.

Budget gereedschap kopen heb ik afgeleerd. Merk toch dat ik me snel ga irriteren aan de gebreken en vaak slechte kwaliteit. Dus ik zou ook voor de Bosch gaan (eigenlijk voor Fein, maar die keuze wordt niet gegeven :))

[ Voor 19% gewijzigd door Krijnemans op 18-08-2020 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@JT ik heb de luxe ook een Fein te hebben, dat werkt echt een stuk prettiger dan zo'n rammelbak.

Er zullen best wat mensen vallen over de volgende opmerking, maar koop altijd het beste stuk gereedschap dat je je kunt en wilt veroorloven.

Natuurlijk zijn daar een hoop kanttekeningen en uitzonderingen op los te laten zoals bijv @Boudewijn die NOG STEEDS DE KEUZE NIET HEEFT GEMAAKT ( :+ ) tussen een Festool TS55 en de Mafell MT55.
Dan zit je in de koningsklasse en vergelijk je echt op details.

Maar gaat het om de onderkant van de markt en een stapje beter, dan weet ik wel wat ik zou doen én wat hier zo'n beetje de de consensus is.

Afschrijving vind ik overigens een non-argument, dat zou impliceren dat je de boel voor een restwaarde weer verkoopt. Ik koop als particulier gereedschap om zo lang mogelijk mee te kunnen werken voor het spul er de brui aan geeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 18-08-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Fraggert schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:02:
@JT ik heb de luxe ook een Fein te hebben, dat werkt echt een stuk prettiger dan zo'n rammelbak.

Er zullen best wat mensen vallen over de volgende opmerking, maar koop altijd het beste stuk gereedschap dat je je kunt en wilt veroorloven.

Natuurlijk zijn daar een hoop kanttekeningen en uitzonderingen op los te laten zoals bijv @Boudewijn die NOG STEEDS DE KEUZE NIET HEEFT GEMAAKT ( :+ ) tussen een Festool TS55 en de Mafell MT55.

Maar gaat het om de onderkant van de markt en een stapje beter, dan weet ik wel wat ik zou doen én wat hier zo'n beetje de de consensus is.
@Boudewijn Valt de Bosch GKT55 GCE niet in het rijtje van keuzes? Of is deze al afgevallen? Heb zelf de Bosch.. Ben er zéér tevreden over en heb niet het idee dat ik iets mis t.o.v. de Festool/Mafell..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 22:03
Ik heb zelf een Lidl (wel met snoer), maar die zou ik niet kopen. Trilt als een malle, al een keer de as kapot gehad. Vooral het trillen is niet lekker werken voor langer dan 1min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Krijnemans schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Ziet er goed uit! Waar heb jij de cycloon en het reservoir vandaan gehaald?
Ali en voertonnen.nl ofzo. Maar kijk ook eens op marktplaats, daar zat iemand die cycloon+emmer+slang gemonteerd verkoopt. En ook met een mal in de emmer zodat die niet inklapt onder de druk. Vriend van me had die gekocht vorig jaar en was vrijwel evenveel kwijt als ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Een deuvelzaag zou ook prima werken en maakt helemaal geen herrie >:)
Pagina: 1 ... 119 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic