Twijfels schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:33:
[...]
De -85 C (wat precies hetzelfde is als de -110 C trouwens, nieuwe naam) is inderdaad sterker, max koppel zelfs van 110Nm (ik neem aan alleen met de 8Ah en 5,5Ah welke binnenkort komt overigens).
Waarom neem je dat aan? Kan nergens iets over vinden.
Even aan het rekenen geslagen: (alle rendementen vergetend....) gebruik makend van de formule van Wikipedia:
Wikipedia: Koppel (aandrijftechniek) - koppel in electromotoren
85Nm doet hij bij 480 toeren per minuut. (denk ik uit de specs te halen)
Geleverde vermogen is dan: 85*2*pi*480/60 = 4200 Watt.
Ok.. conclusie, dat doet ie dus niet
Misschien andersom proberen:
een 4Ah procore levert 900Watt max. (gebaseerd op eigen ervaring met Li Ion cellen en de beperkte hoeveelheid beschikbare info hierover) Dat betekent dat hij bij 85Nm een snelheid heeft van:
900 x 60 / (85 x 2 x pi) = 101 toeren per minuut
een 8Ah procore levert het dubbele, dus zou dan 200 toeren draaien.
Die 110Nm max is waarschijnlijk bij nauwelijks draaiende motor, dus dan is het geleverde vermogen ook laag. Ik denk dat dit dus niet de beperking is:
met een 4Ah procore zou dat gaan om 78 toeren, met een 8Ah procore weer om het dubbele.
Nu is er vast ook wel qua (vermogens) electronica ergens nog een beperking. Maar mij lijkt het vooral interessant om die toeren bij de verschillende accus te zien. Moet te doen zijn, heb alleen geen 8Ah accu.. wel de machine.
Wie doet de test?!
edit: damn heb ik zin om dit te testen zeg!! Koppelmeter, snelheidsmeter, dikke bout in hardhout schroeven.. Jammer dat zo'n test weer een paar honderd euro aan sensoren kost
[
Voor 8% gewijzigd door
prein2 op 24-07-2020 11:00
]