Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Igorslab heeft een guide geschreven hoe je met hun powermodtool, je videokaart efficiënter en sneller kan maken. Zitten wel wat dingetjes tussen.
https://www.igorslab.medi...e-morepowertool-tutorial/

Hij haalt doodleuk 50W van de MSI Evoke, bijna 10dBA stiller en niet langzamer dan het referentiemodel. Om maar even te illustreren hoe volslagen bezopen het is om met deze videokaarten, meer voltage in de GPU core te stoppen. Frametimes zijn trouwens echt extreem goed. :o

Afbeeldingslocatie: https://www.igorslab.media/wp-content/uploads/2019/08/F1-2019-FrameTimeVariance-2560x1440-Ultra-TAA.png

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:25:
Igorslab heeft een guide geschreven hoe je met hun powermodtool, je videokaart efficiënter en sneller kan maken. Zitten wel wat dingetjes tussen.

Hij haalt doodleuk 50W van de MSI Evoke, bijna 10dBA stiller en niet langzamer dan het referentiemodel. Om maar even te illustreren hoe volslagen bezopen het is om met deze videokaarten, meer voltage in de GPU core te stoppen. Frametimes zijn trouwens echt extreem goed. :o

[Afbeelding]
Dus het maakt niet uit welke aib kaart je haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ion schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:32:
[...]

Als je dit doet en die paar procent die je uit een Red Devil of ROG Strix kan halen, negeert, dan moet je alleen nog XFX vermijden want VRAM koeling. Je kan waarschijnlijk ook heel wat bereiken met de powerlimiet verlagen in Wattman en hopen dat AMD haar ventilatorsoftware eens fikst. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Als je dit doet en die paar procent die je uit een Red Devil of ROG Strix kan halen, negeert, dan moet je alleen nog XFX vermijden want VRAM koeling. Je kan waarschijnlijk ook heel wat bereiken met de powerlimiet verlagen in Wattman en hopen dat AMD haar ventilatorsoftware eens fikst. :P
Ik wacht nog een weekje en ga dan gewoon voor de goedkoopste en stilste kaart voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ion schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Ik wacht nog een weekje en ga dan gewoon voor de goedkoopste en stilste kaart voor die prijs.
Ik denk dat ik uiteindelijk een Sapphire Pulse zal halen. Ik kijk nog naar de Red Dragon, een goedkope Red Devil en potentieel ook de Gigabyte als het deugt, maar ik wil eigenlijk ook gewoon mijn Vega vervangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb je dan geen ruimte voor de Gigabyte? Of, en misschien zit ik ernaast hoor, wil je per se een Sapphire? Als ik kijk naar het huidige aanbod is de Gigabyte een veel logischere keuze dan de Pulse imo.

Blijkbaar hebben ze bij Babeltech eindelijk hun 5700XT terug van RMA (of een ander), en de volgende benchmark die ze releasen zou VR moeten zijn. Ben benieuwd, gezien AMD daar een behoorlijke achterstand had, en er nog geen één andere partij is die een serieuze VR benchmark heeft gedaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Sissors op 20-08-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluginbaby
  • Laatst online: 16-09 20:15
Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:11:
Heb je dan geen ruimte voor de Gigabyte? Of, en misschien zit ik ernaast hoor, wil je per se een Sapphire? Als ik kijk naar het huidige aanbod is de Gigabyte een veel logischere keuze dan de Pulse imo.

Blijkbaar hebben ze bij Babeltech eindelijk hun 5700XT terug van RMA (of een ander), en de volgende benchmark die ze releasen zou VR moeten zijn. Ben benieuwd, gezien AMD daar een behoorlijke achterstand had, en er nog geen één andere partij is die een serieuze VR benchmark heeft gedaan.
Ik heb die Gigabyte ook maar besteld gisteravond. Beetje een gok door het ontbreken van reviews en de trackrecord van Gigabyte met AMD kaarten maar hij kan altijd nog terug als het echt niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

Dat is wel interessant om te weten aangezien ik op het punt sta ook een VR headset te kopen. Wist niet dat het iets uitmaakte zolang de kaart maar krachtig was of dat nu VR is of een 4K scherm om maar wat te noemen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

Dat is wel interessant om te weten aangezien ik op het punt sta ook een VR headset te kopen. Wist niet dat het iets uitmaakte zolang de kaart maar krachtig was of dat nu VR is of een 4K scherm om maar wat te noemen.
Hier is de oude:
https://babeltechreviews....-gtx-1080-vs-the-vega-64/

Nu moet ik zeggen dat er wel wat vreemde zaken in de resultaten te zien is zonder uitleg hoe die in hemelsnaam komen. Maar onder de streep zou een 1080 en vega 64 niet zover uit elkaar moeten liggen, en in die benchmarks loopt de 1080 bij het merendeel rondjes rond de vega 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:25:

[Afbeelding]
Ik zal hier ook eens mee gaan spelen.
Ik heb mijn 5700 XT stabieler gemaakt door de max voltage gewoon hard af te knijpen @ max 975mv power is daardoor veel lager. Clock target is ook lager maar de uiteindelijke clocks zijn maar iets van 60-70MHz lager dan stock. @ 1810-1830MHz. Maar wel veel constanter. En de temps zijn onder controle met +- stock fan speed wel een aangepaste curve.

Maar wellicht kan ik hier nog wat voordeel uit halen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Hier is de oude:

Nu moet ik zeggen dat er wel wat vreemde zaken in de resultaten te zien is zonder uitleg hoe die in hemelsnaam komen. Maar onder de streep zou een 1080 en vega 64 niet zover uit elkaar moeten liggen, en in die benchmarks loopt de 1080 bij het merendeel rondjes rond de vega 64.
Ok, dat verandert wel het een en ander. Ben benieuwd dan, wordt het misschien straks alsnog een 2070 Super die ik 3 weken geleden had kunnen kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Hier is de oude:

Apart dat die Synth test veel beter scoort en er is ook een game waar Vega 64 wel naar behoren presteerd dus waar ligt dit dan aan? slechtere driver optimalisaties voor VR?

Het is ook wel interessant om te zien wat de 5700XT dan doet tov de Vega 64.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35

Waarom is gigabyte een logischer keuze dan de pulse?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ion schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:32:
[zeur/betwetermodus]
Het is geen AIB kaart, het is eerder een OEM kaart, of beter nog een TPM kaart.
AIB = Add In Board = elke insteekkaart/dGPU (dus óók die van AMD zelf)
OEM = Original Equipment Manufacturer = Elk bedrijf wat zijn eigen hardware/kaarten maakt.
TPM = Third Party Manufacturer = Een bedrijf wat eigen hardware/kaarten maakt op basis van iemand anders product (in dit geval de graphics chip van AMD)
[/zeur/betwetermodus]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
grote_oever schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Waarom is gigabyte een logischer keuze dan de pulse?
Triple fan met triple slot geeft altijd betere koeling dan dual fan en dual slot.
Puur een heatsink gewicht en airflow verschil.
Pulse is nog steeds een leuke kaart maar niet voor een meerprijs over een beter koelende kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 20-08-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als die van Gigabyte niet waardeloos blijkt te zijn, dan zal ik het zeer zeker overwegen. Ik heb namelijk graag een vrij simplistisch tripple fan model zonder enorm veel RGB of stupide powerlimiet verhogingen. ;)

Het probleem is alleen dat Gigabyte de afgelopen vier jaar vrijwel exclusief matige of ronduit slechte Radeon's heeft geproduceerd. Systematisch slechte koeling, luidruchtig en de RX Vega was helemaal een beschamende vertoning met crashes out of the box naast de slechte koeling en luidruchtig. Gigabyte zal dus eerst moeten aantonen dat hun Navi modellen niet dusdanig waardeloos zijn dat het niet eens hoef te overwegen. Dat kunnen ze doen door er eentje op te sturen naar Techpowerup ofzo.

Op zich hebben ze de eerste stap gezet met een koeloplossing die enigszins vergelijkbaar lijkt te zijn met die van de RTX2070S, niet de RTX2060S. Nu nog het bewijs dat ze niet iets anders hebben verpest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Als die van Gigabyte niet waardeloos blijkt te zijn, dan zal ik het zeer zeker overwegen. Ik heb namelijk graag een vrij simplistisch tripple fan model zonder enorm veel RGB of stupide powerlimiet verhogingen. ;)

Het probleem is alleen dat Gigabyte de afgelopen vier jaar vrijwel exclusief matige of ronduit slechte Radeon's heeft geproduceerd. Systematisch slechte koeling, luidruchtig en de RX Vega was helemaal een beschamende vertoning met crashes out of the box naast de slechte koeling en luidruchtig. Gigabyte zal dus eerst moeten aantonen dat hun Navi modellen niet dusdanig waardeloos zijn dat het niet eens hoef te overwegen. Dat kunnen ze doen door er eentje op te sturen naar Techpowerup ofzo.

Op zich hebben ze de eerste stap gezet met een koeloplossing die enigszins vergelijkbaar lijkt te zijn met die van de RTX2070S, niet de RTX2060S. Nu nog het bewijs dat ze niet iets anders hebben verpest. ;)
GA heeft sowieso wat slechte jaren achter de rug ook qua moederborden al lijken ze het daar nu weer wat beter te doen.
MSI doet het de laatste jaren beter dan in het verleden hopelijk kunnen ze dat beide door blijven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
unfor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Triple fan met triple slot geeft altijd betere koeling dan dual fan en dual slot.
Pulse is nog steeds een leuke kaart maar niet voor een meerprijs over een beter koelende kaart.
Das beetje te kort door de bocht. Ja, in de ideaal situatie is het een beter koeling. Maar ze hebben er gewoon een Nvidia koeler op gedrukt. Sapphire maakt speciaal voor hun kaarten en koeler. Beetje appels met peren vergelijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
grote_oever schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:29:
[...]
Maar ze hebben er gewoon een Nvidia koeler op gedrukt.
Ik denk dat dit juist wat kort door de bocht is, dat ze van beide merken kaarten voeren maakt het nog niet een nvidia koeler.
Ik praat simpelweg over feiten, een grotere heatsink werkt beter dan een kleinere.
Om de zelfde temps te behalen heb je met een kleinere heatsink veel meer airflow nodig.
Daarom zijn de referentie modellen altijd zo extreem luidruchtig: de kleinste heatsink met de grootste airflow.
Het is pure logica en niet "kort door de bocht".

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 20-08-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Is niet helemaal waar. Als je een grote cooler hebt maar het contact punt met de GPU niet goed is doet dat grote oppervlak niet veel.
Of als je heatpipe/vapor chamber opstelling niet goed is.
Of als je fan's niet genoeg druk hebben.
Of de fins op een verkeerde manier gericht zijn waardoor de airflow niet optimaal is.

Doe dit goed bij een Dual slot/Fan cooler en een aantal dingen (of een belangrijk ding) fout bij een tripple en de dual wint het.

Maar in een situatie waar beide optimaal gebouwd zijn wint de tripple inderdaad altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Astennu schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:36:
[...]
Maar in een situatie waar beide optimaal gebouwd zijn wint de tripple inderdaad altijd.
Sure, maar dit is met alles zo...
Een auto met 1 lekke band rijd inderdaad niet zo lekker als een zonder lekke band ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

Sure, maar dit is met alles zo...
Een auto met 1 lekke band rijd inderdaad niet zo lekker als een zonder lekke band ;)
Ja maar zo koop je een auto niet bij de dealer.
Sommige videokaart fabrikanten verknallen de koeler wel (of ja nemen de moeite niet om er een goede cooler voor te maken). En zetten een wiel van een Ford Mustang onder een Ferrari (bewijs van spreken) is ook niet echt optimaal past niet goed en heeft nadelige gevolgen voor de prestaties. Zoals door andere ook al genoemd werd door nVidia design's of ontwerpen van bv een 390X op een Vega kaart te monteren en dat werkt dan vervolgens niet goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 20-08-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

maatje van mij heeft de Strix, maar kan bijna geen OC doen, want zit al aan de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ferio schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:55:
[...]

maatje van mij heeft de Strix, maar kan bijna geen OC doen, want zit al aan de max.
Ik bedoelde meer dat een Strix al een paar procent sneller is en je dat opgeeft in ruil voor €50 minder en 40W eraf. :P

En de MSI Gaming...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/MSI-RX-5700-GAMING-2-1000x656.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/MSI-RX-5700-GAMING-7-1000x769.jpg
https://videocardz.com/ne...-radeon-rx-5700-xt-gaming

...lanceert over drie weken. :P

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-08-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee prutser. Druk dan op de edit knop. :>

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-08-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Is 462,- voor de Sapphire pulse 5700xt een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ion schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:18:
Is 462,- voor de Sapphire pulse 5700xt een goede prijs?
het is €457,95 als je advies prijs in dollars omreken naar euro's.
Dus ja denk dat het een redelijke prijs is, beter dan de €490,- van een aantal shops

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Op newegg dook vanacht ineens uit het niets de ASRock challenger 5700 XT op voor omgerekend 380 euro. (geen import tarief/belasting bij ons :)) Had hem gelijk in m'n mandje gegooid bij de rest van m'n nieuwe systeem, maar bij nader inzien toch maar weer eruit gegooid vanwege een gebrek aan reviews. Kort daarop was 'ie uiteraard weer uitverkocht.

Echter zou dit hem wel eens kunnen worden want mijn nieuwe kast zou de 2.5 slots van de andere kaarten wel eens niet kunnen behapstukken. (De 2.3 van de Sapphire misschien wel)

Voorlopig heb ik toch geen haast. Enerzijds is mijn oude GF970 weliswaar zojuist gestorven, anderzijds kom ik toch pas over 6 weken thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
ZenTex schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 06:14:
Op newegg dook vanacht ineens uit het niets de ASRock challenger 5700 XT op voor omgerekend 380 euro. (geen import tarief/belasting bij ons :)) Had hem gelijk in m'n mandje gegooid bij de rest van m'n nieuwe systeem, maar bij nader inzien toch maar weer eruit gegooid vanwege een gebrek aan reviews. Kort daarop was 'ie uiteraard weer uitverkocht.

Echter zou dit hem wel eens kunnen worden want mijn nieuwe kast zou de 2.5 slots van de andere kaarten wel eens niet kunnen behapstukken. (De 2.3 van de Sapphire misschien wel)

Voorlopig heb ik toch geen haast. Enerzijds is mijn oude GF970 weliswaar zojuist gestorven, anderzijds kom ik toch pas over 6 weken thuis.
Als je er snel 1 wil, Tweakriez heeft er 1 tekoop. (ASRock Challenger 5700 XT)
€450,- je heb verder geen verzendkosten, staat ook op Vraag en Aanbod.

€380,- via Newegg lijkt mij niet een reële prijs aangezien de MSRP hoger is, moet haast wel een addertje ergens nog onder het gras liggen.

ps. Denk dat dit beter in het Navi Leveringen topic past.

[ Voor 59% gewijzigd door Derr_Hans op 21-08-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik kon me bijna hier afmelden, had een RTX 2080 voor 549 in mijn mandje op Amazon.de... bij de laatste klik opeens een fout; mandje leeg, product 140 euro duurder... zucht. De zoektocht naar een GPU is niet makkelijk.

Eerst was het wachten op de 5700 XT Custom kaarten, en nog steeds, en nu is het weer de angst dat deze voor VR ongeschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:27:
Ik kon me bijna hier afmelden, had een RTX 2080 voor 549 in mijn mandje op Amazon.de... bij de laatste klik opeens een fout; mandje leeg, product 140 euro duurder... zucht. De zoektocht naar een GPU is niet makkelijk.

Eerst was het wachten op de 5700 XT Custom kaarten, en nog steeds, en nu is het weer de angst dat deze voor VR ongeschikt zijn.
Wat gebruik je nu dan voor VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Nu online

ZenTex

Doet maar wat.

Derr_Hans schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Als je er snel 1 wil, Tweakriez heeft er 1 tekoop. (ASRock Challenger 5700 XT)
€450,- je heb verder geen verzendkosten, staat ook op Vraag en Aanbod.
Helaas ben ik voorlopig niet in het land.
€380,- via Newegg lijkt mij niet een reële prijs aangezien de MSRP hoger is, moet haast wel een addertje ergens nog onder het gras liggen.
Zie hier de prijzen in USD: https://www.newegg.com/p/pl?d=radeon+5700+xt
De Sapphire pulse en de Asrock Challenger beiden voor 409 USD
MSRP in USD is dan ook 399,- he.(ex taxes)
Moet ik wel bij zeggen dat als er voorraad is, het ook binnen 2 uur weg is.
ps. Denk dat dit beter in het Navi Leveringen topic past.
Eigenlijk wel maar zag dat topic niet, en het ging hier ook over prijzen en leverbaarheid. Had het dus gewoon niet door.

[ Voor 3% gewijzigd door ZenTex op 21-08-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Astennu schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Wat gebruik je nu dan voor VR?
Nog niks. VR Headset is onderweg.

• Provin915
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-12-2024
https://www.reddit.com/r/...r_red_devil_availability/

Red Devil and Red Devil Limited shipments to the US and Europe are expected to be done by this Friday.

Zou wel top zijn als ze vanaf volgende week te koop zijn in NL. Anders wordt het toch een Sapphire Pulse aanschaffen :P

edit: staat al in AMD Radeon 5700 Series - Levering en voorraad topic :)

[ Voor 14% gewijzigd door Provin915 op 22-08-2019 10:22 ]

• Phusebox
Provin915 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:04:

Red Devil and Red Devil Limited shipments to the US and Europe are expected to be done by this Friday.

Zou wel top zijn als ze vanaf volgende week te koop zijn in NL. Anders wordt het toch een Sapphire Pulse aanschaffen :P
Psst... Hoort hier, en was al gepost : AMD Radeon 5700 Series - Levering en voorraad topic

Vergeet het maar, volgende week. Denk dat je blij mag zijn met (medio) volgende maand.

• grote_oever
Provin915 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:04:

Ik vermoed dat de run zeer groot is en dat ze net, zoals de andere kaarten, eerst de prijs heel hoog gooien.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 18:28

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Zojuist mijn ziel verkocht en een FE rtx2070 super gekocht op de NV website omdat de 5700xt van Gigabyte weer uitverkocht was bij Megekko. Zaterdag gaat de Asrock retour... 529,- trouwens betaald

[ Voor 6% gewijzigd door Tweakriez op 22-08-2019 14:30 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Tweakriez schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:24:
Zojuist mijn ziel verkocht en een FE rtx2070 super gekocht op de NV website omdat de 5700xt van Gigabyte weer uitverkocht was bij Megekko. Zaterdag gaat de Asrock retour... 529,- trouwens betaald
Shoo, Shoo, scheer je weg uit deze topic, gij duivelsgebroed! :+
Lol, nee, ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd hoor, en anders stuur je die over een week toch ook weer terug? winkelhoppen tot de 5700xt leverbaar is :P
(dit is niet serieus hé, daar is de wet koop op afstand niet voor bedoeld, en extreem lullig tegen winkeliers (en indirect ook de eindgebruikers vanwege winkeliers op kosten jagen wat toch ergens weer terug verdient moet worden).

systeem

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

zion schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Shoo, Shoo, scheer je weg uit deze topic, gij duivelsgebroed! :+
Lol, nee, ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd hoor, en anders stuur je die over een week toch ook weer terug? winkelhoppen tot de 5700xt leverbaar is :P
(dit is niet serieus hé, daar is de wet koop op afstand niet voor bedoeld, en extreem lullig tegen winkeliers (en indirect ook de eindgebruikers vanwege winkeliers op kosten jagen wat toch ergen weer terug verdient moet worden).
Haha nee dat zou ik zeker niet doen! Dit was ook echt een aankoop uit impuls omdat ik de FE wel heel gaaf vind en daarvoor de 529,- wel over heb en wellicht nog iets voor de 2 games kan krijgen door verkoop. Maar ik ben zeker niet pro groen of pro rood! Ik kijk weer verder naar "rood" bij big Navi denk ik. Of misschien dat over 3 maanden mijn hoofd weer wat anders besluit en ik alsnog een andere 5700xt wil en deze kaart naar een ander mag.... Heb tot nu toe nog nooit een kaart tot de volledige einde garantie in bezit gehad... Maar meestal koop ik ze ook tweedehands zelf.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tweakriez schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Haha nee dat zou ik zeker niet doen! Dit was ook echt een aankoop uit impuls omdat ik de FE wel heel gaaf vind en daarvoor de 529,- wel over heb en wellicht nog iets voor de 2 games kan krijgen door verkoop. Maar ik ben zeker niet pro groen of pro rood! Ik kijk weer verder naar "rood" bij big Navi denk ik. Of misschien dat over 3 maanden mijn hoofd weer wat anders besluit en ik alsnog een andere 5700xt wil en deze kaart naar een ander mag.... Heb tot nu toe nog nooit een kaart tot de volledige einde garantie in bezit gehad... Maar meestal koop ik ze ook tweedehands zelf.
Ik zou niet verbaast zijn als over drie maanden het langzaam al over Navi 12 a.k.a bigger Navi gaat. :P
Ondertussen wacht ik gewoon nog die ene week en ik verwacht volgende week gewoon mijn slag te kunnen slaan. Sapphire Pulse kaarten duiken overal al op en van Powercolor weten we dat ze volgende week echt met de enorme voorraden komen. Desnoods wacht ik nog een week extra. Het doet me echt heel weinig.

Maar nu weg, jij verrader. :+

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Haha ik blijf hier lekker lurken hoor en meegenieten van al het moois wat er nog uit komt de komende tijd van Navi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik blijf ook wel verder lurken terwijl ik nu mag typen vanuit een MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio. :+. Wat een drama lancering maar zodra er een Navi 12 gaat komen, dan doen we gewoon weer een poging. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vaenir schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:56:
Ik blijf ook wel verder lurken terwijl ik nu mag typen vanuit een MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio. :+. Wat een drama lancering maar zodra er een Navi 12 gaat komen, dan doen we gewoon weer een poging. :9
AMD verpest lanceringen altijd. We kunnen alleen maar hopen dat een Navi 12, waarschijnlijk een 250W TBP kaart met 12GB GDDR6, gewoon kan lanceren zonder een verplicht blowermodel dat het dan helemaal niet meer aankan en bijna twee maanden wachten op een fatsoenlijk model. :z

Wat? Ik mag hier toch op hopen, tegen beter weten in? :P

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:02:
[...]

AMD verpest lanceringen altijd. We kunnen alleen maar hopen dat een Navi 12, waarschijnlijk een 250W TBP kaart met 12GB GDDR6, gewoon kan lanceren zonder een verplicht blowermodel dat het dan helemaal niet meer aankan en bijna twee maanden wachten op een fatsoenlijk model. :z

Wat? Ik mag hier toch op hopen, tegen beter weten in? :P
Ik blijf een zwak houden voor AMD en gun ze een veel grotere positie binnen deze markt. Mijn eerst overclock ervaring als klein blaag was ook met een AMD Duron die je kon unlocken met een potlood. <3 Het zou zomaar kunnen dat ik volgende maand alsnog de 5700 XT route kies. Maar ik zit zo onderhand al 2 maanden zonder videokaart (heuj first world problems) en was er een beetje klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Vaenir schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:13:
[...]

Ik blijf een zwak houden voor AMD en gun ze een veel grotere positie binnen deze markt. Mijn eerst overclock ervaring als klein blaag was ook met een AMD Duron die je kon unlocken met een potlood. <3 Het zou zomaar kunnen dat ik volgende maand alsnog de 5700 XT route kies. Maar ik zit zo onderhand al 2 maanden zonder videokaart (heuj first world problems) en was er een beetje klaar mee.
Ik begrijp het wel, verrader No.2. :+ :P
Als mijn ietwat gare Vega 56 nu een BSOD of doom gaf en niet meer op zou starten/hopeloos artifacts zou produceren, dan zou ik nu gewoon de eerste redelijke RX5700XT kopen die ik kan krijgen. Dan betaal ik maar €500.

Bij de RTG moeten ze gewoon broodnodig eens hun collectieve hoofden uit hun achterste halen. Ze kunnen best een serie aan blowers produceren en verkopen via de eigen website. Laat daarnaast de AIB partners alsjeblieft eens met modellen komen op de launchdag of laat Sapphire of Powercolor een axiale koeloplossing ontwerpen die onder de 40dBA blijft en overbrug daar de eerste weken mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Pffff. analysis parallysis. Schiet eens op met die VR benchmark bij Babeltech... dat is het enige waar mijn beslissing nog op hangt. Waarschijnlijk zolang dat straks helemaal niks meer verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MSI, WTF? :N

De tweede videokaart die geen fatsoenlijke VRAM koeling heeft. Hoe verpest je dit toch? XFX met een stalen contactplaat die nauwelijks hitte kan afvoeren en MSI gaat gewoon nog even een niveau dommer met thermal pads die maar de helft van de VRAM chips afdekken. |:(

Voor de MSI Evoke hebben we dus nu:
-Stupide verhoging van powerlimiet met nauwelijks prestatiewinst.
-Koeloplossing die de extra hitte eigenlijk niet aankan waardoor de kaart niet geruisloos is.
-De "oplossing" was zelf een biosflash uitvoeren die het iets minder erg maakt.
-En dan komt dit er nog eens bij...

Ik denk dat we een winnaar hebben voor slechte RX5700 series partnerkaart. MSI prolongeert gewoon de titel die ze wonnen met Polaris. :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 08:45:
MSI, WTF? :N
[YouTube: Wrong Thermal Pads: Tear-Down of MSI RX 5700 XT Evoke OC]

De tweede videokaart die geen fatsoenlijke VRAM koeling heeft. Hoe verpest je dit toch? XFX met een stalen contactplaat die nauwelijks hitte kan afvoeren en MSI gaat gewoon nog even een niveau dommer met thermal pads die maar de helft van de VRAM chips afdekken. |:(

Voor de MSI Evoke hebben we dus nu:
-Stupide verhoging van powerlimiet met nauwelijks prestatiewinst.
-Koeloplossing die de extra hitte eigenlijk niet aankan waardoor de kaart niet geruisloos is.
-De "oplossing" was zelf een biosflash uitvoeren die het iets minder erg maakt.
-En dan komt dit er nog eens bij...

Ik denk dat we een winnaar hebben voor slechte RX5700 series partnerkaart. MSI prolongeert gewoon de titel die ze wonnen met Polaris. :')
Misschien krijgen ze geld van Nvidia om crappy AMD kaarten te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 19:37
Zit zelf nog wat met een dilemma. Ik wil sowieso mijn RX580 upgraden naar een 5700.

Ik kan via Rueducommerce of Topachat een Asus reference 5700 kopen voor 335€ incl. levering. Zouden de reference-kaarten de komende weken nog meer in prijs zakken? Dit is toch al een eind onder de adviesprijs.
Dat de blowers luid zijn, is niet zo'n probleem (koptelefoon bij gamen). Ik zit met een htpc-case dus dan is die blower zelfs aan te raden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
De 5700 is niet zo luid als de XT versie.

Beetje spelen met de fan curve dan zal je het al helemaal niet horen.
Vele mensen hebben de blower cooler al een stuk stiller gekregen op de XT versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Derr_Hans op 23-08-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:52

wij

h1ttent1t schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:05:
Zit zelf nog wat met een dilemma. Ik wil sowieso mijn RX580 upgraden naar een 5700.

Ik kan via Rueducommerce of Topachat een Asus reference 5700 kopen voor 335€ incl. levering. Zouden de reference-kaarten de komende weken nog meer in prijs zakken? Dit is toch al een eind onder de adviesprijs.
Dat de blowers luid zijn, is niet zo'n probleem (koptelefoon bij gamen). Ik zit met een htpc-case dus dan is die blower zelfs aan te raden dacht ik.
Ik vind persoonlijk dat het geluid van de blower best meevalt. Als je niet gaat overklokken en standaard fan profile gebruikt komt de fan speed niet boven 2100 rpm. Het geluid is voor mij dan zeker acceptabel, ook zonder koptelefoon. Ik denk dat de niet XT versie over het algemeen beter werkt met de stock blowerkoeling dan de XT, omdat het energieverbruik lager ligt. Ik heb geen last van extreme temperaturen of throttling met default settings.

Zodra je met het fan profile gaat spelen, en bijvoorbeeld de fan speed tot 100% laat oplopen, dan schrik je je echt rot van de herrie. Echter is dit dus in de praktijk niet echt nodig.

Als je je niet druk maakt om een paar extra FPS meer die je (potentieel) kan halen met OC en tweaking van een AIB model, dan zou ik gewoon de blower halen. Uiteindelijk bespaar je best wel wat geld (335 t.o.v. ~400 voor een AIB), dus die FPS zijn niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

h1ttent1t schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:05:

In principe is de RX5700 geruisloos of bijna geruisloos te krijgen. Het probleem is dat de RX5700 maximaal 180W zal verbruiken, maar dezelfde fancurve heeft als de 225W RX5700XT. Het resultaat is dat de RX5700 een stuk koeler blijft dan de XT, maar onnodig de ventilator harder laat draaien. Je zou met de fancurve een beetje aanpassen, al redelijk wat moeten kunnen winnen. Voor €335 is de RX5700 natuurlijk een uitstekende videokaart. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-08-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 19:37
Bedankt voor de reacties! Zal mijn ervaringen hier volgende week ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Het valt mij op dat sinds ik de Navi kaart in mijn systeem heb muis muis trager lijkt te reageren. Kan dit iets zijn in de Radeon settings? Of komt dit niemand bekend voor? Het enige andere wat ik gedaan heb is de timings van mijn geheugen aanpassen maar hier zijn nergens errors uit voortgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb zelf gisteren de XFX 5700XT Thicc II opgepikt. Kom van een GTX 1070 af, wilde weer eens de competitie sponsoren door m'n geld terug in AMD te stoppen dit keer, en had al gelezen dat XFX niet de beste is met geheugen koeling. Echter blazen er bij mij 3 fans nagenoeg direct op de kaart en was ik niet echt van plan in overclocken of de beste ingame clocks etc.

Tot dusver best tevreden, relatief stil, en zonder power limit increase zie ik nog geen idiote geheugen of junction temperaturen. En flink betere performance dan de 1070 uiteraard. Daarnaast ziet de kaart er ook redelijk goed uit IMO, een klein puntje bij de PC cases tegenwoordig met weet ik veel hoeveel tempered glass sides enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En dan denk je dat je komende week je RX5700XT kan kopen. Bedankt hé Sapphire. :( :P
https://www.reddit.com/r/...rmed_5700_xt_nitro_model/

Komende week komen kennelijk de Sapphire Nitro+ reviews en in september worden ze beschikbaard. Prijs zou €460-€480 zijn. Kijken welke de koning der RX5700 series gaat worden, de Nitro of de Red Devil. :Y

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-08-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:03:
En dan denk je dat je komende week je RX5700XT kan kopen. Bedankt hé Sapphire. :( :P
https://www.reddit.com/r/...rmed_5700_xt_nitro_model/

Komende week komen kennelijk de Sapphire Nitro+ reviews en in september worden ze beschikbaard. Prijs zou €460-€480 zijn. Kijken welke de koning der RX5700 series gaat worden, de Nitro of de Red Devil. :Y
tja, op dit moment zouden ze het wel heel royaal verprutst moeten hebben biji Sapphire als ze direct op dat prijspunt gerealesed worden om niet king te worden, want dan zijn ze €50,-/€75,- goedkoper als de (nog steeds slecht/niet leverbare) Red Devil.....

En ik ga er niet vanuit dat het ze het bij Sapphire royaal verprutst hebben, de verwachte prijzen daarentegen ben ik iets sceptischer over ;)
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:30:
Ik zou niet sceptisch zijn over de prijzen. De Red Devil met een MSRP van $440, zou als het goed is de komende week naar €480 moeten zakken. ;)
Daarom zei ik ook "met de huidige prijzen", als de RD daadwerkelijk naar € 480,- zakt is het "game on" (y) >:)

[ Voor 17% gewijzigd door zion op 25-08-2019 09:34 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

zion schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:59:
[...]

tja, op dit moment zouden ze het wel heel royaal verprutst moeten hebben biji Sapphire als ze direct op dat prijspunt gerealesed worden om niet king te worden, want dan zijn ze €50,-/€75,- goedkoper als de (nog steeds slecht/niet leverbare) Red Devil.....

En ik ga er niet vanuit dat het ze het bij Sapphire royaal verprutst hebben, de verwachte prijzen daarentegen ben ik iets sceptischer over ;)
Ik zou niet sceptisch zijn over de prijzen. De Red Devil met een MSRP van $440, zou als het goed is de komende week naar €480 moeten zakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Heb nog een morpheus 2 besteld .
Ben benieuwd hoe die presteerd tegen over de artic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:50:
In principe is de RX5700 geruisloos of bijna geruisloos te krijgen. Het probleem is dat de RX5700 maximaal 180W zal verbruiken, maar dezelfde fancurve heeft als de 225W RX5700XT. Het resultaat is dat de RX5700 een stuk koeler blijft dan de XT, maar onnodig de ventilator harder laat draaien. Je zou met de fancurve een beetje aanpassen, al redelijk wat moeten kunnen winnen. Voor €335 is de RX5700 natuurlijk een uitstekende videokaart. :)
Dat is toch lastiger dan ik dacht. Ik heb een referentie 5700 XT bij Amazon.de gekocht en gisteren was die geleverd. Gekocht omdat ik toch zelf wou ervaren hoe stil kan zo'n kaart worden.

Ik heb er een avondje mee gespeeld. Met more power tool heb ik stroomtoevoer op 150A gezet. GPU voltage op 1000mV en Soc voltage op 1050mV en TDP van de GPU op 170. In Time Spy score iets van 8000 (5700 prestaties). Gpu werd nog steeds in een run 90+ graden met stock fan.

Daarna met wattman het powerlimiet verlaagd met paar procent. Uiteindelijk fancurve ergens tot 90 graden op 20% gezet. 1700 rpm is nog steeds vrij luid. Het is mij niet gelukt om die kaart niet luid te laten zijn.

Videokaart is alweer terug naar Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maulwurfje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:52:
[...]

Dat is toch lastiger dan ik dacht. Ik heb een referentie 5700 XT bij Amazon.de gekocht en gisteren was die geleverd. Gekocht omdat ik toch zelf wou ervaren hoe stil kan zo'n kaart worden.

Ik heb er een avondje mee gespeeld. Met more power tool heb ik stroomtoevoer op 150A gezet. GPU voltage op 1000mV en Soc voltage op 1050mV en TDP van de GPU op 170. In Time Spy score iets van 8000 (5700 prestaties). Gpu werd nog steeds in een run 90+ graden met stock fan.

Daarna met wattman het powerlimiet verlaagd met paar procent. Uiteindelijk fancurve ergens tot 90 graden op 20% gezet. 1700 rpm is nog steeds vrij luid. Het is mij niet gelukt om die kaart niet luid te laten zijn.

Dat komt omdat de RX5700 een GPU TDP van 150W heeft en een TBP van 180W. Verder krijg je ze pas echt stil als je richting de 900mv gaat of onder de 150W TDP gaat zitten. Het is min of meer dezelfde koeloplossing als Vega, ik weet er alles van. Er is een reden waarom ik redelijk fel tegen blowers ben. De RX5700 gaat nog net, de XT is te veel gevraagd tenzij je extreem gaan undervolten. Het verschil is dat met Vega je alsnog prestaties won, met Navi niet. Maar nog een paar dagen en dan is het eindelijk tijd voor een serieuze RX5700XT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maulwurfje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:52:
[...]

Hij had het over de non XT versie... Dat maakt nog wel een beetje verschil qua temps en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:04:
[...]
Het verschil is dat met Vega je alsnog prestaties won, met Navi niet. Maar nog een paar dagen en dan is het eindelijk tijd voor een serieuze RX5700XT. :)
Ja, heb je een 389 euro referentie 5700 XT die uiteindelijk onder de prestaties van de 5700 duikt. Dan besteed ik liever 389 euro aan de 5700 Pulse.
Phusebox schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:04:
[...]
Hij had het over de non XT versie... Dat maakt nog wel een beetje verschil qua temps en geluid.
Ik zat in GPU-Z zo rond 160W met kloksnelheden van 1650 MHz. Kwa preataties zat ik ook op 5700 niveau. Ik ga niet meer iemand adviseren om welke referentie ook te kopen met het idee om deze stil te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Maulwurfje op 25-08-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maulwurfje schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:12:
[...]

Ja, heb je een 389 euro referentie 5700 XT die uiteindelijk onder de prestaties van de 5700 duikt. Dan besteed ik liever 389 euro aan de 5700 Pulse.
Niet niet XT kan nog wel, maar de XT is prestatieverlies. Maar de RX5700 Pulse kan je waarschijnlijk het beste iets meer vermogen geven met als doel die 1800MHz helemaal strak te krijgen. De koeloplossing is licht gedegradeerd ten opzichte van de XT, dus ik zou er geen 230W+ doorheen jagen. Eerder maximaal 200W. +10% powerlimiet zou misschien al voldoende zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Nog steeds geen echte reviews beschikbaar van de gigabyte 5700 xt gaming oc, maar heb wel dit gevonden:

http://www.coolpc.com.tw/...ewtopic.php?f=71&t=262005

De koeler lijkt er wel goed uit te zien, alles lijkt goed contact te maken zover mijn zeer beperkte kennis reikt.

Edit: de pcb is wel anders als de reference. De Pulse heeft wel een reference pcb als ik het goed heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Hathie op 26-08-2019 13:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hathie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:23:
Nog steeds geen echte reviews beschikbaar van de gigabyte 5700 xt gaming oc, maar heb wel dit gevonden:

De koeler lijkt er wel goed uit te zien, alles lijkt goed contact te maken zover mijn zeer beperkte kennis reikt.

Edit: de pcb is wel anders als de reference. De Pulse heeft wel een reference pcb als ik het goed heb.
Dat zijn weer wat dingetjes van de checklist: :)
-Powerstagees en VRAM maken volledig contact. GPU direct op heatpipes is ook fijn.
-Net zoals de Sapphire Pulse een 7 phase VRM met SIC632A powerstages. Dat zijn 50A stages. Niet zo goed als reference PCB, maar ruim afdoende is het zeker.
-Beiden ook losjes gebaseerd op reference PCB met wat aanpassingen en lichte kostenbesparingen.

Nu wachten we puur op temperaturen, geluid en clockspeedtuning. Deze blijft op mijn shortlist staan samen met de Sapphire Pulse, Powercolor Red Devil en natuurlijk de Sapphire Nitro+ die er ook aan zit te komen. Ik zou alleen verbaast zijn als deze niet de Pulse zou matchen op temperaturen. Het koelblok is gewoon zeer fors en de extra ventilator zou moeten helpen. Belangrijker is of het ook een match op geluid zal worden. Dat gaat afhangen van de kwaliteit van de ventilatoren. Sapphire levert in de regel goede met hun producten, vandaar de goede prestaties, Gigabyte weet ik eigenlijk niet, maar als je een beetje kijkt naar Pascal of Turing modellen, dan neig ik naar betere kwaliteit ventilatoren.

Dus kom op Gigabyte, geef eens een kaart aan Techpowerup. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Zowel V&A aanprijzen als kwalificaties zoals "hufterig" willen we hier niet zien, dus die posts zijn naar de prullenbak.

V&A op het forum is niet toegestaan maar de reacties erop waren behoorlijk triest :'). Laat iemand zelf beslissen wat die met zijn of haar geld doet.

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 26-08-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Modbreak:*knip* nee. Dat blok hierboven laat toch vrij weinig aan de verbeelding over toch ?

[ Voor 81% gewijzigd door br00ky op 26-08-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Beaudog schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:09:
Heb nog een morpheus 2 besteld .
Ben benieuwd hoe die presteerd tegen over de artic.
Ik zou apart nog voor het geheugen heatsinks bestellen en die met een speciale koel lijm vastzetten:Doe je dat niet dan zal je je fans een stuk harder moeten laten draaien. De VRM's zijn oke, maar als je toch voor de Themal Adhesive gaat dan zou je die daarmee vast kunnen zetten :P.
Nu weet ik niet precies wat de limiterende factor is maar met de Morpheus 2 zijn de hogere heatsinks te hoog en best licht, daarnaast zijn die stickers die je erbij krijgt nu niet echt super als het over thermal conductivity gaat. Die thermal adhesive is volgens mij 5-10x beter.

Ik heb net mijn Akust binnen en wegen best wat. De Lost Oceans worden opnieuw verzonden (DPD.... faalhazen). Ik moet dus even zien welke het beste presteren ;).

Ja, het kost geld, maar het is een hobby :+. Ik weet prima dat je voor die prijs al lang een RTX 2070 Super had kunnen hebben, maar die kaart boeit me weinig, dan was ik wel meteen voor 2080 Ti gegaan of een Titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 01:15:
[...]

Ik zou apart nog voor het geheugen heatsinks bestellen en die met een speciale koel lijm vastzetten:Doe je dat niet dan zal je je fans een stuk harder moeten laten draaien. De VRM's zijn oke, maar als je toch voor de Themal Adhesive gaat dan zou je die daarmee vast kunnen zetten :P.
Nu weet ik niet precies wat de limiterende factor is maar met de Morpheus 2 zijn de hogere heatsinks te hoog en best licht, daarnaast zijn die stickers die je erbij krijgt nu niet echt super als het over thermal conductivity gaat. Die thermal adhesive is volgens mij 5-10x beter.

Ik heb net mijn Akust binnen en wegen best wat. De Lost Oceans worden opnieuw verzonden (DPD.... faalhazen). Ik moet dus even zien welke het beste presteren ;).

Ja, het kost geld, maar het is een hobby :+. Ik weet prima dat je voor die prijs al lang een RTX 2070 Super had kunnen hebben, maar die kaart boeit me weinig, dan was ik wel meteen voor 2080 Ti gegaan of een Titan.
Dat artic heb ik besteld en de heatsinks die ik bij de artic cooler heb gekocht kan ik nog gebruiken .
Maar ik denk dat ik de morpheus heatsinks wel ga gebruiken lees er niet echt negatief over .
Je kan ook de backplate gebruiken en die Bracken die aan de achterkant zit met die schroefjes en veertjes dan schijnt hij echt goed vast te zitten .

[ Voor 4% gewijzigd door Beaudog op 27-08-2019 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 18:30
Heb recentelijk een Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse gekocht, so far een top kaart, zieke performance 8) *O* , alleen maxed het GPU voltage nogal vaak 1.2V uit (under load natuurlijk), nogal onnodig lijkt mij (ook gezien andere mensen)

Iemand die ook een succesvolle undervolt draait op de 5700XT? zo ja wat is (voor jou) het verschil?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iCore schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:15:
Heb recentelijk een Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse gekocht, so far een top kaart, zieke performance 8) *O* , alleen maxed het GPU voltage nogal vaak 1.2V uit (under load natuurlijk), nogal onnodig lijkt mij (ook gezien andere mensen)

Iemand die ook een succesvolle undervolt draait op de 5700XT? zo ja wat is (voor jou) het verschil?
Lees de startpost eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 18:30
Dat heb natuurlijk wel gedaan O-)

Ik zoek gewoon meer ervaringen omdat het meestal wat verschilt per kaart

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iCore schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Tja, de meeste proberen er nog eentje te kopen. :z
Maar waarschijnlijk moet je naar 1125-1150mv kijken en dan clockspeed maximaliseren. Voorbij de 1150mv lijkt meer zinloos vermogen te zijn voor minimale winst. Maar ga eerst eens kijken wat voor boostclocks je nu haalt en vergelijk eens met wat reviews van de Pulse. Zo kan je al inschatten hoe goed je chip is en hoe laag je kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCore schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:18:
[...]

Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen met 3 kaarten ;)
Dus dat geeft denk ik wel een aardig idee.
Ze zitten allemaal heel dicht bij elkaar op dezelfde voltages heb je misschien een 30-100MHz target verschil tussen de kaarten. Maar het geeft je een aardige baseline.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

Tja, de meeste proberen er nog eentje te kopen. :z
Maar waarschijnlijk moet je naar 1125-1150mv kijken en dan clockspeed maximaliseren. Voorbij de 1150mv lijkt meer zinloos vermogen te zijn voor minimale winst. Maar ga eerst eens kijken wat voor boostclocks je nu haalt en vergelijk eens met wat reviews van de Pulse. Zo kan je al inschatten hoe goed je chip is en hoe laag je kan gaan. :)
Klopt de scaling was bij mij extreem laag boven de 1150mv.
boven de 1100 is wat mij betreft ook al waardeloos.

Ik heb nog veel meer tests gedaan maar die staan volgens mij nog niet allemaal in de FP zal ze vanavond eens toevoegen.

Met normale temps heeft meer dan 1100mv in mijn ogen weinig nut. Ik zit zelf meestal rond de 1000-1050mv. Dan lever ik minimaal in qua clockspeeds maar is hij wel veel zuiniger. (ik heb wel een 50anni welke out of the box een hogere target heeft dus dan lever je al sneller wat in.
Prestaties zijn vergelijkbaar en vooral constanter dan voorheen. En de kaart is stiller.

[ Voor 54% gewijzigd door Astennu op 28-08-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hathie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:23:

Afbeeldingslocatie: https://home.coolpc.com.tw/da/open/gigabyte/rx5700-5700xt/coolpc-gigabyte-rx5700-5700xt-39.jpg

93C met furmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Furmark is wel heel exteem heb ik bij mijn eigen tests gemerkt. Maar 93c is alsnog veel. Nu is het wel de vraag is dit de Junction of Edge temp. Als het Junction is is het prima.
nVidia gebruikt een average temp dus iets wat tussen AMD's Junction en Edge in zit. Bij AMD kan het snel 20c schelen en zeker bij een power virus zoals furmark. Dan zijn de verschillen nog wel eens groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

93c is wel heel veel voor een AIB. Furmark is natuurlijk extreem, maar toch. De vraag is denk ik meer wat de powerlimiet van de Gigabyte is. Is dat ook 260W zoals andere OC modellen, dan verklaard dit wat. Is het 225W of iets meer, dan heeft de Gigabyte of een heel slechte fancurve of is die DOA. Niet zoals de MSI Evoke, maar alsnog DOA.

edit: Bij GamersNexus hebben ze de Evoke gefikst. Treurig gewoon dat MSI niet eens normale thermal pads kan gebruiken om de VRAM te koelen. Tenminste de meeste VRAM chips want aan een kant overlapt de coldplate voor de VRAM ook niet. |:(

[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-08-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:34:
93c is wel heel veel voor een AIB. Furmark is natuurlijk extreem, maar toch. De vraag is denk ik meer wat de powerlimiet van de Gigabyte is. Is dat ook 260W zoals andere OC modellen, dan verklaard dit wat. Is het 225W of iets meer, dan heeft de Gigabyte of een heel slechte fancurve of is die DOA. Niet zoals de MSI Evoke, maar alsnog DOA.
Voor een junction temp in furmark? Dunno weet niet of die pulse het daar veel beter gaat doen met de 225 watt bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik krijg het gevoel dat of MSI de AMD kaarten als budget ziet of dat ze zelf een budget merk aan het worden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De Gigabyte getest

• Sissors
  • Niet online
Helaas imo nog niet heel zinvol. Hij is koeler dan reference, maar niet duidelijk hoeveel. Daarnaast maakt temperatuur mij niet erg veel uit persoonlijk, zolang het redelijk blijft. Liever een iets rustigere fancurve, maar daarover wordt niks meer gezegd dan dat hij 'stil' is.

Verdere all benchmarks, tja ik vraag me weleens af waarom ze de moeite nemen, het is beetje gerommel in de marge.
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:42:
Ik krijg het gevoel dat of MSI de AMD kaarten als budget ziet of dat ze zelf een budget merk aan het worden zijn.
[YouTube: Fixing MSI's Design Flaw: Thermal Pad Swap on RX 5700 XT Evoke OC]
Dat idee krijg ik niet. Heb al wat nagevraagd. Lijkt er meer op dat er ergens wat fout gegaan is. De vraag is nog even wat en wat ze er aan gaan doen.
Als ze gewoon goede pad's gaan plaatsen is het een prima kaart en zijn de koel prestaties goed. Alleen iets luider dan de pulse.

Misschien is het een sample. Het is even de vraag of alle productie modellen het ook hebben. Als alles wat in de winkel ligt het ook heeft is het wel raar dat het bij het testen niet gezien is.

• Phusebox
Ik heb het idee dat de custom modellen uiteindelijk niet veel performance gaan winnen t.o.v. reference. Misschien wel stabieler qua performance en stiller, maar het is net als met de stap naar een duurdere RTX 2070S: je betaald 10% meer dan reference, maar je krijgt niet 10% meer performance verwacht ik.

Hier een head-to-head:
https://www.techspot.com/...-super-vs-radeon-5700-xt/

5700XT zit ca. 8-9% onder de 2070 Super; dat lijkt me dik in orde voor deze prijs, zeker als ze straks genormaliseerd zijn.

Persoonlijk heb ik nu 10% meer betaald dan de huidige marktprijs van een Red Devil XT (ca. 480 euro), en krijg ik daar ook nagenoeg 10% performance meer voor terug. Als het prijsverschil straks naar 20% gaat zou ik ook een andere keuze maken, ware het niet dat ik die 10% goed kan gebruiken voor VR.

[ Voor 46% gewijzigd door Phusebox op 29-08-2019 12:15 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:24:
[...]

Voor een junction temp in furmark? Dunno weet niet of die pulse het daar veel beter gaat doen met de 225 watt bios.
Ik weet het dus niet. Ik zie de potentie van die Gigabyte echt wel, maar ze hebben wel wat te bewijzen na de afgelopen jaren. Maar uiteindelijk denk ik dat ik me toch niet zal kunnen beheersen en een Red Devil zal halen. Die ga ik dan undervolten naar rond de 1150mv met een TBP van 230-2540W. Heb ik alsnog een extreme overkill koeloplossing die uiterst stil zal zijn en dan ga ik alsnog kijken of ik de 2000MHz stabiel kan halen. Meer is toch vrij zinloos omdat RDNA meer memory bottlenecked is.

Dat zal de komende twee jaar moeten overbruggen. Ik maak namelijk geen enkele illusies over wat eraan zit te komen of wat Navi 10 eigenlijk is. Meer dan een veredelde midrange chip die eigenlijk alsnog te duur in de markt is gezet, is het niet. Dat het alsnog zeer competitief is met Turing zegt voornamelijk iets over hoe slecht Turing eigenlijk is voor de huidige prijzen.

Ik zie de nieuwe consoles volgend jaar al betere GPU's bevatten dan Navi 10. Een Navi 10 houdt het wel even vol, maar het gaat denk ik geen Tahiti zijn. Daarvoor is de chip simpelweg niet krachtig genoeg. Nee, daar heb je gewoon wat meer voor nodig. 60CU's, 384bit bus, 12GB GDDR6 kan zomaar wel een nieuwe Tahiti blijken te zijn. Navi 12 is dit waarschijnlijk. Ergens zou ik ook liever een Navi 12 halen, maar dat is eigenlijk zinloos zo lang als ik op 1080P zit. Mocht ik over een tijd in een stomme opwelling naar 1440P of 4K gaan, dan zien we dat wel. :P

DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Ik weet het dus niet. Ik zie de potentie van die Gigabyte echt wel, maar ze hebben wel wat te bewijzen na de afgelopen jaren. Maar uiteindelijk denk ik dat ik me toch niet zal kunnen beheersen en een Red Devil zal halen. Die ga ik dan undervolten naar rond de 1150mv met een TBP van 230-2540W. Heb ik alsnog een extreme overkill koeloplossing die uiterst stil zal zijn en dan ga ik alsnog kijken of ik de 2000MHz stabiel kan halen. Meer is toch vrij zinloos omdat RDNA meer memory bottlenecked is.

Dat zal de komende twee jaar moeten overbruggen. Ik maak namelijk geen enkele illusies over wat eraan zit te komen of wat Navi 10 eigenlijk is. Meer dan een veredelde midrange chip die eigenlijk alsnog te duur in de markt is gezet, is het niet. Dat het alsnog zeer competitief is met Turing zegt voornamelijk iets over hoe slecht Turing eigenlijk is voor de huidige prijzen.

Ik zie de nieuwe consoles volgend jaar al betere GPU's bevatten dan Navi 10. Een Navi 10 houdt het wel even vol, maar het gaat denk ik geen Tahiti zijn. Daarvoor is de chip simpelweg niet krachtig genoeg. Nee, daar heb je gewoon wat meer voor nodig. 60CU's, 384bit bus, 12GB GDDR6 kan zomaar wel een nieuwe Tahiti blijken te zijn. Navi 12 is dit waarschijnlijk. Ergens zou ik ook liever een Navi 12 halen, maar dat is eigenlijk zinloos zo lang als ik op 1080P zit. Mocht ik over een tijd in een stomme opwelling naar 1440P of 4K gaan, dan zien we dat wel. :P
RDNA is niet memory bottelnecked de 5700 XT is dat wel tot op zekere hoogte. Daarom heb ik er ook geen issue mee wat clocks in te leveren en daarom draai ik ook een wat lagere target.
De Red Devil is een hele mooie kaart moet in NL alleen nog wat goedkoper worden.

Ik ben benieuwd wat een grote Navi chip kan doen. Memory zal een uitdaging worden tenzij AMD het compressie meganisme efficienter kan maken. Ik verwacht niet dat ze HBM gaan gebruiken IVM kosten. Dat zou het bandbreedte probleem wel oplossen. Ik verwacht eerder 384Bit GDDR6. Al zou 512Bit ook nog kunnen qua kosten zie en de huidige GDDR6 memory OC snelheden bij AMD zie ik dat ook niet echt als iets waarschijnlijks.

Ik zou zelf wel naar een 21:9 of zelf 32:9 scherm willen en dan kan ik wel meer power gebruiken dan de 5700 XT nu kan leveren.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

RDNA is niet memory bottelnecked de 5700 XT is dat wel tot op zekere hoogte. Daarom heb ik er ook geen issue mee wat clocks in te leveren en daarom draai ik ook een wat lagere target.
De Red Devil is een hele mooie kaart moet in NL alleen nog wat goedkoper worden.
Dat zou ik niet zeggen. De RX5700XT presteert zeer goed op 1080P en zakt bij 4K eigenlijk weg als je het afzet tegen Turing. Dat is geheugen omdat ALU aantallen zeer vergelijkbaar zijn. ;)

Natuurlijk is AMD niet bezig om textures zo extreem te reduceren in hun drivers, maar het is wel tekenend dat Navi 10 wegzakt. Daarom zie ik 12GB enorm helpen voor 4K. Niet eens vanwege 4K. Het zal daar ook geen overbodige luxe zijn, maar belangrijker is dat je 50% meer geheugenbandbreedte krijgt. Dat helpt gewoon elke high end GPU omdat ze allemaal te maken hebben met beperkingen in schaling. Als je extra cores gaat bijplaatsen, of dat nu CPU cores zijn op een x86 of CU's op een GPU, je latency penalty's schalen exponentieel mee tot het punt dat je een bottleneck krijgt. Voor GCN lijkt dat punt ongeveer 40CU's te zijn geweest. Fiji en Vega waren brute forse aanpakken om met HBM2 er nog wat meer uit te halen. Voor RDNA verwacht ik heel wat meer. De enorme toename aan caches zullen al heel wat helpen. Ik besef me alleen wel dat een Navi 10 nu met 448GB/s waarschijnlijk een redelijk optimum heeft voor 40CU's. Meer en dan heb je fors meer geheugenbandbreedte nodig.
Ik ben benieuwd wat een grote Navi chip kan doen. Memory zal een uitdaging worden tenzij AMD het compressie meganisme efficienter kan maken. Ik verwacht niet dat ze HBM gaan gebruiken IVM kosten. Dat zou het bandbreedte probleem wel oplossen. Ik verwacht eerder 384Bit GDDR6. Al zou 512Bit ook nog kunnen qua kosten zie en de huidige GDDR6 memory OC snelheden bij AMD zie ik dat ook niet echt als iets waarschijnlijks.

Ik zou zelf wel naar een 21:9 of zelf 32:9 scherm willen en dan kan ik wel meer power gebruiken dan de 5700 XT nu kan leveren.
Ik denk dat AMD nog twee niveaus hoger zal lanceren. Eerst een 60CU, 12GB GDDR6 chip die de RTX2080S afslacht. Vervolgens een 80CU chip waar ze doodleuk een nieuwere generatie met 16GB aan HBM2 gaan toepassen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld Samsung haar 2.4Gpbs chips in vier stacks van elk 4GB met een 2048 bit bus voor een gezonde 1229GB/s. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Nu online
Spullen zijn binnen kijken of de morpheus beter gaat dan de arctic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZaM1rIMtPCRnu4IzC9UtFKFv/medium.jpg
Gisteravond geïnstalleerd moet nog wat tweaken
Maar hij is fluisterstil en koelt goed.

[ Voor 17% gewijzigd door Beaudog op 30-08-2019 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had beloofd de clock speed scaling info nog even uit te breiden. Wat ik met furmark getest heb heb ik ook met Superpositon gedaan (kost veel meer werk maar dan loop je niet tegen power limitsof memory bandwith bottelneks aan)

RX 5700 XT 50th Voltage/Frequency Scaling Test Superpositon 1080p High Clock speed scaling @ 25,6C ambient:
875mv = 1606-1749-A1655-T1730MHz Score:10961 69.14-81.98- 98.36 @ GPUPwr 120,2 Watt (135Max) 87- 97-96c @ 1007-1685RPM crash at 1756-T1740MHz) - 1.9140MHz per mv
900mv = 1645-1719-A1695-T1770MHz Score:11173 70.24-83.57-100.02 @ GPUPwr 126,3 Watt (143Max) 88- 98-96c @ 1108-1724RPM crash at 1724-T1781MHz) - 1.8833MHz per mv
*900mv = 1655-1724-A1705-T1781MHz Score:11225 70.62-83.96-100.13 @ GPUPwr 127,1 Watt (143Max) 87- 98-96c @ 1098-1684RPM crash at 1724-T1781MHz) - 1.8944MHz per mv
925mv = 1724-1770-A1749-T1820MHz Score:11446 72.08-85.61-102.53 @ GPUPwr 135,2 Watt (153Max) 85- 98-96c @ 1392-1763RPM crash at -T1830?MHz) - 1.8908MHz per mv
950mv = 1734-1797-A1783-T1860MHz Score:11612 73.07-86.86-103.72 @ GPUPwr 142,1 Watt (162Max) 86- 98-94c @ 1398-1763RPM crash at -T1870?MHz) - 1.8768MHz per mv
975mv = 1788-1845-A1822-T1899MHz Score:11802 74.38-88.28-106.16 @ GPUPwr 149,2 Watt (171Max) 85- 99-94c @ 1649-1935RPM crash at 1855-T1910MHz) - 1.8687MHz per mv
1000mv = 1805-1884-A1859-T1941MHz Score:11999 75.56-98-75-107.33 @ GPUPwr 159,7 Watt (182Max) 86-100-92c @ 1815-2031RPM crash at 1888-T1950MHz) - 1.8590MHz per mv
1025mv = 1833-1914-A1893-T1970MHz Score:12150 76.51-90.88-109.44 @ GPUPwr 166.8 Watt (191Max) 85-101-92c @ 1900-2311RPM crash at -1980?TMHz) - 1.8468MHz per mv
1050mv = 1851-1944-A1923-T2000MHz Score:12292 77.60-91.94-110.54 @ GPUPwr 173,0 Watt (200Max) 84-101-92c @ 2010-2306RPM crash at -T2010?MHz) - 1.8314MHz per mv
1075mv = 1888-1978-A1954-T2030MHz Score:12422 76.81-92.92-111.63 @ GPUPwr 185,8 Watt (215Max) 83-102-90c @ 2136-2430RPM crash at 1981-T2040MHz) - 1.8176MHz per mv
1100mv = 1887-2001-A1980-T2060MHz Score:12554 79.04-93.00-113.07 @ GPUPwr 193,0 Watt (229Max) 82-101-88c @ 2453-2873RPM crash at -T2070?MHz) - 1.8000MHz per mv
1125mv = 1925-2028-A2003-T2080MHz Score:12660 78.26-94.69-114.60 @ GPUPwr 204.2 Watt (237Max) 81-102-86c @ 3186-3472RPM crash at 2058-T2090MHz) - 1.7804MHz per mv
1150mv = 1943-2052-A2023-T2100MHz Score:12714 76.06-95.10-114.89 @ GPUPwr 213,2 Watt (246Max) 86-101-86c @ 3186-3472RPM crash at 2074-T2110MHz) - 1.7591MHz per mv
1175mv = 1984-2079-A2056-T2130MHz Score:12886 81.02-96.38-116.24 @ GPUPwr 224,1 Watt (261Max) 81-104-88c @ 3472-3472RPM crash at 2090-T2140MHz) - 1.7497MHz per mv
1200mv = 1989-2093-A2071-T2150MHz Score:12941 81.63-96.79-116.82 @ GPUPwr 240,2 Watt (278Max) 81-105-86c @ 3810-3810RPM crash at 2098-T2160MHz) - 1.7258MHz per mv
Het is op tweakers niet lekker leesbaar. Als je het naar notepad kopieert is het wel goed leesbaar. De sweetspot zit weer tussen de 900-1000mv. Ik moet eigenlijk ook nog een keer lager dan 875mv testen. Aan de andere kant lever je dan zo veel performance in dat dat niet echt iets is wat ik wil gebruiken. Bij de furmark resultaten zag je dat onder de 900mv de scaling weer omlaag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Code tags werken daar redelijk voor :) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
875mv = 1606-1749-A1655-T1730MHz Score:10961 69.14-81.98- 98.36 @ GPUPwr 120,2 Watt (135Max) 87- 97-96c @ 1007-1685RPM crash at 1756-T1740MHz) - 1.9140MHz per mv
900mv = 1645-1719-A1695-T1770MHz Score:11173 70.24-83.57-100.02 @ GPUPwr 126,3 Watt (143Max) 88- 98-96c @ 1108-1724RPM crash at 1724-T1781MHz) - 1.8833MHz per mv
*900mv = 1655-1724-A1705-T1781MHz Score:11225 70.62-83.96-100.13 @ GPUPwr 127,1 Watt (143Max) 87- 98-96c @ 1098-1684RPM crash at 1724-T1781MHz) - 1.8944MHz per mv
925mv = 1724-1770-A1749-T1820MHz Score:11446 72.08-85.61-102.53 @ GPUPwr 135,2 Watt (153Max) 85- 98-96c @ 1392-1763RPM crash at -T1830?MHz) - 1.8908MHz per mv
950mv = 1734-1797-A1783-T1860MHz Score:11612 73.07-86.86-103.72 @ GPUPwr 142,1 Watt (162Max) 86- 98-94c @ 1398-1763RPM crash at -T1870?MHz) - 1.8768MHz per mv
975mv = 1788-1845-A1822-T1899MHz Score:11802 74.38-88.28-106.16 @ GPUPwr 149,2 Watt (171Max) 85- 99-94c @ 1649-1935RPM crash at 1855-T1910MHz) - 1.8687MHz per mv
1000mv = 1805-1884-A1859-T1941MHz Score:11999 75.56-98-75-107.33 @ GPUPwr 159,7 Watt (182Max) 86-100-92c @ 1815-2031RPM crash at 1888-T1950MHz) - 1.8590MHz per mv
1025mv = 1833-1914-A1893-T1970MHz Score:12150 76.51-90.88-109.44 @ GPUPwr 166.8 Watt (191Max) 85-101-92c @ 1900-2311RPM crash at -1980?TMHz) - 1.8468MHz per mv
1050mv = 1851-1944-A1923-T2000MHz Score:12292 77.60-91.94-110.54 @ GPUPwr 173,0 Watt (200Max) 84-101-92c @ 2010-2306RPM crash at -T2010?MHz) - 1.8314MHz per mv
1075mv = 1888-1978-A1954-T2030MHz Score:12422 76.81-92.92-111.63 @ GPUPwr 185,8 Watt (215Max) 83-102-90c @ 2136-2430RPM crash at 1981-T2040MHz) - 1.8176MHz per mv
1100mv = 1887-2001-A1980-T2060MHz Score:12554 79.04-93.00-113.07 @ GPUPwr 193,0 Watt (229Max) 82-101-88c @ 2453-2873RPM crash at -T2070?MHz) - 1.8000MHz per mv
1125mv = 1925-2028-A2003-T2080MHz Score:12660 78.26-94.69-114.60 @ GPUPwr 204.2 Watt (237Max) 81-102-86c @ 3186-3472RPM crash at 2058-T2090MHz) - 1.7804MHz per mv
1150mv = 1943-2052-A2023-T2100MHz Score:12714 76.06-95.10-114.89 @ GPUPwr 213,2 Watt (246Max) 86-101-86c @ 3186-3472RPM crash at 2074-T2110MHz) - 1.7591MHz per mv
1175mv = 1984-2079-A2056-T2130MHz Score:12886 81.02-96.38-116.24 @ GPUPwr 224,1 Watt (261Max) 81-104-88c @ 3472-3472RPM crash at 2090-T2140MHz) - 1.7497MHz per mv
1200mv = 1989-2093-A2071-T2150MHz Score:12941 81.63-96.79-116.82 @ GPUPwr 240,2 Watt (278Max) 81-105-86c @ 3810-3810RPM crash at 2098-T2160MHz) - 1.7258MHz per mv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:02:
Code tags werken daar redelijk voor :) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Ah sweet dat werkt idd veel beter! ik zal de FP straks even ombouwen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

Ah sweet dat werkt idd veel beter! ik zal de FP straks even ombouwen. Thanks!
Heb je toevallig een verklaring voor het relatief grote min FPS verschil tussen 1150 en 1175mv? Seems odd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fid3lity schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:46:
[...]

Heb je toevallig een verklaring voor het relatief grote min FPS verschil tussen 1150 en 1175mv? Seems odd :P
Ik denk door de iets hogere Edge temps en dus avarage temps een iets groter dipje. + het is min fps. De score en avg schalen wel . Score zou denk ik ietsjes beter kunnen zijn. Maar goed het verschil is nog steeds duidelijk en het gaat vooral om de clockspeed scaling.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 30-08-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Astennu schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Min FPS he als je een dipje hebt is hij gewoon lager. De score en avg schalen wel goed. Dus gewoon een dipje wat er normaal niet was. Score zou denk ik ietsjes beter kunnen zijn. Maar goed het verschil is nog steeds duidelijk en het gaat vooral om de clockspeed scaling.
Uiteraard, viel mij gewoon op. Lekker bezig verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fid3lity schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:59:
[...]

Uiteraard, viel mij gewoon op. Lekker bezig verder!
Heb de reactie nog wat aangepast is denk ik een temp ding geweest Edge temp was 5c hoger. Al boost hij op basis van Junction. De temps waren wel wat hoger dan bij de andere run's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beetje offtopic maar toch. WTF MSI? :|
Kwam dit tegen in mijn inmiddels bijna hopeloze zoektocht naar een Gigabyte OC review. MSI claimt dus dat sommige Evoke's het thermal pad probleem hebben, anderen niet. Reageert iemand er even op met een GTX1660Ti Gaming X en RTX2060 Ventus.

RTX2060
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/13TgrNw.jpg?1

GTX1660Ti
Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=48449
https://www.reddit.com/r/.../msi_evoke_pad_situation/

Een fatsoenlijke thermal pad kost ze waarschijnlijk centen in China en dan komen ze met deze rotzooi aanzetten. Het is dus niet eens dat ze AMD modellen weer eens slecht afwerken. Nee, ze verpesten het voor iedereen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dit geeft ze misschien op korte termijn geld (apparatuur niet hoeven te herconfigureren). Alleen gaat op de lange termijn iedereen MSI kaarten mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:48:
Dit geeft ze misschien op korte termijn geld (apparatuur niet hoeven te herconfigureren). Alleen gaat op de lange termijn iedereen MSI kaarten mijden.
Het zal niet eens om nieuw gereedschap vragen als je het de eerste keer gewoon goed doet. Dat is misschien handig als je het hebt over een ontwerp waar je twee jaar mee zal doen en makkelijk honderdduizenden exemplaren van zal maken, zo niet meer.

Voor de Ventus is het ook niks meer dan grotere thermal pads gebruiken. Die dingen kan je gewoon op maat knippen met een schaar. Verder kan MSI makkelijk een miljoen videokaarten per maand produceren. Ik mag toch hopen dat ze dan een machine hebben die grote vellen thermal pads kan snijden in de afmetingen van GDDR6.

Met de Gaming X moet die coldplate en de VRAM plaat worden herontworpen. Er zijn alleen meer dan genoeg manieren om dit goed te doen zodat je overlap hebt. Het gaat ook om twee VRAM chips.
Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=48447

Maar het sterkt mijn vermoedens wel dat de Mech dus ook geen correcte thermal pads heeft. Ik begin me eigenlijk af te vragen hoe diep dit nu gaat. Als ik meer vind, dan ga ik het alleen in het Nvidia ervaringen topic plaatsen als waarschuwing omdat er waarschijnlijk niks meer te vinden is voor Navi. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:49:
Beetje offtopic maar toch. WTF MSI? :|
Kwam dit tegen in mijn inmiddels bijna hopeloze zoektocht naar een Gigabyte OC review. MSI claimt dus dat sommige Evoke's het thermal pad probleem hebben, anderen niet. Reageert iemand er even op met een GTX1660Ti Gaming X en RTX2060 Ventus.

RTX2060
[Afbeelding]

GTX1660Ti
[Afbeelding]
https://www.reddit.com/r/.../msi_evoke_pad_situation/

Een fatsoenlijke thermal pad kost ze waarschijnlijk centen in China en dan komen ze met deze rotzooi aanzetten. Het is dus niet eens dat ze AMD modellen weer eens slecht afwerken. Nee, ze verpesten het voor iedereen. :N
Ik heb iemand van MSI gesproken ze zijn er mee bezig. Ze zijn ook aan het kijken of ze het kunnen toelichten zodat het duidelijker is waarom het gedaan wordt. Het lijkt inderdaad By Design te zijn en dat er vooral gekeken wordt naar long term performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Ik heb iemand van MSI gesproken ze zijn er mee bezig. Ze zijn ook aan het kijken of ze het kunnen toelichten zodat het duidelijker is waarom het gedaan wordt. Het lijkt inderdaad By Design te zijn en dat er vooral gekeken wordt naar long term performance.
Ik hoop dan ze dan een heel goed excuus hebben waarom de Evoke duidelijk slechter presteert dan de Pulse, Red Devil of ROG Strix. ;)
https://www.techpowerup.c...-rx-5700-xt-evoke/32.html

En daar is de ASRock Taichi.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2019/08/ASROCK-Radeon-RX-5700-XT-TAICHI-OC-1-1000x750.jpg
Deze lijkt ook wel wat potentieel te hebben.
https://videocardz.com/ne...700-xt-taichi-oc-pictured

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste