Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45
Afbeeldingslocatie: https://pcper.com/wp-content/uploads/2019/06/amd-radeon-rx-5700-series-banner.png

Gezien het ervarings topic een beetje vol zat met reacties over levering maken we er even een losse topic van. In dit topic al je reacties over de levering van je nieuwe Radeon 5700 kaart.

Pricewatch link met alle 5700 serie kaarten:
categorie: Videokaarten

Of extern:

https://www.gputracker.eu...hics-cards/amd/rx-5700-xt
https://www.gputracker.eu...raphics-cards/amd/rx-5700

[ Voor 44% gewijzigd door grote_oever op 19-08-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21

WhySoSerious

Be the change.

Dit gaat een rustig topic worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Geen idee of het rustig blijft. Af en toe komt er toch wat voorbij:

https://www.megekko.nl/pr...T-GAMING-OC-8G-Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jammer dat ze stilletjes uitkomen zonder reviews. Voor de rest wel een nette prijs imo. Denk wel dat het belangrijk is met AMD kaarten dat je van te voren weet hoe de temps & cooling (geluid) zullen zijn.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demusch
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09-2022
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:44:
[...]

Jammer dat ze stilletjes uitkomen zonder reviews. Voor de rest wel een nette prijs imo. Denk wel dat het belangrijk is met AMD kaarten dat je van te voren weet hoe de temps & cooling (geluid) zullen zijn.
Mee eens. Ik ben nu ook al anderhalve maand op zoek naar een nieuwe GPU, en met de beschikbaarheid van de andere kaarten is dit een interessante optie voor een goede prijs... tegelijkertijd kan GB redelijk hit-or-miss zijn, kijk bijvoorbeeld naar wat ze over de 2070s aorus zeggen in het andere topic op dit subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 13:42
Ik vraag mij af hoeveel nvidia kaarten er al zijn verkocht door de voorraadproblemen van de amd kaarten.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik hou het toch even allemaal in de gaten, voor het geval Azery de Sapphire inderdaad gaat cancellen. (€457)

Hoop als dat het geval is, dat er wat meer info/reviews komen van de andere 5700 xt kaarten.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demusch
https://www.amazon.co.uk/...CC-Graphics/dp/B07VXNDGK5

XFX Thicc2 is inmiddels in de UK te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Derr_Hans schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:00:
Ik hou het toch even allemaal in de gaten, voor het geval Azery de Sapphire inderdaad gaat cancellen. (€457)

Hoop als dat het geval is, dat er wat meer info/reviews komen van de andere 5700 xt kaarten.
Ik had in de duistere dagen der 2017 cryptowaanzin een Sapphire Nitro+ RX580 8GB voor €280 besteld bij Azerty. Kreeg die eindelijk na acht weken toen Azerty weer voorraad kreeg. In de winkel was die toen ruim €300, maar gewoon meteen geleverd. Ik zou me er niet al te druk over maken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08 12:27

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ondertussen is er nog geen reactie geweest op mijn Asrock, blijkbaar vinden anderen de kleuren ook niet mooi haha. Ja wel een paar droeftoeters die 100 euro minder bieden ofzo. Zaterdag stuur ik hem terug naar Megekko als hij er nog is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tweakriez schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:36:
Ondertussen is er nog geen reactie geweest op mijn Asrock, blijkbaar vinden anderen de kleuren ook niet mooi haha. Ja wel een paar droeftoeters die 100 euro minder bieden ofzo. Zaterdag stuur ik hem terug naar Megekko als hij er nog is dan.
Kleur zal me niks uitmaken. Maar ik ben toch niet helemaal gek om van iemand anders een kaart over te gaan nemen, met alle bijbehorende risico's, voor de prijs waarbij ik ook een 3 slots tripple fan AIB kan kopen 8)7 . Ik behoor niet bij deze specifieke 'droeftoeters', maar dat is wel waarom ik eigenlijk nooit tweedehands GPUs koop. Als ik een prijs bied die ik fatsoenlijk vind word ik als droeftoeter gezien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:43:
[...]

Kleur zal me niks uitmaken. Maar ik ben toch niet helemaal gek om van iemand anders een kaart over te gaan nemen, met alle bijbehorende risico's, voor de prijs waarbij ik ook een 3 slots tripple fan AIB kan kopen 8)7 . Ik behoor niet bij deze specifieke 'droeftoeters', maar dat is wel waarom ik eigenlijk nooit tweedehands GPUs koop. Als ik een prijs bied die ik fatsoenlijk vind word ik als droeftoeter gezien :P.
Nee ik heb het specifiek over dit geval, het is toch niet realistisch om 100 euro minder te bieden voor een product dat 2 dagen oud is? Dat verwacht ik op marktplaats. Ik heb puur omdat er veel mensen zijn die een 5700xt op korte termijn willen de kaart hier staan, zaterdag gaat hij alsnog terug. Dus ik win of verlies er niet bij. Ook bied ik netjes aan de verzendkosten op mij te nemen, dus bij verkoop verlies ik er een paar euro op.

Kijk als iemand nou met een bod was gekomen van 450 ofzo, dan wil ik daar best over nadenken maar ik vind het gewoon des Marktplaats om te komen met berichten die letterlijk bestaan uit: 325... mvg

8)7

Enne jij hebt toch niet een dergelijke reactie gehad op mijn ad? Dus ik heb jou hier niet mee aangesproken. En vind jij 350 een realistische prijs? Dan ben zie ik je idd als droeftoeter :+ >:) just kidding

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakriez op 20-08-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobob
  • Laatst online: 25-03-2021
De prijzen van de MSI kaarten zijn inmiddels ook ook omhoog. 5700 xt kaarten zijn zelf de nieuwe bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Het is dat die Pulse gewoon veel beter past bij mijn case en toevallig langs kwam voor 457,-

(thermaltake core p5, zwarte case met een msi b350 mortar mainboard (paar rode accenten en kleine rode ledjes) en grijze fans (corsair aio geen rgb fans)).

Anders wel een serieuze overweging geweest voor mij, had hem anders graag van je overgenomen voor 450. Maar 100 euries minder bieden is natuurlijk wel een beetje droeftoeter gedrag :P

Zo wie zo verdien de koper er op, 9 euro goedkoper dan webshop en geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tweakriez schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:49:
[...]

Nee ik heb het specifiek over dit geval, het is toch niet realistisch om 100 euro minder te bieden voor een product dat 2 dagen oud is? Dat verwacht ik op marktplaats. Ik heb puur omdat er veel mensen zijn die een 5700xt op korte termijn willen de kaart hier staan, zaterdag gaat hij alsnog terug. Dus ik win of verlies er niet bij. Ook bied ik netjes aan de verzendkosten op mij te nemen, dus bij verkoop verlies ik er een paar euro op.

Kijk als iemand nou met een bod was gekomen van 450 ofzo, dan wil ik daar best over nadenken maar ik vind het gewoon des Marktplaats om te komen met berichten die letterlijk bestaan uit: 325... mvg

8)7

Enne jij hebt toch niet een dergelijke reactie gehad op mijn ad? Dus ik heb jou hier niet mee aangesproken. En vind jij 350 een realistische prijs? Dan ben zie ik je idd als droeftoeter :+ >:) just kidding
Oké zulk soort extreem korte reacties is wel idd wat je op marktplaats verwacht :P. En ik begrijp dat dit natuurlijk een uitzonderlijk geval is, gezien je hem nog gewoon naar Megekko kan terug sturen. Maar ik zou zelf een €50 onder de normale verkoopprijs ervoor overhebben.

Beetje offtopic, maar ook 1080TIs worden tweedehands verkocht rond de prijs dat je een 2070S nieuw koopt, die even snel is. Die tweedehands prijzen vind ik gewoon nergens over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Oké zulk soort extreem korte reacties is wel idd wat je op marktplaats verwacht :P. En ik begrijp dat dit natuurlijk een uitzonderlijk geval is, gezien je hem nog gewoon naar Megekko kan terug sturen. Maar ik zou zelf een €50 onder de normale verkoopprijs ervoor overhebben.

Beetje offtopic, maar ook 1080TIs worden tweedehands verkocht rond de prijs dat je een 2070S nieuw koopt, die even snel is. Die tweedehands prijzen vind ik gewoon nergens over gaan.
Mja, het ziet er naar uit dat het zaterdag een retourtje Megekko gaat worden :) Dan ga ik toch een weekje weg en kan ik daarna weer een ander model bestellen die beter in mijn kast past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picobob
  • Laatst online: 25-03-2021
Waarschijnlijk is Megekko er ook blij mee, kunnen ze hem straks voor 500 euro verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het valt me op dat er zo gezeurd over de hoge prijzen van de AIB's maar eerlijk gezegd vind ik dat reuze meevallen t.o.v. een beetje knappe 2070 S. Goed, die ref kaarten van AMD zelf zaten rond de 4 a 450 euro maar hoezo is bijvoorbeeld een Gigabyte van 459 dan ineens duur? Vergeet niet dat die ref kaarten niet stijf staan van de kwaliteit qua geluid en koeling dus als een AIB een paar tientjes extra vraagt voor wel een goede en stille koeling dan vind ik dat nog reuze meevallen.
Zelf opteer zelf voor de Asus of een Red Devil. Zitten beide rond die 500 euro maar anders had ik waarschijnlijk zo'n 600 euro uitgegeven aan een 2070S en dat wordt dan nu de Asus of, als die überhaupt geleverd gaat worden, een Red Devil. Zowel de Asus als de Powercolor staan, mijns inziens, qua techniek, ver boven de rest van de AIB's. Helaas kan ik maar weinig info over de Gigabyte vinden en ik hoop dat Buildzoid deze wellicht eerdaags aan de tand gaat voelen. Hij was wel enthousiast over de Asus en de Powercolor, en dat is voor mij wel een beetje een graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradigmedge
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-08-2022
regmaster schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:02:
Het valt me op dat er zo gezeurd over de hoge prijzen van de AIB's maar eerlijk gezegd vind ik dat reuze meevallen t.o.v. een beetje knappe 2070 S. Goed, die ref kaarten van AMD zelf zaten rond de 4 a 450 euro maar hoezo is bijvoorbeeld een Gigabyte van 459 dan ineens duur? Vergeet niet dat die ref kaarten niet stijf staan van de kwaliteit qua geluid en koeling dus als een AIB een paar tientjes extra vraagt voor wel een goede en stille koeling dan vind ik dat nog reuze meevallen.
Zelf opteer zelf voor de Asus of een Red Devil. Zitten beide rond die 500 euro maar anders had ik waarschijnlijk zo'n 600 euro uitgegeven aan een 2070S en dat wordt dan nu de Asus of, als die überhaupt geleverd gaat worden, een Red Devil. Zowel de Asus als de Powercolor staan, mijns inziens, qua techniek, ver boven de rest van de AIB's. Helaas kan ik maar weinig info over de Gigabyte vinden en ik hoop dat Buildzoid deze wellicht eerdaags aan de tand gaat voelen. Hij was wel enthousiast over de Asus en de Powercolor, en dat is voor mij wel een beetje een graadmeter.
https://www.megekko.nl/pr...dware.info&utm_medium=cpc

580 voor de red devil :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
regmaster schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:02:
Alles onder de 450 vind ik niet duur. Maar de kaarten gaan nu makkelijk voor 490 euro weg en dat hoort gewoon niet. Zal zeker een marketingstrategie achter zitten, maar klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:13
grote_oever schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

Alles onder de 450 vind ik niet duur. Maar de kaarten gaan nu makkelijk voor 490 euro weg en dat hoort gewoon niet. Zal zeker een marketingstrategie achter zitten, maar klopt gewoon niet.
mee eens, dit is nu puur spelletje snel extra meer omzet pakken nu er vraag is en nog niet de volle distributie op gang is. Zometeen is alles goed voorradig en moeten ze wel weer zakken naar advies. Is dus puur de winkel die nu even de extra marge wilt pakken. Marktwerking, en ligt aan de persoon of die dat er voor over heeft. Anders even geduld en de beste deal pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nouja de Pulse 5700XT (pre-order) voor $ 419,- (*0,902 *1.21 = € 457,95)
De PC Red Devil 5700XT voor $ 449,95 (*0,902 *1.21 = € 491.08) (Newegg US, ships to netherlands ($15,-)
Derr_Hans schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:48:
En laat 457,95 nu net het bedrag zijn dat Azerty kort op had staan en waarvoor ik hem ook besteld heb.
€40 meer betalen zonder reden heeft niemand zin in.
Weet ik, en de paar snelle beslissers hebben daar een uitstekende keuze aan gedaan denk ik :Y (y)

[ Voor 36% gewijzigd door zion op 20-08-2019 13:50 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
ik heb de msi evoke oc besteld bij megekko, anders ga ik nog te lang moeten wachten op een graka...

kwa geluidsproductie is dat hetzelfde als mijn huidige kaart (43 DB) en dat vind ik allesbehalve storen. zit toch meestal met een headset op..

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
zion schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Nouja de Pulse 5700XT (pre-order) voor $ 419,- (*0,902 *1.21 = € 457,95)
De PC Red Devil 5700XT voor $ 449,95 (*0,902 *1.21 = € 491.08) (Newegg US, ships to netherlands ($15,-)
En laat 457,95 nu net het bedrag zijn dat Azerty kort op had staan en waarvoor ik hem ook besteld heb.
€40 meer betalen zonder reden heeft niemand zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 18:26

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ben ook in de markt voor een RX 5700 XT als upgrade voor mijn GTX 1700. Ik merk dat ik niet alle settings op ultra kan zetten zonder teveel FPS verlies. Nog geen idee welk merk nog. Ik maak me wel zorgen over de hitteproduktie en het lawaai. Ik lees me suf in ieder geval.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
HellBeast schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:53:
Ik ben ook in de markt voor een RX 5700 XT als upgrade voor mijn GTX 1700. Ik merk dat ik niet alle settings op ultra kan zetten zonder teveel FPS verlies. Nog geen idee welk merk nog. Ik maak me wel zorgen over de hitteproduktie en het lawaai. Ik lees me suf in ieder geval.
In ieder geval zijn de Sapphire Pulse, Powercolor Red Devil en ASUS ROG Strix geruisloos te noemen.
MSI Evoke niet, maar dat is op te lossen met undervolting. XFX kan je beter mijden omdat de VRAM koeling niet goed is en ze verder nergens positief onderscheiden.

Zit zelf ook een beetje te wachten op wat de Gigabyte nu eigenlijk bied. Die kan zomaar wel eens interessant worden als Gigabyte ditmaal wel een goed model heeft gelanceerd. De afgelopen jaren was Gigabyte en Radeon namelijk vrij dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Toen ik mijn Gigabyte model bestelde bij Megekko stond er dat hij leverbaar zou zijn op zaterdag. Mocht dit het geval zijn dan wil ik wel wat tests draaien. Maar aangezien er nu dinsdag staat, weet ik niet of er überhaupt een zaterdag batch is en zo ja, of ik erbij zit.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Wow, dat is wel een ernstig geval van uitmelken van vraag en aanbod. Dat gaat mij ook een brug te ver. Mooie kaart maar webshops kunnen ook hun hand overspelen. Ik had Megekko redelijk hoog zitten als webshop maar dit valt me toch een beetje tegen van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Dat is wel heel inhalig. Ik heb bij Megekko wel vaker computeronderdelen gehaald, maar met dit soort acties kweek je geen goodwill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
HellBeast schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:29:
Dat is wel heel inhalig. Ik heb bij Megekko wel vaker computeronderdelen gehaald, maar met dit soort acties kweek je geen goodwill.
mm geen idee; Is er niemand die bij één van de grotere webshops werkt, zoals Azerty/Megekko, en ons kan vertellen hoe dit zit? Want kennelijk hebben ze liever geen wachtrij en gaan ze daarom allemaal maar lekker hoog zitten.

Of denken ze een nieuwe "bitcoin"-gekte te zien en gooien de prijs hoog, omdat we het toch wel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XperiaMark
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-08 19:18
Zondag MSI Evoke oc 5700xt bij cdromland besteld, voor 449, zal als het goed is morgen bezorgd worden.

Die hoge prijzen kun je verwachten, die aib geven releases op halverwege vorige week. Nu pas komen er iets 10 tot 20 stuks binnen bij de hoofdleverancier, iedereen die zo'n ding wil zit er om te springen.

Als de laatste paar dan in prijs stijgen, dan heb je überhaupt nog de kans om het te kopen anders was het gewoon niet eens meer beschikbaar.

Amazon.de heeft de xfx thicc voor 449, alleen in Duitsland geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Vanmiddag stond de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC bij Megekko nog op 5 werkdagen levertijd. Nu is de levertijd ineens nog niet bekend. Waarschijnlijk konden ze deze toch al niet leveren en waren die 5 werkdagen alleen maar een lokkertje om geld binnen te harken. Slechte club dus. Wellicht dan toch maar een Nvidia 2070 S aanschaffen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 07:34
In Duitsland zijn ze toch wel te krijgen? Zie bijvoorbeeld de Pulse op voorraad bij Caseking en dat is echt een goede partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

kwdtje schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:01:
In Duitsland zijn ze toch wel te krijgen? Zie bijvoorbeeld de Pulse op voorraad bij Caseking en dat is echt een goede partij.
Verzendkosten zijn bij Caseking dan weer 13 euro en als je Nederland kiest als verzendland, dan gaat de prijs omhoog met bijna 9 euro. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Op het moment moet je eigenlijk niks kopen. Een instapmodel zoals de Pulse, Red Dragon, Mech of die Gigabyte zou eigenlijk €430-€450 moeten zijn. Je betaalt nu te veel omdat er schaarste is. De truc is juist te kijken naar volumes en je slag te slaan als je er eentje voor €450 of minder kan krijgen, of juist nog even te wachten totdat er genoeg zijn waardoor de prijzen gaan zakken.

Als ik dan eens kijk, dan zie ik bijvoorbeeld de Sapphire Pulse al behoorlijk beschikbaar worden in Duitsland. Dat geeft hopelijk aan dat er containers zijn aangekomen en dan gaan ze hier ook snel verschijnen. :)
https://www.gputracker.eu...XT-Pulse-OC-8GB-GDDR6-RAM

Ja het is irritant dat je maar moet blijven wachten en wachten, maar het is niet anders. Ondertussen geeft het wel de gelegenheid om te achterhalen welk model je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XperiaMark
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-08 19:18
regmaster schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:17:
Vanmiddag stond de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC bij Megekko nog op 5 werkdagen levertijd. Nu is de levertijd ineens nog niet bekend. Waarschijnlijk konden ze deze toch al niet leveren en waren die 5 werkdagen alleen maar een lokkertje om geld binnen te harken. Slechte club dus. Wellicht dan toch maar een Nvidia 2070 S aanschaffen dan.
De msi die ik bestelde stond eerst op volgende week dinsdag, toen zaterdag en daarna op woensdag. Besteld toen het op woensdag stond en het wordt ook geleverd. Toen de voorraad opraakte ging het naar vrijdag. Kan dus gewoon zijn dat er een paar beschikbaar waren binnen 5 werkdagen en dat die inmiddels gereserveerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40
Het liefst wil je ook nog even wachten tot er een verzamelreview is waar ze allemaal worden vergeleken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Mijn bestelling voor een Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G zou eerst a.s. zaterdag geleverd worden volgens Megekko. Op het punt dat ik hem bestelde hadden ze op de website staan dat er 5 op voorraad waren bij de leverancier. Ondertussen is hij al twee keer verzet en staat hij nu voor volgende week vrijdag. Daarnaast loopt de communicatie via de e-mail met hun support ook zo traag als stront.

Megekko was een van mijn favoriete webshops maar hierdoor zijn ze wat mij betreft een klant kwijt. Ik heb mijn order zojuist geannuleerd en ik ben voor een pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio gegaan.

Deels mijn fout dat ik in de hypetrain gestapt ben voordat de reference models uitkwamen. Deze waren teleurstellend imo en nu het hele lever fiasco met de aib's. Ik ben na 2 maanden wel toe aan een fatsoenlijke videokaart. Bye AMD hopelijk gaat het de volgende generatie beter.. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demusch
Die MSI had ik ook als alternatief, ware het niet dat ik twijfels had of die wel in mn meshify c kast past... hij is 33cm.

Over het algemeen zijn de 2070s kaarten ook niet super goed leverbaar... maar als er na volgend weekend nog steeds geen red devils beschikbaar zijn ga ik daar ook wel naar neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
Weet niet of je een kaart die bijna 200 euro duurder is echt een alternatief kan noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Demusch schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:53:
Die MSI had ik ook als alternatief, ware het niet dat ik twijfels had of die wel in mn meshify c kast past... hij is 33cm.

Over het algemeen zijn de 2070s kaarten ook niet super goed leverbaar... maar als er na volgend weekend nog steeds geen red devils beschikbaar zijn ga ik daar ook wel naar neigen.
Ik heb dezelfde kast en ik heb meerdere bevestigingen gelezen dat hij past wanneer je de front case fan weghaalt. Maar laten we niet dit topic hijacken.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Basekid schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:57:
Weet niet of je een kaart die bijna 200 euro duurder is echt een alternatief kan noemen?
Momenteel is het prijsverschil gemiddeld misschien 100 euro, zelfs minder als je 1 op 1 vergelijkt bijvoorbeeld de Gigabyte met 3 fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-08 20:47
Vaenir schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:48:
Mijn bestelling voor een Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G zou eerst a.s. zaterdag geleverd worden volgens Megekko. Op het punt dat ik hem bestelde hadden ze op de website staan dat er 5 op voorraad waren bij de leverancier. Ondertussen is hij al twee keer verzet en staat hij nu voor volgende week vrijdag. Daarnaast loopt de communicatie via de e-mail met hun support ook zo traag als stront.
Vreemd, ik had besteld wanneer de leverdag op a.s. dinsdag stond en gisteren bevestiging dat ze nog altijd dinsdag zouden leveren. Aangezien jij eerst beleverd zou worden op zaterdag zal jij toch vroeger als mij besteld hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik heb de Gigabyte 5700XT besteld bij megekko. Gewoon de achteraf betaaloptie gekozen, zodat ik gemakkelijk een ander kan bestellen als er een betere aanbieding komt. Bij computeruniverse.net hebben ze de sapphire 5700xt pulse voor 462,0. Ik heb alleen laatst een 2070 super bij hen besteld en die werd gewoon geannuleerd, omdat het prijsfout was. Prijs was 510,- dus niet onrealistisch. Megekko goede ervaring tot nu toe en ze zitten dicht in de buurt, dus retourneren is een 15 minuten rit naar hun kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Hathie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:14:
[...]

Vreemd, ik had besteld wanneer de leverdag op a.s. dinsdag stond en gisteren bevestiging dat ze nog altijd dinsdag zouden leveren. Aangezien jij eerst beleverd zou worden op zaterdag zal jij toch vroeger als mij besteld hebben?
Misschien kan je nog een e-mail verwachten? Ik hoop het niet voor je.. Volgens mij heb ik de bestelling geplaatst zodra hij in de pricewatch verscheen. CD-ROM-LAND Breda gaf toen aan dat ze er 0 op voorraad hadden zowel bij hun als bij hun leverancier. Megekko daarentegen gaf aan dat ze er 5 op voorraad hadden bij hun leverancier en ze deze a.s. zaterdag konden leveren.

Ik kan mij iets heugen dat mensen deze ervaring deelde bij de Sapphire Pulse in het andere topic. Megekko wint dus imo klanten onder valse voorwaarden in de hoop dat ze maar afwachten en niet hun bestelling annuleren. Aangezien hun concurrenten wel expliciet aangeven dat ze niets hebben. De complete ervaring heeft mij doen besluiten om gewoon weer terug naar het Nvidia kamp te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

ion schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:20:
Bij computeruniverse.net hebben ze de sapphire 5700xt pulse voor 462,0
Ze hebben hem niet op voorraad en nadat ze hem pas op voorraad hebben duurt het nog 3-5 werkdagen voor verzending. Dus op korte termijn heb je hier ook niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
De 5700 XT Sapphire is nu op Alternate beschikbaar voor € 459 met een levertijd van 9 werkdagen.
Kan weg

[ Voor 7% gewijzigd door Munchie op 21-08-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Munchie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:54:
De 5700 XT Sapphire is nu op Alternate beschikbaar voor € 459 met een levertijd van 9 werkdagen.
Ik zie dat azerty ook levertijd van 3 a 4 werkdagen heeft. Liggen 25 op voorraad bij leverancier. Maar goed.... nog steeds 490 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik heb de Gigabyte 5700XT besteld bij megekko. Gewoon de achteraf betaaloptie gekozen, zodat ik gemakkelijk een ander kan bestellen als er een betere aanbieding komt. Bij computeruniverse.net hebben ze de sapphire 5700xt pulse voor 462,0. Ik heb alleen laatst een 2070 super bij hen besteld en die werd gewoon geannuleerd, omdat het prijsfout was. Prijs was 510,- dus niet onrealistisch. Megekko goede ervaring tot nu toe en ze zitten dicht in de buurt, dus retourneren is een 15 minuten rit naar hun kantoor.
Om mezelf maar eens ongeneerd te crossposten:
Hebt u bij een webwinkel een bestelling gedaan? En is deze bevestigd? Dan mag u er vanuit gaan dat de prijs, die op de website staat en ook bevestigd is, de juiste prijs is.

Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.

Hebt u de bestelling gedaan, en had u geen reden om te twijfelen aan de prijs?
Dan moet de verkoper het product voor de afgesproken prijs aan u leveren. U hebt namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, waar u beiden aan vast zit. U mag dus van de verkoper vragen de bestelling aan u te leveren.

Voorbeeldbrief - Verkoper weigert levering voor afgesproken prijs

Komt u er samen niet uit?
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
Dus annuleren hoef je niet te accepteren, 462,- is een waarschijnlijk bedrag en dan zijn ze gewoon leveringsplichtig, zelfs al kost het ze inkoop meer, en anders iig even mailtje naar ACM, om die toko eens even hard op de vingers te tikken, en een shopreview op tweakers.net wordt in dat geval ook erg op prijs gesteld.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

zion schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

Om mezelf maar eens ongeneerd te crossposten:
Hebt u bij een webwinkel een bestelling gedaan? En is deze bevestigd? Dan mag u er vanuit gaan dat de prijs, die op de website staat en ook bevestigd is, de juiste prijs is.

Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.

Hebt u de bestelling gedaan, en had u geen reden om te twijfelen aan de prijs?
Dan moet de verkoper het product voor de afgesproken prijs aan u leveren. U hebt namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, waar u beiden aan vast zit. U mag dus van de verkoper vragen de bestelling aan u te leveren.

Voorbeeldbrief - Verkoper weigert levering voor afgesproken prijs

Komt u er samen niet uit?
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
[/quote]
Dus annuleren hoef je niet te accepteren, 462,- is een waarschijnlijk bedrag en dan zijn ze gewoon leveringsplichtig, zelfs al kost het ze inkoop meer, en anders iig even mailtje naar ACM, om die toko eens even hard op de vingers te tikken, en een shopreview op tweakers.net wordt in dat geval ook erg op prijs gesteld.
Dit is de nederlandse wetgeving. Ik weet dat dit niet mag in nederland, maar ik heb geen tijd om mij te verdiepen in de Duitse taal en de wetgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ion schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:34:
Dit is de nederlandse wetgeving. Ik weet dat dit niet mag in nederland, maar ik heb geen tijd om mij te verdiepen in de Duitse taal en de wetgeving.
Zolang ze leveren in NL dienen ze aan de Nederlandse wetgeving te voldoen. (dit is ook de reden dat sommige duitse/franse/belgische shops niet naar NL/ander land leveren, want als je een service als huifkar gebruikt gaat dit niet meer op, zodat ze alleen aan regelgeving van het land van vestiging hoeven te voldoen).

@ion Gelukkig mag dat ook in het engels (of het nederlands als je de zaak voor laat komen, want dat mag in je eigen land) ;) (en met google translate oid kan jij prima een brief schrijven dat je ze verantwoordelijk houdt voor levering en evt. kosten uit het voortvloeien van het niet nakomen van hun verplichtingen)

Speciaal voor jou dan, ACM in Google Translate Duits :+
[dein Name]
[Adresse]
[Postleitzahl und Stadt]
[Telefon]
[E-Mail]

[Name des Unternehmers oder der Firma]
[Adresse]
[Postleitzahl und Stadt]

[Ort, Datum]

Betreff: Preisfehler

Sehr geehrter Herr oder Frau,

Am [Datum] habe ich [über Ihre Website / in Ihrem Geschäft] einen [Produktnamen] für [Betrag] Euro gekauft.

Was ist das problem

Nach dem Kauf haben Sie mir mitgeteilt, dass der Preis nicht korrekt ist. Es wäre ein Preisfehler. Deshalb möchten Sie meinen Einkauf nicht ausliefern. Aber ich hatte keinen Grund zu der Annahme, dass der Preis falsch war, weil [erklären Sie, warum Sie den Preis für angemessen halten, zum Beispiel weil es sich um einen normalen Preis für ein solches Produkt handelt oder weil es sich um ein Sonderangebot handelt]. Ich denke daher, dass ich einen gültigen Kaufvertrag habe.

Wie ist dies gesetzlich geregelt?

Wenn Sie einen Preisfehler machen, ist der Kauf möglicherweise ungültig, wenn es sich um einen offensichtlichen Fehler handelt. Das war nicht so. Ich musste nicht an dem Preis zweifeln. Kann ich als Verbraucher darauf vertrauen, dass der Preis eines Produktes stimmt, ist der Kaufvertrag bindend. Der Verkäufer muss das Produkt dann für diesen Preis an den Verbraucher verkaufen. Die Behörde Consumer & amp; Market (ACM) überwacht diese Regeln. Sie können die Regeln auf www.acm.nl/prijzen lesen.

Was erwarte ich von dir

Ich bitte Sie, meinen Kauf innerhalb [einer angemessenen Frist] zum Preis von [Betrag] Euro zu liefern. [Fügen Sie diesen Satz hinzu, wenn Sie noch nicht bezahlt haben:] Ich zahle Ihnen den Betrag von [Betrag] Euro.

[dieser Absatz kann beliebig hinzugefügt werden:]

Bieten Sie keine Lösung an?

Wenn Sie meinen Einkauf nicht rechtzeitig zum vereinbarten Preis liefern, werde ich dies ConsuWijzer, dem ACM-Verbraucherschalter, melden. [Kannst du zum Streitbeilegungsausschuss oder zum Richter gehen? Dann können Sie diese Sätze hinzufügen:] Und möglicherweise werde ich meine Beschwerde bei [der Streitbeilegung / dem Richter] einreichen. Ich vertraue darauf, dass es nicht so weit kommen muss.

Ich möchte Ihre Antwort innerhalb von zwei Wochen per E-Mail / Brief erhalten.

Mit freundlichen Grüßen

[Ihr Name und Unterschrift]

Wiederverwendbarer Block - Holen Sie sich Ihr Recht und melden Sie [CANCELLER]

Kannst du es nicht zusammen schaffen?

Dann können Sie Ihre Rechte auf andere Weise geltend machen. Und Sie können uns das Problem melden. ConsuWijzer ist der Verbraucherschalter der niederländischen Behörde für Verbraucher & amp; Markt (ACM). Ihr Bericht hilft uns festzustellen, welche Unternehmen die Regeln nicht einhalten. Und wofür müssen wir etwas tun?

Mach dein Recht
Erstattet ConsuWijzer Bericht

----------------------------------------

[ Voor 108% gewijzigd door zion op 21-08-2019 13:49 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

zion schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Zolang ze leveren in NL dienen ze aan de Nederlandse wetgeving te voldoen.
Zie maar eens je gelijk te halen in het Duits als nederlander :+ Het is niet mijn tijd waard om een dagvaarding te sturen voor een videokaart.

[ Voor 12% gewijzigd door ion op 21-08-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
mijn MSI 5700 xt evoke die vandaag zou geleverd worden door megekko is ondertussen ook uitgesteld.
benieuwd wanneer dit nu gaat zijn...

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
grote_oever schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Ik zie dat azerty ook levertijd van 3 a 4 werkdagen heeft. Liggen 25 op voorraad bij leverancier. Maar goed.... nog steeds 490 euro.
Ben benieuwd of ze dan ook daadwerkelijk 2 van die 25 krijgen en naar ons opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Derr_Hans schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

Ben benieuwd of ze dan ook daadwerkelijk 2 van die 25 krijgen en naar ons opsturen.
Hij heeft er niet lang voor dat bedrag opgestaan, dus ben benieuwd hoeveel er gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Als je deze hebt en Gigabyte heeft nog steeds niet besloten er eentje naar een reviewsite te sturen, laat dan weten hoe die is. Ik begin steeds meer te neigen naar de Gigabyte of de Pulse. Ik heb gewoon niks meer nodig en zoiets als een Red Devil is me eigenlijk te duur, zelfs als de prijzen nog wat zakken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:55:
[...]

Als je deze hebt en Gigabyte heeft nog steeds niet besloten er eentje naar een reviewsite te sturen, laat dan weten hoe die is. Ik begin steeds meer te neigen naar de Gigabyte of de Pulse. Ik heb gewoon niks meer nodig en zoiets als een Red Devil is me eigenlijk te duur, zelfs als de prijzen nog wat zakken. :)
Zal ik doen. Als ik de gigabyte koeler van de 5700xt vergelijk met de RTX lijn, dan is die bijna hetzelfde. En bij de RTX lijn doet die kaart het heel goed qua temps en geluid. Qua prijs is deze kaart ook het meest aantrekkelijk en Gigabyte heeft 3 jaar garantie ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

ion schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Zal ik doen. Als ik de gigabyte koeler van de 5700xt vergelijk met de RTX lijn, dan is die bijna hetzelfde. En bij de RTX lijn doet die kaart het heel goed qua temps en geluid. Qua prijs is deze kaart ook het meest aantrekkelijk en Gigabyte heeft 3 jaar garantie ipv 2.
Wat mij tegenhoudt zijn het gebrek van reviews en dan met name m.b.t. de hitteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demusch
HellBeast schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:39:
[...]

Wat mij tegenhoudt zijn het gebrek van reviews en dan met name m.b.t. de hitteontwikkeling.
Same here. Gpu, vrm/ vram en geluid... aka 3 waarvan bij de MSI Evoke verkeerd zijn gegaan. Als GB dit wel goed gelukt is is het een goed geprijsde beschikbare kaart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Powercolor heeft meer duidelijkheid gegeven over de Red Devil. :)

-Red Devil LE is uitverkocht en zou tegen vrijdag uitgeleverd moeten worden aan klanten.
-Powercolor hoopt vanaf volgende week de Red Devil goed te kunnen leveren en tegen het einde van de maand een stabiele levering te kunnen garanderen.
https://www.reddit.com/r/...r_red_devil_availability/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:03:
Powercolor heeft meer duidelijkheid gegeven over de Red Devil. :)

-Red Devil LE is uitverkocht en zou tegen vrijdag uitgeleverd moeten worden aan klanten.
-Powercolor hoopt vanaf volgende week de Red Devil goed te kunnen leveren en tegen het einde van de maand een stabiele levering te kunnen garanderen.
https://www.reddit.com/r/...r_red_devil_availability/
Dus over een maand pas verkrijgbaar in Nederland. :+ Prioriteit voor powercolor is waarschijnlijk niet hoog. Staan geen eens nederlandse verkopers tussen op hun website.

Maar het zou mooi zijn als deze kaarten voor rond 475 beschikbaar zullen komen voordat de gigabyte geleverd gaat worden.

[ Voor 8% gewijzigd door ion op 21-08-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
ion schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:11:
[...]

Dus over een maand pas verkrijgbaar in Nederland. :+ Prioriteit voor powercolor is waarschijnlijk niet hoog. Staan geen eens nederlandse verkopers tussen op hun website.

Maar het zou mooi zijn als deze kaarten voor rond 475 beschikbaar zullen komen voordat de gigabyte geleverd gaat worden.
Dan gaan we gewoon naar Duitsland. ;)
Voor €475 ga ik het ook wel overwegen. Wil eigenlijk maximaal €450 uitgeven, maar ik weet niet of dat realistisch zal blijken te zijn.

• Phusebox
Beetje vaag dat kaarten die nergens überhaupt te koop zijn geweest in Europa uitverkocht zijn.
Ik ben er wel klaar mee, dit gaat gewoon nog tot oktober duren als je tussen de regels leest.

• grote_oever
Ik ben benieuwd of ik vandaag of morgen nog een bericht krijg dat ik hem mag ophalen; Gisteren waren er nog 25 kaarten op voorraad. Vanmorgen nog maar 16 en nu staat levertijd op onbekend. Ik ben benieuwd of ik bij de 25 "gelukkige" zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavardia
  • Laatst online: 12-07 08:12
PCcomponentes heeft de sapphire pulse 5700 XT op stock voor 430 euro. Leveringkosten zijn iets van een 12 euro (België)

https://www.pccomponentes...adeon-rx-5700-xt-8g-gddr6

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• SpankmasterC
  • Laatst online: 14-08 22:07
Bavardia schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:27:
PCcomponentes heeft de sapphire pulse 5700 XT op stock voor 430 euro. Leveringkosten zijn iets van een 12 euro (België)

Thanks voor de tip, heb hem besteld. Zou er begin september moeten zijn, was net te laat om eind augustus nog mee te pakken qua levering.

• Phusebox
Bavardia schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:27:

Hopelijk komen die prijzen ook langzaam hier dichterbij. Zelf nogal huiverig om zoiets uit Spanje te laten komen met garantie, maar ook vind ik de Pulse echt de lelijkste kaart eruit... stupid window case :+

• tha_oxygen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
https://www.mindfactory.d...ted-Edition-_1325635.html
https://www.compuland.de/...ted-Edition-_1325635.html

5700 XT Red Devil LE in Duitsland voor 479€

Ondertussen betaal je in Nederland 579€ voor de gewone versie.
https://www.cdromland.nl/...0-XT-Red-Devil-Videokaart
https://www.megekko.nl/pr...0-XT-Red-Devil-Videokaart

Prima :/ Ik wacht nog een weekje, maar misschien woord het dan toch de Pulse.

• ion
  • Niet online

ion

tha_oxygen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:47:

CDRomland en Megekko hanteren dezelfde prijzen en voorraad. Dus eigenlijk heeft nog maar 1 winkel de Red Devil in zijn assortiment.

[ Voor 4% gewijzigd door ion op 22-08-2019 13:13 ]

• Phusebox
Zo irritant dat die niet naar een afhaalpunt kunnen leveren (zolang je geen Duits adres hebt kun je niet aanmelden voor een afhaalpunt).

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-08 21:35
De Pulse en Gigabyte xt kaarten zijn weer verlengd op megekko en Azerty.

Stond eerst op 3 werkdagen. Nu weer 10+.

Ik ga wel voor een super....

• Phusebox
Disker schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:25:

Ja je moet die webshops niet geloven totdat ze echt aantallen en stock zelf hebben. Ik ga gewoon uit van oktober in NL.

• grote_oever
Disker schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:25:

zie mijn eerdere bericht over Azerty:
grote_oever schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:54:
Ik ben benieuwd of ik vandaag of morgen nog een bericht krijg dat ik hem mag ophalen; Gisteren waren er nog 25 kaarten op voorraad. Vanmorgen nog maar 16 en nu staat levertijd op onbekend. Ik ben benieuwd of ik bij de 25 "gelukkige" zit.

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
tha_oxygen schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:47:

Mindfactory levert toch ook gewoon naar NL?

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Demusch
Net geprobeerd, deze shippen ze niet... helaas. UPS shipt niet, je zou m in wilhelmshaven op moeten halen.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Sapphire Pulse 5700 XT via amazon.com voor € 410,- inclusief shipping.

Wel pas 23-9 verzonden. Ik weet het nog niet. Ik wacht gewoon nog even.

Verwacht nog wel invoertax met een beetje pech. Misschien heeft iemand er ervaring mee met amazon.com?

[ Voor 77% gewijzigd door Jivebunny op 22-08-2019 15:05 ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• Phusebox
Jivebunny schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:01:

Verwacht nog wel invoertax met een beetje pech. Misschien heeft iemand er ervaring mee met amazon.com?
Usually ships within 1 to 2 months.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Phusebox schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:27:
[...]

Usually ships within 1 to 2 months.
Precies hetzelfde als wat je al eerder zei over de webshops in NL.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Jivebunny schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:01:

Items: USD 419.99
Shipping & handling: USD 21.95

Total before tax: USD 441.94
Estimated tax to be collected: USD 0.00
Import Fees Deposit: USD 92.81

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Maulwurfje schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Items: USD 419.99
Shipping & handling: USD 21.95

Total before tax: USD 441.94
Estimated tax to be collected: USD 0.00
Import Fees Deposit: USD 92.81
Inderdaad, ik vroeg me al af waar je dat gevonden had, maar ik ben maar eens tot de laatste stap doorgegaan, en daar was ie inderdaad:

Order Summary
Items: EUR 393,74
Shipping & handling: EUR 17,77

Total before tax: EUR 411,51
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit: EUR 86,42
Order total: EUR 497,93

Dus nevermind, niet de moeite.

• regmaster
  • Niet online
Op voorraad bij Alternate https://www.alternate.nl/.../product/1568550?lk=27472
Eigenlijk zouden we voorlopig helemaal geen zaken moeten kopen bij de webshops. Al was het alleen maar om aan te geven dat wij als klant dat graai gedrag niet pikken. Nu meegaan in hun te hoge prijzen is ze alleen maar belonen. Medio oktober/november zullen de prijzen hopelijk wat genormaliseerd zijn en betalen we wat die kaarten werkelijk kosten. Alleen niet bij Nvidia want die blijven te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maulwurfje
*knip* vriendelijk bedoeld maar Inkoopacties niet toegestaan

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 22-08-2019 19:26 ]

• tha_oxygen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-12-2024
Aslanboy1905 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Nee, doen ze niet meer. Alleen als je een bedrijf hebt. Staat hier op de website: https://www.mindfactory.de/info_center.php/icID/13

• ion
  • Niet online

ion

Phusebox schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Ja je moet die webshops niet geloven totdat ze echt aantallen en stock zelf hebben. Ik ga gewoon uit van oktober in NL.
Ach toen er een leverdatum was had je kunnen bestellen met achteraf betalen, dan zie je wel of op leverdatum iets echt geleverd kan worden.
Aslanboy1905 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Helaas al een tijdje niet meer :*( Ik weet nog dat ik met de GTX 1070 release bij mindfactory en caseking aan het kijken was. Toen leverde mindfactory nog naar ons kikkerlandje.

*knip* Ik heb inmiddels de gigabyte 5700xt besteld bij megekko. Het probleem is ook als je straks een garantieclaim wil doen bij mindfactory dat ze misschien gaan klagen dat het niet op mijn naam staat en dat ze hem zouden moeten sturen naar Nederland.

Megekko is dan voor mij ook om de hoek, dus iets gemakkelijker om een RMA te doen.

Edit:
Krijg net een mail van megekko :+

"Beste Ion,

Via deze status e-mail houden wij je op de hoogte van de status van je bestelling met ordernummer MExxxxxx.
Je order bevat producten die helaas niet op 27-08-2019 geleverd kunnen/konden worden.

De nieuwe leverdatum is 30-08-2019.

Hier onder staat de verwachte levertijd van de artikelen.

Overzicht bestelde producten:
1x 267271 VGA Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC... In ons magazijn verwacht: 29-08-2019"

[ Voor 32% gewijzigd door br00ky op 22-08-2019 19:27 ]

• Vaenir
@ion En zo werd ik dus ook aan het lijntje gehouden door Megekko en ik geloof oprecht dat ik een van de eerste was die hem bestelde zodra hij op de website verscheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Even ter herinnering, ik heb net een aantal posts die refereren aan inkoop/samenkoop getrashed. Dat staan we al geruime tijd niet toe. Uiteraard is de desbetreffende user echter wel te goeder trouw maar in het verleden is dat behoorlijk mis gegaan. Zie hierover het bericht van zeef Inkoopacties niet toegestaan

• Maulwurfje
En ik had net een VA advertentie aangemaakt. Ik heb dus de vorige keer geluk gehad dat ik het zo kon regelen ;).
V&A aangeboden: Powercolor Red Devil RX 5700 XT (ritje naar Mindfactory)

Dan is het wachten op leuke Nederlandse prijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Maulwurfje op 22-08-2019 19:31 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online
regmaster schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:32:
Op voorraad bij Alternate https://www.alternate.nl/.../product/1568550?lk=27472
Eigenlijk zouden we voorlopig helemaal geen zaken moeten kopen bij de webshops. Al was het alleen maar om aan te geven dat wij als klant dat graai gedrag niet pikken. Nu meegaan in hun te hoge prijzen is ze alleen maar belonen. Medio oktober/november zullen de prijzen hopelijk wat genormaliseerd zijn en betalen we wat die kaarten werkelijk kosten. Alleen niet bij Nvidia want die blijven te hoog.
Ik denk dat het veel sneller zal gaan. De Sapphire Pulse is inmiddels leverbaar buiten Nederland, de MSI Mech en Evoke duiken ook steeds meer op, de Gigabyte lijkt ook langzaam binnen te druppelen en we weten dat Powercolor volgende week aangeeft als algemene beschikbaarheid voor de Red Devil. Er zullen partijen zijn die tot dusver hebben gewacht op voorraad en zodra ze echt wat krijgen, ook normale prijzen zullen rekenen. Dan gaat het snel. De truc is natuurlijk om meteen een partij te vinden die een normale prijs vraagt en meteen je slag te slaan. Daar zit ik op te wachten. :)

• Phusebox
De Red Devil XT 1x op voorraad voor een premium:
https://www.overclockers....6a85a&tap_s=243465-274845

• ion
  • Niet online

ion

Vaenir schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:17:
@ion En zo werd ik dus ook aan het lijntje gehouden door Megekko en ik geloof oprecht dat ik een van de eerste was die hem bestelde zodra hij op de website verscheen.
Heb je jouw order nog open staan of heb je hem inmiddels geannuleerd. Ik heb met klarna besteld, dus ik hoef niet op mijn geld te wachten bij annulering.

• Vaenir
ion schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:39:
[...]

Heb je jouw order nog open staan of heb je hem inmiddels geannuleerd. Ik heb met klarna besteld, dus ik hoef niet op mijn geld te wachten bij annulering.
Ik heb mijn order eergisteren geannuleerd en heb vandaag het bedrag teruggestort op mijn rekening gekregen. Dat ging allemaal wel vrij vlot. Dat moet ik ze dan wel nageven.

• Hathie
Mijn gigabyte 5700 xt is bij Megekko ook naar volgende week vrijdag uitgesteld. Het steekt ook tegen dat er nog altijd geen reviews van zijn.

De red devil in in Duitsland wel goedkoop. Ook nog niet leverbaar, maar het lijkt erop dat we op alle kaarten tot nog wat gaan moeten wachten.

https://www.cyberport.de/...8222011238348309350d0cbb4

iRacing Profiel

• Phusebox
Hathie schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:18:
Mijn gigabyte 5700 xt is bij Megekko ook naar volgende week vrijdag uitgesteld. Het steekt ook tegen dat er nog altijd geen reviews van zijn.

De red devil in in Duitsland wel goedkoop. Ook nog niet leverbaar, maar het lijkt erop dat we op alle kaarten tot nog wat gaan moeten wachten.

https://www.cyberport.de/...8222011238348309350d0cbb4
Goedkoop? 539?
Bij mindfactory.de hebben ze de LE voor 479 staan, dus de normale zou 469 zijn ongeveer. En eigenlijk moet dat uiteindelijk 449 worden.

• Hathie
Amai, helemaal mis gegeken, ik dacht dat het 439 was :o

iRacing Profiel

• Phusebox
Oeps... en toen had ik ook een 2070 Super besteld... maar die hou ik in de doos tot ik zeker weet dat ik niet de foute keuze heb gemaakt. Haha. Dus 30 dagen de tijd om die Red Devils te reviewen en op stock te krijgen mensen! :+

• grote_oever
Phusebox schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:44:
Oeps... en toen had ik ook een 2070 Super besteld... maar die hou ik in de doos tot ik zeker weet dat ik niet de foute keuze heb gemaakt. Haha. Dus 30 dagen de tijd om die Red Devils te reviewen en op stock te krijgen mensen! :+
Wat is nut om de 2070 te kopen als je hem in een doos houd voor 30 dagen? :+

Had je niet beter 30 dagen kunnen wachten?

[ Voor 5% gewijzigd door grote_oever op 22-08-2019 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nvidia ligt straks helemaal in een stuip, omdat iedereen de RD 5700XT wil die niet te krijgen is, slaat opeens iedereen aan het Nvidia kopen......
Dus AMD doet het werk om mensen te willen laten upgraden, maar kan niet leveren, mensen zijn opgewonden en kopen dan maar Nvidia.....

* zion zit lekker op zee en is pas weer in NL als de RD's goed verkrijgbaar zijn, en wacht sowieso lekker tot er een FS2-HDR versie van de pricewatch: LG UltraGear 38GL950G Rood, Zwart is :Y
als ik tegen die tijd niet al mijn geld aan mijn auto uitgegeven heb O-)
grote_oever schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:47:
Wat is nut om de 2070 te kopen als je hem in een doos houd voor 30 dagen? :+

Had je niet beter 30 dagen kunnen wachten?
Koopdrang is serieus business hoor, moet je niet onderschatten.... ongemerkt gaat dan elke keer je muispunt naar "koop nu" toe, en je andere hand naar je pinpas om je nummer in te kloppen......
Zie dat maar eens tegen te houden zonder ijzeren wilskracht...... 8)

[ Voor 33% gewijzigd door zion op 23-08-2019 00:32 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

zion schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:25:
Nvidia ligt straks helemaal in een stuip, omdat iedereen de RD 5700XT wil die niet te krijgen is, slaat opeens iedereen aan het Nvidia kopen......
Dus AMD doet het werk om mensen te willen laten upgraden, maar kan niet leveren, mensen zijn opgewonden en kopen dan maar Nvidia.....

* zion zit lekker op zee en is pas weer in NL als de RD's goed verkrijgbaar zijn, en wacht sowieso lekker tot er een FS2-HDR versie van de pricewatch: LG UltraGear 38GL950G Rood, Zwart is :Y
als ik tegen die tijd niet al mijn geld aan mijn auto uitgegeven heb O-)

[...]
Koopdrang is serieus business hoor, moet je niet onderschatten.... ongemerkt gaat dan elke keer je muispunt naar "koop nu" toe, en je andere hand naar je pinpas om je nummer in te kloppen......
Zie dat maar eens tegen te houden zonder ijzeren wilskracht...... 8)
Voor zo'n monitor heb je toch echt wel een betere kaart nodig dan een 5700XT :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ion schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:59:
Voor zo'n monitor heb je toch echt wel een betere kaart nodig dan een 5700XT :9
Tegen de tijd dat dat ding er eindelijk eens is (eerste aankondiging was CES 2017) heb je idd waarschijnlijk al de 15700XT-RT Superduper Triple-X Red Devils Grandson Limited Edition 128GB HBM4 versie ja :+ (maar ik koop liever nu een 5700XT voor < € 500,- en over 2 jaar de 6800XT voor < €500- dan nu een 2080TI die hem óók niet volledig aan kan sturen voor € 1200,-
Ik ben basically niet AMD fan-boy, maar anti-establishment, dus de grote 2 (waarop ik nu zit te typen) kunnen gewoon even één generatie (minstens) wat mij betreft weer even hun plaats leren kennen, en dat is dat de klant koning is....

AMD is nu even King of the Hill op CPU gebied, en qua GPU doen ze nu weer mee in het upper-mid segment, dus zal ik eerder geneigd zijn om AMD te kopen, en aangezien nVidia het met hun 2xxx serie niet voor elkaar heeft gekregen (willen krijgen) om 4K-120Hz te leveren, zie ik geen enkele reden om ze te belonen door een half maandsalaris naar ze over te maken....

@ion Nee, eerste aankondiging was CES2017, dat we er naar uit moesten kijken voor dat jaar.... nu bijna '20.

[ Voor 38% gewijzigd door zion op 23-08-2019 01:23 ]

systeem

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste