Als die kaart bestond had ik hem zo gekochtzion schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 01:08:
[...]
Tegen de tijd dat dat ding er eindelijk eens is (eerste aankondiging was CES 2017) heb je idd waarschijnlijk al de 15700XT-RT Superduper Triple-X Red Devils Grandson Limited Edition 128GB HBM4 versie ja(maar ik koop liever nu een 5700XT voor < € 500,- en over 2 jaar de 6800XT voor < €500- dan nu een 2080TI die hem óók niet volledig aan kan sturen voor € 1200,-
In zit in hetzelfde schuitje (pun intended)zion schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:25:
N
* zion zit lekker op zee en is pas weer in NL als de RD's goed verkrijgbaar zijn, en wacht sowieso lekker tot er een FS2-HDR versie van de pricewatch: LG UltraGear 38GL950G Rood, Zwart is
als ik tegen die tijd niet al mijn geld aan mijn auto uitgegeven heb![]()
Maar ondanks dat ik gewoon nog 5 weken kan wachten op een nieuwe kaart zit ik hier alsnog regelmatig op F5 te rammen op newegg om een 5700 XT te bemachtigen.
Ik heb gisteren een nieuw systeem besteld en wil toch het liefst m'n order compleet zien.
Waarschijnlijk dat een 5700 ook voldoet (1080p 144 hz monitor) , maar ik heb toch graag dat ik zonder klachten 5 jaar vooruit kan met dit systeem, net zoals met m'n huidige systeem.
En Nvidia komt er bij mij dit keer gewoon niet in.
Er zijn weer 31 sapphire kaarten bij de leverancier van azerty op voorraad. Wel merkwaardig. Komen de aantallen pas om 0:00 in andere systemen. Had gisteravond gekeken en toen had azerty nog 0 op voorraad bij leverancier
Het nut is dat als over 2 weken blijkt dat de prijs van de Red Devil 5700 XT, de enige viable AMD kaart IMHO, gewoon 479 blijft en de performance ca. 5-10% onder de 2070 Super ligt , ik dan waarschijnlijk nergens meer die kaart ga vinden die ik nu heb gekocht. De FE van 529 euro. Alles daarboven was mij ook een te groot prijsverschil geweest.grote_oever schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 23:47:
[...]
Wat is nut om de 2070 te kopen als je hem in een doos houd voor 30 dagen?
Had je niet beter 30 dagen kunnen wachten?
De Red Devil is bij Mindfactory inmiddels ook weer van de site af... (En de kaart die ik gisteravond kocht uitverkocht dus vooralsnog voelt het als de goede beslissing al is dit de eerste Nvidia voor mij sinds ik zelf pc's bouw (25 jaar alweer).)
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 23-08-2019 06:44 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De verwachting is dat het geld graaien nog wel even doorgaat zolang de schaarste er is. Dit is mooi cashen voor die winkels. 50+ euro extra vangen per kaart. Ergens denk ik dat de webwinkels het zelf wel prima vinden de schaarste. Vraag en aanbod uitbuiting. Persoonlijk vind ik dat een fabrikant hier gewoon een limiet aan zou moeten stellen. "Deze kaart mag niet voor meer dan X bedrag worden verkocht." Je ziet dat de irritatie niet alleen richting de webwinkel gaat, maar ook naar AMD en de partners. Dat is toch een negatieve ontwikkeling. Doe dan een globale op datum release, zodat alle winkels stock hebben, dan zijn deze praktijken snel verdwenen en weten kopers waar ze aan toe zijn qua datum.
Net nog even gezocht naar een Gigabyte OC review, maar nog nergens te bekennen.
[ Voor 11% gewijzigd door HellBeast op 23-08-2019 09:54 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Zo gaat het wel vaker in Nederland. Het lijkt hier zelfs wel alsof er een leverancier is voor alle Sapphire Pulse kaarten. De prijzen liggen nu wel heel erg gelijk. Het is enigszins bekend dat webwinkels hier, problemen hebben met concurrerende prijzen stellen omdat de leveranciers te veel macht hebben.HellBeast schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:52:
De verwachting is dat het geld graaien nog wel even doorgaat zolang de schaarste er is. Dit is mooi cashen voor die winkels. 50+ euro extra vangen per kaart. Ergens denk ik dat de webwinkels het zelf wel prima vinden de schaarste. Vraag en aanbod uitbuiting. Persoonlijk vind ik dat een fabrikant hier gewoon een limiet aan zou moeten stellen. "Deze kaart mag niet voor meer dan X bedrag worden verkocht." Je ziet dat de irritatie niet alleen richting de webwinkel gaat, maar ook naar AMD en de partners. Dat is toch een negatieve ontwikkeling. Doe dan een globale op datum release, zodat alle winkels stock hebben, dan zijn deze praktijken snel verdwenen en weten kopers waar ze aan toe zijn qua datum.
Uiteraard is voor ons het antwoord naar Duitsland gaan. Kijk zelf maar hoe het daar nu is. Is al een paar dagen zo. Daar zit de Pulse gewoon op MSRP.
https://www.gputracker.eu...lobalPreferredLocation=eu
Het probleem is dat veel Duitse webwinkels niet buiten Duitsland leveren. Het probleem is dat dit mag omdat ze niet verplicht zijn om te leveren buiten hun eigen land.
https://ec.europa.eu/digi...n/new-eu-rules-e-commerce
https://ec.europa.eu/digi...hort-guide-online-traders
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-08-2019 10:09 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als het eens makkelijker zou zijn om naar een pakketshop te laten leveren in Duitsland, maar daar heb je dan ook weer een Duits adres voor nodig voordat je die mogelijkheid überhaupt kan 'unlocken'.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:04:
[...]
Zo gaat het wel vaker in Nederland. Het lijkt hier zelfs wel alsof er een leverancier is voor alle Sapphire Pulse kaarten. De prijzen liggen nu wel heel erg gelijk. Het is enigszins bekend dat webwinkels hier, problemen hebben met concurrerende prijzen stellen omdat de leveranciers te veel macht hebben.
Uiteraard is voor ons het antwoord naar Duitsland gaan. Kijk zelf maar hoe het daar nu is. Is al een paar dagen zo. Daar zit de Pulse gewoon op MSRP.
Het probleem is dat veel Duitse webwinkels niet buiten Duitsland leveren. Het probleem is dat dit mag omdat ze niet verplicht zijn om te leveren buiten hun eigen land.
https://ec.europa.eu/digi...n/new-eu-rules-e-commerce
https://ec.europa.eu/digi...hort-guide-online-traders
Lang leve Amazon, helaas voor GPU's (met uitzondering van aanbiedingen) is die winkel niet zo geschikt.
Is dit niet iets?Phusebox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:13:
[...]
Als het eens makkelijker zou zijn om naar een pakketshop te laten leveren in Duitsland, maar daar heb je dan ook weer een Duits adres voor nodig voordat je die mogelijkheid überhaupt kan 'unlocken'.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
De kosten daarvan zorgen er vaak voor dat het voordeel grotendeels weg is. Heb het niet zo op dat soort diensten.
6 euro voor het bezorgen. Als ik het goed lees. Ah en eenmalig 12,50 inschrijfkosten.Phusebox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:18:
[...]
De kosten daarvan zorgen er vaak voor dat het voordeel grotendeels weg is. Heb het niet zo op dat soort diensten.
[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 23-08-2019 10:19 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Heb jij al iets gehoord ?grote_oever schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 05:02:
Er zijn weer 31 sapphire kaarten bij de leverancier van azerty op voorraad. Wel merkwaardig. Komen de aantallen pas om 0:00 in andere systemen. Had gisteravond gekeken en toen had azerty nog 0 op voorraad bij leverancier
Staat nu zelfs 2 - 3 dagen levertijd, zelf nog geen antwoord van ze.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Woensdagavond besteld, toen er ook nog 25 op voorraad bij leverancier stond. Status is nog wacht op product...Derr_Hans schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:43:
[...]
Heb jij al iets gehoord ?
Nu zelfs 41 op voorraad bij leverancier
Ben benieuwd...
Krijg net te horen dat ik misschien 10 september, op mijn verjaardag dus, met een huurauto ga aflossen in..... Duitsland .DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:04:
Zo gaat het wel vaker in Nederland. Het lijkt hier zelfs wel alsof er een leverancier is voor alle Sapphire Pulse kaarten. De prijzen liggen nu wel heel erg gelijk. Het is enigszins bekend dat webwinkels hier, problemen hebben met concurrerende prijzen stellen omdat de leveranciers te veel macht hebben.
Goh, wat zou ik mezelf nou toch eens als verjaardagscadeautje kunnen doen dan.... moeilijk moeilijk...
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Waren ze nu maar ergens verkrijgbaar tegen die tijd... hate to break it to you.zion schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:31:
[...]
Krijg net te horen dat ik misschien 10 september, op mijn verjaardag dus, met een huurauto ga aflossen in..... Duitsland .
Goh, wat zou ik mezelf nou toch eens als verjaardagscadeautje kunnen doen dan.... moeilijk moeilijk...
Ik verwacht dat de Gigabyte kaart betere koelprestaties neerzet tegenover hetzelfde of minder geluid.grote_oever schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 05:02:
Tevens heeft deze 3 jaar garantie ipv 2 jaar bij Sapphire.
Nee, voorraad bij leverancier stijgt en daalt, maar ik heb niks gehoord. Vermoed dat we wel als 1 van de eerste erbij zitten.Derr_Hans schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:43:
[...]
Heb jij al iets gehoord ?
Die kaart is zeker interessant, maar zonder warmte / geluid reviews vertrouw ik 'm nog steeds niet helemaal. Gigabyte kan bij nvidia al hit or miss zijn (aorus 2070s schijnt warmer te lopen dan de gaming oc) dus een koeler die ze overgekopieerd zien zal zich in mijn ogen eerst moeten bewijzen.
En die reviews zijn nog steeds nergens te vinden.
Maar goed, als de red devils eind volgende week nog niet beschikbaar zijn ga ik het er misschien ook maar op wagen, hij zal minder lawaai maken dan de r290 die ik nu te leen heb
En die reviews zijn nog steeds nergens te vinden.
Maar goed, als de red devils eind volgende week nog niet beschikbaar zijn ga ik het er misschien ook maar op wagen, hij zal minder lawaai maken dan de r290 die ik nu te leen heb
[ Voor 20% gewijzigd door Demusch op 23-08-2019 14:39 ]
Verwijderd
Ik heb de RX 5700 XT Red Devil Limited voor 465€ (478 € incl verzending) besteld bij cyberport op 16 aug.
De prijs daar inmiddels al omhoog geschoten tot 549. Dus hopelijk krijg ik hem ook werkelijk!
De prijs daar inmiddels al omhoog geschoten tot 549. Dus hopelijk krijg ik hem ook werkelijk!
Het is een LE. Volgens Powercolor zouden die in dezer dagen uitgeleverd moeten worden. Ze zijn ook al op.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:37:
Ik heb de RX 5700 XT Red Devil Limited voor 465€ (478 € incl verzending) besteld bij cyberport op 16 aug.
Je zal deze als het goed is dus binnen uiterlijk een week krijgen. Anders ga je waarschijnlijk nooit de videokaart ontvangen omdat de LE's dan op zijn en Cyberport dan te veel besteld heeft.
Ik had het eigenlijk ook moeten doen. Denk dat ik uiteindelijk ook een Red Devil zal halen. Ik hoop volgende week al.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bij Mindfactory hebben ze de LE er af gehaald toen ze ergens rond de 150 ervan verkocht hadden... Benieuwd hoeveel ze binnen krijgen. Ik denk eerder 15 dan 150.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Het is een LE. Volgens Powercolor zouden die in dezer dagen uitgeleverd moeten worden. Ze zijn ook al op.
Je zal deze als het goed is dus binnen uiterlijk een week krijgen. Anders ga je waarschijnlijk nooit de videokaart ontvangen omdat de LE's dan op zijn en Cyberport dan te veel besteld heeft.
Ik had het eigenlijk ook moeten doen. Denk dat ik uiteindelijk ook een Red Devil zal halen. Ik hoop volgende week al.
Ik heb mijn huidige videokaart zojuist verkocht, dus moest nu iets kiezen. Voor een veel te dure Sapphire pulse gegaan bij CD ROM land. Wel morgen al bezorgd, er waren er 5 op voorraad.
Verwijderd
via gputracker . eu is er site die ze voor 429 verkoopt. Dat is wel heel goedkoop, of de site betrouwbaar is laat ik in het middenHellBeast schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:05:
Ik heb mijn huidige videokaart zojuist verkocht, dus moest nu iets kiezen. Voor een veel te dure Sapphire pulse gegaan bij CD ROM land. Wel morgen al bezorgd, er waren er 5 op voorraad.
Ik ben van de week geupgrade naar een 3700x met x570 bord, dus daar mag ook een AMD kaart bij.
Hopelijk is de Red Devil een beetje leverbaar binnen 3 weken, want Borderlands 3
De Gigabyte ziet er ook wel interessant uit trouwens voor 459. Zeker als de Red Devil op Asus prijzen gaat zitten.
Hopelijk is de Red Devil een beetje leverbaar binnen 3 weken, want Borderlands 3
De Gigabyte ziet er ook wel interessant uit trouwens voor 459. Zeker als de Red Devil op Asus prijzen gaat zitten.
Ik durf dat inderdaad niet aan. Ik betaal nu bewust teveel, maar zonder videokaart zitten vind ik nog veel erger.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:35:
[...]
via gputracker . eu is er site die ze voor 429 verkoopt. Dat is wel heel goedkoop, of de site betrouwbaar is laat ik in het midden
Ik kreeg vanochtend een mailtje van Mindfactory toch net buiten de boot te zijn gevallen met de Red Devil LE en dat m'n bestelling dus geannuleerd was. Was zelf ergens tussen 70e en 80e besteller, dus had uit nieuwsgierigheid gevraagd hoeveel ze er dan van hadden, antwoord was 70.Phusebox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:53:
[...]
Bij Mindfactory hebben ze de LE er af gehaald toen ze ergens rond de 150 ervan verkocht hadden... Benieuwd hoeveel ze binnen krijgen. Ik denk eerder 15 dan 150.
Balen maar heb je wel meteen gezegd zet me dan maar op de lijst bovenaan voor de normale?Sanshine13 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:07:
[...]
Ik kreeg vanochtend een mailtje van Mindfactory toch net buiten de boot te zijn gevallen met de Red Devil LE en dat m'n bestelling dus geannuleerd was. Was zelf ergens tussen 70e en 80e besteller, dus had uit nieuwsgierigheid gevraagd hoeveel ze er dan van hadden, antwoord was 70.
De LE is enkel andere doos en nutteloze muismat.
Had het gevraagd maar het antwoord was een nogal harde nee, een wachtlijst deden ze niet aan. Een indicatie van wanneer die zou komen hadden ze ook niet. Ik moest hun homepagina maar in de gaten houden.Phusebox schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:09:
[...]
Balen maar heb je wel meteen gezegd zet me dan maar op de lijst bovenaan voor de normale?
De LE is enkel andere doos en nutteloze muismat.
Voor mij was die LE ook alleen maar leuk omdat ie een redelijke prijs had met wat hebbedingetjes erbij. Ik wil uiteindelijk toch voor een grotere RGB-muismat gaan en zo'n doos gaat hier wegens gebrek aan ruimte toch ergens in een kast liggen verstoffen, dus ervan balen doe ik inmiddels al niet meer maar dat wordt dus nog wel even wachten tot die normale eens verschijnt met een redelijke prijs i.p.v. wat Megekko e.a. er nu voor vragen..
Verwijderd
Ach, ben er vrij zeker van dat binnen een jaartje er vast een grote RGB-muismat in de Action ligt voor een tientje ;-)Sanshine13 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:15:
[...]
Had het gevraagd maar het antwoord was een nogal harde nee, een wachtlijst deden ze niet aan. Een indicatie van wanneer die zou komen hadden ze ook niet. Ik moest hun homepagina maar in de gaten houden.
Voor mij was die LE ook alleen maar leuk omdat ie een redelijke prijs had met wat hebbedingetjes erbij. Ik wil uiteindelijk toch voor een grotere RGB-muismat gaan en zo'n doos gaat hier wegens gebrek aan ruimte toch ergens in een kast liggen verstoffen, dus ervan balen doe ik inmiddels al niet meer maar dat wordt dus nog wel even wachten tot die normale eens verschijnt met een redelijke prijs i.p.v. wat Megekko e.a. er nu voor vragen..
Zit zelf ook te kijken voor een 5700xt of misschien even af wachten op de volgende serie. Ik wil graag Cyberpunk spelen op hoge settings op een widescreen met 3440x1440 resolutie. Momenteel een Ryzen 1700 @ 4ghz, 32GB, en een matige GTX 1060 6GB. Nu is dit geen advies topic, maar wilde even mijn motivatie delen ;-).
Ik wacht nog even tot de prijzen normaliseren.
Waarschijnlijk is big Navi (5800, 5900) voor zulk soort doeleinden aantrekkelijker, worden waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar beschikbaar. Al zou een 5700 XT het nog steeds erg goed doen, zelfs op zulke resoluties.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:00:
[...]
Ach, ben er vrij zeker van dat binnen een jaartje er vast een grote RGB-muismat in de Action ligt voor een tientje ;-)
Zit zelf ook te kijken voor een 5700xt of misschien even af wachten op de volgende serie. Ik wil graag Cyberpunk spelen op hoge settings op een widescreen met 3440x1440 resolutie. Momenteel een Ryzen 1700 @ 4ghz, 32GB, en een matige GTX 1060 6GB. Nu is dit geen advies topic, maar wilde even mijn motivatie delen ;-).
Ik wacht nog even tot de prijzen normaliseren.
OT: waar blijven de Red Devils!
Maar de vraag der vragen; heeft iemand naast de reference kaarten en de MSI kaarten al een 5700-kaart binnen? Want ik zie overal voorraad voorbij komen, maar weinig mensen gezien die er echt één hebben kunnen bemachtigen.
Zo ja, waar blijven de foto's
Denk dat het gros hier wacht op een fatsoenlijke kaart en niet nu te vroeg, te veel betaald. Blijven Nederlanders hè.grote_oever schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:32:
Maar de vraag der vragen; heeft iemand naast de reference kaarten en de MSI kaarten al een 5700-kaart binnen? Want ik zie overal voorraad voorbij komen, maar weinig mensen gezien die er echt één hebben kunnen bemachtigen.
Volgende week moeten de eerste toch binnendruppelen lijkt me.
Ergens vind ik het wel jammer dat ik nu geen AMD heb, maar hopelijk kan de 5800 of 5900 straks snel mijn 2070 Super vervangen.

Volgens gigabyte's community manager zijn kaarten gearriveerd bij hun leveranciers. Komende week/weken zullen ze ook bij reviewers aankomen. Kan dus nog wel even duren. Ik twijfel dus om een 2070S te gaan halen.
Bij de leveranciers betekend gewoon komende week in de winkel. Krijgen we volgende week dus Pulse, Gaming OC en Red Devil beschikbaar. Meer keuze heb je eigenlijk niet nodig.ion schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:25:
[Afbeelding]
Volgens gigabyte's community manager zijn kaarten gearriveerd bij hun leveranciers. Komende week/weken zullen ze ook bij reviewers aankomen. Kan dus nog wel even duren. Ik twijfel dus om een 2070S te gaan halen.
In het algemeen begrijp ik het ongeduld echt niet. Wat is er nou precies mis met even afwachten? We doen het toch al weken of zelfs maanden? Wat maken die paar dagen dan nog uit? Het levert je minstens €100 op die je anders besteed in een videokaart die het gewoon absoluut niet waard is. In een enigszins gezonde videokaart markt zou niemand de RTX2070S zelfs maar overwegen.
Ik heb het net voor het BBG topic nog eens helemaal uitgeplozen. De meerwaarde van de RTX2070S is echt miserabel. DaniëlWW2 in "[BBG] 1440p gamesysteem tot 1500 euro"
Ik ben pas 1 week aan het wachten en ik vind het al te lang.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:47:
[...]
Bij de leveranciers betekend gewoon komende week in de winkel. Krijgen we volgende week dus Pulse, Gaming OC en Red Devil beschikbaar. Meer keuze heb je eigenlijk niet nodig.
In het algemeen begrijp ik het ongeduld echt niet. Wat is er nou precies mis met even afwachten? We doen het toch al weken of zelfs maanden? Wat maken die paar dagen dan nog uit? Het levert je minstens €100 op die je anders besteed in een videokaart die het gewoon absoluut niet waard is. In een enigszins gezonde videokaart markt zou niemand de RTX2070S zelfs maar overwegen.
Ik heb het net voor het BBG topic nog eens helemaal uitgeplozen. De meerwaarde van de RTX2070S is echt miserabel. DaniëlWW2 in "[BBG] 1440p gamesysteem tot 1500 euro"
Ik denk dat de meerwaarde nog redelijk te verantwoorden is. 20% meerprijs voor 5% meer performance zonder OC, met OC zit je dan op 15% meer performance. Aangezien AMD weer niet fatsoenlijk valt over te klokken, is de 2070S nog zo slecht niet.
In een best buy guide zou ik geen overpriced videokaart stoppen, maar wie ben ik
Begrijp je dat echt niet?
Als eerste krijgen mensen een keer genoeg van het wachten. Want steeds is het er bijna, maar verder dan bijna komt het niet. Daarnaast denk ik dat ik niet bepaald uniek ben dat wanneer ik iets bestel wat ik al weken wil hebben (of langer), ik dan degene kies die het in 24 uur kan leveren, en je toch wat sacherijnig bent wanneer hij toch een dag later komt.
Overigens vind ik je vergelijking in dat topic ook wel beetje twijfelachtig. Sowieso betaal je altijd meer dan wat je er voor terug krijgt in prestaties. Een 5700XT is ruwweg 16% duurder voor een 11% meer prestaties. Dus dan kan je ook wel de 5700 aanraden. Daarnaast is het ook wel heel creatief om alle spellen waar Nvidia relatief goed presteert eerst te verwijderen uit de vergelijking. Waarom doe je dan niet BF5 eruit omdat AMD het daar heel goed doet?
5700XT heeft prima prijs/kwaliteit, daarom wachten we er ook op. Maar laten we wel een beetje reëel blijven. Zelf wacht ik rustig op de Babeltech VR benchmarks. Of nou ja rustig, had ze er ondertussen wel verwacht
. Daarnaast wat voor mij potentieel pluspunt van een 2070S is, is de Freesync implementatie. Misschien heb ik pech met mijn huidige kaart, en zal een andere AMD GPU het al beter doen, maar het werkt bij mij zo belabberd dat het onwaarschijnlijk is dat Nvidia het slechter zal doen.
Als eerste krijgen mensen een keer genoeg van het wachten. Want steeds is het er bijna, maar verder dan bijna komt het niet. Daarnaast denk ik dat ik niet bepaald uniek ben dat wanneer ik iets bestel wat ik al weken wil hebben (of langer), ik dan degene kies die het in 24 uur kan leveren, en je toch wat sacherijnig bent wanneer hij toch een dag later komt.
Overigens vind ik je vergelijking in dat topic ook wel beetje twijfelachtig. Sowieso betaal je altijd meer dan wat je er voor terug krijgt in prestaties. Een 5700XT is ruwweg 16% duurder voor een 11% meer prestaties. Dus dan kan je ook wel de 5700 aanraden. Daarnaast is het ook wel heel creatief om alle spellen waar Nvidia relatief goed presteert eerst te verwijderen uit de vergelijking. Waarom doe je dan niet BF5 eruit omdat AMD het daar heel goed doet?
5700XT heeft prima prijs/kwaliteit, daarom wachten we er ook op. Maar laten we wel een beetje reëel blijven. Zelf wacht ik rustig op de Babeltech VR benchmarks. Of nou ja rustig, had ze er ondertussen wel verwacht
[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 23-08-2019 23:01 ]
Haha ik ben heel benieuwd. Ik had bij Megekko een Gigabyte 5700xt Gaming in bestelling staan, twee keer een mail ontvangen dat de levertijd opgeschoven was en vanochtend maar per mail geannuleerd.
Later vanmiddag een mail erachteraan gestuurd met het verzoek bij nader inzien de bestelling aan te passen naar de reference Gigabyte omdat ze die op voorraad hebben.
Krijg ik net een automatische mail dat mijn bestelling verzonden is en dinsdag aankomt. Op de factuur staat de Gaming OC maar dat kan volgens mij niet. Dus het zal de reference zijn... Wel een beetje raar geregeld in dat geval. Heb dus verder nooit wat gehoord op beide mails. En als het inderdaad de reference is wil ik de 20 euro verschil nog wel terug hebben
We gaan het zien...
Later vanmiddag een mail erachteraan gestuurd met het verzoek bij nader inzien de bestelling aan te passen naar de reference Gigabyte omdat ze die op voorraad hebben.
Krijg ik net een automatische mail dat mijn bestelling verzonden is en dinsdag aankomt. Op de factuur staat de Gaming OC maar dat kan volgens mij niet. Dus het zal de reference zijn... Wel een beetje raar geregeld in dat geval. Heb dus verder nooit wat gehoord op beide mails. En als het inderdaad de reference is wil ik de 20 euro verschil nog wel terug hebben
We gaan het zien...
[ Voor 3% gewijzigd door Pluginbaby op 23-08-2019 23:09 ]
https://www.computerunive...gb-enthusiast-grafikkarte
De THICC 5700xt is voor 440,- beschikbaar bij computeruniverse. Voorbeelde van performance van een BFV run van iemand op reddit:
De THICC 5700xt is voor 440,- beschikbaar bij computeruniverse. Voorbeelde van performance van een BFV run van iemand op reddit:

Wachten is altijd vervelend. Met name als je de knoop doorgehakt hebt en er om je heen alleen maar “out of stock” pagina`s zijn. Ik merk bij mijzelf ook dat ik vaker op Azerty kijk of de kaart al bij al bijna klaar ligt voor me. En als ik alles op 0 zie staan in voorraad de ik toch “hè, bah”. Vermoed dat @DaniëlWW2 met name doelt op de mensen die opeens een 2070S kopen. Zelf snap ik dat ook niet. Ben je zo lang aan het wachten en ga je opeens een 2070S kopen terwijl de AMD kaart misschien al volgende week geleverd kan worden. Ieder zijn recht en keuze, maar wel opvallen om dat te posten in AMD wachttopic.Sissors schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:58:
Begrijp je dat echt niet?
5700XT heeft prima prijs/kwaliteit, daarom wachten we er ook op. Maar laten we wel een beetje reëel blijven. Zelf wacht ik rustig op de Babeltech VR benchmarks. Of nou ja rustig, had ze er ondertussen wel verwacht. Daarnaast wat voor mij potentieel pluspunt van een 2070S is, is de Freesync implementatie. Misschien heb ik pech met mijn huidige kaart, en zal een andere AMD GPU het al beter doen, maar het werkt bij mij zo belabberd dat het onwaarschijnlijk is dat Nvidia het slechter zal doen.
En zie het van de positieve kant. We leven gelukkig in een land en tijd waar we ons sagarijnig kunnen maken omdat we de nieuwste videokaart niet geleverd krijgen. Er zijn mensen met grotere problemen.
Ik wacht ook nog steeds hoor ook al komt mijn 2070S volgende week aan. Ik heb het gedaan omdat ook daar slechte beschikbaarheid is en als de 5700XT Red Devil niet in prijs zakt of niet goed genoeg presteert heb ik in ieder geval niet het probleem dan weer te moeten wachten.
En ik heb momenteel ook 10% meer betaald voor 10% meer prestaties, dus zo gek is dat nog niet. Dat het over een tijdje 15% verschil is neem ik dan op de koop toe... Oh ja en geen enkele AMD kaart heeft USB C. Beetje slecht voor een nieuw product.
En ik heb momenteel ook 10% meer betaald voor 10% meer prestaties, dus zo gek is dat nog niet. Dat het over een tijdje 15% verschil is neem ik dan op de koop toe... Oh ja en geen enkele AMD kaart heeft USB C. Beetje slecht voor een nieuw product.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-08-2019 06:50 ]
Dat dus ja. Het begint ook irritant te worden omdat het er steeds over moet gaan. Dit is een topic over de RX5700 series, niet "ik koop een RTX2070S".grote_oever schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:39:
[...]
Wachten is altijd vervelend. Met name als je de knoop doorgehakt hebt en er om je heen alleen maar “out of stock” pagina`s zijn. Ik merk bij mijzelf ook dat ik vaker op Azerty kijk of de kaart al bij al bijna klaar ligt voor me. En als ik alles op 0 zie staan in voorraad de ik toch “hè, bah”. Vermoed dat @DaniëlWW2 met name doelt op de mensen die opeens een 2070S kopen. Zelf snap ik dat ook niet. Ben je zo lang aan het wachten en ga je opeens een 2070S kopen terwijl de AMD kaart misschien al volgende week geleverd kan worden. Ieder zijn recht en keuze, maar wel opvallen om dat te posten in AMD wachttopic.
Is denk ik een vorm van frustratie uiten. AMD heeft zo al een flink stukje marktaandeel laten liggen door de launch zo te verkloten. Jammer.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:10:
[...]
Dat dus ja. Het begint ook irritant te worden omdat het er steeds over moet gaan. Dit is een topic over de RX5700 series, niet "ik koop een RTX2070S".
DaniëlWW2 in "[nVidia GeForce RTX 20xx] Levertijden en Beschikbaarheid"...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:10:
[...]
Dat dus ja. Het begint ook irritant te worden omdat het er steeds over moet gaan. Dit is een topic over de RX5700 series, niet "ik koop een RTX2070S".
Verwijderd
Waarom zou een graka uberhaupt usb C poort moeten hebben?Phusebox schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 06:49:
Ik wacht ook nog steeds hoor ook al komt mijn 2070S volgende week aan. Ik heb het gedaan omdat ook daar slechte beschikbaarheid is en als de 5700XT Red Devil niet in prijs zakt of niet goed genoeg presteert heb ik in ieder geval niet het probleem dan weer te moeten wachten.
Een displayport en hdmi is het enigste nodige en beste qua output.
Ik denk dat hier al heel wat mensen vergeten dat wachten op Navi al van begin dit jaar is. Ze gingen uitkomen na aankondiging op CES2019.
Toen werden ze aangekondigd voor 7 juli. Nvidia doet een verrassingslaunch van de supers en die zijn ondertussen al weken te koop met goede custom koeling.
Je moet zo ontzettend veel geduld hebben met AMD.
Mijn Ryzen 3000 systeem is bijna 2 maand later nog altijd een buggy beta mess.
Ik ben geduldigd. Ik wacht op voorraad. Ik wacht op stabiele biossen. Ik zal na de Navi aanschaf ook wel weer wachten op stabiele drivers.
Om eerlijk te zijn vraag ik mij soms ook af waarom ik niet eerder voor de Intel + Nvidia combinatie gegaan. Ja het zijn geen leuke bedrijven met eerlijke praktijken maar je hebt toch minder kopzorgen.
Toen werden ze aangekondigd voor 7 juli. Nvidia doet een verrassingslaunch van de supers en die zijn ondertussen al weken te koop met goede custom koeling.
Je moet zo ontzettend veel geduld hebben met AMD.
Ik ben geduldigd. Ik wacht op voorraad. Ik wacht op stabiele biossen. Ik zal na de Navi aanschaf ook wel weer wachten op stabiele drivers.
Om eerlijk te zijn vraag ik mij soms ook af waarom ik niet eerder voor de Intel + Nvidia combinatie gegaan. Ja het zijn geen leuke bedrijven met eerlijke praktijken maar je hebt toch minder kopzorgen.
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
De door AMD en Nvidia zelf opgezette VR standaard, waar AMD vervolgens niks mee doet.Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:51:
[...]
Waarom zou een graka uberhaupt usb C poort moeten hebben?
Dat draait hier dan weer als een zonnetje. Nog geen enkele hickup gehad.Reiko schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:56:
[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 24-08-2019 09:59 ]
Ik ga niet teveel offtopic gaan maar ik heb cold boot issues. Al 6 verschillende biossen geprobeerd en 3x verschillende geheugenkits geswapt en verschillende bios configuraties geprobeerd en geen verbetering. Alles stabiel in windows wel.
Om dan toch maar iets ontopic te zeggen.
https://www.megekko.nl/pr...0-XT-Red-Devil-Videokaart
Megekko heeft prijs aangepast naar 499 euro maar nog steeds zonder levertijd.
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
Bij Sicomputers is de Pulse 5700 XT nu 455 euro. Tja, ik weet dat gezien de reviews van deze webshop het een beetje een gok is, maar ik heb 'm zelf in ieder geval besteld. We zullen zien of er ook eentje mijn kant op gaat komen.
Edit: zelfde als post hierboven.
[ Voor 83% gewijzigd door Demusch op 24-08-2019 10:37 ]
Minimaal 10 dagen staat erbij momenteel. Al stukken beter dan de 580 euro van alternate laatst!Reiko schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:08:
Ik ga niet teveel offtopic gaan maar ik heb cold boot issues. Al 6 verschillende biossen geprobeerd en 3x verschillende geheugenkits geswapt en verschillende bios configuraties geprobeerd en geen verbetering. Alles stabiel in windows wel.
Nog steeds te duur. Voor 550,- heb je een 2070S. 450-460 is een beetje de sweetspot voor een 5700xt vind ik. Hopelijk gaat megekko daadwerkelijk mijn gigabyte kaart leveren.Reiko schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:08:
Thanks voor de tip, ik heb de gok ook genomen.PenguinEmperor schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:36:
Bij Sicomputers is de Pulse 5700 XT nu 455 euro. Tja, ik weet dat gezien de reviews van deze webshop het een beetje een gok is, maar ik heb 'm zelf in ieder geval besteld. We zullen zien of er ook eentje mijn kant op gaat komen.
We gaan het zien!
Tadaaa
ion schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:57:
[...]
Nog steeds te duur. Voor 550,- heb je een 2070S. 450-460 is een beetje de sweetspot voor een 5700xt vind ik. Hopelijk gaat megekko daadwerkelijk mijn gigabyte kaart leveren.
Wat de beweringen van Megekko betreft is het beter om bij het moederbedrijf CDRomland even te controleren wat daar beweerd wordt over levertijden. De Powercoler Red Devil staat niet eens bij CDRomland vermeld dus je kunt jezelf afvragen hoeveel waarde dat bij Megekko heeft als het moederbedrijf het merk (nog) niet heeft opgenomen.bryan1988 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:00:
[...]
Minimaal 10 dagen staat erbij momenteel. Al stukken beter dan de 580 euro van alternate laatst!
En ook bij Micro-Mail Zeewolde verschijnt de Pulse nu voor 457,76. Zou er dan inderdaad nu eindelijk voldoende voorraad zijn dat de winkels ze nu voor een normale prijs gaan verkopen?
https://www.micro-mail.nl...OpenFrameset&ARTNR=286302
https://www.micro-mail.nl...OpenFrameset&ARTNR=286302
[ Voor 20% gewijzigd door PenguinEmperor op 24-08-2019 13:48 ]
Ach, ik zou op mijn nieuwe kaart toch eigenlijk ook gewoon Thunderbolt 3 (+USB-C) verwachten, dus DP en HDMI zijn zeker niet de enige, noch de beste......Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:51:
[...]
Waarom zou een graka uberhaupt usb C poort moeten hebben?
Zit ook al op mijn AW uit 2017, en ja, dat is gewoon een W10 machine.
systeem
Zojuist via Sicomputers een Sapphire pulse 5700XT besteld voor 455 EUR en ik vond dat wel een mooie bedrag. Levertijd 2-3 werkdagen!
Nu nog hopen dat ze hem echt gaan leverenProvin915 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:28:
Zojuist via Sicomputers een Sapphire pulse 5700XT besteld voor 455 EUR en ik vond dat wel een mooie bedrag. Levertijd 2-3 werkdagen!
En dit bedoelde ik gisteren dus. Er zijn onderhand genoeg Pulse kaarten Europa binnen gekomen. Nu zullen de prijzen zakken naar €450-460 en dan is het tijd om je slag te slaan. Dat of wachten op Gigabyte reviews of volgende week voor de Red Devil gaan. 
Ik wacht mijn opties nog even af, maar nu is langzaam eindelijk tijd om tot aanschaf over te gaan.
Ik wacht mijn opties nog even af, maar nu is langzaam eindelijk tijd om tot aanschaf over te gaan.
Zowel Megekko als CDROM Land valt onder Shopping Pour VOUS, niet onder elkaar als ik het goed heb. Dus het kan prima zijn dat ze 't bij Megekko wel op de site zetten en bij CDROM Land niet. Megekko is sowieso de grotere winkel van de twee tegenwoordig.regmaster schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:29:
[...]
[...]
Wat de beweringen van Megekko betreft is het beter om bij het moederbedrijf CDRomland even te controleren wat daar beweerd wordt over levertijden. De Powercoler Red Devil staat niet eens bij CDRomland vermeld dus je kunt jezelf afvragen hoeveel waarde dat bij Megekko heeft als het moederbedrijf het merk (nog) niet heeft opgenomen.
Tadaaa
455 is een mooie prijs voor een dual cooler model, maar ik zou even wachten tot minder shady webshops hem aan gaan bieden.
Ik ben best bereid een 10tje meer te willen betalen voor een triple fan, maar de Red Devil prijs slaat nog steeds nergens op. De beste binning oké, maar geen 50 premium. Helemaal niet voor de non LE. De Gigabyte ziet er nog steeds het meest interessant uit, ondanks geen reviews
Ik ben best bereid een 10tje meer te willen betalen voor een triple fan, maar de Red Devil prijs slaat nog steeds nergens op. De beste binning oké, maar geen 50 premium. Helemaal niet voor de non LE. De Gigabyte ziet er nog steeds het meest interessant uit, ondanks geen reviews
Oke, weer iets geleerd. Ik dacht dat Megekko tegenwoordig onder CCDRomland viel maar goed om te weten dat ze beiden onder SPV vallen.Tr4il schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:06:
[...]
Zowel Megekko als CDROM Land valt onder Shopping Pour VOUS, niet onder elkaar als ik het goed heb. Dus het kan prima zijn dat ze 't bij Megekko wel op de site zetten en bij CDROM Land niet. Megekko is sowieso de grotere winkel van de twee tegenwoordig.
Het viel me al eerder op dat ze vrijwel hetzelfde assortiment hebben en ook dezelfde prijzen hanteren. Dat is weleens anders geweest.
Ik ben toch benieuwd. Ik heb echt het eerste moment besteld bij azerty, maar nog niks ontvangen. Kan zowat niet dat er veel mensen eerder zijn geweest. Hij staat nu op 2 a 3 werkdagen als je nu besteld. Ik zie de voorraad bij leverancier op, af, op, af vliegen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:48:
En dit bedoelde ik gisteren dus. Er zijn onderhand genoeg Pulse kaarten Europa binnen gekomen. Nu zullen de prijzen zakken naar €450-460 en dan is het tijd om je slag te slaan. Dat of wachten op Gigabyte reviews of volgende week voor de Red Devil gaan.
Dus vermoed dat azerty nog niet veel ontvangen heeft.
Vreemd. Mijn ervaring met mijn RX580 in 2017 was dat ze gewoon leverde zodra ze weer hadden. Dat was wel acht weken later, want cryptominers, maar toch. Ook gewoon voor de prijs die was betaald en niet de fors hogere prijs die toen werd gevraagd.grote_oever schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:29:
[...]
Ik ben toch benieuwd. Ik heb echt het eerste moment besteld bij azerty, maar nog niks ontvangen. Kan zowat niet dat er veel mensen eerder zijn geweest. Hij staat nu op 2 a 3 werkdagen als je nu besteld. Ik zie de voorraad bij leverancier op, af, op, af vliegen.
Dus vermoed dat azerty nog niet veel ontvangen heeft.
Tja, ik heb bij Azerty gehad dat ik net voor een flinke prijsstijging (het waren de crypto tijden) een 1080 van Palit had besteld voor een redelijke prijs. Weken gewacht. Ondertussen zag ik dat ze wel diezelfde Palit in de Azerty webshop op vooraad hadden maar dan met een hogere prijs. En ik maar mailtjes krijgen dat ze mijn Palit niet konden leveren voor de beloofde prijs, maar dat ze hem wel konden leveren als ik meer zou betalen. Heb die Palit toen maar geannuleerd en ben toen voor een eveneens veel te dure Vega 64 Strix gegaan.Vreemd. Mijn ervaring met mijn RX580 in 2017 was dat ze gewoon leverde zodra ze weer hadden. Dat was wel acht weken later, want cryptominers, maar toch. Ook gewoon voor de prijs die was betaald en niet de fors hogere prijs die toen werd gevraagd.
@PenguinEmperor daar zit ik dus ook aan te denken. Zit zowat te denken om hem nogmaals voor dure prijs te kopen en kijken of die wel geleverd wordt.
Maar goed, misschien praat ik mezelf helemaal gek en krijg ik maandag gewoon mailtje dat hij op te halen is.
Maar goed, misschien praat ik mezelf helemaal gek en krijg ik maandag gewoon mailtje dat hij op te halen is.
Verwijderd
Nog steeds geen nieuws van cyberport, dus begin er wel beetje voor te vrezen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Het is een LE. Volgens Powercolor zouden die in dezer dagen uitgeleverd moeten worden. Ze zijn ook al op.
Wel raar dat de kaart nog altijd gewoon op hun website staat om te bestellen ...
BEetje zelfde probleem hier, kan annuleren en dan bij siscomputer kijken maar wil ook weer niet buiten de boot pissen als daar de prijzen ineens omhoog gaan.grote_oever schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:09:
@PenguinEmperor daar zit ik dus ook aan te denken. Zit zowat te denken om hem nogmaals voor dure prijs te kopen en kijken of die wel geleverd wordt.
Afgelopen dinsdag de Pulse 5700 (non XT) besteld bij Megekko en gisteren ontvangen.
Leverdatum in die tussentijd wel drie keer aangepast.
Werkt als geadverteerd en is muisstil tegenover mijn oude R9 390.
Leverdatum in die tussentijd wel drie keer aangepast.
Werkt als geadverteerd en is muisstil tegenover mijn oude R9 390.
Ik heb nu de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC besteld voor 460,-, maar ik twijfel om de order te cancellen en een Gigabyte 2070S Windforce te halen voor 515,-..
Edit: Toch maar de 2070S besteld en 5700XT gigabyte geannuleerd, voor 55,- meerprijs is het die extra performance wel waard.
------
Besteld bij cyperport: https://www.mydealz.de/de...-bei-abholung-397-1420729
Moeite waard om te lezen, want er zijn vele combinaties mogelijk om korting te krijgen.
Edit: Toch maar de 2070S besteld en 5700XT gigabyte geannuleerd, voor 55,- meerprijs is het die extra performance wel waard.
------
Moeite waard om te lezen, want er zijn vele combinaties mogelijk om korting te krijgen.
[ Voor 60% gewijzigd door ion op 25-08-2019 15:24 ]
psssst.......AMD Radeon 5700 Series - Levering en voorraad topic.ion schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:51:
iets vies.....
systeem
Daar ging het toch over. De 5700XT levering duurde te lang dus geannuleerd en een betere kaart gehaaldzion schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:53:
[...]
psssst.......AMD Radeon 5700 Series - Levering en voorraad topic.
Nu de Sapphire Pulse voor de adviesprijs (Sicomputers €448,50) te krijgen is ben ik dan toch maar overstag gegaan. Ik kon mij niet langer meer inhouden en kan nu eindelijk mijn AMD build afmaken.
SiComputers heeft ze ook op +€490 nu...
Bedankt voor de tip, heb er zojuist een reference MSI 5700 besteld.ion schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:51:
Waarom reference, zou je zeggen?
Ik kan niet breder dan 2 slots kwijt in mijn kast (DAN Case A4), dus de populaire de RX 5700 Pulse wordt dan lastig. Hij zou misschien net passen (halve millimeter speling) maar de huidige RX 580 Pulse zit ook al dicht tegen het luchtopeningen aan, waardoor op hogere RPMs turbulentie hoorbaar wordt. De enige verkrijgbare 2-slots kaart is momenteel de Asrock Challenger. Die is niet mooi en koelt ook niet zo heel veel beter dacht ik te hebben meegekregen. Bovendien zijn ze beide weer best een stuk duurder. Ook is al bekend dat zolang je de 5700 (en de XT zeker) maar goed genoeg undervolt hij best een stuk stiller wordt. Al met al denk ik dat een blower ontwerp dus wel eens beter zou kunnen werken, ondanks dat de kast wel goed hitte kwijt kan.
Vind de prijzen ook echt ontspoord. >450 euro voor een AIB 5700 XT terwijl de 5700 reference voor <350 te krijgen is. 300 euro (met korting) vind ik nog een keer acceptabel, tegen de 500 euro wordt me echt te duur voor een onderdeel dat hoofdzakelijk spelletjes spelen als doel heeft
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Ik zie SiComputers helemaal niet meer in de pw staan van de Pulse
Edit, de non XT is daar nog wel het goedkoopst
[ Voor 26% gewijzigd door Mikayu op 26-08-2019 14:33 ]
Mindfactory.de heeft de 5700 XT Red Devil (normale versie) op de site staan met een datum van 30 augustus voor 469 euro:
https://www.mindfactory.d...-HDMI--3x-DP_1326178.html
Er zijn er pas tussen 10 en 20 verkocht, dus als je nu besteld zit je vast bij de eerste levering. Zit je alleen nog met verzending/ophalen aangezien ze niet aan consumenten leveren in Nederland.
https://www.mindfactory.d...-HDMI--3x-DP_1326178.html
Er zijn er pas tussen 10 en 20 verkocht, dus als je nu besteld zit je vast bij de eerste levering. Zit je alleen nog met verzending/ophalen aangezien ze niet aan consumenten leveren in Nederland.
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 26-08-2019 15:12 ]
Idd. Ik had een XT besteld en nu vrees ik dat @ion gelijk heeft. Ik ga vanmiddag even bellen voor mijn orderMikayu schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:30:
Ik zie SiComputers helemaal niet meer in de pw staan van de Pulse
Heb ik meteen ook maar gedaan, was het wachten en de overdreven prijzen meer dan beu, de slechter leverbare Red devil was duurder voor minder performance dus keuze was snel gemaakt. ( het was wel dringend dus dat speelde ook mee ).ion schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:51:
@Provin915 En wat het antwoord? Hopelijk kunnen we binnenkort een mooie kaart ontvangen!
De Gigabyte staat nu bij https://www.mymediacenter...hdmi.html?source=tweakers voor 454 euro inclusief verzendkosten en 1-3 dagen levertijd
Vandaag de Asus Strix 5700 XT bij CD-romland besteld.. Het grote wachten is begonnen, ze hadden 0 info over een levertijd.
Ik heb naar aanleiding van het uitblijven van info maar eens een mailtje gestuurd.Grote-Lama schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:41:
@Provin915 En wat het antwoord? Hopelijk kunnen we binnenkort een mooie kaart ontvangen!
Volgens Jeroen van SiComputers' klantenservice "is de levering helaas vertraagd."
Waar er afgelopen zaterdag nog "5+" in voorraad waren bij de leverancier, op het moment dat ik bestelde, kunnen ze nu niet eens zeggen wanneer ze nieuwe verwachten.
Ik heb er een beetje een nare smaak van in m'n mond.
Ik heb nog 1 keer duidelijk gevraagd naar een indicatie van levertijd, maar anders ga ik annuleren en lekker verder wachten.
Kaart is trouwens gewoon te vinden op de website, maar beetje vaag dat ie inderdaad niet in de PW te zien is.
Tadaaa
Verwijderd
Al dit gedoe doet AMD toch geen goed
jammer.
Ik wacht al 2 weken over meer info omtrent mijn red devil XT LE
Ik wacht al 2 weken over meer info omtrent mijn red devil XT LE
En dan word Nvidia beschuldigd van een paperlaunch terwijl deze launch nu ook niet bepaald gepaard gaat met een ruime beschikbaarheid. Mooie marketing prietpraat maar leveren ho maar.
Maar, er lijkt enige beweging te komen in de leveringen. Alleen jammer dat dit niet om de beste kaarten gaat maar om de kaarten die niet veel beter presteren als de stock AMD kaarten.
Dus voor een goed gebouwde en dito presterende 5700 XT kaart zullen we geduld moeten hebben, veel geduld vrees ik.
Maar, er lijkt enige beweging te komen in de leveringen. Alleen jammer dat dit niet om de beste kaarten gaat maar om de kaarten die niet veel beter presteren als de stock AMD kaarten.
Dus voor een goed gebouwde en dito presterende 5700 XT kaart zullen we geduld moeten hebben, veel geduld vrees ik.
Verwijderd
Er is naar ik gelezen heb ook gewoon geen ruimte om de prestaties super veel te verbeteren, heeft te maken met het geheugen blijkbaar.regmaster schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:49:
En dan word Nvidia beschuldigd van een paperlaunch terwijl deze launch nu ook niet bepaald gepaard gaat met een ruime beschikbaarheid. Mooie marketing prietpraat maar leveren ho maar.
Maar ik wil geen stock kaart die super heet wordt en slecht koelt, daarom dat ik de red devil XT genomen heb omdat deze toch met 3 koelers heel wat "frisser" moet zijn
Kreeg net bevestiging dat mijn Sapphire 5700XT Pulse, afgelopen donderdag besteld bij PCcomponentes, wordt verzonden. Oorspronkelijke datum dat ik hem thuis zou hebben stond op 12 september, dus dit is een stuk eerder dan verwacht. Ben benieuwd wanneer hij er is!
En dat is, samen met de Asus, momenteel de kaart die je moet hebben wil je de koeling een beetje op peil houden. Ik lees dat er nog meer 'high end' customs aankomen van Sapphire, XFX en mogelijk ook MSI maar die zullen nog langer op zich laten wachten vrees ik.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:53:
[...]
Er is naar ik gelezen heb ook gewoon geen ruimte om de prestaties super veel te verbeteren, heeft te maken met het geheugen blijkbaar.
Maar ik wil geen stock kaart die super heet wordt en slecht koelt, daarom dat ik de red devil XT genomen heb omdat deze toch met 3 koelers heel wat "frisser" moet zijn
Maar momenteel is het bij Nvidia niet beter qua beschikbaarheid dus kunnen we net zo goed nog een week of zo afwachten. Of nog langer als de vraag vele malen hoger blijft als het aanbod.
Denken jullie dat de XFX kaarten nog een keer in Nederlandse webshops komen? Ik vind hun kaarten er wel leuk uit zien, maar heb ze hier nog niet gespot.
https://www.computerunive...b-oc-high-end-grafikkartediondokter schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:30:
Denken jullie dat de XFX kaarten nog een keer in Nederlandse webshops komen? Ik vind hun kaarten er wel leuk uit zien, maar heb ze hier nog niet gespot.
Bij computeruniverse beiden op voorraad voor 440,-. Verzending is ongeveer 15,- naar Nederland.
Verwijderd
Persoonlijk zou ik toch gaan voor 3fan kaart ipv 2fanion schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:38:
[...]
https://www.computerunive...b-oc-high-end-grafikkarte
Bij computeruniverse beiden op voorraad voor 440,-. Verzending is ongeveer 15,- naar Nederland.
Slechter dan de MSI Evoke kan het niet zijn, en die is al beter dan het blower style model 
Grappig genoeg is de Raw 3mm dikker dan de Thicc
Grappig genoeg is de Raw 3mm dikker dan de Thicc
Verwijderd
Wat zijn de verzendkosten hier?SpankmasterC schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:08:
Kreeg net bevestiging dat mijn Sapphire 5700XT Pulse, afgelopen donderdag besteld bij PCcomponentes, wordt verzonden. Oorspronkelijke datum dat ik hem thuis zou hebben stond op 12 september, dus dit is een stuk eerder dan verwacht. Ben benieuwd wanneer hij er is!
Lukt dat eenvoudig om te bestellen op zo een Spaanse site?
Overweg die ook te kopen aangezien ik nog altijd niets gehoord heb ivm red devil
11 euro. Maar er geldt een flinke leveringswindow van tot halverwege september. En je krijgt er geen XBOX Game pass bijVerwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:07:
[...]
Wat zijn de verzendkosten hier?
Overweg die ook te kopen aangezien ik nog altijd niets gehoord heb ivm red devil
Verwijderd
Game pass is voor mij geen vereiste, heb nog 3 jaar dmv vorige actieMaulwurfje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:10:
[...]
11 euro. Maar er geldt een flinke leveringswindow van tot halverwege september. En je krijgt er geen XBOX Game pass bij.
Had veel liever een AAA game bijgehad.
Verwijderd
Prijs is inmiddels van 430€ naar 560€ omhoog geschoten ...Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:07:
[...]
Wat zijn de verzendkosten hier?
Dat is echt niet normaal
Op ebay bestaat er een shop die momenteel 10x een Sapphire RX 5700 XT Pulse op voorraad heeft. De prijs is 436 euro en 8 euro verzendkosten (naar België).
Linkje
https://www.benl.ebay.be/...ksid=p2060353.m1438.l2649
Linkje
Verwijderd
Dat is de NIET xt versie ... dus heel duur voor non xt te zinNilos128 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:34:
Op ebay bestaat er een shop die momenteel 10x een Sapphire RX 5700 XT Pulse op voorraad heeft. De prijs is 436 euro en 8 euro verzendkosten (naar België).
Linkje
Goed opletten is dus de boodschap!
Om eerlijk te zijn wat dit geen paperlaunch. Nee, het probleem was dat het ene model dat je kon kopen, eigenlijk best wel waardeloos is. Dat je vervolgens twee maanden moet wachten op een goede kaart, tja dat is standaard modus operandi van AMD.regmaster schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:49:
Verder ga je niet veel beter krijgen dan een Red Devil. Deze week horen we hopelijk meer over de Sapphire Nitro+ en dat is het eigenlijk wel voor high end. Ik maak ook geen illusies over wat Navi 10 eigenlijk is, een te dure upper midrange chip. Ik zou er nog graag $50 eraf hebben gezien, maar dat is niet gebeurd. Het echte high end spul zal de RX5800 series worden. Ik zelf denk en hoop dat die niet heel lang meer op zich laat wachten, maar zeker weet ik het niet. Aangezien je daar waarschijnlijk zal kijken naar 12GB GDDR6 en een fors grotere chip, zie ik AMD daar clockspeeds terugschroeven om binnen 250W TBP te blijven. Dat zal de ruimte geven voor zeer high end partnermodellen waar je wel wat kan overclocken. Een dergelijke chip zou een RTX2080S ook botweg af moeten maken zonder OC of zelfs hoge clocks waardoor ik denk en hoop dat ze bij AMD niet zo dom zijn om er een 300W monster van te maken.
Voor de RX5700XT is er gewoon nauwelijks OC potentieel tenzij je er zelf 300W doorheen wil jagen, en dan is het nog zeer gering wat je kan winnen. Waarschijnlijk is het beter om een undervolt naar 1150mv te proberen en te kijken hoeveel boostclock je vervolgens kan winnen terwijl je binnen de 230W verbruik blijft. Er zit gewoon weinig in en het meeste win je al door puur betere koeling dan de blower.
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-08-2019 23:26 ]
Als die 5800 al straks veel sneller gaat zijn dan de 2080 Super (eigenlijk zou de 2080 Ti de richtlijn moeten zijn), denk je dan niet dat AMD daar ook de hoofdprijs voor gaat vragen of eigenlijk de partners van AMD. Zelfs als de prijzen dadelijk genormaliseerd zijn voor de XT dan zie je gewoon een marktconforme prijs in een markt die door Nvidia gevormd is. De XT gaat iets goedkoper zijn dan de 2070S, die iets sneller is. Daar gaat 75 euro in zitten, want ja ook de 2070S is nu overpriced vanwege schaarste.
Als men echt de markt op zijn kop wil zetten moet de 5700 XT gewoon onder de 2060S qua prijs liggen.
Als men echt de markt op zijn kop wil zetten moet de 5700 XT gewoon onder de 2060S qua prijs liggen.