Als je een account hebt op Amazon.de dan kun je daar via betalen. Amazon.de is weer te koppelen aan ideal, bankrekening or credit card.dutchnltweaker schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:36:
[...]
Wel amazon pay, is dat zoiets als paypal of?
Ahzo, dan nog is die korting helaas niet geldig.ZiSE schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:52:
[...]
Als je een account hebt op Amazon.de dan kun je daar via betalen. Amazon.de is weer te koppelen aan ideal, bankrekening or credit card.
Hmm ja, zag dat de prijs hoger werd als je de videokaart in de winkelmand doet. Jammer! Ik ben zelf ook op zoek naar een 5700xt onder de 400 euro.dutchnltweaker schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:36:
[...]
Erg interessante aanbieding, met korting kom ik op 409 euro uit (zoek er een eigenlijk onder de 400, die aanbiedingen waren er namelijk wel). Helaas kan ik hier niet met paypal betalen. Wel amazon pay, is dat zoiets als paypal of?
@ZiSE Ja zie het net ja.. balen. Hopelijk komt snel die aanbieding dat je voor 380 een 5700 xt kaart hebt.
https://www.mydealz.de/search?q=5700+xt met code PREISOPT9 405 euro op dit moment.
https://www.mydealz.de/de...hallenger-d-oc-8g-1454173 Voor 395 euro een 5700 xt kaart van asrock op dit moment.
Maandje uitzingen en ik verwacht blackfriday nog wel wat leuke prijzen, al heb ik nog m'n twijfels met zeer slechte ervaring met m'n Vega kaart die meer crashed dan draait.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nou mijn 2070 super wordt geRMA'd naar Nvidia i.v.m. belachelijke coil whine en gezien het tempo tot nu toe qua communicatie heb ik geen zin om daar op te wachten. Wat is de goedkoopste 5700 xt die er momenteel beschikbaar is? Er komt een waterblok op dus in principe maakt het mij niet zoveel uit, voorkeur heb ik wel voor een reference pcb.
Op Amazon.fr heb ik de blower style reference kaart van Asus kunnen vinden voor €387,99. Gezien de haat voor die kaarten kan dit nog wel goedkoper toch?
Op Amazon.fr heb ik de blower style reference kaart van Asus kunnen vinden voor €387,99. Gezien de haat voor die kaarten kan dit nog wel goedkoper toch?
Waterblok = reference. Een van de betere PCB's en de blower is zo slecht dat niemand die meer wil. Maar ik denk niet dat je echt ver onder de €400 zal gaan, uitgezonderd cyber monday misschien.Vaenir schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:28:
Nou mijn 2070 super wordt geRMA'd naar Nvidia i.v.m. belachelijke coil whine en gezien het tempo tot nu toe qua communicatie heb ik geen zin om daar op te wachten. Wat is de goedkoopste 5700 xt die er momenteel beschikbaar is? Er komt een waterblok op dus in principe maakt het mij niet zoveel uit, voorkeur heb ik wel voor een reference pcb.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet kunnen wachten en toch maar een Gigabyte 5700XT besteld + de rest van een nieuwe PC.
Morgen komt alles aan hopelijk
Annuleer die Gigabyte en koop een Sapphire Pulse. Er duiken gewoon te veel problemen met die Gigabyte op. Los van de kans op een te hoge junction temperaturen en de luidruchtigheid, zijn de ventilatoren ook slechte kwaliteit sleeve bearing fans waar de Pulse wel betere ball bearing fans heeft. PCB is vrijwel identiek, beiden een goedkoper, secondair referentieontwerp van AMD met wat kleine aanpassingen.Basekid schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:59:
Niet kunnen wachten en toch maar een Gigabyte 5700XT besteld + de rest van een nieuwe PC.
Langzaam begint bij mij ook het vermoeden op te duiken dat sommige fabrikanten hun videokaarten tunen voor betere testresultaten op een open testbank. Daar is het allemaal goed, maar zodra je de videokaart in een warmere behuizing steekt, valt het opeens tegen. De Gigabyte heeft een normale RPM limiet van 1950RPM. Dat haalt die niet in reviews waar lovend word gedaan. Dat haalde die van mij met gemak en dat hoor je. De Sapphire heeft een normale RPM limiet van 1550RPM ongeacht in of uit de behuizing. Dat is een bios setting en daarmee word ook getest. Dat is in termen van akoestiek dan zeer vergelijkbaar met de Gigabyte die kunstmatig beter presteert omdat die buiten een behuizing zomaar een paar honderd RPM langzamer draaiende ventilatoren heeft dan erin. Ik heb het zelf ervaren hoe dat niet klopt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb mijn 5700XT pulse juist terug gedaan omdat er een erg irritant pulserend (pun intendedDaniëlWW2 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:52:
[...]
Annuleer die Gigabyte en koop een Sapphire Pulse. Er duiken gewoon te veel problemen met die Gigabyte op. Los van de kans op een te hoge junction temperaturen en de luidruchtigheid, zijn de ventilatoren ook slechte kwaliteit sleeve bearing fans waar de Pulse wel betere ball bearing fans heeft. PCB is vrijwel identiek, beiden een goedkoper, secondair referentieontwerp van AMD met wat kleine aanpassingen.
Langzaam begint bij mij ook het vermoeden op te duiken dat sommige fabrikanten hun videokaarten tunen voor betere testresultaten op een open testbank. Daar is het allemaal goed, maar zodra je de videokaart in een warmere behuizing steekt, valt het opeens tegen. De Gigabyte heeft een normale RPM limiet van 1950RPM. Dat haalt die niet in reviews waar lovend word gedaan. Dat haalde die van mij met gemak en dat hoor je. De Sapphire heeft een normale RPM limiet van 1550RPM ongeacht in of uit de behuizing. Dat is een bios setting en daarmee word ook getest. Dat is in termen van akoestiek dan zeer vergelijkbaar met de Gigabyte die kunstmatig beter presteert omdat die buiten een behuizing zomaar een paar honderd RPM langzamer draaiende ventilatoren heeft dan erin. Ik heb het zelf ervaren hoe dat niet klopt.
Ik zie inderdaad in sommige tests lagere RPMs. Maar lijkt me dat ze dan echt andere bios moeten hebben gehad, want 1950RPM is gewoon zijn target: Als load echt laag is, dan gaat hij wel langzamer draaien hoor. Maar bij gemiddelde load blijft hij een hele tijd nog rond 1950RPM hangen, voordat hij echt zijn RPM verlaagd.DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:52:
[...]
Annuleer die Gigabyte en koop een Sapphire Pulse. Er duiken gewoon te veel problemen met die Gigabyte op. Los van de kans op een te hoge junction temperaturen en de luidruchtigheid, zijn de ventilatoren ook slechte kwaliteit sleeve bearing fans waar de Pulse wel betere ball bearing fans heeft. PCB is vrijwel identiek, beiden een goedkoper, secondair referentieontwerp van AMD met wat kleine aanpassingen.
Binnenkort moet vervangende voeding er zijn, dan ga ik weer eens poging doen een subtiele undervolt te doen en hem te limiteren op 1750RPM ofzo.
Ik had ervan gehoord, maar volgens mij zijn het niet alle exemplaren. Verder kan je dit niet stoppen met een handmatig profiel? Verder zou ik eerder een Nitro+ halen. Die is ook fors lager gelimiteerd qua RPM en doodstil.killswitch schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:28:
[...]
Ik heb mijn 5700XT pulse juist terug gedaan omdat er een erg irritant pulserend (pun intended) laag in zit bij hoge belastingen. Denk dat ik toch maar iets meer uit ga geven en een red devil ga kopen.
Die van mij kwam niet eens in de buurt van niet voluit draaien. Die van mij is kapot verklaard, maar alsnog. Ik betwijfel of er veel zijn die in een behuizing de temperaturen hebben voor de ventilatoren om langzamer te gaan draaien. Dat mag je gewoon verwachten, maar helaas is goedkope rommel produceren de norm. Een norm die alleen maar versterkt word door matige reviews onder onrealistisch testcondities.Sissors schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Ik zie inderdaad in sommige tests lagere RPMs. Maar lijkt me dat ze dan echt andere bios moeten hebben gehad, want 1950RPM is gewoon zijn target: Als load echt laag is, dan gaat hij wel langzamer draaien hoor. Maar bij gemiddelde load blijft hij een hele tijd nog rond 1950RPM hangen, voordat hij echt zijn RPM verlaagd.
Binnenkort moet vervangende voeding er zijn, dan ga ik weer eens poging doen een subtiele undervolt te doen en hem te limiteren op 1750RPM ofzo.
In het algemeen beschouw ik bij zowel Turing als RDNA, de meeste opties op haar best als matig. Het is niet langer meer dan het alleen voor AMD drie keer niks is en bij Nvidia wel goed. Nee, bij Nvidia zakt de kwaliteit inmiddels ook flink door het ijs. Voor de XT heb ik onderhand zoiets van de Nitro+ of helemaal niet. Voor de niet XT de Red Dragon. Bij Turing kan je meer dan de helft ook negeren als middelmatig of gewoon slecht...
Waarom de Nitro+ xt of niks? De Red dragon wordt namelijk ook als ik XT versie verkocht zoals hier: https://www.cyberport.de/...dmi-3xdp-grafikkarte.html (amazon en andere sites ook).DaniëlWW2 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:18:
[...]
Ik had ervan gehoord, maar volgens mij zijn het niet alle exemplaren. Verder kan je dit niet stoppen met een handmatig profiel? Verder zou ik eerder een Nitro+ halen. Die is ook fors lager gelimiteerd qua RPM en doodstil.![]()
[...]
Die van mij kwam niet eens in de buurt van niet voluit draaien. Die van mij is kapot verklaard, maar alsnog. Ik betwijfel of er veel zijn die in een behuizing de temperaturen hebben voor de ventilatoren om langzamer te gaan draaien. Dat mag je gewoon verwachten, maar helaas is goedkope rommel produceren de norm. Een norm die alleen maar versterkt word door matige reviews onder onrealistisch testcondities.
In het algemeen beschouw ik bij zowel Turing als RDNA, de meeste opties op haar best als matig. Het is niet langer meer dan het alleen voor AMD drie keer niks is en bij Nvidia wel goed. Nee, bij Nvidia zakt de kwaliteit inmiddels ook flink door het ijs. Voor de XT heb ik onderhand zoiets van de Nitro+ of helemaal niet. Voor de niet XT de Red Dragon. Bij Turing kan je meer dan de helft ook negeren als middelmatig of gewoon slecht...
Omdat ik geen reviews kan vinden. Ik vermoed dat die goed is, maar dat wil ik graag kunnen controleren.dutchnltweaker schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
Waarom de Nitro+ xt of niks? De Red dragon wordt namelijk ook als ik XT versie verkocht zoals hier: https://www.cyberport.de/...dmi-3xdp-grafikkarte.html (amazon en andere sites ook).
Ah oke, ja wel begrijpelijk. Helaas is er soms geen goede review te vinden van een product. Ik merk wel dat de rx 5700 serie steeds maar duurder wordt. Hopelijk wordt dit geen trend richting die cyber en blackdriday om daarna de korting toe te passen...DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:06:
[...]
Omdat ik geen reviews kan vinden. Ik vermoed dat die goed is, maar dat wil ik graag kunnen controleren.
Heb de Red Dragon XT en ben daar zeer tevreden over. Game zelden, heb hem op Silent Bios gezet en die term is wel terecht, je hoort er weinig van, ook onder full load (in een Fractal R6).
Nickname does not reflect reality
Kleine vraag. Stel ik wil in Nederland een 5700 kopen, want ik heb al wel naar Duitsland gekeken maar wil geen gedoe met garantie etc.
Dan lijkt me 5700 sapphire pulse bij SI computers mijn beste optie? pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse
https://www.sicomputers.n...8-gb-gddr6-id-757746.html
Ja goed hij is wat duurder dan in Duitsland, maar dat heb ik wel voor lief als ik iets betere garantie krijg.
Is dit mijn beste optie of heb ik iets over het hoofd gezien?
Dan lijkt me 5700 sapphire pulse bij SI computers mijn beste optie? pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse
Ja goed hij is wat duurder dan in Duitsland, maar dat heb ik wel voor lief als ik iets betere garantie krijg.
Ja. En dat is dat als je goede garantie wil je niet bij SiComputers moet zijn.IAmNice schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:39:
Kleine vraag. Stel ik wil in Nederland een 5700 kopen, want ik heb al wel naar Duitsland gekeken maar wil geen gedoe met garantie etc.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Zijn ze zo slecht? Ik zag 3.5 ster, dacht dat het wel ok moest zijn op zijn minst.Blaat schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:08:
[...]
Ja. En dat is dat als je goede garantie wil je niet bij SiComputers moet zijn.
Ok stel dat ik dan in Duitsland wil bestellen, maar waar moet ik dan opletten voor garantie doeleinden? Ik gok dat ik dan producten moet bestellen van merken die in Nederland rechtstreeks garantie bieden?
Op
Het enige nadeel is een extra dagje wachten op de vervoerders. Verder zijn de grenzen naar onze oosterburen in dat opzicht enorm vervaagd.
De regels in Duitsland zijn hetzelfde als hier. Als er iets mis is met je product binnen twee jaar moet hij terug naar de webshop. En van wat ik ervan heb gehoord mag je van toko's als caseking bijvoorbeeld betere service verwachten dan menig andere webshop hier.IAmNice schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:15:
[...]
Zijn ze zo slecht? Ik zag 3.5 ster, dacht dat het wel ok moest zijn op zijn minst.
Ok stel dat ik dan in Duitsland wil bestellen, maar waar moet ik dan opletten voor garantie doeleinden? Ik gok dat ik dan producten moet bestellen van merken die in Nederland rechtstreeks garantie bieden?
Het enige nadeel is een extra dagje wachten op de vervoerders. Verder zijn de grenzen naar onze oosterburen in dat opzicht enorm vervaagd.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hmmm ok.Blaat schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:46:
Op
[...]
De regels in Duitsland zijn hetzelfde als hier. Als er iets mis is met je product binnen twee jaar moet hij terug naar de webshop. En van wat ik ervan heb gehoord mag je van toko's als caseking bijvoorbeeld betere service verwachten dan menig andere webshop hier.
Caseking is helaas niet veel goedkoper. Van de Duitse webwinkels die ik heb gezien levert notebookbilliger, cyberport en computeruniverse naar Nederland. Mis ik nog iets van de grote winkels?
https://www.ebay.de/itm/P...poncode=ebay-voucher20182
Dit kost 373 euro met korting en ze bezorgen naar Nederland (heb het eergisteren gevraagd). Ik heb echter al een paar keer slechte ervaringen gehoord van Tweakers erover. Ben zelfs eerder afgeraden om hiervan te bestellen.
Dat gezegd hebbende, bizar dat videokaarten in Nederland zo duur zijn...
Vriend van mij had de XFX 5700 XT THICC gekocht, nu dacht ik dat ik dat ik wel eens coilwhine gehoord had in m'n leven, maar dit was een compleet orkest bij het spelen van games of zelfs verplaatsen van vensters op zijn 2 monitoren. Webshop had er maar 1, dus hij heeft z'n geld wel terug gekregen, maar krijg ik toch beetje de twijfels welk model ik moet gaan kiezen.
Reddit nog wat doorgespit, maar daar komt bijna elk merk wel een keer langs, vanuit reviews kom ik weinig wijs welke fabrikant over het algemeen de betere componenten gebruikt (weet enkel uit verleden dat EVGA meestal de 'wat betere' had).
Prijs boeit mij dan nog niet eens zoveel, zolang dat ding maar enige zekerheid kan bieden dat het stabiel kan draaien zonder rariteiten.
Reddit nog wat doorgespit, maar daar komt bijna elk merk wel een keer langs, vanuit reviews kom ik weinig wijs welke fabrikant over het algemeen de betere componenten gebruikt (weet enkel uit verleden dat EVGA meestal de 'wat betere' had).
Prijs boeit mij dan nog niet eens zoveel, zolang dat ding maar enige zekerheid kan bieden dat het stabiel kan draaien zonder rariteiten.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 07-11-2019 11:20 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je weet dat elke moderne kaart een vorm van coil whine heeft he? Nog maar eens mijn uitleg van een aantal maanden geleden linken:SinergyX schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:04:
Vriend van mij had de XFX 5700 XT THICC gekocht, nu dacht ik dat ik dat ik wel eens coilwhine gehoord had in m'n leven, maar dit was een compleet orkest bij het spelen van games of zelfs verplaatsen van vensters op zijn 2 monitoren. Webshop had er maar 1, dus hij heeft z'n geld wel terug gekregen, maar krijg ik toch beetje de twijfels welk model ik moet gaan kiezen.
Blaat in "MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio Coilwhine."
Wel de kanttekening erbij dat een voeding met zo min mogelijk ripple dit effect kan minimaliseren. Daar zal je het eerder moeten zoeken dan een kaart van een andere fabrikant.
Dit filmpje van DIY perks illustreert het goed:
YouTube: I built a PC out of rope and wood...
[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 07-11-2019 11:42 ]
Ik praat specifiek over de spoel coil whine, de VRM versie is meer een 'bijgeluidje' wanneer de fans toch al bezig zijn en verre van storend, de spool whine echter is een ander verhaal.Blaat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:33:
[...]
Je weet dat elke moderne kaart een vorm van coil whine heeft he? Nog maar eens mijn uitleg van een aantal maanden geleden linken:
Blaat in "MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio Coilwhine."
Wel de kanttekening erbij dat een voeding met zo min mogelijk ripple dit effect kan minimaliseren. Daar zal je het eerder moeten zoeken dan een kaart van een andere fabrikant.
Dit filmpje van DIY perks illustreert het goed:
YouTube: I built a PC out of rope and wood...
Daarom draai ik nog een 290X (na mijn Vega drama), dat ding doet al jaren probleemloos zonder bijgeluidje, maar kan gewoon zeker nu niet makkelijk meer meekomen. Ben de webshops ook aan het afstrepen die elke poging doen om garantiepogingen op de 'piep' whine af te wimpelen, daarom zeg ik ook, liever paar tientjes meer zonder problemen dan 10tje goedkoper en weer een Vega drama.
Op internet lees ik dat dit een midden segment kaart is. En dat de er vrijwel niks tussen zit wat bijvoorbeeld de Nvidea kan verslaan?
Natuurlijk is de XT variant rond de 450€ terwijl een 2070 bijvoorbeeld rond de 750€ zit qua prijs.
Zit er namelijk aan te denken om mijn oudere Sapphire R9 290 Tri-X te vervangen voor de 5700 XT. Maar als ik er marginaal op vooruit ga het beter is om niet te upgraden.
Natuurlijk is de XT variant rond de 450€ terwijl een 2070 bijvoorbeeld rond de 750€ zit qua prijs.
Zit er namelijk aan te denken om mijn oudere Sapphire R9 290 Tri-X te vervangen voor de 5700 XT. Maar als ik er marginaal op vooruit ga het beter is om niet te upgraden.
Wat haal je uit de reviews van 5700 XT die je hebt gelezen?theduke1989 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:09:
Op internet lees ik dat dit een midden segment kaart is. En dat de er vrijwel niks tussen zit wat bijvoorbeeld de Nvidea kan verslaan?
wat vinden jullie van de nieuwe xfx kaart?
YouTube: XFX 5700 XT THICC III Ultra Review And Benchmarks
pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra
Aggressor schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:58:
DaniëlWW2 in "AMD Navi Ervaringen Topic"
Maar deze is acceptabel. Het is geen echt high end model en je moet er zeker geen €500 voor betalen, maar richting de €450 a €460 lijkt deze goed te zijn. Op het moment is die nog net iets te duur, maar er zijn veel ergere modellen.
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming XAggressor schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:58:
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT
Zijn betere XT's, en een goede goedkopere pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En bij Cyberport kijken loont ook weer om de prijs nog iets verder omlaag te krijgen, er zijn weer codes voor 10% kortingHackus schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:36:
[...]
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT
Zijn betere XT's, en een goede goedkopere pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
https://www.mydealz.de/de...t-gaming-x-oc-422-1468468
Schijnbaar werken ze niet op alle producten (al zijn werkende producten wel met niet-werkende te combineren voor meer korting), maar bv wel op de pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X die daardoor 415,90 ex verzenden wordt
Zijn er goede deals op cyberport? (korting) heb namelijk intressen in deze kaart: https://www.cyberport.de/...dmi-3xdp-grafikkarte.html
Spijtig was deze code: PSCOUP19471-1WXHDG tot 27e geldig blijkbaar.
Spijtig was deze code: PSCOUP19471-1WXHDG tot 27e geldig blijkbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door dutchnltweaker op 29-11-2019 11:24 ]
Enige die ik momenteel onder de 400 heb zien gaan.
pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC
Ik zou persoonlijk niet bij cyberport bestellen, heb nu al meerdere bestellingen gehad die niet zijn aangekomen (o.a. 5700 XT Nitro+). Uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen, maar ging moeizaam.
Wat ging er dan mis? Het bezorgen aan zich of?Speedbok schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:31:
Ik zou persoonlijk niet bij cyberport bestellen, heb nu al meerdere bestellingen gehad die niet zijn aangekomen (o.a. 5700 XT Nitro+). Uiteindelijk wel mijn geld terug gekregen, maar ging moeizaam.
Meer mensen deze ervaring?
Op Amazon was er vandaag ook een onder de 400 euro, geloof dat het ook de Asrock was.SinergyX schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:03:
Enige die ik momenteel onder de 400 heb zien gaan.
Ben zelf voor de MSI 5700 XT Gaming gegaan voor 429 euro.
Zie dat de Powercolor Red Dragon 5700 XT nu voor 400,99 op Amazon staat - lijkt me een zeer goede deal!
Ik wil graag de 5700 xt nitro+ van Sapphire kopen maar zie dat deze in Duitsland vele malen goedkoper is. Je krijgt daar de special edition voor het geld wat hier de normale versie kost. Denken jullie dat de prijzen in Nederland binnenkort zullen dalen of blijft deze verhouding hetzelfde en is het gunstiger om hem in Duitsland te halen?
Hier gaat het niet zomaar goedkoper worden. Is al jaren zo. Het komt mede door BTW tarieven, kleinere markt hier in Nederland met relatief veel spelers terwijl er kin Duitsland een aantal heel grote webwinkels zitten. Er zijn ook genoeg Duitse winkels die wel de 21% rekenen als je naar Nederland laat verzenden. Ze moeten immers die belasting betalen. Daarnaast zijn er nog fors hogere verzendkosten. Meestal valt het verschil dan grotendeels weg.pieterbas99 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:10:
Ik wil graag de 5700 xt nitro+ van Sapphire kopen maar zie dat deze in Duitsland vele malen goedkoper is. Je krijgt daar de special edition voor het geld wat hier de normale versie kost. Denken jullie dat de prijzen in Nederland binnenkort zullen dalen of blijft deze verhouding hetzelfde en is het gunstiger om hem in Duitsland te halen?
Oh en Nitro+ is uiteraard de beste keuze.
-delete
[ Voor 108% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-02-2020 12:58 ]
Vergeet niet dat de vzk naar Nederland in veel gevallen hoog zijn. dus als het dan niet veel scheelt, zou ik het liever in het land kopen waar je woont.pieterbas99 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:10:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat, en het is makkelijker als je een service aanvraag moet doen. Ik ben mijn RX5700 XT al langer dan een maand kwijt doordat ik een service aanvraag moest doen. (Kaart reageerde helemaal nergens meer op en ligt inmiddels bij de fabrikant voor onderzoek). Dan ben ik wel blij dat ik mijn product gewoon binnen Nederland terug hoefde te sturen (minder risico met verlies van het pakket en lagere verzendkosten), dat ik de communicatie in het Nederlands kan doen en ik zeker weet dat ik Nederlandse kopersbescherming heb (ik weet niet zeker hoe dat zit als je spullen uit Duitsland besteld).Hackus schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:36:
Vergeet niet dat de vzk naar Nederland in veel gevallen hoog zijn. dus als het dan niet veel scheelt, zou ik het liever in het land kopen waar je woont.
Ik heb al bijna 3 weken geleden de Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 besteld bij Megekko, met wat andere spullen. Maar die staat niet meer op hun site en ze leveren de order niet in delen uit. Dus net die kaart gecancelled zodat ik mijn andere, al lang betaalde, spullen krijg.
Iemand enig idee wanneer die kaart weer beschikbaar komt ergens, en dan lieftst weer voor die prijs van 349,-. Had die kaart gekozen omdat ie prijstechnisch gunstig lag maar vooral om de goede reviews overal.
Iemand enig idee wanneer die kaart weer beschikbaar komt ergens, en dan lieftst weer voor die prijs van 349,-. Had die kaart gekozen omdat ie prijstechnisch gunstig lag maar vooral om de goede reviews overal.
[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 27-11-2020 17:22 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik heb al ruim driekwart jaar de Gigabyte 5700 XT OC. Een perfect kaartje naar mijn mening. Wordt niet echt heet tijdens het gamen (max 63 graden) en de updates van AMD worden ook steeds beter.
RX5700 raakt EOL. RX6700 gaat deze vervangenMrMarcie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:22:
Ik heb al bijna 3 weken geleden de Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 besteld bij Megekko, met wat andere spullen. Maar die staat niet meer op hun site en ze leveren de order niet in delen uit. Dus net die kaart gecancelled zodat ik mijn andere, al lang betaalde, spullen krijg.
Dank je, maar dat is de XT versie. Die is 100 euro duurder en vraagt meer vermogen. Dan wordt het wat krap met mijn Corsair RM550x 550W voeding ben ik bang.Swizzler24 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:24:
Ik heb al ruim driekwart jaar de Gigabyte 5700 XT OC. Een perfect kaartje naar mijn mening. Wordt niet echt heet tijdens het gamen (max 63 graden) en de updates van AMD worden ook steeds beter.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Mmwah, net even gegoogled. Moet ik misschien toch maar ff wachten. Maar als ik het zo lees dan zijn die helemaal niet te krijgen als ze gelanceerd worden, of je moet mazzel hebben.Hackus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:29:
[...]
RX5700 raakt EOL. RX6700 gaat deze vervangen