Die reference heb ik alAstennu schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:34:
Pfff wat een prijs. Dan zou ik toch eerder zo'n asrock voor 460 nemen. Maar persoonlijk.... Een refferenced kaart voor rond de 400. Maar dat ben ik
Meh. Wordt toch langzaam aan duidelijk dat het wederom niet echt een concurrerende kaart van AMD is. Verbruik, geluid en prestaties lijken niet meer dan marktconform.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Wat bedoel je hiermee? De kaarten zijn over het algemeen (ligt ook aan de games) in lijn met de 2070super, alleen zijn de prijzen een stuk gunstiger.Phusebox schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:08:
Meh. Wordt toch langzaam aan duidelijk dat het wederom niet echt een concurrerende kaart van AMD is. Verbruik, geluid en prestaties lijken niet meer dan marktconform.
Ik zie weinig bejubelende reviews nog. Het is allemaal meer van ; ja het is een goede maart maar niks meer dan dat. Of ik kijk verkeerd. Grote kans.kwdtje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:22:
[...]
Wat bedoel je hiermee? De kaarten zijn over het algemeen (ligt ook aan de games) in lijn met de 2070super, alleen zijn de prijzen een stuk gunstiger.
[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 16-08-2019 18:27 ]
@Phusebox Dat ligt volledig aan jouzelf, overal is men het eens: AMD is eindelijk terug met een sterke match voor Nvidia.
2070Super performance voor een stuk minder centen.
Ik twijfel of je serieus bent of misschien een troll, of wellicht heb je jezelf niet ingelezen.
2070Super performance voor een stuk minder centen.
Ik twijfel of je serieus bent of misschien een troll, of wellicht heb je jezelf niet ingelezen.
[ Voor 21% gewijzigd door unfor op 16-08-2019 18:37 ]
Mwah, gemiddeld een 5% langzamer denk ik wel. Maar qua prijs/kwaliteit is hij wel beter, hoe significant je dat vindt is aan een ieder zelf om te beslissen.kwdtje schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:22:
[...]
Wat bedoel je hiermee? De kaarten zijn over het algemeen (ligt ook aan de games) in lijn met de 2070super, alleen zijn de prijzen een stuk gunstiger.
Ik moet wel zeggen dat van wat ik zo zag, de 2070S AIBs gemiddeld genomen significant stiller zijn dan die van de 5700XT. Wat ik niet helemaal snap gezien ze vergelijkbare TDPs hebben.
Je moet dan wel appels met appels vergelijken, kijk bijvoorbeeld naar de red devil, die is bijzonder stil.Sissors schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:38:
[...]
Ik moet wel zeggen dat van wat ik zo zag, de 2070S AIBs gemiddeld genomen significant stiller zijn dan die van de 5700XT. Wat ik niet helemaal snap gezien ze vergelijkbare TDPs hebben.
MSI heeft hun kaart verprutst, en Sapphire heeft een mooie middle ground kaart.
ASUS met hun ROG kaart is helaas niet interessant gezien de meerprijs zij vragen.
Voor iemand die perse de golddigger van MSI wilt hebben voor een dito prijs
https://m.alternate.nl/MS...l/product/1568736?lk=9364
Morgen in huis voor 479,-
https://m.alternate.nl/MS...l/product/1568736?lk=9364
Morgen in huis voor 479,-
Al die winkels die nu proberen te cashen. Triest dat het kan, maar begrijpelijk. Blijkbaar is de enige kaart die de moeite van het wachten waard is de Red Devil dus die zal wel flink prijzig worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 16-08-2019 19:22 ]
Beetje dubbelzinnig wat je hier zegtPhusebox schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:18:
Triest dat het kan, maar begrijpelijk.
- Met hoge prijs aanbieden. Degene die hem heel graag willen hebben kopen hem wel. Kleine voorraad die binnen komt kan over hun verdeelt worden.
- Voor een eerlijke prijs aanbieden en een wachtlijst hebben van een maand. Vervolgens dat iedereen loopt te klagen "ik heb hem dan en dan besteld, maar ik heb hem nog helemaal niet".
Welkom bij de behandeling van Radeon's.Sissors schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:38:
[...]
Mwah, gemiddeld een 5% langzamer denk ik wel. Maar qua prijs/kwaliteit is hij wel beter, hoe significant je dat vindt is aan een ieder zelf om te beslissen.

Ik neem bijvoorbeeld de ROG Strix, zowel RX5700XT als RTX2070S. Ik daag je uit om zonder op te zoeken, uit te vogelen welke de Radeon en welke de RTX is.

https://www.techpowerup.c...adeon-rx-5700-xt-strix-oc
https://www.techpowerup.c...e-rtx-2070-super-strix-oc
Het is exact dezelfde koeloplossing. Het verschil is dat de RTX2070S beter getuned is. Die is gelimiteerd op 255W terwijl de RX5700XT naar 280W mag gaan. Een vrij zinloze exercitie voor die paar extra megahertz. Het resulteert alleen wel in 25W extra verbruik voor de RX5700XT en 2dBA erbij op geluidsproductie. Beiden zijn natuurlijk geruisloos, maar de RX5700XT had beter kunnen zijn als die gelimiteerd was op 260W. Dan had de ventilator daar ook op 1850RPM gelimiteerd kunnen worden en was geluidsproductie waarschijnlijk identiek geweest.

Dan is de ROG Strix waarschijnlijk nog een best case scenario. Hier valt het namelijk wel mee hoe slecht het werkelijk is. Het had beter gemoeten, maar het is vooral te duur, niet slecht.
Een MSI Evoke is bijvoorbeeld alweer een voorbeeld van matig ontwerp maken en dan de powerlimiet flink verhogen. Dat hoeft MSI niet te proberen met Nvidia, maar met AMD is het kennelijk normaal. Het was ook totaal onnodig. De RTX2070S heeft een TBP van 215W, de RX5700XT 225W. Lanceer de Ventus kloon op 225W en lanceer de zinloze Evoke dan niet. Doe dat of lanceer de Evoke ook met een 225W TBP. Nee, moet 260W doorheen en faal.

Natuurlijk hebben ze bij de RTG ook een flinke lading boter op hun hoofd met hun blower die 225W moest kunnen afvoeren, want dat ging werken. Had er 200W van gemaakt en geef de AIB's dan de optie om OC modellen te lanceren met een 225W TDP en daarboven de top end modellen op 260W. Beter nog, laat AIB's meteen met launch allemaal een instapmodel lanceren dat op een door AMD gespecificeerde vermogenslimiet draait. Dat zou het probleem al behoorlijk moeten verminderen. Neemt niet weg dat in ieder geval MSI weer eens knap waardeloos is met een AMD exclusief model. Op deze manier gaan ze nog erger zijn dan Gigabyte, en dat is indrukwekkend...
Dit is er namelijk ook. Lijkt ook exact dezelfde koeler te zijn als voor de RTX serie. Geen reviews tegengekomen, maar dit lijkt de instapper te zijn en kan zomaar beduidend beter zijn dan die MSI Evoke.
https://www.cyberport.de/...rafikkarte-hdmi-3xdp.html
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voordeel aan traag internet, de url placeholders voordat het fotootje laadt, dus zonder op te zoeken zijn plaatje 1&3 de Radeon'sDaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:42:
Welkom bij de behandeling van Radeon's.![]()
Ik neem bijvoorbeeld de ROG Strix, zowel RX5700XT als RTX2070S. Ik daag je uit om zonder op te zoeken, uit te vogelen welke de Radeon en welke de RTX is.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Ik vergelijk ook appels met appels, ipv cherry picken. De Red Devil is bijzonder stil inderdaad, maar dat is dan ook de enige. De rest maakt gemiddeld genomen meer lawaai dan hun RTX2070S tegenhanger, zoals hierboven ook is laten zien. Niet dat ze enorm veel lawaai maken, maar gemiddeld genomen over de gehele linie wel meer.unfor schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:40:
[...]
Je moet dan wel appels met appels vergelijken, kijk bijvoorbeeld naar de red devil, die is bijzonder stil.
MSI heeft hun kaart verprutst, en Sapphire heeft een mooie middle ground kaart.
ASUS met hun ROG kaart is helaas niet interessant gezien de meerprijs zij vragen.
Nou......Sissors schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:55:
[...]
Ik vergelijk ook appels met appels, ipv cherry picken. De Red Devil is bijzonder stil inderdaad, maar dat is dan ook de enige. De rest maakt gemiddeld genomen meer lawaai dan hun RTX2070S tegenhanger, zoals hierboven ook is laten zien. Niet dat ze enorm veel lawaai maken, maar gemiddeld genomen over de gehele linie wel meer.
voor €430,- heb je uberhaubt geen 2070S, en voor 35 méér heb je maar 1 2070 (geen-S), en dat is een blower, dus die zal ook niet bijzonder stil zijn........ Dus dan heb je een kaart die langzamer is en net zoveel herrie maaakt.
categorie: Videokaarten
@Sissors Nee je quote "appels met appels vergelijken", dus moet je kijken naar wat iets kost en wat je daar voor krijgt.
Je krijgt dus een fluisterstille Red Devil tegen een Blower nVidia voor hetzelfde geld.
Om er dan maar eentje te nemen die ook nog leverbaar is en ook redelijk stil, de Pulse (Sapphire) koop je voor 469,95, en daar heb je dus een 2070 blower voor.......
[ Voor 16% gewijzigd door zion op 16-08-2019 20:31 ]
systeem
Kan je quoten waar ik ooit heb gezegd dat je voor €430 een 2070S krijgt?
Moest je het nou verpesten?zion schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:55:
[...]
Voordeel aan traag internet, de url placeholders voordat het fotootje laadt, dus zonder op te zoeken zijn plaatje 1&3 de Radeon's![]()
Dat komt omdat je niet kan vertrouwen op de grote drie, ASUS, Gigabyte en MSI, om consistent dezelfde kwaliteit te leveren als ze voor de Nvidia modellen doen. Misschien gaat het nu meevallen omdat de RX5700 series in principe in vergelijkbare TBP ratings vallen waardoor dezelfde koeloplossing toepassen, voor enigszins vergelijkbare resultaten zou moeten zorgen. MSI heeft alleen al een streep tegen met de AMD exclusieve Evoke en ASUS een halve met de slechte tuning van de ROG Strix.Sissors schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:55:
[...]
Ik vergelijk ook appels met appels, ipv cherry picken. De Red Devil is bijzonder stil inderdaad, maar dat is dan ook de enige. De rest maakt gemiddeld genomen meer lawaai dan hun RTX2070S tegenhanger, zoals hierboven ook is laten zien. Niet dat ze enorm veel lawaai maken, maar gemiddeld genomen over de gehele linie wel meer.
Er is een heel goede reden waarom ik juist naar Sapphire en Powercolor kijk. Ze zijn AMD exclusief en moeten wel presteren. XFX en ASRock eigenlijk ook. In XFX begin ik het vertrouwen te verliezen en ik weet niet wat ASRock precies wil met hun producten.
Overigens moet het idee dat de RX5700XT haar directe tegenhanger de RTX2070S is, ook eens stoppen. Het is op prijs nog steeds de RTX2060S. Dat een goede RX5700 nu al net zo goed is als de RTX2060S, tja. Het hele punt van de RX5700 series is dat de RX5700, de RTX2060S neutraliseert door goedkoper te zijn en de RX5700XT voor $50 meer, op het prijspunt van de RTX2060S, tussen de RTX2060S en RTX2070S gaat zitten qua prestaties en zo de RTX2070S te duur maakt voor wat het is. Dat is het enige dat AMD kan doen zo lang als de Navi 12/RX5800 series niet gelanceerd zijn. Daarna is dit niet meer nodig omdat AMD waarschijnlijk dan twee SKU's heeft die de RTX2070S makkelijk zouden moeten kunnen verslaan.
Ik wil gewoon eens echt concurrentie zien in de videokaart markt. De afgelopen vijf jaar was gewoon waardeloos in zoveel aspecten. Mining, enorme prijsstijgingen, weinig innovatie, weinig prestatiewinst en dan de AIB's die niet eens de moeite namen om AMD videokaarten van een fatsoenlijk ontwerp te voorzien.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-08-2019 20:43 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Moet ik nou echt serieus gaan uitleggen dat als ik schrijf dat het me opvalt dat gemiddeld genomen een RTX2070S stiller is dan een 5700XT dat ik dat niet bedoel op exact hetzelfde prijspunt? Als ik zou schrijven dat de RTX2080 kaarten stiller zijn dan vergelijkbare RTX2070 kaarten, dan zou ik toch ook niet hoeven uit te leggen dat de prijs nog wel anders is?zion schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:13:
[...]
Nou......
voor €430,- heb je uberhaubt geen 2070S, en voor 35 méér heb je maar 1 2070 (geen-S), en dat is een blower, dus die zal ook niet bijzonder stil zijn........ Dus dan heb je een kaart die langzamer is en net zoveel herrie maaakt.
categorie: Videokaarten
@Sissors Nee je quote "appels met appels vergelijken", dus moet je kijken naar wat iets kost en wat je daar voor krijgt.
Je krijgt dus een fluisterstille Red Devil tegen een Blower nVidia voor hetzelfde geld.
Om er dan maar eentje te nemen die ook nog leverbaar is en ook redelijk stil, de Pulse (Sapphire) koop je voor 469,95, en daar heb je dus een 2070 blower voor.......
De Pulse heeft volgens TPU 35dB fan noise met zijn reguliere bios. Pak ik dan de Zotac 2070S AMP extreme erbij (puur omdat hij de laatste 2070S door hun gereviewed is, met de opmerking erbij dat hij een fractie duurder is dan de FE, en dus zeker geen high-end versie is), dan zit die op 31dB fan noise.
Dat is leuk, maar dan kom ik toch weer op dat appels met appels vergelijken terug.Sissors schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:42:
[...]
De Pulse heeft volgens TPU 35dB fan noise met zijn reguliere bios. Pak ik dan de Zotac 2070S AMP extreme erbij (puur omdat hij de laatste 2070S door hun gereviewed is, met de opmerking erbij dat hij een fractie duurder is dan de FE, en dus zeker geen high-end versie is), dan zit die op 31dB fan noise.
Je vergelijkt nu een redelijk simpele 2-slot 2 fan heatsink met een dikke 3 slot 3 fan oplossing.
Als we dan wel appels met appels vergelijken, dan zetten we de red devil tegenover jouw kaart.
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 16-08-2019 20:55 ]
Wel als je iemand op wijst dat hij geen appels met appels aan het vergelijken is en je dat zelf vervolgens allerminst zelf doet.Sissors schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:42:
[...]
Moet ik nou echt serieus gaan uitleggen dat als ik schrijf dat het me opvalt dat gemiddeld genomen een RTX2070S stiller is dan een 5700XT dat ik dat niet bedoel op exact hetzelfde prijspunt? Als ik zou schrijven dat de RTX2080 kaarten stiller zijn dan vergelijkbare RTX2070 kaarten, dan zou ik toch ook niet hoeven uit te leggen dat de prijs nog wel anders is?
De enige eerlijke vergelijking is hoeveel er van je bankrekening afgaat en wat je daarvoor terugkrijgt.
dus je kan een hele goede AMD kopen voor de prijs van een waardeloze nVidia.
Van de Powercolor Red Devil 5700XT is de goedkoopste die ik kan vinden die daadwerkelijk zonder omweg naar mijn huis verscheept overigens € 508.98 (incl. verzendkosten overnight international delivery GBP15,-) uit de UK, dus dan moet hij het al gaan opnemen tegen Goede 2060S'en of goede 2070's, 2070Sen beginnen echter pas weer bij de €530, dus die vallen nog steeds niet te vergelijken met de 5700XT......
@DaniëlWW2 Ja, die hebben ze bij Newegg, maar niet leverbaar in Europa (vooralsnog) voor zover ik gezien heb.... Hoe kom jij overiens aan die $400/410,- op de link die je geeft staan ze voor GBP424.99
[ Voor 10% gewijzigd door zion op 16-08-2019 21:08 ]
systeem
Ik heb nog een Powercolor ontdekt. De Red Dragon is $410, maar er is kennelijk ook een Powercolor dual fan. Deze zal $400 zijn. Zeer basaal model, maar het bestaat. 

https://www.overclockers....6a85a&tap_s=243465-274845

Misschien dat ze in grote oplage goedkoper zijn. Het zijn in ieder geval geen goedkope pads niet te vergelijken met de thermalpads die je meestal in de winkel koopt. Maar meen toen iets in de video gehoord te hebben dat de vervangende pad 30 dollar koste om te kopen. Maar kan best dat dat komt doordat ze bijna nergens te krijgen zijn. Voordeel van deze pad's is dat het verschil met goede paste relatief klein is (5c) en ze de oneffenheden veel beter opvullen + hun hele leven lang dezelfde koel prestaties geven waar het bij high end paste terug loopt en je die eigenlijk ieder jaar moet vervangen omdat de temps anders hoger worden.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:58:
[...]
$30?![]()
Dat kan ik eigenlijk niet geloven, al helemaal niet als de prijs wat AMD zal betalen. We kunnen hier in de winkel voor iets meer dan €10 een thermal pad krijgen. Volgens mij zijn ze ook allemaal geleidend. Hoe het precies werkt met HBM2+Vega 20, ben ik nog steeds niet helemaal over uit. Kennelijk is dat wel geïsoleerd.
Verder zei Buildzoid bij die Powercolor ramble dat hij denkt dat de geheugencontroller voor Navi 10 best wel eens slecht kan zijn. Klinkt in ieder geval als een typisch AMD probleem. Het zou verklaren waarom geheugen OC gewoon niet wil. Vervolgens lijkt RDNA meer geheugenbrandbreedte nodig te hebben dan Turing en bottlenecked RDNA er een beetje op.
Ik vraag me nu eigenlijk al af hoe dat gaat met Navi 12. Daar verwacht ik echt een 384bit bus. Vraag me alleen af hoe die zal schalen.
Ik heb ook het idee dat de memory controller niet al te best is. Al doen de partner kaarten soms wel de max 950 MHz van de slider. Maar goed de vraag is hoeveel meer er dan nog in zit. Die van mij vind alles boven de 900 al niet leuk wat gewoon slecht is.
AMD heeft geen GDDR5X gehad en dit is de eerste GDDR6 kaart maar de OC ruimte is nu wel extreem beperkt.
Hopelijk kunnen ze dit fixen bij nieuwere kaarten. Big Navi (of dat nu 12 / 20 of 23 wordt) zal ongetwijfeld 384Bit+ krijgen. Ik vraag mij af of 384Bit wel genoeg is. Ze kunnen natuurlijk ook voor het hoger geclockte GDDR6 geheugen gaan samen met een 384 bit bus ipv weer de stap naar 512 te maken zoals bij Hawaii. Ik denk eerder hoger geclockte modules en toch 384Bit bus ipv zelfde 1750MHz modules met een 512Bit bus.
Maar die vind je te luid?
[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 17-08-2019 01:58 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
En daarom zit er dus een thermal pad tussen mijn 3700X en mijn koeler. Dat en ik had die pad ook nodig omdat ik een tweede PC in elkaar had gezet waar de 1700 nodig was voor bios flashing. Alles ging natuurlijk mis waardoor ik het ding nu al acht keer heb verplaatst. Nog steeds perfect bruikbaar.Astennu schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 01:57:
[...]
Misschien dat ze in grote oplage goedkoper zijn. Het zijn in ieder geval geen goedkope pads niet te vergelijken met de thermalpads die je meestal in de winkel koopt. Maar meen toen iets in de video gehoord te hebben dat de vervangende pad 30 dollar koste om te kopen. Maar kan best dat dat komt doordat ze bijna nergens te krijgen zijn. Voordeel van deze pad's is dat het verschil met goede paste relatief klein is (5c) en ze de oneffenheden veel beter opvullen + hun hele leven lang dezelfde koel prestaties geven waar het bij high end paste terug loopt en je die eigenlijk ieder jaar moet vervangen omdat de temps anders hoger worden.
Ik verwacht geen fix voor Navi 12, en ergens verwacht ik bij Navi 14 voor de verandering weer eens GDDR5. Navi 2x, dus 21 en 23, daar zou dit wel eens een van de verbeteringen kunnen zijn. Het is immers bijna gratis performance. Die Navi 23 zie ik eigenlijk ook wel met HBM2. Als je videokaart toch richting de $999 gaat, waarom niet?
Ik heb ook het idee dat de memory controller niet al te best is. Al doen de partner kaarten soms wel de max 950 MHz van de slider. Maar goed de vraag is hoeveel meer er dan nog in zit. Die van mij vind alles boven de 900 al niet leuk wat gewoon slecht is.
AMD heeft geen GDDR5X gehad en dit is de eerste GDDR6 kaart maar de OC ruimte is nu wel extreem beperkt.
Hopelijk kunnen ze dit fixen bij nieuwere kaarten. Big Navi (of dat nu 12 / 20 of 23 wordt) zal ongetwijfeld 384Bit+ krijgen. Ik vraag mij af of 384Bit wel genoeg is. Ze kunnen natuurlijk ook voor het hoger geclockte GDDR6 geheugen gaan samen met een 384 bit bus ipv weer de stap naar 512 te maken zoals bij Hawaii. Ik denk eerder hoger geclockte modules en toch 384Bit bus ipv zelfde 1750MHz modules met een 512Bit bus.
Navi 12 verwacht ik als 60CU met 384bit bus. Tja, dan krijgen we waarschijnlijk geen lineaire schaling. Alsnog zie ik een 60CU chip, de RTX2080S verslaan. Een cut down zou waarschijnlijk 54 of 52CU's zijn. Dat zou alsnog genoeg kunnen zijn om de RTX2080S te verslaan. Clock voor clock, ALU voor ALU is RDNA zeer vergelijkbaar, zo niet nipt beter dan Turing. Als je eenmaal een paar honderd extra ALU's hebt, dan kan je sneller zijn. Een 384bit bus heeft natuurlijk veel meer geheugenbandbreedte en met 12GB, is het wel een waardige 4K videokaart. Ik kan een videokaart met 8GB moeilijk een echt goede 4K optie noemen.
Het interessante vind ik eigenlijk nog wel dat RDNA helemaal van rol is gewisseld met GCN. GCN werd
juist beter op hogere resoluties omdat framerates zakte. RDNA is juist beter op lagere resoluties en zakt wat weg op hogere resoluties, waarschijnlijk door een gebrek aan rauwe geheugenbandbreedte. Persoonlijk groot fan van, want 1080P, maar voor 1440P is het iets minder. Daar zou 16Gpbs GDR6 gewoon fijn zijn.
Het is nog niet duidelijk wat het Navi nummertje na Navi 10 gaat worden. Wellicht is Navi 12 wel de kleine Navi kaart. Maar ook daar is het mogelijk dat ze bepaalde memory controller issues opgelost hebben. Al zou ik niet verbaast zijn als die misschien goedkoper GDDR5 of 5X geheugen gebruiken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:07:
[...]
Ik verwacht geen fix voor Navi 12, en ergens verwacht ik bij Navi 14 voor de verandering weer eens GDDR5. Navi 2x, dus 21 en 23, daar zou dit wel eens een van de verbeteringen kunnen zijn. Het is immers bijna gratis performance. Die Navi 23 zie ik eigenlijk ook wel met HBM2. Als je videokaart toch richting de $999 gaat, waarom niet?Ja, ik denk dat het er zo eentje gaat worden. RTX2080Ti killer, voor net iets minder.
Navi 12 verwacht ik als 60CU met 384bit bus. Tja, dan krijgen we waarschijnlijk geen lineaire schaling. Alsnog zie ik een 60CU chip, de RTX2080S verslaan. Een cut down zou waarschijnlijk 54 of 52CU's zijn. Dat zou alsnog genoeg kunnen zijn om de RTX2080S te verslaan. Clock voor clock, ALU voor ALU is RDNA zeer vergelijkbaar, zo niet nipt beter dan Turing. Als je eenmaal een paar honderd extra ALU's hebt, dan kan je sneller zijn. Een 384bit bus heeft natuurlijk veel meer geheugenbandbreedte en met 12GB, is het wel een waardige 4K videokaart. Ik kan een videokaart met 8GB moeilijk een echt goede 4K optie noemen.
Het interessante vind ik eigenlijk nog wel dat RDNA helemaal van rol is gewisseld met GCN. GCN werd
juist beter op hogere resoluties omdat framerates zakte. RDNA is juist beter op lagere resoluties en zakt wat weg op hogere resoluties, waarschijnlijk door een gebrek aan rauwe geheugenbandbreedte. Persoonlijk groot fan van, want 1080P, maar voor 1440P is het iets minder. Daar zou 16Gpbs GDR6 gewoon fijn zijn.
De drop op 1440P valt wel mee. Vooral 4K zakt ietsjes in als je naar de scaling kijkt. Met partner kaarten kan je het geheugen 75MHz hoger clocken en kan je kijken of die games waar er een grotere drop is dan wel iets beter schalen. Maar ik heb ook het gevoel dat de XT soms een beetje tegen de limiet aan zit waar dat bij de 5700 niet het geval is (maar die heeft ook dezelfde memory speeds waar Vega 56's HBM geheugen 140MHz lager geclockt was dan dat van de 64. bijna 15%).
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Navi 14 is 24CU's, dat lijkt nu wel redelijk duidelijk. Navi 12 zou juist een grotere chip zijn.Astennu schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:18:
[...]
Het is nog niet duidelijk wat het Navi nummertje na Navi 10 gaat worden. Wellicht is Navi 12 wel de kleine Navi kaart. Maar ook daar is het mogelijk dat ze bepaalde memory controller issues opgelost hebben. Al zou ik niet verbaast zijn als die misschien goedkoper GDDR5 of 5X geheugen gebruiken.
Misschien omdat de RX5700, 36CU's is en de R5700XT, 40CU's?De drop op 1440P valt wel mee. Vooral 4K zakt ietsjes in als je naar de scaling kijkt. Met partner kaarten kan je het geheugen 75MHz hoger clocken en kan je kijken of die games waar er een grotere drop is dan wel iets beter schalen. Maar ik heb ook het gevoel dat de XT soms een beetje tegen de limiet aan zit waar dat bij de 5700 niet het geval is (maar die heeft ook dezelfde memory speeds waar Vega 56's HBM geheugen 140MHz lager geclockt was dan dat van de 64. bijna 15%).
Het verschil is minimaal.
Dunno het verschil in prestaties is nu 13% op gelijke clocks is het 6-7%. Terwijl je effectief 10% meer units hebt. De scaling is in ieder geval een stuk beter dan Bij Vega. Daar had je soms 1-3% scaling. In sommige gevallen kwam je wel meer in de buurt van 6-8 maar dat was vooral bij compute workloads.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:22:
[...]
Navi 14 is 24CU's, dat lijkt nu wel redelijk duidelijk. Navi 12 zou juist een grotere chip zijn.![]()
[...]
Misschien omdat de RX5700, 36CU's is en de R5700XT, 40CU's?
Het verschil is minimaal.
Ik ben zelf wel benieuwd naar een Navi chip die over de 40CU's gaat. Echter heb ik het momenteel met 1440p144Hz niet nodig. Ik wil misschien wel een keer naar Ultra wide gaan maar die schermen moeten eerst nog wat beter gaan worden. (wil vooral wachten tot HDR goed geïmplementeerd is en de refreshrates nog wat hoger zijn)
[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 17-08-2019 10:28 ]
Was iemand deze kaart al opgevallen?
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC
Ik vind deze versie veel mooier dan de Armor of de Mech die op de RX580 zat. Het zal niet het grootste koelblok zijn of de stilste kaart, maar een preorder prijs van €439 geeft wel aan dat het voor een goede prijs/prestatie gaat.
Ik vind deze versie veel mooier dan de Armor of de Mech die op de RX580 zat. Het zal niet het grootste koelblok zijn of de stilste kaart, maar een preorder prijs van €439 geeft wel aan dat het voor een goede prijs/prestatie gaat.
[ Voor 21% gewijzigd door Santee op 17-08-2019 13:04 ]
Volgens mij kun je beter de reference kaart kopen dan dit budget MSI model.Santee schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:04:
Hij is wel stock, dus zal zich niet echt kunnen meten met de andere (OC) aftermarket kaarten, maar dat hoeft geen probleem te zijn, hij is dan vast wél stil, en goed geprijst (ongeveer €10,- duurder dan zijn blower neefjes):DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:00:
Ik heb nog een Powercolor ontdekt. De Red Dragon is $410, maar er is kennelijk ook een Powercolor dual fan. Deze zal $400 zijn. Zeer basaal model, maar het bestaat.
Powercolor Radeon RX 5700 XT Dual Fan 8GB GDDR6 PCI-Express Graphics Card
AXRX 5700XT 8GBD6-3DH
Core Clock: 1605MHz Boost Clock: 1905MHz (Red Devil 1770/2010, ROG 1840/2035)
Memory: 8192MB 14000MHz GDDR6 Stream Processors: 2560 DirectX 12 Support Vulkan Support RDNA Freesync 2 HDR support 2yr War.
systeem
Ben echt benieuwd wanneer we normale prijzen krijgen want tegen die tijd wordt het bijna interessant om te wachten op nieuwe generaties.
De Red Devil zit nu rond de 500 tot 550. Wat dus 449 maximaal zou moeten zijn wil het interessant zijn. Beschikbaarheid lijkt vanaf half september te komen, dus normale prijzen half oktober.
De Red Devil zit nu rond de 500 tot 550. Wat dus 449 maximaal zou moeten zijn wil het interessant zijn. Beschikbaarheid lijkt vanaf half september te komen, dus normale prijzen half oktober.
De OC versies vind ik beetje rommel in de marge, en die 30-40W ofzo die ze extra trekken voor nauwelijks meer FPS moet ook weer mijn kast uit.zion schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:34:
[...]
Hij is wel stock, dus zal zich niet echt kunnen meten met de andere (OC) aftermarket kaarten, maar dat hoeft geen probleem te zijn, hij is dan vast wél stil, en goed geprijst (ongeveer €10,- duurder dan zijn blower neefjes):
Powercolor Radeon RX 5700 XT Dual Fan 8GB GDDR6 PCI-Express Graphics Card
AXRX 5700XT 8GBD6-3DH
Core Clock: 1605MHz Boost Clock: 1905MHz (Red Devil 1770/2010, ROG 1840/2035)
Memory: 8192MB 14000MHz GDDR6 Stream Processors: 2560 DirectX 12 Support Vulkan Support RDNA Freesync 2 HDR support 2yr War.
Ervan uitgaande dat hij vergelijkbaar is met dat goudkleurige gedrocht van MSI dan is hij met de quiet bios iig stiller. En gezien hij dan nog steeds significant koeler is dan de reference, zou je met een custom fan curve hem nog wel wat stiller moeten kunnen krijgen.Phusebox schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:27:
[...]
Volgens mij kun je beter de reference kaart kopen dan dit budget MSI model.
Blijft geen geweldige als hij dus vergelijkbaar is met hun andere, maar moet beter zijn dan de reference.
449 exlusief btw in USD. Dus 404 eclusief btw in EUR. En inclusief BTW is dat toch 488,-Phusebox schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:59:
Ben echt benieuwd wanneer we normale prijzen krijgen want tegen die tijd wordt het bijna interessant om te wachten op nieuwe generaties.
Dan sowieso te duur.ion schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:13:
[...]
449 exlusief btw in USD. Dus 404 eclusief btw. En inclusief BTW is dat toch 488,-
Ik zie in UK overal 23-aug. als uitleverdatum, dus laten we daar dan maar op hopen.Phusebox schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:59:
23-08 Red Devil 509.95, mid-09 489,95 eind-09 469.95, mid-10 449.95 zou mooi zijn, maar heel erg koffiedik kijken natuurlijk
* zion is 10-09 jarig, maar met deze prijzen wordt het voorlopig geen GPU'tje als verjaardagscadeuatje voor mezelf....
Dan maar nieuwe velgen voor mijn autootje
systeem

Net opgehaald bij het postNL punt...
Eerste indruk:
Bare minimum, zit net een boekje bij, shroud is van plastic, voelt niet echt premium, 4 dikke koperen heatpipes, doet me een beetje denken aan mijn eerste gpu in mijn eerste zelfbouw pc een r9 280x die ik van volgens mij sapphire had destijds. Mijn laatste kaarten waren van MSI en Asus en dat voelde bij het uitpakken toch wel wat meer premium (gaming x en ROG modellen welteverstaan).
https://imgur.com/a/2TMgBBm
[ Voor 5% gewijzigd door Tweakriez op 17-08-2019 15:59 ]
Eh, wellicht. Ik vind de AIB's veel mooier dan de reference en daarmee ook stiller en koeler.Astennu schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 01:57:
Maar die vind je te luid?
Ik ben echter erg impulsief en heb dan straks twee 5700XT en voordat iemand het zegt, ja dan had ik misschien beter een 2080TI kunnen kopen
Weinig mensen hier zullen zeggen dat je beter een 2080 Ti kan kopen.revox862 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:52:
[...]
Eh, wellicht. Ik vind de AIB's veel mooier dan de reference en daarmee ook stiller en koeler.
Ik ben echter erg impulsief en heb dan straks twee 5700XT en voordat iemand het zegt, ja dan had ik misschien beter een 2080TI kunnen kopen
Ik vind de referenced versies persoonlijk qua looks by far het mooiste mja over smaak valt niet te twisten
Mja wat wil je dit is ook niet de gaming x tegenhanger ^^ die gaat nog komen.Tweakriez schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:52:
[Afbeelding]
Eerste indruk:
Bare minimum, zit net een boekje bij, shroud is van plastic, voelt niet echt premium, 4 dikke koperen heatpipes, doet me een beetje denken aan mijn eerste gpu in mijn eerste zelfbouw pc een r9 280x die ik van volgens mij sapphire had destijds. Mijn laatste kaarten waren van MSI en Asus en dat voelde bij het uitpakken toch wel wat meer premium (gaming x en ROG modellen welteverstaan).
[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 17-08-2019 16:39 ]
Ach ja ik heb mijn gtx1080 al beloofd aan iemand en ga niet terugkrabbelen.... Twijfel nu een beetje of ik hem gewoon ga houden of doorverkoop/terugbreng en voor een instap rtx2070 super ga of evt later deze verkoop en iets bijleg voor een wat mooier model....Astennu schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:38:
[...]
Weinig mensen hier zullen zeggen dat je beter een 2080 Ti kan kopen.
Ik vind de referenced versies persoonlijk qua looks by far het mooiste mja over smaak valt niet te twisten
[...]
Mja wat wil je dit is ook niet de gaming x tegenhanger ^^ die gaat nog komen.
Je zit in een AMD topic te reageren. Volgens mij gaat niemand zeggen dat je een 2080ti moet kopen 😜 we leven gelukkig in een samenleving waar impulsieve aankopen prima kunnen. Oftewel; lekker toch dat je 2x een 5700xt kaart hebt. Jij weet straks duidelijk het verschil kwa geluidsniveau.. rest mag altijd gokken of het de 30 euro extra waard is.revox862 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:52:
[...]
Eh, wellicht. Ik vind de AIB's veel mooier dan de reference en daarmee ook stiller en koeler.
Mooie foto reeks. Je ervaring voelt beetje negatief aan, maar is het echt zn probleem dat het niet premium aanvoelt? Meer premium = duurdere kaart.Tweakriez schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:52:
[Afbeelding]
Eerste indruk:
Mijn Sapphire HD7950 in ook van plastic en draait 7 jaar zonder problemen.
[ Voor 38% gewijzigd door grote_oever op 17-08-2019 17:45 ]
En anders kan je er altijd nog een Asrock 5700xt tegen kostprijs bij nemen, heb je er 3grote_oever schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:41:
[...]
Je zit in een AMD topic te reageren. Volgens mij gaat niemand zeggen dat je een 2080ti moet kopen 😜 we leven gelukkig in een samenleving waar impulsieve aankopen prima kunnen. Oftewel; lekker toch dat je 2x een 5700xt kaart hebt. Jij weet straks duidelijk het verschil kwa geluidsniveau.. rest mag altijd gokken of het de 30 euro extra waard is.
Zeker opgevallen, of die ook goed is...Santee schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:04:
Het is dezelfde koeloplossing als de Ventus lijn, maar daar kan ik eigenlijk ook geen goede reviews van vinden. Van de RX5700XT kan ik al helemaal niks vinden. Voor AMD moet je helaas kieskeurig zijn wat je wel en vooral wat je niet koopt, zeker met de grote drie van ASUS, MSI en Gigabyte. Dat is bijvoorbeeld al gebleken met de MSI Evoke die gewoon slecht is.
Ja je hebt zeker gelijk. Na kort de foto bestudeerd te hebben moet ik helaas tot de conclusie komen dat het koelblok er vrij goedkoop uit ziet. Volgens mij kan de lucht er niet eens lekker door. Verschillende 1660(ti) kaarten van Asus oa hebben ook een dergelijk koelblok, niet om over naar huis te schrijven.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:46:
[...]
Zeker opgevallen, of die ook goed is...
Het is dezelfde koeloplossing als de Ventus lijn, maar daar kan ik eigenlijk ook geen goede reviews van vinden. Van de RX5700XT kan ik al helemaal niks vinden. Voor AMD moet je helaas kieskeurig zijn wat je wel en vooral wat je niet koopt, zeker met de grote drie van ASUS, MSI en Gigabyte. Dat is bijvoorbeeld al gebleken met de MSI Evoke die gewoon slecht is.
Ik zit ook op een 5700(XT) te azen al ga ik nog wel wat maandjes wachten. Moet ook nog een Freesync scherm kopen en mn PG348Q dan verkopen (want Gsync).
Ja wellicht moet ik me daar gewoon even over heen zetten en me er op focussen dat het om de chip gaan en niet om de verpakking. Ik heb een window dus een beetje looks speelt wel mee maar het is niet een end of the world scenario.[...]
Mooie foto reeks. Je ervaring voelt beetje negatief aan, maar is het echt zn probleem dat het niet premium aanvoelt? Meer premium = duurdere kaart.
Mijn Sapphire HD7950 in ook van plastic en draait 7 jaar zonder problemen.
Moet wel even wennen weer aan Wattman.
Geluid is verder tot nu toe ok, niks schrikbarends. Wel zagen mijn kleuren in the Division 2 er heel flets en grauw uit op HDR auto ipv mooi fel zoals eerst met de gtx1080.... Is dit omdat Wattman iets anders doet ofzo?
Ik denk dat je het dan moet gaan forceren want normaal gesproken zou zoiets automatisch moeten gaan. Juist HDR zou ook beter moeten zijn op AMD omdat je met een GTX1080 last krijgt van Nvidia haar te extreme compressie die niet meer toegepast kan worden. Kost performance terwijl het bij AMD nauwelijks wat zou moeten kosten.Tweakriez schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:16:
[...]
Ja wellicht moet ik me daar gewoon even over heen zetten en me er op focussen dat het om de chip gaan en niet om de verpakking. Ik heb een window dus een beetje looks speelt wel mee maar het is niet een end of the world scenario.
Geluid is verder tot nu toe ok, niks schrikbarends. Wel zagen mijn kleuren in the Division 2 er heel flets en grauw uit op HDR auto ipv mooi fel zoals eerst met de gtx1080.... Is dit omdat Wattman iets anders doet ofzo?
lijkt nu ook goed te gaan. Geluid is naar mijn mening ook goed te doen. Ik hoor tijdens gamen (alles op ultra in the Division) slechts een lichte "woosh" door mijn kast, niks extreems dit in een Meshify C met een 3700x draaiende. "Mooi" vind ik de kaart niet maar dat is persoonlijkDaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:29:
[...]
Ik denk dat je het dan moet gaan forceren want normaal gesproken zou zoiets automatisch moeten gaan. Juist HDR zou ook beter moeten zijn op AMD omdat je met een GTX1080 last krijgt van Nvidia haar te extreme compressie die niet meer toegepast kan worden. Kost performance terwijl het bij AMD nauwelijks wat zou moeten kosten.

Dan tikt die misschien net 40dBA aan. Voor mij te veel, maar ik ben er gevoelig voor. Ik wacht dan ook de prijsdaling van de Pulse en Red Devil af en wil eigenlijk ook nog wachten op de Sapphire Nitro+ en de MSI Gaming X en dan kijken welke het gaat worden.Tweakriez schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:50:
[...]
lijkt nu ook goed te gaan. Geluid is naar mijn mening ook goed te doen. Ik hoor tijdens gamen (alles op ultra in the Division) slechts een lichte "woosh" door mijn kast, niks extreems dit in een Meshify C met een 3700x draaiende. "Mooi" vind ik de kaart niet maar dat is persoonlijk
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uiterlijk doet mij dan weer niks. Ik heb zeer bewust een FD R6 met een dicht zijpaneel.
Tja als je looks wil moet je betalen zo simpel is het. Er komen nog wat dure modellen uit zoals De Nitro, Gaming X tegenhanger en Asrock zelf heeft op een beurs ook veel mooiere kaarten laten zien dus ik verwacht ook nog een overtreffende kaart van hun met RGB.Tweakriez schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:16:
[...]
Ja wellicht moet ik me daar gewoon even over heen zetten en me er op focussen dat het om de chip gaan en niet om de verpakking. Ik heb een window dus een beetje looks speelt wel mee maar het is niet een end of the world scenario.
Persoonlijk betaal ik niet super veel meer voor looks.
Al heb ik dat bij die 50th anni wel gedaan. Was ook wel vanwege de iets hogere spec's en het collectors gehalte ^^
Ik wil eigenlijk ook nog een keer een normale XT maar wacht wel even tot die goedkoper zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 18-08-2019 00:49 ]
Hopelijk is de Red dragon wel wat, deze ziet er wat ingetogen uit zonder de hoofdprijs te kosten. De Red devil gaar helaas net niet passen in mijn kast.Astennu schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 00:48:
[...]
Tja als je looks wil moet je betalen zo simpel is het. Er komen nog wat dure modellen uit zoals De Nitro, Gaming X tegenhanger en Asrock zelf heeft op een beurs ook veel mooiere kaarten laten zien dus ik verwacht ook nog een overtreffende kaart van hun met RGB.
Persoonlijk betaal ik niet super veel meer voor looks.
Al heb ik dat bij die 50th anni wel gedaan. Was ook wel vanwege de iets hogere spec's en het collectors gehalte ^^
Ik wil eigenlijk ook nog een keer een normale XT maar wacht wel even tot die goedkoper zijn.
Daar hebben ze toch een dremel voor uitgevonden? Mijn MSI GTX970 Gaming 4G paste destijds ook niet in mijn nieuwe Silverstone Sugo SG08B-Lite .... Half uurtje later welTweakriez schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:34:
Hopelijk is de Red dragon wel wat, deze ziet er wat ingetogen uit zonder de hoofdprijs te kosten. De Red devil gaar helaas net niet passen in mijn kast.
@Tweakriez : Ah, dacht adhv je vorige fotootje dat hij in de breedte niet paste, in de lengte kan soms wat problematisch worden ja
[ Voor 13% gewijzigd door zion op 18-08-2019 13:22 ]
systeem
zion schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 13:15:
[...]
Daar hebben ze toch een dremel voor uitgevonden? Mijn MSI GTX970 Gaming 4G paste destijds ook niet in mijn nieuwe Silverstone Sugo SG08B-Lite .... Half uurtje later wel
Zit een AIO voor
De eerste review van de Mech is binnen. Presteert gelijk aan de referentiekaart, koelt een stuk beter maar is nog steeds hoorbaar en bijna net zo luid als de referentiekaart. De hele kaart weegt ook slechts 800 gram en het koelblok is niet groot. De twee fans moeten dus wel flink aan de bak om genoeg hitte af te voeren.Santee schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:04:
En er is nauwelijks OC potentieel.
De Pulse lijkt de betere koop mits de prijs hetzelfde is.
@DaniëlWW2 Het delen van reviews en nieuws over kaarten hoort toch officeel in het CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic? Ik dump nu deze informatie hier aangezien hier bijna alle nieuwtjes over AIB kaarten staan.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee waar het beter past.Maulwurfje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:22:
[...]
De eerste review van de Mech is binnen. Presteert gelijk aan de referentiekaart, koelt een stuk beter maar is nog steeds hoorbaar en bijna net zo luid als de referentiekaart. De hele kaart weegt ook slechts 800 gram en het koelblok is niet groot. De twee fans moeten dus wel flink aan de bak om genoeg hitte af te voeren.
En er is nauwelijks OC potentieel.
De Pulse lijkt de betere koop mits de prijs hetzelfde is.
[YouTube: MSI 5700 XT MECH OC Review - Finally Custom AIB Cards Are Here]
@DaniëlWW2 Het delen van reviews en nieuws over kaarten hoort toch officeel in het CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic? Ik dump nu deze informatie hier aangezien hier bijna alle nieuwtjes over AIB kaarten staan.
Ik neig zelf naar dit topic omdat hier de Navi bezitters en toekomstige bezitter zitten, maar het kan beiden gewoon. Ik ga er verder ook niet over hier.
In het algemeen dus weer een teleurstellend model van MSI. Het zal eens niet...
Met een custom fan curve kan hij misschien nog wel interessant zijn. Zie dat een Pulse 925g weegt, dus daar is wel wat meer koelblok bij wat moet helpen. Maar goed, eerst maar eens afwachten voor welk bedrag die Pulse daadwerkelijk te koop gaat zijn, want vooralsnog is de Mech een stuk aantrekkelijker met zijn pre-order prijs.
Vrij zeker dat de rx5700 en xt red devil best value gaat worden dus lekker daarop wachten
Mwah, ze zijn wel lekker stil, dus in principe krijg je wel echt wat terug voor wat je extra betaald, maar tegelijk is het wel €50 meer voor enkel wat minder geluid.
Ik heb nu de 5700 XT Pulse besteld op amazon.fr. Hopelijk wordt hij toch nog relatief snel geleverd. Een mooie prijs vind ik, tenzij het natuurlijk effectief 2 maanden wachten is.
Tja, wet koop of afstand, als je hem nog niet hebt tegen de tijd dat hij hier in de winkels te krijgen is voor hetzelfde geld kan je hem toch gewoon cancellen? en anders is het een nette prijs idd.Hathie schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:54:
Ik heb nu de 5700 XT Pulse besteld op amazon.fr. Hopelijk wordt hij toch nog relatief snel geleverd. Een mooie prijs vind ik, tenzij het natuurlijk effectief 2 maanden wachten is.
systeem
Moet zeggen dat de Asrock weinig geluid lijkt te maken, het is dat ik hem lelijk vind maar hij presteert prima heb ik het idee.
Yup, maar alweer de 19eion schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:56:
Twee woorden, negen letters.
systeem
Wat zijn je temps ?Tweakriez schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 00:09:
Moet zeggen dat de Asrock weinig geluid lijkt te maken, het is dat ik hem lelijk vind maar hij presteert prima heb ik het idee.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
?ion schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 23:56:
Twee woorden, negen letters.
2070 Super?
Red Devil
Power Color
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse
Ik werd even enthousiast toen ik de prijs zag maar dit gaat dus om de non XT versie. Ik begin een beetje simpel te worden van de wachttijd en de prijzen die niet waargemaakt kunnen worden. Ik snap dat dit nog het prille begin is van de aib's maar ik heb de afgelopen 10 jaar altijd de nieuwste mid-range kaarten van Nvidia gehad tijdens de lancering en dit vrijwel nooit meegemaakt. Ik gun AMD een veel groter marktaandeel maar niet op deze manier. Als er eind deze week nog geen enigszins fatsoenlijk alternatief beschikbaar is, ga ik maar voor de rtx 2070s >.<.
Ik werd even enthousiast toen ik de prijs zag maar dit gaat dus om de non XT versie. Ik begin een beetje simpel te worden van de wachttijd en de prijzen die niet waargemaakt kunnen worden. Ik snap dat dit nog het prille begin is van de aib's maar ik heb de afgelopen 10 jaar altijd de nieuwste mid-range kaarten van Nvidia gehad tijdens de lancering en dit vrijwel nooit meegemaakt. Ik gun AMD een veel groter marktaandeel maar niet op deze manier. Als er eind deze week nog geen enigszins fatsoenlijk alternatief beschikbaar is, ga ik maar voor de rtx 2070s >.<.
Ik heb hetzelfde gevoel. Kondig dan niet zo vroeg aan en roep geen "release datums" als er die datum niks in de winkel ligt.Vaenir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:26:
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 Pulse
Hoor ook al weken: deze week, volgende week. Beetje moe van geworden inmiddels. Het zal me echt verbazen als de kaarten uit voorraad leverbaar gaan zijn voor mid september.
Volgens mijn gpu-z log tijdens een potje Divison 2 was mijn hoogste clock 1976, geheugen op 1750, temperatuur 77 graden met 91 graden op hot-spot. GPU Vrm 71 graden, fan speed 2146 en gpu load 99 procent.
ThxTweakriez schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:50:
[...]
Volgens mijn gpu-z log tijdens een potje Divison 2 was mijn hoogste clock 1976, geheugen op 1750, temperatuur 77 graden met 91 graden op hot-spot. GPU Vrm 71 graden, fan speed 2146 en gpu load 99 procent.
Mocht het nog langer duren met Sapphire Pulse leverbaar en prijs dan moet ik wat anders halen, kwa kleuren pas de pulse 100x beter maar kan niet echt langer wachten. Wil nu toch wel weer eens wat anders spelen dan alleen WoW op Quality lvl 3 >.>
(wordt zo wie zo een AMD RX 5700 XT)
Kan wel Amazon.fr doen, maar een RMA in het Frans wordt voor mij een groot probleem mocht het zo ver komen.
Derr_Hans schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:55[/message]:[/b]
[...]
Thx
Mocht het nog langer duren met Sapphire Pulse leverbaar en prijs dan moet ik wat anders halen, kwa kleuren pas de pulse 100x beter maar kan niet echt langer wachten. Wil nu toch wel weer eens wat anders spelen dan alleen WoW op Quality lvl 3 >.>
Kan wel Amazon.fr doen, maar een RMA in het Frans wordt voor mij een groot probleem mocht het zo ver komen.
[/quote]

Dit zijn de max temps tijdens benchmark Division 2
[...]
Thx
[/quote]

Mindfactory heeft nu een aanbieding ivm Gamescom. 319 Euro voor een RX 5700 referentiekaart. Bij zulke prijzen begint zelfs een referentiemodel aantrekkelijk te worden. 20% goedkoper dan en AIB kaart. #borderline
Het is zo jammer dat ik nergens een RX 5700 kan uit testen. Ik denk dat ik de kaart met een UV best stil kan krijgen. Iemand in Groningen met een Navi kaart waar ik even langs kan komen om een hands on ervaring te hebben
Wat is de verwachting mbt de prijzen van de referentiekaarten? AMD is gestopt met de productie van de referentiekaarten en laat nu de fabrikanten zelf deze kaarten produceren (ipv alleen een sticker op de kaart plakken).
Het is zo jammer dat ik nergens een RX 5700 kan uit testen. Ik denk dat ik de kaart met een UV best stil kan krijgen. Iemand in Groningen met een Navi kaart waar ik even langs kan komen om een hands on ervaring te hebben
Wat is de verwachting mbt de prijzen van de referentiekaarten? AMD is gestopt met de productie van de referentiekaarten en laat nu de fabrikanten zelf deze kaarten produceren (ipv alleen een sticker op de kaart plakken).
[ Voor 8% gewijzigd door Maulwurfje op 19-08-2019 13:19 ]
Maar je had een referenced versie en een Asrock?Tweakriez schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:05:
Derr_Hans schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:55[/message]:[/b]
[...]
Thx
[/quote]
[Afbeelding]
Waarom niet gewoon daar even 2 weken mee overbruggen is toch wel te overleven?
amazon.fr heeft vast mensen de engels kunnen.
Ik heb alleen een AsrockAstennu schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:41:
[...]
Maar je had een referenced versie en een Asrock?
Waarom niet gewoon daar even 2 weken mee overbruggen is toch wel te overleven?
amazon.fr heeft vast mensen de engels kunnen.
Nadeel van zn launch is dat de eerste paar kaarten voor absurde hoge prijzen worden verkocht. Pulse staat namelijk voor gemiddeld 500 euro erop. In dat geval kun je inderdaad beter een 2070 super kopen. Prijzen zullen wel zakken in september en begin oktober, maar ja.. 2 maanden wachten is niet voor iedereen weggelegd.Phusebox schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:35:
[...]
Ik heb hetzelfde gevoel. Kondig dan niet zo vroeg aan en roep geen "release datums" als er die datum niks in de winkel ligt.
Hoor ook al weken: deze week, volgende week. Beetje moe van geworden inmiddels. Het zal me echt verbazen als de kaarten uit voorraad leverbaar gaan zijn voor mid september.
@Vaenir ik zie bij azert nu pulse voor 450. Dat vind ik nog acceptabel:
https://azerty.nl/product...eakers.net&utm_medium=cpc
[ Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 19-08-2019 15:00 ]
Heb net de Pulse voor €457 en een beetje bij Azerty besteld.grote_oever schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:52:
[...]
Nadeel van zn launch is dat de eerste paar kaarten voor absurde hoge prijzen worden verkocht. Pulse staat namelijk voor gemiddeld 500 euro erop. In dat geval kun je inderdaad beter een 2070 super kopen. Prijzen zullen wel zakken in september en begin oktober, maar ja.. 2 maanden wachten is niet voor iedereen weggelegd.
Prijzen zakken, alleen ff +/-10 dagen wachten, dat lukt me nog wel.
10+ werkdagen is niet +/- 10 dagenDerr_Hans schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:00:
[...]
Heb net de Pulse voor €457 en een beetje bij Azerty besteld.
Ik heb hem ook besteld nu. €457 vind ik acceptabel. Ik weet wel dat ik te veel betaal maar goed.Derr_Hans schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:00:
[...]
Heb net de Pulse voor €457 en een beetje bij Azerty besteld.
@Phusebox vaak is +10 werkdagen indicatie. Doen ze vaak met nieuwe producten. Kan maar zo zijn dat hij morgen al klaar ligt.
Ah fijn we zitten alweer op € 490,00 voor de pulse..
Inderdaad... raar. Ik heb hem echt voor €457 gekocht:Vaenir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:08:

Ik heb zojuist de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G Videokaart op Megekko besteld voor 459.
https://www.megekko.nl/pr...T-GAMING-OC-8G-Videokaart
Geen idee wat ik van het geluid moet verwachten maar hij ziet er iig goed uit..
Klopt
Dat is niet erg laat hem op werk aan komen
Ja is niet zo veel meer prijs als adviesprijs geloof ik, dus vond dit ook een acceptabel bedrag.grote_oever schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:07:
[...]
Ik heb hem ook besteld nu. €457 vind ik acceptabel. Ik weet wel dat ik te veel betaal maar goed.
@Phusebox vaak is +10 werkdagen indicatie. Doen ze vaak met nieuwe producten. Kan maar zo zijn dat hij morgen al klaar ligt.
Ik kan gewoon niet langer wachten, ik erger me groen en geel aan mijn oude tijdelijke kaart (HD5850).
Dat is snelVaenir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:08:
[ Voor 10% gewijzigd door Derr_Hans op 19-08-2019 15:21 ]
Ik heb mijn Asrock ondertussen te koop staan voor de prijs waarvoor ik hem gekocht heb voor als iemand een Navi op korte termijn wenst.
Waar ga je nu voor? Een andere 5700 XT of iets anders?Tweakriez schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:22:
Ik heb mijn Asrock ondertussen te koop staan voor de prijs waarvoor ik hem gekocht heb voor als iemand een Navi op korte termijn wenst.
Een Gigabyte 5700xt... Deze is een mooiere match in mijn kast visueel gezien en heb ook een Gigabyte Mobo... Ik weet het een beetje onzin in de ogen van sommigenPhusebox schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:25:
[...]
Waar ga je nu voor? Een andere 5700 XT of iets anders?
Heb maar 1 Video op Youtube gevonden die een Gigabyte test.
Maar het is alleen zo'n benchmark video.
Pulse, Gigabyte, MSI en Asus test waar je alleen de gpu Temps + FPS kan zien.
In de comments wordt er gemeld dat geluid productie ong gelijk zijn.
YouTube: MSI Sapphire ASUS Ggabyte RX 5700 XT - Temperature and FPS Test in 1...
Het is echt het enigste wat er te vinden is over de Gigabyte.
Maar het is alleen zo'n benchmark video.
Pulse, Gigabyte, MSI en Asus test waar je alleen de gpu Temps + FPS kan zien.
In de comments wordt er gemeld dat geluid productie ong gelijk zijn.
YouTube: MSI Sapphire ASUS Ggabyte RX 5700 XT - Temperature and FPS Test in 1...
Het is echt het enigste wat er te vinden is over de Gigabyte.
Dezelfde fan zit ook op een 1660 TI die ze recent hebben uitgebracht. In de volgende review klinkt hij in ieder geval wel zacht: YouTube: Gigabyte 1660 Ti Gaming OC - Triple Fan for Less. Maarja die twee videokaarten 1:1 vergelijken is alsof je een knus openhaardje tegeover een bal van lava zet.
Tja dat heet vraag en aanbod....Vaenir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:08:
Het is helaas niet anders. Is wel vaker bij dingen die net uit zijn.
Daarnaast is de kaart die je linkt 2 slot, en de 5700xt variant is 3 slot. Een veel dikkere heatsink.Vaenir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:45:
Dezelfde fan zit ook op een 1660 TI die ze recent hebben uitgebracht. In de volgende review klinkt hij in ieder geval wel zacht: YouTube: Gigabyte 1660 Ti Gaming OC - Triple Fan for Less. Maarja die twee videokaarten 1:1 vergelijken is alsof je een knus openhaardje tegeover een bal van lava zet.
Je zou verwachten dat deze ongeveer op het niveau van de Red Devil zou moeten zitten.
Als je een review van de Gigabyte 2070 super opzoekt, daar zit wel dezelfde cooler op.
https://nl.hardware.info/...a-msi#efficientie-koeling
Not too bad dus.De Gigabyte Gaming OC maakt een beetje meer geluid, maar is nog altijd prettig stil en is bovendien zowel de koelste als (nipt) de snelste uit de test
[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 19-08-2019 16:05 ]
Das nogal even een verschilletje tussen de 2060S en de 2070S van Gigabyte, de 2060S net zo slecht als reference (72g bij 40dB(A)) en de 2070S (56g bij 40dBA).unfor schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:00:
Daarnaast is de kaart die je linkt 2 slot, en de 5700xt variant is 3 slot. Een veel dikkere heatsink.
Je zou verwachten dat deze ongeveer op het niveau van de Red Devil zou moeten zitten.
Als je een review van de Gigabyte 2070 super opzoekt, daar zit wel dezelfde cooler op.
https://nl.hardware.info/...a-msi#efficientie-koeling
Not too bad dus.
systeem
weer dik aso ondertussen 479 geworden. Dit soort shop praktijken wel een hekel aan.Vaenir schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:16:
Ik heb zojuist de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G Videokaart op Megekko besteld voor 459.
wacht wel even, zo gun ik het een winkel niet.
Nope, hier staat hij nog voor 459.maartendd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:14:
[...]
weer dik aso ondertussen 479 geworden. Dit soort shop praktijken wel een hekel aan.
wacht wel even, zo gun ik het een winkel niet.
Het kan best zijn dat de bestelling gewoon wordt geannuleerd. Meer dan 10 dagen betekend gewoon geen voorraad bij zowel Azerty zelf, als bij hun leverancier. Op het moment dat er dus wel voorraad komt, kan de prijs best wel eens hoger liggen en dan krijg je gewoon alsnog niks.Derr_Hans schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:18:
[...]
Klopt
Dat is niet erg laat hem op werk aan komen
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat zie ik dan wel weer, dan kan ik alsnog ergens anders bestellen.
Jup, heb dit gehad van een 2070 super kaart, eerst 10 dagen daarna onbekend.-The_Mask- schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:49:
[...]
Het kan best zijn dat de bestelling gewoon wordt geannuleerd. Meer dan 10 dagen betekend gewoon geen voorraad bij zowel Azerty zelfs als bij hun leverancier. Op het moment dat er dus wel voorraad komt, kan de prijs best wel eens hoger liggen en dan krijg je gewoon alsnog niks.
Ik vond de Asus 2070s Advanced 8OG voor 554 euro (huidige prijs tussen €640-680) met een levertijd tussen 5 tot 8 werkdagen en dus had ik gelijk besteld. Uiteindelijk kreeg ik mail dat het naar 10+ dagen is gegaan, na die 10 dagen een andere mail dat het naar onbekend is gegaan. Ik dacht bij mezelf, ik wacht wel, ik heb geen haast.
Ruim een maand gewacht en kreeg ik een mail dat mijn order geannulleerd werdt, omdat ze niet voor die prijs konden leveren.
Overigens zeer jammer wat betreft de 5700XT prijzen.. ze melken je gewoon overal uit.
[ Voor 36% gewijzigd door Ferio op 19-08-2019 16:59 ]
Hebt u bij een webwinkel een bestelling gedaan? En is deze bevestigd? Dan mag u er vanuit gaan dat de prijs, die op de website staat en ook bevestigd is, de juiste prijs is.-The_Mask- schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:49:
Het kan best zijn dat de bestelling gewoon wordt geannuleerd. Meer dan 10 dagen betekend gewoon geen voorraad bij zowel Azerty zelf, als bij hun leverancier. Op het moment dat er dus wel voorraad komt, kan de prijs best wel eens hoger liggen en dan krijg je gewoon alsnog niks.
Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.
Hebt u de bestelling gedaan, en had u geen reden om te twijfelen aan de prijs?
Dan moet de verkoper het product voor de afgesproken prijs aan u leveren. U hebt namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, waar u beiden aan vast zit. U mag dus van de verkoper vragen de bestelling aan u te leveren.
Voorbeeldbrief - Verkoper weigert levering voor afgesproken prijs
Komt u er samen niet uit?
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.
https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
systeem
Mensen zullen we het hier bij de Navi Ervaringen houden?
Wellicht is het slim om even een 5700(X) levertijden topic te maken.
De levering hoort toch ook bij de ervaringAstennu schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 16:59:
Mensen zullen we het hier bij de Navi Ervaringen houden?
Niet echtion schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:00:
[...]
De levering hoort toch ook bij de ervaringDie is tot nu toe wel wat minder.
Meestal worden er losse levertijden topic's gemaakt.
Anders kan je de ervaringen over hoe de hardware werkt in het begin niet meer terug vinden.
Dan zal iemand moeten aftrappen met een nieuw topic.Astennu schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:03:
[...]
Niet echt
Anders kan je de ervaringen over hoe de hardware werkt in het begin niet meer terug vinden.
Zijn er al reviews over de gigabyte en Asus TUF versies van de 5700 XT. De gigabyte is redelijk goedkoop (450). En de TUF versie kost 480,-.
Ik heb even topic aangemaakt:Astennu schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:03:
[...]
Niet echt
AMD Radeon 5700 Series - Levering en voorraad topic
TS zal nog even uitgebreid worden.
Dit was hard nodig ja.grote_oever schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:32:
[...]
Ik heb even topic aangemaakt:
AMD Radeon 5700 Series - Levering en voorraad topic
TS zal nog even uitgebreid worden.