Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:37
Ugh, tijd voor een designer bij ASRock.
Wie bedenkt zoiets lelijks...
Zal vast in de lijn van de andere 3slot-3fan oplossingen koelen.

Steam - BFV - PUBG

unfor schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:59:
Ugh, tijd voor een designer bij ASRock.
Wie bedenkt zoiets lelijks...
Zal vast in de lijn van de andere 3slot-3fan oplossingen koelen.
Ja inderdaad :/ op de beurs lieten ze nog hele mooie kaarten zien. Het design is lelijker geworden :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik kijk gewoon dwars door het ontwerp heen en zag een flink koelblok, bios switch en drie ventilatoren. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:37:
Ik kijk gewoon dwars door het ontwerp heen en zag een flink koelblok, bios switch en drie ventilatoren. :P
Ik vond die middelste en de achterste persoonlijk mooier:

Ik vind de nieuwe kleur van die shroud ook minder. Als die gewoon zilver is is dat mooier dan die goude gloed.

Astennu wijzigde deze reactie 01-09-2019 11:33 (12%)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:32:
[...]

Ik vond die middelste en de achterste persoonlijk mooier:

[Afbeelding]
:+
Het doet me echt bijzonder weinig. Natuurlijk zijn er grenzen zoals de XFX "Wall-E", maar als het werkt dan is het best. Mijn ideale videokaart is gewoon helemaal zwart en metaal zonder enige vorm van versiering, RGB, etc. Het kan me echt helemaal niks schelen. Wat me wel wat kan schelen is dat VRAM comfortabel onder de 90C blijft, geluidsproductie ruim onder de 40dBA zit en dat er geen stupide ontwerpfouten zijn gemaakt. Dat blijkt al een uitdaging te zijn. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 01-09-2019 11:38 (8%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En een dag later het bewijs dat er een RX5700 Nitro+ gaat komen. Je kan alvast de RGB ventilatoren aanschouwen, drie ventilatoren waardoor we dus weten dat het een drie ventilatoren ontwerp gaat worden. Nu nog de videokaart. :z
https://www.sapphiretech....es/nitro-gear-accessories

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 02-09-2019 23:16 (16%)

• Fid3lity
  • Laatst online: 11:34

Fid3lity

Spectre X

DaniëlWW2 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:37:
En een dag later het bewijs dat er een RX5700 Nitro+ gaat komen. Je kan alvast de RGB ventilatoren aanschouwen, drie ventilatoren waardoor we dus weten dat het een drie ventilatoren ontwerp gaat worden. Nu nog de videokaart. :z
https://www.sapphiretech....es/nitro-gear-accessories
Prachtige productafbeeldingen ook d:)b

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13:49
Ik heb nu een tijdje de morpheus draaien op de 5700xt ben er wel blij mee de kaart is nu wel 4 slots dik maar als je de ruimte heb zou ik zeker voor deze gaan .
De heatsinks heb ik er op geplakt en ik gebruik 2 12 cm fans van alphacool .
Ik game op een 55 inch led tv .
De kaart heb ik op 1042 mv undervolt
Gebruik uitgebreide sync .
Fps op 65 vastgezet fans draaien op rond de 700 rpm onhoorbaar .
Gpu max 70 c
Hotspot max 75 c
Vrm max 65c
Geheugen max 82c

Ryzen 1500x 1600 1700x 2600x Vega 56 Vega 64 Vega vii rx480

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:09
Even naar juiste topic halen:
Derr_Hans schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:43:
Ja Blue Screen, niet tijdens gamen tho..

Maar YouTube of alles wat maar een filmpje is op het internet heb je kans op een blue screen.
Tijdens Gamen alleen maar las je alt tab naar YouTube.

Mijn Sapphire Pulse RX 5700 XT doet verder Prima <3
Dat lijkt me nogal een significant iets. Dat hij het verder prima doet is mooi, maar ik hoef geen kaart waar ik nog geen eens veilig mee naar Youtube kan kijken. Is dit ook ervaring van andere?

Uiteraard wat gegoogled, en het lijkt gebaseerd op hoeveelheid resultaten en datum ervan wel heel veel erger bij de 5700XT dan bij de 2070S bijvoorbeeld. Probleem is natuurlijk dat Google resultaten weinig zeggen, vooral omdat die van de 2070S vervuild worden door resultaten van reguliere 2070 en andere 20XX kaarten.

Maar voor mij is prio 1 bij een GPU dat het stabiel draait, prijs / performance komt daarna pas.

• Derr_Hans
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ik ga er van uit dat het een driver issue is want bluescreen het betreft atikmdiag.sys (zo even uit mijn hoofd).
Heb zelf nog niet echt de kans gehad om andere drivers te testen (oudere).

Zaterdag da kaart gekregen, bleek het ook nog mijn verjaardag tezijn dus niet super veel tijd. F1 Zondag en WoW Raid later en Gister Stroom uit val dus moeten wachten op Liander ipv. spelen met kaart.

Heb eigenlijk alleen maar even kort tijd gehad om te kijken naar een overclock, lichte undevolt 1150, 2100Mhz en Geheugen op 910 was stabiel temps weet ik ff niet meer uit mijn hoofd. Maar door de driver crash elke keer weer terug naar default dus hij draai nu ff stock tot nieuwe drivers komen.

uit Release notes:
Enabling Enhanced Sync may cause game, application or system crashes on Radeon RX 5700 series graphics products.

Had dit uitgezet en dat werkt wel goed trouwens, vergeten te melden.
Nog steeds BSoD maar beduidend minder.

Derr_Hans wijzigde deze reactie 03-09-2019 09:57 (15%)

WoW : Doutz Priest @ Defias Brotherhood

• h1ttent1t
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:58
h1ttent1t schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:43:
Bedankt voor de reacties! Zal mijn ervaringen hier volgende week ook delen.
Heb nu de Asus RX 5700 reference nu een weekje in bezit, voorlopig geen spijt van!
Met de Morepowertool een undervolt gedaan (1050mV) en tijdens het gamen (bvb Apex) wordt de kaart nu niet warmer van 70°. Ik ervaar het geluid van de blower ook niet als irritant.

Voor de Belgen: deze kaart staat nu in de aanbieding bij topachat.com voor 310€, incl. verzending wordt dat dan iets minder dan 320€. Koopje!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Sissors schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:02:

[...]

Dat lijkt me nogal een significant iets. Dat hij het verder prima doet is mooi, maar ik hoef geen kaart waar ik nog geen eens veilig mee naar Youtube kan kijken. Is dit ook ervaring van andere?

Uiteraard wat gegoogled, en het lijkt gebaseerd op hoeveelheid resultaten en datum ervan wel heel veel erger bij de 5700XT dan bij de 2070S bijvoorbeeld. Probleem is natuurlijk dat Google resultaten weinig zeggen, vooral omdat die van de 2070S vervuild worden door resultaten van reguliere 2070 en andere 20XX kaarten.

Maar voor mij is prio 1 bij een GPU dat het stabiel draait, prijs / performance komt daarna pas.
Sinds de 18.1 en 18.2 driver is het kijken van browser hardware accelerated video content kapot. Althans BSODs hier. Meld dit ook bij AMD via dat formulier, dan fixen ze het hopelijk sneller.
Het is kiezen of delen, het fixed bij mij de problemen die Windows 1903 heeft geintroduceerd met een gare groene, paarse of contrasloze overlay.
Dus hardware acceleration (tijdelijk) uitzetten bij die programma's.

@Beaudog Mooie temps, wat voor programma gebruik je voor load testing?

Battle.net tag

• Beaudog
Hwinfo gebruik ik om alles af te lezen .
En door te gamen kijk ik hoe de kaart zich houdt .
En wat benchmarks .

Beaudog wijzigde deze reactie 03-09-2019 10:58 (47%)

Beaudog schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 07:45:
Ik heb nu een tijdje de morpheus draaien op de 5700xt ben er wel blij mee de kaart is nu wel 4 slots dik maar als je de ruimte heb zou ik zeker voor deze gaan .
De heatsinks heb ik er op geplakt en ik gebruik 2 12 cm fans van alphacool .
Ik game op een 55 inch led tv .
De kaart heb ik op 1042 mv undervolt
Gebruik uitgebreide sync .
Fps op 65 vastgezet fans draaien op rond de 700 rpm onhoorbaar .
Gpu max 70 c
Hotspot max 75 c
Vrm max 65c
Geheugen max 82c
Erg nette waardes. Zeker voor zo'n lage fan speed. Welke clock targets heb je nu? En wat haal je in practijk ongever?
Sissors schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:02:

[...]

Nog niet echt. Heb wel BDOS's gehad maar heb meer aan mij pc veranderd de laatste tijd en hij gaf niet de ati file aan bij de bsod dus kan gewoon iets anders geweest zijn. Ik heb daar gister wat aanpassingen voor gedaan dus nu even afwachten. Maar heb in het begin helemaal geen issues met de 5700 XT gehad qua bsods ik heb em al sinds dag 1.
h1ttent1t schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:31:
[...]

Heb nu de Asus RX 5700 reference nu een weekje in bezit, voorlopig geen spijt van!
Met de Morepowertool een undervolt gedaan (1050mV) en tijdens het gamen (bvb Apex) wordt de kaart nu niet warmer van 70°. Ik ervaar het geluid van de blower ook niet als irritant.

Voor de Belgen: deze kaart staat nu in de aanbieding bij topachat.com voor 310€, incl. verzending wordt dat dan iets minder dan 320€. Koopje!
Dat is idd ook mijn ervaring. Ik gebruikte alleen wattman. Ik kon voor de MAX clock targets 1850-930 zelfs nog iets lager en dat was helemaal stabiel en niet echt luid. Nee niet zo stil als een Pulse mja ook veel goedkoper.
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:51:
[...]

Sinds de 18.1 en 18.2 driver is het kijken van browser hardware accelerated video content kapot. Althans BSODs hier. Meld dit ook bij AMD via dat formulier, dan fixen ze het hopelijk sneller.
Het is kiezen of delen, het fixed bij mij de problemen die Windows 1903 heeft geintroduceerd met een gare groene, paarse of contrasloze overlay.
Dus hardware acceleration (tijdelijk) uitzetten bij die programma's.

@Beaudog Mooie temps, wat voor programma gebruik je voor load testing?
Ah dan is het mogelijk toch dat geweest. Merk het idd wel sinds die nieuwere drivers. Maar het gebeurt ook niet altijd soms werkt het een hele tijd prima.

Astennu wijzigde deze reactie 03-09-2019 11:26 (12%)

• Beaudog
Clock target is 1900/1042 mv
Powerlimit op +50%
In game met bv division 2 op 1440p/ high settings
Zit ik tussen de 1800/1900 in .
65 fps rock solid .

• fvdg86
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-09 08:15
Vandaag mijn 1070 ingeruild voor de MSI RX 5700 xt evoke. Samen met mijn ryzen 3600 ben ik nu totaal AMD. De temperaturen naar een half uur battlefield zitten op 67 graden. Verder de silent bios van MSI erop gezet en scheelt behoorlijk vindt ik zelf!

Heb de video gezien ja over de thermal pads. Ik kan me er niet zo heel druk om maken. Heb 3 jaar garantie en over drie jaar ziet de wereld er weer anders uit 🤭. Als ik me nu echt ga vervelen dan zal ik de thermalpads voor de geheugenmodules vervangen.

Op de review van de evoke op hardware.info zijn ze ook erg tevreden over de kaart met alle benchmarks van dien. Voor 450 euro een prima koop.

fvdg86 wijzigde deze reactie 03-09-2019 19:18 (21%)

Asus Crosshair VI Hero X370 | Ryzen 5 3600 | MSI RX 5700 xt Evoke 8GB | 32GB 4x8GB G.Skill FlareX 3200 C14 GFX B-die | 2 x 512GB SSD

• Sp3ci3s8472
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nieuwe heatsinks zitten op mijn geheugen, heb er iets van 10 graden mee gewonnen. Ik had zelf meer gehoopt.
Als ik Superposition Extreme draai worden ze op lage fanspeed 86 graden. Vind het zelf nog steeds erg hoog, waarschijnlijk presteerd het beter als ik de hitten toch via de gpu heatsink kan afvoeren.
De temperatuur stijgt met geheugen heel langzaam terwijl dat met de gpu een stuk sneller gaat. De gpu wordt 67/87 wat ok is, alleen verschil tussen hotspot en gpu vind ik groot. Idle is de kaart 33/33 graden. Ambient zit ergens tussen de 23-25.

In Wattman draait hij prima op 798/1150 Met als target de default van 800/2030. Dit met een 10% power limit. In superposition extreme zit ik gemiddeld op 1945. Max wattage is 203.

Weet iemand een vervanger voor SpeedFan? Mijn gpu fan controller kan niet overweg met mijn noctua's xD. Fans staan stil (draaien alleen tijdens boot). Nu zitten de fans weer op mijn moederbord wat suboptimaal is. Ik heb de fans aan mijn cpu temperatuur gekoppelt, alleen wordt deze nooit warm >.> (63 graden prime95 en in games rond de 50, idle 29).

Battle.net tag

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:55
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:11:
Weet iemand een vervanger voor SpeedFan? Mijn gpu fan controller kan niet overweg met mijn noctua's xD. Fans staan stil (draaien alleen tijdens boot). Nu zitten de fans weer op mijn moederbord wat suboptimaal is. Ik heb de fans aan mijn cpu temperatuur gekoppelt, alleen wordt deze nooit warm >.> (63 graden prime95 en in games rond de 50, idle 29).
Ik maak zelf gebruik van Argus Monitor. Mijn onderste 2 intake fans zijn daarmee qua RPM gekoppeld aan de GPU temp van mijn Vega 64. De bovenste intake is gekoppeld aan CPU temp.

• Sp3ci3s8472
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wekko306 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:51:
[...]

Ik maak zelf gebruik van Argus Monitor. Mijn onderste 2 intake fans zijn daarmee qua RPM gekoppeld aan de GPU temp van mijn Vega 64. De bovenste intake is gekoppeld aan CPU temp.
Nog geen support voor Navi, maar als dat er wel is dan overweeg ik het misschien aan te schaffen.
Please do not inquire about support for AMD GPU RX 5700 / Radeon VII series, we are working on this and hope to have a solution in September, but can't give an exact date.

Battle.net tag

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:44
Goeiedag, ik meng me ook weer eens in het gesprek.
Wekko306 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:51:

[...]Ik maak zelf gebruik van Argus Monitor. Mijn onderste 2 intake fans zijn daarmee qua RPM gekoppeld aan de GPU temp van mijn Vega 64. De bovenste intake is gekoppeld aan CPU temp.
Dit werkt inderdaad goed. Ik heb Argus Monitor (noodgedwongen) moeten gebruiken op een moment dat ik per ongeluk een moederbord zonder temp header gekocht had, nadat oude mobo overleden was.

Ik houd al een tijdje dit topic in de gaten maar ben nog best tevreden met m'n Vega 56 op 64 BIOS. Toch jeukt het af en toe hè...? Hoever zit de 5700XT van de 1080Ti af? Ik weet nog dat ik indertijd omver werd geblazen van de performance van een 1080Ti in mijn gaming rig, echter was het op dat moment overkill en ik kon de kaart vanwege mining gekte ook weer makkelijk verkopen..
Lord_Dain schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:49:
Goeiedag, ik meng me ook weer eens in het gesprek.

[...]

Dit werkt inderdaad goed. Ik heb Argus Monitor (noodgedwongen) moeten gebruiken op een moment dat ik per ongeluk een moederbord zonder temp header gekocht had, nadat oude mobo overleden was.

Ik houd al een tijdje dit topic in de gaten maar ben nog best tevreden met m'n Vega 56 op 64 BIOS. Toch jeukt het af en toe hè...? Hoever zit de 5700XT van de 1080Ti af? Ik weet nog dat ik indertijd omver werd geblazen van de performance van een 1080Ti in mijn gaming rig, echter was het op dat moment overkill en ik kon de kaart vanwege mining gekte ook weer makkelijk verkopen..
In oude games is de 1080 Ti sneller in moderne games is de 5700 XT sneller.
Hij zit gemiddeld 6% van de 2070 Super af welke vergelijkbaar is met de 2080. Welke weer net wat sneller was dan een 1080 Ti.

Qua prijs prestatie verhouding wint Vega 56 met 64 bios het dik. Ik vind de 5700 XT wel merkbaar sneller maar goed dat is niet het prijsverschil tov Vega 56 waard. Maar Vega 56 is 2e hands (en nieuw als je een beejt goed zoekt) dirty cheap voor de performance die je er voor terug krijgt.

Ik kwam het volgende op anandtech tegen:
https://www.anandtech.com...5700-xt-rx-5700-review/14

Hier zie je dat Navi niet altijd sneller is dan Vega met bepaalde Synthetic tests:

Dus er is daar denk ik nog winst te behalen door de architectuur te tweaken. Vooral compressie lijkt een flinke stap achteruit. Nu zie je bij nVidia ook dat Maxwell daar het beste scoort. Maar Navi lijkt ook memory bandwith limited te zijn in bepaalde situaties. Dus AMD zou er denk ik goed aan doen om die compressie te verbeteren.
Anders hebben ze bij Big Navi niet genoeg aan een 384Bit GDDR6 memory bus en moeten ze naar 512Bit of HBM2 uitwijken.

Astennu wijzigde deze reactie 04-09-2019 08:57 (20%)

• Lord_Dain
@Astennu dan lijkt het erop dat 't op dit moment inderdaad niet de moeite loont om mijn trusty RX Vega 56 te vervangen. Denk dat ik wacht op de volgende generatie of de een verbetering van de huidige Navi (als die uberhaupt komt én onder de 500€ blijft). Er komen wat leuke nieuwe 1440p IPS monitoren aan, denk dat daar dan mijn volgende upgrade naartoe gaat :).
Lord_Dain schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:04:
@Astennu dan lijkt het erop dat 't op dit moment inderdaad niet de moeite loont om mijn trusty RX Vega 56 te vervangen. Denk dat ik wacht op de volgende generatie of de een verbetering van de huidige Navi (als die uberhaupt komt én onder de 500€ blijft). Er komen wat leuke nieuwe 1440p IPS monitoren aan, denk dat daar dan mijn volgende upgrade naartoe gaat :).
De RX5800 of RX5900 zullen gezien de prijs van de RX5700 XT wel hoger uit gaan komen. Want die blijft onder de 500 maar de volgende stap is dan toch 550/600 euro.

• Lord_Dain
Astennu schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:57:
[...]

De RX5800 of RX5900 zullen gezien de prijs van de RX5700 XT wel hoger uit gaan komen. Want die blijft onder de 500 maar de volgende stap is dan toch 550/600 euro.
De reference 5700XT is toch goed rond de 400€ te krijgen? Ik ga sowieso voor een reference model omdat ik er zelf een koelblok op wil zetten zodat de boel in mijn loop past.
Lord_Dain schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:00:
[...]

De reference 5700XT is toch goed rond de 400€ te krijgen? Ik ga sowieso voor een reference model omdat ik er zelf een koelblok op wil zetten zodat de boel in mijn loop past.
Ja je hebt gelijk ik was in de war met de 50th die heeft een MSRP van 450. De normale XT is 400. Dus dus dan is een RX5800 van 500-550 nog wel mogelijk.

• Lord_Dain
Astennu schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:03:
[...]

Ja je hebt gelijk ik was in de war met de 50th die heeft een MSRP van 450. De normale XT is 400. Dus dus dan is een RX5800 van 500-550 nog wel mogelijk.
Nou, kom maar op dan, laat de oude tijden maar herleven :P

Lord_Dain wijzigde deze reactie 04-09-2019 14:14 (4%)

Lord_Dain schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:12:
[...]

[Afbeelding]
Haha was toen een mooi kaartje maar de 9700 Pro heeft op mij altijd nog het meeste indruk gemaakt:

Was echt een topper voor die tijd. Super snel en eerste DX9 videokaart.
De 8500 die ik er voor had was ook al erg nice.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lord_Dain schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:12:
[...]

[Afbeelding]
Mijn eerste high end videokaart. <3

Daarvoor had ik tijdelijk een 9500gt. Ja, ik heb ook Nvidia gehad, echt. Drivers waren verschrikkelijk. :P

En de MSI mech kan ook afgeschreven worden. :z O-)

https://www.reddit.com/r/...ainvideo_coming_tomorrow/

Sapphire Pulse review van Igorslab. Kennelijk heeft deze wel wat last van een vervelende resonantie met de standaard fancurve. Test lijkt van dichtbij opgenomen te zijn omdat de dBA waarden wat hoog uitvallen. Hij zegt ook dat hij binnenkort de Nitro+ verwacht en de Red Devil heeft hij ook al gedaan. Ik denk dat ik uiteindelijk toch tussen die laatste twee zal gaan kiezen. Ik wil het gewoon echt muisstil hebben. Ik wacht nu ook al twee maanden, dus het kan nog wel even. :)
https://www.igorslab.medi...ith-certain-vibrations/9/

• Derr_Hans
  • Niet online
Aah de 9700 Pro

Had de Hercules 9700 PRO die heeft bij mij een behoorlijke tijd gedraaid.
Liefde op eerste gezicht was dat.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Sissors
@Phusebox (ja weet dat het niet meer maakt voor je, maar tag je toch even gezien je interesse had)

Het heeft een aantal weken gekost, maar eindelijk is de VR review er. Beetje aparte vergelijkingen, een RX5700 vs een 2060 vanilla, maar goed, we moeten het ermee doen :P. https://babeltechreviews....-rtx-2060-vs-the-rx-5700/

Ter vergelijking, een RX5700 is ruwweg 10% sneller dan een 2060 in de reguliere benchmarks van Tweakers. Het maakt het er voor mij niet makkelijker op. In principe is gemiddeld genomen de RX5700 sneller, dus ze hebben iig de inefficientie van Vega voor VR grotendeels opgelost. Echter hoewel het gemiddelde significant beter is voor de RX5700, is onder de streep 50% van de spellen sneller op de 2060, ondanks dat die op papier 10% trager moet zijn.

Blijkbaar komt de RX5700XT er nog aan. Tbh ik begrijp niet waarom ze die niet direct hebben gedaan, maar ik verwacht niks spannends tov de RX5700. Het is iig een hele stap voorwaarts tov de Vegas.

• unfor
Ik snap niet wat MSI aan het doen is laatste tijd op het gebied van AMD, ook hun X570 moederborden zijn zwaar ondermaats en dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan bios updates..
Lijkt er op dat ze verwacht hadden dat deze serie niet zo'n succes zou worden dus niet teveel investeren..
(Zie: https://www.reddit.com/r/..._budget_x570_vrm_thermal/ )

unfor wijzigde deze reactie 04-09-2019 18:44 (13%)

Steam - BFV - PUBG

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:16:
@Phusebox (ja weet dat het niet meer maakt voor je, maar tag je toch even gezien je interesse had)

Het heeft een aantal weken gekost, maar eindelijk is de VR review er. Beetje aparte vergelijkingen, een RX5700 vs een 2060 vanilla, maar goed, we moeten het ermee doen :P. https://babeltechreviews....-rtx-2060-vs-the-rx-5700/

Ter vergelijking, een RX5700 is ruwweg 10% sneller dan een 2060 in de reguliere benchmarks van Tweakers. Het maakt het er voor mij niet makkelijker op. In principe is gemiddeld genomen de RX5700 sneller, dus ze hebben iig de inefficientie van Vega voor VR grotendeels opgelost. Echter hoewel het gemiddelde significant beter is voor de RX5700, is onder de streep 50% van de spellen sneller op de 2060, ondanks dat die op papier 10% trager moet zijn.

Blijkbaar komt de RX5700XT er nog aan. Tbh ik begrijp niet waarom ze die niet direct hebben gedaan, maar ik verwacht niks spannends tov de RX5700. Het is iig een hele stap voorwaarts tov de Vegas.
Nou ja mocht de 5700 xt echt beter zijn dan die ik mijn 2070 super gewoon weg. En anders moet ik het er mee doen tot een volgende generatie. Vrees eigenlijk dat mijn 2070 super het ook niet echt gaat trekken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unfor schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:41:
[...]

Ik snap niet wat MSI aan het doen is laatste tijd op het gebied van AMD, ook hun X570 moederborden zijn zwaar ondermaats en dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan bios updates..
Lijkt er op dat ze verwacht hadden dat deze serie niet zo'n succes zou worden dus niet teveel investeren..
(Zie: https://www.reddit.com/r/..._budget_x570_vrm_thermal/ )
Dit is gewoon cyclisch. Af en toe zie je de grote drie eens wat goeds produceren en dan doen ze weer een paar jaar hun best totaal niet en verkopen ze wel door de naam of dat ene moederbord/videokaart/whatever dat best goed was. Dat is ook waarom ik een sterke voorkeur voor een fabrikant zoals Sapphire heb. Die hebben zich meer dan eens bewezen, maar zetten zich altijd in om een goed product te leveren. Lukt niet altijd, maar meestal wel. :)

• fvdg86
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-09 08:15
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:39:
[...]

Dit is gewoon cyclisch. Af en toe zie je de grote drie eens wat goeds produceren en dan doen ze weer een paar jaar hun best totaal niet en verkopen ze wel door de naam of dat ene moederbord/videokaart/whatever dat best goed was. Dat is ook waarom ik een sterke voorkeur voor een fabrikant zoals Sapphire heb. Die hebben zich meer dan eens bewezen, maar zetten zich altijd in om een goed product te leveren. Lukt niet altijd, maar meestal wel. :)
Zeker waar. Alleen voorlopig heb ik ondanks de thermal pads geen klagen over de msi evoke. Super silent hoeft per se en de performance is wel top van de kaart. Het is niet dat ik nu msi gebonden ben of merk gebonden. Enkel als ik af ga op benchmarks en reviews dan heb ik toch gekozen voor deze msi en ook qua prijs. 3 jaar garantie en dan zal er vast weer wat nieuws op de markt voor mij zijn.

Asus Crosshair VI Hero X370 | Ryzen 5 3600 | MSI RX 5700 xt Evoke 8GB | 32GB 4x8GB G.Skill FlareX 3200 C14 GFX B-die | 2 x 512GB SSD

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

fvdg86 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:05:
[...]

Zeker waar. Alleen voorlopig heb ik ondanks de thermal pads geen klagen over de msi evoke. Super silent hoeft per se en de performance is wel top van de kaart. Het is niet dat ik nu msi gebonden ben of merk gebonden. Enkel als ik af ga op benchmarks en reviews dan heb ik toch gekozen voor deze msi en ook qua prijs. 3 jaar garantie en dan zal er vast weer wat nieuws op de markt voor mij zijn.
Als MSI een paar cent meer had willen betalen voor fatsoenlijk thermal pads en er niet zo nodig 260W door die Evoke moest jagen en de ventilatorcurve beter had gemaakt, dan zou ik die misschien wel gekocht hebben. Nu is het voor mij tenminste bewust een product kopen waarvan ik weet dat de fabrikant de kantjes er vanaf loopt. :)

Er is denk ik ook een heel goede reden waarom je de Evoke nu al even voor MSRP kan kopen. :z

• Sp3ci3s8472
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Sissors schreef op woensdag 4 september 2019 @ 18:16:

Die grafiek van Fallout 4, wat blijft die engine die ze gebruiken toch een bagger engine.

Battle.net tag

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 23:10:
[...]

Die grafiek van Fallout 4, wat blijft die engine die ze gebruiken toch een bagger engine.
Onderhand zou je uit principe niks meer van Bethesda moeten kopen. :z

En eindelijk een review van de Gigabyte Gaming OC. Helaas een vrij matige. Hopelijk volgt TPU ook deze week. :)

En iemand van MSI claimt dat ze de thermal pad problemen gaan verhelpen in de fabriek. Gaat dus alsnog weken duren, maar dan zijn de Mech en Evoke tenminste te overwegen. Op het moment is het namelijk wel heel erg Sapphire en Powercolor.
https://www.reddit.com/r/...5700xt_evoke_thermal_pad/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 05-09-2019 10:16 (54%)

• Derr_Hans
  • Niet online
Nickvdd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:48:
Yep, de crashes hebben voornamelijk met 3 dingen te maken, Radeon Chill, Enhanced Sync en hardware acceleration (discord, steam, browsers etc.) Hierna over het algemeen geen BSOD’s of CTD’s meer.
Even een Quote vanuit de leveringen topic wat wel handig is hier te vermelden.

Had zelf al Enhanced Sync uitgezet, maar Hardware Acceleration uit in Firefox heeft mijn BSoD bij YouTube opgelost en nu al 2 dagen BSoD vrij.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Derr_Hans schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:04:
[...]

Even een Quote vanuit de leveringen topic wat wel handig is hier te vermelden.

Had zelf al Enhanced Sync uitgezet, maar Hardware Acceleration uit in Firefox heeft mijn BSoD bij YouTube opgelost en nu al 2 dagen BSoD vrij.
En dat is een bug die volgens mij echt al jaren in AMD drivers opduikt. :P

• Derr_Hans
  • Niet online
Nooit eerder last gehad met mijn R9 380 :P

• picobob
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Op hardware.info hebben ze test data van de gigabyte 5700 xt. In vergelijking met de Pulse heeft hij iets meer verbruik maar ook betere thermals / noise. Geen info over ram temps. https://nl.hardware.info/...g/producten/537353-539191

picobob wijzigde deze reactie 05-09-2019 11:30 (2%)
Reden: typo

• Demusch
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-09 12:21
Iets lager geklokt, vergelijkbare performance (wel nieuwere driver versie dan bij de pulse test gebruikt werd!), fans hoeven minder hard te werken.
Springt er niet bovenuit, maar is ook niet slecht.

• Sissors
Lijkt mij een no-brainer dan voor dezelfde prijs, als hij past, dan is de Gigabyte de betere. Kan natuurlijk nieuwere driver versie zijn, maar hoewel theoretisch de Pulse iets hogere klok frequenties heeft, heeft de Gigabyte bij de duur test in de praktijk een fractie hogere klok frequenties. Belangrijker is dat hij stiller en koeler is.

(Waarom toch die fan noise op 100% meten ook, daar heb je toch niks aan? Als twee fans met identieke efficiente zo getest worden, waarbij de één twee keer zo hard kan draaien als de ander, dan komt die er slechter uit. Terwijl hij alleen harder kan draaien als het nodig is).

Ik denk dat ik nu die wel wil, nu nog een paar maanden wachten tot hij daadwerkelijk te koop is...

Sissors wijzigde deze reactie 05-09-2019 11:44 (10%)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:15:
Als MSI een paar cent meer had willen betalen voor fatsoenlijk thermal pads en er niet zo nodig 260W door die Evoke moest jagen en de ventilatorcurve beter had gemaakt, dan zou ik die misschien wel gekocht hebben. Nu is het voor mij tenminste bewust een product kopen waarvan ik weet dat de fabrikant de kantjes er vanaf loopt. :)

Er is denk ik ook een heel goede reden waarom je de Evoke nu al even voor MSRP kan kopen. :z
Waarom wordt die fan curve niet gewoon bepaald door de driver (AMD) in plaats van door de bios (fabrikant)?
Dan kan de gebruiker zelf de tradeoff tussen performance en noise maken.

• Beaudog
Nieuwe drivers zijn uit
Dat probleem met enhanced sync is nog niet opgelost .

• Sp3ci3s8472
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:17:
[...]

En dat is een bug die volgens mij echt al jaren in AMD drivers opduikt. :P
Nooit eerder gehad. Op R9 290 en Vega64, maar ik update dan ook niet elke maand; eerder elk half jaar.
Alleen de tijd dat hardware acceleratie net nieuw was in browser dan ging het nog wel eens plat, maar dat lag eerder aan de browser dan aan de drivers.

Battle.net tag

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Olaf van der Spek schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:05:
[...]

Waarom wordt die fan curve niet gewoon bepaald door de driver (AMD) in plaats van door de bios (fabrikant)?
Dan kan de gebruiker zelf de tradeoff tussen performance en noise maken.
Omdat verschillende ventilatoren, verschillend geluid produceren en sommige fabrikanten kiezen voor betere ventilatoren en anderen voor betere koelblokken. Een setting voor alle modellen betekent waardeloos voor alle modellen. Nee, MSI moet gewoon een fatsoenlijke curve in hun bios stoppen. Dat en geen 260W door een videokaart jagen als de koeloplossing het niet aankan.
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:37:
[...]

Nooit eerder gehad. Op R9 290 en Vega64, maar ik update dan ook niet elke maand; eerder elk half jaar.
Alleen de tijd dat hardware acceleratie net nieuw was in browser dan ging het nog wel eens plat, maar dat lag eerder aan de browser dan aan de drivers.
Ik wel met zowel mijn HD7950 als met de RX Vega 56. Driver en Firefox willen bij mij gewoon niet. Misschien werkt het nu, maar ik probeer het niet eens meer. :)

edit: Daar is die hoor. :*)

-€480 op Amazon.fr, was wel te verwachten. Zal hier wel richting de €500 gaan.
-2x display en 2x HDMI. Dat zie je ook niet vaak. Waarom je precies een tweede HDMI port nodig hebt is mij alleen niet helemaal duidelijk.
-16 september is de launch en dat is gewoon waardeloos. Het is alleen wel een Sapphire Nitro+. :9

https://videocardz.com/ne...5700-xt-nitro-oc-pictured

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 05-09-2019 23:13 (17%)

• koetsier88
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19-09 20:12
Mooie kaart die Sapphire Nitro

koetsier88 wijzigde deze reactie 06-09-2019 08:39 (76%)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:29:
[...]
-2x display en 2x HDMI. Dat zie je ook niet vaak. Waarom je precies een tweede HDMI port nodig hebt is mij alleen niet helemaal duidelijk.
-16 september is de launch en dat is gewoon waardeloos. Het is alleen wel een Sapphire Nitro+. :9

2x HDMI waarschijnlijk voor VR plus HDMI scherm, aangezien veel VR headsets enkel op HDMI werken en AMD verzaakt heeft een USB-C poort erop te zetten om future proof te zijn voor VR.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Sissors
[...]

Omdat verschillende ventilatoren, verschillend geluid produceren en sommige fabrikanten kiezen voor betere ventilatoren en anderen voor betere koelblokken. Een setting voor alle modellen betekent waardeloos voor alle modellen. Nee, MSI moet gewoon een fatsoenlijke curve in hun bios stoppen. Dat en geen 260W door een videokaart jagen als de koeloplossing het niet aankan.

[...]

Ik wel met zowel mijn HD7950 als met de RX Vega 56. Driver en Firefox willen bij mij gewoon niet. Misschien werkt het nu, maar ik probeer het niet eens meer. :)

[Afbeelding]

Oculus Rift + TV aan mijn PC, ik moet juist een DP naar HDMI converter kopen :P.

Persoonlijk vind ik hem voor die prijs niet interessant, maar goed, er is altijd markt voor de duurdere kaarten in een serie. Zoals iemand in het verkeerde topic vertelde is er nu wel eindelijk review van de Gigabyte, die mijn inziens een stuk interessanter is:
https://nl.hardware.info/...-5700-xt-gaming-oc-review

Op 1440p/4k de langzaamste van de 5700XTs volgens hun tests, maar op 1080p juist weer één van de snelste. Ik neem die minieme verschillen allemaal met een behoorlijke korrel zout. Alleen de Asus Strix lijkt daar 'significant' sneller dan de andere, waarbij significant net ruim 1% verschil is.

Geen dual bios, and nobody cares. Kan toch altijd in software zulk soort zaken wijzigen. Gewoon netjes semi-passive setup, en alleen de Strix kan vergelijkbare getallen op temperatuur en geluid neerzetten, hij is significant beter dan de Pulse.
Idle verbruik is hoog, je vraagt je af hoe ze dat voor elkaar krijgen, maar goed, zolang hij semi-passief blijft vind ik het prima.

Wat trouwens opvalt is dat qua koelingefficientie de MSI Evoke het helemaal niet slecht doet, ze hebben alleen de fans veel te hard draaien in de standaard bios. En natuurlijk, de thermal pads zitten niet netjes, al is het de vraag hoeveel dat nou echt in de praktijk doet.

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:07

KipCurreh

Nightcrawler

Kijk die Sapphire Nitro+ ziet er nu eens mooi uit ! _/-\o_

Ik begin me toch af te vragen of ik men RX580 Nitro+ toch zou upgraden naar de 5700XT.. Alleen rest de vraag of het echt nut heeft in een build van 2014 (i5 4670) die toch stilaan tegen zijn eind loopt.

Aan de andere kant kan de nieuwe GPU dan zo maar mee naar een nieuwe full AMD build die toch zowiezo gepland staat de komende jaren >:)

Setup | Steam

• Mistacal
  • Laatst online: 14:01
Hier gaat de 580 ook de deur uit maar meer omdat het PCB is gebogen door de warmte (MSI Armor kaart). Mooi moment om te upgraden, heb de Thicc 2 in preorder maar nu komt die Nitro voorbij :9~ Het blijft lastig zo een kaart uitzoeken. Qua performance is het maar achter de komma werk..

__/`\__/`\__

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Sissors VR kan mij dus helemaal niks schelen. :P
Maar dan is een tweede HDMI wel logisch.

En GamerNexus heeft ook de Gigabyte gehad. Betere GDDR6 en core temperaturen dan de Pulse. Kijk, nu wordt die echt interessant. Nota bene had Steve eens weinig te klagen. :P

https://www.gamersnexus.n...aming-oc-review-benchmark

Teardown volgt, maar het zou met name voor GDDR6 goed zijn qua airflow. Voor mij belangrijk aangezien eigenlijk alle problemen die ik heb gehad met mijn PC in de tien jaar dat ik nu gaming PC's heb, altijd te maken hebben met geheugen.

Ventilator zit rond de 1700RPM en is dan onder de 40dBA. 40dBA was met 2000RPM. De kaart lijkt getuned te zijn voor een stiller profiel. Core wordt wat warmer, maar nog steeds acceptabel.

Alles bij elkaar vergelijkbaar met de Sapphire Pulse. Gigabyte heeft dus eindelijk eens een videokaart ontworpen die voldoet aan de standaarden die je mag eisen. :Y

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 06-09-2019 10:12 (5%)

[...]

[...]

[Afbeelding]

Dit wordt denk ik wel de snelste / best koelende/overclockbare 5700 XT.
Al moet ik zeggen dat andere merken ook best goed uitgepakt hebben. Die Red Evil is ook super nice.

• Mistacal
  • Laatst online: 14:01
Helaas blijkt wel weer dat de Thicc en de Evoke puut op de looks gaan en weinig meerwaarde bieden qua performance. Echt super jammer want de thicc is echt de meeste mooi kaarten in mijn ogen.

__/`\__/`\__

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Astennu schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:42:
[...]

Dit wordt denk ik wel de snelste / best koelende/overclockbare 5700 XT.
Al moet ik zeggen dat andere merken ook best goed uitgepakt hebben. Die Red Evil is ook super nice.
Tenzij Sapphire toch met een Toxic komt. Doen ze dat dan verwacht ik niks minder dan 1900MHz baseclock en ruim 2000MHz gameclock, want Toxic. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 06-09-2019 10:47 (3%)

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:46:
[...]

Tenzij Sapphire toch met een Toxic komt. Doen ze dat dan verwacht ik niks minder dan 1900MHz baseclock en ruim 2000MHz gameclock, want Toxic. :P
Ja True die overtreffende trap is er natuurlijk ook nog :P

• Sissors
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:12:
@Sissors VR kan mij dus helemaal niks schelen. :P
Maar dan is een tweede HDMI wel logisch.

En GamerNexus heeft ook de Gigabyte gehad. Betere GDDR6 en core temperaturen dan de Pulse. Kijk, nu wordt die echt interessant. Nota bene had Steve eens weinig te klagen. :P

https://www.gamersnexus.n...aming-oc-review-benchmark

Teardown volgt, maar het zou met name voor GDDR6 goed zijn qua airflow. Voor mij belangrijk aangezien eigenlijk alle problemen die ik heb gehad met mijn PC in de tien jaar dat ik nu gaming PC's heb, altijd te maken hebben met geheugen.

Ventilator zit rond de 1700RPM en is dan onder de 40dBA. 40dBA was met 2000RPM. De kaart lijkt getuned te zijn voor een stiller profiel. Core wordt wat warmer, maar nog steeds acceptabel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Alles bij elkaar vergelijkbaar met de Sapphire Pulse. Gigabyte heeft dus eindelijk eens een videokaart ontworpen die voldoet aan de standaarden die je mag eisen. :Y
Mwah vergelijkbaar? Volgens mij is hij gewoon de betere keuze als je de ruimte hebt en de Pulse niet (significant) goedkoper is.

• Nickvdd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:42
kutkip schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 19:27:
Blijkbaar is het al gelukt het voltage te unlocken van de 5700 (xt). Hier een duitse video waar op 1.25V en waterkoeling 2200MHz gehaald wordt.

YouTube: 2.2 GHz und mehr | AMD Radeon RX 5700 XT übertaktet | Navi ohne OC L...

Ik weet niet hoe vrij de fabrikanten straks zijn met hun custom kaarten, maar als we 2Ghz kaarten krijgen beloofd dat wat moois.
Heb de Red Devil nu al zo’n 2 daagjes en uit de box doet het al 2Ghz op de performance BIOS, nou moet ik wel zeggen dat de temperaturen in mijn kast amper boven de 50C komen. Heerlijk videoplankje minus wat driver problemen. :9

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:21:
[...]

Mwah vergelijkbaar? Volgens mij is hij gewoon de betere keuze als je de ruimte hebt en de Pulse niet (significant) goedkoper is.
Pulse heeft wel betere VRM koeling, qua core temperatuur is het vergelijkbaar en de Gaming OC is beter met GDDR6. De Pulse heeft dan wel weer een bios switch en beiden hebben voor zover ik weet exact dezelfde VRM setup. MSRP is $410 voor de Pulse en $420 voor de Gaming OC.

Nee, ze zijn vergelijkbaar, beiden goede instappers. Je kan beiden gerust kopen tenzij er nog wat vreemds opduikt voor een van beiden. Ga ik niet vanuit omdat beiden eigenlijk no nonsense modellen lijken te zijn. :)

• Sissors
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:45:
[...]

Pulse heeft wel betere VRM koeling
67 graden voor Gigabyte, 68 graden voor de Pulse bij gelijk geluid. Dat is geen betere VRM koeling. Alleen bij de niet stille bios heeft de Pulse lagere temperaturen. Maar imo is het zinvoller om te kijken naar de temperaturen bij gelijk geluid, immers kan je altijd de fancurve aanpassen als je wil. En hij houdt toch nog de VRMs veel koeler dan reference.

Op een aantal punten zijn ze vergelijkbaar, op een aantal punten is de Gigabyte significant beter. Voor mij is het wel duidelijk, kan je ze voor een vergelijkbare prijs kopen dan zou ik altijd voor de Gigabyte gaan.

• unfor
Ik heb eindelijk gevonden of de XFX RAW wel fatsoenlijke RAM cooling heeft, nou niet dus...
De geheugen chips worden gekoeld met een stalen plaat net als op de Thicc en de 590 Fatboy.
Staal is een ontzettend slechte hitte geleider vergeleken met koper en aluminium.
Hier een video waar de boel ontleed word en je ziet in de video ook de VRAM temperaturen die oplopen tot over de 100c.
Jammer, want deze kaart is wel direct beschikbaar en zou best een mooie kaart zijn als het geheugen fatsoenlijk gekoeld werd.

Mijn shitlist tot zover, doe jezelf een lol en sla deze bagger kaarten over:

pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT EVOKE OC
pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT RAW II 8GB GDDR6
pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6

Er is een goede reden dat deze kaarten volop uit voorraad verkrijgbaar zijn. ;)

unfor wijzigde deze reactie 06-09-2019 16:46 (68%)

Steam - BFV - PUBG

• Apoca
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-09 14:30

Apoca

Array Technology Industry

Was reeds gepost wat ik wilde posten, excuses :z

Apoca wijzigde deze reactie 06-09-2019 18:15 (137%)

Asus C6E / Ryzen 7 3700X / Noctua NH-U12A / G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX / Sapphire Radeo RX Vega 56

• Nilos128
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:55
https://tweakers.net/ext/f/wfDQA9iiVgoCUaGElmPaDdoR/thumb.gif

Is dit normaal?

Tijdens een rondje Furmark komt mijn kloksnelheid maximum tot 1600 mhz?

Hopelijk is dit een bug of zo...

• unfor
Nilos128 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:21:
[Afbeelding]

Is dit normaal?

Tijdens een rondje Furmark komt mijn kloksnelheid maximum tot 1600 mhz?

Hopelijk is dit een bug of zo...
Screenshot zegt bijzonder weinig.
Daarnaast is furmark wel het laatste waar je in wilt testen.

Steam - BFV - PUBG

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unfor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 16:27:
Ik heb eindelijk gevonden of de XFX RAW wel fatsoenlijke RAM cooling heeft, nou niet dus...
De geheugen chips worden gekoeld met een stalen plaat net als op de Thicc en de 590 Fatboy.
Staal is een ontzettend slechte hitte geleider vergeleken met koper en aluminium.
Hier een video waar de boel ontleed word en je ziet in de video ook de VRAM temperaturen die oplopen tot over de 100c.
Jammer, want deze kaart is wel direct beschikbaar en zou best een mooie kaart zijn als het geheugen fatsoenlijk gekoeld werd.

[YouTube: 【翼王】这次是真正的非公NAVI显卡了,XFX 5700XT黑狼上手测试]

Mijn shitlist tot zover, doe jezelf een lol en sla deze bagger kaarten over:

pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT MECH OC
pricewatch: MSI Radeon RX 5700 XT EVOKE OC
pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT RAW II 8GB GDDR6
pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6

Er is een goede reden dat deze kaarten volop uit voorraad verkrijgbaar zijn. ;)
Ik kon dit je een maand geleden al vertellen. :P
Ik wist het begin augustus eigenlijk al van de Raw. De Thicc kwam ik later achter want die blijkt eigenlijk hetzelfde ontwerp te hebben met een ander uiterlijk. Ik heb er volgens mij ook nooit een geheim van gemaakt dat ik het over beide XFX modellen had. Maar XFX staat voor mij nog onder MSI. MSI kan je tenminste fixen, een soort van want de twee GDDR6 chips boven de GPU lijkt niet volledig afgedekt te worden door de coltplate. Een stalen plaat vervangen voor tenminste goede kwaliteit aluminium doe je niet zomaar. :/

• unfor
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:57:
[...]

Ik kon dit je een maand geleden al vertellen. :P
Ik wist het begin augustus eigenlijk al van de Raw. De Thicc kwam ik later achter want die blijkt eigenlijk hetzelfde ontwerp te hebben met een ander uiterlijk. Ik heb er volgens mij ook nooit een geheim van gemaakt dat ik het over beide XFX modellen had. Maar XFX staat voor mij nog onder MSI. MSI kan je tenminste fixen, een soort van want de twee GDDR6 chips boven de GPU lijkt niet volledig afgedekt te worden door de coltplate. Een stalen plaat vervangen voor tenminste goede kwaliteit aluminium doe je niet zomaar. :/
Het geheugen probleem om de MSI kaarten is nog niet eens het ergste, maar het extreme fan lawaai dat blijkbaar nodig is om hem te koelen.
Amper beter dan reference, dat is toch best ernstig. Dan laat sapphire met hun pulse toch beter zien dat het anders kan met een kleine 2 fan 2 slot oplossing.
En over de XFX kaarten, sure de Thicc was bevestigd dat die de stalen plaat hadden, de Raw had ik nog geen teardown van gezien. Dat ze het zelfde waren was logisch, maar niet bevestigd.

unfor wijzigde deze reactie 06-09-2019 19:04 (13%)

Steam - BFV - PUBG

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unfor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:00:
[...]

Het geheugen probleem om de MSI kaarten is nog niet eens het ergste, maar het extreme fan lawaai dat blijkbaar nodig is om hem te koelen.
Amper beter dan reference, dat is toch best ernstig. Dan laat sapphire met hun pulse toch beter zien dat het anders kan met een kleine 2 fan 2 slot oplossing.
Natuurlijk is de Pulse (veel) beter. Die doet uiteindelijk maximaal 250W en gemiddeld iets meer dan 240W in gaming loads. De Evoke 10W meer en zit daarmee dicht op de Red Devil. Over de fancurve viel ik ook veel meer dan de VRAM. VRAM was heet, maar net niet slechter dan het referentiemodel. Niet dat dit een compliment is, maar toch. :P

https://www.techpowerup.c...5700-xt-red-devil/31.html
https://www.techpowerup.c...-rx-5700-xt-evoke/31.html
https://www.techpowerup.c...-rx-5700-xt-pulse/31.html

Dit is overigens ook waarom ik graag de Gigabyte wil zien bij TPU. Genormaliseerde geluidswaarden en temperaturen is een ding, maar je moet ook weten wat de powerlimiet is en het effectieve verbruik. Radeon's zijn nu eenmaal voor de GPU core verbonden aan een powerlimiet en geheugen, VRM efficiëntie, RGB etc zijn losse extra waarden. Eigenlijk is dit een betere aanpak dan Nvidia die alles op een hoop gooit en zware restricties afdwingt, maar het maakt het altijd wel wat lastiger om nu precies in te schatten hoe goed een model is ten opzichte van andere modellen. :)
En over de XFX kaarten, sure de Thicc was bevestigd dat die de stalen plaat hadden, de Raw had ik nog geen teardown van gezien. Dat ze het zelfde waren was logisch, maar niet bevestigd.
Ik had een maand geleden op een of andere vage Chinese site dus al een tear down gezien. Toen begon de r/AMD meltdown al. :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 06-09-2019 19:12 (9%)

• Sissors
unfor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:00:
[...]

Even los van dat geheugen is de MSI koeling hardware helemaal niet zo slecht als ik kijk naar reviews. Het probleem is meer dat ze de fancurve te agressief hebben staan. Wat ruimere fancurve, en temperaturen blijven acceptabel en hij is een stuk stiller.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:36

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Op mijn Pulse even snel (default clock / 2050) toch een undervoltje gekregen van -150mV, nu op max 1050mV (Maakt bij mij toch een verschil van ongeveer 20W gpu only power), morgen maar eens kijken of ie echt stabiel is en of ik em misschien verder kan pushen.

So far, Navi Tweaking : *O*

iCore wijzigde deze reactie 07-09-2019 08:33 (21%)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jij haalt ongeveer 2000MHz met 1050mv? Welk programma want dit lijkt me behoorlijk goed. :o

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

@DaniëlWW2 Voor de undervolt gewoon Radeon settings. of bedoel je dat niet? Anyway had ook wat (korte, 5-10 sec. durende) spikes naar 2000+ Mhz

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iCore schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 07:41:
@DaniëlWW2 Voor de undervolt gewoon Radeon settings. of bedoel je dat niet? Anyway had ook wat (korte, 5-10 sec. durende) spikes naar 2000+ Mhz
Ik vraag me meer af wat sustained boostclocks zijn. :)

En de Gigabyte. Zitten helemaal geen fouten in het ontwerp. Overal correct formaat thermal pads, metalen backplate met thermal pads wat waarschijnlijk helpt met de goede VRAM temperaturen, geen stomme garantiestikkers, flink koelblok met direct contact heatpipes, geen RGB en zoals ik al eerder had gezien een zeer vergelijkbare VRM setup als de Sapphire Pulse.

Dit is een goed model, besteld. Gigabyte verdient wat liefde en geld omdat ze weer eens hun best lijken te doen voor Radeon. Dat hoort natuurlijk beloond te worden. :Y

• iCore

iCore

Dat is mijn uitspraak.

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:57:
[...]

Ik vraag me meer af wat sustained boostclocks zijn. :)
rond de 1980-1990 bij full load.
Vind zelf ook dat gigabyte nu wel wat liefde verdiend, ze lijken eindelijk eens hun best te doen voor AMD GPU's

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iCore schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 10:02:
[...]

rond de 1980-1990 bij full load.
Vind zelf ook dat gigabyte nu wel wat liefde verdiend, ze lijken eindelijk eens hun best te doen voor AMD GPU's
Dat is niet mis voor 1050mv. :Y

• Sissors
Gigabyte 5700XT ontvangen en geinstalleerd. Vooralsnog lijkt het prima, op één ding na: Gelukkig heb ik nooit veel verschil gezien met Freesync aan of uit, want anders was ik nu behoorlijk sacherijnig geweest dat ik niet voor een RTX2700 was gegaan. Want misschien krijgt Nvidia het wel voor elkaar om Freesync te laten werken, gezien AMD het bij mij iig duidelijk niet lukt.

Netjes alle drivers volledig verwijderd, nieuwe kaart erin, drivers installeren, zowel met als zonder CRU opgeschaalde Freesync range zegt hij gewoon dat Freesync aan staat, maar in de Freesync demo applicatie is overduidelijk dat Freesync echt niks aan het doen is.

• Tweakriez
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:48

Tweakriez

Hold the door!

Sissors schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:12:
Gigabyte 5700XT ontvangen en geinstalleerd. Vooralsnog lijkt het prima, op één ding na: Gelukkig heb ik nooit veel verschil gezien met Freesync aan of uit, want anders was ik nu behoorlijk sacherijnig geweest dat ik niet voor een RTX2700 was gegaan. Want misschien krijgt Nvidia het wel voor elkaar om Freesync te laten werken, gezien AMD het bij mij iig duidelijk niet lukt.

Netjes alle drivers volledig verwijderd, nieuwe kaart erin, drivers installeren, zowel met als zonder CRU opgeschaalde Freesync range zegt hij gewoon dat Freesync aan staat, maar in de Freesync demo applicatie is overduidelijk dat Freesync echt niks aan het doen is.
Dit had ik ook met de 5700xt van Asrock. Ik stelde freesync in maat had enorme out of sync beelden. Nu met de 2070s werkt het allemaal wel via DP.

Hold the door!

• SmellyOrc
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:25
In deze reddit thread staat misschien een "oplossing" voor dat probleem.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Ik kwam deze tegen: YouTube: Japan in 8K 60fps

Volgens mij moet de 5700XT toch wel de 8k aan kunnen. Maar hij is niet vooruit te branden bij mij. 4k gaat prima trouwens. Of heet het te maken dat ik gewoon nog een lage resolutie heb 1920x1080?

• picobob
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Heb je niet hardware acceleratie uitgezet vanwege BSOD? :+

• grote_oever
  • Nu online
picobob schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:00:
Heb je niet hardware acceleratie uitgezet vanwege BSOD? :+
Oeh, das een goede. Ja heb ik uitgezet. Eens kijken of het dan beter gaat.

[Edit]
Lol, laat maar. Na aanzetten hardware acceleratie kreeg ik gelijk alweer een BSOD. Dus gelijk maar weer uitgezet. Geen 8k voor mij dus :)

grote_oever wijzigde deze reactie 07-09-2019 17:33 (23%)

• PenguinEmperor
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 14:33
Voor de mensen met problemen; ik heb begrepen dat driverversie 19.7.5 eigenlijk de laatste echte driverversie is die geen grote problemen geeft voor de nieuwe Navi kaarten. Hebben jullie deze driverversie geprobeerd?

• Sp3ci3s8472
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

PenguinEmperor schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:40:
Voor de mensen met problemen; ik heb begrepen dat driverversie 19.7.5 eigenlijk de laatste echte driverversie is die geen grote problemen geeft voor de nieuwe Navi kaarten. Hebben jullie deze driverversie geprobeerd?
Die update geeft in sommige gevallen problemen met de Windows 10 1903 update. Waardoor je een of andere vage groene, paarse of contrastloze overlay krijgt.
Als je daar geen last van had dan is het inderdaad slim om naar die driver te gaan.

Battle.net tag

• Sissors
grote_oever schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:20:
[...]

Oeh, das een goede. Ja heb ik uitgezet. Eens kijken of het dan beter gaat.

[Edit]
Lol, laat maar. Na aanzetten hardware acceleratie kreeg ik gelijk alweer een BSOD. Dus gelijk maar weer uitgezet. Geen 8k voor mij dus :)
Van alle problemen die Navi nog heeft lijkt me geen 8k kunnen kijken op je 1080p scherm niet de grootste :P

• grote_oever
  • Nu online
Sissors schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:45:
[...]

Van alle problemen die Navi nog heeft lijkt me geen 8k kunnen kijken op je 1080p scherm niet de grootste :P
Must....have....the.....numbers....

• Sissors
Wat me wel wat tegenvalt is BF5. Met mijn i7-7700k haal ik op high presets op 1440p 'maar' 70-80 fps gemiddeld ofzo, wat nou niet significant meer is dan mijn R9 Fury. Nu resulteerd Afterburner aanzetten direct in een crash, maar volgens taakbeheer zit GPU uit zijn neus te vreten en is CPU rond de 80% gebruikt. Dat ik CPU beperkt ging worden ging ik wel vanuit, maar moet die dan niet naar 100% gaan, en ik had wel meer verwacht.

Nu is het natuurlijk lastig een redelijke benchmark te zoeken, maar wat in de buurt komt voor BF1: https://www.gamersnexus.n...-vs-i7-7700k-144hz-gaming

Goed, BF1 is vast iets lichter, maar volgens mij zit er niet heel veel verschil in. En daar hebben ze een 1080TI, maar op BF5 moet een 5700XT nog sneller zijn.

Waren mijn verwachtingen nu verkeerd, of moet ik gaan uitzoeken waarom ik niet meer fps krijg in BF5?

• PenguinEmperor
Hmm, voor mij de eerste dag met de 5700 XT. Niets te klagen, to zoverre. Alleen had ik allemaal succesverhalen gelezen over het undervolten. Eens geprobeerd, maar krijg al crashes als ik ook maar een beetje undervolt. Dus of ik heb wat dat betreft een slechte kaart, of die lui testen hun kaart niet geweldig.

• Zamorano
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
PenguinEmperor schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:55:
Hmm, voor mij de eerste dag met de 5700 XT. Niets te klagen, to zoverre. Alleen had ik allemaal succesverhalen gelezen over het undervolten. Eens geprobeerd, maar krijg al crashes als ik ook maar een beetje undervolt. Dus of ik heb wat dat betreft een slechte kaart, of die lui testen hun kaart niet geweldig.
Interessant.
Bij mij werkt het undervolten echt heel goed. In ieder geval qua temps. Van 85-90 graden tijdens gamen, tot laag in de 70 na undervolten in de Radeon Settings.
FPS waren sowieso ruim voldoende om op ultra settings in 1440p de games te draaien die ik geprobeerd heb.

ETS2 wilde alleen niet laden met de 5700XT, daarvoor geen enkel probleem met de R9 280.
Schijnt iets met de DirectX drivers te maken hebben.
Verder niets geks tegen gekomen.

• PenguinEmperor
Tja, ik kom van een Vega 64, dus ik ben het undervolten wel een beetje gewend. Test altijd met Middle Earth: Shadow of Mordor, omdat ik weet dat dit spel heel gevoelig is en als een undervolt hier houdt dat het dan wel goed zit. Maar zelfs als ik al een klein beetje undervolt crashen mijn drivers hier.

Trouwens wel dus op driver versie 19.7.5, vanwege de problemen die latere drivers hebben.

PenguinEmperor wijzigde deze reactie 07-09-2019 22:36 (13%)

• Sissors
Sissors schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 20:21:
Wat me wel wat tegenvalt is BF5. Met mijn i7-7700k haal ik op high presets op 1440p 'maar' 70-80 fps gemiddeld ofzo, wat nou niet significant meer is dan mijn R9 Fury. Nu resulteerd Afterburner aanzetten direct in een crash, maar volgens taakbeheer zit GPU uit zijn neus te vreten en is CPU rond de 80% gebruikt. Dat ik CPU beperkt ging worden ging ik wel vanuit, maar moet die dan niet naar 100% gaan, en ik had wel meer verwacht.

Nu is het natuurlijk lastig een redelijke benchmark te zoeken, maar wat in de buurt komt voor BF1: https://www.gamersnexus.n...-vs-i7-7700k-144hz-gaming

Goed, BF1 is vast iets lichter, maar volgens mij zit er niet heel veel verschil in. En daar hebben ze een 1080TI, maar op BF5 moet een 5700XT nog sneller zijn.

Waren mijn verwachtingen nu verkeerd, of moet ik gaan uitzoeken waarom ik niet meer fps krijg in BF5?
Even mezelf quoten, ik heb het enige makkelijke gedaan wat een redelijk verschil zou kunnen geven, en dat is DX12 inschakelen.

Het goede nieuws, framerates gemiddeld naar de 130 ofzo, en 100% GPU gebruik, dus die staat niet meer uit zijn neus te vreten.
Het slechte nieuws: Om de zoveel tijd even een enorme fps drop :(

Stom ding, begrijp zo wel weer de voordelen van een console, dingen zullen ook gewoon eens een keer werken zoals ze horen te werken.

Wat betreft undervolten, heb Wattman auto undervolt gedaan, die heeft 50mV eraf gehaald en hij lijkt stabiel te draaien.

• mash_man02
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 18-09 21:36
Ik had ook wat problemen met mijn Sapphire rx 5700XT pulse maar die bleken hoofdzakelijk door de 19.9.1 driver te komen. Na een stapje terug BF V op ultra vloeiend.

Asus X570-E AMD ryzen 3700x 32Gb RX 5700 XT

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:48:
[...]

Even mezelf q2uoten, ik heb het enige makkelijke gedaan wat een redelijk verschil zou kunnen geven, en dat is DX12 inschakelen.

Het goede nieuws, framerates gemiddeld naar de 130 ofzo, en 100% GPU gebruik, dus die staat niet meer uit zijn neus te vreten.
Het slechte nieuws: Om de zoveel tijd even een enorme fps drop :(

Stom ding, begrijp zo wel weer de voordelen van een console, dingen zullen ook gewoon eens een keer werken zoals ze horen te werken.

Wat betreft undervolten, heb Wattman auto undervolt gedaan, die heeft 50mV eraf gehaald en hij lijkt stabiel te draaien.
BF5 haar DX12 implementatie is gewoon kapot. DICE sloopt het letterlijk elke patch wel voor of AMD of Nvidia en dan krijg je extreme framedrops. Werkt het toevallig op de huidige patch weer eens, dan is het al snel beter dan DX11.

• PenguinEmperor
Ah, ik geloof dat ik al wat meer succes heb met het undervolten. Moest de maximum frequency schuif een beetje terugschalen voordat het undervolten een beetje ging. Scheelt in ieder geval wel al flink in power draw. Maar boost nu wel lager. Ach, misschien wat meer mee experimenteren.
PenguinEmperor schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:55:
Elke GPU is anders. Maar buiten dat moet je voor een goede UV ook wel iets terug qua max clock target (is mijn ervaring) Eigenlijk wil je onder de 1100mv en meer richting die 1000mv als je een flink lager verbruik wilt.
Ik moet dan met mijn clock targets ook omlaag maar de prestaties zijn amper lager en de clocks zijn een stuk stabieler.

• Demusch
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 08-09 12:21
Zo, gistermiddag mn 5700xt red devil geinstalleerd, en meteen maar de amd wraith cooler voor een mugen vervangen. Na het starten van een paar games moet ik zeggen dat dit echt de stilste build is die ik gedaan heb, heerlijk :)

• Sissors
Ik moet zeggen dat als hij op 100% draait (qua GPU gebruik, niet fansnelheid), de Gigabyte wel duidelijk te horen is.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:55:
Ik moet zeggen dat als hij op 100% draait (qua GPU gebruik, niet fansnelheid), de Gigabyte wel duidelijk te horen is.
Ventilator RPM? :)

• Sissors
Bij BF5 onder DX12 was het vergelijkbaar qua geluid als bij de Freesync demo (die hem ook op 100% stressed om één of andere reden), dus ik gebruik die tweede even gezien dat makkelijk snel opstart:

125W GPU Power (lijkt me optimistisch), fan op 1900RPM. Al na loop van tijd dropt hij de fan naar een 1700RPM, en dat scheelt behoorlijk. GPU temp volgens de Radeon overlay is ruwweg 65 graden. Verder is het ook gewoon echt de standaard fan geluid die ik hoor, geen tikjes ofzo, maar gewoon een fan die zijn best doet.

Even gegoogled, en op het eerste gezicht is dat vergelijkbaar met wat ze bijvoorbeeld hier hebben: https://www.gamersnexus.n...aming-oc-review-benchmark, eerst boost hij naar een 1900RPM, en daarna zakt hij wat terug. Ben benieuwd of dat dat bij andere ook vergelijkbaar is, en of ik dan gewoon een andere definitie hebt van wat heel stil is :P

Overigens momenteel gaat hij ook niet semi-passief. Nou ja, te lui om kast open te maken om te controleren, maar hij geeft 850 RPM aan nu. Niet dat het iets uitmaakt, daar kunnen we het iig over eens zijn dat het onhoorbaar is :P.

Met 65 graden denk ik ook nog wel dat er wat ruimte is voor een custom fanprofiel.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:18:
Bij BF5 onder DX12 was het vergelijkbaar qua geluid als bij de Freesync demo (die hem ook op 100% stressed om één of andere reden), dus ik gebruik die tweede even gezien dat makkelijk snel opstart:
Bij mij wordt mijn RX Vega 56 niet echt warmer dan 50c. Staat wel 100% load, maar dat is veel te koel.
125W GPU Power (lijkt me optimistisch), fan op 1900RPM. Al na loop van tijd dropt hij de fan naar een 1700RPM, en dat scheelt behoorlijk. GPU temp volgens de Radeon overlay is ruwweg 65 graden. Verder is het ook gewoon echt de standaard fan geluid die ik hoor, geen tikjes ofzo, maar gewoon een fan die zijn best doet.
Nogal aangezien de XT standaard 180W doet. Ik heb alleen geen idee wat de Gigabyte precies doet. Is wel iets dat ik eigenlijk wil weten. Verder is het achterhalen wat de snelheid is op 100% en dan terugrekenen. Helaas werkt Wattman met percentages en niet snelheden.
Even gegoogled, en op het eerste gezicht is dat vergelijkbaar met wat ze bijvoorbeeld hier hebben: https://www.gamersnexus.n...aming-oc-review-benchmark, eerst boost hij naar een 1900RPM, en daarna zakt hij wat terug. Ben benieuwd of dat dat bij andere ook vergelijkbaar is, en of ik dan gewoon een andere definitie hebt van wat heel stil is :P

Overigens momenteel gaat hij ook niet semi-passief. Nou ja, te lui om kast open te maken om te controleren, maar hij geeft 850 RPM aan nu. Niet dat het iets uitmaakt, daar kunnen we het iig over eens zijn dat het onhoorbaar is :P.

Met 65 graden denk ik ook nog wel dat er wat ruimte is voor een custom fanprofiel.
De software van AMD is niet helemaal betrouwbaar als het om de ventilatoren gaat. Ik denk dat als er 850RPM staat, dat ze helemaal niet draaien. Maar 65C is acceptabel en dan kan je makkelijk 1700RPM als harde limiet instellen als je eenmaal het correcte percentage weet. :)

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True