Voeding is inderdaad een andere mogelijkheid. Heb nu een oude voeding van een collega, dus die ga ik vanavond checken. Maar een RM550x zou wel een goede voeding moeten zijn, al kunnen ze uiteraard altijd de geest geven. Vorige kaart was een R9 Fury, dus die is niet bepaald zuiniger. Ik zou ook nog met MorePowerTool het maximum vermogen verder kunnen limiteren, maar hij staat nu gewoon op stock, geen overclocking. (Nou ja, enkel de Gigabyte, maar dat is niet meer dan een powertarget op 190W ipv 180W zetten).
Als het de voeding is moet hij wel echt compleet gaar zijn, want zelfs als hij het eerste het beste menu laadt van een spel wat 3D elementen heeft kapt de handel ermee.
Edit: En toch lijkt het dat @
Seth_Chaos door gaat voor de wasmachine. Andere voeding eraan gehangen, en Superposition start, Furmark kan een heel rondje draaien, HotS opent zijn hoofdscherm iig. Goed, kan nog toeval zijn, dus oude voeding er weer in, wie weet heb ik net ergens op een kaart geduwd dat er een lijntje weer verbinding maakt.
Superposition starten met de oude voeding, en warempel, hij start gewoon weer. Dat helpt niet bij het uitzoeken wat het probleem is. Oftewel ik beeindig zijn run, en de handel crasht. Opnieuw opstarten en Furmark proberen, die start op, voor ongeveer 0.5 seconde voor de handel crasht. Nogmaals gedaan, zelfde resultaat.
En dan nog maar een keer de 'nieuwe' voeding erin, Furmark kan weer heel rondje draaien, Superposition doet het, etc.
Dus toch de voeding.
Edit2:
Voeding eruit, nog eens goed bekeken. GPU voedingskabels leken pinnen aan kant van de GPU niet helemaal gelijk te hebben zitten, maar geen idee of dat normaal is. Toen nog even de andere kant van de kabel bekeken (modulaire voeding): Eén van de 8 pinnen van de connector daar is compleet weggesmolten. Dus het is duidelijk dat daar iets helemaal fout is gegaan.
[
Voor 48% gewijzigd door
Sissors op 24-10-2019 19:46
]