Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

En dit is dus precies waarom ASUS ermee weg blijft komen. Ik begrijp wel dat mensen eens ROG producten willen hebben. Als het goed is, zoals mijn C6H, dan is het ook echt heel erg goed. Helaas is ASUS steeds meer bezig om hun reputatie te misbruiken door ondermaatse producten te introduceren en er premium prijzen voor te vragen. :/
Dat is wel heel jammer, want ik vind dat ze een aantal reeksen hebben die je fijn kunt combineren en als het deugdelijk is wil ik er best voor betalen. Alleen dan ben ik er nu toch net iets te snel vanuit gegaan.. |:(
Het wordt voor mij ook maar uitpluizen wat het beste past, kwa prestaties en looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mosin schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:21:
[...]

Dat is wel heel jammer, want ik vind dat ze een aantal reeksen hebben die je fijn kunt combineren en als het deugdelijk is wil ik er best voor betalen. Alleen dan ben ik er nu toch net iets te snel vanuit gegaan.. |:(
Het wordt voor mij ook maar uitpluizen wat het beste past, kwa prestaties en looks.
Tja, uiterlijk doet me dus echt helemaal niks wat alles veel makkelijker maakt. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

En dit is dus precies waarom ASUS ermee weg blijft komen. Ik begrijp wel dat mensen eens ROG producten willen hebben. Als het goed is, zoals mijn C6H, dan is het ook echt heel erg goed. Helaas is ASUS steeds meer bezig om hun reputatie te misbruiken door ondermaatse producten te introduceren en er premium prijzen voor te vragen. :/
Wilde deze post inderdaad maken, alleen maar lof over mijn C6H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:33:
[...]

Wilde deze post inderdaad maken, alleen maar lof over mijn C6H.
En zelfs die is niet perfect hé. :P
Ik had graag een tweede M.2 slot gezien en RAM overclocking is nog steeds niet helemaal perfect. Alsnog beter dan waarschijnlijk welk ander X370 bord, maar er zijn genoeg X470 borden die weer beter zijn. Ja, dit moest. :+

Maar Zen 3 zal waarschijnlijk pas laat in 2020 volgen en Zen 4 verwacht ik eigenlijk niet voor 2022. Tegen die tijd gaan we naar AM5 en dan zal ik zeker een C10H overwegen. Tenminste als ASUS dan nog goede en ietwat betaalbare Crosshair bordjes maakt. Qua videokaarten gaat het niet snel ASUS worden nee. Al is het maar omdat Sapphire nog steeds redelijk haar best doet. Dat is ook minder geworden, maar ze lanceren nog steeds meer goed dan matig. Slecht doet Sapphire eigenlijk niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28

Tweakriez

clicksmashstuff.com

[...]

Wat dacht je van de slechte software support die de nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:04:
[...]

En zelfs die is niet perfect hé. :P
Ik had graag een tweede M.2 slot gezien en RAM overclocking is nog steeds niet helemaal perfect. Alsnog beter dan waarschijnlijk welk ander X370 bord, maar er zijn genoeg X470 borden die weer beter zijn. Ja, dit moest. :+

Maar Zen 3 zal waarschijnlijk pas laat in 2020 volgen en Zen 4 verwacht ik eigenlijk niet voor 2022. Tegen die tijd gaan we naar AM5 en dan zal ik zeker een C10H overwegen. Tenminste als ASUS dan nog goede en ietwat betaalbare Crosshair bordjes maakt. Qua videokaarten gaat het niet snel ASUS worden nee. Al is het maar omdat Sapphire nog steeds redelijk haar best doet. Dat is ook minder geworden, maar ze lanceren nog steeds meer goed dan matig. Slecht doet Sapphire eigenlijk niet.
Er zijn 2 m2 sloten; het is wel zo dat maar 1 via NVME gaat de ander is gewoon SATA.

Ram overclocken gaat juist goed op dit bord. Het zal niet de hoogste snelheden halen omdat het een T-Topology layout heeft maar dit zorgt er juist voor dat ik 4x 8GB op CL14 3200 kan draaien (Stilts profile), wat strakker is dan standaard XMP.
https://www.techpowerup.c...overclocking-guide/4.html

Zodra ik een 3900x of 3950x heb ga ik kijken of ik 3600 C15 of C16 kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:56:
[...]

Er zijn 2 m2 sloten; het is wel zo dat maar 1 via NVME gaat de ander is gewoon SATA.
Uh, waar dan? :P
Ram overclocken gaat juist goed op dit bord. Het zal niet de hoogste snelheden halen omdat het een T-Topology layout heeft maar dit zorgt er juist voor dat ik 4x 8GB op CL14 3200 kan draaien (Stilts profile), wat strakker is dan standaard XMP.
https://www.techpowerup.c...overclocking-guide/4.html

Zodra ik een 3900x of 3950x heb ga ik kijken of ik 3600 C15 of C16 kan halen.
Vier dimm's voor een dual channel CPU is alleen de uitzondering, niet de regel. Oke, ben best tevreden met 3533MT/s 14-14-15-14-30, maar beter is altijd welkom. De C7H doet al beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:13:
[...]

Tja, uiterlijk doet me dus echt helemaal niks wat alles veel makkelijker maakt. ;)
Dat maakt het zeker makkelijk. Maar ik vind design stiekem toch wel belangrijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sta op het punt de Red Devil 5700xt te bestellen, zijn er mogelijkheden dat de prijs van 500 euro nog omlaag gaat aankomende weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:02:
[...]

Uh, waar dan? :P

[...]

Vier dimm's voor een dual channel CPU is alleen de uitzondering, niet de regel. Oke, ben best tevreden met 3533MT/s 14-14-15-14-30, maar beter is altijd welkom. De C7H doet al beter. :)
Eh op een van mijn andere borden :z. Eentje inderdaad op de C6H :+.

Het kan zijn dat ik mij vergis maar er was toen geen 3600 C15 in 16GB formaat (er is in 2017 een zo'n kit en dat was uitverkocht of onbetaalbaar destijds). Ik moest wel op 4x 8GB gezien ik meer doe dan alleen games spelen.
De CH7 heeft een daisy chain topology, dat zal voor mij dus slechter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jackson6 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:06:
Sta op het punt de Red Devil 5700xt te bestellen, zijn er mogelijkheden dat de prijs van 500 euro nog omlaag gaat aankomende weken?
Ja ;)

Hij lijkt nog beperkt verkrijgbaar en over een maand heb je black friday / cyber monday acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Ik heb net even gekeken of mijn 5700XT Strix ook last heeft van die te lange schroeven. Mijn heatsink zit wel strak bevestigd op de VRM's, dus misschien is het een kwaaltje bij de eerste modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:14:
[...]

Ja ;)

Hij lijkt nog beperkt verkrijgbaar en over een maand heb je black friday / cyber monday acties.
Hij is nu wel ruim op voorraad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jackson6 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 07:03:
[...]

Hij is nu wel ruim op voorraad hoor.
Bij slechts 8 shops waarvan je er bij 3 niet wil bestellen.

pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Vergeleken met pricewatch: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G is dat toch beperkt?

[ Voor 20% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-10-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Bij slechts 8 shops waarvan je er bij 3 niet wil bestellen.

pricewatch: Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Vergeleken met pricewatch: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G is dat toch beperkt?
Ik wil eigenlijk gewoon bestellen, hij zou binnen een maand misschien naar 450 kunnen zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mij lijkt die kans heel klein, maar tja, je weet het nooit of er een leuke aanbieding langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jackson6 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Ik wil eigenlijk gewoon bestellen, hij zou binnen een maand misschien naar 450 kunnen zakken?
€450 kan je vergeten. €480 zou al mooi zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Dan bestel ik hem wel gewoon voor 499 bij Megekko :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Waarom dan? Vorig jaar rond die tijd ook kaarten voorbij zien komen voor een fikse korting. Waren toen voornamelijk 2070s enzo maar scheelde soms toch een goeie 100 euro. Moest je wel heel erg snel erbij zijn overigens want zga meteen uitverkocht ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brutal1ty schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:45:
[...]

Waarom dan? Vorig jaar rond die tijd ook kaarten voorbij zien komen voor een fikse korting. Waren toen voornamelijk 2070s enzo maar scheelde soms toch een goeie 100 euro. Moest je wel heel erg snel erbij zijn overigens want zga meteen uitverkocht ;p
Cyber monday misschien, maar daarbuiten is er een MSRP van $440 voor een Red Devil of Nitro+. Omgerekend met BTW is dat ongeveer €480. Lager gaat het voorlopig niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Cyber monday misschien, maar daarbuiten is er een MSRP van $440 voor een Red Devil of Nitro+. Omgerekend met BTW is dat ongeveer €480. Lager gaat het voorlopig niet worden.
Dat is een adviesprijs, onder de adviesprijs komt regelmatig voor. Een reference RX5700 heeft bijvoorbeeld een adviesprijs van 350 dollar, omgerekend met btw is dat 380 euro. Toch zie je ze ook wel eens voor 350 euro te koop staan. En dat geld trouwens voor alle hardware, onder de adviesprijs is niet iets bijzonders. Dus waarom zou dat bij deze specifieke videokaart niet kunnen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:48:
[...]

Fair enough, ik bedoelde inderdaad meer tijdens de najaars-koopjes momenten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Brutal1ty schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:08:
[...]

Fair enough, ik bedoelde inderdaad meer tijdens de najaars-koopjes momenten :D
Daar zal je wat kunnen vinden, maar ik denk alsnog niet al te goed. Ze lijken aardig populair te zijn, de RX5700 series. Mensen kopen ze toch wel, sale of niet. Dan kan je korting geven in de hoop dat mensen er nog andere dingen bij bestellen, maar ik weet niet hoe groot die kans is.

En de slachting gaat beginnen hoor. :+

Ook leuk om te horen wat de AIB's doen na zijn verzoek om instapmodellen om te testen.
-ASUS draaide er omheen voor de TUF. Uiteraard ben ik hierdoor geschokt. :z
-MSI kwam min of meer neer op dat ze niet nogmaals een Evoka drama wenste. Tja, de Mech kan je dan ook afschrijven. Moet je denk ik toch al doen want dezelfde koeler met een Nvidia GPU eronder is ook weinig bijzonders...
-ASRock zou een Challenger sturen.
-XFX stuurt een RAW.
-Powercolor beschouwt reviewsamples rondsturen na de release als zinloos dus geen Red Dragon. 8)7
-Sapphire heeft al een Pulse gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mijn probleem van paar dagen geleden is toch weer terug gekomen (PC gaat op zwart bij 3D applicaties), en momenteel is mijn PC onbruikbaar voor alle 3D applicaties. Het kan nog steeds mijn voeding zijn, of een software issue, maar ik verdenk de kaart toch wel heel ernstig. En ik weet niet of ik hem dan vervang door een andere 5700XT of een 2070S (uiteraard ook garantie claimen, maar ik ga niet 3 weken wachten tot ze hem een keer repareren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 21:52
Sissors schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 07:58:
Mijn probleem van paar dagen geleden is toch weer terug gekomen (PC gaat op zwart bij 3D applicaties), en momenteel is mijn PC onbruikbaar voor alle 3D applicaties. Het kan nog steeds mijn voeding zijn, of een software issue, maar ik verdenk de kaart toch wel heel ernstig. En ik weet niet of ik hem dan vervang door een andere 5700XT of een 2070S (uiteraard ook garantie claimen, maar ik ga niet 3 weken wachten tot ze hem een keer repareren).
Je bent niet de enige met deze problemen. Heb het zelf ook gehad. Inmiddels zelf deze vervangen voor een Nvidia kaart en nergens meer last van.

Zie oa: https://community.amd.com/thread/243837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Daar is echter alleen het scherm zwart en de rest loopt door. Bij mij stopt de hele computer ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:04:
Daar is echter alleen het scherm zwart en de rest loopt door. Bij mij stopt de hele computer ermee.
Dan trekt je voeding het niet. Stekkers van twee verschillende voedingslijntjes gebruiken, en in de videokaart software instellen dat deze niet overvolt. Ook controleren of in de software niet ingesteld is dat deze automagisch overclockt. Dezelfde symptomen ervaar ik bij het overclocken wanneer ik te ver ga.

Ik heb geen idee of je nog een extra voeding hebt liggen van minimaal 400watt. Maar als je die aansluit en op de mobo stekker even de groene met een zwarte pin verbinden, dan kun je testen of het aan je voeding ligt. Dat kan een goede computer zaak ook voor je doen.

De reden dat bij anderen een Nvidia kaart wel werkt, is dat de Nvidia tegenhangers een aardig lager verbruik hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Seth_Chaos op 24-10-2019 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voeding is inderdaad een andere mogelijkheid. Heb nu een oude voeding van een collega, dus die ga ik vanavond checken. Maar een RM550x zou wel een goede voeding moeten zijn, al kunnen ze uiteraard altijd de geest geven. Vorige kaart was een R9 Fury, dus die is niet bepaald zuiniger. Ik zou ook nog met MorePowerTool het maximum vermogen verder kunnen limiteren, maar hij staat nu gewoon op stock, geen overclocking. (Nou ja, enkel de Gigabyte, maar dat is niet meer dan een powertarget op 190W ipv 180W zetten).

Als het de voeding is moet hij wel echt compleet gaar zijn, want zelfs als hij het eerste het beste menu laadt van een spel wat 3D elementen heeft kapt de handel ermee.

Edit: En toch lijkt het dat @Seth_Chaos door gaat voor de wasmachine. Andere voeding eraan gehangen, en Superposition start, Furmark kan een heel rondje draaien, HotS opent zijn hoofdscherm iig. Goed, kan nog toeval zijn, dus oude voeding er weer in, wie weet heb ik net ergens op een kaart geduwd dat er een lijntje weer verbinding maakt.
Superposition starten met de oude voeding, en warempel, hij start gewoon weer. Dat helpt niet bij het uitzoeken wat het probleem is. Oftewel ik beeindig zijn run, en de handel crasht. Opnieuw opstarten en Furmark proberen, die start op, voor ongeveer 0.5 seconde voor de handel crasht. Nogmaals gedaan, zelfde resultaat.

En dan nog maar een keer de 'nieuwe' voeding erin, Furmark kan weer heel rondje draaien, Superposition doet het, etc.

Dus toch de voeding.

Edit2:
Voeding eruit, nog eens goed bekeken. GPU voedingskabels leken pinnen aan kant van de GPU niet helemaal gelijk te hebben zitten, maar geen idee of dat normaal is. Toen nog even de andere kant van de kabel bekeken (modulaire voeding): Eén van de 8 pinnen van de connector daar is compleet weggesmolten. Dus het is duidelijk dat daar iets helemaal fout is gegaan.

[ Voor 48% gewijzigd door Sissors op 24-10-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Wat is de junction temperature? Die wordt 95 graden, is dat normaal?

Heb een Powercolor 5700 XT Red Devil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sissors schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:17:

Voeding eruit, nog eens goed bekeken. GPU voedingskabels leken pinnen aan kant van de GPU niet helemaal gelijk te hebben zitten, maar geen idee of dat normaal is. Toen nog even de andere kant van de kabel bekeken (modulaire voeding): Eén van de 8 pinnen van de connector daar is compleet weggesmolten. Dus het is duidelijk dat daar iets helemaal fout is gegaan.
Slecht contact gehad, dan wordt een connector warm en als die echt heet wordt kan het gaan smelten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jackson6 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:06:
Wat is de junction temperature? Die wordt 95 graden, is dat normaal?

Heb een Powercolor 5700 XT Red Devil.
Mijn Nitro+ doet maximaal 93. Het mag maximaal 110 worden dus niks aan de hand. 95 graden is redelijk in lijn met een goede RX5700XT in een behuizing. Junction zelf is de heetste sensor op de GPU. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nieuwe driver update met support voor COD MW & The Outer Worlds en een paar bug fixes: https://www.amd.com/en/su...-notes/rn-rad-win-19-10-2

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 00:01:
Nieuwe driver update met support voor COD MW & The Outer Worlds en een paar bug fixes: https://www.amd.com/en/su...-notes/rn-rad-win-19-10-2
Ja en hier fixed issues en known issues:
Fixed Issues
  • Launching League of Legends may cause the display to remain blank for a few seconds.
  • Radeon Chill may create an incorrect registry entry when enabled or disabled.
  • Borderlands 3 may experience an application hang after running the in-game benchmark or changing resolutions.
  • Flicker may be experienced while playing media in Movies and TV application when using some displays connected via USB Type-C.
  • Some Radeon RX Vega and Radeon RX 5700 series graphics products may intermittently experience a thread stuck crash or TDR when there is a high GPU load active.
Known Issues
  • The Outer Worlds may experience character models being rendered incorrectly on the inventory screen.
  • Radeon RX 5700 series graphics products may experience stutter in some games at 1080p and low game settings.
  • Performance Metrics Overlay may cause stutter or screen flashing on some applications.
  • Radeon RX 5700 series graphics products may experience display loss when resuming from sleep or hibernate when multiple displays are connected.
  • Toggling HDR may cause system instability during gaming when Radeon ReLive is enabled.
  • Stutter may be experienced when Radeon FreeSync is enabled on 240hz refresh displays with Radeon RX 5700 series graphics products.
  • AMD Radeon VII may experience elevated memory clocks at idle or on desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Iemand hier die de 5700XT Red Devil heeft? Ik draai nu even de Silent BIOS, wat een verschil in geluid, het scheelt een beetje kloksnelheid (nog geen 100Mhz geloof ik) maar op OC BIOS vind ik hem best wel luidruchtig.

OC mode dan gaat hij naar de 2100/2200 RPM, silent mode rond de 1400.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik heb hem zelf niet, maar nog wel wat rondgekeken toen ik dacht dat mijn huidige GPU kapot was. En duidelijk is het gewoon dat in zijn 'standaard' OC mode hij significant luidruchtiger is als mijn Gigabyte kaart (1950RPM standaard), terwijl in silent mode hij wel stil is. Erger nog is dat als je benchmarks bekijkt het FPS verschil echt verwaarloosbaar klein is. Nu is hij ook wel warmer in silent mode, maar voor mij zou het bij die kaart echt een no-brainer zijn om hem in silent mode te draaien. Ik zou de gewone mode ook veel te luidruchtig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Sissors schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:09:
Ik heb hem zelf niet, maar nog wel wat rondgekeken toen ik dacht dat mijn huidige GPU kapot was. En duidelijk is het gewoon dat in zijn 'standaard' OC mode hij significant luidruchtiger is als mijn Gigabyte kaart (1950RPM standaard), terwijl in silent mode hij wel stil is. Erger nog is dat als je benchmarks bekijkt het FPS verschil echt verwaarloosbaar klein is. Nu is hij ook wel warmer in silent mode, maar voor mij zou het bij die kaart echt een no-brainer zijn om hem in silent mode te draaien. Ik zou de gewone mode ook veel te luidruchtig vinden.
Lekker op silent mode houden dan toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraagje, waarom is er in veel reviews zichtbaar dat de rx 5700 serie max snelheid van de clock memory tussen de 800 en 900 mhz zit? de tegen hangers van nvidia zitten rond de 7000mhz of zegt dit niks? \

(voorbeeld):

[ Voor 20% gewijzigd door dutchnltweaker op 26-10-2019 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

dutchnltweaker schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:31:
Vraagje, waarom is er in veel reviews zichtbaar dat de rx 5700 serie max snelheid van de clock memory tussen de 800 en 900 mhz zit? de tegen hangers van nvidia zitten rond de 7000mhz of zegt dit niks? \

(voorbeeld):
[YouTube: RX 5700 XT vs RTX 2070 SUPER vs RTX 2080 Test in 9 Games]
Omdat 800-900Mhz de echte clocksnelheid is, Nvidia adverteerd in dat geval met de double datarate die quadpumped is. Je moet de 800-900Mhz gewoon x8 doen. Zowel voor GDDR5 als GDDR6.
Daarnaast zegt alleen geheugensnelheid vrij weinig, je moet naar de busbreedte kijken. Zelfs als een kaart 10Ghz geheugen snelheden heeft dan kan hij trager zijn dan een kaart met een bredere bus, bijvoorbeeld 128 bit vs 256 bit.

Je kan dus beter kijken naar de geadverteerde memory bandwith van een kaart (wat ook maar een klein gedeelte van het totaal plaatje is, want architectuur, cache en compressie etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:30
Ik heb een asus 5700 strix gekocht.
Hoorde veel verschillende verhalen, maar moet toch zeggen dat dit een goede stille kaart is.
Met gamen komt de hotspot niet verder dan 70 graden en de kaart hoor je bijna niet.
Had hiervoor een MSI 5700 gaming X ook een goede en stille kaart, maar wat een bagger software zit erbij.
Je heb de MSI dragon center software nodig voor de verlichting.
Maar daardoor liep mijn computer steeds vast.,
Nu den Asus software geïnstalleerd en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Iemand al een AIO waterkoeler op een 5700XT gezet? Na een paar dagen temps checken zit ik er toch aan te denken. Dan zal ik wel m'n 5700XT Red Devil moeten inruilen voor een reference model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Jackson6 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:24:
Iemand al een AIO waterkoeler op een 5700XT gezet? Na een paar dagen temps checken zit ik er toch aan te denken. Dan zal ik wel m'n 5700XT Red Devil moeten inruilen voor een reference model.
Huh? Die Red Devil zou toch 1 van de beste moeten zijn volgens alle reviews?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ewivis schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:24:
[...]

Huh? Die Red Devil zou toch 1 van de beste moeten zijn volgens alle reviews?
Jup, is hij ook. Maar ik heb een kleine case waar hij niet heel erg veel ruimte heeft. Temperaturen zijn prima (79-80) icm met de silent mode. Ik ga eerst even een extra casefan installeren die verse lucht over de kaart heen blaast.

In silent mode komt hij in verschillende benchmarks ook op 79 a 80 graden dus het is geen ramp verder. Zou hem liever op 72-75 hebben i.v.m. throttling.

[ Voor 20% gewijzigd door Jackson6 op 28-10-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat is de target temperatuur? Staat die wel op 72-75 graden? Als die namelijk op 79-80 is ingesteld dan maakt het niet uit hoe goed je koeling is, dan zal de temperatuur altijd stijgen naar 79-80 graden met luchtkoeling.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:48:
Wat is de target temperatuur? Staat die wel op 72-75 graden? Als die namelijk op 79-80 is ingesteld dan maakt het niet uit hoe goed je koeling is, dan zal de temperatuur altijd stijgen naar 79-80 graden met luchtkoeling.
Ik heb de Silent BIOS geladen, ik denk dat de target dan wat hoger staat om de fans lager te laten draaien. Ik zal ook nog wel even met de instellingen gaan rommelen vanavond. De OC BIOS heet als target geloof ik 75, dan maakt hij significant meer geluid (2000+ RPM) en de performance gains zijn minimaal. Ik wil dus eigenlijk gewoon 75 graden halen met max 1500 rpm :9

[ Voor 15% gewijzigd door Jackson6 op 28-10-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Is er hier ook iemand die de 5700XT in een Razer Core X (of andere eGPU behuizing) heeft draaien, en zo ja, wil dat wat?

Kan de RCX (relatief) goedkoop krijgen, en lijkt mij een mooie tijdelijke oplossing, zodat ik mijn laptop nog even kan inzetten als game-pc tot PCI-E4 en USB4 gemeengoed geworden zijn (medio 2020) en daarna kan hij dienst doen aan boord van mijn schip,

Mijn 1070 trekt 1440P nog wel, maar als ik naar 1600*3840 wil (38" UW) zal ik toch een upgrade moeten doen (5700XT), en over 1,5-2 jaar dan diens opvolger, en dan kan de 5700XT dus naar het schip, of anders mijn oude 970 uit mijn PC naar het schip, en de 5700XT naar mijn nieuwe PC, dus de eGPU behuizing blijf ik sowieso wel kunnen blijven gebruiken.

editje: Ik heb de gok maar genomen, en de RCX gewoon gekocht, kan tig toepassingen ervoor verzinnen en voor de helft van wat hij in de PW moet kosten vond ik het het wel waard.

Blijft nu even de vraag, omdat er alleen maar een videokaart in komt, zou ik dan beter bijv Gigabyte kunnen kopen die het wel goed doet op open benches, maar slecht in warme kasten, of toch beter de Nitro+ voor de zekerheid?

[ Voor 21% gewijzigd door zion op 31-10-2019 12:44 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En een klein, gepast applaus voor XFX omdat ze hebben begrepen dat koper beter geleid dan staal. :z
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/review/xfx-radeon-rx-5700-xt-thicc-iii-ultra/images/cooler2.jpg

Verder is de THICC III nog steeds niet zo goed als een Nitro+, maar het is ook niet totale bagger meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pVwXaqiKubgbcySCmKYExFyC/full.jpg
https://www.techpowerup.c...-5700-xt-thicc-iii-ultra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Goh, niet verwacht dat ze bij XFX zouden luisteren naar jongens als GamersNexus.
Desondanks jammer dat zo'n kaart het verder puur van zijn looks moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Nu ik van een Intel 6600k naar een Ryzen 3700x ben gegaan leek het mij een mooi moment om eens te kijken voor een AMD kaart de 5700xt dus.

Alleen ik wordt een beetje bang van alle verhalen op internet en vooral de uiteenlopende adviezen.

Bij hardware unboxed 5700xt roundup komt de gigabyte als beste uit de test terwijl het hier vol staat met negatieve ervaringen :s

En dan nog de verhalen dat het bij de helft allemaal vlekkeloos werkt en de andere helft random crashes, blackscreens en stutter heeft ongeacht welk merk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full of Lag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 19:02
Ik ben met je eens dat het een vreemde situatie is dat HU en andere reviewers de Gigabyte 5700XT aanraden, maar de gebruikers niet. Misschien varieert de kwaliteit simpelweg zodanig dat een N=1 review hele verschillende resultaten kan opleveren. Je kan trouwens een kaart terugsturen bij op afstand kopen als het niet bevalt om welke reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik snap de negatieve ervaringen niet van de Gigabyte. Ding van mij draait perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ewivis schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:09:
Ik snap de negatieve ervaringen niet van de Gigabyte. Ding van mij draait perfect!
Dat zou dan weer stroken met de opmerking boven je, dan hebben ze misschien problemen met Quality Control waardoor het kopen van een GB een Hit or Miss is, sommige presteren goed, anderen niet, of hij kan zoals ook al geopperd slecht tegen kleine kasten/slechte airflow in de kast (slechter dan andere 5700XT's dus).....

Wat voor een kast heb jij hem inzitten dan (staat niet in je inventaris)?

systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ewivis schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:09:
Dan heb jij er eentje die wel deugt. ;)
Dat is precies het probleem, de variatie lijkt veel te groot te zijn. In het algemeen ben ik eigenlijk diep teleurgesteld in de gemiddelde kwaliteit van deze eigenlijk te dure RX5700 series kaarten. Ik maak geen enkele illusies dat AMD flinke winst maakt op elke Navi chip die ze verkopen. Helemaal niet na de kwartaalcijfers van ze. De omzet en de winsten lopen flink op. Het is denk ik dat AMD nog steeds heel veel geld zal stoppen in R&D omdat ze zich niet nogmaals laten verrassen door Intel of Nvidia, want anders waren die winsten denk ik nog hoger. Zie: https://www.anandtech.com...eport-party-like-its-2005

Ondertussen zou ik niet verbaast zijn als AMD makkelijk 50% marges haalt op Navi 10 chips. Ze hoefde echt geen $350 en $400 te kosten. Kosten ze alleen wel en er zou meer dan genoeg marge moeten zijn voor de partners om met fatsoenlijke modellen te komen. Nou, we hebben het gezien. Wat een hoop rommel zit ertussen zeg. MSI Mech, Evoke, XFX raw en thicc II die VRAM niet fatsoenlijk koelen. ASRock is meh, Sapphire Pulse kaarten hebben soms last van ventilatoren die niet een snelheid vast willen houden waardoor ze irritant worden. Dan lijkt Gigabyte all over the place met kwaliteitscontrole, iets waar ze wel vaker last van lijken te hebben. De Powercolor Red Devil is kennelijk ook niet helemaal zonder problemen en ASUS is helemaal bagger met fabricagefouten voor de Strix en de TUF die gewoon slechter is dan de blower. Geweldig...

Ergens vind ik dit nog erger dan de driverproblemen. Het is niet 100% stabiel, maar het is stabiel genoeg voor verreweg de meeste gamers. Driverupdates fixen matige tot slechte partnermodellen alleen niet. XFX heeft al iets verbeterd voor een nieuw topmodel wat alsnog matig is voor de prijs. De rest zal wel slecht blijven. Er zijn er alleen meer die wat moeten doen. MSI moet bijvoorbeeld die Evoke van hun lekker vervangen voor iets dat wel deugt. ASUS moet helemaal opnieuw beginnen want dit is gewoon schandalig. Sapphire moet zich eigenlijk ook schamen voor de Pulse want ze kunnen zoveel beter en hebben dat zo vaak laten zien de afgelopen jaren. De huidige Pulse pakken en de ventilatoren vervangen voor die van de Nitro+ en ze iets langzamer laten draaien zou al een enorm verschil moeten maken. Sapphire kon dit doen voor de RX500 series, dus waarom niet voor de veel duurdere RX5700 series?

Ja, deze rant was nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
zion schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:20:
[...]

Dat zou dan weer stroken met de opmerking boven je, dan hebben ze misschien problemen met Quality Control waardoor het kopen van een GB een Hit or Miss is, sommige presteren goed, anderen niet, of hij kan zoals ook al geopperd slecht tegen kleine kasten/slechte airflow in de kast (slechter dan andere 5700XT's dus).....

Wat voor een kast heb jij hem inzitten dan (staat niet in je inventaris)?
Niet? Heb een Fractal Design Define R4 Pearl Black met 2 casefans op laagste stand.

edit: toegevoegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ewivis schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:18:
Niet? Heb een Fractal Design Define R4 Pearl Black met 2 casefans op laagste stand.

edit: toegevoegd :)
Nouja, dat is dus een kwalitatief goede weldoordachte en ruime kast, misschien dat je daarom geen problemen hebt dus. (of je hebt gewoon geluk en hebt een goede GB gekregen ;))

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Iets wat mogelijk de lage dB waardes bij reviews kan verklaren, vooral omdat GamersNexus RPM laat zien, en die zit op 1750RPM stabiel uiteindelijk terwijl mijne toch echt 1950 RPM als target heeft:
https://www.gigabyte.com/...D/support#support-dl-bios

Er is een bios update die fan speed hoger zet... Nu ben ik te lui om helemaal uit te zoeken welke ik heb, en weet je toch niet welke de reviewers hebben gehad. Maar het zou wel een 'creatieve' actie zijn als ze lage fanspeeds bij de eerste kaarten zetten naar reviewers, die toch buiten een kast testen, en daarna de fanspeed verhogen.

Kon ik maar makkelijk mijn casefans aan GPU temperatuur koppelen, zou effectiever werken dan aan temperatuur van random sensor op mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Laatst online: 19:34
Sissors schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:48:

Kon ik maar makkelijk mijn casefans aan GPU temperatuur koppelen, zou effectiever werken dan aan temperatuur van random sensor op mijn moederbord.
Uhm dat is toch goed mogelijk? Ik gebruik hiervoor Grid van NZXT, alles is gekoppeld aan CPU en GPU temperatuur. Uiteraard krijg je een kastje extra maar geeft je wel een hoop meer vrijheid met betrekking tot het instellen van de case fans. Ik moest de GRID kopen vanwege te weinig headers maar absoluut een goeie aankoop geweest

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik neem aan dat er inderdaad opties zijn, maar gewoon via mijn moederbord kan dat standaard niet. (Sterker nog, kan uberhaupt niet kiezen welke sensor wordt gebruikt). En om dan nou weer €40 uit te geven aan iets waar recensies niet heel geweldig van zijn :). Oftewel punt is vooral het makkelijk koppelen. Kan ook nog eens kijken naar software die het doet, maar goed, dat is offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iets wat mogelijk de lage dB waardes bij reviews kan verklaren, vooral omdat GamersNexus RPM laat zien, en die zit op 1750RPM stabiel uiteindelijk terwijl mijne toch echt 1950 RPM als target heeft:
https://www.gigabyte.com/...D/support#support-dl-bios
De 1950RPM is de normale bios. Op een testbank lijkt het naar de 1700RPM te kunnen zakken, maar in een behuizing mooi niet. Dat is denk ik mijn grootste bezwaar tegen de Gigabyte. Ergens ben ik wel blij dat ik die van mij terug heb gestuurd en dat die ook defect is verklaard. Ben namelijk wel zeer tevreden met de Nitro+. :Y

En dit is netjes XFX. :Y
https://www.techpowerup.c...cements-to-current-owners
Ze hebben de THHICC II kennelijk ook voorzien van betere VRAM koeling en gaan nieuwe modellen aanbieden aan mensen met de oude die eentje willen met fatsoenlijke VRAM koeling. :)

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-11-2019 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Ze moeten eigenlijk ook die testen gewoon in een behuizing doen en niet op 1 of andere testbank. Dat zijn geen dagelijkse testen? Wie heeft er nou zo'n testbank liggen als daily? Niemand lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39

Tip: Argus monitor.
Daarmee heb ik mijn bovenste front case fan RPM gekoppeld aan CPU temp en de RPM van de onderste case fans aan de GPU temp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ewivis schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:40:
Ze moeten eigenlijk ook die testen gewoon in een behuizing doen en niet op 1 of andere testbank. Dat zijn geen dagelijkse testen? Wie heeft er nou zo'n testbank liggen als daily? Niemand lijkt me.
Buiten Techpowerup lijken ze helaas allemaal te testen op testbanken. Het idee is dat ze op een testbank, meer geluid zullen meten dan in een behuizing, maar het houd geen rekening met sneller draaiende ventilatoren door hogere temperaturen.

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-11-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Laatst online: 13:06

ZenTex

Doet maar wat.

https://www.gamersnexus.n...s-nvidia-revives-rtx-2070
Our board partner contacts have told us that they’ve ordered more RTX 2070 GPU dies, and that NVIDIA is reviving the previously-retired 2070 line because AMD RX 5700 XT sales are outpacing 2060 Super sales. NVIDIA had originally told us (on record) that the RTX 2070 would be replaced with the 2060 Super and 2070 Super, but the company looks to be prolonging the life of its 2070 to better compete with AMD.
Nvidia heeft blijkbaar last van sterke verkopen van de 5700 series en wil de 2070 terugbrengen.

Dat zou leuk zijn als de 5700 zo goed loopt, maar Nvidia de reguliere 2070 terugbrengt lijkt me stug.

Waar dit te positioneren? Tov de 5700 tegen dezelfde prijs? Waar de 2060s nu staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ZenTex schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:28:
https://www.gamersnexus.n...s-nvidia-revives-rtx-2070

[...]

Nvidia heeft blijkbaar last van sterke verkopen van de 5700 series en wil de 2070 terugbrengen.

Dat zou leuk zijn als de 5700 zo goed loopt, maar Nvidia de reguliere 2070 terugbrengt lijkt me stug.

Waar dit te positioneren? Tov de 5700 tegen dezelfde prijs? Waar de 2060s nu staat?
Dus heel veel mensen lijken de boodschap dus wel te begrijpen dat je geen RTX2070S moet kopen over een R5700XT. Wat de RTX2070 hier precies aan moet veranderen is mij een raadsel. Die legt het ook af tegen de RX5700XT voor vergelijkbare prijzen en tegen de RX5700 staat de RTX2060 die dat ook niet trekt. :z

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-11-2019 01:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Eindelijk een Red Dagon XT review. Vermoeden is bevestigd. We hebben een winnaar want deze is beter dan de Pulse. Ik geef sterke voorkeur over geluid in ruil voor wat temperaturen. Als geluid je minder doet, dan is de Pulse net beter. Beiden zijn alleen in een andere klasse. :)

Dan de rest...
-MSI Mech doet ook mee voor de wedstrijd "slechte RX5700XT".
-ASRock Challenger doet ook lekker mee voor die titel
-De ASUS TUF is uiteraard ook een goede kanshebber.
-Afgezet tegen deze puinzooi lijkt THICC II gewoon een solide middenmotor te zijn.
-Idem voor de Gigabyte die ondanks haar problemen, nog steeds beter is dan veel andere modellen.
-De blower lijkt zelfs beter te zijn dan sommige modellen. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:31:
Eindelijk een Red Dagon XT review. Vermoeden is bevestigd. We hebben een winnaar want deze is beter dan de Pulse. Ik geef sterke voorkeur over geluid in ruil voor wat temperaturen. Als geluid je minder doet, dan is de Pulse net beter. Beiden zijn alleen in een andere klasse. :)

[YouTube: Cheap Radeon RX 5700 XT Roundup, Red Dragon, Asrock Challenger, MSI Mech, Sapphire Pulse & More!]

Dan de rest...
-Afgezet tegen deze puinzooi lijkt THICC II gewoon een solide middenmotor te zijn.
-Idem voor de Gigabyte die ondanks haar problemen, nog steeds beter is dan veel andere modellen.
Nice....
Nu maar even afwachten welke het dikst in de aanbieding is op Cyber Monday, maar is nu idd wel duidelijk:
Red Dragon/Nitro+/Red Devil/Pulse
de rest kan de prullenbak in ;)

Zit gelukkig tot ~15 december op zee, dus kan rustig wachten tot de 29e - 2e om te kijken wat de beste deal wordt, en dan lekker een nieuwe GPU voor in mijn Razer Core X als ik thuiskom :Y

Mijn eindejaarsuitkering is al op voordat ik thuiskom op deze manier, gister offerte voor nieuwe velgen, vorige week Razer Core X en nieuwe voeding voor laptop, en op Cyber Monday een nieuwe 5700XT..... lekker bezig zion :+

[ Voor 7% gewijzigd door zion op 05-11-2019 09:03 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 09:54

Soepergrover

Je staat op m'n cape

zion schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:51:
[...]
Nu maar even afwachten welke het dikst in de aanbieding is op Cyber Monday,
Ik hoop het voor je, maar verwacht je dan echt ergens een aanbieding op een van deze kaarten? Ik zou verwachten dat er eerder aanbiedingen gaan komen op het 'oudere spul'.

Zelf overweeg ik een 'gewone' 5700 en als er een gerede kans zou zijn dat met zulke dagen er mooie aanbiedingen langskomen dan wil ik nog wel even wachten, maar ik reken er eigenlijk niet op.
Geldt voor een 5700 trouwens ook dat de Pulse en Red Dragon de go-to exemplaren zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

zion schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:51:
[...]

Nice....
Nu maar even afwachten welke het dikst in de aanbieding is op Cyber Monday, maar is nu idd wel duidelijk:
Red Dragon/Nitro+/Red Devil/Pulse
de rest kan de prullenbak in ;)

Zit gelukkig tot ~15 december op zee, dus kan rustig wachten tot de 29e - 2e om te kijken wat de beste deal wordt, en dan lekker een nieuwe GPU voor in mijn Razer Core X als ik thuiskom :Y

Mijn eindejaarsuitkering is al op voordat ik thuiskom op deze manier, gister offerte voor nieuwe velgen, vorige week Razer Core X en nieuwe voeding voor laptop, en op Cyber Monday een nieuwe 5700XT..... lekker bezig zion :+
Gewoon Nitro+ kopen. Het is eigenlijk de enige waar de reviews systematisch lovend over zijn en er verder geen klachten opduiken. De Nitro+ kan ook moeilijk luidruchtig worden omdat de ventilatoren in bios zijn gelimiteerd op een lage snelheid. Ruimte voor iets hogere temperaturen in een kleine behuizing heeft die ook zeker. :)
Soepergrover schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:59:
[...]

Ik hoop het voor je, maar verwacht je dan echt ergens een aanbieding op een van deze kaarten? Ik zou verwachten dat er eerder aanbiedingen gaan komen op het 'oudere spul'.

Zelf overweeg ik een 'gewone' 5700 en als er een gerede kans zou zijn dat met zulke dagen er mooie aanbiedingen langskomen dan wil ik nog wel even wachten, maar ik reken er eigenlijk niet op.
Geldt voor een 5700 trouwens ook dat de Pulse en Red Dragon de go-to exemplaren zijn?
Yup. Voor de 5700 is de Red Dragon eigenlijk wel iets beter. Zelfde koeloplossing als de XT, maar verbruikt iets van 40W minder. Genoeg ruimte om geruisloos te zijn. De niet XT Pulse heeft een mindere koeloplossing. Red Dragon wint dat. :)

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-11-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zijn er klachten over de Red Devil dan? Want als ik snel vergelijk is de Red Devil stiller en misschien een fractie sneller (in Silent mode, maar gezien totale gebrek aan voordeel van OC mode vs silent mode zou ik hem daarop houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:54:
Gewoon Nitro+ kopen. Het is eigenlijk de enige waar de reviews systematisch lovend over zijn en er verder geen klachten opduiken. De Nitro+ kan ook moeilijk luidruchtig worden omdat de ventilatoren in bios zijn gelimiteerd op een lage snelheid. Ruimte voor iets hogere temperaturen in een kleine behuizing heeft die ook zeker. :)

Yup. Voor de 5700 is de Red Dragon eigenlijk wel iets beter. Zelfde koeloplossing als de XT, maar verbruikt iets van 40W minder. Genoeg ruimte om geruisloos te zijn. De niet XT Pulse heeft een mindere koeloplossing. Red Dragon wint dat. :)
Denk idd dat dat hem wel gaat worden, en als reactie op @Soepergrover : ik verwacht geen aanbiedingen, maar omdat ik toch pas de 15e thuis ben, kan ik er best even op wachten, of er een aanbieding komt.

En kleine kast heb ik weinig last van (verwacht ik), is alleen voeding/fan/GPU, dus geen andere hittemakers. :)

[ Voor 5% gewijzigd door zion op 05-11-2019 12:03 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sissors schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:09:
Zijn er klachten over de Red Devil dan? Want als ik snel vergelijk is de Red Devil stiller en misschien een fractie sneller (in Silent mode, maar gezien totale gebrek aan voordeel van OC mode vs silent mode zou ik hem daarop houden)
Lees hier maar terug. ;)
Maar daarbuiten hebben de meeste denk ik geen problemen. Neemt niet weg dat de Nitro+ een lichter ontwerp is met betere temperaturen, zonder luidruchtig te worden. Ook heb ik geen enkele aanwijzing gezien dat de Nitro+ enige problemen heeft met junction temperaturen. Dat is gewoon heel erg goed.
zion schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:02:
[...]
Denk idd dat dat hem wel gaat worden, en als reactie op @Soepergrover : ik verwacht geen aanbiedingen, maar omdat ik toch pas de 15e thuis ben, kan ik er best even op wachten, of er een aanbieding komt.

En kleine kast heb ik weinig last van (verwacht ik), is alleen voeding/fan/GPU, dus geen andere hittemakers. :)
CPU. ;)
Maar een 3700X verbruikt maximaal iets van 126W, een 3600 nog minder. Het is een factor, maar geen grote factor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:15:
CPU. ;)
Maar een 3700X verbruikt maximaal iets van 126W, een 3600 nog minder. Het is een factor, maar geen grote factor. :)
GPU
Hij komt in een eGPU behuizing ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zion op 05-11-2019 12:26 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:31:

[YouTube: Cheap Radeon RX 5700 XT Roundup, Red Dragon, Asrock Challenger, MSI Mech, Sapphire Pulse & More!]

Dan de rest...
Zo jammer, ik wou de PowerColor AMD Radeon RX 5700 XT Red Dragon kopen maar de korting was voorbij en nu is de prijs zelfs 460 waar hij eerst 420 was.. met korting zelfs 385 (https://www.cyberport.de/...dmi-3xdp-grafikkarte.html)

Komen er nog aanbiedingen met cyber en black friday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 09:54

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Wel opvallend dat daar de Red Dragon een paar euro duurder is dan de Red Devil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
dutchnltweaker schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:19:
Komen er nog aanbiedingen met cyber en black friday?
Zeker weten, daar staat het een beetje om bekend.
Of het ook aanbiedingen zijn van 5700(XT)'s, tja, das zeker nog niet vanzelfsprekend :+

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
5700 XT Red Devil

Ik open wattmann, zet alles op default, en draai furmark.

Na 5 minuten Furmark:
GPU Clock, constant 1600-1650... hoe kan dit zo laag zijn?

Ingame gaat hij dan wel naar 1900.. wtf?

[ Voor 35% gewijzigd door Jackson6 op 07-11-2019 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Jackson6 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:34:
Na 5 minuten Furmark:
Omdat je Furmark draait, en furmark is furmark.
Furmark word eigenlijk al jaren niet meer serieus gebruikt, kaarten downclocken daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jackson6 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:34:
5700 XT Red Devil

Ik open wattmann, zet alles op default, en draai furmark.

Na 5 minuten Furmark:

Ingame gaat hij dan wel naar 1900.. wtf?
Drivers herkennen tegenwoordig Furmark en throttelen dan automatisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heeft Navi een issue met verbruik als je meerdere monitoren aansluit?

Blijkbaar wel: https://www.reddit.com/r/...or_power_consumption_can/

[ Voor 45% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-11-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:22:
Heeft Navi een issue met verbruik als je meerdere monitoren aansluit?

Blijkbaar wel: https://www.reddit.com/r/...or_power_consumption_can/
Het is niet perse een issue. Het is gewoon het geheugen dat volle snelheid draait. Kan op Nvidia kaarten ook gebeuren met meerdere monitoren. Volle snelheid geheugen = meer verbruik.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar waarom moet dat geheugen op volle snelheid draaien om twee bureaubladen te tonen? Wat mij betreft is het gewoon een issue: https://www.techpowerup.c...radeon-rx-5700-xt/31.html
Geen onoverkomelijk issue hoor, maar het hoort ook niet. Een verdubbeling van verbruik zou wel absoluut worst case moeten zijn wat acceptabel is als er geen vreemde dingen gebeuren (anders zou je zuiniger zijn door een dual GPU setup te draaien). Terwijl hij daar 4.5x gaat voor multi monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:57
Korvaag schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:01:
[...]

Het is niet perse een issue. Het is gewoon het geheugen dat volle snelheid draait. Kan op Nvidia kaarten ook gebeuren met meerdere monitoren. Volle snelheid geheugen = meer verbruik.
Loopt dit nog steeds?? Volgens mij is dit al jaren een ding bij AMD, dus dat mag je best een issue noemen. Zal wel hardwarematige limitatie zijn als dit nog steeds zo is.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/amd-r9-290/images/power_idle.gif
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/amd-r9-290/images/power_multimon.gif

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/amd-radeon-rx-5700-xt/images/power-idle.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/amd-radeon-rx-5700-xt/images/power-multi-monitor.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@sjekneck
Nouja.. als het nodig is om meerdere monitoren aan te sturen dan is het meer een eigenschap dan een issue. Als blijkt dat het niet nodig is, maar AMD het doet omdat ze niet beter kunnen/weten dan is het pas een issue :)

Ik heb er te weinig verstand van om te zeggen dat AMD hier verzaakt en het een bug is. Wellicht is de technische implementatie van AMD gewoon zo dat het nodig is. Maakt het imho nog steeds geen bug, maar gewoon een matig design.

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 08-11-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:57
Korvaag schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:16:
@sjekneck
Nouja.. als het nodig is om meerdere monitoren aan te sturen dan is het meer een eigenschap dan een issue. Als blijkt dat het niet nodig is, maar AMD het doet omdat ze niet beter kunnen/weten dan is het pas een issue :)

Ik heb er te weinig verstand van om te zeggen dat AMD hier verzaakt en het een bug is. Wellicht is de technische implementatie van AMD gewoon zo dat het nodig is. Maakt het imho nog steeds geen bug, maar gewoon een matig design.
Kijk naar de grafieken en vergelijk het met andere kaarten. Natuurlijk is het te verwachten dat het verbruik iets stijgt, maar van single naar dual resulteert nu in 4x meer verbruik waar de concurrent niet eens verdubbeld.
Het is dus niet nodig en AMD lost het tot nu toe niet op. Dit mag je best een bug noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Kan ook aan architectuur liggen. Als dat nodig is met hoe AMD de kaarten maakt dan vind ik dat geen bug. Handig is echter anders.

Zal hem even wat aanvullen nu ik een toetsenbord heb:
Ik ben het met je eens dat dit gewoon uit de pas loopt hoor, en ik vind ook dat AMD hier iets aan moet doen. Als dit ligt aan hoe de geheugencontroller werkt, dan moeten ze maar een andere geheugencontroller ontwerpen. De vraag is of er via software wat aan te doen is. Dat bedoel ik een beetje met 'kan aan de architectuur liggen'. Als AMD gewoon geen geheugencontrollers kan maken is dat inderdaad ook wel een issue, maar ligt het wat lastiger om 'even' te fixen. Geen bug, maar gewoon slecht ontwerp.

[ Voor 69% gewijzigd door Korvaag op 08-11-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En we zijn nog niet klaar hoor. :P

ASRock Phantom Gaming
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/Bv6ay2X57JFhtizb.jpg
https://www.techpowerup.c...700-phantom-gaming-series

Gigabyte Aorus
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/0tj9n7zlfix31.png
https://www.reddit.com/r/...s_rx_5700_xt_coming_soon/

De ASRock is een middenmotor met enig potentieel als ze het ditmaal wel goed uitvoeren. De Gigabyte is een high end.

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-11-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Hij verdient iig alvast een "Bad Taste Award|" das bijna knap om zo'n lelijke kaart te maken. :+
Niet dat het me uit zou maken as hij super-goed zou zijn, want toch geen window, maar toch.....

systeem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Toch maar besloten te waterkoelen, ik doe m'n Red Devil weg en ga voor een referentiekaart met https://www.aquatuning.nl...eRJ-X_Ze9yghoC_rIQAvD_BwE

Ik vind het in een Micro ATX case toch wat warm met 81 graden GPU en 95 junction.

[ Voor 10% gewijzigd door Jackson6 op 10-11-2019 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Met 'high-end' fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zo te zien nog steeds dezelfde rukfans met glijlagers.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:30:
[...]

Zo te zien nog steeds dezelfde rukfans met glijlagers.
Lijkt er wel op ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Jackson6 schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:21:
Toch maar besloten te waterkoelen, ik doe m'n Red Devil weg en ga voor een referentiekaart met https://www.aquatuning.nl...eRJ-X_Ze9yghoC_rIQAvD_BwE

Ik vind het in een Micro ATX case toch wat warm met 81 graden GPU en 95 junction.
Ik zou die temps niet boeiend vinden en zeker niet voor bijna 200 euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ewivis schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:20:
[...]

Ik zou die temps niet boeiend vinden en zeker niet voor bijna 200 euro...
Referentiekaart is wel 100 eu goedkoper. Het gaat mij meer om het geluid dan de temps trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door Jackson6 op 11-11-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jackson6 schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:48:
[...]

Referentiekaart is wel 100 eu goedkoper. Het gaat mij meer om het geluid dan de temps trouwens.
Red Devil toch? Als je de boel uit elkaar haalt, kijk dan eens of de thermal paste wel goed zit en het koelblok wel goed contact maakt. Het zou ook kunnen dat je kaart slecht contact maakt. Dat kan gebeuren. Voor zover ik weet hebben alle RX5700 series kaarten hebben acht schroefopeningen voor contact in het PCB zitten. De meeste hebben alleen maar vier schroeven omdat dit een gevoelig stukje is dat met de hand moet en in Shenzen er kennelijk enorme personeelstekorten zijn omdat ze daar ook niet meer de hele dag dingen in elkaar willen schroeven. Met vier schroeven kan het net schuin zitten en dan kunnen de ventilatoren op hol slaan om te koelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Heb je die Red Devil in OC of quiet mode draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1988
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:18

Ben1988

Bite my shiny, metal ass!

Beste Tweakers,

Ik ben sinds afgelopen weekend een trotse eigenaar geworden van een XFX RX-5700 DD Ultra 8gb
En ik wil mijn bevindingen even delen.
De reden dat ik de kaart heb gekocht:

-Vervanging van mijn GTX1060 6GB OC MSI
-Op het moment een leuke prijs namelijk 349 euro inc shipping via Amazone
-Er zitten XT coolers op
-Mogelijkheid om er een wana-be XT van te maken door middel van de BIOS flash (Heb ik ook getest)

Ik sla even de looks en de hardware matige installatie even over.

Na het verwijderen van de NVIDIA drivers heb ik de laatste driver van AMD geïnstalleerd namelijk:
https://www.amd.com/en/su...-notes/rn-rad-win-19-11-1
Kort: Is stabiel
Issue: Freesync op 144mhz lijkt in World of Warcraft niet lekker te werken. Heb dit disabled en heb een nieuwe display kabel besteld als test. Ook de 143 mhz fix werkt niet.

Draait veder lekker soepel (BIOS staat op performance mode is default) en out of the box zie ik een clock snelheid van 1900mhz in wattman wat ik bijzonder veel vind aangezien er 1750 wordt opgegeven
https://www.xfxforce.com/...x-5700-dd-ultra-8gb-gddr6

Tempratuur blijft bij mij inmiddels onder de 70 graden en 80 graden junction en dat komt door:
-Extra fans geïnstalleerd in mijn RIG (airflow verbeterd)
-Heb de FPS in WoW gecapt op 150FPS heb 144mhz scherm dus meer heb ik niet nodig

Geluid van de fans:
Niet meer dan mijn MSI GTX1060 6GB

BIOS Flash naar de XT:
Er zijn meerdere How to flash guides dus dat skip ik

Gebruikte bios: https://www.techpowerup.c.../xfx-rx5700xt-8192-191007
THIC 2 XT

Guide: Https://www.reddit.com/r/..._bios_from_a_5700_xt_and/

Het flashen van het BIOS gaat via CMD prima geen problemen.

Wattman: 2120 mhz
Temp(zonder geoptimaliseerde airflow): 89 graden en 97 graden junction (schijnt normaal te zijn maar persoonlijk vind ik dit warm.)
Geluid van de fans: straaljager

Kort: Heb weer mijn backup BIOS terug gezet want het geluid tegenover de performance viel persoonlijk tegen. Maar het kan wel! En dat is natuurlijk al leuk om te proberen!

Over het algemeen is het een prima kaart en voor mijn GTX1060 een prima upgrade.
Op mijn AOC 1440P prima kaart voor wat ik het meeste speel WoW.
BF5 moet ik nog testen.

Mvg,
Bender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
M'n Red Devil 5700XT omgeruild voor een reference van Sapphire (daar komt een block op), verdwijnd coil whine met waterkoeling?

[ Voor 23% gewijzigd door Jackson6 op 11-11-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Jackson6 schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:07:
M'n Red Devil 5700XT omgeruild voor een reference van Sapphire (daar komt een block op), maar wat een coil whine heeft die kaart zeg pff, dat gaat niet weg met betere koeling toch?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Retouren maar weer, blijf aan de gang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Jackson6 schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:16:
[...]

Retouren maar weer, blijf aan de gang 8)7
Ik heb in de laatste 10 jaar eigenlijk geen kaart zonder coil whine gehad.
Dat zijn er een stuk of 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
unfor schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:28:
[...]

Ik heb in de laatste 10 jaar eigenlijk geen kaart zonder coil whine gehad.
Dat zijn er een stuk of 25.
Ja maar dit is wel heel erg, op full load Far Cry 5 gewoon een dikke piep...
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste