Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Fuske schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:28:
Ik heb sinds kort de Sapphire RX 5700 Pulse aangeschaft voor mijn nieuwe build.
Helaas (ook) last van BSOD's. Ik vraag me echter af of dit ook daadwerkelijk door de videokaart(drivers) komt of wellicht door CPU/MoBo/Mem/PSU. Ik krijg de BSOD: video_scheduler_internal_error.
Tijdens gamen heb ik er nog geen last van gehad, meestal gebeurd dit na een koude start na +- 10 minuten. Na de herstart heb ik er vervolgens geen last meer van gehad totdat deze weer een dag uit heeft gestaan.
Ik heb in Chrome, Hardware Acceleration uitgezet wat in ieder geval Chrome al wat stabieler maakt.

Ik heb op dit moment de 19.9.3 drivers draaien.

Verder specs van mijn pc:
AMD Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk MAX
G.skill 16GB 2x8
BitFenix Formula Gold 450W
Ik vraag me af of het de drivers zijn. Ik heb een systeem met een X570, 3900x en reference 5700XT en ik heb nog niet 1x een BSOD gezien.

Of zou het misschien te maken kunnen hebben met de combinatie b450 en 5700XT? Als in, dat de terugval op PCI-e 3.0 problemen veroorzaakt?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Probleem is dat ik dat het liefst wil icm een undervolt, ik kan met Morepowertool wel mijn TDP verlagen en vervolgens ook fanspeed verlagen, maar zonder undervolt kost dat wel performance.

Heb jij trouwens enig idee wat fan target temperature doet? Het liefst heb ik gewoon dat ik een temperatuur opgeef, en hij die probeert te halen met zo langzaam mogelijke fan snelheid. Echter die staat standaard op 90C, en hij focust hem gewoon op de 1950RPM die hij standaard heeft ingesteld. Nu kan ik die wel aanpassen natuurlijk, al is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat alles precies doet. Volgens de handleiding moet de throttling RPM significant boven de accoustic RPM limit zitten. Wat logisch is, behalve als ik vanuit GPU-Z het inlees ze beiden op 1950RPM staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:59

Fanta

FordPerformance™️

Blaat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Ik vraag me af of het de drivers zijn. Ik heb een systeem met een X570, 3900x en reference 5700XT en ik heb nog niet 1x een BSOD gezien.

Of zou het misschien te maken kunnen hebben met de combinatie b450 en 5700XT? Als in, dat de terugval op PCI-e 3.0 problemen veroorzaakt?
Ik gebruik die combinatie (B450 en 5700XT) en ervaar geen problemen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:07
Fanta schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

Ik gebruik die combinatie (B450 en 5700XT) en ervaar geen problemen.
Ik heb niet de XT versie..

Ik zou eerrder problemen verwachten als je iets doet maar het is me ook al overkomen bij een volledig idle systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Ewivis schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:07:
[...]

Met mijn RX580 geen problemen gehad. Heb een Samsung C32HG70. 600nits. HDR600. Weinig local dimming zones ja... Maar zoals het er nu uitziet klopt gewoon niet. Echt wel een probleem van de 5700XT...
Misschien fixed dit het probleem wel met HDR uit de nieuwe drivers:

Radeon FreeSync™2 capable displays may fail to enable HDR when HDR is enabled via Windows® OS on Radeon RX 5700 series graphics products system configurations.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:26
Blaat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:06:
[...]

Gebruik de 5700xt met een msi mortar b450
In het begin had ik zo nu en dan een blauw scherm
Kwam erachter dat de bios op csm stond op uefi gezet en sindsdien niks meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Beaudog schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:04:
[...]

Gebruik de 5700xt met een msi mortar b450
In het begin had ik zo nu en dan een blauw scherm
Kwam erachter dat de bios op csm stond op uefi gezet en sindsdien niks meer .
Waarom het hiermee gecorreleerd zou kunnen zijn kan ik niet verklaren. :P

Maar misschien zit het hem daar wel in. @Fuske misschien is dat een goede tip voor jou.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
Blaat schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Waarom het hiermee gecorreleerd zou kunnen zijn kan ik niet verklaren. :P

Maar misschien zit het hem daar wel in. @Fuske misschien is dat een goede tip voor jou.
Dat zou ik ook niet kunnen verklaren nee, maar bij mij staat die al op UEFI dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Astennu schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

Ik zie het ja. Met de release van de 5500 serie hebben ze ook wat andere fixes toegevoegd :)

Als je de fan wilt tweaken gewoon de morepowertool gebruiken en met temp targets en fan speed spelen. werkt hier perfect met de reference kaart.
Ik wil helemaal niet met de fan tweaken :+ Ik wil dat Wattman m'n Zero-RPM on idle met rust laat :P

Toch met de fan getweaked }:O

Zero-RPM werkt iig weer !

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 08-10-2019 22:01 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Korvaag schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:43:
[...]

Ik wil helemaal niet met de fan tweaken :+ Ik wil dat Wattman m'n Zero-RPM on idle met rust laat :P

Toch met de fan getweaked }:O

Zero-RPM werkt iig weer !
Mocht zero-fan functie niet meer werken dan moet je wattman instellingen resetten en daarna de graphics driver resetten. Win+Ctrl+Shit+B werkt voor mij niet. Wel als ik mijn driver reset dmv CRU tool van ToastyX. Mocht iemand z'n fancurve toch vast zitten dan is dit de manier.

[ Voor 3% gewijzigd door Maulwurfje op 08-10-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ewivis schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:26:
[...]

Misschien fixed dit het probleem wel met HDR uit de nieuwe drivers:

Radeon FreeSync™2 capable displays may fail to enable HDR when HDR is enabled via Windows® OS on Radeon RX 5700 series graphics products system configurations.
Bij Borderlands 3 werkt het iig niet goed nog helaas :(

Niemand anders hier die HDR gebruikt/wil testen?

Meerdere mensen dus met problemen met 5700 XT en Samsung C32(27)HG70 schermen + HDR:

https://community.amd.com/thread/241805

Heb ik weer.... :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Ewivis op 09-10-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qkVw0P5tAINbv2iiAFjIF6TS/full.png

Voor de benchmark wel een wat agressieve fancurve gebruikt, max. 2188rpm.

Target 2130mHz @ 1175mV, 222W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik Rocket League speel kan mijn 5700 dat makkelijk aan op 4K 60fps+, echter soms als een nieuwe ronde start gaat de gpu ineens slapen en haalt hij max. ~30fps met zo'n 5% gpu gebruik.
Ik heb al heel wat zitten spelen met de instellingen (freesync uitgezet enz) maar het blijft toch weer terugkomen. Zelfs als ik de grafische instellingen in RL helemaal terugschroef komt hij nauwelijks boven de 30fps.

Iemand die dit herkent?

Oja, als ik alt-tab naar de desktop en meteen weer terug doet hij het meestal wel weer zoals hethoort.

[ Voor 10% gewijzigd door mstx op 10-10-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:34
Wat is nu een beetje een normaal toerental en temperatuur van een aftermarket 5700 XT?

Ik heb dit al meerdere malen doorgenomen in verschillende reviews, maar ik wil hier graag de ervaringen horen.
Zojuist een Asus Rog Strix 5700 XT getest.
Deze gaat zonder zijpaneel op mijn behuizing naar zo'n 2200 rpm en de gpu wordt dan 76 graden tijdens gamen.
Dat valt mij dus behoorlijk tegen, zeker gezien wat ik op reviews over deze kaart en andere kaarten gezien heb.
Idle temp heb ik niet onder de 47 graden zien duiken.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-10-2019 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:11:
Wat is nu een beetje een normaal toerental en temperatuur van een aftermarket 5700 XT?

Ik heb dit al meerdere malen doorgenomen in verschillende reviews, maar ik wil hier graag de ervaringen horen.
Zojuist een Asus Rog Strix 5700 XT getest.
Deze gaat zonder zijpaneel op mijn behuizing naar zo'n 2200 rpm en de gpu wordt dan 76 graden tijdens gamen.
Dat valt mij dus behoorlijk tegen, zeker gezien wat ik op reviews over deze kaart en andere kaarten gezien heb.
Idle temp heb ik niet onder de 47 graden zien duiken.
De ROG Strix is dan ook zeker niet de beste van de high end modellen, eigenlijk een van de mindere modellen. Slechte kwaliteit ventilatoren die snel kapot kunnen gaan, en ook nog eens veel te snel draaien. Maar de instapmodellen variëren van 1500RPM tot 2000RPM. De echte high end modellen, de MSI Gaming X, Powercolor Red Devil en de Sapphire Nitro+ zullen niet over de 1500RPM gaan. De Nitro+ doet het soms, maar die is verder alsnog geruisloos. Mijn Nitro+ zit meestal rond de 1400RPM en haalt de 75 graden meestal niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

De ROG Strix is dan ook zeker niet de beste van de high end modellen, eigenlijk een van de mindere modellen. Slechte kwaliteit ventilatoren die snel kapot kunnen gaan, en ook nog eens veel te snel draaien. Maar de instapmodellen variëren van 1500RPM tot 2000RPM. De echte high end modellen, de MSI Gaming X, Powercolor Red Devil en de Sapphire Nitro+ zullen niet over de 1500RPM gaan. De Nitro+ doet het soms, maar die is verder alsnog geruisloos. Mijn Nitro+ zit meestal rond de 1400RPM en haalt de 75 graden meestal niet.
Heb jij persoonlijke ervaring met de Asus kaart?

Ik heb via DM nog een aantal Tweakers benaderd die deze kaart ook daadwerkelijk in bezit hebben, even afwachten wat hun voor vergelijkingsmateriaal hebben.

Eigenlijk wil ik graag weten of dat het ventilator RPM en de temperaturen normale zaken zijn voor de Asus kaart.

Mmm ik heb deze eigenlijk gekocht n.a.v. redelijk positieve reviews (in een aantal reviews en videoreviews ligt de temperatuur van deze lager dan die van de Gaming X) en met name dat hij qua PCB en VRM volgens Buildzoid beter is dan de Red Devil en de Nitro+.
De MSI Gaming X heeft buildzoid, voor zo ver ik weet, nog niet gereviewd.
Die kaart wilde ik niet omdat hij duurder is en omdat 2 ram chips maar deels afgedekt worden door de heatplate.
De Asus heeft een jaar extra garantie vergeleken met die de Red Devil en de Nitro+
Die vallen dan wat mij betreft al gelijk af.
Sapphire reageert wel heel erg snel op e-mails, Asrock reageert bijvoorbeeld helemaal niet en met Asus heb ik geen ervaring wat dat betreft.

Idle temps lijken overigens wel redelijk te kloppen, verder moet ik nog de exacte testmethodes van de reviewers proberen en vergelijken.
Ik heb enkel Hunt: Showdown gespeeld, verder nog helemaal niets laten draaien.

Prestaties zijn wel mooi, deze doet in Hunt: Showdown op high @ 1080p wat een Vega 56 op medium kan @ 1080p.
Tegen ietsjes minder stroomverbruik.

[ Voor 19% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-10-2019 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:44:
[...]

Heb jij persoonlijke ervaring met de Asus kaart?

Ik heb via DM nog een aantal Tweakers benaderd die deze kaart ook daadwerkelijk in bezit hebben, even afwachten wat hun voor vergelijkingsmateriaal hebben.

Mmm ik heb deze eigenlijk gekocht n.a.v. redelijk positieve reviews (in een aantal reviews en videoreviews ligt de temperatuur van deze lager dan die van de Gaming X) en met name dat hij qua PCB en VRM volgens Buildzoid beter is dan de Red Devil en de Nitro+.
De MSI Gaming X heeft buildzoid, voor zo ver ik weet, nog niet gereviewd.
Die kaart wilde ik niet omdat hij duurder is en omdat 2 ram chips maar deels afgedekt worden door de heatplate.
De Asus heeft een jaar extra garantie vergeleken met die de Red Devil en de Nitro+
Die vallen dan wat mij betreft al gelijk af.
Sapphire reageert wel heel erg snel op e-mails, Asrock reageert bijvoorbeeld helemaal niet en met Asus heb ik geen ervaring wat dat betreft.
Nee, maar ik heb heel wat reviews gelezen. De ROG Strix heeft gewoon beduidend sneller draaiende ventilatoren en is zeker niet zo stil als de concurrentie. Verder maakt het PCB weinig uit. Ze zijn allemaal ruim voldoende en de ROG Strix is stupide overkill. Ik heb juist de Nitro+ uitgekozen omdat die juist over een aantal reviews, systematisch stil is en uitstekende koelprestaties aflevert. Niet alleen edge temperatuur, maar ook junction en VRAM. Vervolgens met de extra bios en de resolutie schaling in Sapphire Trixx en het was voor mij de beste keuze.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:52:
[...]

Nee, maar ik heb heel wat reviews gelezen. De ROG Strix heeft gewoon beduidend sneller draaiende ventilatoren en is zeker niet zo stil als de concurrentie. Verder maakt het PCB weinig uit. Ze zijn allemaal ruim voldoende en de ROG Strix is stupide overkill. Ik heb juist de Nitro+ uitgekozen omdat die juist over een aantal reviews, systematisch stil is en uitstekende koelprestaties aflevert. Niet alleen edge temperatuur, maar ook junction en VRAM. Vervolgens met de extra bios en de resolutie schaling in Sapphire Trixx en het was voor mij de beste keuze.
Nu nog even getest met Furmark 1080p 8xmsaa windowed fullscreen.
1655 rpm en 73 graden waardes op 5 minuten na het starten van Furmark.

Volgens mij is Hunt: Showdown zwaarder dan Furmark :P

Ik hou van stupide overkill, maargoed volgens jou dus inderdaad ook beter dan de Nitro+ wat dat betreft. :)
Wat ik begrepen had kan het pcb/vrms ook nog aardig wat uitmaken w.b.t. coil whine?

De ROG STRIX 5700 XT heeft volgens jullie eigen review lagere temps en een lager geluidsniveau dan bijvoorbeeld de MSI Gaming X :P
Als jij het over 1500 rpm hebt als een normale waarde dan is er iets mis met mijn kaart of de software leest het RPM niet goed uit.
Maar misschien is het wel gewoon normaal?
2100 rpm vind ik eigenlijk niets bijzonders, mijn MSI Gaming RX480 8gb (met 2 fans) deed dit ook.
De MSI Gaming X 5700 XT heeft 100mm ventilatoren, de ventilatoren op de Asus ROG Strix 5700 XT zijn gewoon een stuk kleiner!
Getest met AMD overlay, hwinfo64 en gpu-z overigens.

Ik zie nu overigens een review van Techpowerup w.b.t. de Asus kaart, daar zijn de temperaturen gewoon exact hetzelfde als wat ik ervaar.
De Red Devil blijft volgens hun inderdaad koeler en stiller!
Het RPM wordt niet duidelijk vermeld.
Bij Guru3d is het RPM ook vergelijkbaar met wat ik ervaar.
Dus ik vermoed dat alles misschien gewoon normaal is.

Overigens maakt mijn Gelid Phantom cpu koeler meer lawaai. (geluid was eigenlijk al geen issue)

Prestaties nogmaals zeer indrukwekkend, ik had niet verwacht Hunt: Showdown zo soepeltjes te kunnen spelen op High met ook nog Gpu Tesselation aan.

[ Voor 32% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-10-2019 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sommige ventilatoren kunnen nu eenmaal sneller draaien zonder luidruchtig te worden. ;)

Nu het daar toch over gaat. Het duurde even, maar Alternate heeft mijn Gigabyte getest en ze verklaren dat die dus niet naar behoren functioneert. Lees, ventilatoren draaide veel te hard en de GPU werd alsnog te heet. Krijg het bedrag gecrediteerd. Ook netjes van Alternate. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:14:
Sommige ventilatoren kunnen nu eenmaal sneller draaien zonder luidruchtig te worden. ;)

Nu het daar toch over gaat. Het duurde even, maar Alternate heeft mijn Gigabyte getest en ze verklaren dat die dus niet naar behoren functioneert. Lees, ventilatoren draaide veel te hard en de GPU werd alsnog te heet. Krijg het bedrag gecrediteerd. Ook netjes van Alternate. d:)b
Hoe hard was "veel te hard" en hoe warm was "te heet" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:14:

Ja er blijven toch in testen hoge junctiontemperaturen gerapporteerd worden. Conclusie was dat de Gigabyte gewoon een probleem heeft met de mounting pressure. Te lage pressure en de edge-temps vallen mee maar de junction-temp zijn te hoog.

Ze lijken gewoon een constantere kwaliteit te moeten produceren (qua pressure). Als je een 'goede' hebt is het een prima kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:08:
[...]

Hoe hard was "veel te hard" en hoe warm was "te heet" ?
1950-2025RPM en dat was zeker niet geruisloos. Het had alleen iets van 1700RPM moeten zijn. Verder is binnen enkele minuten al 100 graden junction temperatuur dus niet oké. Het is niet catastrofaal, maar het is ook niet goed.
Korvaag schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Ja er blijven toch in testen hoge junctiontemperaturen gerapporteerd worden. Conclusie was dat de Gigabyte gewoon een probleem heeft met de mounting pressure. Te lage pressure en de edge-temps vallen mee maar de junction-temp zijn te hoog.

Ze lijken gewoon een constantere kwaliteit te moeten produceren (qua pressure). Als je een 'goede' hebt is het een prima kaart :)
Het stomme is dat een Navi PCB dus acht monteer openingen heeft voor GPU contact en ze lijken die allemaal te hebben, alsof AMD achter dat ontwerp zit. Kan heel goed want een aantal instapmodellen zijn wel heel erg vergelijkbaar. De Gigabyte heeft ze in ieder geval. Kennelijk zijn ze in Schenzen door het personeel heen en is het te tijdrovend en dus te duur om alle schroeven te doen. Maar dan ga je over op een koperen plaat zoals zoveel fabrikanten hebben gedaan. Verder is het denk ik ook niet onbetaalbaar. Het is nog steeds China.

Ik heb mijn Nitro+ denk ik eenmaal op de 90 graden junction gekregen. Dat was niet eens permanent, meer een extreme. Normaal is het realistische maximum 85 graden. Edge over de 75 graden is ook lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Welke temp bedoelen jullie met "junctiontemperatuur" ? (Ik zie dit nergens in nieuwste beta hwinfo64)
Ah wacht ff... ik zie het nu in de het AMD driver paneel.
Nog eens kijken wat die temperatuur doet.

Net nog even getest met de ROG STRIX in Insurgency: Sandstorm.

Max temps in graden Celsius en maximaal 1945 rpm:

Gpu 74
Memory junction 76
GPU VR VDDC 69
GPU hot spot 90
GPU VR MVDD0 54
GPU VR MVDD1 53

In Hunt showdown wordt alles veel warmer, maar dit belast alles veel meer inclusief de cpu.
Met deze videokaart worden mijn cpu core temps ook veel hoger in Hunt: Showdown (tov met de Vega 56), ik denk doordat de cpu minder op de gpu hoeft te wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-10-2019 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:34:
Welke temp bedoelen jullie met "junctiontemperatuur" ?
Hoogste temperatuur die een van de sensoren kan bereiken. De normale temperatuur is die gemeten aan de rand van de chip. Ze worden alleen heter in het midden. Een slecht contact tussen de GPU en koeler, en dan loopt die heel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:41:
[...]

Hoogste temperatuur die een van de sensoren kan bereiken. De normale temperatuur is die gemeten aan de rand van de chip. Ze worden alleen heter in het midden. Een slecht contact tussen de GPU en koeler, en dan loopt die heel snel op.
Dat is dan toch nog weer een ander temp dan de "hot spot" temp?
Daar had ik ook al iets over gelezen n.a.v. de redelijk hoge max daarvan... tijdens Hunt: Showdown max 99 graden gezien.

Jammer wel weer van Gigabyte... zo ging het ook met de Vega 56 OC.
Als je een goede had, dan had je mazzel (dat had ik :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:34:
Welke temp bedoelen jullie met "junctiontemperatuur" ? (Ik zie dit nergens in nieuwste beta hwinfo64)
Ah wacht ff... ik zie het nu in de het AMD driver paneel.
Staat gewoon in HWiNFO: GPU hot spot temperature...
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:44:
Jammer wel weer van Gigabyte... zo ging het ook met de Vega 56 OC.
Als je een goede had, dan had je mazzel (dat had ik :P).
En daarom koop ik dus nooit meer Gigabyte GPU's :) Fans slecht en bouwkwaliteit niet constant.

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 10-10-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Korvaag schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:45:
[...]

Staat gewoon in HWiNFO: GPU hot spot temperature...

[...]

En daarom koop ik dus nooit meer Gigabyte GPU's :) Fans slecht en bouwkwaliteit niet constant.
Oké, bedankt... voor de duidelijkheid: ik wist niet dat die 2 termen hetzelfde betekenen ;)
Heb sinds vandaag pas een NAVI dus ben nog een beetje een noob. :)
Een GPU hot spot / Junction temperatuur van 100+ graden schijnt volgens google en AMD normaal te zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-10-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:47:
[...]

Oké, bedankt... voor de duidelijkheid: ik wist niet dat die 2 termen hetzelfde betekenen ;)
Een GPU hot spot / Junction temperatuur van 100+ graden schijnt volgens google en AMD normaal te zijn?
Met het onding dat AMD een "koeloplossing" noemt ja. Met elke half fatsoenlijk partnermodel niet. Het zorgde ervoor dat mijn ventilatoren onnodig hard gingen draaien en het zal boostclocks in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:47:
[...]

Nee dat is niet normaal, het is alleen niet perse erg:

Een goede koeler weet het prima onder de 100 graden te houden. Het is echter niet erg alsin: de GPU clockt zichzelf terug als het te hoog wordt (en dat kost je dus een bepaalde mate van performance). Wil je dus max performance halen en niet thermal throttlen moet de junction temp onder controle blijven.

Ongeveer elke custom cooler 5700 XT weet het onder de 100 graden te houden. Behalve (onder andere) een slecht uitgevallen Gigabyte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Korvaag schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:53:
[...]

Nee dat is niet normaal, het is alleen niet perse erg:

Een goede koeler weet het prima onder de 100 graden te houden. Het is echter niet erg alsin: de GPU clockt zichzelf terug als het te hoog wordt (en dat kost je dus een bepaalde mate van performance). Wil je dus max performance halen en niet thermal throttlen moet de junction temp onder controle blijven.

Ongeveer elke custom cooler 5700 XT weet het onder de 100 graden te houden. Behalve (onder andere) een slecht uitgevallen Gigabyte :)
In dit geval dus een Asus Rog Strix die 91 graden hot spot piekt met Insurgency: Sandstorm (ik ben nu wel veel aan het task switchen ipv constant aan het gamen) en die 99 graden hot spot piekt met Hunt: Showdown.
Ik vond de ventilator snelheid ook al abnormaal hoog gaan vergeleken met de reviews -van andere kaarten-(geen storend geluid... maar gewoon hoog RPM volgens de software)
Temps lijken mij verder gewoon normaal.
In een review van Techpowerup zag ik 77 graden gpu temp, dat maxed mijne ook in Hunt: Showdown.

Dus, terugsturen... of niet?

Grappig trouwens als ik de nieuwste Furmark draai.
Die geeft de Junction temperatuur weer i.p.v. de Gpu temperatuur.
89 graden na 1 minuut was even schrikken. 8)7

Na 5 minuten Furmark 1080p fullscreen 4x msaa stabiliseert de hotspot temperatuur op 95 graden.
Maximaal 77 graden gpu temp.
Dat alles bij maximaal 2100 rpm.
Gpu clock schommelt iets boven en onder de 1900, een redelijk stabiele lijn zonder pieken van dalingen.

De hot spot temp van mijn Gigabyte Vega 56 OC was met het standaard fan profiel ook altijd iets boven de 90 graden.

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-10-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:55:
[...]

In dit geval dus een Asus Rog Strix die 91 graden hot spot piekt met Insurgency: Sandstorm (ik ben nu wel veel aan het task switchen ipv constant aan het gamen) en die 99 graden hot spot piekt met Hunt: Showdown.
Ik vond de ventilator snelheid ook al abnormaal hoog gaan vergelen met de reviews -van andere kaarten-(geen storend geluid... maar gewoon hoog RPM volgens de software)
Temps lijken mij verder gewoon normaal.
In een review van Techpowerup zag ik 77 graden gpu temp, dat maxed mijne ook in Hunt: Showdown.

Dus, terugsturen... of niet?

Grappig trouwens als ik de nieuwste Furmark draai.
Die geeft de Junction temperatuur weer i.p.v. de Gpu temperatuur.
89 graden na 1 minuut was even schrikken. 8)7

Na 5 minuten Furmark 1080p fullscreen 4x msaa stabiliseert de hotspot temperatuur op 95 graden.
Maximaal 77 graden gpu temp.
Dat alles bij maximaal 2100 rpm.
Gpu clock schommelt iets boven en onder de 1900, een redelijk stabiele lijn zonder pieken van dalingen.

De hot spot temp van mijn Gigabyte Vega 56 OC was met het standaard fan profiel ook altijd iets boven de 90 graden.
Weinig aan de hand dus. Dit is het heetste deel van de core.. ergens op 1 van z'n sensoren (en dat zijn er nogal wat). In mijn geval komt ie met een undervolt tot 92 graden. Geen probleem. De koeler doet z'n werk want hij is niet aan het thermal throttlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Korvaag schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:21:
[...]

Weinig aan de hand dus. Dit is het heetste deel van de core.. ergens op 1 van z'n sensoren (en dat zijn er nogal wat). In mijn geval komt ie met een undervolt tot 92 graden. Geen probleem. De koeler doet z'n werk want hij is niet aan het thermal throttlen :)
Bedankt voor de geruststelling. :)
Wat piekt jouw kaart zonder undervolt? En wat zijn jouw rpm waardes?
Welke NAVI heb jij?

Doet me een beetje denken aan toen veel mensen flipten van hoge VRM waardes van R9 290 kaarten.
Ook veelal rond de 90 graden en daarmee eigenlijk niets aan het handje.

Crytek heeft wel echt een weer een benchmark geleverd met Hunt: Showdown die doet terugdenken aan Crysis… als je kijkt naar wat dit met de temperaturen van de componenten doet.
5 minuten Furmark = max 95 graden junction.
1 potje Hunt: Showdown = max 99 graden junction.
Voor mij tevens het spel wat (persoonlijk) het einde van de quadcores zonder HT heeft ingeluid.

Net ook nog ff 3dmark firestrike gedraaid... en een hoger resultaat dan verwacht.
Ik had 19726 graphics score met de Vega 56 OC.
Nu 26807 :P

Gpu max 75 graden
Fan max 2080 rpm
Clock max 1941
Junction 95 graden
Power max 220 w

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-10-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Furmark moet je niet geloven. Het is een bekend programma en zowel AMD als nVidia throttlen hun gpu's bij Furmark. Iets als Hunt geeft dus een veel beter beeld van je koelprestaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
SpankmasterC schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:25:
Furmark moet je niet geloven. Het is een bekend programma en zowel AMD als nVidia throttlen hun gpu's bij Furmark. Iets als Hunt geeft dus een veel beter beeld van je koelprestaties
Ik geloof nooit één enkele benchmark/test.
Vreemd genoeg throttled er niets bij Furmark en zijn de waardes van temperaturen, snelheden en verbruik allemaal lager dan tijdens Hunt: Showdown.

Hunt: Showdown geeft alles meer op zijn donder, mijn CPU vcore is ook behoorlijk veel hoger dan tijdens Prime 26.6
Waarschijnlijk omdat Hunt: Showdown AVX instructies gebruikt.

Nu even iets langer Furmark laten draaien, core stabiliseert gewoon rond de 1900.
Junction 94 graden (kamer is iets koeler dan gisteren), gpu 76 graden en maximaal 2019 rpm.

Tijdens Hunt al maarliefst 2500 - 2600 rpm gezien.
Koelprestaties zijn dus kut?
Ter vergelijking doet mijn Gigabyte Vega 56 OC met "maar" 2 fans ruim 1000 rpm minder om de gpu op dezelfde temperatuur te houden!
Als ik met de Vega enkel "handmatige" bestuurde fan curve selecteer in wattman, dan zit hij rond de 1800 rpm maar dan blijft de gpu temp gewoon onder de 60 graden.

De kaart gaat dus toch retour.
Problemen die ik allemaal meerdere malen heb gehad (ja, ik heb meerdere drivers geprobeerd en ja, ook nog netjes gecleaned met DDU in de safe mode):

-Black screens met task switching (soms op te lossen door opnieuw alt+tab, soms moet systeem gereset om weer beeld te krijgen)
-Ik heb al een keer gehad dat mijn maximale resolutie 1680x1050 was, kreeg dit niet goed met meerdere malen opnieuw opstarten. (ik heb een 1080p scherm)
-De LED on/off knop onthoudt niet dat ik de LED off wilt, dus ik zou iedere keer mijn zijpaneel eraf moeten schroeven...
-"General wattman settings have been restored due to a system failure" na het opstarten van het systeem
-Fan stop werkt niet altijd, fan blijft dan op +/-800 rpm draaien, systeem moet opnieuw opgestart om de fans weer op 0 rpm te krijgen (geen software/sensor fout, de fans blijven echt draaien).

Goed bezig AMD/ASUS. 8)7
Hoe haal je het in je hoofd om zo'n product met zulke kut software (drivers) te verkopen.

Jammer, ik heb sinds een GTS 450 geen Nvidia gehad maar daar zou ik toch op dit moment naar neigen als ik meer zou willen dan een VEGA kaart.
Zeker gezien het feit dat de blackscreen issue al zo lang speelt bij NAVI.
Voorlopig even genezen van een nieuwe videokaart en ik blijf mijn goedwerkende Gigabyte Vega 56 OC nog wel even gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-10-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ik heb een powercolor red dragon 5700xt binnen gekregen. Twijfel of ik hem terug zal sturen voor een asus TUF 3RX 5700xt oc gaming. Deze heeft 3 fans. Maar weet niet wat beter is.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

drernie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:37:
Ik heb een powercolor red dragon 5700xt binnen gekregen. Twijfel of ik hem terug zal sturen voor een asus TUF 3RX 5700xt oc gaming. Deze heeft 3 fans. Maar weet niet wat beter is.
Nee. :P
De TuF faalt al met de 5700. Botweg veel te luidruchtig voor alsnog geen goede koelprestaties. De XT verbruikt nog even wat meer en daar zal het helemaal slecht zijn.
https://www.computerbase....itt_lautstaerke__kuehlung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Ok, dus best de red dragon houden dan

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

drernie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:33:
Ok, dus best de red dragon houden dan
In principe wel ja, zeker als het alternatief de TuF is. Maar zou je eens een screenshot willen maken van het ventilatorprofiel in Wattman en eens willen rapporteren hoe snel die ventilatoren draaien en wat je ongeveer haalt qua temperaturen en junction temperaturen? Ik vermoed namelijk dat het de beste van de goedkopere RX5700XT modellen is, maar er zijn geen reviews. Uiteindelijk telt geluid naar mijn mening het zwaarst als je geen problemen met temperatuur krijgt. De niet XT presteert goed en heeft goede ventilatoren die relatief langzaam draaien. Vraag me af wat de XT doet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Goed, voor de mensen die blij waren dat 70 Hz. (of 75) nu wel werkte met de nieuwe 19.10.1 drivers. Zodra je de monitor hierop zet clockt het geheugen niet meer terug. Het viel me ineens op dat m'n UPS een hogere load aangaf dan normaal. Even HWiNFO checken: GPU op ASIC power 31 watt. Monitor weer naar 60 Hz. -> 8 watt.

En maar weer eens een bug reportje aanmaken voor AMD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
drernie schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:37:
TUF zal denk ik niet veel beter zijn. Ik zou me niet blind staren op 3 fan's. Eerst meerdere reviews bekijken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 21:52
Sinds afgelopen dinsdag eigenaar van een Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT. Ik kom van een Nvidia Geforce GTX970 af en heb de RX5700 XT zonder het deinstalleren van de Nvidia drivers in mn pc gestopt. Dit lukte aardig en nieuwste drivers vanuit de AMD site gedownload. Heb nu af en toe het probleem dat mn chrome en discord vastloopt. Gisterenavond had ik een op een gegeven moment een zwart scherm waar de computer zelf niet meer uit kwam. Ik moest hem handmatig resetten. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

jeroentjeh schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:08:
Sinds afgelopen dinsdag eigenaar van een Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT. Ik kom van een Nvidia Geforce GTX970 af en heb de RX5700 XT zonder het deinstalleren van de Nvidia drivers in mn pc gestopt. Dit lukte aardig en nieuwste drivers vanuit de AMD site gedownload. Heb nu af en toe het probleem dat mn chrome en discord vastloopt. Gisterenavond had ik een op een gegeven moment een zwart scherm waar de computer zelf niet meer uit kwam. Ik moest hem handmatig resetten. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb zo'n vermoeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sowieso HW acceleratie in Discord even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
Hm aankomende week Windows maar eens herinstalleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

jeroentjeh schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Hm aankomende week Windows maar eens herinstalleren. :)
Begin maar eens met DDU downloaden, in safe mode te booten en zowel de AMD als Nvidia drivers te verwijderen. Wat je nu hebt gedaan is namelijk gewoon dom. Je gaat gegarandeerd problemen krijgen als je de oude drivers niet verwijderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
Ja vrij dom inderdaad. :P Het is ook alweer even een tijdje geleden dat ik een andere videokaart heb geinstalleerd. Ik heb je advies opgevolgd betreffende DDU. Even afwachten of het nu stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
wagenveld schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:11:
Sowieso HW acceleratie in Discord even uitzetten.
Goeie tip, ga ik ook gelijk doen.
Zou dat nog iets uitmaken w.b.t. (betere) videokaart prestaties?
Ik heb vergelijkbare settings in Steam ook al allemaal uitgezet.

@jeroentjeh

Dat kan qua prestaties ook nog wel eens uitmaken, zeker als je installatie "al even mee gaat".

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-10-2019 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mash_man02
  • Laatst online: 16:14
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:55:
[...]

Begin maar eens met DDU downloaden, in safe mode te booten en zowel de AMD als Nvidia drivers te verwijderen. Wat je nu hebt gedaan is namelijk gewoon dom. Je gaat gegarandeerd problemen krijgen als je de oude drivers niet verwijderd. ;)
Dom valt ook wel mee hoor, tis pas dom dat de heren programmeurs nog niet in staat zijn drivers netjes te deinstalleren.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mash_man02 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:33:
[...]

Dom valt ook wel mee hoor, tis pas dom dat de heren programmeurs nog niet in staat zijn drivers netjes te deinstalleren.
Als je niet de drivers verwijderd, dan kan het moeilijk de schuld zijn van Nvidia of AMD...
Vervolgens blijven er wel vaker restanten achter als je een programma verwijderd. Dat heeft niks te maken met de drivers, maar met Windows. DDU doet ook weinig meer dan het geforceerd verwijderen van alle restanten zodat je geen conflicten krijgt. Tenminste dat is het idee, want het kan alsnog misgaan en dan moet je Windows opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 12:21
Ook Hardware Unboxed lijkt niet echt enthousiast te worden van de Asus Strix versie van de 5700 XT. Het probleem lijkt volgens hen niet eens echt bij de koeloplossing te liggen, maar gewoon een erg slechte fabrieksinstelling waarbij te veel vermogen wordt gevraagd,

YouTube: Asus ROG Strix RX 5700 XT Review, Is The Most Expensive 5700 XT The ...

Dan zou je denken dat met een beetje tweaken het nog best te doen zou zijn, als je 'm voor een redelijke prijs kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

PenguinEmperor schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 01:22:
Ook Hardware Unboxed lijkt niet echt enthousiast te worden van de Asus Strix versie van de 5700 XT. Het probleem lijkt volgens hen niet eens echt bij de koeloplossing te liggen, maar gewoon een erg slechte fabrieksinstelling waarbij te veel vermogen wordt gevraagd,

YouTube: Asus ROG Strix RX 5700 XT Review, Is The Most Expensive 5700 XT The ...

Dan zou je denken dat met een beetje tweaken het nog best te doen zou zijn, als je 'm voor een redelijke prijs kan krijgen.
Ik denk het niet. De ROG Strix verbruikt niet veel meer dan een Nitro+, terwijl die veel minder fysiek koelblok heeft. De MSI Gaming X is ook beter met een vergelijkbaar gewicht en de Red Devil idem terwijl die ook lichter is. Dat is gewoon slecht voor zo'n duur model. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Fanta schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:43:
Nou, hier hangt na lang wikken en wegen de Nitro+ ook in zijn nieuwe huisje. Nog geen moment spijt van gehad. Geen crashes, geen vreemde performance problemen. Boost out of the box naar 2020mhz, nog niets mee gedaan. Games die ik tot nu toe heb getest zijn BFV, GTA5, Borderlands 3 (yay AMD raise the game), Prey en Asassins Creed Odyssey. In alle games merk ik een flinke vooruitgang t.o.v. mijn vorige kaart (een GTX1070). Nu eerst een inlezen in AMD, en dan ga ik ook eens aan het tweaken.

[Afbeelding]
Is die nitro + een dual slot koeler?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Robin4 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 05:08:
[...]

Is die nitro + een dual slot koeler?
Officieel geloof ik 2,3. Hij neemt iets meer dan 2 sloten in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
DaniëlWW2 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 03:00:
[...]

Ik denk het niet. De ROG Strix verbruikt niet veel meer dan een Nitro+, terwijl die veel minder fysiek koelblok heeft. De MSI Gaming X is ook beter met een vergelijkbaar gewicht en de Red Devil idem terwijl die ook lichter is. Dat is gewoon slecht voor zo'n duur model. :/
Op dit moment zou ik naar de MSI Gaming X neigen (3 jaar garantie, over het algemeen goede reviews).

Edit: op Guru3d lees ik net dat er ook een non "X" model is!

Zijn de blackscreen issues nou nog steeds een voorkomend probleem bij alle kaarten?
Of zou mijn Strix gewoon een probleem hebben gehad?

Want mijn Vega 56 had ook blackscreen problemen, toen met het bios updaten verholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-10-2019 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Welke black screen issues bedoel je? Bij alt+tab ja, dat heb ik ook. Daar buiten heb ik ze niet (vaak).

Ga ik een potje spelen vanochtend, maar het lijkt toch wat minder soepel te lopen. Uiteindelijk maar OSD van mijn monitor aan gezet: 90Hz... Blijkt de verversingsnelheid naar 90Hz in Windows te zijn gezet van mijn paneel. Wtf. Enige wat ik kan bedenken is dat omdat mijn Rift draait op 90Hz hij die maar ook voor mijn gewone display heeft ingesteld nadat ik die opnieuw heb geinstalleerd. Maar hij moet gewoon eens van die verversingssnelheid afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Sissors schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:11:
Welke black screen issues bedoel je? Bij alt+tab ja, dat heb ik ook. Daar buiten heb ik ze niet (vaak).

Ga ik een potje spelen vanochtend, maar het lijkt toch wat minder soepel te lopen. Uiteindelijk maar OSD van mijn monitor aan gezet: 90Hz... Blijkt de verversingsnelheid naar 90Hz in Windows te zijn gezet van mijn paneel. Wtf. Enige wat ik kan bedenken is dat omdat mijn Rift draait op 90Hz hij die maar ook voor mijn gewone display heeft ingesteld nadat ik die opnieuw heb geinstalleerd. Maar hij moet gewoon eens van die verversingssnelheid afblijven.
Met task switching inderdaad.

Dit gebeurd mij ook wel eens wanneer ik schakel naar mijn tv met HDMI (60 hz) i.p.v mijn monitor (144 hz) met DP en dan weer terugschakel.

Gewoon even eraan denken om je refresh te controleren/goed te zetten wanneer je de Rift niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06

ZenTex

Doet maar wat.

M'n navi eindelijk mogen inbouwen en testen.
alles goed totdat ik de drivers installeer; gelijk een BSOD
andere driver, idem.
Ik kan niet eens in windows geraken om in safe mode op te starten. (misschien maar weer terug naar win 7)
Gelukkig heb ik de oude gpu nog on zelfs maar de driver te kunnen verwijderen.
(ASRock fatal1ty X470 mITX icm powercolor 5700xt)

Edit: De kaart werk wel op m'n oude moederbord en cpu, raar maar waar.

[ Voor 9% gewijzigd door ZenTex op 14-10-2019 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZenTex schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:09:
M'n navi eindelijk mogen inbouwen en testen.
alles goed totdat ik de drivers installeer; gelijk een BSOD
andere driver, idem.
Ik kan niet eens in windows geraken om in safe mode op te starten. (misschien maar weer terug naar win 7)
Gelukkig heb ik de oude gpu nog on zelfs maar de driver te kunnen verwijderen.
(ASRock fatal1ty X470 mITX icm powercolor 5700xt)

Edit: De kaart werk wel op m'n oude moederbord en cpu, raar maar waar.
Al wel DDU gebruikt?
wel raar dat de kaart wel op een oud systeem werkt.

Heb je een recente bios on die X470 geladen? of is die oud?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Astennu schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

Al wel DDU gebruikt?
wel raar dat de kaart wel op een oud systeem werkt.
De eerste keer niet want nieuw systeem en nieuw OS.
de keren daarop (inmiddels zo'n 4 keer) wel.

De bios is de oudste zen2 bios van ASRock.
Ik ga het tzt proberen met een nieuwe bios, maar andere gebruikers meldden dat het niet uitmaakt.

De enige oplossing die soms schijnt te werken is in de bios pci gen 3rd gen te activeren ipv auto. In de ASRock bios zijn auto gen 1 en 2nde enige opties, en werkt sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZenTex schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

De eerste keer niet want nieuw systeem en nieuw OS.
de keren daarop (inmiddels zo'n 4 keer) wel.

De bios is de oudste zen2 bios van ASRock.
Ik ga het tzt proberen met een nieuwe bios, maar andere gebruikers meldden dat het niet uitmaakt.

De enige oplossing die soms schijnt te werken is in de bios pci gen 3rd gen te activeren ipv auto. In de ASRock bios zijn auto gen 1 en 2nde enige opties, en werkt sowieso niet.
Ik zou in dat geval gewoon de nieuwste bios gebruiken als je toch een Ryzen 3000 gebruikt.
Met een oudere CPU moet je niet de Zen2 / Ryzen 3000 biossen gebruiken als het niet nodig is.

met Gen2 maakt geen verschil?
Mijn broer heeft een Asock B350 bord en mijn 50th anni en zijn Sapphire Pulse werken daar gelukkig naar behoren.

Welke Navi kaart gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik zal later uiteraard de bios flashen. Maar zo als ik eerder zei, het lijkt volgens anderen niets uit te maken. Maar het is het enige dat nog zou kunnen helpen, daarna is het RMA.
De kaart in kwestie is een powercolor 5700xt.
Ja, dat is de volledige naam.
Een beetje het kleine broertje van de red dragon, iets korter smaller en dunner en samen met de ASRock challenger de enige 2 slots 5700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ZenTex schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:59:
Ik zal later uiteraard de bios flashen. Maar zo als ik eerder zei, het lijkt volgens anderen niets uit te maken. Maar het is het enige dat nog zou kunnen helpen, daarna is het RMA.
De kaart in kwestie is een powercolor 5700xt.
Ja, dat is de volledige naam.
Een beetje het kleine broertje van de red dragon, iets korter smaller en dunner en samen met de ASRock challenger de enige 2 slots 5700.
Er zijn volgens mij wat problemen met de PCI-E 4.0 van Navi en 3.0 met moederborden. Maar als het in een ander systeem werkt, dan is het moederbord het probleem. Bios flashen dus. Zeker omdat je een Zen 2 CPU hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Bios geflashed naar de laatse versie en het werkt. :)

Nou nog een spel nodig dat goed gebruik van de Gpu maakt. Net even BF5 gespeeld maar dat is niet mijn ding en om eerlijk te zijn (enkel gekocht vanwege WW2 setting eigenlijk) , ik merk weinig verschil met m'n 5 jaar oude systeem.
Ja, 140 fps ipv 50,maar ik merk er weinig van. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Wat voor een scherm heb je? 1080p 60Hz? Als je 1440p 144Hz scherm koopt merk je wel een verschil, en kom je erachter dat je eigenlijk een 2080TI nodig hebt om die geheel te benutten :P.

Toen ik van 60Hz naar 144Hz ging heb ik eigenlijk niet direct een groot verschil gemerkt. Helaas is het verschil de andere kant op wel groot. Ik had dus recent dat hij refresh rate van mijn scherm op 90Hz had gezet, en dat merkte ik direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 23:06
Sapphire 5700XT Nitro+ 460 euro(+6euro oid verzendkosten) op amazon.fr

https://www.amazon.fr/SAP...1132324&sprefix=57&sr=8-3

Sorry ik dacht dat dit het prijzen/levertijden topic was.

[ Voor 14% gewijzigd door hrichard op 15-10-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Sissors schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:12:
Wat voor een scherm heb je? 1080p 60Hz? Als je 1440p 144Hz scherm koopt merk je wel een verschil, en kom je erachter dat je eigenlijk een 2080TI nodig hebt om die geheel te benutten :P.
1080p 144hz.
Ja best wel sneu dat ik het verschil tussen 144 en 50 fps niet merk.
Wat ik wel merkte is het gebrek aan stutters,al heeft me dat nooit erg gestoord.
Heb sinds een aantal maanden een 140hz scherm. Enkel omdat m'n oude scherm kapot ging (potable scherm) ben ik overgestapt en zat te twijfelen tussen 1080 en 1440. Omdat m'n oude gpu 1440 niet zou trekken het bij 1080 gelaten, ondanks dat ik van 15 naar 24 inch ging.
Achteraf geen spijt van.
eye candy heeft me nooit veel geïnteresseerd. 60hz beviel me eigenlijk ook hoed. Maar ja.,ik koop liever een gpu die over 5 jaar ook op medium 60hz geeft op 1080p dan een gpu die na 2 jaar op low 1440 <60 hz doet.

(ik kan me nog de tijd herinneren toen ik met m'n eerste eigen IBM compatible build met een killer gf 4400 moh:AA op 480*640 speelde)

Enfin, ieder z'n ding.
ik speel eigenlijk weinig AAA titels, meer indy spellen,maar na dik 5 jaar werd de upgrade kriebel onweerstaanbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door ZenTex op 15-10-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Laatst online: 16:14
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:34:
[...]

Als je niet de drivers verwijderd, dan kan het moeilijk de schuld zijn van Nvidia of AMD...
Vervolgens blijven er wel vaker restanten achter als je een programma verwijderd. Dat heeft niks te maken met de drivers, maar met Windows. DDU doet ook weinig meer dan het geforceerd verwijderen van alle restanten zodat je geen conflicten krijgt. Tenminste dat is het idee, want het kan alsnog misgaan en dan moet je Windows opnieuw installeren.
Dat is inderdaad wat het is, maar dat kun je alleen door ervaring begrijpen. Het is mogelijk nog iets dommer om in windows de sugestie te geven dat je drivers echt kunt deinstalleren.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Er zijn iig meer mensen met problemen met HDR en Samsung monitoren:

Hopelijk kan AMD dat oplossen met driver updates, aangezien het met de RX580 en VEGA's wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ewivis schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:25:
Er zijn iig meer mensen met problemen met HDR en Samsung monitoren:

Hopelijk kan AMD dat oplossen met driver updates, aangezien het met de RX580 en VEGA's wel werkt.
Scan de comments eens. 19.10.1 zou het gefikst moeten hebben. Tenminste voor sommige mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-10-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
DaniëlWW2 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Scan de comments eens. 19.10.1 zou het gefikst moeten hebben. Tenminste voor sommige mensen.
Als je goed kijkt heb ik er ook op gereageerd en is het helemaal niet opgelost ;)

Oh ik zie dat ik voor jullie daar PhoenixNLx heet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ewivis op 16-10-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethrellik
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 20:26
Hoe staan de driver issues en crashes ervoor op dit moment?
Voor mij na de launch van de reference was het wachten op aftermarket, nu de voorraad van navi eindelijk "op peil" is. Is mijn planning om een 5700xt aan te schaffen maar het lezen op het forum en ook reddit bijvoorbeeld behoud me een beetje op een aankoop te doen, en wellicht beter om langer met mijn 970 vol te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Hier geen issues, maar dan ook echt helemaal niets. Ik gebruik mijn 5700XT in combinatie met een ryzen 5 2600 op een b450 bordje. Ik heb al diverse AAA titels getest, tot nu toe overal prima performance en nog geen crashes meegemaakt. Een greep uit de games die ik getest heb: Battlefield V, GTA 5/online, Prey, Borderlands 3, Forza Horizon 4, AC Odyssey. Waar ik bij mijn vorige GPU (gtx 1070) nog wel eens crashes meemaakte in BFV, GTA5 en FH4, draait alles nu stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
Genoeg issues, maar prima mee te werken imho:
- Soms plotseling terugclockende GPU in Division (lees: 1 FPS voor 2 seconden)
- Op 70 Hz. memory speed niet terugclockend in idle dus een idioot hoog desktopverbruik
- Fancurve / Zero-RPM matig in Wattman (maar dat is niet nieuw)
- Soms Division crashes maar dat lijkt met de nieuwe Division update minder dus of dat nou driver is?
- Wattman onthoudt instellingen niet / verandert ze soms spontaan naar andere waardes (ook niet echt nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Windows 10 game mode uitzgezet liep de division al een stuk beter bij mij .
Voor de rest niet veel problemen met games .
Wattman onthoud wel mijn instellingen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Beaudog schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:03:

Wattman onthoud wel mijn instellingen .
Ik heb er ook nog geen lijn in weten te ontdekken. 99% van de tijd gaat het goed, maar als het eenmaal verkeerd gaat, blijft het verkeerd gaan. Mijn voltage staat dan ineens 0,1 volt hoger spontaan (bij dezelfde clocks). Wattman reset, reboot en daarna opnieuw instellen en het gaat weer tijden lang goed tot.. ehhh.. ja.. dat weet ik dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ik doe altijd een schone installatie als er nieuwe drivers uit zijn.
En mijn instellingen heb ik opgeslagen .
Die laadt ik dan in wattman en daarna gaat het goed draai zelf op de laatste versie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
Oude NVidia drivers inmiddels een aantal dagen verwijderd + AMD drivers via ddu in safe mode. Hierna weer de nieuwste drivers geïnstalleerd. Inmiddels ook de laatste bios update geinstalleerd voor mijn Gigabyte X470. Krijg nu alleen nog bij alt + tab in bv GTA 5 af en toe een black screen. Geluid loopt door en het enige wat je hier kan is een reset doen van de pc want reageren doet hij niet meer. Ik heb gelezen dat het aanpassen van je PCIE slot setting aanpassen van AUTO naar GEN3 eventueel ook kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoane
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 06:32
Iemand ervaring met de 5700 xt voor virtual reality? Kan maar geen recente reviews/ervaringen vinden op het net. Lopen ze nog steeds achter op nvidia dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
https://babeltechreviews....-vs-the-2060-2070-supers/

En die hebben nog een paar andere. De TL;DR is dat performance nu vergelijkbaar is met die in reguliere spellen wanneer je ze vergelijkt, dus de belabberde Vega VR performance is opgelost.
Overigens heeft iedereen waar ik het van heb gehoord met een 5700XT wel slechte performance in Asgard's Wrath. Gelukkig zijn er ook redelijk wat Nvidia gebruikers met problemen, dus hopelijk weten ze dat nog op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Technoane schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:04:
Iemand ervaring met de 5700 xt voor virtual reality? Kan maar geen recente reviews/ervaringen vinden op het net. Lopen ze nog steeds achter op nvidia dit vlak?
Heb 3 weken een Rift S gebruikt op een 5700XT,had nergens over te klagen. Werkt zonder problemen, doet het heel goed.
Heb games als Superhot, Adr1ft, Dirt Rally, Project Cars, IL2 en DCS echt zonder problemen kunnen spelen. Met IL2 en DCS kun je wel de graphics te ver pushen zodat je onder de 80 fps komt, maar met iets meer dan medium settings werkt het als een tierelier

[ Voor 24% gewijzigd door SpankmasterC op 20-10-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
jeroentjeh schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:49:
Oude NVidia drivers inmiddels een aantal dagen verwijderd + AMD drivers via ddu in safe mode. Hierna weer de nieuwste drivers geïnstalleerd. Inmiddels ook de laatste bios update geinstalleerd voor mijn Gigabyte X470. Krijg nu alleen nog bij alt + tab in bv GTA 5 af en toe een black screen. Geluid loopt door en het enige wat je hier kan is een reset doen van de pc want reageren doet hij niet meer. Ik heb gelezen dat het aanpassen van je PCIE slot setting aanpassen van AUTO naar GEN3 eventueel ook kan helpen.
Helaas weer blackscreens gehad zelfs na een herinstallatie van Windows. :'( Zit er aan te denken om de videokaart terug te sturen en terug naar Nvidia te gaan.

Er zijn zelfs een hoop mensen op het AMD forum met soortgelijke problemen:

https://community.amd.com...l&start=150&mode=comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

jeroentjeh schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 02:53:
[...]

Helaas weer blackscreens gehad zelfs na een herinstallatie van Windows. :'( Zit er aan te denken om de videokaart terug te sturen en terug naar Nvidia te gaan.

Ook je PSU uitgesloten?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Interessante laatste video over 5700XT van gaming nexus: YouTube: Worst & Best AMD RX 5700 XT Video Card Round-Up: Thermals, Pricing, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
Ja heb de PSU ook al uitgesloten. Getest met 2 verschillende PSU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
[...]

Had ik helaas ook met Vega, de reden dat ik nu toch de 5700xt heb moeten overslaan en terug bij nvidia ben.
Ik vind het teleurstellend dat dit 2 jaar later nog niet gefixed is.
Ben een AMD fanboy maar ik ga niet het risico lopen op nog een keer dezelfde ergernis.
Aangezien de bug al jaren bestaat moet je niet verwachten dat dit op korte termijn gefixed word.

Hier vind ik ook opvallend veel posts van mensen die door driver problemen toch hun 5700xt geretourneerd hebben en 2070s hebben gehaald.
Iets wat best opvallend is in AMD Reddit wat ook vol met fans zit.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

[ Voor 23% gewijzigd door unfor op 20-10-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vermoed dat niemand het met zekerheid gaat kunnen zeggen, maar ik ga hem toch in de groep gooien:

Zojuist bij Heroes of the Storm, wat nou niet bepaald een zwaar spel is voor de PC, een crash. Scherm zwart, geluid weg, toetsenbord drivers kapte ermee, dus deed niks meer. Maar ventilatoren bleven draaien en ook geen automatische herstart ofzo. Niks in de event log tot het moment dat ik op de reset knop drukte. Daarna nog een paar keer, en uiteindelijk ook bij Superposition kunnen reproduceren. En niet exclusief, maar het gebeurde wel bijna alleen bij het switchen van/naar 3D. Zowel bij een alt+tab gebeurde het, als bij het starten/eindigen van een potje HotS (dus spel loopt al, maar zodra je echte speelwereld laadt), starten/eindigen van Superposition.

PC opengemaakt, en wat hopelijk het probleem was: Schijnbaar na het wisselen van GPU met mijn oude (Marktplaats koper wilde hem werkende zien), heb ik de 2 pins connector van een 6+2 pins connector niet goed erin gedrukt. Zitten die niet aan elkaar kortgesloten op de GPU voor de hele 8 pins connector? Zou dat dat gedrag kunnen veroorzaken?

En natuurlijk, nu hem er weer in gedrukt en hele reeks Superpositions gedraaid (liever het daar merken dan in een multiplayer spelletje), en vooralsnog lijkt hij het te doen. Echter wel één CTD zonder enige foutmelding. Kan ongerelateerd zijn, ik hem Superposition wel vaker zien crashen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sissors schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:39:
Zou dat dat gedrag kunnen veroorzaken?
Nee. Als een stroom connector niet goed aangesloten zit werkt de hele kaart niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ook als alleen twee pinnen van een 8 pins connector niet goed zitten? En dan heb je natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij net wel / net niet verbinding maakt. Hij was iig niet heet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Die twee extra pinnen zijn enkel GND pins. Een te grote overgangsweerstand omdat deze niet goed aangeloten is kan wel degelijk voor instabiliteit zorgen. Er is dan wel een stroomkring, maar de spanningsval over dat aansluitpunt is dan te groot waardoor een ander onderdeel een te lage spanning kan krijgen (mits er veel stroom gevraagd wordt).

Het is plausibel in mijn optiek, maar wel onwaarschijnlijk moeilijk om de pinnen precies niet goed er in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Sissors schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 07:39:
Ook als alleen twee pinnen van een 8 pins connector niet goed zitten? En dan heb je natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat hij net wel / net niet verbinding maakt. Hij was iig niet heet geworden.
Jep, ik heb regelmatig gehad dat de 2 losse pinnen er niet goed in zaten en dan start mijn hele systeem niet.
Waardeloos geklooi altijd met die extra pins. :)

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 21-10-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koroo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-04-2021
Ik had ook BSOD en game crashes. Heb enkel hardware acceleration uitgezet in Chrome en Discord. Sindsdien geen problemen meer. Loopt al 2 weken soepel.

Al zou dat hardware acceleration probleem volgens mij in 1 van de drivers opgelost zijn. Voor mij werkte het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Je kunt ook een andere PCIE slot proberen en je monitor op een andere poort proberen. Dit kan ook veel verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroentjeh
Ook al geprobeerd. Heeft niks geholpen helaas. :'( Heb inmiddels een Nvidia kaart in de bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De XFX Thicc en de MSI Evoke zijn verslagen...

De ASUS TUF heeft gewoon geen enkele VRAM koeling, helemaal niks. Is puur airflow en de ventilatoren draaien dus veel te hard waardoor je net zo goed een blower kan kopen. Echt hoe de f*ck doe je dit? Hoe kan je een slechter ontwerp dan de blower van AMD maken. :') :') :')

Verder lijkt het er ook nog op dat de Strix oneven schroeven gebruikt waardoor de koeler slecht contact maakt. |:(
https://www.reddit.com/r/...m_with_the_strix_5700_xt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
@DaniëlWW2
Die STRIX heb ik in mijn bezit, maar das verdomme toch wel schandalig voor zo’n prijzige kaart.
Gevalletje ASUS of weinig energie in AMD producten steken?

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 22-10-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-09 12:21
Apart dat dit sommige reviewers dan helemaal niet is opgevallen. Vooral na het debacle van de Vega Strix. Ik zou ze als huiswerk willen meegeven voortaan bij elke AMD kaart van Asus te kijken wat ze nu weer verkloot hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mosin schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:54:
@DaniëlWW2
Die STRIX heb ik in mijn bezit, maar das verdomme toch wel schandalig voor zo’n prijzige kaart.
Gevalletje ASUS of weinig energie in AMD producten steken?
Bij ASUS is het onderhand weinig energie in al hun producten steken. :z
Ze zijn hard op weg om de Apple onder de DIY fabrikanten te worden. Zo veel goedkope bagger komt er uit ASUS de afgelopen paar jaar. Als ze echt hun best doen, dan is het ook echt goed. Helaas doen ze vaak hun best niet eens meer. Maar dat zelfs de extreem dure ROG Strix kaarten nu niet eens meer deugen is een nieuw dieptepunt. Koelblok is vrijwel identiek aan de Nvidia modellen. Als de 5700 series met verkeerde schroeven werken, dan waarschijnlijk ook de Turing kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:19:
[...]

Bij ASUS is het onderhand weinig energie in al hun producten steken. :z
Ze zijn hard op weg om de Apple onder de DIY fabrikanten te worden. Zo veel goedkope bagger komt er uit ASUS de afgelopen paar jaar. Als ze echt hun best doen, dan is het ook echt goed. Helaas doen ze vaak hun best niet eens meer. Maar dat zelfs de extreem dure ROG Strix kaarten nu niet eens meer deugen is een nieuw dieptepunt. Koelblok is vrijwel identiek aan de Nvidia modellen. Als de 5700 series met verkeerde schroeven werken, dan waarschijnlijk ook de Turing kaarten...
Heb deze reeks van ASUS bewust gekocht, omdat ik het al jaren wou hebben. Maar dan bedenk ik me de volgende keer toch nog even bij het kopen van ASUS moederborden en/of videokaarten.
Op dit soort fratsen zit niemand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mosin schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:30:
[...]

Heb deze reeks van ASUS bewust gekocht, omdat ik het al jaren wou hebben. Maar dan bedenk ik me de volgende keer toch nog even bij het kopen van ASUS moederborden en/of videokaarten.
Op dit soort fratsen zit niemand te wachten.
En dit is dus precies waarom ASUS ermee weg blijft komen. Ik begrijp wel dat mensen eens ROG producten willen hebben. Als het goed is, zoals mijn C6H, dan is het ook echt heel erg goed. Helaas is ASUS steeds meer bezig om hun reputatie te misbruiken door ondermaatse producten te introduceren en er premium prijzen voor te vragen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Pff. Een merk wat nog steeds glijlagers gebruikt voor z'n meest high end model valt bij mij per definitie af. :w

Dat valt met de prijzen die ze rekenen echt niet te verantwoorden. :N

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste