• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36

Sony A7 iv en wat recycled glas

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat staat daar? Kan zelfs de titel niet lezen vanwege paywall.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat heeft te maken met de USA die alle restricties op ICE heeft laten vallen want er is geen klimaatverandering en de uitlaatgassen zijn ook absoluut niet gevaarlijk. Misschien gaan we nog beleven dat er weer lood in de benzine gaat, daar doet de motor het veel beter mee.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
Devian schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:09:
[...]

Spreek je uit eigen ervaring?

Mijn eigen ervaring is namelijk dat de uitvoering door Tesla in deze wel erg goed gedaan is. Ik zit tijdens het rijden vrijwel niet in menus op een scherm te zoeken.

Vrijwel alles gaat vanzelf of met de context afhankelijke buttons op het stuur.

Vorige maand een huurauto gehad, wat een bult onzinnige knoppen... Lag bijna in de kreukels voordat ik achterhaald had hoe de cc aan moest.
Als ik nu in een Tesla zou moeten rijden zou ik ook niet weten hoe de cruise control aan moet.. Dat is gewoon uitzoeken/gewenning en dat heb je met korte huur nooit, ongeacht welk merk.
Mijn knopjes op het stuur met icoontjes vind ik echter wel duidelijk, "leren" gebruiken zonder youtube of manual.

• daemonix
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:36:
[...]

Als ik nu in een Tesla zou moeten rijden zou ik ook niet weten hoe de cruise control aan moet.. Dat is gewoon uitzoeken/gewenning en dat heb je met korte huur nooit, ongeacht welk merk.
Mijn knopjes op het stuur met icoontjes vind ik echter wel duidelijk, "leren" gebruiken zonder youtube of manual.
Nooit in een Byd gezeten? Daar zitten wel symbooltjes, maar.... wel de handleiding lezen want het werkt niet zoals je zou verwachten. ;)

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 05:44
[...]

Scroll wheel rechts op het stuur 1x indrukken is TACC en dubbel click is autosteer. 1x gezien en je weet het voor je leven. Scherm heb je bij tesla onder het rijden nauwelijks nodig , bijna alles kan op het stuur bediend worden. de radio en bv podcasts wel maar zijn grote blokken, na 2x gedaan te hebben gaat dat volkomen automatisch.

• Tommie12
pjot1 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:33:
[...]

Wat staat daar? Kan zelfs de titel niet lezen vanwege paywall.
Stellantis zet terug in op diesels nadat ze 22 miljard afschrijven op hun slechte electrische auto’s.

Het gekke is, collega heeft een 5008 op het oog omdat hij 7 plaatsen wil. Leveringstermijn: 1 jaar.

Stellantis gaat over kop, de vraag is enkel wanneer.
Dan zie ik BMW of VW nog wel bieden op de merknaam Alfa of Lancia.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29
Tommie12 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:09:
[...]

Ja, ik rem af en toe, maar niet iedereen doet dat, en die hebben na 4 jaar wel een probleem.

Vraag me af wat FSD gaat doen aan de wegvallende internetverbinding en de gedateerde kaarten?
Wegvallende verbinding? In 2021 door heel italie gereden. Nergens issues. Duurde wel ff met grensovergang dat wel.

• STIMPPYYY
Sonicfreak schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:08:
[...]

Zo te lezen rijd je geen Tesla meer, wat rijd je nu dan?
Daarna MG en nu Honda.

• STIMPPYYY
Zjanzjak schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:22:
[...]

Mafkees of niet, ik mot dat hok nie, echt, vind ze afzichtelijk en dat is wat voor mij het enige wat telt.
Al kreeg ik 'em gratis, zaag ik de stijlen door met een haakse slijptol, dak eraf, potgrond erin, mooie bloembak!
3 is toch best een aardige auto? Zeker de P. Wat vind jij aangenaam?

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:35
STIMPPYYY schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:29:
[...]

Wegvallende verbinding? In 2021 door heel italie gereden. Nergens issues. Duurde wel ff met grensovergang dat wel.
Ik heb de laatste paar (6) maanden toch echt dat soms ineens mijn verbinding voor zeker 15minuten weg is. Muziek of podcast stopt ermee en krijg een “netwerkfout” melding. En het gekke is dat het steeds op andere plekken gebeurt. Allemaal in de bovenste helft van Nederland maar niet bij de grens. Bij grensovergangen heb ik het al 6 jaar dat het zomaar 10 tot 15 minuten kan duren voor de navigatie weer een kaart laat zien en muziek weer verder gaat.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Tommie12
Himalaya schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:01:
[...]

Ik heb de laatste paar (6) maanden toch echt dat soms ineens mijn verbinding voor zeker 15minuten weg is. Muziek of podcast stopt ermee en krijg een “netwerkfout” melding. En het gekke is dat het steeds op andere plekken gebeurt. Allemaal in de bovenste helft van Nederland maar niet bij de grens. Bij grensovergangen heb ik het al 6 jaar dat het zomaar 10 tot 15 minuten kan duren voor de navigatie weer een kaart laat zien en muziek weer verder gaat.
Goh, en volgens Tesla ben ik de ‘enige’ die dat probleem heeft.

• daemonix
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:15:
[...]

Goh, en volgens Tesla ben ik de ‘enige’ die dat probleem heeft.
De enige met die VIN!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
't Begint wel aardig een Tesla fanboy vs. de criticasters discussie te worden. Gaan jullie daar uit komen denk je? :P
Geen enkele auto is perfect en ook geen enkele auto is objectief beter dan alle andere, ook Tesla niet. En dan heb je ook nog iets als smaak en persoonlijke voorkeuren.

Je kunt nog zo hard roepen dat het allemaal intuïtief is maar als ik in een submenu over een scherm moet vegen en dan moet hopen dat hij in de richting blaast die ik wil dan vind ik dat gewoon helemaal ruk. Mijn voorkeur, mijn smaak, alles via een scherm is gewoon niet voor iedereen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• daemonix
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:03:
't Begint wel aardig een Tesla fanboy vs. de criticasters discussie te worden. Gaan jullie daar uit komen denk je? :P
Geen enkele auto is perfect en ook geen enkele auto is objectief beter dan alle andere, ook Tesla niet. En dan heb je ook nog iets als smaak en persoonlijke voorkeuren.

Je kunt nog zo hard roepen dat het allemaal intuïtief is maar als ik in een submenu over een scherm moet vegen en dan moet hopen dat hij in de richting blaast die ik wil dan vind ik dat gewoon helemaal ruk. Mijn voorkeur, mijn smaak, alles via een scherm is gewoon niet voor iedereen. :)
En juist daarom heb je bij Tesla de mogelijkheid voor over-het-algemeen goed werkende spraakopdrachten. Helaas zijn die spraakopdrachten dan weer niet heel logisch soms. ;)

• Gonadan

Gonadan

daemonix schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:08:
[...]

En juist daarom heb je bij Tesla de mogelijkheid voor over-het-algemeen goed werkende spraakopdrachten. Helaas zijn die spraakopdrachten dan weer niet heel logisch soms. ;)
Zodat je iets kunt zeggen en dan hopen dat hij de goede kant op blaast? Nee dank je. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
daemonix schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:08:
[...]

“Maak een route naar Jan”
- “Hier is een route naar Jans Pizza’s in Barcelona”.
“Maak een route naar Jan Janssen”
- “Er is geen adres bekend voor je contact Jan Janssen”
Zelf contact opzoeken in de lijst en op het bekende adres tikken voor de route —-> “Wist je dat dit ook via een spraakopdracht kan? :(

Nee fantastisch die spraakopdrachten in een Tesla.

Edit: en nee dit issue heb ik via CarPlay of AAOS nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 13-02-2026 21:01 ]

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 05:44
Bartjuh schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:33:
[...]

Het is wel grappig hoe Tesla zowel bovenaan (Frankrijk) als onderaan (Duitse APK) de betrouwbaarheidslijstjes kan staan :+

https://www.autoscout24.n...45rb7_CccTkQIZlmwinHJ8nRk
De tesla paradox verklaard:

https://vm.tiktok.com/ZGdu1NPUC/

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:20

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]

Wat een onzin in de Model 3 wist ik direct de weg, in onze BMW I3S snap ik de onlogische knoppenwinkel nog steeds niet volledig, om gek van te worden 8)7

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56
STIMPPYYY schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:43:
3 is toch best een aardige auto? Zeker de P. Wat vind jij aangenaam?
Ik geef niet af op het inhoudelijke van de Tesla maar puur het uiterlijk.
En de 3 beschouw ik zelfs als de Opel Kadett van de ev's. Iedereen en zijn moeder heeft er een geloof ik.

Ik wijk af van de meeste mensen hier want ik koop een ev die ik simpelweg mooi vind.
En binnen mijn budget past.
De rest, range, laadsnelheid, inhoud, snelheid en noem maar op, doet er allemaal niet zo toe voor mij.
Waar ik nu in rijd vind ik dus bijv. het mooiste wat er te krijgen is voor mijn budget.
Maar goed, smaken verschillen, en ieder zijn meug.

• STIMPPYYY
Zjanzjak schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:38:
[...]

Ik geef niet af op het inhoudelijke van de Tesla maar puur het uiterlijk.
En de 3 beschouw ik zelfs als de Opel Kadett van de ev's. Iedereen en zijn moeder heeft er een geloof ik.

Ik wijk af van de meeste mensen hier want ik koop een ev die ik simpelweg mooi vind.
En binnen mijn budget past.
De rest, range, laadsnelheid, inhoud, snelheid en noem maar op, doet er allemaal niet zo toe voor mij.
Waar ik nu in rijd vind ik dus bijv. het mooiste wat er te krijgen is voor mijn budget.
Maar goed, smaken verschillen, en ieder zijn meug.
Waar rijdt je in? Kadet kan ook mooi zijn, maar saai als veel mensen ‘m hebben. Nieuwe 3 is wel minder populair lijkt.

• Gonadan

Gonadan

STIMPPYYY schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:43:
[...]

Waar rijdt je in? Kadet kan ook mooi zijn, maar saai als veel mensen ‘m hebben. Nieuwe 3 is wel minder populair lijkt.
@Zjanzjak rijdt een Alpine A290 als ik goed opgelet heb.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Puppetmaster
  • Laatst online: 08:45
Ik rij nu een ID.7, hiervoor een model 3.
Moet zeggen dat ik de model 3 fijner vond rijden, scherper, sportiever en toch comfortabel.
Software/connectivity/app is bij tesla echt top.
De ID.7 is vooral veel ruimer, wat comfortabeler, stiller en net wat meer range.
Maar de connectivity is om te huilen, menu wel vlot, maar minder intuïtief ingericht. Ja je hebt CarPlay, maar dat werkt ook niet super.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56
STIMPPYYY schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:43:
Zie logo. ;)

Minder populair of niet, ik zie de 3, 'oud' of nieuw in grote getale rondrijden. Is mij om het even trouwens.
Tesla is iig niet slecht in mijn beleving. En ik denk 2de hands dat het best een goede keuze is als ik het uiterlijk buiten beschouwing laat.
Maar niet voor mij, laat mij maar rondrijden in mijn schaap in wolfskleren (<-- copyright @Tommie12). 8)

• Gonadan

Gonadan

Puppetmaster schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:54:
Ik rij nu een ID.7, hiervoor een model 3.
Moet zeggen dat ik de model 3 fijner vond rijden, scherper, sportiever en toch comfortabel.
Software/connectivity/app is bij tesla echt top.
De ID.7 is vooral veel ruimer, wat comfortabeler, stiller en net wat meer range.
Maar de connectivity is om te huilen, menu wel vlot, maar minder intuïtief ingericht. Ja je hebt CarPlay, maar dat werkt ook niet super.
Werkt CarPlay minder dan je gewend bent of ben je er in het algemeen minder fan van?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Puppetmaster
  • Laatst online: 08:45
Ik kende het voorheen niet, dus dit is de eerste keer. :)
Maar het lijkt alsof het voor kleinere schermen ontworpen is? Alle “knoppen” zijn erg groot, inefficiënt schermgebruik.
Ook werken maar weinig apps ermee, althans die ik heb, of je moet er een abo voor afsluiten. Netflix kijken tijdens het laden of wachten zit er ook niet in.
De functionaliteit van Google Maps is verder prima onder CarPlay.
Echter gezien bovenstaande gebruik ik >95% van de tijd gewoon de ID.software GUI.
De eigen Navi heeft ook kennis van de auto en het gebruik, dat heeft Google maps onder CarPlay niet. ABRP wel, maar dan heb je een premium abo nodig. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Puppetmaster op 14-02-2026 08:33 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1 ... 387 388 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic