Precies. Het is ook geen discussie (of althans, een zinloze als je hem voert), het gaat over voorkeuren en wat iemand ervoor over heeft. Dat is persoonlijk en mensen hebben hun eigen punt waarop ze een EV het waard gaan vinden. Daar kan je van alles van vinden als EV-rijder maar dat maakt niet dat je meer gelijk hebt, uiteindelijk komt de transitie wel, het heeft gewoon tijd nodig en kleine stapjes.Tommie12 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:22:
[...]
Ach ja, de discussie is al zo dikwijls gevoerd.
Mensen zijn gewoon wat bang, en zien vooral dat een nieuwe auto een heel pak duurder is. Zeker een paar jaar geleden was een electrische auto echt 20-40% duurder dan een gelijkaardige benzine, en er was gewoon geen aanbod bij compacte auto's onder de 30-35k. Dat is er nu wel of het komt er aan. Prijsverschillen worden ook kleiner.
Feit is, heel veel mensen die zogezegd dwars liggen kopen amper een nieuwe auto...
En de meeste particulieren besteden minder dan 30k aan een nieuwe auto. Dat aanbod is er nog maar heel recent als EV.
Toen ik zelf enkele jaren geleden ineens een nieuwe auto moest heb ik ook heel erg gezocht naar een passende EV. Ik kon niet mee profiteren met de bijna gratis EVs die iedereen uit de zakelijkse lease had, en dan werd het als particulier toch best wel aardig investeren, of heel veel eisen die je normaal hebt los laten. Toen heb ik ook met tegenzin moeten concluderen dat er nog een keer een ICE ging komen en nog even geen EV.
Hopelijk blijft die markt zich zo doorontwikkelen want dan is de volgende zeker een EV.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I1idHGqCsrBRelLsDYhw4CTT.jpg?f=user_large)