Zeau ik heb het eerste ritje ook weer gehad. Uiteraard slecht geslapen en van te voren doodnerveus, maar ik weet het inmiddels steeds beter te negeren. Eerst maar de fiets uit de berging gehaald, de accu erin gedaan en de wheelstriping weer netjes gemaakt.
Vervolgens bandjes opgepompt en duimpjes gedraait of ie lekker zou starten. De E10 die ik noodgedwongen moest tanken met een jerrycan na het omdonderen in de storm (tankstation bleek niks anders te hebben), was inmiddels 4 maanden oud en dat is nou net de levensduur hiervan. Tank zat nokkievol dus nog geen plek voor de benzineverbeteraar. Maar het zou m'n Kawa'tje niet zijn of hij startte gewoon vrolijk, nou ja, hij rochelde een beetje af en toe alsof ie Corona had maar toch..
Bij m'n maatje aangekomen even de elektra nagelopen, en hij zag dat de geschakelde verlichting een mooi draadje had om de USB lader op te gaan aansluiten. Wel zo handig als je de dagrijverlichting kant pakt en niet de verbogen kap van t grootlicht.

Nou ja, kap weer in elkaar gebeund, middelste plug die de 2 kappen bij elkaar houdt brak dus die moet vervangen worden. Na wat gevloek tijdens het solderen in een krappe ruimte was het allemaal mooi aangesloten, het paste precies op het stuur waar ik 'm hebben wilde, happy smurfje.
Op de terugweg kreeg ik de instructie van m'n maat om het blok nog ff goed op te warmen.

Dus in z'n 2 over de 50 weg vol flitskasten, op naar de A6. Best leuk in z'n 2 de snelweg op te peren... tot je je bedenkt dat je oordoppen nog in je binnenzak zitten. Tering wat maakt dat ding een herrie zeg.

Toch maar braaf opgeschakeld en na een paar kilometer weer de afrit gepakt. Merk direct dat ik weer happy ben om te rijden, lekker op dat ding zit en gewoon fucking blij ben dat het m'n fiets is. Dus qua vertrouwen zit het wel goed. Nu nog van die klote zenuwen van te voren afkomen en ik ben weer helemaal terug.
Bij thuiskomst toch maar weer de berging in gezien het weer kutweer gaat worden en weer gaat waaien. Tot ie z'n beurt heeft gehad en ze ff naar de JIffy hebben kunnen kijken laat ik 'm lekker veilig. Toen kwam ik in de berging er achter dat m'n licht aanstond.. huh, ik heb toch geschakeld licht, maar de motor staat uit???
Ik blijk dagrijverlichting te hebben op de Kawa.

Maar dat stekkertje heeft wss nooit goed vast gezeten want dit is voor het eerst dat ik het zie. Eigenlijk vind ik het nog best wel mooi ook, en het is net iets praktischer om afstanden in te schatten bij het navigeren in de berging (veel steken). Zo leer je nog eens wat over je eigen fiets..
[
Voor 10% gewijzigd door
SmurfLink op 07-03-2020 17:40
]
I have stability. The ability to stab.