Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.009.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Anoniem: 478829 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:21:
Ik zou zelf geen kopen zonder ABS, of het moest een licht model zijn. Maar ik moet er dan ook dagelijks mee rijden dus ook door strontweer zoals de afgelopen weken. Voor enkel mooi weer rijden zou ik er minder van wakker liggen of het er wel of niet op zit.

Dat gezegd heb ik mezelf ook al onderuit gereden zonder remmen. Tractiecontrole zit er op 't voorwiel niet, dat is enkel achterop dat dat je kan redden. Voorop kun je gemakkelijk onderuit gaan als je voorwiel grip verliest (modder, witte lijn, olie, ...).
Op mijn Honda CBR 600 F3(zonder ABS uiteraard) heb ik regelmatig hard geremd (met zowel voor als achterrem, maar voorrem remt het snelst).
Nooit een blokkerend wiel gehad. Wel het achterwiel, maar dat kwam door snel terugschakelen om af te remmen op de motor, waardoor het achterwiel begin te slippen en de achterkant wat slingert (wat je die MotoGP rijders ook vaak ziet doen, maar dan waarschijnlijk een stuk minder overdreven).
Die CBR heeft 2 flinke schijven voor, en geeft veel vertrouwen (sowieso een allemansvriend deze fiets). Denk dat het per bike wel flink kan verschillen qua remkracht en gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
PinusRigida schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:36:
[...]

Dat zat ik net ook te denken, vandaar dat zo'n compact (textiel maar waterdicht) zadeltasje me wel aanspreekt, als het met het gewicht om kan natuurlijk.
Als je gewoon rondrijdt misschien wel maar wat denk je dat er gebeurt met een crash? Dan krijg je 'rapid deceleration' waarbij het object in kwestie ineens enkele keren zwaarder word en door die tas naar buiten komt zetten, een risico voor jou en overig verkeer dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Als je gewoon rondrijdt misschien wel maar wat denk je dat er gebeurt met een crash? Dan krijg je 'rapid deceleration' waarbij het object in kwestie ineens enkele keren zwaarder word en door die tas naar buiten komt zetten, een risico voor jou en overig verkeer dus.
Als je zorgt dat het niet teveel bewegingsruimte in het tasje heeft, en dat tasje strak op je buddy zit gesnoerd zal dat wel meevallen.

In het geval van een ongeluk zou ik trouwens niet met een zwaar slot in m'n rugzak of m'n jaszak willen zitten waar je op kan vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-05 13:31

PinusRigida

I put the p in pool.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Mja idd... :|

Zal @noes z'n schijfremtip nog moeten opvolgen vrees ik... M'n slot is nog bijna nagelnieuw en algemeen als zeer veilig beoordeeld, valt niet te knippen met cablecutters die niet ongelooflijk zwaar en ondraagbaar zijn en zelfs slijpen zou naar het schijnt ook geen lachertje zijn vermits kettinglinken tijdens slijpen graag gaan dansen.
...maar het ding meepakken is toch ook niet 'dat'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Dryhte schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:56:
[...]

HISS =/= stuurslot.

Het is de immobilizer oplossing van Honda (zoals andere merken er ook hebben, bij Energica moet de sleutel ook ingeleerd worden voor hij bruikbaar is)

https://global.honda/inno...ol04_hiss/impression.html

Het lijkt me dat ze de hele ECU moeten vervangen voor ze zo'n motor kunnen gebruiken, niet echt handig vanuit het standpunt van de dief. Gevalletje 'more trouble than it's worth'. Niet?
Grappig, bij mijn Yamaha had ik een sleutel bij laten maken omdat de rode sleutel er niet bij zat. Dit konden ze gewoon doen met de standaard zwarte sleutel en het werkte nog ook. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pagman schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:52:
[...]

Grappig, bij mijn Yamaha had ik een sleutel bij laten maken omdat de rode sleutel er niet bij zat. Dit konden ze gewoon doen met de standaard zwarte sleutel en het werkte nog ook. :/
Honda is gewoon de bom 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
De volgende word een Honda :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:01
Gebeld of ik de motor al kon ophalen ivm de weersvoorspelling voor morgen (een keer geen storm).

Kon helaas niet. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

thijsco19 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:18:
Wat vinden jullie? Kies voor ABS of zonder kan ook?
Ik ben nog bezig met m'n rijbewijs, maar als ik zo op YouTube kijk dan zijn er (ervaren) rijders die in paniek situaties de motor laten slippen. ABS voorkomt dat. Ook de statistieken voor dodelijke ongevallen geven aan dat ABS een positieve invloed heeft.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:59
Honda is wel echt betrouwbaar als een volvo (pre china), het start altijd.
Enige wat ik bij honda's heb die ik heb gehad of gereden is dat ze vaak wat zielloos zijn en ook wat behouden qua styling.

Vaak zijn ze een half jaar na aankondiging alweer verouderd door wat concurrenten in de tussentijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:05

Wootlock

Evilution

Als je een motor zonder karakter zoekt 8)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Wootlock schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:06:
Als je een motor zonder karakter zoekt 8)
Dat is omdat Honda's bereden worden door mensen die zelf al kilo's karakter bezitten B-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:05

Wootlock

Evilution

Touché :P

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Dat is omdat Honda's bereden worden door mensen die zelf al kilo's karakter bezitten B-).
En door mensen die kilo als eenheidsmaat voor karakter gebruiken.. -O-

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Wat een gordelpraat, dat is toch helemaal niet veilig op de motor? :+

Gisteren mijn banden gewisseld na de lekke band van 2 weken terug, het voelde toch niet goed.
Wat niet vreemd is na 25817 km in 247 dagen sinds de vorige bandenwissel. :9

Bij het terug monteren van het voorwiel werkten de draadeinden van de voorvork niet mee:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gfuntdd7HaYSA7wGjsuLhJIe08Q=/f/image/XwAfx0yZCgeyKXwdVEiOAjoB.jpg

Kennelijk goed aan gedraaid in het verleden.

Met een verfafbrander een beetje warm gestookt en toen met een grote waterpomptang de twee draadeinden verwijderd en vervangen voor bouten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:19:
[...]

En door mensen die kilo als eenheidsmaat voor karakter gebruiken.. -O-
Oh in dat geval heb ik ook een hoop ehh karakter :9
Grubeater schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:40:
Wat een gordelpraat, dat is toch helemaal niet veilig op de motor? :+

Gisteren mijn banden gewisseld na de lekke band van 2 weken terug, het voelde toch niet goed.
Wat niet vreemd is na 25817 km in 247 dagen sinds de vorige bandenwissel. :9

Bij het terug monteren van het voorwiel werkten de draadeinden van de voorvork niet mee:

[Afbeelding]

Kennelijk goed aan gedraaid in het verleden.

Met een verfafbrander een beetje warm gestookt en toen met een grote waterpomptang de twee draadeinden verwijderd en vervangen voor bouten.
Was er ook daadwerkelijk iets mis met je voorband dat ie verkeerd aanvoelde of was dit meer na-controle?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Oh in dat geval heb ik ook een hoop ehh karakter :9
[...]

Was er ook daadwerkelijk iets mis met je voorband dat ie verkeerd aanvoelde of was dit meer na-controle?
Gecupt, en na bijna 26k km was het wel op. Met een niet matchende achterband erbij vond ik het tijd voor een nieuw setje.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grubeater schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:02:
[...]

Gecupt, en na bijna 26k km was het wel op. Met een niet matchende achterband erbij vond ik het tijd voor een nieuw setje.
Ah sorry verkeerd gelezen: ik dacht dat je m tijdje terug al verwisseld had en nu weer los had gemaakt omdat het niet goed voelde. Maar ja, logisch idd, na zoveel kilometers heeft ie zn beste tijd wel gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toch wel weer een mooie stap vooruit voor elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die spiegels zijn fabrieks af al zoveel beter geplaatst dan bij 99% van alle andere merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:37:
Die spiegels zijn fabrieks af al zoveel beter geplaatst dan bij 99% van alle andere merken!
Op mijn fiets zitten ze ook ongeveer daar. Ik kan prima zien wat achter mij rijd omdat ik tussen mijn armen en middel door naar achteren kan kijken. Op mijn vorige motor zag ik niets zonder mijn armen in te moeten trekken. De spiegels wat lager plaatsen is inderdaad een betere plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwrxzEuhkVXRWDR-AqZ2Bf0NOuI=/f/image/GdWzQxXZxTGTPhP0sqZ34qYA.png
Kijk naar deze flappen, dat KTM wat zulke mooie (in mijn ogen) styling heeft en dan zulke bakken van spiegels |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Erg mooi ding, maar die prijs... Dat is gewoon Ducati special edition territorium. En da's teveel voor mensen die het voor de "running costs" doen - de feature die ze steeds weer aandragen als mensen zich verslikken zodra ze het bedrag horen. En het is niet alsof het ding _nul_ running costs heeft. Je hebt nog steeds vorkolie, beurten, banden, remolie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Erg mooi ding, maar die prijs... Dat is gewoon Ducati special edition territorium. En da's teveel voor mensen die het voor de "running costs" doen - de feature die ze steeds weer aandragen als mensen zich verslikken zodra ze het bedrag horen. En het is niet alsof het ding _nul_ running costs heeft. Je hebt nog steeds vorkolie, beurten, banden, remolie...
Het is ook een gigantisch bedrag, maar dat hou je toch wanneer er geen tig duizenden of meer van worden gemaakt. Over de jaren gezien bespaar je natuurlijk het meeste op brandstof. Geen tank volgooien voor 20 euro, maar voor 50 cent 2 euro of wat het dan ook is gaat op 40k km het grootste verschil maken. Als bonus bespaar je nog extra op het meeste onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Het is ook een gigantisch bedrag, maar dat hou je toch wanneer er geen tig duizenden of meer van worden gemaakt. Over de jaren gezien bespaar je natuurlijk het meeste op brandstof. Geen tank volgooien voor 20 euro, maar voor 50 cent 2 euro of wat het dan ook is gaat op 40k km het grootste verschil maken. Als bonus bespaar je nog extra op het meeste onderhoud.
Én jij durft (nog) te dromen van een overheid welke de kosten voor 'stroom' uit een publieke laadpaal gelijkwaardig qua kosten gaat laten zijn én aanleveren als dat de kosten voor de zelfde stroom uit een huis/tuin/keuken aansluiting zijn.

Je bent vast gisteren ook pas geboren >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Will_M schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:21:
[...]

Én jij durft (nog) te dromen van een overheid welke de kosten voor 'stroom' uit een publieke laadpaal gelijkwaardig qua kosten gaat laten zijn én aanleveren als dat de kosten voor de zelfde stroom uit een huis/tuin/keuken aansluiting zijn.

Je bent vast gisteren ook pas geboren >:)
Prima joh, maak je er 4 euro van. Het veranderd niets aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:23:
[...]

€4,- KW/h zal 't dan wel gaan worden vrees ik (én dus niet pér laadbeurt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Will_M schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Dit gaat nergens over en dat je weet je zelf ook wel. Dan zou je deze fiets laden voor 40 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gaaf ding! Eindelijk electrisch mét kappen. Maar voor die prijs en range ga ik m nog even laten staan. Ja, je zou m best kunnen verantwoorden als je er alleen woon/werk mee doet (zoals meeste van mijn kilometers), maar daar vind ik m toch te duur voor. En dan zou ik liever een (sport)tourmotor willen, met wat meer kuipwerk voor de winters.
Will_M schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:25:
[...]

Och, lekker thuis (en evt op werk) aan het stopcontact en dan heb je daar geen last van.

[ Voor 17% gewijzigd door noes op 06-03-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Dit gaat nergens over en dat je weet je zelf ook wel. Dan zou je deze fiets laden voor 40 euro.
Ik denk dat jij ook wel weet dat ik er op doel dat er, in deze wereld, geen enkele overheid bestaat welke z'n 'verdienmodel' gaat loslaten en dat 't gezeur om 'milieu verantwoord werken' al sinds het begin van dat gezeur een sigaar uit eigen doos is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Het kan echt niet uit, ik heb de rekensom destijds al gemaakt. Zelfs als ik de stroom voor niks krijg en over 10 jaar doorreken kan het nog niet uit tegenover een nieuwe NC (ik snap dat het een scheve vergelijking is qua type motor maar dit het was Zero zelf die mij beweerde dat zij goedkoper zouden zijn voor mijn situatie).
Will_M schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:36:
[...]

Ik denk dat jij ook wel weet dat ik er op doel dat er, in deze wereld, geen enkele overheid bestaat welke z'n 'verdienmodel' gaat loslaten en dat 't gezeur om 'milieu verantwoord werken' al sinds het begin van dat gezeur een sigaar uit eigen doos is?
Straks hebben we genoeg mensen op de 'electric bandwagon' en moet het net twintig keer zwaarder worden om al die accu's te kunnen laden. Drie keer raden bij wie die rekening weer gaat belanden :P. En stroom word dan ook ineens veel duurder. De prijs van een Zero gaat dan misschien naar beneden door hogere productie en meer concurrentie, maar laat die boot eerst maar eens te water gaan. Voorlopig is het een vreselijk prijzige optie.

[ Voor 43% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:38:
[...]
Het kan echt niet uit, ik heb de rekensom destijds al gemaakt.
Ik geef alleen aan dat je een hoop geld gaat besparen op bezine, da's gewoon een feit. Dat nam jij niet mee en je had het alleen over onderhoud. Dat het ding dan alsnog duur is zal best, maar voor 20 euro tanken of voor 3 euro, gaat je flink geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:57:
[...]

Erg mooi ding, maar die prijs... Dat is gewoon Ducati special edition territorium. En da's teveel voor mensen die het voor de "running costs"
Leasen, Ik zie het nog wel gebeuren dat in de toekomst alles geleased is. Van je huis tot de kleren die je aan hebt en je vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
PilatuS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:57:
Ik geef alleen aan dat je een hoop geld gaat besparen op bezine, da's gewoon een feit. Dat nam jij niet mee en je had het alleen over onderhoud. Dat het ding dan alsnog duur is zal best, maar voor 20 euro tanken of voor 3 euro, gaat je flink geld schelen.
Ja, dat heb je ook nodig om in je basis levensonderhoud te kunnen voorzien als je net 22.000 euro hebt weggebracht voor een voertuig met de bagageruimte en het bereik van een supersport, de vering van een caféracer, en het gewicht van een allroad :P.
Pagman schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:32:
[...]

Leasen, Ik zie het nog wel gebeuren dat in de toekomst alles geleased is. Van je huis tot de kleren die je aan hebt en je vervoer.
Ja, dat vind ik dus zo ontzettend niet kunnen. We leven al in een ultra-kapitalistische maatschappij, moeten we nóg verder op de pof en op "everything as a service" gaan leven. Zo'n beetje de helft van de bedrijven (of nog wel meer dan dat) zijn niet meer geënt op het produceren van een product of dienst, maar op het doorleveren ván, of nog erger het leveren van diensten ten behóeve van het doorleveren van producten en het aanwakkeren van de doorstroom en behoefte (reclame).

Ik snap dat het een lange tijd geleden is dat mensen zelf hun aardappels moesten poten en nog generaties met hun meubels deden, maar juist daardoor is het besef vervaagd dat de hele maatschappij in toenemende mate op de pof van de volgende generatie(s) leeft.

Maar goed, motoren. Carry on :P.

[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
De Zero die op 7 seconden door het beeld rijdt heeft een NL-kenteken? Dat viel mij laatst ook al op in een filmpje over een totaal ander onderwerp. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:48:
[...]

De Zero die op 7 seconden door het beeld rijdt heeft een NL-kenteken? Dat viel mij laatst ook al op in een filmpje over een totaal ander onderwerp. Heeft iemand een idee waarom dat zo is?
Is waarschijnlijk vooral te wijten aan het feit dat die apparaten vooral en alleen in NL regelmatig op kenteken gezet worden (subsidie regelingen) én in de gehele EU zonder kenteken niet de weg op mogen ;)

Dankzij de huidige BPM regeling zijn ALLE voertuigen, zowel EV's als ook ICE's, al jaren lang érg goedkoop qua aanschaf in NL (er mee rijden in NL is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik zoek zo'n high visibility gele jas. Ik zie wel wat jassen met gele elementen. Maar ik wil gewoon een knalgele neon jas. Niet te vinden op o.a. motorkledingcenter.nl of bikeroutfit.nl -- iemand een tip wat dit betreft?

[ Voor 14% gewijzigd door TucanoItaly op 06-03-2020 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:14

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 22:03

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
@TucanoItaly
https://www.motorkledingcenter.nl/macna-impact-pro.html

Een Macna jas met Night eye erin is nog leuker, dan ben je net een rijdende reflector.

[ Voor 57% gewijzigd door Pagman op 06-03-2020 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TucanoItaly schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:33:
Ik zoek zo'n high visibility gele jas. Ik zie wel wat jassen met gele elementen. Maar ik wil gewoon een knalgele neon jas. Niet te vinden op o.a. motorkledingcenter.nl of bikeroutfit.nl -- iemand een tip wat dit betreft?
Zoek eens bij Damen Leathers (Breda). Die leveren dat soort kleding onder andere ook aan de KLPD / RWS medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
TucanoItaly schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:33:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ia5XbudLuXA-ECqXsMbrBBrREnM=/f/image/ubdWhCLnGqktOoTUWBD4Pxme.jpg

Komt inderdaad bij Damen leathers vandaan.

Helaas moet ik nu ook een nieuwe helm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64YHhax1hTwOHk33bSaNZ_zk91I=/f/image/URmnzUIYm8NMzPWYoAx7BrcB.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2020 20:46 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• R0y.
Afbeeldingslocatie: https://voliere-info.nl/wp-content/uploads/2015/04/kanarie.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:05
Gelukkig kost een fluor gele Schuberth systeem helm zoals de politie heeft niet zo veel. :+

Stomtoevallig heb ik bij Hans van Wijk toen een fluor gele S2 (=integraal) op de kop kunnen tikken, maar de echte adviesprijs betaal ik daar ook niet voor.

Ik merk ook echt wel dat een gele helm + hesje mensen in Nederland toch wat voorzichtiger laat zijn en wat eerder plaats maakt. Terwijl mijn motor toch echt niet veel van pliesie weg heeft. Maar ja, ik maak zo weinig kilometers in Nederland. :P

Ik herinner me trouwens een topic op motorforum van iemand die echt agenten ging nadoen. Die had zelfs een (nep?) telefoonsnoer aan zijn helm hangen, om zo echt mogelijk te lijken. Ik weet er alleen het fijne niet meer van.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Je hebt nadoen en nadoen. Ik kan me inderdaad een topic herinneren daar van iemand die ook echt mensen aanwijzingen ging geven en soms aan de kant zette.

Ik vind het goed genoeg als mensen even kort een "fuck" moment ervaren, die telefoon wegleggen en opzij gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die bedoelde ik inderdaad!

Zelf heb ik ook wel eens iemand aan de kant gezet. Een keer een vrachtwagen met een vastgelopen rem. Nét op tijd om te blussen, die chauffeur was echt dolgelukkig. :)
En een keer iemand met een fietsendrager zonder licht. De fietsen blokkeerden de lichten van de auto, dus toen die remde klapte zijn achterligger er bijna op. Dat gebeurde mij daarna ook bijna, dus toen maar even aan de kant gezet om ze te vertellen wat er mis was. Die trokken zich er alleen iets minder van aan. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Will_M ??? Ben jij dat wimmel??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom zou je dat nou weer moeten gaan denken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Will_M schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Waarom zou je dat nou weer moeten gaan denken? :P
Ah check gevonden. Ja dus ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:55:
[...]

Ah check gevonden. Ja dus ;).
Ik had er eigenlijk liever Will'M van laten maken maar die 'meuk' hier kan niet goed met ampersands overweg.... :9 ;)

Will'i-Am... mocht dus ook al niet :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:34:

[...]

Ja, dat vind ik dus zo ontzettend niet kunnen. We leven al in een ultra-kapitalistische maatschappij, moeten we nóg verder op de pof en op "everything as a service" gaan leven. Zo'n beetje de helft van de bedrijven (of nog wel meer dan dat) zijn niet meer geënt op het produceren van een product of dienst, maar op het doorleveren ván, of nog erger het leveren van diensten ten behóeve van het doorleveren van producten en het aanwakkeren van de doorstroom en behoefte (reclame).

Ik snap dat het een lange tijd geleden is dat mensen zelf hun aardappels moesten poten en nog generaties met hun meubels deden, maar juist daardoor is het besef vervaagd dat de hele maatschappij in toenemende mate op de pof van de volgende generatie(s) leeft.

Maar goed, motoren. Carry on :P.
Mijn voorkeur heeft het ook niet, omdat ik het geld heb om meeste dingen (op auto en motor na) gewoon nieuw te kopen. Maar het bied wel een lage instap (je hoeft niet jaren te sparen eerst) en eerlijk is eerlijk, de meeste mensen willen na een x-aantal jaar toch weer iets nieuws.

En eigenlijk zou zo'n Zero leasen juist logischer zijn: de aanschaf is bijzonder hoog en de running costs laag (geen belasting, lager onderhoud, lagere "brandstof"-kosten). Meeste mensen kunnen die aanschaf (€30.529 adviesprijs full-option) niet dragen, maar de hogere maandlasten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@noes Ik denk dat je, als je nog een paar jaar kunt wachten, zo'n EV Motorfiets ook wel kunt aanschaffen tegen de huidige 'ICE' prijzen. Nu is 't nog een 'Niche' markt, ook voor de mensen welke nú nieuwe motoren aanschaffen, maar ook daar komt een kentering in op het moment dat de markt voor tweedehands EV spullen eenmaal gevuld gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Het grootste probleem van EV-motorfietsen blijft voor mij toch het bereik. Enkele reis naar m'n ouders is ~200km, dat red ik dus niet zonder onderweg minimaal een half uur op te laden. Dan 4 uur opladen bij m'n ouders (wat ik ergens ook onbeschoft vind: "ik kom alleen als jullie de brandstof betalen") En dan weer terug met onderweg weer een noodgedwongen pauze.

Vakantie wordt ook leuk, alleen een tandenborstel mee kunnen nemen want koffers zorgen voor extra luchtweerstand en dus minder bereik. En dan na ieder uur snelweg 2 uur aan een snellader hangen.

Nah ... ik blijf voorlopig nog bij benzinestokers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:42:
Het grootste probleem van EV-motorfietsen blijft voor mij toch het bereik. Enkele reis naar m'n ouders is ~200km, dat red ik dus niet zonder onderweg minimaal een half uur op te laden. Dan 4 uur opladen bij m'n ouders (wat ik ergens ook onbeschoft vind: "ik kom alleen als jullie de brandstof betalen") En dan weer terug met onderweg weer een noodgedwongen pauze.

Vakantie wordt ook leuk, alleen een tandenborstel mee kunnen nemen want koffers zorgen voor extra luchtweerstand en dus minder bereik. En dan na ieder uur snelweg 2 uur aan een snellader hangen.

Nah ... ik blijf voorlopig nog bij benzinestokers.
Dat geldt (IMHO) niet alleen voor EV motorfietsen maar voor alles wat met transport en ICE motoren te maken heeft. EV spel is 'leuk' maar totaal nog niet in te zetten als zijnde vervanging voor dát wat we nu gewent zijn (idealisten welke zeggen dat dat wel zo is wonen waarschijnlijk ergens waar je maar een paar trappen naar beneden hoeft te lopen om vervolgens in een elektrische tram / metro te kunnen stappen).

De ideologie welke NL nú denkt te moeten ná streven?...... Iemand gisteren toevallig TV gekeken en de documentaire aangaande wereldwijde 'Steenkool' derving én ge/ver-bruik gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Will_M schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:54:
[...]
Dat geldt (IMHO) niet alleen voor EV motorfietsen maar voor alles wat met transport en ICE motoren te maken heeft. EV spel is 'leuk' maar totaal nog niet in te zetten als zijnde vervanging voor dát wat we nu gewent zijn
Je kan er ook zeker niet alles mee vervangen, maar veel is wel te vervangen. De meeste mensen rijden nog geen 100km per dag, dus daar is het wel een oplossing voor. Ook wat vrachtwagens die niet veel meer doen dan spullen naar de supermarkt brengen kunnen prima EV's zijn. Je hoeft ook niet alles te vervangen wat inderdaad ook niet gaat. Ik vind het prima om een simpele EV te hebben voor woon/werk om vervolgens in het weekend lekker los te gaan met iets op benzine. EV's zijn niet de oplossing voor alles, maar ze kunnen prima een oplossing zijn voor een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:44:
[...]

Je kan er ook zeker niet alles mee vervangen, maar veel is wel te vervangen. De meeste mensen rijden nog geen 100km per dag, dus daar is het wel een oplossing voor. Ook wat vrachtwagens die niet veel meer doen dan spullen naar de supermarkt brengen kunnen prima EV's zijn. Je hoeft ook niet alles te vervangen wat inderdaad ook niet gaat. Ik vind het prima om een simpele EV te hebben voor woon/werk om vervolgens in het weekend lekker los te gaan met iets op benzine. EV's zijn niet de oplossing voor alles, maar ze kunnen prima een oplossing zijn voor een deel.
Als je dan toch maar een gedeelte uit mijn post in een quote opneemt: Volgens mij is 't beter als je volledig op EV spullen over gaat stappen en niet voor de 'hobby' nog verder gaat rijden met een huidige ICE fiets?

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:09:
[...]

Als je dan toch maar een gedeelte uit mijn post in een quote opneemt: Volgens mij is 't beter als je dan volledig op EV spullen over gaat stappen en niet voor de 'hobby' nog verder gaat rijden met je huidige ICE fiets?

>:)
Ik denk dat als we ver genoeg overstappen met EV's en andere manieren van groene energie, dat we gewoon onze speeltjes kunnen blijven rijden omdat dit een extreem klein deel van de totale uitstoot kan zijn. Maar goed, als je verder op wat ik zeg toch niet reageert, laat maar zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:59
Hkuit schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:31:
En de kogel is door de kerk... afgelopen vrijdag op de Motorbeurs spullen gekocht (pak, helm, laarzen), aanstaand weekend opfrismotorrijles want; na 24 jaar stap ik weer op de motor! En ja, ik begin grijs te worden :) .

Ik wil deze keer vrij licht beginnen en ga daarom binnenkort kijken bij een BMW F650cs, de Scarver dus; lekker eigenwijs https://www.google.nl/url...nysKC7ecCFQAAAAAdAAAAABAD.
Ik had tussen 1993-1995 een Yamaha Virago 920, niet superzwaar of heel veel vermogen, maar ik was toch bang voor mijn eigen motor. Dat wil ik nu niet, dus daarom eerst echt leren motor rijden en dan beslissen welke kant ik verder op wil (hoe zwaar, welk type motor, enz.).
En het is iets anders geworden, geen Scarver maar een Aprilia Pegaso 650 Tibet. Ongeveer hetzelfde blok (maar dan met 5 kleppen) maar een grotere motor en dat zat toch een stuk beter. Zondag ophalen, 120 km van huis; ik wilde er een mooie binnendoor tocht van maken, maar er wordt veel motregen voorspeld... 😡. Ik denk dat het dan toch snelweg wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:12:
[...]

Ik denk dat als we ver genoeg overstappen met EV's en andere manieren van groene energie, dat we gewoon onze speeltjes kunnen blijven rijden omdat dit een extreem klein deel van de totale uitstoot kan zijn. Maar goed, als je verder op wat ik zeg toch niet reageert, laat maar zitten.
Ik denk dat jij ook wel weet dat 't totaal niet realistisch is om te gaan denken dat al het vrachtverkeer op de wegen nu al te vervangen is door EV's (zélfs niet als we de te transporteren goederen alleen maar tot de NL grenzen zouden willen krijgen).

NL is een 'Transit' land waarbij bijvoorbeeld de havens een groot deel van goederen doorzetten naar de rest van de EU.... De spoorlijn welke er al ligt naar bijvoorbeeld 't Rührgebied (Betuwelijn) wordt amper/niet gebruikt met een héle goede rede: Kosten t.o.v. wegvervoer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:17
We staan in de top 10 forumtopics! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Mooi spul, maar het voelt haast als té goedkoop! Mis ik iets, of ben ik te achterdochtig wat dit betreft?
Pagman schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:41:
Een Macna jas met Night eye erin is nog leuker, dan ben je net een rijdende reflector.
:D wel leuk, maar niet zo high-vis overdag.
Da's erg mooi spul, die komt in m'n top 3.

[ Voor 48% gewijzigd door TucanoItaly op 07-03-2020 09:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-05 15:17

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 16:17
En @PilatuS had tijd over, ouwe spammert :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
@TucanoItaly Ik heb vorig jaar bij Restyle een motorjeans gekocht en ben daar erg goed geholpen. Ook de andere motorkleding bekeken. De lager geprijsde artikelen voelen wel ‘goedkoop’ aan. De wat ‘duurdere’ modellen zijn beduidend beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Kan een beetje roest op de ketting veel kwaad? Hij heeft van de winter buiten gestaan onder een hoes enzo. Ketting wel steeds gesmeerd maar kan toch niet voorkomen dat er roest op zit. Ketting is wel gewoon gespannen en voelt niet zwak aan. Waren er maar meer motoren met Cardan :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mWlu8GE5vRkWwHo6RKEh9MSP8s=/800x/filters:strip_icc()/f/image/qnS2rnqY6XaY4ipsE9hbLaw8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_SHtc2B49ZGxUAkG1PELiU5XPs=/800x/filters:strip_icc()/f/image/pmZtDRq4CYujplQnporubyvF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Pagman schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:54:
Kan een beetje roest op de ketting veel kwaad? Hij heeft van de winter buiten gestaan onder een hoes enzo. Ketting wel steeds gesmeerd maar kan toch niet voorkomen dat er roest op zit. Ketting is wel gewoon gespannen en voelt niet zwak aan. Waren er maar meer motoren met Cardan :P
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vliegroest. Met andere woorden, flink gasgeven en het vliegt er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Helaas de afgelopen jaren wat pech gehad met de accu's, altijd bij een nieuwe accu krijg je veel te veel accu zuur geleverd. Wat doen jullie hiermee? Ik weet niet of ik ze gewoon kan samen gooien en naar een milieupark kan brengen. Op de site van het milieupark heb ik eens gekeken maar kan nergens vinden of ze het wel aannemen.

In het verleden heb ik het wel vaker gebruikt om ijzer schoon te maken voor het lassen als het er erg aan toe is, maar ik heb liever niet te veel van de rotzooi in de garage staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:16:
[...]

*O* En @SmurfLink doet het goed met de +1's :P
Ja dat krijg je als je opeens HK XS hebt. _O- Ik heb die duimpjes dan ook als de wiedeweerga uitgezet bij notificaties, werd er helemaal gek van. :+

De smurfmobiel is ook weer buiten. Accu er terug in gedaan, boeltje gepoetst en de achterwielstriping vervangen. Zat vorige keer niet zo netjes en er waren een paar stukken los. Zometeen nog ff bandjes oppompen en naar m'n maatje met verstand van electra. Dan kan de USB lader erin gezet worden.

[ Voor 31% gewijzigd door SmurfLink op 07-03-2020 12:26 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nehal3m
Even door de provincie geknald, proefritje gemaakt op een Transalp (bijna per ongeluk gekocht).

Nog maar even een paar nachtjes over slapen.

En een nieuwe tanktas!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDucis1f-vAzCOru_PPO-zlVeTg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/dEe93CGhdmIh0ayGMYuGW96j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:29

fdees

Trust me I'm an Engineer

Pagman schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja gewoon oppervlakteroest. Je zou er eens met een borstel erover kunnen gaan.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

MichielK71 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:43:
@TucanoItaly Ik heb vorig jaar bij Restyle een motorjeans gekocht en ben daar erg goed geholpen. Ook de andere motorkleding bekeken. De lager geprijsde artikelen voelen wel ‘goedkoop’ aan. De wat ‘duurdere’ modellen zijn beduidend beter.
OK, dank je. Het is als noob best lastig om in te schatten hoe "goed" spullen zijn. Ik wil qua bescherming in de categorie "uitstekend" vallen, maar de categorie "modieus" heeft voor mij geen waarde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ik heb zojuist op uitnodiging van Honda even anderhalf uur gestuurd met de NC750X DCT van Motoport Breda :). Eerst de snelweg op naar Drunen, vriend ophalen, beetje polderweggetjes gestuurd en dan over de snelweg terug om de anderhalf uur deadline te halen.

Conclusie.....

Ik ben genezen van de DCT.

Ik wíl hem zó graag goed vinden, en meestal gaat het ook goed. Vrijwel alle opschakelingen gaan soepel en omdat het blok enorm koppelkrachtig is kon ik (tot ongeveer 100km/u) de ZX10 van mijn maat gewoon bijhouden (met letterlijk twee vingers in je neus, want automaat :+).

Maar het neerschakelen gaat gewoon te vaak mis voor een optie van 1000 euro. Dat hij soms een ongelukkig moment kiest om neer te schakelen is tot daar aan toe. Waar ik nog veel meer mee zat is dat hij de koppeling dan ook heel plotseling laat opkomen en omdat het een P-Twin is met veel compressie krijg je dus gewoon spontaan een extra remactie als het ware. Heel onprettig, zeker als je aan het manoeuvreren bent.

Soms ging het goed... soms schakelde hij zo soepel terug dat je het bijna niet merkte. Maar dat was hooguit 50% van de keren en dat is voor mij niet goed genoeg.

Dus DCT van de baan - ik ga nog steeds wel voor de NC. Het heeft nog steeds een beetje Transalp genen ondanks dat hij compacter is en ook lichter is (of in ieder geval zo voelt). Het zit prettig en heeft een goede 'flickability'. Vering is aan de harde en korte kant, dus daar zou ik wel wat aanpassingen aan willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 13:58
@HTT-Thalan daar maakte ik mij idd ook al zorgen over, ik rij regelmatig met een dct bak in de auto, en die maakt ook wel eens dubieuze keuzes. Je zit dan natuurlijk op vier wielen dus je merkt er qua rijgedrag niets van, maar het leek me minder handig als je een downshift midden in een bocht krijgt op de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:11

Vrijdag

De Zwarte

nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:36:
Even door de provincie geknald, proefritje gemaakt op een Transalp (bijna per ongeluk gekocht).

Nog maar even een paar nachtjes over slapen.

En een nieuwe tanktas!

[Afbeelding]
Dat is een kek tasje. Wat kost dat en waar heb je die gekocht? :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Vrijdag schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Dat is een kek tasje. Wat kost dat en waar heb je die gekocht? :)
Motoport Leek, 39,95. Zit een waterdichte hoes bij en wat andere meuk (schouderriem en binnentas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:11

Vrijdag

De Zwarte

nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Motoport Leek, 39,95. Zit een waterdichte hoes bij en wat andere meuk (schouderriem en binnentas).
Top! Er zit hier in de buurt (Wateringen) ook een Motoport, binnenkort maar eens langs om te kijken wat ze er hebben d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:08:
Ik wíl hem zó graag goed vinden, en meestal gaat het ook goed. Vrijwel alle opschakelingen gaan soepel en omdat het blok enorm koppelkrachtig is kon ik (tot ongeveer 100km/u) de ZX10 van mijn maat gewoon bijhouden (met letterlijk twee vingers in je neus, want automaat :+).
Je maat probeert op zijn Kawa in zijn zes weg te rijden? B)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een 'niet iedereen zwaait naar me' ;w helm aangeschaft maar gewoon omdat ik een frisse neus als het warm is in de zomer wel pretting vind en hij uber 8) is.
Shoei Jet J.O Mattblack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0kBAVDyiPHh0yTGzcP9v9_VuL4=/f/image/iH8Ven1gCnarKnFuYeuNtedk.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@HTT-Thalan Betekent dat ook dat je nu weer meer keuze hebt in het aanbod, nu je van de DCT afstapt?

Het schijnt overigens dat de DCT bij de Africa Twin wel weer flink is doorontwikkeld. Ondanks dat die buiten budget ligt, ben ik wel benieuwd wat je daar van vindt. Jij kunt deze nu objectief vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over helmpjes gesproken: die van mij moet even uit elkaar, het frontstuk valt spontaan naar beneden. Wats eerder nog niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 15:52:
@HTT-Thalan Betekent dat ook dat je nu weer meer keuze hebt in het aanbod, nu je van de DCT afstapt?

Het schijnt overigens dat de DCT bij de Africa Twin wel weer flink is doorontwikkeld. Ondanks dat die buiten budget ligt, ben ik wel benieuwd wat je daar van vindt. Jij kunt deze nu objectief vergelijken.
:Y. Heb net gereageerd op eentje in Emmen. Er is wel nu net iemand mee proefrijden helaas, maar hij houd me op de hoogte.

Ook goedkoper zonder dct uiteraard. Ik wil de AT met dct best testen maar ik overweeg hem zeker niet.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-03-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zo nieuwe remblokken liggen er voor onder.

Is echt een klusje van niets als je een beetje oplet.

Achter moet nog maar die is nog beter en kwam ik met tijdsgebrek niet lekker bij.

Helaas bij thuiskomst direct de volgende beurt in moeten plannen, ketting zet ik namelijk net strak en het vlees is wel op.

Gelukkig kan ik die ook zelf.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nehal3m
@HTT-Thalan Naar aanleiding van een proefrit en een goed gesprek met moeders de vrouw heb ik zojuist toch maar de Transalp XL600V gekocht bij Motoport Leek. 30dkm uit 1999.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:05:
@HTT-Thalan Naar aanleiding van een proefrit en een goed gesprek met moeders de vrouw heb ik zojuist toch maar de Transalp XL600V gekocht bij Motoport Leek. 30dkm uit 1999.
:D je had de mijne ook mogen kopen :P.
Foto?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nehal3m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eindelijk weer eens heerlijk weer, dus mijn pruttel-pruttel-vroem-vroem ding voor een kort ritje uitgelaten om langzaam weer vertrouwen te krijgen - niet in eigen vaardigheden maar dat ik afgelopen twee jaar nauwelijks een tank leeg heb kunnen rijden zonder langs kant van de weg te komen te staan. Dat zou nu gefixed moeten zijn (oorzaak: verrotte tanklining die in slierten los kwam en dan afhankelijk van formaat ofwel de filters dichtslibten of het erdoor glipte en feest veroorzaakte in de carbs). In ieder geval kon ik 30km zonder incidenten en met veel rijplezier maken, vooral het stukje langs de Gein tussen Abcoude en Driemond.

Toch technisch ding: rechterknipper ging veel te snel en jawel: peertje rechtsachter dood. Uiteraard wist ik specs niet onderweg, en toen ik het thuis opzocht was Brezan net 5 min dicht :'(

Ach, dan maar de allesreiniger (voor bovenkant) en Dasty (voor velgen) gepakt en het beestje wat toonbaarder gemaakt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Er waren vandaag weer een hoop fietsen uit de winterslaap aanwezig op de weg, je kon sommige er zo uitpikken die een poss niet meer hadden gereden :F

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Sow, en men keek mij vreemd aan toen ik 1700 voor een XL600V betaalde _O-.

Ga je geen spijt van krijgen, het is een allemansvriend. Je gaat er wel een hoop aan verbouwen want er is vanalles (nog) voor te krijgen en ze zijn gewoon heel aanpasbaar. Goed voor zorgen, ze hebben een reputatie nooit stuk te gaan en retebetrouwbaar te zijn, en daarom mishandelen sommigen ze nogal eens (geen onderhoud enzo).

Hou er rekening mee dat ze bij snelheden boven de 110km/u iets olie verbruiken dus zeker in het begin: peilen peilen peilen. Nooit vergeten! Er zit 300cc tussen min en max en je peilt in principe met de motor rechtop (dus niet op de bok). Doe je het wel op de bok moet je wat ruimte laten want dan helt ze naar voren en lijkt er te weinig in te staan (kan 100cc schelen).

De voorvork is standaard erg zacht en niet progressief (achter wel trouwens). Veel mensen steken er andere veren en olie in waardoor ze minder duikt bij stevig remmen.

Ik heb helaas slecht nieuws:

https://www.motoroccasion...700-x-c-abs-m1348223.html

zojuist verkocht aan de persoon die ermee proefreed vanmiddag. Ik moet weer op zoek :(.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

vandaag stond ik bij de tenere 700 te kijken en voor ik het wist stond hij buiten klaar om even een rondje te proberen. helaas was het er 1 die ze nog moesten in rijden en had hij pas 60km op de odo staan dus moest een beetje rustig aan doen.

Ding rijdt heerlijk, voor zo'n hoog ding lekker wendbaar (voor zover ik dat kon proberen) maar toch wel wat minpuntjes die mij op vielen, de koppelingsdeksel van het mt07 blok steekt aardig ver uit en door de plaatsing van de stepjes zit de achter rem daar precies onder waardoor ik mijn enkel moest gaan draaien om de achter rem te kunnen gebruiken, dit was met mijn motorlaarzen al vrij lastig en kan me niet voorstellen dat dat met een offroad outfit makkelijker gaat.

tweede minpunt komt ook door de plaatsing van de stepjes, als ik mijn voet aan de grond wil zetten prikt dat ding in mijn been en dat word best gevoelig na een poosje, als ik mijn been verder opzij deed was er niks aan de hand maar omdat het ding best hoog is moest ik dan op mijn tenen gaan staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xen35M1pkRTKERgdNdfM1ULMQaU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/VeQyCY5UCeCBFWkInVdTNnTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04-2AelXS7Kx9Hc6jeS5pUSGpZI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/4OsJCHicNIzpmpJLeds6IZ0x.jpg?f=fotoalbum_large

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Vandaag ook nog even een rondje gereden met een maat. Ik was bang dat ik te laat was met het laden van de accu want de action druppellader gaf iedere keer faalt aan maar hij starte direct! Sowieso komt er volgend jaar voor beide motoren een optimate met een kabel waar ik makkelijk bij kan. Bij de GSR moet ik eerst het zadel eraf schroeven en daar heeft deze jongen niet altijd zin in. :7

Rondje was lekker al kijk ik stiekem wel heel erg uit naar de Superduke en zijn extra's... Het begon rond een uur of 3 toch af te koelen (zonnetje was weg) en dan is die handverwarming toch wel lekker denk ik zo.

Kwam nog een Tuono V4 factory Edition tegen.. blijft toch een fantastische machine he...! Alleen iets te agressieve zithouding wat mij betreft, anders had die ook zeker op mijn lijstje gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
De spoeling word heel rap heel dun :P. Zojuist een prettig gesprek gehad met de dealer waar deze staat:

https://www.motoroccasion...700-x-c-abs-m1338464.html

Tja, hij is niet wit (helaas). Maar hij is wel aantrekkelijk geprijsd. Ik ga nog wel even checken hoe het onderhoudsschema eruit ziet enzo, ze schijnen hele hoge km-standen aan te kunnen (omdat het een autoblok is, en weinig toeren draait). En dan eventueel dinsdag even langsrijden, moet dan toch in Zeeland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 16:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Twijfelde of ik het bij deze motor al goed aandurf om zelf de ketting te stellen. Dus toch maar besloten een keertje mee te kijken bij de garage.

Rij weg en gezien de tank kurkdroog was, direct maar even tanken en de bandenspanning checken. Zie ik een metaaldeeltje vast in de achterband zitten.

Nja. Ben toch onderweg naar de garage.

Eerst maar de achterband laten controleren. Bleek gelukkig een stukje te zijn wat niet dieper dan het profiel zat. Dus die band kan nog een paar duizend.

Ketting gesteld, motor weer naar buiten gerold en sta nog wat te praten. Ziet de monteur ineens dat er iets lekt / gelekt heeft.

Aan de rechterkant, net onder de radiatorslang. En ja hoor, kijk naar beneden en de laars zit er ook onder.
Daar had ik gisteren nog geen last van!

Bleek de klem van de radiator slang losgetrild te zijn. Een goede 4 slagen.
Dus dat is ook weer aangedraaid en bijgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Sow, en men keek mij vreemd aan toen ik 1700 voor een XL600V betaalde _O-.

Ga je geen spijt van krijgen, het is een allemansvriend. Je gaat er wel een hoop aan verbouwen want er is vanalles (nog) voor te krijgen en ze zijn gewoon heel aanpasbaar. Goed voor zorgen, ze hebben een reputatie nooit stuk te gaan en retebetrouwbaar te zijn, en daarom mishandelen sommigen ze nogal eens (geen onderhoud enzo).

Hou er rekening mee dat ze bij snelheden boven de 110km/u iets olie verbruiken dus zeker in het begin: peilen peilen peilen. Nooit vergeten! Er zit 300cc tussen min en max en je peilt in principe met de motor rechtop (dus niet op de bok). Doe je het wel op de bok moet je wat ruimte laten want dan helt ze naar voren en lijkt er te weinig in te staan (kan 100cc schelen).

De voorvork is standaard erg zacht en niet progressief (achter wel trouwens). Veel mensen steken er andere veren en olie in waardoor ze minder duikt bij stevig remmen.

Ik heb helaas slecht nieuws:

https://www.motoroccasion...700-x-c-abs-m1348223.html

zojuist verkocht aan de persoon die ermee proefreed vanmiddag. Ik moet weer op zoek :(.
Haha ja het is aardig wat geld, maar een goede Transalp met een paar maanden dealergarantie, mogelijkheid tot inruil en gewoon een oerbetrouwbare motorfiets is me wat centen waard. Helemaal een relatief recente met weinig echte kilometers (kun je gewoon zien, hij ziet er als nieuw uit).

Mijn reis qua zoeken naar motorfietsen begon bij de Transalp en ik ben blij nu bezitter te zijn. Die proefrit was vanmiddag heerlijk; ik voel me nu echt een propje met m’n benen zover omhoog op die Kawa. Ik kan ‘m met een paar weken ophalen (financieel dingetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:12:
[...]

Haha ja het is aardig wat geld, maar een goede Transalp met een paar maanden dealergarantie, mogelijkheid tot inruil en gewoon een oerbetrouwbare motorfiets is me wat centen waard. Helemaal een relatief recente met weinig echte kilometers (kun je gewoon zien, hij ziet er als nieuw uit).

Mijn reis qua zoeken naar motorfietsen begon bij de Transalp en ik ben blij nu bezitter te zijn. Die proefrit was vanmiddag heerlijk; ik voel me nu echt een propje met m’n benen zover omhoog op die Kawa. Ik kan ‘m met een paar weken ophalen (financieel dingetje).
Ik herken het :P. Ik heb genoeg spaargeld staan voor een goede gebruikte NC700X, zodra de hypotheek gepasseerd is kan ik ook prima een nieuwe kopen, maar de Alp loopt echt op haar tandvlees en het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Sowieso is het aanbod steeds brakker aan het worden en de NC's blijken populairder dan ik gedacht had helaas.

Net even deze video gezien:

Ze trekken een NC700X met 50k op de teller uit elkaar om tot de conclusie te komen dat alles gewoon 'als nieuw' blijkt te zijn.
Goed nieuws voor mijn plannen om hier een echte high mileage bike van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:17:
[...]

Ik herken het :P. Ik heb genoeg spaargeld staan voor een goede gebruikte NC700X, zodra de hypotheek gepasseerd is kan ik ook prima een nieuwe kopen, maar de Alp loopt echt op haar tandvlees en het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Sowieso is het aanbod steeds brakker aan het worden en de NC's blijken populairder dan ik gedacht had helaas.

Net even deze video gezien:

[YouTube: Honda NC750X 50K kilometer test - now subtitled in English]

Ze trekken een NC700X met 50k op de teller uit elkaar om tot de conclusie te komen dat alles gewoon 'als nieuw' blijkt te zijn.
Goed nieuws voor mijn plannen om hier een echte high mileage bike van te maken...
Hoeveel heb je nu op je Alp staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Gelijk maar weer even wat spul gekocht voor de Duke:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Baax-PICVqPupBgZzs9xSZwiYVM=/f/image/fwzqS9AMteG5DrySxjwgufS4.png
Deze afgelopen week binnen gekregen, gekocht via MF.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppvM4vPsWlUP40-AaN82SrNJ0-k=/800x/f/image/Qcl6dHiFOBjguKBDnrXxeL8M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gByiwucEffGXNLpT4nB8Evedf54=/f/image/ci1lqJxdZQb9HjoO5byBrcXH.png
En bovenstaande sliders zojuist besteld. Hoop dat dat genoeg bescherming gaat zijn mocht ik eens omvallen. Blokbescherming van R&G (de volledige) vind ik echt lelijk ogen...Glimt wat en ziet er gewoon goedkoop uit. Dus misschien dat er in de toekomst nog eens zo iets op komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leorcjIeOm9Fkm2BKiTa5fZkiBU=/800x/f/image/dJtuOzo6fwkFPUeEquNc7WgK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:22:
[...]

Hoeveel heb je nu op je Alp staan?
Dat is onduidelijk, er staat zeer waarschijnlijk 2 ton op de gehele motor maar het blok is een ruilblok waarvan het vermoeden is ongeveer een ton. Ik heb er in ieder geval 45k zelf mee gereden. Blok is ook technisch nog heel goed (versnellingen, nokkenas enzo) maar de klepseals en/of zuigerveren lekken olie. Top-end revisie is nodig. Maar goed, we hebben het over 30+ jaar oude spullen. Mag het een keer :P.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-03-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Laatst helm uit mn klauwen laten donderen. Aan de buitenkant niks te zien, maar weet dat je deze dan het beste alsnog niet meer kan dragen(binnenschaal kan schade hebben)
Dus maar op zoek naar iets nieuws.
Iemand ervaring met custom paintjobs op een helm? Lijkt me wel tof namelijk om een persoonlijk tintje er aan te geven.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zeau ik heb het eerste ritje ook weer gehad. Uiteraard slecht geslapen en van te voren doodnerveus, maar ik weet het inmiddels steeds beter te negeren. Eerst maar de fiets uit de berging gehaald, de accu erin gedaan en de wheelstriping weer netjes gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/al-Cqs2doV1pRgfNhNQG_OEXFKI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ysyxI8EW68tofjmunpkz0gW9.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens bandjes opgepompt en duimpjes gedraait of ie lekker zou starten. De E10 die ik noodgedwongen moest tanken met een jerrycan na het omdonderen in de storm (tankstation bleek niks anders te hebben), was inmiddels 4 maanden oud en dat is nou net de levensduur hiervan. Tank zat nokkievol dus nog geen plek voor de benzineverbeteraar. Maar het zou m'n Kawa'tje niet zijn of hij startte gewoon vrolijk, nou ja, hij rochelde een beetje af en toe alsof ie Corona had maar toch..

Bij m'n maatje aangekomen even de elektra nagelopen, en hij zag dat de geschakelde verlichting een mooi draadje had om de USB lader op te gaan aansluiten. Wel zo handig als je de dagrijverlichting kant pakt en niet de verbogen kap van t grootlicht. 8)7 Nou ja, kap weer in elkaar gebeund, middelste plug die de 2 kappen bij elkaar houdt brak dus die moet vervangen worden. Na wat gevloek tijdens het solderen in een krappe ruimte was het allemaal mooi aangesloten, het paste precies op het stuur waar ik 'm hebben wilde, happy smurfje. <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1udaPgryvkM6XqpKLl84WKwWb7g=/800x/filters:strip_icc()/f/image/gcKvabEDrVUyubuVEK5cBFlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Op de terugweg kreeg ik de instructie van m'n maat om het blok nog ff goed op te warmen. :+ Dus in z'n 2 over de 50 weg vol flitskasten, op naar de A6. Best leuk in z'n 2 de snelweg op te peren... tot je je bedenkt dat je oordoppen nog in je binnenzak zitten. Tering wat maakt dat ding een herrie zeg. _O- Toch maar braaf opgeschakeld en na een paar kilometer weer de afrit gepakt. Merk direct dat ik weer happy ben om te rijden, lekker op dat ding zit en gewoon fucking blij ben dat het m'n fiets is. Dus qua vertrouwen zit het wel goed. Nu nog van die klote zenuwen van te voren afkomen en ik ben weer helemaal terug.

Bij thuiskomst toch maar weer de berging in gezien het weer kutweer gaat worden en weer gaat waaien. Tot ie z'n beurt heeft gehad en ze ff naar de JIffy hebben kunnen kijken laat ik 'm lekker veilig. Toen kwam ik in de berging er achter dat m'n licht aanstond.. huh, ik heb toch geschakeld licht, maar de motor staat uit??? :?
Ik blijk dagrijverlichting te hebben op de Kawa. _O- Maar dat stekkertje heeft wss nooit goed vast gezeten want dit is voor het eerst dat ik het zie. Eigenlijk vind ik het nog best wel mooi ook, en het is net iets praktischer om afstanden in te schatten bij het navigeren in de berging (veel steken). Zo leer je nog eens wat over je eigen fiets.. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ocaYUmho7xa7W3FonRm-iBe580=/800x/filters:strip_icc()/f/image/KGGn8hpA8HWFZS8eEq0R1izu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 07-03-2020 17:40 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:08
kevlar01 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:36:
Laatst helm uit mn klauwen laten donderen. Aan de buitenkant niks te zien, maar weet dat je deze dan het beste alsnog niet meer kan dragen(binnenschaal kan schade hebben)
Dus maar op zoek naar iets nieuws.
Iemand ervaring met custom paintjobs op een helm? Lijkt me wel tof namelijk om een persoonlijk tintje er aan te geven.
Zijn vaker testen gedaan met helmen die van een metertje zijn gevallen, na een test in een lab/x-ray scheen er niks mee te zijn. Als je de helm draagt en je stoot met de helm ergens tegenaan, dan is de binnenkant vaak ingedeukt.

Meer een verkooppraatje gok ik zo van helmverkopers om sneller een nieuwe helm te kopen.
Pagina: 1 ... 99 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.