Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.932 views

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:21
SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:31:
[...]

Ik vind het niet prima, gezien er genoeg mensen in beweging moeten komen om jou van het asfalt te schrapen. Als jij gewoon je verantwoordelijkheid als motorrijder neemt en je goed aankleedt hoeft dat niet te gebeuren.

Nee ik rij nagenoeg niet te hard, ik heb geen zin in boetes. Ik heb nog nooit een wheelie gemaakt en ben dat ook niet van plan. En ik rij altijd ATGATT. Dat is simpelweg hoe het hoort.
Dat is een mening.
Ik bedoel ik ben het grotendeels met je eens, maar het is in Nederland helaas niet verplicht. Van mij mogen ze het absoluut verplichten.
Alleen dat gezeik eromheen is zo vermoeiend, want die grens trekken slaat nergens op.

Gelukkig mag in dit land iedereen een mening hebben en ik snap je absoluut, alleen als je zo gaat redeneren kan je beter heel het motorrijden afschaffen want gevaarlijker dan een koekblik.
Waarom begrenzen we niet alle motoren op 120km/h? dat zou ook veiliger zijn en motoren met meer dan 500cc zijn ook niet nodig. ;)

Begrijp me niet verkeerd ik draag 99,999% van de tijd mijn beschermende kleding, maar als ik even snel een klein stukje binnen de singel iets moet doen dan wil het wel eens voorkomen dat ik alleen jas/handschoenen aantrek. En al een keer gehad dat ik naar een garage ging die letterlijk 500m van mijn huis is (binnen 30 km zones en 1 bocht) en vervolgens ging er iemand helemaal los dat ik niet een beschermende broek aan had. En dan wordt ik er wel treurig van dat het op zo'n manier moet.

En dit alles vind ik zelf ook anders dan een korte broek en teenslippers.

Edit: Ik heb ook nog nooit in 7 jaar tijd een boete gehad of een schuiver gemaakt of wat dan ook dus blijkbaar doe ik het ook goed ;)

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 05-03-2020 16:34 ]

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2025

iFrost

Vroem vroem

LankHoar schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:28:
ATGATT zou gewoon verplicht moeten worden bij wet. Ik snap echt niet waarom dat niet al zo is (of ze in sommige VS staten gewoon zonder helm mogen rijden), waarom onnodig ambulance personeel etc. opzadelen met die gehaktmolen situaties?
Dat zou ideaal zijn, maar ik denk dat het te lastig is om te handhaven. Zonder het materiaal te voelen weet je niet of iemand een motorjeans aanheeft of een normale jeans, bijvoorbeeld. Of schuurvaste onderkleding onder zijn of haar normale kleding.

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• kneusteun
aidanl schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:40:
[...]

Wat heeft dit met ATGATT te maken?
Omdat je dus kleding ziet als veiligheid, maar als jij met 180 de weg afknalt dan heeft dat ook geen zin meer. Dus in hoeverre trek je de risico beperking door?

BTW: mijn Pa (brandweer commandant) rijdt met zijn collega's ook wel eens plezier ritjes en gek genoeg dragen veel van die lui amper beschermende kleding. :X
En dan krijg je opmerkingen "toen ik in het leger mijn rijbewijs haalde hadden we niet eens een helm op" en dat soort fratsen.

Wat mijn pa wel doet is foto's sturen naar mijn als hij weer een motorfiets uit een auto trekt of uit een sloot.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:38

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
iFrost schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Dat zou ideaal zijn, maar ik denk dat het te lastig is om te handhaven. Zonder het materiaal te voelen weet je niet of iemand een motorjeans aanheeft of een normale jeans, bijvoorbeeld. Of schuurvaste onderkleding onder zijn of haar normale kleding.
Goed punt. Maar dan op zijn minst lange broek/bovenkleding, een helm, fatsoenlijk schoeisel en handschoenen. Dat is wel te handhaven lijkt me.

-EDIT- en als dan bij een controle blijkt dat je geen beschermende kleding aan hebt (wel lastig in het geval van kevlar leggings e.d.) dat je dan wel een boete krijgt ofzo. Zoiets :)

[ Voor 15% gewijzigd door LankHoar op 05-03-2020 16:34 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
Het gekke is dat in Duitsland het land van de vele regels een helm niet eens gekeurd hoeft te zijn!
Dat vind ik nog vreemder dan geen verplichting op geschikte kleding.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik voel me al heel stout als ik de 1,1 kilometer naar het dichtstbijzijnde tankstation zonder oordoppen afleg.

Ik ben met de motor één keer onderuit gegaan, met 30 km/u, en met de fiets veel vaker dan dat. Ik hoef géén afgeschaafde handpalmen of knieën, of erger. Voor mij dus ook ATGATT.

En ik zwaai uit principe niet naar mensen die in korte broek op de motor zitten. Dát zal ze leren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:27
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:39:
Ik voel me al heel stout als ik de 1,1 kilometer naar het dichtstbijzijnde tankstation zonder oordoppen afleg.
Ik heb nooit motoroordoppen in :Y)

Gamertag: timmie271

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ondertussen in de USA:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/66/96/08/669608c900856376d950efc1a6da0845.jpg

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
re. atgatt, dat is wel mijn principe. Voor mij is de enige uitzondering de broek & het tankstation: als ik gewoon even moet gaan tanken, durf ik wel eens gewoon in normale jeans te gaan ipv een motorbroek aan te hijsen. Korte broek niet, het idee alleen...

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 05-03-2020 16:47 ]

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-01 23:30
timmie271 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Ik heb nooit motoroordoppen in :Y)
Piiiiiiiiiiiiiiieeeeee— WAT!? —iiiiiiiiiiieeeeeep

• kneusteun
Mijn vriendin is ooit op de chopper gestapt met korte broek om hem even naar achter te rijden 15m. En dat heeft ze afgeleerd want die heeft voor de rest van dr leven een zuigzoen van de uitlaat op dr kuit.

• timmie271
nehal3m schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:47:
[...]

Piiiiiiiiiiiiiiieeeeee— WAT!? ——iiiiiiiiiiieeeeeep
Wat je kwijt bent kun je niet meer verliezen :Y)
Verlies van 85dB..

Heb al sinds mijn 6e hoortoestellen en heb nu hoortoestellen die geluid wegfilteren als het te hard en constant is:)

Motor van @Will_M is dus best stil als ik erachter rij :9

• Dryhte
timmie271 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:49:
[...]

[...]

Verlies van 85dB..

Heb al sinds mijn 6e hoortoestellen en heb nu hoortoestellen die geluid wegfilteren als het te hard en constant is:)

Ja ik had het inmiddels al weer verwijderd, ik herinnerde me plots dat er iemand op het forum zat die niet veel meer aan oordoppen heeft ;)

• timmie271
Dryhte schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:50:
[...]

Ja ik had het inmiddels al weer verwijderd, ik herinnerde me plots dat er iemand op het forum zat die niet veel meer aan oordoppen heeft ;)
:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik heb jaren rondgereden in spijkerbroek, leren jack en bergschoenen voordat ik m'n eerste motorkleding kocht. Sindsdien vind ik rijden met beschermende kleding gewoon fijner en rij ook niet meer zonder.

Ik heb wel een keer tijdens het prutsen aan een motor een testritje gemaakt met klompen aan, maar dat schakelt gewoon k#t }:|

• nehal3m
Waaj schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:51:
Ik heb jaren rondgereden in spijkerbroek, leren jack en bergschoenen voordat ik m'n eerste motorkleding kocht. Sindsdien vind ik rijden met beschermende kleding gewoon fijner en rij ook niet meer zonder.

Ik heb wel een keer tijdens het prutsen aan een motor een testritje gemaakt met klompen aan, maar dat schakelt gewoon k#t }:|
Deed ik vroeger wel vaker op de Zundapp, maar die zijn ervoor gemaakt. Schakelslag is echt enorm.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

kneusteun schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:47:
Mijn vriendin is ooit op de chopper gestapt met korte broek om hem even naar achter te rijden 15m. En dat heeft ze afgeleerd want die heeft voor de rest van dr leven een zuigzoen van de uitlaat op dr kuit.
Hoe zit zij op de motor dan?

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/szlSwLwiXBEeQ/source.gif

Oh, kuit...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Gelukkig mag in dit land iedereen een mening hebben en ik snap je absoluut, alleen als je zo gaat redeneren kan je beter heel het motorrijden afschaffen want gevaarlijker dan een koekblik.
Waarom begrenzen we niet alle motoren op 120km/h? dat zou ook veiliger zijn en motoren met meer dan 500cc zijn ook niet nodig. ;)
Sorry maar waarom blijf je drogredenen aandragen? Die slippery slope argumenten slaan nergens op. Motoren hoeven niet begrensd te worden gezien dat keurig bij de wet is geregeld hoe hard ze mogen. Kan jij niet omgaan met een superbike dan moet je 'm niet kopen en lekker een 125 gaan rijden, die gaan hard genoeg wat hier legaal is. Heeft niks met veiligheid te maken. De veiligheid die je zelf in de hand hebt is je gear en hoe goed je oplet. Als je niet fit bent om te rijden ga je toch ook niet rijden? Dan ga je dus ook niet rijden zonder gear, gezien je dat gewoon zelf in de hand hebt en daarmee je veiligheid enorm vergroot. Is het nou alleen niet oke om geen helm te dragen omdat het illegaal is? :/ Nee, omdat het gewoon fucking idioot is om dat te doen. En datzelfde geldt voor de rest van je lichaam. Dat weliswaar minder kwetsbaar is dan je hoofd, maar een afgeschraapte hand voelt toch niet bepaald lekker.

Dus doe gewoon je handschoenen aan..

I have stability. The ability to stab.

• kneusteun
SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Sorry maar waarom blijf je drogredenen aandragen? Die slippery slope argumenten slaan nergens op. Motoren hoeven niet begrensd te worden gezien dat keurig bij de wet is geregeld hoe hard ze mogen. Kan jij niet omgaan met een superbike dan moet je 'm niet kopen en lekker een 125 gaan rijden, die gaan hard genoeg wat hier legaal is. Heeft niks met veiligheid te maken. De veiligheid die je zelf in de hand hebt is je gear en hoe goed je oplet. Als je niet fit bent om te rijden ga je toch ook niet rijden? Dan ga je dus ook niet rijden zonder gear, gezien je dat gewoon zelf in de hand hebt en daarmee je veiligheid enorm vergroot. Is het nou alleen niet oke om geen helm te dragen omdat het illegaal is? :/ Nee, omdat het gewoon fucking idioot is om dat te doen. En datzelfde geldt voor de rest van je lichaam. Dat weliswaar minder kwetsbaar is dan je hoofd, maar een afgeschraapte hand voelt toch niet bepaald lekker.

Dus doe gewoon je handschoenen aan..
Ik ben het grotendeels helemaal met je eens.
Ik ben alleen blij dat we in dit land nog wel wat dingen zelf mogen bepalen/inschatten (en ja daar komen fouten van)
En de manier waarop we als motorrijders op elkaar reageren bij dit soort dingen.

Ja ik vind die teenslippers ook mongolen, maar omdat ik aangeef dat ik wel eens zonder juiste schoeisel rijdt en soms wel eens zonder juiste broek wordt ik alweer in het hoekje gedrukt en meteen aangevallen alsof ik op teenslippers en korte broek rijdt.

En ja beperking van snelheid gebeurd al want A1 verhaal. En gek genoeg is dat niet bij auto's het geval.

Kortom voel je niet aangevallen als ik eerlijk toegeef dat ik wel eens mijn laarzen niet aan heb of dat ik wel eens op een boerenzandpad op mijn achterwiel probeer een wheelie te doen. Mijn inziens is dat want anders dan wat al die wheelie time gasten doen.

:>

Edit: voor je beeldvorming ik denk dat ik op 2 handen kan tellen wanneer ik niet volledig pak aanhad in al mijn jaren rijden (ik dacht 7 jaar). Ik heb btw geen auto rijbewijs dus al mijn km's zijn op de motor. Nooit een botsing,ongeluk of boete gehad dus ik denk dat het dan nog wel aardig bezig ben. En ik kan bijna niet geloven dat iemand langer dan 1 jaar zijn A heeft nog nooit de 140 aangetikt heeft of een keer geprobeerd heeft een wheelie te doen etc. al dan niet op de weg of parkeerplaats.

[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 05-03-2020 17:29 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:37

steveman

Comfortabel ten onder

Respect dat ie zo hard achteruit kan rijden, zonder te kijken :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:57

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:28:
ATGATT zou gewoon verplicht moeten worden bij wet
Frappante is dan wel weer dat je voor je motorrijbewijs bij de wet verplicht leert defensief rijden, enige tegenstrijdigheid zie ik wel.
kneusteun schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:33:
En dan krijg je opmerkingen "toen ik in het leger mijn rijbewijs haalde hadden we niet eens een helm op" en dat soort fratsen.
Sja, toen ik mijn (auto)rijbewijs haalde kon je, op een enkele paard en wagen na, nog overal parkeren (ietwat gechargeerd :+).
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:39:
Ik ben met de motor één keer onderuit gegaan, met 30 km/u, en met de fiets veel vaker dan dat
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat stevige schaafwonden, zelfs met slechts 40 km/u, levenslang zichtbaar blijven. Dat was op de fiets en in een zwembroek met top (triathlon wedstrijd).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
botoo schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:44:
[...]

[...]
Sja, toen ik mijn (auto)rijbewijs haalde kon je, op een enkele paard en wagen na, nog overal parkeren (ietwat gechargeerd :+).
Wat ik aan wou geven is dat die "hulpverleners" zelf die fouten ook maken.
Ken ook agenten die busa's rijden en ook wel eens de boel los trekken, en wat ik dus zo kut vind is dat zodra je aangeeft wel eens niet helemaal ATGATT bent dat er dan mensen zijn die dus blijkbaar roomser dan de paus zijn.... en vooral op fora zie je dan een soort sneeuwbal effect waardoor ineens heel motor-forum.nl iedereen kruisigt die de naald een km te hoog heeft staan of zijn vingers niet allemaal netjes over de koppeling heeft liggen.

• SmurfLink
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Wat ik aan wou geven is dat die "hulpverleners" zelf die fouten ook maken.
Ken ook agenten die busa's rijden en ook wel eens de boel los trekken, en wat ik dus zo kut vind is dat zodra je aangeeft wel eens niet helemaal ATGATT bent dat er dan mensen zijn die dus blijkbaar roomser dan de paus zijn.... en vooral op fora zie je dan een soort sneeuwbal effect waardoor ineens heel motor-forum.nl iedereen kruisigt die de naald een km te hoog heeft staan of zijn vingers niet allemaal netjes over de koppeling heeft liggen.
Het gaat niet om als je een keertje niet helemaal iets doet. Het bericht waarop gereageerd werd was iemand die totaal de noodzaak niet inzag van het dragen van handschoenen... dat is heel wat anders dan een gewone jeans ipv motorjeans voor 200m naar de pomp.

• kneusteun
SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Het gaat niet om als je een keertje niet helemaal iets doet. Het bericht waarop gereageerd werd was iemand die totaal de noodzaak niet inzag van het dragen van handschoenen... dat is heel wat anders dan een gewone jeans ipv motorjeans voor 200m naar de pomp.
Nee maar ik wil dus niet dat ik voortaan verplicht ben om dat wel te MOETEN, omdat er een paar josti's zijn die het verneuken.
Dus ik wordt er altijd beetje moe van dat er dingen bepaald worden door de overheid als mijn inziens elk gewoon functionerend persoon dat zelf prima kan inschatten.

En dus snap ik het niet als motorrijders zelf dat soort dingen roepen.

Mijn excuses misschien kreeg ik gewoon het idee dat hier nu ook al het motor-forum sfeertje ontstond.

• SmurfLink
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:08:
[...]

Nee maar ik wil dus niet dat ik voortaan verplicht ben om dat wel te MOETEN, omdat er een paar josti's zijn die het verneuken.
Dus ik wordt er altijd beetje moe van dat er dingen bepaald worden door de overheid als mijn inziens elk gewoon functionerend persoon dat zelf prima kan inschatten.

En dus snap ik het niet als motorrijders zelf dat soort dingen roepen.

Mijn excuses misschien kreeg ik gewoon het idee dat hier nu ook al het motor-forum sfeertje ontstond.
Bekijk hem eens andersom. Juist omdat die josti's er zijn is het logischer het te verplichten. Want de verstandige motorrijder doet het toch al dus daar verandert niks voor. En die josti's moeten in onze maatschappij helaas tegen zichzelf beschermd worden gezien het anders een zware wissel trekt op de hulpverlening en asfaltschrapers. Als er op een fles shampoo moet staan dat je het niet op moet eten*....tsja... dan vind ik dit ook niet meer dan logisch.

*Dit stond legit op een fles shampoo die ik uit België haalde.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:55:
[...]

Hoe zit zij op de motor dan?

[Afbeelding]

Oh, kuit...
* Vuikie : exact dezelfde reactie _O- _O-

• kneusteun
SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:16:
[...]

Bekijk hem eens andersom. Juist omdat die josti's er zijn is het logischer het te verplichten. Want de verstandige motorrijder doet het toch al dus daar verandert niks voor. En die josti's moeten in onze maatschappij helaas tegen zichzelf beschermd worden gezien het anders een zware wissel trekt op de hulpverlening en asfaltschrapers. Als er op een fles shampoo moet staan dat je het niet op moet eten*....tsja... dan vind ik dit ook niet meer dan logisch.

Aan de andere kant ben ik die jost's liever kwijt. Dan hoef ik ook niet langer voor ze te betalen, moeten ze wel een boom pakken en niet beetje glijden alleen.

Wat er trouwens bij komt is als ik dan wil crossen en dus een shirt met body armor aantrek en crossbroek met knie beschermers dan zou ik ook niet legaal bezig zijn. Dat is voor op asfalt ook echt niet genoeg namelijk.

Edit: bij die bakken bij de ikea staat ook op dat je er geen baby's in moet doen. Van die plastic containers om meuk in op te slaan.
https://pbs.twimg.com/media/DJ10jRjX0AAcETk.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 05-03-2020 18:36 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

[...]

Ik speel graag advocaat van de duivel, en kan legio redenen bedenken waarom dit lastig te implementeren wordt.

In eerste instantie al: welke kenmerken gaan we dan in de wet vastleggen? Wie gaat daarover? Zijn er uitzonderingen, nuances? Wie mag een keurmerk (ervan uitgaande dat een keurmerk of rating bestaat of bedacht gaat worden) uitdelen, wat kost dit de fabrikant, of bestaat er al zoiets op Europees of wereldwijd niveau? Verloopt een keurmerk na bepaalde tijd of na beschadiging? Hoe ga je bewijzen dat jouw materiaal aan de eisen voldoet, moet je de bonnetjes met aankoopdatum altijd bij je hebben?

"Beschermende kleding verplichten voor motorrijder en passagier op de openbare weg" klinkt als een heel goed idee, maar de definitie en handhaving lijken mij bijzonder lastig.

• SmurfLink
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:52:
[...]

Ik speel graag advocaat van de duivel, en kan legio redenen bedenken waarom dit lastig te implementeren wordt.

In eerste instantie al: welke kenmerken gaan we dan in de wet vastleggen? Wie gaat daarover? Zijn er uitzonderingen, nuances? Wie mag een keurmerk (ervan uitgaande dat een keurmerk of rating bestaat of bedacht gaat worden) uitdelen, wat kost dit de fabrikant, of bestaat er al zoiets op Europees of wereldwijd niveau? Verloopt een keurmerk na bepaalde tijd of na beschadiging? Hoe ga je bewijzen dat jouw materiaal aan de eisen voldoet, moet je de bonnetjes met aankoopdatum altijd bij je hebben?

"Beschermende kleding verplichten voor motorrijder en passagier op de openbare weg" klinkt als een heel goed idee, maar de definitie en handhaving lijken mij bijzonder lastig.
Daarvoor zouden we kunnen kijken hoe dat in België gaat. Ik heb geen idee namelijk, maar ik weet dat het daar verplicht is. Maar al is het dat er wordt vastgelegd dat je ten alle tijden de basics aan moet hebben, op z'n minst alle huid bedekt, dus dichte stevige schoenen, lange broek, jas en handschoenen. Dat zou al een goed begin zijn. Keurmerken en dergelijke kan je later verfijnen.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Jammer genoeg geen schijfremslot.
En mijn grootste angst is en blijft gewoon een busje.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Daarvoor zouden we kunnen kijken hoe dat in België gaat. Ik heb geen idee namelijk, maar ik weet dat het daar verplicht is. Maar al is het dat er wordt vastgelegd dat je ten alle tijden de basics aan moet hebben, op z'n minst alle huid bedekt, dus dichte stevige schoenen, lange broek, jas en handschoenen. Dat zou al een goed begin zijn. Keurmerken en dergelijke kan je later verfijnen.
Dat wist ik niet, en ziet er goed uit voor zover ik zo snel kan vinden. Het is inderdaad een begin. Kunnen ze in ieder geval de T-shirt/kortebroekrijders eruit pikken.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Daarvoor zouden we kunnen kijken hoe dat in België gaat. Ik heb geen idee namelijk, maar ik weet dat het daar verplicht is.
Regenlaarzen, tuinbroekie met een overhemd en wat washandschoenen aan en vervolgens nog een helm op en je voldoet aan de wetgeving daar. :D

• kneusteun
Valt me bij de TT op dat ik onderweg vaak Hongaren en Italianen op dikke racers zie volgeladen met bepakking, maar wel in spijkerbroek, gympen en dan wel een jaren 90 race jasje aan. Dan rij je half Europa door in je normale kloffie?!?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-01 17:15
@kneusteun vooral in de zuidelijke landen zoals Italië is het een stuk gebruikelijker om zonder beschermende kleding te rijden, ivm de hogere temperaturen daar. Als ze dat dan toch al niet gewend zijn is de stap om in je spijkerbroek op vakantie te gaan ook niet meer zo groot.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Waaj
  • Niet online
[...]

Bekijk hem eens andersom. Juist omdat die josti's er zijn is het logischer het te verplichten. Want de verstandige motorrijder doet het toch al dus daar verandert niks voor. En die josti's moeten in onze maatschappij helaas tegen zichzelf beschermd worden gezien het anders een zware wissel trekt op de hulpverlening en asfaltschrapers.
[...]
Als je vind dat mensen tegen zichzelf bescherm moeten worden dan moet je het roken ook gaan verbieden. En alcohol. En suiker. En vet. En vlees. En koffie. En laat naar bed gaan. En ...

Mensen worden in onze maatschappij al teveel gepamperd, iemand zelf laten nadenken en zijn eigen verantwoordelijkheid laten nemen is blijkbaar eng, of er wordt vanuit gegaan dat mensen dat niet kunnen. En daarmee creëer je juist een maatschappij waarin iemand stomme dingen doet zoals shampoo drinken, omdat hij/zij niet gewaarschuwd is dat je zoiets niet moet doen. Als iemand zonder beschermende kleding op de motor wil stappen mag hij dat van mij doen. Hij moet alleen niet gaan miepen als dat pijnlijke gevolgen heeft als het fout gaat, dan had hij maar na moeten denken.

[edit] Ik kan trouwens wel ontzettend pissig worden op klojo's die kinderen zonder beschermende kleding mee achterop nemen, of zonder gordel in de auto. Daar zouden wat mij betreft wel regels (en strenge straffen) voor moeten komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Waaj op 05-03-2020 20:16 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 06:43
Jurrian120 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Gaaf man. Misschien wel leuk om eens een ritje te doen langs een paar mooie weggetjes.

Aanstaande donderdag ben ik wel in Didam maar of dat met de motor is is afhankelijk van het weer.
Goed idee. Komen vast nog zat mooie dagen 8)

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Mocht je dagelijks op de motor zitten, dan zou ik hier toch eens goed over nadenken. Een vriend van me heeft, naar zijn zeggen, merkbaar gehoorverlies vanwege het dagelijks motorrijden. Hij draagt dan nu ook maatwerk oordoppen.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:38
TucanoItaly schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:10:
[...]

Mocht je dagelijks op de motor zitten, dan zou ik hier toch eens goed over nadenken. Een vriend van me heeft, naar zijn zeggen, merkbaar gehoorverlies vanwege het dagelijks motorrijden. Hij draagt dan nu ook maatwerk oordoppen.
timmie271 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:49:
[...]

[...]

Verlies van 85dB..

O-)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:34
kneusteun schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:08:
Heel simpel: je moet er een verdienmodel van maken.

Ze willen vapen verbieden want gevaarlijk maar op sigaretten zit accijns, dus dat mag wel...

Hardrijden is simpel op te lossen met begrenzers of overal trajectcontroles, maar flitscontroles brengen meer op...

Als je wilt dat mensen beschermende kleding gaan dragen moet je ze premie aanrekenen voor elk stuk bescherming dat ze missen of dat niet aan de norm voldoet :P.

Als je maar ver genoeg doorrekent heeft alles een basis in kapitalisme en/of een verrijkingsmodel voor iets of iemand, maar dat is een andere discussie :P.

• timmie271
TucanoItaly schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:10:
[...]

Zoals @NLDViane al een bericht van mij linkt.

Heb al 24/7 (tenzij ik slaap) otoplastieken in waar nog een hoortoestel aan hangt :)

Als ik die uitdoe in het midden van een kamer vol mensen is het vrij rustig kan ik je vertellen :Y

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

HTT-Thalan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Heel simpel: je moet er een verdienmodel van maken.

Ze willen vapen verbieden want gevaarlijk maar op sigaretten zit accijns, dus dat mag wel...

Hardrijden is simpel op te lossen met begrenzers of overal trajectcontroles, maar flitscontroles brengen meer op...

Als je wilt dat mensen beschermende kleding gaan dragen moet je ze premie aanrekenen voor elk stuk bescherming dat ze missen of dat niet aan de norm voldoet :P.

Als je maar ver genoeg doorrekent heeft alles een basis in kapitalisme en/of een verrijkingsmodel voor iets of iemand, maar dat is een andere discussie :P.
maar hoe ga je dat controleren?
Als iemand graag met flip flops wil motor rijden heb ik daar geen last van, een regel zoals in belgië zou kunnen werken maar ook dat valt niet te handhaven(ze kunnen het gebruik van mobieltjes al niet normaal handhaven)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• HTT-Thalan
Streepje schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:32:
[...]

maar hoe ga je dat controleren?
Als iemand graag met flip flops wil motor rijden heb ik daar geen last van, een regel zoals in belgië zou kunnen werken maar ook dat valt niet te handhaven(ze kunnen het gebruik van mobieltjes al niet normaal handhaven)
Het was niet erg serieus bedoeld, wat ik wil zeggen is dat alle methodes die hout snijden geld kosten, meer dan ze opbrengen in eventuele sancties, en dus zal het nooit gebeuren.

Dat is waarom snelheid zo'n focus krijgt, het is schijteenvoudig te controleren, net als helmplicht en gordels. Als we beschermende kleding verplicht gaan maken moet er bovendien ook een keurmerk komen en een keuringsproces, en dat is een investering in veiligheid natuurlijk, maar zolang er niet direct euro's in zicht komen gaat niemand zich ermee bemoeien.

Dat is een kwaal van onze generatie, alle opbrengst word in valuta gemeten. De overheid is de ergste.

• SmurfLink
  • Niet online
Waaj schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Als je vind dat mensen tegen zichzelf bescherm moeten worden dan moet je het roken ook gaan verbieden. En alcohol. En suiker. En vet. En vlees. En koffie. En laat naar bed gaan. En ...

Mensen worden in onze maatschappij al teveel gepamperd, iemand zelf laten nadenken en zijn eigen verantwoordelijkheid laten nemen is blijkbaar eng, of er wordt vanuit gegaan dat mensen dat niet kunnen. En daarmee creëer je juist een maatschappij waarin iemand stomme dingen doet zoals shampoo drinken, omdat hij/zij niet gewaarschuwd is dat je zoiets niet moet doen. Als iemand zonder beschermende kleding op de motor wil stappen mag hij dat van mij doen. Hij moet alleen niet gaan miepen als dat pijnlijke gevolgen heeft als het fout gaat, dan had hij maar na moeten denken.

[edit] Ik kan trouwens wel ontzettend pissig worden op klojo's die kinderen zonder beschermende kleding mee achterop nemen, of zonder gordel in de auto. Daar zouden wat mij betreft wel regels (en strenge straffen) voor moeten komen.
Nee. Ik ben niet van de drogredenaties. Dus ga je slippery slope argument maar bij een ander slijten. Op dit punt vind ik dat mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden omdat het vrij simpel te realiseren is en common sense het ook dicteert. Wat mensen verder doen met hun vreet en zuipgewoontes mag wat mij betreft belast worden maar is totaal niet relevant aan waar we het hier over hebben. Dus overdrijf niet zo en hou het bij het onderwerp. Leg mij geen woorden in m'n mond.

• Waaj
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Nee. Ik ben niet van de drogredenaties. Dus ga je slippery slope argument maar bij een ander slijten. Op dit punt vind ik dat mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden omdat het vrij simpel te realiseren is en common sense het ook dicteert. Wat mensen verder doen met hun vreet en zuipgewoontes mag wat mij betreft belast worden maar is totaal niet relevant aan waar we het hier over hebben. Dus overdrijf niet zo en hou het bij het onderwerp. Leg mij geen woorden in m'n mond.
Blijkbaar verschilt onze common sense ...

Regelgeving is heel simpel te realiseren, handhaving niet. Anders zouden mensen niet meer met hun mobiel bezig zijn in het verkeer, altijd hun gordel dragen, niet met alcohol op rijden etc. Dus waarom meer regeltjes opstellen in plaats van mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid laten nemen? Zeker voor een onderwerp wat grotendeels hun eigen probleem is als het fout gaat, in tegenstelling tot alcohol- en mobiel gebruik in het verkeer.

• nehal3m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a04--spKxZkOdiVgn4WwnTgQc6k=/f/image/G71ilh25nOSgTIUA5fnIRChU.gif

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01 09:25

edeboeck

mie noow noooothing ...

SmurfLink schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Wat je schrijft is dus gewoon onwaar!
Beavbusi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:46:
Iemand een aanbeveling voor all season motorhandschoenen? Niet te warm voor de zomer, dus geen superdikke winterschoenen. Ook voor korte stukken in de winter zou ik ze dan willen gebruiken.
Waar hij later aan toevoegde:
Beavbusi schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Dat klopt, doe vaak stiekem geen handschoenen in de zomer :X
@Beavbusi is net op zoek naar handschoenen, waar jij er dan van maakt "iemand die totaal de noodzaak niet inzag van het dragen van handschoenen" 8)7
Bovendien moet ik zeggen dat je zelf best inconsequent bent @SmurfLink : "Het gaat niet om als je een keertje niet helemaal iets doet." terwijl je voor de rest hoog van de toren schreeuwt over ATGATT… ook op die 200m naar de pomp kan het verkeerd lopen.

Man, man, man, wat een gedoe hier! Alsof de hulpdiensten nooit moeten uitrukken voor iemand die wél zijn gear draagt (dit is bedoeld op alle reacties waarin het gaat over wie je allemaal niet meesleept als je "naakt" rjidt - en neen, daar hoeft geen letterlijke voorstelling van gemaakt worden :+ ).

Voor iedereen die zo bezorgd is omtrent de overbelasting van de hulpverleners: stop met motorrijden! De kans dat wij, motards, betrokken zijn in letselongevallen is vele malen groter dan voor een autobestuurder.

* edeboeck is zelf een ATGATT'er maar heeft de buik vol van al dat "zie eens hoe goed ik ben en hoe fout jij bent"-gedoe... iedereen met wat gezond verstand weet wel welke kwetsuren je kan oplopen.

Nu dit van m'n lever is, wil ik iedereen vooral een fijne werkdag toewensen met een fijn weekend erachter ;) En voor alle tweewielerige medebroeders (en bij uitbreiding alle andere bestuurders): veilige rit!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:43:
[...]

Respect dat ie zo hard achteruit kan rijden, zonder te kijken :+
Ja die vonkenregen is er duidelijk in geshopt. Sowieso, als je zoveel vonken trekt met je achterband zit je al in het stalen karkas en rijd je niet lang meer met lucht in je banden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vuikie
edeboeck schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:59:
-snip-

(dit is bedoeld op alle reacties waarin het gaat over wie je allemaal niet meesleept als je "naakt" rjidt - en neen, daar hoeft geen letterlijke voorstelling van gemaakt worden :+ ).

-snip-
ECHT WEL!!!
Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2012/Naakte-motorrussen-01.jpg

Ik weet wat we nodig hebben:

@Vrijdag! @Vrijdag! @Vrijdag!

:Y)

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Alhoewel ik het met je eens ben dat bescherming nodig is, vind ik dit geen drogredenatie. Slippery slope misschien, maar hij heeft wel een punt. Deel van de discussie is impliciet hoeveel zelfbeschikking je mensen wilt geven. En dat hangt weer samen met hoeveel 'common sense' je mag verwachten (steeds minder naarmate de jaren vorderen, lijkt het wel, en ik voel me heel oud dat ik dit zeg).

"rights imply duties" is een hele tekenende zin uit het boek "Crimes against Logic" dat ik hier in de kast heb staan. Dat jij recht heb op een goede nachtrust (zoek maar op) betekent impliciet dat anderen de plicht hebben jou dat te laten hebben (dus geen boorhamer tegen de muur zetten midden in de nacht). Het recht op leven implicieert dat een ander jou dat niet mag ontnemen, enzoverder.

Mensen hebben rechten, en daaruit zouden in principe de plichten jegens de medemens moeten volgen, maar dat is voor veel mensen te ver van hun bed (en hun verstand). En dus neemt men vrijheden (in dit geval even binnen de context van het verkeer) die men zich heeft toegeëigend. De verkeersregels zijn er niet omdat ze de heilige waarheid verkondigen met betrekking tot veiligheid, maar als we allemaal van dezelfde set regels en richtlijnen uitgaan is er in ieder geval duidelijkheid en dat is op zichzelf al veiliger. Helaas nemen mensen de geimpliceerde plichten niet serieus, terwijl ze vooraan staan om een ander op zijn of háár plichten te wijzen: Ik mag hier best iets harder rijden want ik let goed op/heb een veilige auto/30 is hier belachelijk of vul maar een andere onzinreden in, maar die persoon op de stoep moet godverdomme uit zijn doppen kijkt voordat hij/zij oversteekt, en zo niet dan is dat hun probleem.

Er zijn redelijk wat regels ingesteld die tot doel zouden moeten hebben de mens tegen zichzelf in bescherming te nemen, en men bedoelt dat dan heel letterlijk en heel lokaal: Je moet een botsmuts op zodat je hersens geen roerei worden bij een inning omhelzing van twee of meer voertuigen. En daar tornen in principe weinig mensen aan. Maar je kunt die regel ook heel globaal interpreteren en gebruiken om kernwapens te verbieden, helaas gaat dat een (te) groot gedeelte van de machthebbende naties iets te ver.

De meeste mensen, mijzelf incluis, zouden er beter aan doen nog eens wat vaker naar zichzelf te kijken. Wat kan ík doen. Het aloude credo 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' is zo gek nog niet.

Om het even full circle te trekken:

Als wij een ander graag in beschermende kleding willen zien en je daarom op die persoon in begint te praten, denk dan eens na over je eigen motivatie. Doe je dat omdat je het dom vind? Omdat iemand zich niet aan de regels houd en jij dat jammer vind omdat jij het wel doet? Omdat je je zorgen maakt om ons ambulancepersoneel of wellicht de kosten voor de maatschappij? Vraag twee: Heeft het zin? Pick your fights (dat leer je heel snel zodra je kinderen hebt). Het beste wat ik kan doen is voor mezelf zorgen en hopen dat de rest volgt. En ik ben er net zo min vies van een ander van ongevraagd advies te voorzien, een gewoonte die ik nog steeds probeer af te leren. Ik snap dus zeker waar je vandaan komt. In mijn geval is het een stukje empathie: Ik héb al eens een onbeschermde crash gehad (op mijn brommer destijds) en weet dat een hoop mensen achteraf spijt zouden hebben van dat stukje gemak/luiheid of vul maar een reden in. Hoogmoed komt (letterlijk) voor de val.

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:30:
[...]
Als wij een ander graag in beschermende kleding willen zien en je daarom op die persoon in begint te praten, denk dan eens na over je eigen motivatie. Doe je dat omdat je het dom vind? Omdat iemand zich niet aan de regels houd en jij dat jammer vind omdat jij het wel doet? Omdat je je zorgen maakt om ons ambulancepersoneel of wellicht de kosten voor de maatschappij?
In mijn geval is het gewoon een stukje welgemeend advies. Zinvol of niet verschilt per geval.

Ik zou er ook geen ruzie om maken. Je bent vrij om te doen en te laten wat je wilt; als jij zin hebt om je voetzolen over het asfalt te schrapen met 160km/u omdat je daar een fetish voor hebt, be my guest.

Maar je kan het beter niet doen en dan heb ik in ieder geval m'n best gedaan.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:14
Mooi, we kunnen de ATGATT van de lijst met topic punten afstrepen voor dit jaar. Laatst ook al semi-discussie m.b.t brandstof gebruik *check*. Let see, whats next....
[...]

Is beetje een amerikaanse mentaliteit. Niet zo zeer het beschermen van de kopers, maar voorkomen van rechtzaken en aansprakelijkheid. Moet je in het tuincentrum is kijken bij de labels op een kaktus: "niet voor consumptie" 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door aidanl op 06-03-2020 10:01 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:27

Vrijdag

De Zwarte

Vuikie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:25:
[...]

ECHT WEL!!!
[Afbeelding]

Ik weet wat we nodig hebben:

@Vrijdag! @Vrijdag! @Vrijdag!

:Y)
Ik rij wel naked, maar niet naakt. Dat wil ik niemand aandoen :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
aidanl schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:56:
Mooi, we kunnen de ATGATT van de lijst met topic punten afstrepen voor dit jaar. Laatst ook al semi-discussie m.b.t brandstof gebruik *check*. Let see, whats next....
Een discussie die ik vanaf Mei dit jaar voortaan altijd ga winnen 8).

Proefrit gaat niet door trouwens. Regenachtige dag en zijn voorwaardes voor een proefrit zijn droog & pekelvrij.
Hij moest eens weten door wat voor situaties ik mijn motoren haal :P.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2020 10:00 ]

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Een discussie die ik vanaf Mei dit jaar voortaan altijd ga winnen 8).

Proefrit gaat niet door trouwens. Regenachtige dag en zijn voorwaardes voor een proefrit zijn droog & pekelvrij.
Wat is het plan ook alweer? Want vanaf september rijd ik een RE Himalayan en die rijdt volgens de specs 1 op 38... >:) >:)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Ik rij wel naked, maar niet naakt. Dat wil ik niemand aandoen :+
Wordt ook zo'n pijnlijk iets als er bepaalde zaken tussen de spaken van je brommer komen, hé >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• nehal3m
Will_M schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Wordt ook zo'n pijnlijk iets als er bepaalde zaken tussen de spaken van je brommer komen, hé >:)
Je kan beter over je fiets lullen...

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
[...]

Njah, hij staat toch vaker bij de benzinepomp dan dat hij rijd, dus die kans is niet zo heel groot ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Die afstand is veel te groot ;(

Ter compensatie heb ik wel een hele dikke kabaalpaal >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Waaj
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Of hij weet dat juist ....
nehal3m schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Wat is het plan ook alweer? Want vanaf september rijd ik een RE Himalayan en die rijdt volgens de specs 1 op 38... >:) >:)
Cool! Ben heel benieuwd naar je ervaringen! Dat lijkt mij op papier een heel leuke no-nonsense fiets :)

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Hah, over die ATGATT.... nog niet zo gek lang geleden moest ik een dagje naar het DC in m'n gemeente, nog geen 4km... was voor de verandering eens niet aan het regenen en dacht... Ach, wat maakt het, ik doe wél m'n motorjas aan en uiteraard helm en handschoenen, maar die lastige broek + motorlaarzen laat ik voor één keer achter, ik blijf ook in bebouwde kom dus snelheden komen in principe niet boven de 50km/u.

ATGATT impliceert ook dat ik ofwel een ganse dag in m'n tot onder de knie hoge motorlaarzen rondloop, of een extra paar schoenen in m'n rugzak moet meedragen...
Op m'n vaste werkplek heb ik een extra paar schoenen staan maar hier dus niet.
Dus dacht ik, ik doe m'n gewone schoenen aan en laat motorlaarzen thuis, al dat gedoe.

Resultaat: hoe kort het ritje ook was: ik voelde de wind door jeansbroek en schoenen als ware het visnetjes... het voelde gewoon totaal onveilig, ik had het nog nooit eerder gedaan en ik ben het niet meer van plan ook.

Het is een ontzettend dom idee.

iets totaal anders: ik heb zo een mangaan-stalen kettingslot dat zwaar genoeg is om Atlas te doen zweten, ik zou het eens moeten wegen maar ik denk dat het makkelijk 5 à 7 kg. weegt en zou niet overdreven verrast zijn moest het de 10kg benaderen. (ik kan heel slecht schatten, zal nooit een tombola-hammetje winnen. :D )

Gelukkig staat motor op vaste werkplek veilig; toegang met personeelsbadge, slagbomen, camerabewaking, stuurslot in principe voldoende,...
...maar wekelijks werk ik op verplaatsing waar er het kettingslot aan gaat... maar dat ding in rugzak én laptop, én werkmap, én extra paar schoenen... pffffff...

@ diegenen die ook zo'n slot gebruiken: Hoe dragen jullie jullie kettingslot mee, rond jullie nek?! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 06-03-2020 10:28 ]

• Vuikie
nehal3m schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Ze zeggen dat je van een RE Himalayan Itchy Boots krijgt _O- _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Vuikie op 06-03-2020 10:24 ]

• nehal3m
Vuikie schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Ze zeggen dat je van een RE Himalayan Itchy Boots krijgt _O- _O-
Noraly mag altijd op de koffie komen. Heb op de motorbeurs haar Himalayan ook nog even bewonderd.

• HTT-Thalan
:P.

Maarrrrr kort daarna kreeg ik een email van Honda:
Beste Htt-thalan,

Bedankt voor uw testrit tijdens de MOTORbeurs in Utrecht. U heeft van een eerste test ride met de Honda - NC750X DCT kunnen genieten.

Natuurlijk kunt u in enkele minuten de motor niet volledig testen. Daarom nodigen wij u graag uit om een volwaardige testrit te komen maken bij onze dealer MotoPort Breda . Klik motoportbreda@hetnet.nl of neem contact met hem op om een afspraak te maken om ten volle te genieten van de gekozen motor.

Met vriendelijke groeten,

Honda Benelux
Mooi, geforward dus. Heb er wel bij gezet wat mijn eisen/wensen zijn qua specs en dat ik liever jonggebruikt koop indien mogelijk.
PinusRigida schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:22:

[...]

Resultaat: hoe kort het ritje ook was: ik voelde de wind door jeansbroek en schoenen als ware het visnetjes... het voelde gewoon totaal onveilig, ik had het nog nooit eerder gedaan en ik ben het niet meer van plan ook.
Net als zonder gordel rijden, voelt ook kut :P.
iets totaal anders: ik heb zo een mangaan-stalen kettingslot dat zwaar genoeg is om Atlas te doen zweten, ik zou het eens moeten wegen maar ik denk dat het makkelijk 5 à 7 kg. weegt en zou niet overdreven verrast zijn moest het de 10kg benaderen. (ik kan heel slecht schatten, zal nooit een tombola-hammetje winnen. :D )

[...]

@ diegenen die ook zo'n slot gebruiken: Hoe dragen jullie jullie kettingslot mee, rond jullie nek?! ;)
Ik heb mijn heavy-duty cut-proof slot gewoon thuis hangen aan een gewapende beugel, chemisch verankerd in de voormuur van het huis.
Die neem ik dus niet mee... maar waar ik op bezoek ga staat hij meestal goed zichtbaar. Sowieso, wie wil er een bestickerde olieboot meesjouwen :P.

De nieuwe motor krijgt waarschijnlijk wel alarm en een schijfremslot, op zijn minst. Toch iets jatgevoeliger. Die laat ik sowieso niet voor langere tijd ergens achter (ofwel in de garage op kantoor, of bij klanten (letterlijk) voor de deur).

• Vuikie
nehal3m schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:30:
[...]

Noraly mag altijd op de koffie komen. Heb op de motorbeurs haar Himalayan ook nog even bewonderd.
Ashanty, ben niet op de beurs geweest, maar ik zag op foto's dat haar oude motor daar stond. Ergens ben ik wel een beetje jaloers op Noraly, gewoon de boel de boel laten en op je motor de wereld rond... Mijn mid-lifecrisis is (nog) niet groot genoeg dat ik dat aandurf. ;)

• Waaj
  • Niet online
@PinusRigida Ik probeer zware dingen in m'n rugzak te vermijden. Dus óf in de tanktas of topkoffer, en ik heb ook wel eens een kettingslot om de duohandsteunen gewikkeld en met een net vastgezet op de duoplek.

• Dryhte
@HTT-Thalan jatgevoelig? goh ik zou denken dat dit HISS van de recente honda's toch wel iets uitmaakt?

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:44:
@HTT-Thalan jatgevoelig? goh ik zou denken dat dit HISS van de recente honda's toch wel iets uitmaakt?
Vast wel, maar je moet het niet te makkelijk maken. Een schijfremslot is een kleine moeite/investering.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Net als zonder gordel rijden, voelt ook kut :P.
Idd. ben maar wat blij dat ik van in het begin de gewoonte al had zodat het 'onnatuurlijk' aanvoelde toen ik het eens niet deed... bij het aansteken van die laarzen alleen al, ik bedoel: mijn gewone botinnes zijn ook tot boven de enkel en vrij stevig maar je weet pas wat "beschermend" betekent als je voor motorrijden ontwikkelde laarzen om je enkels voelt.
[...]

Ik heb mijn heavy-duty cut-proof slot gewoon thuis hangen aan een gewapende beugel, chemisch verankerd in de voormuur van het huis.
Die neem ik dus niet mee... maar waar ik op bezoek ga staat hij meestal goed zichtbaar. Sowieso, wie wil er een bestickerde olieboot meesjouwen :P.

De nieuwe motor krijgt waarschijnlijk wel alarm en een schijfremslot, op zijn minst. Toch iets jatgevoeliger. Die laat ik sowieso niet voor langere tijd ergens achter (ofwel in de garage op kantoor, of bij klanten (letterlijk) voor de deur).
Thuis kan ie bij mij gelukkig in de garage en gewone werkplek is ook secure genoeg maar m'n satellietwerkplek voor wanneer ik het niet van thuisuit kan doen, is gewoon niet geschikt: kan hem niet zien staan vanop het 5'e verdiep en hij staat nogal zichtbaar. (dat laatste kan tegelijk positief als negatief zijn) Dus dat slot gaat gewoon mee en vast aan metalen beugel maar dat ding in rugzak is echt niet handig.

Denk dat ik zo'n chainlock-carrier ga bestellen maar ben benieuwd of er toevallig geen DIY oplossingkjes zijn door de 'ouwe rotten' hier op het forum.

• HTT-Thalan
PinusRigida schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:48:
maar ben benieuwd of er toevallig geen DIY oplossingkjes zijn door de 'ouwe rotten' hier op het forum.
Volrammen met stickers. Heb nog wel een stapeltje liggen voor je.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:05
Wat is een chainlock carrier?

Bij mij was dat gewoon de auto. Zware ketting mee, en op het werk aan de fietsenstalling hangen. Daar bleef die dan ook gewoon liggen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Waaj schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:43:
@PinusRigida Ik probeer zware dingen in m'n rugzak te vermijden. Dus óf in de tanktas of topkoffer, en ik heb ook wel eens een kettingslot om de duohandsteunen gewikkeld en met een net vastgezet op de duoplek.
Da's het proberen waard alhoewel ik vermoed dat de handsteuntjes bij mij iets te dun zullen zijn, ze zijn zo klein dat ik eerst niet doorhad dat het duohandsteunen waren, maar dat van dat netje, eventueel in combi met bagagedrager-rekkers... ga ik eens over McGuyveren een van de weekends...

• HTT-Thalan
PinusRigida schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Da's het proberen waard alhoewel ik vermoed dat de handsteuntjes bij mij iets te dun zullen zijn, ze zijn zo klein dat ik eerst niet doorhad dat het duohandsteunen waren, maar dat van dat netje, eventueel in combi met bagagedrager-rekkers... ga ik eens over McGuyveren een van de weekends...
Wéét je wat écht handig is? Een Frunk! 8).

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:57:
[...]

Wéét je wat écht handig is? Een Frunk! 8).
Ja, weet het, ik wil het nog even uitstellen maar misschien zal ik toch overstag gaan...
Da's zoiets:
https://www.amazon.com/Kr...cle-Carrier/dp/B00FA5HE5Y
Bij mij was dat gewoon de auto. Zware ketting mee, en op het werk aan de fietsenstalling hangen. Daar bleef die dan ook gewoon liggen.
Mja, dat is in mijn geval niet echt handig, ik ben er -met moeite- 1x per week en gebruik dan een omhoogstaande parkeerbeugel, ga dat ding niet opeisen met m'n slot voor de overige 4 dagen dat ik er niet ben...
Ook al zou het perfect mogelijk moeten zijn om die beugel omlaag te krijgen met slot aan, gaan ze er dan dagelijks met hun autobanden over rijden enzo... niet echt ideaal.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59

Wootlock

Evilution

Gelukkig staat motor op vaste werkplek veilig; toegang met personeelsbadge, slagbomen, camerabewaking, stuurslot in principe voldoende,...
...maar wekelijks werk ik op verplaatsing waar er het kettingslot aan gaat... maar dat ding in rugzak én laptop, én werkmap, én extra paar schoenen... pffffff...

In mijn garage: kettingslot aan een muuranker + stuurslot + schijfremslot
Met de motor naar het werk: schijfremslot in m'n motorjas.
Plezier ritjes: meestal geen slot bij, als ik op het terras eindig, staat de motor er 3 meter vandaan :)

Buddy in een 790 duke is te klein om daadwerkelijk iets in mee te nemen :|

"Don't let your dreams be memes"

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Dryhte schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:44:
Goede ruk aan het stuur en knap zegt het stuurslot. Vervolgens met 2 man de motor achter in de transporter tillen en weg is die.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:12

thijsco19

KTM 990 SMT

Op marktplaats ben ik een mooi KTM 990 SMT tegengekomen. Helaas is deze zonder ABS. Verder wel heel erg mooi, niet zo saai als de standaard kleur combinaties.
Wat vinden jullie? Kies voor ABS of zonder kan ook?

Stiekem wil ik geen motor meer zonder ABS. Ik ben namelijk 1 (tot op heden enigste) keer onderuit gegaan doordat ik mezelf onderuit remde met een motor zonder ABS.
Daarvan heb ik altijd nog een soort van angst met betrekking tot remmen. Ik zeg een soort van omdat ik het niet echt angst noem maar waarschijnlijk, al is het maar onbewust, niet vol rem.

Met de mt03, die dus geen ABS heeft, ben ik naar Oostenrijk op vakantie geweest en kan eigenlijk niet zeggen dat ik daar ABS gemist heb of iets dergelijks.
Maar met het oog op de toekomst..

[ Voor 14% gewijzigd door thijsco19 op 06-03-2020 11:20 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

Ik zou zelf geen kopen zonder ABS, of het moest een licht model zijn. Maar ik moet er dan ook dagelijks mee rijden dus ook door strontweer zoals de afgelopen weken. Voor enkel mooi weer rijden zou ik er minder van wakker liggen of het er wel of niet op zit.

Dat gezegd heb ik mezelf ook al onderuit gereden zonder remmen. Tractiecontrole zit er op 't voorwiel niet, dat is enkel achterop dat dat je kan redden. Voorop kun je gemakkelijk onderuit gaan als je voorwiel grip verliest (modder, witte lijn, olie, ...).

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Pagman schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Goede ruk aan het stuur en knap zegt het stuurslot. Vervolgens met 2 man de motor achter in de transporter tillen en weg is die.
Zo worden ze regelmatig gejat tijdens de TT.
Vaak laten ze het breken van het stuurslot zelfs achterwege totdat men op een veilige locatie is....

Overigens, @HTT-Thalan Vaak genoeg zonder gordel gereden, alles went. ;) (en om mensen voor te zijn, ik reed steeds legaal zonder gordel, want taxichauffeur en die mogen dat onder bepaalde voorwaarden)

over abs: Mij zou het niet uitmaken, ik rijd nu ook zonder abs en heb nog nooit blokkerende banden gehad, behalve toen ik het expres probeerde om te kijken waar de grens ligt. Er zullen vast situatie's zijn waar abs het verschil kan maken tussen wel/geen botsing, maar die ben ik(gelukkig) nog niet tegengekomen.
maar goed n=1 ;)

[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 06-03-2020 11:25 ]

• HTT-Thalan
darkkingll schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:22:
Overigens, @HTT-Thalan Vaak genoeg zonder gordel gereden, alles went. ;) (en om mensen voor te zijn, ik reed steeds legaal zonder gordel, want taxichauffeur en die mogen dat onder bepaalde voorwaarden)
Tja, in je O'Neill shorts over de snelweg op je Kawasaki H2 is ook legaal. Betekent nog niet dat ik die mogelijkheid benut :P.

• Waaj
  • Niet online
thijsco19 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:18:
Op marktplaats ben ik een mooi KTM 990 SMT tegengekomen. Helaas is deze zonder ABS. Verder wel heel erg mooi, niet zo saai als de standaard kleur combinaties.
Wat vinden jullie? Kies voor ABS of zonder kan ook?

Stiekem wil ik geen motor meer zonder ABS. Ik ben namelijk 1 (tot op heden enigste) keer onderuit gegaan doordat ik mezelf onderuit remde met een motor zonder ABS.
Daarvan heb ik altijd nog een soort van angst met betrekking tot remmen. Ik zeg een soort van omdat ik het niet echt angst noem maar waarschijnlijk, al is het maar onbewust, niet vol rem.

Met de mt03, die dus geen ABS heeft, ben ik naar Oostenrijk op vakantie geweest en kan eigenlijk niet zeggen dat ik daar ABS gemist heb of iets dergelijks.
Maar met het oog op de toekomst..
Ik denk dat 90% van de motorrijders (en daar hoor ik ook bij) niet voluit durft te remmen omdat ze bang zijn zich onderuit te remmen. De meesten zijn daar echter niet bewust me bezig. Maar als dat ergens op de achtergrond door je hoofd spookt zou ik persoonlijk altijd een motor mét ABS kiezen, dat scheelt alvast 1 punt wat tijdens je aandacht kan afleiden.

• nehal3m
Waaj schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat 90% van de motorrijders (en daar hoor ik ook bij) niet voluit durft te remmen omdat ze bang zijn zich onderuit te remmen. De meesten zijn daar echter niet bewust me bezig. Maar als dat ergens op de achtergrond door je hoofd spookt zou ik persoonlijk altijd een motor mét ABS kiezen, dat scheelt alvast 1 punt wat tijdens je aandacht kan afleiden.
Ik ga nog steeds met enige regelmaat naar het oefenterrein waar ik les had om wat techniekjes te oefenen. Ik remde met de lesmotor door tot ABS, maar m'n oude lerp heeft dat soort luxe niet. Toch lukt het redelijk om binnen dezelfde afstand een noodstop te doen.

Mijn ongevraagde advies zou zijn: Blijven oefenen. Maak er spiergeheugen van en dan beperk je al behoorlijk goed de risico's denk ik.

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Ik ga nog steeds met enige regelmaat naar het oefenterrein waar ik les had om wat techniekjes te oefenen. Ik remde met de lesmotor door tot ABS, maar m'n oude lerp heeft dat soort luxe niet. Toch lukt het redelijk om binnen dezelfde afstand een noodstop te doen.

Mijn ongevraagde advies zou zijn: Blijven oefenen. Maak er spiergeheugen van en dan beperk je al behoorlijk goed de risico's denk ik.
Hangt ook wel van de motor af. Heb ooit kort een GPZ400 gehad met 3 remschijven (2 voor 1 achter) zonder ABS. Dat blokkeerde als je er nog maar naar keek. De Alp heeft iets minder remkracht en kan ik mits goed aangezet volledig doorknijpen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Als ik een nieuwe/andere motor zal kopen, wil ik daar gewoon abs op. Nodig of niet, ik wil dat het er op zit.

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:43:
Als ik een nieuwe/andere motor zal kopen, wil ik daar gewoon abs op. Nodig of niet, ik wil dat het er op zit.
Het is nu ook verplicht vanuit de EU natuurlijk, al sinds een paar jaar.
Dus uiteindelijk zul je moeite moeten doen iets te vinden waar het _niet_ op zit.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

In de buddy, maar dan gewoon een klein schijfremslot, ART4. Dat is de eis van de verzekeraar, verder staat de motor op zn eigen slot en op alarm.
thijsco19 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:18:

[...]
[...]
Ik zou ook geen motor zonder ABS meer kopen (Ik rijd ook alle dagen, weer en wind), en als je zo deze angst omschrijft zou ik je datzelfde aanbevelen. Als je deze motor koopt en er tóch mee onderuit gaat ben je in één keer het verschil met de duurdere die wél ABS heeft kwijt. En misschien wel meer. Tevens, de verkoopwaarde zal ook lager liggen in de toekomst.
Wootlock schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Dat probleem had ik ook met de S1000RR waar de alarm module ook nog es in de buddy zit, maar toch een slot gevonden wat daarin past: Abus Granite Sledg 77

[ Voor 12% gewijzigd door noes op 06-03-2020 11:51 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Wootlock schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:10:
[...]

In mijn garage: kettingslot aan een muuranker + stuurslot + schijfremslot
Met de motor naar het werk: schijfremslot in m'n motorjas.
Plezier ritjes: meestal geen slot bij, als ik op het terras eindig, staat de motor er 3 meter vandaan :)

Ik ken het, mijn ""bagageruimte"" onder zadel is net groot genoeg voor een rudimentair toolkitje, wat opgevouwen wetsdocumentjes en 3 postzegels ofzo. :F
Nja, het was nu ook niet iets om op af te knappen bij aankoop maar toch...

Ik denk dat ik toch maar eens zo'n zadeltasje zal checken, daar kunnen met wat geluk nog wat andere dingetjes in dan alleen een kettingslot, weet niet waarom maar een tanktas spreekt me niet erg aan, waarschijnlijk omdat ik een echte noob ben die z'n (nog) mooi glanzende tank wil kunnen zien. :D

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Het is nu ook verplicht vanuit de EU natuurlijk, al sinds een paar jaar.
Dus uiteindelijk zul je moeite moeten doen iets te vinden waar het _niet_ op zit.
ABS zekering doormidden slaan, et voila. :9

• Dryhte
Pagman schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:15:
[...]

HISS =/= stuurslot.

Het is de immobilizer oplossing van Honda (zoals andere merken er ook hebben, bij Energica moet de sleutel ook ingeleerd worden voor hij bruikbaar is)

https://global.honda/inno...ol04_hiss/impression.html

Het lijkt me dat ze de hele ECU moeten vervangen voor ze zo'n motor kunnen gebruiken, niet echt handig vanuit het standpunt van de dief. Gevalletje 'more trouble than it's worth'. Niet?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Over sloten :)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:11

Acid_Burn

uhuh

Dryhte schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:56:
Het lijkt me dat ze de hele ECU moeten vervangen voor ze zo'n motor kunnen gebruiken, niet echt handig vanuit het standpunt van de dief. Gevalletje 'more trouble than it's worth'. Niet?
Vergeet niet dat de onderdelen van de motor ook een hele hoop geld op kunnen leveren. Die zijn ook veel makkelijker te verkopen dan een hele gestolen motor in 1 keer.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bleufred1 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:31:
[...]

Zoiets heb ik nooit kunnen vinden, en op BMW's eigen site vind je alleen nog maar documentatie van de nieuwe modellen terug.
Ik was opzoek naar de R850R (2000) en de F650 funduro (1999) kon ze beide niet online vinden..
Check deze link es: https://www.carlsalter.com/bmw-service-manuals.asp - daar zit ie wellicht zeker tussen.
PinusRigida schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:50:
[...]

Ik ken het, mijn ""bagageruimte"" onder zadel is net groot genoeg voor een rudimentair toolkitje, wat opgevouwen wetsdocumentjes en 3 postzegels ofzo. :F
Nja, het was nu ook niet iets om op af te knappen bij aankoop maar toch...

Ik denk dat ik toch maar eens zo'n zadeltasje zal checken, daar kunnen met wat geluk nog wat andere dingetjes in dan alleen een kettingslot, weet niet waarom maar een tanktas spreekt me niet erg aan, waarschijnlijk omdat ik een echte noob ben die z'n (nog) mooi glanzende tank wil kunnen zien. :D
Zie mn edit op post noes in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Die Granit Sledg 77 is erg compact. Lost je overige bagagegedoe niet op, maar een slot kan je zo makkelijk bij je houden.

[ Voor 49% gewijzigd door noes op 06-03-2020 12:03 ]

• Waaj
  • Niet online
[...]

HISS =/= stuurslot.

Het is de immobilizer oplossing van Honda (zoals andere merken er ook hebben, bij Energica moet de sleutel ook ingeleerd worden voor hij bruikbaar is)

Dieven zijn meer geïnteresseerd in de onderdelen dan in een hele motor.
Als ze een motor willen hebben helpt geen enkel slot helaas :/

Ik zet mijn motor altijd op slot en probeer het dieven zo lastig mogelijk te maken, maar een goede diefstalverzekering is even belangrijk als alle sloten die je er op hebt zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Waaj op 06-03-2020 12:14 ]

• Dryhte
Ok. didn't know that.

• HTT-Thalan
[...]

HISS =/= stuurslot.

Oh, maar dat is best uitgebreid :Y. Ik wist niet dat het HiSS systeem (pas in gebruik vanaf de 650 versie van de Alp, niet de mijne) zo uitgebreid werkte!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Hangt ook wel van de motor af. Heb ooit kort een GPZ400 gehad met 3 remschijven (2 voor 1 achter) zonder ABS. Dat blokkeerde als je er nog maar naar keek. De Alp heeft iets minder remkracht en kan ik mits goed aangezet volledig doorknijpen.
En dan helemaal als je nieuwe en oude motoren vergelijkt.
Mijn twin kan je knijpen als een gek, en dan stop je wel een keer.
Maar een gloednieuwe fiets kan je je uit schrik vrij eenvoudig onderuit remmen.

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11-2025
@PinusRigida daarvoor heb ik een topkoffer op mijn F650 gezet, ik heb net zo'n ongelooflijk zwaar slot. Verder geen dure topkoffer hoor, €10 bij de kringloop en wat koppelplaten + bouten van de bouwmarkt. Hiervoor rijgde ik hem door de handgrepen heen, je zou twee lussen door die handgrepen kunnen halen als ze te klein zijn.

• HTT-Thalan
Kraanmachinist schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:16:
@PinusRigida daarvoor heb ik een topkoffer op mijn F650 gezet, ik heb net zo'n ongelooflijk zwaar slot. Verder geen dure topkoffer hoor, €10 bij de kringloop en wat koppelplaten + bouten van de bouwmarkt. Hiervoor rijgde ik hem door de handgrepen heen, je zou twee lussen door die handgrepen kunnen halen als ze te klein zijn.
Houdt dan alsjeblieft wel rekening met het volgende:

- Zo'n topkoffer mag vaak beperkt gewicht hebben, en zo'n high strength chain is vaak loeizwaar

- Dat ding gaat schuiven, wat betekent dat je enkele kilo's aan gewicht hebt die steeds verplaatst, waarschijnlijk áchter je achteras

Dat doet flink wat met je handling :).

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-03-2020 12:29 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:41

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Over ATGATT: ik rijd ook nooit zonder volledige gear, maar voor woon-werk heb ik dan wel een motorjeans en motorschoenen (ipv laarzen). In theorie net zo veilig, maar voor de puristen is er niets beter dan leer natuurlijk. Plus het is allemaal dunner en flexibeler (dat wil je immers juist ook) dus het voelt wat "flymsier"...

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:25:
[...]

Houdt dan alsjeblieft wel rekening met het volgende:

Zo'n topkoffer mag vaak beperkt gewicht hebben, en zo'n high strength chain is vaak loeizwaar
Dat ding gaat schuiven, wat betekent dat je enkele kilo's aan gewicht hebt die steeds verplaatst, waarschijnlijk áchter je achteras
Dat zat ik net ook te denken, vandaar dat zo'n compact (textiel maar waterdicht) zadeltasje me wel aanspreekt, als het met het gewicht om kan natuurlijk.
Pagina: 1 ... 98 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.