FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Top man, dat moet ik hebben. Rock solid, comfortabel en met genoeg maar niet idioot veel vermogen.HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:25:
[...]
Dat is onduidelijk, er staat zeer waarschijnlijk 2 ton op de gehele motor maar het blok is een ruilblok waarvan het vermoeden is ongeveer een ton. Ik heb er in ieder geval 45k zelf mee gereden. Blok is ook technisch nog heel goed (versnellingen, nokkenas enzo) maar de klepseals en/of zuigerveren lekken olie. Top-end revisie is nodig. Maar goed, we hebben het over 30+ jaar oude spullen. Mag het een keer.
Hoe maak ik een goede keuze kwa veiligheid? Prijs is vergelijkbaar (80-125 euro) alle 3 hebben CE level Kevlar protectors bij schouders, ellebogen en rug, en aramide fibers in de voering. De Alpha Speeds is ook nog waterdicht en heeft een wintervoeringkje erbij.
Iemand een idee? Ik heb geen idee hoe ik dit zo kan inschatten, en de beurs gaat over 45 minuten sluiten..
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Wil haar graag restaureren maar de XR is ook nog (lang) niet af en misschien haal ik me (weer) teveel werk op de hals met een aankomende verhuizing.
Je kan er altijd nog een 650 blok onder lepelen en de boel een beetje opvoeren, dan zit er makkelijk 65+ pk in.nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:05:
Top man, dat moet ik hebben. Rock solid, comfortabel en met genoeg maar niet idioot veel vermogen.
En met een paar goede noppenbanden en iets minder gevoel voor zelfpreservatie kun je er ook dit mee:
[ Voor 52% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-03-2020 18:18 ]
Hahaha heb een vriend die vaak ritjes rijdt en ook tracks uit zet. Zal ‘m eens komen verrassen door met ‘n Alp op de proppen te komen!HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:15:
Heb de Alp voor interessepeiling toch nog maar even te koop gezet op het Transalp forum.
Wil haar graag restaureren maar de XR is ook nog (lang) niet af en misschien haal ik me (weer) teveel werk op de hals met een aankomende verhuizing.
[...]
Je kan er altijd nog een 650 blok onder lepelen en de boel een beetje opvoeren, dan zit er makkelijk 65+ pk in.
En met een paar goede noppenbanden en iets minder gevoel voor zelfpreservatie kun je er ook dit mee:
[YouTube: The Quick and Dirty]
edit: Zijn de standaard stepjes beetje te doen voor zo’n ritje of moet je dan echt wat anders hebben? Op die ‘van mij’ (jeuj!) zitten nog gewone rubberen.
[ Voor 9% gewijzigd door nehal3m op 07-03-2020 18:33 ]
Ja, daar ga je...nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:25:
Hahaha heb een vriend die vaak ritjes rijdt en ook tracks uit zet. Zal ‘m eens komen verrassen door met ‘n Alp op de proppen te komen!
edit: Zijn de standaard stepjes beetje te doen voor zo’n ritje of moet je dan echt wat anders hebben? Op die ‘van mij’ (jeuj!) zitten nog gewone rubberen.
Om lekker comfortabel te staan (want zo rij je off-road) verlaag je de steps en verhoog je het stuur. Ligt wel aan je lengte, ik ben 1m81. Verhogers kun je zo krijgen, de verlaagde steps zijn heel zeldzaam. Iemand op het transalp forum heeft er een paar batches van gemaakt, o.a. die van mij.
Dan zou ik voor degene gaan die het beste past. Voor dat geld zou ik overigens niet al teveel kwaliteit verwachten.LankHoar schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:15:
Probeer een goede keuze te maken voor een "textielen" motorjas op de beurs waar ik ben. Ik zie 3 merken met vergelijkbare jassen: Bos, Alpha Speeds en McMurry
Hoe maak ik een goede keuze kwa veiligheid? Prijs is vergelijkbaar (80-125 euro) alle 3 hebben CE level Kevlar protectors bij schouders, ellebogen en rug, en aramide fibers in de voering. De Alpha Speeds is ook nog waterdicht en heeft een wintervoeringkje erbij.
Iemand een idee? Ik heb geen idee hoe ik dit zo kan inschatten, en de beurs gaat over 45 minuten sluiten..
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Thanks voor je input. Wellicht dan toch maar wat meer sparen en online kopen. Alle drie passen me in XL prima. Lastig hoe te besluiten of iets een goede jas is of niet (prijs zal niet alles zijn).SpongeRob schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:36:
[...]
Dan zou ik voor degene gaan die het beste past. Voor dat geld zou ik overigens niet al teveel kwaliteit verwachten.
invoegen op de snelweg doen we toch altijd in de 2?SmurfLink schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:38:
Zeau ik heb het eerste ritje ook weer gehad. Uiteraard slecht geslapen en van te voren doodnerveus, maar ik weet het inmiddels steeds beter te negeren. Eerst maar de fiets uit de berging gehaald, de accu erin gedaan en de wheelstriping weer netjes gemaakt.
[Afbeelding]
Vervolgens bandjes opgepompt en duimpjes gedraait of ie lekker zou starten. De E10 die ik noodgedwongen moest tanken met een jerrycan na het omdonderen in de storm (tankstation bleek niks anders te hebben), was inmiddels 4 maanden oud en dat is nou net de levensduur hiervan. Tank zat nokkievol dus nog geen plek voor de benzineverbeteraar. Maar het zou m'n Kawa'tje niet zijn of hij startte gewoon vrolijk, nou ja, hij rochelde een beetje af en toe alsof ie Corona had maar toch..
Bij m'n maatje aangekomen even de elektra nagelopen, en hij zag dat de geschakelde verlichting een mooi draadje had om de USB lader op te gaan aansluiten. Wel zo handig als je de dagrijverlichting kant pakt en niet de verbogen kap van t grootlicht.Nou ja, kap weer in elkaar gebeund, middelste plug die de 2 kappen bij elkaar houdt brak dus die moet vervangen worden. Na wat gevloek tijdens het solderen in een krappe ruimte was het allemaal mooi aangesloten, het paste precies op het stuur waar ik 'm hebben wilde, happy smurfje.
![]()
[Afbeelding]
Op de terugweg kreeg ik de instructie van m'n maat om het blok nog ff goed op te warmen.Dus in z'n 2 over de 50 weg vol flitskasten, op naar de A6. Best leuk in z'n 2 de snelweg op te peren... tot je je bedenkt dat je oordoppen nog in je binnenzak zitten. Tering wat maakt dat ding een herrie zeg.
Toch maar braaf opgeschakeld en na een paar kilometer weer de afrit gepakt. Merk direct dat ik weer happy ben om te rijden, lekker op dat ding zit en gewoon fucking blij ben dat het m'n fiets is. Dus qua vertrouwen zit het wel goed. Nu nog van die klote zenuwen van te voren afkomen en ik ben weer helemaal terug.
Bij thuiskomst toch maar weer de berging in gezien het weer kutweer gaat worden en weer gaat waaien. Tot ie z'n beurt heeft gehad en ze ff naar de JIffy hebben kunnen kijken laat ik 'm lekker veilig. Toen kwam ik in de berging er achter dat m'n licht aanstond.. huh, ik heb toch geschakeld licht, maar de motor staat uit???![]()
Ik blijk dagrijverlichting te hebben op de Kawa.Maar dat stekkertje heeft wss nooit goed vast gezeten want dit is voor het eerst dat ik het zie. Eigenlijk vind ik het nog best wel mooi ook, en het is net iets praktischer om afstanden in te schatten bij het navigeren in de berging (veel steken). Zo leer je nog eens wat over je eigen fiets..
![]()
[Afbeelding]
Edit: @HTT-Thalan is dit niks voor je?
Absoluut niet. Duurder dan de NC's waar ik nu naar kijk en geen voordelen.Secsytime schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:02:
[...]
invoegen op de snelweg doen we toch altijd in de 2?![]()
Secsytime schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:02:
[...]
invoegen op de snelweg doen we toch altijd in de 2?![]()
Maar bij het losmaken van m'n Fairing (wat uiteindelijk niet mogelijk/nodig was, maargoed) is er een plugje kapot gegaan. En ik heb nu ernstig hulp nodig in hoe ik dit in godsnaam online kan vinden.

Het gaat om onderdeel B in het bovenste plaatje.
/f/image/IqvRt0ajw6ynDUXF9cuGGNgp.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een plugje waarin een plastic schroef zit. Ik had inmiddels weten te googlen dat het een Rivet heet maar daarmee kwam ik in gevalletje bomen/bos. Zoek ik op Quick Rivet zoals in de manual, dan krijg ik Dringen die ik niet moet hebben. Zoek ik op Rivet Clip krijg ik dingen die erop lijken. Maar die staan erin als generiek voor zowel Honda als Kawasaki.
Echter pasten die van de Honda van m'n maatje niet bij mij erin, ze waren te kort.
I have stability. The ability to stab.
Ben jij dat zelf in het filmpje?
De islam kan uw vrijheid schaden
Ligt eraan, vind je het goed of slecht?
Daar heb ik geen oordeel over. Ik hoop echter dat het paden zijn waar je ook mag rijden. Ik woon aan de rand van een bosgebied en heb bijzonder slechte ervaringen met endurorijders die rijden op paden waar dat niet mag. Gelukkig zijn ze zeer voorspelbaar qua dag en tijdstip, dus of 1) de lokale bromsnor staat klaar of 2) we nemen onze eigen maatregelen. Voor de rijders in kwestie is 1) duurder, maar wel beter en gezonder.
Volgens mij waren de Plugs voor de kawa 6mm
Als je zoekt op 6mm fairing clips of 8mm fairing clips dan kom je al een heel eind.
Oem gebruikt is het 1 van deze twee.
https://www.motorcyclespa.../kawasaki-parts/920390068
https://www.motorcyclespa.../kawasaki-parts/920391283
Hij stortte eruit en valt er nu volledig doorheen. De bovenkant is er af zegmaar. En ik weet niet hoeveel er is afgebroken dus of wat ik heb de gehele lengte is.Pagman schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:39:
@SmurfLink Zit die plug er nog in? ik had dat destijds ook bij die van mij. Als je een beetje priegelt aan de onderkant dan kun je de rivet er als het ware uitdrukken en vervolgens van boven weer vast erin drukken.
Volgens mij waren de Plugs voor de kawa 6mm
Als je zoekt op 6mm fairing clips of 8mm fairing clips dan kom je al een heel eind.
Oem gebruikt is het 1 van deze twee.
https://www.motorcyclespa.../kawasaki-parts/920390068
https://www.motorcyclespa.../kawasaki-parts/920391283
Bedankt voor de link. Denk dat ik ze het beste maar allebei bestel en kijk welke past.
Dan kan ik je gerust stellen, alle paden die wij bewandelen met routes uitgezet door de club of door clubleden worden extensief (tot aan een dag voor de rit) gecontroleerd op legaliteit en toegankelijkheid. @Grubeater, hier actief, is ook tourbegeleider van de Transalp club en kan dit beamen. Wij houden ondanks dat we er legaal komen ook extra veel rekening met overig verkeer zoals landbouw, fietsers en voetgangers en veroorzaken zo min mogelijk geluidsoverlastWokschotel schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:37:
[...]
Daar heb ik geen oordeel over. Ik hoop echter dat het paden zijn waar je ook mag rijden. Ik woon aan de rand van een bosgebied en heb bijzonder slechte ervaringen met endurorijders die rijden op paden waar dat niet mag. Gelukkig zijn ze zeer voorspelbaar qua dag en tijdstip, dus of 1) de lokale bromsnor staat klaar of 2) we nemen onze eigen maatregelen. Voor de rijders in kwestie is 1) duurder, maar wel beter en gezonder.
Even voor mijn beeldvorming, wat voor 'maatregelen' nemen jullie dan?
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-03-2020 19:50 ]
2) dan ben je dus geen haar beter als die enduro rijders die “de wet overtreden”, want dat doe je door eigen rechter te spelen ook.Wokschotel schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:37:
[...]
Je hebt nog tijd, dus niet nu al van je wensen afstappen man. Je wilde perse wit.HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:06:
De spoeling word heel rap heel dun. Zojuist een prettig gesprek gehad met de dealer waar deze staat:
https://www.motoroccasion...700-x-c-abs-m1338464.html
Tja, hij is niet wit (helaas). Maar hij is wel aantrekkelijk geprijsd. Ik ga nog wel even checken hoe het onderhoudsschema eruit ziet enzo, ze schijnen hele hoge km-standen aan te kunnen (omdat het een autoblok is, en weinig toeren draait). En dan eventueel dinsdag even langsrijden, moet dan toch in Zeeland zijn.
Deze heeft trouwens best veel gelopen en is niet eens heel veel goedkoper dan die witte die je daarboven postte die net gekocht was.
Ik zou nog ff door zoeken, misschien particulier wat te vinden?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
1) Oorzaak gevolg 2) het is deels ons eigen terrein (ja, er zijn mensen die een bos hebben wat opengesteld is voor anderen). Dus alle recht om op eigen terrein maatregelen te nemen. Maar dit lijkt me een off-topic discussie dus ik laat het hierbij.Secsytime schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:51:
[...]
2) dan ben je dus geen haar beter als die enduro rijders die “de wet overtreden”, want dat doe je door eigen rechter spelen ook.
HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:44:
[...]
Dan kan ik je gerust stellen, alle paden die wij bewandelen met routes uitgezet door de club of door clubleden worden extensief (tot aan een dag voor de rit) gecontroleerd op legaliteit en toegankelijkheid. @Grubeater, hier actief, is ook tourbegeleider van de Transalp club en kan dit beamen. Wij houden ondanks dat we er legaal komen ook extra veel rekening met overig verkeer zoals landbouw, fietsers en voetgangers en veroorzaken zo min mogelijk geluidsoverlast.
Kuilen graven met ijzeren pinnen op de bodem en dan bedekken met bladeren.Even voor mijn beeldvorming, wat voor 'maatregelen' nemen jullie dan?
Nee uiteraard niet van dit soort maatregelen, maar bijvoorbeeld staande houden voor een goed gesprek. Paar man met hond erbij doen wonderen bij zo'n gesprek
Niet dat ik het sentiment niet begrijp, maar een 'gesprek' met 'een hond' erbij (hangt ook van het ras en de situatie af natuurlijk) kan wettechnisch al heel gauw gezien worden als bedreiging met een wapen. Ik heb er pas nog mee oog in oog gestaan vanwege een sjagrijnige buurtbewoner en de politie nam dit heel hoog op. Het is ook een mentale slippery slope: Eerst ben je bereid ze 'stevig toe te spreken', daarna komt de hond erbij, en voor je het weet heb je wél een escalatie op je handen (stel dat je een motorrijder treft die niet zo beleefd blijft). Als de hond hier een actieve rol neemt heb je mishandeling met een wapen of erger aan je broek hangen en dat blijft je je leven lang achterna komen (hypotheek, visum, VOG).Wokschotel schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:56:
Nee uiteraard niet van dit soort maatregelen, maar bijvoorbeeld staande houden voor een goed gesprek. Paar man met hond erbij doen wonderen bij zo'n gesprek
Ik denk dat je best optie #1 blijft aanhouden want optie #2 kan ook voor jou gevolgen hebben. Niet dat ik je daar ooit in zal tegenkomen, als ik gek wil doen ga ik de crossbaan op
Ohja.. ik had niet gedacht dat die nc 700/750 zo goedkoop was 2e hands! Zelf vind ik de blauwe het mooistHTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:05:
[...]
Absoluut niet. Duurder dan de NC's waar ik nu naar kijk en geen voordelen.
Weet je trouwens zeker dat je een witte wilt? Ik heb nu een parelmoer witte, en man wat wordt dat ding snel vies.
Hier komt niet (zo snel) meer een witte motor binnen.... je kan blijven poetsen.Secsytime schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:06:
[...]
Ohja.. ik had niet gedacht dat die nc 700/750 zo goedkoop was 2e hands! Zelf vind ik de blauwe het mooist
Weet je trouwens zeker dat je een witte wilt? Ik heb nu een parelmoer witte, en man wat wordt dat ding snel vies.
Ik vind bij de nieuwe (750X) de rood/zwart kleurstelling het mooiste, maar bij de 700 liever wit of zwart. Wit vanwege de ooghoek-overeenkomst met de lange arm van de wet (witte motor met fluor kleding) en dat maakt nou eenmaal dat automobilisten beter oplettenSecsytime schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:06:
[...]
Ohja.. ik had niet gedacht dat die nc 700/750 zo goedkoop was 2e hands! Zelf vind ik de blauwe het mooist
Alternatief is een nieuwe maar de ROI daarvan is stukken minder interessant.
Vaak ben je te bang!HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:11:
[...]
Ik vind bij de nieuwe (750X) de rood/zwart kleurstelling het mooiste, maar bij de 700 liever wit of zwart. Wit vanwege de ooghoek-overeenkomst met de lange arm van de wet (witte motor met fluor kleding) en dat maakt nou eenmaal dat automobilisten beter opletten. Zwart overweeg ik ook als het daarop uitdraait. Rood vloekt een beetje met fluor geel en @Bommes heeft gelijk, ik moet niet te snel van mijn eisen afwijken maar ze worden schaars... Ik vind het best lastig.
Alternatief is een nieuwe maar de ROI daarvan is stukken minder interessant.
Ga je nog een crosser kopen voor op Pottendijk?
Is zo onwijs anders dan mijn MT03, stukje groter en stukje zwaarder. Maar vooral andere zit positie en meer 'motor' voor je neus dan op de MT03. Natuurlijk ook dat stukje kuip wat vast zit aan de motor en niet meedraait is even wennen.
Het is allemaal natuurlijk een stukje gewenning dus dat zal wel goedkomen.
Helaas betekende dat extra stukje kuip, maar ik denk vooral door de hoger dan standaard ruit die erop zat, dat ik last had van de wind. Normaal zit ik volledig in de wind, nu werd de wind gestuurd en merkte ik veel turbulentie bij mijn hoofd. Ik hoop dat het komt door de ruit die hierop zat..
Eerste meters waren een beetje rommelig met het gas, zeker bij het schakelen te weinig gas erbij waardoor de motor dermate inhield dat je 'naar voren werd geduwd'*. Gelukkig raakte ik daar even later al meer gewend aan maar ik merkte duidelijk dat ik nu 2 cilinders onder me had dan een enkele.
Uiteraard genoeg vermogen, ik trok hem makkelijk effe naar de 180 toe (ja sorry...
Helaas kon ik hem niet goed testen in de bochten. De verkoper vertelde mij dat het redelijk nieuwe banden waren en dat ze nog een beetje glad konden zijn. En uiteraard de eerste keer dat ik de weg opdraaide voelde ik de achterband duidelijk een stuk opzij schuiven, dat terwijl ik geen eens echt schuin ging
De rit was eigenlijk te kort om een goede mening te vormen, de turbulentie en een gladde band helpen daar ook niet bij.
Komt dus op neer dat ik sowieso nog eens op een SMT moet gaan proefrijden en wil eigenlijk ook nog een SMR uitproberen.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Voor wat?Secsytime schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:13:
Vaak ben je te bang!
Hoezo kopen, ik heb een prachtige XR600R staanGa je nog een crosser kopen voor op Pottendijk?

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-03-2020 20:29 ]
Ben ik blij dat ik geen enduro aspiraties heb, ik zou nachtmerries krijgen van repressieve acties door wijsneuzen met honden, dan zie ik liever een lokale bromsnor.Wokschotel schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:56:
. . . Paar man met hond erbij doen wonderen bij zo'n gesprek
overigens, als hondenliefhebber zelf: begrijp heel goed waar je je hond aan blootsteld met dergelijke acties, als het escleert dan krijgt je hond aan het eind van de rit een spuitje, niet iets om naar uit te kijken denk ik. Als ik een potentieel handgemeen in het verschiet had waar mijn hond bij was dan ging die hond eerst buiten bereik, als ik mot heb los _ik_ dat op, daar ga ik niet mijn hond aan blootstellen.
/offtopic
[ Voor 39% gewijzigd door botoo op 07-03-2020 20:46 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Die Scarver he... ik zit er al vaker naar te kijken, m'n R80 heeft vrachtladingen personaliteit en rijdt erg comfortabel, maar gezien hoe weinig ik rij en gebrek aan eigen technisch kunnen cq tijd om daar wat aan te doen overweeg ik stiekem iets van dit millennium, al is het alleen maar om van die carbs af te zijn. Uitdaging is dat ik vrij lange benen heb en voorovergebogen zithoudingen (en/of te sterk gebogen benen) slecht trek. Gevolg is dat ik sowieso een vrij hoge motor nodig heb, waardoor ik al snel bij BMW bijf hangen. Idealiter zou ik een K75 (non-RT) willen van minder dan 20 jaar oud, maar goed, dat bestaat niet... Op welk vlak is die Scarver te klein en hoe zit het slechter?Hkuit schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:16:
[...]
En het is iets anders geworden, geen Scarver maar een Aprilia Pegaso 650 Tibet. Ongeveer hetzelfde blok (maar dan met 5 kleppen) maar een grotere motor en dat zat toch een stuk beter. Zondag ophalen, 120 km van huis; ik wilde er een mooie binnendoor tocht van maken, maar er wordt veel motregen voorspeld... 😡. Ik denk dat het dan toch snelweg wordt.
Oslik blyat! Oslik!
17/03 wordt hij opnieuw gemonteerd..... Ik weet niet wat er tussen nu en de afgelopen 3 weken van demontage gebeurd is, maar dat is dus meer dan een maand na demontage en vaststelling dat er een volgende stap gezet wordt.
Toch maar eens gaan praten over wat met de maandelijkse aflossing zolang ik niet kan rijden, of niet opgelost is.
Interesting times...
Gefeliciteerd! Mooie kleurstelling ook.
Nu nog lid worden van de Transalp club😀.
Vandaag weer naar de club keuring geweest in Elburg. Motor is weer zonder problemen door de keuring gekomen.
3 aandachtspunten;
* remleidingen zijn nog origineel (van 2010) en zouden eigenlijk vervangen moeten worden. Dat is wel een dure grap, want dan moeten er 7 leidingen ad € 39,00 per stuk vervangen worden.
* de achterband is vierkant aan het worden, na 22.000 Km niet zo gek dat de band een beetje op raakt.
* remlicht van de voetrem grijpt iets te laat aan. Dus eerst een klein stukje remactie en dan pas het remlicht. Toen ik de motor kocht was het net andersom, toen reed ik bijna met een continue brandend remlicht
Wat me tijdens de keuring opviel was dat er nog heel veel van die 600 Transalps rondrijden. Die dingen blijven maar gaan en iedereen die ik sprak tijdens de keuring die zo’n 600 reed was er nog dik tevreden over. De hype om maar meer cc’s en meer Pk’s te moeten hebben is niet aan iedereen besteed.
Dank je, ben al aan het lurken.MichielK71 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 22:22:
[...]
Gefeliciteerd! Mooie kleurstelling ook.
Nu nog lid worden van de Transalp club😀.
Kan niet wachten tot de hypotheek passeert, dan kan ik ‘m ophalen.
Zelf heb ik een assortimentje via eBay gevonden, maar Heuts (/Brezan) heeft ze ook liggen. Wel een originele meenemen, want dat legt een stuk makkelijker uit wat je nodig hebt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Die rubbers kunnen eruit, dan heb je meer grip op de stepjes. Wel zijn ze wat smal en daardoor minder comfortabel om op te staan.nehal3m schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:25:
[...]
Hahaha heb een vriend die vaak ritjes rijdt en ook tracks uit zet. Zal ‘m eens komen verrassen door met ‘n Alp op de proppen te komen!
Het clublid dat eerder verbrede stepjes en carter bescherming maakte is nu te druk met zijn werk. Zelf wil ik nog wel zo'n carterbak.
@Wokschotel Het grootste gedeelte van de toerritten zijn 90-100% verhard en worden meerdere keren voorgereden. De allroadritten houden zich zoveel mogelijk aan de wet, maar bij onverhard zijn de bordjes niet altijd duidelijk zichtbaar. "Eigen weg" betekent niet dat je er niet in mag, de weg is in privé eigendom en mogelijk minder onderhouden.
Zelf ben ik tijdens het rijden van de TET in een gesloten natuurgebied terecht gekomen, we kwam op eens zo'n schildje van het *** Landschap tegen. Kennelijk miste er ergens een bordje, want wij hadden eerder niets gezien. Hierna zo direct mogelijk het natuurgebied verlaten, toen kwamen we twee slagbomen tegen. Duidelijk dat we er niet in mochten.
Het probleem van de TET is dat een bepaalde route drukker bereden wordt. Door mensen die rustig rijden, maar ook door mensen die rijden alsof het een crossbaan is.
Het probleem is dat er vooral in het weekend word gereden en de aanwonenden hebben dus overlast in hun rust. Dat terwijl de meeste TETters de TET maar 1-2 keer per jaar rijden.
[ Voor 43% gewijzigd door Grubeater op 08-03-2020 00:36 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Een laag zadel icm vrij hoge voetsteunen=scherpe hoek bij je knieën. Je hebt veel controle (zit er lekker “in”) en je raakt niet snel die steunen, dat zijn de voordelen. Maar ik heb daarom voor een allroad gekozen, die zit ruimer.dion_b schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 21:14:
[...]
Die Scarver he... ik zit er al vaker naar te kijken, m'n R80 heeft vrachtladingen personaliteit en rijdt erg comfortabel, maar gezien hoe weinig ik rij en gebrek aan eigen technisch kunnen cq tijd om daar wat aan te doen overweeg ik stiekem iets van dit millennium, al is het alleen maar om van die carbs af te zijn. Uitdaging is dat ik vrij lange benen heb en voorovergebogen zithoudingen (en/of te sterk gebogen benen) slecht trek. Gevolg is dat ik sowieso een vrij hoge motor nodig heb, waardoor ik al snel bij BMW bijf hangen. Idealiter zou ik een K75 (non-RT) willen van minder dan 20 jaar oud, maar goed, dat bestaat niet... Op welk vlak is die Scarver te klein en hoe zit het slechter?
Ugh, duidelijk - vrijwel exact wat ik niet zoek dusHkuit schreef op zondag 8 maart 2020 @ 00:56:
[...]
Een laag zadel icm vrij hoge voetsteunen=scherpe hoek bij je knieën. Je hebt veel controle (zit er lekker “in”) en je raakt niet snel die steunen, dat zijn de voordelen. Maar ik heb daarom voor een allroad gekozen, die zit ruimer.
Tnx iig.
Oslik blyat! Oslik!
Heb je hem enkel in de D-stand gereden? (Drive).HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:08:
Ik heb zojuist op uitnodiging van Honda even anderhalf uur gestuurd met de NC750X DCT van Motoport Breda. Eerst de snelweg op naar Drunen, vriend ophalen, beetje polderweggetjes gestuurd en dan over de snelweg terug om de anderhalf uur deadline te halen.
Conclusie.....
Ik ben genezen van de DCT.
Ik wíl hem zó graag goed vinden, en meestal gaat het ook goed. Vrijwel alle opschakelingen gaan soepel en omdat het blok enorm koppelkrachtig is kon ik (tot ongeveer 100km/u) de ZX10 van mijn maat gewoon bijhouden (met letterlijk twee vingers in je neus, want automaat).
Maar het neerschakelen gaat gewoon te vaak mis voor een optie van 1000 euro. Dat hij soms een ongelukkig moment kiest om neer te schakelen is tot daar aan toe. Waar ik nog veel meer mee zat is dat hij de koppeling dan ook heel plotseling laat opkomen en omdat het een P-Twin is met veel compressie krijg je dus gewoon spontaan een extra remactie als het ware. Heel onprettig, zeker als je aan het manoeuvreren bent.
Soms ging het goed... soms schakelde hij zo soepel terug dat je het bijna niet merkte. Maar dat was hooguit 50% van de keren en dat is voor mij niet goed genoeg.
Dus DCT van de baan - ik ga nog steeds wel voor de NC. Het heeft nog steeds een beetje Transalp genen ondanks dat hij compacter is en ook lichter is (of in ieder geval zo voelt). Het zit prettig en heeft een goede 'flickability'. Vering is aan de harde en korte kant, dus daar zou ik wel wat aanpassingen aan willen zien.
Want dan deel ik die ervaring met je.
S1 en S2 rijdt een pak beter. Een wereld van verschil! Ik rijdt nooit in de D-stand.
MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk iPhone 14 Pro
Een filmpje voor @Joopieboy Dan kan hij alvast even kwijlen naar een 1250GS.
Zelf zit ik met deze dagen maar wat routes bij elkaar te klikken voor komend seizoen. Denk daarbij vooral aan routes voor de geplande weekenden dit jaar met de club. Uiteraard hebben we al een flinke database waar we uit kunnen putten, maar juist daarom is het ook wel eens leuk om weer eens helemaal opnieuw te beginnen met een route, om niet steeds op dezelfde wegen uit te komen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik doel specifiek op het op laten komen van de koppeling. Dat kun je langzaam doen, snel, of 'instant'. En dat laatste doet de DCT bak soms: hij laat na het terugschakelen de koppeling heel plots opkomen waardoor je een duik in de voorkant krijgt. Tuurlijk, als je zelf op het knopje hebt gedrukt verwacht je het enigzins (minder erg dan wanneer het je verrast) maar subtiel is het zeker niet. En dat vind ik niet goed genoeg voor een optie waar je toch 1000 euro meer voor betaalt.VeterisVulpes schreef op zondag 8 maart 2020 @ 01:56:
Heb je hem enkel in de D-stand gereden? (Drive).
Want dan deel ik die ervaring met je.
S1 en S2 rijdt een pak beter. Een wereld van verschil! Ik rijdt nooit in de D-stand.
Ik zag net wat in de mail voorbij komen, goed bezig.DrivinUCrazy schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:55:
[YouTube: How To Ride Down STEEP RUTTED HILLS & Trails on an Adventure Bike - Full Lesson]
Zelf zit ik met deze dagen maar wat routes bij elkaar te klikken voor komend seizoen. Denk daarbij vooral aan routes voor de geplande weekenden dit jaar met de club. Uiteraard hebben we al een flinke database waar we uit kunnen putten, maar juist daarom is het ook wel eens leuk om weer eens helemaal opnieuw te beginnen met een route, om niet steeds op dezelfde wegen uit te komen.
Met dit soort dagen is het gewoon heerlijk om al lekker die voorpret te hebben en dingen voor te bereiden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Bel ik vandaag terug: Ja, euh, ik ben eigenlijk op carnavalsoptocht

Iedereen word gemaand (zeker in Brabant) om niet uit te gaan om verspreiding remmen, maar in Zuid-Oost Brabant word nog volop in groepsverband gezopen

Mag je de motor wel goed ontsmetten als je hem kooptHTT-Thalan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:49:
Pfff. Ik vind een geschikte (interessant dan toch in ieder geval) NC700X op Motorscout (dankzij die maat van me, hij zoekt mee) dus ik bel gisteren op: geen gehoor. Sms: geen gehoor.
Bel ik vandaag terug: Ja, euh, ik ben eigenlijk op carnavalsoptocht.
Iedereen word gemaand (zeker in Brabant) om niet uit te gaan om verspreiding remmen, maar in Zuid-Oost Brabant word nog volop in groepsverband gezopen. Sowieso, hoort Carnaval niet allang afgelopen te zijn? Mijn god....
100 euro eraf voor een rentokil behandeling sowieso.Booyaa schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:51:
[...]
Mag je de motor wel goed ontsmetten als je hem koopt
Als je een ruime BMW zoekt, R1200 RT of GSdion_b schreef op zondag 8 maart 2020 @ 01:50:
[...]
Ugh, duidelijk - vrijwel exact wat ik niet zoek dus
Tnx iig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
https://transalpclub.nl/f...te-alp-van-nederland-kuch
Prijs is lichtjes onderhandelbaar bij zeer serieuze interesse. Jullie weten de historie beter dan menig ander en dat het een retebetrouwbare motor is, zolang je genoeg olie op voorraad houdt
Dit is een standaard issue van alle gerobotiseerde handbakken, dual clutch of niet. Ga maar eens in een VW DSG rijden, of een BMW M met SMG bak, maakt allemaal geen fluit uit. Zit wel vooruitgang in hoor, zoals eerder door @DrivinUCrazy aangegeven. Het zit 'm in het algoritme wat gebruikt wordt om te voorspellen wat de bestuurder wilt, en dat is een vrij specifiek stukje code, waar vreselijk veel tijd in gaat zitten en bij voorkeur ook nog eens zelflerend moet zijn om de bak zo te laten schakelen dat het bij de bestuurder past.HTT-Thalan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:24:
[...]
Ik doel specifiek op het op laten komen van de koppeling. Dat kun je langzaam doen, snel, of 'instant'. En dat laatste doet de DCT bak soms: hij laat na het terugschakelen de koppeling heel plots opkomen waardoor je een duik in de voorkant krijgt. Tuurlijk, als je zelf op het knopje hebt gedrukt verwacht je het enigzins (minder erg dan wanneer het je verrast) maar subtiel is het zeker niet. En dat vind ik niet goed genoeg voor een optie waar je toch 1000 euro meer voor betaalt.
Reed gister met een vriend van me mee in een nieuwe Polo DSG, die is echt soepel tot er iets gebeurt wat buiten de voorspelde scenario's valt, dan "klapt" de koppeling nog wel eens. Is voor mij een reden om zowel bij auto's als motoren met een grote boog om die bakken heen te lopen.
Alleen de Honda DCT schijnt niet zelflerend te zijn, dus beter word het waarschijnlijk niet. En de impact van een clutch drop is op zo weinig gewicht ook heftiger (en sowieso ongewenst op tweewielers, stel dat je net in een bocht zit) dan bij een auto waar er meer gewicht door die weerstand heen duwt.NLDViane schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:14:
[...]
Dit is een standaard issue van alle gerobotiseerde handbakken, dual clutch of niet. Ga maar eens in een VW DSG rijden, of een BMW M met SMG bak, maakt allemaal geen fluit uit. Zit wel vooruitgang in hoor, zoals eerder door @DrivinUCrazy aangegeven. Het zit 'm in het algoritme wat gebruikt wordt om te voorspellen wat de bestuurder wilt, en dat is een vrij specifiek stukje code, waar vreselijk veel tijd in gaat zitten en bij voorkeur ook nog eens zelflerend moet zijn om de bak zo te laten schakelen dat het bij de bestuurder past.
Reed gister met een vriend van me mee in een nieuwe Polo DSG, die is echt soepel tot er iets gebeurt wat buiten de voorspelde scenario's valt, dan "klapt" de koppeling nog wel eens. Is voor mij een reden om zowel bij auto's als motoren met een grote boog om die bakken heen te lopen.
Dat wilde ik er nog aan toevoegen inderdaad, je zal net even een ongewenste gewichtsverplaatsing krijgen terwijl je op het randje de bocht door gaat... Nu verwacht ik dat de bak wel samenwerkt met een bepaalde vorm van IMU of andere hellingshoeksensor om dit te voorkomen, zeker bij de nieuwere varianten.HTT-Thalan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:33:
[...]
Alleen de Honda DCT schijnt niet zelflerend te zijn, dus beter word het waarschijnlijk niet. En de impact van een clutch drop is op zo weinig gewicht ook heftiger (en sowieso ongewenst op tweewielers, stel dat je net in een bocht zit) dan bij een auto waar er meer gewicht door die weerstand heen duwt.
Nope, gebeurde me op de beurs tijdens de testrit (waar je niet veel anders kon dan steeds krappe bochtjes maken). Nou ben ik wel ergere ongewenste bewegingen gewend na een paar jaar offroad dus ik ving het wel op maar ik vind het gewoon slecht. De Versys liet ik stilvallen overigens. Dat is me in 3 jaar nog nooit gebeurd. Te weinig gas gegeven bij het ontkoppelen, beschamend, niet?NLDViane schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:39:
[...]
Dat wilde ik er nog aan toevoegen inderdaad, je zal net even een ongewenste gewichtsverplaatsing krijgen terwijl je op het randje de bocht door gaat... Nu verwacht ik dat de bak wel samenwerkt met een bepaalde vorm van IMU of andere hellingshoeksensor om dit te voorkomen, zeker bij de nieuwere varianten.
Als je zoiets controversieels doet als een automaat toevoegen op een motorfiets (daar waar CVT natuurlijk doodnormaal is in de (motor)scooter wereld) moet je het wel goed doen vind ik
[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-03-2020 13:43 ]
Dat is eh, erg opmerkelijk voor zo'n "hoogstaand" stukje technologie. Zeer zacht uitgedrukt.HTT-Thalan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:40:
[...]
Nope, gebeurde me op de beurs tijdens de testrit (waar je niet veel anders kon dan steeds krappe bochtjes maken). Nou ben ik wel ergere ongewenste bewegingen gewend na een paar jaar offroad dus ik ving het wel op maar ik vind het gewoon slecht. De Versys liet ik stilvallen overigens. Dat is me in 3 jaar nog nooit gebeurd. Te weinig gas gegeven bij het ontkoppelen, beschamend, niet?.
Kleinigheidje houd je toch, dat foutje met af laten slaan deed ik op een Blackbird. Schrok van de gasreactie (2mm is 4000rpm ongeveer

Anoniem: 478829
Zelf ooit eens een offroad cursus van bmw gereden en dat kwam daar ook aan bod. Vooral eng in het begin maar stelt uiteindelijk niet veel voor. Terug naar boven vond ik zelfs moeilijker omdat je niet halverwege kunt stoppen en gewoon verder rijden daarna. Naar beneden moet je er vooral mee rekening houden dat je niet tot stilstand zult komen tenzij tegen de grond.DrivinUCrazy schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:55:
[YouTube: How To Ride Down STEEP RUTTED HILLS & Trails on an Adventure Bike - Full Lesson]
En veel info over lichaamshouding en controle over de motor (voor zover mogelijk met zo'n gewicht). Wel echt een aanrader.
Als ik een originele had dan had ik 'm wel in de kuip gerost... dat is nou juist het probleem.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:08:
@SmurfLink Die rivets liggen bij de meeste autogarages wel op voorraad. Alle bekleding en wielkasten zitten daar bijvoorbeeld mee vast.
Zelf heb ik een assortimentje via eBay gevonden, maar Heuts (/Brezan) heeft ze ook liggen. Wel een originele meenemen, want dat legt een stuk makkelijker uit wat je nodig hebt.
Maar gelukkig hebben we lieve Tweakerts die dezelfde fiets thuis hebben staan en een zak vol met die dingen hebben gehaald.
Nu nog ff zorgen dat ik morgen klaar ben met deze voedselvergiftiging en daadwerkelijk naar werk kan, maar oke.. ;+
Het enige wat mij nu juist zo spannend lijkt is dat je met een behoorlijk apparaat en veel gewicht op pad gaat. Een crosser van 150-200kg maximaal dat is heel anders rijden.Anoniem: 478829 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:50:
[...]
Zelf ooit eens een offroad cursus van bmw gereden en dat kwam daar ook aan bod. Vooral eng in het begin maar stelt uiteindelijk niet veel voor. Terug naar boven vond ik zelfs moeilijker omdat je niet halverwege kunt stoppen en gewoon verder rijden daarna. Naar beneden moet je er vooral mee rekening houden dat je niet tot stilstand zult komen tenzij tegen de grond.
En veel info over lichaamshouding en controle over de motor (voor zover mogelijk met zo'n gewicht). Wel echt een aanrader.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik had tot vorig jaar een Nissan Micra K11 met een CVT automaat (variomatic), schakelde reed als een droom. Geen enkele bok of stoot meegemaakt.NLDViane schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:14:
[...]
Dit is een standaard issue van alle gerobotiseerde handbakken, dual clutch of niet. Ga maar eens in een VW DSG rijden, of een BMW M met SMG bak, maakt allemaal geen fluit uit. Zit wel vooruitgang in hoor, zoals eerder door @DrivinUCrazy aangegeven. Het zit 'm in het algoritme wat gebruikt wordt om te voorspellen wat de bestuurder wilt, en dat is een vrij specifiek stukje code, waar vreselijk veel tijd in gaat zitten en bij voorkeur ook nog eens zelflerend moet zijn om de bak zo te laten schakelen dat het bij de bestuurder past.
[ Voor 0% gewijzigd door nehal3m op 08-03-2020 14:59 . Reden: Een CVT schakelt niet ]
Duh. Een CVT schakelt nietnehal3m schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:55:
[...]
Ik had tot vorig jaar een Nissan Micra K11 met een CVT automaat (variomatic), schakelde als een droom. Geen enkele bok of stoot meegemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-03-2020 14:56 ]
Misschien een idee om eens bij Adventure Bike Experience Center te informeren?HTT-Thalan schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:49:
Pfff. Ik vind een geschikte (interessant dan toch in ieder geval) NC700X op Motorscout (dankzij die maat van me, hij zoekt mee) dus ik bel gisteren op: geen gehoor. Sms: geen gehoor.
Bel ik vandaag terug: Ja, euh, ik ben eigenlijk op carnavalsoptocht.
Iedereen word gemaand (zeker in Brabant) om niet uit te gaan om verspreiding remmen, maar in Zuid-Oost Brabant word nog volop in groepsverband gezopen. Sowieso, hoort Carnaval niet allang afgelopen te zijn? Mijn god....
Ik heb mijn NC700x daar vorig jaar vandaan gehaald. De motor was in erg nette staat, en qua prijs was ie heel netjes. Vriendelijke gozer ook
Ondertussen baal ik als een stekker. Gisteren vroeg weg en laat thuis, waardoor ik niet heb kunnen rijden. Vandaag is het natuurlijk weer rotweer, dus komt er ook niks van. Maar, als ik buienradar mag geloven wordt 't eind volgende week een paar dagen lekker weer
Ik wil eigenlijk een zo simpel mogelijke oplossing waarbij de meetdopjes weliswaar op de motor blijven zitten maar waarbij ik het display gewoon thuis laat waar de motor gestald is. Als ik dan ga rijden kijk ik even op de display naast de motor en klaar is /me
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je echt, écht graag had willen motorrijden had je het gedaanSorbo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:12:
Vandaag is het natuurlijk weer rotweer, dus komt er ook niks van. Maar, als ik buienradar mag geloven wordt 't eind volgende week een paar dagen lekker weer
Duh, ik rij nu al een R80 (naked). Ik zoek juist iets lichters en moderners zonder dat ik daarbij origami hoef te doen met m'n lichaam. R1200 is absoluut moderner, maar niet bepaald lichternoes schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:57:
[...]
Als je een ruime BMW zoekt, R1200 RT of GSDe F series GS zijn ook hoog.
Oslik blyat! Oslik!
Ik niet, maar vind 't eerlijk gezegd best een interessante accessoire moet ik zeggen. M'n compressor staat namelijk op zolder en om de banden op te pompen moet ik 'em voor de deur neerzetten (als er al plek is), pneumatische slang uit het zolderraam slingeren (voorbij de dakgoot) en naar beneden laten, banden oppompen, slang weer inhijsen et ceterabotoo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:23:
Wie hier gebruikt een after-market bandenspanningscontrolesysteem? (scrabble voorwaarde!)

/f/image/zFZf5mnfzGs85xD1kG5wZ0hl.jpg?f=fotoalbum_large)
@Will_M kan je mijn foto vervangen door deze? Eerste foto van een meer-lader-trip
Geweldige motor de SMT! Rij er nu een jaartje op na heel veel jaren een Honda VTR1000SP1 te hebben gereden.thijsco19 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:22:
Vanmiddag proefritje gemaakt op een KTM 990 SMT.
Is zo onwijs anders dan mijn MT03, stukje groter en stukje zwaarder. Maar vooral andere zit positie en meer 'motor' voor je neus dan op de MT03. Natuurlijk ook dat stukje kuip wat vast zit aan de motor en niet meedraait is even wennen.
Het is allemaal natuurlijk een stukje gewenning dus dat zal wel goedkomen.
Helaas betekende dat extra stukje kuip, maar ik denk vooral door de hoger dan standaard ruit die erop zat, dat ik last had van de wind. Normaal zit ik volledig in de wind, nu werd de wind gestuurd en merkte ik veel turbulentie bij mijn hoofd. Ik hoop dat het komt door de ruit die hierop zat..
Eerste meters waren een beetje rommelig met het gas, zeker bij het schakelen te weinig gas erbij waardoor de motor dermate inhield dat je 'naar voren werd geduwd'*. Gelukkig raakte ik daar even later al meer gewend aan maar ik merkte duidelijk dat ik nu 2 cilinders onder me had dan een enkele.
Uiteraard genoeg vermogen, ik trok hem makkelijk effe naar de 180 toe (ja sorry...).
Helaas kon ik hem niet goed testen in de bochten. De verkoper vertelde mij dat het redelijk nieuwe banden waren en dat ze nog een beetje glad konden zijn. En uiteraard de eerste keer dat ik de weg opdraaide voelde ik de achterband duidelijk een stuk opzij schuiven, dat terwijl ik geen eens echt schuin ging. Ik 'durfde' gelijk niet meer de bochtjes iets sportiever te pakken, mijn excuses voor de mensen die achter mij reden dat ik als een natte krant op een zoutzak reed.
De rit was eigenlijk te kort om een goede mening te vormen, de turbulentie en een gladde band helpen daar ook niet bij.
Komt dus op neer dat ik sowieso nog eens op een SMT moet gaan proefrijden en wil eigenlijk ook nog een SMR uitproberen.
Wind is wel dingetje idd. Schijnt beter te zijn met lage ruit, maar heb zelf ook een hoge in combinatie met een Shuberth C3 helm en oordoppen op maat. Dan heb je er geen last van.
I took the blue pill…
Vandaag even het beweegbare kinstuk er af geschroefd. Het probleem liet zich meteen al zien.sypie schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 15:54:
Over helmpjes gesproken: die van mij moet even uit elkaar, het frontstuk valt spontaan naar beneden. Wat eerder nog niet zo was.
Rondom het draaipunt zit een stukje kunststof wat er voor zorgt dat het kinstuk in de hoogste positie blijft staan. Aan één kant is die afgebroken en weg, de andere kwant was afgebroken maar zat nog in de helm. Dat verklaarde ook meteen waarom het kinstuk niet netjes gelijk sloot. Het kinstuk zat een beetje scheef waardoor één kant harder in de vergrendeling getrokken moest worden...
Geen idee of hiervoor reserve-onderdelen verkrijgbaar zijn of dat er nog garantie op zit. Ik zag net wel op de site van HJC dat ze nu 5 jaar garantie hebben op hun helmen, waarschijnlijk alleen na registratie. (datagraaiers...)
Euh... een bandenspanningsmeter gebruiken voordat je het gebeuren begint? Lijkt me een stuk goedkoper dan die speciale ventielen.Osiris schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:04:
[...]
Ik niet, maar vind 't eerlijk gezegd best een interessante accessoire moet ik zeggen. M'n compressor staat namelijk op zolder en om de banden op te pompen moet ik 'em voor de deur neerzetten (als er al plek is), pneumatische slang uit het zolderraam slingeren (voorbij de dakgoot) en naar beneden laten, banden oppompen, slang weer inhijsen et ceteraBest gedoe. Als ik kan zien dat 't daadwerkelijk nodig is of niet, dan ben ik niet voor jan lul aan 't hengelen met m'n pneumatische slang
Heb het zelf ook overwogen, maar het is de meerprijs me niet waard. Electronisch bandenspanningsmetertje van een paar euro doet z'n taak dikke prima.
Weet je hoeveel moeite dat isSmurfLink schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:41:
[...]
Euh... een bandenspanningsmeter gebruiken voordat je het gebeuren begint? Lijkt me een stuk goedkoper dan die speciale ventielen.
Heb het zelf ook overwogen, maar het is de meerprijs me niet waard. Electronisch bandenspanningsmetertje van een paar euro doet z'n taak dikke prima.
Nagenoeg geen.
Bol.com > typ in electronische bandenspanningsmeter > koop die gele voor een paar euro
...Wacht tot het bezorgd is...
Draai ventieldopje open > duw meter erop
Is het genoeg? Klaar.
Zo nee > pomp die shit op.
Hopelijk van de week een proefrit op 1tje met een lage(re) ruit.FBTN schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:27:
[...]
Geweldige motor de SMT! Rij er nu een jaartje op na heel veel jaren een Honda VTR1000SP1 te hebben gereden.
Wind is wel dingetje idd. Schijnt beter te zijn met lage ruit, maar heb zelf ook een hoge in combinatie met een Shuberth C3 helm en oordoppen op maat. Dan heb je er geen last van.
Ik hoop dat het dan meevalt.
Overigens kwam ik erachter dat een bekende uit het dorp een KTM 990 smr heeft. Maar eens snel een praatje maken met hem.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Of AliExpress TPMS systeempje. Werkt ook prima.SmurfLink schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:46:
[...]
Nagenoeg geen.
Bol.com > typ in electronische bandenspanningsmeter > koop die gele voor een paar euro
...Wacht tot het bezorgd is...
Is het genoeg? Klaar.
Zo nee > pomp die shit op.
I took the blue pill…
Laat even weten of dat helpt. Wellicht dat ik dan ook een ander ruitje haal.thijsco19 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:50:
[...]
Hopelijk van de week een proefrit op 1tje met een lage(re) ruit.
Ik hoop dat het dan meevalt.
Overigens kwam ik erachter dat een bekende uit het dorp een KTM 990 smr heeft. Maar eens snel een praatje maken met hem.
I took the blue pill…
> draai dopje weer terug > rinse repeat volgende wiel > zoek doek op om je handen schoon te maken > dan pas klaarSmurfLink schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:46:
Natuurlijk is het niet al te veel werk maar het is een werkje wat volgens mij vaak overgeslagen wordt, een bandenspanningsmeter zoals ik in gedachte heb is éénmalig dopjes plaatsen en vervolgens kijk ik bij het uit de stalling halen van de fiets even op de meter. Op die manier is het een handeling die je elke keer zonder enige vorm van vertraging of vieze handen doet.
Dus nee, ik hoef geen verbinding naar mijn phone app.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ride-on gel erin, verliezen ze ook minder (snel) druk heb ik gemerkt.Chakotay schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:41:
Mogelijk wel even je banden opnieuw balanceren nadat je TPMS-spul op je ventielen schroeft

De Alp staat sinds hedenavond op Marktplaats te koop
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-03-2020 18:54 ]
Welke ruit heb jij erop zitten? (Foto?)FBTN schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Laat even weten of dat helpt. Wellicht dat ik dan ook een ander ruitje haal.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen lengte. Ikzelf ben 1.85, hoewel ik soms de neiging heb om wat krom te zitten merkte ik geen positief verschil als ik recht ging zitten.
Ik heb de hoge touring ruit van 50cm er op. Ik ben 1,93.thijsco19 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:11:
[...]
Welke ruit heb jij erop zitten? (Foto?)
Het is natuurlijk ook afhankelijk van je eigen lengte. Ikzelf ben 1.85, hoewel ik soms de neiging heb om wat krom te zitten merkte ik geen positief verschil als ik recht ging zitten.
I took the blue pill…
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Wat doen die tassen met het bereik? En heb je die nodig voor een laadkabel en dergelijke? Of zijn die meer omdat je een lange rit maakt?Dryhte schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:05:
mijn Esseesse9 in zijn natuurlijke biotoop...
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ik heb op de afstand Gent-Utrecht drie keer opgeladen, van 20 naar 80%, dat duurt 15 a 20min.
Het zou kunnen dat ik het in de zomer met twee keer laden gered had (men zegt dat de autonomie op een warme dag echt beter is).
Maar ik was eigenlijk blij verrast dat het best wel vlot ging, dat laden. Gewoon iets meer tijd voorzien zorgt voor een relaxte trip.
Ben de laatste tijd filosofie van de stoïcijnen aan het lezen. Wijze les die je daar noemt: Als je een relaxt leven wilt moet je rustig aan doen.Dryhte schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:38:
Ik denk niet dat ze er veel aan doen, het bereik is sowieso niet vet aan 120km/h. Een bevatte laadkabels, de andere wat bagage.
Ik heb op de afstand Gent-Utrecht drie keer opgeladen, van 20 naar 80%, dat duurt 15 a 20min.
Het zou kunnen dat ik het in de zomer met twee keer laden gered had (men zegt dat de autonomie op een warme dag echt beter is).
Maar ik was eigenlijk blij verrast dat het best wel vlot ging, dat laden. Gewoon iets meer tijd voorzien zorgt voor een relaxte trip.
Ze laden wel niet sneller op, dus 20-80% zal dan misschien een half uur duren. Maar je gaat er uiteraard verder mee. (Waarom stoppen aan 80? Omdat de laadsnelheid inzakt, hij begint met balanceren)
Als je zelf groot bent maakt dat gewicht weinig uit. Ik vind mn S1000RR zwaarder manoeuvreren dan mn R1200RT, ik kan er beter bij dus makkelijker mee draaien en steken (als ik er zelf niet op zit). Er is wel een truucje wat me wel lukt met de S1000RR en niet met de RT: draaien op de jiffy. Gewicht zit bij de grote boxers erg laag, dus tijdens het rijden merk je er echt niks van. Als je eens in de buurt bent, ben je welkom om te eens te proberendion_b schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:33:
[...]
Duh, ik rij nu al een R80 (naked). Ik zoek juist iets lichters en moderners zonder dat ik daarbij origami hoef te doen met m'n lichaam. R1200 is absoluut moderner, maar niet bepaald lichterFxxxGS zou een optie zijn maar ik heb een schurfthekel aan kettingen. Dat was mooie aan Scarver- bandaandrijving.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 08-03-2020 23:42 ]
Oslik blyat! Oslik!
Hij bood een euro per sticker?HTT-Thalan schreef op maandag 9 maart 2020 @ 07:55:
De eerste serieuze geïnteresseerde heeft zich gemeld, en de off-road velgen zijn al verkocht. Heb vandaag als het goed is contact met de verkoper van de witte NC in het zuiden. 52k op de teller, 4500 euro.
XBL: DonFrans
Als je van dat bier een fles goeie rum maakt, primaPagman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:18:
Zou je alle stickers eraf halen voor de vraagprijs + een kratje Hertog Jan
Ik zou de stickers laten zitten hoor, anders valt de motor uit elkaar.Pagman schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:18:
Zou je alle stickers eraf halen voor de vraagprijs + een kratje Hertog Jan
XBL: DonFrans
Beetje met dezelfde gedachte als het Alpje van @HTT-Thalan , Alleen als ik de S4 verkoop komt er waarschijnlijk een nagenoeg nieuwe(7km op de teller, nog niet op kenteken) 2019 Street Triple RS voor in de plaats
Zaterdag was het trouwens al lekker druk met motorrijders en bij de Triumph dealer
[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 09-03-2020 08:56 ]
Jup, mensen gaan zich klaar maken voor de lente en gaan kijken naar een nieuwe brommer voor het aankomende seizoen.darkkingll schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:45:
Is het nationale verkoopweekend ofzo? De Speed Four heb ik ook te koop gezet.
Beetje met dezelfde gedachte als het Alpje van @HTT-Thalan , Alleen als ik de S4 verkoop komt er waarschijnlijk een nagenoeg nieuwe(7km op de teller, nog niet op kenteken) 2019 Street Triple RS voor in de plaats![]()
Zaterdag was het trouwens al lekker druk met motorrijders en bij de Triumph dealer
Heb ook het idee dat daardoor de prijzen iets zakken. Ben zelf ook al tijdje aan het rondkijken en er zijn veel fietsen die ik in de gaten hield sinds januari en diegene die nog niet verkocht zijn zakken elke 2 weken wel weer iets in prijs.
Maar was wel verbaasd toen ik op marktplaats keek, staan 2 andere Speed Four's te koop, beide voor (aanzienlijk)meer geld dan ik dacht dat ze waard zijn..
Maar we zullen zien, ik hoef niet perse een nieuwe en dat maakt het onderhandelen ook een stuk makkelijker voor mij.
Hoe werkt dat, nog niet op kenteken maar wel 7k op de teller? Zijn dat dan circuit meters?darkkingll schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:45:
Is het nationale verkoopweekend ofzo? De Speed Four heb ik ook te koop gezet.
Beetje met dezelfde gedachte als het Alpje van @HTT-Thalan , Alleen als ik de S4 verkoop komt er waarschijnlijk een nagenoeg nieuwe(7km op de teller, nog niet op kenteken) 2019 Street Triple RS voor in de plaats![]()
7kilometer op de odo zijn dealer en fabriekskilometersSecsytime schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:43:
[...]
Hoe werkt dat, nog niet op kenteken maar wel 7k op de teller? Zijn dat dan circuit meters?
Gamertag: timmie271
Ziet er op zich netjes uit, ik zit er wel mee dat hij aangeeft dat het onderhoud 'zwart' is gebeurd en dus geen papieren ervan... maar er komen nog wel nieuwe banden onder en de koffers zijn bespreekbaar.
Ah, dit zullen dus voornamelijk testrit kilometers zijn?timmie271 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:44:
[...]
7kilometer op de odo zijn dealer en fabriekskilometers
Dit topic is gesloten.