Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.948 views

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:24

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:51:
Bij motormammoet mag ik maximaal 2 uur proefrijden en aanbetaling en later ophalen is geen optie, ze willen gelijk afrekenen. Niet super onredelijk maar ik wil de motor pas (volledig) aanschaffen na passeren hypotheek. Tegelijkertijd zie ik de voorraad motoren opdrogen ivm start seizoen. Lastig.
Maar wat wil je daarmee voorkomen dan? Een aanbetaling doe je nadat je een koopcontract hebt. Je kunt dus niet zeggen dat je hem toch niet wilt hebben als je hypotheek lullig uitvalt.

En anders koop je hem toch op afbetaling maar dwing je af dat je hem tussentijds volledig en kosteloos mag aflossen?

Awesome

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05
@Raym09 die openstaande afbetaling gaat naar voren komen in de hypotheekberekening, dat lijkt me geen handige optie in deze situatie :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:12

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik heb een echt 'tweakersvraagje' voor jullie, beetje gek om er een speciaal vraagtopic over te beginnen maar als dat moet dan doe ik dat maar. Maar bij deze stel ik m'n vraag toch eerst maar hier:

M'n helm heeft een pinlock, fantastisch. Alleen... M'n ingebouwd zonnescherm heeft dat niet en op ochtenden zoals vanochtend dat een zonnescherm onontbeerlijk is... Maar het tegelijk nog relatief koud buiten is, dampte dat zonnescherm dus meteen aan van zodra ik stil stond of traag reed, dit in combinatie met een lage zon was soms gewoon gevaarlijk.

Op internet vind ik vooral producten (anticondensatiecoatings) maar er moeten toch huis-tuin-keukenmiddeltjes voor zijn ook?
Ik las of zag ergens dat je je zonnescherm (of vizier zonder pinlock if you wish) ook kan insmeren met antiroos-shampoo, specifiek antiroos shampo omdat die de oppervlaktespanning van water blijkbaar zou verminderen waardoor condensatiedruppeltjes geen kans krijgen.

Wat zijn jullie true and tested methods?

TL:DR: deel jullie DIY tips om zonnescherm van helm te beschermen tegen condensatie.

@admin: als ik toch een vraagtopic moet openen, laat dan gerust weten, dan verplaats ik de vraag even...

• A13X

A13X

Dude

Chakotay schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:53:
@Raym09 die openstaande afbetaling gaat naar voren komen in de hypotheekberekening, dat lijkt me geen handige optie in deze situatie :)
Oja die is natuurlijk bkr geregistreerd 🤔

Valt die optie idd af. Blijft staan dat je hem kunt betalen of niet. Als dat niet kan heb je na het tekenen van een koopcontract en het doen van een aanbetaling gewoon net zo goed pech een probleem als wanneer je hem nu al koopt en betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 03-03-2020 12:56 ]

Awesome

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

PinusRigida schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:54:
Ik heb een echt 'tweakersvraagje' voor jullie, beetje gek om er een speciaal vraagtopic over te beginnen maar als dat moet dan doe ik dat maar. Maar bij deze stel ik m'n vraag toch eerst maar hier:

M'n helm heeft een pinlock, fantastisch. Alleen... M'n ingebouwd zonnescherm heeft dat niet en op ochtenden zoals vanochtend dat een zonnescherm onontbeerlijk is... Maar het tegelijk nog relatief koud buiten is, dampte dat zonnescherm dus meteen aan van zodra ik stil stond of traag reed, dit in combinatie met een lage zon was soms gewoon gevaarlijk.

Op internet vind ik vooral producten (anticondensatiecoatings) maar er moeten toch huis-tuin-keukenmiddeltjes voor zijn ook?
Ik las of zag ergens dat je je zonnescherm (of vizier zonder pinlock if you wish) ook kan insmeren met antiroos-shampoo, specifiek antiroos shampo omdat die de oppervlaktespanning van water blijkbaar zou verminderen waardoor condensatiedruppeltjes geen kans krijgen.

Wat zijn jullie true and tested methods?

TL:DR: deel jullie DIY tips om zonnescherm (niet vizier want pinlock) van helm te beschermen tegen condensatie.

@admin: als ik toch een vraagtopic moet openen, laat dan gerust weten, dan verplaats ik de vraag even...
Hier wat tips voor brildragers (zal denk ik voor zo'n visor hetzelfde effect hebben):
https://www.visionexpress...keep-eyeglasses-fog-free/

Deze speciaal voor helmdragers:
https://www.bestbeginnermotorcycles.com/stop-helmet-fogging/

Zitten er bovenop je helm geen ventilatiegaten die nu dicht staan?

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@PinusRigida Heeft jou helm geen standje dat het vizier op een kiertje staat?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:27
Raym09 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:47:
[...]

Maar wat wil je daarmee voorkomen dan? Een aanbetaling doe je nadat je een koopcontract hebt. Je kunt dus niet zeggen dat je hem toch niet wilt hebben als je hypotheek lullig uitvalt.

En anders koop je hem toch op afbetaling maar dwing je af dat je hem tussentijds volledig en kosteloos mag aflossen?
Ik wil de motor bekostigingen met een deel van de opbrengst van het huis, niet vanaf de huidige spaarrekening want daar moet ik ook de verhuiskosten en andere zaken vanaf voorschieten, en ik weet niet welke onverwachte kosten er nog aankomen. Ik moest vorige week b.v. de taxatie voorschieten plus wat andere facturen.

De hypotheek is al honderd procent rond en getekend, het enige wat rest is naar de notaris gaan om het huis over te schrijven, er is dus geen risico dat het niet doorgaat.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-03-2020 13:01 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Pagman schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:58:
@PinusRigida Heeft jou helm geen standje dat het vizier op een kiertje staat?
Ja, het ding heeft vanochtend in alle standen gestaan :D ...maar het was toen ik vertrok 1,5°C en zelfs vol open wasemde het aan bij stilstand of traag. Tijdens het rijden 2 klikjes open maar dat begon toch wat fris te worden en het kiertje was niet voldoende.
kevlar01 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Hier wat tips voor brildragers (zal denk ik voor zo'n visor hetzelfde effect hebben):
https://www.visionexpress...keep-eyeglasses-fog-free/

Deze speciaal voor helmdragers:
https://www.bestbeginnermotorcycles.com/stop-helmet-fogging/

Zitten er bovenop je helm geen ventilatiegaten die nu dicht staan?
Thanx! _/-\o_

Vanavond de 'scheerschuim methode' al eens toepassen. Als tijdens m'n rit morgenochtend de zon terug schijnt -men mag toch dromen he- laat ik hier weten of het hielp.

[ Voor 44% gewijzigd door PinusRigida op 03-03-2020 13:13 ]

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Ik wil de motor bekostigingen met een deel van de opbrengst van het huis, niet vanaf de huidige spaarrekening want daar moet ik ook de verhuiskosten en andere zaken vanaf voorschieten, en ik weet niet welke onverwachte kosten er nog aankomen. Ik moest vorige week b.v. de taxatie voorschieten plus wat andere facturen.

De hypotheek is al honderd procent rond en getekend, het enige wat rest is naar de notaris gaan om het huis over te schrijven, er is dus geen risico dat het niet doorgaat.
Dan is mijn op afbetaling met tussentijdse aflossing nog niet zo gek. Echter betaal je dan tot je aflost wel rente. Of je moet zo'n 50/50 deal weten te vinden.

Een anders gewoon wachten, ook dan zullen er wel goede aanbiedingen zijn. Daarop moet je hoogstens wat langer wachten of beter naar zoeken.

Awesome

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:05:
[...]

Dan is mijn op afbetaling met tussentijdse aflossing nog niet zo gek. Echter betaal je dan tot je aflost wel rente. Of je moet zo'n 50/50 deal weten te vinden.

Een anders gewoon wachten, ook dan zullen er wel goede aanbiedingen zijn. Daarop moet je hoogstens wat langer wachten of beter naar zoeken.
Nope, ik ga niet lenen. Ik heb de centen gewoon, ik wil alleen wat creatief boekhouden :P.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 10:38
@PinusRigida Zoals ik het nu begrijp heb je een apart zonnevizier, die je heldere vizier vervangt? In dat geval, koop een extra pinlock op maat. Als je een geïntegreerd zonnevizier hebt zou ik het niet weten, die van mij beslaat nooit eigenlijk...

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Ik ben nog veel beter: ik ben een hardcore mooi weer internet rijder die keihard poset als een bad-ass biker 😎
Lekker met de motor naar het terras om een Corona te drinken in het zonnetje. 8)

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
@HTT-Thalan dan moet je behalve een nieuw huis en een nieuwe motor ook nieuw geduld kopen ben ik bang :P

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:20:
@HTT-Thalan dan moet je behalve een nieuw huis en een nieuwe motor ook nieuw geduld kopen ben ik bang :P
Daar zal het wel op uitdraaien ben ik bang. Er staan er nog wel wat te koop, maar bijna niks in het wit én DCT.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Dat wit zie je toch niets meer van na een rondje stickeren :P

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

NLDViane schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:16:
@PinusRigida Zoals ik het nu begrijp heb je een apart zonnevizier, die je heldere vizier vervangt? In dat geval, koop een extra pinlock op maat. Als je een geïntegreerd zonnevizier hebt zou ik het niet weten, die van mij beslaat nooit eigenlijk...
Wel nee, het is een geïntegreerd zonnevizier dat binnenin desgewenst naar beneden kan geschoven worden, het vervangt het heldere vizier niet noodzakelijk.
Zoals op deze foto:
https://www.reactiveparts...r-phantom-matt-51158.html

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Nou heb ik eindelijk sinds zaterdag ook een eigen motor. Het is een zwarte Kawasaki VN900 Classic uit 2007. Kom uit Gelderland.

@lolgast deze mag in de TS

[ Voor 44% gewijzigd door Jurrian120 op 03-03-2020 13:49 . Reden: Typo ]

• Chakotay
@Jurrian120 welkom en veel plezier ermee! Het plaatje lijkt helaas stuk te zijn, ook via je fotoalbum werkt hij niet.

• Willem30
  • Laatst online: 09:55
PinusRigida schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:54:

..
Hee, dat is een goede vraag waar ik vanochtend ook mee te maken had. Alle ventilatie open gezet en vizier op een kiertje. Verder niet echt een oplossing nog voor.

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Chakotay schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:50:
@Jurrian120 welkom en veel plezier ermee! Het plaatje lijkt helaas stuk te zijn, ook via je fotoalbum werkt hij niet.
Geen probleem. Dan gaan we dit vanavond even repareren.

[ Voor 0% gewijzigd door Jurrian120 op 03-03-2020 14:02 . Reden: Typo ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:18:
@kneusteun met verlengde achterbrug als het even kan.
Als ze er een kunnen vinden.
Want zelf maken kunnen ze niet ;)

• HTT-Thalan
Nou, we kunnen er misschien toch aan uit komen met de zaak.
Vrijdag ga ik deze bekijken:

https://www.motoroccasion...x-dct-c-abs-m1338067.html

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:30:

met de zaak.. alsin, lease oid? Of ben je ZZP'er?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:52

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_Apache_ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:03:
[...]

met de zaak.. alsin, lease oid? Of ben je ZZP'er?
Ik vermoed met de betreffende motorzaak ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 14:33

Ziet er netjes uit (al is het niet mijn smaak qua model, maar dat is persoonlijk :)).

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:07

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Lekker met de motor naar het terras om een Corona te drinken in het zonnetje. 8)
Mooiweer rijders unite! 😎🤜

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
R0y. schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Ziet er netjes uit (al is het niet mijn smaak qua model, maar dat is persoonlijk :)).
Nou, wel flinke krassen te zien op de (duidelijke) foto's... Dit is nu echt een verstandige-keuze motor.

Zwolle en Apeldoorn is 1 grote witte zoutbende.... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door BvZwolle op 03-03-2020 15:12 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 10:38

Schuifschade op foto 11? Verder wel een mooi ding, goed betaalbaar ook :Y

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:39
PinusRigida schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Ja, het ding heeft vanochtend in alle standen gestaan :D ...maar het was toen ik vertrok 1,5°C en zelfs vol open wasemde het aan bij stilstand of traag. Tijdens het rijden 2 klikjes open maar dat begon toch wat fris te worden en het kiertje was niet voldoende.

[...]

Thanx! _/-\o_

Vanavond de 'scheerschuim methode' al eens toepassen. Als tijdens m'n rit morgenochtend de zon terug schijnt -men mag toch dromen he- laat ik hier weten of het hielp.
Mijn oplossing is door zoveel mogelijk via mond uit te ademen ipv via neus. Samen met mijn col die ik over mijn mond/neus heen draag wordt de lucht meer naar beneden of via het kinstuk uit de helm geblazen. Wanneer ik door mijn neus uitadem slaat het direct op het zonnevizier.
NLDViane schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:14:
[...]

Ziet er eerder uit alsof hij is een keer stilstaand omgevallen is oid.

[ Voor 13% gewijzigd door aidanl op 03-03-2020 15:16 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Mwoa, komt net een flinke hagelbui tevoorschijn. Doen we wel wanneer het mooi weer is :+

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

aidanl schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Mijn oplossing is door zoveel mogelijk via mond uit te ademen ipv via neus. Samen met mijn col die ik over mijn mond/neus heen draag wordt de lucht meer naar beneden of via het kinstuk uit de helm geblazen. Wanneer ik door mijn neus uitadem slaat het direct op het zonnevizier.
Ja idd, dat is wel al een verschil, klopt, ik draag ook zo'n buff over neus en mond maar vanochtend was het denk ik ook het relatief grote temperatuurverschil dat het 'm deed.

Anyhow: ik ga vanavond sowieso eens testen met een dabje scheerschuim op dat zonneviziertje te smeren, wat laten drogen en dan met katoenen doekje schoonvegen, ben benieuwd, hopelijk morgenochtend zonnig genoeg dat ik het kan testen...

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Vrijdag schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Boks :D nu veel te koud hoor...

• HTT-Thalan
BvZwolle schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Nou, wel flinke krassen te zien op de (duidelijke) foto's... Dit is nu echt een verstandige-keuze motor.

NLDViane schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:14:
[...]

'Flinke krassen' :+ da's niks :P. En hij gaat er niks minder om rijden, maar dat hoeft de dealer niet te weten natuurlijk...

oooh wat jammer nou, nu issie stukken minder waard, straks denken m'n vrienden dat ik niet kan rijden :')

13k op de teller is lekker laag dus dan kan ik er nog heel lang mee doen.

• Chakotay
@NLDViane die krassen zien er redelijk 'statisch uit', lijkt me geen schuifschade. Hooguit een keer tegen een schuurdeur aangetikt, of zachtjes omgevallen.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

darkkingll schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:24:
[...]

Boks :D nu veel te koud hoor...
I beg to differ. ;) behalve dat stomme aanslaande zonneviziertje vond ik het vanochtend zalig en zelfs niks te koud (1,5°C bij vertrek).

(Yourmom zat wel in de laagjes: Damart Thermisch onderhemd, T-shirt, pull met hoge kraag, fleece windstopper, motorjas met thermische binnenvoering, jeansbroek en motorbroek met thermische binnenvoering) Toen ik na een uurtje op bestemming was had ik wat moeite met afstappen. :D

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
@HTT-Thalan nice! die heeft alles al!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
PinusRigida schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:33:
[...]

I beg to differ. ;) behalve dat stomme aanslaande zonneviziertje vond ik het vanochtend zalig en zelfs niks te koud (1,5°C bij vertrek).

(Yourmom zat wel in de laagjes: Damart Thermisch onderhemd, T-shirt, pull met hoge kraag, fleece windstopper, motorjas met thermische binnenvoering, jeansbroek en motorbroek met thermische binnenvoering) Toen ik na een uurtje op bestemming was had ik wat moeite met afstappen. :D
soort van michelinmannetje dus :D

• R0y.
BvZwolle schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Zoals hierboven al word aangegeven valt het volgens mij nog wel mee.. Die prijs i.c.m. die kilometer stand lijkt mij prima al heb ik verder geen onderzoek gedaan naar dit model.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-01 23:30
PinusRigida schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:23:
[...]

Ja idd, dat is wel al een verschil, klopt, ik draag ook zo'n buff over neus en mond maar vanochtend was het denk ik ook het relatief grote temperatuurverschil dat het 'm deed.

Anyhow: ik ga vanavond sowieso eens testen met een dabje scheerschuim op dat zonneviziertje te smeren, wat laten drogen en dan met katoenen doekje schoonvegen, ben benieuwd, hopelijk morgenochtend zonnig genoeg dat ik het kan testen...
Ik ben benieuwd. Ik draag een AGV K3 Sv met buff (waar een gat voor de neusgaten in zit) en heb exact hetzelfde probleem.

Pinlock werkt perfect, maar als ik m'n zonnevizier laat zakken zie ik geen hol meer. Beetje jammer in dit seizoen; als het koud is en de zon laag staat.

• HTT-Thalan
R0y. schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Zoals hierboven al word aangegeven valt het volgens mij nog wel mee.. Die prijs i.c.m. die kilometer stand lijkt mij prima al heb ik verder geen onderzoek gedaan naar dit model.
De DCT's zijn zeer gewild dus dat drijft de prijs een beetje op, maar ik ben 700 versies tot 6000 euro tegengekomen en 750 tot 7000 euro.
Dat ik dus een 750 voor een 700 prijsje kan krijgen is positief. Volgens de adviseur van Honda op de beurs onlangs zit er maar weinig verschil tussen, maar de 750 heeft een paar PK meer en een iets meer geraffineerde DCT bak.

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
SmurfLink schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Ah die tokkies.. nee ik zwaai niet naar suicidale mensen idd. :F Straks leid ik ze dusdanig af dat ze over 't asfalt schrapen, nee bedankt.. geeft zo'n zooitje.
Met je vinger zwaaien naar je voorhoofd is ook zwaaien :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Nope, ik ga niet lenen. Ik heb de centen gewoon, ik wil alleen wat creatief boekhouden :P.
Dan moet je gewoon even wachten tot het geld op je rekening staat? Of iemand vragen het voor te schieten.. oh wacht, da's lenen.

Nette motor wel.
aidanl schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Vaak is mn zonnevizier al beslagen voordat ik m naar beneden klap |:( - ik heb wel zo'n flesje met anti-condens middel, moet m daar echt weer eens mee behandelen. Mooi klusje voor het weekend denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door noes op 03-03-2020 17:32 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Nét fietsje, die Honda!!

Dat is toch dat model met dat 'halve' auto-blok uit een Honda Integra wat bij 5500 Rpm's al tegen / in 't rood draait? Kwestie van wennen, net alsof dat je met een Diesel gaat rijden terwijl je een Benzine blok gewend bent, maar waarschijnlijk wel lekker zuinig!! (y).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Pff wat ben ik toch ook nog een motor amateur haha.
Bijna thuis voor de echte buien, sta ik voor 't stoplicht.. Benzine op. Dus ik plekje langs de kant gezocht, ding in reserve gedaan.. Niks. Ff geschud, stukje gelopen en gelukkig kon ik alsnog op de reserve door. Was zo geïrriteerd dat ik tijdens 't tanken nog wat benzine over mn motor en kleren mors.. Godver. Kan dus ff langs de wasstraat. Textiel pak kan wel in de wasmachine toch?

Weer een ervaring rijker man man.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26
Dat kan zeker in de wasmachine. Let wel goed op de was instructies. En haal sowieso je protectoren er uit. Er bestaat speciaal wasmiddel voor, maar of je dat echt nodig hebt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38
@HTT-Thalan nette fiets, jammer dat er geen koffer set op zit want dat is iets wat jij wel kunt gebruiken denk ik zo.
Waarom trouwens die wens voor een witte?

@SemperFidelis je gaat je pak toch niet meteen wassen nu er wat benzine over heen is gekomen??
Gewoon een nachtje buiten te luchten hangen en weer door.
Wassen wordt het meestal niet echt beter van wat betreft waterdichtheid.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
Will_M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:31:
@HTT-Thalan Nét fietsje, die Honda!!

Dat is toch dat model met dat 'halve' auto-blok uit een Honda Integra wat bij 5500 Rpm's al tegen / in 't rood draait? Kwestie van wennen, net alsof dat je met een Diesel gaat rijden terwijl je een Benzine blok gewend bent, maar waarschijnlijk wel lekker zuinig!! (y).
Die ja. Maar heb er al kort mee gereden en het koppel is indrukwekkend. Aangezien ik de Alp ook een beetje op die manier rij zal het een kleine aanpassing zijn.
Bommes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:59:
@HTT-Thalan nette fiets, jammer dat er geen koffer set op zit want dat is iets wat jij wel kunt gebruiken denk ik zo.
Waarom trouwens die wens voor een witte?
Omdat de combinatie witte motor - gele jas er blijkbaar voor zorgt dat automobilisten zich spontaan beter gaan gedragen. Ze rijden me niet klem in de file, zwalken niet druk append naar een andere baan en snijden me niet zo vaak af.

Veel motorrijders zie ik met alarmlichten door de file rijden, iets wat volgens de 'voorschriften' niet mag. Ze doen het naar eigen zeggen voor zichtbaarheid, en ik heb altijd geroepen dat je wel honderd lampen kan voeren, als ze niet opletten/kijken heeft het geen zin. Helaas ben ik dus tot de conclusie gekomen dat het een kwestie van oost-indisch negeren is. Pas als ze een pakkans ruiken gaan ze zich gedragen, voor de rest interesseren veel mensen zich niet voor de veiligheid van een ander.

[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-03-2020 19:08 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38
@HTT-Thalan ik heb het hier volgens mij al eens gepost: ik reed een keer in de file met de auto. Nou ja reed.. ik stond bijna stil.
Ineens zie ik flitsen in mijn rechterbuitenspiegel (ik stond op de linkerbaan, daar waar een lease rijder thuis hoort >:) ) en iedereen met de auto uit elkaar wijken.
Wat langs kwam was gewoon een motor rijder op een grote BMW GSA met zijn alarm lichten aan.
Die laatste had hij alternerend met zijn led mistlampen/verstralers geschakeld.

In de spiegels zag het er erg hulpdienst uit, erg effectief om ruim door de file te gaan op de motor.
Maar ik vind vond het wel twijfelachtig dicht in de buurt van onrechtmatig voeren van verlichting.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-01 22:49
@SemperFidelis zonder brandstof voor een stoplicht herken ik totaal niet O-)

Alleen heb ik dan geen reserve meer als ie leeg is :P

Gamertag: timmie271

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:19:
@HTT-Thalan ik heb het hier volgens mij al eens gepost: ik reed een keer in de file met de auto. Nou ja reed.. ik stond bijna stil.
Ineens zie ik flitsen in mijn rechterbuitenspiegel (ik stond op de linkerbaan, daar waar een lease rijder thuis hoort >:) ) en iedereen met de auto uit elkaar wijken.
Wat langs kwam was gewoon een motor rijder op een grote BMW GSA met zijn alarm lichten aan.

In de spiegels zag het er erg hulpdienst uit, erg effectief om ruim door de file te gaan op de motor.
Maar ik vind vond het wel twijfelachtig dicht in de buurt van onrechtmatig voeren van verlichting.
Een (slimmere) lease-rijder rijdt gewoon relaxed op de rechterbaan, de 'zakelijke rijder' met een auto van zaak (lees: Berijder van een bedrijfsauto) welke maar 500Km / Jaar privé mág rijden met zo'n HOK omdat 'ie geen bijtelling wenst te hebben moet maar op de linkerbaan blijven (én mag daar lekker stil gaan staan in z'n eigen tijd) >:)

• HTT-Thalan
Bommes schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:19:

Ik ben nog niet helemaal gewend aan mijn eigen fluorjasje en heb nog regelmatig een klein schrikmomentje als in via mijn ooghoek achter me kijken en een groot geel vlak zie. En een microseconde later realiseer ik me wederom dat ik naar mijn eigen elleboog zit te kijken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:22:
@SemperFidelis zonder brandstof voor een stoplicht herken ik totaal niet O-)

Alleen heb ik dan geen reserve meer als ie leeg is :P
@SemperFidelis ÉN dat soort grappen kost je dan vervolgens een accu.... :o

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:28
Hi allemaal,

Wie weet er nog een goed adres voor onderhoud? Ik heb een Kawasaki Ninja ZX6R uit 2005.

Regio Zoetermeer.

Thanks!

• timmie271
Will_M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:34:
[...]

@SemperFidelis ÉN dat soort grappen kost je dan vervolgens een accu.... :o
Wel indirect he :+

Het begon wel allemaal dankzij mij, maar einde accu kwam niet door mij :P

• nehal3m
SemperFidelis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:37:
Pff wat ben ik toch ook nog een motor amateur haha.
Bijna thuis voor de echte buien, sta ik voor 't stoplicht.. Benzine op. Dus ik plekje langs de kant gezocht, ding in reserve gedaan.. Niks. Ff geschud, stukje gelopen en gelukkig kon ik alsnog op de reserve door. Was zo geïrriteerd dat ik tijdens 't tanken nog wat benzine over mn motor en kleren mors.. Godver. Kan dus ff langs de wasstraat. Textiel pak kan wel in de wasmachine toch?

Weer een ervaring rijker man man.
Mijn motor gaat vlak daarvoor slechter lopen, dan draai ik hem snel met links naar reserve. Gelukkig nog maar 2 keer gebeurd (de afgelopen 2 maanden...) O-)

• timmie271
nehal3m schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Mijn motor gaat vlak daarvoor slechter lopen, dan draai ik hem snel met links naar reserve. Gelukkig nog maar 2 keer gebeurd (de afgelopen 2 maanden...) O-)
Ik heb alleen zo'n vervelend knipperend lampje O-)

En het is dat ie niks deed bij gas geven, maar had totaal niet door dat ie uitgevallen was _O- _O- _O-

Zie je @SmurfLink rustig wegrijden en bij jezelf gebeurt er niks als je probeert weg te rijden... En de rest van de groep staat dan achter je :$ :F

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Ik heb alleen zo'n vervelend knipperend lampje O-)

En het is dat ie niks deed bij gas geven, maar had totaal niet door dat ie uitgevallen was _O- _O- _O-

Zie je @SmurfLink rustig wegrijden en bij jezelf gebeurt er niks als je probeert weg te rijden... En de rest van de groep staat dan achter je :$ :F
Tja.. * SmurfLink had wel onderweg al getankt waar Timmeke bij was...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:37:
[...]

Wel indirect he :+

Het begon wel allemaal dankzij mij, maar einde accu kwam niet door mij :P
Positief: Dankzij die actie mocht ik zelf ook eens op een Triumph Trophy rijden (om er later dus ook nog eens achterop als passagier mee naar huis gebracht te gaan worden) 8)

Thnkx @Edwintje

• timmie271
SmurfLink schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Tja.. * SmurfLink had wel onderweg al getankt waar Timmeke bij was...
Volgende keer tank ik ook O-) lesje geleerd :+ :$

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 20:28
Will_M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:43:
[...]

Positief: Dankzij die actie mocht ik zelf ook eens op een Triumph Trophy rijden (om er later dus ook nog eens achterop als passagier mee naar huis gebracht te gaan worden) 8)

Thnkx @Edwintje
Je tagt mn bijna naamgenoot, nooit geweten dat er hier een @Edwintje rondliep :o
@etwintje krijgt bijna het idee dat @Will_M ook eindelijk overstag gaat, z'n MT10 wegdoet en over gaat stappen op een bankstel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

etwintje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:52:
[...]

Je tagt mn bijna naamgenoot, nooit geweten dat er hier een @Edwintje rondliep :o
@etwintje krijgt bijna het idee dat @Will_M ook eindelijk overstag gaat, z'n MT10 wegdoet en over gaat stappen op een bankstel.
:o :o

Wordt dan waarschijnlijk wel een Yamaha (FJR1300) ... :P

• timmie271
etwintje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:52:
[...]

@Will_M is toch ook al op zoek naar een opvolger? Hij heeft de huidige toch alweer 3 jaar :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:00:
[...]

@Will_M is toch ook al op zoek naar een opvolger? Hij heeft de huidige toch alweer 3 jaar :P
Nieuwe MT-10 hád dit jaar moeten komen maar blok was (nog) niet EURO-5 Proof... Zelfde geldt voor de R1 variant met 't zelfde blok.

• timmie271
Will_M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Nieuwe MT-10 hád dit jaar moeten komen maar blok was (nog) niet EURO-5 Proof... Zelfde geldt voor de R1 variant.
Dus volgende word weer een MT-10 met EURO-5 normen? :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:03:
[...]

Dus volgende word weer een MT-10 met EURO-5 normen? :)
Huidige fiets is sinds de introductie al weer drie en half jaar op de markt, de éérste MT-10 in de EU (én wereldwijd de eerste in particulier bezit)... Wordt dus weer tijd voor iets nieuws hier (vroegâh om de twee jaar een nieuwe fiets, deze gaat inmiddels al ruim 3,5 jaar bij me mee...).

Ding bevalt overigens nog steeds SU-PER!!! :*)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

timmie271 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:43:
[...]

Volgende keer tank ik ook O-) lesje geleerd :+ :$
Gewoon gaan tanken als ik ga tanken. Dan kom je er wel 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:37:
Mijn motor gaat vlak daarvoor slechter lopen,
De Alp gaat gewoon verder op olie als de benzine op is :+.

• timmie271
Vrijdag schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:12:
[...]

Gewoon gaan tanken als ik ga tanken. Dan kom je er wel 8)
Dat was toen al te laat _O- _O-

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:>

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@FiXeR.nl In CZ lijken ze de BowTex Kevlar legging niet te verkopen, en de 2 Duitse websites uit de OP heeft ze ook niet.. Ik ken eigenlijk weinig (geen?) Nederlandse websites voor motorspullen. Waar kan ik deze legging vinden?

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:19
LankHoar schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:36:
@FiXeR.nl In CZ lijken ze de BowTex Kevlar legging niet te verkopen, en de 2 Duitse websites uit de OP heeft ze ook niet.. Ik ken eigenlijk weinig (geen?) Nederlandse websites voor motorspullen. Waar kan ik deze legging vinden?
https://www.motorkledingc...ex-essential-legging.html
https://www.bikeroutfit.nl/nl/search/bowtex/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:13:
[...]

De Alp gaat gewoon verder op olie als de benzine op is :+.
Zoals 't een échte atmosferische Diesel betaamt dus :+

• R0y.
Will_M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Huidige fiets is sinds de introductie al weer drie en half jaar op de markt, de éérste MT-10 in de EU (én wereldwijd de eerste in particulier bezit)... Wordt dus weer tijd voor iets nieuws hier (vroegâh om de twee jaar een nieuwe fiets, deze gaat inmiddels al ruim 3,5 jaar bij me mee...).

Is inderdaad een super apparaat. Zoveel kilometers rijd je er niet (meer) mee toch? Waarom zou je zo’n fiets dan nu alweer vervangen?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Mag ie alweer uitgelaten en afgestoft worden? ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Mag ie alweer uitgelaten en afgestoft worden? ;)
Mag wel weer een keer gebeuren, stof moet er in 't voorjaar weer vanaf ;) Binnenkort eerst maar eens een Ténéré 700 gaan bestellen, denk ik...... O-)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Will_M schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Mag wel weer een keer gebeuren, stof moet er in 't voorjaar weer vanaf ;) Binnenkort eerst maar eens een Ténéré 700 gaan bestellen, denk ik...... O-)
Direct even bij Haan langs voor een tweede setje met noppen en RVS spaakjes? ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Direct even bij Haan langs voor een tweede setje met noppen en RVS spaakjes? ;)
De Buren!!! Bedoel je :P

Bandjes niet, de wielen wél uiteraard!!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Cool, thanks! 100 euro vind ik erg schappelijk. Eens kijken of ze naar CZ verzenden, en dan nog uitvogelen hoe ik de juiste maat bepaal :+

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
LankHoar schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:17:
[...]

Cool, thanks! 100 euro vind ik erg schappelijk. Eens kijken of ze naar CZ verzenden, en dan nog uitvogelen hoe ik de juiste maat bepaal :+
Ze vallen groot uit ;) ik heb de Dyneema legging in L en dat had best M mogen zijn. Maar goed, 't is voor onder een andere broek dus een ramp is dat niet

[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 03-03-2020 21:43 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Road-runner83 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:35:
Hi allemaal,

Wie weet er nog een goed adres voor onderhoud? Ik heb een Kawasaki Ninja ZX6R uit 2005.

Regio Zoetermeer.

Thanks!
Grootste dealer van de regio zit niet ver bij je vandaan: Goedhart in Bodegraven. Of ze qua onderhoud schappelijk zijn weet ik niet, maar de chef werkplaats heeft wel mn schade (toen ik van mn Fazer af was gereden) goed afgehandeld.
LankHoar schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:17:
[...]

Bikeroutfit iig wel, zie https://www.bikeroutfit.nl/nl/service/?active=5

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Heeft er iemand hier een camera? D.w.z. zoals je ook een dashcam in je auto hebt?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TucanoItaly schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:35:
Heeft er iemand hier een camera? D.w.z. zoals je ook een dashcam in je auto hebt?
@Leviathius Filmt wel eens 't een en ander én zet wat op JijBuis, maar: Wat is je eigenlijke vraag?

• HTT-Thalan
TucanoItaly schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:35:
Ik.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Leviathius @HTT-Thalan ik ben geinteresseerd hoe dat werkt, maar met name vanuit het oogpunt van veiligheid/aansprakelijkheid. M'n rij instructeur rijdt met een camera op z'n helm, en dat is wat ik bij vloggers op YouTube ook vaak zie. Dan hangt er zo'n GoPro aan de zijkant van je helm, of aan het kin-stuk. Maar het lijkt mij veel gemakkelijker als je een "vaste dashcam" hebt, bij wijze van spreken. Dus ik vroeg me af: waarom keuze voor een losse (body/helm) cam, en waarom vaste cam? En welk merk/type heb je gekocht, en zou je die nog eens kopen?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• HTT-Thalan
TucanoItaly schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:15:
@Leviathius @HTT-Thalan ik ben geinteresseerd hoe dat werkt, maar met name vanuit het oogpunt van veiligheid/aansprakelijkheid. M'n rij instructeur rijdt met een camera op z'n helm, en dat is wat ik bij vloggers op YouTube ook vaak zie. Dan hangt er zo'n GoPro aan de zijkant van je helm, of aan het kin-stuk. Maar het lijkt mij veel gemakkelijker als je een "vaste dashcam" hebt, bij wijze van spreken. Dus ik vroeg me af: waarom keuze voor een losse (body/helm) cam, en waarom vaste cam? En welk merk/type heb je gekocht, en zou je die nog eens kopen?
Je hebt het over veiligheid en aansprakelijkheid - in welke hoedanigheid? Waar gaat je vraag dan precies over?

Een GoPro is een wat bredere camera, dus veel mensen monteren die graag op het kinstuk (indien de camera en helm in kwestie dat toelaten). Ik heb een Sony, die zijn langwerpig en vangen dus minder wind - ik heb de mounts (op beide helmen) dus aan de zijkant. De reden is feitelijk (als ik het zo bekijk) vanuit aansprakelijkheid: De camera ziet waar ik naartoe kijk, inclusief mijn spiegels. Ik kan dus altijd aantonen dat ik ook correct om mij heen kijk en kan via de spiegels ook (beperkt) filmen wat er achter mij gebeurt. Ik heb de camera dan ook (zo mogelijk) altijd draaien. Voor dit doeleind staat de camera dan ook in dashcam modus (roulerende korte stukken van een paar minuten die de kaart steeds overschrijven) zodat ik altijd de laatste X uur op film heb. Ik zou mijn huidige camera zeker nog eens kopen vanuit een dashcam perspectief: De accu's gaan redelijk lang mee (tot 2.5 uur) en ik kan tot 5.5 uur op een 64gb kaartje kwijt.

Een vaste cam zou last hebben van trilling en interferentie van de motor en die verbinding zou ook constant in weer en wind zijn (de motor woont buiten) en sneller stukgaan.

Ga ik op avontuur... dan is dat vrijwel altijd offroad. Dan is een helm-cam voor mij beter wederom vanwege schudden/trillen maar ook vallen (camera op de motor trilt nog wel eens los en dan raak je hem kwijt, gelukkig vond een achterrijder hem die keer voor mij terug). In deze situaties heb ik ook een rugzakje bij met extra batterijen en een audiorecorder die ik naderhand via editing software sync met de camera zodat ik ook fatsoenlijk geluid op de video heb.

Voor dit doel zou ik eigenlijk liever een 4k camera hebben omdat de Full-HD Sony zeker bij minder licht een hoop details mist en blokkerige beelden afgeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-03-2020 07:49 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:56

Freelance

(..)

cyntax schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:03:
[...]

Ik ga daar over een kwartiertje even kijken, is bij mij om de hoek. Zal wel laten weten of er nog iets waardigs over is.

Nou... hier ook maar direct rechtsomkeer gemaakt, zelf heb ik ook niet echt iets nodig. Staat nog steeds een enorme rij. Ben wel benieuwd wat nou de daadwerkelijke korting is. Ze adverteren met 'tot 70%' maar dat kan dus ook 10% over het overgrote deel van het assortiment zijn en een paar gare dingen met een hogere korting.

[Afbeelding]
Ik ben gisteren nog even wezen kijken. Lag op zich nog wel redelijk veel kleding, maar wel de niet gangbare maten uiteraard. Maar m'n doel was een nieuw setje zomerhandschoenen. Die heb ik toch met 30% korting weten te krijgen :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 20:38

4x2

lộn xộn quá

Gisteren projectje brandende aars afgerond (nee, niet iets met pittig eten, ben wel wat gewend)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQytVIkV6rOL32bnsCxRBlAZUDg=/f/image/45NvaKL3IKTIZWsN2PQulksc.jpg

Chinees verwarmingsmatje in het reservezadel van m'n raceplee gebeund, zadel weer dichtgeniet, elektra die er bij zat aardig verbeund (0.25mm2 draadjes, nein danke), alles dr in gelegd en great succes.
Schakelspanning voor het relais komt van de brandstofpomp, dus hij doet het alleen met lopende motor, de hoge stand is 15W, de lage stand 8W, die hoge is meer dan genoeg om het met spijkerbroek zeer oncomfortabel te maken :+

leeg

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:17
TucanoItaly schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:15:
Bij mij was het vrij eenvoudig waarom ik hem op mijn helm heb geplaatst en dat is wat Will_M al zei, ik maak filmpjes voor YouTube en dan is het leuker om alles vanuit het oogpunt (ongeveer) te zien van de rijder.

Als je het echt wilt voor veiligheid etc, dan zou je hem ook kunnen vastmaken op je stuur met een RAM mount bijvoorbeeld. Of je plakt de camera op je windscherm, kan ook. Wat je ook hebt, en dat is helaas wel wat duurder, zijn speciale dashcam setjes die je in de motor kunt bouwen. Deze hebben dan twee camera's (voorkant en achterkant motor) en een schermpje dacht ik. Dan heb je dus bijna 360gr zicht rond de motor op de camera's.

Het merk Innovv heeft er een aantal. Als je zoekt op 'motor dashcam' dan vind je best een hoop.

Om op je laatste vragen van merk en type te antwoorden. Ik vond de GoPro's te duur, dus was begonnen met een YI 4K bij Aliexpress, die later geupgrade naar de YI 4K+. Uiteindelijk via een win-actie bij hardware.info een DJI Osmo Action gewonnen die ik nu tot volle tevredenheid gebruik. Ik gebruik ze in ieder geval niet met als doel een dashcam functie voor de veiligheid, al doe ik het weleens, maar dat is meer om sensatie beelden te verkrijgen voor YouTube. Al had ik op de momenten dat er sensatie was, dat ding niet bij me natuurlijk |:(

YouTube: MotorcycleGeek

• nehal3m
Ik had een tijdje geleden een hele discussie met een motorrijdende collega die bij hoog en laag beweerde dat het niet is toegestaan om bij het stoplicht iedereen in te halen tussen de banen door en dan vooraan te gaan staan.

Uiteraard mag dat gewoon, want er is geen juridische definitie voor file. Een rij stilstaande auto's voldoet in principe, ook voor het stoplicht.

Dus ik kwam haar net tegen, zij stond in de rij tussen alle auto's en ik ging haar voorbij. Voor haar stond een politie-auto, en die liet me uiteraard gewoon doorrijden (sterker nog, het licht ging halverwege op groen en de agent achter het stuur hield wat gas terug zodat ik kon invoegen).

Pwned. :P

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:17
nehal3m schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:55:
Ik had een tijdje geleden een hele discussie met een motorrijdende collega die bij hoog en laag beweerde dat het niet is toegestaan om bij het stoplicht iedereen in te halen tussen de banen door en dan vooraan te gaan staan.

Uiteraard mag dat gewoon, want er is geen juridische definitie voor file. Een rij stilstaande auto's voldoet in principe, ook voor het stoplicht.

Dus ik kwam haar net tegen, zij stond in de rij tussen alle auto's en ik ging haar voorbij. Voor haar stond een politie-auto, en die liet me uiteraard gewoon doorrijden (sterker nog, het licht ging halverwege op groen en de agent achter het stuur hield wat gas terug zodat ik kon invoegen).

Het inhalen van auto's in de file is officieel gezien ook geen wet, maar een soort 'afspraak' tussen automobilisten en motorrijders. Omdat het de veiligheid van motorrijders ten goede komt en het scheelt weer stilstaande voertuigen in de file, hebben ze bepaald dat het is toegestaan om in geval van file (40km/u of langzamer) tussen de auto's door te rijden (max 10km/u sneller dan de auto's rijden).

Volgens mij is het naar voren kruipen bij een stoplicht zo'n zelfde regel. Officieel gezien is er geen wet voor, maar het is een soort gentlemen's agreement.

Dusja, jullie hebben beiden deels gelijk, maar wellicht met net niet de juiste argumentaties :9.

Extra info: https://www.anwb.nl/verke...n-over-motoren-in-de-file

YouTube: MotorcycleGeek

• Chakotay
Het is niet expliciet verboden sinds het verbod op het inhalen over dezelfde rijstrook is in 1991 uit de wegenverkeerswet is gehaald, dus is het toegestaan. Zo simpel is het :)

Bij stoplichten moet je er alleen op letten dat je niet over een doorgetrokken streep (incl die vooraan) of een rijstrook voor een andere richting gaat. Daar zijn wel specifieke regels voor.

• nehal3m
Leviathius schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:16:
[...]
Volgens mij is het naar voren kruipen bij een stoplicht zo'n zelfde regel. Officieel gezien is er geen wet voor, maar het is een soort gentlemen's agreement.
Daar ging de discussie dus deels over. Het is volgens mij geen gentlemens agreement maar een vastgestelde gedragscode zoals je noemt (met vastomlijnde regels). Een wet kan je het inderdaad niet echt noemen, maar het staat volgens mij als een paal boven water dat het mag.
Chakotay schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:20:
Het is niet expliciet verboden sinds het verbod op het inhalen over dezelfde rijstrook is in 1991 uit de wegenverkeerswet is gehaald, dus is het toegestaan. Zo simpel is het :)

Bij stoplichten moet je er alleen op letten dat je niet over een doorgetrokken streep (incl die vooraan) of een rijstrook voor een andere richting gaat. Daar zijn wel specifieke regels voor.
Uiteraard, dit specifieke stoplicht heeft gewoon blokmarkeringen voor links- en rechtsaf. 9 van de 10 keer laten automobilisten aardig wat ruimte voor de stopstreep over en daar ga ik dan staan, anders aan de buitenkant van de geplande bocht (dus als ik rechtsaf moet ga ik links van de eerstvolgende rechts afslaande auto staan, dan zit ik niet in z'n dooie hoek of in de weg voor zijn bocht).

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

@nehal3m @kevlar01 @aidanl, sorry als ik nog anderen vergat te taggen...

Bij deze dus het resultaat, ik zal beginnen met de conclusie: doe geen moeite om je zonnevizier in te smeren met scheerschuim. :D

Of het lag aan het feit dat mijn bus scheerschuim al redelijk oud is vermits ik me al lang uitsluitend met scheerapparaat heb geschoren, de laatste keer dat ik me glad schoor met scheerschuim en scheermesje was op de dag van m'n huwelijk, in juli 2018. (en wanneer ik die foto's bekijk is het eerste dat ik steeds denk: had ik me maar niet gladgeschoren. :+ )

Of het scheerschuim had niet de nodige bestanddelen

Of het scheerschuimadvies helpt niet echt, of ik voerde het verkeerd uit...

Gisteravond 1 'dabje' op voor -en achterkant van dat scherm uitgestreken, opengewreven, wat laten zitten... dan met zachte droge doek schoongemaakt tot alles weg was.

Vanochtend min of meer hetzelfde weer als gisterenochtend: Nog steeds condensatie op dat zonnevizier, alleen nu in cirkels van het wrijven :F

Heb dan maar zoveel mogelijk door mond uitgeademd, dat helpt nog het beste, ...en telkens dat hoofdvizier open bij afremmen en weer op een kiertje van zodra ik snelheid maak.

• Chakotay
Waarom wil je je zonnevizier scheren? :+

Ik heb mijn zonnevizier vanochtend voor het eerst in een paar weken ook weer de hele rit gebruikt, had nergens last van terwijl het toch best vochtig was. Dat ding heeft sowieso nooit condensatie, misschien gebruikt de fabrikant van mijn helm (Schuberth E1) standaard als iets van een coating daarvoor?

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

PinusRigida schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:44:
@nehal3m @kevlar01 @aidanl, sorry als ik nog anderen vergat te taggen...

Bij deze dus het resultaat, ik zal beginnen met de conclusie: doe geen moeite om je zonnevizier in te smeren met scheerschuim. :D

Of het lag aan het feit dat mijn bus scheerschuim al redelijk oud is vermits ik me al lang uitsluitend met scheerapparaat heb geschoren, de laatste keer dat ik me glad schoor met scheerschuim en scheermesje was op de dag van m'n huwelijk, in juli 2018. (en wanneer ik die foto's bekijk is het eerste dat ik steeds denk: had ik me maar niet gladgeschoren. :+ )

Of het scheerschuim had niet de nodige bestanddelen

Of het scheerschuimadvies helpt niet echt, of ik voerde het verkeerd uit...

Gisteravond 1 'dabje' op voor -en achterkant van dat scherm uitgestreken, opengewreven, wat laten zitten... dan met zachte droge doek schoongemaakt tot alles weg was.

Vanochtend min of meer hetzelfde weer als gisterenochtend: Nog steeds condensatie op dat zonnevizier, alleen nu in cirkels van het wrijven :F

Heb dan maar zoveel mogelijk door mond uitgeademd, dat helpt nog het beste, ...en telkens dat hoofdvizier open bij afremmen en weer op een kiertje van zodra ik snelheid maak.
Balen dat het niet werkt. Volgens mij was er ook een alternatief om het in te smeren met een mix van azijn en water? Misschien iets voor morgen :+

Bij de Action heb je ook van die anti condens spray die je op de binnenkant van je voorruit kan sprayen.
Er is ook een doek:

https://www.action.com/nl-nl/p/valma-anti-condensdoek/

voor 0,69€ wel de moeite waard om te proberen....

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

kevlar01 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Balen dat het niet werkt. Volgens mij was er ook een alternatief om het in te smeren met een mix van azijn en water? Misschien iets voor morgen :+

Bij de Action heb je ook van die anti condens spray die je op de binnenkant van je voorruit kan sprayen.
Er is ook een doek:

https://www.action.com/nl-nl/p/valma-anti-condensdoek/

voor 0,69€ wel de moeite waard om te proberen....
Ja idd, dat met die azijn zal ik ook nog eens testen.

En bedankt voor de link, er is een Action op wandelafstand van m'n huis dus daar zal ik binnenkort ook eens binnenhuppelen.
Chakotay schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:49:
Waarom wil je je zonnevizier scheren? :+

Ik heb mijn zonnevizier vanochtend voor het eerst in een paar weken ook weer de hele rit gebruikt, had nergens last van terwijl het toch best vochtig was. Dat ding heeft sowieso nooit condensatie, misschien gebruikt de fabrikant van mijn helm (Schuberth E1) standaard als iets van een coating daarvoor?
Is idd goed mogelijk, mogelijks zijn helmen in een hogere prijsklasse hierop voorzien.

[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 04-03-2020 10:17 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik begrijp waarom motor rijders dit doen en heb er ook geen problemen mee zolang het netjes gebeurt. Ik zie tegenwoordig wel dat scooter rijders dit gedrag gaan kopiëren en dat is dan wel weer jammer. Een 50 cc scootertje is echt niet sneller dan een auto en zal alleen maar het verkeer gaan ergeren denk ik zo. Nou erger ik mij toch wel aardig aan het rijgedrag van sommige scooter rijders en dan bedoel ik echt niet alleen maar de jeugdige rijders. Er zijn er genoeg van 30+ die als een zot door het verkeer rijden helaas.

Nou ben ik van plan om mijn motor rijbewijs te gaan halen en vroeg mij af hoe jullie als doorgewinterde motor bestuurders tegenover scooter rijders staan. Is het gedrag van deze de laatste jaren slechter geworden of ligt dat aan mij ? Zelf sluit ik altijd lekker achter aan bij het stoplicht, die paar minuten dat het mij eventueel scheelt vind ik wel best. Het vermogen (pk) om adequaat te reageren op verkeers situaties heb ik nou eenmaal toch niet. Als ik op de scooter zit vertrouw ik geen een auto, ze kunnen (en zullen ook soms) allemaal een rare manoeuvre maken waardoor je als tweewieler altijd in het nadeel bent. Liever wat te laat thuis dan helemaal niet zeg ik maar :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Chakotay
@TTLCrazy ik vind scooters sowieso ondingen. Te snel voor het fietspad maar (de zeldzame die niet opgevoerd is) te langzaam voor de rijbaan. Daarbij heeft de gemiddelde bestuurder het verkeersinzicht van een overleden cavia.

Ik zie overigens de laatste tijd redelijk wat mensen die hun scooter de deur uit doen, en er een electrische fiets voor terugkopen. Dat is dan wel weer een zinnige ontwikkeling :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Volgens mij heb ik het al eens eerder hier geroepen, maar let op met middeltjes voor autoruiten die je op je vizier smeert / spuit. De meeste van die middeltjes bevatten alcohol, en zijn daarom niet geschikt voor kunststoffen. Je vizier wordt er bros van en kan opeens barsten.

o.a. Rain-X heeft een speciale vizierspray, en bij motorkledingcenter heb ik vorig jaar een huismerk vizierspray cadeau gekregen, ik weet alleen niet zeker of die ook tegen beslaan van de binnenzijde van je vizier helpen.

@TTLCrazy : Zelfs op de motor kruip ik niet altijd naar voren bij een stoplicht :)

[ Voor 8% gewijzigd door Waaj op 04-03-2020 10:32 ]

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:20

In principe ben ik het hier mee eens, maar wel rekening houdend met de situatie. Zoals @TTLCrazy aangaf dat hij scooters aso's vind worden(zijn!), wil ik dit vermijden. We zijn allemaal weggebruikers en dat sommige dingen mogen wil nog niet zeggen dat je het moet doen. Zoals ik in een post aangaf bij een MP3 die mij op mijn motor aan de kant duwde om !3! auto's voor te dringen en voor de doorgetrokken streep bij een stoplicht te gaan staan wachten. Ik heb het ook motoren zien doen. Ik vind het, persoonlijk, niet nodig in zo'n situatie. Dat betekend niet dat ik binnen de bebouwde kom niet file's/stil staande auto's inhaal. Mijn mening is wel dat de lijn tussen 'voordeel halen uit je motor/scooter/brommer' en 'aso gedrag' soms heel dun is. ;)
Pagina: 1 ... 96 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.