We draaien helemaal door met dat Corona gedoe. Ik snap dat mensen het niet verder willen verspreiden, natuurlijk. Maar de mensen worden gewoon gek gemaakt.. HelaasPaRaDoX4 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Ik ben woonachtig in België en werk in Nederland. Als ze dat hier gaan invoeren kan ik veel thuis werken denk ik zo......
offtopic:
Als je naar de cijfers van de World Health Organization kijkt is het van de gekke dat het zo "gehyped" wordt. Procentueel gezien vallen er net zo veel doden als bij een griep-uitbraak, waarvan het grootste deel van de doden binnen dezelfde groep valt bij beide ziekten (hogere leeftijd en/of voorgaande ziektes). That's just my 2 cents though.
Als je naar de cijfers van de World Health Organization kijkt is het van de gekke dat het zo "gehyped" wordt. Procentueel gezien vallen er net zo veel doden als bij een griep-uitbraak, waarvan het grootste deel van de doden binnen dezelfde groep valt bij beide ziekten (hogere leeftijd en/of voorgaande ziektes). That's just my 2 cents though.
Ik heb zaterdag een Italiaan aangeraakt, snel de supermakt leegkopen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik rijd op een Italiaanse. Uit Modena.Chakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:03:
@Dryhte op de weg of in de slaapkamer?
voor de geïnteresseerden: 3.6% mortality rate op dit moment. Bi-er hier heeft in het weekend een mooi dashboardje gebouwdNLDViane schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:02:
offtopic:
[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 02-03-2020 14:06 ]
@Dryhte heh, dan rij ik er eentje uit Noale, eentje uit Bologna, en twee uit Torino
AAARGH vierdubbel risico...Chakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:11:
@Dryhte heh, dan rij ik er eentje uit Noale, eentje uit Bologna, en twee uit Torino
Hier op het werk ook enorme heisa over het Coronavirus. Gisteren zijn de eerste 3 gevallen pas bevestigd in Tsjechië, en nu al moeten we grote meetings tot het minimale houden en ons afvragen of ze een kritieke impact hebben op de bedrijfsdoelen van dit jaar
En een deel van de bevolking is in prep modus. Niet voor een doornsee quarantine ofzo, nee het lijkt wel een voorbereiding op een oorlog: er zijn serieus mensen die 50 kg rijst inslaan enzo!
En een deel van de bevolking is in prep modus. Niet voor een doornsee quarantine ofzo, nee het lijkt wel een voorbereiding op een oorlog: er zijn serieus mensen die 50 kg rijst inslaan enzo!
Linkje werkt niet? Blijft maar laden hier..kevlar01 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:36:
Bij Motozoom ook een faillissementsuitverkoop:
https://www.motozoom.com/...ingen/algemeen/index.html
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
En als je naar Motozoom.com gaat? Het gaat in elk geval om hun vestiging in Utrecht, t/m het eind van deze maand geloof ik.LankHoar schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:24:
Hier op het werk ook enorme heisa over het Coronavirus. Gisteren zijn de eerste 3 gevallen pas bevestigd in Tsjechië, en nu al moeten we grote meetings tot het minimale houden en ons afvragen of ze een kritieke impact hebben op de bedrijfsdoelen van dit jaar![]()
[...]
Linkje werkt niet? Blijft maar laden hier..
@Chakotay Dat wordt met wegwerp-pak op de Italiaanse schone
Die blijft ook maar laden.. wellicht ligt het aan de VPN op kantoor. Thuis maar eens kijken dan.kevlar01 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:25:
[...]
En als je naar Motozoom.com gaat? Het gaat in elk geval om hun vestiging in Utrecht, t/m het eind van deze maand geloof ik.
Hij blijft nu ook laden bij mij. Misschien hebben ze de rekening van de hosting niet meer betaald ...LankHoar schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:26:
[...]
Die blijft ook maar laden.. wellicht ligt het aan de VPN op kantoor. Thuis maar eens kijken dan.
Hier in elk geval een screen van de Google Webcache
Ik heb mijn Italiaanse schone afgelopen zaterdag een beschermend pakje aangetrokken.Chakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:03:
Hier op kantoor gelukkig nog niets van dat gezeik gemerkt. Wel dat er in geen enkele bouwmarkt meer maskertjes te krijgen zijn. Zowel de goedkope als de duurdere met losse filters niet meer. Had er nou net 1 nodig ivm wat schuur / spuit werk. De wereld is gek geworden 
Overigens... wanneer gaat het nou eindelijk weer is goed weer worden om te rijden?! Ben die wind en regen inmiddels echt goed zat.
Overigens... wanneer gaat het nou eindelijk weer is goed weer worden om te rijden?! Ben die wind en regen inmiddels echt goed zat.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Hoogtijd om trial te leren rijden dan
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Volgens mij hebben Corona en motoren net zoveel met elkaar te maken als lieve konijntjes en motorrijden. Kortom, Corona is nogal offtopic hier.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
We moeten dit belangrijke nieuws via alle kanalen verspreiden, ook richting de verstokte motorrijders die buiten hun contact met mederijders compleet onder een steen leven en hier alleen onder vandaan komen om te tanken, toeren of poetsen.deepbass909 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:19:
[mbr]Volgens mij hebben Corona en motoren net zoveel met elkaar te maken als lieve konijntjes en motorrijden. Kortom, Corona is nogal offtopic hier.[/]
En als ik dan van de zomer een toertoch maak, onderweg lieve konijntjes zie en bij aankomt op eindlocatie, een lekkere koude Corona bestel?
Mijn schuld, ik begon erover met de afgelaste MotoGP-races
Ik heb wel eens een lief konijntje onder m'n motor gekregendeepbass909 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:19:
[mbr]Volgens mij hebben Corona en motoren net zoveel met elkaar te maken als lieve konijntjes en motorrijden. Kortom, Corona is nogal offtopic hier.[/]
Ik wel eens een duif. Maar dat was met de auto dus daar mag ik het hier niet over hebben.Waaj schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:29:
[...]
Ik heb wel eens een lief konijntje onder m'n motor gekregen
Een duif onder de motor terwijl je met de auto was? 🤔HTT-Thalan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Ik wel eens een duif. Maar dat was met de auto dus daar mag ik het hier niet over hebben.
Of was het een aanhangwagen waar de motor op stond? Dan is het wel ontopic
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee ik reed met een staande lamp, stekend uit het zonnedak van mijn wijlen BMW 5-serie door de winkelstraat van Breda terwijl ik aan het verhuizen was en toen wandelde er een duif onder het rechtervoorwiel. Ik had toen nog geen motor en ook geen aanhanger (want geen trekhaak, anders had die lamp wel in de aanhanger gelegen), dus niet ontopic.Vrijdag schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:39:
[...]
Een duif onder de motor terwijl je met de auto was? 🤔
Of was het een aanhangwagen waar de motor op stond? Dan is het wel ontopic
Gelieve niet over wagens praten in het motortopic. Kunnen we het houden bij motorfietsen?
[ Voor 3% gewijzigd door Booyaa op 02-03-2020 15:44 ]
Mag een MP3 wel?Booyaa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:43:
Gelieve niet over wagens praten in het motortopic. Kunnen we het houden bij motorfietsen?![]()
Daar hebben we vast een muziek topic voor..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nou zo voelde dat op sommige punten toch niet met de 1290.Wootlock schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:15:
[...]
Revematchen is niet nodig met een blipper, dat wordt standaard gedaan door de ECU
Morgen de 790 ophalen![]()
Ik hoop zo dat hij eerder klaar is en ik er om kan. Dit weekend al de garage opgeruimd zodat ik indien nodig (als ik bijv op vakantie ben) de motor ook in de schuur kan zetten.
@HTT-Thalan ik heb net onderweg naar huis nog naar een MP3 gezwaaid
Ja, dat mag dus niet. Topic regels, sorry. Alleen motoren.Chakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:42:
Hier eens een duif vol op mijn scheen gehad met 130.HTT-Thalan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:32:
[...]
Ik wel eens een duif. Maar dat was met de auto dus daar mag ik het hier niet over hebben.
Needless to say: auw! Voor mij en vooral voor de duif, domme
Ik zwaai naar alles dat op 2 (twee!) wielen staat.
[ Voor 8% gewijzigd door nehal3m op 02-03-2020 18:54 ]
Dus, mensen, als jullie iemand enthousiast zien zwaaien naar aanhangers, segways, velocipedes en hoverboards, dan weten jullie wie het isnehal3m schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:54:
Ik zwaai naar alles dat op 2 (twee!) wielen staat.

en nu weer op de verwarming te drogen gelegd
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kill it with fire!steveman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 19:15:
[Afbeelding]
en nu weer op de verwarming te drogen gelegd
de handschoen... of de MP3 eigenaar. Je mag zelf kiezen.
Ik heb vorig jaar een heldhaftige eend meegemaakt die net na het opstijgen één of meerdere gaatjes zag in mijn gespaakte voorwiel. Het wiel heeft gewonnen.S4All schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:44:
[...]
Hier eens een duif vol op mijn scheen gehad met 130.
Needless to say: auw! Voor mij en vooral voor de duif, dommebeesten.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Wat zeggen we wanneer iemand zwaait naar:Chakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:42:
MP3?
Scooter?
Squids?
Quads?
Snorfietsers?
Wouten?
Koekblikkers?
Wannabe wouten?
Etc....
Awesome
Wouten, AKA Politie, zwaai ik wel naar wanneer die op de motor voorbij komt. De motoragenten zijn doorgaans ook kenners en hebben een betere rijvaardigheid dan de gemiddelde motorrijdende Tweaker. Dat de motorrijdende Tweaker dit niet kan hebben en ze daarom het liefst negeert zegt iets over die Tweaker, niet over de persoon die op een politiemotor rijdt. Ik snap die aversie niet zo.
Ik denk dat als iemand niet zwaait naar motoragenten dat dit niets met rijvaardigheid te maken heeft hoorsypie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:14:
Wouten, AKA Politie, zwaai ik wel naar wanneer die op de motor voorbij komt. De motoragenten zijn doorgaans ook kenners en hebben een betere rijvaardigheid dan de gemiddelde motorrijdende Tweaker. Dat de motorrijdende Tweaker dit niet kan hebben en ze daarom het liefst negeert zegt iets over die Tweaker, niet over de persoon die op een politiemotor rijdt. Ik snap die aversie niet zo.
Ik zwaai altijd zo naar de plisie:

Geloof me, dat is nog een hele klus als je op de motor zit

Scooters niet??? Dat is ook niet aardig. Een nette motor scoot zwaai ik wel naar.Raym09 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:07:
[...]
Wat zeggen we wanneer iemand zwaait naar:
MP3?
Scooter?
Squids?
Quads?
Snorfietsers?
Wouten?
Koekblikkers?
Wannabe wouten?
Etc....
[YouTube: Red Queen : OFF WITH HIS HEAD! (Alice In Wonderland)]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
@Vrijdag tijd voor cruise control, dan gaat het wat makkelijker
Naar mooie vrouwen ook altijd, zelfs de squids.
Maar in geval van squids denk ik dan wel altijd zonde van je mooie huidje.
Ander dingetje: van mij mag de apk voor koekblikken wel weer terug naar ieder jaar vanaf drie jaar oud. Ik word gek van die zelf gemonteerde (lees niet goed afgestelde) led verlichting.
Ander dingetje: van mij mag de apk voor koekblikken wel weer terug naar ieder jaar vanaf drie jaar oud. Ik word gek van die zelf gemonteerde (lees niet goed afgestelde) led verlichting.
[ Voor 44% gewijzigd door S4All op 02-03-2020 20:34 ]
Ik heb wel eens een duif geraakt met de koplamp van mijn motor. Was een beste klap die het beestje niet overleefd heeft (60-80 km/u)HTT-Thalan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:32:
[...]
It's funny. But not ha-ha funny.
Zeg, niet om het een of ander maar uh, wat is een MP3 wanneer het geen .MP3 betreft?
Een driewielerLankHoar schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:32:
Zeg, niet om het een of ander maar uh, wat is een MP3 wanneer het geen .MP3 betreft?
NLDViane schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:33:
[...]
Een driewielerPiaggio MP3, zoek maar eens op
Mag je (mits lang genoeg in bezit) met je koekblik rijbewijs op.
Volgens velen dus een nep motor (ik twijfel zelf
)
Volgens velen dus een nep motor (ik twijfel zelf
[ Voor 30% gewijzigd door S4All op 02-03-2020 20:36 ]
Ik vind het een prachtoplossing voor mensen die door een ongeluk of ziekte geen tweewieler meer mogen of kunnen besturen, maar wel de vrijheid van het motorrijden willen blijven houden.
Anders dan dat... Neh
Anders dan dat... Neh
[ Voor 6% gewijzigd door NLDViane op 02-03-2020 20:40 ]
@NLDViane daarvoor heeft mijn stiefpa die Can-Am gekocht. Hij kreeg op echte motoren teveel last van zijn rug, dat lijkt nog een beetje op motorrijden.
Ik zie je duif tegen de motor en verhoog met een duif die opvloog van de linkerbaan toen ik met ~190 aan kwam (bmw 3 serie). Beest moet wel in één klap dood zijn geweest toen hij de motorkap raakte maar presteerde het toch nog in een lange streep het dak onder te schijten.Nero22 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:32:
[...]
Ik heb wel eens een duif geraakt met de koplamp van mijn motor. Was een beste klap die het beestje niet overleefd heeft (60-80 km/u)Veertjes gingen in het rond.
Dat zou ik denk ik ook doen als op het laatste moment een BMW met 190 op me af zag komen.HTT-Thalan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:50:
[...]
Ik zie je duif tegen de motor en verhoog met een duif die opvloog van de linkerbaan toen ik met ~190 aan kwam (bmw 3 serie). Beest moet wel in één klap dood zijn geweest toen hij de motorkap raakte maar presteerde het toch nog in een lange streep het dak onder te schijten.
Hij heeft al stickers op heel zijn motor geplakt voor alles wat hij nog gaat raken...
* Bommes rent
* Bommes rent
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@Waaj die hele motor zit al vol toch
Waaj schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:24:
Is het misschien een idee om stickers op de tank te gaan plakken voor alles wat je geraakt hebt?

Bomen, de grond, andere motorrijders
Roof boxers “vergeet” ik nog wel eens te groeten. Verder wie het risico neemt zonder beschermende kooi te rijden en te genieten van de vrijheid. Een groet.
Jij moet beslist op een HD gaan rijden, je zal je helemaal thuis voelen met die vergeetdegroetjes!Patrock schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:33:
Roof boxers “vergeet” ik nog wel eens te groeten.
Persoonlijk wil ik deze helm voor mooie zomerse dagen maar dan zal je me ook niet groeten? geeft niks hoor, * botoo is HD trotse bezitter van HD en groet sowieso alleen andere HD's
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Je onderschrift weerspiegelt dan wel weer mooi hoe de gemiddelde HD rijder op z'n HD eruit zietbotoo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:44:
[...]
Jij moet beslist op een HD gaan rijden, je zal je helemaal thuis voelen met die vergeetdegroetjes!![]()
Persoonlijk wil ik deze helm voor mooie zomerse dagen maar dan zal je me ook niet groeten? geeft niks hoor, * botoo is HD trotse bezitter van HD en groet sowieso alleen andere HD's
[Afbeelding]
* A13X rent
en nu niet stiekem je onderschrift aanpassen hé Shrek op een ezel
[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 02-03-2020 22:35 ]
Awesome
Wat een geneuzel allemaal. Ik rijd ook HD maar groet elke motorrijder. Dus geen MP3 spul.botoo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:44:
[...]
Jij moet beslist op een HD gaan rijden, je zal je helemaal thuis voelen met die vergeetdegroetjes!![]()
[Afbeelding]
* LankHoar gaat er op zijn Harley al zwaaiend achteraanRaym09 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Je onderschrift weerspiegelt dan wel weer mooi hoe de gemiddelde HD rijder op z'n HD eruit ziet![]()
* LankHoar rent
en nu niet stiekem je onderschrift aanpassen hé Shrek op een ezel![]()
Even wat serieuzere zaken: hoe kom ik erachter welke kevlar jeans goede bescherming bieden? Ik heb nu enkel leer, maar zoek toch iets meer casuals doch veilig erbij. Toen ik op de beurs in Utrecht liep zag ik jeans van 70 en ook van 250 euro, en ik heb geen idee hoe ik zo weet wat het verschil nu echt is... Hoe kom ik hier goed achter? Komende zaterdag weer motorbeurs, en hoop dan iets betaalbaars doch veiligs aan te schaffen
Hmm, lastig...NLDViane schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:52:
@Vuikie @HTT-Thalan wat heb je aan een schonere verbranding als je relatief gezien meer brandstof (benzine zonder ethanol) per kilometer nodig hebt? Heel kort door de bocht zou je een 10% schonere verbranding hebben t.o.v. V-Power/BP Ultimate of *insert ethanol-loze brandstof*, maar ik verbruik 20% meer. (1 op 20/21 naar 1 op 16). Ra ra wat gebeurt er met de uitstoot? Die wordt per gereden kilometer niet lager op deze manier.
Per verbrande liter brandstof is het natuurlijk wel schoner, zonder enige twijfel!
EDIT: Ik ben me er van bewust dat het per gebruiksersgeval verschilt, bij onze oude Mondeo maakte het geen klap uit wat je tankte (1 op 10, al-tijd). Vrienden van me rijden juist zuiniger met E10 (nieuw model Polo). Maar dat heeft niks met motoren te maken
De fabrikant van mijn motor zegt dat 'ie geschikt is om op E10 te rijden, maar het grote boze internet beweert dat dat niet zo is. Wie moet ik nu geloven
Je motor kan tegen E10, zoals jij tegen wodka kan. Je gaat er niet direct kapot aan, maar de alcohol maakt uiteindelijk meer kapot dan je lief isWild Chocolate schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:11:
[...]
Hmm, lastig...
De fabrikant van mijn motor zegt dat 'ie geschikt is om op E10 te rijden, maar het grote boze internet beweert dat dat niet zo is. Wie moet ik nu geloven
Bron? Nogmaals, de fabrikant zegt wat anders!NLDViane schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:19:
[...]
Je motor kan tegen E10, zoals jij tegen wodka kan. Je gaat er niet direct kapot aan, maar de alcohol maakt uiteindelijk meer kapot dan je lief is
Ik groet motoragenten gewoon. Vooral als ik een keertje iets te enthousiast weg trek bij een stoplicht en ik ze ietwat geïrriteerd mijn kant op zie kijken, zo van oh... Hallo O-)! Om dan gewoon op te schakelen en op v-max door te rijdensypie schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:14:
Wat E10 betreft. Niet in mijn CBR. Volgens sommige bronnen mag het gewoon, maar ik heb ook een overzicht van Honda gezien waaruit blijkt dat mijn F2 geen E10 mag hebben. Momenteel zit de tank nog redelijk vol met competition 102, normaal gesproken tank ik dus maar ron98/E5.
M'n auto zou tegen E10 moeten kunnen, al rijdt ik weinig kilometers en raadt men het dan juist weer af. Ik gooi het er gewoon in, tegen de tijd dat de schadelijke effecten boven water komen ligt het hok toch al op de sloop
[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 02-03-2020 23:30 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Geen bron, zelf een keer het een en ander aan troep gehad door (zeer waarschijnlijk) E10 in m'n carburateurs. Kon de volledige brandstofleidingen vervangen en carburateurs laten reinigen + nieuwe rubbers, motor had een paar maandjes stilgestaan. Ging om een Suzuki RF600 van 1996, dat type zou tegen E10 moeten kunnen.Wild Chocolate schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:21:
[...]
Bron? Nogmaals, de fabrikant zegt wat anders!
Daarnaast nog wat ik ervaar met m'n huidige Street Triple, zoals beschreven.
Ben zelf geen voorstander van ethanol bijmengen, maar als het voor jou geen nadelen lijkt te hebben, lekker doen
Klinkt eerder als andere problemen die toevallig samen vallen met gebruik van E10 of waarbij E10 net de druppel was waarbij de al aanwezige problemen net wat erger werden.NLDViane schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:31:
[...]
Geen bron, zelf een keer het een en ander aan troep gehad door (zeer waarschijnlijk) E10 in m'n carburateurs. Kon de volledige brandstofleidingen vervangen en carburateurs laten reinigen + nieuwe rubbers, motor had een paar maandjes stilgestaan. Ging om een Suzuki RF600 van 1996, dat type zou tegen E10 moeten kunnen.
NOFI, maar puur en alleen door E10 de volledige brandstofleidingen vervangen en carburateurs laten reinigen met nieuwe rubbers klinkt als zeer onwaarschjijnlijk dat dit alleen door E10 zou komen, helemaal als een motor er geschikt voor zou moeten zijn. Zeker motoren met carburateurs zullen na enige tijd problemen kunnen krijgen waarbij de hele boel eens onderhoud nodig heeft. Dat E10 dan de oorzaak zou zijn van al die problemen, dat lijkt mij niet.
Toen ik de motor kocht hebben ze de carburateurs gereinigd en de pakkingen vervangen, motor is naar huis gereden zonder een steek te laten vallen, en 3 maanden later kan ik weer de pakkingen en de brandstofleidingen vervangen... Misschien dat ze nog een of ander middeltje in de tank hadden gegooid, maar heb m toen nietsvermoedend afgetankt (150km gereden) en geparkeerd.PilatuS schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:50:
[...]
Klinkt eerder als andere problemen die toevallig samen vallen met gebruik van E10 of waarbij E10 net de druppel was waarbij de al aanwezige problemen net wat erger werden.
NOFI, maar puur en alleen door E10 de volledige brandstofleidingen vervangen en carburateurs laten reinigen met nieuwe rubbers klinkt als zeer onwaarschjijnlijk dat dit alleen door E10 zou komen, helemaal als een motor er geschikt voor zou moeten zijn. Zeker motoren met carburateurs zullen na enige tijd problemen kunnen krijgen waarbij de hele boel eens onderhoud nodig heeft. Dat E10 dan de oorzaak zou zijn van al die problemen, dat lijkt mij niet.
Dit gaat wel een eindeloze discussie worden zonder bronnen en enkel eigen ervaring, dus ik stel voor dat ik me er verder buiten houd
Als ie al die tijd stil heeft gestaan, houdbaarheid van E10 is 4 maanden en wie weet hoe lang die al in de opslagtanks hebben gezeten bij het tankstation.
Zal niet zo zijn dat in die korte tijd de boel weggegeten is, dat gaat over het algemeen vrij traag, maar de neerslag en het uit elkaar vallen van de benzine kan een goeie reden zijn.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zoals in mijn vriendenkring wel eens werd gezegd, "voor de motorrijder die nog wat frisse vind over de vag*na wil"..S4All schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:35:
Mag je (mits lang genoeg in bezit) met je koekblik rijbewijs op.
Volgens velen dus een nep motor (ik twijfel zelf)
Rationeel gezien begrijp ik ze wel, beetje jammer dat ons motorrijers enerzijds best openminded zijn (van hyper bikes, caferacers en dikke toerfietsen, alles is best), maar andersinds ontzettend stug en eigenwijs (zodra het meer dan 1 voorwiel heeft)..
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Code geel? Verstandig om de motor te pakken?
Code geel is al als er 3 regendruppels kunnen vallen met een beetje wind, dan ligt half nederland op zijn gat. 
En ja, het waait, en ja er kan een bui vallen, en ja het is koud aan de grond en sommige stukken zijn verraderlijk (de auto stapte vanochtend al even opzij) en het meest erge is dat ze overal alweer aan het strooien zijn:
https://www.rijkswaterstaatstrooit.nl/
Dus nee, geen motorweer voor mij.
En ja, het waait, en ja er kan een bui vallen, en ja het is koud aan de grond en sommige stukken zijn verraderlijk (de auto stapte vanochtend al even opzij) en het meest erge is dat ze overal alweer aan het strooien zijn:
https://www.rijkswaterstaatstrooit.nl/
Dus nee, geen motorweer voor mij.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Uiteindelijk ligt die keuze bij jou, maar ik ben vanochtend zonder problemen op de motor naar het werk gereden.SemperFidelis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:24:
Code geel? Verstandig om de motor te pakken?
XBL: DonFrans
Wat de f is een squid?S4All schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:31:
Naar mooie vrouwen ook altijd, zelfs de squids.
I have stability. The ability to stab.
Vrijdag schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:25:
Ik zwaai altijd zo naar de plisie:
[Afbeelding]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Het tegenovergestelde van ATGATT, oftewel geen gear en bij voorkeur T-shirt, korte broek en slippers.
Awesome
Ah die tokkies.. nee ik zwaai niet naar suicidale mensen idd.Raym09 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Het tegenovergestelde van ATGATT, oftewel geen gear en bij voorkeur T-shirt, korte broek en slippers.
En het liefst op een R1/R6/zx10r/gsxrRaym09 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Het was heerlijk. Weer even kunnen oefenen met filteren!Frans92 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:46:
[...]
Uiteindelijk ligt die keuze bij jou, maar ik ben vanochtend zonder problemen op de motor naar het werk gereden.
@kneusteun met verlengde achterbrug als het even kan.
Ach, jij hoeft het niet op te ruimen toch? En tegen de tijd dat het een zooitje is, ben jij al lang voorbij.SmurfLink schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:02:
[...]
Ah die tokkies.. nee ik zwaai niet naar suicidale mensen idd.Straks leid ik ze dusdanig af dat ze over 't asfalt schrapen, nee bedankt.. geeft zo'n zooitje.
Zolang je er voor rijdt.. heb wel eens achter een roofboxertokkie op een KTM gereden. 50 weg, druk, en hij zat in z'n korte broek, op slippers, in z'n Gucci nektasje te graven naar z'n telefoon tijdens het rijden.... waarop ie vervolgens wat op Maps ofzo ging intikkenMcKaamos schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:24:
[...]
Ach, jij hoeft het niet op te ruimen toch? En tegen de tijd dat het een zooitje is, ben jij al lang voorbij.
Ik rij al een tijdje met een set Scorpion uitlaten om mijn Speed Triple. Werkelijk een fantastisch geluid maar zo ontzettend LUID dat het asociaal is. (Maar stiekem wel erg lekker
)
In Mei ga ik een rondje Schotland rijden (NC500), dus heb ik een setje silencers besteld die gister zijn binnen gekomen. Ik vraag me echt af hoeveel zo'n klein stukje buis extra verschil kunnen maken maar het zou fijn zijn als hij een stuk stiller is voor de inwoners van Schotland.
Als het straks nog droog is zal ik ze eens proberen te monteren en testen of het veel verschil maakt.
In Mei ga ik een rondje Schotland rijden (NC500), dus heb ik een setje silencers besteld die gister zijn binnen gekomen. Ik vraag me echt af hoeveel zo'n klein stukje buis extra verschil kunnen maken maar het zou fijn zijn als hij een stuk stiller is voor de inwoners van Schotland.
Als het straks nog droog is zal ik ze eens proberen te monteren en testen of het veel verschil maakt.
Een squid is inderdaad iemand die niet aan ATGATT doet, of wél maar dan gewoon onverantwoordelijk gedrag in het verkeer vertoont.Raym09 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Bij de goedkopere broeken ontbreken vaak de knie en heup beschermers. Die moet je er dan nog apart bijkopen. Verder is het belangrijk dat op de delen waar je normaal mee over het asfalt glijdt (als je valt) kevlar/ aramide versteviging zit. Dat is dus op de kont, heupen en de knieën. Het meest ideale is dat de hele broek voorzien is van een kevlar/aramide voering. Kijk ook naar een goede pasvorm. Ik vind het zelf prettig als de broek niet te baggy is.LankHoar schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:50:
[...]
Wat een geneuzel allemaal. Ik rijd ook HD maar groet elke motorrijder. Dus geen MP3 spul.
[...]
* LankHoar gaat er op zijn Harley al zwaaiend achteraan
Even wat serieuzere zaken: hoe kom ik erachter welke kevlar jeans goede bescherming bieden? Ik heb nu enkel leer, maar zoek toch iets meer casuals doch veilig erbij. Toen ik op de beurs in Utrecht liep zag ik jeans van 70 en ook van 250 euro, en ik heb geen idee hoe ik zo weet wat het verschil nu echt is... Hoe kom ik hier goed achter? Komende zaterdag weer motorbeurs, en hoop dan iets betaalbaars doch veiligs aan te schaffen
Dat is ban-waardig m.b.t. het motortopicChakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:42:
Ik heb zo'n 'legging' van BowTex gekocht met inzetstukken van D3O, die kan ik gewoon onder iedere broek aan en is ook niet extreem warm in de zomer.LankHoar schreef op maandag 2 maart 2020 @ 22:50:
[...]
Dan kun je in principe elke (niet skinny) jeans aan die je wilt en ben je toch beschermd. Hier een review: https://www.b4men.nl/bowt...ermende-lange-onderbroek/
Ik ben er heel tevreden over.
Het antwoord op mijn gebeden. Dankjewel! Ik ga zo'n ding kopen.FiXeR.nl schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Ik heb zo'n 'legging' van BowTex gekocht met inzetstukken van D3O, die kan ik gewoon onder iedere broek aan en is ook niet extreem warm in de zomer.
Dan kun je in principe elke (niet skinny) jeans aan die je wilt en ben je toch beschermd. Hier een review: https://www.b4men.nl/bowt...ermende-lange-onderbroek/
Ik ben er heel tevreden over.
@FiXeR.nl #MeToo
Dat lijkt een dure keuze, maar ik denk dat het op den duur de goedkope oplossing wordt omdat je gewone jeans of geklede broeken kan dragen en toch beschermd bent.
Ik heb inmiddels een drietal motor jeans liggen, (door de jaren heen gekocht als koopjes) maar ik draag eigenlijk liever de BowTex legging.
Dat lijkt een dure keuze, maar ik denk dat het op den duur de goedkope oplossing wordt omdat je gewone jeans of geklede broeken kan dragen en toch beschermd bent.
Ik heb inmiddels een drietal motor jeans liggen, (door de jaren heen gekocht als koopjes) maar ik draag eigenlijk liever de BowTex legging.
Is dat bij zo'n stevige legging met protectie niet nog veel erger dan bij een normale textielen motorbroek of motorjeans? Je hebt dan juist een extra laag ertussen zitten om lekker in te gaan zweten.Op een warme dag zweet je als een gek en het zit nu niet bepaald comfortabel. Maar als ik ergens in de stad of langs het strand loop, wil ik ook niet die textielbroek aan want het lucht ook niet bepaald goed door.
Kun je in de winter ook lekker met jeans rijdenChakotay schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:06:
[...]
Is dat bij zo'n stevige legging met protectie niet nog veel erger dan bij een normale textielen motorbroek of motorjeans? Je hebt dan juist een extra laag ertussen zitten om lekker in te gaan zweten.
Mijn John Doe heeft een losse kevlarlaag aan de binnenzijde dus met 25+ word dat heerlijk warm als je stilstaat
Gamertag: timmie271
@Chakotay ik vind die legging minder zweterig dan de 3 verschillende stevige biker jeans die ik in gebruik heb (gehad).
Niettemin zou ik op een hete dag de legging uitdoen als ik langere tijd niet rijd, zonder de legging is het nog comfortabeler
die optie heb je niet met een biker jeans (of je moet een tweede broek meehebben).
Niettemin zou ik op een hete dag de legging uitdoen als ik langere tijd niet rijd, zonder de legging is het nog comfortabeler
Iedere 3 DB is een verdubbeling van de geluidssterkte, dus ook al zou ie maar 3 DB dempen, dat verschil is aanzienlijk.FiXeR.nl schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:34:
In Mei ga ik een rondje Schotland rijden (NC500), dus heb ik een setje silencers besteld die gister zijn binnen gekomen. Ik vraag me echt af hoeveel zo'n klein stukje buis extra verschil kunnen maken
@aidanl Ik ben MP3's met roofboxers gaan haten nadat er eentje mij aan de kant duwde op mijn R1150GS, omdat ik niet binnen de bebouwde kom, langs een vluchtheuvel, vooraan bij het stoplicht ging staan...
De Aso had 0 beschermende kleding aan en zijn zoontje(10~12 jaar) had ook 0 beschermende kleding.
Ik ben nog veel beter: ik ben een hardcore mooi weer internet rijder die keihard poset als een bad-ass biker 😎
John Doe +1timmie271 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:09:
[...]
Kun je in de winter ook lekker met jeans rijden
Mijn John Doe heeft een losse kevlarlaag aan de binnenzijde dus met 25+ word dat heerlijk warm als je stilstaat
Ik heb er vorige week nog mee gereden, geen koude benen gehad. In de zomer is het idd een ander verhaal... Dan heb ik toch liever mijn leren pak aan.
Maar ook die is aan vervanging toe
Bij motormammoet mag ik maximaal 2 uur proefrijden en aanbetaling en later ophalen is geen optie, ze willen gelijk afrekenen. Niet super onredelijk maar ik wil de motor pas (volledig) aanschaffen na passeren hypotheek. Tegelijkertijd zie ik de voorraad motoren opdrogen ivm start seizoen. Lastig.
Dit topic is gesloten.
![]()