Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.119 views

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
R0y. schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:10:
Ik heb hem heeeeel even uit de rain modus gehaald maar snel terug gezet. Zelfs in de rain stand heeft dat ding een bak met koppel waar je u tegen zegt.
Doe je al aan revmatchen ? Is met dit blok wel erg aan te raden. Het rijd zo enorm veel vloeiender op die manier en remmen hoef je ook maar weinig te doen. Als ik niet al te hard kom aanrijden dan hoef ik alleen de laatste meters te remmen. Nou zal die van jou wel iets van een slipperclutch hebben om het blokkeren van het achterwiel bij terugschakelen te voorkomen, maar mijn fiets heeft dat niet wat revmatchen verplicht maakt. Als je dat gaat doen wil je ook nooit meer zonder met dit blok.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:59
PilatuS schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:17:
[...]

Doe je al aan revmatchen ? Is met dit blok wel erg aan te raden. Het rijd zo enorm veel vloeiender op die manier en remmen hoef je ook maar weinig te doen. Als ik niet al te hard kom aanrijden dan hoef ik alleen de laatste meters te remmen. Nou zal die van jou wel iets van een slipperclutch hebben om het blokkeren van het achterwiel bij terugschakelen te voorkomen, maar mijn fiets heeft dat niet wat revmatchen verplicht maakt. Als je dat gaat doen wil je ook nooit meer zonder met dit blok.
Mooi dat je er over begint. Ik kan het met de auto "feilloos", maar met de motor krijg ik het niet voor mekaar. Heb je tips of een filmpje waar je veel aan gehad hebt?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05
Chakotay schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:58:
@Requiem19 je zei trouwens dat je op de 950 ook de gadgets e.d. miste, is los van het relatief lage vermogen een 950S dan niet interessant? Die heb ik vorig jaar bij een demodag een keer gereden, die had wel de hele bende aan electronica erop. Enduro-modus voelde compleet anders dan Sport, was al rijdend te wisselen.
Op een gegeven moment is het vermogen van de 950 een beetje saaiig voor mij. Ja het gaat nog steeds super hard. 0-100 in 3.5 ofzo, maar het rijdt ‘fijn’ en niet ‘intimiderend’.

Ik heb op het oude model Super Duke GT ooit een dag gereden: dat is intimiderend :).

Neemt niet weg dat ik de 950 nog steeds optisch het mooiste model MTS vind. Stuurt ook super, met 19 inch voorband kun je nog beetje off road, hij is mega comfortabel.. alles dus top. Prijs ook. Maar na tijdje zal ik bij mn vriendin gaan klagen dat hij wat tam is haha.

XMCS Netherlands

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:59
Requiem19 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 01:02:
[...]

Op een gegeven moment is het vermogen van de 950 een beetje saaiig voor mij. Ja het gaat nog steeds super hard. 0-100 in 3.5 ofzo, maar het rijdt ‘fijn’ en niet ‘intimiderend’.

Ik heb op het oude model Super Duke GT ooit een dag gereden: dat is intimiderend :).

Neemt niet weg dat ik de 950 nog steeds optisch het mooiste model MTS vind. Stuurt ook super, met 19 inch voorband kun je nog beetje off road, hij is mega comfortabel.. alles dus top. Prijs ook. Maar na tijdje zal ik bij mn vriendin gaan klagen dat hij wat tam is haha.
Turbo erop schroeven? :+

• PilatuS
  • Niet online
BvZwolle schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:29:
[...]

Mooi dat je er over begint. Ik kan het met de auto "feilloos", maar met de motor krijg ik het niet voor mekaar. Heb je tips of een filmpje waar je veel aan gehad hebt?
Ik moet toegeven dat ik het niet met remmen doe. Wel wat dingen van gezien waarbij mensen de vingers over de remhendel laten glijden terwijl ze de dot gas geven, maar ging bij mij niet geweldig toen ik het heb geprobeerd. Aangezien het met mijn blok voor op straat niet nodig is om gelijk te remmen en die dot gas te geven doe ik het zonder remmen. Op deze manier is het heel simpel aan te leren. Druk de koppelingshendel in, geef een dot gas en laat de hendel weer opkomen. Na een tijdje wordt dit met beide handen en vingers een vloeiende beweging waarbij je bij het intrekken direct al gas geeft op het juiste moment en het heel snel gaat.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:12

Vrijdag

De Zwarte

Revmatchen. Ik blijf het maar niet kunnen :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Revmatchen. Gaat dat bij jullie niet automagisch dan? :P
[...]

Wat vind je van de MV Agusta Turismo Veloce? Het is natuurlijk wel een enorme gok gezien MV nou niet als de meest betrouwbare motormerk bekend staat. Maar ik vind het persoonlijk een prachtige machine.

Afbeeldingslocatie: https://www.mvagusta.com/documents/20126/0/TV+RC.png/b248bb18-6f29-33e0-5642-47debbfbc00b?t=1572801806099

[ Voor 90% gewijzigd door cyntax op 28-02-2020 08:38 ]

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Zou op een bike wel makkelijker moeten zijn dan in een auto. Heel and toe lukt me niet omdat ik normaal het rempedaal niet zo diep hoef in te trappen bij normaal gebruik :P

Op een supermotard is dat wel gaaf om dan toch het achterwiel een klein beetje te laten slippen.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Pilotsupermotard.jpg

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04-2025

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:09:
[...]

@JaICTDronten foto's van jouw GSA? :)
En waarvoor brandstof tank jij met dit gebruik?
@Joopieboy

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/58pV61Q/car-Image-php-2.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jDfHv9T/car-Image-php-18.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DMfhNk4/car-Image-php-25.jpg

Ik tank gewoon E10. Gaat prima.

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 19:27
kevlar01 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:39:
Zou op een bike wel makkelijker moeten zijn dan in een auto. Heel and toe lukt me niet omdat ik normaal het rempedaal niet zo diep hoef in te trappen bij normaal gebruik :P

Op een supermotard is dat wel gaaf om dan toch het achterwiel een klein beetje te laten slippen.
[Afbeelding]
Zo zat ik gistermiddag ongewild op de chopper van m'n vrouw. Oeps.

• cyntax
Wauw! Ook nog eens compleet met alle gefreesde accessoires :9~ :9~ , mooi hoor! _/-\o_

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 12:42
wat een gruwelijk apparaat 8)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:06
cyntax schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:27:

[...]

Wat vind je van de MV Agusta Turismo Veloce? Het is natuurlijk wel een enorme gok gezien MV nou niet als de meest betrouwbare motormerk bekend staat. Maar ik vind het persoonlijk een prachtige machine.

[Afbeelding]
O+ Mooi!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:11
Joopieboy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:09:
[...]

Van harte nogmaals! En zie je vaker, mijn Gixxer was ook niks van terug te vinden qua opties en onderhoud terwijl dat wel vermeld was ;)

Mapping lekker laten zitten, die dingen lopen standaard zo verschrikkelijk arm. :)

@JaICTDronten foto's van jouw GSA? :)
En waarvoor brandstof tank jij met dit gebruik?
Ze raden het gebruik van de Akra map af icm het spul origineel. Het word namelijk een stuk warmer en je katalysator kan kapot gaan.

Heb voor een link pijp zitten kijken maar dan is het spul niet meer legaal, en dat wil ik het wel houden.
[...]

Het apparaat zit vol met techniek dus het zou in theorie zonder moeten kunnen maar het voelde met wel een stuk soepeler inderdaad.

Ik vond wel de quickshifter (up & down) wat ruw met rustig rijden. Gaf je gas dan was het een mes door een pakje boter..

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

nehal3m schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Zo zat ik gistermiddag ongewild op de chopper van m'n vrouw. Oeps.
En toen? Verplicht uurtje moeten sleutelen? :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• nehal3m
_Apache_ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:53:
[...]

En toen? Verplicht uurtje moeten sleutelen? :+
Ik hield 'm godzijdank overeind en ze heeft 't ook niet gezien. Wat niet weet wat niet deert. :9

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
kevlar01 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:39:

[Afbeelding]
Revmatching op de motor lukte me op mijn ZX6R best aardig, op de ZX10R en de SV650S moet ik het trucje nog ff zien te vinden. Zeker bij de SV650S lijkt het nergens naar als ik het probeer :+

Revmatching in de auto is geen enkel probleem en gebruik ik ook dagelijks en sowieso op het circuit, heel and toe lukt me echter nog niet. Ook daar moet ik nog verder oefenen :P

Afgezien daarvan, dikke kans dat ik over een paar jaar een SM in de schuur heb staan. Ik heb weinig met MX, maar SM vind ik toch wel een bepaalde (hooligan) charme hebben :)

• JaICTDronten

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
@cyntax @Reloader Tnx, ben er ook heel blij mee :)

Er zit een acrapovic uitlaat onder. Die zo nu en dan eens 'roffelt' en 'knalt' maar wil dit graag meer laten doen. Niet harder, maar meer. Kan ik de catalysator er uit slopen/vervangen of vervangen door deze;

https://www.motordempers....tanium-bmw-r-1250-gs-2019

Iemand een idee?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat kan wel je verbruik verklaren. :) Probeer maar eens met E5 of 98. ;)
Gaat prima klopt want deze motor is er gewoon voor geschikt. Mooi apparaat!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-01 13:32

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Ik kwam er net achter dat op rad.eu er 20% korting op diverse rev'it producten is. Volgens mij is het alleen vandaag nog. De kortingscode is REVITLOVE20. Doe er je voordeel mee, ik heb net per ongeluk een Poseidon 2 broek besteld.. O-)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
JaICTDronten schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:58:

Er zit een acrapovic uitlaat onder. Die zo nu en dan eens 'roffelt' en 'knalt' maar wil dit graag meer laten doen. Niet harder, maar meer. Kan ik de catalysator er uit slopen/vervangen of vervangen door deze;

Iemand een idee?
Ja, gewoon een legale uitlaat houden die een goede katalysator heeft en niet gaan beunen om meer herrie te produceren die de omgeving tot last is?

I have stability. The ability to stab.

• cyntax

Iemand een idee?
Ik denk dat je dat vrij eenvoudig kan bereiken door de klep permanent open te zetten. Je kan zelf de servo loshalen maar ik denk dat je dan een storing te zien krijgt op je scherm. Wellicht dat de dealer de klep op permanent open kan programmeren? Titanium bochten zijn sowieso ook prachtig :9~ maar of het de investering waard is... voor mij niet in ieder geval :P.

@Joopieboy Ik had bij aanschaf van mijn GS ook gevraagd of ik niet beter premium ermee kon gaan tanken, maar de verkoper, tevens manager van het filiaal gaf aan dat E10 prima is. Ik heb sinds aankoop nog niet veel kilometers ermee gemaakt maar op de afgelopen 1642 gereden kilometers kom ik op een gemiddeld verbruik van 5,55l/100km. Ik heb wel voornamelijk snelweg gereden, vlotte rijstijl maar max 120km/h meestal.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

1200 enduro... #nuffsaid

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

cyntax schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:32:
@Joopieboy Ik had bij aanschaf van mijn GS ook gevraagd of ik niet beter premium ermee kon gaan tanken, maar de verkoper, tevens manager van het filiaal gaf aan dat E10 prima is. Ik heb sinds aankoop nog niet veel kilometers ermee gemaakt maar op de afgelopen 1642 gereden kilometers kom ik op een gemiddeld verbruik van 5,55l/100km. Ik heb wel voornamelijk snelweg gereden, vlotte rijstijl maar max 120km/h meestal.
Verkoper in mijn geval gaf wel aan een verschil in verbruik te zien, ergens ook wel logisch. :)

• JaICTDronten

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
SmurfLink schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Ja, gewoon een legale uitlaat houden die een goede katalysator heeft en niet gaan beunen om meer herrie te produceren die de omgeving tot last is?
Tja...daarom staat in mijn vraag ook....Meer, niet harder.
De acrapovic die er af fabriek onder zit maakt al voldoende herrie.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
JaICTDronten schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:28:
[...]

De bestaande herrie in een hogere frequentie is ook meer herrie en ook overlast. Die knallen zijn meestal nou ook niet een goed teken, waarom zou je dat meer willen? Haal je je kat eruit en wordt je aan de kant gezet kost het je nogal wat dus dat lijkt me sowieso nou niet verstandig.

I have stability. The ability to stab.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Bij een 1250 geloof ik het idd wel, maar bij mijn 1150 ben ik er wat huiveriger voor.

• R0y.
JaICTDronten schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Dan zou ik niet je kat er van onder halen... creëer je waarschijnlijk alleen maar meer geluid. Rijk afstellen is (volgens mij) meer benzine wat niet verbrand wat vervolgens zorgt voor knallen. Maar of het goed is... je dempingswol gaat zo ook sneller weg branden en dan word hij weer luider.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34

Fuelke

Forza Ferrari

aidanl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Bij mij drupt t over de gehele motor... maar er zit dan ook geen dak boven :+
Beetje water moet geen kwaad kunnen!
Tja, aangezien hij dagelijks voor woon-werk gebruikt wordt is hij al genoeg nat geworden de laatste tijd, alleen is dat dan meer verspreid over de gehele fiets.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:45

Secsytime

Automagisch

cyntax schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:27:

[...]

[Afbeelding]
Volgende keer graag even een NSFW tag gebruiken.

• cyntax
Joopieboy schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:06:
[...]

Verkoper in mijn geval gaf wel aan een verschil in verbruik te zien, ergens ook wel logisch. :)
Ik denk dat het hele shift cam gebeuren daar denk ik ook wat meer invloed op heeft, maar dat heeft mijn 1200 niet :P. overigens ga ik wel een keer voor een maand alleen V-power tanken om te testen of dat de motor zuiniger maakt en uiteindelijk goedkoper is.

• JaICTDronten

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Vuikie schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:59:
[...]

Bij een 1250 geloof ik het idd wel, maar bij mijn 1150 ben ik er wat huiveriger voor.
Er zit ook een sticketje op de hij geschikt is voor E10. Weet overigens niet wat het doet met het verbruiken. Altijd E10 getankt.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Op mijn motor (2018 V-strom 650) hing een stickertje 'geschikt voor E10'. En de verkoper waarschuwde expliciet tegen gebruik van E10 8)7

Dus wat doe ik: als ik verwacht in de komende weken minder op de motor te rijden, tank ik E5; en als ik weet dat het toch maar is om meteen op te rijden, tank ik E10. O-)

EDIT dat betekent wel dat er de laatste maanden vooral E5 in gegaan is aangezien ik veruit de meeste km op mijn Esseesse9 rondtufzoem Afbeeldingslocatie: https://motor-forum.nl/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 28-02-2020 14:22 ]

• UTwizard
  • Laatst online: 22:08

Iemand een idee?
Alle wijzigingen die je doet aan de uitlaatlijn zullen ervoor zorgen dat hij luider wordt maar ook roffelen en knallen wordt over het algemeen niet gewaardeerd door de gemiddelde persoon.

De ZX10R blaft en roggelt met name als ik de toeren terug laat zakken tot een specifiek bereik, ik vermoed dat het bij jouw motor ook bij een specifiek toerental / gaspositie is. Op die manier zou je het indien gewenst bewust kunnen veroorzaken of juist voorkomen in bepaalde situaties.

Verwijderd

cyntax schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat je dat vrij eenvoudig kan bereiken door de klep permanent open te zetten. Je kan zelf de servo loshalen maar ik denk dat je dan een storing te zien krijgt op je scherm. Wellicht dat de dealer de klep op permanent open kan programmeren? Titanium bochten zijn sowieso ook prachtig :9~ maar of het de investering waard is... voor mij niet in ieder geval :P.

Of gewoon doorrijden, dan gaat die klep vanzelf wel vastzitten. Op mijn 2016 Triple Black in elk geval de eerste 2 grote onderhoudsbeurten de klep terug los laten maken. Moest ik gewoon werkuren voor betalen :s.

Ik tank altijd 98 en gemiddeld verbruik zit op 5.8L/100km met Akrapovic uitlaat. De 1200 nog wel dus, niet de 1250. En rij wel vaker sneller dan 120km/h ook. Vooral dat laatste loopt je verbruik van op.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-01 11:49
Dryhte schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:20:
Op mijn motor (2018 V-strom 650) hing een stickertje 'geschikt voor E10'. En de verkoper waarschuwde expliciet tegen gebruik van E10 8)7

Dus wat doe ik: als ik verwacht in de komende weken minder op de motor te rijden, tank ik E5; en als ik weet dat het toch maar is om meteen op te rijden, tank ik E10. O-)

EDIT dat betekent wel dat er de laatste maanden vooral E5 in gegaan is aangezien ik veruit de meeste km op mijn Esseesse9 rondtufzoem [Afbeelding]
Ik tank gewoon E10 voor mijn 20 jaar oude BMW en ik rij dagelijks. :P

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
Waaj schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:27:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met de levensduur van de Michelin Pilot Road 5? Ik heb er nu Bridgestone BT31's onderliggen maar die waren na +/- 5000km (met maar 500km snelweg) al merkbaar vierkant.
Ik heb de Road 5 (non-GT) nu ongeveer 18k km onder mijn R1200RT en er zit nog wel een paar duizend km levensduur in schat ik. Het valt me op dat de voorband meer slijtage heeft dan achter...En ik rijd echt niet heel voorzichtig :)

Voor zo’n zware motor valt me deze slijtage echt alles mee..ben benieuwd hoe de GT variant zich houdt als volgende bandenset. :*)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

charrel

Cortisol4life..

BlackLabel01 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:15:
[...]

Ik heb de Road 5 (non-GT) nu ongeveer 18k km onder mijn R1200RT en er zit nog wel een paar duizend km levensduur in schat ik. Het valt me op dat de voorband meer slijtage heeft dan achter...En ik rijd echt niet heel voorzichtig :)

Voor zo’n zware motor valt me deze slijtage echt alles mee..ben benieuwd hoe de GT variant zich houdt als volgende bandenset. :*)
Doe je goed, op het r1200r forum doen ze er maximaal 6000-8000km mee gemiddeld ;)

• mkrmr
  • Laatst online: 19:59

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

charrel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:35:
[...]

Doe je goed, op het r1200r forum doen ze er maximaal 6000-8000km mee gemiddeld ;)
Ik deed op mijn R1200 RS zo'n 10k met de R5 voorbanden en 12k met de achterbanden, 6 a 8 is wel aardig snel oprijden...

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
R0y. schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Ik vond wel de quickshifter (up & down) wat ruw met rustig rijden. Gaf je gas dan was het een mes door een pakje boter..
Da's met de meeste quickshifters zo ;)

• PilatuS
  • Niet online
Maegrim schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 00:12:
[...]

Niet met de mijne. Die ik heb ik extreem vloeiend. Zo vloeiend zelfs dat iemand bij mij achterop zich wel eens heeft afgevraagt of ik nou heb geschakeld of niet. Soms voel ik het ietjes, maar ik denk dat het afhangt van het exacte moment en hoe de tandwielen zich dan tegenover elkaar bevinden. Valt dat net goed is vrijwel niet merkbaar en dus niets van een schok. Dit met ongeveer hetzelfde blok als wat R0y.heeft.

Ik heb naast mijn eigen fiets ook op een Super Duke GT en R gereden en het viel mij op hoe extreem lomp die dingen waren terwijl die van mij met vrijwel hetzelfde blok ook op lage toeren bijna niet merkbaar is.

• R0y.
Van Goedhart de bevestiging ontvangen dat ze de mapping gaan controleren. Mocht er een andere opstaan zetten ze de originele er terug op. Motor zal waarschijnlijk iets meer gaan bokken ed maar ik hoef mij geen zorgen te maken dat er schade ontstaat.
Maegrim schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 00:12:
[...]

Ik heb eens met een CBR650F gereden en dat voelde toen een stuk soepeler. Verder geen ervaring met quickshifters.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 14:23

Freelance

(..)

Was van plan om vanochtend naar de faillissementsuitverkoop van motozoom te gaan. Reed er om 10:00 langs en er stond al een enorme rij om naar binnen te komen. Ben maar weer omgedraaid :)

https://www.motozoom.com/...ingen/algemeen/index.html

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• cyntax
Freelance schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:04:
Was van plan om vanochtend naar de faillissementsuitverkoop van motozoom te gaan. Reed er om 10:00 langs en er stond al een enorme rij om naar binnen te komen. Ben maar weer omgedraaid :)

Ik ga daar over een kwartiertje even kijken, is bij mij om de hoek. Zal wel laten weten of er nog iets waardigs over is.

Nou... hier ook maar direct rechtsomkeer gemaakt, zelf heb ik ook niet echt iets nodig. Staat nog steeds een enorme rij. Ben wel benieuwd wat nou de daadwerkelijke korting is. Ze adverteren met 'tot 70%' maar dat kan dus ook 10% over het overgrote deel van het assortiment zijn en een paar gare dingen met een hogere korting.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FMy6JFq.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door cyntax op 29-02-2020 12:35 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over kleding gesproken: ik moet nodig nieuwe handschoenen. Die Macna's van mij zijn nu zo'n 2,5-3 jaar oud. Dat is inclusief de tijd dat ik nog lesreed. Tegenwoordig ga ik bijna iedere werkdag op de motor, dus die handschoenen gaan zo'n 400 keer per jaar aan en uit. (40 werkweken, 5 dagen 2 keer per dag). De binnenkant is gaar en uitgescheurd, de buitenkant is nog aardig in orde.

Nu maar eens kijken voor wat serieuzer spul maar volgens mij is dat iets lastiger te vinden dan de doorsnee handschoen.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
Aangezien het achterbandje van m'n B12 op was, maar even een nieuwe op gedaan..
Kom ik er bij het uithalen van het wiel, achter dat rechter wiellager ook een beetje te veel speling heeft.
Dus ook daar maar even een vers setje in gedaan.. (materiaalkosten bij lokale automaterialenzaak 30,-)

Door verkeerde levering van webwinkel (had T31 besteld) nu een Bridgestone T30R bandje gemonteerd. (kostte mij nu slechts 86,- ipv 126,-) Eens kijken hoelang dat die mee gaat.

Deze Bridgestone T31 GT is ongeveer 7500 km meegegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/skA8P4XVvb5TRoKFWpMyvAdj/full.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb je goed je best mee gedaan! :P

• PilatuS
  • Niet online
mr_zippey schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:28:
Deze Bridgestone T31 GT is ongeveer 7500 km meegegaan.
[Afbeelding]
Was ie alleen al niet 500 tot 1000km op ? :P

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
PilatuS schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Was ie alleen al niet 500 tot 1000km op ? :P
Mwah 500 misschien wel.. O-)
Heb nog geprobeerd alleen bochten te doen, jammer genoeg zitten er tussendoor telkens van die rechte stukken.. Moet eerlijk zeggen dat het laatste stukje wel erg snel was gegaan..

Daarnaast heeft het vervangen van de wiellagers ook een verklaring gebracht.. Dacht dat m'n voorwiel wat onrustig was door een kleine deuk in de velg. Bleek dus helemaal toe te wijzen aan het kapotte wiellager. ;)

Weer helemaal blij met hoe het nu rijdt _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door mr_zippey op 29-02-2020 18:44 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:34
Vuikie schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:59:
[...]

BMW geeft aan dat al hun modellen geschikt zijn voor E10, zonder beperking op bouwjaar. Ik tank in mijn K100RS uit 1986 ook gewoon E10.

iRacing Profiel

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:17
Wild Chocolate schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 18:51:
[...]

BMW geeft aan dat al hun modellen geschikt zijn voor E10, zonder beperking op bouwjaar. Ik tank in mijn K100RS uit 1986 ook gewoon E10.
Er zit toch ook echt wel verschil tussen geschikt zijn en er goed op lopen. Daarnaast als er problemen aan de motor komen is dat een goede reden voor een nieuwere en die verkopen ze je graag bij BMW ;)

Daarnaast merk ik (en veel van onze klanten ook) dat de meeste motoren gewoon beter op Euro98/E5 (oftewel in NL vrijwel allemaal nog gewoon E0) beter lopen en zuiniger zijn waardoor er eigenlijk geen prijsverschil is per KM. enige verschil is dat ze lang niet overal E5 verkopen :(

[ Voor 12% gewijzigd door harley op 29-02-2020 19:07 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
harley schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 19:05:
[...]

Er zit toch ook echt wel verschil tussen geschikt zijn en er goed op lopen. Daarnaast als er problemen aan de motor komen is dat een goede reden voor een nieuwere en die verkopen ze je graag bij BMW ;)

Daarnaast merk ik (en veel van onze klanten ook) dat de meeste motoren gewoon beter op Euro98/E5 (oftewel in NL vrijwel allemaal nog gewoon E0) beter lopen en zuiniger zijn waardoor er eigenlijk geen prijsverschil is per KM. enige verschil is dat ze lang niet overal E5 verkopen :(
Ik gebruik op mijn telefoon de app van DirectLease om te kijken waar ik in de buurt het voordeligst kan tanken. Hier kan ik filteren op beschikbaarheid van het soort brandstof. Gewoonlijk tank ik diesel voor mijn auto of E10 voor de motor. IK kan echter ook filteren op premium brandstoffen en indien gewenst ook op het merk brandstof (Shell, Texaco etc).

Zo kan je makkelijk zien waar de gewenste brandstof te koop is en wat deze kost.

Wellicht is dit een gevalletje open deur universiteit maar het leek me handig dit even te delen :)

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
charrel schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:35:
[...]

Thanks! 😎 Misschien heeft men daar andere maatstaven wanneer een band op is? Met mijn 30.000 km per jaar zou elke 6-8000 km een bandenwissel doen duur genoeg zijn om mij de auto in te jagen...en dat moeten we toch niet willen met zijn allen lijkt mij 😁

• Vuikie
@Wild Chocolate ik ben het met @harley eens. Dat iets ergens tegen kan, betekent het niet dat het ook goed is. Ethanol heeft hele andere verbranding eigenschappen dan benzine. In de trekker trek sport gebruiken ze ook ethanol en als je ziet wat ze daar moeten doen om zo'n motor goed te laten lopen. Variabele inspuit momenten, meerdere ontstekingen, veel zwaardere ontsteking.
En ik weet dat dit bijgemengd is, maar ethanol brand veel trager dan benzine, dus je krijgt een bijmengsel wat anders ontsteekt en brand dan het hoofd bestanddeel, terwijl de ECU gewoon uitgaat van benzine. Ergens gaat het er bij mij niet in dat dit niet uitmaakt, dat wordt ook wel gevoed doordat mensen opmerken dat de motor minder efficiënt is met E10.
Plus de reden waarom E10 ingezet wordt, klopt naar mijn mening niet... Dit alles is voor mij de reden dat ik geen E10 tank.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Net nog een lekker stukje de polder ingedoken. Wat een lekker weer volop zon, droog wegdek alleen wat wind zo nu en dan. Ik was wel verbaast dat ik geen enkele motor ben tegengekomen. Nieuwveens Jaagpad vanuit vrouwenakker richting Ter aar is echt fijn om te rijden in de winter geen weggebruikers en de bomen zijn helemaal kaal waardoor je goed door de bochten kan kijken 8)

• HTT-Thalan
Net de Transalp even naar Ad gereden voor de jaarlijkse 'APK' van de Transalp Club.
Naast het gewoonlijke commentaar zoals 'mijn god, poets dat ding nou eens een keer' en 'er komt overal olie uit' is er zoals verwacht niks mis mee. Wel een aandachtspunt op slechte massa (knipper links word minder en de laadstroom naar de accu is ook niet jè van hét meer). En de dashboard lampjes moeten nog steeds vervangen worden (al 3 jaar :+).

Maar ik kwam ook om de XR op te halen. Deze heeft een nieuwe stator maar we moeten de bedrading nog nalopen want ze start nog niet (wel vonk getest, deze is nu dikke prima). Er kan nog van alles mis zijn dus die ga ik binnenkort gewoon ontleden en volgens handboek specificaties weer opbouwen.

Dus het was of op en neer rijden met de aanhanger, of gewoon allebei opladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FICM8BL4w8RjIkXlbj1NSkpt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gDoBWFA38TOd1dOk8gscs9ek/full.jpg

En dat was natuurlijk veel gezelliger voor ze 8).

Nog iets meer dan twee maandjes en dan mag Alpje met pensioen :Y.
Vuikie schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:43:
@Wild Chocolate
Plus de reden waarom E10 ingezet wordt, klopt naar mijn mening niet... Dit alles is voor mij de reden dat ik geen E10 tank.
Oh de redenering volg ik wel hoor. Het is voor de bühne milieuvriendelijker (pure ethanol verbrand vrij schoon) maar het is gewoon een dikke verlaging van hun inkoopprijs want het is goedkoper dan rauwe olie raffineren, terwijl je hoogstens een cent korting krijgt op de literprijs. De redenering is dus gewoon dik verdienen voor de pomphouders (want de prijs blijft nagenoeg gelijk) en de overheid komt er weer lekker mee weg want de accijns inkomsten blijven ook gelijk ondanks het 'groene initatief'.

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-03-2020 14:06 ]

• Vuikie
@HTT-Thalan ow volgen doe ik het ook! Alleen ben ik het er niet mee eens. Sowieso vind het hele milieubeleid wat er nu gevoerd wordt een wassen neus. Maar dat is een hele andere discussie...

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
@Vuikie @HTT-Thalan wat heb je aan een schonere verbranding als je relatief gezien meer brandstof (benzine zonder ethanol) per kilometer nodig hebt? Heel kort door de bocht zou je een 10% schonere verbranding hebben t.o.v. V-Power/BP Ultimate of *insert ethanol-loze brandstof*, maar ik verbruik 20% meer. (1 op 20/21 naar 1 op 16). Ra ra wat gebeurt er met de uitstoot? Die wordt per gereden kilometer niet lager op deze manier.

Per verbrande liter brandstof is het natuurlijk wel schoner, zonder enige twijfel!

EDIT: Ik ben me er van bewust dat het per gebruiksersgeval verschilt, bij onze oude Mondeo maakte het geen klap uit wat je tankte (1 op 10, al-tijd). Vrienden van me rijden juist zuiniger met E10 (nieuw model Polo). Maar dat heeft niks met motoren te maken :+

[ Voor 26% gewijzigd door NLDViane op 01-03-2020 15:04 . Reden: Verkeerd vergelijk, E5 met E10 ipv V-Power met E10 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Je kan het een niet uitwisselen voor het ander natuurlijk. Er worden heel veel gassen uitgestoten en de waarvan er maar een paar gemeten worden vanuit milieu optiek. Dus als je een mengsel verbrand wat goed scoort op die gassen zit je goed. Dat de totale schadelijke uitstoot misschien wel meer wordt is helemaal niet belangrijk. Er zijn meer van dit soort achterlijke constructies (nog zo'n schandalig voorbeeld) die het volgens de spreadsheetridders heel goed doet maar in werkelijkheid natuurlijk nergens op slaat.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012

fdees

Trust me I'm an Engineer

Pagman schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:51:
Net nog een lekker stukje de polder ingedoken. Wat een lekker weer volop zon, droog wegdek alleen wat wind zo nu en dan. Ik was wel verbaast dat ik geen enkele motor ben tegengekomen. Nieuwveens Jaagpad vanuit vrouwenakker richting Ter aar is echt fijn om te rijden in de winter geen weggebruikers en de bomen zijn helemaal kaal waardoor je goed door de bochten kan kijken 8)
Nee, ik ben vanmiddag in Zeeuws-Vlaanderen ook niemand tegengekomen. Bedoeling was om met een maat waarbij de motor uit de winterstalling kwam te gaan rijden. Alleen die wou niet starten :+ . Dus maar lekker zelf door gereden.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• nehal3m
Ja echt raar! Vandaag naar Lauwersoog en verder wat door de provincie gereden. In totaal 2 motorrijders gezien, verder helemaal niemand.

Terwijl het prachtig weer is, wegdek is droog. Geen pijl op te trekken blijkbaar.

• MichielK71
  • Laatst online: 23-12-2025
@lolgast Ik keek net op de website van Baatsen en zie dat hij gestopt is met de reviews van motorzaken.

De link naar de site kan dan wellicht ook uit de start post.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:04
@MichielK71 Thanks voor het doorgeven, is weggehaald uit het overzicht d:)b

• HTT-Thalan
fdees schreef op zondag 1 maart 2020 @ 16:47:
Bedoeling was om met een maat waarbij de motor uit de winterstalling kwam te gaan rijden. Alleen die wou niet starten :+ .
Wat was er aan de hand met je maat? Te kort geslapen?

• Bommes
  • Laatst online: 22:43
Net een bagagerek voor de voorzijde van mijn Vespa besteld:
(voorbeeld foto)
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzI4WDU0NQ==/z/8Q4AAOSwillc2YKc/$_84.JPG

Zo dat ik op de aankomende trip tenminste wat normaler mijn spullen mee krijg.

Wel meteen een zwarte want ik wil alles wat nu chroom of grijs is in het zwart hebben.
Daarop doorgaand:
Iemand nog tips hoe ik de (wel) verchroomde achterdrager (ziet er uit zoals die op de foto maar dan achterop :P ) zwart kan krijgen? en dat het dan ook een beetje duurzaam/stevig/slijtvast is.

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 01-03-2020 20:32 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012

fdees

Trust me I'm an Engineer

HTT-Thalan schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Wat was er aan de hand met je maat? Te kort geslapen?
Eerder te lang geslapen :9.
Bommes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:31:
Net een bagagerek voor de voorzijde van mijn Vespa besteld:
(voorbeeld foto)
[Afbeelding]

Zo dat ik op de aankomende trip tenminste wat normaler mijn spullen mee krijg.

Wel meteen een zwarte want ik wil alles wat nu chroom of grijs is in het zwart hebben.
Daarop doorgaand:
Iemand nog tips hoe ik de (wel) verchroomde achterdrager (ziet er uit zoals die op de foto maar dan achterop :P ) zwart kan krijgen? en dat het dan ook een beetje duurzaam/stevig/slijtvast is.
De meest duurzame optie zou poedercoaten zijn, maar dan moet het chrome er eerst wel vanaf. Ook is het meestal niet een hele goedkope optie.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Bommes
  • Laatst online: 22:43
@fdees zo iets dacht ik al.
Dan ben ik goedkoper uit om de verchroomde versie te verkopen en een zwarte terug te kopen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-01 22:42
xos schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:56:
Je kan het een niet uitwisselen voor het ander natuurlijk. Er worden heel veel gassen uitgestoten en de waarvan er maar een paar gemeten worden vanuit milieu optiek. Dus als je een mengsel verbrand wat goed scoort op die gassen zit je goed. Dat de totale schadelijke uitstoot misschien wel meer wordt is helemaal niet belangrijk. Er zijn meer van dit soort achterlijke constructies (nog zo'n schandalig voorbeeld) die het volgens de spreadsheetridders heel goed doet maar in werkelijkheid natuurlijk nergens op slaat.
Dat is idd iets waar ze behoorlijk snel mee mogen stoppen :X

Natuur 'vernietigen' zodat er schoner stroom kan worden geproduceerd. Daarbij vergeten ze alleen dat al dat hout nog hiernaartoe gevaren moet worden en die bomen vervolgens ook geen lucht meer kunnen zuiveren....

Maar dat is met wel meer dingen zo op het moment. Ook qua auto's. Als het voor hier te vervuilend is gaan ze naar het Oostblok. Is het voor Duitsland te vervuilend dan komen ze hiernaartoe. Op dit moment is het gewoon schuiven met de uitstootproblemen waardoor het dus alleen lokaal een beetje 'groener' is.

Maar hier kan men altijd lange discussies over voeren. Net zoals over het elektrisch rijden of dat nu wel groen is of dat het gewoon grijs is :Y)

Gamertag: timmie271

• HTT-Thalan
Ik denk dat een pelletkachel wel degelijk een fijne oplossing kan zijn voor ons maar mijn eis/wens is dan ook om het ding 100% op resthout te draaien: zat tuinhout, snippers van projecten en opgehaald hout dat ik tot pellets kan persen. Maar dat model schaalt natuurlijk niet naar een grote(re) groep mensen gezien ik voor mijn stookgedrag toch afhankelijk ben van het resthout dat ik elders bij elkaar sprokkel.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
timmie271 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:42:
[...]

(…) en die bomen vervolgens ook geen lucht meer kunnen zuiveren....
Waar komt die onzin toch altijd vandaan? Alsof bomen een filter zijn ofzo :F

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:49
Voor degenen hier die de MotoGP volgen: de 1e race van het seizoen in Qatar a.s. weekend is geannuleerd. Ivm Corona wil Qatar mensen die uit Italië komen twee weken in quarantaine hebben, wat best een issue is gezien ongeveer 1/3e van de paddock uit of via Italië komt.

Moto2 en Moto3 gaan wel door, aangezien die al op het circuit aanwezig zijn & blijven na de test van de afgelopen dagen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• HTT-Thalan
Increased Corona travel restrictions. Ik moet nu VP level approval hebben voor alle reizen in Maart tot nader order. Dit begint Resident Evil-esque proporties aan te nemen :P.

• Chakotay
@HTT-Thalan en je bent niet eens zelf VP? :P

Edit: Thailand is nu ook afgelast...

De MotoGP race, niet het hele land

[ Voor 67% gewijzigd door Chakotay op 02-03-2020 07:38 ]

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 07:34:
@HTT-Thalan en je bent niet eens zelf VP? :P

Edit: Thailand is nu ook afgelast...

De MotoGP race, niet het hele land
Als je het mij vraagt wel maar mijn loonstrook is het niet met me eens :P.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:03

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Behoorlijk kut inderdaad dat MotoGP afgelast is. Keek er naar uit!

Do { Ping } while ( LOL )

• Pagman
HTT-Thalan schreef op maandag 2 maart 2020 @ 07:23:
Increased Corona travel restrictions. Ik moet nu VP level approval hebben voor alle reizen in Maart tot nader order. Dit begint Resident Evil-esque proporties aan te nemen :P.
Dus ook voor je woon werk reizen? :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:49:
@fdees zo iets dacht ik al.
Dan ben ik goedkoper uit om de verchroomde versie te verkopen en een zwarte terug te kopen.
Informeer vooral even bij de stralers/coaters in je omgeving. Ter vergelijk: voor mn auto was ik 90 euro per wiel kwijt (ex btw) om ze te laten stralen + ontlakken, beschadigingen herstellen en poedercoaten. Zo'n rekje zal vast niet heel duur zijn: geen beschadigingen en een gangbare kleur.

Laat het wel doen bij een specialist die bijv velgen etc doet, niet eentje die alleen grote agrarische/industriële machine onderdelen coat: de afwerking is bij die tweede veel grover. Is ook logisch, want heel andere eisen.

Mijn velgjes heb ik in Waddinxveen laten doen, bij Van Der Wouden techniek, en dat is echt super geworden. Zij doen ook motor onderdelen en frames.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• nehal3m
Pagman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Dus ook voor je woon werk reizen? :+
Malicious compliance.

Sender: HTT-Thalan
Subject: Travel
Hi $vp_name,

I would like to receive written permission to travel from $residential_address to $work_address.

Kind regards,

HTT-Thalan
Als je dat elke dag doet voor de heen- en terugreis is het gauw afgelopen met die regel. Of je baan. :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19
Ligt eraan. Ik zou als ik leidinggevende was zo'n geintje wel kunnen waarderen. Ik zou dan ook toestemming geven voor de heenreis... En daarna zoekt 'ie het maar uit. :+

Gisteren eindelijk eens wat weer om te rijden, heb ik de hele dag al hoestend en snotterend op de bank naar buiten zitten kijken. Ik was echt geen vijf cent waard, dus dat werd hem echt niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:11
Ik ben terug van ski verlof vorige week..

Kreeg gisteren telefoon of ik heel de week van thuis zou willen werken, met heel de uitleg over Corona etc..
Ik liet ze maar rustig doen.. tot op het laatste ze wou inhaken liet ik nog even weten dat ik vrijdag al op kantoor geweest was :)
Het werd even stil...

De dochter hier had lichte diarree dit weekend, maar zonder meer. Geen koorts, geen andere zaken. Deze morgen als ik ze ging afzetten vroeg ik aan de juf als ze haar poepje zouden willen controleren als ze gedaan had. Ineens kwam de directeur erbij en ik mocht de oudste dochter weer mee naar huis nemen.
De jongste dochter die naast me stond te hoesten mocht wel gewoon binnen, Dus effectieve symptomen van corona (hoesten) mag wel binnen en niet symp zoals diarree niet.

De mensen trappen door :)

Never ever financial advice...

• Booyaa
  • Niet online
Zaterdag even naar Kobo motoren gereden in Drachten en verdorie wat staat daar leuk spul zeg :) .

Vooral even gezeten op de 790 duke en ik moet zeggen dat het perfect zit met mijn lengte. Misschien ga ik nog wel even door sparen en een tweedehands 790 duke op de kop kan tikken. :D

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, van het weekend eindelijk mijn schakelpook kunnen repareren. De stang helaas wel iets te kort afgezaagd en nu zit mijn schakelpook net een paar centimeter te hoog om lekker te kunnen schakelen. Nog even opnieuw doen dus voor ik een lange rit heb.

Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VjWlJQLAsCaV72izBw0BjUDv/full.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jDS7gqDs4OZRmYGnl9P1NfII/full.jpg

Daarna gelijk een lekker ritje gemaakt (wel eerst ff ruim een halve bar extra in mijn voorband gestopt, 1,4 rijd niet zo prettig) en heerlijk genoten. Vandaag op de bike naar het werk, nog steeds lekker weer, dus ik ben helemaal in mijn nopjes :)

Komend weekend een motorbeurs in Brno, dus bij goed weer daar ook maar op de motor heen. Gelijk goede motivatie om niet teveel goodies te kopen want kan natuurlijk niet zoveel houden op de motor.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 11:10

Wootlock

Evilution

[...]

Revematchen is niet nodig met een blipper, dat wordt standaard gedaan door de ECU :)

Morgen de 790 ophalen 8) :9~

"Don't let your dreams be memes"

• Chakotay
@LankHoar goed bezig! 1.9 in je voorband lijkt me overigens nog steeds best laag, of is dat normaal voor jouw fiets?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

botoo

💀 too old to die young

Dat ziet er wel heel erg netjes gepoetst uit! (y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:16:
@LankHoar goed bezig! 1.9 in je voorband lijkt me overigens nog steeds best laag, of is dat normaal voor jouw fiets?
Er zit nu 2.1 bar in, dat wat volgens het boekje in mijn voorband zou moeten ;)
botoo schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:47:
[...]

Dat ziet er wel heel erg netjes gepoetst uit! (y)
Thanks! Ik heb hem sinds begin december nog niet weer schoongemaakt, maar hij heeft sinds mid-december enkel stil in de schuur gestaan na een vrij korte rit. Gelukkig niet al te veel stof gevangen ook :)

• Willem30
Dacht ik vorige week ff snel een regenpak te bestellen bij MKC, staat er op de site nu dat vanwege drukte het langer gaat duren. :/ Was de motorbeurs een te groot succes voor ze ? :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Willem30 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:12:
Dacht ik vorige week ff snel een regenpak te bestellen bij MKC, staat er op de site nu dat vanwege drukte het langer gaat duren. :/ Was de motorbeurs een te groot succes voor ze ? :P
Dat misschien, plus wellicht "made in China"? ;)

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 09:46
Probeerde je een regenpak van Cordura Corona-stof te bestellen? :+

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 16:36
Weet wel dat er echt lange rijen stonden in die tent van ze.
Ga liever keertje gewoon op een zaterdag in de winkel kijken dan.

Of Corona distributie problemen :P

• Willem30
Voor alles is Corona nu het excuus. :P

Ik dacht na de regenbuien van afgelopen tijd vorige week maandag even snel een pak te bestellen. Weersverwachting voor deze week lijkt al wat beter.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Check ook Bikeroutfit.nl eens. Meestal nog scherper geprijsd en vrij groot assortiment.

[ Voor 5% gewijzigd door noes op 02-03-2020 12:57 ]

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2025

iFrost

Vroem vroem

noes schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:44:
[...]

Check ook Bikeroutfit.com eens. Meestal nog scherper geprijsd en vrij groot assortiment.
.nl denk ik? :D

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja, sorry, je hebt gelijk. Bericht aangepast.

• Pagman
Wat een heisa om dat corona gebeuren. Bij ons is internationaal reizen verboden dus je mag geneens de grens meer over naar belgie. En als je in je vrije tijd de grens overgaat dan moet je dit melden aan je N+1 en de Benelux director.
Gaat nog leuk worden als je bijvoorbeeld een tourtocht hebt die een stukje de grens overgaat :+

• Brubs
  • Laatst online: 16-01 07:06
Pagman schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:05:
Wat een heisa om dat corona gebeuren. Bij ons is internationaal reizen verboden dus je mag geneens de grens meer over naar belgie. En als je in je vrije tijd de grens overgaat dan moet je dit melden aan je N+1 en de Benelux director.
Gaat nog leuk worden als je bijvoorbeeld een tourtocht hebt die een stukje de grens overgaat :+
Leuk als je in een gebied als bijvoorbeeld Baarle-Nassau/Hertog woont, waar de grens zo'n 30x door het dorp heen gaat. Je kan niet eens naar de winkel zonder de grens over te gaan. Dat is pas leuk om elke keer door te geven 8)7

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Willem30 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 12:35:
Voor alles is Corona nu het excuus. :P

Ik dacht na de regenbuien van afgelopen tijd vorige week maandag even snel een pak te bestellen. Weersverwachting voor deze week lijkt al wat beter.
Bij RAD.eu was er een actie op Rev'It (-20%). Misschien dat die nog steeds geldig is. Je kon het niet zien op de website denk ik, dus misschien even bellen.

Ik heb er de Trench (laminated gore tex) gescoord voor 399 ipv 499.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Bij Motozoom ook een faillissementsuitverkoop:

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Brubs schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Leuk als je in een gebied als bijvoorbeeld Baarle-Nassau/Hertog woont, waar de grens zo'n 30x door het dorp heen gaat. Je kan niet eens naar de winkel zonder de grens over te gaan. Dat is pas leuk om elke keer door te geven 8)7
Leuke email bomb naar die n+1 en manager dan :P
Hier hangen alleen overal handwas voorschriften nu opeens..

Ik zit nu wel naast een collega die vlakbij Coevorden woont...

{ontopic} ik zit eraan te denken dit weekend te gaan kijken/proefrijden op een 2013 Speed Triple.. Mogelijjk dat mijn Speed four dan te koop komt O-)

[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 02-03-2020 14:01 ]

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 05-01 11:51

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Brubs schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Ik ben woonachtig in België en werk in Nederland. Als ze dat hier gaan invoeren kan ik veel thuis werken denk ik zo......

Heb van werkgever al wel een mail dat ik "moet" aangeven als ik op vakantie ga naar kritisch land. Gaat leuk worden met mijn Europa tour van de zomer.

[ Voor 14% gewijzigd door PaRaDoX4 op 02-03-2020 13:55 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Pagina: 1 ... 94 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.