When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Europese regeltjes. Leuker kunnen we het niet maken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Oef, dan is het wel een flinke tegenvaller ja. Maar nu kun je het als hobby wegschrijven, en een hobby mag geld kostenLankHoar schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:03:
[...]
Nee dat was niet mijn motivatie om een Harley te kopen inderdaad. Het valt me echter nog wel tegen, ik had 1:20-25 verwacht. Het blijft een lichter apparaat op 2 wielen dan een auto
Moet eerlijk zeggen dat het mij ook tegenviel na m'n vorige (1 op 25 naar 1 op 16-20). Krijg je wel de dubbele cilinderinhoud, vermogen en koppel voor
Neh, ding gaat eruit straksnoes schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:57:
[...]
Maar dan is ie niet zuinig meer. Je komt wel dichterbij het gevoel van electrisch autorijden, met zoveel low-down power door een groot blok icm compressor en bi-turbo
Zo praat ik ook heel veel uitgaven goedNLDViane schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:35:
[...]
Oef, dan is het wel een flinke tegenvaller ja. Maar nu kun je het als hobby wegschrijven, en een hobby mag geld kosten
Al die paardjes moeten ook drinkenMoet eerlijk zeggen dat het mij ook tegenviel na m'n vorige (1 op 25 naar 1 op 16-20). Krijg je wel de dubbele cilinderinhoud, vermogen en koppel voor
Je gaat de Starslet vervangen? Voortaan een backup voertuig waarop je moet afschrijven?HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:11:
[...]
Neh, ding gaat eruit straks. Zodra die panelen er liggen gaan we voorsorteren op een kleine EV.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Die gaat een groot deel van de kilometers maken die de Dacia nu maakt in de stad. De motor word vervangen door iets dat 1 op 30 haalt, dat compenseert het niet maar wel milieu vriendelijker.Destruction schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:59:
[...]
Je gaat de Starslet vervangen? Voortaan een backup voertuig waarop je moet afschrijven?
Was een keurige rit en foutjes die ik maakte loste ik veilig op.
Nu op naar een motor. 😎
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vanmiddag ook nog even erop uit geweest met het idee dat het wel droog zou blijven, dit bleek eerder hoop te zijn. Wel weer even lekker gereden wel wat fris.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Doe even hoesten danHTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:34:
Wat is het rustig op Schipholik was de enige bij security
. Je kon er spreekwoordelijk een kanon afschieten (want die mocht natuurlijk niet mee het vliegtuig in).
Ja dan word ik straks tegen de grond gewerkt en word mijn colbertje vies nee dank je
Kanon afschieten op Schiphol lijkt me nou niet verstandigHTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:34:
Wat is het rustig op Schipholik was de enige bij security
. Je kon er spreekwoordelijk een kanon afschieten (want die mocht natuurlijk niet mee het vliegtuig in).
Net een mega hagelbui gezien plus wat onweer vanuit het kantoorraam.
Ook goed om te horen dat de software pakketen zijn geïnstalleerd: track pack (hooligan mode) en de performance pack (quickshifter en KTM myride en MSR). Zo'n pakket los kost volgens mij iets van €300 ps. Beetje het principe zoals bij Tesla (volgens mij), het zit er op maar het word softwarematig aan/uit gezet.
HIT !! HIT !!!!Kraanmachinist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:45:
Ik heb net een soort airsoft gespeeld op de motor, maar dan met 130 km/h en kon ik niet terugschieten :-/
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Putjes in je helm?Kraanmachinist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:45:
Ik heb net een soort airsoft gespeeld op de motor, maar dan met 130 km/h en kon ik niet terugschieten :-/
I have stability. The ability to stab.
Gefeliciteerd! Rubber naar beneden en hartslag omhoog.Dark Master schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:23:
Geslaagd voor AVD. Ik had mezelf laten zakken maar dat is de perfectionist in me denk ik.
Was een keurige rit en foutjes die ik maakte loste ik veilig op.
Nu op naar een motor. 😎
Met hagel? Dat doet goed auwKraanmachinist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:45:
Er zit een bepaalde verhouding aan met hoeveel E10 pompen je moet hebben van het totaal. Daarom dat er soms 95 E5 en E10 beschikbaar is. Al is eerstgenoemde vaak wel duurder dan E10.. Kan de link alleen niet meer terugvinden waar dat allemaal stondDrivinUCrazy schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:26:
Inderdaad, voor de "hollanders" (lees: te ver van de grens wonend om daar regelmatig over te gaan): in Nederland is Euro95 misschien standaard E10, maar in andere landen om ons heen kun je ook nog andere typen brandstof krijgen, waaronder Euro95 E5.
Europese regeltjes. Leuker kunnen we het niet maken.
Gamertag: timmie271
Ja nou, gelukkig zit er een flinke windkap op mijn F650 maar mijn schenen en nek hebben het goed te verduren gehad.
Zelf vooral een keer last ervan gehad met de zomerhandschoenenKraanmachinist schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:17:
[...]
Ja nou, gelukkig zit er een flinke windkap op mijn F650 maar mijn schenen en nek hebben het goed te verduren gehad.
Maar heb het idee dat het minder erg was toen dan jij nu had als je het ook op je scheenbenen voelde
Gamertag: timmie271
Dus nu een avond de kroeg in, en morgen eerste vlucht terug?HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:13:
Ja godverdomme, check ik in bij het hotel, krijg ik urgent notice dat vanwege corona de meeting gecanceled is (klant is uit Italië).
Fuck dat, netflix en roomservice en morgen gewoon mijn scheduled vlucht om 17:50 pakken. Ik ga gewoon lekker naar kantoor, beetje mail wegwerken, kijken of ik nog bekenden zie en de gratis lunch meepakken, scheelt weer een declaratieWild Chocolate schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:22:
[...]
Dus nu een avond de kroeg in, en morgen eerste vlucht terug?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ken maar weinig motoren die dat sowieso halen. de goldwing doet ongeveer 1 op 8 tot 1 op 10 ( afhankelijk van LPG/Benzine) De FJr ongeveer 1 op 17 en de V-Rof ongeveer 1 op 16 als ik rustig rijd geef ik gas wordt het vlot 1 op 10LankHoar schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:03:
[...]
Nee dat was niet mijn motivatie om een Harley te kopen inderdaad. Het valt me echter nog wel tegen, ik had 1:20-25 verwacht. Het blijft een lichter apparaat op 2 wielen dan een auto
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Een Goldwing is wel zwaar, maar 1 op 10 is wel echt heftigharley schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:10:
[...]
Ken maar weinig motoren die dat sowieso halen. de goldwing doet ongeveer 1 op 8 tot 1 op 10 ( afhankelijk van LPG/Benzine) De FJr ongeveer 1 op 17 en de V-Rof ongeveer 1 op 16 als ik rustig rijd geef ik gas wordt het vlot 1 op 10
Gelukkig zal zo'n ding ook wel een forse tank hebben, anders blijf je tanken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
ligt meer aan dat hij op LPG is afgesteld, er een zijspan langshangt en ik er niet heel rustig mee rijdnoes schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:15:
[...]
Een Goldwing is wel zwaar, maar 1 op 10 is wel echt heftig![]()
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Een bus, zeg maarharley schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:20:
[...]
ligt meer aan dat hij op LPG is afgesteld, er een zijspan langshangt en ik er niet heel rustig mee rijd
Ah met zijspan, dat verandert de zaak! Geeft natuurlijk extra rol- en luchtweerstand, en een motor is al zo lekker aerodynamischharley schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:20:
[...]
ligt meer aan dat hij op LPG is afgesteld, er een zijspan langshangt en ik er niet heel rustig mee rijd
1paar handschoenen, zo'n muts en een acculader rijker.
Geslaagde ochtend!
Dat was vroeger in Helmond wel anders. Dan stond je soms in de rij voordat het open was...
Moet jij dan niet 2 weken thuis gaan werken? Ik zie steeds meer en meer bedrijven (Hier ook) die de regeling hebben dat wanneer je uit een risicovol land komt dat je 2 weken moet thuiswerken.HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:27:
[...]
Fuck dat, netflix en roomservice en morgen gewoon mijn scheduled vlucht om 17:50 pakken. Ik ga gewoon lekker naar kantoor, beetje mail wegwerken, kijken of ik nog bekenden zie en de gratis lunch meepakken, scheelt weer een declaratie.
Wel alles over de snelweg gedaan, want het was al goed donker.
De leuke ritjes doen we wel weer overdag.
Vandaag heerlijk zonnetje hier, hopen dat het weekend ook goed blijft (deels regen voorspeld). En volgend weekend is er een motorbeurs in Brno, zo'n 200 km aan rechtdoor snelweg verderop. Niet de leukste rit, maar ben wel van plan er heen te gaan bij goed weer. Of zou ik mijn Harley beter eerst een beurt geven voordat ik er weer bijna 500 km op rijd? Wil sowieso alle vloeistoffen laten vervangen, want ik heb geen idee hoe lang die er al in zitten. De vorige eigenaar leek er goed voor te zorgen, maar better safe than sorry.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Wij mogen alle verplichtingen weigeren in of naar een risicogebied maar last I checked is de UK prima veilig. Ik maak me niet druk iig.Booyaa schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:46:
[...]
Moet jij dan niet 2 weken thuis gaan werken? Ik zie steeds meer en meer bedrijven (Hier ook) die de regeling hebben dat wanneer je uit een risicovol land komt dat je 2 weken moet thuiswerken.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Bij mij drupt t over de gehele motor... maar er zit dan ook geen dak bovenFuelke schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:29:
Pffff, zitten met een lekje in het dak van de garage sinds gisteren, net boven de plaats waar ik de motor parkeer. Heeft het vorige nacht lopen druppen net bovenop het uiteinde van de uitlaat.
Beetje water moet geen kwaad kunnen!
UK is ook een risico gebied, maar niet vanwegen het virusHTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:44:
[...]
Wij mogen alle verplichtingen weigeren in of naar een risicogebied maar last I checked is de UK prima veilig. Ik maak me niet druk iig.
[ Voor 27% gewijzigd door aidanl op 27-02-2020 11:13 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Op dit moment is er het reële risico drijfnat te worden, het hoost buitenaidanl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:11:
UK is ook een risico gebied, maar niet vanwegen het virus
Zondag mag ik weer de weg op dan is de winterslaap weer over, nu hebben we al best mooie dagen gehad dat ik niet mocht rijden dus duimen dat het zondag nog een beetje weer is om te rijden. Kou maakt me niks uit, als het maar droog is, geen zin om voor de lol een nat pak te gaan halen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
zit hier over mijn keyboard heen te kwijlen bij het idee alleen al....
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Op Heathrow Terminal 4 na security zit een pub waar ze een goeie 'bangers and mash' hebben, misschien ga ik daar straks wel voor inderdaadaidanl schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:38:
@HTT-Thalan dat het daar regent is geen verassing en beter als hier waar (natte)sneeuw uit de lucht komt vallen. Als je toch "vrij" bent, zou lekker de pub opzoeken en een goede roast dinner nemen als lunch. Uiteraard zwemmend in de jus, anders is het niet engels
zit hier over mijn keyboard heen te kwijlen bij het idee alleen al....
En dan vanavond weer in de Starslet kruipen en door dat hondeweer naar huis knorren
Voorwaarde is wel dat je echt geïnteresseerd bent.
Fuel capacity 3.2 US gal (12 l; 2.7 imp gal)noes schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:15:
[...]
Een Goldwing is wel zwaar, maar 1 op 10 is wel echt heftig![]()
Voor de winterrijders die nog een keer door de garage moeten voor een beurt.. Plan dat vlot in, want de stalling-verlaters komen er weer aan.
[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 27-02-2020 13:32 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
_Apache_ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:22:
[...]
Fuel capacity 3.2 US gal (12 l; 2.7 imp gal)
Voor de winterrijders die nog een keer door de garage moeten voor een beurt.. Plan at vlot in, want de stallingverlaters komen er weer aan.![]()
Goed punt, na dit weekend maar even doen. Nou ja nu 't weer flink regent danwel sneeuwt lijkt het me nog niet het geval. De 14 daagse verwachting is iig komende week nog flink regen.. misschien dat ik dan juist wel bel en 'm op laat halen. Hoef ik niet zelf door de bagger en heb ik wel m'n beurtje al gehad._Apache_ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:22:
[...]
Voor de winterrijders die nog een keer door de garage moeten voor een beurt.. Plan dat vlot in, want de stalling-verlaters komen er weer aan.![]()
I have stability. The ability to stab.
(dit o.a. vanwege de 1 op 12 met een 1200 Goldwing….)
Ik haal 1 op 14 gemiddeld en 1 op 15 op langere stukken als ik rustig rijd met de Dacia Lodgy, en die is zo aerodynamisch als een zeecontainer op wielenHkuit schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:09:
ik krijg wel extra respect voor de autobouwers die nu middenklassers op de markt brengen die, op benzine, écht 1 op 15 lopen gemiddeld. En diesels die de 1 op 22 halen...
(dit o.a. vanwege de 1 op 12 met een 1200 Goldwing….)
Dan toch vind ik 1 op 17 voor een gemiddelde moderne motorfiets aan de onzuinige kant, ik zou 1 op 20 of beter eigenlijk als de norm verwachten voor iets in de basis een veel betere power-to-weight ratio heeft als een auto. Aan de andere kant heb je daar de aerodynamica (vooral bij tourbikes) niet mee natuurlijk.
Nou heb je op een motorfiets ook al gauw een zware rechterhand natuurlijk, vooral als je vanuit stilstand wegrijdt. Dat is leuk.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:30:
[...]
Ik haal 1 op 14 gemiddeld en 1 op 15 op langere stukken als ik rustig rijd met de Dacia Lodgy, en die is zo aerodynamisch als een zeecontainer op wielen. Dat is op benzine met een 1.2TCE blokje. In de Clio is zo'n ding uiteraard veel zuiniger.
Dan toch vind ik 1 op 17 voor een gemiddelde moderne motorfiets aan de onzuinige kant, ik zou 1 op 20 of beter eigenlijk als de norm verwachten voor iets in de basis een veel betere power-to-weight ratio heeft als een auto. Aan de andere kant heb je daar de aerodynamica (vooral bij tourbikes) niet mee natuurlijk.
In m'n Corsa is daar geen reet aan.
Het blok speelt natuurlijk ook nog erg mee. Een 600cc die meer vermogen heeft dan een 1.4 liter in een auto zal lastig zuinig te krijgen zijn ook al rij je er rustig mee. Een 125, 250 of 300cc, die zijn ook altijd wel zuinig in motoren. Bij 600cc en meer wordt dat heel anders. Ga je dan ook nog eens naar een 2 cilinder ipv van 4 wordt het helemaal erg bij 800cc of meer.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:30:
[...]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Goed punt, die factor had ik even niet overwogen. We willen zoveel POWAH hebben in onze motoren natuurlijkPilatuS schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:48:
[...]
Het blok speelt natuurlijk ook nog erg mee. Een 600cc die meer vermogen heeft dan een 1.4 liter in een auto zal lastig zuinig te krijgen zijn ook al rij je er rustig mee. Een 125, 250 of 300cc, die zijn ook altijd wel zuinig in motoren. Bij 600cc en meer wordt dat heel anders. Ga je dan ook nog eens naar een 2 cilinder ipv van 4 wordt het helemaal erg bij 800cc of meer.
Ik vraag me nu ik dat zo zeg af of, en zo ja wanneer, we ooit hybride techniek mogen/kunnen verwachten in motoren. Zeker nu Kawasaki met de H2 toch ook nieuwe wegen bewandelt. En zeker bij motoren verwacht je dat mensen wel zitten te wachten op GTE achtige voordelen zoals vol koppel bij nul toeren en wellicht wat meer bereik.
Valt mee hoor.. Tenminste, mijn Honda CBR 600 F3 uit '97 haalde ik regelmatig tussen de 270 en 300 KM mee met een tank (volgens specs 17 liter). Zou neerkomen op 1 op 16,5 ongeveer.PilatuS schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:48:
[...]
Het blok speelt natuurlijk ook nog erg mee. Een 600cc die meer vermogen heeft dan een 1.4 liter in een auto zal lastig zuinig te krijgen zijn ook al rij je er rustig mee. Een 125, 250 of 300cc, die zijn ook altijd wel zuinig in motoren. Bij 600cc en meer wordt dat heel anders. Ga je dan ook nog eens naar een 2 cilinder ipv van 4 wordt het helemaal erg bij 800cc of meer.
Specs:
https://www.motorcyclespe...a/honda_cbr600f3%2097.htm
Calculator:
https://www.engineeringtoolbox.com/liter-per-km-d_1540.html
Is het ook, maar meer is leukerHTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:22:
[...]
50 horsepower is enough for everyone.
Naast ruimte wat al wordt aangegeven, ga je ook heel veel gewicht toevoegen.Ik vraag me nu ik dat zo zeg af of, en zo ja wanneer, we ooit hybride techniek mogen/kunnen verwachten in motoren. Zeker nu Kawasaki met de H2 toch ook nieuwe wegen bewandelt. En zeker bij motoren verwacht je dat mensen wel zitten te wachten op GTE achtige voordelen zoals vol koppel bij nul toeren en wellicht wat meer bereik.
Dat is ook wel zo. Bij 600cc valt het nog wel mee en hoe hoger je gaat hoe erger het gaat worden.kevlar01 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:30:
[...]
Valt mee hoor.. Tenminste, mijn Honda CBR 600 F3 uit '97 haalde ik regelmatig tussen de 270 en 300 KM mee met een tank (volgens specs 17 liter). Zou neerkomen op 1 op 16,5 ongeveer.
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 27-02-2020 15:33 ]
Klopt. Maat van me heeft een 1000CC, die moet een stuk vaker tanken. 1:9 of 1:10 gok ik zo.PilatuS schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:30:
Dat is ook wel zo. Bij 600cc valt het nog wel mee en hoe hoger je gaat hoe erger het gaat worden.
Da's wel heel extreem. Hier een 1145cc die voor het afstellen zo'n 1:14 deed en nu 1:11. Dit is alleen wel een 2 cilinder dus nog een stapje erger dan met 4 cilinders.kevlar01 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:44:
[...]
Klopt. Maat van me heeft een 1000CC, die moet een stuk vaker tanken. 1:9 of 1:10 gok ik zo.
Dat reed ik vroeger met mijn wijlen BMW 5 serie, met een 2 liter "baby six" erinkevlar01 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:44:
[...]
Klopt. Maat van me heeft een 1000CC, die moet een stuk vaker tanken. 1:9 of 1:10 gok ik zo.
Veel woon/werk met veel snelweg ?JaICTDronten schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:50:
BMW R1250GSA hier. 1:16 over de afgelopen 6k
Mij auto (1800cc inline 4 uit 2005) heeft moeite met de 1:11 halen
Alleen woon/werk. Bijna alleen maar wegen (80km/h) in het buitengebied. Nauwelijks snelweg. Denk dat het nog wel ies zuiniger kan maar dan moet ik mijn rijstijl aanpassen.
Dat scheelt een hoop. Hier vrijwel alleen ritjes voor de lol. Als ik 100km/u op de snelweg ga rijden scheelt dit makkelijk 30% tegenover de ritjes die ik normaal maak.JaICTDronten schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:03:
[...]
Alleen woon/werk. Bijna alleen maar wegen (80km/h) in het buitengebied. Nauwelijks snelweg. Denk dat het nog wel ies zuiniger kan maar dan moet ik mijn rijstijl aanpassen.
Mijn moto geschiedenis:
CBR600F -1999
R6 - 2005
Multistrada 950 - 2017
Africa Twin XRV 750 - 1996
De AT was een bewust stapje terug ivm een wereldreis (ook vaak hier beschreven).
De Multi 950 was mijn ‘net niet’ droom motor. Ben gek op de looks, stuurgedrag, comfort en ook het Italiaanse. Japans doet mij nu eenmaal minder..
Maar, de 950 mistte ook wel wat dingen:
- vermogen. Dik koppel ja, maar niet de power waar je ‘bang’ van wordt. Nooit het gevoel dat je de controle mist, wat ik juist wel leuk vindt.
- cruise control, gadgets (electr vering bijv etc)
Logische optie zou een Multi 1260(s) zijn, maar dit model wordt met de jaren minder mooi
In mijn droomwereld komt Ducati met een Multistrada V4. Maar goed, die is er (nog?) niet.
Als jullie bovenstaande lezen, aan welke bike zouden jullie dan denken voor iemand zoals ik?
Ps: de AT heb ik nog steeds vanwege de sentimentele waarde. Maar ik heb gewoon weinig lol in NL/DE op de AT.
[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 27-02-2020 16:11 ]

NOG TWEE WEKEN EN DAN MAG IK HEM OPHALEN
Ik heb hem heeeeel even uit de rain modus gehaald maar snel terug gezet. Zelfs in de rain stand heeft dat ding een bak met koppel waar je u tegen zegt. En dat geluid wat uit de standaard uitlaat komt... heerlijk.
Nu maar even op zoek naar een set mooie maar goede valdoppen, want die wil ik er direct op hebben. Blij mee!
Note to self: volgende keer normaal vizier meenemen met pinlock, en niet mijn donkere vizier. Heb 45 minuten met mijn vizier half open moeten rijden omdat ik anders niets zag
[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 27-02-2020 16:15 ]
Blijft lastig inschatten.Requiem19 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:09:
Ik zoek wat inspiratie voor een nieuwe motor:
Mijn moto geschiedenis:
CBR600F -1999
R6 - 2005
Multistrada 950 - 2017
De AT was een bewust stapje terug ivm een wereldreis (ook vaak hier beschreven).
De Multi 950 was mijn ‘net niet’ droom motor. Ben gek op de looks, stuurgedrag, comfort en ook het Italiaanse. Japans doet mij nu eenmaal minder..
- vermogen. Dik koppel ja, maar niet de power waar je ‘bang’ van wordt. Nooit het gevoel dat je de controle mist, wat ik juist wel leuk vindt.
Logische optie zou een Multi 1260(s) zijn, maar dit model wordt met de jaren minder mooi. Tevens loopt dit blok op z’n einde imo (nog steeds 1198 blok..).
In mijn droomwereld komt Ducati met een Multistrada V4. Maar goed, die is er (nog?) niet.
Als jullie bovenstaande lezen, aan welke bike zouden jullie dan denken voor iemand zoals ik?
Ps: de AT heb ik nog steeds vanwege de sentimentele waarde. Maar ik heb gewoon weinig lol in NL/DE op de AT.
Je eerste 2 bikes zijn meer sportieve racers, de laatste twee meer sportieve tourbuffels.
Wat wil je zelf? Je kan bijv. kijken voor een KTM Superduke GT 1290 of en BMW S 1200 XR ofzo.
Misschien wil je een naked? Vind zelf een MV Agusta Brutale wel erg tof, de Dragster ook trouwens.
Triumph heeft ook wel leuke motoren, vaak 3 cilinder. Heeft een beetje een compromis van 2 en 4 cilinder (qua koppel / hoogtoerigheid).
De afgelopen tweeënhalf jaar heb ik over zo'n 14.000 kilometer gemiddeld 1:14,8 gereden met m'n FZ1. Dat is € 0,11 aan benzine alleen per kilometer.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:30:
Maar dan heb je het ook over een literfiets uit 2007, met vier cilinders die pas wakker worden boven de 7K RPM, en waarbij sprintjes trekken eerder regel dan uitzondering is.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik wil een MTS1260, maar dan mooier, mss iets sportiever, en in ieder geval met een flink rauw randje.kevlar01 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:16:
[...]
Blijft lastig inschatten.
Je eerste 2 bikes zijn meer sportieve racers, de laatste twee meer sportieve tourbuffels.
Wat wil je zelf? Je kan bijv. kijken voor een KTM Superduke GT 1290 of en BMW S 1200 XR ofzo.
Misschien wil je een naked? Vind zelf een MV Agusta Brutale wel erg tof, de Dragster ook trouwens.
Triumph heeft ook wel leuke motoren, vaak 3 cilinder. Heeft een beetje een compromis van 2 en 4 cilinder (qua koppel / hoogtoerigheid).
Superduke GT is mss wel een goede tip, alhoewel het uiterlijk van het nieuwe model wel... euh intens is 😄.
Ik weet niet of je daar echt bang van wordt (en of je dat wil), maar als je er echt alles uit wil halen moet je van goede huize komen.
Vriend van mij heeft 'm, plus ECU geflasht, plus ander uitlaatsysteem, plus opnieuw afgesteld. Mooi ding hoor.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Had dit weekend op de motorbeurs op de S900 XR gereden op het proefterreintje.DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:23:
@Requiem19 Eens met kevlar01: S1000XR.![]()
Ik weet niet of je daar echt bang van wordt (en of je dat wil), maar als je er echt alles uit wil halen moet je van goede huize komen.
Vriend van mij heeft 'm, plus ECU geflasht, plus ander uitlaatsysteem, plus opnieuw afgesteld. Mooi ding hoor.
Op het achterste stuk met alle hobbels/drempels ging deze moeiteloos overheen. Was ook wel wendbaar door de hairpins. Mooi helder display. Prima bike hoor.
Die MTS1260 is trouwens ook wel erg mooi hoor @Requiem19 . Die KTM is qua looks inderdaad wat aggressiever, net wat je zelf wilt. Lijken me allebei wel gaaf. Misschien eens een testritje plannen ofzo?
Oej, daar wil ik wel een paar weekjes mee ruilen.R0y. schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NOG TWEE WEKEN EN DAN MAG IK HEM OPHALEN![]()
![]()
![]()
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door JaICTDronten op 27-02-2020 16:28 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
@Requiem19 ook mijn idee. En dan vind ik persoonlijk de oude mooier dan de nieuwe. Maar dat is smaak.DrivinUCrazy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:23:
@Requiem19 Eens met kevlar01: S1000XR.![]()
R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x
Nice!
Maarre... in de openingspost op mf had ie een volledige vervangingsuitlaat
(Die me overigens ERG luid lijkt)
Erg gaaf, en lijkt me zeker in de regen wel een hand vol
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Klopt, er zat wat meer spul op dan nu. Powerparts zadel, uitlaat beugel etc. Hij heeft een 2019 model gekocht en volgens mij zit het daar nu allemaal op. Er zit dus ook nog een Akra mappen op, dus of ik moet zelf nog een uitlaat scoren of ik vraag aan Goedhart of ze hem terug willen flashen naar origineel. Lijkt mij niet goed om met origineel spul i.c.m. zo'n mapping te rijden.steveman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:27:
[...]
Nice!
Maarre... in de openingspost op mf had ie een volledige vervangingsuitlaat
(Die me overigens ERG luid lijkt)
Erg gaaf, en lijkt me zeker in de regen wel een hand vol
[ Voor 19% gewijzigd door R0y. op 27-02-2020 17:52 ]
Ik zit bijna in hetzelfde schuitje, wil er iets naast maar twijfel constant over wat het moet wordenRequiem19 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:09:
Ik zoek wat inspiratie voor een nieuwe motor:
Mijn moto geschiedenis:
CBR600F -1999
R6 - 2005
Multistrada 950 - 2017
Logische optie zou een Multi 1260(s) zijn, maar dit model wordt met de jaren minder mooi. Tevens loopt dit blok op z’n einde imo (nog steeds 1198 blok..).
Mijn huidige shortlist: Shiver,Speed/street triple of een duke 990 of 690.
De shiver van een vriend verbaasde me eigenlijk over hoe tof die bike in het echt is en hoe het rijdt.
Geschiedenis:
Cb750
XTZ 750
XJ 550 (custom)- nog aanwezig
R6
XRV750- nog aanwezig
Vriendin heeft nog:
F650
Honda rebel
Ik vind 4 cilinders heel erg zieloos en koppel vind ik bruibaarder dan topsnelheid.
Plus dat de R6 was gewoon een martelgang als je er te lang mee op weg was.
Ah, vandaarR0y. schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:52:
[...]
Klopt, er zat wat meer spul op dan nu. Powerparts zadel, uitlaat beugel etc. Hij heeft een 2019 model gekocht en volgens mij zit het daar nu allemaal op. Er zit dus ook nog een Akra mappen op, dus of ik moet zelf nog een uitlaat scoren of ik vraag aan Goedhart of ze hem terug willen flashen naar origineel. Lijkt mij niet goed om met origineel spul i.c.m. zo'n mapping te rijden.
En ja, naar wat ik begrijp heb je dat juist qua mapping.
Zal denk ik een flash worden. Een demper zie ik nog wel zitten maar een cat vervanger o.i.d. niet.steveman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:08:
[...]
Ah, vandaar![]()
En ja, naar wat ik begrijp heb je dat juist qua mapping.
Dat had ik totaal gemist. Nice! Wordt dan pas opnz’n vroegst Maart 2021 dat de Multi V4 echt te koop is. Lange tijd, maar om dan nu iets te kopen en die weer in te wisselen is ook zonde van het geld.Chakotay schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:25:
@Requiem19 ik zie een Multi V4 er nog wel komen eigenlijk, is zelfs al aangekondigd?
Ik zou een street triple gaan proberen. De Speed is te log om echt fun mee te hebben. De Street geldt volgens mij als het top segment qua naked bikes.kneusteun schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:56:
[...]
Ik zit bijna in hetzelfde schuitje, wil er iets naast maar twijfel constant over wat het moet worden![]()
Mijn huidige shortlist: Shiver,Speed/street triple of een duke 990 of 690.
De shiver van een vriend verbaasde me eigenlijk over hoe tof die bike in het echt is en hoe het rijdt.
Geschiedenis:
Cb750
XTZ 750
XJ 550 (custom)- nog aanwezig
R6
XRV750- nog aanwezig
Vriendin heeft nog:
F650
Honda rebel
Ik vind 4 cilinders heel erg zieloos en koppel vind ik bruibaarder dan topsnelheid.
Plus dat de R6 was gewoon een martelgang als je er te lang mee op weg was.
Misschien dat de Duke 790 ook binnen het budget valt. Die schijnt ook erg leuk te zijn. Ik heb alleen een standaard hekel aan KTM ivm kwaliteitsissues die ik zelf mee heb mogen maken (ook bij de 790).
Ik vind het nog steeds vreemd dan m'n GSX1100F met 136 pk 1:19 reed, en de Capo met 100 pk 1:16.HTT-Thalan schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:30:
[...]
(De S1000XR tel ik helemaal niet mee, daarvan geef ik de kleine 20l tank de schuld van de vele tankstops
Als fabrikanten er zich toe zetten kan het echt wel, zie bijv de Honda NC's. Die doen gerust < 3.5L/ 100km.
Je ziet gewoon dat looks / 'lifestyle' / merk en dat soort onzin eerder komen.
Want met een fiets van 50pk kan je echt prima forensen, maarja, daar word een motor niet op gekocht.
Hier gemiddeld 6.0/ 100km, iets meer dan 9ct/km. FJR1300A.
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 27-02-2020 20:47 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Dan heb je toch echt keihard de hoofdprijs betaald of zie ik iets over het hoofd?
Mwa ik zie ze nieuw op de site van Suzuki voor 20k te koop staan. Wel de R.Booyaa schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:49:
De persoon in deze video ( YouTube: Wat rij jij? MOTORbeurs Utrecht 2020-editie) heeft 10k betaald voor een gsx1000 uit 2012. Hij heeft hem 1,5 jaar geleden gekocht.
Dan heb je toch echt keihard de hoofdprijs betaald of zie ik iets over het hoofd?
Maar voor 10k heb je ook een nieuwe motor. T is maar net wat je er aan uit wil geven
Maandag naar een clubdealer gebeld of hij bandenlichters op voorraad had. Dat was niet het geval, maar er moest toch een bestelling uit naar zijn leverancier.
Woensdag kreeg ik een pakketje op mijn werk met deze inhoud.

21" binnenband van Heidenau, setje velgbeschermers, 2 bandenlichters van 25 cm en 1 van 40 cm.
Gelukkig drink ik bier

Met een beetje geschuif en getil kreeg ik het kratje onder mijn motor.
Verplichte wheelie

De band wat verder leeg gelaten en de velg beschermers over de velgrand geduwd. Met de bandenlichters een begin gemaakt.

Uit eindelijk de band van de velg gekregen.

Aan de andere kant van het ventiel kwam ik dit gat tegen in de binnenband.

Na een hoop geklooi* had ik de band en binnenband weer op de velg en het wiel weer gemonteerd.

*Vandaar dat de foto's van het monteren missen. Ook nog een paar Youtube video's gekeken wat ik nu verkeerd deed. Vandaag nog spierpijn van het gehannes.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Daarom ben ik ook 2,5 uur bezig geweest.Chakotay schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:43:
@Grubeater is dat nou niet lastig, een band wisselen na het leeglurken van een heel krat bier?
Het filmpje waar ik het meest aan had.
[YouTube: How to Change a Motorcycle Tire on the Road]
Vooral die kromme bandenlichter lijkt mij handig.
[ Voor 27% gewijzigd door Grubeater op 27-02-2020 22:52 . Reden: Bret Tkacs kennen we toch ergens van? ;-) ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Van harte nogmaals! En zie je vaker, mijn Gixxer was ook niks van terug te vinden qua opties en onderhoud terwijl dat wel vermeld wasR0y. schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:10:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NOG TWEE WEKEN EN DAN MAG IK HEM OPHALEN![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
***members only***
Ik heb hem heeeeel even uit de rain modus gehaald maar snel terug gezet. Zelfs in de rain stand heeft dat ding een bak met koppel waar je u tegen zegt. En dat geluid wat uit de standaard uitlaat komt... heerlijk.![]()
Nu maar even op zoek naar een set mooie maar goede valdoppen, want die wil ik er direct op hebben. Blij mee!
Note to self: volgende keer normaal vizier meenemen met pinlock, en niet mijn donkere vizier. Heb 45 minuten met mijn vizier half open moeten rijden omdat ik anders niets zag
Mapping lekker laten zitten, die dingen lopen standaard zo verschrikkelijk arm.
@JaICTDronten foto's van jouw GSA?
En waarvoor brandstof tank jij met dit gebruik?
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 27-02-2020 23:12 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit topic is gesloten.
![]()