Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.009.908 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:03
PinusRigida schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:59:
Vraag me af hoe andere woon/werk motorrijders dit doen; Ik hoor/lees hier en daar dingen als "na elke rit door de regen je ketting poetsen".

Nu zie ik er niet op tegen om m'n ketting te poetsen, ik doe dit in deze periode, gezien het slechte weer wekelijks, doe dit samen met het wassen van de volledige motor.

...Maar eens per week zou dus volgens sommigen veel te weinig zijn voor een ketting die in regenweer dagelijks gruis van straat opraapt.

Eerlijk: dàgelijks m'n ketting schoonmaken zie ik toch echt niet zitten, ik vind het gewoon veel omdat ik soms pas om 19u30 thuis ben, heb ook nog een gezin waar ik graag wat tijd wil in steken, ik ga echt niet élke dag die fiets op de stand zetten en ketting beginnen poetsen, m'n vrouw verklaart me dan pas écht gek.

En idd. dat hoeft niet lang te duren, het hoeft geen per-fecte glanzende ketting te zijn, klopt, maar zelfs dan: ik doe ongeveer 3, als ik zuinig ben 4 kettingpoetsbeurten per flesje chaincleaner, daar kom ik dus met wat moeite een maand mee toe maar als ik dagelijks begin te poetsen moet ik wekelijks een nieuw busje kopen. 8)7

Dus voor anderen die hun motor dagelijks, ook met rotweer gebruiken; Wat is jullie ehm... "kettingpoets-interval"? Is ééns per week te weinig?
ps: Gewone secundaire wegen, zo'n kleine 80km/dag in totaal, geen veld -of aardewegjes dus "relatief" proper maar sowieso gooien m'n wielen wel wat op natuurlijk.
Wat je ook kan doen is een automatische oiler installeren. Ik werd helemaal gek van het om de 2 dagen smeren toen ik veelvuldig woon-werk reed met mijn TR650. Bijkomend voordeel was dat de ketting ongelofelijk schoon bleef doordat er continue een laagje olie blijft hangen en de oude met vuil er weer afspoelt. Ik gebruikte Husqvarna kettingzaag olie daarvoor. Werkte uitstekend. Daarna nooit meer echt de ketting schoongemaakt en nu heb ik dat probleem helemaal niet meer door een cardan >:) .

Zo zag mijn ketting er met de oiler er altijd uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fy7dvj1.jpg

Edit: Ik gebruikte trouwens het Tutoro systeem, er zijn er wel meer op de markt maar die van Tutoro is lekker simpel en eenvoudig te installeren en in gebruik. Mocht ik in de toekomst weer een motorfiets met ketting bezitten dan is het eerste wat erop komt een Tutoro. Die werd ook direct op de F650GS van mijn vriendin geinstalleerd. Super aftersales team dus garantie kwesties werden direct opgelost. Heb geen aandelen verder, maar ben gewoon een tevreden klant.

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 24-02-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-06 15:56

PinusRigida

I put the p in pool.

cyntax schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:43:
[...]

Wat je ook kan doen is een automatische oiler installeren. Ik werd helemaal gek van het om de 2 dagen smeren toen ik veelvuldig woon-werk reed met mijn TR650. Bijkomend voordeel was dat de ketting ongelofelijk schoon bleef doordat er continue een laagje olie blijft hangen en de oude met vuil er weer afspoelt. Ik gebruikte Husqvarna kettingzaag olie daarvoor. Werkte uitstekend. Daarna nooit meer echt de ketting schoongemaakt en nu heb ik dat probleem helemaal niet meer door een cardan >:) .

Zo zag mijn ketting er met de oiler er altijd uit:
[Afbeelding]
Thanx voor de tip, weer iets geleerd, wist niet eens dat zoiets bestond. Ziet er idd. best schoon uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik heb op m'n vorige motoren steeds een pro-oiler gemonteerd, en die komt er op de S1000XR binnenkort ook weer op. Het grote voordeel van een kettingsmeersysteem is dat ook na een hele dag door de regen rijden er nog steeds een laagje olie op de ketting zit. En omdat de olie die je gebruikt dunner is dan kettingvet blijft er ook niet zoveel vuil aan je ketting kleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:33

_Apache_

For life.

PinusRigida schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:28:
[...]

[...]

[...]

You guys kidding me?! En ik die dacht dat een ketting schoonmaken eigenlijk evenveel een must is als smeren, ok, ietsjes minder belangrijk dan smeren maar toch ook belangrijk.

Zo te lezen kan je best lang zonder poetsen op voorwaarde dat je voldoende smeert... Interessant...
Nope. Toen ik nog een ketting had - Cardan FTW :+. Was inderdaad om de week (zelfs in ***weer) smeren met Forte ketting vet. Ketting ging regelmatig 45-50k km mee.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:24
Had op mijn kettingmotoren een OSCO systeem zitten, Heb alleen al jaren geen kettingmotor meer. ( of cardan of Riem)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:18
Waaj schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:50:
Ik heb op m'n vorige motoren steeds een pro-oiler gemonteerd, en die komt er op de S1000XR binnenkort ook weer op. Het grote voordeel van een kettingsmeersysteem is dat ook na een hele dag door de regen rijden er nog steeds een laagje olie op de ketting zit. En omdat de olie die je gebruikt dunner is dan kettingvet blijft er ook niet zoveel vuil aan je ketting kleven.
Nadeel is wel dat een deel van de olie zo er weer af geslingerd wordt. Waardoor er weer veel vet op de motor zelf terecht komt.
Ik gebruikte na 1000km even een beetje https://www.googleadservi...SRC9AQ9aACegQIDRBl&adurl=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
BvZwolle schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Nadeel is wel dat een deel van de olie zo er weer af geslingerd wordt. Waardoor er weer veel vet op de motor zelf terecht komt.
Ik gebruikte na 1000km even een beetje https://www.googleadservi...SRC9AQ9aACegQIDRBl&adurl=
Ik ben niet zo'n poetser dus dat maakt mij niet zoveel uit :+

Goed afstellen helpt trouwens wel iets, maar tussen kettingzijde en andere kant is het verschil inderdaad duidelijk te zien.

[edit] Aan de andere kant is dat beetje olie een stuk makkelijker te verwijderen dan klodders kettingvet.

[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 24-02-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Waaj schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:12:
[...]

Ik ben niet zo'n poetser dus dat maakt mij niet zoveel uit :+
Ik ook niet. Maar moest toch echt nog een keer terugkomen met een schone achtervelg.
Kon de monteur hem opnieuw balanceren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PinusRigida schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:28:
[...]

[...]

[...]

You guys kidding me?! En ik die dacht dat een ketting schoonmaken eigenlijk evenveel een must is als smeren, ok, ietsjes minder belangrijk dan smeren maar toch ook belangrijk.

Zo te lezen kan je best lang zonder poetsen op voorwaarde dat je voldoende smeert... Interessant...
Ja reinigen moet, als er zand of andere zooi tussenzit... Meestal is de motor wassen en met een rustige straal de ketting afspoelen genoeg om zand er vanaf te krijgen, maar dan moet je wel de ketting even opnieuw vetten als die weer warm is.

O ringen zijn voor de afdichting, en het vet wat intern zit daar hoor je niet bij te komen. Zou niet goed zijn als dat wel was... Je creëert een laagje tussen tandwiel en de ketting en voorkomt met name het roesten ervan en als belangrijkste houd je de keerring in ere.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Heeft iemand hier trouwens ervaring met de levensduur van de Michelin Pilot Road 5? Ik heb er nu Bridgestone BT31's onderliggen maar die waren na +/- 5000km (met maar 500km snelweg) al merkbaar vierkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:27:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met de levensduur van de Michelin Pilot Road 5? Ik heb er nu Bridgestone BT31's onderliggen maar die waren na +/- 5000km (met maar 500km snelweg) al merkbaar vierkant.
Die worden vooral leuk als je over de helft qua slijtage gaat. :P En vierkant worden daar waren ze goed in ja. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
BvZwolle schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:27:
[...]

Maar dan ben ik wel erg benieuwd... O-)
KTM Adventure 990
Yamaha Tenere 700
BMW 800GS

Allen met een 19" of 21" voorwiel minimaal en voorkeur voor spaak velgen met binnenband.
LankHoar schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:28:
Donderdag op de beurs op de Harley Lowrider S gereden. Ik wist wat mijn volgende motor zou worden, tot ik het prijskaartje zag :)

Daarna nog de Indian Scout geprobeerd. Had nog niet eerder Indian gereden maar reed ook prima. Helaas was het test parcours te klein om echt fatsoenlijk de motorfiets uit te proberen. Snelheidslimiet van 50, leuk maar dat haal je al amper :P

Iemand anders nog leuke fietsen geprobeerd op de beurs?
Dat had ik met de Indian Springfield :9~
Zat enorm lekker, zag er goed uit, wat een motor 8)

Afbeeldingslocatie: https://cdp.azureedge.net/products-private/prod/9bb2ff0d-936c-48a0-9908-450c5eb4c9ac/e31a691e-a204-4c7f-ba59-b222be72eb64/00000000-0000-0000-0000-000000000000/856eaadd-b133-475f-9c29-aabf00996423/bdae0b50-e109-4b98-b969-ab2201646b84/6000000003.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Capo op 24-02-2020 13:37 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Capo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:36:
[...]

KTM Adventure 990
Yamaha Tenere 700
BMW 800GS

Allen met een 19" of 21" voorwiel minimaal en voorkeur voor spaak velgen met binnenband.
Triumph Tiger 800 XC geen optie? Ik weet er binnenkort misschien 1 te koop... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 02-06 16:15
Het budget en de ruimte hier zijn helaas op... De Caponord staat al buiten sinds de 749 er bij gekomen is.

@Waaj op de Capord heb ik zo'n 15k met een Road 5 achterband en 25k met een Road 5 voorband gedaan. Word achter wel wat vierkant, maar de wangen zijn zoveel zachter dat de band ook met veel woonwerk verkeer nog relatief rond blijft.

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 24-02-2020 13:41 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:03

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Capo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:36:
Dat had ik met de Indian Springfield :9~
Zat enorm lekker, zag er goed uit, wat een motor 8)

[Afbeelding]
Is de handling e.d. vergelijkbaar met een bagger van Harley dat je weet? Persoonlijk vind ik die niet zeer fijn rijden. Vind het nogal lomp en onbenullig. Ik houd het liever bij een slanke, sexy Dyna ofzo :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Harleys hebben handling? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan he, die heeft dezelfde draaicircel als mijn Alfa 156 en de oude Ducati Monster die ik een tijdje terug als leenmotor meegekregen had.

[ Voor 37% gewijzigd door Chakotay op 24-02-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:08:
@HTT-Thalan he, die heeft dezelfde draaicircel als mijn Alfa 156 en de oude Ducati Monster die ik een tijdje terug als leenmotor meegekregen had.
Op de beurs, bij de proefritten stonden ook van die hele grote slagschepen (zoals de oude Pan European, maar dan nog groter/langer/breder en van Harley e.a. geloof ik). Die hadden de grootste moeite met die krappe bochten op het testterrein _O- (vanaf rechts komen en via de buitenbocht rond) terwijl ik met die NC gewoon vanuit de linkerkant baan de binnenbocht kon pakken zonder een centje pijn :P. Zal ook wel gewenning zijn (ze zullen wellicht nog niet eerder op zo'n ding gereden hebben) maar het zag er wel vooroordeelbevestigend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ik ben er nog niet ver genoeg mee. Heb een road 5 voor, nu voor 3k km. Voor de natte en koude omstandigheden dat ik mee reed, doen ze het perfect.
Volgens de monteur (motor Mike in blijswijk) doet de road 5 zo een 8-11k km. Tegen een fractie meer van de Road 4. Vooral bij wat aggresiever rijstujl slijt de 5 harder.
Zelf ben ik niet echt een goede maat, want al mijn Michelin (heb 1 t/m 5 gehad, incl GT varianten) gingen altijd mega lang mee.
Terwijl een Bridgestone BT23 al na 5k km naar de ***** was. Daar liep het profiel int loopvlak in laag profiel. Met mega veel cupping.

Mijn record is 41.000 km op een road 4 voorband op een FZS600 Fazer.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 24-02-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 12:42
Klein vraagje over een BMW K75 uit 1990, welke mijn vader heeft gekocht als hobby-projectje.

Ik ben op het internet een aantal fora tegengekomen over het tanken van E10 benzine en oude motoren. Dat het geen kwaad kan om het kortstondig te doen, maar langere tijd dat het schadelijk kan zijn voor de rubberen delen van de brandstoftoevoer.

Nu het in Nederland de normale brandstof is geworden vroeg ik mij af of het schadelijk is om constant E10 te tanken (dus beter een premium E5) of dat dat een soort 'mythe' is en eigenlijk totaal geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tt2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-04 22:10
Hey mensen, ik ben op dit moment bezig met lessen voor mijn A2 bewijs en zit er over na te denken om te starten op een KTM RC390. Ik had alleen wel gelezen dat deze motor voor 2017 vaker koppakkingen vernietigde dan een Subaru Impreza dus ik koop er zoizo geen voor productie jaar 2018. Mijn vraag is nu of er nog andere grote problemen zijn met deze motor of dat het nu een prima ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Brubs schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:28:
Klein vraagje over een BMW K75 uit 1990, welke mijn vader heeft gekocht als hobby-projectje.

Ik ben op het internet een aantal fora tegengekomen over het tanken van E10 benzine en oude motoren. Dat het geen kwaad kan om het kortstondig te doen, maar langere tijd dat het schadelijk kan zijn voor de rubberen delen van de brandstoftoevoer.

Nu het in Nederland de normale brandstof is geworden vroeg ik mij af of het schadelijk is om constant E10 te tanken (dus beter een premium E5) of dat dat een soort 'mythe' is en eigenlijk totaal geen kwaad kan.
Hangt helemaal van de motor af. Heb je een kunststof tank? Veel kunststof onderdelen... dan kan het flink schade doen. E10check.nl is ook niet echt waterdicht, er staan motoren op die het niet kunnen hebben. Bij twijfel wellicht een BMW dealer vragen hoe en wat, of een monteur die d'r kijk op heeft.

Mijn fiets kan er prima tegen, maar die is wat recenter dan de jouwe. :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Als hobby project, is het misschien makkelijker om bij de premium-brandstoffen te blijven.
Het nadeel van brandstoffen met een hoog/hoger ethanol gehalte, puur vanuit het motorisch punt gezien, zijn er, voor zover mij bekend, twee:
- Ethanol trekt water aan. Dit veroorzaakt dus sneller corrosie, zeker in een tank die niet volledig gevuld is. Aftanken na elke rit kan hierbij de oplossing zijn. Even uitgaande van een stalen tank.
- Niet alle oudere brandstof systemen zijn uitgerust met rubbersoorten die goed tegen ethanol kunnen, met als gevolg sneller lekkage, etc. Hoewel dit in de praktijk misschien meevalt, is het wel een gevaarlijk iets. Bij een volledige heropbouw van de motor dan wel het brandstofsysteem, zo dit mogelijk ook opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ik vraag me af waarom E5 nu ineens 'de standaard' is geworden. 10% is schadelijk maar 5% zal wel ok zijn? Ethanol is ethanol. Het zal vast en zeker zijn omdat 0% heel schaars is geworden, zelfs BP Ultimate heet nu "E5" ondanks dat het naar eigen zeggen van BP (op dit moment nog) geen ethanol bevat. De enige die het hard maakt is Firezone met 102 Competition maar dat is bijna nergens te krijgen en kost 2E/liter.

Aan de andere kant, als je maar een paar kilometer per jaar rijdt is dat misschien niet zo'n issue :P.
Ik ga regelmatig de grens over (nu België maar straks Duitsland) en dan gooi ik mijn jerrycans gewoon lekker vol met goedkope E10 voor de auto en nieuwe motor en wellicht wat duurdere E5/E0 voor de oude motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:27:
[...]

Ik ben er nog niet ver genoeg mee. Heb een road 5 voor, nu voor 3k km. Voor de natte en koude omstandigheden dat ik mee reed, doen ze het perfect.
Volgens de monteur (motor Mike in blijswijk) doet de road 5 zo een 8-11k km. Tegen een fractie meer van de Road 4. Vooral bij wat aggresiever rijstujl slijt de 5 harder.
Zelf ben ik niet echt een goede maat, want al mijn Michelin (heb 1 t/m 5 gehad, incl GT varianten) gingen altijd mega lang mee.
Terwijl een Bridgestone BT23 al na 5k km naar de ***** was. Daar liep het profiel int loopvlak in laag profiel. Met mega veel cupping.

Mijn record is 41.000 km op een road 4 voorband op een FZS600 Fazer.
8-11k zou mij tegenvallen, normaal doe ik toch langer met een band. Maar dat kan ook aan m'n rijstijl liggen, dus misschien weet ik er toch wat meer uit te persen.
HTT-Thalan schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:42:
[...]

Aan de andere kant, als je maar een paar kilometer per jaar rijdt is dat misschien niet zo'n issue :P.
Ik ga regelmatig de grens over (nu België maar straks Duitsland) en dan gooi ik mijn jerrycans gewoon lekker vol met goedkope E10 voor de auto en nieuwe motor en wellicht wat duurdere E5/E0 voor de oude motoren.
Het prijsverschil tussen E95 en premiumbenzines is volgens united consumers nu 8 ct. Dus als je 1000 liter benzine verstookt ben je in een jaar €80,00 duurder uit. Dat heb ik er wel voor over :)

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hAdSM2e.jpg?1

Daar is hij dan, m'n nieuwe MT-07. Kan dit in de startpost worden toegevoegd?

Direct laten voorzien van: Termignoni full system uitlaat (wat een geluid... ), Gilles hendels, Michelin Road 5 banden, korte kentekenplaathouder, Led Plus knipperlichten met dagrijverlichting en full led in de koplamp, frame sliders, Denali Soundbomb Mini claxon (aanrader - universeel), Yamaha handvatverwarming en de R6 throttle tube mod. En bij ome Ali nog even een windscherm + radiatorbeschermer op de kop getikt, zitten er prima op.

Helaas komt het momenteel met bakken uit de hemel, anders was hij al bijna ingereden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Señor Sjon schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:34:
Ook. Als het begint te glimmen moet er weer troep overheen. Wel lees ik nu dat Forté gestopt is met Red Chain Grease.... :'( Nooo

Ik vermoed dat ze een nieuw label hebben, aangezien Forté weer van eigenaar is gewisseld:
https://www.junai.nl/red-chain-grease.html is voor zover ik kan vinden de goedkoopste.
Paar jaar geleden al. Maar ik zweer daar ook bij Ik heb gelukkig (als het goed is) nog 2 potten staan door een verkeerde bestelling op ebay. En ik heb tegenwoordig een cardan fiets. :P Toch blijven ze staan voor het geval er ooit een africa Twin komt of zo.

Ik had een elektronische scottoiler om de ketting gesmeerd te houden. (1 druppeltje per 60-70 seconden) Het vet gebruikte ik voor de zijkanten van de ketting. Daar kwam geen olie en dat ging anders snel roesten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Het prijsverschil tussen E95 en premiumbenzines is volgens united consumers nu 8 ct. Dus als je 1000 liter benzine verstookt ben je in een jaar €80,00 duurder uit. Dat heb ik er wel voor over :)
Kijk ook even ernaar of je motor zuiniger loopt op 98, niet alle motoren hebben dat.
In het geval bij mijn auto is het 1 op 13 (en slecht/nukkig lopen) op Eur 95 E5, of 1 op 14,5 op Eur 98. Dan bespaar ik bijna 2 euro op een volle tank ondanks het prijsverschil....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik heb drie sets Road 5 versleten op m'n R1200 RS, ze gingen meestal voor zo'n 10k mee en achter zo'n 12k. Meestal een mix 1/3 snelweg 2/3 binnenwegen, wel met wat cuppen na ongeveer de helft van de levensduur, maar verder erg tevreden met de grip en handling, zowel op droog als nat wegdek.

Het zijn geen goedkope banden, maar ik vond ze het geld zeker waard! Op m'n K1600 lagen nog Conti's bij aankoop, maar als die op zijn komen er weer Road 5 op (GT versie ivm gewicht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:33

I kid you not: mijn monteur kon na 12.000 km (toen moesten de kleppen gesteld worden) zien dat ik simpele euro95 tankte. Na consequent vpower, excellium en noem maar op te tanken bleef er veel minder roetaanslag achter.
Grappig feitje: mijn motor is vervolgens ook nog eens daadwerkelijk zuiniger daar op. Is van 1:16 naar 1:17 gegaan, consequent. Het prijsverschil maakt dus niet eens zo gek veel uit. Over 5000 km weer kleppen stellen, dus ik ben benieuwd wat hij aantreft. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Het ene voertuig kan er beter tegen dan de ander, maar zeker als het een hobby-project is (en dus relatief weinig kilometers zal rijden?), zou ik de gok niet nemen en lekker Euro98 tanken. Zelf tank ik bijv altijd BP Ultimate in de hobby-voertuigen.

Zeker als de machine een langere tijd stil staat is mijn ervaring dat ie beduidend beter start en loopt op Euro98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Het zal vast en zeker zijn omdat 0% heel schaars is geworden, zelfs BP Ultimate heet nu "E5" ondanks dat het naar eigen zeggen van BP (op dit moment nog) geen ethanol bevat. .
E5 is maximaal 5%. Dit kan dus ook gewoon 0% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
SmurfLink schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:17:
[...]

E5 is maximaal 5%. Dit kan dus ook gewoon 0% zijn.
Klopt.

Maar ethanol is goedkoper dan benzine en ze hoeven het alleen maar bij te mengen. Drie keer raden op welk percentage de meesten uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Is de handling e.d. vergelijkbaar met een bagger van Harley dat je weet? Persoonlijk vind ik die niet zeer fijn rijden. Vind het nogal lomp en onbenullig. Ik houd het liever bij een slanke, sexy Dyna ofzo :+
Geen idee. De oudere Harley fietsen zijn sowieso nogal een "uitdaging" , kan mij niet voorstellen dat deze 2020 fiets zo slecht is.

Maar dat ik dit niet de meeste veilige fietsen vind om een noodstop of uitwijk proef op te doen....

spoiler:
Zoals in Sons of Anarchy the final. Gewoon recht er op af rijden, armen open als vleugels en laat maar gaan :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Met de Caponord blijf ik de normale Euro95 (E10) tanken, ik zie wel hoe lang dat goed gaat. De meerprijs van premium benzine voor een jaar is meer dan een nieuwe tank of wat slangen kosten.

Premium spul is misschien maar 8 cent per liter duurder bij dezelfde pomp, maar de goedkope selfservice-pompen hier in de buurt waar ik altijd tank hebben niet eens premium benzine. Dan loopt het verschil al snel op naar het dubbele.

De Ducati krijgt wel premium benzine straks, daarvan zijn de onderdelen een stuk duurder en die doet toch maar een paarduizend kilometer per jaar. De garage waar hij de laatste keer voor onderhoud is geweest stuurde ook nog een waarschuwingsmail rond een paar dagen terug toevallig, dat de oudere Duc's die hij langs ziet komen de ethanol ook echt niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax

Als het een hobby motor is waar weinig op gereden wordt dan zou ik zoals meerdere mensen hier hebben aangehaald gewoon premium tanken. Mocht het een woon-werk motor worden; dan kan je net zoals wat ik met mijn oude R1100GS had gedaan, tijdens een routine brandstoffilter wissel, direct alle rubberen leidingen vervangen voor nieuwe die E10 bestendig zijn, die kosten echt niet veel als je ze gewoon per paar meter koopt. Ook had ik de kunststofkoppelingen vervangen voor metalen en die voorzien van o-ringen die E10 bestendig zijn. Dan kan je gerust E10 tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Ik vraag me af waarom E5 nu ineens 'de standaard' is geworden. 10% is schadelijk maar 5% zal wel ok zijn? Ethanol is ethanol. Het zal vast en zeker zijn omdat 0% heel schaars is geworden, zelfs BP Ultimate heet nu "E5" ondanks dat het naar eigen zeggen van BP (op dit moment nog) geen ethanol bevat. De enige die het hard maakt is Firezone met 102 Competition maar dat is bijna nergens te krijgen en kost 2E/liter.

We hebben hier in de buurt een Kuster Olie en die bieden sinds kort volgens mij ook 102 aan zonder ethanol. Wel redelijk aan de prijs, net geen 2 euro/l

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
Forenzen in huize Nehal3m

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/39GnoWw1Cct3m453VfkNQcws/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
Kan niemand hier gewoon E5 tanken dan?
Ik haal namelijk gelukkig nog steeds gewoon de E5 uit Duitsland met wat jerrycans Vorige week was dat 1,41 per Liter waar het onderweg in NL 1,67 was voor E10!?!?!.
En als ik moet tanken zijn hier in de buurt nog steeds pompen met E5.

Wat me wel opvalt is dat de auto en motor minder verbruik hebben met premium E5 dan E10.
Plus mijn Africa Twin loopt veeeeel lekkerder met E5 dan E10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:58:
Kan niemand hier gewoon E5 tanken dan?
Ik haal namelijk gelukkig nog steeds gewoon de E5 uit Duitsland met wat jerrycans Vorige week was dat 1,41 per Liter waar het onderweg in NL 1,67 was voor E10!?!?!.
En als ik moet tanken zijn hier in de buurt nog steeds pompen met E5.

Wat me wel opvalt is dat de auto en motor minder verbruik hebben met premium E5 dan E10.
Dat is inmiddels algemeen bekend. :)

Mijn BMW kan straks gewon op Euro 95 E10 draaien, alleen als ik hem in de winter binnen zet dan moet ik wel E5 erin doen. Ik ga wel even testen qua verbruik, volgens @noes valt dat reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:09
Tank hier gewoon Euro 95 E10 en gaat gewoon goed. Merk wel met de ER 6F dat die net iets fijner lijkt te lopen op Euro 98, blok lijkt dan iets meer pit te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 09:33
tt2000 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:34:
Hey mensen, ik ben op dit moment bezig met lessen voor mijn A2 bewijs en zit er over na te denken om te starten op een KTM RC390. Ik had alleen wel gelezen dat deze motor voor 2017 vaker koppakkingen vernietigde dan een Subaru Impreza dus ik koop er zoizo geen voor productie jaar 2018. Mijn vraag is nu of er nog andere grote problemen zijn met deze motor of dat het nu een prima ding is.
De RC390 is een zeldzaamheid in Nederland, maar technisch (grotendeels) gelijk aan de Duke 390. Alle dingen die je daar tegenkomt kan je ook op een RC390 tegenkomen. Vering is weer een ander verhaal dacht ik, daarvoor moet je wel specifiek naar de RC390 fora kijken. Mijn tip: wat motor/bak/electronica kan je het beste op Duke 390 fora kijken, gezien die meer verkocht is bij mijn weten. Succes met je zoektocht!

Vind m zelf wel veeeeel mooier dan de Duke trouwens, was voor mij toen de rede om niet eens naar een Z300 te kijken en meteen een Ninja 300 te halen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Ennnn de auto is geschorst voor het seizoen. Scheelt toch al gauw weer dik 200 euro per kwartaal, nog afgezien van de hogere brandstofkosten. Kan mooi naar het nieuwe-motorfiets-fonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Laatst online: 02-06 12:42
SmurfLink schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:35:
[...]

Hangt helemaal van de motor af. Heb je een kunststof tank? Veel kunststof onderdelen... dan kan het flink schade doen. E10check.nl is ook niet echt waterdicht, er staan motoren op die het niet kunnen hebben. Bij twijfel wellicht een BMW dealer vragen hoe en wat, of een monteur die d'r kijk op heeft.

Mijn fiets kan er prima tegen, maar die is wat recenter dan de jouwe. :+
Het is een Aluminium tank, waar er toch zeer regelmatig mee gereden zal worden, want ik ga een extra motor natuurlijk wel misbruiken >:) Ik zal ook eens een dealer polsen, kijken wat zijn advies is.
teigetjuh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:42:
[...]

Als hobby project, is het misschien makkelijker om bij de premium-brandstoffen te blijven.
Het nadeel van brandstoffen met een hoog/hoger ethanol gehalte, puur vanuit het motorisch punt gezien, zijn er, voor zover mij bekend, twee:
- Ethanol trekt water aan. Dit veroorzaakt dus sneller corrosie, zeker in een tank die niet volledig gevuld is. Aftanken na elke rit kan hierbij de oplossing zijn. Even uitgaande van een stalen tank.
- Niet alle oudere brandstof systemen zijn uitgerust met rubbersoorten die goed tegen ethanol kunnen, met als gevolg sneller lekkage, etc. Hoewel dit in de praktijk misschien meevalt, is het wel een gevaarlijk iets. Bij een volledige heropbouw van de motor dan wel het brandstofsysteem, zo dit mogelijk ook opgelost kunnen worden.
Oke, bedankt voor de info, ik ga het nog even nader bekijken. De motor zal zeer regelmatig door mij meegenomen worden waardoor hij hoogstwaarschijnlijk niet al te lang stil zal staan. Zoals ik hierboven zeg, ga ik ook even een dealer vragen wat zijn advies is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Waaj schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:56:
[...]

8-11k zou mij tegenvallen, normaal doe ik toch langer met een band. Maar dat kan ook aan m'n rijstijl liggen, dus misschien weet ik er toch wat meer uit te persen.
Tegen mij werd ook vaak gezegd dat ik tevreden mag zijn met 12-14k km, terwijl ik er bij allen (voor en achter) per stuk meer dan 20k km uit haal. Op een best zware Fjr1300, 285kg rijklaar, excl Apache.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 24-02-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Mijn oude brik is me bij aanschaf heel duidelijk geadviseerd om geen 95 te tanken maar de premium 98.
Oude gebakje (84) is niet gemaakt op die schrale afmenging en zou schade ervan kunnen oplopen. Dus dan doe ik dat ook maar braaf. Liever wat extra geld kwijt aan benzine dan straks aan herstellen van zaken die niet nodig waren geweest.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vanmorgen werd ik verrast door mijn motor met een lekke voorband. Toch ergens doorheen gereden tijdens de Motorbeurs. Een tijdje terug had ik al een lekke achterband.

De band nog opgepompt en vanuit huis de Waalbrug overgereden, daarna maar omgedraaid en naar huis gereden. De voorband voelde niet goed en groeven werden iets te graag gevolgd.

Bij een clubdealer maar een setje bandenlichters en een nieuwe binnenband besteld, overdag heb ik geen tijd om de band weg te brengen. Kunnen we later deze week wat hobbyen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Grubeater schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:06:
Vanmorgen werd ik verrast door mijn motor met een lekke voorband. Toch ergens doorheen gereden tijdens de Motorbeurs. Een tijdje terug had ik al een lekke achterband.
Oeff! Nou ja, statistisch gezien zou je de komende tijd weer ff goed moeten zitten.. :Y

* _Apache_ klopt af. Met maar 1 lekke band in ruim 200k km. Die had k wel met dik 140 op de teller, maar alles goed afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 24-05 14:07
Ik vraag me af waarom E5 nu ineens 'de standaard' is geworden. 10% is schadelijk maar 5% zal wel ok zijn? Ethanol is ethanol. Het zal vast en zeker zijn omdat 0% heel schaars is geworden, zelfs BP Ultimate heet nu "E5" ondanks dat het naar eigen zeggen van BP (op dit moment nog) geen ethanol bevat.
Esso, shell, bp, tango en Tamoil doen geen ethanol bij de e98. Dat hier geen E0 op staat is omdat dat label niet bestaat.

@Brubs Het nadeel van E10 in een hobbyproject is dat die benzine maar een 'houdbaarheid' van een maand of drie heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Was het niet zo dat euro 98 allemaal E0 is maar dat er geen “E0” stickers bestaan dus plakken ze er “E5” op

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:58:
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk.

De hele dag lopen met je motor is mij net iets te veel van het goede. Mocht jij dat wel doen dan zou ik ook eens de andere examenonderdelen in de praktijk brengen, ze zijn écht ook leuk om te doen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Maegrim schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:44:
[...]

@Brubs Het nadeel van E10 in een hobbyproject is dat die benzine maar een 'houdbaarheid' van een maand of drie heeft 8)7
4 maanden volgens de vorige Motoplus, stond een uitgebreid artikel in. Daardoor heb ik toch maar van die benzineverbeteraar gehaald, gezien mijn motor ook alweer een maandje of 4 stilstaat met die meuk erin (tankstation waar ik m'n jerrycan vulde had geen E5 :/ ). Enige is dat ik even moet rijden om plek te maken in de tank voor dat flesje, dus daar wacht ik al 2 weken op tot het een keer in het weekend niet stormt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
SmurfLink schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:06:
dus daar wacht ik al 2 weken op tot het een keer in het weekend niet stormt. :+
Valt allemaal wel mee, beetje tegen de wind in leunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:36:
[...]
Valt allemaal wel mee, beetje tegen de wind in leunen.
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/29daac76ccb2d7e4d2b35d703ac2d262/tenor.gif?itemid=11143478

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, ik zie opeens berichten over sneeuw vannacht / morgen. Dat is maf, ik dacht dat het nog herfst was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 17:00
HTT-Thalan schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 17:49:
[...]

Ik denk niet dat er een benzinemotor op twee wielen rondrijdt die dichterbij elektrisch rijden komt dan de NC serie. Zó veel koppel onderin heb ik nog niet eerder meegemaakt op een motorfiets. Het zal vast ten koste gaan van de top-end qua vermogen maar dat kon ik op de beurs niet testen.
Pfffff, je mag mijn bandit 1250 wel een keer lenen. Die komt nog veel dichter bij een elektro motor.
Daar rijdt je weg in elke versnelling zonder bokken. Op de snelweg 120 draait ie 3000tpm _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Chakotay schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:54:
Hm, ik zie opeens berichten over sneeuw vannacht / morgen. Dat is maf, ik dacht dat het nog herfst was :?
Gewoon met de dag aankijken. Vandaag was er ook weer volop regen en wind voorspelt en momenteel schijnt de zon volop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:54:
Oh, beetje extra wax op het vizier dus 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 02-06 13:03
Dat had ik gisteravond ook na thuiskomst. Ik zat in mega regenbui. Het water bleef gewoon staan op de A1. Verder beetje tegen de wind ingeleund met de wind die van de rechterkant kwam. Het maakte de rit naar huis wel uitdagender. :P Ik heb nu wel een regenpak besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Willem30 op 25-02-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 11:44
SmurfLink schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:06:
[...]

4 maanden volgens de vorige Motoplus, stond een uitgebreid artikel in. Daardoor heb ik toch maar van die benzineverbeteraar gehaald, gezien mijn motor ook alweer een maandje of 4 stilstaat met die meuk erin (tankstation waar ik m'n jerrycan vulde had geen E5 :/ ). Enige is dat ik even moet rijden om plek te maken in de tank voor dat flesje, dus daar wacht ik al 2 weken op tot het een keer in het weekend niet stormt. :+
Ik ben al een aantal weekenden van plan de motor eindelijk weer uit de droge schuur bij me schoonpa te halen en thuis te brengen. Door de storm heb ik dat plan nog niet doorgezet :+
Mogelijk dat me schoonpa hem woensdag komt brengen als die langs komt, maar als er sneeuw wordt voorspelt betwijfel ik dat ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
f2ride2001 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:00:
[...]

Pfffff, je mag mijn bandit 1250 wel een keer lenen. Die komt nog veel dichter bij een elektro motor.
Daar rijdt je weg in elke versnelling zonder bokken. Op de snelweg 120 draait ie 3000tpm _/-\o_ :9~
Of m'n ouwe cb1300 die je in z'n 5 mee weg kon rijden en doen alsof ie geen versnellingsbak heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:27

Alle brandstofslangen vervangen door E10 bestendig materiaal. Klaar. Op meerdere fora, waaronder div. autoclubs dezelfde discussie voorbij zien komen.

Of premium brandstof tanken, V-power, BP Ultimate etc.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 25-02-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:46

botoo

💀 too old to die young

FastFred schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:17:
[...]
Alle brandstofslangen vervangen door E10 bestendig materiaal. Klaar.
Er zit wel meer niet E10 bestendig materiaal verwerkt in de gehele brandstoflijn dan een benzineslangetje alleen, dus zo makkelijk kan je geen ' klaar' roepen.

[edit]
Premium tanken is een niet gegarandeerde en zeer waarschijnlijk slechts een tijdelijke oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 25-02-2020 13:29 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

WOW! dat mat kaki staat prachtig op dat ding! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Streepje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:10:
[...]

Was het niet zo dat euro 98 allemaal E0 is maar dat er geen “E0” stickers bestaan dus plakken ze er “E5” op
dat dacht ik ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Maar het klopt niet want er zijn merken waar ze wel tot 5% ethanol in de euro98 gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 15:58

Wootlock

Evilution

Bij de Shell pomp staat expliciet bij E5: Zonder ethanol.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Maegrim schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:44:
[...]

Esso, shell, bp, tango en Tamoil doen geen ethanol bij de e98. Dat hier geen E0 op staat is omdat dat label niet bestaat.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Pagman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:06:
[...]

Gewoon met de dag aankijken. Vandaag was er ook weer volop regen en wind voorspelt en momenteel schijnt de zon volop.
Morgen schijnt er wel een kans te zijn: https://rijkswaterstaatve...s/article/VID.2020.056.01

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
En de kogel is door de kerk... afgelopen vrijdag op de Motorbeurs spullen gekocht (pak, helm, laarzen), aanstaand weekend opfrismotorrijles want; na 24 jaar stap ik weer op de motor! En ja, ik begin grijs te worden :) .

Ik wil deze keer vrij licht beginnen en ga daarom binnenkort kijken bij een BMW F650cs, de Scarver dus; lekker eigenwijs https://www.google.nl/url...nysKC7ecCFQAAAAAdAAAAABAD.
Ik had tussen 1993-1995 een Yamaha Virago 920, niet superzwaar of heel veel vermogen, maar ik was toch bang voor mijn eigen motor. Dat wil ik nu niet, dus daarom eerst echt leren motor rijden en dan beslissen welke kant ik verder op wil (hoe zwaar, welk type motor, enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier mooi en stabiel 1 op 45,5 met E5 (super 98 noemen we die hier)... E10 ('95) heb ik in motorfiets nog nooit gebruikt dus zou het niet weten.

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 25-02-2020 16:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nehal3m
PinusRigida schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:35:
Hier mooi en stabiel 1 op 45,5 met E5 (super 98 noemen we die hier)... E10 ('95) heb ik gewoon nog nooit gebruikt dus zou het niet weten.
Ik ben nu nog jaloooooooeeersss

Maar ook hier is een kogel door de kerk: Ik koop eind dit jaar een Royal Enfield Himalayan.

1 op 45 haal ik niet, maar 1 op 35 moet te doen zijn.
Hkuit schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:31:
En de kogel is door de kerk... afgelopen vrijdag op de Motorbeurs spullen gekocht (pak, helm, laarzen), aanstaand weekend opfrismotorrijles want; na 24 jaar stap ik weer op de motor! En ja, ik begin grijs te worden :) .

Ik wil deze keer vrij licht beginnen en ga daarom binnenkort kijken bij een BMW F650cs, de Scarver dus; lekker eigenwijs https://www.google.nl/url...nysKC7ecCFQAAAAAdAAAAABAD.
Ik had tussen 1993-1995 een Yamaha Virago 920, niet superzwaar of heel veel vermogen, maar ik was toch bang voor mijn eigen motor. Dat wil ik nu niet, dus daarom eerst echt leren motor rijden en dan beslissen welke kant ik verder op wil (hoe zwaar, welk type motor, enz.).
Wat goed man, welkom terug bij de club! Vooral lekker veel plezier maken. Ik ga zelf van een middenklasser (500cc 60pk) naar een lichte motor (400cc 24.5pk).

Redenering: Ik wil er goedkoop mee op vakantie over de achterweggetjes en naar m'n werk (60-weg), we mogen hier toch niet harder dan 100 vanaf maart en hij raakt m'n ziel gewoon. :+

[ Voor 60% gewijzigd door nehal3m op 25-02-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

nehal3m schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:36:
[...]

Maar ook hier is een kogel door de kerk: Ik koop eind dit jaar een Royal Enfield Himalayan.

Kanttekening die ik wel moet maken is dat het een 125cc tweekleps vloeistofgekoeld monocylindertje met directe injectie betreft. 126kg nat gewogen, da's bijna een synoniem van zuinig. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10
Als ik rustig rijd, niet op de snelweg is 1 op 30 voor mijn Vespa 250 mogelijk.
Ook injectie (niet direct) maar wel al uit 2006, dat valt me niks tegen voor een euro 3 motortje.
Ik tank wel altijd euro 98.

Met de v-Strom mag er euro 95 E10 in (Vespa ook trouwens) en die gooi ik er gewoon ook in dus.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 23:11
Lekker dan. Donderdag proefrijden, verwachten ze ineens sneeuw.

Nog bepaalde zaken waar ik bij een Superduke 2.0 op moet letten? Ik ga kijken bij Goedhart. Die 12 maanden garantie lijkt mij wel fijn mocht er iets Zijn. Wanneer er onderhoud is gepleegd zou als het goed is te zien moeten zijn op het display (?).

Daarnaast mijn vriendin haar ER6N uit 2006 op MF gezet. Die mag verkocht worden... Er staat maar 16.000 km op, had veel meer verwacht.

[ Voor 21% gewijzigd door R0y. op 25-02-2020 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Controleren of iemand er nogal lomp mee gehooligand heeft (kijken of er iets krom is, stuur loslaten op een rechte weg), olie checken op verkleuring en hoeveelheid bij het kijkvenster, staat van de remmen (met name voor) en tandwielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

steveman

Comfortabel ten onder

Met een ergelijke wheelie-monster wellicht goed om het balhoofd te checken. Op de jiffy trekken en het stuur draaien, voelen of ie lekker soepel gaat over de hele beweging.

Motorisch moet je denk ik best van goeden huize komen om hem te verraggen gezien wat voor absolute unit het is :o

Hebben ze niet standaard traction control trouwens? Bij goedhart zie ik een kruisje staan bij de occassions:?

[ Voor 41% gewijzigd door steveman op 25-02-2020 18:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De introductie van de Zero SR/S. Men schroeft het al malse koppel van 146Nm naar 190Nm.

Arme achterband..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 23:11
steveman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:48:
Met een ergelijke wheelie-monster wellicht goed om het balhoofd te checken. Op de jiffy trekken en het stuur draaien, voelen of ie lekker soepel gaat over de hele beweging.

Motorisch moet je denk ik best van goeden huize komen om hem te verraggen gezien wat voor absolute unit het is :o

Hebben ze niet standaard traction control trouwens? Bij goedhart zie ik een kruisje staan bij de occassions:?
Mbt de TC viel mij dat ook op.... zit er volgens mij standaard op maar enkel uit te zetten met het track pack (net zoals wheelie control). Misschien dat ze daar op doelen maar ik ga het zeker navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Balhoofd voel je het beste aan het wiel zelf als dat onbelast is, dus op de middenbok of op bokken.
Als je dan het wiel met de hand van links naar rechts beweegt voel je een duidelijk punt als je balhoofd beschadigd is.
Zoals bij mijn voorwiel. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
pagani schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:19:
Controleren of iemand er nogal lomp mee gehooligand heeft (kijken of er iets krom is, stuur loslaten op een rechte weg), olie checken op verkleuring en hoeveelheid bij het kijkvenster, staat van de remmen (met name voor) en tandwielen.
Dit inderdaad, meer dan de helft van de aangeboden tweedehands supermoto's op de motorbeurs hadden lekke vork pakkingen :P.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Streepje
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

een wheelie is ook niet zo moeilijk maar het rustig laten zakken van de voorkant is voor veel mensen wel een probleem :+

Vandaag wat nieuwe goodies op kunnen halen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uiBFmHyDRqiPqZ39sERyel8E/thumb.jpg

kreeg het aanbod om dit setje over te nemen voor 800 euro en dat voor een demper met een nieuwprijs van 950 en linkpipe van 530 euro kon ik die kans niet laten gaan, zeker niet omdat het spul amper 1 seizoen op een R1 heeft gezeten. Het enigste nadeel is dan ook het gelaserde R1 logo op de demper maar dat is prima op te lossen met de Akra sticker

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
Vanochtend wakker geworden en gezien dat er sneeuw lag. In koekblik naar het werk maar achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen in het midden van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Willem30 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:13:
Vanochtend wakker geworden en gezien dat er sneeuw lag. In koekblik naar het werk maar achteraf bleek het allemaal wel mee te vallen in het midden van het land.
Hier in het noorden de wegen wat koud, maar verder geen probleem. Onderweg de bandenspanning even gecheckt en veilig aangekomen.

Bruggen waren wel merkbaar gladder dan de weg, maar daar kun je van tevoren wel rekening mee houden.

Kijken hoe het vanmiddag gaat, als buienradar rode vlekken geeft ga ik denk ik maar wat eerder naar huis toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ik moet naar Schiphol dus dat word toch autorijden. Wel jammer, ik genoot wel van mijn nieuwe jas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49

Vrijdag

De Zwarte

Die jas kan je natuurlijk ook gewoon in de auto aan :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Vrijdag schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:51:
Die jas kan je natuurlijk ook gewoon in de auto aan :+
Daar word de Toyota ineens twee keer zo veilig van, op zich geen domme gedachte :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Willem30 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:13:
Hier (Oost-Vlaanderen) een pak smeltende sneeuw van 1 à 2 CM vanochtend...

Dan het voordeel van glijdende uurrooster maar uitgebuit; eerst gewacht tot het smolt... Onzinnige oefening bij 1,5°C Dan getwijfeld om combo (gewone) fiets en trein te gebruiken, na 10 seconden van twijfelen toch beslist om met motor te vertrekken. In autosporen geen probleem maar telkens bij bochten over bij elkaar gereden sneeuwpap, met koude banden tegen makkelijk half zo snel als gewone weersomstandigheden, zou betekenen: minstens 2u onderweg.... Zag ik niet zitten... na 4 straten terug gekeerd en besloten thuis te tweaken werken. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door PinusRigida op 26-02-2020 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ook met de auto maar genoeg motoren gezien. Klein beetje spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 17:07

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vanochtend lekker met de motor van Arnhem naar Nijmegen. Heel wat minder opgefokte automobilisten op de weg, veel mensen die rechts reden. Heerlijk. lekker doorrijden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nehal3m schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:36:
[...]

Pff... Ik haal op lange stukken net 1:16 met mijn Harley... :X Dat is dan met Euro 95 E5. Zit te overwegen om toch maar Euro 98 (E0) te gaan tanken, kijken of dat een beter rendement oplevert en hopelijk is het beter voor mijn blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:52:
[...]

Daar word de Toyota ineens twee keer zo veilig van, op zich geen domme gedachte :P.
ATGATT 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 09:33
LankHoar schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Pff... Ik haal op lange stukken net 1:16 met mijn Harley... :X Dat is dan met Euro 95 E5. Zit te overwegen om toch maar Euro 98 (E0) te gaan tanken, kijken of dat een beter rendement oplevert en hopelijk is het beter voor mijn blok.
Je koopt toch geen gas guzzling 'Murican motor omdat ie zuinig is? Vind 1 op 16 nog best netjes, had verwacht dat die dingen rond de 1 op 10 liepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Als ik dan toch al bereid ben ATGATT te gaan in de Toyota kan ik net zo goed een Turbo, een kachelpijp, een kooi en een crossbar installeren, niet? Dan is er nog wat lol te behalen aan autorijden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:55:
[...]

Als ik dan toch al bereid ben ATGATT te gaan in de Toyota kan ik net zo goed een Turbo, een kachelpijp, een kooi en een crossbar installeren, niet? Dan is er nog wat lol te behalen aan autorijden :P.

[YouTube: Nitrous Toyota Starlet turbo]
Maar dan is ie niet zuinig meer 8)7. Je komt wel dichterbij het gevoel van electrisch autorijden, met zoveel low-down power door een groot blok icm compressor en bi-turbo :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
NLDViane schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:54:
[...]

Je koopt toch geen gas guzzling 'Murican motor omdat ie zuinig is? Vind 1 op 16 nog best netjes, had verwacht dat die dingen rond de 1 op 10 liepen
Nee dat was niet mijn motivatie om een Harley te kopen inderdaad. Het valt me echter nog wel tegen, ik had 1:20-25 verwacht. Het blijft een lichter apparaat op 2 wielen dan een auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:24
LankHoar schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:03:
[...]

Nee dat was niet mijn motivatie om een Harley te kopen inderdaad. Het valt me echter nog wel tegen, ik had 1:20-25 verwacht. Het blijft een lichter apparaat op 2 wielen dan een auto :)
Amerikanen en efficiëntie :? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
LankHoar schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Euro 95 is E10 ;) 98 is E5.

Pagina: 1 ... 92 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.