streamnl schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:56:
Ik weet niet zeker of dit alleen voor "onze" Lidl geldt, maar aanstaande donderdag zijn er wat motorartikelen in de aanbieding.
Waarschijnlijk geheel ongegrond maar ik geloof niet dat ik met een veilig gevoel de helm zou dragen op de motor.
Maar twee nieuwe helmmutsen voor €4,99 p.s. is wel fijn.
Edit: Ik hoef zelf geen nieuwe helm. Mijn helm voldoet nog prima
Edit2: inderdaad Lidl en niet de Action. Goedemorgen...
[
Afbeelding]
Ik zou het ook niet vertrouwen maar misschien zit dat gewoon tussen de oren... Toeval wil dat ik dit weekend een YouTubefilmpje zag (dacht dat het van FortNine was) over dit onderwerp, ging wel over de Amerikaanse markt maar de redenering is bij ons hetzelfde en wat bleek: de goedkoopste helmen zijn daarom niet onveilig, zolang ze bepaalde keurmerken hebben of tenminste één algemeen aanvaard veiligheidskeurmerk.
Comfort, extra's en afwerking m.b.t. winddichtheid, aerodynamica en geluidsisolatie etc. zijn de grootste besparingsposten bij goedkope helmen.
Wat ook een belangrijke afweging is, is dat je best de voorkeur geeft aan een helm (goedkoop of niet) van een merk dat er al om bekend staat helmen te maken t.o.v. een helm van een totaal onbekend of nieuw merk, omdat bekende marktspelers ook in hun goedkope helmen een bepaalde expertise zullen steken.
Dat gezegd zijnde zou ik het persoonlijk ook niet doen, gewoon omdat ik weet dat het steeds in m'n achterhoofd zal zitten, mijn huidige helm is een middenklasser met mooie korting, dacht zo'n 300 euro nieuwprijs (toen), met saloncondities gekocht aan 199 euro. Veel lager in prijsklasse zou ik
zelf niet willen gaan en voor die prijs kan je alles hebben: degelijk comfort, degelijke windisolatie en ventilatie die niet fluit, pinlock én apart sunscreen... all you need.
Wat ik wél ooit deed, is een
fietshelm in de Aldi kopen voor 3 tientjes ofzo... Doe ik gewoon niet meer: heb die helm misschien 5 keer gedragen: ondanks dat ik hem toen gepast had, zat hij nooit echt goed, zelfs na het aanpassen van de padding, en leek mijn hoofd wel een paddenstoel met die helm op... Ben me snel een degelijke Met Corso gaan halen voor misschien het dubbele, was een zeer groot verschil in zowel pasvorm als uitzicht.
[
Voor 10% gewijzigd door
PinusRigida op 24-02-2020 10:51
]